< Tilbake til oversikten

Oktoberstarter-tråd?

LillT sa for siden:

Tusen takk for tips angående tyggisspising! :p idag gikk jeg hele dagen uten tyggis og det gikk egentlig helt greit. Så da er det vel best å bare slutte med det ;) Jeg vil ikke ha i meg mer en 15 karber daglig så da er det ikke vert de ekstra karbene for en ussel tyggis altså :D

Har tenkt på den boka som torkil har skrevet og tror jeg skal bestille meg en! :) Blir jo litt nyskjerrig når der er så mange som skryter av den :D

Hvordan føler dere andre her i oktoberstarternes-tråd det går så langt?:w00t:

Klistine sa for siden:

Anbefaler boka! Kjøpte min fra bokkilden.no, porto kostet ingenting og jeg bestilte natt til mandag og fikk den i posten idag :D Har nettopp lest ut hele og er veldig fornøyd!

Føler det går bra. Er bare på dag 2, og gleder meg til å bake brød, rundstykker og slikt, for jeg savner det allerede! :D brødmons Må kjøpe bakemix og soyaprotein først! :D

Klistine sa for siden:

Tissa på en pinne nå, og jeg er i ketose :D Fikk nest høyest utslag etter snaue 2 dager på kur!! :D

LillT sa for siden:

Klistine: Så bra at du anbefaler boka :D den har jeg nemmelig nettopp bestillt! hihi. Gleder meg til å lese den! men hva står i den, egentlig? som man ikke finner her inne tenker jeg på :rolleyes:
I morgen har jeg vert en uke på ketolysekuren og jeg gleder meg også til å bake brød osv :D Jeg må bare komme litt bedre igang med enne kuren før jeg begynner med testing av bakst. Er jo mye å lære :p

Lykke til videre :D

only39 sa for siden:

Og her er resultatet etter 9 dager på ketogen kost:

Ved start 4.oktober:
Hoftemål: 114cm
ved navel: 105cm
under byste: 100cm
Lår: 65 cm

I dag, 12.oktober:
Hoftemål: 108,5cm betyr minus 5,5
Ved navel: 100cm betyr minus 5,0
Under byste: 94,5 betyr minus 6,5
Lår: 62 .............. betyr minus 3
TOTALT 20 CM mindre!!
Vekt 4.oktober var 92,4
I dag 12.oktober .. 91,4
MINUS 1 KG..

Jeg må innrømme at jeg hadde håpet på en større vektreduksjon den første uka (9dager), men når jeg ser målene mine så er det helt greit! Jeg har ikke tenkt å gi meg! Om jeg mister 20 cm pr kg så trenger jeg ikke gå ned mer enn 6 til, bare så synd at låra mine da er 46cm i dia, det er litt lite!! :D:eek:
Bare tøys altså dere, for jeg vet jo at cm ikke fortsetter i samme intervaller hele veien! ...
... jeg går med glede inn i ei uke til i ketose

b0n sa for siden:

Jeg er vel kansje ikke så høy jeg er 157 nemmelig :o
Ideal vekten min burde vel ligge 57, men jeg veide 55 når jeg ble gravid og tror jeg vil være mest fornøyd med meg selv om jeg lander der til syvende og sist, blir nok overlykkelig bare av og havne under 60 tallet igjen :D

Jolly sa for siden:

Hvorfor ikke bare kjøpe deg en proteinshake som du kan ta til frokost? Da får du i deg alle de næringsstoffer du trenger, å tilsetter du litt husk i tillegg så holder den til lunsj. Bare pass på at du kjøper en som har max 4 carb pr. 100 gram om du skal inn i ketose. Dette tipset fikk jeg fra min Ketose mentor og det fungerer meget bra ;-) Og enda bedre om du har det travelt om morgenen.

Jolly sa for siden:

Ble visst feil sitat som ble med på innlegget mitt over her, men skitt au.

Lenge sia jeg har vært innom, vært noen aktive kvelder med mye møter og da blir det ikke til at jeg gidder mer data når jeg kommer hjem.
Ketose går ikke så bra for å si det slik, men jeg tror jeg greier å holde meg sånn pass okei på lavkarbo iallefall. Jeg kjenner at jeg har ikke greid å ha fullt fokus denne gangen, slik som sist. Så ligger fristelsene der, så er det for lett å bare ta. Sist jeg var på ketose, så var jeg steinhard, beundra meg sjøl faktisk for ståpåviljen jeg hadde da. Den er ikke der nå iallefall. I går var det nystekte kanelsnurrer på jobb, og ho som lagde dem er det mest unike mennesket jeg kjenner når det gjelder gjærbakst. Så, jeg bare måtte ta en når jeg gikk fra jobb. Synd , men men....jeg gir meg ikke helt da. Var på vekta i dag, og det var ned 0,5 kg på litt over ei uke. Og jeg får være fornøyd med det da, når jeg ikke greier å ha full kontroll på meg sjøl, hehe.

b0n sa for siden:

På dag 3 (eller dag 6 men startet på nytt på mandag siden jeg hadde nattevakt i helgen som var og følte ikke at jeg hadde kontroll.)
Har jeg gått ned 1 kg når jeg veier meg på morgenen og halvt kg på kveld.

Tror kansje jeg drikker litt lite vann?
Drikker mye te da jeg ikke er noen flink vann drikker desverre..

Men lurte på om noen har noen lette trenings tips?
Jeg er igrunn veldig aktiv, men pga kronisk kne lidelse må jeg beherske meg med treningen så lette trenings tips taes i mot med stor takk! :)

Haremamma sa for siden:

Jeg har også akkurat startet (3. dagen min i dag) på min lavkarbovandring. Håper å ta av 10-15 kg. Er veldig spent på dette opplegget, og jeg har valgt å plukke litt fra de forskjellige kurene. Skal holde meg unna alt med sukker i, vanlige brødsorter, ris, poteter, pasta og frukt. Være restriktiv med gr.sakene som vokser under jorda. Kommer nok til å drikke litt biola og sk melk, tror jeg.

Jeg ble tipset om dette nettstedet av en venninne tidligere i høst, og så har det ligget og modnet i litt over en måned, før jeg nå endelig bestemte meg for å gå for dette opplegget.

Det er veldig mye super kunnskap her for ferskinger, og jeg har lest side opp og side ned - til øynene ble både store og våte :o

Jeg er ikke så godt kjendt her inne enda, så jeg har ikke laget meg dagbok med disse fine reduksjonsrekkene folk inne her har.

Var ikke tenkt på å poste noen innlegg enda heller, men da jeg så denne oktoberstartertråden, tenkte jeg at jeg får bare hive meg på først som sist.

Ser virkelig frem til å bli bedre kjendt med forumet og menneskene her :)

b0n sa for siden:

Velkommen skal du være, trivelig med andre "ferskinger" her inne, og lykke til med og nå målet ditt! :)

Haremamma sa for siden:

Takk, ilige måde :)

Helene M sa for siden:

Hei! Vet dere, jeg tror jaggu jeg slenger meg med på denne tråden jeg! :D

Jeg har ikke mottatt ketolysetablettene eller stixene ennå, så jeg aner ikke om jeg er i ketose. Men jeg har spist under 15 g kh om dagen siden mandagen, så jeg håper jeg nærmer meg ketosetilstanden snart :)

Litt dumt å¨henge seg på midt i oktober kanskje? :o

Fjasnissen sa for siden:

Hei.... hvis du har liggi på under 15 gram karbo om dagen, så er du nok i ketose. Merker du noe til at ånden din har endra seg, eller at kroppen føles annerledes? Det er like sikre tegn som å tisse på en pinne noen ganger... og tablettene hjelper deg ikke inn i ketose, men er tilskudd av mineraler du får for lite av i kostholdet.

Hvorfor skulle du ikke henge deg på i denne tråden? Ingen regel som sier at man må starte den 1. i måneden. Hvor ellers skulle du vært med? ;)

Klistine sa for siden:

Enig med fjasnissen, det er her du hører hjemme ;)

Velkommen i gjengen!

Vimp sa for siden:

Jeg er helt ny og jeg starter opp på søndag.
Her skal en slankes før julebordsesongen setter inn. :D

FrustrertFrøken sa for siden:

Jeg er med her i stedet jeg!:) Jeg begynte egentlig i september, men kom ikke i gang skikkelig før nå i oktober.. (Mye sprekk de 2 første ukene)
Jeg begynte skikkelig den 4 oktober, og har ikke hatt en eneste sprekk siden da..
Jeg veier litt innimellom foresten, så jeg skriver opp når jeg er fornøyd med meg selv:)
Målet mitt er foresten å veie mellom 55 og 60 kg:) Det er ideelt for meg:)

Startvekt: 90,3 kg
Mandag, 11 oktober: 85,7 kg
Torsdag 14 oktober: 84,0

Helene M sa for siden:

Ja, ånden er litt rar ja. Og jeg som var avhengig av tyggis før, sliter litt:p Kanskje jeg skal kjøpe meg et sånt "to-go-tannbørste-og-tannkrem".....

Hehe, trodde kanskje det var en regel, at man måtte starte i begynnelsen av hver måned:cool:

Fjasnissen sa for siden:

Neida..... ingen høytidelighet i når man begynner :)

Kan anbefale store IFA (de i pose) eller Fribol drops fra apoteket. Begge er lovlige og ganske så gode. Hjelper nok litt på ånden også (som betyr at du er i ketose - gratulerer) ;)

Klistine sa for siden:

Har veiedag imorgen, men låner naboen sin vekt og får besøk imorgen! Så da måtte det bli idag! Meget fornøyd!!

Startet på mandag, 4,5 dag siden ca. og ned 2,4 kg :D juble

Helene M sa for siden:

Så bra Klistine! :D

:heia:Heia heia!

Helene M sa for siden:

Åh! Jeg elsker store IFA:D Men jeg trodde det var sukker i dem jeg... Nå ble jeg gledelig overrasket :o

only39 sa for siden:

Det er jo 15kh i EN POSE, kan ikke skjønne at dette er lovlig da??
Cirka 22 drops i en pose, det blir 0,67 karb i EN drops, sånn cirka..
.. dumt å få karber av IFA da.. og det er vanskelig å stoppe etter bare en...

Helene M sa for siden:

Ååh... Nå ble jeg ikke så glad allikevel.

Umulig å stoppe etter bare en:(

only39 sa for siden:

Stå på! Du klarer det!! :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Næringsinnhold i stor IFA pr 100 g
nidar.no/eway/library/forms/showMessage.aspx?oid=1799&fid=0&ft=1&dp=/eway/custom/design/eway4
47 kh – 45 g sukkeralkoholer = 2 kh/pr 100 g[b][/b]
I posen: 15 kh – 14 g sukkeralkoholer = 1 kh i posen

stinemora sa for siden:

Var på ketolysekurs og da jeg prøvde å ta opp det der med å trekke fra sukkeralkoholer så avfeide kurslederen det helt og sa at man skal forholde seg til det karbohydratinnholdet som står..hva er riktig da mon tro? :confused:

jente-23 sa for siden:

føk ned første uka, men denne uka står det stille gitt.. hm. er helt ny så kan være ting som ødelegger etc som man må være obs på.. hva kan det være montro :P

er det ikke lov med bringebær foressten? eller, rettere sagt er det noe som kan stagnere vekta?.... er noe som jeg anser som godteri som jeg har lyst til å kose meg med, æsj håper ikke det er.. forbudt frukt.. ti hi.

uansett, har en good flow... har en superfantastisk følelse, sover gjennom hele nattan, våkner uthvilt, har ingen matlyst whatsoever igjennom absolutt hele dagen, spiser hver 3 litt bare fordi jeg vet kroppen trenger det. tar vitaminer og mineraler og drikker te.. alt er tipp topp :) har på følelsen at det kan rase litt snart.... håper..
veiedagen her er fredager i tråden, right? da er det veiedag i morgen dere?!

stinemora sa for siden:

Større effekt første uka hos meg og tror jeg, men håper da det vil løsne litt snart. Angående bringerbær, jeg tror du kan spise LITT. Ellers skal du holde deg unna frukt og bær(forutenom jordbær, multe og bringebær)
P.s du kan nok ikke spise deg mett på bringebær ;)
På diett.no fant jeg ut at ETT bringebær inneholder 0,16 gr karbo og du skal ha maks 15 gr karbo per dag.
Lykke til :)

tonemor1 sa for siden:

synes dette virkelig er spennende. Har prøvd det meste innen slanking men tror dette virkelig er noe som passer for meg. Starta for 3uker siden, har vært i ketose i vel 2uker med 3kg i vekttap. Har som mål og skal ned 15kilo. Men i desember reiser jeg på en måneds ferie til "smilets land" Thailand. Så dette kan bli litt av en utfordring. Lykke til alle sammen.

snartslank? sa for siden:

Litt stolt av meg selv i kveld!! Var foreldremøte i barnehagen;
og jeg tok ingenting av kakene,snopet,frukten osv osv!! Yohoo!!

måtte bare dele det med noen!

Helene M sa for siden:

Godt jobba! :D

Du kan tro jeg hadde en tøff start på mandagen. Først barseltreff hvorpå alle drakk kakao, latte og spiste kaker. Der satt jeg med vannglasset mitt.

Senere på dagen, bursdag til broren min. Marengskake med krem, smågodt på alle bord og pølse m/brød.... Der satt jeg med en kaffekopp og vann.

Tirsdag samlet vi oss en gjeng i nabolaget for å skravle litt. Hjemmelaget pai, vaniljeis og rundstykker. NOK en gang satt jeg med vann og kaffe..

Hardt, men jeg klarte det :D

Er så utroolig kvalm! Lagde noen vaffler som jeg fant her inne på oppskrifter.. Spiste noen i går, å da ble jeg litt uvell i magen.. Men de var såå gode, at jeg tok en til frokost! Nå har jeg vondt i magen og er ganske kvalm!:( Ikke har jeg gått ned noe siden i går heller.. Å jeg har gått ned i gjenomsnitt en halv kg hver dag.. Hmm..

KimPossible sa for siden:

Hei alle sammen.
jeg startet på ketolysekuren i dag, så jeg slenger meg med her inne jeg også :)
Gøy å ha noen å "prate" med, etter hvert som man har kommet i gang, tenker jeg. :)

Selv er jeg et karbomonster, har jeg alltid vært, så jeg forventer å være skikkelig grinete et par dager, egentlig, når jeg skal spise så lite av det.
Jeg veide meg i morges, og vekta viste 84,5 kg. :snurt:
Liker det ikke, men nå skal vi se da, om ikke ketolysekuren er det som gjør susen. ingenting annet som har gjort det, i allefall.
planen er å komme meg ned på 65 kg. Husker ikke sist jeg veide så lite... kanskje da jeg var 15. kanskje. Huff.

Vel, god helg!!!

Frk. Fryd sa for siden:

Det var veiedag i dag? Jeg har veid meg hver dag.. Jeg har bare gått ned 300 gram denne uken så det er på tide å hive litt mosjon inn i miksen tenker jeg!

Totalt gått ned 2.6 kg tror jeg, men hele 3 cm rundt livet da! Tror jeg skal gjemme vekten, det blir strengt forbudt å veie seg før neste fredag.

Velkommen Kimpossible!

stinemora sa for siden:

Jepp, veiedag for noen av oss ja :)
Jeg oppdaterer bare et tidligere innlegg i denne tråden hver fredag!

Haremamma sa for siden:

Så er jeg snart ferdig med min femte dag på lavkarbo. Har endelig fått tak i sånne ketostix, og var veldig spent på utslaget. Jeg har hatt en rar smak i munnen disse dagene, men synes ikke at det smaker aceton, akkurat. Jeg ble veldig glad da stixen viste lilla farge etter dette vente-minuttet :D
Dette viser tydelig at nå er jeg i gang, så får jeg bare håpe at kiloene forsvinner sakte men sikkert. Ikke er det vanskelig å følge dette heller. Jeg frotser og spiser masse god og sunn mat, men også smakrik og fet mat :p
Akkurat nå har jeg liggende linfrø i bløt - skal brukes i lavkarbobrød etter en oppskrift jeg har funnet her på forumet. Blir nok ikke helt perfekt første gang, men etterhvert så.....

God lavkarbo-helg alle sammen ;)

Haremamma sa for siden:

Flinke dere er :)

Jeg var på korøvelse tirsdag, og der serverte de bl annet wienerpølse med lompe. Så da ver jo valget kjempelett. Vienerpølsene er veldig gode helt natuell også. særlig når de er oppvarmet i pølsebuljong :p

Vimp sa for siden:

Jeg startet i dag.
Skal ned 4-5 kilo, evt. erstatte fettet med muskler. Bilringen skal i allefall bort.
Er enda stappmett etter frokosten jeg spiste kl. 9, så foreløbig går dette kjempefint.

Opheliia sa for siden:

Jeg starter på ketolyse på mandag:D
Har egentlig ligget på rundt 50 gram karbiser pr dag, men jeg vil ha litt fortgang i prosessen:p, vi skal jo til Egypt i påsken;)

Jeg er nok litt utålmodig ja:rolleyes:

Men som sagt, jeg starter på mandag, det eneste jeg sliter litt med er at ketolyseboka mi finner jeg ikke! Hvor den er aner jeg ikke. Leiligheten er ikke såå stor liksom, så jeg lurer litt på om det er min mor som har lånt den? Isåfall ligger den i Stavanger:( Typisk. Jeg prøver å sette opp en "spiseplan" for de første ukene, da jeg har en tendens til å "oi, det får jeg lyst å spise nå" hvis jeg ikke har noe konkret å følge. Men jeg ANER ikke hva jeg skal spise:rolleyes:

Men nå skal jeg lage klar middag og slikt (sen middag i dag...venter på min kjære som er på jobb til 9!):D

Mate sa for siden:

Hei! :)

Jeg blir med her jeg, selv om vi er midt i oktober alt. Jeg har gått ned 15 kilo med ketolyse før, og nå skal jeg prøve meg igjen. Jeg har nok prøvd det meste innen slanking, men dette er det eneste som fungerer for meg. Jeg trenger å gå ned 20 kilo, og i dag er første dag på ketose-diett. Håper det ikke tar mange dager før jeg er i ketose; da begynner moroa! :)

Startvekt: 83,5
Målvekt: 63-64
Veiedag: Hver eneste er jeg redd, men offisielt på fredag. ;)

Helene M sa for siden:

Jeg henger fortsatt på! Har veiedag på mandager.

I dag fikk jeg ikke så mye utslag på stixen... Den var rosa, men nærmere 10 enn 50. Urinen var helt blank, så jeg håper det bare er fordi jeg har drukket mye vann. :)

jente-23 sa for siden:

ligger enda på 75! glemte punche det inn her på fredag. aiai...MEN, går ihvertfall ikke oppover;) så er fortsatt -3kg. og det er da enda godt :> da blir utregningen slik -3kg på 3 uker. hvis jeg ser nedgang på en kg neste uke... da er jeg rimelig fornøyd, da sier statistikken ned ca 3-4kg i måneden og det er ikke feil det!!:)

kan det være vitaminene som stagnerer det hele?håper da ikke det. måtte ha jern, multivitamin, b vitaminer og startet på eye q grunnet konsentrasjonsproblemer som jeg alltid har sliti med. uansett, de vitaminene må jeg ha:))

Vimp sa for siden:

1,4 kg. ned fra i går. Veldig kjekt med en sånn pangstart. :D

Heisann!!
går det bra med alle oktober-starterne? Jeg er nå ferdig med uke2 og har ikke hatt noen sprekker! ikke har jeg hatt lyst til det heller!
Men har merket meg at jeg ikke kan spise så mye salt mat (og jeg som elsker bacon og spekeskinke...) da hopper vekta oppover igjen! Skal jeg spise det så bør det være til frokosten!

Ellers har jeg fått helt dilla på CC,kesam og fløte-krem, med litt funlight saft oppi!! kan fint spise det to ganger om dagen. Ikke noe problem! Nå klarer jeg spise det helt fint uten søtning også, men må ha oppi noen dråper vanilje-essens :)

Vekta har ikke akkurat rast nedover denne uka, men pytt-pytt! veier meg i morgen tidlig (Snikveier meg jo hver dag...)

Masse lykke til videre alle sammen!

Opheliia sa for siden:

Vær litt obs på cottage cheese og kesam, hos meg gjorde det at vekta stoppet helt opp:o Jeg hadde dilla på kesam til lunsj en liten periode, ei uke var nok til å påvirke vekta. Men litt en gang i blandt skader ikke:D

uffda!! kan det være grunnen til at vekta har stått stille denne uka... hihi!! Typisk når jeg har funnet meg en skikkelig god fett-sak!!

takk for tipset! Da skal jeg holde meg unna den noen dager, se om det går nedover igjen da!

b0n sa for siden:

Spiste noen biter godis i dag pluss ett vaffel hjerte og FY så dårlig jeg ble, ingen mer karbo på denne tøtta!:mad:

Opheliia sa for siden:

Du skal se at det ikke gir noen forandringer på vekta:p (Men det kan jo være noe annet også selvfølgelig, vi reagerer forskjellig alle sammen:))

MonaLita sa for siden:

Veiedag - ned 600 gram siden sist søndag. Det blir totalt 3,6 kilo ned på to uker.. Hadde håpet på mer... :/ Meeen, nedgang er nedgang!

Nedgang er nedgang ja!! Gratulerer så masse!!

EAH sa for siden:

Hei alle flinke mennesker! :)
slenger meg med i karusellen og starta det heile idag (ser på klokka, det var visst igår eg begynte)!
Eg er spent, nervøs, redd for at eg ikkje skal klare å gjennomføre målet mitt..
Eg får nesten prestasjonsangst over å sjå kor flinke alle sammen er!

Helene M sa for siden:

Veiedag i dag. Ned hele 3,6 kg :eek::D:D:D:D

Needless to say at jeg er veeeldig glad? :D

Gratulerer så masse! hvor lenge har du gått på ketolyse?

Her var det ingen nedgang dessverre...

b0n sa for siden:

Jeg er mer eller mindre i sjokktilstand!
Har tanterød på besøk og skulle for morroskyld bare gå på vekten for og se om jeg la mye på meg når jeg er inne i perioden..
Og gjett HVA!!

Jeg har tatt av meg 1 kg til!!!
Nede i 65,0!

Jeg er så glad, 2 kg ned på en og en halv uke! :D

Klistine sa for siden:

Såå flinke dere er!! Gratulerer med nedgang alle sammen!! :D

jamat sa for siden:

Hei!
Jeg startet for en uke siden, og er ny her inne. Jeg har vært i ketose siden dag 2, men vekta står ganske stille.....drikker mye og går turer hver dag. Håper det løsner litt denne uka:)

Helene M sa for siden:

En uke!

Kanskje blir det litt ekstra neste uke hos deg:)

Lillebjørn sa for siden:

Jeg vil også være med her :) Jeg har holdt på i ca 4 uker nå.. gikk først ned, sprakk og gikk litt opp igjen :(
Men nå er det bare å ta seg sammen og holde stø kurs. Jeg merket jo hvor godt kroppen hadde av lavkarbo, så bare tull å drive å la seg friste av karboene...
Jeg har det bedre uten :D

jammenpåtide sa for siden:

Hei!

Hiver meg med her! Dette er 5. dagen på Atkins/ (litt forvirra akkurat no), har veiedag torsdag! Treng motivasjon etter fleire korte runder lavkarbo... Bør gå ned i alle fall 20 kg, håper på i alle fall minus 5 før jul, gjerne 8!

Jeg har gått opp nesten 3 kg på 3 dager! Men det er bare min skyld.. hehe.. Jeg datt ut i helga. Festa på lørdag, å da spiste jeg bare "dagenderpå mat" på søndag:p Masse sjokolade, chips og brus! Så det var ikke uventet.. Men nå er jeg back on track:D

Det er det som er det viktigste; å bare tenke at gjort er gjort, og starte på igjen!!

Klistine sa for siden:

gjort er gjort, og spist er spist! På'an igjen er det viktiste! :D

Lindaplinda sa for siden:

Idag har det vært ny veie- og måledag for meg :) Vekta viser -1kg til, noe jeg hadde håpet var mer siden jeg ikke har hatt de store wow-tallene hittil. Men vekttap er vekttap, og jeg klager ikke!:) Men, jeg har mistenkt at jeg er den varianten som lett får muskler og dermed ikke går så mye ned i vekt i begynnelsen pga at musklene blir større pga mer trening og proteiner. Så når jeg målte midjen idag hadde jeg mistet hele 5 cm på en uke!:-D det er jeg veldig fornøyd med... Dvs -8cm på midjen siden forrige lørdag!:-D Jeg har ikke hatt ketolyse-vitaminene og mistenker at det er derfor jeg har mistet energien i det siste, men jeg Håper at samboeren min får tak i dem på meny på collosseum imorra, hvis ikke må jeg vente helt til neste uke :-S

Helene M sa for siden:

8 cm på litt over en uke er helt vilt, Linda! HURRA! :heia:

Vimp sa for siden:

Jeg tok en stix i går, og den viste at jeg var i ketose. :)
2 kg. ned på 3 døgn nå, helt utrolig! :D

jente-23 sa for siden:

jøje meg, måtte sjekke vekta men går absolutt ikke ned i vekt. men over til en annen sak...noen som merker forandring ved kroppen, f.eks at fettet har blitt helt utrolig mykt?! har alltid hatt kompakt kropp.nå går g-strengen langt inn i huden og tights osv... føles som jeg aldri har vært større pga dette! HUFF! er det noen eksperter her som kan forklare dette fenomenet? Håper det er slik at fettet blir mykt fordi det er på vei til å forsvinne...... hadde jeg tatt et bånd og tvinnet rundt meg hadde jeg endt opp med å sett ut som en gigantisk larve! bul meg her og bul meg der!

frode73 sa for siden:

Jeg tror at årsaken til at du er mykere er at helsetilstanden til kroppen din er bedre. Når man spiser mye karbohydrater er kroppen i en kronisk bettenelsessituasjon som hvis du hadde fortsatt i mange år kunne gitt utslag i fibromyalgi, hjerte\kar sykdom osv... Så her er jeg overbevist om at myk = friskere. :-)

Du skal være fornøyd med at kroppen din reagerer, og jeg er helt sikker på at du blir mindre myk etterhvert som fettet frigjøres fra fettcellene dine. Fokuser på hvordan du føler deg, energien osv..vekten går ned uansett om du vil eller ei på denne kuren!

Lillebjørn sa for siden:

Jeg er litt forvirra..:confused: noen som vet om vi kan spise tomater eller ikke?

Fjasnissen sa for siden:

Du kan spise tomater, men ikke for mye da de har litt mye karbohydrater i seg.

majalille sa for siden:

Hiver meg på her jeg. :D

Starta opprinnelig for 2 uker siden men jeg visste at det kom til å bli en kjempesmell den første lørdagen for mamma, bruttern og den minste dattera mi hadde bursdag på samme dag og det var storfest. Anyways, jeg klarte å lirke av meg 1,7 kg den første halve uka. Så starta jeg for fullt søndag 10.10. og har siden da vært i ketose uten sprekk og gått ned 3 kg til. :rolleyes:

Vekttap hittil: 4,7 kg (jeg gidder ikke forandre tickeren min) :p

Uke 1: - 1,7 kg
Uke 2: - 3,0 kg

jente-23 sa for siden:

fortell meg...hvor mye fett og hva slags fett for en typisk vanlig ketosedag, hva spiser du? går det kun i bacon og egg til frokost og fet saus? eller.... for å få en nedgang så tror jeg at jeg må hive i meg mer fett rett og slett! :P

Helene M sa for siden:

Det varierer. Men som regel er det en del bacon, en del ost (gratinerer både kjøtt, kylling og grønnsaker), drikker fløte i kaffen, rømme og fete dressinger. Passer på at det meste jeg steker blir stekt i MYE smør :cool:

Klistine sa for siden:

gått ned ennå 0,3 kg :D WOHO

Klistine sa for siden:

Og jeg ser at bmien min har sunket med EN hel verdi!! Lykke

Helene M sa for siden:

Weeee! Grattis:D

jente-23 sa for siden:

okey...men hvor ofte trener dere? kondis eller styrketrening? eller 30 min gåtur? har prolaps i ryggen og den er ganske lei, men har kommet i gang med et treningsprogram nå for å få bukt med den og kan gå litt turer etterhvert. eller kanskje noen ikke trener i det hele tatt med går fortsatt ned i vekt?

:)

Klistine sa for siden:

Jeg trener eller går så og si ingenting.. skjemmes

stinemora sa for siden:

Det er PLANEN å starte på 30 days shred som jeg lasta ned nettopp, men har ikke kommet meg opp av sofan enda, jeg er utroolig lat rett og slett.
Trener ikke noe annet ellers heller, men har en fire mnd gammel prinsesse som krever sitt da :)

jente-23 sa for siden:

folkens, 3-5 kg og kanskje mer kg på andre personer har vi klart å gått ned, ikke ut hele oktobermåneden engang! synes vi er flinke. nå gjelder det bare å se fremover og fortsette, kjøra på kjøra på :-)

wahaj sa for siden:

Hiver meg på her jeg og. Startet i dag, men bedre sent enn aldri.

Startvekt: 93.2kg
Mål: 70kg
Dvs 23.2kg
Eller mindre, det ser jeg etterhvert, er forresten 173cm høy.

Har så lenge jeg kan huske ligget mellom 70-80kg, helt til svangerskapet tok meg, og jeg gikk opp til 95kg, gikk ned til 86 etter fødselen, men pga tunge tider med depresjoner osv så gikk det bare oppover.
Jeg begynte å trene og spise sunt den 19.sept, men kun gått ned 1.5kg, og syns det er alt for lite. Så velger heller å prøve Ketolyse igjen. :)

Måledagene mine blir da tirsdager.
Jeg trener nå 30 day shred, kun 4 økter igjen, så har jeg fullført, også trener samboeren og jeg 5km jogging, 3 ganger i uken. Når jeg er ferdig med 30ds, så hopper jeg over på 3 andre treningsopplegg fra Jillian :)
Så teknisk sett da så blir det vel kun søndager som er 'fridager'. Men er deilig å bevege på seg.
Ja, også har jeg satt som mål å trene 1000min i oktober, har per dags dato 161 minutter igjen, og har tatt 105 til fredagen, så kan trygt si at jeg klarer det med glans innen 1.nov :)

Har satt meg mange delmål, og små ting jeg kan glede meg med, og heller større ting for hver 5kg f.eks.

Testet med stix nå, og jeg er i ketose allerede :) Men så har jeg nesten ikke spist karbs heller, for det meste så har maten bestått av proteinshake + middag.

Har ikke veiedag før på fredag, men dette her går så bra at jeg MÅ bare si det: Jeg har gått ned 4,2kg siden jeg startet sist fredag!!! Synes det er helt utrolig. :w00t:

Skikkelig gøy.
Det som ikke er like gøy, er at jeg skal i bursdagsselskap idag. Men jeg har lagd funlight-gele og skal piske litt krem. Så da går det sikkert bra. :)

Klistine sa for siden:

Kjempebra KimPossible!!! :D :D

Jeg har tatt av yttligere 0,5 kg, hvilket vil si at imorgen er min veiedag (egentlig fredag, men jeg har aldri vekt tilgjengelig på fredager tydligvis :p og hittil denne uken er det -0,9 og det inkluderer den ene kiloen jeg gikk opp for noen dager siden :)

fornøyd

jente-23 sa for siden:

æsj altså,bom bom stille her... hvordan "fetter" dere til måltidene deres?

Hadde en skikkelig pangstart, og så er det bom stille!! jeg vil så gjerne ned i vekt.... håper det løsner snart!! Jeg gir ikke opp, men det tar på humøret!! Men det er masse positive sider, som humør, hud, søvn!! Ingen oppblåst mage lenger, med masse luft som må ut i tide og utide!!

men la nå disse kiloene løsne også da dumme kroppen min!! :D

wahaj sa for siden:

Jeg bruker olje :)
Olje i salat, når jeg steker noe. Fikk tips av min mor, hvis man spiser lite fett, så kan man ta en skje olje og spise.

jente-23 sa for siden:

I can feel ya, snartslank;) samme her..grrrr;) men gir ikke opp vi nei! hmmm,okey olje i salat det hørtes smart OG godt ut, noen spesiell som er god å anbefale ? :)

wahaj sa for siden:

Pleier å bruke rapsolje, siden den ikke smaker noe :)
Pleier å ta olje, litt salt, litt pepper og hvitløk i salaten, det blir kjempe godt :)

b0n sa for siden:

Jeg trener 30 day shred, er på dag 3.
Og går en liten tur hverdag, og jeg lover at 30 day shred er insane tungt!
Håper jeg klarer meg ut de 30 dagene uten og rippe! ;)

Jeg trener ca 5 ganger i uka, dvs zumba, styrke eller gåing. Ellers går jeg uanz en del siden vi bor sentralt og det er en 10min gåtur til butikken:) Har hørt at man ikke må trene på ketolyse selv om det er anbefalt, men jeg gjør det fordi jeg liker det.. det gir liksom meg et ekstra piff og stå-på-vilje:)

Jeg tar også ei spiseskje med olivenolje i ny og ne hvis jeg føler at jeg ikke har fått i meg nok fett. Har en deilig olivenolje m/chili fra Olivier & co, og den er god på salat, i panna, gryta osv, og også som "shot":) Men jeg prøver å få i meg nok i kosten, men noen dager orker jeg rett og slett ikke alt fettet. Er glad i ost da, så det går mye ost hver dag.. spes siden mega'n her tar 20 kr for 480g synnøve finden gulost:)

Petin sa for siden:

Hiver meg på her, starta første gang i 2009 og gikk ned dei kg eg hadde tenkt, synest det er vanskelig med lavkarbo og at det er lettere å følge ketolysedietten. har lagt på meg nokre av kiloane eg gjekk ned og starta med ketolysekuren på mandag. Skulle gjerne hatt vegedag på fredag, men har ikkje tilgang på vekt der eg er no. Lykke til alle saman :O)

Petin sa for siden:

hei :O) Har prøvd begge deler både å trene og ikke trene, kuren virker på meg uansett, men vil likevel anbefale en tur i frisk luft hver dag, gjør både kropp og sjel glad :O)

majalille sa for siden:

Gaaawd for en drittdag i dag. Jeg må bare åpne ventilen litt.

Jeg har jo gått ned en del siden jeg starta for type bare 14 dager siden, men når jeg våkna i dag følte jeg meg blubbefeit og elendig. Jeg vet jeg har "normal" bmi og sånt men jeg sliter med overflødig hud på magen og en del strekkmerker og i dag føles det ut som min innbygde badering har blåst seg helt opp og alt er bare dritt. :mad::mad:

Jeg syns det er kjempevanskelig å spise dette fettet når jeg føler det sånn. Men jeg har ikke lyst til å stikke hodet ned i en potetgullpose heller. Da legger jeg ihvertfall på meg. Det er ikke bare bare å gå ned i vekt altså, samme hvor fort det går.

Sikkert dette som menes med at "hodet må følge med". Mitt er forskrudd i dag jaffal. :(

Sånn... nå er det bare å smile å fortsette videre. Gah... :):):):):o

Å hjelp... Det er første heldag på jobb siden jeg startet med ketolyse, og nå er jeg så trett at jeg sovner over tastaturet snart her.. :sove:

men enda er det to og en halv time igjen av arbeidsdagen... og det verste er at hver torsdag er det KAKE i kantina klokka 2, og hvis du ikke spiser noe, så kikker folk rart på deg... Hmpf. skal ta meg en kopp te og late som ingenting jeg. Orker ikke å begynne å forklare dette med ketose for dem, de VIL ikke forstå.:mad:

Måtte holde tunga retti munnen i går, forresten, da jeg var hos papsen og kona hans (nei, et er ikke mamma), måtte bare jatte med, for den dama er skummel hvis du sier henne i mot...:hjelp: Hun er Grete Roede-fanatiker på sin hals, så jeg fant det best å ikke gå så veldig inn på matveien min for tiden.

Hm, nei, må vel gjøre noe fornuftig daaaa..:)

Lillebjørn sa for siden:

Grete Rhoede fanatikere er litt dumme... Greit at Grete Rhoede kostholdet passer for noen og at det er mange som har gått ned mye med det, men jeg er tydeligvis ikke en av dem og har nå funnet en kur som passer meg perfekt (ketolyse), og jeg går ned masse i vekt :) ALIKEVEL må jeg høre om hvordan Grete Rhoede er Gud og har forandret livet til folk og at jeg er dum som ikke melder meg på kurs. "Du gjorde det sikkert ikke riktig sist, jeg gikk jo ned masse når jeg gikk på det..." Aaaarrrrggg, jeg blir så irritert på det!!! Og bare for å understreke så ikke jeg blir misforstått her: Grete Rhoede har ingenting med saken å gjøre, hun er flink hun assa, og har hjulpet masse mennesker! Det er bare det at ikke alle er like!!

Klistine sa for siden:

Da drar jeg til min kjære i trondheim for en uke. Blir en utfordring å holde kuren der, men han tvinger meg heldigvis ikke til å spise noe jeg ikke kan spise og har god forståelse! :D Så det er bra. Får ikke veid meg før neste lørdag!!! Herrlighet, kommer jo til å få noia!
Meeen, det må bare gå :) :)

majalille sa for siden:

Hahaha, ja du burde vente til du har gått ned også forteller du henne det. :P

Hei forresten :cool: knis

Jeg fikk redda dagen min i dag med store IFA, det smakte helt fantastisk himmelsk godt! Så kjøpte jeg meg litt sminke og en pepsi max boks, som jeg ikke har drukket enda. Nå ligger jeg her å dagdrømmer om alkens sukkergodiser og lurer litt på hvorfor kroppen velger å være så slem mot meg og putte slike tanker i hodet mitt nå som det gikk så bra.

Jeg tror den prøver å lure meg tilbake til godtehylla... :eek:

Har prøvd Grete Roede selv, i 6-8 måneder, og for meg var det bullshit....:p men vet det fungerer for mange. Men ikke for meg som har insulinproblemer.

Haha, ja, kanskje jeg skal si det når jeg har gått ned så mye at hun ikke kan unngå å måtte kommentere det... Hun sa i allefall ingenting i går. Da blir hun lang i maska!!!!:D

Og hei ja, Majalille. ;) hehe

Tror jeg skal skaffe meg en pepsimax til helga jeg, skal på hytta en tur. Må planlegge hva slags mat (og hvor mye) jeg skal drasse med meg oppover da, det tar en time å kjøre ned til "sivilisasjonen" igjen, når du først er der. Kanskje det tar lenger tid også, slik som jeg kjører på vinterføre....:o

Håper du føler deg bedre snart, Maja. Tror jaggu jeg skal lage med litt ostechios til kvelden, bli hjemme alene og kan kose meg framom tv'n. hihi

GO KVELD!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.