LadyLike sa for siden:
jo man blir jo det, men jeg blir jo ikke mindre lei meg om vekta går opp på veiedagen. Jeg noterte ned vekta i dag, men ikke på mitt offisielle veieskjema ;)
Jeg er bare litt fascinert over hvor mye vekta kan variere :)
LadyLike sa for siden:
jo man blir jo det, men jeg blir jo ikke mindre lei meg om vekta går opp på veiedagen. Jeg noterte ned vekta i dag, men ikke på mitt offisielle veieskjema ;)
Jeg er bare litt fascinert over hvor mye vekta kan variere :)
Chalos sa for siden:
Ja, jeg skjønner jo det :)
Lindemor sa for siden:
Helt enig med deg i at damer med former er mye mer sexy enn det motsatte. Jeg for min del kommer aldri til å bli noe annet enn en dame med former for myk kvinnekropp er jeg nok skapt for å ha fra naturens side. Er helt greit det! ;)
Deilig å ha en ferie i slutten av august å se frem til! Jeg er sikker på at du når ditt mål!!! Heier deg frem på veien!
Jeg har også en liten ferieuke å se frem til i august. Og faktisk er det en md fra i dag jeg tar med meg to av mine mange barn og reiser til sydens varme. Deilig deilig! Mon tro hva lavkarbokosthold kan føre til på nok en måned! Blir spennende å finne ut av! :D
Håper du har en fin dag i dag og at lunsjen denne dagen også ble god!
LadyLike sa for siden:
Lykke til med veie dag i morgen (du hadde veie dag på onsdager hadde du ikke?=
Lindemor sa for siden:
Gratulerer så mye!!! Stå på videre! :D
Lindemor sa for siden:
Gratulerer med kjempeflott resultat!
Blir spennende å iføre seg den kjolen om 11 dager! :D
Lindemor sa for siden:
Dette er flott lesing! Gratulerer med kjempeflotte resultater!
Jeg har ikke målt meg og kan angre på det nå, for makan til motivasjon skal man jo lete lenge etter! Jeg kan dog se med det blotte øyet at jeg krymper og jeg merker det særdeles godt på klærne.
Kilo er bare et tall. Hvordan kroppen føles og oppleves er noe helt annet! Hurra for deg!
Lindemor sa for siden:
De 10 kiloene er nok veldig, veldig mange centimenter så flink som du er til å trene og gjøre ting rett. Jeg er sikker på at du kommer til å følge deg veldig ok når vi kommer til oktober!!!
Lindemor sa for siden:
Måtte jo tråkke på vekten i dag og få notert "1mdjubileumvekten!" :D
Jeg har tatt av 5,7 kilo på denne måneden.
Og vips! Det var akkurat så mye jeg tenkte å si om akkurat vekt i dag.
Fra nå av i dag blir det fokus på hvordan kroppen min har det på dette kostholdet og det faktum at trening nå går som en lek! :D
Jeg trente i går (1 time på sykkel i god fart, vit-vib og en masse ustrekking) og jeg har vært på trening i dag. I dag hos fysioterapeuten. Der er det effektiv treningstid (styrke) på 50 minutter hvor treningen konsentrerer seg om styrking av overkropp, samt rygg.
Jeg har tenkte meg ut på runden min etterpå i dag. Full fart i 1 time på bena.
Ønsker alle en fortsatt strålende tirsdag!
Chalos sa for siden:
Jo, jeg har det, så takk for det :D
Skal bli spennende å se:)
Chalos sa for siden:
Takk takk :) Ble veldig fornøyd når jeg såg det selv, fikk motivasjonen oppe for å kvitte seg med de ekstra cm også!.
Ja, jeg er veldig glad for at jeg målte meg når jeg startet, har hjulpet meg med og holde motet oppe de ukene jeg ikke gjikk ned noe, for såg jo at cm krympet :)
Merker det selv godt på klerne, flere bukser som har blitt for store, så har snart ikke flere igjen :p men domt å kjøpe nye når jeg fremdeles har mye og gå ned :)
Ja, enig. Kilo er bare tall ;)
LadyLike sa for siden:
Jeg er imponert og jeg liker listen du har laget over hva du vil fokusere på. Jeg er veldig enig, men dessverre er det fortsatt vekta som styrer meg. Men jeg begynner å merke det på kroppen også.
Spesielt treninga, som du også nevner, er mindre støl selv om jeg tar MER i og klarer nå å GÅ i 6.4km/t på tredemølle i 3.5% motbakke. Når jeg begynte å gå for oppvarming på lavkalori, klarte jeg maks 6 og ble veeldig sliten i beina.
Uansett, takk for oppmuntring. Vi får se hvordan det går, jeg håper jeg klarer -10kg :)
LadyLike sa for siden:
Jeg la merke til vektmål og cm mål som du har satt deg, det er det samme som meg. Kjempe gøy, spennende å se hvordan vi klarer oss :)
Lindemor sa for siden:
Vi er tre omtrendt samme vektmål og omtrendt samme utgangspunt! Moro! :D
Chalos sa for siden:
Aah, så gøy :D
Ja, jeg trur vi vil nå målet vårt ;)
LadyLike sa for siden:
Det er jeg overbevist om :)
(ps. jeg har lånt ideen til å bruke "lilyslim" fra deg, synes de var mye bedre enn de andre. håper det er greit:flau: )
Chalos sa for siden:
Klart det er greit :ja:
*Hilde* sa for siden:
Greide å motstå en fristelse i dag. Var hos ei venninne i stad og der sto det potetgull og kanelboller. Godt jeg hadde spist en god lunsj. Eggerøre med cottagecheese. :)
LadyLike sa for siden:
Så flink du er!!! KJempe bra, det er en god følelse når man greier å stå imot!:heia:
Chalos sa for siden:
Så bra :heia:
*Hilde* sa for siden:
Takk :) Er en god følelse å kunne stå i mot.
Plinoto sa for siden:
Det har jeg ikke prøvd. Prøver i morgen. :)
Plinoto sa for siden:
Så flinke dere er alle sammen som krymper i vekt og cm. :)
Jeg har vært på besøk i dag, og tok med meg brødskiver hjemmefra. Da kunne jeg spise det samme som de andre, men bare med brød som passer til meg.
Jeg har veldig lite søtsug om dagen. Fra å være sjokoman så spiser jeg nesten ikke noe søtt. Så deilig. :D
Utfordringen nå framover blir en tur til London. Jeg håper jeg finner meg gode løsninger der også som kan spises.
Insyga sa for siden:
Ikke jeg ihvertfall... :S
Insyga sa for siden:
Takk søte du, og søte naboen under ;)
Er så koselig og motivereende med en slik tråd, med så hyggelige mennesker <3
I går brukte jeg nesten alle mine 15 karber på ett måltid :eek:
lavkarbopannekaker med hjemmelaget blåbærsyltetøy/stevia/rømme/lightsyltetøy og en minislurk med melk.. Men spiste max 1 karb resten av dagen da.
Men fikk ikke sove i natt, og da lurer jeg på... Kan jeg spise 15 karber i dag for det, eller går jeg ut av ketose da? Er jo viktig å sove mener jeg... hmmmm..
Insyga sa for siden:
Og folkens, si ifra hvis dere har klær som blir for store etterhvert, kanskje jeg kan kjøpe noen for en ok pris??
Jeg er jo den største bukkene bruse her inne, så hvis vi alle går ned sånn ca samtidig tenkte jeg at det kanskje var lurt? :-)
LadyLike sa for siden:
Det er jo mange som klarer å være i ketolyse selv med mer enn 15karber, og det skal vel litt mer til for å gå ut av ketolyse. Jeg spiser rundt 30karber per dag (teller ikke men i snitt så er det ca det) og jeg får utslag på ketostiks okkesom:D
Prøv deg frem, og som mange her inne sier så er det ikke å få utslag på stiksene som er et mål i seg selv. Du vil forbrenne fett selv om du ikke er i ketolyse (slik jeg har skjønt det).
Jeg tror vi gjør oss selv en bjørnetjeneste, hvis vi er for strenge og blir "hysteriske" over karber og annet.
Hvis man skal klare å leve med dette for resten av livet, ja da burde man starte på samme måte som man har tenkt å fortsette.
Jeg f.eks kunne trent 4 dager i uka nå over ferien, men jeg gjør det ikke fordi det er ikke noe jeg klarer å opprettholde etter ferien. Så jeg fortsetter å trene mine 2 dager (eventuelt 3) og det fortsetter jeg også med etter ferien. Jeg har brent meg på det før, gått alt for hardt ut og dermed gitt opp hele greia.
derfor er min filosofi: det må fungere i hverdagen, ellers er det ikke noe vits :):cool:
LadyLike sa for siden:
hmm ja hvis du er interessert i det, så kan jeg absolutt være med på det :)
Ikke sikkert klærne er noe du liker, men det går for det meste i olabukse, noen bluser, noen sorte tightsbukser og t-skjorter i blått, svart og hvit. Jeg er ikke veldig fargerik :P
Har eventuelt en veldig fin lilla/sort rutete kjole(veeeldig små ruter så ikke veldig synlig at det er rutete). Det er type "business" style og i str. 44 eller 46 (den er for stor nå).
LadyLike sa for siden:
Usikker på om noen har svart deg, men jeg er helt sikker på at du får være med du også :) Jo fler jo bedre, spesielt for motivasjonen!!
Gratulere med å se 70tallet, jeg gleder meg til jeg er der (bare 8 kg nå :P)
Pernella sa for siden:
Gledelig morgen :)
Så gøy og motiverende det er å lese alle innleggene her! Takk for at dere kastet dere på med meg :D
Har hatt min første tur på vekta og jeg har gått ned to kilo siden søndag! :heia:
Har som sagt hatt en rundt på lavkarbo før, men har aldri før vært like motivert. Skylder denne siden og dere en stor takk!
Jeg har endelig bestilt ferieturen til New York og reiser om en mnd!
Det gleder meg at jeg har en mnd frem til ferie og en mnd på å fortsette med lavkarbo.
Jeg gleder meg til å gå i butikken og kjøpe deilig mat og gleder meg til å spise og kose meg, vel vitende om at dette gjør meg godt.
Humøret er topp, energien er topp, fordøyelsen og jeg er på lag, utslett på armene mine er nesten borte og kjæresten min er ekstra deilig om dagen :p
Lagde gratinert brokkoli med stekt kjøttdeig, purre,løk,paprika og fløte i går og det ble knall godt!
-Your goal should be out of reach but not out of sight.-
Ha en fortreffelig dag og ha en deilig, smaksfull og mettende frokost/lusj ;)
LadyLike sa for siden:
2kg siden søndag? det er jo helt vilt! Gratulere:D
Åhh det hørtes godt ut, lurer på om jeg skal prøve meg på det i dag:)
har du en oppskrift, eller bare hiver du alt inn? Har du egg oppi også, for å få det litt mer tyktflytende?
God tur til NY! Er ikke misunnelig.... neida :rolleyes:
Naxos70 sa for siden:
God morgen!
Så bra at du har gått ned 2 kilo siden søndag da! Jeg veidde meg for første gang i dag, har ikke gjort det på over to år. Var nok et par kg mer enn jeg håpet på, men håper også at det raser av nå :-) Kjenner jeg er ekstremt trøtt denne uka, har det noe med slankingen å gjøre eller er det rett og slett pga for lite søvn i helga?? Sliter også med hodepine, men har lest her inne at det kan følge med lavkarbo. Så det virker som kroppen reagerer iallefall. Håper på å få masse klær som er for store, men jeg er ikke noe moteguru, så det er ikke mye jeg kan gi bort egentlig (føler sånn iallefall), kanskje noe da... Men først må jeg se at det går nedover! Spørs om jeg skal henge meg på -10 kg til oktober, men mulig det er et vanskelig mål... -20 kg til jul hadde vært supert! :-)
Pernella sa for siden:
Ja syns også det er helt vilt! :) Må si jeg ble veldig glad når jeg så det ;)
En enda større grunn til å fortsette som før..
Jeg brukte ikke oppskrift (er kokk selv) men husker sånn ca hva jeg hadde oppi;
1 pk kjøttdeig (0 karb)
1/2 purre i skiver
1/2 paprika i biter
1/2 rødløk
1 blomkål
1 brokkololi
1/4 l kremfløte
revet ost.
kok brokkoli og blomkål slik at de blir "myke"
Stek kjøttdeig
Stek grønnsakene (gjerne sammen med kjøttdeigen) og krydre med salt,pepper og hvitløkskrydder.
Hell oppi fløta og la det koke ned så det blir litt tykkere..
Min ble litt tynn så du kan enten ta mindre fløte eller la det koke ned lengere slik at det blir redusert og tykner naturlig..
Hell kjøtt,gr.saker og fløteblandingen over blomkål og brokkolien og ha ost over..
Gratineres i ovnen til osten er gyllen og sprø :)
Det var vel sånn ca hvordan jeg lagde det (var så sulten, så kastet bare sammen noe)
Det ble nok til ca 4 porsjoner så du kan jo ha mere grønnsaker oppi hvis du skal lage til flere?
:D
LadyLike sa for siden:
Det er helt normalt å både være ekstremt trøtt, ha hodepine, få leggkramper, bli svimmel +++
prøv å få i deg nok vann, nok fett, nok mat og gjerne magnesium og krom. Har fått høre at magnesium hjelper mot kramper i legger og krom mot søtsuget. Jeg tar også 2 ss morgen/kveld av Udos Choise olje, det skal gi deg alt av fett man trenger.
Ang. -10kg i oktober: Ja, det kan godt hende jeg ikke greier det, men jeg personlig trenger noe å strekke meg etter slik at jeg gir litt ekstra på trening osv ;) Men så har jeg også et mål, nemlig å se bedre ut på reunion....:o
LadyLike sa for siden:
Tusen takk, det ser kjempe godt ut! Tenk å kunne lage så mye god mat, misunner dere som er kokk ;)
Jeg må ha alt på oppskrift, ihvertfall for å få inspirasjon. Når jeg har laget rettene noen ganger går det på autopilot og jeg begynner å eksperimentere med krydder ++ . Men enn så lenge går mye i "oppskrifter", så tusen takk!
Pernella sa for siden:
Det er bare å spørre hvis du trenger tips og råd til matlaging :)
Det beste jeg kan si er; Smak hele veien.. etterhvert kan du forestille deg hva de forskjellige ingrediensene gjør med f.eks fløte og da finne ut hva som er godt oppi ;)
Et krydder som er vannvittig godt i alt, er Caj P's hvisløkskrydder!
Det er vanskelig å få tak i, så familien min hamstrer det i Sverige ;)
Det får alle gratenger til å smake kjempegodt av hvitløk og danker det vanlige hvitløkskrydderet rett ned i støvla... ;)
Hvordan er det å drikke smoothies? Siden man liksom ikke skal spise frukt og noen bær?
Naxos70 sa for siden:
Det var godt å høre at det er normalt å være trøtt :) Skal gjøre et forsøk i dag på å få i meg nok vann, men sliter litt med det altså.. Men vet jo at det hjelper mot hodepine så jeg må bare prøve.
Mål er jo greit å ha :) Jeg skal antagelig i flere barndåper i høst og det kan jo være greit å kunne ha på seg bunad uten å greie å sette seg... hehe... Og jula kommer jo der man ønsker gjerne å kle seg litt smashy :D så jeg får prøve! Jeg tar ikke dette så veldig seriøst jeg da, men jeg holder meg unna potet, ris og pasta og prøver å holdet meg unna brød. Har ikke fått baka knekkebrød enda, men har spist fiberrik. Problemet er litt at vi begynte med dette litt brått i helga, og jeg synes nesten vi må spise opp noe av maten vi har i fryseren.... Den er jo full :rolleyes: Men vi unngår potet og det går veldig greit. Har kyllingfilet i fryseren så der må det jo gå an å finne på noe!
Naxos70 sa for siden:
Hmm... skal til Sverige om to uker, så da får jeg finne tak i dette :D Jeg digger hvitløk, men har dessverre en samboer som ikke gjør det... Men sniker nå litt oppi likevel jeg da :cool:
Pernella sa for siden:
Hehe det er riktig instilling! ;)
Er ikke noe som heter og ikke like, det er måten det blir lagd på som gjelder! Har servert min mormor mat med masse deilig hvitløk (som hun ikke greier å spise) men fikk jaggu ros for maten ;)
LadyLike sa for siden:
Nå vet jeg ikke hva du har i fryseren, men vi spiser opp alt i fryseren med mindre det er pomfritt, chicken nuggets eller is ;) (eller barna og mannen min spiser det, men ikke jeg).
Du kan jo egentlig spise "alt", men bare prøv å få i deg mer fett enn du er vant med. Jeg fikk streng beskjed at det viktigste er å øke fettmengden når jeg går ned på karbo. Når du fjerner noe, MÅ du erstatte det med noe annet og fett er det beste.
Pernella: Takk for tips, skal kanskje til sverige i helgen
Naxos70 sa for siden:
Er det ikke noe som heter "ikke liker"??? Kom og besøk meg! Ungene hyler "liker ikke" før de engang har sett ppå hva de får servert. Faren er i grunnen veldig sær han også så jeg ser jo hvor de har fått det fra. Men det er umulig å lage noe nytt der i gården altså! En gang lagde jeg betasuppe, og nei de skulle IKKE smake!! Så ble det nå likevel til at de smakte og da fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg lage oftere! Så neste gang var det samme trallen og da fikk vi de ikke til å smake engang... (er litt sliten av det der ettersom jeg spiser det meste) Nå er jeg jo litt heldig ettersom samboeren er med på dette opplegget også, så når vi er alene, som nå, så lager vi det som passer oss!
Jeg har vel ikke så mye middag i frysern egentlig. Har endel fisk men det er jo bare sunt :-)
LadyLike sa for siden:
Huff, det må være slitsomt. Spesielt om far er like kresen, det smitter jo over på barna.
hos oss er 3åringen begynt å bli "kresen", eller hun sier at hun ikke liker det før hun har smakt. Men hos oss er regelen: du MÅ smake, men det er lov å ikke like. Det ender som oftest opp med at hun spiser alikevel.
har også funnet ut av at hvis hun MÅ bli sittende til alle er ferdig, så spiser hun gjerne både 1, 2 og 3 biter til bare fordi det er kjedelig å sitte og vente :lol:
Jeg nekter også å lage annen mat enn hva JEG har lyst på. Så lenge jeg er den som lager middag, må de spise det som kommer på bordet. Men jeg prøver alltid å lage noe som jeg vet de liker. Altså, hvis jeg lager en ny rett, så lager jeg alltid noe tilbehør som de liker. Slik at det er minst 1 ting de spiser og resten kan de smake på.
(nå vet jeg ikke om denne taktikken går opp før ungene er eldre, men det funka på meg og mine 2 søsken når min mor gjorde det slik)
Naxos70 sa for siden:
Hos oss må de også smake, men det er fryktelig vanskelig. Jeg mener også det samme som deg; så lenge jeg lager middagen, så er det jeg som bestemmer hva vi skal ha. Det blir jo mye det samme når ungene er hos oss, for vi er såpass mye alene at jeg kan lage det de ikke liker da. Men av og til, spesielt søndagene, så har jeg lyst på annet enn fiskepinner og pølser....
Denne trøttheten, vil den gå over, eller må jeg regne med å være så trøtt mens jeg går på lavkarbo (satser jo på å holde på sånn da...)?
Chalos sa for siden:
Ja, skal gji beskjed, da jeg har flere ting som begynner og bli for stort. Men hvilken str. er det du bruker da? (greit å vite så jeg kan se etter hva jeg har:p )
Og hva er det du er intrisert i :)
LadyLike sa for siden:
Ja det går over, men du må regne med at det tar opp mot 4-6 uker. Noen bruker mindre tid, andre mer!
Naxos70 sa for siden:
Det hjelper kanskje å legge seg tidligere... Er jo litt feil tid å begynne på da, når det er sommer og lyse kvelder :-) Men satser på at det går bra!
Chalos sa for siden:
Weee, jeg er så glad :D
Har veiedag idag og har gått ned fra 88 til 86,6. Kjennes ut som jeg svever enda, ser ut som jeg er på rett vei nå, ENDELIG :D
LadyLike sa for siden:
WOW jeg er imponert!!!!!!!!!!!!! Kjempe bra, jeg håper jeg klarer å gå ned så mye jeg og.
Gikk fra 88.8 ->88.0 blank. Bedre enn ingenting, men jeg håper jeg får slike "ras" jeg også!
Ligger du på under 20gram karbo per dag?
Chalos sa for siden:
Takk :) Det kommer nok skal du se, vekten min stod stille ofte, og på det verste gjikk jeg opp 1kg :O
Jeg ligger på rundt 15 jeg, er i ketolyse :)
Pernella sa for siden:
Hurra!! :D
Så utrolig bra jobbet :)
LadyLike sa for siden:
Når du sier du er i ketolyse, da mener du at du får utslag på ketostiks ikke sant? Det gjør jeg også, er på den neste mørkeste fargen.
Sist jeg sjekket maten jeg spiste lå jeg på ca 20karber om dagen, men går ut ifra at det varierer litt fra dag til dag (mellom 20-40karber kanskje).
Uansett, godt jobbet :)
Chalos sa for siden:
Ja, får utslag!. men prøver og holde meg til ca.15 om dagen, noen ganger kan det bli mindre og noen ganger ett par mer (prøver og unngå det da) :p
Takk for det :)
Lindemor sa for siden:
Gratulerer så mye!!! Veldig bra jobba! :D
Chalos sa for siden:
Tusen takk :)
LadyLike sa for siden:
Tok frem målebåndet igjen i dag, jeg er jo så nysgjerrig og det ser ut til at jeg har gått ned enda 1 cm. Det er helt utrolig, 2.5cm på 2 uker på magen!!!!
Jeg må måle magen og midjen min, men midjen min er "smal" i forhold til restene av gravidmagen som stikker ut:p (midjen min er på 84.5 per i dag).
Men uansett, dette er spennende. Jeg tar 2ss udos choice olje morgen og kveld, gjør dere det også?
Chalos sa for siden:
Så bra :heia:
Jeg er også veldig smal i midjen i forhold til resten, Ser veldig rart ut til meg da :p
Jeg er 99 cm rundt magen nå (var 109 når jeg startet) og 75 cm rundt midjen (var 81 når jeg starten) Håper magen min kommer seg ned på nesten midjemål snart :)
Pernella sa for siden:
Endelig fredag! :)
Da har jaggu en uke til gått og helgen står utenfor og venter på meg :D
Har hatt en flott uke, matmessig, og har gått ned enda en kilo!
Er veldig overrasket over hvor fort det har gått egentlig.. spiser nok ikke nok, så skal være forsiktig med å stappe i meg helgematen :)
Har hatt en uke med virkelig minimalt med karbo, og kanskje det er endel vann som har forlatt kroppen? :o
Uansett, jeg må si meg fornøyd :)
Hva spiser dere når dere koser dere i helgene? og hvordan er det med vin?
Jeg er en sucker for rødvin, men føler jeg er så på gli at jeg ikke vil ødelegge noe..?
Har dere hatt en fin uke?
Hva er det cocosa eller hva dere skriver om? :rolleyes:
Ha en flott fredag!
Naxos70 sa for siden:
god morgen!
Så bra at du går ned da! Jeg begynte på søndag og jeg kjenner det faktisk på buksa (mulig det er psykisk).... Samboeren min har gått ned to kilo allerede enda han spiser brød til frokost. Må nok se og få bakt noen knekkebrød snart så han "slipper" brødet.
Vi skal på dansefestival i helga og der blir det nok et glass vin eller tre.. Vet du, jeg må bare unne meg litt sånn innimellom. Men jeg vet at når jeg begynner å danse så går jeg mer over til vann, skal bare sørge for at jeg har rikelig med godt vann med meg! Og så er jo dansinga god trim. To kvelder med dans fra 20 - 02... det må vel gå greit det ja :-) Men jeg har iallefall tenkt å kose meg, men jeg skal tenke resten av helgen på at jeg har lagt om kostholdet, så da skal jeg være flink.
Chalos sa for siden:
Kjempe bra, gøy når man ser resultater :heia:
I helgene spiser jeg nesten det samma "kjedelige" som jeg gjør i ukene, men ofte kan jeg ha kylling "gryte".. NAM NAM :D
Tja, masse rødvin er vell ikke bra, men vet ikke om 1 glass "skader" noe. (jeg har ikke så stor erfaring innen dette, så kan egentlig ikke svare på det.. hehe)
Du kan lese litt om Cocosan HER :) Jeg bruker en skje eller noe oppi hver kopp jeg drikker med te eller kaffe, syns det smaker "godt" og lukter enda bedre. På dager jeg får i meg litt for lite fett gjennom mat, så tar jeg ekstra cocosa :)
LadyLike sa for siden:
Så flink du har vært, det er utrolig gøy når man ser resultater. Jeg har gått ned 600gram siden mandag (ja jeg snikveier meg :P). Får se hva resultatet er etter helgen, men uansett har jeg krympa 4.5cm rundt magen og det i seg selv er helt fantastisk!!
Dere får ha en fin helg i hvertfall.
Uka har vært preget av jobb, jobb og atter jobb. Hadde håpet på en fin helg men det kommer jo nesten bare til å regne :(
Naxos70: Så gøy med en slik dansehelg!!! Masse trening og gøy er det også. Hva slags dans er det?
Pernella sa for siden:
Åhh dansekveld hørtes veldig gøy ut :) Må jo bare være perfekt eller ER perfekt trim :)
Jeg pleier å lukke alle gardine, låse døra og vrenge på med min favorittmusikk og rett og slett danse hjemme i stua.
Bare slippe meg helt løs og bevege meg etter musikk :)
Føles rart og "dumt" i begynnelsen, men for en deilig følelse etterpå!
Er som å være 15 år igjen og føler meg fnisete og glad underveis :)
Da får jeg opp pulsen og får et lite energikick etterpå :)
:_punk: Det er faktisk min oppfordring til dere i dag :) Få på musikken og dans!
Takk for lenke!
LadyLike sa for siden:
Det skal jeg gjøre med barna i kveld ;)
Chalos sa for siden:
4,5cm rundt mager er jo kjempebra :heia: :heia:
Ha en fin helg du også, her blir vel helgen tillbragt INNE siden det er så dritt vær ute :O Blir vell bare ute slik at hundene får luftet seg.
LadyLike sa for siden:
Takk jeg er litt fans selv, det skjedde på litt over 1 uke (fra jeg startet med udos choice 2ss morgen og kveld).!!
Chalos sa for siden:
Hmm, kansje jeg må innvistere i Udos Choice da.. Hva er det liksom? :)
LadyLike sa for siden:
Det er en oljeblanding, jeg tar den som er flytende og spiser 2 ss morgen og kveld. helst samtidig med mat, men er ikke alltid jeg får til det.
koster mye mindre på iherb enn i norge, men jeg kjøpte 1.flasken på helsekost.
Chalos sa for siden:
Okei, jeg bruker Cocosa nå, vet du om det er STORE forskjellen på disse? Og hvordan smaker derre Udo's choice tingen da? :)
Naxos70 sa for siden:
Ja det er kjempekjekt. Masse folk og høy stemning. Det går mest i swing da, og litt rolig innimellom. Har en samboer som også elsker å danse og er kjempeflink så det blir mye dans. Vi har prøvd å trene litt hjemme, men sliter med å prioritere det. Men nå blir det jo to kvelder på rad så det får holde en stund :-) Det er flere band der, og de spiller på to scener så her er det bare å bytte sted hvis det blir en melodi du ikke liker. Jeg gleder meg iallefall!
LadyLike sa for siden:
Jeg bruker både cocosa (i shake om morran) og denne. Det smaker olje, en siden det ikke er fiskeolje i det klarer jeg fint å svelge det unna uten mat. De fleste putter det i en shake, eller annen mat! Veldig mange bra oljer og et fint blandingsforhold på alle typer fett man må ha
Chalos sa for siden:
Aah, hørtest ikke så dumt ut. Mulig jeg må vurdere det da!. Takk for fin forklaring :)
Chalos sa for siden:
Hørtest kjempegøy ut :) Du kose deg MASSE :D
LadyLike sa for siden:
Bare hyggelig :D
LadyLike sa for siden:
Hallo damer og jenter,
hvordan har deres helg vært? Jeg er fortsatt nummen etter hva som skjedde på fredag, men jeg prøver å få dagen til å gå i dag også.
jeg håper dere har det bra!
Chalos sa for siden:
Hei på deg :)
Joda, helgen har vert grei det. Rolig bare!
Ja, det er forferdelig det som har skjedd:( Ingen jeg kjenner som ble rammet i denne forferdelige tragedien, men jeg tar det innover meg alikevell.. Kan ikke fatte at en persjon kan ha så masse hat i seg :mad:
Ja, man må prøve å få dagene til å gå, selv om det ikke er så enkelt.. Finner ikke noen ord som er store nok til å forklare hvor tragisk dette er..
Lindemor sa for siden:
Helgen startet så fint med fødselsdag her i huset. Glede og takknemlighet. Kontrastene ble store. Eldstejenta vil for alltid få sin fødselsdagsdato knyttet til det grusomme som har skjedd.
Jeg har vært nummen, kvalm, sint, fortvilet og fullstendig apatisk igjennom helgen. Hatt behov for å få med meg alle nyheter. Jeg har grått mye.
Vi har ingen i vår bekjentskapskrets som er rammet, men to av klassekameratene til eldstejenta var på øya. De er i god behold.
LadyLike sa for siden:
Ja, vi har vært slik vi og. Har prøvd å gjøre masse med barna slik at de ikke konstant hører om dette på tvn.
LadyLike sa for siden:
Egentlig tør jeg nesten ikke skrive noe særlig annet her, enn hvor forferdelig dette på Utøya og i Oslo er....
Men jeg håper dere tilgir meg hvis jeg gjør det fordet.
I dag har jeg gått opp i vekt og jeg blir sikkelig frustrert over meg selv fordi det er virkelig en så uviktig ting i forhold til alt annet som har skjedd i Norge.
MEn alikevel klarer jeg ikke å la det gå.....
:krangle:
Lindemor sa for siden:
Det er lov å ha flere enn en tanke i hode samtidig, LadyLike. :klem:
Har du noen ide om hvorfor du har gått litt opp? Kan det rett og slett være en stressreaksjon, eller er forklaringen enkel?
LadyLike sa for siden:
Nei egentlig ikke, jeg har spist godt og bra men jeg lurer på om det eventuelt kan være at jeg drakk for lite vann i går. Jeg gikk rundt i oslo og drakk ikke mer enn en halv liter vann.
Nå har jeg begynt å få bihulebetennelse og får ikke trene. Kjempe nedtur :(
Ja det er kanskje også en stress reaksjon, men jeg spiste en atkinsbar i helgen + spiste kanksje litt lite til sammen. Ja vi får se hvordan det utvikler seg denne uken. Men irriterende er det uansett!
Takk for omtankten din :)
Lindemor sa for siden:
Forstår at det er irriterende, LadyLike!
Hvis kroppen din nå er iferd med å bli syk så må den først sørge for å skape balanse igjen før den vil gjøre noe annet slik som du ønsker. Det kan jo ha en sammenheng. Ta vare på deg selv nå. Forsøk å drikke godt og lytt til hva kroppen vil. Det kommer mange nok treningsdager etter dette!
God bedring. :klem:
Pernella sa for siden:
Hei alle sammen :)
Ja det har vært en sterk og forferdelig helg :(
Selv satt jeg på en buss i Oslo og hørte både smellet og kjente hele bussen ristet...
fikk en følelse av frykt og følte meg veldig ubeskyttet, om bare for noen minutter..
Har vel vært veldig apatisk og trist hele helgen.. Har noen venner som mistet sine kjære på øya og det er ubeskrivelig å tenke på alle som har blitt revet bort.
Var på rådhusplassen i går og kjente en strøm av kjærlighet og ydmykhet igjennom meg.. Det er vondt men samtidig mektig å se det engasjemanget igjennom Norge.
Måtte de hvile i fred <3
Har holdt meg til lavkarbo for det meste, men røyk på en bagel i går under rosesermonien.. Det skal jeg se igjennom fingrene på ;)
Har gått på en bitteliten smell og trenger litt motivasjon til å opprettholde kostholdet og humøret :)
Håper alle har det bra der ute..
Lindemor sa for siden:
Så trist det er å lese dette, Pernella. :klem:
Selv har jeg ingen nære eller bekjente som har gått bort, men jeg har likevell kjent på en følelse av avmakt, tomhet, uendelig tristhet og apati igjennom de timene som har gått siden fredag ettermiddag og til nå.
Så fint at du fikk være med på arrangementet i Oslo i går! Jeg gikk i fakkel- og rosetog i min bostedskommune og synes at det "hjalp" noe i forhold til følelse av å ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å føle med og kjenne på den uendelig triste følelsen. Det var godt å gå i tog sammen alle de andre, det var godt å vise medmenneskelighet og medfølelse og det var godt å kunne vise dette ved å legge ned en rose.
At du kjente på det sterke som var i Oslo, forstår jeg godt. Jeg ble svært beveget av det jeg hørte og så på tv i går.
Jeg er stolt av å bo i dette landet. Her hvor det mest grusomme av alt møtes med kjærlighet. Det er stort.
Ok... så gikk du på en liten "smell" i går og spiste en bagel, men kjære du! Det betyr ingenting. Gjort er gjort og spist er spist. Jeg håper at det smakte deg! Straks man har spist noe en vet en ikke skulle ha spist, så får en jo nye sjanser. Du har bestemt deg, ikke sant? Du ønsker å leve på denne måten hvor kostholdet du skal er smakfullt og næringsrikt, men uten det usunne sukkeret og all stivelsen. Rist liv i motivasjonen for du har jo bestemt deg! Og du? En ting til; jeg synes du skal gjøre noe veldig fint for deg selv i dag. Et eller annet. En god dusj hvor en skrubb står på menyen - tid til egenpleie. Et varmt og godt karbad. En halvtime helt for deg selv hvor du hører på den musikken du er glad i. Gå deg en tur! Ikke vet jeg om noe som er så sorterende for tankene enn å ta på joggeskoene og bare gå i vei. Det du blir gitt er gratis oppklaring i tankene.
En aldri så liten pause i forhold til fokus har man heller ikke vondt av. Lytt til hva kroppen din sier. Hva hjertet ditt sier. Jeg er sikker på at du finner svarene.
Sender gode tanker din vei.
LadyLike sa for siden:
Huff det var leit å høre, hele denne saken er helt forferdelig og jeg klarer fortsatt ikke å forstå og fatte omfanget.
Takk Lindemor!!
Insyga sa for siden:
Hei alle sammen.
Takk for mange koselige inlegg og oppmuntrene kommentarer <3
Har ikke klart å holde meg på lavkarbo i det heletatt, har enten vært kvalm og ikke klart å spise, eller kastet meg over alt mellom himmel og jord, samme med søvnen, er våken nå, fordi jeg sov i 24 timer, men før det har jeg omtrent ikke klart å sove. Er så ubegripelig trist, grusomt og hjerteskjærende!!! "kjenner" ingen som er involvert, men det er så fryktelig :(
LadyLike sa for siden:
Det er lov i denne situasjonen, jeg tror de fleste har falt ut eller mistet noe motivasjon. Kroppen min er også gått i en form for dvale funksjon. JEg spiser fortsatt lavkarbo, men det ser ikke ut til at kroppen min er enig fordi jeg har gått litt opp i vekt. Men men....
Naxos70 sa for siden:
Hei alle sammen!
Vi var jo på dansefestival i helga, kanskje like greit så slapp vi å sitte hjemme og se på tv. Har likevel fått med oss veldig mye selvfølgelig. Helt forferdelig hva som skjedde, men helt fantastisk å se hva som har skjedd i ettertid!
I dag var jeg på vekta etter ei uke med lavkarbo og den viste 2,6 kilo NED!! Og jeg har ikke forsaket noe som helst! I helga var jo på dans og der ble det både vin og chips, og i går spiste vi vanlig pizza! Det ble jo MYE dansing da, så det hjalp vel litt :-) Skal prøve å komme i gang med litt trimming nå etterhvert, men akkurat nå har jeg ikke tid til det. Vi holder på å pusse opp loftet, i tillegg skal jeg klargjøre campingvogna for tur til helgen, + rydde huset! Men sitter ikke akkurat på rompa da!
Lindemor sa for siden:
Så flott Naxos70! Gratulerer! :D
Lindemor sa for siden:
Onsdag og veiedag!
Vekt i dag: 86,5 kilo. Det betyr at jeg har tapt 6,3 kilo siden start for 5 1/2 uke siden. Ned 600gram fra sist uke og jeg er godt fornøyd! Kunne vel kanskje ønske meg en noe radigere hastighet, men vet jo at det bare er tull.
MEN kroppen min har virkelig forandret seg. Jeg ser slankere ut enn hva et tap på noe over 6 kilo skulle tilsi! Virkelig!
I dag fikk jeg en bekreftelse på det. Var på besøk hos en god venninne som jeg ikke har sett siden før jeg startet opp med nytt kosthold og hun sa; I all verden!!! Sååå slank du har blitt!!! I alle dager! Hvor mye har du gått ned i vekt??? Det må da minst være over 10 kilo! :eek::D
Vel.... hehe. Jeg forsøker å ikke la vekt bli den største biten av denne omleggingen og valgte faktisk å late som om jeg ikke kjenner til nedgangen. Sa bare at det er nok noen kilo og at jeg merker det på klærne.
I dag hadde jeg på meg et skjørt som sitter trangt over hoftene og en tight topp. Jeg føler meg veldig fin! Magen min er jo omtrendt bortevekk! Utrolig faktisk....
Den er ikke helt borte da... men den er veldig fin blitt og absolutt ikke noe jeg føler jeg må skjule bak vide overdeler eller kjoler! Me like! :D
Jeg hadde fire av mine barn med meg på besøk og vi ble møtt med kanelboller da vi kom. Videre vanket det brownies og is, men også deilig salat og min venninne tok hensyn til mitt nye kosthold og la til rette for at jeg selv kunne velge hva jeg skulle ha i salaten. Hun er vakker. Jeg koste meg riktig så godt og kanelboller og annet kunne bare passere for meg! Jeg koste meg med noen jordbær og krem jeg og følte at jeg ikke på noen måte slet med det.
At venninnen etterhvert ble ganske interessert i hva dette kostholdet egentlig består av, er jo bare moro. ;)
Vel. Jeg startet dagen med en treningsrunde. Hoppet ut av sengen i de små timer og la ut på tur. Det ble 70 minutter med rask gange og noen styrkeøvelser og strekkeøvelser på trappen da jeg var kommet hjem. Før frokost. Jeg er full av energi! OG uendelig deilig å gjøre unna det meste av treningen på morgenen! Nå har jeg bare en økt med styrkeøvelser igjen før kvelden kommer. ;)
Ja... jeg føler meg bra. Synes at hodepinen litt oftere slipper taket også nå. Synes det er lett å drikke nok vann. Føler det er godt å trene. Kjenner overskudd. Koser meg med mat og vet at dette er riktig for meg. At kroppen endres, liker jeg godt. Jeg er på vei til å finne meg selv igjen.
LadyLike sa for siden:
WOW kjempe flink har du vært og så utrolig gøy å få det bekreftet av folk rundt deg!!! klappe for
600gram i uka er perfekt, selv om jeg er enig i tankegangen din om at det fint kunne gått fortere :p
6kg på 5 uker er jo utrolig bra!!!
Pernella sa for siden:
Hei og god morgen alle sammen :)
Da er motivasjoen på topp igjen og jeg er klar til å ta fatt på helgen ;)
Har spist litt for lite, men kjemper (og vinner) for og ikke ta den ene pølsa etc på vei hjem.
Skal legge til litt turgåing nå, for å få kroppen i aktivitet igjen. Deilig å røre litt på seg etter en lang dag på jobb :)
Jeg må rose dere som har gått ned enda mer i vekt og som er så positive :)
Deilig å få på seg skjørt når som det er så varmt ;)
Jeg skal veie me igjen på onsdag og se om det har skjedd noe mer... ligger stille på 83 kg nå, så må komme meg i ketose så fort jeg kan ;)
Ha en strålende helg!
LadyLike sa for siden:
Pernella: Så bra at motivasjonen er på topp :)
Jeg har jo vært syk og har faktisk gått litt opp i vekt, nå er jeg på hytta og ingen muligheter til å veie meg. Det er kanskje like greit, jeg har veid meg nesten hver dag i det siste.
Nå prøver jeg å holde meg til lavkarbo, men jeg har spist 1 is og i dag har vi grilla og jeg har også spist litt sjokolade (men det er 70% sjokolade da...). Kan godt hende at det slår feil vei, men nå er jeg uansett frisk igjen og kan trene igjen til uka.
Jeg tror helgen på hytta nå hjelper både på motivasjonen, humøret og livsgleden etter alt som har skjedd.
Lindemor sa for siden:
Deilig med god motivasjon, Pernella! :D Håper du, og alle dere andre, har en best mulig helg! :)
Er du blitt frisk igjen, LadyLike? Jeg håper det! Ønsker deg riktig gode dager på hytta slik at du får påfyll av det gode nå.
Jeg spiser min mat og trimmer min trim, men det siste har det blitt litt lite av de siste dagene. Først innvilget jeg meg en treningsfri dag og etter det kom varmen. I morgen er pausen over for da SKAL jeg ut på en treningsrunde i morgentimene FØR dagen ellers krever meg. Så det så! :D
Vekta er en merkelig sak. Etter et fint tall sist veiedag, viste den mange hundre gram mer dagen etter for så å vise litt mindre den påfølgende dagen. I dag var det omtrendt som onsdag igjen. Jeg kan ikke relatere de svingende tall til noe som helst som lar seg lett forklare, men det samme skjedde sist uke og uken før der. Det skal kanskje bare være sånn. Da satser jeg på nedgang til neste offentlige veiedag - kommende onsdag! :D
Jeg har lest boken til Skalderman - hvorfor går jeg ikke ned i vekt - den siste dagen og det var igrunn ganske nyttig lesing. Jeg har nå bestilt meg et par av hans andre bøker for å lære enda mer. Leter jo stadig etter mer skolering! Nå innholder snart store deler av mitt bibiliotek bøker om LCHF og yoga! :D
God lørdag og helg til alle! :) Stå på!
Chalos sa for siden:
Har vert på ferie til familien i noen dager nå, så fikk ikke veid meg på onsdagen, så får vente med det til neste.. håper og se litt nedgang, men trur nok jeg har gått litt opp (føles slik iallefall) :(
God helg til dere ALLE :D:D
LadyLike sa for siden:
Lindemor: Ja jeg er bedre igjen, takk for omtanken :)
Ellers har jeg kommet hjem fra 4 deilige dager på hytta som har gjort enormt mye for sjelen:D
Jeg har spist 1 is og 1 hvitløksbaguett (2 halve) og jeg håper håper håper det ikke har ødelagt for meg. Men det vet jeg ikke før i morgen:o
LadyLike sa for siden:
God morgen alle sammen!
Min morgen er fin, men vekta legger en saftig demper på stemningen. Jeg har gått opp 1 kg og er kjempe frustrert. Sjekket urinen min i går kveld og jeg har utslag på stiksen med andre ord så har jeg ikke gått ut av ketose selv etter noen få utskeielser.
Men alikevel så har jeg gått opp i vekt....
jeg tror årsaken er mer enn at jeg spiste 1 is og 1 baguett.
Hva tror dere om disse årsakene? :
Drukket for lite
Mye varme -Vann i kroppen?
Spist litt sjokolade (70% men det var med noe mouss inni og jeg tror den skada mer enn jeg tror)
Ikke fått trent på 1 uke
Ikke fått i meg udos choise eller andre vitaminer
mer klarer jeg ikke å finne, så jeg tenker at jeg prøver å gjøre alt dette bedre igjen nå og ber til høyre makter om at vekta går ned igjen fort.
Det er så frustrerende at kroppen min trives på denne vekta...jeg vil NED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad:
Lindemor sa for siden:
God mandag, LadyLike!
Forstår godt din frustrasjon. Så lenge du har fått utslag så vet du altså med sikkerhet at du ikke er ute av ketose. Alikevell gjør kroppen litt som den vil. Årsaken kan jo være flere. Jeg er ingen "ekspert" på dette og jeg er temmelig frustrert på egne vegne også i forhold til en kropp som ikke gjør som jeg vil, men jeg tenker at det å stresse med hva om, hvis at, kanskje ditt og datt ihvertfall ikke hjelper hverken deg eller meg.
Har du en nøye oversikt over hva du har spist? Altså først inn i diett.no eller på annet vis vet nøyaktig hvor mye fett du har spist osv? Jeg tror jeg hadde begynt der. Fra i dag. Alle dine eventualiteter i forhold til forklaring kan jo være en forklaring i seg selv. I tillegg kan kroppen variere på et par kilo bare sånn plutselig også uten at det er åpenbart hvorfor.
Utfordringen denne uken får bli å gjøre endringer på alle punktene på din liste og samtidig følge nøye med på inntaket så det faktisk blir nok du får i deg.
Ny uke - nye muligheter. Jeg håper at du føler deg mindre frustrert ettersom dagene går inn i denne nye uken. Lykke, lykke til!
Lindemor sa for siden:
Hilser pent god mandag til dere andre også!
Jeg stiller meg i samme kø som LadyLike når det gjelder vektfrustrasjon. Jeg må nok bare innrømme at jeg kjenner på det og ikke skjønner så mye av det hele. Mener jeg har full kontroll på inntaket, er i ketose, spiser omlag 1500 til 1700 kcal og aldri mer enn 15-20 karbohydrater. Fordelingen er stort sett over 70% fett og omlag 2% karbohydrater. Resten blir da altså protein, men aldri mer enn 1gram pr kilo kroppsvekt. Såh... ja.. "i følge boka" skal det være riktig, men kroppen slipper ikke vekt i særlig grad.
Snikveide meg igjen i dag og nå stanset den på 100gram mindre enn sist veie dag på sist onsdag. I mellomtiden har den gått opp, ned, opp, ned osv osv... Hjelpes meg!!! 100gram i uka er mindre enn jeg har en indre forventning om tror jeg og derfor øker frustrasjonen.
Leser her på forumet til øynene blir såre og ser jo gjentatte ganger - slapp av. Ikke stress. La kroppen styre dette. Spis din mat og kos deg! På sikt kommer kiloene til å bli borte og jeg forsøker å si det samme til meg selv. Helt lett er det dog ikke.
Jeg har lest Skalderman sin bok - hvorfor går jeg ikke ned i vekt - og har tatt med meg noen tanker i forhold til egen situasjon. Gjentatte runder med opp og ned på vekta - jojo slanking. Jah.... sånn har det jo vært i åresvis. Kroppen bruker tid når den har måttet bedrevet rovdrift. I tillegg har jeg en diagnose - kroniske smerter - fibromyalgi. Vel. Det betyr altså at kroppen vil lege seg selv før den slipper vekt. JA! Jeg er bedre av smertene. Virkelig. I tillegg går jeg på lav dose Levaxin pga lavt stoffskifte. Vel.. enda en ting for kroppen å ordne opp i. Til slutt spiser jeg en bitteliten dose med antidepressiva for å få sove om natten. Dette relatert til Fibromyalgi. Uten den tabletten (som er svært lav i styrke), kommer jeg ikke i dyp søvn om natten. Noe som igjen er svært uheldig i forhold til hormonbalansen.
Vel. Det er mye å deale med for denne kroppen så kanskje forklaringen i mitt tilfelle ligger akkurat her.
Jeg har nå bestemt meg for å gjøre et skikkelig grep denne uken når det gjelder trening. Jeg har normalt unnagjort noen økter i uken og utfører strekke- og styrkeøvelser hver dag, men det har blitt lite den siste uken av kondisjonstreningen. Det skal jeg gjøre noe med denne uken og jeg har allerede startet med en økt nå på morgenen fastende.
Ingen forandring i maten, men trenigen skal endres. Så får jeg se hva denne kroppasjen sier. ;)
Målet for uken er:
*drikke minst 3 liter vann hver dag
*trene kondisjon 5-6 dager og gjøre styrke- og strekkeøvelser hver dag
*spise frokost lunsj og middag, eller lunsj, middag og kvelds
*ta 2 spiseskjeer cocosa hver dag
*spise minst 70% fett hver dag og minst mulig karbohydrater. Aldri mer protein enn kroppsvekt.
Dette blir spennende!!! :D
LadyLike sa for siden:
Takk Lindemor for hyggelige ord, jeg vil benytte anledningen til å gi deg en klem og si at jeg synes du er flink (selv om jeg forstår frustrasjonen din).
Som du skriver har kroppen din litt av hvert å jobbe med, jeg tror vi må lære oss å sette pris på det som faktisk SKJER og ikke bare det som IKKE skjer.
Fordi du sier jo selv at du faktisk har blitt bedre på mange områder og selv om vekta går sakte/står stille skjer NOE i kroppen. Jeg vet hvor forferdelig frustrerende det er, men jeg tror det er typisk at vi er flinke til å gi andre råd og en klapp på skulderen men glemmer oss selv.
Så, prøv å fortell deg selv at du er flink at kroppen jobber hardt og at du gjør alt riktig :) (så skal jeg prøve det samme).
Ang. det jeg har skrevet før: Ja, jeg har lagt inn det jeg spiser "til vanlig" på diett og det ser bra ut. 70% fett, 20% proteiner og resten karber. Jeg ligger ca på 20-30gram karber om dagen men jeg orker ikke å legge inn alt jeg spiser hele tiden. Jeg blir sprø av dette, minner meg alt for mye om kaloritelling.
Men jeg ser jo at hvis ingenting skjer på 2-3uker så burde jeg gjøre det. Men jeg tror og håper at jeg bare har vært slapp denne helgen og at kroppen fikk en liten reaksjon på dette. Det er faktisk typisk min kropp og krisemaksimere alt som skjer. (både hormonelt og på kroppen).
Jeg har jo også vært 20kg overvektig i snart 4 år, jeg ser jo at kroppen min har lett for å "hoppe tilbake" til sin vante vekt som er 90kg. Nå håppet den ikke SÅ langt, men den gikk 1 kg opp.
Nå får vi være flinke og være fornøyde med det vi har fått til og jeg liker lista di over mål du har!
:)
(ps: legg merke til hvor mye du faktisk har gått ned i vekt i forhold til meg, håper det hjelper litt på motivasjonen! 6kg er BRA!)
Lindemor sa for siden:
Tusen takk for gode ord, LadyLike. :klem:
Vi har en avtale. Jeg skal benytte de gode ord til meg selv og det må du også gjøre! Du er en klok dame. ;)
Da jeg startet opp på denne kostholdet så likte jeg tanken godt på at jeg ikke skulle telle kalorier, for det har jeg gjort så altfor mye i mitt liv. Vel... jeg har heller ikke lyst til å gjøre det, men jeg tror faktisk at på egne vegne så må jeg gjøre det alikevell. Ihvertfall på et vis. Jeg håper at du kan slippe unna og jeg tror du er veldig klok som gir seg selv noen uker nå før du tenker mer på den biten. Stå på!
Ja... skummelt er det at kroppen "husker" gammel vekt og ønsker å beholde, men på sikt vil den måtte slippe. Uansett. Da er det bare om å gjøre å holde ut og sørge for at en vinner kampen. Jeg heier på deg!
LadyLike sa for siden:
:blomster:
Jeg heier på oss begge!!!
Jeg skal prøve litt til før jeg begynner å telle, men hvis ingenting fungerer må jeg bare gjøre det. Men jeg håper og tror at mere VANN kan hjelpe.
Jeg må også huske å fortelle meg selv at jeg TRIVES faktisk med denne maten og levemåten så egentlig er det ingen slankekur. Men så blir jeg så opptatt av vekta okkesom...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.