< Tilbake til oversikten

Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Chalos sa for siden:

Kjempefilnk er du :) Grattis så masse :)

LadyLike sa for siden:

Takk :klem:

Er kjempe fornøyd, spesielt siden det ikke er slitsomt å leve slik. Så klart har jeg mine nedturer når jeg ikke går så fort ned i vekt som jeg vil. Men samtidig så sliter jeg ikke med å opprettholde matveiene.:D

Chalos sa for siden:

:klem:

Syns du skal være fornøyd ja :)

Jeg samler så masse vann for tiden ( Trur det har litt med varmen å gjøre) + at jeg venter mensen rett rundt hjørne.. Men jeg klager ikke, jeg når vell målet etterhvert. Tar bare litt tid :p

Er bra det, at du ikke sliter med matveiene mener jeg.. Jeg begynner å bli så lei kjøttdeig nå, men det er lettvindt.. hehe :p

LadyLike sa for siden:

Kjøttdeig ja, det finnes mye annet som er lettvindt! F.eks kyllinglår i ovnen, ja det tar litt tid men det lager seg selv!

Jeg krydrer det med litt timian, paprikapulver(NAM), hvitløkspulver, salt og pepper. Har litt olivenolje over + en dæsj med cocosa(ikke den som er ekstra virgin). Stekes i ovnen i ca 45min.

Ellers må jeg si at jeg liker kjøttdeig i alle varianter :P

Også har du jo vært sinnsykt flink allerede, herregud 11kg ned er jo fantastisk!!!

Chalos sa for siden:

Jada, kjøttdeig er kjempegodt det, så det går jo endel av det.. Så syns det er bra rema nå har 700g for 46kr :D

Mmm, den kyllingen der hørtest veldig nam ut, skal prøve ut den endag ja, takk for tipset :)

Tusen takk for det :) Begynner og nerme seg målet nå, håper det går likefort fremover (selv om litt stillestand i vekten kan jeg leve, så lenge den fortsetter ned etterhvert) ;)

Syns du også har vert veldig flink jeg :)

jegviljegskaljegmå sa for siden:

åååååååååååååååååå sliter sikkelig om dagen... har ¨så sinnsykt lyst på potetgull og brødskive med nugatti på...sukk..

Chalos sa for siden:

Føler med deg :(
Det hjelper kansje å spise litt bacon snacks eller en atkins bar? Er mye bedre enn nugatti, brødskive og potetgull :)

Lindemor sa for siden:

Hurra, hurra hurra!!! :heia: Sååå deilig! Du er kjempeflink. Håper at helgen er god!

Lindemor sa for siden:

Usj, men kanskje kan det være verd å snu fokuset!? Spise det du kan spise og kose deg masse med det? Spise nok fett og sørge for å drikke nok?

Klapp deg selv på skulderen og løp til nærmeste tannbørste når lystene truer med å ta overhånd... det kan funke!

STÅ PÅ! :heia:

Lindemor sa for siden:

Hei hei!

Jeg kom hjem tidlig i morges etter nattflyging fra de varmere områder og hjelpes meg for en fantastisk flott uke jeg har hatt med tanke på nettopp varmen.

Må bare fortelle at jeg ikke har hatt et sekund med smerter denne uken. Jeg bør virkelig vurdere å emigrere.....

Vel. Mat på tur er virkelig en utfordring! Det ble ei heller enkelt denne gangen. Jeg hadde med Nannahs supergode knekkebrød slik at frokosten var reddet, men de to siste dagene ble jeg kvalm da jeg var flink jente og spiste nok et knekkebrød. Egg og bacon!!! Jeg ville ha egg og bacon!!! Men nei... hehe.

Vel. Kroppen er i urytme etter en uke i varmen og merkelig spising det siste døgnet og egentlig hadde jeg fortalt meg selv at jeg ikke skulle gå på vekta før neste veiedag som er onsdag, men jeg var visstnok døv på det øret. Jeg gikk på vekta etter å ha sovet i 3 timer og det var ganske moro! :D

Uoffisielt stanset den på nøyaktig 1 kilo ned siden avreisedagen for en uke siden og det må jeg si var hyggelig! :D

Noterer ingen ny vekt før onsdag, men jeg tillater meg å glede meg over dette.

Lett har det ikke vært og jeg har stått i mot alle fristelser. Sett bort fra en liten plate med 70% sjokolade i løpet av uken, har jeg ikke spist noe som kan sies å være galt. Det har vært vanskelig å spise nok og også få i seg nok vann. Jeg ble etterhvert kvalm av flaskevannet og kan fortelle at jeg utenom 1 liter vann pr dag har drukket et par liter cola light. Det er tydeligvis ingen partystopper for meg.

Bare en hilsen fra meg denne regnfylte lørdagen. Jeg peiler meg inn på sengen igjen etterhvert og ser for meg en lat lørdag på sofa. Gleder meg til trening igjen neste uke!

God helg til alle! :heia:

juhu lysta gikk over denne gangen oxo.... bacon snaks var reddningen denne gangen hehe.. 9 uker på lavcarbo og 9 kg ned... er jo bare lykken dette :) så bare tull og ha lyst på det enn ente kan få, når det er sååååååååååååååååååå mye godt enn kan spise :)
god helg alle sammen :)

[quote=Lindemor;1193345]Hei hei!

Må bare fortelle at jeg ikke har hatt et sekund med smerter denne uken. Jeg bør virkelig vurdere å emigrere.....

Uoffisielt stanset den på nøyaktig 1 kilo ned siden avreisedagen for en uke siden og det må jeg si var hyggelig!

:) oi du har hvert og er super flink :D:p gratulerer :p

Plinoto sa for siden:

Hei alle sammen!
Det har vært lite tid på internett den siste tiden, men nå er jeg tilbake. Det går fremdeles strålende på dette kostholdet. Jeg koser meg med maten og det har ikke vært noe problem å begynne på jobb mtp lunch. Jeg har vel de beste lunchene av alle kollegaene. ;)
Jeg synes vekta stod stille leeeeeeenge, men så plutselig ser det ut til at det har løsnet. Har en snikveiing for et par uker siden, men skal veie meg i morgen og oppdatere dere.
Igår tok jeg på meg en t-skjorte som har vært litt liten, men nå passet den faktisk! En str ned, så det må jo bety noe på vekta. Gjett om jeg var glad! Det er lenge siden sist. :D (Fikk tom spørsmål om jeg hadde slanket meg)
Har funnet ut at nøtter ikke er det beste for eksemen min. Det blusser gjerne opp igjen når jeg har spist nøtter. Spiste noen yoghurtnøtter (farlig gode men litt mye karbs) i går og i dag har jeg klødd!!!

Ser at dere andre er flinke også om dagen. Stå på jenter! Vi klarer dette.
Jeg har en kjempestor gulrot til å holde på framover; Vi har bestilt tur til syden neste sommer. :) Hadde vært godt å kunne finne en lekker bikini til strandturene.

Ha en strålende kveld alle sammen, og en fin mandag i morgen.

Plinoto sa for siden:

Hva med å lage lavkarbo nugatti?

:p har du oppskrift på d? hihi....
løste søt suge på morran med noen surmelks lapper.... med smørr og litt sukrin på :D

Marina sa for siden:

Kan jeg også få være med? Mitt første mål er "bare" 17 kg. Dette vil jeg heeels nå før jul. Så har jeg bar de siste vanskelige 5 kg igjen i 2012. Det burde vel være overkommerlig, eller? Har den stooore (litt ironiske her) fordelen at jeg var over 30 i BMI da jeg startet. I tillegg er jeg i tjueårene, noe som også skal hjelpe... Tror jeg :confused: Jeg har kjøpt inn Hexeberg sine bøker "Matglede med lavkarbo" og "Frisk med lavkarbo", og kommer nok stort sett til å følge hennes anbefalninger.

Plinoto sa for siden:

Jupp, det har jeg. Har funnet den her på forumet. Har ikke laget den, så si fra hvordan den blir hvis du forsøker.
Du finner oppskriften her:forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45415

hurra hurra hurra hurra tror du har reddet livet mitt.. skal prøve til helgen sååååååååååååååååååååå skal jeg gi tilbake meld. om hva jeg syntes..... da er det bare og finne et godt brød( som ikke bare smaker egg )
hehe.

tusen takk :D

hei hei
og velkommen :D masse masse lykke til med ditt nye lavcarbo liv :)

hurra hurra hurra 1 kg. ned denne uken :0) det liker jeg :0) sto stille forje uke.. men nå har jeg kommet i gang med litt trening og det hjalp ....
blir en flott dag dette :0)

Lindemor sa for siden:

:heia: :heia: :heia:

Finner frem duskedamene i dag for flott resultat for deg jegviljegskaljegmå, til dere andre som får fine resultater og for meg selv.

Vekt sist veiing: 83,9 kg
Vekt i dag: 82,4 kg

Sist vekt er gjort for 2 uker siden. Siden den tid har jeg hatt 10 dager uten trening og 8 dager i varmere områder. At vekten i dag stanset 1,5 kilo under siste offisielle veiing er jeg svært godt fornøyd med!

Hurra!!!:D

hurra hurra for deg :O)

Plinoto sa for siden:

Har du forsøkt dette brødet? Jeg synes ikke det smaker egg. Til og med den store brødelskeren her hjemme liker det.
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639

Plinoto sa for siden:

:heia::heia::heia::heia::heia::heia::heia:

Hurra for alle som mister vekt.

LadyLike sa for siden:

Heisann, så flinkere dere har vært som har gått ned.

Jeg har gått opp 600gram, men det er nå slik kroppen min fungerer tror jeg.
1uke går jeg ned 2 kg også går jeg opp 500-800gram neste uken. Håper jeg går ned igjen neste uke, da begynner jeg å se et mønster ;)

Ellers er formen bra og jeg trives selv om jeg ikke gikk ned i vekt denne uken, maten er jo så god så det er ikke noe problem :)

i dag skal jeg ha bake dag og begynne og tilberede tapas til fest i morra :) blir morro og servere lav carbo mat til gjestene og høre hva de sier :0)
ha en flott helg alle sammen :)

Lindemor sa for siden:

Lykke til med baking og selskap i morgen jegviljegskaljegmå!

Ønsker alle en riktig god helg!

Lindemor sa for siden:

Hurra!!! :D

Da er det bare å stå på videre, Ladylike. Du kommer i mål. Kroppen er forunderlig og det kan jo være temmelig spennende å forsøke å finne ut av den på veien mot mål!

Stå på videre. Du er kjempeflink!

Plinoto sa for siden:

Lykke til med tapas laging og baking, jegviljegskaljegmå.
Jeg tar gjerne i mot tips til lavkarbotapas.

Jeg er lettere vektforvirret om dagen. Veide meg i går og hadde da gått opp 2 :eek: kg. I dag hadde jeg gått ned 2,5 kg. Ja, ja satser på at det var kroppen som samlet litt vann i går, og så er vel "tante" rett rundt hjørnet og det kan jo også ha litt å si????

God helg alle sammen.

uff i morra er det veing igjen... gruer meg litt...hehe hadde et par sprekker i helgen med både vin og popcorn..sukk.. men men :) lykke til dere andre som har veie dag i morra oxo :)

ps! tapasen ble en sukse...takk for tips og råd. :p

sukk....100gr. opp... men men... er nok helgens utskeielser....

Lindemor sa for siden:

100gram er ikke et glass vann engang! Ny uke og nye muligheter. Heier på deg! :heia:

Lindemor sa for siden:

Ny veiedag!

Sist onsdag stanset vekten på 82,4 kg
I dag stanset den på 81,7 kg og nedgangen ble 700 gram. Jeg er strålende godt fornøyd! :D

Gratulerer lindemor. såååååååååååååååå gøy:D

Lindemor sa for siden:

Tusen takk! :D

LadyLike sa for siden:

WOW du er helt rå Lindemor!!!!!!!

Her har det gått litt opp også stått stille, men jeg lar meg ikke stresse. Vi hadde litt lite lavkarbo mat i huset så det endte opp med at jeg spiste potetgull når jeg var sulten :(

Men er nå nede på 86kg igjen, gikk altså opp fra 85.3 til 86kg også til 86.4. Men nå er jeg nede på 86kg igjen. Alt ordner seg til slutt.

Lindemor sa for siden:

Tusen takk for gode ord!

Er glad for å lese din optimisme og din positivitet igjennom linjene du skriver, for er det noe som kommer godt med på veien til mål så er det jo akkurat det.

Hurra for nedgang igjen! Alt ordner seg til slutt. Det gjør jo det. Med de rette grep så ordner det seg!

Ønsker deg gode dager med den fremgangen du ønsker deg!

LadyLike sa for siden:

Takk, jeg prøver å være positiv ellers blir jeg jo bare lei meg. Er jo litt kjedelig at jeg ikke går så fort ned som jeg hadde håpet. Men siden kroppen min er som den er, må jeg bare akseptere det. Jeg hadde jo et mål om 10kg innen 1. oktober. Men jeg ser jo nå at det blir vanskelig å få til. Men, alt som er borte er bra, selv om det kanskje ikke blir mer enn 5-6kg.

:)

Lindemor sa for siden:

5-6 kilo er veldig flott det! Det er tross alt tap av ganske mye og du kan aldri komme videre ned uten å ha tatt knekken på disse kiloene først!

Du er veldig flink synes jeg. Du godtar at kroppen din ikke gjør som du kunne ha tenkt deg at den hadde gjort. Du står på og tenker riktig. Beundringsverdig! Jeg er sikker på at du kommer i mål. :klem:

LadyLike sa for siden:

Takk, det varmer. Kjempe hyggelig å få slike ord!:)

Insyga sa for siden:

Hei hei.
Vet jeg datt ut litt her, men jeg gikk ikke ned i vekt, bare litt opp, og ble litt deppa da serru..
Men nå er jeg nede på 15 kh pr dag, og minimalt med kunstig søtning, og nå endelig er det utslag på sticksen igjen :D

Tydelig att 20-28 kapber pr dag var aaaalt for mye. Planen er 15 pr dag til jeg har gått ned 10 kj, for å så gå opp til 20, og se om det da holder seg stabilt en stund, før jeg kan gå ned neste etappe :)

Dere er så fliiiiiinke!!! Ha en fortsatt god helg <3

sliter litt med søndagene jeg.... har så ille lyst på alt mulig... har alt for go tid...uff....

flink du er Insyga :) stå på dette klarer du :)

nam nam.... laga meg sjokolade suflè med piska krem til... nam nam ille digg :D

Lindemor sa for siden:

Jeg sliter litt med det samme jegviljegskaljegmå. Det er den dagen i uken hvor jeg kjenner på at jeg har lyst på alt mulig og må jobbe for å stå i mot. Lurer litt på hvorfor, men tror at det er mest mentalt. Det er en anderledesdag liksom.

Jeg har i dag spist mer mat enn jeg har gjort på lenge. Har klart å velge å spise riktig, men altså flere måltider og mer mat. Da er det vel fordi at kroppen vil ha det da... kanskje... hehe.

mat lysten skal vel gå litt opp og ned :) er vel helt normalt :=)

Lindemor sa for siden:

Ja...bare så rart at det slår inn så fort dagen heter søndag... :D

ja ikke sant.... har vel tid til og sitte rolig og tenke på alt enn har lyst på da se..hihi
:o
ny uke nye muligheter:D

Lindemor sa for siden:

Ja, ny mandag, ny uke og nye muligheter! Deilig!:D

Her kom tante rød på besøk sist torsdag og hun har heldigvis kjent godt til sin besøkelsestid. Borte vekk med hele tanta i dag og det er godt!

Jeg har snikkikket på vekten igjennom helgen og funnet at den ikke har gått nevneverdig ned, men heller ikke opp siden veiedagen på onsdag. Det er helt ok! Enda et par dager å gjøre det rette på i håp om en aldri så liten nedgang til onsdag!

Ønsker alle en riktig god start på en ny uke! :heia:

LadyLike sa for siden:

her er tante rød på besøk, så jeg har ingen store forhåpninger om vektnedgang på onsdag. Men jeg ser at jeg har gått litt opp/ned de siste dagene og ligger per nå litt under forrige vekt.

jeg lar håpet leve litt til, før onsdagen knuser det :p:o

Lindemor sa for siden:

Kroppen er jo helt merkelig med tante på besøk, men hvis man er flink jente og gjør det man skal gjøre så kommer jo betalingen når hun tar med seg hatten og frakken sin og reiser igjen! :D

Jeg har nettopp mast min tante på dør og i morgen er hun nok helt borte... er spent på onsdagen for oss begge i forhold til vekta!

Lag deg gode "tante" dager!

LadyLike sa for siden:

hehe ja, jeg har jo tante på besøk i opp til 10 dager...ikke særlig gøy. Men jeg har bestemt meg for å ikke la det ødelegge meg. Ser at vekta uansett er litt under forrige uke. Så jeg tror at når tante rød er borte så vil jeg "dette" ned 1kg ekstra (lov å håpe).

Er ganske aktiv for tiden, og det er deilig. Vi setter opp en muscal og pga dette så driver jeg med fysisk aktivitet også på mandager. Det betyr at jeg trener aktivt tirsdag, torsdag og søndag men at jeg også blir god og varm og støl på mandager. Det MÅ jo gi resultater...

Jeg tok forresten bilder av meg etter jeg startet, tror jeg hadde gått ned 3kg eller noe. Lurer på når jeg burde ta nye bilder for å se forskjellen. Jeg klarer nemlig ikke å se det, selv om målebåndet viser -8cm rundt magen.....

Litt leit at jeg ikke klarer -10kg innen 1.oktober. Jeg hadde virkelig troa på at Lavkarbo hjelper meg. Men det ser ut til at jeg ikke er en av de heldige som går ned 1kg i uken. Mest sannsynlig hadde jeg gjort det, hvis jeg hadde gått op ca 15gram karber om dagen, men jeg trives slik jeg holder på nå. Det er ikke noe vits å gjøre noe jeg ikke klarer å gjennomføre :)

god uke til deg oxo lindemor :0) i morra er veie dagen her.... uff... ille spent...

LadyLike sa for siden:

Det vil nok gå bra skal du se, spent på resultater fra alle sammen :D

Lindemor sa for siden:

Aktivitet gir jo resultater. Selvom det kanskje ikke vises så godt på vekta, for det er jo sånn at muskler veier mer enn fett, så vil det på sikt være til stor hjelp pga økt energiomsetning i kroppen. Det er slik jeg tenker i forhold til treningen. Jeg vil heller ha en sterk kropp som kan hjelpe meg til å fungere best mulig videre i livet og også være skikkelig god til å forbrenne! I tillegg blir du jo smalere av å bytte ut fettvekt med muskelvekt! Vinn-vinn.

Jeg kjenner igjen det du sier om å ikke så lett kunne se at en har tapt vekt, men 8 cm (og det er jo kjempebra!!!!) er jo godt synlig. Kanskje du bare skal ta noen bilder med jevne mellomrom og jobbe litt med hvordan du ser deg selv? Den mentale biten henger ofte etter. Jeg kjenner på det jeg også. Jeg får kommentarer på at jeg har blitt mye mindre, og om jeg ikke passer meg så forsvinner jeg vel snart... osv osv... men jeg ser det ikke selv. Merker det veldig godt i forhold til klær. Jeg tar med meg min gamle størrelse om jeg skal forsøke noe nytt og jeg henger rett og slett ikke med i svingene. Det tar vel tid dette.. og det er jo egentlig ikke så rart.

Du? Lavkarbo hjelper deg... du har jo tatt av flere kilo og du har tapt 8 cm!!!! Kroppen bruker bare litt lenger tid til å kvitt seg med den vekten du ønsker vekt enn det du har ønsket deg. Finn frem tolmodighetskremen din og dans deg på vei ned! Jeg kan forstå misfornøydheten over å ikke nå det målet du hadde satt deg, men du er på vei. Du er jo virkelig det!

LadyLike sa for siden:

Du er snill, lindemor. Tusen takk for snille ord. Jeg trenger å bli fortalt dette noen ganger....glemmer fort ser jeg. Men det er så lett å bli frustrert.....

LadyLike sa for siden:

hvordan har det gått jenter??

jeg er ned ca 900gram siden forrige uke. Det betyr at jeg nå er tilbake der jeg var for 2 uker siden. Vi får se om jeg går ned enda mer når tante rød stikker!

Lindemor sa for siden:

Hurra, Ladylike! Det er et godt resultat med tante på besøk! :D Du skal se at kroppen gir slipp på litt nå og enda mer når hun derre tanta reiser. :heia:

Veldig bra!!! Du er flink! Stå på videre!

Lindemor sa for siden:

Jeg noterer et tap på 700gram denne siste uken også.

Vekt sist uke 81,7 kilo
Vekt denne uke 81,0 kilo

Ser 7-tallet blinke i det fjerne nå og det kjennes bra ut! :D

Jeg har hatt en uke med litt rødvin et par kvelder og jeg sjekket ikke engang innholdet i den rødvinen. I tillegg har jeg spist dessert på 3 av ukens 7 dager. Jeg opplever også at jeg har spist mye og god mat i tillegg til å ha trent mye. Jeg ser sammenhengen mellom mye trening og ikke fullt så mye vektnedgang, men velger heller den varianten. Jeg har fått ben av stål!!! Hehe. :D

Det skjer mye med kroppen min nå og utfordringen blir nok å henge med mentalt. Jeg kjenner at det er litt vanskelig, men jobber på.

Nå er jeg omtrendt halvveis til det endelige målet mitt slik det var satt opp opprinnelig. Jeg er litt i tvil om målet er korrekt, men bruker ikke noe krefter på det nå. Jeg tar det etterhvert. Det er ikke noe mål for meg å bli tynnest og slankest mulig og når jeg ser hvordan kroppen min har endret seg på den tiden som har gått til nå, så lurer jeg på hvordan den eventuelt vil se ut med like mye ned til. Det er slettes ikke sikkert den vil det.

Jaja. En ting av gangen.

LadyLike sa for siden:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, om det mentale som ikke henger etter. Hvordan skal man klare å jobbe med dette tror du??

og BRA jobba!! wow 700gram er jo veldig bra, spesielt når du går ned minst 1kg nesten hver uke!!!!

Lindemor sa for siden:

Tusen takk! Jeg kjenner at jeg slapper veldig av med denne nedgangen nå. Tror det er fordi at kroppen fungerer veldig greit på kostholdet og jeg nyter både mat og hvordan kroppen er! Jeg kjenner at jeg har all tid i verden til å nå mål og selvom jeg skal innrømme at jeg selvsagt gleder meg over nedgang, så er det ekstra deilig fordi jeg ikke opplever at jeg strever vettet av meg liksom.... :) Godt!

Det mentale ja.. hvordan klare det? Jeg vet sannerlig ikke og jeg er litt skremt av mine tidligere erfaringer. Jeg har jo vært nede i nesten målvekt tidligere etter slankerunder etter barnefødseler osv osv. Jeg kan veldig fint huske at jeg følte meg slank og vel i kroppen, men at jeg ikke mestret å virkelig "ta det inn" liksom. Dette medførte at jeg sakte, men sikkert gikk opp i vekt igjen. MEN den gangen via høykarbokost og det å ikke orke telle kalorier lenger og ha en opplevelse av å aldri kunne spise seg skikkelig mett....

Jeg innbiller meg at for mitt vedkommende vil det bli en annen prosess denne gangen. Når jeg kommer dit jeg vil i forhold til kropp og vekt vil jo arbeidet med å stabiliere sette igang og da med å øke karboinnholdet men aldri spise høykarbo igjen! Dette vet jeg at jeg ikke kommer til å gjøre for jeg nyter hvordan kroppen min fungerer uten!

Den andre biten er jo det med å henge med i svingene i forhold til hvordan kroppen endrer seg. Jeg får stadige komplimenter nå både av kjente og nærmest ukjente, men jeg klarer ikke helt å ta det inn.... En merkelig greie det der. Akkurat som om det sitter en på skulderen min og sier; du må ikke tro at du ser sååå slank ut altså! Du er fremdeles over 80 kilo vet du! Tunge, store damen.... ehhh...... Så ser jeg meg i speilet og ser at jeg ser flott ut i jeansene mine som er str 42 og tenker... vel... ehh.....

Jeg tenker vel at tiden er til god hjelp. At det å etterhvert handle nytt tøy i størrelser som jeg bare måtte gå forbi tidligere. Si til meg selv at det er fantastisk at det nå passer. Kanskje det å skryte litt av seg selv kan være en god ting? Si noe pent til seg selv? Ta seg tid til å stelle seg litt ekstra? Om det så er å unne seg en ansiktsmaske litt oftere enn før, stelle huden litt bedre osv osv? La det hele bare bli til på veien liksom? Til slutt må jo det på en eller annen måte synke inn at en har gjort en stor endring, har funnet noen svar og at kroppen faktisk takker!

Jeg tenker også endel på dette med å være bevisst den veien man er på. At jeg gleder meg over gode måltider, det å finne nye retter og nye smaker. At jeg kjenner på hva denne måten å spise på faktisk gjør for kroppen min og at dette er så bra at det for meg ikke handler om en slankekur å spise ketogent, men at det handler om å ha det kostholdet som kroppen min fungerer best på. Det handler om sunnhet. Sunnhet for meg. På den måten slipper jo litt av stresset rundt vekt litt... men ikke helt. Det er en stemme som alltid prater. En som ikke har smurt seg inn med tolmodighetskrem og som må snakkes til.

Jeg vet ikke... litt kaos dette. Jeg skriver ettersom jeg tenker.... Uansett er dette et middel i mitt prosjekt - bli friskest mulig - og jeg skal i mål. Den mentale biten skal også det. Det må jo være mulig, LadyLike! :)

LadyLike sa for siden:

Det er veldig bra skrevet Lindemor, jeg har gjort meg litt tanker rundt dette jeg også. Det ene jeg tenker er: du må jo se litt bedre ut, siden du har gått ned 5kg.Men samtidig sier en annen stemme at jeg faktisk fortsatt veier godt over 80kg og dermed ikke kan se noe bra ut.

Jeg går alltid ut med body, som strammer inn magen fordi jeg ser så godt til magen selv. Når jeg har på meg strømpebukse og en lang genser, så er alltid hoftene mine for store til at jeg orker å gå ut slik. Har alltid hat former, men nå er jo hoftene ekstreme :P

Jeg ser også på cm måla på legger, lår og rompe at jeg ikke krymper så mye som jeg hadde håpet. Og jeg er forferdelig flink til å se alt som IKKE skjer, istedenfor å se det som faktisk skjer.

Jeg har rett og slett mistet troen på at jeg kan se fin ut, at noen kan synes jeg er fin. Har streng tatt aldri følt meg særlig pen, men når jeg var ung var jeg tynn så jeg slapp å bruke krefter på det også. Så nå sliter jeg med å akseptere hvordan jeg ser ut, spesielt siden jeg aldri vil få samme kroppen som før. Det sliter utrolig på meg, derfor tar jeg også så hardt på det at jeg ikke går ned så fort som jeg hadde håpet.

Jeg ville jo også bevise for alle rundt meg at Lavkarbo fungerer utrolig bra, men det fungerer ikke så fantastisk fort og bra som jeg hadde trodd. Selv om jeg ikke mister motivasjonen, merker jeg at de rundt meg ikke har "troa" på det, siden jeg ikke kan slå i bordet med rask vektnedgang.

Så...jeg har fortsatt ikke funnet løsningen på den mentale delen, men jeg håper at jeg klarer å SE at jeg har gått ned når jeg har nådd målvekta. Derfor prøver jeg å huske på å ta bilder med jevne mellomrom, for å kunne bevise for meg selv at noe skjer.

Jeg ser det ikke, men i følge gubben så har mye skjedd....

har hvert litt små deppa jeg.... siden vekta ikke har rørt på seg de to siste ukene... men det er vel son det er innimellom... sukk.. sliter litt med motivasjonen om dagen oxo. ikke lett når enn drømmer om alt enn ikke har "lov" til og spise.
tror egentlig man bør begynne og ta fokusen litt vekk fra maten og nyte andre ting i stede. må jo ikke eta hver gang enn skal kose seg, og det går vel ann og se en film uten poppcorn? hehe ... prøver og ta meg selv i nakken er nå.
I dag skal jeg faktisk kooooooooose meg med litt mat laging og bake en kake jeg fant her inne... så blir det kos med mat i dag...hihi så får en prøve og motivere seg frem til onsdag og ny veie dag...

ha en fantastisk uke alle sammen....
Dere er sååååååååååååååååååååå sinnsykt flinke alle sammen.

stor klem.

Lindemor sa for siden:

Kjære Ladylike! :klem:

Aller først; så fint at du klarer å være så ærlig overfor deg selv og faktisk få det ned på papiret! Det i seg selv er jammen ikke helt enkelt og jeg synes du gjør en kjempejobb både med dette og den veien du går nå ved å ta tak i kosthold, trening og det hele.

Det første som slår meg når jeg leser det du har skrevet er at du er altfor streng med deg selv. Du kritiserer og tror faktisk ikke at du, deg, har mulighet for å se bra ut. Vet du hvor det å se bra ut kommer fra? Det er den indre kilden... gløden i øynene... smilet om munnen....en hyggelig kommentar til andre og ikke minst mange hyggelige kommentarer til seg selv. Selvkritikk kan være vel og bra det i riktig monn, men ikke når det trekker en selv ned slik du her forteller om.

Det er ikke det minste rart at du føler du går en tung vei nå. Kjære venn.... det du forteller er jo at du egentlig ikke har troen på deg selv i forhold til det å leve i den kroppen som er deg.

Her må det jobbes. Du må begynne å ta til deg det din kjære forteller deg og du må forsøke å være snillere med deg selv. Kanskje kan det være et greit sted å begynne med to enkle triks?

Når du ser deg selv i speilet så smil til deg selv og fortell deg selv at du er bra nok. Akkurat som du er. Det kan sikkert virke merkelig å gjøre dette, men det er utrolig hvor stor tankens kraft er! Ved å akseptere seg selv får man en indre kilde som hjelper en videre.

Et triks til er at hver dag når du legger deg så tenk på en liten ting i hverdagen som får deg til å smile. Noe du verdsetter. Noe som gir deg noe fint.

Jo mer en klarer å fokusere på det som er bra, jo lettere er det å forandre det en ønsker å forandre og det en bør forandre for å få det bedre med seg selv.

Til slutt vil jeg si at bare det å bestemme seg for å gjøre noe som er bra for seg selv, kostendring og trening, så er en godt igang med en endring som faktisk er å være snill med seg selv!

Kjære venn... start der. Vær snillere med deg selv for uansett er du unik og fantastisk. Du ER bra nok. Uansett. Akkurat som du er.

(Alt dette er skrevet like mye til meg selv som til deg ser jeg, men vi klarer det. Ikke sant?!)

Lindemor sa for siden:

klapp, klapp, klapp :D

Her er jo nøkkelen! Du fant den! :D Hvordan skal du konkret gjøre dette? Jeg har funnet min måte og det er å virkelig stoppe opp og leve i nuet. Mye mer enn jeg klarte tidligere. Det er utrolig hvor stor innvirkning det trikset kan ha. For meg handler det om alle de små ting. Alle øyeblikk. Ved å være tilstede i øyeblikkene blir fokuset en helt annen. Befriende.

I skrivende stund brenner mitt stearinlys i min nydelige lysestake med hjerte på og jeg har en deilig kopp te å kose meg med. Kan ikke bedre ha det!

Når det gjelder vekt og annet, så går det i rykk og napp. Jeg tror vi er smarte om vi faktisk godtar det og forsøker å gjøre hver dag til den beste. Uavhengig av hva vekta sier. Vi er på vei. En spennende reise!

ååååååååååååå Lindemor. så flott skrevet. helt sant . det er nok nøkkelen... da er det jo bare og finne låsen og bruke den i... hm....
og leve i nuet er nok det beste. og tenke på alle positive fordelene vårt nye kosthold har, er jo ikke bare vekta som detta er positivt for. Energien er på topp. muskler og ledd har det bedre. øresusen er levbar og humøret svinger ikke like mye opp og ned....hihihihihih

livet er herlig..... egentlig....

LadyLike sa for siden:

Takk Lindemor, du er altså en utrolig herlig person. Jeg kjenner deg ikke, men så nydelige ord som du skriver ned så må du være en nydelig person :)

Jeg ser nå at jeg høres veldig negativ ut og veldig veldig lite fornøyd med meg selv. Jeg gjorde faktisk noe som jeg tror var lurt. Jeg satt meg ned med mannen min og vi "gikk gjennom" før/etter bildene av meg. Jeg tok bilder for ca 6 uker siden og denne helgen. Jeg sliter med å se forskjellen, men jeg vet mannen min gjør det.

Min mann viste meg nøyaktig HVOR jeg har endret meg på kroppen og når han viste det til meg, så kunne jeg faktisk se det jeg også. Det hjalp utrolig mye, siden jeg sliter med å se endringene selv. :D

Ser spesielt stor forskjell på ryggen og huden som er strammere og det hjalp veldig på motivasjonen.

Ser nå at jeg har gått ned enda litt mer og det hjelper jo også :p

(og ja, dette klarer vi og vi skal også klare å sette pris på oss selv og på våre kropper.)

LadyLike sa for siden:

Jeg synes det var en kjempe god ide av deg å kose deg og lage god mat. Jeg tror at hvis vi trives med maten vi spiser og det vi gjør, så vil vi klare oss mye bedre.

Men ja, jeg er så enig i at det er vanskelig å være tålmodig. Spent på onsdag jeg også.!!

Lindemor sa for siden:

Takk for gode ord, men jeg er bare meg.... ;)

Såååå godt å lese det du her skriver! Så smart å bruke tid sammen på dette. Det er det du trenger. Kloke mennesker gjør det som er nødvendig å gjøre og dere er kloke og gode. Glad for at du har den mannen din!

Klart at det er forskjell og jeg er sikker på at forskjellen er noe større enn det antallet kilo tilsier. Vi har noen merkelige forestillinger om hvor mye sånn og sånn kilo utgjør. Det er sikkert lurt å kaste alle disse tankene på båten og faktisk LEVE på veien ned! Glede seg over de små tingene og gjøre de rette grep. Når de rette grep er gjort er kunstne å glede seg over det. Det gir mestringsfølelse og kilde til videre fremgang og nye kloke valg.

Glad for at du fikk påfyll for motivasjonen! Kanskje er det lurt å gjøre mer av det som funker!

Lindemor sa for siden:

Jeg har noen merkelige drømmer for tiden. Det er to drømmer som kommer igjen og igjen og som har direkte sammenheng med omleggingen av kostholdet.

Den ene drømmen handler om at jeg spiser sjokoladekake. Ikke et stykke, men totalt fire store stykker med sjokoladekake. Jeg er på besøk to ulike steder og forsyner meg med to stykker på hvert sted. Den ekle følelsen jeg får i etterkant er nok til å skremme fanden på flatmark. Skikkelig ekkelt!

Den andre handler om at jeg spiser tykke brødskiver med masse jordbærsyltetøy på. Jeg spiser og spiser og kjenner på akkurat den samme ekle følelsen i etterkant.

Lettelsen er større enn jeg kan sette ord på når jeg våkner og forstår at det kun er drøm.....

Må jo være for å holde meg på den smale stien dette. En hjelp til å kjenne på den følelsen jeg ikke ønsker å erfare. En hjelp til å ta kloke valg videre... hehe.

Flere som har merkelige matdrømmer for tiden?

LadyLike sa for siden:

Jøss det var snodige drømmer, men det hjelper vel i å la være å spise de sakene da?

Jeg blir kvalm bare av tanken på masse karber. Har jo spist litt potetgull noen få ganger (aldri særlig mye) men jeg blir liksom så full og mett og uggen. Får også en helt rar mage av det, oppblåst og uggen.

Lindemor sa for siden:

Ja, jeg er litt satt ut av at disse drømmene kommer gjentatte ganger. Samtidig så blir jeg sååå lettet når jeg våkner og skjønner at det bare er en drøm og kjenner på at jeg er litt ekstra fornøyd med meg selv for jeg spiser jo ikke verken brødskiver med syltetøy eller sjokoladekake og det er en befrielse å slippe å kjenne på den ekle følelsen!

Din erfaring på hvordan kroppen reagerer av høykarbomat er jo en skikkelgi god hjelp til å ta andre valg! :D

LadyLike sa for siden:

Ja det gjør valgene litt lettere ;)

LadyLike sa for siden:

-1.1kg siden forrige uke. Har til sammen gått ned 6.6kg og mistet hele 9cm rundt magen, og 7cm rundt midjen (smaleste delen)!!

Lindemor sa for siden:

Juuuhuuuu!!!! :D:D:D

Gratulerer så mye! Dette var fantastisk lesing en tidlig onsdag!

200gr. ned i dag....sukk ... men er jo rett vei da ihvertfall :0)
go veie dag alle sammen :=)

Lindemor sa for siden:

Rett vei er rett vei! :D

:heia:

Lindemor sa for siden:

Jeg tusler videre mot mål. Ja, får bruke ordet tuslet for her kommer ikke de store tapstallene nei. Slettes ikke.

Denne uken viste vekta 600gram ned. Totalt 12,4 kilo og det er 3 md og 2 dager siden omleggingen.

Jeg er straks i mål med mitt treningsmål for september som er på 2500minutter. Jeg tror jeg trener f o r mye til å at kroppen vil slippe seg noe raskere nedover i vekt. Men men. Jeg velger heller den varianten. Vet jo at muskelmassen øker og at det på sikt vil hjelpe meg og være det beste for meg.

Jeg hadde som belønning for delmål 12 kilo å foreta en kroppsanalyse så jeg kan få se hvordan det virkelig står til med fordeligen fett og muskler. Nå er jeg jo kommet dit! :D. Bestiller time i ettermiddag da jeg nok en gang setter mine føtter på treningssenteret.

LadyLike sa for siden:

WOW 12 kg er jo helt sinnsykt, du har vært ekstremt flink og kan være utrolig stolt av deg selv :)

Spennende med en slik analyse, jeg regner med at jeg skal gjøre noe lignende når jeg har rundet 10kg. Vil også ta blodprøver etterhvert for å se at alt står bra til :)

LadyLike sa for siden:

Sier som lindemor: du er på rett vei :) FLink!!!!:D

Lindemor sa for siden:

Takk takk! Ja...12 kilo er jo igrunn bra! :D;)

Jeg tok blodprøver for 2 uker siden og det var morsomme resultater! Alt er fint og jeg har i dag sendt e-post til legen min med forespørsel om jeg faktisk skal seponere den dosen jeg tar med medisin for mitt lave stoffskifte, for etter hva prøvene sier så er det slettes ikke sikkert at jeg har det lenger.... :D

Triglyseridnivået mitt er kraftig redusert. Det har alltid ligget innenfor normalområde, men nå mot det nederste nivået.

Tror det er lurt å ta blodprøver for å få noe å sette skapet på plass på og ha som refereanse!

ireile79 sa for siden:

Hei, jeg henger meg på her jeg :cool:
Jeg skal også ned 20 kg i første omgang og har delt opp målet mitt i 4 etapper. Første etappe er fullført med - 5 kg på 3 uker :heia:

Gir alle her en klapp på skulderen for kjempegod innsats til et bedre og lettere liv!!! :D

Lindemor sa for siden:

Hei og velkommen!

Gratulerer med flott start! :heia:

LadyLike sa for siden:

Velkommen, og herregud så utrolig bra jobbet :)

Regniesil sa for siden:

Hei, kan eg å få vera med i denna tråden her? :) Eg skal gå ned meir enn 20 kg, men det virka som at det er dei kjempetrivelige damer her i denna tråden her.. :D

Eg har igjen å gå ned ca 20 kg. Har gått ned 15 kg ved hjelp av CampKilo shaker, men vart drit lei av å berre drikka maten.. :S

Eg har gått på lavkarbo i ca 1 veke, og har det toppers. :D Har fått handla inn litt pulver og sånt som ein trenger for å laga litt lavkarbo mat... :) så eg har laga meg pannekaker i dag. Nammi.

Har igjen 7,5 kg før eg når mitt neste delmål. Håpar at eg når det snart. :D

Lindemor sa for siden:

Velkommen hit, Regniesil og masse lykke til! :heia:

LadyLike sa for siden:

Velkommen, håper du trives bedre på lavkarbo i lengden enn å drikke maten. Selv om det ikke skal så mye til ;)

Jeg har nå gått på det i snart 3mnd. og jeg storkoser meg!!! Vekta går ikke såå fort ned som jeg hadde håpet, men så er jeg heller ikke helt nazi på karboinntaket. Jeg begrenser meg, men jeg ligger nok på mellom 20 og 50karber om dagen. Viktig å nyte livet også :)

Savira sa for siden:

Jeg er helt ny her inne (første innlegget mitt), og er på lavkarbo nå.
Har så langt gått ned 2 kg på ca 2 uker, men så har jeg jo besøk av "tante rød" også, så mulig jeg har gått ned mer...

Men ser det er mange som klarer å få til å kun få i seg 20-30 karbo om dagen. Hvordan er det mulig?
Syns jeg leter og leter etter mat som jeg kan spise med minst mulig karbo i.
Spiser et yoghurtbeger med korn i til frokost, eggomelett til lusj, som regel fisk til middag... Men klarer liksom ikke helt å variere, for syns det er så lite å velge mellom med minst mulig karboer...

Forslag til matplan taes imot med stor takk =)

LadyLike sa for siden:

Tror du må lese litt rundt på forumet, det finnes veldig mange tips på forumet om både frokost, lunsj, middag og kveldsmat.

Jeg vet at yoghurt m/musli har MYE karber, så de burde du ikke spise!
Jeg pleier å lage meg knekkebrød selv, ha på f.eks tykt med leverpostei, majones og en liten agurk. Eventuelt brie eller annen fet ost. Makrell i tomat eller tunfisk er også godt!

Bare hold deg litt unna korn, så ser du at du får i deg mye mindre karber med en gang :)

Marina sa for siden:

Heihei, og velkommen :D Tror du etterhvert vil merke at det ikke er så vanskelig. Ville begynt med å kutte ut korn i yoghurten. Korn er litt fy-mat. Det er for så vidt yoghurten også :p Let litt i oppskriftsforumet her. Anbefaler taco (uten skjell/lefser og mais), lasagne med squash, microknekkebrød og hurtigis.

Til lunch lager jeg gjerne denne retten. Holder meg mett og god i mange timer:
Stek kjøttdeig. Ha i minimais i biter. Hell over 1-2 dl kremfløte og 1 ts fiberhusk og saften av 1 boks asparges. Når dette tykner kan du ha i asparges i biter og masse ost :sikle: Spiser det helst med salat (spinat, tomat, agurk) og en klatt med rømme.

Lindemor sa for siden:

Jeg tror at du kanskje må tenke litt nytt og er enig i det som har blitt skrevet før meg her. Bort med yoghurtbeger og korn. Inn med annen tankegang.

En helt typisk dag for meg hva meny angår er følgende;

Frokost:
Egg og bacon og stekt tomat
Eller - omelett med bacon og ost med litt blandet salat

Lunsj:
Blandet salat - grønnsalat, agurk, litt tomat, parmasan - kyllingfile og bacon og hjemmelaget dressing laget på rømme eller creme fraiche
Eller - hjemmelaget knekkebrød med et tårn av pålegg

Middag:
Kjøtt med grønnsaksmos og salat med hjemmelaget dressing og saus
Eller - fisk med grønnsaker og saus

Det finnes fantastisk mange oppskrifter her inne så det er bare å boltre seg i nye smaker! Lykke til!

Regniesil sa for siden:

Jedå, stil henging strong her... Sjølv om eg er litt plaga med all denna fløyten og feittet eg må ha i maten..:cool: Rømmen gjer meg ingenting, det likar eg.. :) så det går ofte i rømme, spekemat og salat.. :D

lagde meg lavkarbobrød forrige dagen, det var heilt greitt, men eg må ha eit lass med pålegg på for å få det i meg.. :eek: Savna egentlig brød.. :mad:

i dag skal eg ha laks med rømmesaus og blomkål til lunsj.. Helst trulig kylling med tilbehør til middag igjen, fordi ungane ville ha pølser...

Lindemor sa for siden:

Høres deilig ut med laks! Det velger jeg innimellom også og da selvsagt med rømme til. Nam nam!

Du kan jo velge de fettkildene som du selv liker best. Må jo spise den maten en setter pris på og liker smaken av! Har du forsøkt lavkarboknekkebrød eller rundstykker? Jeg baker knekkebrød jevnt og trutt og fant også en oppskrift på rundstykker som var veldig gode. Begge oppskriftene finnes her inne. Rop ut om du vil vite hvem jeg bruker.

Lykke til videre!

Lindemor sa for siden:

Veiedag og her står det praktisk talt helt stille. Ned 100 gram siden forrige veiing. Det går tregt nå og det må jeg bare finne meg i. Det er vel sånn det skal være, ikke sant? Det skal komme uker hvor vekten går opp og ned det samme kiloet, uker hvor kroppen blir mindre, men ikke tallet på vekten? Ja... det nytter jo bare ikke å bestille fast nedgang hver uke.

Så lenge jeg vet at jeg "gjør det rette" så får jeg bare finne meg i at min kropp ikke har lyst til å innta 7-tallet først på vekten sånn helt uten "kamp". 300 gram igjen til 7 tallet kommer først. Blir spennende å se når det skjer. Jeg står på videre.

Regniesil sa for siden:

Roper ut, eg vil gjerne ha oppskriftene!!! :cool::hungry::heia:

hei hei :) flinke dere er alle sammen... jeg står fortiden stille med den vekta men har bestemt og ikke henge meg så mye opp i den . bare nyyyyyyyyyyte dagene. familien og en lettere tilværelse. så kommer nok resten av kiloene til og smelte bort etter hvert oxo :) ;)

LadyLike sa for siden:

Helt stille her også, gikk hverken opp eller ned fra forrige uke. Men det gjør meg ingenting :) Jeg var nede i 83.7 en liten stund i forrige uke, så det svinger.

Motivasjonen er på topp, men jeg er fryktelig opptatt på jobben så jeg rekker ikke å skrive så mye her.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.