< Tilbake til oversikten

Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Pernella sa for siden:

Hei!
Først og fremst må jeg si jeg er veldig glad jeg kom over denne siden!
Så hyggelige svar og tilbakemeldinger over hele fjøla :)

Jeg trenger noen "sparrings partnere" for motivasjon, ideer, oppskrifter og innmellom en real tupp i ræva :D

Jeg er selv kokk og har ingen problemer med å lage mat og være kreativ, men faller altfor ofte for den lille sjokkisen på vei hjem fra jobb eller en capuccino eller to..
Har vært et realt festmenneske i hele mitt voksne liv, så øl og dagen derpå mat har satt sine spor.

Jeg har satt meg et mål på 65 kg. Så da er det ingenting å vente på :)
Er det fler her som er i samme skute? Og skal vi kanskje ro sammen?

blir imponert over alle historiene til menneskene her inne og hvor flinke alle er!

Ha en strålende kveld! ;)

Insyga sa for siden:

Så bra initiativ!! Trenger det samme selv ;)
-----Er det lavkarbo du satser på?

Plinoto sa for siden:

Hei.
Jeg skal ned en god del kilo. Har kommet så smått i gang, og legger om kosten litt etter litt. :) Alltid godt å ha noen som kan motivere hverandre.

Jeg begynte først og fremst for å se om det kunne hjelpe på eksemen min å kutte ut sukker og fin mel, men den fine "bivirkningen" var jo at jeg også krymper litt. :)

Ha en fin kveld.

Chalos sa for siden:

Jeg slenger meg også på, om det er greit?:)
Har nesten 20kg til som jeg skal gå ned :eek:

Pernella sa for siden:

God morgen alle sammen :)

Så bra dere ville være med!
Ja det er lavkarbo jeg satster på :)
Har hatt en runde med det før og det funket veldig bra for meg.
:)Har holdt på i tre dager nå og føler allerede energien er stigende.
Buksa er ikke like trang så det ser jeg på som en godt tegn :cool:
Sitter å spiser frokost nå; Salat med kokt egg og stekt bacon..
Skal innrømme at jeg må finne noe annet enn salat fremover, for jeg begynner å bli lei..

Hva er deres metoder da?

Ha en fin dag! :p

Regret sa for siden:

Det finnes en tråd HER om de som ønsker å gå ned rundt 20kg og er på ketolyse :) Den har vært litt stille i det siste, men man kan alltids klare å blåse litt liv i tråden ;)

Chalos sa for siden:

Jeg er i ketolyse da:) Så frokosten min idag besto av hjemmelaget knekkebrød med leverpostei.. Nam nam:D

Har holdt på med dette siden 4juni. og har allerede merket store foradringer. Har gått ned nesten 7kg. 10cm (ca) rundt magen, det samme rundt rompa!. Og også mistet cm fra flere plasser :D

Kjenner jeg har fått motivasjonen oppe igjen nå.. Jeg har jo veldig mange kg igjen. Men håper virkelig å nå målet mitt på 70 kg en dag. er 88 nå..

Chalos sa for siden:

Oioi, takk :)

Jeg er jo i ketolyse nå, og ønsker å gå ned ca. 20 kg :)

Lindemor sa for siden:

Jeg vil gjerne følge deg på veien!

Jeg startet opp for 4 uker siden på kommende søndag og er da litt igang. Har hatt en uke på ferie i sydlige strøk i løpet av disse ukene, men har i dag tatt av nøyaktig 5 kilo. Er strålende fornøyd, men har noen kilo igjen. Ønsker meg med ca 17 til.

Jeg er i ketolyse og ligger på omlag 15-20 karbohydrat pr dag.

Veldig kjekt å ha noen å følge på veien!

Chalos sa for siden:

5 kg på 4 uker er jo veldig bra, grattis :D

Mhm, føler også at det er kjekt og ha noen man kan få litt støtte av om man trenger det, og et SPARK i ræva om man trenger det!. hehe;)

Lindemor sa for siden:

Tusen takk! Ja, jeg er veldig godt fornøyd. De første 3-4 kiloene ble borte på en to tre. Så kom en uke i syden og vekta var bittelitt opp da jeg kom hjem. Den siste uken hjemme har tante rød kommet og med den alt hva hun fører med seg, men i dag har kroppen sluppet litt. Jeg er veldig godt fornøyd! Ikke minst fordi at dette er en livsstil jeg virkelig kjenner at er rett for meg!

Ja, et spark i ræva er nyttig! Det er ganske garantert at en trenger det fra tid til annen! :D

Si ifra når du trenger! ;)

LadyLike sa for siden:

Er det plass til en til?

Jeg vil gjerne prøve 20kg og det er fint å ha noen å støtte seg på og prate med hvis det blir vanskelig å holde motet oppe!

Jeg startet for 3 uker siden og har gått ned 2.5kg. Fikk mensen forrige uke og da gikk jeg opp litt igjen, men ser ut til at jeg er ned litt mer denne uken.

Jeg går på lavkarbo, har prøvd å regne ut hvor mye karbo jeg spiser og ligger ca på 20-30 gram per dag.
Jeg prøver å trene 2 ganger i uka, gjerne en dag styrke og 1 dag Zumba!!

Chalos sa for siden:

Syns du har vert flink jeg, spesielt med tanke på at du har fått litt av en start :) Sikkert ikke lett og være i syden og ikke falle så alt for masse for fristelsene der ned. Flink er du :D

Hihi, det skal jeg gjøre ja, du også ;)

Chalos sa for siden:

Det er nok plass til deg også ja :)
Støtte er viktig å ha det, og spesielt når motet daler litt.

*Hilde* sa for siden:

Jeg vil være med på denne. Trenger back up. Siden jeg detter ut av det hele tiden. Vet dette funker. Begynner fra mandag for fullt. :) Skal ned rundt 25 kg

Lene71 sa for siden:

Hei !
Dette er noe for meg :)
Jeg trenger også noen venninner å gå ned ca 20 kg sammen med.

Insyga sa for siden:

har mer enn 20 å gå ned, men henger meg gjerne på.
Gikk ned 10 kg på 3 uker sist, men da var det max 15 karber pr dag, og jeg hadde ingen peiling. Lavkarbo.no er grunnen til at jeg klarer å leve med det nå. Jeg spiser opptil 27 karber pr dag på det meste, men prøver å holde meg til 20. Går saktere ned i vekt denne gang, men det går i riktig retning :)

Forslag til frokost:
*lavkarboknekkebrød med gulost og paprika.
*Omelett med skinke og ost med salat til
*røkt ørret/laks med eggerøre og salat (coop's 3 for 69 røkt ørret er supersnadder!!!)
*rull av røkelaks/ørret med naturell smøreost med agurk og tomat med salt og pepper
*litt naturellyoghurt med noen bær, eller med eple og kanel
*hjemmebakt lavkarbobrød med div pålegg
*egg og bacon
*salat med rømme og laks fra gårsdagens middag
*andre salater
*middagsrester generellt

hmmm.. det var det jeg klarte å komme på, det er også digg med litt te ved siden av.

OnMyOwn sa for siden:

Jeg henger meg på :) Har holdt på i 5 uker og gått ned 6 kg. Har vært litt "stuck" de to -tre siste ukene. skal ned 20 kg til.

LadyLike sa for siden:

Hvordan går det med dere nå? Jeg har veiedagen min på mandag og er veldig spent på om det har skjedd noe i denne uken!

Jeg ligger på ca 20karber per dag, føler det fungerer fint. Jeg klarer meg ikke uten salat minst en gang om dagen :)

Chalos sa for siden:

Jeg er ALLTID veldig spent før veiedager og "lurveier" meg innimellom:p (Registrerer ikke det jeg veier utenom veiedagene da, som er onsdager) Og gjikk på vekta i morrest - bare for gøy - og vekta viste 86, 2kg mindre enn sist jeg veide meg:eek: Øynene trillet nesten ut av meg.. Så skal bli spennende å se på onsdag hva vekten viser da :)

Jeg er i ketolyse så holder meg til ca.15 karber for dagen :)

LadyLike sa for siden:

Wow det er jo kjempe motiverende. Jeg har opplevd det samme, at jeg har veid meg 2 dager før "veiedagen" også viser det seg at PÅ veiedagen har jeg veid ca 1kg mer enn den andre dagen :p

Lykke til med veiedagen din på onsdag! Jeg noterer heller ikke ned de "lureveiedagene", men for meg er det både motiverende og spennende å se hvor mye kroppen varierer fra dag til dag og morgen og kveld.

I dag var vi og spiste kinesisk, det er kjempe vanskelig å finne noe mat vi kan spise. Men jeg tror jeg greide meg greit, ble nok "litt" mer enn 20karber i dag, tenker jeg lå på ca 80 med den middagen. Men jeg hadde ikke spist så mye annet i dag. Til frokost spiste jeg en "shake" bestående av litt div. lavkarbo og fettforbrennende, da var jeg mett til klokka 3. Så drakk jeg litt vann kl 4 og klarte å holde meg til middagen. Jeg var heller ikke skrubb sulten når vi spiste middag kl 5 og det synes jeg var litt fasinerende. Jeg må nok spise litt til i kveld fordi det var ikke så mye fett i maten nå.

Lene71 sa for siden:

På mandag blir det 4 uker siden jeg starta med lavkarbo.
Jeg har allerede gått ned 5 kg og er kjempefornøyd :) Kan vel ikke akkurat si det synes, men det er jo fortsatt en god del å ta av :eek:

Stå på alle sammen og ha en fin lørdagskveld ;)

OnMyOwn sa for siden:

5 kg er en super start og motiverende sikkert? Lykke til videre:)

LadyLike sa for siden:

Det er jo kjempe bra jobba!!!

Jeg har bare gått ned 2 kg på 4 uker, men jeg holder motet oppe fordi jeg har mistet noen cm rundt magen selv uten vektnedgang :)

Chalos sa for siden:

Ja, jeg syns iallefall det er veldig motiverende. Gleder meg til å gå på vekten på onsdag nå:p hehe.. Men jeg vet jo den kan forandre seg til da, men håper den forandrer seg nedover;)

En dag med kinamat går nok bra tenker jeg :) jeg har gått på Ketolyse siden 4.juni og har enda ikke skeiet ut en gang. litt stolt av med selv for det og da har jeg vert i en del bursdager og slikt også.. Men før eller senere kommer vell en fristelse tenker jeg!.

Chalos sa for siden:

Kjempe bra det da ;)

Naxos70 sa for siden:

Hei! Jeg vil gjerne være med! Jeg har null erfaring så jeg håper jeg får litt hjelp og støtte her inne. Begynte nemlig med frokosten i dag, så jeg vet ikke helt hva dette dreier seg om... Så da er det fint med litt støtte og ha noen å diskutere med. Hadde besøk i går av ei venninne som har prøvd ei stund og hun anbefalte det på det sterkeste. Ettersom jeg og min samboer ungefri i to uker nå så tenkte vi at det kanskje var riktig tidspunkt å prøve. Jeg har ikke vært på vekten på over to år, og vet ikke om jeg er helt klar for det, eller om jeg bare skal kjenne på buksa... Men det spørs om jeg må... Skulle iallefall gått ned 20 kg jeg også :-(

Chalos sa for siden:

Alltid plass til flere :)
Det finnes en nybegynner "tråd" her inne med endel spørsmål og svar, tipper den også kan være til hjelp :)

Det kan jo være lurt å gå på vekten, men det er ikke noe man MÅ gjøre.. Mange måler jo kunn cm også!.
(jeg gjør begge deler, og syns det er godt å se at cm krymper selv om vekten står stille) :D

LadyLike sa for siden:

Jeg skeier ikke ut i ukedagene og har heller ikke noe problem. Jeg anser ikke kina maten som utskeielser, jeg spiste rent kjøtt + grønnsaker. Droppet Risen og spiste ingen dessert. Jeg har bare problemer i helgene, hvis vi er på besøk hos mine foreldre. Mamma lager alltid mat med både potet, mel, sukker osv ;)

I dag viste så klart vekta +500gram i forhold til for 2 dager siden, men vi får se hva mandagen viser!

Jeg tar Udos Choise morgen og kveld + Krom og magnesium. Jeg håper det hjelper!

Chalos sa for siden:

Når jeg startet på Ketolysekuren kunne vekten vise alt fra 1-4 kg feil fra gang til gang jeg lureveide meg :eek: det var lite motiverende det, men nå føler jeg vekta har blitt litt mere stabil!. GODT :D

Håper den fortsetter slik..

Ja, det er ikke lett det der når man har foreldre som lager slik ikkespisemat. Føler jeg er litt heldig der, siden mamma også går på Lavkarbo :)

LadyLike sa for siden:

Men det er jo bare den riktige veiedagen som teller, og det er irriterende at den alltid viser litt mer enn en av de luredagene :p

Så heldig du er, det hjelper nok ja. Min mor er sikkelig skeptisk til dette og er egentlig ganske imot at jeg gjør dette. Hun mener at jeg kommer til å få masse fett i blodårene + legge på meg (De vanlige kommentarene fra kaloritellere). Min mor er EVIG jojo-slanker. Og har i perioder også "sultet" seg, spiser rare alge og urtedrikk for magen. Men å teste REN mat, nei det er farlig:eek:

Chalos sa for siden:

Ja, det er jo de riktige dagene som gjelder, og jeg kan skjønne det er irriterende når vekten går opp på de riktige dagene:p

Hmmm, vil nå si det hørtest mye mere usundt ut det din mor driver med enn at du spiser REN mat;) Synd for henne som ikke skjønner det..

LadyLike sa for siden:

Hehe ja, jeg ler bare av henne jeg og fortsetter med mitt :)

Forskjellen mellom henne og meg er jo også at jeg ikke hiver meg over maten, selv om jeg ikke burde spise det. Hun har jo evig mange dager hvor hun spiser alt som man ikke burde spise når man ønsker å gå ned i vekt. :o

Spent på i morgen......da er det riktig veiedag! I dag har jeg spist alt for lite mat så jeg sitter her med hodepine dum som jeg er....:mad:

Chalos sa for siden:

Du må ha lykke til i morgen da, jeg trur det vil gå bra ;)
Aah, så det er ikke bare jeg som spiser alt for lite innimellom ser jeg :( Har funnet ut at på dager jeg spiser litt lite hjelper det meg å ha litt Baconsnacks i skapet.. Funker litt på hodepinen :)

LadyLike sa for siden:

Takk, jeg håper på det beste. Men jeg er klar over at det er normalt å ikke gå ned på en stund i starten fordi kroppen venner seg til dette + jeg har jo drukket Cola Zero til middagen i går og litt mindre lavkarbo vennlig mat.

I dag har jeg spist for lite fordi vi ikke hadde noe særlig lavkarbo vennlig i huset. Skulle egentlig handle i går men det ble glemt pga soool og badetur og Kinamat :p

Jeg pleier alltid å være flink til å spise, må heller begrense inntaket enn at jeg må tvinge i meg. Men i dag spiste jeg kun 2 egg + bacon til frokost (hadde ikke rømme, fløte, cremefraish eller noe annet) + middag kl 5. Jeg må nok ta meg litt mer middag senere i dag, er nok ikke helt mett enda:(

Min største synd er at jeg drikker for lite....:(

Chalos sa for siden:

Ja, det er jo vanlig at vekten står litt stille innimellom, men er bedre det enn at man går opp;)

Jeg drikker Pepsi Max nesten hver dag jeg, men har en bitteliten regel da, at for vert glass med PM jeg har lyst på skal jeg drikke minst 2 glass vann.. Funker litt på å få i seg nokk veske.. :D

Jeg hadde også perioder der jeg drakk for lite, og da ble jeg mye fortere sulten, men etter jeg begynte å drikke mere føler jeg at jeg er på rett vei..

Det skal ikke være enkelt :(

Lindemor sa for siden:

Lykke til med veiedagen i morgen og gratulerer så mye med det resultatet du har hatt på kort tid!!! Heier på deg!

Lindemor sa for siden:

Lurt å finne et triks som funker! Jeg har drukket meg igjennom dagene på PM tidligere og må nok bare innrømme at akkurat PM og sjokolade har vært mine største laster. :(

Jeg har også funnet et triks nå og det er at jeg ikke får lov til å røre PM før jeg har drukket 2,5 liter vann. Det vil i praksis si at det ikke er mulig for meg å røre PM før kvelden kommer. Noen dager har jeg også latt være fordi jeg egentlig har lyst til å slutte helt å drikke det. Et skritt på veien til å slutte helt er jeg kommet og er glad for det.

Lindemor sa for siden:

Jeg lurer på om det er Pepsi Max som er med på å bremse min nedgang nå, eller om det er som du sier LadyLike at kroppen nå har sluppet de første fem kilo og tar en pause?

Jeg har tatt av noen få hundre gram den siste uken og selvom jeg i dag har tatt av nøyaktig 5,1 kg på de fire ukene jeg har hatt fullt fokus på karbohydratfattig kost, så ble det første kiloene borte på en-to-tre. Nå går det sakte og jeg skal innrømme at det tuller litt med hode mitt..... :o.

Begynner å tenke på om det kan være Pepsi Max som er partystopper. Spier jeg for mye fett, tro? Blir det totalt for mange kalorier? Osv osv... men forklaringen kan jo være enkel - kroppen trenger litt tid og egentlig synes jeg ikke det er noe rart...når jeg tenker meg om.

Jeg trives så godt på dette kostholdet at jeg har ikke tanker om å gi slipp. Heldigvis. Alikevell ønsker jeg at kiloene jeg vil bli kvitt skulle ha vært borte i går... makan til surrete tankevirksomhet! hehe.

Chalos sa for siden:

Det er jo vanlig at vekten kan stoppe litt opp innimellom :) Jeg gjikk ned 4-5kg på 5 uker, og så sto jeg stille i noen uker før jeg nå har begynt å gått ned igjen :) Trur det beste er å være tålmodig jeg:)

LadyLike sa for siden:

Takk, det hjelper :)

LadyLike sa for siden:

Jeg vet så godt hvordan du har det, jeg gikk ned 3kg første uka. Men så gikk jeg opp igjen 500gram for å så stå helt stille i 2 uker. Men jeg trives alikevel med dette, men som deg så begynner hodet å tulle. Men jeg går ikke opp noe mer, så noe må jeg jo gjøre riktig.

Ang. PM så kan det jo være en ide å stoppe helt å drikke det...selv om det er vanskelig i starten. Jeg har vært cola avhengig, men klarer meg fint uten nå. Men jeg vet md meg selv, at hvis jeg starter å drikke cola igjen blir jeg nok avhengig ganske fort og jeg får til og med "abstinenser" når jeg slutter.
:eek:

Uansett, bra du drikker 2.5 liter vann!!!

*Hilde* sa for siden:

Sånn da lader jeg opp til start i morra. Jeg skal ha egg og bacon til frokost og har tatt opp kylling fra frysa. Har grønnsaker liggende i frysa så da blir kylling og grønnsaker og bearne saus til middag i morra. Vet ikke helt hva jeg tar til de andre måltidene enda men.

Chalos sa for siden:

Om det er Ketolyse du skal begynne på, så husk at slike ferdig sauser ikke er så bra da:)

Ellers masse lykke til, er de første dagene(ukene) som er verst;)

*Hilde* sa for siden:

Takk. Kjekt å vite :)

Chalos sa for siden:

Hihi, bare hyggelig;)

Lene71 sa for siden:

Lykke til i morgen :) Det kommer til å gå så bra!

....og til dere som har veiedag, lykke til dere også :)

*Hilde* sa for siden:

Takk for det :)

jegviljegskaljegmå sa for siden:

hei. kan jeg oxo henge meg på her el?
har levd i ketolyse i 4 uker nå og godt ned 5 kg. kjempe motiverende. gøy og lese om hvordan andre kommer seg gjennom dagene da :0) og få et spark i ræva innimellom er nok ikke dumt...hehe...

Plinoto sa for siden:

Heisann. Håper alle har hatt en strålende helg. Jeg har spist deilig mat og skeiet ut med en cider. I dag har det vært reste/krisemiddag, men det var kjempegodt og jeg har middag i morgen også. (Det hadde blitt lunch hvis jeg skulle på jobb)

Jeg tror jeg får i meg litt lite fett, men tar et par ts med Cocosa i løpet av dagen, og håper det hjelper. Veier meg har jeg gjort bare når jeg startet, så kanskje jeg bør veie meg igjen snart. Har holdt på i 3 uker og har sjelden vært sulten.

Chalos sa for siden:

Klart du kan henge deg på:) Jo flere jo bedre :)

Nei, et spark i ræva kan være veldig lurt innimellom det, iallfall om motivasjonen daler ;)

dreamo sa for siden:

Hei!

Henger meg gjerne på her. Vil ned ca 25 kilo. Har gått litt over en uke på en blanding av nutrilett, noka og allevo, og har da spist litt salat og slikt innimellom. Mest for å få en kick-start. Planen til uken er at siden det er Gladmat festival her i helgen så blir det nok kanskje litt utskeielser, for så å gå kun på pulver-shakes i en uke, og så ketose.

er det ikke deilig og få lovt til og spise god mat og være mett? første gang i livet jeg har klart og holde meg til noe i 4uker . og tro meg har prøvd alt før. piller. suppekurer ol. :confused:
veldig fornøyd med lav karbo :o:p

Chalos sa for siden:

Heisann :) Helgen har vert flott den, men lurer på om jeg har spist litt lite iløpet av helgen. Men men, kunne vert verre ;)

Om du er "redd" for at du får i deg for lite fett, så kan du jo øke litt på Cocosan? Jeg har en dersj cocosa i hver kopp kaffe og te jeg drikker iløpet av dagen, mulig jeg får i meg for masse fett men, da jeg spiser en del rømme/fløte også!.

Jeg syns veiedager alltid er spennende jeg!. Gøy å se resultater :D

er det noen som kan formelen på hvordan man regner ut bmi?

Chalos sa for siden:

Du kan prøve denne da: www.bmi-kalkulator.no/
:D

kajabaja sa for siden:

Jeg vil også være med!!! Startet forrige uke, så er heeelt fersk i dette! Merker resultater allerede :D Jeg skal gå ned 12 kilo.

Chalos sa for siden:

Ja, sleng deg med :)
Kjempebra, ikke verst å merke resultater allerede etter 1 uke :heia:

Plinoto sa for siden:

Jo, det er helt herlig. :) Jeg bør så absolutt gå ned noen (les: mange kilo), men hovedfokuset nå er å få i meg riktig mat og nok fett, så kanskje jeg blir kvitt eksemen.

Er det noen av dere som trener mye?

Plinoto sa for siden:

Skal veie meg i morgen og oppdatere. Har nok ikke gått ned så mye, men en kilo her og en kilo der...
Fløte er godt, spesielt sammen med jordbær eller bringebær. :)

Chalos sa for siden:

Nei, jeg trener ikke så veldig mye (skulle sikkert trent mere men), det meste av treningen får jeg gjennom turer med hundene :) Ser ikke på det som trening da, mere "kosetid" med dem :D

blir alt for lite trening her...sukk..men har lovet meg selv og ta maten først og så komme igang med trening når høsten kommer :D

Chalos sa for siden:

Ja, du må oppdatere ja :) Jeg har veiedag på onsdag, men bruker å lureveie meg litt innimellom :p

Mhm, det er veldig godt :) Nå har jeg blitt helt hekta på rømme og fløtesaus. Lager det til omtrent ALLE middager.. hehe :p

Lindemor sa for siden:

Ja. Normalt trener jeg 5-6 dager i uken. Det var ihvertfall det jeg gjorde da jeg startet opp for fire uker siden. Så kom svimmelhet og en svært nedsatt allmenntilstand og satte stopper for treningen i noen dager. Jeg kom meg etterhvert ut på gå-turer, men det var alt. Så kom en uke i sydenland hvor trening kun ble lange gåturer.

Nå har jeg vært hjemme i en uke og brukt noe tid til å få denne kroppen til å omstille seg fra varme til svært vekslende vær. (Sliter med smerteproblematikk som blir mer aggressiv ved værforandring). Det ble kun to økter med kondisjonstrening forrige uke i tillegg til to økter med lett styrke.

Jeg opplevde at jeg ble helt helt tom på trening da jeg hadde spist ketogent i tre dager. Trening sist uke gikk veldig bra.

Lindemor sa for siden:

Hilser pent på alle nye og synes det er hyggelig at flere finner veien!

Lykke til med veiedag til dere som har dette i morgen. Onsdager er min dag og jeg gleder meg!

LadyLike sa for siden:

God morgen :)

I dag har jeg veiet meg og gleden var stor da vekta viste -300gram. Det er ikke mye, men jeg har faktisk i løpet av kun 3 uker gått ned 2.5kg. Hvis jeg ser på alle anbefalinger så sier de jo ca 500gram i uka er bra. Jeg har gått ned 833gram per uke hvis jeg deler de 2.5kg på 3! Kjempe fornøyd!:p (ja jeg måtte dele det opp slik for å overbevise meg selv om at det var bra:o).

Jeg trener ca 2 ganger i uka. Helst 1 dag styrke og 1 dag Zumba, men det er ikke noe Zumba over ferien. Så da blir det styrke 2 ganger i uka. Jeg fokuserer på kjerne muskulaturen :)

Hvordan har det gått med dere?

Naxos70 sa for siden:

Hei igjen!

Nei, det er lite trening på meg for tiden, blir mest nattlige aktiviteter.. :-) Må prøve å komme meg ut mer på kveldene, men det er så mye annet som skal gjøres, og jeg har lange dager på jobb (pendler). Så tiden strekker ikke helt til. Er imponert over de som uansett tidsnød greier å finne tid til trening. Nå har vi heller ikke vært så heldige med været i sommer, og det frister ikke noe særlig med fjelltur i øsende regn.

Nå er det tid for frokost, og jeg lurer på hva jeg skal finne på... Har tatt med meg brødskiver hjemmefra (ettersom jeg startet med dette i går så var ikke valgmulighetene så mange akkurat), men jeg skal se hva de har på butikken. Greidde oss rimelig bra i går (hipp hurra for at samboeren er med på dette også), ble bare litt plommegrøt som kanskje ødela litt... Men jeg hadde laga den kvelden før (da hadde vi ikke planlagt lavkarbo) så da måtte vi nesten spise litt. Ha en fin dag alle sammen!

LadyLike sa for siden:

Nå vet jeg ikke hva du liker, men jeg liker å spise følgende til frokost på jobben (hvis jeg ikke rekker frokost hjemme):

1/2 boks tunfisk i olje
salt/pepper
sitron
majones
10skiver agurk(nei jeg teller dem ikke, men sånn ca 10 skiver pleier det å bli).
en dæsj rømme

Har altså salt/pepper og sitron over tunfisken før jeg tar majones på toppen
legger agurkskivene ved siden av sammen med en dæsj rømme. Blir god og mett helt til kokka 12 og vi skal spise lunsj.

Prøv å tenke mye fett og spis sakte, slik rekker kroppen å bli mett selv om du spiser mindre i mengde.

Ellers pleier jeg å lage en shake om morran av følgende:

1/3 boks creme fraish
(2ss tyrkisk yoghurt hvis du vil, jeg pleier å droppe dette)
1dl fløte ( eventuelt mer/mindre alt hva du liker)
2 ss av (linfrø, solsikkekjærner)
liten håndfull frosne bringebær
1 egg (ukokt, det smaker du ikke)
1 ss cocosa
10 stk valnøtter
(noen har også 2 ss Udos Choise inni blandingen, jeg tar den heller utenom).

Miks godt sammen (jeg bruker en stavmikser) og drikk. Jeg pleier å være mett til klokka 14 på dette (hvis jeg spiser det kl 7). Det er litt spesielt i starten, men det funker!

Naxos70 sa for siden:

Takk for tips! Tunfisk frister ikke noe særlig... Skal prøve å bake knekkebrød i kveld så da vil jeg tro jeg er reddet fremover. Spiser sjelden frokost før jeg drar på jobb, er så trøtt på morran og tar meg heller fem minutter ekstra i armkroken til min kjære... :-) Men hva drikker dere? Jeg er vant til å drikke juice og skummet melk til frokost/lunsj. Jeg drikker ikke kaffe og ikke noe særlig te... tips?

Chalos sa for siden:

Nei, da ser jeg ingen annen grunn enn at du må lære deg å drikke kaffe. hehe ;)

Jeg drikker masse vann + masse kaffe :p
Ellers så unner jeg meg et gladd Pepsi Max innimellom (kansje ikke så bra, men man må unne seg noe godt innimellom) :D

LadyLike sa for siden:

vann, eventuelt hvis du MÅ drikke melk er det anbefalt å drikke H-melk. Det er "sukker" i melk, derfor må man ikke drikke lettmelk, skummet melk osv. Det sies at siden det er såpass mye fett i H-melk blir karboinnholdet "nullet ut". Men det anbefales ikke å drikke flere liter melk fordet...

Juice inneholder også masse karber, men vann i alle former er lov og viktig!

Har du hørt om proteinbrødet som mange baker? Det er faktisk godt, lett å lage og fint å ha med seg på jobb hvis man trenger brødet sitt om morran :)

Naxos70 sa for siden:

ja jeg har hørt om at det bakes et brød, men det er litt forvirrende å finne frem her inne enda, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal evt. finne oppskrift. Noen skriver at de bruker fiberrik, men jeg finner ikke noe sted hvor mye kh det er i de. Og hva med havregrøt?? Havregryn har jo i utgangspunktet mye kh?

LadyLike sa for siden:

Proteinbrød
4 egg
½ boks med Kesam/Creme Fraiche
1,5 ss bakepulver
4 ss linfrø
60 gram kruskakli
50 gram sesamfrø
45 gram solsikkekjerner
3 ss olje

Pisk eggene lett og bland inn Creme Fraiche eller kesam + olje.
Tilsett de tørre ingrediensene.
Deigen skal ha en "kladdete" konsistens.
Ha bakepapir i en vanlig brødform og stek brødet i 180 grader i 55 min.

Ønsker du et brød med mer smak kan du tilsette oliven, timian, tørkede tomater, biter av ost, biter av stekt bacon eller skinke.

Fått av en venninne :)

Pernella sa for siden:

Hei alle sammen :)
Så gøy å se at det er så mange som har hengt seg på!

Jeg for min del har på en måte begynt litt på scratch igjen da min kjære søster giftet seg i helgen :) Ble litt kake og diverse, men er vel ølen som ødela alt :p

Begynner på ny frisk i dag og er kjempe motivert til å fortsette.

Det deilige er hvordan fordøyelsen og humøret jobber på lag :)
Blir ikke like "slitenmett" lengere og holder på energien hele dagen.

Har skapet fullt av klær som passet for 10 kg siden så motivasjonen henger der inne ;)

I kveld blir det laksemiddag med brunet smør, feta ost og stor salat. Deilig!!

Hva skal dere ha til middag i dag?

Chalos sa for siden:

Idag blir det så avansert som kjøttdeig, agurk og rømme :p hehe..
Eller jeg har jo litt kylling i kjøleskapet, så kan hende det blir det også :p

Lindemor sa for siden:

Hurra!!! Gratulerer!!! NYT den gode følelsen. Du er kjempeflink!

Lindemor sa for siden:

Vi er bedt bort på middag i dag, så jammen om jeg vet hvordan det blir med spising. Har hørt rykter om laks, så om det er det som serveres på fatene så er det jo ok. Utover det har jeg bestemt meg for at jeg ikke spiser noe som kan ødelegge det fantastisk samarbeidsvillige blodsukkeret jeg har pådratt meg, så hvis jeg risikerer å virke sær og utakknemlig så tar jeg faktisk sjansen på akkurat det! ;)

Lykke til med ny, frisk start Pernella! Håper du hadde det riktig hyggelig i helgen!

LadyLike sa for siden:

Takk :visemuskl

Lindemor sa for siden:

Så flott at du fikk oppskrift på proteinbrød av LadyLike. :)

Jeg har bakt Nannahs knekkebrød som du finner oppskriften på her inne under oppskrifter - bakst. De er veldig, veldig gode og anbefales varmt.

Havregrøt bør du nok holde deg unna. For mye karbohydrater i havre hvis du er streng på karbohydratene. Fiberrik er det ikke så mye karbohydrat i, så du kan velge det om du skal spise brøderstatninger. Les på pakken når du finner den i butikken. Varianten med solsikkekjerner har minst karbohydrater hvis jeg ikke husker feil.

Jeg sitter nå med min frokost og den består av to bakte knekkebrød med majones, roastbeef og purreløk. Nam nam. Jeg blir mett av dette. Drikker i tillegg en halv liter vann og te.

Ellers har jeg spist mye egg og bacon til frokost.

Lindemor sa for siden:

Jeg var halvt død da vekkerklokken kimte i morges. Hjelpes meg.... synes egentlig at 10 timer med søvn skal holde! :cool:

Unnet meg å ligge litt lenger, men fikk etterhvert treningstøyet på. Har nemlig en avtale med meg selv om å starte formiddagen med en treningsøkt på treningssenteret. Nytter ikke å ta den økten utendørs i dette øspøs regnet.

Blir en time på sykkel og gjennomføring av et styrketreningsprogram på vibrasjonsmaskin før jeg gjennomgår alle mine hundre strekkeøvelser.... Ihverfall føles det som om det er hundre av dem... ;)

Her er det ingen større planer for dagen annet enn at vi er bedt bort til middag. Litt spennende er det selvsagt med serveringen, men jeg har hode klart i forhold til hvilke valg jeg er villig til å ta.

Jeg har nå holdt på med ketogen kost i 4 uker og søtbehov er bortevekk. Jeg blir heller ikke særlig sulten. Må faktisk nærmest spise etter klokka.

Vekta mi står helt stille nå. Av en eller annen grunn. Må passe meg så ikke hode begynner å tulle veldig og "fettfobien" får lov til å gripe tak i meg.... Jeg tror jeg skal sørge for en stille lesestund i løpet av dagen hvor jeg griper fatt i lavkarbobøkene mine og fyller på med riktige tanker.

ingerann sa for siden:

Kan jeg henge meg på her?
Har holdt på i snart 2 uker og skal ned 15 kg. 2 kilo er borte, og jeg skjenner at dette er livstilen min framover. Ingen oppblåst mage, og jeg har fått mer energi samtidlig som humøret er såååååå mye bedre. Jeg har 3 måltider fordelt på hele dagen og jeg går aldri sulten lengre. Start vekta var 80 kilo og i dag veier jeg 78 kilo:-) Det er over 10 år siden jeg så 70tallet og er strålende fornøyd:-)

LadyLike sa for siden:

Jeg er også på min 4.uke og det er først denne uken jeg har gått litt ned igjen. Var 2 uker med stillstand....hvis du er veldig trøtt er nok kroppen ikke helt omstilt på matvanene enda. Ellers har jeg opplevd at jeg blir mindre trøtt hvis jeg får i meg nok fett :)

Lindemor sa for siden:

Veldig fint å høre om dine erfaringer! Greit å vite at det er flere i samme båt i forhold til å stå stille. Skal innrømme at jeg ikke er helt motivert for å gjøre nettopp det. Ikke akkurat nå. Ikke enda.

Det kan være noe i at kroppen ikke er helt omstilt enda. Det kan jo selvsagt ta noe lenger tid. Når det er sagt, så har jeg vært plaget av en utmattet følelse over en lang stund og dette har blitt mye bedre. Jeg er nå oppegående en hel dag uten å "måtte" ha meg en lur på ettermiddagen. Det er deilig å kjenne på!

Jeg må se litt nærmere på hvor mye fett jeg får i meg, men jeg tror at det er nok. I følge Diett.no skal det være nok. Jeg håper også at det er nok for fetere enn jeg spiser nå tror jeg faktisk at jeg får vansker med å gjøre...hehe.

Ønsker deg, og dere andre her inne, en riktig fin mandag! Ny dag og nye muligheter! Hurra!!!

LadyLike sa for siden:

Folk er jo forskjellige og det kan jo hende at jeg ikke har fått i meg nok fett, derfor sier jeg: får i meg NOK fett, ikke øke fettet til uante mengder. Det klarer ikke jeg heller :p

Jeg har ekstremt lave jernlagre, så jeg har vært trøtt og sliten hele tiden. Har ikke blitt noe verre ved å gå over til Lavkarbo men merker sakte men sikkert at det blir bedre :)

Lykke til videre, plutselig løsner det igjen! (anbefaler også veldig å måle for å se at cm forsvinner. Det gjorde de hos meg, i de 2 ukene vekta stod stille/gikk litt opp)!

Chalos sa for siden:

Jeg våknet faktisk før vekkerklokken idag:eek: med en hund som var blitt dårlig i mavet iløpet av natten, så gjelder det å følge hannes klokke ;) hehe.. Og siden jeg alikevell var våken kunne jeg jo bare fortsette å være det :p

Så flink du er:) Blir ikke masse treningen på meg, men øsker og komme igang da. Så fåreløbig er den "eneste" trimmen jeg får turer med hundene, funker det å.

Krever stor vilje til å takke nei til mat/dessert når man er bedt bort til noen, så vær stålt av det :heia:

Riktige tanker er det beste ja!. Det er jo normalt at vekten vil stå stille litt innimellom, min sto stille i flere uker, og skal innrømme at jeg holdt på å gji opp hele ketolysekuren:eek: Men nå har det løsnet igjen, heldigvis.

Lindemor sa for siden:

Jeg har lett desperat etter målebåndet mitt, men ikke funnet. Må få kjøpt meg et nytt! Jeg kan SE med det blotte øyet at her skjer det noe med kroppen. Jeg kan også kjenne det på klærne og jeg får på meg klær som passet da jeg var endel kilo lettere enn jeg er nå, så egentlig har jeg jo ingenting å "sutre" for! ;)

I skrivende stund har jeg treningsklær på og den overdelen jeg i dag bærer var ganske så mye trangere enn den er i dag. Faktisk så slenger den noe rundt livet! :D

LadyLike sa for siden:

Kjempebra!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg la merke til det samme i dag, har på meg en bukse som jeg kjøpte når jeg hadde gått ned 6kg (for 4mnd siden, men så gikk jeg alt opp igjen i løpet av 1 mnd pga flytting +++). Da gikk jeg kun på lavkalori + masse trening. Nå har jeg kun gått ned 2.5kg men allikevel sitter buksa bedre nå enn han gjorde når jeg kjøpte den og var lettere!!

Uansett føler jeg meg bedre:)

Kos deg på trening, skal ta en runde med vekter i kveld jeg og!

Pernella sa for siden:

Det finnes vel ikke en deiligere følelse enn når klær som satt litt for trangt her og der, faktisk sitter løsere på kroppen.
Jeg skal reise på ferie i slutten av August og har som mål å få på meg klær som fremhever mine flotte former :)
Jeg syns ikke damer skal bli helt planke tynne, men ha både hofter, rumpe og byste.
Jeg føler meg mye mer sexy når jeg ser de tynne damene med ei lita tøyfille på seg ;) Men samtidig er det vel det mannfolka er så glad i, damer i alle fasonger altså!
Har heldigvis et godt selvbilde, men merker at irritasjonen over snevert klesutvalg og følelsen av å se 'tjukk' ut har gjort meg mer obs på hvordan jeg sitter og står... merkelig følelse det der.. å "skjule" kroppen sin på en måte.. men alikevell ikke..? hvis dere skjønner...

Nå er det lunsj og en deilig salat med kullig og kokt egg roper ;)

God lunsj!

Plinoto sa for siden:

Juhu... Jeg har veid meg for første gang på tre uker og hadde mistet 3 kg. :heia: Gratulerer til alle som har mistet noen gram eller kilo. Moro og ikke minst motiverende lese om dere som får på dere klær som har vært for små. Vi er flinke! Jeg har ikke målt meg, men synes kroppen ser litt annerledes ut spesielt rundt midjen. Eller så er det kanskje ønsketenkning. Tror jeg får finne meg et målebånd.
Jeg gikk på en liten smell i ettermiddag med bursdagsfeiring, og bløtkake med krem og jordbær samt vafler, men i morgen er det havrelefse og striskjorte igjen. Jeg merket faktisk på eksemen at jeg hadde fått i meg hvitt sukker. Det er motivasjon til å holde opp det!

Jeg har laget lavkarbois i dag, men ikke smakt på den. Gleder meg, men må finne en anledning synes jeg.

Middagen i dag var restene fra i går. Kjøttdeig stekt og gratinert i form. Den kunne jeg visstnok servert til hele familien, for de nærmest siklet over maten min. ;)

Plinoto sa for siden:

Jeg lagde meg forresten frokostshake i dag. Tror jeg har funnet oppskriften her inne.
1 dl fløte
3 egg
1 dl bringebær
1 dl blåbær

Kanskje litt mange karber totalt, men utrolig godt, og jeg var mett i flere timer.

Chalos sa for siden:

Grattis, 3kg på 3 uker er jo kjempebra :heia:

langaard sa for siden:

Har tidligere i en annen tråd sagt at jeg var skeiv i kroppen! større på venstre side! Vel, det har retta på seg, kroppen ser faktisk bra ut nå:D

Chalos sa for siden:

Så bra :D
Jeg er også litt "skeiv" i kroppen, men det skyldes en hofteopprasjon, så kroppen forandrer seg annerledes på den siden :) Håper det jevner seg ut når jeg får operer den andre også :)

Insyga sa for siden:

Så godt å høre at 5 kg på 4 uker er normalt. Jeg gikk ned 10 kg på tre uker sist, og ble litt skuffa over -6 kg på fire uker, men det er jo bra det, eller hva?? Puh.. da slipper jeg å være så sur på meg selv for mine utskeielser med sukkerfri sjokolade... Hehe. Men nå har jeg gått ned til ca 15 karber pr dag (ble 9 i går og 20 i dag, for jeg har vært på farten og glemt å telle riktig), og ingen maltinol, og svært lite annen kunstig søtning, for jeg skal liksom inn i en kjole om 12 dager. Tror ikke jeg klarer det, for det er snakk om minst 5 cm før den går igjen!!! Men jeg har en i backup som passet for noen uker siden, og hvert gram som forsvinner fra dobbelthaken gjør at jeg føler meg mer vel ihvertfall :)

Chalos sa for siden:

Syns ikke du skal være sur på deg selv nei, syns du har vert flink jeg :heia: :heia:

Jeg fikk litt hakeslepp her tidligere idag, satt å regnet sammens hvor mange cm totalt jeg har mistet, måler på 4 plasser og tilsammens har jeg gått ned hele 66cm:D Jeg er kjempefornøyd med det, og jeg har ikke holdt på så lenge heller.. begynte 5juni.
Derimot har jeg ikke gått ned så mange kg, ca 7. men er fornøyd med det også. Så er det jo veiedag på onsdag, så får se hva vekten viser da.

Så det kan jo godt hende du klarer å komme inn i den kjølen, selv om noen cm. fremdeles mangler. Jeg krysser fingree for deg iallefall:D

LadyLike sa for siden:

Dere er kjempe flinke!!

Jeg synes at man må huske på at dette er en prosess og om man skeier ut med litt lavkarbo sjokolade osv. men alikevel klarer å fortsette med denne livsstilsendringen, så er det ikke noe problem. Man må være stolt over at man greier å endre sine tanker rundt mat uansett hvor mye eller lite man går ned.

Mitt mål er å klare -10kg innen oktober. Da har vi reunion med ungdomsskolen og jeg har litt lyst til å se smæsjing ut :o

Rart hvor viktig det er for meg egentlig, har aldri brydd meg om hva andre synes men mest sannsynlig er det fordi jeg har dårlig selvtillit nå og aldri har vært en av de "kule" jentene :cool:

Så -10 kg på 2 mnd. Det skal vel være mulig å gjennomføre?!

Snikveide meg i dag, etter hard trening i går og er ned -300gram til. Jeg lurer på om jeg skal skrive opp hver gang jeg veier meg, for å se hvordan kroppen forholder seg?

*Hilde* sa for siden:

Nå har jeg bestilt kokos olje fra iherb. Utrolig billig der. :)
DEW154 er koden dere kan bruke ved første handel og få 5 dollar i rabatt.

OnMyOwn sa for siden:

Den er sååååååå gooooood, enda bedre med litt cocosa oppi,synes jeg da :D

Naxos70 sa for siden:

hmmm... den frokostshaken hørtes god ut ja! Kan ikke denne også fryses og brukes som is (elsker is...:-( ) ? Eller må man ha sukker i når man fryser den?

Det ble ikke noe baking på meg i går, har så altfor mye å gjøre for tiden. Handlet inn MASSE grønnsaker i går, så i dag blir det gratinerte brokkoli/blomkål med bacon :-) Har funnet ut at det er kjempelurt å lage stor form så har vi to dager. Bare å varme opp igjen dagen etterpå!

Det er så hærlig å se dere som har gått ned så mye. Vi skal på en liten ferietur til neste helg, og det hadde vært kjekt å kjent det på klærne, kanskje fått bort litt mage... Er uten unger de neste ukene så vi har funnet ut at vi skal gjøre om de to rommene de har (fire unger) til fire mindre rom, i tillegg holder vi på å male hus, og vi har lånt ei campingvogn som vi absolutt må vaske (har ikke vært brukt på over et år). Men her regner det jo så det blir mest innejobbing. Sitter iallefall ikke mye på rompa (bortsett fra på jobb da). Håper dere får en fin dag alle sammen!

Chalos sa for siden:

Ja, jeg trur du skal klare 10kg på 2mnd. :) Stå på :heia:

Jeg ville ikke skrevet opp hvergang, innimellom kan kroppen variere litt, så om du i ene øyeblikket har gått ned 1kg og neste har du gått den opp + litt til vil du muligens iste litt motivasjon? var slik til meg i begynnelsen iallefall!.
Jeg "snikveier" meg også (ganske ofte) men noterer det ikke, og jeg kjenner at jeg blir veldig demotivert de gangene jeg ser vekta går opp litt altså :/

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.