< Tilbake til oversikten

Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Plinoto sa for siden:

Hei alle sammen.

Huff, jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha vært her inne på lenge, men hverdagen har virkelig "tatt meg" og nettiden er minimal for tiden.

Hei til alle nye som har kommet til. Gratulerer med valget om å endre livsstilen.

Hipp hurra for alle som er flinke å mister kg og cm. Her står det stille! Har gått ned 8 kg siden jeg startet, men så har jeg ikke vært helt strikt i det siste (jmf. hverdagen har tatt meg) Det har blitt litt mye brus, og grilling av pølser.... Har satt sammen en plan for neste uke og skal holde meg til den, så får vi se om det kan hjelpe. Er uansett fornøyd med 8 kg så lenge jeg ser eksemet forsvinne i det fjerne.

Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler linfrø. Det er det jo i omtrent alle brødoppskrifter ol. Jeg har ikke helt forstått hvorfor eksemet blusser opp hver gang jeg har spist brødet jeg har laget. Når jeg kom på at noen hadde fortalt meg at pollen/grassallergi kan reagere med linfrø så forklarte det en del. Må jakte på en annen god oppskrift, evt. bytte ut linfrøene med noe annet.

Ha en super helg alle sammen.

Lindemor sa for siden:

Hyggelig å se deg igjen, Plinoto! Håper du har best mulige dager! Hverdagen kan ta noen og enhver så det er vel bare å gjøre det beste ut av det. Ønsker deg masse lykke til! :heia:

Lindemor sa for siden:

Vekt sist uke: 80,3 kg
Vekt denne uke: 79,5 kg

Totalt vekttap: 13,3 kg

Jeg måtte gå opp og ned på den vekta flere ganger denne morgenen for det var jammen litt underlig det tallet der! Jovisst så jeg 7-tallet først i går (79,9 kg) da jeg snikveide meg, men 400gram til da du???!

Tør da håpe på at lang opp på 80blank tallet ikke blir synlig for meg igjen og det til tross for at tante kommer når som helst.

Fiiiine 7-tallet!!! :D

Er spent på hvordan det går med dere andre!?

LadyLike sa for siden:

Så flink du er Lindemor, her står vekta bomstille igjen denne uken. Det samme gjorde den forrige uke, men sånn er det nå.

Jeg har moderert lavkarboen min noe, altså jeg går fortsatt lavkarbo men jeg har sluttet å være helt hysterisk. Det fungerer fint i hverdagen, men jeg tror nok at det kan være en grunn til at vekta stoppet litt. Jeg spiste f.eks pølser i helgen, med lomper + banan m/sjokolade siden vi var ute og grillet med noen venner.

På jobben er det også noe mer karbo enn jeg hadde spist om jeg var hjemme, men jeg tror det er greit slik. Jeg må jo klare å leve på dette "for alltid", så da får det heller ta litt tid.

jeg har jo greid 7kg nå, og det er jo egentlig ganske bra :)

Skalned25kg sa for siden:

Jeg er med :) Har 20 kg ca igjen..

Lindemor sa for siden:

Takk for gode ord! Jeg synes du er veldig flink med den mentale biten, LadyLike! Kjempebra! Det å tenke at dette skal vare er alfa omega, tror jeg.

Og du? 7 kg er faktisk 14 pakker med halvkilo smørpakker det! :D

:heia: :heia: :heia:

Lindemor sa for siden:

Sååå bra! Supert! :heia:

Lindemor sa for siden:

Så hyggelig! Velkommen! :heia: :heia: :heia:

jenta26 sa for siden:

heisann jeg vil også være med, har vel 15 kg ca til å gå ned, har ikke vekt hjemme akkurat nå pga den står til eksen min, håper han kommer med den i dag.

lurer på en ting, de priorpølsekulene, hvordan er de på lavkarbo, jeg tenker legge meg på 20-25 gram karbo og på dem er det 6,5 gram karbo pr 100 gram, de er jo og laget av kylling og kalkun

Sweetie73 sa for siden:

Hei på dere! Er det lov å være med her? Sliter litt med å finne ut av dette forumet, og tror det ville være ekstra hyggelig å finne en litt fast gjeng.... Jeg har 23 kg igjen å miste - har gått ned 7,5 siden oppstart for en mnd siden. Har stått litt stille de siste to ukene, så det raste fort av i starten, ja. Håper i alle fall jeg kan bli med her. Har veldig behov for å kunne både gi og få inspirasjon. Blir inspirert av å ha andre rundt meg som jeg kan dele med. :)

Sweetie73 sa for siden:

Hehe! Vittig! ;) Godt du klarer å se det slik! :)

Sweetie73 sa for siden:

God idé! Men jeg tror mine blir for store til deg - las at du bruker str 42-44. Det kan jeg bare drømme om enda! :p

Nå har jeg skumlest gjennom 17 sider med dere damer og har enda mer lyst til å bli en del av denne positive og flotte gjengen! Fikk liksom et ekstra kick nå! :rolleyes:

Nå skal jeg ut på kjøkkenet og nuke noen ostechips til kvelden! Love it!

Klem fra meg!

LadyLike sa for siden:

Velkommen dere som er nye i gruppen, alltid hyggelig med flere flotte damer/jenter som ønsker å endre livsstil :)

LadyLike sa for siden:

Takk Lindemor, joda jeg er ganske flink med det mentale, men det er ofte mest "utenpå" :P

Men jeg vet at hvis jeg forteller meg selv at det er ok slik og at ting tar tid, så vil jeg etterhvert akseptere det. Jeg trives jo slik det er, jeg går jo ikke på "ekstrem" lavkarbo (som de så fint kaller det i avisa for tiden..:eek:) men jeg går mer på en moderat lavkarbo som jeg tror jeg har mulighet til å fortsette med "for alltid".

Sweetie73 sa for siden:

Tusen takk! :)

Sweetie73 sa for siden:

I kveld blir det fläskfilet med traktkantarellstuing. Lurer litt på hvordan jeg skal lage stuing uten mel. Men det blir vel bra bare med fløte og hvitløk.... håper jeg!
Ev. tips tas imot med stor takk! :)

LadyLike sa for siden:

Jeg har laget kålstuing med fløte og tenkt det samme: hvordan i alle dager skal jeg få den tykk?!

Jeg brukte bittelitt sånn JBK ( er det Johannes brød kjærnemehl det heter mon tro?). Det gjør sausen litt tykkere.

Ellers har jeg brukt vannet fra jeg kokte kålen + masse muskattnøtt. NAMM!

Sweetie73 sa for siden:

Tusen takk, LadyLike! Det er bare det at jeg er så himla skeptisk til JBK! Lagde blomkålgrateng med JBK en gang og sausen ble så slimete og ekkel!!! Gikk og brakk meg i flere dager etterpå ved tanken...:o Men kanskje jeg hadde i for mye? Siden du skriver "bittelitt"... Må kanskje gi det en sjanse til. ;)

LadyLike sa for siden:

Hmm ja det blir klumpete og ekkelt om du har i for mye. Gjorde samme feilen 1. gangen. Litt som med potetmehl faktisk...jeg ghadde det problemet med en lapskaus jeg lagde en gang. Alt for flytende så jeg hadde i potetmehl..men endte opp med å ha slimklumper i hele maten:eek:

Så bare bittelitt også må du gi det tid til å svelle. Det må også ikke klumpe seg, da blir de tbare sånne ekle slimklumper!

Men jeg bruker det skjeldent, lar heller fløten koke inn LENGE slik at den er mindre flytende!

Sweetie73 sa for siden:

Tusen takk for gode tips! :)

Sweetie73 sa for siden:

Hei på dere! Håper alle har en god mandag! ;)
Jeg har en strålende dag... Ha endelig fått min etterlengtede iPad i posten i dag! ;) Skikkelig nerd, altså... Hehe! :rolleyes:

I dag har jeg laga kjøttsuppe til middag. Potetbitene i min tallerken lempa jeg over til gubben. Det var god middag, men litt usikker på hvor bra det er når det er så mye rotgrønsaker i. Det var jentungen som kom med oppskrift fra skolen og følte jeg måtte følge den når ho ønska seg det så. Hadde både gulrot, sellerirot og kålrot. :( noen tanker om dette?

maysa sa for siden:

Beklager at jeg brter inn her ..men trenger noe og skravle med....
mine tanker er så at vi som har laggt på oss så er det jo ikke gr.sakene som er problemet?
er jo ikk det osm er grunnen til overvekten...yns det har noe og si hvor mye karber du ligger på da men både gulrot og kålrot er jo ikke mega høyt men gjør jo et innhugg de er på ca 6 g hver. sellerirot er jo lov den er lav ...så den kan man bruke uansett er ganske mange oppskrifter her inne med den ...pommes frites for eks mousaka +++

Sweetie73 sa for siden:

Hehe... nei det er nok ikke grønnsakene som har gjort meg syk og feit! :p Men er så ny på dette og prøver å følge Hexebergs råd om å bruke grønnsaker som vokser over bakken. Derfor dette hjertesukket. ;)

jenta26 sa for siden:

jeg er så glad jeg, ikke veid meg på lenge så trodde iallefall vekta var på 74, men faktisk så viste den 72,1 i dag, heregud så glad jeg ble

OnMyOwn sa for siden:

Arrrrrrgh! Hvorfooooooor? Hvorfor kunne jeg ikke la den pepsi max'en være.????? Etter å ha gått ned 15 kg siden 11 juni måtte jeg jo "belønne" meg selv med med brus! litt ble til mye og sukkersuget er på gooood vei tilbake. null nedgang de siste 3 ukene og jeg er såå sinna på meg selv!!

• pust inn-pust ut*
    springer å kjøper cc og bringebær før jobb og fyller vannflaska. Nå er det slutt på brusdrikkinga!
    ......godt å få blåst ut....kanskje å se det skiftlig vil hjelpe meg til å ikke skru av den korken....

ønsker ellers alle her en fin-fin dag!:)

LadyLike sa for siden:

Det er jo ikke sikker at den ene pepsimaksen har gjort at du har stoppet opp....etter 15kg (WOW) så er det jo temmelig normalt at kroppen trenger tid til å gå ned mer.

Tror du kan ta det helt med ro, det er viktig å "kose seg litt" uten å få alt for dårlig samvittighet. Jo mer du stresser om at du IKKE får lov, jo mer har kroppen lyst på det ;)

Sweetie73 sa for siden:

Hurra!!! Det er knall moro med slike overraskelser! :D

Sweetie73 sa for siden:

Enig, men høres ut som om det har blitt mer enn 1 Pepsi Max. "litt ble til mye".
Jeg sliter med det samme... Prøver å la pepsien være, men det er så godt med noe drikke som SMAKER:o

Lindemor sa for siden:

...tusler innom for å fortelle at jeg har gått opp 800gram i vekt den siste uken. Hva som er grunnen, aner jeg ikke. Ikke bortsett fra at tante er på besøk.

Kjenner at det er litt "demotiverende" å gå opp i vekt når jeg vet at jeg har vært flink med mat og trening. MEN jeg trives med kostholdet og det betyr mye.

Håper på bedre betalt neste uke! :)

LadyLike sa for siden:

Du har greid å gå ned over 10kg Lindemor, 800gram kan være borte igjen i morgen for alt du vet! Du trenger ikke har gjort noe galt, kroppen stabiliserer seg hele tiden. + som du selv sa kommer tante på besøk.

Jeg har endelig, etter 3 uker med ingen endring gått ned 500gram. Så, hvis jeg klarer å stå stille i 3 uker uten å miste motivasjonen, da klarer du også det!!!;)

Sweetie73 sa for siden:

Dere er flinke!!! Oppgang og stillstand er så demotiverende, men hvis man har tro på det man holder på med så går det lettere. Også tante rød da, Lindemor... Ingen venn på vekta... Hold ut - vi heier på deg!

maysa sa for siden:

så flinke dere er......jeg trnger også og kutte ut pepsimaxen lurer på om det er den som bremser min vekt nedgang også....lurer på hva de har i den som er sååååå veldig avhengighetsskapende.....
håper dere alle her inne får en flott dag ...jeg hadde forresten gått ned 300 g fra forige uke...

Sweetie73 sa for siden:

Hurra for deg!:D

Sweetie73 sa for siden:

Hei alle! Håper dere har en fin helg! Jeg er på hyttetur med gode venninner og vi koser oss. Har med lavkarbomuffins og anna knask!:p Er så glad for alt det gode jeg kan spise uten å røre de tinga som gjør meg syk.

Hadde gått ned litt denne uka, så nå er det over 8 kg! :p
Ha en fin helg:)

LadyLike sa for siden:

hei hei jenter, hvordan har deres helg vært?

Jeg har vært litt gal og spise en skikkelig fet hamburgertallerken, med bacon, ost og pomfritter. Herregud det var godt, men jeg merker at jeg ikke har kjempe behov for å spise det igjen på en stund ;) Merker at jeg er litt mer oppblåst i dag enn jeg har vært før helgen, men det går over igjen!

Jeg tror det er viktig å kunne "skeie ut" på denne måten uten å få panikk, jeg vet med meg selv at jeg ikke kan leve for resten av livet og ALDRI mer spise f.eks en hamburger og pomfritt. Men jeg kan være helt sikker på at jeg aldri vil spise det like ofte som jeg kanskje har gjort, men at det kanskje skjer en gang hver 4. eller 5.mnd. som det faktisk er tilfellet nå.

Ellers står vekta stille, men jeg føler meg så bra i kroppen så jeg bryr meg ikke noe om det! Veier meg ikke så ofte lenger, og har fått et mye mer avslappet forhold til maten jeg spiser, vekta som vises og målene mine. Jeg vet at jeg går ned, men kroppen min er nok litt i hvilemodus fordi jeg har jo tross alt gått ned 7kg!(må bare minne meg selv på det).

Dette var min lille motivasjons kommentar, både til meg selv og dere :)

jenta26 sa for siden:

hei alle, ja jeg har veiedag i morgen, veldig spent kjenner jeg. det jeg merker er at når jeg har beste snusen min så har jeg ikke det søtsuget, i kveld skal jeg kose meg på kino med en venninne jeg ikke har møtt på flere mnd., ikke siden mars faktisk tror jeg, huff.

så da skal jeg kose meg med snusen min og en sprite zero. Er ved godt mot selv om jeg har hatt en helt jævlig helg.

Ønsker alle en strålende dag:)

Lindemor sa for siden:

Dette er god lesing! Du er kjempeflink! Jeg tar av meg hatten altså! :heia:

Jeg var i 60års lag på lørdag og det med tilhørende bugnende mat- og kakebord. Det var koldtbord så maten gikk greit. Massevis av nydelig mat og jeg koste meg godt, men da kakene kom - vel.... Det var altså så mye kaker at jeg tror alle og enhver kunne ha fått en halv kake hver seg! :eek:.

Det jeg erfarte var at jeg ikke hadde behov for å smake på lekkerhetene en gang. Jeg valgte dog å forsyne meg med en flis av to av dem. En ostekake og en kremkake. Av ostekaken spiste jeg kun ostemassen og av kremkaken spiste jeg kun kremen og da jeg var kommet halvveis var jeg mer enn forsynt. Det smakte meg rett og slett ikke.

Her har så defintivt n o e skjedd på den fronten altså, for er det noe jeg virkelig har kost meg med tidligere så er det jo nettopp deilige kaker ved passende anledninger. Nå kan de få stå i fred for meg.

Helgen har ellers vært fin. Det krever litt ekstra å dra i selskap med til sammen 6 barn "på slep", men jeg fikk lagt inn trening og også litt ekstra hvile på søndag. Ikke ble søndagen en sånn lystpåalt dag heller som den har hatt litt lett for å være.

At vekta står stille er ikke så farlig, Ladylike. Du kommer til å gå sakte, men sikkert nedover. Det er jeg temmelig sikker på. At du er på go`fot med kroppen er til stor glede!

Når det gjelder vekten her så var nok oppgangen sist onsdag bare et blaff. Jeg har sett 7-tallet først hele tiden siden. Har et håp om et lite byks ned på onsdag, men må nok bare innrømme at jeg trives godt på veien ned nå. Ingen hast. Ikke annet enn at jeg er opptatt av å spise sunt og det som er riktig for meg. Jeg lever godt på dette kostholdet og det er godt.

Lag deg en god uke!

OG det samme til alle dere andre også! :blomster:

Lindemor sa for siden:

Lykke til med veiedagen i morgen! Håper du får en koselig kveld sammen din venninne! :)

jenta26 sa for siden:

Tusen tusen takk, veldig spent, ønsker deg en fin dag Lindemor:)

Sweetie73 sa for siden:

Så koselig å lese om helgene deres! Godt å se at det blir litt hamburgere og kaker der også! Hehe... Jeg klarte meg fint i helga, men gikk opp fire hundre gram lell... Blei nok litt mange lavkarbomuffins... Men det satser jeg på at går fort tilbake - så gidder ikke flytte tickeren tilbake altså!

En fin kveld til alle!

jegviljegskaljegmå sa for siden:

i dag har jeg hvert hos legen min, og fått en grundi sjekk av hele skrotten! blir spennende og få svar på alle prøvene. nå som jeg har levd på lav carbo i 5 mnd.
blir spennende og se om det er så FALIG som media vil ha det til.. hihihi
Legen var uannsett veldig fornøyd med det ho så :p

jenta26 sa for siden:

så spennende da:)

Sweetie73 sa for siden:

Så spennende! :) Håper alle prøvene er veldig fine! Har du vært der før og tatt prøver? Jeg tenker også på å ta prøver, men lurer på om jeg må til en spesiell lege eller bare kan bruke fastlegen min. :rolleyes:

Sweetie73 sa for siden:

Kjempefint bilde av deg, jenta26!

Mari78 sa for siden:

Hei jeg hiver meg også gjerne med her, skal ned 20 kg jeg og, har tatt av meg 4 kg på 4 uker men har nå ennå en del igjen, tidsperspektivet mitt er sommerkroppen 2012, jeg vil ha en rolig og fin vektnedgang så jeg ikke fyker opp igjen, jeg legger om livstilen og Herbalife er en del av kosten min. Jeg har shake til frokost og kvelds, ellers spiser jeg lavkarbo.

Mari78 sa for siden:

Idag er jeg forøvrig så kjesken at jeg holder på å rive av meg håret, dette er nok pga uka som er rett rundt hjørne, men jeg holder på å bikke av kjeskenhet(heter det det tro...nei, jaja)

jenta26 sa for siden:

Tusen takk sweetie73:) fikk mensen i går etter 2,5 mnd, på en måte veldig glad, men det betyr at jeg ikke får trent på noen dager, blir så dårlig pga jeg har den så uregelmessig, har tydeligvis noe med kostholdet å gjøre siden jeg har fått den igjen.

spent på veiingen i dag må jeg si, klarte meg bra på kinoen i går og, venninna mi kjøpte seg popcorn i går på kinoen, jeg tok en popcorn, ikke var det godt heller. altså ikke en neve, men en bitteliten, bare for å smake, ellers holdt jeg meg til drikke.

LadyLike sa for siden:

Takk lindemor :)

Jeg har ikke noe problemer med å stå over kaker, vi var på besøk hos bestemor i helgen og der ble det så klart servert kaker. Jeg smakte 1 bit av mannen min, men det var ALT for søtt for meg.

Det er utrolig behagelig, men jeg har aldri vært et kakemonster!

Sweetie73 sa for siden:

Koselig at du blir med her! :)

Sweetie73 sa for siden:

Så flink du var på kino, da! Det er en god følelse å klare å unngå fristelser!
Gikk veiinga bra, da?

Jeg driver å "skvettblør" rett som det er, jeg nå. Dette må helt klart ha noe med kostholdsomlegginga, ja. :confused:

Marina sa for siden:

Jeg har ikke vært så flink i det siste, dessverre :( Men nå har jeg skjerpet meg. Satser på null sprekk de neste ukene (og nei, jeg regner ikke kremdotter eller en rute 70%sjokolade som sprekk :p) Men trenger nok litt støtte..

Sweetie73 sa for siden:

Støtte skal bli! Det er alltid vanskelig å "komme tilbake" etter en tid uten "grenser". Men vi er her for deg!!! :p

Ps. Hva er kremdotter....?

Marina sa for siden:

Takktakk :smile:

Litt bær og en "dott" med krem :p og gjerne med litt kanel. Har sett flere som har skrevet at de gikk på en "sprekk" ved å spise "kremdott".

tok prøver for et år siden oxo. jeg bruker fast legen min.:p
blir spennende.

jenta26 sa for siden:

tja skuffet pga veiinga, bare ned 0,6 på en uke, må ta en ny veiing på fredag., har 5,5 kg igjen nå til på 4 uker, vet ikke hvor realistisk det er, har bare så lyst å gi opp kjenner jeg, er så mye kaos i livet mitt

Lindemor sa for siden:

Kjære du! 600gram den siste uken er veldig bra!

Det nytter bare ikke "å bestille" en kilo eller mer i nedgang pr uke. Det er jo ikke sånn kroppen fungerer. 600gram er perfekt vil mange mene. Synes du skal klappe deg selv på skulderen og si til deg selv at du er flink! :blomster:

Heididos sa for siden:

Jeg vil og gjerne være med i denne tråden, hvis det ikke er for sent :) Har gått på ketolyse i ca 5 uker nå..ingen nedgang på meg gitt..litt ned først, så opp igjen..har hatt noen utskeielser, men kun med keto mat..bare litt for mye:( Har nå startet på nytt igjen, og skal prøve å følge en fast meny, for å se om det fungerer.. Tror noe av grunnen til at jeg har stått stille, er at jeg har trent kropp fra før (mye muskler) og har bmi på 27..men det er jo mye som skal bort likevel!!
har og prøvd meg på noe lchf mat, som muffind, bounty og div. andre ting..dette har sikkert også virket negativt inn, så jeg skal holde meg unna sukrin og mest mulig søtstoff og se om det fungerer :) Har også utslag på stixen..Men jeg trenger motivasjon, så håper jeg finner noe her inne, er bestemt på å ikke gi opp, men om det går 2 mnd uten 1kg ned..da må jeg vurdere hva som er galt alstå:p

Lindemor sa for siden:

Velkommen hit Heididos og masse lykke til! Virker på meg som om du tenker riktig og at det kan være mange grunner til manglende nedgang. Med de endringene og det å prøve seg frem litt som du her forteller om, så vil du lykkes etterhvert.

Masse lykke til! :heia:

Heididos sa for siden:

Takk for det :) kjenner det hjelper å lese litt her inne og føle at vi er flere i samme "bås" :)

Lindemor sa for siden:

Veiedag i dag og vekten stanset på 78,8 kg. Jeg så 78,4 forrige dagen, men det er dagens vekt som gjelder. Det forteller meg at jeg har vinket farvel til 8-tallet først og også at jeg er på vei vekk fra 79. Er veldig fornøyd!

I dag er det nøyaktig 4 måneder siden jeg la om kosten og på disse fire månedene har jeg tatt av nøyaktig 14 kilo etter dagens vekt.

Sist uke stanset vekten på 80,3 etter at den uken før der viste 79,5 kg.

Vekt sist uke: 80,3 kg
Vekt denne uke: 78,8 kg
Tap i vekt denne uke: 1,5 kg
Totalt tap: 14 kg

Jeg bare jobber på videre. Synes jeg koser meg med veldig mye god mat og synes det er deilig å slippe søtsuget (les; trang etter sjokolade). Jeg nyter min mat og synes det er deilig å leve med dette kostholdet! Kroppen jubler!

Bilring sa for siden:

Jeg vil også gjerne bli med om det er plass til flere :)
Jeg skal ned mellom 20-25 kg, må se hvordan jeg trives når jeg har nådd de første 20 :p
Kommer til å veie meg hver tirsdag, for jeg glemte faktisk å veie meg på mandag når jeg starta :p haha
Veide meg i dag også da, men det er vel bare veiedagen som teller ;)

Lindemor sa for siden:

Velkommen, Bilring! Alltid hyggelig med flere og selvsagt er det plass! :)

Jeg gjør som deg og lar veiedagen være dagen for notering av vekt.

Ønsker deg masse lykke til! :heia:

Bilring sa for siden:

Tusen takk :)
Jeg gleder meg virkelig til å se resultater :D

LadyLike sa for siden:

Først: velkommen til alle dere nye som vil være med! Heng dere på, dette klarer vi sammen!

Lindemor: herregud, du er så utrolig flink!!! Vær stolt av deg selv!!

jenta26: 600gram er faktisk perfekt, det anbefales ikke å gå ned mer enn ca 600 gram i uka. Noen ganger vil man gå ned mer, andre ganger mindre. Men nedgang er nedgang, det er 600gram MINDRE! Hvis du trener må du huske på at muskler veier de også, hvis du ikke trener kan det også være en grunn til at vekta ikke går like fort som Lindemor sin. Hun trener jo flere timer om dagen!

Min vekt står stille,eller jeg var nede på 83.9 eller noe. Så i teorien er jeg ned 300gram. Fornøyd med det, selv om jeg merker at jeg ikke bryr meg så mye! Det er faktisk deilig å være over den perioden hvor jeg veier meg hver dag og lar humøret bestemmes av vekten!

jeg har greid mye og jeg trives slik, så jeg har ikke samme behovet for å veie meg lenger. Jeg vet ting går nedover, sakte men sikkert.

Jeg har heller ingen store forventninger til å gå ned fort, siden jeg har moderert min lavkarbo en del. Jeg tillater flere karbohydrater nå, enn jeg gjorde i starten. Men fortsatt ikke pasta, brød, poteter osv. Men det hender at jeg spiser et knekkebrød med masse pålegg på jobben, eller får i meg en potet fordi det er en del av maten jeg spiser (f.eks lapskaus osv).

Ahh livet er herlig:D

jenta26 sa for siden:

eh flere timer om dagen? det er jo ikke sunt å gjøre det akkurat da men

Lindemor sa for siden:

Ingen fare. Jeg trener variert og etter anbefaling fra de som kan mest om grunnen til hvorfor jeg trener. Det går fint. :)

Lindemor sa for siden:

Takk for gode ord, LadyLike! Jeg er superglad på dine vegne og smiler for meg selv når jeg leser det du skriver. Godt å høre at du har det så bra med deg selv! Det er til stor glede.

Lag deg gode stunder på veien mot mål! :klem:

LadyLike sa for siden:

Hva er det som ikke er sunt med å trene flere timer hver dag?

Heididos sa for siden:

Det er jo bare bra med mye trening da :) Spørs hvor hardt man kjører på, men det er jo flere proff idrettsfolk som nå kjører lavkarbo, og som trener hardt hver dag, så hvorfor skulle ikke det gå? :)
Så lenge kroppen tåler det, og man ikke føler noe ubehag med det, så ville jeg bare fortsette å trene så mye man har tid til..Det gir jo bre positive helsegevinster og en smidigere og fastere kropp:p Stå på du!! :D

Lindemor sa for siden:

Takk! Ja, jeg står på videre. Dette er det som skal til for at jeg skal komme i mål med mitt prosjekt; bli friskest mulig. Jeg er helt sikker på det. Trener variert og med ulik intensitet, men har alltid to økter pr. dag. Det må til. Jeg har ingen negativ erfaring så langt og nå har jeg holdt på slik i 8 måneder. Positive erfaringer derimot, er mange. Jeg har fått ben til å dø for! :D;). I tillegg er dette det som skal til for å holde smertene i sjakk og på sikt gjøre meg så godt som smertefri og også medføre at jeg bygger overskudd istedenfor å kjenne på en svært slitsomt utmattelse.

jenta26 sa for siden:

jeg vet at om jeg trener flere ganger om dagen så går jeg på en smell, men opp til hver enkelt

LadyLike sa for siden:

Ja, da skjønner jeg hvorfor du spurte om det var så lurt. Jeg tror det er viktig at man tar hensyn til sin egen kropp. De fleste har jo heller ikke tid til å trene 2 ganger om dagen, jeg rekker det ikke med barn og jobb.Men jeg pleier å trene 2-3ganger i uka (1 time per gang)

jenta26 sa for siden:

For å si det slik, jeg har egentlig veldig god tid til å trene nå, men uken her har jeg ikke orket annet enn 2 turer pga mensen, det går flere mnd mellom hver gang jeg har den så blir så dårlig da.
permisjon fra skolen nå men heldigvis blir dte jobbsøkerkurs fra og med mandag så skal bli godt å gjøre noe i stedet for å sitte hjemme å glo hehe

LadyLike sa for siden:

Men vi er alle forskjellige :)
Lykke til med jobbsøkinga!!

jenta26 sa for siden:

sitter og vurderer å spise 3 måltidet i dag, men kjenner meg ikke sulten egentlig, bare vondt i magen pga mensen. vet ikke om jeg bør spise noe.

bare spist 250 gram kyllingvinge ri dag da+ grønnsaker liksom

LadyLike sa for siden:

Spis når du er sulten, ikke tving i deg mat når kroppen gir beskjed om at den ikke er sulten. Jeg spiser kun når jeg er sulten, ikke når klokka sier at jeg burde være sulten!

God bedring med tanteRød på besøk, det er ikke gøy :(

jenta26 sa for siden:

Kjenne rjeg er så glad nå, kjøpte meg en cardigan i dag, en grå lang en med skinnmerker på albuene. prøvde medium og den var altfor stor, så ble det small!!!!!!!!!! er så happy.

så i kveld skal jeg til kompisen min, skal sminke meg, krølle håret og føle meg fresh:)

Sweetie73 sa for siden:

Hei hei! Stikker innom et øyeblikk for å hilse på! Håper dere alle har en fin helg!
Jeg har det fint, men travelt! Dattera mi er 12 år i dag og det er full feiring i helga.... Disco med hele klassen (33 stk) i går og i dag er det vindusvask, rydding, matlaging på gang.... I morra serveres det koldtbord (med masse jeg også kan spise) i familieselskapet for 20 stk. Mange utfordringer for meg i helga, og jeg snubler litt... vanskelig å la være å smake på noe som helst! Men jeg smaker bittelitt... må jo det! hehe... Ellers blir det ikke menneskelig dette her. Skal tross alt leve på dette resten av livet.

Lindemor sa for siden:

Gratulerer med datteren forrige dagen! :blomster:

Helt enig....en skal leve med dette resten av livet. Det er ikke kun for nå. Det handler om å kunne gjøre noen dager til anderledesdager. Hurra for deg! :)

Lindemor sa for siden:

Onsdag og ny veiedag.

I dag viste vekta 77,3 kilo og jeg måtte tråkke på den et par tre ganger for å være sikker. :p

Dette gir et tap på 1,5 kg den siste uken og totalt 15,5 kg. Akkurat nå er jeg superstolt. :D

Hvorfor vekten plutselig hopper nedover, vet jeg ikke sikkert. Det er jo ikke sikkert det er noen forklaring på det heller. Det jeg vet jeg har gjort anderledes i forhold til kosten den siste uken, er at jeg har drukket endel rødvin sist helg..... :p. Utover det er det ingen forklaring. Jeg har spist omtrendt likt og jeg har trent like mye.

Moro er det uansett. I dag traff jeg en venninne jeg ikke har sett på noen uker og det å observere blikket hennes da hun møtte meg, og motta så mange gode ord var rørende. Jeg har visst blitt veeeeeeldig slank. :D;).

Marina sa for siden:

Etter en lang periode uten vektnedgang (og til og med OPP på vekten noen dager) har jeg endelig minstenotering i dag :D 72,3! Jeg regner ikke med at vekten holder seg der til i morgen, men det var deilig å se et nytt (og bedre) tall på vekten! Jeg hadde egentlig veiedag i går, men da glemte jeg det, så dette er til og med "ofesielt" tall denne uken. Hihi. Iallefall nesten.

jenta26 sa for siden:

hei alle sammen, skal veie meg tirsdag, spent, trening i dag( styrke) trening i morgen(zumba) trening fredag(styrke) trening lørdag( indoorwalking) , trening søndag(styrke) om det ikke har skjedd noe på vekta tirsdag så vet jeg sannelig ikke. De dagene jeg trener så blir det 2 ekstra måltid i form av proeinshake og frukt både før og etter trening, har også begynt med kreatin før styrketrening for å yte mer.

Føler livet bare blir bedre og bedre nå, jobbsøkerkurset går direkte strålende. Kjenner bare livet smiler til meg akkurat nå:)

LadyLike sa for siden:

Hei hei jenter, har ikke skjedd så mye her. Er nede på 83.2 og fornøyd med det. Var tirsdag nede på 82.8, men det skulle vist ikke holde seg der :P

flinke dere er alle sammen!!

Heididos sa for siden:

Hei :)

Så flinke dere er alle sammen :) Så deilig at dere har gått så mye ned- det gir virkelig ny motivasjon altså!! Fortsett og være så flinke hehe :) Jeg har jo ikke gått ned noe på leeenge..men sist lørdag hadde jeg gått ned rundt 1 kg og da viser det seg kanskje at vekta har bestemt seg for å endelig løsne, og gå nedover?? :) ny veiedag på lørdag :S grugleder meg..føler jeg egentlig ikke kommer til å gå mer ned, men krysser fingrene!! Hadde glemt at jeg måtte bruke tablettene på ketolyse, så jeg handlet inn og startet med disse på mandag, så da får vi se, kanskje det var problemet til stangeringen ;)

Uansett prøver jeg å holde motet oppe og ikke gi opp..dette skal nok gå bra, selv om det tydligvis skal ta litt tid:P Jeg tok forresten bilder ved oppstart 1sept. og tok nye i går, og jeg ser faktisk litt forskjell..det er ikke mye, men huden er ikke så "skrukkete" og har ikke så mye celulitter, så noe har tydligvis skjedd:D

LadyLike sa for siden:

Kjempe bra at du har tatt bilder for å kunne se forskjellen, man glemmer hvordan man ser ut ganske fort!

jeg skal snart ta flere bilder, for å holde motivasjonen oppe :)

hei og hå!
veie dag i går. jaggu ned 1 kg. til... juhu... nå er det bare 1kg til så har jeg nådd mitt første del mål, som var 15kg. før jul. og det skal jeg da klare..hihi..
da er det bare 10 til før sommeren som gjennstår...blir tøfft men dette skal jeg klare!

har ikke fått noen svar på prøvene ennå, så da er vel alt bra regner jeg med. hadde vel fått en telf. om noe var alvålig galt vil jeg tru...
blir spennende og se resultatet da... hehe

åssen er det med dere alle sammen da? like motivert?

stor kos

LadyLike sa for siden:

Så flink du er :)

Jeg er fortsatt motivert ja, men det er nok mest fordi jeg begynner å slappe mye mer av enn jeg gjorde i starten. Jeg stresser ikke så mye med å gå ned i vekt og jeg lar ikke vekta styre humøret lenger. Jeg ser at jeg får resultater, selv om ting tar litt tid....jeg klarte ikke målet mitt om 10 kg innen oktober men jeg håper jeg får til 10kg innen jul.

Så får jeg ta de neste 10kg neste år :) Det viktigste er jo faktisk at det går nedover, jeg var jo overvektig i 4 år....selv om vekta gikk fort opp, så forstår jeg jo at ting tar litt tid når vekta har vært stabil i 4 år på 20kg overvekt!

Sweetie73 sa for siden:

Tusen takk, Lindemor!!!:)

Har det fryktelig travelt om dagene, men kommer mer innom når ting roer seg! Fortsatt god helg til alle. Stå på!:D

jenta26 sa for siden:

Gratulerer så mye med datteren ja Sweetie:)
Skal ikke veie meg før Torsdagen om en uke jeg tror jeg, man kan bli så avhengig av den vekta, huff

Heididos sa for siden:

Bah..nå er jeg frustrert "/ ny veiedag lørdag og IKKE ned et gram!!! Nå er det 6 uka jeg står stille, så noe må jeg gjøre feil nå??? Nå har jeg bestemt at i dag skal jeg spise det jeg vil at høykarber, for å vippe meg ut av ketose, og i morgen er det på´n igjen med lavkarbo, så får vi se om det kanskje kan hjelpe..

Er det noen som har erfaringer forslag til meg rundt dette? Burde jeg kanskje prøve noen dager høykarbo for så å gå rett på lavkarbo, slik at kroppen kanskje skjønner at den skal da forbrenne fett?? Er så dritt lei av å stå stille..og det verste er at det er mange som vet jeg går på dette..og jeg ser de tenker at "hu hakke gått ned noe jo.." og det er så ille.. bah!! Trenger hjelp fra dere:(:):confused:

Sweetie73 sa for siden:

Det hjelper vel ikke stort, men sender en stor klem! :klem:
Aner vel ellers lite om det hjelper å ete høykarbo, men skjønner at du er fortvila. Har du lest om disse partystopperene? Står om dei rundt forbi, som tomater, nøtter, Pepsi Max etc.

Heididos sa for siden:

takk :) nå har jeg spist deilig muslibrød med syltetøy , + kjeks og sjokolade :O stakkars magen og kroppen min nå..alt bare i frustrasjon..i morgen er det scratch start igjen..og nå SKAL jeg prøve å kutte ut nøtter og søtning, og satse på mer cocosa i kosten, kanskje det hjelper.da får jeg mer fett hvertfall :) vil prøve å fortsette med lavkarbobrød (1kh per skive) dette går vel greit? det har funka før hvertfall :)

Det har sikkert noe å gjøre med at jeg stresser for å gå ned, og da vil sikkert ikke kroppen gjøre som jeg vil :P burde vel bestille meg yogatime i steden for å roe ned hehe ;P

Lindemor sa for siden:

Ja, jeg tror du er inne på noe her. Stress er stopper nr 1. Det er utrolig hvordan kroppen reagerer på det. Som vi vet. Det å klare å puste med magen og lage seg små øyeblikk hvor en stilner sinnet, som i sin tur roer kroppen, er gull verd. Yoga er en god metode.

Jeg praktiserer yoga jevnlig og sier bare; anbefales varmt.

Lykke til og lag deg en god start på den nye uka! :blomster:

LadyLike sa for siden:

Huff jeg skjønner at du er frustrert, men jeg tror at det vil ordne seg etterhvert:)

Heididos sa for siden:

ja jeg må vel bare smøre meg med enda mer tålmodighet ) men hvis jeg ikke klarer å gå ned 1 gram før jul--da vurderer jeg en annen retning :) Men nå startet jeg på ny frisk i går, og det gikk veldig bra..veeeldig søtsug, men jeg klarte å holde meg unna.. :) håper jeg klarer å være flink i to uker nå, så skjer det kanskje noe ;) Takk for støtte :D

LadyLike sa for siden:

ja det kan jo faktisk være at din kropp ikke fungerer så godt på dette, folk er forskjellige og det beste vi kan gjøre for vår egen kropp er å ta hensyn til at kroppen er forskjellig :)

jenta26 sa for siden:

Heisann:) jeg synes dere alle er flinke jeg:) ikke gi opp:)

Kunne dere kanskje gjort meg en tjeneste å gå inn på innlegget mitt som heter: litt oppmuntrende innlegg, kunne trengt noen råd om hårfrisyre:)

på forhånd takk:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.