< Tilbake til oversikten

August-startere 2011

wahaj sa for siden:

Regner med det er noen som skal hive seg på fra august?

Er fortsatt noen dager til, men greit å forberede seg mentalt osv på å begynne. Begynner også sånn smått nå, kutter ned på karbene frem til det blir ketolyse den 1. Gleder meg, har gått på det 2 ganger tidligere og hadde god erfaring med det da, og gikk raskt ned i vekt. Er jo lov å håpe på det samme denne gangen og :)

supersol sa for siden:

Heisan, jeg begynner for fullt fra 1. august. Spiser lavkarbo nå og har gjort det en tid, men går overhode ikke ned i vekt, så noe gjør jeg feil. Tenkte å bruke tiden frem til august til å finlese boken til Torkil. Tror det er lurt å følge ett opplegg, ikke slik jeg har gjort det hittil at jeg følger noe fra Torkil og Ketolyse, noe fra Hexeberg osv osv. Har ca 10 kg jeg vil ha av.

supersol sa for siden:

Takk arnekristin, mye godt stoff der.

Andariel sa for siden:

Jeg hiver meg også på, med oppstart 5 august!
Har brukt juli på å forberede meg, kjøpt et par bøker hvor jeg skriver ned oppskrifter og andre lure ting ;) noen bøker og timer på diverse blogger og forum har det også blitt... gleder meg til å komme i gang!

1979 sa for siden:

Heia.
Hiver meg på her jeg også. Begynner på mandagen (25.07)
har gått ned tidligere på ketolyse og regner med jeg skal klare det denne gangen også. Skal vel ned ca 13 kg. gleder meg :D

Tonje85 sa for siden:

Jeg slenger meg også på her hvis det er greit. Vi kommer hjem fra kreta natt til 1. august, så jeg vet ikke helt om jeg klarer å komme i gang den første dagen, men skal i alle fall prøve så smått å endre kosten da. Håper også å få med meg samboeren på dette, selv om han er veldig skeptisk. Han har flere kilo å ta av enn meg, selv om jeg hadde hatt godt av å gå ned 10 til 15 kilo jeg også...

Det blir spennende å følge dere og håper på litt støtte og masse inspirasjon...

Giulia sa for siden:

Hei:D

Skal ned ca. 10kg jeg og, har fulgt ketolysekuren i et par uker. Hadde vært min 3. nå til onsdag, men klarte selvfølgelig å falle for fristelsen med nystekte vafler på kjøkkenet til en gammel kompis! Huff.. Så da starter man på nytt igjen Uten å sprekke denne gangen:)

wahaj sa for siden:

Så bra at vi allerede har blitt noen folk :)

Gleder meg veldig til å begynne, merker at jeg sliter veldig med å få i meg nok proteiner, og jeg som trener en del styrke i tillegg. Ikke så veldig bra kombinasjon, men det retter seg ut på lavkarbo, heldigvis :)

1979 sa for siden:

Ja det er bra å ha med seg noen på veien.
Har startet så smått, men begynner for fullt 01. august
Gleder meg :D
Lykke til til deg

Vatti sa for siden:

Jippi, jeg vil også være med!! Har forsøkt ketolyse tidligere (april) men falt da av fordi det skjedde triste ting i nærmeste familie og jeg mistet fokus.

Jeg er klar til dyst mandag 1. august.

Vatti sa for siden:

Holder liv i tråden - det er ikke lenge til første august.

Albertina sa for siden:

Jeg skal bestille den startpakka fra ketolyse.no og sette i gang for fullt.

Jeg har holdt meg på lavkarbo i en drøy uke, ja vet at det ikke er så mye skryte av, men det er en start og det har gitt resultater allerede og da vil jeg nå teste ketolysekuren for fullt.

Presentert meg litt ellers i forumet, men siden det blir ketolysekuren og det som følger i den startpakka, så slenger jeg meg med i august-klubben!

Skal ned "noen" kilo, så dette blir en spennende vei å gå!

Prilli sa for siden:

Hei! Jeg starter i morra, mandag 1 august. Virker som en passende dag og dato for å ta i et tak:)

Jeg skal ned 25 kilo....

Jeg har prøvd ketolyse to ganger før, men da gikk jeg ikke ned. Men jeg kom aldri langt nok inn i kuren til å lete etter partystoppere, så jeg tror, og håper, at det er derfor. Jeg ga rett og slett opp etter ikke så langt tid, fordi jeg ble for utålmodig.

Men denne gangen skal det gå:)

ciamor sa for siden:

Hei folkens! Jeg også starter i morgen. :) Jeg startet på Ketolyse en gang tidligere, men det var nokså halvhjertet at det ble ikke helt det store. Mye mer engasjert og klar for det nå! Har et lite problem da, vi flyttet for 5 dager siden inn i nytt hus og nå finner jeg ikke Ketolyseboka mi! :eek: Eek! Jeg håper jeg klarer å holde meg flytende ved hjelp av dette forumet til jeg finner boka mi (boooka mii....).
Jeg har langt å gå, startet på 100kg, er nå nede i 96kg men målet er langt der fremme ved 60kg. Men, men - første høydare skal bli å komme ned til 90kg! ;)

:hearts: Cia.

ciamor sa for siden:

Jeg fant boka! Måtte saumfare råkjelleren og gå gjennom x-antall bokser, men der lå den. Shiny!

Vatti sa for siden:

Nå er det like før det braker løs.

Mitt første mål er å holde meg til ketolyse i 2 uker. Jeg har lang og mislykket historie som slanker, og vet med meg selv at jeg kommer til å streve veldig i begynnelsen. Men bare jeg kommer gjennom de første to ukene uten tull så kommer det nok til å gå fint.

Gleder meg ikke til å begynne, men gleder meg til å se litt resultater. Føler meg stor, oppblåst, utspilt og pløsete etter sommerens utskeielser.

Første dag i morgen, altså.

Jeg skal ned ca 20 kg, men første delmål er å gå ned 5 kg.

windy sa for siden:

Hei, jeg vil være med! Nå er det bare noen minutter til det er august..... Gleder meg :-)

unaturligslank sa for siden:

Jeg er med! 2 gang for meg, datt av forrige høst da jeg fikk påvist lavt stoffskifte og mistet motivasjonen. Begynner når jeg er ferdig med ferien om en uke. Skal ned 30 kg.

supersol sa for siden:

God morgen på denne 1.august som vi her inne har satt som startdato, og lykke til alle sammen. Jeg har hatt en helg med mye karbo, det vistes på vekten i dag. Men forhåpentligvis gir det en pangstart og god motivasjon. Jeg har levd på lavkarbo i ca 8 mnd. De første ukene gikk jeg ned, senere har vekten stått i ro. Men kroppen har det så uendelig mye bedre uten alle karbohydratene. Merker det på at mange plager forsvinner: luft i magen, kramper overalt, vondter i muskler og ledd, hjertebank for å nevne noe. 2-3 dager med mye karbo og plagene er tilbake. Men nå vil jeg gjerne miste noen kilo også. Kanskje jeg må telle kalorier, eller gå ned litt på fettinntaket? Ser at i perioder jeg teller kalorier går vekten nedover, men det er så irriterende å veie maten hele tiden. Får prøve med litt mindre fett en periode og se om det hjelper.
Ha en flott dag, alle.

Prilli sa for siden:

Hallo alle august-startere! I dag er dagen:)

Vekt: 87,2

Nå skal jeg til byen for å kjøpe litt fett:D spiste nemlig opp alle karbene fra kjøleskapet i helga, så det er godt, begynne med tomt kjøleskap

Lykke til alle sammen! Jeg gleder meg til å komme i mål, skal bli herlig å veie nette 65 kilo!:heia:

Vatti sa for siden:

Jeg er også i gang. Startvekt 81,2 kg. Grøss og gru. Veiedag hver mandag.

Lykke til, alle sammen!! Til jul er vi lekre og smekre og kan legge inn bikinibilder av oss selv her på forumet uten å gremmes. Tenk på det!!

ciamor sa for siden:

Jada, da var første dagen i gang. Frokosten bestod av egg og bacon, lenge siden jeg har hatt det nå - fikk en "sperre" på bacon en stund tilbake, det ble bare for mye. Jeg kommer nok til å se om jeg finner en passende morgen-smoothie i stedet for, kjenner meg jeg rett så blir det litt for salt for meg om morgenen.

Veide meg ca. 2 timer etterpå med lette klær. 97.7kg. Litt mer enn jeg hadde håpet på, men men...! Som sagt, til jul er vi lekre! ;)

AnneS sa for siden:

Jeg slenger meg på,
Brukte noen uker av juli på nedtrapping av karbo, og har vært i ketose i en uke nå, og gått ned 1 kg.

Skal ned min. 20 kg :D

Nnem sa for siden:

Joiner her også jeg:)

Begynte på lavkarbo i januar og endte med ketolyse i februar. Fram til juni gikk jeg ned 10 kg, men ikke vært helt strikt på kostholdet. Blitt mye inn og ut av ketose.

Da juli kom var jeg ikke motivert lengre og hadde pause, er tilbake nå. 5 kg opp også, blæh. Så nå skal jeg prøve å være mer streng med kostholdet, prøve å holde unna all godsakene.

Lykke til alle sammen. Dette klarer vi:D

Giulia sa for siden:

Yupp... Da er startvekten 65kg igjen. Har det med å gå ned 2-3kg de to første ukene og så ta på alt sammen igjen på en eller to dager om jeg ikke er nøye med karboene. Har vært ekstra vanskelig nå som jeg har vært på ferie i norge og ikke kunne hygge meg på samme måte som resten av familien. Endte med at jeg tok ''fri'' den siste kvelden og vips er de 2.5kg jeg var så glad for var borte på igjen:P

Håper det går litt bedre nå som det er ny runde med faste rutiner og gjøremål!
Lykke til alle sammen:)

imsdal87 sa for siden:

Hei!

Slenger med med på denne tråden jeg også :) 1. august er dagen her i huset også :)

Vatti sa for siden:

Første dag vel gjennomført. 13 dager igjen til jeg med å være over kneika. Da håper jeg at ting går litt mer av seg selv. Og kanskje går jeg ned litt også slik at motivasjonen bedres...

Når jeg veier 75 kg, altså om 6,2 kg, så skal jeg få premie. Da skal jeg klippe meg, stripe håret og farge vipper/bryn. Det gleder jeg meg veldig til, men jeg skal IKKE gjøre det før vekten viser < 75 kg. Håper det går FORT!!!

Modenbringebær sa for siden:

Jeg er med fra i dag av. Har prøvd Ketolyse tidligere, ble slapp og uvel. Vet ikke hva som ikke fungerte, men har nå lest meg opp på lavkarbo og er klar over at formen kan bli "så der" i startfasen:o I dag har jeg spist lavkarbo etter beste evne.. Veier ikke maten foreløpig, skal se hvordan det går. Veier 85,6 og skal ned på 70!! Lykke til, dere andre :) Juhuu, nå er vi igang:p

wahaj sa for siden:

Får ikke startet før 15.august likevel. Men, følger med dere som allerede har startet, så jeg får ekstra motivasjon :)
Har allerede skrevet både handleliste og middagsliste, så føler meg veldig klar, så nå er det egentlig bare å vente på at det skal bli den 15. :)

Vatti sa for siden:

Godt igang med andre dagen. Føler meg allerede bedre. Antar at kroppen kommer i ketose i løpet av dagen, men kjenner allerede at magen er mindre oppblåst.

Prilli sa for siden:

Dag 2: lagt på meg to kilo....siden i går. Men men, sånt skjer...får bare bite tenna sammen:)

Hadde vondt i hodet i går, og litt forstyrrelser i magen i dag, men ellers ingen bivirkninger..

pjusket sa for siden:

Hei! :) Jeg hiver meg på denne tråden jeg også! Jeg startet i går, 01.08.11 og vekta viste 109,0kg på morgenkvisten! Jeg bestemte meg for ALDRI mer, og skal nå ned ca 40kg!

Nå blir det egg, bacon og fløte for alle penga - og litt trening hver dag! Dette klarer vi alle sammen! :)

Vatti sa for siden:

Laaangt over halvveis på andre dag og ting går veldig fint.

Det er viktig at jeg får det til, at jeg holder meg til dietten og går ned iallefall 10 kg, helst 21,2 kg. Jeg har slanket meg utallige ganger før og tenker at dette skal bli siste gang. Istedet for å halvslanke meg i årevis, så er det jo mye bedre å gjennomføre det ordentlig en gang for alle, er det ikke? Jeg synes jo ikke det er kjekt å slanke meg (men kanskje det kan bli det? Når jeg begynner å gå ned i vekt?) - men det er iallefall ikke kjekt å være så misfornøyd med seg selv heller.

For å ta ett eksempel: I morgen skal min onkel komme innom for å hente en nøkkel. Dersom jeg hadde følt meg vel med meg selv hadde dette vært en hyggelig hendelse, men siden jeg føler meg så stor og ekkel som det jeg gjør så har jeg nå istedet rett og slett diktet opp en inviklet historie om at jeg har planer (som jeg da bare må skaffe meg) og at nøkkelen derfor må legges i en postkasse der min onkel kan hente den uten at han ser meg. Dette er jo helt tullete, egentlig.

Men, altså, det er dag to og ting går bra.

Vatti sa for siden:

Nå er dag 2 straks ferdig og jeg holder stand. Kan vel likegodt beklage først som sist og si at det kommer til å bli mye mas om dager i begynnelsen, men det vil forhåpentligvis gi seg når jeg bare kommer godt i gang.

I morgen dukker det opp en liten utfordring: Grillfest!! Jeg er ikke så glad i å fortelle andre at jeg slanker meg, i tilfelle jeg nok en gang skulle feile. Men heldigvis er jo ketolysekuren sånn at man kan spise ganske mye vanlig mat, så forhåpentligvis er det ingen som merker noe.

Vatti sa for siden:

Lurer forresten på om jeg skal ha veiedag på fredager istedetfor mandager. Lurer også på om jeg bør begynne å ta noen form for olje, enten Udos Choice eller kokosolje... Man bør vel ha Omega3 og 6 i større mengder enn man får gjennom kosten.

Råd, anyone?

Vatti sa for siden:

Dag tre, senere blir det grillfest. Det gruer jeg meg litt til. Får holde meg på 0 karber frem mot ettermiddagen, just in case.

Hvordan går det med dere andre?

Alice84 sa for siden:

Eg slenge meg på her. Planen er å komme i gang over helga, altså den 8 august. Eg er ny, og treng derfor å lesa meg opp på ketolyse

Dette blir spennande folkens :)

ciamor sa for siden:

Du får meske deg med grillet kylling på grillfesten, men noko grønt attåt :p

Hos meg går det veldig bra, har spist 3 ganger om dagen, prøvd å drikke nok vann (aldri flink nok.....) og har ikke vært særlig sulten utenom. Det eneste var når jeg fant på å ha bringerbær med fløte til frokost, da gikk det "bare" tre timer før jeg ble sulten igjen. Så da ble det egg og bacon med litt agurk og to skiver tomater til lunsj, det holder meg oppe frem til i kveld. :D

ketto sa for siden:

Hiver meg på her også.

Har gått på ketolyse tidligere. Nå mer generell lavkarbo.
Dvs. Jeg har nok ikke fått i meg nok fett osv. Skal prøve å bruke diett.no for å se om det hjelper. Har stått stille i over 1 år nå :( Og ønsker å gå ned de siste 15-20 kiloa. Veier nå 95, og tror 75 kan være en fin vekt..

pjusket sa for siden:

Håper det går bra med alle sammen så langt? :)

Her i gården går det glimrende! Vekta viste faktisk -2,8kg mindre i dag enn på mandag, så jeg må nok en gang lovprise lavkarbokosthold! Det er så merkelig hvor fort kroppen begynner å reagere positivt når den får "riktig" mat. Jeg er så opplagt, treningsmotivasjonen har kommet, pcos-symptomer forsvinner. Nei, alt er så flott med lavkarbo, og jeg er så glad for at motivasjonen min endelig kom sigende! :)

Nå titter solen frem i Trondheim også, så da skal jeg få på meg fillene og gå meg en tur! Ha en fin dag alle sammen! :)

ketoseprinsen sa for siden:

Hei!

Jeg startet også 1.aigust og har allerede gått ned 3 kilo. Skal vel ned 20 til helst.

Men en ting jeg lurer på, med mindre jeg misforstår så ser jeg i boka at de fleste søtningsstoffer er "ok" for folk på ketolyse å bruke? Likevel er det mange her på forumet som skyr lettbruser som pepsi max og cola zero som pesten?
Jeg har levd et aktivt liv med mer enn gjennomsnittlig mosjon og jobber hardt fysisk, men jeg har spist dårlig og drukket MYE brus for å jukse til meg energi hver eneste dag før jeg begynte på ketolysekuren, det verste for meg er å kutte ut brus helt så da tyr jeg til lettbrus.
Er dette bare dumt?

Pebbles82 sa for siden:

Hei Hei folkens.... Jeg vil også være med... hihihihi.... har ca 30 kg å ta av og har levd lavkarbo i ca 10 dager, visste ikke hvilke vei jeg skulle ta, bestemte meg endelig for ketolysekuren og bestilte startpakke idag.. for vel det om en uke.. men holder meg til 20g karbs hver dag uansett.... gledermeg til å lese om fremgangen til alle dere og dele erfaringer.. lykke til alle sammen... håper pakken kommer så fort som mulig :)

Vatti sa for siden:

Ketoseprinsen: Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro ang. Pepsi Max, Cola Zero og andre lettbrus. Jeg velger å fortsette med Pepsi Max en stund til og se hvordan det går, men forsøker å kutte ned på mengden. Vann som tørstedrikk og PM som kosedrikk.

Lykke til, fint at du er med i gruppen.

Nei, vi får vel prøve, går det til dundas vet vi hva vi skal skylde på. ;)

Lykke til alle sammen!

Tetsou sa for siden:

Hei.

Jeg henger meg på jeg også. Er nybegynner, men har vært i ketloyse i litt over 2 uker allerede (sier nå stix'en). Tar det foreløpig lett, passer kun på at jeg ikke får i meg for mye karbohydrater.

Drikker vann (så jeg ikke er tørst), og skal ta opp treningen igjen en av disse dagene..

Ikke den store nedgangen enda, men blodtrykket har ihvertfall blitt "normalt".

Har heldigvis lite behov for mat for tiden (i dag ble det kun et måltid - middag: to koteletter + salat og fløte/chili saus), så føreløpig går dette ganske greit.

Har dere forslag til gode og raske frokoster?

Vatti sa for siden:

Juhuuu, nå er det femte dagen og ting går bra. Gleder meg til veiing på mandag, men vet jo at det første som forsvinner er overskuddsvann. Det er liksom ukene etterpå, der vi har reell fettforbrenning, som er vanskelige.

Skulle ønske det fantes en kombinasjon av frokost, lunsj, middag og kvelds som var OPTIMAL (dvs. at vi får i oss alle næringsstoffer i tillegg til å være max fettforbrennende). Da kunne jeg spist dette hver dag og vært sikker på at jeg gjordt ting rett.

supersol sa for siden:

Forslag til rask frokost:
Legg bacon på bakepapir på stekeplaten, sett inn i kald ovn, sett temp på 200grader varmluft. Baconet er ferdig stekt når jeg er ferdig i dusjen. Lag speilegg eller eggerøre til. Mett i mange timer.:)

Er ellers spent på veiing. Har drukket for mye vin til at vekten har gått nedover, tenker jeg. Litt for lett å ta et glass eller o på varme, fine sommerkvelder.;) Er litt usikker på om jeg skal ha veiedag på fredag eller mandag. Får tenke litt på det.

Tetsou sa for siden:

Hmm. Sliter litt med ketolyse boka (Slank med Ketolysekuren). Ser ut som det er mange sider med teori/overbevisning som ikke er fullt så interresangt, og bare noen sider (8-10) på selve gjennomføringen.

Er det jeg som skummerleser for mye ? Hva synes dere andre ?

Vatti sa for siden:

Tetsou: Jeg synes heller ikke ketolyseboken er velskrevet og informativ, akkurat - men det kommer nok litt an på hva slags litteratur du er vant til å lese. Jeg har skummet gjennom boken et par ganger, men syntes ikke den var stimulerende eller inspirerende. Men det gav jo en liten innføring i hva ketolyse er og hvordan det virker. Og det er jo bra.

Nå er det dag 6 og jeg holder meg fortsatt til ketogen kost. Jeg har gått ned vann-vekten og nå blir det spennende å se om jeg får noen effekt av fettforbrenningen. Mandag er det veiedag og jeg vet at jeg har gått ned litt (vannet) men det er liksom de neste ukene som blir spennende.

ketto sa for siden:

Jeg ble veldig innspirert av boka :)

Hurra. 1,3 kg ned så langt :)

Prilli sa for siden:

Jeg har ikke gått ned noe...

Anbefaler Skaldeman boka, husker ikke tittel i farta. GI-Null var det kanskje? Fås i pocket til en 100lapp. Morsom, lettlest og inspirerende. Likte den myyyye bedre enn ketolyseboka, det er de samme prinsippene.

ketto sa for siden:

Kanskje jeg skal kjøpe den boka også. Så jeg får litt ny input :)

Merket melkesyra i dag når jeg syklet :D Gleder meg til overskuddet kommer :)

Vatti sa for siden:

Ja, det er mye melkesyre i beina mine også. Jeg synes det er tungt å gå i trapper, og merker at jeg puster som en hval.

Blir spennende å veie seg på mandag.
Synes det er fint å være del av en gruppe her. Håper på stor aktivitet her utover høsten.

Cosytroll sa for siden:

Jeg har også startet nå i august, og er helt grønn på dette, og jobber med opplesingen.

Cola Light er min store mare, aner ikke hvordan jeg skal kunne slutte med den altså. Får trappe ned gradvis, og bare unne meg det som kveldskos tror jeg. Kom igang i går, og har tenkt meg ned 17-20 kilo. Er 176 høy og hadde utgangspunkt på 87,5 kilo..

Fia10 sa for siden:

Heisann :)

Slenger meg på her- startet den 1 august med lavkarbo. Har aldri prøvd dette før, så d skal bli spennende. Har en gooo del å ta av og lavt stoffskifte... Meen, har gått ned før, så vet at jeg kan vist jeg vil :)

Har syntes d har vært litt vanskeligt med å finne ut hva man kan spise til frokost/kvelds, men har nå fått bakt meg noen superherlige knekkebrød (lavkarb seff) og veldig fornøyd med d. Er av de som bare ikke klarer feite matretter tilig og sent på dagen, sånn er d bare.... Meen, prøver så godt jeg kan med fløte og feite middager. :)

Parrot sa for siden:

Henger meg på! Har nå hatt en 2 ukers periode med rydding og spising av karber fra skuffer og skap og 1 uke på lavkarbo og registrering på diett.no. Mannen min har gått ned 6 kg og jeg 3 i denne perioden :)
Vi føler ikke noe sukkerbehov og registrerer at vi er mer behaglige mette (ikke stinne og ikke skrubbsultne), så dette lover bra. Jeg syns det er en utfordring å få variasjon i kostholdet, er det flere som sliter med dette?

Vatti sa for siden:

Tror dagen i dag blir litt tung. Det småregner ute og jeg har ingen planer. Sløvetid hjemme pleide være typisk sjokolademumsetid, så hva skal jeg gjøre nå? Kanskje jeg skal gjøre det om til støvsugingstid? Vaskebadet-tid? Gå-tur-i-regnet-tid?

Minner meg selv stadig om at det er veiedag i morgen og da er det best å holde seg på matta.

Ingen feil eller utskeielser enda. Det er jeg fornøyd med. Det har tross alt gått straks en uke.

Hvordan går det med dere andre? Tror dere vi kan nå målene våre til jul?

sacha10 sa for siden:

Heia. Startet opp på kuren på mandag og vekta var rødglødende på 90 kg.:( Skrekk og gru. :eek:Men jeg har meg selv og takke. I morn har jeg veiedag. Plages med hard mage.:mad: I dag er første toalett besøk med avføring, fann fort ut at jeg har fått alt for lite væske i kroppen. Er veldig spent på hva vekta forteller meg i morn. Skal prøve å drikke mer vann i de kommende dagene.

Vatti sa for siden:

Jeg tror det er sånn at man har mindre avføring når man spiser som man gjør, men det må jo ikke gå så langt at det blir forstoppelse. Du må huske å drikke mye, bevege deg nok og få nok fiber i kosten. Grønnsaker er en super kilde til fiber.
Ellers... lactulose og sånne inneholder vel sukker. Alt som slutter på -ose er vel sukkerformer, så det bør man sikkert unngå.

Insomnia sa for siden:

Jeg er med! Begynnte for 1 uke siden. Har ikke fårr boka ennsa, så vet ikke om jeg gjør alt riktig. Men har gått ned 1 kg da :)

Lakenskrekk sa for siden:

Hei, hei :)

Tenkte jeg skulle melde meg inn her, jeg da.. Setter i gang for fullt i morgen... Startvekt skriver jeg i morgen etter veiing... Skal ned minimum 10-15 kilo.. :)

AnneS sa for siden:

Litt tung dag i dag - og middagen med laks, smørsaus, dampede brokkoli og asparges smakte ikke... Gleder meg nesten til jobb i morgen med kantine-salat! Lei av å lage mat!

Men veiedag i morgen - dette er min 13 dag! Snikveide meg i dag tidlig og da viste det 2,2 minus - får vel være motivasjon nok i dag!

Tetsou sa for siden:

Da var middagen unnagjort, og kan anbefale den for andre:

Svin indrefilet surret i bacon, fløte/chili saus, salat og bringebær (plain) til desset. Vann/rødvid ved siden av.

Spesiellt sausen kan brukes til mye rart, og er relativ enkel å lage:

1/2 rød chili renses (fjern frø og annet inni) og kuttes i småbiter (forsiktig med hva du tar på etter å ha kuttet chili...)

freses i litt olje i stor kjele/stekepanne (stort areal på bunnen er viktig for å få fordampet vannet innen rimelig tid)

Når chiliene er frest, hell på 2-4 dl kremføte (avhengig av hvor mye saus du vil ha),
og la sausen koke i 10-15 minutter med rolig omrøring en gang i blandt.

lite karbo i dette, og det var godt!

Til dere som sliter: Hold ut! det blir bedre.

Fia10 sa for siden:

Flere som sliter med å lage slike herlige retter til middag ? Er alene å har en datter som er under året, så d er jo bare meg selv jeg lager maten til.... I dag ble d gresk salat.... hehe... Er jo ikke sååå veldi fetende, men noen dager frister d bare rett og slett ikke med fløte, rømme og masse slike ting...

Håper alle dere andre august startere har hatt en fiiin uke :D

lenemerete sa for siden:

Jeg og samboeren min startet på lavkarbo/ketolyse i går :)
Startvekten min er 72kg, og jeg vil ned til 60, noe jeg ikke har vært siden slutten av barneskolen tror jeg, så jeg håper jeg kan klare det :)

Vatti sa for siden:

Kjempefin blogg! Denne likte jeg godt. Må lese videre.....

Tetsou sa for siden:

Vet det ikke er lett med en liten baby, men hvis du får tak i en baby-bjørn eller annen tilsvarende bæremekanisme, så hjelper det endel.

Uansett, så er ikke retten jeg skrev spesiellt vanskelig. ca 5-10 minutter på svinet (+ 15-20 for seg selv i ovnen), og 5 minutter på sausen + smårøring, dvs 10-15 minutter med jobb, og så vente på at maten blir klar.

Å få fred til å spise det etterpå, kan være en annen sak :)

Vatti sa for siden:

OK, here goes:

Uke 1: -1,9 kg (totalt -1,9 kg) 19,3 kg igjen

Rimelig fornøyd, men føler at det er NÅ det virkelig begynner. Vannet er borte, nå er det fettet som skal bort og det blir nok ganske vanskelig, tror jeg. Hvordan har det gått med dere andre?

1979 sa for siden:

Grattis:D fettet renner bort det å skal du se.
Begynte i dag, så det blir ikke veiing før neste mandag.
Lykke til videre:)

sjuggerpløm sa for siden:

Jeg hiver meg med. Har holdt på i 2 uker nå, og har forsøkt ketolyse tidligere med god effekt. Gikk ned langt borti 20 kg, men en del av dem har sneket seg på. Kanskje ikke så rart når man spiser karbohydrater med spade, og så fort man klarer å tygge unna 24/7. Jauda, sånn gikk nu dagan... meeeeen nå er det andre boller sa bakeren da han...ja jeg dropper resten.

To uker fullført, og første uka mistet jeg 3,5 kg.
Uka etter gjentok jeg ikke suksessen, men det er nok fordi det som forsvant første uka i stor grad nok er vann.
Men jeg har totalt sett gått ned 2,2 kg, så jeg henger med, og flere kilo ned skal det bli.

Hurra for oss!

Og gode middagstips mottas med takk. Den største utfordringen min er å lage mat som ikke skiller seg for mye ut fra resten av det som spises her i huset, og som er variert nok.

sacha10 sa for siden:

Ned fra 90 kg til 88,2 kg. Det er en nedgang på 1,8 kg. :) Oppdaget i dag en snackbar som het nutrislim. Det var 0,7 karbo på denne. Og jeg som var så sulten og hadde trålet hele butikken etter noe lettvint å spise siden jeg var på jobb, så var det midt i skuddet. Den var faktisk god også:D. Synd at de koster så mye. Det er lite lavkarbo produkter å oppdrive her. Da jeg var i sverige så oppdaget jeg at der hadde de langt flere produkter der, til helt andre priser.

Ja i dag begynner det!

Startvekta viser 95,1 kg. Målet er ned 30 kg innen 8 februar (6 mnd). Jaaa, jeg vet det er mye og det vil bli tøft, men jeg skal gjøre mitt beste. Skal forøvrig ikke fokusere så mye på vekta, men heller belønne riktige valg (at jeg spiser riktig/gjennomfører trening).

Har som mål å spise <15 g karbo pr dag og være i aktivitet hver dag. Trening på treningsstudio 3 ganger i uka.

Wish me luck!

Alice84 sa for siden:

Hei folkens!

Då var eg i gong! Snart ferdig med fyrste dagen så positiviteten og energien er på topp (får sjå kor lenge det vara).

Ang middagstips så har me her i heimen egentlig kutta ut poteter, ris og pasta med jamne mellomrom. Dette blir ofte erstatta av potetsalat utan potet:

Basisen er saus laga av rømme/matyoghurt/majones eller creme fresh (det kjem an på kva som er i kjøleskapet) Den er iblanda løk av eitslag: kvit, raud eller vårløk, purre. Bland ein slant i ein bolle, smak til med salt og pepper, friske urter om ein har det, chili osv..

Bland i kokt brokkoli, blomkål, eller andre oppåjordagrønnsaker. Det meste fungera egentlig, hodekål også faktisk. (kok litt fyrst).

Det er like enkelt som kjapt, og blir kjempegodt! Passa til det meste, og erstatta potetsalat på grillfestar. Ingen som vil tenka at det er lavkarbo;)

Me snakkast! :rolleyes:

bjorg sa for siden:

Hei:)
Håper det er greit at jeg hiver meg med her. Tror jeg skal ned ca 16 kg, men ikke godt å vite for det er mange år siden jeg har vært der;)

Lakenskrekk sa for siden:

Isj, veide meg i dag.. 84 kilo :mad::mad: Nå skal det bare gå en vei... nedover.. :D

Vatti sa for siden:

Supert at vi er så mange!!

windy sa for siden:

Hei, alle sammen :-)
Første uka er gjennomført med glans! Vekta viser 2 kilo i minus og jeg er så glad!!

Lykke til videre i uke to!

dumidalia sa for siden:

Jeg slenger meg også med, begynte 1. august. Jeg har spist ketogent i lengre og kortere perioder tidligere, men har hatt lang pause nå. Det har resultert i 12 kg pluss..

Startvekt 85,4 kg
8.8 - 81,8 kg -3,6 kg første uka!

Jeg er ganske så fornøyd med 3,6 kg første uka, altså :)
Nå gjenstår det bare at jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er så lei av å være feit! Jeg er lei av å ikke ha energi til å leke med toåringen min. Jeg er lei av å ha vondter og stive ledd. Jeg er lei av å skjemmes hver gang jeg går ut døra. Nå skal det bli en slutt på det! Jeg skal bli så lekker, full av energi, frisk og stolt av meg selv!

Lykken denne gangen er at mannen er delvis med på moroa, men på grunn av gallestein må han holde igjen litt på fettet. Det er mye lettere når ingen sitter på andre siden av bordet med skåla full av sjokolade.

Hurra, jeg har nok trådens lengste innlegg så langt :D
Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og at vi kan følge hverandre på opp- og nedturer på veien mot målet. Lykke til alle sammen!

1979 sa for siden:

Startet i går men hadde ikke vekt.
Så da blir tirsdag veiedagen min. Startvekt: 74kg
Har da 14 kg jeg skal ned, vet ikke helt om jeg tør å håpe at jeg har nådd målet fram til jul men hvem vet.
Gleder meg:D

ciamor sa for siden:

Gratulerer! Det var jo en fantastisk start. Selv gikk jeg ned 2,5 nå den første uka og er temmelig fornøyd med det. :D

kirami sa for siden:

Hei:) Kan jeg slenge meg inn her med dere?
Jeg har tidligere gjor mye rart for å gå ned i vekt, nå satser jeg 100% på ketolysekuren, og håper og bli kvitt ca 22kg :O
Startvekt: 94,7kg......
Jeg begynte 4. august og det har gått strålende enn så lenge. Har ikke vært på vekta enda, så det blir morro år den dagen kommer... til torsdag tror jeg:) Ser flere av dere allerede har fått flotte resultaater:) grattis med det, og stå på videre:) Hilsen Line

a-m sa for siden:

Slenger meg på her :) Har gått ned totalt 5 kg, men mer motiverende å gjøre det med noen! Syndet med én tacolompe i går, huff og huff - godt var der iallefall :D Ble en løpetur på kvelden da, ja!

Syns alle er så flinke her, hvilken positivitet, motivasjon og energi! :D Blir gira bare av å lese jeg :)

Sus Scrofa sa for siden:

Eg slenger meg også med her :)

Var så vidt med i julitråden, men det var berre fordi eg snusa litt innom lavkarbotanken. Det meste skar seg pga ferie heime (klubb, øl og vin :rolleyes: ) og to veker i Italia (pizza, pasta og enda meir øl og vin :eek: ). Prosjektet var med andre ord dømt til å mislukkast. Har i tillegg gått opp nokre kg iløpet av sommaren, så her er det berre å skjerpe seg.

Eg er framleis ikkje 100% dedikert ifht til ketose/ketolyse, så prøvar meg på moderat lavkarbo trur eg. Min betre halvdel var i ketose i 2 mnd og gjekk ned mykje, men gjekk opp ein del pga Italiaturen ++. No er han i gang igjen!

Startvekt 8.aug: 74.8 (:eek:)
9.aug: 73.6 (-1,2)

Den startvekta er nok ikkje heilt reell, sidan eg var full i dritmat og vatn etter ferieturen. Men eg lar den stå som startvekt likevel, for min eigen motivasjon. Hehe :D

Nnem sa for siden:

Så flinke dere alle er. Jeg henger fortsatt i, men føler at det er vanskeligere denne gangen enn når jeg begynte i januar. Får bare bite tennene sammen og håpe jeg klarer å holde søtsuget unna.

dumidalia sa for siden:

Hold ut! Det går over :) Når jeg merker søtsuget er det kun fordi det er lenge siden sist måltid eller fordi jeg har slurvet med fettmengden.
Og husk, 10 sekunder i munnen, 10 minutter i magen og 10 timer trening for å få det bort :p Ikke helt reelt, men kanskje en grei påminner når suget blir stort.

Nå baker jeg knekkebrød som jeg og mannen kan spise, og brød som guttungen skal ha i barnehagen. Deilige brødlukta...

Ciamor: Takk for det =) Og gratulerer med fantastisk fraspark hos deg også!

Velkommen til dere nye også, koselig at vi blir mange! :)

Nnem sa for siden:

Tenkte det måtte være noe slikt, derfor har jeg nettopp laget meg en stor kopp te med fløte og cocosa i. :)

thomis sa for siden:

Litt sent inne i måneden, men jeg startet mandag 08.08.11

kirami sa for siden:

Ny dag:) jeg og dattra mi har starta dagen med å lage deilige ostebrød som vi skal bruke under pålegg, og lavkarbo lasagn som vi skal ha med bort på middag i dag:) Syns det er så spennende og ekspremitere med alt det gode man kan lage:)Er sikkelig spendt på morgen dagen:) Da er det første veiedag siden jeg begynte forrige torsdag... Håper på å ha gått ned litt i alle fall... Sjekke mad stiks i går, så er i alle fall i ketose. Ellers ønsker jeg dere alle en flott lavkarbo dag!!

kirami sa for siden:

Er aldri for sent å begynne:) Jeg begynte for bare seks dager siden selv. Ser vi skal ned nesten like mange kilo også! Masse lykke til i alle fall:)

Vatti sa for siden:

Argh, jeg hadde en liten utskeielse i går, men håper det var såpass lite at det ikke forstyrrer ketosen. Var på en tilstelning og barnet hadde fått oppskåret nektarin, tok noen få biter og likte det ikke så jeg fikk noen klissete biter i hånden. Vi stod i kø, det var ingen søppelspann i nærheten og jeg måtte bare spise bitene. Irriterende.

I dag er nok en dag, og jeg er ved godt mot. Innser at jeg må gjøre noe med kostholdet. Må ha mer mat, rett og slett. Jeg er ikke sulten men jeg ser at de fleste spiser mer. Både større mengder og oftere.

Fint at vi har blitt så mange! 5 dager til neste veiedag. Hehehe.
Jeg er jo en slankeveteran av verste sort og vet at jeg får problemer med å holde motivasjonen oppe når vekten går lite ned, og når det går litt opp og ned, så nå har jeg printet ut en annen brukers vektnedgangshistorie sånn at jeg skal minne meg om at dersom man bare holder ut og står på gå minker vekten etterhvert. Jeg er litt sånn "bare en halv kilo ned?? Det er jo ingenting og da er det ikke noen vits" - men sånn er det jo ikke.

Alice84 sa for siden:

Då er eg i ketose... etter tre dagar. :rolleyes:

Tipper skulda ligg på kjærasten som drog meg opp på Ulriken på mandag. Fryktelig sliten etterpå... sånn går det utan sukker.

Ellers så har eg prøvd sånn mikro-sjokoladekake. Men den var ikkje noko for meg.

Pebbles82 sa for siden:

nå har jeg vært i ketose i 10 dager men ikke gått ned noe :mad:
jeg har fått masse energi og føler meg mye bedre.. men null vekttap og buksene sitter like stramt på, så heller ikke noe cm-tap :mad: snufs snufs

but im hanging in there :(

Jeg startet 1.august med startvekt 121.0kg, nå 10.august veier jeg 115,3kg.
Jeg er 181cm høy. Ganske fornøyd med denne nedgangen altså.
Ellers følger jeg kuren til punkt og prikke, 1-2 timer variert mosjon hver dag og jeg tar alle 3 typene av ketolysetablettene + trantabletter.
Satser jo selvsagt ikke på like vill nedgang hver uke, men det var en utrolig god motivasjon.

bjorg sa for siden:

Laget en utrolig god og enkel middag i dag. Tenkte det kunne være fint å dele den.
Hadde tatt opp seifilet på forhånd. Da jeg kom hjem fra jobb kuttet jeg den opp i biter og la den i ei ildfast form smurt med godt meierismør. Litt løk, purreløk, sopp, en boks hermetiske chillitomater, en skvett kremfløte og litt krydderier.En havtimes tid i ovnen, og vips......deilig middag som hele familien likte godt:D

sanny sa for siden:

Hei :D

Henger meg også på her :), jeg husker ikke helt når jeg startet, men det var ikke langt unna 1. august - jeg bare bestemte meg en morgen at dette var dagen. Begynte å trappe ned med karbos og nå har jeg vært i ketose i 3 dager.

Startvekten var 98,7 kg og på mandag den 8.8. var vekten på 95,9.
Jeg har fast bestemt meg for å komme på 85kg frem til jul, tilsammen trenger jeg vel å gå ned 35kg minst :eek:

lykke til alle dere sammen!

sjuggerpløm sa for siden:

Veiedag i morgen, og spent på om jeg har gått ned noe. Går litt tregere for hver gang man er på kur gitt, men dette skal jo liksom vare selv etter at jeg har gått ned i vekt, så jeg prøver å tenke at jeg ikke er på slankern.
Dessuten er det jo sååå mye godt man kan spise, og det oppleves jo egentlig ikke som om man er på slankern heller, heldigvis.

I dag har jeg lyst på sei i form, med creme fraische og soyasaus, men jeg må finne en soyasaus uten sukker i først... hvis det finnes. Noen som vet?

dumidalia sa for siden:

Pebbles82: Hang in there, det kommer nok skal du se. Som min kjære mor sa, jeg brukte noen år på å få det på, da blir det heller ikke borte ved et trylleslag. :)

Ketoseprinsen: Wow, flott nedgang, kan tenke meg det er motiverende! Veldid morsomt nick, forresten :D

bjorg: Det hørtes godt ut, jeg har skrevet det ned i middagstipslista mi :)

Sanny: Gratulerer og lykke til videre!

Jeg har klart et lite kunststykke i dag, lagde sjokoladekake som skal være med på slektstreff i helga, og mens jeg helte det over i forma fikk jeg litt på fingeren. Uten å tenke meg om stakk jeg fingeren i munnen, deretter slikkepotten.. HALLO?!? Snakk om å være tanketom.. Heldigvis var det ikke så mye, da. Håper det ikke gjorde store utslaget heller. Jeg kutter iallefall ned på alt av karbo i dag, for å minimere skaden :p
Ellers er det grått og overskyet og en fin dag for å ordne litt hjemme.. Eller dra på besøk slik at jeg slipper å se på rotet :D Ha en fin dag, alle sammen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.