God morgen, i dag er humøret bedre men vekta ligger fortsatt 1 kg over det jeg hadde forrige uke. Jeg får bare akseptere at kroppen min ikke er som mange andres og bare RASER ned i vekt. Jeg trenger vist mere tid....og jeg skal begynne å legge det jeg spiser på diett.no for å se hva jeg får i meg.
Kanskje jeg må enda lengre ned på karber? Eventuelt opp??
God morgen! Herlig å lese at du er i godt humør! Det er jo ikke noe vits i å velge et annet alternativ når en er på en spennende vei! :)
Aksept er nok en god kilde til endring på sikt. Du er kjempeflink! Hurra!!!
Du har sikkert i likhet med meg lest endel her inne og jeg har ihvertfall kommet over mange tråder hvor problemstillingen dukker opp. I tillegg tror jeg med sikkerhet at det er mange flere som opplever en merkelig reaksjon på vekta ved denne kostholdsomleggingen for det er jo mye hyggeligere å fortelle "til hele verden" at en har gått ned fremfor det motsatte! ;)
En ting er jeg sikker på og det er at på sikt vil du få betalt. Alle sier; vær tolmodig!!! Så da sier jeg det også. Dessuten er jo tolmodighet en fin krem å smøre seg med. ;)
Svaret på de spørsmålene du stiller vil du få etterhvert som du lager deg en nøye oversikt over hva du faktisk spiser, eller kanskje ikke... og det fordi det ikke er logiske svar på alt hva denne kroppen foretar seg. Kjedelig, men det er jo litt sant....
...jeg er jo helt håpløs som bedriver snikveiing i tide og utide. Må nok bare innse at det kommer jeg helt sikkert til å gjøre videre også. Så også i går kveld og da kom det et tall som gjorde at jeg la meg i sengen for natten med et smil om munnen, for jeg visste at jeg ville bli ekstra glad denne morgenen! :D
Mon tro om det var treningsøktene i går som gjorde susen? Aner ikke, men det er ikke sikkert jeg skal forstå dette heller. Nå gjorde vekta et lite hopp nedover og i morgen er det jo den riktige veiedagen. Spennende!!!
Jeg må bare fortelle en ting til og det er at jeg nå får på meg bukser som jeg slettes ikke har kunnet bruke på en lang stund. I morges, når jeg skulle kle meg for å komme meg avgårde til trening hos fysio, så grep jeg fatt i en hvit sommerbukse av lin som jeg tenkte dugde... hvis den passet... og.... :D. Tok en trang stroppetopp over i rødt og røde sko og svinset ut av døren... :D
Treningsøkt nr 1 er unnagjort. Den neste venter til kvelden. I timene i mellom skal jeg på svært så hyggelig venninnebesøk og jeg gleder meg! Blir spennende med matserveringen, men jeg faller ikke for noen søte fristelser for tiden så det skal uansett gå bra.
Så flink du er :) Det er så gøy når klær passer bedre eller klær som ikke har passet på en stund plutselig sitter som et skudd!!
Jeg trente også i går, 1 time styrke. I dag skal jeg trene Zumbaaa og det gjør så godt for sjelen! Fantastisk treningsmetode!
Takk for hyggelige ord, jeg tror jeg skal også være flink og IKKE veie meg før det er min faktiske veiedag. Men jeg vurderer å bytte veiedag til onsdag og ikke mandag. Føler at jeg alltid veier mer på mandager av en eller annen rar grunn :P
Ønsker deg en nydelig tirsdag, fantastisk sommervær ute!
Kos deg med zumba! Jeg elsker også å danse zumba og kan knapt vente til timen på treningssenteret kommende torsdag. Nå i disse ferieavviklingstider så har det vært et redusert tilbud og det er det fremdeles, men den som stiller opp på denne ene timen denne uken er meg. :D
Jeg har den "skikkelige" veiedagen onsdag og det er bevisst. ;)
YES, i dag har jeg gått litt ned igjen. Det jeg har gjort de siste 2 dagene er følgende:
Drikke udos choise
Drikke VANN minst 2 liter bare på jobben
Få i meg mindre salt
4.Trene - Har trent styrke og zumba
Nå håååper jeg at ting går rette veien igjen, hvis ikke lurer jeg på om jeg skal prøve ketolyse (aka kun 15 gram karber om dagen). Men jeg synes det blir så begrensa med mat når jeg må helt ned til 15gram.
Håper dere har en strålende dag :) (rart hvordan humøret påvirkes av vekta, jeg har bestemt meg for at onsdag er den nye veiedagen min)
Hurra!!! Er veldig godt fornøyd! Denne uken har vært merkelig i forhold til kropp og vekt. Etter sist veiing har vekten gått opp og ned, opp og ned for så å bli stående på et par hundre gram ned før den på mandag viste meg at noe skjedde. Ja, jeg sniiiikveier jo hele tiden. Tror jeg skal slutte å si at jeg ikke skal gjøre det, for jeg klarer ikke å la være. :o
I går morges stanset den på et par hundre gram mer enn i dag, men i dag var det dette tallet som lyste mot meg. Totalt vekttap er nå 7,3 kilo og min fartsstid er 6,5 uker.
Det skjer mye med kroppen i forhold til tap av centimeter. Det kan jeg se med det blotte øyet og jeg merker det defintivt godt på klærne. I tillegg høster jeg de fineste kommentarer av folk som ikke har sett meg på de siste ukene og i går ble det nevnt ord som; du må ha tapt mye vekt, og du og du så smal du har blitt!!!
Altså... jeg er fremdeles tung og overvektig, men det er noe rart det der med kropp og vekt og sånn, for jeg tør nesten vedde på at ingen hadde trodd at jeg faktisk veier 85 kilo... akkurat som om det betyr noe hva den vekta stanser på... hehe. ;)
Jaja. En nydelig dag i vente. Sender ønsker om en god dag utover landet! Carpe diem!
Jeg spiser ketogent og trives godt på det. Bortsett fra den plagsomt dårlige ånden (den er ille), så er det kun gevinst for meg å leve på så få karbohydrater. Jeg synes igrunn jeg spiser variert og greit også og føler ikke jeg savner noe.
hmm så du lever på ca 15karber om dagen? Jeg får jo utslag på stiksen, så jeg er jo i ketose. Men kanskje jeg må ned til 15 karber om dagen for å få det virkelige vekttapet!
Kan jeg spørre hva du spiser til middag f.eks? Jeg føler at det er middagen som er "værst" selv om jeg ikke bruker ris, pasta eller poteter. Så gir grønnsaker som paprika, tomat ++ karber.
Jeg synes også det er vanskelig å finne ut av nøyaktig hvor mye jeg faktisk får i meg fra middagen. Jeg tror nemlig at jeg kun ligger på maks 20karber om dagen.... (men i følge diett ligger jeg på ca 27-30 fordi jeg ikke er helt sikker på hvor mye av hver ingridiens jeg får i meg via middagen. Altså selv om HELE middagen består av 400gram kjøttdeig, 2 boks tomater, 1 boks fløte, 100gram ost osv. så er det jo ikke det jeg får i meg når ejg spiser en porsjon).
Og WOW så flink du har vært Lindemor, vi har jo holdt på ca like lenge men dæven du går ned mye!!!! Flink jente :D
EDIT: Jeg ser nå på diett.no hva som gjør at jeg tipper over til 20-25 karber, det er creme fraiche med bringebær og valnøtter som jeg spiser til mellommåltid. Skal prøve å droppe det en periode og heller spise en bit brie eller lignende. Frokost på jobb kan jo også være noe annet enn creme fraich med bringebær :P
Jeg spiser litt ulikt antall karbohydrater pr dag. Aldri mer enn 20 og har ikke panikk om det faktisk ikke blir mer enn 3-4gram. Jeg tester med stix jevnlig og merker mer enn godt ellers at jeg er ketose.
Jeg følger ikke ketolysedietten slavisk, dette fordi jeg ikke har tilstrekkelig med kunnskap enda (jobber med saken), men tror alikvell at jeg er temmlig nær.
En helt vanlig middag, flere ganger i uken, er et stykke godt kjøtt (ikke magert), saus og da veldig gjerne bernaise, grønnsaksmos bestående av brokkoli og blomkål, smør og følte. I tillegg spiser jeg salat som består av grønn salat, bittelitt rød paprika, bittelittegranne sukkererter, som oftest et par cherry tomater og agurk.
Et par andre dager i uken spiser jeg fisk. Gjerne grillet laks med fiskesaus, grønnsaksmos (jeg har fått dilla på den mosen og bruker den til stort sett all middag) og agurksalat. Rømmedressing.
En annen middag blir gjerne kjøttdeig stekt og godt krydret. Puttet i ovenen med ost over så det smelter og det hele lagt på en grønnsalat og ellers med ingredienser som beskrevet under kjøttmiddagen.
Ellers kan jeg koke egg og ha kokte egg på toppen av en salat og ha en masse reker til. Over bruker jeg da majonesdressing.
Når det gjelder hvor mye jeg faktisk spiser, så veier jeg maten som oftest. Jeg gjør faktisk det. Har en liten vekt stående på kjøkkenbenken og klarer å få veiet uten at "hele verden" faktisk ser hva jeg gjør. I tillegg velger jeg ofte å gjøre klar min porsjon på egen tallerken før vi setter oss til bords.
Tusen takk for gode ord! Jeg sitter nå med min tekopp tilsatt cocosa og er ganske fornøyd og mett på egg og bacon. Jeg velger ofte det som dagens første måltid.
Men da spiser vi ganske lik middag faktisk, jeg har eventuelt litt mer grønnsaker i, men så får jeg jo ikke i meg særlig mye om gangen.
Frokost pleier å være creme fraish med bringebær, men jeg tror jeg skal droppe det fremover. Ellers er lunsj alltid en blandet salat m/ litt cottage cheese, litt brie, krydder, eggerøre eller kokt egg og kanskje noe kokt/røkt skinke.
Kanskje jeg ligger på rundt 20 likevel, men jeg kan ikke si jeg merker til noe dårlig ånde....
Helt utrolig godt, mettende OG jeg kan ha det med som matpakke!!
Jeg spiste 3 slike lavkarbobriks med brie og blue castello + 1 muffins og det var maten jeg har spist siden kl 14 i dag. Middag hadde jeg ikke tid til fordi jeg måtte handle.
Jeg dro på ukeshandletur og svidde av litt over 2000kr på mat på 2 timer :D
Har sittet hele dagen på jobb og printet ut oppskrifter fra LCHF bloggen, helt fantastisk mye godt! (nei det er ikke så mye å gjøre på jobben 1.uka i august..:cool:)
Hei hei :)
Skal innrømme at motivasjon ikke akkurat er på topp :( men siden jeg har mens denne uken så håper jeg det er den som er grunnen til at motivasjonen har dalt litt ned.. Håpe håpe den kommer tilbake for fult snart igjen..
Hihi, pengene går fort når man går i sin egen lille verden og handler ;) Lett og bruke masse penger på god mat, men jeg trøster meg med at det er MYE bedre enn å bruke masse penger på snop :p
Hei alle sammen. Jeg har vært litt fraværende de siste ukene. Ferien tok meg litt med sol og varme, og den ble byttet ut med tid på nettet.
Så moro å lese om alle dere flinke jenter. :)
Her går det opp og ned. Har ikke veid meg siden sist, men synes noen klær sitter litt løsere så noe skjer. Eksemen derimot er mye bedre og det er deilig :)
Det har blitt et par små sprekker med litt is og pizza, men ellers så synes jeg det har gått veldig bra. Bedre enn fryktet, men det går litt Pepsi Max, og det kan vel stoppe litt på vekten, men akkurat nå orker jeg ikke endre så mye på det. Det roer seg uansett når jeg begynner på jobb igjen.
Regner med å gå på en "smell" i morgen også for da er vi bedt på fest, og alkohol er vel ikke det beste når man vil gå ned i vekt.
I dag har jeg bestilt meg to suppetermoser til å ha på jobb. De var på 0,5 og 0,3 liter. Så kan jeg ha varm mat ferdig. Ikke alltid pausen blir så lang på jobb.
Så herlig! Det må være deilig å merke slike endringer. Glad på dine vegne! Kos deg i dag. Alkohol bremser på fettforbrenningen, men jeg leste noe om at hvis du passer på å spise fet mat før du drikker alkohol så miniserer du "skaden".
Jeg var også på handletur i går. Over grensen. At hundretusenvis andre også var der la en demper på turen. Jeg tør nok innrømme at jeg blir kjempesliten av handlekåte nordmenn i kø i matvarebutikken!
Jeg bor kun en kort tur unna så egentlig var det heller dumt å ta den turen i går formiddag. Jeg visste det egentlig. Jaja. Jeg rasket til meg kjøtt og melkeprodukter og det var stort sett det som havnet i kurven.
Motivasjonen er det ikke noe galt med for mitt vedkommende. Jeg spiser min mat og jeg trimmer min trim. Blir endel gjentakelse i matveien, men det er greit. Jeg slipper å tenke, bare lage og spise. ;). Greit det i perioder.
Jeg er stort sett aldri sulten og ihvertfall veldig mett etter hvert måltid. Jeg merker også veldig godt at jeg blir fortere mett enn tidligere også. Forsyner meg med det jeg tror jeg skal spise, men klarer ikke alltid alt. Jeg føler at jeg har fått gode rutiner og savner ikke noe. Hvis det noe skulle ha vært noe så måtte det ha vært litt frukt, men det går greit. Senere kan jeg tillate meg litt frukt, så det skal gå bra.
Jeg merker at kroppen liker seg på dette kostholdet og det er nok min hovedmotivasjonsfaktor. I tillegg er det jo deilig å se at jeg krymper og at det skjer på en måte hvor jeg spiser meg god og mett på deilig mat. Det er en ny verden for en dame som har hatt kaloriregnskap som bestevenn.
Ganske mange dager i uken starter jeg nå med trening før frokost og kjenner at det er en litt artig erfaring. Kroppen bare jobber på og det tar igrunn aldri slutt! Svetten renner, hjertet jobber og alt er bare glede.
Liker denne kroppen min som nå bedriver fettforbrenning. :D
Takk og takk! Ser ut som om resultater er litt varierende i henhold til vekttap og sånn for dere her inne på tråden, men det at dere FØLER dere bedre osv ser ut til å gå igjen?
Kan nesten ikke vente med å komme i gang! I dag har jeg fått spist to veldig gode måltider som jeg vet jeg kunne bare drømt om å spise på lavkaloridiett i alle fall, hihi!
Kan jeg få spørre dere litt om hvor mye/ effektivt dere trener? Jeg sitter i bil nesten hele arbeidsdagene mine, men har heldigvis en hobby som bringer meg ut i frisk luft og noe aktivitet om ettermiddagene og kveldene. Men jeg savner å ha god kondisjon rett og slett. Har i perioder jogga en del, men må ned noen flere kilo før knærne mine tåler det så godt (ikke la barna deres begynne på håndball, godt råd..).
Går vekttap/ centimeterkrymp fortere når man trener, eller risikerer man at alt protein/ fettinntaket gir større muskelmasse, hehe?
Nå vet jeg ikke hva utgangspunktet ditt er, men hos meg har jeg merka mye på klærne selv om jeg har vært frustrert med vekta! Men hos meg gjør varme (vann i kroppen), hvor mye jeg drikker, at jeg spiser nok mat og ikke stresser for mye at jeg går mer ned i vekt/cm enn hvis jeg ikke følger rådene.
Ellers tar jeg 2 ss udos choise morgen og kveld, krom og magnesium + c-vitamin og jern(pga jernmangel).
Jeg trener Zumba 2 ganger i uka + styrke 2 ganger i uka(hvis jeg får det til, ellers 1 gang). Jeg trener kjernemuskelaturen fordi jeg har mye problemer med ryggen!
Jeg tror nok at jeg ikke merker så mye til vekttap fordi jeg trener, men for meg er det viktig at hele kroppen blir frisk og ikke bare vekta blir blid :D
Jeg lager så sykt mye god mat for tiden, har nyoppdaget matlagingsgleden og mannen min er SÅÅ fornøyd;) Krydderhylla mi er overfylt og skapet er fylt med annet godt!
Ellers har jeg som nevnt oppdaget LCHF-bloggen som en middags/lunsj/matkilde! Fantastisk gode oppskrifter og tips!!
(også anbefaler jeg deg å gå på iHerb å handle alle basisvarene, mye billigere og bra service + god kvalitet. Jeg ble jo fattig første gangen jeg kjøpte alt jeg trengte her på helsekosten:eek:. Si ifra hvis du vil prøve iHerb, så kan du få en kode av meg som gir deg 5$ i rabatt på første kjøpet)
Jeg trener hver dag. Dette fordi jeg har en kropp som kun vil være grei om jeg legger inn daglige økter. :(
Det går i kondisjonstrening 4-5 dager i uken (svært rask gange, zumba og sykling), yoga nesten hver dag, middels tung styrketrening på vibrasjonsmaskin 2 ganger i uken og lett stryketrening hver dag.
Det er jo en viss fare for at en får større muskelmasse, men heller det enn det motsatte tenker jeg. Den dagen jeg føler at kroppen har blitt grei å bo i igjen i forhold til størrelse vil det jo være mye lettere å vedlikeholde vekten når det finnes masser av muskler som hjelper til med god forbrenning! ;)
Jeg tok frem en etterlengtet bukse fra skapet i dag. Dette etter å ha sniktittet på vekta og gransket meg selv litt i speilet i morges.. hehe.
Kunne buksa kanskje passe? Det til tross for at jeg var flere kilo lettere da den satt pent sist? Jeg tok sjansen. Tuslet til skapet og fant buksen frem. Det var nesten så jeg ikke turde ha øynene oppe når jeg trakk den på...over lårene... fikk jeg kneppet igjen også!!!? :eek:
YES!!!!:D
For en fantastisk følelse!!! Jeg måtte ta et par bilder og sende til kjæresten også for å dele gleden. Herlige søndag! I dag er det 8 uker siden jeg startet opp og for noen fine uker det har vært!
Jeg har lagt bilder i journalen min for de som eventuelt ble nysgjerrige nå. :stortsmil
Håper dere har hatt en fin helg så langt og at dagen er god!
[quote=Lindemor;1175776]Kan jeg få lov til å rope ut et HURRA!!!? :D
Jeg tok frem en etterlengtet bukse fra skapet i dag. Dette etter å ha sniktittet på vekta og gransket meg selv litt i speilet i morges.. hehe.
Kunne buksa kanskje passe? Det til tross for at jeg var flere kilo lettere da den satt pent sist? Jeg tok sjansen. Tuslet til skapet og fant buksen frem. Det var nesten så jeg ikke turde ha øynene oppe når jeg trakk den på...over lårene... fikk jeg kneppet igjen også!!!? :eek:
YES!!!!:D
hurra hurra for deg :)
jeg har måttet kjøpe meg belte..hihi veldig innspirerende :o hurra hurra :p
Lekker rumpe? Hehe... vel... eh.. takk! :D. Tenkte på det etter at jeg hadde lagt ut bildene, men får satse på at de går igjennom "sensuren"... hihi.
Da jeg startet opp tok jeg noen bilder av meg selv i helfigur foran speilet på badet. Jeg tenkte at disse bildene skulle jeg bruke som utgangspunkt og referanse på vei ned. I dag tok jeg nye bilder og det er stor forskjell på denne kroppen. Me like! :D
Jeg er ganske imponert over at kroppen min, til tross for kiloene, ser ut for å være lettere. Det merker jeg også på klærne. Fett gjør noe fint med kroppen! Det liker vi! :D
I dag ble min mat som følger:
Egg og bacon til frokost. 1ss cocosa
Kyllinglår og grønnsaksmos til middag.
En salig blanding av egg, reker og kokt skinke rørt med majones og creme fraiche til kvelds. 1ss cocosa.
Jeg føler jeg er sulten helt tiden fortiden (mulig det har noe med at jeg har mensen). Så idag har jeg spist:
Frokost: 2. hjemmelaget knekkebrød med smøreøst på + masse vann og en kopp kaffe med Cocosa.
Lunsj: En halv blomkål(rå) + masse vann.
Middag: Kjøttdeig med litt tacokrydder, rømme og fetaost + et glass pepsi max og litt vann.
Kvelds: Tunfisk i olje + masse majones + kaffe med Cocosa
Føler jeg spiser så ALT for masse iløpet av en dag.. men men!.
...jeg er ikke så sikker på om dette er så masse... har du sjekket med diett.no?
Mensen tuller jo som oftest litt med oss, men endel av læren på dette kostholdet skal jo være å lære seg å spise når en er sulten og stoppe i tide. Da blir utfordringen å velge riktig mat når en først føler at en spiser "for mye", og det har du jo så absolutt gjort!!!
Jeg har ikke sjekket for dagen idag, men sjekket tidliger og da ligger jeg på ca.15karber så jeg er jo innenfor :) Ikke sikkert det er for mye, men føler jeg er sulten hele tiden liksom.. hehe :p
Håper det blir bedre når jeg begynner på skole, for da får jeg noe annet å tenke på enn mat.. haha :p Faren med å gå hjemme hver dag..
Gratulere til dere som merker forskjell, bra jobba! Jeg lagde gerds ostekake i helgen, og hae nok forspist meg litt... Huff. Godt jeg hae flyttet veiedagen til onsdag;):cool:
Tja, jeg syns det meste jeg spiser "svømmer" i fett jeg ;) Steker alltid maten i masser av oljer eller smørr. Spiser en god del Seter rømme og tar minst 2-3ss Cocosa om dagen. Så vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få i meg mere fett? :)
Spiser også endel fløte i mat.
Det går bra ja :)
Tja, jeg trener ikke annet enn når jeg går med hundene i skogen og slikt (vert litt lite av det de siste dagene, siden vi har vert på ferie på lande, og der har de sprunget fritt) :)
Her og. I dag har jeg vært helt gal etter noe å putte i munnen. Aner ikke hvor mye jeg har spist, men jeg klarte i alle fall å la være å spise de nystekte bollene ungene kjøpte i dag... klapper meg selv på skuldra:o
Til onsdag har jeg bedt lunchgjester, men jeg aner ikke hva jeg skal servere. Har litt lyst på suppe, og lurer på om noen av dere har en favorittsuppe? Ertesuppe er vel "forbudt" ?
Hei hei!
Vet jeg har vært her lite, men må bare dele med noen at jeg er under 100 kg nå! 99.5 ;) Men ikke nok med det, str L/44 passet på H&M!!! I vanlig avdeling, ikke BIB :D Var til og med noe som passet i M/42! Holdt på å grine av glede i prøverommet. Ble så glad at jeg hoppet opp og ned, og da hørte jeg min mor le utenfor. Hadde glemt at føttene synes nederst ;-D Snille mammaen min kjøpte mange klær til meg <3 For har senket målet litt. Hvis 44 sitter ledig, og jeg kan bruke en del 42, så skal jeg være fornøyd. Kan ikke tenke meg at jeg blir noe mindre enn det..
Er likevel grusomt å tenke på at jeg har brukt like mye på en mnd på nye klær, som jeg bruker på u-landsstøtte på et år. Her feirer jeg vektnedgang og nye klær, mens barn dør av kulde og sult...:(
Hadde det ikke vært for det, og at det er så mange som sitter helt tomme etter å ha begravet sine kjære etter 22.07... Så hadde jeg vel stått å hoppet av glede fortsatt
Gratulerer så mye Insyga! Må være en deilig følelse å ha kvittet seg med 100-tallet! Glad på dine vegne og jeg ble glad da jeg leste innlegget ditt i forhold til din beskrivelse av egen glede. Hurra! :D
Ja, det er mange som har det vanskelig der ute, men om vi skal la den tanken få styre hele vårt liv så blir det ganske så tungt å leve. Jeg er tilhenger av å ha flere tanker i hode samtidig og lage seg gode øyeblikk. Det nytter bare ikke at vi "gir opp hele verden" fordi verdensbilde er som det er.
Flinke jenta som styrte unna bollene! Kan det være at du trenger en skikkelig spisedag når du føler som du gjør? Altså valg av mat skal jo være korrekt, men at du skal innta litt større mengde? Velge fett til frokost osv osv. Da kommer jo metthetsfølelsen og med den fornøydhetsfølelsen og det hele blir kanskje litt lettere?
Jeg har ingen favorittsuppe. Velger sjelden suppe, men en blomkålsuppe må jo være et godt valg? Ha skinke i og bruke fløte osv osv... Kanskje det kan være noe?
til blomkålsuppe, laget med fløte og kanskje en dæsj creme fraish/rømme når du serverer den hadde jeg servert med stekt bacon istedenfor skinke! det er godt!!!!
wow så flink du har vært, også er det helt fantastisk å lese om den gleden du sprer i det du skriver :)
Det må være lov å føle glede, selv om andre sørger og barn i afrika har det fælt. hvis vi slutter å ha det fint, så gjør det ikke verden til et bedre sted uansett. Jeg tror ikke vi gjør noen en tjeneste ved å ikke glede oss over våre "små" ting i livet!!
Jeg var også innom en butikk i dag, og fikk faktisk på meg en kjole i str. 42. prøvde i 44 av ren vane, men den var rett og slett alt for stor!!!! wiii
Weee :) Snikveide meg idag og ble posetivt overraska.Selv etter frokost og lunsj veide jeg mindre enn jeg har gjort på leeenge. Og en BMI som ikke sier Fedme lenger men Overvektig.
Gleder meg til orginal veiedag i morgen :D
Wow du har vært flink, spent på resultatet ditt i morgen!! Jeg er også spent på hva dagen min bringer, jeg har jo snikveid meg og hvis det holder seg slik har jeg gått ned 1.5kg på 1 uke..(sikkert pga varmen som har sluppet tak, men hey jeg tar alt jeg kan få)!!
Takk for det :D
Syns du har vert flink også jeg. Vi får "glede" oss til i morgen og hva vekten sier da, håper ikke jeg går opp flere kg iløpet av kvelden/natten nå da. haha ;)
Jeg måtte frem med kalenderen og begynne å regne på dagene i dag, for kroppen ble så pms full i formiddag at jeg virkelig begynte å lure! Tante skal da ikke komme nå???? Men jo... det kan hun såvisst finne på å gjøre. Ubedt. Som alltid. I morgen er det 4 uker siden hun kom sist, så det er fullt mulig til min store overraskelse.
Såh... ja.. her holdes det godt igjen i dag kjenner jeg. Blir spennende med vekta i morgen! :)
hehe ja, jeg er ikke særlig overrasket. jeg liker at det er varmt, men ikke så varmt at man ikke orker noe. jeg er nok mest glad i våren og høsten, med nydelig passe varmt vær!!
Så ja, kroppen min samler på vann om sommeren:o
Men hey, kanskje jeg endelig går litt fortere ned fremover? har akkuratt kommet hjem fra en sinnsyk råååå Zumba time. Er fortsatt helt "high" på energien!!!
Ja, jeg tror helt sikkert det går litt fortere fremover nå! :D.
Deilig med zumba! Jeg har også unnagjort en zumbatime i kveld og hjelpe meg....jeg ble så svett som jeg aldri har vært før og jeg bruker å svette bra på de timene. Kroppen vil og vil og liker å yte i ketose, men jeg fikk en skikkelig utladning når jeg kom hjem. Du får nyte energien du kjenner på! Jeg sitter som et slakt i sofa i kveld... hehe.
Mulig det har noe med at jeg unnagjorde 2,5 timer med trening i går, da også bl.a en time zumba, og at jeg har trent styrke tidligere i dag.... Hu og hei! Her går det unna! Kan vel nesten sove med joggeskoene på bena i natt så jeg kommer meg fortest mulig ut på tur i morgen tidlig! :D
jeg er imponert hvor mye du orker og klarer å trene. Jeg har bestemt meg for å klare 2-3 ganger i uka, men det viktige for meg er at jeg faktisk klarer å fortsette med det også etter at jeg er ferdig slanket.
har du planer om å trappe ned, eller skal du holde på slik for alltid? (respekt hvis du klarer!!!)
Min motivasjon er rett og slett en kropp som krangler og roper i smerte om jeg ikke trener. Jeg har trent daglig siden februar og ser for meg at det må jeg bare fortsette med om jeg skal være best mulig venner med denne kroppen. Jeg har ikke valg rett og slett.
I likhet med å spise lavkarbo for resten av livet må nok livet mitt også innebære mye trening. Jeg kan leve greit med det.
Jeg har forsøkt å slurve, altså hoppe over en dag eller to, men må betale så dyrt for det at det ikke er et reelt valg. Jeg må bare presse inn trening uansett hvor full dagen måtte være.
Trening 2-3 ganger i uken er jo kjempeflott og også noe du bør ta siktemål på å fortsette med. Trening er viktig for helsen. Uansett. Sånn er det bare! :)
Utorlig bra, godt du lytter til kroppen din! Noen ganger er kroppen en real "drittkjerring/drittsekk" men hvis man bare lytter så oppfører den seg for det meste bra!
jeg sliter med ryggen pga bekkenløsning i svangerskapene mine. Men hvis jeg trener 2-3 ganger i uka så holder jeg alt under kontroll!:cool:
Så godt for deg at du holder kroppen i ørene ved trening 2-3 ganger i uken. Det er jo optimalt! Glad på dine vegne.
Det har blitt meg fortalt at jeg på sikt muligens kommer dit jeg også hvor en tilsvarende treningsmengde skal være nok, men foreløpig har ikke spesialistene hatt rett. Jeg lever i spenning! ;)
Så godt å finne flere som skal ned rundt 20kg!:) Jeg har gått på lavkarbo ca en uke nå og har gått ned 2,5kg:D Er storfornøyd, men har en laaaang vei å gå.:) Synes middager har blitt ganske ensformig allerede jeg da:S spiser stekte grønnsaker/wok hver dag og synes det er veldig godt, men blir litt lei.... Noen som har tips til middager? så noe med en lavkarbopizza her:) noen som har oppskrift??:D
Ja, jeg blir med, trenger også noen til å motivere ol.
Jeg har begynt på ketose, begynte førstkommende mandag.. da veide jeg meg og veide 85,5.. i dag veide jeg 84,3.... :) Så vil tro at dette funker :)
Mitt mål i første omgang er å se 7 tallet først på vekten, men vil aller helst ned til ihvertfall 70 kilo :D
Heihei! Dere er flinke og står på ser jeg! Tror faktisk at jeg har vært i ketose siden jeg begynte jeg også, ikke vært over 15 karber en dag. Går ikke så voldsomt ned enda, tror jeg, men kjenner at kroppen kanskje strammes opp litt? Klærne sitter litt løsere i alle fall! :) Hvordan går det med dere da?
Det skjer nok ting, selv om vekta ikke viser det. Jeg er alltid veldig flink til å fortelle andre det (men glemmer det selv når jeg veier meg). Men hos meg skjedde det ikke særlig mye på vektsiden på nesten 1 mnd. Jeg gikk ned 2.5kg første uka, også gikk jeg opp ca 1 kg igjen også stod det for det meste stille før jeg nå gikk ned 2kg igjen.
Heisann! Hvordan går det? Føler at jeg må planlegge litt mer mat, for det blir innom butikken en tur på vei hjem fra jobb, og da er det vanskelig å finne noe som er bra nok å putte i seg, lite utvalg med ferdige ting der gitt.
Frokost går greit, for det tar jeg jo hjemme, lunsjen har jeg planglagt dagen i forveien, så den har jeg koll på, men det er det der lille måltidet i firetida (lunsj ca 11) som jeg må huske på å planlegge bedre så jeg ikke blir sulten og går i "spisehvasomhelst" fella. I dag ble det å maule kokt skinke på tur hjem... Får prøve å koke egg og ha i boks i kjøleskapet på jobb og ta noe sånt før jeg drar hjem.
Det kan lønne seg å ha noe babybel i veska, eventuelt en atkins bar hvis du liker/tåler slike. Jeg lager alltid egg, sopp, bacon muffins på søndager som jeg tar med meg på jobb/tur slik at jeg har noe å spise på hvis jeg blir sulten.
Se om du finner noen oppskrifter på noe som er kjekt å ha med seg, men alikevel godt :) Ellers lønner det seg å ikke bli sulten hvis du ikke har mulighet til å spise noe :p
I dag er det min bursdag og jeg har blitt hele 26 år! hurra for meg, og jeg avsluttet dagen med en fantastisk runde ZUMBA <3
Jeg er spent på veiedagen min i morgen, tror ikke det har skjedd så mye. Men jeg gikk jo faktisk ned 2.5kg forrige uke. Kan ikke forvente at det skjer hele tiden.
Men jeg kjøpte meg en kjole i str 40 og bare det er bra ;)
19.6.2011: 92,8 kilo
22.6.2011: 90,5
24.6.2011: 89,9
26.6.2011: 89,8 Nøyaktig 3 kilo ned den første uken.
01.7.2011: 88,3 Nå venter 1 uke i syden.
11.7.2011: 88,6 ER veldig godt fornøyd! 14.7.2011: 87,8 DE FØRSTE 5 ER borte vekk
25.7.2011: 86,9
05.8.2011: 85,1
10.8.2011: 84,5
17.8.2011: 83,9
Et tap på 600gram siste uken er jeg veldig godt fornøyd med! Kroppen slapp taket i denne drøye halvkiloen over de to siste dagene.
Jeg spiser min mat og trimmer min trim så får denne kroppen bare gjøre som den vil. Den skal få tiden på seg! Det har jeg lovet! :D
Jeg har en følelse av at jeg bygger litt muskler for tiden. Synes nesten jeg kan se det! I tillegg erfarer jeg at jeg er av dem som må passe på både inntaket av kalorier og karbohydrater for å gå ned i vekt til tross for at jeg er i ketose. Sånn er det bare! Jeg får bare godta at jeg er som jeg er. Nyter min mat og trimmer min trim. Blir fortere mett, er ikke sulten og har slettes ikke sug etter søtt. Det siste nyter jeg. Utrolig deilig å være "sukker-fri"!!!
Nå venter en uke i varmere strøk ganske så straks. Reiser fredag. Kommer til å gå på vekten den dagen, som også faktisk er på dagen 2 måneder siden jeg startet opp den 19.juni, og deretter blir min veiedag onsdag om 2 uker. Da får kroppen mulighet til å slippe tak i litt vann som jeg eventuelt pådrar meg i varmen.
Jeg tror det skal gå greit med inntak av mat og drikke den kommende uken, men skal vel muligens streve litt med å få i meg nok fett. Det blir nok utfordringen. Blir å bestille fete kjøttstykker! :D
Hvordan går det med dere? Fortell, fortell! :heia:
Oppskriften skal jeg finne frem i kveld, Men du kan lete på en hjemmeside som heter: lchf
Lindemor: kjempe bra jobbet!!
Vekta her har gått litt opp, 500gram. Jeg tror årsaken er cola zero, noe feil mat i kantina fordi jeg ikke alltid vet hva maten er. Og jeg tror jeg får mens igjen.....for 2.gang denne mnd. Får se hva som skjer vider! Jeg gikk jo ned mye forrige uke....
Jeg er så med, så med! Men jeg har "bare" 5 kilo å gå ned, men vi har samme må altså 64-65 kg. Jeg er flink med trening og kan være ganske nazi. Så kan jeg også være med??
i morgen er en ny dag. ny uke og nye utfordringer. 8 uker på lavkarbo nå. :p elsker det nye livet mitt:p og ser fremtil flere kiloer som smelter bort..:cool:hehe
Så morro, hos meg tror jeg det ikke har skjedd så mye. Jeg hadde mensen forrige uke(er fortsatt ikke helt ferdig) + jeg har skeia ut med alkohol i helgen :eek: . Det tålte jeg jææævlig dårlig, så jeg skal ikke drikke noe igjen mens jeg er på lavkarbo:cool:
Ja, veldig morro :D
Jeg er rett rundt hjørnet for mensen nå, så tipper vekten går opp igjen til veiedag på onsdag eller noe. Men jeg har sett 83tallet og kan ikke huske sist jeg gjorde det :D
Litt alkohol må man jo kunne unne seg engang iblant syns jeg. Alt med måte :p Nå er ikke jeg slik at jeg drikker hele tiden, men tenker jo at dette er den nye livsstilen min som jeg skal leve med. Så kan jo ikke kunne ut all alkohol for evig å alltid da ;)
Jeg er fortsatt dårlig i dag, Men jeg lurer på om årsaken er sukkeret i drinken! Magen er ustabil og Jeg er liksom bakfull nå også men det kan ikke være pga alkoholen.....
Tenk hvor sykt det er at kroppen min reagere på sokker som på alkohol aka gift!
Vekta i dag viste 85.6. Wow det var uventa, spent på i morgen!
Ned 1.4kg fra forrige uke og er nå halvveis til midt 1.mål på 10kg.
Har også krympa 6.5cm rundt magen siden jeg startet på lavkarbo!! Hurra
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.