< Tilbake til oversikten

August-startere 2011

sanny sa for siden:

@dumidalia: ha ha ha - at det går an ja:D merkelig hvor inngrodd disse dårlige vanene er!

Har tatt meg selv flere ganger de siste dagene i at fingeren med noe "godt" på var på veien til munnen min. Men so kommer en hysterisk stemme i hodet mitt og skriker rett i min tankeløshet "NEI!!!!!" og så kommer det et snev av forsvar fra et annet hjørne "joda, dette kan vel ikke skade..." og så kommer det bratt igjen med "NEI!!!!" :realmad: senest da tørker jeg fingrene eller legger alt fra meg.

Jeg satser på at jeg ikke har begynt å bli sprø - men at det er viljen min som holder meg oppe og i gang.

sjuggerpløm sa for siden:

You and me :o

Alice84 sa for siden:

Jepps slik er det her hjå meg og!

Det vart ikkje bedre då mamma kom frå tax-freen med fazermint og walters mandler. :eek: Dei rope på meg heile tida.. "ala ein bit kan vel ikkje skade"

Vatti sa for siden:

Sukk, jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta meg sammen når det gjelder maten.

Spiste tre egg stekt i smør til frokost klokken ni, så har vi vært ute for å gå tur i tre timer. Nå klokken fem spiste jeg 200 g kylling i fløtesaus. Skal ha middag rundt halv åtte og da blir det kun grønnsaker for meg.

Jeg går heller ikke ned, men det skyldes kanskje måten jeg spiser på. Litt motløs i dag, kjenner jeg. Sukk!!

dumidalia sa for siden:

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stoppet like før eller spyttet ut noe jeg har tatt i munnen, fordi jeg glemmer meg bort.. Ikke lett å være senil på slankern :p

kirami sa for siden:

Mine fantastiske besteforeldre...
Dro på besøk til de i dag, på formiddagsmat, jeg vet det er brødmat med pålegg, så jeg tok med meg noen av de osteplettene jeg lagde her om dagen, men når jeg kom dit, hadde hun laget masse deilig mat jeg kan spise<3 Eggerøre, spekemat, karbonader, reker, majonais etc... Hun huska at jeg spiste lavkarbo og hadde gjort sitt beste for at jeg kunne spise det hun dekka på. Også friske bær til dessert:) Vidundelige mormor!! Er så deilig når noen ikke ser det som et problem å få "lavkarber" på besøk:)
Ellers har man hatt en flott dag, jeg har hatt første veiedag, og er meget fornøyd med resultatet:) ca 4.5kg ned:O
Ønsker alle en flott kveld

1979 sa for siden:

Så herlig å ha sånne rundt seg da, sjelden vare:o Heldig e du!!
Grattis med nedgangen.

Alice84 sa for siden:

Hurra for deg!

Hurra for fine mormødre:D

kirami sa for siden:

Tusen takk begge to:) Er kjempe fornøyd, men vet jo det er myyyye vann.... har tissa MYE kan man si:P Men er jo en kjempe motivasjon da:)

Er så glad for sånne som mormor, er så utrolig mange andre som ikke har den samme forståelsen som henne. Men er fast bestemt for å få til denne nye livstilen, så folk får tenke som de vil. Jeg er jo den som er heldig som kommer ut av dette med bedre helse og en lettere kropp:)

Vatti sa for siden:

Oi, gratulerer med vektnedgang, alle sammen!

Jeg føler at jeg står stille. Får bruke dagen til å få sving på fettforbrenningen vha ordentlige, regelmessige måltider og mosjon. Håper jeg går litt mer ned til veiedag på mandag. Litt motløs, men hanging in there.

kirami sa for siden:

Vatti: Jeg vet det ikke er lett i begynnelsen, men stå på så skal du se det løsner:)

Ellers må jeg bare nevne at jeg selvfølgelig i god tru har spist endel bacon... Også ble jeg brått litt nyskjerrig på hvor mange gram det i en sånn baconpakke fra sverige. Blikket mitt streifer over innholdsfortegnelsen og stopper brått!!! Druesukker i bacon?????? Det hadde ingen fått meg til å tru om jeg ikke så det med egne øyne!! Hvorfor i all verden er det druesukker i bacon?? Så da blir det nok snart en ny tur til sverige for å kjøpe bacon uten sukker:)
Ha en fortreffelig dag alle sammen!

slikkmunn sa for siden:

Jeg hiver meg også på :) Er helt ny her på forumet, og er jo enormt mye gode råd her. Mye lettere når man kan dele litt med andre. :)

SEM sa for siden:

Jeg vil også gjerne være med!
Startet 1.8 og har eksperimentert meg mot lavkarbo via Fedon og har endt opp på en slags selvkomponert lavkarbo diett. Har vært bekymret for at jeg har spist for mye protein da jeg la alt jeg spiser inn i et excel ark, men etterat jeg leste en del gamle diskusjoner om det emnet her inne, så har jeg kommet frem til at jeg ikke skal bry meg om det nå i første omgang.

Det går helt fint å spise lite karber, bortsett fra på torsdag hvor alt gikk galt med kake i lunsjen, middag hos svigers og kafebesøk på kvelden. Hadde gått ned 2,2 kg på 1,5 uke før den dagen, og bare måtte veie meg i dag tidlig, og da var det opp 0.4 kg igjen gitt...

Men, er veldig fornøyd med - 1,8 kg på 1,5 uke altså!

Veldig godt å ha flere å diskutere med og følge, så heia oss ;o)

ketto sa for siden:

Jeg skal veie meg i morgen. :)

Synes det går greit. Legger det jeg spiser inn på diett.no. Har litt øyemål, så mulig jeg må begynne å veie litt mer.

Har spist litt mye karbo tidligere i dag. Så da utgikk sjokoladeprinsen sjokoladen min :p Får ha den i morgen!

Ellers har jeg gått berserk på Iherb.com. Fantastisk side med masse billig!

Sus Scrofa sa for siden:

Og eg held fram med min maniske må-vege-meg-kvar-dag-uvane. :p

8.aug: 74.8 (:eek:)
9.aug: 73.6 (-1.2) Totalt: -1.2
10.aug: 73.8 (+0.2) Totalt: -1.0
11.aug: 73.2 (-0.6) Totalt: -1.6
12.aug: 73.6 (+0.4) Totalt: -1.2

Kjem nok til å fortsette å vege meg kvar dag, sia eg mååå ha det inn i appen på iPhonen som eg er så glad i. :D Men skal slutte å rapportere her, og heller gå for ein gong eller to i veka.
Fins det forresten ein eigen vegetråd for auguststartarar? Fann ikkje når eg såg. Men greit med ein kombi, syns eg, for å holde liv i tråden.

Dårlig med lavkarbo her i dag. Skal ikkje begynne å ramse opp alt eg gomlar i meg.... :(

Håpar dokke andre er kjempeflinke i helga! Stå på :)

Parrot sa for siden:

[/quote]Jeg går heller ikke ned, men det skyldes kanskje måten jeg spiser på. Litt motløs i dag, kjenner jeg. Sukk!![/quote]
Uffda! Du må ta med niste i skogen; et kokt egg, noen osteskiver, kjøttboller - det er altfor lenge å gå uten mat fra kl 9:00 til 17:00
Det ser også ut som om du får i deg litt lite fett. Litt fløte i eggerøren og litt rømme på salaten kanskje?
Jeg sliter litt med å få i meg nok fett selv, men satser på at med litt tålmodighet og oppfinnsomhet skal jeg nok klare det!

Fia10 sa for siden:

Hei hei alle sammen. :-)

Er d flere av dere som sliter litt innimella. I dag har jeg en jævli dag. Har gått 2 uker nå siden jeg startet på lavkarbo. Men, i dag føler jeg at jeg har lagt på meg, bare slapp og irritabel og har lyst på sjokolaaaaaade :O hehe..... Har dog klart å motstått fristelsen, holdt meg til baconsnæcks og farris.... :)) Men, flere som har d slikt etter et par uker ???

Sinnami sa for siden:

Er det plass til meg her og?! :) Har gradvis kuttet ned på karber, og i går var dagen for å legge helt om kostholdet. Har handlet inn masse, lagd ukesmeny for neste uke, og bakt brød og knekkebrød, så nå er forutsetningene der for at dette skal gå bra! Har skikkelig troa på at dette skal få bort noen kilo, må kjøpe batterier til vekta på mandag så jeg kan følge med på tallene :D

Cosytroll sa for siden:

And me...

I actually DID that andre dagen på ketolysekur.. Putta en safarikjeks i munnen, tygde og svelget en fjerdedel og oppdaget til min forferdelse at jeg drev å tygde på en ny fjerdedel... Spytta pent ut i søpla og kasta andre halvdelen.. Og så meg over skuldra for å se etter at ingen hadde sett meg. Hvilke bulimikertendenser ville de vel tenkt.. Ikke så lett det der altså. Bare eeen kjeks, den eer jo så liiiten, sant? ..

DET kaller jeg en fantastisk bestemor ja! Gratulerer med flott resultat også! :)

Helt sikkert plass til deg, jo flere vi er jo bedre, sant? :) Høres ut som om du har forberedt deg godt og har motivasjon i massevis til å lykkes! Stå på og gled deg til masse godt mat! :)

Jeg har veid meg etter ni dager i dag nå, og har gått ned fra 87,5 til 84,4. 3,1 kilo er jeg kjempefornøyd med, har aldri vært så mett og så lite fysen i hele mitt liv, jeg!:O Har hatt noen svimmelhetsanfall, men tror det har hatt mest å gjøre med at jeg er dårlig til å drikke nok vann.

ketto sa for siden:

Sus Scrofa: Hvilken Iphone app er du glad? Bruker diett.no på nettleseren. Men hvis det finnes en app vil jeg gjerne vite :)

Opp 300 gram i dag, så da enderer jeg ikke signatur. Kan ha torsdag som veiedag tenker jeg.

Har gått greit i dag. Opptatt med å male hus, så da går dagen fort! Har fått i meg litt for lite karbohydrater, så da kan jeg kose meg litt på kvelden med atkinsbar :)

Ha en flott lørdag og søndag!

Og selvsagt er det plass til flere!

ketoseprinsen sa for siden:

Hvor mange ganger spiser dere om dagen? Jeg sliter virkelig med det, jeg kan fort "glemme" å spise pga metthetsfølelse. Så jeg spiser altfor sent ofte. :(

supersol sa for siden:

Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Noen ganger litt kveldsmat, kommer an på hva middagen var. Jeg kjenner heller ikke sultfølelse, men begynner å gjeste og kjenner meg trøtt. DA er det på tide med mer mat :)

kirami sa for siden:

Jeg å spiser frokost, middag, kvelds:) Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere:)

Tetsou sa for siden:

Sliter med at jeg våkner for tidlig om morgenen av at jeg er helt tørr i munnen. Drikker endel vann (1-2l) i løpet av en dag, men det er kanskje ikke nok ?

Andre som har tilsvarende problemer ?

Står vel i boka at man "minst" skal drikke 2-3 liter vann så vidt jeg husker. Jeg tror jeg drikker mye mer, blir tørr på leppene, til dels sår hvis jeg ikke drikker nok.
Veide meg igjen i dag:
ned fra 121kg til 113 kg siden 1.august. Helt villt. :o

LGT sa for siden:

Hei alle sammen! :) Jeg er ny på forumet, og også ny i vektnedgangsprosjekter, inkludert lavkarbo. Genialt med et slikt forum hvor man kan støtte og oppmuntre hverandre, samt søke svar på ting man lurer på.

Jeg er 38 år, og har planer om å gå ned 7 kilo til jul. Har spist lavkarbo siden fredag 11.08.11, men er usikker på om jeg spiser riktig. Foreløpig ingen planer om et altfor strengt regime, men vil jo at vekten skal gå nedover! :) Så om den skulle stå bom stille, så får jeg heller endre kostholdet underveis.

Jeg spiser om lag tre-fire små skiver med lavkarbo brød/knekkebrød om dagen. Er dette ok? Videre lurer jeg på om dere kan svare meg på hvor uheldig det er med en frukt om dagen? Jeg er helt tussete etter frukt, og den hjelper meg til å unngå søtsaker. Og så er det greit å hive i seg et eple eller en banan når sulten kommer på når man sitter i bilen el. (jeg kjører MYE i jobben min hver dag!) :)

Og et stort ( om mulig noe tåpelig....:o) spørsmål til slutt.....; Går man ned i vekt på lavkarbodiett, eller MÅ man på Ketolysekur for at kiloene renner av?

Gleder meg til å følge dere alle her inne fremover! Dette klarer vi!!! :D

Pippi Langstrømpe sa for siden:

Hjelp! Jeg trenger noen råd og motivasjon til å fortsette!!

jeg startet også på ketolyse 1. august. Den første uka gikk jeg ned 2 kilo (sikkert mest vann), men nå har jeg gått opp igjen 2 kilo. Jeg lurer på om jeg gjør noe feil. Jeg har utslag på stiks hver kveld, men merker ikke så mye til andre ketose-symptomer.

Hvor mye spiser dere???? Hvor mange kalorier ca. ligger dere på??? Jeg vet at man ikke skal telle kalorier, men jeg føler at jeg spiser mye.

Jeg har ligget på det kroppen min visstnok skal forbrenne og litt til (2100-2500 kcal). Har lagt det inn på diett.no noen av dagene. Karbo = 10-20 gram.

Du skal ikke bry deg om kalorier. Du skal spise proteiner og fett, og bitte litt karbohydrater som du helst bare skal få fra grønnsaker.

Vatti sa for siden:

I morgen er det veiedag igjen. Håper det går rette veien. Jeg synes det er litt vanskelig å få spist nok. Har aldri vært glad i matlaging og det er sikkert derfor jeg synes det er så vanskelig å planlegge måltidene også. I morgen begynner hverdagen igjen så smått, med barnehage, skole og jobb, og da må jeg få brukt litt tid på å sette opp en ukesmeny, sånn at jeg vet hva jeg skal spise til enhver tid.

Men først- veiedag i morgen, altså.

Evabeate sa for siden:

Heisann, håper dere har plass til enda en august-starter! Jeg begynte på Ketolyse 1. august og synes foreløpig det går bra. Er en meget erfaren slanker (dessverre), har jojo-slanket meg i alle år, og naturligvis blitt fetere for hver gang... 1. januar i 2010 begynte jeg på nok en gang, og har faktist holdt ut helt til nå. Har slanket meg ved å telle kalorier og trene, fra 114 kg til 83 kg (er 170 cm høy). Men å komme seg under 83 har vist seg å være utrolig vanskelig, har holdt meg rundt den vekten i et halvt år nå. Så da er tiden inne for å prøve lavkarbo for alvor, har for lenge siden kuttet brød og poteter og ris, men har hatt "fett-skrekk". Slutt på det nå, her går meierismør og fløte ned på høykant! :D Så nå håper jeg å ta knekken på de siste kiloene som står mellom meg og målet mitt på 67 kg... :cool:

Alice84 sa for siden:

Hei!

Er det andre som er tørste? På torsdag drakk eg 2L (!) vatn på jobb, og gjekk konstant med vasstankar i hovudet! :confused:

Har folk andre bivirkningar? Eg er apatisk, ikkje sur men likegyldig. Sliten og sur i låra berre av å gå opp to etg på jobb.. det er litt slitsomt.

Men eg har gått på fyrste smellen... så ny start i morgon. Pluss at det er veiedag atpå til. Ulp.

Stå på folkens..!!:)

LGT sa for siden:

Oi, jeg oppdager nå at dette er en Ketolysekurtråd! Jeg går på lavkarbodiett selv, så da må jeg vel finne meg en annen tråd......:( Lykke til alle i hop! :)

thomis sa for siden:

ach! gått på ketolysekuren 1 uke nå og sliter med å få inn følgende matvarer: egg og bacon. spesielt om morgenen, blir kvalm og greier. er det noen som har samme issues eller er jeg alene om dette...?

prøver meg med litt eggemelk også om morgenen og det går bedre.

Leona. sa for siden:

Har dere plass til en til?
Jeg startet onsdag 10.august og har i følge dagens vekt tatt av 2.8 kg! :)

Vatti sa for siden:

Juhuu!! 1,3 kg ned denne uken. Gjett om jeg er glad!!

Uke 1: -1,9 kg (totalt -1,9 kg) 19,3 kg igjen
Uke 2: -1.3 kg (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen

Jeg regner ikke med at vektnedgangen fortsetter med samme hastighet, men det er veldig motiverende og .. nå er det bare 3 kg igjen til jeg skal unne meg en aldri så liten premie. gleder-meg

Hvordan har det gått med dere andre?

Vatti sa for siden:

Jeg vil gjerne at du er her. Diett er diett, og vi kan alle hjelpe hverandre med motivasjon uansett hvilken kur eller plan vi benytter oss av. Så.. bli gjerne her!!!

Vatti sa for siden:

Jeg spiser ikke bacon om morgenen. For det første blir det FOR mett og heftig for meg, og for det andre har jeg rett og slett ikke råd til å spise bacon hver dag. Jeg spiser som regel to egg stekt i smør, og det er mer enn nok for meg. Vektnedgangen jeg har hatt sålangt viser jo også at dette er OK for meg.

Ja ja ja... helgen har vært en katastrofe matmessig, men den var planlagt katastrofe, så det får gå. Håper det er mest vann det jeg har sett på vekta i dag.
Vel - ny frisk i dag, og nå er det ikke festligheter i overskuelig fremtid, så får satse på at det går bra.

Jeg spiser lite egg og bacon. Lager meg heller en omelett av 3 egg, med en neve revet ost i. Du kan jo ha i nært sagt hva du vil så lenge det er lite karbo. Skinke, pepperoni, div. ost, osv.
Det blir jeg akkurat like mett av. Bruker ikke vann i, men en ss smør i panna som jeg rører inn i eggemassen.

AnneS sa for siden:

Ikke gått opp og ikke gått ned - fremdeles minus 2 kg totalt på tre uker. Synes det er litt lite... Og jeg har vært i ketose hele tiden, bortsett fra denne helgen.

Har vært i bryllup i helgen, og der ble det et kakestykke på meg.
I tillegg til at jeg spiste 2 tortillas på fredagen... Uff og uff!

Men ny dag og nye muligheter!

Bacon liker jeg rett og slett ikke! Frokosten består gjerne at et lavkarboknekkebrød med Jarlsberg eller 2 kokte egg med skinke og majones. Det metter godt, og jeg er faktisk mye mindre sulten før lunsj nå enn da jeg spiste 2 brødskriver på vei ut døra.

wahaj sa for siden:

Endelig er dagen her! :) Har gledet meg veldig nå.
Ligger fortsatt i senga (mannen har fri fra jobb, så jeg fikk sove lenge), så jeg har ikke begynt på dagens mat enda.
Blir nok kun en proteinshake, kjenner jeg meg rett.
Middag i dag blir ovnsbakt laksefilet med løk, paprika, smør og rømme + brokkoli, og jeg gleder meg. Beste fiskematen jeg kan få iallfall.

Har ikke veid meg i dag, har veiedager på fredag, men jeg veide 80.9kg på fredag iallfall (gått ned 5kg siden 8.juli).

Jeg jogger og trener styrke ved siden av, så jeg trener ca hver dag (inkl sykkelturer innimellom), så blir spennende å se om jeg får til styrken når jeg begynner på ketolyse nå.

Gerrard sa for siden:

Starter igjen idag....

Evabeate sa for siden:

Veiedag, og kan melde om nedgang :) 1,3 kg ned denne uka, tilsammen 4 kg på disse fjorten dagene, det er en god start! Og så veier jeg for første gang på 1000 år UNDER 80 kg!!!!!!!! Tenk det, JEG veier 79 kg!!! Smilet er for en gangs skyld bredere enn baken... :D

Evabeate sa for siden:

Første uka var jeg også kvalm og uvel av og til, det kom og gikk. Men litt ut i uke 2 ga det seg. Tips hvis du tar vitamintilskudd: Ikke ta dem om morgenen, vent til utpå dagen. De kan gi kvalme hvis du tar dem på tom mage (learned it the hard way... ) ;)

Evabeate sa for siden:

Tørst? JA! Prøver å drikke jevnt hele dagen, så går det bra. Slitne og sure lår høres også kjent ut, av og til føler jeg meg helt matt, mens andre dager kan jeg yte masse! Stabiliserer seg forhåpentligvis etterhvert. :)

LGT sa for siden:

For en hyggelig melding, Vatti! :) Tusen takk for det! Da henger jeg rundt her og deler mine erfaringer, opp- og nedturer med dere andre!

Er bare på 4.dagen, men måtte snike meg en tur på vekten i morges.....Og jeg var GÅTT OPP et halvt kilo!!! :confused: Andre som har erfart dette? Mannen min har tilsvarende gått NED 2 kilo......Vi har spist akkurat det samme, dog jeg selvsagt i mindre prosjoner. Hm...

kirami sa for siden:

God kveld alle sammen:)
Er så morro og inspirerende å følge dere. Har vel egentlig ikke no nytt å melde, da veiedagen ikke er før til torsdag, men pytt pytt:P Kjekt å skravle litt også!
Ser det er flere her som sliter med både den fysiske overgangen og med å være tørst, og jeg kjenner meg så godt igjen fra forrige gang jeg spiste ketogent, men ikke denne gangen... Er nesten litt guffent. Merker absolutt ingen ubehag, bare at jeg er pittelitt tung i beina (...les: melkesyre av å gå opp trapper etc...) Nesten som om jeg ikke er i ketose, men stiksa sier jo det, så da stoler jeg på det!
Ellers må jeg jo si jeg syns det går veldig fint. Lager masse god mat og spiser både variert og godt.
Hva spiser dere om dagen? Ser noen her sliter med frokost, her går det i egg og bacon eller middagsrester. Så noen skrev på en annen tråd her at de spiste gresk youghurt med nøtter, bringebør og kanel til frokost... Det hørtes skikkelig godt ut. Må nok teste ut det:)
Ellers får dere stå på videre og ha en fortsatt god kveld:)
Velkommen til alle dere nye her! Kjempekoselig at vi har blitt så mange!!

wahaj sa for siden:

En grunn til at man ikke skal veie seg hver dag. Det går opp og ned. I tillegg så samler man vann under eggløsning og mensen, så man kan gå opp opptil 3-4kg den tiden.

LGT sa for siden:

Da skal jeg gjøre mitt aller beste for å styre unna vekten sånn på daglig basis.....:o Veiedager blir fredager her i huset. Spennende!

Alice84 sa for siden:

Veiedag.

64 blank, så har gått ned i alt 2kg sidan eg starta sist helg. Det stemme nok ikkje heilt sidan det var feriekroppen. 1 kg er nok mest riktig, og det er ein jo nøgd med ;)

Men er fortsatt tørst og tørr i munnen, er avhenging av flaske på jobb og i veska.

Skal prøve med litt trening, eg saknar spinningtimane og det er best å komme igong igjen no etter sommaren.

Snakkast folkens.

ps. eg har prøvd gresk yoghurt med nøtter og bær. Det er veldig godt når omeletten og eggerøra veks på tallerken.:rolleyes:

windy sa for siden:

Hei, hei alle sammen!

To uker er unnagjort - og det har stort sett gått greit :-) Begynte på jobb etter ferien forrige uke, og merker at det er lett å komme i "utakt" både med vann og mat. Må nok bli strengere med meg selv for ikke å være desperat etter mat når arbeidsdagen er slutt......

Ingen bevegelse på vekta denne gangen, skylder på en liten lørdagsutskeielse i vinglass :-) Satser på at det blir nedgang neste mandag!

Kjekt at vi er så mange :-) Stå på folkens!

thomis sa for siden:

jauda-gauda! 1 uke på ketolysekuren og minus 2.5kg og minus 2,5cm rundt bildekket på magen! vet at det meste er pga vann, men allikevel gir litt go'følelse for videre arbeid.

Sinnami sa for siden:

Så flinke dere er her inne! Fantastisk motiverende og inspirerende å lese :D

Er kun på dag 3 selv, og det går overraskende greit. Har hatt en bitteliten sprekk, men med tanke på at den kunne blitt helt enorm så velger jeg å ikke være misfornøyd. Syntes ellers at det går helt greit å takke nei til "forbudt" mat foreløpig. Kan jo være det blir noen sprekker etterhvert, men jeg skal iallefall gjøre mitt beste :D

Lykke til videre alle sammen :)

ketto sa for siden:

Her går det også greit :)

Snikveier meg innimellom, og der står det stille, men det er torsdag som gjelder. Da får vi se :)

Og jeg er fremdeles spent på hvilken iphoneapp dere bruker!

ketto sa for siden:

Har prøvd å pøse på med cocosa siste uka. I dag er jeg kjempevarm! Håper fettforbrenningen er i gang!

ciamor sa for siden:

App til hva da? Viss det er for å vise vektreduksjon så bruker jeg en som heter "Weightbot". Kjempefornøyd, ser skikkelig fancy ut! :p

Jeg er også siiiinnsykt tørst, det er litt rart, det var jeg ikke første uka.

LGT sa for siden:

Har selv vært veldig varm i hele dag! Og jeg som vanligvis er en frysepinn - uvant følelse....;) Og det er et tegn på at fettforbrenningen er i gang? Håper det!!

Tante TI sa for siden:

Vet ikke om du har fått noe svar, Fia, men dette er helt normalt! Etter to -tre uker kan det være helt forferdelig en stund, men HOLD UT!!!!! :visemuskl Det går over!
Dog kan det komme nye perioder etter to-tre nye uker, men de blir sjeldnere og sjeldnere disse pesiodene.
Lykke til, alle her inne! :D

torimor sa for siden:

Hei! Bukker og neier, fra den ene til den andre siden......

Melder meg inn her, ser dette er ketolyse klubben, men ser også at det er andre her som ikke er direkte ketolyse - slankere (heller tar jeg fryktelig feil??)

Vel jeg starter nå i August som ser ut til å bli min neste livsstil...... Så da joiner jeg med jeg også.... Hvis ingen har noen innvendinger da.....

Vatti sa for siden:

Hva mener du med "pøser på"? Hvor mye tar du pr. dag?
Jeg er i ketose og går sakte men sikkert ned i vekt, men kjenner ikke noen av de (visstnok) typiske fettforbrennings-symptomene som varme i kroppen, forhøyet energinivå, dårlig ånde (eller kanskje jeg har det, bare at ingen har sagt noe??)

En ting som jeg virkelig merker er at jeg ikke er så oppblåst som jeg pleide å være, og DET er deilig. Er ikke så stinn i kroppen selv om jeg egentlig spiser samme mengdene som før - bare litt annen mat.

LGT sa for siden:

Hei Torimor! Velkommen! :) Jeg er nybegynner i dette, og forholder meg i første omgang for det meste til Dr. Hexebergs råd og oppskrifter. Det er vel å regne som generell lavkarbodiett.

Om jeg er på "ketolysenivå" ift. karbohydratene vet jeg ikke. Teller ikke karbo. Men føler meg litt svimmel, veldig varm og " sliten" i beina under aktivitet - noe jeg har forstått kan være tegn på at jeg er i ketose?!?:confused: Jeg spiser lavkarbobrød/knekkebrød hver dag og bruker også noe søtningsstoffer til f.eks yogurt naturell og bær. Har veldig lyst til å fortsette med frukt, men har ikke spist dette på to dager.....;) Vet ikke om jeg kan komme i ketose når jeg spiser lavkarbobrød og søtningstoffer (ca. 2 ts per dag maks)? Noen som kan svare meg på dette?

Tante TI sa for siden:

:D Å, som jeg kjenner meg igjen i dette du skriver... Til å begynne med gikk jeg fort ned, bevares, men jeg kjente det liksom ikke, bare så det på vekta. Men maven ble liksom mer blubbete, eller myk om du vil, ikke sånn sprekkferdig sperreballong som den hadde vært lenge.

Varmen kommer sikkert etter hvert. Jeg frøs så jeg hakket tenner i begynnelsen, men nå renner jeg nesten vekk. :p
Det kan ta flere uker før fettbålet brenner jevnt og trutt, men man går ned lell. Og når det først brenne, sørg for å holde det ved like... Nok fett, nok vann er stikkordene.

Lykke til videre! :heia:

Lakenskrekk sa for siden:

Vektnedgang på nøyaktig 3 kilo siden forrige uke:):):)

Men jeg lurer på en ting, jeg er alltid frysen av meg og nå svetter jeg for den minste tingen, er det normalt????

Fia10 sa for siden:

Tuusen takk for svar :) Ja, regnet nesten med at d kommer slike dager av å til... For nå føler jeg meg helt fin igjen å at kroppen går rett vei, altså innåver ;) Lykke til alle sammen. Flinke, d er vi :D

torimor sa for siden:

Holder på å lese boken nå.... for meg så er den rett og slett revulusjonerende!! Tanker som dette er nesten for godt til å være sandt dukker opp hele tiden! Jeg prøver og krysser fingrene for at dette vil hjelpe meg også!

LGT sa for siden:

Jabbadabbaduuu! Da er jeg også i ketose! :D Trodde jeg hadde et for høyt karbohydratinntak for å klare dette, men ble jo litt nysgjerrig, så måtte kjøpe meg stix i dag. Og jada, ketose her også! Nå er jeg motivert nå! Og mett og tilfreds på toppen av det hele! :p

Lakenskrekk sa for siden:

Ingen som vet om det er unormalt å svette???

dumidalia sa for siden:

Jeg er iallefall varmere enn normalt, og det skal lite aktivitet til før jeg svetter.

Alice84 sa for siden:

Eg har hatt svettebyer, veldig plagsomt... :o

Sus Scrofa sa for siden:

Sorry, at eg har somla sånn med å svare!! :eek:

Det er "Weightbot" som er appen eg òg brukar. Digga den!! :D
Den har altså ikkje noko med lavkorbo å gjere. Ein tastar inn vekt kvar morgon, kan sjå korleis ein ligg an ifht mål, sjå kurve, gjennomsnitt nedgang osv.
Veldig enkel og fin app, syns eg :)

Vatti sa for siden:

Darn, jeg har skeiet ut. Så irriterende!!!!

Var på en minnestund i dag og det ble servert snitter, syntes ikke det var helt på sin plass å si neitakk, så jeg spiste en. Og så en til, og i ettermiddag spiste jeg gulrøtter til middagen og deretter spiser jeg opp barnets smurfepastiller. Hvor irriterende!!!!

Oh well, i morgen er det nok en dag. Jeg er nok ute av ketose, men ... sammenlignet med hvordan jeg ville skeiet ut før (ostepop, brus, sjokolade og seigmenn) så er det kanskje en middelmådig utskeielse.

None the less - nå er det ikke rom for flere utskeielser før jeg veier... 70 kg. Altså når jeg har gått ned 8 kg til.

Skuffet over meg selv, for nå har det jo gått såpass bra så lenge.

enghaven sa for siden:

Hei! Fortsatt august, og jeg har akkurat startet :)

Total nybegynner og leser alt jeg kommer over! Legger om til lavkarbo for helsens skyld, og gleder meg til å føle effekten! Har på følelsen av at det virker allerede etter en liten uke med nedtrapping av karbohydratene :)

I morgen skal jeg kjøpe badevekt og målebånd, så får vi se om det merkes på kiloene også, etterhvert :)

Håper dere har plass til enda en lavkarbo-starter i tråden?

kirami sa for siden:

Veie dag:) Har gått ned 0,5kg. Syns ikke det var kjeeeempemye, men alt ned er bra:) Gikk jo ned så mye forrige uke, så kan ikke klage:)

Ha en flott lavkarbo dag alle sammen:)

ketto sa for siden:

Oi, så ikke dette før nå.

Tja. Jeg tar en teskje ca. 4 ganger om dagen av cocosaen.

Og nå går det iallefall nedover!! Håper det fortsetter :D

ketto sa for siden:

Og velkommen enghaven! Koselig med flere :)

unaturligslank sa for siden:

Hvor mange kcal er det i cocosa? Hva kan man blande den i? Ser mange har det i kaffen, men jeg drikker verken kaffe eller te.

Tips; som jeg selv benyttet med hell i to selskap i helgen. Si at du venter litt. Har nettopp spist. Spiste en stor frokost/lunsj/middag. Det kan føles litt ukomfortabelt i samlinger, men folk flest følger ikke med på hva andre spiser, og blir heller ikke fornærmet om man ikke gjør det.

ketto sa for siden:

893 kcal per 100 gram :) Og 100 % fett :D

Tja. Jeg spiser det slik det er og svelger ned med vann :eek: Det går greit, og jeg får i meg fett. Har det også i te hvis jeg drikker det. Innimellom i kaffe, men den liker jeg best bar..

Fia10 sa for siden:

Hei og hå alle sammen. Jeg er så spent. Har ikke veid meg siden jeg startet 1 august, da var jeg hos legen i et annet ærn. Skal tilbake dit i neste uke, å da skal jeg veie meg igjen, etter 3,5 uke!!! Har ikke vekt hjemme, + at jeg brukte vekta på legekontoret da jeg gikk på svangerskapskontroller, så vet at den er rett i forhold til meg. :) Hadde jeg hatt vekt hjemme hadde jeg bare veid meg hver dag... heh. Var på første treningstime i går etter lavkarbo start, en time spinning, å d var sååå deijligt :D Ellers går alt bare bra med lavkarbo spising, så er meget spent på om vekta har gått noe ned. Merker d godt rundt magen og litt på låra, arti :))

Hmmm, vet du hvor mye det blir ca pr ss? :o Man skal vel ha i seg et par ss pr dag...

Har du selv opplevd noen positive endringer med å ta det? Ser at teorien er at de øker vektnedgang, men har ennå ikke sett noen konkrete eksempler på dette. Eneste jeg har sett er at det hjelper på huden, og leddsmerter (eller var der udo's..) Det er forsåvidt god nok grunn til å teste det det:)

enghaven sa for siden:

:) Takk skal du ha, ketto! Lærer mer for hver dag, og formen forandrer seg! Føler meg på ett eller annet vis roligere, ikke så stresset i kroppen. Tror det er lettere å kutte ned på karbohydratene enn å øke på fettet! Foreløpig økes fettmengden gjennom ost, nøtter, majones og avocado.

Mange motiverte mennesker her! Stå på alle sammen!

ketto sa for siden:

Prøv det på diett.no :) Der sier de det blir 179 kcal per ss. Men det er det som er kjekt med denne dietten! En slipper å tenke på kcal. Iallfall så lenge vekta går greit nedover!

Jeg merker meg god og varm i kroppen iallfall. Har bestilt udos også, men den har jeg ikke fått enda. Håper på finere hud jeg også. Har ikke noe særlig smerter i kroppen da heldigis :)

Og så deilig virkning Enghaven! Godt når kroppen er på lag :)

kirami sa for siden:

Nok en ny dag omme:) Har akkurat spist en deilig tallerken med rømmegrøt! Det var helt nydelig! Syns det er så spennende å eksprimenere med alt det gode mann kan lage.

Har dere funnet dere noen favoritter enda?

Ellers vil jeg ønske velkommen til dere nye her, kjempehyggelig at vi begynner å bli så mange!

Ha en fortsatt god kveld:)

Vatti sa for siden:

Takk for svar, ketto.
Da kjøper jeg også cocosa.

wahaj sa for siden:

Har bakt snickerskake i dag, den står i kjøla nå, spent på å smake i morgen :)
Denne:forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38193

Dag 4 har gått bra, ikke lyst på hverken mat eller karbohydrater, så var rimelig kvalm nå før jeg prakket i meg en proteinshake. Note to self: spis mer mat!

Har handlet ikke mindre enn 4 pakker fra iherb, spent på når de kommer. Da får jeg bl.a kokosolje, mandelmel, div atkinsbarer, kokosmel, spry tyggis og flytende stevia. Da blir det baking, miksing og triksing.

Har hittil gått ned 5.9kg siden 15.juli (starta dog seriøs ketolyse på mandagen), og jeg får på meg alle de gamle buksene mine igjen! (hatt to tette sv.skap, mars-10 og juni-11)

Må få i meg mer vann, var veldig flink en periode, med minimum 3 liter om dagen, nå er jeg glad hvis jeg klarer én. Og det er for dårlig!

Det går bra med dere andre? :D

kirami sa for siden:

Wahaj: den kaka hørtes skikkelig god ut:) Gi meg en tilbakemeldiing når du har smakt på den da:)

trolololol sa for siden:

Hoi.. starta 2. august.
Var ikke noe mål om å havne i ketose. Ble bare sånn, så man leste seg opp på det.

Kan fortelle at jeg spiser kun kjøtt, med andre ord indrefilet av svin, kyllingfilet, røkt pølse av kylling og kalkun, karbonader, kjøttboller og hamburgere. Så tar jeg vitamintilskudd, kalsium og jern oppå det igjen. Da spiser jeg 50 gram 4-8 ganger om dagen. Drikker 2-3 liter vann om dagen +1 dagene det er trening.

Sleit litt med energinivået pga dehydrering. Men kroppen viser forandringer.. :)

Prøvde meg på styrketrening en dag og kondisjon andre dagen, men kroppen har satt ned foten. Prøver kun styrketrening annenhver dag nå. Etter trening tar jeg Amino X fra proteinfabrikken..

Er godt å lese at det er andre som sliter med det samme som meg... stå på :)

Hei, ser at et par av dere nevner det med svetting, det står i alle fall i boka at det er veldig normalt å svette ekstra i den første perioden. :)

On a second note, jeg starta 4.august(ikke første som jeg mente å huske) på startvekt 121kg og 181cm, nå er jeg på 112kg og fortsatt like høy ;D
Går mye tregere denne uka her, men det er som forventet. Matlysten=NULL og jeg spiser egentlig for lite fett og for sjeldent, pluss for sent på dagen ofte.
Får bare skjerpe seg. :)

Videre lykke til folkens!

Tetsou sa for siden:

Da har jeg endelig fått startet med litt trening. Har valgt å gå i ca 15 graders stigning i 30 minutter, og klart dette i 4 av de 5 siste dagene.

Dette har så langt satt fart i vektreduksjonen. Ned 2.5 kg på disse 5 dagene, etter en periode med lav nedgang.

Når det gjelder veiedag, ser jeg ikke noen problemer så langt med hyppige veiinger. Er dette normalt uproblematisk for menn ?

ketto sa for siden:

Det med å veie seg hver dag kan kanskje være både motiverende og demotiverende. Vekta kan jo svinge for hver dag :) Men menn har kanskje mindre svinginger :) Det har jeg ikke satt meg inn i.

Men, så lenge du ikke mister motet av å se at vekta kan ha hoppet opp 500 gram en dag så synes ikke jeg det er noe negativt. Men hvis du blir stresset av det bør du kanskje begrense.

Men dette var mine tanker :)

Ned 0.2 fra i går :) Det er 1.6 siden 4/8, og bare 500 gram fra minste notering!

Nå tar jeg en tskje cocosa når jeg jeg er litt sulten. Det for å se om det bare er for lite fett i det jeg har spist.

Har kuttet veldig ned på kunstig søtning. Farris isteden for funlight osv. Blir nok litt cola zero til fredagsmiddagen. Men det er lov i helgene.

Krysser så fingre for at vekta har lyst til å hoppe et stykke ned nå. Det hadde vært superduper gøy!!

trolololol sa for siden:

Det virker som at uansett hvor dyr vekt du har, så viser de digitale feil fra tid til annen... så kanskje du tar igjen de 500 grammene om du går på vekta 5 ganger heller for en og ser hva vekta viser flest ganger.. Just my 5 cents..

Tror ikke Cocosa er løsningen, men mer vann!

ketto sa for siden:

Tja. Mulig det :) Minstenotering på 92.9 var i juni -10. Siden det har det stoppet helt opp og jeg har stabilisert meg på noen kilo over.

Startet opp 1 august med 96,3 og gikk raskt ned til 95. Disse kiloa regner jeg som virkelig vannvekt. :)

Jeg kommer iallfall til å fortsette med cocosa. Merker at kroppen er mye varmere når jeg startet med det. Og om jeg kommer meg forbi 92.9 vil tiden vise :) Skal også ta udos når det kommer i posten fra iherb. Nå tar jeg annen omega tre.

Og vann har jeg alltid vært flink til å drikke altså :)

Sinnami sa for siden:

Første veiing hos meg viste 71,4. Altså ned 3,5 kilo på en måned (hvorav kun èn lchf-uke), det kan jeg leve med :D

Nå har jeg som sagt kun en ukes erfaring med det nye kostholdet, men jeg må si det går overraskende greit foreløpig. Hadde forestilt meg at det skulle bli mye vanskeligere å holde seg til det, men med litt planlegging og viljestyrke er det jo null problem. Og så så mye god mat jeg har spist denne siste uken da :spisesnak

Nå er treningsklærne på, og jeg er klar for joggetur. Hei hvor det går! :boxing:

LGT sa for siden:

Vet ikke hva jeg skal si... I dag er det veiedag hos meg, og jeg var kun gått ned halvt kilo siden oppstart forrige fredag. Veiet meg midt i uken også og da var jeg jo gått opp ett halvt kilo, så sånn egentlig har jeg jo gått ned ett kilo!! :D:p Uansett så har jeg i alle fall gått ned. Sulter ikke, men spiser deriomot mye god mat. Utfordringen ligger i planlegging av mat og måltider, når det er i boks, så er det ikke noe problem å følge lavkarbodiett! :)

Spørsmål; Har lest etter eller annet sted noe om at antall gram sukkerarter skal trekkes fra antall gram karbohydrater på innhold i matvarer. Stemmer dette? Ble litt overrasket da jeg skulle kjøpe en 70% prosent sjokolade i sted (til helgedesserten - lavkarbo selvsagt!) og den inneholdte nesten like mye karb som en firkløver!!

wahaj sa for siden:

Du kan trekke fra sukkeralkoholer :)

LGT sa for siden:

Takk for raskt svar, wahaj! :)

wahaj sa for siden:

Den var helt grei, ikke min type kake, men mannen likte den veldig godt :)

Her går det sakte men sikkert riktig vei. Synes det går smått, men skal ikke gi opp! Har stått på det samme i mange dager, men kjenner at jeg er full av vann, for klokka mi er så stram. Dette hadde løsnet litt i dag, så 700g ned, og det er jeg svært fornøyd med :)

Ingen flere sprekker heller, etter forrige helgs strabaser. Den var kontrollert, og planlagt, så det får gå. Kom meg inn på riktig spor igjen, så dette går så langt veldig bra.

Eneste jeg må skjerpe meg på, er litt mer variasjon i matveien. Jeg er matlei, og spiser antakelig litt for lite totalt sett?

I går spiste jeg 3 kokte egg, og et passe stort stykke med entrecote, et halvt lite blomkålhode og litt strimlet hodekål som jeg kokte med litt fløte i micro med salt og muskat. Utpå kvelden spiste jeg en pose med Baconsvor, en sånn grønn pose. Ikke veldig mye i en sånn en. Jeg spiser sjelden mer enn dette, og burde sikkert vært flinkere til å spise mindre x flere ganger.

Jeg er aldri sulten om morgenen, så ofte går det lenge før jeg spiser noe. Dette burde jeg sikkert også gjøre noe med, men det frister så lite - jeg har aldri vært noe frokostmenneske, og har ofte gått til middag uten å spise :o

Spiser nok litt lite selv... Første uke ble det endel, men denne uka er det blitt mindre mat. Men jeg synes det er litt deilig å kjenne sultfølelse, det er en ny opplevelse for meg:p

Spiser mye kavli jalapeno ostekjeks laget i mikro, avokado med reker i majones/krepsehaler i chiliaioli (digg:D) og valnøtter.

Men i går leste jeg at personer med lavt stoffskifte ikke burde spise bl.a. valnøtter, blomkål og brokkoli...så skal prøve å kutte ned på disse matvarene.

Fia10 sa for siden:

Hvorfor skal ikke personer med lavt stoffskifte spise blomkål? Har lavt stoffskifte og elsker blomkål framfor noe annet ved siden av middagen.....

Det var noen stoffer (goitoider?) Husker ikke detaljene, eller hvor jeg leste det desverre...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.