Frøkengiraldriopp sa for siden:
Jaja, en uke er gått, og forrige helg var alt annet enn lavkarbo (lørdag og søndag) men resten av uka har gått bra da ... men jeg kan altså ikke skryte av mer enn 200 gr ned :( Jaja, ny uke, nye muligheter :)
Jaja, en uke er gått, og forrige helg var alt annet enn lavkarbo (lørdag og søndag) men resten av uka har gått bra da ... men jeg kan altså ikke skryte av mer enn 200 gr ned :( Jaja, ny uke, nye muligheter :)
ketto sa for siden:
Jeg har desverre ikke noe å skryte av i det hele tatt :( Det går bare oppover.. Ja, ja. Jeg har tro på at det snur. Mulig jeg bør begrense litt på meieriprodukter...
Inkluderer det smør tro???
LGT sa for siden:
Men det er jo en fantastisk vektnedgang du har hatt totalt sett! :) Superflink har du vært! Stå på! :)
ketto sa for siden:
Takk. Men frustrert siden det har vært stabilt over 1år...
Men, skal ha troa på at det løsner snart!
LGT sa for siden:
Har du endret mye på kostholdet den senere tiden? Eller spiser du det samme som ved vektnedgangen? Står vel mye inn på sidene her om å prøve seg litt fram slik du nå tenker på, som å f.eks fjerne mer av meieriprodukter osv. Kan ikke svare deg på om smør inngår i meieriprodukter, men for min del hadde jeg ikke tenkt det. Må jo passe på å få nok med fett også.
Godt å høre at du fremdeles har trua! Klart du skal løsrive deg fra enda flere kilo! ;)
LGT sa for siden:
Da var veiedagen min her, og jeg har gått ned 0,9 kilo siden forrige uke! Jepp, jeg er fonøyd med det - var redd for at det stod helt stille her hos meg, så....;);) I kveld skal jeg på fest, så da blir det nok noen glass med rødvin, så da må jeg prøve å være ekstra forsiktig med maten denne dagen.
God lørdag, folkens! :)
LGT sa for siden:
Og så endret jeg oppstartsvekten på tickeren min til 67.3 kilo i stedet for 67 blank. Jeg veide 67.3 kilo ved oppstart, men trodde ikke det var så nøye med grammene - der tok jeg feil gitt! ALT må være med - det er til og med blitt motiverende å gå ned i gram. Hvem hadde trodd det? :):) Jeg trodde jeg bare ville telle kilo, og dermed forholde meg til runde tall. Hahaha! :)
lizliz sa for siden:
Hiv og hoj
I dag har jeg hatt en helt fantastisk middag : sprøstekt makrell med blomkål, brokkoli og agurk pluss rømme.. Ble mett kan man si.. Planlegger vel en liten dessert etterhvert. Bringebær ,fløte og pittelitt 88% sjokolade på toppen. Har ikke smakt sjokoladen før, men klarte å klikke meg innpå en sjokolade tråd i går, og det var vel ikke så lurt. Andre enn meg som blir påvirket av alle kake og dessert oppskrifter etc på dette forumet? Tror ikke jeg hadde hatt så lyst på kake om det ikke var for alle oppskriftene jeg har bladd meg igjennom. Gleder meg jo til jeg får en unnskyldning til å lage kake :p
wahaj sa for siden:
I morgen har jeg gått på Ketolyse i 3 uker (hvis man ser bort i fra én kveld med sprekk), og det er rekord for min del. Jeg har alltid klart to uker, så får jeg veldig lyst på noe, så blir det sprekk også klarer jeg ikke å komme inn i kostholdet igjen. Men denne gangen skal jeg klare det!
Har 9 mnds jubileum i dag (gift), teller egentlig ikke mnd, men vi har ikke gjort noe på noen av de andre, så da skal vi lage lasagne sammen i dag (lavkarbovis selvsagt), og prøve å kose oss litt. Vi er syke da, hele gjengen, så prøver å skaffe barnevakt for eldste (17,5mnd) så vi får slappet av litt. For fytti så slitsomt det er å ha en liten en som er høyt og lavt når man ikke er i form. Men men.
Hadde veiedag på fredag, da veide jeg 78,5kg (start 8.juli var 85,9) så jeg er fornøyd, det går iallfall nedover. Og jeg vil ha vekk mest mulig til dåpen til litja i begynnelsen av oktober.
Treninga er så som så, har fortsatt ikke kommet i gang. Skulle jo ha frisk start fra 1.sept, men så ble man syk da, så da måtte forandring i planene til.
Gleder meg fortsatt til å begynne på Elixia, da blir det mye trening :D
Åssen går det med dere andre? Fortsatt smertefritt, eller noen som kanskje skjesser på ting osv?
Forresten, hvis dere skjesser på is f.eks så har jeg funnet oppskrift på en kjempegod, kjapp og enkel en.
1dl fløte
1 egg
søtning
(mikser dette kjapt, jeg bruker stavmikser til dette)
frosne bringebær til det blir som softiskonsistens-aktig.
Kjempe godt, og ikke ulovlig :P
Marina sa for siden:
Lærte om komma på tickeren min i går (ikke , men . ). Stilte ned startvekten (fra 81 til 80,7) og opp nåvekten (fra 74 til 74,3). Litt kjedelig å plutselig ikke ha gått ned 0,6 kg :p hehe. Men er litt greit å se at det endelig er riktig.
dumidalia sa for siden:
Å, jeg hater å vaske hus.. Utsetter det i det lengste, men i går og i dag har jeg vasket! Jeg blir så fort lei at jeg gidder ikke å vaske alt på en gang :p Nå er det bare badet og den ene gangen som gjenstår, det blir kanskje i dag, kanskje i morgen..
Var hos ei venninne i går og så sex and the city the movie, i dag skal vi se nummer to!
Gratulerer med jubileum wahaj!
Jeg synes fremdeles det går greit, altså. Overraskende greit. Jeg prøver å ikke tenke på de matvarene jeg ikke skal spise, og det fungerer godt. Tidligere har vi hatt godteskåla på bordet med en gang lillegutt har lagt seg, det har vært en liten overgang. Nå holder jeg mer på med andre ting på kveldstid, håndarbeid, rydding, klesbretting osv. Pluss at jeg prøver å komme meg ut noen kvelder i uka på spasertur.
Veiedag i morgen, jeg er spent. Er redd for at det har stoppet opp litt nå, engang må det jo bremses.
dumidalia sa for siden:
Veiedag i dag, ingen grunn til bekymring. 75,8 kg, ned 1,6 kg siste uka!
startvekta 1.8 var 85,4 kg
8.8 - 81,6 kg -3,6kg første uken =)
15.8 - 81,6 kg, ingen nedgang etter karbohelg
19.8 - 80,2 kg -5,2 kg!
22.8 - 78,6 kg -6,8 kg
29.8 - 77,4 kg - 8 kg! Hurra!
5.9 -75,8 kg - 9,6 kg!!
Hipp hurra, jeg elsker lavkarbo!
Neste veiedag blir nok ikke like bra, det blir karbohelg til helga.. Men, men. Det som kommer fort på, går fort av.
Ha en fin uke, alle sammen! :)
lizliz sa for siden:
wow imponerende :D :D gratulerer med nedgang
lizliz sa for siden:
I dag var min veiedag også.. ikke så voldsomt imponerende som sist, men gikk da ned..
startvekt: 90,6
29.08: 87,7
05.09:85,9
så er i hvertfall kommer meg på 85 tallet selv om det er ganske høyt på 85 tallet:P
tror ikke dette kommer til å gå så fort for meg, tror kanskje jeg skal kutte spinningen og bare drive yoga og pilates... mulig en liten jobbetur..
dumidalia sa for siden:
Du, 1,8 kg på en uke er fantastisk! Den første uken vil man alltid miste mye, men det er mest vann. Det er nå du virkelig er i gang med fettforbrenning.
sprett1 sa for siden:
Wow! Helt imponert over resultatene dine! Har du noen spesielle triks :D eller responderer du bare fantastisk på ketolysekuren?
windy sa for siden:
Hei, alle sammen.
Det er en stund siden jeg har vært innom her, og det er skikkelig gøy og se at det går så fort nedover for noen av dere!
Her hos meg står vekta på stedet hvil - ingen bevegelse de siste tre ukene. Satser på at det betyr TTT - Ting Tar Tid. Jeg har jo tross alt brukt noen år på å bygge meg opp til over 90 kg....
Har oppdaget masse gode oppskrifter her inne - og synes det er artig å lage god og sunn mat. Vi har alltid ferdigkokte egg i kjøleskapet, i tillegg til en tykk og smakfull omelett. Da er det lett å ta med noe til lunsj, sammen med hjemmelaga supergode knekkebrød.
Den største utfordringen min er jobbreiser. Flyplasser har ikke noe særlig utvalg av lavkarbomat - så det er litt vanskelig å planlegge for flere dager på reise. Er det noen av dere som har gode ideer til mat som er lett å ta med på tur?
Lykke til videre i den andre måneden! Teller ikke uker lenger....!
dumidalia sa for siden:
Takk for det :) Nei, har ingen triks. Jeg trener ikke, har brukt å sykle en liten tur annenhver dag, men den kan nesten ikke regnes med..
Ellers spiser jeg når jeg er sulten, og det er ikke så ofte. Jeg spiser kun ren mat, ingen ferdigretter (annet enn blomkålsuppa til erling sundal fra rema). Er nøye med å få i meg nok fett, men jeg har dessverre ingen tall å vise til for jeg veier ikke maten min. Jeg tror nok bare at kroppen min omfavner ketolysen med stor entusiasme, for dette er riktig for meg. Jeg er frisk og full av energi, akkurat slik jeg vil ha det :)
kirami sa for siden:
Flott det går så bra for dere:) Blir virkelig imponert altså:)
Her går også ting greit. Har hatt 4 uker i strekk nå på ketolyse, og har ikke til dags dato ikke hatt noen sprekker, og har heller ikke hatt no behov for det heller. Litt utenom i dag da.... Har blitt slutt med min kjære gjennom 3år, så er litt trist, men kjarte å styre unna fellene og spiste en biff i stede for sjokolade.
Ønsker dere en fortsatt god kveld:)
Sorella sa for siden:
Wow!
Det er sterkt!!
kirami sa for siden:
Takk:klem:
Sorella sa for siden:
nå har jeg lest i mange timer :p og jeg tror jeg skal hive meg på en kur..
eller iallefall få mer kontroll for vekta står jo litt stille, og vet hva jeg gjør galt.
Så da bør det vel være lett å endre :D
DERE er så gode, og jeg blir glad av å lese deres innlegg!
Katta66 sa for siden:
Kirami; det var leit å høre om bruddet, men flott at du allikevel er standhaftig :)
Jeg er i min 5. uke nå, følger ingen spesiell diett men leser og leter rundt etter lavkarbo mat. De første 3 ukene var det 0 energi, ikkeno overskudd. Men siste uka så har det kommet tilbake, så nå er jeg heldigvis godt i gang med trening igjen.
Noe jeg føler litt rart er at selv om jeg har spist en god porsjon med mat, og føler meg mett, så er det liksom fortsatt noe der som mangler, fortsatt en form for sultfølelse eller at jeg fyser på noe. Andre som har det sånn?
Jeg gikk ned et par kilo i starten, men det svinger så veldig. Så nå har jeg kuttet ut mandler (har spist en neve eller to hver dag når jeg har vært fysen).
dumidalia sa for siden:
kirami: trist å høre, klem til deg! Jeg tror vi er mange med tendens til å stupe i sjokoladeskåla når livet går oss i mot, du er flink og sterk som klarer å stå mot!
Sorella: kom igjen, hva har du å tape? Det verste er å bestemme seg og å sette i gang, snart går det av seg selv :)
Katta66: Hva spiser du? Jeg går rundt med konstant snafs-hunger hvis jeg er gjerrig på fettet. Da småspiser jeg, fyser på karbo og er sliten og trøtt. Ellers er det vanskelig å gi deg mer konkret tilbakemelding, når jeg ikke vet hva du holder deg til av karber, fett osv. :)
Jeg har vært på besøk hos ei venninne i kveld, det er så deilig å ha noen som man kan snakke med og som forstår! Og ikke minst, som kan gi fornuftige og konstruktive tilbakemeldinger. :)
kirami sa for siden:
Takk for omtanken alle sammen:) Tanken på å skeie ut i dag har absolutt vært til stede. Men jeg føler meg jo liksom ikke akkurat på topp fra før, og det å da tilføre en haug med carbo som får meg til å føle meg uggen, oppblåst og uvell, fant jeg ut at var best å unngå. Nå har jeg i alle fall en liten god følelse inne i meg ettersom at jeg i alle fall har klart å holde meg til planen selv om dagen ikke ble helt som planlagt ellers.
Sorella sa for siden:
dumidalia, det jeg har å tape er å fyke opp i vekt igjen når jeg slutter med "kuren" :p
¤Lene¤ sa for siden:
Uff, for en kjip uke :( Ingenting har skjedd verken den ene eller den andre veien. Var så godt i gang ved snikveiing i midten av forrige uke, men etter det så har det bare gått oppover. Begynte til og med og trene litt igjen.. Håper det kan løsne litt igjen snart sånn at jeg kan nå målet mitt til jul :) Lurer på om jeg må ta jobben med å regne karbohydrater til alle måltider? Mange her som gjør det?? Tror liksom at jeg ligger greit an i løpet av dagen, men jeg kan jo fort ta feil.
Tenkte å bake Ingers lavkarbobrød i dag, men det blei så svampete forrige gang. Kanskje det hjelper å knuse frøene som skal være med? Mener å ha fått med meg at karboinnholdet i linfrø øker når de knuses. Noen som veit om dette gjelder sesamfrø og solsikkekjerner også?
Også et spørsmål til :) Jeg kjøpte meg pulsklokke for noen mnd siden og den viser antall minutter kondisjon og fettforbrenning i løpet av treningsøkten. Føler jo absolutt at kroppen brukes mer når jeg jogger, men da kommer pulsen på et nivå som fører til kondisjonstrening. Hva tror dere er lurt? Det må jo skje noe med fettet på kroppen ved jogging også, eller??
Håper dere alle får en god uke :) Lykke til med god mat og trening! Håper det løsner for oss som står litt stille og at nedgangen fortsetter for dere andre
dumidalia sa for siden:
[quote=Sorella;1200522]dumidalia, det jeg har å tape er å fyke opp i vekt igjen når jeg slutter med "kuren" :p[/QUOTE
Hehe, det er en risiko man må være villig til å ta. :D
Jeg tenker som så at jeg kan ikke gå tilbake til mitt "normale" kosthold uansett, det var det som fikk meg 30 kg i pluss på kort tid. Jeg må foreta en storstilt livsstilsendring, og det er det jeg jobber med nå. Når jeg har nådd målet mitt og er fornøyd med vekt og kropp kommer jeg til å øke på karbene og tillate meg utskeielser i bursdager og slikt. Til dess må jeg holde meg i skinnet, kroppen min tåler ikke karbo-kjøret mer.
dumidalia sa for siden:
¤Lene¤: Husk at når du begynner å trene vil du gå opp eller stagnere. Du bygger muskler og det er fantastisk. Etterhvert vil den økte muskelmassen hjelpe til med fettforbrenningen, også når du ikke trener. Måler du deg? Mange opplever at de går inn i cm, selv om vekta står stille en periode.
Jeg veier ikke maten min, men jeg kommer nok til å gjøre det den dagen jeg stagnerer. Som du sier, man kan fort ta feil.
Vatti sa for siden:
Uke 1: -1,9 kg (totalt -1,9 kg) 19,3 kg igjen
Uke 2: -1.3 kg (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen
Uke 3: ........... (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen
Uke 4: -0,4 kg (totalt -3,6 kg) 17,6 kg igjen
Uke 5: -0,6 kg (totalt - 4,2 kg) 17,0 kg igjen
Det minker sakte - men det minker. HURRA!! Jeg skulle selvsagt ønske at det gikk mye, MYE fortere, men det tikker jo nedover - og jeg forsøker å fokusere på at mange bekker små ...
Ser at mange av dere andre også går nedover i vekt. Så bra!!
Katta66 sa for siden:
Sånn i ukedagene spiser jeg omtrent det samme til lunsj hver dag.
Frokosten består av fiberrik, 2 stk. med Bremykt, gulost og hamburgerrygg.
Lunsjen består av salat med paprika og div. grønnsaker, spekeskinke, gulost og en veldig god dressing som heter kreps i chili og aioli (mye fett, lav karbo).
Middag er så klart mer variert, men idag ble det kyllingfilet med salat og rømmedressing.
Totalt hittil idag : Fett 71%, Proteiner 24%, karbo 5% 19gr).
Finn fem feil, folkens :D med andre ord; tar gjerne imot innspill!
ketoseprinsen sa for siden:
4.august 121kg og bmi på nesten 37.
6.september(pluss en utskeielse, svak much) 108kg og en bmi på 32,5.
Har vært en del sjuk så jeg har ikke trent på over 1 uke, gått litt tregere nå da. Men burde vel være godt nøgd :)
Katta66 sa for siden:
Wow! 13 kilo ned!! :heia: kjempebra!
LGT sa for siden:
Ville bare innom å sende deg en trøsteklem, Kirami! Stå på, du er kjempeflink! Girlpower!! :):)
kirami sa for siden:
Tusen takk LGT:klem:
kirami sa for siden:
Veie dag i dag:) 0,5kg ned fra forrige uke. Fornøyd med det, da det har vært ei litt spesiell uke:)
Ha en flott dag alle sammen:)
Sorella sa for siden:
[quote=dumidalia;1200577]
dumidalia, det jeg har å tape er å fyke opp i vekt igjen når jeg slutter med "kuren" :p[/QUOTEHehe, det er en risiko man må være villig til å ta. :D
Jeg tenker som så at jeg kan ikke gå tilbake til mitt "normale" kosthold uansett, det var det som fikk meg 30 kg i pluss på kort tid. Jeg må foreta en storstilt livsstilsendring, og det er det jeg jobber med nå. Når jeg har nådd målet mitt og er fornøyd med vekt og kropp kommer jeg til å øke på karbene og tillate meg utskeielser i bursdager og slikt. Til dess må jeg holde meg i skinnet, kroppen min tåler ikke karbo-kjøret mer.
Du har gjort en stor jobb!
Flott, liker å lese om valgene dine ;)
Jeg vet ikke hva min matchvekt er, en treningsguide sa 58 ( og henviste til WHO) og at magefettet mitt er i risikosonen.
Legen sier jeg klarer meg bra (helsemessig) om jeg er rundtom 70, og at magen for det meste er løst skinn og muskler som er slitt på grunn av svangerskap, og det at jeg har vært litt overvektig.
HVA skal man tro på :rolleyes:
Uansett, jeg føler meg BedrE i kropp og sjel etter at jeg startet aktiv lavkarbo :)
dumidalia sa for siden:
[quote=Sorella;1202153]
Du har gjort en stor jobb!
Flott, liker å lese om valgene dine ;)
Jeg vet ikke hva min matchvekt er, en treningsguide sa 58 ( og henviste til WHO) og at magefettet mitt er i risikosonen.
Legen sier jeg klarer meg bra (helsemessig) om jeg er rundtom 70, og at magen for det meste er løst skinn og muskler som er slitt på grunn av svangerskap, og det at jeg har vært litt overvektig.
HVA skal man tro på :rolleyes:Uansett, jeg føler meg BedrE i kropp og sjel etter at jeg startet aktiv lavkarbo :)
Jeg har så lyst på en kroppsanalyse, men det finnes ikke heromkring.. Kanskje det hadde vært noe? Da får du vite fettprosent, og hva idealvekta bør være sånn ca.
Jeg har basert meg delvis på BMI, men er ikke noen uforbeholden bejubler av opplegget. Derfor har jeg satt mitt mål i øvre sjikt av normalvekt. Så får jeg bare se når jeg kommer dit, tiden vil vise.
Sorella sa for siden:
[quote=dumidalia;1202165]
Jeg har så lyst på en kroppsanalyse, men det finnes ikke heromkring.. Kanskje det hadde vært noe? Da får du vite fettprosent, og hva idealvekta bør være sånn ca.
Jeg har basert meg delvis på BMI, men er ikke noen uforbeholden bejubler av opplegget. Derfor har jeg satt mitt mål i øvre sjikt av normalvekt. Så får jeg bare se når jeg kommer dit, tiden vil vise.
Kom ikke på ordet, men ja det er kroppsanalyse, inbody heter det jeg var på og han treningsguiden sa 58....
:p
lizliz sa for siden:
Hei og hopp.. Merker jeg begynner å bli nervøs for neste veiing på mandag... Har ikke trent i det heletatt denne uken. Skal på fotballtrening i morgen men thats it. Hadde liksom tenkt jeg skulle kare en uke uten trening for å se om det har noen innvirkning på vekten for min del. Men like før jeg sprekker og trener likevel.. Panikk trening :p nei må vel klare det, er bare redd jeg ikke skal ha gått ned noe som helst
Åh, jeg sliter så fælt .. går jo ikke ned noenting. NÅ skal det sies at jeg har fått mensen, så at jeg har ligget stabilt nå, kan jo vise seg å være en reell nedgang om et par dager... men det er så frustrerende, for jeg har vært såååå flink. ingenting ned, ingenting opp denne uka ...:(
sprett1 sa for siden:
Veiedag i dag! Utrolig morsomt å gå på vekta og se at jeg har gått ned 1,7 kg den siste uka. Har nå gått på ketolysekuren i tre uker og gått ned 5,4 kg. Er selvfølgelig superfornøyd. Vet ikke hvor mye det har hatt å si, men har gått ned dobbelt så mye denne uka som forrige og eneste forskjellen på kosten er at jeg har kuttet ut alt av kunstig søtning.
Vatti sa for siden:
Jeg er imponert over dere som har gått ned så mye. Kjempebra!!
Jeg sliter litt med å gå ned i vekt, men nå har jeg holdt på i 5 uker og har gått ned 4,2 kg. Egentlig synes jeg det er altfor lite og tenker at "det er jo ingen vits", men nå har jeg jo samlet mange sånne "småbeløp" og 4,2 kg er jo faktisk en del. Hipp hurra for meg som går ned lite, om noenting, hver uke men holder ut og ser at det faktisk går rette veien likevel.
Jeg er faktisk strålende fornøyd med at jeg har holdt ut. Nå har jeg jo kommet et godt stykke. 2 kg til jeg får premie av meg selv for god innsats og godt resultat.
Hipp hipp hurraaaaa - for alle oss her inne!
LGT sa for siden:
Fysj, veiedag i dag og ikke et eneste gram ned i vekt!! Stand by fra forrige uke. Dvs. 2, 4 kilo på 4 uker!! Innrømmer at motivasjonen forsvinner litt. Legger alt jeg spiser inn på diett.no og ligger da greit an ift. karbo OG kalorier. Kan det ha noe betydning at jeg ikke har så mange kilo som skal av? Dvs. at i følge BMI så er jeg "normalvektig" men ønsker allikevel ned totalt 7 kilo. Hører ofte at jo mer man skal ta av, jo fortere går det. Skjønner ikke helt den der, jeg....:/ Men; Ser at kroppen forandrer seg, og føler meg alt i alt bedre, spesielt at jeg slipper å gå rundt med en oppblåst ballong på magen hele dagen! :):) Trenger motivasjon!!!! ;)
Som det står i boka "Dette er kuren for deg som vil ned 10kg eller mer" ;)
Og uansett hvilken slankemetode man bruker er alltid de siste kiloene de hardeste, og 7 kilo vil gå under "de siste kiloene". :) Men selvsagt vil det gå nedover om du fortsetter, kanskje mer trening(ikke bare gåturer) vil sette fart på det.
LGT sa for siden:
Takk for svar, Ketoseprinsen! :) Jeg får vel bare jobbe litt med tålmodigheten.....:rolleyes: Eller så jogger jeg 5 kilometer tre ganger i uken. Skulle gjerne økt antall kilometer, men kroppen vil ikke mer nå når jeg er i ketose. Håper det vil endre seg, for nå er det som om kroppen plutselig sier "STOPP!" Men følte det gikk litt lettere på de to siste turene, så øyner et håp også her! :)
¤Lene¤ sa for siden:
Denne uken endte i 0,6 kg minus, og nå vil jeg ikke se 75 på vekta igjen :)
Om 14,5 uke er det julaften og innen da håper jeg å ha gått ned 5 kg til slik at det står et 6-tall først. Det vil si at jeg må ha en nedgang på i underkant av 400 gram per uke fram til det. Redd det kan holde hardt med den nedgangen jeg har hatt til nå, men det gjelder jo bare å stå på.
Kjenner meg igjen i situasjonen din Vatti, og kjenner at motivasjonen kan svinge litt når det går sakte nedover. Men du har jo helt rett i det du skriver :) Det går jo faktisk rette veien selv om det går litt sakte.
Ha en flott uke :)
Her starter den med solskinn og passende vær til å ta på joggeskoene og komme seg ut en tur.
ltfutt sa for siden:
Etter en uke med stillstand registrerte jeg -0,7 kg på vekta i går. Går rett vei nå.
Marina sa for siden:
dumidalia sa for siden:
Veiedag etter mega-karbohelg. Kinamat på fredag, kake og loff med krabbe på lørdag og boller med brunost på søndag. Herlige tid, det var godt! Men nå er det ikke så godt, jeg føler meg stinn og oppblåst og formen er heller laber. Tilbake til normalen i dag, og håper på at det som kommer fort på nok en gang viser seg å gå fort av. + 2,2 kg i helga..
19.8 - 80,2 kg -5,2 kg!
22.8 - 78,6 kg -6,8 kg
5.9 -75,8 kg - 9,6 kg!!
12.9 - 78.9 kg - + 2,2 kg etter karbohelg
I dag er det turning for mor og mini og han er helt vill! Akkurat nå står han i gangen med skoene på, selv om det er halvannen time til vi skal dra. Han vil ikke komme inn, men sitter der og venter tålmodig. Jaja, du får bare sitte der da :D
Ja, etterhvert var ikke jogging nok for meg heller. Jeg har begynt middels belastende styrketrening også. Virker som det hjelper, midjen smalner, men vekta går saaaakte ned pga muskler(som ventet). :)
Er så sprøtt, kan gå opp 1 kg på EN dag, og dagen etter er den borte igjen. Så jeg må bli flink til å bare veie meg en gang i uken :p
Vatti sa for siden:
Blush, jeg utsetter ukens veiedag til i morgen. Hadde bursdag i går og kom hjem fra jobb - til full bursdagsoppdekking hjemme! Ballonger og morsomme hatter og levende lys og kake og boller og saft.... Barna var så spente så jeg måtte nesten ta et liiiite kakestykke og drikke litt saft, for deres skyld. Så jeg venter til i morgen med å veie meg.
Kjempefin vektnedgang på dere andre, flinkinger!!
ketto sa for siden:
Gratulerer på etterskudd Vatti :)
Jeg er fremdeles med. Vekta står fremdeles bom stille, men men. Jeg gir ikke opp! Føler at magen har trukket seg mer sammen. Og det er jo motivasjon iallefall!!
Etter lavt blodtrykk tidligere fikk jeg målt det til bra nå!
Grattis til alle med nedgang! Og vi får stå på sammen vi som står stille. Ikke gi opp! Tror premien kommer snart jeg ;)
lizliz sa for siden:
jess jess.. bedre sent enn aldri :D hadde veie dag i går.. men litt for mye stress og en student galla jeg skulle på så da ble det lite tid til oppdatering her inne :)
ny vekt 84,6 så det blir da 1,3 kg ned.. veeeeldig fornøyd ettersom jeg forentet at den skulle stå bom stille. ( ingen trening denne uken som et eksperiment! )
Er i alle fall meget fonøyd med å veie under 85 kg :D
kirami sa for siden:
Veiedag:) Ned 0,5kg denne uka:) Fornøyd med det. Går sakte men sikkert nedover og jeg kjenner at jeg virkelig ikke stresse med vekta denne gangen. Ketolyse kuren sitter godt i de daglige rutinene. 7 uker uten en sprekk og det er heller ikke noe spesielt jeg savner. Kjenner innimellom at det blir litt ensidig det jeg spiser, spess til middag. Kunne trengt litt inspirasjon innimellom. Har dere noen tips? En lettvindt oppskrift som dere syns er skikkelig god?
Ha en god dag:)
ketto sa for siden:
Da kunne jeg endre tickeren med 100 gram ned :p Små gleder, men utrolig deilig!
Vatti sa for siden:
Uke 1: -1,9 kg (totalt -1,9 kg) 19,3 kg igjen
Uke 2: -1.3 kg (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen
Uke 3: ........... (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen
Uke 4: -0,4 kg (totalt -3,6 kg) 17,6 kg igjen
Uke 5: -0,6 kg (totalt - 4,2 kg) 17,0 kg igjen
Uke 6: -0,4 kg (totalt - 4,6 kg) 16,6 kg igjen
Saaakte, men sikkert nedover. Må øke på med litt trening, men hvordan skal jeg komme igang??
dumidalia sa for siden:
Har du sjekket på oppskriftsforumet? Der er mye godt. Jeg er veldig glad i squash-lasagnen som jeg har reklamert for før. Jeg bruker å lage en stor porsjon som jeg fryser i mindre former og varmer opp til middag.
Her går det nedover igjen etter karbohelga, ned 1 kg i dag.
kirami sa for siden:
Jeg har vært masse innpå oppskriftsforumet og har laga mye nydelig mat derfra, men innimellom blir det så mye å velge mellom, så da blir det til at man lager de trygge "favorittene" f.eks sqashlasagne som er bare helt nydelig:)
Derfor spurte jeg dere:) Kunne jo hende noen hadde en knalloppskrift på lur ;)
1kg ned etter karbohelg er jo bare rått da dumidalia!!! Jeg hadde med stor sansylighet gått opp 2kg:P
Sara_salamander sa for siden:
da var det veiedag, har gått på lavkarbo i 1 mnd, vært stort sett i ketose. 70 kg i dag, gått ned 3,5 kg totalt. Litt fornøyd, men håper på mer!
LGT sa for siden:
Ikke gått et eneste gram denne uken heller! Dette er ikke særlig morsomt....:( Er i ketose, og legger fremdeles inn det jeg spiser på diett.no. Kan liksom ikke bare gi opp heller, dessuten både føler jeg og ser (?) lettere ut. Men skulle så gjerne sett utslag på vekten. I dag reiser jeg på ferie i fem dager. Skal prøve å unngå mye karber, men blir vanskelig å holde det så stramt som jeg har det i hverdagen. Blir jo også en del vin og sprudlevann, så går nok ut av ketose og sikkert også opp i vekt.....:rolleyes: Kan ikke fatte og forstå hvorfor jeg står bom stille????!!!:mad: Blææh!
Katta66 sa for siden:
LGT; ser vi har nesten samme mål :-) god ferie forresten!
Jeg opplever også at vekta flyr opp og ned hele tiden, kan variere med 4-5 kilo over noen dager. Trener både løp og styrke og merker klart at magen har det bedre og at kroppen er mer "fit". Føler ikke at jeg ofrer så mye heller, men savner av og til luftig brød med geitost :p
Det var tungt å trene de første ukene men nå går det fint :-) stå på folkens, fin lørdag ønskes dere :-)
badevektentusiast sa for siden:
Kan jeg tillate meg selv å melde meg på her? Jeg begynte på (en slags) ketolysediett 10. august – 120 kilo tung og med BMI på 33. 40 dager senere veier jeg i underkant av 106 kilo, og er ikke lenger fedme-kategorien, om vi skal stole på BMI (nesten nede på 29 blank:)). Det har gått faderlig fort, men har (heldigvis?) roet seg ned nå i det siste til et gjennomsnittlig tap på 1,5–2 kilo i uken.
Jeg har imidlertid en sykelig veiemani. Fordi jeg alltid har vært svært datainteressert med en forkjærlighet for Excel, satte jeg raskt opp et regneark som hjalp meg å måle nedgangen. Med det har ballet på seg: Nå veier jeg meg plutselig to ganger for dag, morgen og kveld, og regnearket kalkulerer hvor mye jeg maks kan ”legge på meg i løpet av dagen” for å få vekttap til neste dag, samtidig som et annet regnestykke fortløpende kalkulerer en dato for når jeg kan være i mål basert på mitt gjennomsnittlige vekttap, osv.
Samtidig ser jeg at mange andre velger å bare veie seg en gang i uka, og at dette også er noe som anbefales fra profesjonelt hold. Er det noen spesiell grunn til dette? Er det lettere å holde seg motivert på sikt om man ikke ”kjenner presset” fra dag til dag?
lizliz sa for siden:
Jeg personlig føler at jeg blir fanatisk om jeg skulle veid meg oftere, ingen grunn til å se fra dag til dag ettersom kroppen varierer mye i vekt..
Om jeg hadde veid meg hver dag, hadde mine dager blitt styrt av vekten. da ville jeg blitt glad om jeg hadde gått ned, for så og bli lei meg den dagen jeg hadde gått opp..
så kort fortalt: Jeg ville nok fokusert for mye på vekt, og det er vel ikke det som er helt meningen ?( selv om det er en flott bonus ;) )
sprett1 sa for siden:
Hadde veiedag på fredag, men har ikke kunnet skrive inn her før i dag. Vekta viste -1,2 kg siste uka. Superfornøyd med det. Har nå gått ned 6,6 kg til sammen. Har allerede begynt å glede meg til å runde -10 kg så nå er motivasjonen på topp. Har ikke hatt en eneste sprekk på disse fire ukene og nå blir det iværtfall ikke tale om noen sprekker når delmål én er innen rekkevidde (-10 kg før 1. november).
Prøver å motivere meg til å begynne med skikkelig trening. Til nå har jeg begrenset meg til turgåing et par dager i uka. Synes kondisen min er mye dårligere nå når jeg er i ketose. Hadde håpet at det skulle bli bedre etter noen uker når kroppen har vendt seg til denne typen forbrenning, men energien og kondisjonen kommer vel kanskje ikke av seg selv :)
Gode poenger der.
Jeg har aldri før slanket meg noe særlig, men har gått jevnt og trutt opp i vekt etter at jeg begynte i kontorjobb med både sene og tidlige skift. Derfor er det litt sånn nå at det blir litt famlende – jeg er på en måte usikker på hva som føles rett og galt, og selv om jeg har lest boka, så går det mye på gefühlen likevel. Men dette går seg vel til.
Spot on! Den viktigste motivasjonen for å komme i gang var ikke at jeg veide så himla mye, men at jeg var drita lei av skjorter i XXL og bukser i størrelse 38. :Dlizliz sa for siden:
Jaja.. denne flotte vektnedgangen kunne vel ikke fortsette i evigheter.. ned 300 g denne uken.. demotiverende..
denne uken skal jeg : spise mer grønt ( har vært litt dårlig på det, fylt opp kvoten med litt mørk sjokolade eller litt nøtter i steden)
jeg skal trene denne uken ( dårlig tid for tiden... = dårlig samvittighet)
ikke drikke alkohol... ( drakk på lørdag, 3 glass vin, koselig men ikke nødvendig)
ja.. stramme inn litt igjen kan man vel kanskje si...
jeg skal på hyttetur fra søndag til onsdag neste uke, det blir skummelt, må planlegge voldsomt..
ned en del i mål da ( måler kun en gang i mnd ) :
legg: -0,5 cm
lår: -1,5 cm
rumpe:-5,5 cm
bryst: -4,5 cm
under bryst:-3 cm
mage:-1,5 cm
midje: - 6 cm ( her må jeg jo ha målt feil første gang :S eller kanskje ikke? *sjokk)
grevinneheng: -2 cm
så er jo ikke ille på 4 uker.. på ingen måte.. skulle bare ønske vekten og ramlet litt mer.. men dette er jo bare for denne uken( vekten ikke målene) så ordner seg nok.. blir om noe enda mer motivert til å spise rett.. ikke tulle sånn som jeg har gjort denne uken..
karbohydratene skal jo fylles opp med grønnsaker ( synes det er litt vanskelig uten å gå over.. tomat og paprika f.eks.. med en gang de er med i måltidet så skyter det jo opp.. og uten disse så blir det alt for lite.. hmm
ketto sa for siden:
Kjempebra nedgang i vekt og mål lizliz. Det vil stå litt stille innimellom. Det er nok bare sundt :)
Jeg prøver nå å bare veie meg hver torsdag. Merker at jeg ble stresset av å stå stille hver dag.. Så nå håper jeg at det skal løsne da..
Ha en flott uke alle sammen!
dumidalia sa for siden:
19.8 - 80,2 kg -5,2 kg!
22.8 - 78,6 kg -6,8 kg
5.9 -75,8 kg - 9,6 kg!!
19.9 - 75.8 kg.
Jeg er nå tilbake til utgangspunktet før karbohelga. Litt kjipt å ha "kastet bort" to uker, men men..
Vi ruller oss i god mat, og det kan man ikke klage på. Jeg spiser brie og skinkeost med ruccola og litt tomat, nydelig snacks :)
Tetsou sa for siden:
Hmm. Vi blir omtalt som ekstreme (men det er jo vg ...) : Krigen om lavkarbo - her får du oversikten
dumidalia sa for siden:
Gaaah! Jeg spiser IKKE brie og skinkeost, hvor kom det fra? Brie og spekeskinke skulle det være :D
ketto sa for siden:
Snikveiing i dag og det visste 200 gram til ned. Det vil si 500 gram denne mnd. Det er helt ok etter 1 år og 4 mnd med stillstand :)
Håper bare det har tenkt til å løsne nå da. 200 gram igjen til minste notering.
Hay.
Startvekt 4.august 121kg i dag veide jeg 103,8kg. Hadde en rolig periode på midten, men siste to ukene har jeg mista minst 5kg. :o Skjønner ikke, gjør ikke noe annerledes. 181cm høy.
Katta66 sa for siden:
Dette er jo superflotte resultater!! Gratulerer så masse og stå på videre :-)
dumidalia sa for siden:
Fantastisk! Jeg tror du må skifte nick til ketosekongen snart :p
lizliz sa for siden:
hei hei,
noen andre enn meg som merker at man blir mindre søvnig om kvelden?
jeg sliter no innmari med å få sove om kvelden, men er drit trøtt om morgenen og ellers på dagen pga mangel på søvn regner jeg med..
kan dette kanskje ha noe med at jeg spiser mye mindre kh på dagen enn til middag? for mesteparten av mine kh kommer fra middag nemlig..
er litt lei av å ikke få sove og være trøtt hele dagene:hjelp:
StegforSteg sa for siden:
Har hørt at magnesiumen skal virke søvndyssende, har du prøvd det? Og ja jeg blander meg inn i en tråd jeg ikke hører hjemme :p
LGT sa for siden:
OMG! Har som nevnt tidligere vært på ferie i noen dager, og vooops! så var jeg tilbake til utgangspunktet: 67.3!!! Bare på noen dager - kjipt! Men det positive er at jeg ikke har spist noe søtt, og vanligvis så er jeg en skikkelig godtegris. Har spist ute hver dag, uten å bestille dessert ol. Veldig ulikt meg! :) Men tydelig at søthungeren er på vei bort - og det er bra det! Da er det bare å jobbe på igjen, og satse på at de ekstra kiloene forsvinner like raskt som de kom på! ;)
Ha en fin dag alle sammen! :)
lizliz sa for siden:
knasker magnesium hver kveld.. så har tydeligvs ikke verdens beste virkning på meg :P
Vatti sa for siden:
Har falt av. Midlertidig. Migreneanfall fredag og lørdag, og nå influensa. Stakkars meg!! Er kvalm og dårlig, spiser det som de andre spiser (vanlig mat, orker ikke konsentrere meg om å spise riktig akkurat nå).
Tar meg sammen igjen når jeg blir frisk. Now, back to bed. Snufs.
Etter nøyaktig seks uker, rett etter å ha passert -15 kg, har jeg for første gang sprukket. Frem til nå har jeg ikke rørt alkohol eller spist noe som helst ulovlig, men nå ble det øl i lange baner og en enorm hamburgertallerken. Selv føler jeg at jeg burde holdt ut lenger før jeg ga etter for mine "syke lyster" ;) Det som bekymrer meg nå er å komme meg tilbake på den smale sti raskt nok, slik at ikke motivasjonen dabber. Men hvor lang tid pleier man egentlig å bruke på å komme tilbake i ketose etter et slikt todagers monstersidesprang? Er dette veldig individuelt?
¤Lene¤ sa for siden:
¤Lene¤ sa for siden:
Her rusler og går det sakte men sikkert nedover :)
Testet lavkarbobrødet fra Møllerens her om dagen, og det kan anbefales. Skjærte det opp i skiver med 1,5 gram karbo per skive. Fryste det ned og spiser deilig ristet brød til frokost :)
LGT sa for siden:
Yess! Da er jeg motivert igjen. Har gått ned igjen feriekiloene, dvs. 2.3 kilo siden forrige onsdag! Nå skal kiloene av!! :):)
kirami sa for siden:
God morgen:) Ille stille her om dagen gitt....
Ja ja, jeg er i dag ferdig med 9. uka på ketolyse og må jo bare si at ting går strålende:) Jeg har hittils ikke hatt en eneste sprekk og vekta rusler sakte men sikkert ned.
Veiedag i dag og i motsetning til forrige uke der jeg ikke gikk ned noe, gikk jeg ned 1,4kg dennegangen:) JIPPIIIII:D
LGT sa for siden:
Gått ned 600 gram siden sist veiing. Veldig fornøyd med det! :) Merker at jeg ikke lenger er så sulten, egentlig litt befriende og ikke tenke på mat "hele tiden"!
Ellers har jeg vært hos legen denne uken på rutinesjekk. Blodprøvene mine viser et forhøyet kolestrol, noe legen min mener henger sammen med høyt inntak av fett. Noen som har erfaring med lavkarbo og høyt kolestrol? Lest en del på nett, men blir bare fryktelig forvirret. Der står i en artikkel av lavkarbo SENKER kolestrol, mens i neste artikkel jeg leser står det at lavkarbo ØKER kolestrol.....:confused::confused: Jeg fortsetter i alle fall med lavkarbo inntil videre, og så skal jeg sjekkes igjen om et par måneder. Så får vi se. Husker ikke sist jeg målte kolestrol, så har ingenting å sammenligne med. Kanskje jeg har hatt høyt kolestrol i flere år, og at lavkarbo ikke har noe med det å gjøre? Hm...
Hvis du er flink med å fylle opp de fleste karbisene dine fra grønnsaker og mosjonerer(helst trener) flere ganger i uken så vil du ha veldig lavt kolestrol :)
lizliz sa for siden:
har prøvd meg på pizza i dag for første gang.. kan vel ikke akkurat si at det var en stor suksess.. ble jo omtrent som omelett med fyll på.. ikke helt jeg jeg forventet ettersom den hadde fått så mye skryt for å ikke smake egg og ikke være svampete på forumet.. men jaja hver sin smak.. usj.
LGT sa for siden:
Får de fleste karbene fra grønnsaker, men er dessverre ikke så aktiv i disse dager grunnet masse å gjøre på jobben, dvs lange arbeidsdager. (Jada, sikkert en dårlig unnskyldning....) Har lest mange artikler om kolestrol og lavkarbo rundt på det store internettet - og blir veldig forvirret. Noen sier man får lavere kolestrol på lavkarbo, mens andre sier det stikk motsatte. Men det jeg har forstått er at om man ikke er særlig overvektig og starter opp på streng lavkarbo (eks. LCHF) så vil de fleste få forhøyet kolestrol, mens om man har mange kilo som skal av, så vil kolestrolet senkes ved LCHF. Jeg er ikke særlig overvektig, men ønsket å få av noen (7 kilo) for å føle meg bedre. Regner derfor med at jeg har havnet i den første gruppen. :rolleyes: Jeg vil derfor begynne å gjøre noen justeringer på kostholdet fremover. Dvs. at jeg øker litt karbo, og minsker på fett. I håp om å få normalisert kolestrolet. Har gått ut av ketose, men håper vekten går nedover allikevel. Veiet meg i dag, og da var vekten på 64 kg blank! Jippi! :)
Stille her inne for tiden - hvordan går det med dere andre flinkiser? ;)
ketto sa for siden:
:) Jeg er nede på 92,8 og minstenorering. Eller, det var på søndag. Håper det har tenkt til å fortsette ned nå.. Vil så gjerne se 80 tallet!
Har litt høy fettprosent, men ikke noe farlig magefett har jeg målt :D Og det er jo bra. Da får en bare håpe at fettprosenten minker og musklene øker. Er i armene jeg må jobbe med musklene..
dumidalia sa for siden:
Etter en ukes tid med sykdom, stress og utskeielser var det godt å være tilbake på mandag. Vekten spratt desverre opp, men det som kommer fort på går vel fort av.
Jeg fant et stort stykke laksefilet på tilbud i går, så i dag var det laks med champignon, squash, paprika, sjarlottløk og purre stekt i ovnen med masse smør, og brokkoli- og blomkålmos med masse ost og fløte til. Nydelig, om jeg må si det selv (og det må jeg, siden mannen var på jobb og mini ikke ville lukte på laksen en gang.. :p )
ketto sa for siden:
3/8 - 95
7/8 - 94,3 * -0,7 kg
18/8 - 93,6 * -0,6 kg
30/8 - 93,7 * + 0,1 kg
15/9 - 93,3 * -0,4 kg
20/9 - 93,1 * -0,2 kg
6/10 - 92,7 * -0,4 kg
Her er min nedgang siden starten av August :)
Noe var jo kommet på fra sommeren. Men nå er jeg 200 gram mindre en jeg kan huske sist jeg var :D
kirami sa for siden:
Ny veiedag:) Ned 1,7kg fra forrige torsdag:D Jipppiiiii:D
ketto sa for siden:
Vil bare ønske alle auguststartere en kjempefin fredag og helg :)
Måtte været holde seg bra! Her er det det i dag iallfall!
sprett1 sa for siden:
Hei igjen.
Her er det ganske stilt for tiden ser jeg. Sikkert flere som har det som meg. Utrolig hektisk om dagen. Mye jobbing og syke barn. Blir lite tid til å nettsurfing :) Har likevel prioritert kosthold og er stolt av å ikke ha sprukket en eneste gang til nå. Selv om det har vært tøft til tider. Tror vektnedgangen min er veldig avhengig av stressnivået for den har stått ganske stille i det siste. I slutten av forrige uke fikk jeg imidlertid beveget meg litt mer, noe som førte til at vekta begynte å røre litt på seg igjen.
Har til nå gått ned 8,6 kilo. Kjenner at jeg gleder meg til å nå første delmål som er -10 kg. har ikke helt bestemt meg for hvilken belønning jeg skal gi meg selv, men skal tenkte hardt på det de neste dagene :)
dumidalia sa for siden:
Å, for en helg! Mannen har vært opptatt på hobbytreff hele tiden og jeg har vært med i kiosken der. Lillegutt har vært kasteball mellom barnevakter.. Jeg trenger nesten en ny helg nå!
Dagene går i full fart, og det er lite tid til nettsurfing, ja. Vi er nok mange i samme båt der, sprett1 :)
ketto sa for siden:
Tante rød på besøk og forkjølelse.. Har følt meg bedre.
Så da laget jeg meg en kake etter ingrids blogg. Gleder meg til å smake!!
Etter to uker ute av kuren pga råd fra legen startet jeg opp igjen for ikke lenge siden, har trent hardt i mellomtiden og levd lavkalori.
Men hadde gått opp 4....kg på 2 uker. Og da levde jeg sunt.
På 1 uke gikk jeg ned alt igjen, og uken etter har jeg gått ned 3-4 kg også. Er ikke helt sikker på de nøyaktige tallene.
Startet i alle fall på 121,7kg 4.august og bmi på over 37 og er nå på 101,5kg og bmi på 30,8. :)
Synes det ikke er så ille asså. 1,5kg til så er jeg under den magiske grensen på 100, har ikke vært der på minst 5 år. Og da bare 12 kg til før jeg er på matchvekt :D BMI stemmer absolutt ikke for meg, men det er en motiverende målestokk i tillegg til vekta.
lizliz sa for siden:
en liten stund siden jeg har vært innom. Ble veldig demotivert sist uke, ettersom jeg gikk opp.. Men denne uken har det virkelig løsnet igjen.. ned 3 kg!! skjønner det igrunn ikke.. Det eneste jeg har spist mindre av denne uken er ost, og jeg har levd litt på slump med karbohydratene, men aldri over 20 hvertfall ( var hjemme på ferie i høykarbohus ).. mulig det er en stopper for meg, med det er jo og mulig det bare har løsnet igjen, etter at kroppen satte seg selv på pause ..
strålende fornøyd hvertfall :D
dumidalia sa for siden:
19.8 - 80,2 kg -5,2 kg!
22.8 - 78,6 kg -6,8 kg
5.9 -75,8 kg - 9,6 kg!!
19.9 - 75.8 kg.
26.9 - 76,3 kg
3.10 - 79,0 kg
11.10- 74,6 kg :D Første delmål nådd, under 75 kg!!
Huff det har vært mange utskeielser.. Men jeg velger å ikke se negativt på det, så lenge jeg kommer meg kjapt tilbake.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.