< Tilbake til oversikten

Du vet du er på lavkarbo når ...

Kanutten sa for siden:

når du kjøper nn flere stuter med ribbefett for å være sikker på at du får nok fett til ribba.... :o

Dietta sa for siden:

.... du vurderer å kjøpe masse fløte og fryse ned - i tilfelle du må lage eget smør til jul :eek:

vaskeklut sa for siden:

men frossen fløte kan ikke piskes til krem, kan det da bli smør?

Gerd sa for siden:

Jo går fint å piske frossen fløte til både krem og smør, men må tines i kjøleskap.

smgj sa for siden:

...når du tar med medbrakt, lavkarbovennlig kinogodt og en boks ramløsa...

Antoinette6 sa for siden:

. . når du blir rasende på Tine eller hvemdetnåmåttevære som ikke greier å gi meg nok meierismørrrrr !

Dietta sa for siden:

..du lager smørøye i Hellstrøms blomkålsuppe :eek:

. . .du står opp klokka seks for å lage eggerøre til lønsjen. Djis.

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

...du tilbringer mye tid på et forum hvor det er helt normalt å tipse de andre om hvor man kan få tak i smør!

Klara sa for siden:

:lol:

smgj sa for siden:

Haha! :D

LaLa77 sa for siden:

Når du sitter på kafé, og først blir griseirritert over at de har puttet mais i salaten din, som ikke skulle inneholde det.
Når man etter det, og uten å være flau, demonstrativt plukker fra hverandre salaten, og leverer tilbake maisen i en liten kaffekopp...... :)

Veggpryd sa for siden:

Når du lurer på om 6 kilo ribbe til jul er nok til 5 stykker... :lol:
Jeg er nok nødt til å kjøpe mer - det er 3 lavkarbere i family'n nå

Kanutten sa for siden:

du teller karber hele dagen og blir litt opphengt i det... :(

Jeg vil tilbake til "har karbene i fingra og trenger ikke telle"... :hylgrine:
Jeg tror jeg ikke går ned i vekt eller har andre fordeler ved lavkarbo pr nuh nettopp fordi jeg er så striks på tellinga.. Sukk og dobbeltsukk.

Klara sa for siden:

...når du tar ekstra smør på lavkarbobrødet fordi Gilde har vært gniene på fettet i julesylta i år!

Bønna200 sa for siden:

Når man sitter og deler en hvitvin med venninner og jeg sier: "Denne var jo veldig søt og god." Og de andre vrenger hele trynet og gir meg resten...
Ja, ja. Mer vin på meg:p

vaskeklut sa for siden:

..når du på handletur blir spurt av kjæresten (som ikke er nøye på karbo) om du kan gå og hente en pose potetskruer, men ikke finner potetgullhyllene :D:o

ToreH sa for siden:

Jeg vet når andre er på lavkarbo fordi de bare må kommentere andre folks matvaner....jævlig irriterende...SLUTT med det folkens! :)

vaskeklut sa for siden:

Det samme gjelder vel strengt tatt for høykarbofolk også ;)

ToreH sa for siden:

Nææh!! :D

vaskeklut sa for siden:

Carisma sa for siden:

Når du spiser lunsj i bilen heller enn på lunsjrommet fordi du ikke orker de misunnelige, sultne blikkene :D

TigerTove sa for siden:

Når du inspirerer skolevenninnene dine med nista di og får sms om at "idag laget jeg sånn du hadde som niste på skolen" :lol:

TigerTove sa for siden:

Når sambo har hatt fløte i taco-kjøttdeigen, fordi "alt blir jo bedre med fløte?"

Dietta sa for siden:

:stortsmil

Bestemamma sa for siden:

Nei, nå greier jeg ikke å holde meg lenger...har i evigheter lurt på hva i all verden du mener med "flere stuter med ribbefett".... :p

Kanutten sa for siden:

:lol: DETTE er en stut med ribbefett.

Bestemamma sa for siden:

Ååååå...det har jeg aldri sett i mine butikker :eek:... Har alltid laget mitt eget ribbefett jeg.....:p Men det så svært praktisk ut...Me like :D

Veggpryd sa for siden:

Hva inneholder det ribbefettet. Jeg har mistanker om at det ikke spesielt mye ribbefett i den stuten der... :o

Kula sa for siden:

Fyttirakkern! Når man bestiller en juletallerken på restaurant, risikerer man å få i seg en masse soya?

Galskap!

Bestemamma sa for siden:

Å du store, tror du har kjøpt "katta i stuten" jeg Kanutten.... :D

Jeg får nok fortsette å lage mitt eget ribbefett jeg da...forutsatt at det blir noe ribbe igjen i butikkene når jeg får julepengene.....:o

Kanutten sa for siden:

Det er ikke akkurat dette fettet jeg kjøpte, det var det eneste bildet jeg fant. Men det står på min pakke at den inneholder 98% fett fra gris, salt, pepper, krydder. Det smaker veldig godt i allefall. :sikle: Jeg har kjøpt det i mange år fra en butikk som griller ribbe på bakrommet.

Dessuten, NOEN laster skal man jo ha. Soya kan være min. :lol:

Apropos det... Skal snart opp å lage ei gryte av svinekjøtt marinert i soyaolje! :eek:

Bestemamma sa for siden:

Da har du nok fått fatt i skikkelig fett likevel, heldigvis.... :D

Jeg vil ikke ha i meg soya....:o

Kanutten sa for siden:

Spiser du aldri kinamat??

Jeg tror det er soya i mye mer enn hva man aner.

Gerd sa for siden:

.... avsporing :p

Bestemamma sa for siden:

Nei, jeg spiser aldri Kinamat :D Er nok litt soya både her og der, men jeg prøver å holde meg til ren mat....:p

Sorry Gerd....:o

Okie sa for siden:

...jubler ved kjøla i butikken for du har funnet smør...:)

TigerTove sa for siden:

heller går tomhendt fra butikken enn å kjøpe med deg margarin :p

KarMa40 sa for siden:

..er på besøk og snakker om en forestående bursdag og vertinnen går i kjøleskapet etter en hastepresang: en halvkilo smør!!!!:p:D:D

Carisma sa for siden:

når du blir litt misunnelig på folk som får en halvkilo smør i bursdagsgave! :eek: :lol:

Señora sa for siden:

når man går ned i vekt etter en fantastisk ribbemiddag.

Dietta sa for siden:

... når du vurderer å ha noe annet enn ribbe på julaften, for ribbe er jo "hverdagsmat"

lille_trille sa for siden:

Når sidemannen på julebordet sier: øh.. må nå bare ha potet, jeg da.

ToreH sa for siden:

...når du hamstrer 14 pakker smør og ler av de andre som ikke får smør...

langaard sa for siden:

Akkurat ja, det var kjerringa di:D ( sjønte jeg det ikke:rolleyes:)

langaard sa for siden:

Skulle stå ,skjønte :)

ToreH sa for siden:

skjønte det...:D

langaard sa for siden:

:smile: Så bra da!

langaard sa for siden:

din smørtyv!!:D

vaskeklut sa for siden:

:eek::eek::eek::eek:HVA??:eek: (:eek: ) (ikke ment så alvorlig som det ser ut altså, jeg ble bare veldig ovveraska over FJORTEN pakker smør! :o )

Photobscura sa for siden:

-Når man high fiver seg selv over at man var akkurat den personen som rakk å kjøpe den siste pakka med meierismør på Rema!

Dietta sa for siden:

Gratulerer. Godt jobba :heia: (Regner med at du måtte kjempe deg vei mellom gale lavkarbere og gamle damer med stokk :p )

Photobscura sa for siden:

Nope! Hørte rykter om at det var smør der så jeg måtte jo sjekke, og der sto den i kjøla og lyste mot meg, og jeg bare plukket med meg, uten noen som helst konkurranse. Så det gikk som ... kniv i varmt smør. Høhø.

Supera sa for siden:

Dere som sliter med å få tak i smør bør reise hit. :geip: Jeg har funnet smør hver eneste gang jeg har vært i butikken. Jeg stakk først innom coop markedet i bygda og kjøpte to pakker smør der og så dro jeg til Mega på Moi og det var smør der også, så jeg kjøpte en pakke til.

langaard sa for siden:

Da må du jo hamstre, og selge det videre til blodpris:D (smørlanger:))

Supera sa for siden:

Hvor mye er du villig til å betale? :stuart:

Det eneste jeg hamstret i dag var ost fordi norvegia var på tilbud på mega. Jeg kommer nok til å angre på det hvis jeg en gang ikke får tak i smør og går tom. Jeg har noen liter med cocosa, så jeg kan steke i det men det blir ikke det samme.

langaard sa for siden:

Holder det med 150 kr kiloen?:p

ToreH sa for siden:

Smørtomt i butikkene her også nå, jammen bra jeg handlet 14 pakker her forleden dag gitt.... ;-)

vimsen85 sa for siden:

Når man vurderer å kjøpe en ekstra koffert, så man kan ta med seg smør og clotted cream hjem fra england ;)

Peppa Gris sa for siden:

Når man tilbringer tid på et forum der enkelte deltagere anser "smørkrisa" som det verste som hente i 2011.

Nerthus sa for siden:

Fniiiis.... :)

Dietta sa for siden:

.... når du foretrekker at innbruddstyven stjeler sølvtøyet framfor meierismøret i kjøleskapet...

ToreH sa for siden:

....når du lar deg irritere over at Hypah skriver på et forum at han hamstrer....og attpåtil gidder du respondere også...hahaha! :D

Señora sa for siden:

..."de andre" roper etter deg at det er din feil at det ikke er smør i butikken. :btdt:

ToreH sa for siden:

ikke noe hadde gledet meg mer enn om jeg fikk skylda for andres egenprojisert udugelighet og manglende forutseenhet/planlegging....

"egen fortreffelighet er bra, men andres udugelighet er ikke så verst det heller..."

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

...du mener at spørsmålet om hva LCHF er forkortelse for, var quizzens letteste spørsmål...

...du bare bommer med 1% på fettinnholdet på kremfløte. (men pokker så irriterende likevel...)

Chamomilla sa for siden:

...når du er misunnlig på hypahs 14 smørpakker siden du bare har 4 kvartkiloer igjen.. :)

VSB sa for siden:

• når det er et nederlag å ha en pakke melange i kjøleskapet, som kriseløsning for julebaksten...

Kanutten sa for siden:

du selv lager smøret mye bedre enn det tine gjør!

Klara sa for siden:

...når du får venninnen din til stolt å vise fram smøret hun har i kjøleskapet.

Aline sa for siden:

...du lager de små smørpakningene på julebordet til kveldens hovedtema...

Nei vent, alle snakket jo om dette ;)

Cherry sa for siden:

...når du tar både smørkrisa og lavkarbokrigen med knusende ro, fordi du har stabilt blodsukker?

Yrla sa for siden:

Når du har flere typer smør, ost og oljer i kjøleskapet.
Når du føler deg smartere enn legen og ernæringseksperter.
Når du er lykkelig når sønnen din liker lavkarbo-baksten din og tror det er vanlig (med sukker).
Når du føler du endelig nyter god (fet) mat med god samvittighet.
Når ordet slanking har forsvunnet fra vokabularet.
Når magen har blitt rolig.
Når du endelig har blitt flink på kjøkkenet og eksperimentering (lage selv) blir mer og mer gøy.
Når sønnen din sier: du er ikke nødt til å slikke matbollen din.

Yrla sa for siden:

Når du kjøper det ene kjøkkenutstyret etter det andre.
Når du tenker masse på mat uten å være spiseforstyrra men fordi du har blitt en nyter.
Når du heller vil at folk som skal til utlandet skal ta med smør istedenfor godteri hjem til deg.
Når du kjenner flere rare navn på matvarer ikke matselgere engang har hørt om.
Når du handler mat på nettet.

Dietta sa for siden:

.. du skal bake høykarbokake til innrykket i morgen - og ikke har nok sukker :eek:

Okie sa for siden:

Gråter en skvett fordi du oppdager etter en stund at laktosefri LETT rømme ikke blir til smør....

vaskeklut sa for siden:

...når du tror verden raser sammen fordi du oppdager at den halvliteren med brus som du akkurat drakk ikke var sukkerfri:eek::eek::D:o

Dietta sa for siden:

.. når du ikke har sukker nok til høykarbokake den ene dagen, og preseterer å gå tom for hvetemel til kringle dagen etter :eek: Er det mulig ? Ja, bare spør meg..........

Yrla sa for siden:

Du vet du er på lavkarbo når en sulten gjest spør: "Ha'r du ikke brød?

mamma_møø sa for siden:

du blir overrasket over at det innarbeidede (for meg iallefall) begrepet LCHF ikke er tillatt i wordfeud

Ennah79 sa for siden:

Hehe - godt å se det er flere som er hektet:)

Du vet du er på lavkarbo når du blir forbanna når du oppdager at glasset med ferdigpresset hvitløk inneholder 25 gr sukker pr 100 gr! Hvorfor i himmelens navn putter de sukker i hvitløk???!!!

mamma_møø sa for siden:

jepp - hekta!!:)

Kanutten sa for siden:

• når du synes det er koselig og kjærlig når sambo kaller deg for smultbolla i stedet for sukkerklumpen. :love: :lol:

langaard sa for siden:

:w00t::lol:

Dietta sa for siden:

. . .når du verken har sukker, potetmel, spaghetti eller hvetemel i huset. :)

Yrla sa for siden:

Ja, enig, og du vet du er på lavkarbo når du slikker tallerkenen ren for fett for å få i deg siste rest og får fett på haka.

Supera sa for siden:

Jeg har alltid potetmel. Kjekt å ha hvis man søler væske på tøy. Potetmel er god på å trekke ut fuktighet.

Tonetreopp sa for siden:

...mora di skryter og skryter av ribba vi spiser som hun har kjøpt og som er sååå fin og mager og god, og du sier halvhøyt at det er vel ingen ting å skryte av, men heller på ekstra med fett og passer på å spise alt. Men ribba var god og ikke såå mager:O

Dietta sa for siden:

.... du sender med alle overnattingsgjestene fra Nyttårsaften en bærpose med dritt hjem :eek:. (Dvs. resten av de kokte potenene, resten av brødet fra frokosten, alt potetgullet og snopet fra kvelden før, resten av blandevannet, resten av julekakene og alt annet mulig rart.....)
Veldig fornøyde gjester da... he he.

Dolsi sa for siden:

Når du driter linfrø :p

ToreH sa for siden:

I concur!:D

TigerTove sa for siden:

Når du skal lage høykarbo-kake til "de andre" og må bytte ut 2dl melk i oppskriften med 2dl fløte fordi man ikke lenger har melk i kjøleskapet..

Yrla sa for siden:

Når du sikler etter olivenolje istedenfor sukker. He he, det er kanskje bare meg:) Olivenolje med salt på smaker søtt synes jeg.

Dietta sa for siden:

.... du må vaske kjøkkenvifta igjen :eek:

vaskeklut sa for siden:

ahahaha!!! jeg har lurt på hvorfor den blir så fettete så raskt her.. har lurt på hvorfor en seks år gammel vifte er så "dårlig", men nå gikk det faktisk opp et lys for meg! :D :lol: :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.