lille74 sa for siden:
jeg er tilbake på ketolyse. prøve og ta de siste 22 kg'ene.
tenkte starte i morgen.greit og ta det fra en mandag syns jeg.
flere her?
og jeg skulle gjerne hatt noen og prate med.......innemellom:rolleyes:
lille74 sa for siden:
jeg er tilbake på ketolyse. prøve og ta de siste 22 kg'ene.
tenkte starte i morgen.greit og ta det fra en mandag syns jeg.
flere her?
og jeg skulle gjerne hatt noen og prate med.......innemellom:rolleyes:
arnakristin sa for siden:
Hei,
Da er jeg bare en kjapp tur innom og legger inn anbelfalt lesestoff til alle oktoberstarterne som kommer til å ramle inn i denne tråden.
I nedenforstående link har jeg samlet sammen masse nyttig informasjon som jeg anbefaler alle å lese igjenom. Her finner dere svar på mang et nybegynner spørsmål:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
[font=Times New Roman][/font]
...og da er det bare å ønske alle lykke til!
annex sa for siden:
Hei, jeg er med!
Var på ketolysekuren i juli til midten av august, og da forsvant ca 5 kg. Nå har jeg vært ute av ketolyse en stund, og vil ta en ny runde nå.
Har lagt på meg halvannen til 2 kg igjen, så jeg står 3 kg under startvekta. Neste mål er ned 5 kg til jul.
Hadde en operasjon i beinet i august, så det har vært litt vanskelig med trening, men nå skal jeg få lagt inn moderat trening, og er spent på om det gir bedre resultater.
Vi blir sikkert raskt flere her, ønsker alle velkommen!
Elephanta sa for siden:
Henger meg på! Har startet med ny runde på ketolyse etter et års tid på karbokjøret.. Det er så godt å være igang igjen!
Lykke til, alle sammen! :)
snartslank? sa for siden:
Jeg er også med! starter i morgen!
handlelisten er skrevet, og "så klar som jeg kan få blitt" .. men jeg gruer meg ja! men vet med meg selv at det er kun dette som fungerer, og da må jeg bare få det til..
skal ha veiedag på fredager!
nlerka sa for siden:
Jeg er ferdig med dag 4 nåå :) Synes det går kjempeflott, og jeg er helt enig med lille74, kjekt å ha noen å snakke med, også gjerne som nylig har begynt :D
Ketolyse-kuren er noe for seg selv merker jeg! Men satser for fullt !!!
Da har jeg startet på mitt nye liv!
vekta stoppet på skumle 121,2kg...
Men nå skal de bort!!
ha en strålende dag alle sammen!
stinemora sa for siden:
Jeg startet også idag! 30 kg skal av før jeg når min trivselvekt.
Det ble eggerøre med to eggeplommer og tre eggehviter her idag, pluss 2 skiver bacon og endel agurk.
Har du startet eller?:)
stinemora sa for siden:
Nybakt mor og la på meg 25 kg under graviditeten, i tillegg var jeg ikke en sylfide fra før, så her skal det av rundt 30 kg for at jeg skal nå vekta jeg trives med, og enda 10 til viss jeg skal følge hva som er riktig vekt etter høyden min. ;)
Målet er ihvertfall ned en størrelse til jul! Det kan da vel ikke være umulig?:confused:
Hva med trening? Trener dere mye under denne kuren? :)
only39 sa for siden:
Lille74: Jeg har også start i dag og vi kan gjerne holde denne tråden varm!
Så altså:
Har prøvd meg en gang for drøye to år siden men ga opp etter 8 dager for da ble jeg bokstavelig talt DRITTsjuk.. ikke så rart, for jeg åt meg opp på karber og gikk over i ketose på en dag!! Og når jeg spiste meg opp først så var det masse sjokolade, potetgull, boller, vafler osv, helt sånn "desperat" handling og ikke særlig smart.
Denne gangen har helgen vært som alle andre helger,eller, jeg har faktisk ikke spist smågodt! Men sjokolade som normalt og alt det der!
Så startet jeg dagen i dag med omelett med skinke og KavliBaconSkivetOst i, og vårløk. Hele omeletten ble på 2,2 karber,i følge diett.no men jeg spiste kun 1/4 del, for jeg er ikke det helt store frokostmennesket.
I skrivende stund ligger det to kalkunfileter og koser seg i smør i panna og den ene skal kuttes i småbiter, sammen med fetaost og hjertesalat og agurk til lunsj. Det blir snadder!
Kjekt med høstferie akkurat nå når jeg starter opp, for da har jeg litt ekstra tid til å teste ut oppskrifter og litt!
Da får vi prate i vei her inne da! Stå på alle nye og alle drevne!
only39 sa for siden:
En størrelse til jul er helt sikkert mulig og oppnå, leser jo stadig om folk som merker det godt på målene sine! Bruk målbånd,det er motiverende!!
annex sa for siden:
.
Jeg har tidligere ikke vært flink med trening, har slitt litt med et bein som ble operert i august, men gleder meg til at jeg snart kan legge inn trening i livsstilen.
Har fått utslag på stixen i dag, så da er jeg igang igjen. Rettelse: Jeg målte for tidlig på dagen, så dette kan være feil. Takk til arnakristin for info om stixen.
Et halvt kilo ned, og det inspirerer, selv om jeg vet at det er nok mest vann.
Jeg tar også veiedag fredag.
:_punk: .We can do it!
stinemora sa for siden:
Jeg blir også med på fredag som veiedag, må bare skaffe meg vekt først :D
Ja, det var den stixen ja, var innom apoteket for å kjøpe, men de skulle bestille til meg til onsdag da de ikke hadde det inne akkurat idag.
Vet ikke helt hva den stixen brukes til enda, men skal prøve å lete meg fram til det på nett, viss ikke noen er kjempegira på å forklare da ;)
Den eneste treningsformen her i hus blir en og annen trilletur, kanskje jeg får lagt inn litt styrke i tillegg, det er ikke så tidkrevende.:)
stinemora sa for siden:
Flotte saker! Her måles det i det vide og det brede:D
Thilda sa for siden:
Er med her jeg og. Har akkurat starta :)
Hiver meg med på fredags veiing.
Fjasnissen sa for siden:
Stixen tisser du på for å se om du har ketoner i urinen, noe som gir deg en indikator på om du er i ketose eller ikke.
Mammaannmari sa for siden:
Hei hei.
Begynte egentlig for 2 uker siden, men har vært litt treig her inne, så om det er ok, hiver jeg meg med dere, istendenfor september.
Har hatt en planlagt glipp forrige helg på bursdagen min. Det gjør jeg aldri mer, virkelig ubehagelig å spise karber igjen, ble skikkelig dårlig:(
Har gått ned 2 kg, så med mine 94,5 har jeg ganske mange kg igjen:o
Første del mål 10 kg, forhåpentligvis før jul:) låv å håpe.
Jeg er kjempefornøyd så langt, trives må å være i ketose, og spiser masse go mat. Mange av oppskriftene her inne er kjempegode:)
Jeg går en halv time stort sett hver dag. Deili å komme seg ut litt.
Jeg er med godt mot å gleder meg til å bli bedre kjent med dere:D
Her er alt dere trenger å vite om testing med stiks:
Ketosestixen: Utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose, mørk farge kan derimot være en indikasjon på at man drikker for lite vann. For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden. Dette fordi de aller, aller fleste - lavkarbo kosthold eller ikke vil teste positivt på morningen da det er lenge siden man har spist.
Vi opplever at mange blir hekta på bruken av stiksen, men husk at stiksen sier ingen ting om hva som skjer i kroppen din, kun i urinen. Stiksen er ømfintelige og kan fort bli ubrukbare, i tillegg så er det enkelte som opplever manglende utslag i borbindelse ved mens og/eller eggløsning eller etter en hard treningsøkt.
AKR sa for siden:
.......
annex sa for siden:
.
arnakristin siterer om stixen:
For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden.
Seff, glemte meg, er nok litt overivrig. Skal teste igjen i kveld.:o
bjorg sa for siden:
Jeg startet også for to uker siden. Har gått ned 4 kg og er veldig fornøyd. Har ikke trent de to første ukene, men kom i gang i dag på treningssentret, og det føltes godt. Er ikke fanatisk, men prøver og holde meg på 20-30 karber pr dag. Blir litt rødvin i helgene, og fredager er tacokveld her i huset. men spiser en halv lefse med masse, masse kjøttdeig. Ellers er lavkarbomat helt supert for meg. Skal feire bursdag på torsdag, og da skal jeg lage et par lavkarbokaker. Knekkebrødet er helt genialt, for da har jeg alltid noe godt å ty til. Spises gjerne med ost og blåbær hvis jeg føler litt søtbehov :) Tenkte jeg skal prøve å lage meg en slik arti greie som de fleste har under innleggene sine, får prøve det nå:)
bjorg sa for siden:
tror jeg fikk det til:)
keefee sa for siden:
Jeg hiver med til tråden. Skal minus 5 kg fett til jul. Jeg og så har hensikt å jobbe for å beholde muskelmasse som forsvinner p.g.a. undernæring og ikke bruk for de bl.at.
Delmål 1: minus 1 til 1.nov
Delmål 2: minus 2 til 15.nov
Delmål 3: minus 3 til 1.des (Gud hjelper meg ved å spise lavkarbo under julebordsesong!)
Delmål 4: minus 4 til 15.des (Håper skaden er ikke tatt!)
Delmål 5: minus 5 til 25.des (Gleder meg til å spise som en gris!)
keiko med to små sa for siden:
Hiver meg på jeg også :) Startet forrige uke med lavkarbo, er med på veiedag på fredagene ja :)
Har gått på ketolyse engang tidligere mistet 10 kg da og ble gravid, nå er det 20 kg ned til jeg skal gifte meg nov neste år:)
stinemora sa for siden:
Lilla stix:)
keefee sa for siden:
Ingen utslag :D
MonaLita sa for siden:
Henger meg på denne tråden jeg:rolleyes: Startet søndag 03/10, lilla sticks i går kveld:D Venter bare på å smelte bort nå:p Noen som har noen formening om når jeg kan forvente resultater?
Skal lage meg Ticker nå, synes de er så motiverende:)
MonaLita
Annein sa for siden:
Slenger meg på her jeg også, begynte vel helt teknisk sett i september, men siden jeg ikke havnet i ketose før i oktober blir det vel her jeg hører hjemme. Har vært på ketolyse-kuren før, men hoppet av i forbindelse med to anledninger der jeg ikke orket stresse med å være karbofri, etterfulgt av flytting og stress som gjorde det uaktuelt å stresse med mer enn en middag dagen. :P
Usikker på hvor mye jeg vil ned, har vært overvektig siden før jeg var vokst ferdig oppover, så jeg aner ikke hvor på skalaen trivselvekten min ligger, men den er nok minst 30kg under der jeg er nå, så det er første målet mitt, i alle fall.
Og ett spørsmål. Vi har akkurat fått blender i hus, er ikke noen som har noen lavkarbo-smoothier? Det er svært fristende å se på når de to mannfolka i hus drikker på smoothie. :P
Lizzz sa for siden:
Hiver meg på denne tråden også :)
Startet opp med kosterstattere for halvannen uke siden, men er gått over til ketolyse-kosthold i dag. Tror faktisk at dette kan funke :-) Ned 4,1 kg så langt, og flere skal det bli :)
Startet dagen i dag med en frokostpannekake med blåbær, tok en shake til lunsj, middagen i dag var en deilig kyllingform med masse "lovlige" grønnsaker og rømme+ fløte med tandorikrydder, nam nam....
Gleder meg til å bli kjent med dere!
Hei,
Masse smoothie- og andre oppskrifter her på forumet dersom du gidder å søke eller rote seg inn i oppskriftsdelen av forumet. Her har du en av mange smoothie trådene:
Smoothie oppskrifter – her kan du dele din favoritt!
bjorg sa for siden:
Familien(mamma, pappa og eldste sønn) har veiedag på mandager, men hiver meg på sammen med dere på fredager. Legger til noen "bivirkninger" av ketolysekostholdet etter to uker. Alle kviser har forsvunnet, enormt med energi fra morgen til kveld, slutt på oppblåst mage:) Gutten på 18 har gått ned 7 kg og alle kvisene i ansiktet har forsvunnet. Hæærlig.
stinemora sa for siden:
Skal vi lage veietråd for oktober-starterne?:)
Er forholdsvis fersk, men kan ikke se at en slik tråd er opprettet enda, ser f.eks juli-starterne har, og føler det kunne vært inspirende å ha en sånn!
Selvfølgelig valgfritt om en vil benytte seg av den da:)
Eller ER dette veietråd?
Vi kan vel bruke denne som en Veietråd også, kan vi ikke det da? Synes det er så mye lettere når det bare er en tråd....
Jeg gleder meg i allefall til fredag!!
only39 sa for siden:
Ja :D?? Dette er vel selve veietråden, er det ikke?? :heia:
Jeg har i alle fall tenkt å komme med vekta mi tirsdag kveld, det er min veiedag nemlig! Jeg har ikke vekt i hus, for da blir jeg klin gal og går på den mange ganger om dagen, så!! .. Da er det godt å ha ei venninne som støtter meg fult og helt i dette her og som i tillegg har ei bra vekt, nemlig sånn som de har brukt i "bedre puls". Den får jeg ikke juksa meg unna, avtalen vår er at om ikke jeg er hos ho senest kl 19.00 hver tirsdag så kommer ho hit med vekta! :eek:
stinemora sa for siden:
Åkei folkens! Gleder meg til å se resultater :)
Jeg veier meg på fredag, grugleder meg, og oppdatering kommer da HER :D
jente-23 sa for siden:
hvordan lager man slike fine mål under det man har skrevet? og den flotte måleren med vekt, weight loss ticker? :0)
jente-23 sa for siden:
åh, foressten.. er en ekte oktoberstarter:) startet i førsten av oktober på lavkarbokosthold så vil veldig gjerne være med i denne flotte gjengen her ;-) vi skal ta vare på oss selv:)
MonaLita sa for siden:
Jeg trenger hjelp fra dere! Jeg orker ikke egg til frokost, har spist det noen dager nå, men det verken frister eller tilfredsstiller... Gode forslag til frokost? Savner brød:( -og har utrolig dårlig tid om morgenen! Bruker jeg kokeplater har jeg panikk hele dagen om jeg glemte å slå av platen.... Tips!?
Lizzz sa for siden:
Smothie er saken, om man ikke orker egg til frokost. Lages på under 2 min og man kan ta den med seg, og nyte den på vei til jobb :)
MonaLita sa for siden:
Hmm.. Godt tips! Må investere i en smoothiemaker jeg da... Noen som har andre like gode tips til bruk i mellomtiden?:)
stinemora sa for siden:
Her står det heldigvis greit forklart, viss ikke hadde ihvertfall jeg vært lost ;)
stinemora sa for siden:
Jeg er helt fersk selv, men du finner mye nyttig på denne linken :
forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116 :)
jente-23 sa for siden:
takk:)
Jolly sa for siden:
:)
Heisann. Her var det en tråd med mye liv. Håper det er greit at jeg henger meg på. Begynte på ny økt med Ketose nå på mandag, så har min 4.dag i dag.
Hadde ei økt i fjor på samme tid, tok da ca 7 kg, nå håper jeg på 5 til. Og målet blir på max 8 uker.
Jeg var inne i 8 uker i fjor også, og jeg så at det var veldig greit å sette seg kg mål, men også dato for når jeg skulle slutte med ketose for å gå over til lavkarbo og stabilisering. Ketolyse er en tøff kur, som er ganske brutal ang tilførsel av fett, og iallefall min kropp fikk etterhvert nok. Jeg ble kvalm og uvell, og det var ikke særlig apetittvekkende. Nå sier "sjefen" for ketolysekuren at en kun skal holde på med denne kuren i kortere perioder, for så å stabilisere, og det tror jeg faktisk er veldig viktig. I tillegg så skal du kun spise når du er sulten, og når du kommer dit at det ikke lengre frister med mat, og du blir kvalm av fett (fløte, seterrømme mm) da tror jeg det er lurt å rett og slett ta en pause. Så, det har jeg nå gjort.
Nå har ikke jeg så mange kg igjen som jeg har ønske om å fjerne, og ikke er det noen helsekrise lengre, heldigvis. Men, greit å få tatt det nå, alderen min tilsier at det iallefall ikke blir enklere med åra.
Og til dere som er helt nye i Ketolyse, det er en kjempebra kur til å komme igang med slanking på, men ikke noe diett du kan leve på over lengre tid. Bestem deg for antall uker på ketolyse, stabiliser noen måneder på lavkarbo, før du igjen tar ei økt ketolyse. Så skal dere se at dette går kjempebra !! Gleder meg til å følge med fremover mot jul. Sammen er vi sterke!
Jolly sa for siden:
UPS!! Ser at det er lenge sia jeg var her inne ja, hehe. Må kanskje justere både sitater og ticker ser jeg. Jaja, hvordan gjorde jeg det da tro......:confused:
Jolly sa for siden:
Prøve no då serru?
Elisabeth1985 sa for siden:
Hei, hiver meg på her jeg :) Gikk en måned på ketolyse i juli/august, gikk ned 4-5 kg på den tiden. Skulle ha en sprekk for å være med på utdrikningslag, men sprekken vedvarte. Har nå bestemt meg for å begynne igjen, begynte mandag. Allerede i går, onsdag, sprakk jeg.. Men i dag er jeg på igjen, og har utslag på stixen puh
Som det står i signaturen min så veier jeg nå 93kg (det samme som jeg veide når jeg begynte i juli......), og ønsker å gå ned til ca 75kg. Kan hende dette målet flyttes litt frem eller tilbake, er ikke sikkert det blir nødvendig med så mange kg.. Er 180cm høy. Første delmål er 90kg, noe jeg regner med å nå ganske fort, da jeg tror de kiloene er stort sett vann. Etter det går det 5 og 5kg pr delmål. Håper å kunne stille i bikini neste sommer :)
Noen fra Hedmark/Oppland her forresten?
Hei,
Dersom du går inn i linken som jeg la ut i post 2 så vil du finne linker til masse inspirasjonstråder vedr. frokost, lunsj etc. Husk at lavkarbo er mer enn egg, he, he… selv om omelett er en grei frokost klasikker. En ide er å slutte å tenke på frokost/lunsj/middag – middagsmat går fint til alle måltider, mange her inne som spiser middagsrester til frokost!
only39 sa for siden:
Lag deg en salat, altså feks 2 egg i småbiter (hardkokt), en halv boks creme fraise, en pose majones, en halv kylling som du river, en vårløk og 1 ss hvitløkspepper. Så har du denne i en boks i kjøleskapet.
Når frokosten kommer kutter du opp en halv hjertesalat, en liten neve ruccula og har halve Kyllingsalatmix'n over! Jummyyyy ! Og du kan jo bytte ut kyllingen med tunfisk og reker, eller ha skinkebiter... :)
Eller, bare rull gulost og skinkeskiver sammen med en tynn stripe grønn paprika og et par ruccolasalat.. mmm... og frots i ost!!
keefee sa for siden:
Fremdeles ingen utslag...
Begynte på mandag.
Mosjon:
mandag: ikke noe særlig mye mosjon, bare som vanlig, korte tur og tryller kofferten til flyplassen og leiebilparkering
tirsdag: 20 min interval trening, 20 mins medium vekt trening
onsdag: ikke særlig mye mosjon, mange korte turer
torsdag: ikke særlig mye mosjon, to 10 mins turer, trylle kofferten hjem
Kosthold:
mandag:
F: 4 stykker kokos mandel cookies L: 6 skive kokt skinke, 1 skive nøkkelost, 75 g makrel i tomat M: Proteinshake M: Halv stykke grilletkylling, 100 g Maarud's jaguar mix (nøttemix)
tirsdag:
F: 1 stykke hel kokt egg, 2 stykker kokt eggehvite, 3 skiver koktskinke, 100 g agurk, 100 g tomat, 1 stykke kokos mandel cookies L: halv stykke grilletkylling og salad M: 6 vafler med kokosmel (1,5 recipe) c.a. 7 kh M: middagsalat og 1 stykke kylling lår og 50 g Maarud's jaguar mix (nøttemix)
onsdag:
F: kaffe med 1 msk cocosa, 5 stykker kokt skinke, 2 stykker hel kokt egg, agurk 100 g, tomat halv 50 g L: 2 stykker hel kokt egg, 1 stykke kokt eggehvite, middag salad, 2 vafler med kokosmel (0,5 recipe) 3 kh M: 4 skiver røykt laks c.a. 60 g, 6 stykker store kokt skinke, 4 skiver syltet agurk, 3 ss surkål, 4 ss eggerøre M: 25 bitte små biter sashimi moriwase 3 biter laks, 3 biter kveite, 1 hel delt i mange biter kamskjell, 3 stykker reker, 3 bitter hval (?) ikke sikkert men spiste den opp
torsdag:
F: 5 stykke bacon, 2 stykker hell kokt egg, 100 g agurk, 1 liten bitten brie c.a. 10 g L: 3 stykke bacon, 1 skiver tine norvegia ost, 1 kokt hel egg, 1 kokt eggehvite, 1 stor tomat c.a. 100 g, 100 g agurk M: 1 stykke bacon, 2 skiver kokt skinke, 2 kokt eggehvite, 6 stykke cherrytomat c.a.75 g M: 4 vafler med kokosmel (1 recipe) 5 kh,med 400 g tulip baconterning, spinat og 5 stykker cherrytomat, og hvite sjokolade laget av c.a. 150 g cashewnøtter , 5 ss kakaosmør, 1 ss cacosa og 1,5 coke zero.
[color=#000000][/color]
Er jeg på riktig spår? Så frustert nå å ikke komme i ketose. ja ja, jeg vet, jeg må vare tålmodig og ikke stresse. Jeg har nettop veide meg, jeg har gått opp i 1,5 kg...
[color=#000000][/color]
Da var det veiedag!
og jeg sier bare YOHOOO!! en pangstart!! 2,9kg ned siden mandag!!
Men jeg har mmmmmmyyyyyyyyeeeeeee å ta av!! så merker det ikke akkurat. Skal ta en snikveiing på mangdag også, for da har jeg gått på kuren i en uke.
ha en super dag og super helg alle sammen!!
lille74 sa for siden:
gratulerer
lille74 sa for siden:
hva du kan forvente er vel litt person avhengig. jeg mista 23 kg på 9 mnd...
stinemora sa for siden:
Veiedag :)
29/09: 101,2 kg
o8/10: 98,3 kg -2,9 kg
15/10: 96,5 kg - 1,8 kg
Måledag :)
29/09:
Legg: 42
Lår: 73
Rumpe: 120
Hofta: 123
Midja: 103
Bryst: 110
Hals: 38
Overarm: 40
Underarm: 29
08/10
Legg: 42 -
Lår: 70 -3 cm
Rumpe: 118 -2 cm
Hofta: 119 -4 cm
Midja: 96 -7 cm
Bryst: 107 -3 cm
Hals: 38 -
Overarm: 39 -1 cm
Underarm: 28 -1 cm
[color=#ff0000][/color]
15/10
Legg : 42 -
Lår : 70 -
Rumpe: 118 -
Hofta: 119 -
Midja: 95 - 1 cm
Bryst: 107 -
Hals: 36 - 2 cm (!)
Overarm: 38 -1 cm
Underarm: 27,5 -0,5 cm
Yuhuu!:D
bjorg sa for siden:
Da har enda et kg reist fra min kropp:)
Frk. Fryd sa for siden:
Hei dere! Her slenger jeg meg på, jeg begynte onsdag for halvannen uke siden. Det er vel ketolyse jeg driver med, men jeg har ikke lest boken.
Jeg skal ned 19 kg, og jeg tror jeg er i ketose, stixen sier i hvertfall det alle gangene jeg har målt. Jeg gikk ned ca 1.8 kg første uken! Jeg vil gjerne være med å veie fredager, jeg begynner neste fredag.
AKR sa for siden:
Gratulerer med flott nedgang dere som har veiedag i dag!
Jeg fikk utslag på stixsen i går og er i ketose :D Gleder meg til veiedag på mandag!
keefee sa for siden:
Hei folkens!
Jeg fikk utslag i går. Svak men betyr mye for meg.
9/10/2010: 67,5 kg
bjorg sa for siden:
I går laget vi oss en fantastisk god middag. Fiskesuppe med mye fløte til forett, biff med fløtestuet sopp og irish cofee til desert. Vi brukte til sammen en halv liter fløte på middagen. Etterpå hår jeg kjent meg kvalm og uvell. Bare tanken på fett gjør meg kvalm. Er det noen som har samme erfaring fra skikkelig fete måltider?:confused:
keefee sa for siden:
:D Jeg vet ikke, hang in there. Jeg spiser bare litt fløtre. Føretrekker cocosa i nesten alt. Er du glad i kokos smak? Smak varierer litt, noen som smaker ikke kokos og noen smaker kokos. Har du cocosa i kaffe så er noen av dine behøv dekket og så slipper du å fløde middag med fløtre?
(Jeg blir ikke kvalm av store mengden fett, bare stapp mett!)
behelen sa for siden:
Hei :)
Velger å legge meg til her, jeg starter i dag og tror det kan bli greit med litt støtte som dette :)
Jeg sliter litt med å finne fram her inne, og kan nok komme til å poste litt feil her og der.. Kommer seg vel etterhvert.
Har prøvd det tidligere, med hell egentlig, men er enda mer motivert nå, så håper det kommer til å gå greit :) Skal ut og handle etterpå, fikk mange gode tips her nå!
Dette skal vi klare :)
MonaLita sa for siden:
Måtte oppdatere Ticker, dette er jo gøy! Begynte på søndag, veide meg i går (uoffisiell veiing, den offisielle er på søndag) -2,3 kilo! Hipp hurra!
Frk. Fryd sa for siden:
Gratulerer Monalita!
Jeg blir litt uvel av tanken på å drikke fløte f.eks men innblandet i mat går det helt fint. Vi laget tikka masala i går, og den var nydelig. (oppskrift her inne) Jeg veier meg alt for mye hehe. Flere ganger daglig, men håper jeg klarer å venne meg av med det snart.
MonaLita sa for siden:
Takker for det:) Kjenner meg igjen i å veie seg for mye hehe... og det går hardt ut over ketostixene! :D
Synes det kan være vanskelig dette med å vite om man har fått i seg nok fett, riktig mengde karber osv... (jeg er ingen stor fan av å måle/veie alt jeg spiser. får litt grete rohde assosiasjoner da... ) For noen av dere klarer dere helt fint med to måltider pr dag, andre må opp i flere. Noen kan kose seg med litt "snacks" på kveldene, andre ikke...
Eneste måten jeg føler jeg vet om jeg har gjort det riktig på er "dessverre" vekta dagen etter..
Så lenge jeg klarer skal jeg prøve bare spise "ren" mat. Altså ikke bake noe, lage snacks osv... Det skal jeg prøve å vente så lenge som mulig med, for jeg vet jeg blir lei etterhvert. Da jeg husker fra forrige gang jeg prøvde meg på ketolyse; da var jeg veldig opptatt av å teste ut alt mulig av brød, kaker, pannekaker, vafler osv osv...
Vi er alle forskjellige!! Men tenk så kjekt det hadde vært om man hadde en "fasit" på dette her!!
god helg alle sammen!!
only39 sa for siden:
Snartslank?: Jeg tror faktisk det en en slags fasit på dette her! :)
og det er:
:)" så lenge du er motivert, seriøst engasjert og gjør det på din måte så funker det og du kommer i mål" :)
Når i prosessen man velger å legge inn snacks, prøve ut diverse og sånt tror jeg er individult ja, for noen trenger det fra dag en for ikke å sprekke totalt når det har gått en stund og andre velger å vente, slik som du. :)
Tvi tvi, uansett!
OG ALLE HER I TRÅDEN: Jeg gleder meg til å rapportere på tirsdag kveld om vekta og målene, ser jo oppløftende ut. Merker ikke noe på klær eller noe ennå og syns magen er STOR og ser gravid ut, men men.. går nok bra og jeg gir meg ikke! :eek:
Hei,
Det med veiing er viktig i begynnelsen, noter gjerne ned hva normal mengdene for dine porsjoner er og skriv det ned på en lapp, det tar ikke lang tid før man tar ting på øyemål. Jeg veide de første 14 dagene og nå veier jeg bare når jeg tar i bruk nye råvarer. ...og dersom du setter av ei uke til veiing så kan du også benytte anledningen til å bruke Diett.no, Mat på Data, eller Homer Simpson's excelark: Beregne energiprosenten.
Hei,
For de av dere som sliter med fettet, så pleier vi å anbefale at man begynner med litt å øker på etterhert. I tillegg så finnes det noen linker vedrørende fett som er anbefalt lesestoff som oftest kurerer fettforbien.
Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen
Er fett og ketose farlig?
Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig
Lizzz sa for siden:
God morgen! Hoppet på vekten i dag, og jammen har jeg ikke gått ned 5 kg så langt! Jeg er superfornøyd :) Er på dag 16, jeg har vært skikkelig forkjøjet noen dager nå, så det har ikke blitt så voldsomt med trening de siste dagene!
bet99y sa for siden:
Hei alle oktoberstartere! Jeg vil gjerne bli med å slanke meg og veie meg sammen med dere. Helsa begynner å skrante og jeg må ned minst 20 kg.
Har prøvd Grete Roede før, men var alltid sulten under den kuren uten at jeg klarte å gå ned i vekt.
Jeg har nettopp bestilt ketolyse startpakke, men starter å finne informasjon på dette nettstedet i dag - det er enorme mengder med info forresten .. :)
MonaLita sa for siden:
Veiedag, og kan ikke si meg annet enn fornøyd:) Spiser karbs på "rus", veier ikke maten eller noterer ned hvor mye jeg spiser (det blir litt voldsomt for meg.)
Dagens status etter 1 uke: -2,8 kilo. La det fortsette slik:D
bet99y sa for siden:
Så flott! Gratulerer til deg og de andre oktoberne som har gått ned! :)
Gratulerer så masse til alle dere flinke "oktoberstartere" (og alle andre så klart!!)
Gleder meg til å gå på vekta i morgen (en uke på kur.. ) selv om min veiedag skal være fredager!
Håper alle har hatt en knallfin helg i det strålende høstværet vi har nå!!
stinemora sa for siden:
Velkommen alle nye og gratulerer alle flinke slankere :)
Da er første uka mi på kuren over! Og lykkelig er jeg over å se at vekta mi viser hele 4,3kg mindre!!
Slik pangstart liker jeg veldig godt- det gir meg en stor dose motivasjon til å fortsette i samme tralten!!
Klistine sa for siden:
Hei alle sammen! Det er litt sent i Oktober kanskje, men jeg startet idag! HAr vært innom her tidligere, men har skjedd mye i livet. MEN nå er jeg meget meget klar!!
Har vært å handlet inn litt saker og ting. Regner med det kommer mer i skaper, kjøleskap og fryser fortløpende :) Nå skal jeg lage meg en grønnsaksomelett med fløte i med brokkoli, squasj og bacon. Med cottege cheese ved siden av!! nammmm!! :))
Vekten viste 83,0 idag tidlig. Noe som er skremmende mye. Jeg gleder meg til å gi fra meg kiloene mine med dere!! :D
LillT sa for siden:
Hei alle sammen! Jeg hiver meg også med her hos dere i oktoberstarter-tråden :D Jeg begynte på ketolyse kuren Onsdag 06.10 men min opprinnelige veiedag er mandager. Idag viste vekten minus 3 kilo :p
Dette blir spennende fremmover! Jeg skal ned 25-30 kg, tror jeg :rolleyes:
Jeg er veldig lat, så jeg har ikke trent.. det er vel anbefalt å trene 30 min hver dag så det er vel bare å hive seg rundt da :rolleyes:
Det er uansett veldig motiverende å lese og høre fra alle som har vert så flinke å gå ned! keep up the good work ppl :spent:
aze sa for siden:
Hei:) Blir med her jeg å, veiedag fredag:) Vil ned 8 kg til sydentur før jul.. litt urealistisk, men skal forsøke!! :)
aze sa for siden:
Endelig fikk e til å lage en sånn..:) God middag alle sammen..AKR sa for siden:
......
Klistine sa for siden:
Nå har jeg vært på butikken å kjøpt med stix... Men når kan jeg teste egentlig? Må jeg vente i 3-4 dager eller noe, eller hvordan funker dette? :)
stinemora sa for siden:
Hei :)
Har du gått på kuren lenge? Det er ingenting i veien om du tester deg før du har kommet skikkelig igang med kuren heller, da får du i verste fall ikke utslag, og da vet du hva du har å jobbe mot:)
Blir det utslag på stixen har du kommet igang, og da er det bare å fortsette!
Lykke til!
Klistine sa for siden:
Nei, jeg starta idag nemlig.. Derfor jeg lurte litt :p Kanskje greit å vente noen dager?
stinemora sa for siden:
Ok, det gjør du som du vil med, men regner med at du vil se utslag på stixen innen 4-7 dager ihvertfall:)
Er i startfasen selv, og her tester jeg flere ganger om dagen, selv om jeg vet det ikke er nødvendig. Blir litt opphengt i det! Jeg hadde lilla stix etter 3 dager.
Anninemor sa for siden:
Hei!
Henger meg på her jeg :)
Har gått på ketolysekuren en gang før, for ca 1 år siden. Da klarte jeg å gå ned 15 kg. Nå har en del av desse kiloene kommet tilbake, desverre:(
Har prøvd å spise et "normalt sunt koshold", men dette passer tydligvis ikke for kroppen min, så nå er det tilbake på ketolyse:)
b0n sa for siden:
Hei alle sammen!
Håper det er iorden at jeg får være med i denne gruppa!
Startet med ketolyse Torsdag 7.10-10.
Men helgen har vært litt vinglete pga nattevakt.
Men fra ogmed i dag er jeg klar for og kjempe mot vekten.
Personlig synes jeg ketolyse her helt fenomenal, for du går aldrig sulten!
Jeg har ikke bok, stix eller er den som veier mat.
Men derimot er jeg kjempe motivert!
Gikk opp 25-30 kg opp i mitt svangerskap.
Har klart og gå fra 80 til 67 bare ved og amme og gå turer,
men der stoppet det opp for ett halvt år siden, fødte 2.8-09.
Så nå håper jeg på og få resultater fram til 1. Januar.
Jeg skal ned til min orginal vekt før svangerskap som var 55 kg.
Klistine sa for siden:
Spiste sinnsykt god middag idag, og tenkte å dele med dere!
1 kyllingfilet
1 skive bacon
brokkoli
fløte
Masse krydder
Stekte kyllingfileten i passe store biter med masse krydder på (kyllingkrydder, chili, salt, pepper, hvitløk), kokte brokkolien. Stekte baconet lett, og hadde det sammen med kylling og brokkoli i stekepanna.
Helte fløte over alt smmen og lot det koke i noen minutter til krydderet hadde trekt seg godt inn i sausen.
Meget meget godt!!
Lindaplinda sa for siden:
Jeg hører vekl hjemme her jeg også:) Jeg begynte med lavkarbo uten å ha noen spes retning, men gikk ordentlig inn for å prøve på ketolyse forrige uke:)
LillT sa for siden:
Jeg har heller ikke bok, stix osv.. Men jeg har lært veldig mye fra forumet her! :p Har bestillt meg en type kokebok med handlelister osv for jeg føler jeg trenger å ha noe annet enn bare internett for å finne oppskrifter og sånne ting :o Men for ett superbra forum! alt man lærer.. helt utrolig!
Jeg har leita litt etter etter svar på om man kan spise tyggis? :p Noen som vil kommentere det? Jeg er igrunn litt avhengig av tyggis eller lignende, siden jeg røyker og jobber i en klesbutikk så synes ikke jeg det er så veldig stas å lukte røyk når jeg prater med kunder :rolleyes: noen tips der? bortsett fra å faktisk slutte å røyke :p Nå må jeg liksom ta en ting av gangen her, hihi!
Hei,
Desverre ingen tyggis på ketolyse, med du kan spise store IFA, Fribol drops kjøpt på apoteket ellers er det endel som bruker munnskyllemiddelet SB12.
Vil bare minne om at mange regagerer på inntak av kunstige søtningsmidler som finnes i stor IFA og Fribol dropsen, alt fra mageondt til diare... Ellers så kan man jo f.eks. tygge på persille
God morgen!
Ville bare ønske alle dere nye velkommen jeg! Koselig at vi er så mange her! Blir spennende å følge alle sammen!!
stinemora sa for siden:
Ja, artig at vi er mange, blir spennende å følge med på!
Noen av dere nye som skal på ketolysekurs i trondheim idag da?
Vi er to som har meldt oss på:) Hurra!
only39 sa for siden:
Hei og velkommen!
Jeg vil ikke ta i mot kiloene dine men jeg kan hjelpe deg å kaste de langt f.. i vold! :D Sånn at du aldri kan få de igjen..
Jeg har veiedag i dag, det blir skikkelig spennende, har juksa litt og tittet på målbåndet i dag, dvs, det gjør jeg om morgenen,og det viser i alle fall at kroppen har blitt litt mindre!!
Håper jeg kan glede både meg og dere med en fin vektnedgang i kveld!!
Fjasnissen sa for siden:
Ingen grunn til å vente. Noen kommer i ketose nesten umiddelbart. Jeg sjekka på kvelden første dagen min, og fikk utslag. Regelen er vel at du får det mest korrekte utslaget på kvelden, to timer etter siste måltid.
only39 sa for siden:
Du har fått kommentar på tyggis over her.. men jeg ville bare gi deg et annet tips også.
Kjøp ei litt ok skriveblokk, gjerne sånn med ringpern i enden for de er så gode å bla i, og skriv opp hva du lager til lunsj,middag osv, for da har du noe å gå tilbake på om det skulle bli litt vanskelig. I tillegg kan du lage dine egne versjoner av en oppskrift feks fra dette forumet, og da kan du regne ut karbo i tillegg, sånn at du har det for senere.
Jeg anbefaler deg VELDIG å kjøpe boka til Torkil, den er rett og slett som en "bibel" å regne, for du trenger mye grunnleggende informasjon, som han skriver om på en enkel og forståelig måte. Boka får du kjøpt på nettet eller du kan klikke her og se om det er noen som forhandler produkter og bok i nærheten av der du bor.
Velkommen i gjengen forresten!! ;)
only39 sa for siden:
Velkommen hit! Klart du kan være med du også.
Jeg sier til deg som jeg har skrevet til Klistine: Tips fra meg:
Kjøp ei litt ok skriveblokk, gjerne sånn med ringpern i enden for de er så gode å bla i, og skriv opp hva du lager til lunsj,middag osv, for da har du noe å gå tilbake på om det skulle bli litt vanskelig. I tillegg kan du lage dine egne versjoner av en oppskrift feks fra dette forumet, og da kan du regne ut karbo i tillegg, sånn at du har det for senere.
Jeg anbefaler deg VELDIG å kjøpe boka til Torkil, den er rett og slett som en "bibel" å regne, for du trenger mye grunnleggende informasjon, som han skriver om på en enkel og forståelig måte. Boka får du kjøpt på nettet eller du kan klikke her og se om det er noen som forhandler produkter og bok i nærheten av der du bor.
I tillegg, jeg tør å være så ærlig at når jeg ser at du skal ned til 55 kg,så vil jeg tro at du ikke er så høy, som feks meg som er 172?
Vi som er overvektige kan ofte syns at det virker rart med en så lav ønskevekt som 55kg, men det er viktig å huske på at den det gjelder uansett skal føle seg vel, og ok, så jeg mener ikke dette som noe kritikk eller noe. Men jeg er helt sikker på at jeg ikke er alene om å ha tanken...
Uansett, velkommen i oktobertråden og lykke til!! ;)
only39 sa for siden:
Velkommen i gjengen!
Nei, dessverre er det ikke alle et "normalt sunt kosthold" funker for, og jeg har innsett at jeg må, etter endt ketolysekur, over på lavkarboliv, for alltid! Men det er jo sååå mye godt man kan spise, egentlig er det nesten alt, bare droppe ut potet, ris, sukker, pasta, hvetemel og litt, men fyy så mye vi KAN spise på lavkarbo, som smaker nyydelig!!
... lykke til!;)
Klistine sa for siden:
Jeg måtte en liten sniktur på vekta idag morres jeg.. Den viste -1,1 fra jeg STARTA IGÅR :O Er det fysisk mulig? :p Det må være noe feil... :p
bjorg sa for siden:
Sliter litt for tiden. Vekta står stille, eller heller litt opp:( Testet i går, og dagen før det og var ikke i ketose lenger. Spiste et eple søndag og mandag, kan det virkelig gi slike utslag? Er det noen som har erfaring med hormonspiral( har ikke menstrasjon, men regner med at syklusen er der likevel), og at dette kan ha innvirkning? Trenger all hjelp og oppmuntring jeg kan få, men gir selvsagt ikke opp:)
Hei,
Frukt hører ikke hjemme på ketogene dietter, så ja det er nok årsaken til at du ikke er i ketose.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.