KimPossible sa for siden:
Gratulerer, Illafanten, det er kjempebra!! :D Og gratulerer med Illafanten-mannen.:D
Gratulerer, Illafanten, det er kjempebra!! :D Og gratulerer med Illafanten-mannen.:D
jente-23 sa for siden:
Herregud så flinke dere er!!!! STÅÅÅ PÅÅÅÅÅ! :)
men... ååååå....
phuuu OK jeg vet... Skal være fornøyd med -7 kg. minnesegselvpå. Men har jo sååå lyst på bittelittnedgang jevnlig,men nå står det altså bom stille igjen. Ønsker meg -8 til jul,men det er jammen ikke lenge til det lenger gitt ;) håpe håpe.....
Helene M sa for siden:
Du får nok til 200 gram til til jul, Jente-23. Jeg heier på deg!
Selv vil jeg se -10 til jul.. Noen som heier på meg? :o
MonaLita sa for siden:
Heia! Heia! Heia! Heia!!!!!
jente-23 sa for siden:
heia heia ! heier på deg og meg og oss alle sammen hi hi... :) fy søren blir glad hvis jeg kan knocke 8 kg altså... er noen par hundre gram igjen... come ooooon kroppen kroppen! (",)
jente-23 sa for siden:
jaaaaaaaaaaaa:) -8kg før jul!! juleønsket oppfylt! Nå er det ikke veing før etter nyttår:) god jul og godt nyttår så lenge alle sammen. For en flott avslutning av 2010- nå rett inn i et nytt flott 2011 med endra mindre kg på kroppen etterhvert! Waaay to goooooo :-) :-)
Helene M sa for siden:
HURRA! :D:D:heia:
Refrag sa for siden:
Minus 1,2 kg, mangler 2,7 kg for å nå mitt neste delmål på 99,9 kg. :)
Tar en juleferie fra denne tråden, så jeg ønsker alle en god jul og et godt nytt år.
MonaLita sa for siden:
Meddeler at jeg i dag har handlet to bukser i den "rette" delen av klesbutikken! Herregud så herlig! Til vanlig har jeg prvøvd en bukse og forlatt butikken med tårer i øynene.. Stå på alle sammen!!!! Belønningen er herlig! :)
senorita sa for siden:
heldiggris! Jeg var lykkelig da jeg her om dagen kunne kjøpe meg en genser i L :P hehe.. lite for å være meg.. litt stram over puppene men.. :D
StineStine sa for siden:
7.5 totalt her=) storfornøyd kan du si. er på den 7ene uka, og hadde en dagspause med "vanlig" mat på grunn av omgangssyka. Var ingen sak å starte på nytt dagen etter, noe som var utrolig greit! Har vel hatt det som er av bivirkninger vil jeg tro, men motivasjonen er fortsatt der, noe jeg er utrolig glad for!:) stå på folkens, vi er superdyktige^^
Lindaplinda sa for siden:
Jeg fikk på meg en olabukse som jeg ikke har fått brukt på 3-4 år igår :D Og den var til og med løs rundt lårene.. wohoo.
Ellers har jeg nå gått ned rundt lår og overkropp, men rundt mage og hofter har det stått stille i en måned nå, så nå ser jeg jo ihvertfall gravid ut.. sukk. Klædden (magen), vil ikke rikke seg... sukk.. er vel typisk at det er det siste som blir mindre - men merker godt at fettet er mye "løsere" da, så kroppen jobber vel forhåpentligvis med saken.
Veiings til fredag. Mangler bare 0,6 kg for å komme under 70kg!! Tvi tvi tvi til meg selv og dere!! :)
Helene M sa for siden:
:d liiiiiiiker!!!:d
jammenpåtide sa for siden:
Minus 10 kg også her:) Fikk på meg ei dongeribukse i går som jeg ikke har brukt på tre år!!! BMI er såvidt under 30, "kun" overvektig, juhuuu!:D
Nå gjelder det bare å ikke skeie for masse ut i jula...
Helene M sa for siden:
Herlig! HURRA FOR DEG! :D
Ja, nå må vi ikke klikke helt bananas i jula. Selv om jeg skal synde litt:rolleyes:
-0,4kg:) Går fryktelig trått nå, men det er selvforskyldt - lite mat, lite fett og lite vann + mye baconsnacks og mye cola zero. Kommer vel sterkere tilbake etter jul får jeg håpe!:) MEN, ifølge wii'n er jeg ikke lenger overvektig nå!!! Wohoo!:-D
senorita sa for siden:
har gått ned 16,6 kg siden 4.oktober :D så da er jeg ca halvveis.. Sukk.. Utålmodig, og syns ikke det viser sånn kjempegodt enda.. Jeg har fremdeles MASSE å ta av den fæle bollemagen min, heheh :p
Helene M sa for siden:
MEN, den bollemagen er maaange kilo mindre og det kommer du garantert til å se på bildene som blir tatt i jula i år! Sammenlign med jula i fjor:D
HURRA for et fantastisk vekttap hittil! :)
senorita sa for siden:
har "dessverre" veldig lite bilder av meg fra før. nekter alltid å bli tatt bilder av, så jeg har utrolig dårlig med førbilder.. men jeg merker det på buksene mine,. de gamle faller av og jeg får på meg bukser som jeg brukte da jeg var tynnere.. jeg syns bare magen er nasty enda :P hehe
MonaLita sa for siden:
Sliter med det samme... Anbefaler deg å finne et belte du brukte før du begynte. Ta det på deg, "stram" det til hakket du brukte før.... Du får deg nok en stor overraskelse!!! Gi gjerne tilbakemelding om det var oppløftende;)
Jeg angrer på at jeg ikke tok noen før-bilder, i og med at jeg ikke ser vektnedgangen på over 12 kilo så godt selv. Men nå får jeg mange kommentarer når jeg treffer folk jeg ikke har sett på en stund:)
Wohoo... Ned 0,5kg til! Nå veier jeg endelig under 70kg, og har nådd juldelemålet mitt!!:-D Da tar jeg ferie fra ketolysen med god samvittighet dere:) Ønsker dere en riktig god jul:)
MonaLita sa for siden:
I alle dager... NED i vekt i julen? Hadde jeg aldri trodd kom til å skje. Men, jeg er bare glad til!! :) Hvordan har det gått med alle andre?
Helene M sa for siden:
Way to go, MonaLita! :D
Her tør jeg ikke veie meg.. Jeg har så definitivt ikke gått ned i jula. Heller litt opp ja:o
jente-23 sa for siden:
Syden ga to kg pga spiste is og julegodteri på julaften og risgrøt m.m. Jul er Jul :) Skulle se hva som skjedde, herlighet sukkeret gir DET kicket- blir jo helt overhyper.... Skummelt! De siste dagene med streng lavkarbo igjen, åhhhh herlig.....:) Nå er det første dagen i 2011.... Å som jeg gleder meg dere, vi skal nå drømmen vår- en sunn og slank kropp!!! Jeg har 5 kg igjen til delmål og 10 kg igjen til endelig mål.
Stå på !!!!!!!!!!! :)
Helene M sa for siden:
Da gikk jeg på vekta.
Og den viste 100 gram ned....:D Selv med alle utskeielsene i jula så har jeg ikke gått noe opp. Jeg er strålende fornøyd med det:D
Refrag sa for siden:
Gratulerer, ingenting er som å gå ned i vekt selv om det har vært jul.
Selv har jeg skeiet ut i julen, men tok meg sammen i romjulen. Så det ble en liten vektnedgang her også.
Veier nå 101 kg, totalt minus 19 kg.
Skal snart til syden og tenker jeg tar med meg vekten slik at spisingen ikke blir helt ute av kontroll. :D
senorita sa for siden:
19,3 kg ned siden 4.oktober :D
gått ned 2 kg siden 27.12 så er fornøyd ja :D
jente-23 sa for siden:
bom bom bom stille..... ;-) men jeg er med for fult igjen! tjoho gleder meg til å se en kg ned neste gang.. tralalalala
:DNed 1,4 kg siden 28.12. :D
Ned 10,5 kg siden 01.06.10... og 5,5 av dem er tatt av etter 15.10.10, da jeg startet på ketolyse.
Mål til 01.06.11: ned enda 10 kg! hehe :)
Jaja... Opp 2,2kg her etter 9 dager med høykarbohelvete... Sukk. Mindre oppgang enn jeg trodde da, og det var jo verdt det av mange grunner;) Kan nok trekke fra noen gram av den vekta nå siden jeg fikk mensen inatt og i tillegg veide meg midt på dagen etter å ha spist frokost, men er greit å ha et utgangspunkt. Jeg startet ihvertfall på'n igjen med ketolyse igår med veldig godt mot!:)
illafanten sa for siden:
Har snart vært 3 uker uten lavkarbo, men magisk nok kun gått opp 500 gram.. Skal se å få startet på lavkarbo igjen snart, så satser på at vekta går nedover igjen :)
HUrra, veiedag etter jula!!
Har fått av julekiloene, som var 2,2 kg. Og så har jeg gått ned 0,6 kg i tillegg, så nå er jeg lettere enn jeg var i det hele tatt før jeg begynte å karbe meg opp: 78,2 kg! YAY :heia:
Helene M sa for siden:
Hurra, Kim:D
Selv gikk jeg opp 100 gram, men er midt i "uka" så forventet egentlig mye mer:)
Veiedag idag - ned 1,3kg siden mandag:) Det tok et stort jafs av julekiloene som var +2,2kg:) Og i tillegg har jeg tanta på besøk:) Er veldig, veldig glad og fornøyd:)
Helene M sa for siden:
Hipp hurra for LINDA! :D :heia:
jammenpåtide sa for siden:
Har i alle fall gått ned dei to kiloa som kom på i jula, gode greier! Da gjenstår det bare å fortsette og håpe på å gå ned rundt 10 kilo til... (har gått ned 11 til nå)
jente-23 sa for siden:
uansett, opp eller ned, vi er flinke!!! fordi vi gir oss ikke! er kjempestolt av oss...... jeg må si at mine personlige erfaringer med slanking har gått rett til H... endelig har jeg truffet på en måte å bli slankere som både er sunn, bra og motiverende! er så glad for at jeg har startet på lavkarbo... reddet livet mitt fra blodsukkerhelvete! jippikayey! er fortsatt -8 kg... ah, blir fantastisk å se en kg mindre snart... deilige 2011,- fortsettelsen på lavkarbodrømmen! drømmen om å få en slank og sunn kropp <3
Helene M sa for siden:
Her står vekta stille, men kroppen forandres allikevel. Bruker målbånd en gang i blant og jeg har gått ned mange cm :D
Helene M sa for siden:
900 gram ned:D Selv etter et glass vin i går:cool:
Grattis, Helene! Kjempebra! :):)
Selv har jeg lagt på meg 700 gram siden forrige uke, men noe annet var ikke å forvente.
Ordner seg til neste gang :D
MonaLita sa for siden:
15 kilo ned. 15,5 faktisk! Halleluuuja! danse
Helene M sa for siden:
Hurra MonaLita! :D
Selv gikk jeg på en liten smell i dag. Det ble hamburger.. Med brødet:(
Vi har vært syk hele gjengen og jeg var rett og slett utslitt. Da mamma kom med hamburgere til oss klarte jeg ikke si nei.
Men det var bare brødet som var fy-fy da. Jeg spiste ikke noe pommesfrites. Håper det ikke kødder opp alt.
MonaLita sa for siden:
Du jeg har de siste dagene spist veldig ulovlig... Men ser ut til at det går bra:) jeg heller mer mot at det er kræsjene i sjokoladen og chipsen som ødelegger enn en hamburger.
Forresten: den var sikkert kjempegod;)
Helene M sa for siden:
DET var den så absolutt! :D Jeg brukte lang tid på den og kosa meg skikkelig.
Samvittigheten etterpå får jeg bare sitte med nå. Gjort er gjort og spist er spist. Får gå meg en lang tur i morgen:cool:
jente-23 sa for siden:
å værsnåsnill, noen få hundregram til så kan jeg endelig få se drømmetallet mitt 69 haha.... litt komisk, men sant!!:) i vektsammenheng.. hahaha nå ler jeg litt her:) ser 70....kom igjen nå en av dagene kroppen min!!.... 69 pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiz....
Helene M sa for siden:
ÅÅH! Jeg heier på deg! Jeg gleder meg til å se det tallet jeg også:D Bare noen få kilo igjen nå!
Lets do this! :)
jente-23 sa for siden:
YES LETS DO THIS!!!! =) =) =) tusle opp å lage seg en god lavkarbo lunch Steke pølse og egg med rømme-dypping mmmmums... Trenger mer fett gitt.
MonaLita sa for siden:
16! Har gått ned 16 kilo på 16 uker. Helt OK for meg;)
Nå er neste delmål 20 til påske....
Hva er deres delmål nå?
senorita sa for siden:
jeg er 100 gram fra 20 kg.. venter spent på de siste 100 gramma!!! :p
begynte 4.10
mitt mål er 8 kg ned til påske.. håpe jeg klarer det :D
MonaLita sa for siden:
Heia heia!! Tipper du har de 100 grammene i mål til i morgen tidlig! Og da er det bare å gratulere!!!
Jeg hadde delmål 10 kg til jul, det klarte jeg til 3 des.. gikk ned 12,6 til jul. Så da håper jeg at om ikke så lenge (1 mnd ca, om jeg fortsetter i samme tempo!) er gått ned 20 :D
senorita sa for siden:
ja jeg har veiedag mandager, så det mååå bli minst 100 gram til da.. jeg må klare 20 kg her nå, hehe
jente-23 sa for siden:
hvis ikke det skjer... så skjer det innen 14 dager ca å regne folkens:) så dagen kommer! ikke fortvil :-) går bare fremover for oss... hoh, mang en gang jeg har måttet tenke den tanken selv! vil så gjerne se tallet 69.. men neida, hehe.. men kommer snart.. gleder meg!
Veide først 78-79kg. Regner 8 kg, er nå på 70 som var første del mål.. Vekta rikker seg jammen ikke! 65 er neste delmål. 60 er målet. Men føler jeg meg perfekt på 65 så blir jeg der :) Liker nemlig å ha litt former. Hmm innen neste uke da håper jeg at jeg ser de få gramma ned altså så jeg kan se drømmetallet mitt 69 som jeg ikke kan huske å ha sett før!
Lykke til alle:) Flinke vi!
Jeg gikk ned 1,2 kg fra forrige uke, til fredagen som var nå. Kjempefornøyd!! :D Sammen med de 5 kiloene jeg klatre å gå ned før jeg startet på ketolyse, har jeg nå gått ned 12,4 kg! (begynte med ketolyse 15.10.10)
Målet mitt til 1 mai, er å ned til 70 kg. Det vil si 7,6 kg ned på litt over 3 måneder.
Det klarer jeg. :D:D
Stå på, folkens vi er SÅ flinke!
Jolly sa for siden:
Heisann dere. Jeg begynte her inne i oktober ja...men greide ikke å motivere meg for å fortsette, så det ble pause til over nytt år. Begynner i morgen på min 4.uke på ketolyse/lavkarbo. Tar lavkarbo med, for jeg har ikke sticks og jeg gidder ikke å slavisk telle karber.
Har brent kruttet fullstendig i helga, men vil likevel ikke si at jeg må begynne på nytt i morgen. 3 uker er unnagjort, har ikke gått ned så mye, men har beveget meg nedover riktig vei iallefall. Så, får jeg håpe det blir lenge til neste helg der jeg må bryte ut av kuren min. Det er enkelt med dette så lenge du er hjemme å får styre det meste sjøl og planlegge, men med det samme du er avhengig av andre, så er det nesten umulig å gjennomføre. "normale" folk har jo ikke slik mat som jeg skal ha i kjøleskapet til vanlig. Niks GR mat, det finner du overalt, men ikke lavkarbo mat. Så, når jeg da likevel fikk en stor smell i går, så tok jeg noen sjokoladebiter og en kakebit også. Vet jeg kunne sagt nei, men....det jeg er kry av er at jeg kunne spist mye mer....og jeg kunne fortsatt i dag også, men har vært flink igjen i dag da, så flink som jeg kan være, for å si det slik. I morgen er det tilbake til faste måltider og fast lavkarbo mat, skal prøve å få i meg litt mer fett den uka her, så kanskje jeg kommer meg skikkelig inn i ketose.
Av erfaring fra høsten 09, så gikk jeg faktisk mest ned den uka jeg spiste over 3500 kcal.....fikk nesten sjokk da jeg la inn på vektklubben (var medlem der fra tidligere av) hva jeg hadde spist. Det var utrolig mye fett. Men, det var det som skulle til, da kom jeg skikkelig i siget, og kg smeltet av. Og det som var herligst, det rant av på de plassene du ellers ikke greier å kvitte deg med det. Midje, underarmer, dobbelthake og lår. Jeg trengte ikke å gå ned mange kg før jeg kunne ned en buksestørrelse, herlig.
Nå føler jeg at jeg vet akkurat hva som skal til, men greier ikke å komme dit. Fløtesaus, egg, kylling, grønnsalat og bacon byr meg rett og slett imot. Jeg gir hals:( og blir kvalm. Så, jeg har måttet finne meg alternativ meny, og det byr på litt problemer. Jeg kommer meg ikke ned i ketose. Men, så lenge nåla går nedover skal jeg vel være fornøyd?
Refrag sa for siden:
Så lenge vekten går nedover er alt ok, det er det viktigste.
Tilbake fra syden og 2 kg feitere.
Jaja, det kunne ha gått verre.
Første uken var jeg flink. men siste uken skeiet jeg ut.
Da ble det øl, pizza, spagetti etc.
Men nå er jeg i ketose igjen og fortsetter med friskt mot.
Neste mål blir 99,9 kg :)
jente-23 sa for siden:
69!! Jaaaaaaaaaaaa:))))))))))))))))))) ELSKER DERE!!! haha:)))) dere gir meg pågangsmot!! God ****ings helg!!! =))))))
jente-23 sa for siden:
haha, god uke skulle det stå.... hahaha
senorita sa for siden:
vekt 4.10.10 105.2 kg
vekt 11.10.10 102.6 kg (-2,6kg)
vekt 24.10.10 99.9 kg (-2,7kg)
vekt 28.10.10 98.2 kg (-1,7kg)
vekt 9.11.10 97.1 kg (-1,1kg)
vekt 15.11.10 95,6 kg (-1,5 kg)
vekt 19.11.10 94,9 kg (-0,7 kg)
vekt 29.11.10 93,3 kg (-1,6 kg)
vekt 06.12.10 91,9 kg (-1,4 kg)
vekt 17.12.10 89.0 kg (-2,9 kg)
vekt 20.12.10 88.1 kg (-0,9 kg)
vekt 27.12.10 87.9 kg (-0,2 kg)
vekt 03.01.11 85,9 kg (-2.0 kg
vekt 24.01.11 84,6 kg (-1,3 kg)
så da har jeg endelig nådd 20 kg!! :D 20,6 kg på 16 uker :D :D
Jolly sa for siden:
Du er jo superflink Seniorita :D
20 kg på 16 uker, hallo?? Og det har du greid på "vanlig" lavkarbo, ikke ketose? Det må jeg si var saker ja, ikke lenge før du tar meg igjen med det tempoet der.
Selv så har jeg bomma litt i dag å jeg da...Lagde grateng til middag i dag, men ungen ba så fint om litt makaroni oppi, så jeg gikk med på det da :( fant ikke den med fullkorn, så det ble vanlig. Prøvde å plukke ut litt selv da, men det så litt teit ut. Likevel, resten var knall lavkarbo, og kanskje helt nede i ketose faktisk.
Så....lagde ungene brownies da, og det er ikke lite godt. Gikk bra det å, helt til jeg nå skulle pakke resten inn i en pose. Hvem greide ikke å la være å ta en bit da? Jo meg takk, dritt altså:( Får bare trøste meg med at jeg ikke har ødelagt alt fordi, jeg har tross alt trena en bra time på spinning i dag, jeg har vært flink resten av dagen og det går bare noen dager ekstra før jeg er nede i min nye trivselsvekt. Joda, dette går bra det, sier vi. Natta!
senorita sa for siden:
nei jeg har vært i ketose hele tiden.. men jeg følger ikke ketolyse.. Ligger nok under 20 gram karbo hver dag :) Tør ikke gå høyere på karbene før jeg når idealvekten min, hehe :) Stod stille i 2 uker nå frem til jeg kuttet ut søtning og lavkarbobrød i en uke og da gikk jeg ned 1,2 kg igjen.. Vet ikke hvem som var synderen men noe gjorde at jeg gikk opp og ikke ville ned. Så jeg tror jeg skylder på det sukkerfri snopet. med engang jeg kuttet det ut så raste jeg nedover igjen heldigvis :D
lille74 sa for siden:
kor flinke dokker e!!!
kjempe bra.......
Refrag sa for siden:
Det gikk fortere en forventet.
Er nå 99,7 kg :D
Det er mange år siden jeg var under 100 kg.
Feirer det med et glass rødvin.
Neste delmål er 95 kg :cool:
Helene M sa for siden:
Hurra, Refrag!:D
Veier nå 69 kg!:) Hurra! Ifølge wii'n har jeg gått ned 1,4kg på to uker:) Har tilsammen gått ned 9,4kg:)
Jolly sa for siden:
Sukkerfritt snop må dere kutte helt ut ja. Det eneste jeg har funnet som kan være "lovlig" er de dropsene du får kjøpt på apoteket. Også har sunkost noen sjokolader som har veldig lav karbo innhold, og riktig søtning. Vi som skal holde oss på lavkarbo, og enda viktigere om du går på ketolyse, er at du kontrollerer hvilket søtningsmiddel som er i produktene du handler. Sorbitol f.eks omdannes til glukose i fordøyelsessystemet ditt, og er derfor ikke "sukkerfrie" for oss som ønsker å redusere karbo i kosten. Glukose påvirker blodsukkeret vårt på lik linje med vanlig sukker, så da kunne du faktisk like godt brukt vanlig sukker.
"lovlige" søtningsmidler som ikke omdannes til glukose er bl.a aspartam, cyclamat og sakkarin.
Står mye bra om dette med søtning i "slank med ketolyse" boka. Så, helga godisen, må vi sjekke ekstra.
Selv så unner jeg meg noen biter med Bocca sjokolade i helgene, en i ny og ne, stekt hvitost med grillkrydder er nydelig, og baconsvor selvsagt. Pepsi Max går også ned, men har begynt å skjønne at det trolig er den som er årsaken til noe hodepine som har det med å ankomme. Og det har jeg skjønt kan være av for stort inntak av aspartam????? Så nå svitjser jeg litt med cola zero også da, men sikkert samme søtningstoffet der også? Har trappet ned litt da. Drikker nå kun på helg....neste:(
senorita sa for siden:
ja jeg har ligget unna i 2 uker nå. Trodde aldri jeg skulle klare det.. spiser ikke snopet pga lysten men pga ånden jo, haha :p
men det har gått bra. Har drukket masse vann istedet og blir spennende å veie seg i morgen. Tror det har stått stille denne uka pga mensen men.. :) Føler meg freshere! :D
Jolly sa for siden:
Jeg greier meg faktisk ganske godt uten snop, faktisk. Men, jeg kan innimellom unne meg en bit mørk sjokolade da. Men, det er nok mer vanen enn lysten som styrer, for det er ikke noe særlig søthunger lengre. Bare at jeg inni hodet VET at snop er godt da, hehe
MonaLita sa for siden:
Æsj.... 79,9 blinket mot meg på vekta, men så bestemte den seg for å lande på 80 blank!
Jolly sa for siden:
Egentlig like så greit å ende på 80 og hele tall, for den vekta vår den jobber seg jo opp og ned hver dag, noen gram opp og noen gram ned. Jeg kjøpte meg vekt som bare tar hele og halve kilo. Syns det var mye kjekkere. Da slapp jeg å telle disse grammene. Jeg har ikke gått ned før jeg har gått ned en halv kilo, og vært der et par dager. Først da noterer jeg inn ny vekt :)
Savagedlight sa for siden:
Jeg får vel skrive ett eller annet her jeg og, siden jeg begynte på ketolyse i midten av oktober. :)
Mye god informasjon her, det er sikkert og visst. Selv har jeg vært bittelitt uggen i magen i det siste, og vekta har sakket ned farten... Det eneste "nye" i kosten er rosenkål, så prøver å droppe det i ei ukes tid for å se om det hjelper. :)
Mye gode resultater her inne, så det er bare å stå på dere. Dette klarer vi! :)
Jolly sa for siden:
Mye gode resultater her inne, så det er bare å stå på dere. Dette klarer vi! :)[/quote
Flink du har vært da :) En må vel regne med at vekta stagnerer i ny og ne, min stod stille i 3 uker da jeg gikk på ketolyse, men så rasa den igjen etterpå. Grusomt med slik stillstans, det er tøft for psyken. Men, hold ut, du knekker koden igjen skal du se. Kanskje prøv å legge om kostvanene din litt? Snu om på den faste frokosten og lunsjen, prøv noe helt nytt kanskje? Eller fyll på med litt ekstra fett for noen dager, da løsner det gjerne.
Hurraaaa!! Da har jeg også endelig kommet opp i tosifret vekttap!!:-D -1kg fra forrige fredag og er nå nede i 68kg:)
Jolly sa for siden:
Jippi Linda. Du har vært knallflink :-)):D Men enn hva jeg kan si om meg selv denneuka, total skjærings, egentlig. Men jeg har ikke gått opp iallefall. Det har blitt altfor mange karber nå de siste dagene, og ikke skjønner jeg hvordan jeg skal komme meg greit gjenno helga heller. Skal nå iallefall prøve.
Tusen takk:) Men, det var faktisk med en sprekk i helga med pizzaspising og godis både lørdag og søndag pga bursdagfest. Etter den planlagte sprekken i jula så fant jeg ut at det ikke er sååå farlig med en sprekk en gang innimellom... Er bedre det enn å gi helt opp:) Så selv om du føler at du har gått over grensa så er det ikke sikkert det er så ille som du tror:) Om du har spist en del karbo en el flere dager så vil kroppen først og fremst samle på vann, og for min del forsvant vannvekta iløpet av noen dager på ketolyse igjen:) Jeg synes det er lettere å starte på nytt på mandager, så kanskje du skal prøve på det du også? Å sprekke i helga også kan umulig så mye å si bare du kommer inn på sporet igjen på mandag? God helg:)
MonaLita sa for siden:
humre har kommet meg under 80! Men, det er ikke veiedag, og siste døgns vekttap skyldes nok at jeg ikke tålte helt den cavaliersjokoladen jeg spiste i forgårs :P
-men aldri så dumt det ikke er godt for noe haha :D
senorita sa for siden:
vekt 4.10.10 105.2 kg
vekt 11.10.10 102.6 kg (-2,6kg)
vekt 24.10.10 99.9 kg (-2,7kg)
vekt 28.10.10 98.2 kg (-1,7kg)
vekt 9.11.10 97.1 kg (-1,1kg)
vekt 15.11.10 95,6 kg (-1,5 kg)
vekt 19.11.10 94,9 kg (-0,7 kg)
vekt 29.11.10 93,3 kg (-1,6 kg)
vekt 06.12.10 91,9 kg (-1,4 kg)
vekt 17.12.10 89.0 kg (-2,9 kg)
vekt 20.12.10 88.1 kg (-0,9 kg)
vekt 27.12.10 87.9 kg (-0,2 kg)
vekt 03.01.11 85,9 kg (-2.0 kg
vekt 10.01.11 samme
vekt 17.01.11 samme
vekt 24.01.11 84.6 kg (-1,3 kg)
vekt 31.01.11 84 kg (-0,6 kg)
vekt 05.02.11 82,9 kg (-1,1 kg)
totalt på 18 uker : 22,3 kg :D
Jolly sa for siden:
Jeg har heldigvis greid å komme dit at dette ikke noe slankekur, men omlegging av kostholdet over tid. Så, nå jeg er nok litt enig med deg der, at en sprekk en dag er noe vi kanskje bare må akseptere om vi skal komme i mål og kunne leve etter lavkarbo kosthold.
Du kan si det slik at jeg starter egentlig på nytt hver dag jeg :D Hver dag er en ny dag med nye muligheter. Om jeg sprekker i dag, så venter jeg ikke til mandag med å begyne på "nytt" ?? Hvorfor skal jeg det? Da får jeg jo heller flere dager med sprekk og det er jo slettes ikke ønskelig?
Hver morgen starter jeg opp, i god tro om at dagen skal bli en skikkelig lavkarbo dag. Kan jo hende seg at det skjer noe som endrer på dette, men det gjør ikke så mye lengre.
Det negative er vel at jeg samtidig også må innfinne meg i at det vil gå lengre tid før jeg er nede i ønsket vekt. Men, da har jeg samtidig kanskje større sjans for å bli værende der? Nå har jeg stått helt i stampe den siste uka, og det er helt sikker fordi jeg har fått litt for mange karber inn og det over flere dager. En dag gjør sikkert ikke så mye som flere dager etterhverandre, slik jeg fikk.
Dagen i går, ble ganske grei. Jeg spiste som sagt lunsj på jobben, svenske kjøttboller med potetmos, grøsalt med karber, og til kveldskos ble det taco med ei tacolefse. Unte meg også 3 små godisbiter, med full bevissthet. Alikevel så sitter jeg ikke i dag og har grusomt med anger, jeg vil tillate meg selv å tillat meg å ha det litt ekstra kos i helgene, sammen med familien. Da tror jeg alt dette blir så mye enklere å takle. Hverdagene er egentlig ikke noe problem i det hele tatt, de går i faste rutiner, bare en og annen gangen skjer det ting som endrer på rutinene, så alt i alt er det flest standard dager, som går bra :)
Tror det kan være lurt å sette seg ned å ta en slik lite oppgjør med seg selv, istede for å henge ved de feila vi har gjort og kanskje gi opp.
MEN; for de av dere som går på ketolyse, så må dere holde dere harde på en helt annen måte. Der har jeg vært sjøl og der må du ha innpå så enormt mye fett i løpet av en dag, alt fra morgen av, at begynner du utpå ettermiddagen og fylle på med karber, så vil du slettes ikke gå no ned i vekt iallefall. Ketolyse er ikke noe å henge ved over lang tid, erfarte jeg selv også. Beste er å bestemme seg for å kjøre beinhard disiplin i 8 uker, så "kvile" med lavkarbo og stabilisere seg i noen måneder, før du tar ei ny økt med ketose. Da gir du også kroppen tid til å fungere slik den skal hele tia, ketose er ikke bra for kroppen over lang tid. For ketose er et giftstoff, som vi slettes ikke skal ha for mye av. De månedene man da er på lavkarbo, kan en tillate seg litt annen mat for en periode, og man blir heller ikke så mat lei. Selv så har jeg alt som heter omelett, bacon og fløtesaus i vrangstrupen den dag i dag, og vegrer meg kraftig til å ha slikt til mat. Samme salat til lunsj, jeg har ikke greid det på 1 år. MÅTTE finne noen alternativer, og da ble lavkarbo heller min greie, istede for ketose denne gangen. Enda jeg vet at 8 uker med knallhard jobbinging, så ville jeg trolig vært der jeg ønsker å være, kjappere, men skitt au. Bare det går rette veien så.:D
Ja, vi er forskjellige alle mann, og det viktigste er jo å finne det som funker for seg:) Jeg har derimot virkelig omfavnet ketolyse'n, og har ingen problemer med å la være å spise karborik mat... Etter den planlagte sprekken i jula så fant jeg fort ut at lavkarbo/ketolyse er det beste som har skjedd kroppen min, og minst pga vekttapet igrunn:) Kjenner det lugger litt i lysta når jeg kjøper ferskt brød og godis til de andre, men samtidig synes jeg det er lett å la være... Sperra sitter der uanz:)
Men jeg er derimot veldig lat og kreativ når det gjelder å lage mat til meg selv da, så selve fettinntaket varierer dag for dag... Men har jeg dårlig matlyst så tar jeg alltids en slump rapsolje i mocca'n;) kunne nok gått ned mer til nå hadde jeg vært flinkere til å få i meg fett og trene, men jeg har ikke dårlig tid:)
God helg da:)
Jolly sa for siden:
Er nok litt lat jeg også, så jeg er kjedelig når det gjelder frokost og lunsj, men det enkle er ofte det enkleste. Så lenge det er godt, så går det greit. Men, går du for lite ned på ketolysen, så får du i deg for lite fett ja. Jeg kjører nå på samme frokost og lunsj hver dag. Proteinshake til frokost, og jeg har gjerne litt olje oppi for å få opp fett innholdet. Iallefall om jeg vet at jeg har en aktiv dag foran meg. Lunsj går jeg for cottage cheese med bær og nøtter oppi. Det er alt jeg trenger til jeg kommer hjem for å lage middag. Mellommåltid blir noen nøtter og noen kopper med te.
Spiser vanlig middag, som resten av familien, men kutter ut potet, pasta og ris. Har heller salat og grønnsaker.
Kvelds er mitt verste måltid faktisk, men har jeg knekkebrød, så blir det et par slike med ost.
har stått i stampe nå i 2 uker, men forventet. Jeg har ikke vært flink i det hele tatt, får bare være fornøyd med at jeg ikke har gått opp iallefall. Vel, jeg har vært flink helt frem til kveldene da, så jeg har kanskje hatt litt å gå på. Det er ikke så katastrofalt, siden jeg er på lavkarbo og ikke ketolyse. Der vet jeg at jeg må holde meg hard, for det går gjerne et par dager igjen før du er inne i riktig forbrenningsmodus.
Men, alt i alt, så er jeg veldig fornøyd med meg selv for tia. Kjenner at kroppen fungerer, jeg har kommet meg ned igjen, nesten der jeg var for 1 år siden. Har 1,5 kg igjen. Da er jeg på der jeg var da jeg avsluttet ketolysekuren. At det kom noen kiloer på igjen, det hadde jeg regna med. og jeg holdt meg på 2 kg i nesten et år da. Men, så kom høsten med sykdom, altfor mye å gjøre og total kolaps når det gjaldt mat...Da kom et raskt 2 kilo til gitt, og det var jeg ikke fornøyd med. Så, nå skal jeg ned dit jeg var, og forhåpentligvis et par kilo til også. Kunne tenkt meg å lande på 62 igjen. Der var jeg før jeg fikk siste tøtta, og jeg har faktisk noen fine kjoler jeg ikke har kasta....for fine, og håpet har jo alltid vært der da.
Så, 62 til sommeren, betyr at jeg har 6 kg som må av på ....kanskje litt for kort tid, men alt går, hehe. Man må bare ha mål:D
jente-23 sa for siden:
mensen-uka.. kan bare glemme alt som har med vekt å gjøre da! blir en pose eldorado sukkerfri gele eller sjokoladepudding hver dag... Og er endel mer karbo enn vanlig, fett og kalorier kan man si, men håhåhå og jeg koser meg!! Mmm ingen dårlig samvittighet i mensen uka som før pga haugevis med stratos mm (KUN sukkersukkersukker!). Nå blir jeg kvalm av bare tanken.. Lavkarbo, lavkarbo, you have saved my life!!
Jolly sa for siden:
Jepp, den uka ja...kjente det på kroppen alt i går, suget etter et eller annet dukka opp. Matlysta var sånn passe, så det ble litt småspising, og det er jo ikke bra uansett da.
Føler at jeg er sulten hele tia. Har sikkert fått i meg for lite fett å i dag, for det er mer enn noen timer siden middag. og i dag ble det vanlig middag å gitt....med fullkorn pasta, pølse, bacon og mye salat.
Var på vekta i morges da, den viste faktisk halv kilo ned, men....det tar jeg ikke for gitt ennå nei. Ikke før om et par dager. Må først greie meg gjennom et par tøffe dager nå, hvor hormonene løper litt løpst og ødelegger for det som kunne vært bra.
MonaLita sa for siden:
Ser på slankekrigen, og synes de drar store tall... men regnet vekttapet mitt om fra kg til lbs (pounds) og fikk 39,2. Kult!! Snart 40 :D
Åhh... Jeg glemte å skru på slankekrigen... Hvem vant??:)
Du har vært utrolig flink uanz kg eller lbs, Monalita!:)
Jolly sa for siden:
Ned en halv kilo i går, opp igjen en hel kg idag. Vel vel, det var ikke mye å skrive inn på tickeren nei. Så, her må det blir litt mer skjerpings de neste dagene.
Fikk gått litt på ski i kveld, så blir det spinning i morgen og fredag, så kanskje over helga da????:D Satser på at det har stabilisert seg litt da. Ned 0,5, forlanger ikke mer. Siden jeg ikke kjører så beinhardt.
Refrag sa for siden:
Gått litt treigt en stund, men nå går det så det suser.:)
97,5 kg, total minus 22,5 kg.
Neste delmål: 95 kg, belønning en god flaske vin som skal tømmes :D
Hovedmål: under 90 dvs 89,9 kg :p, belønning: vet ikke helt ennå, men noe stort skal det bli.
Folk klaget (les: venninnner) over at buksene var alt for store.
Ville egentlig vente med å kjøpe nye klær til jeg har nådd målet.
Men kjøpte noen "overgangs"-bukser for å få litt fred.
Tips til mannfolk: På Hennes og Mauritz kan man få dongeribukser til 99 kr.
MonaLita sa for siden:
Tusen takk!!
-ingen vant for det var ikke finale! Trodde det jeg også, men episoden dreide seg om hvordan de hadde det hjemme og et biggest loser maraton..
Men jeg vet hvem som vinner, hvis du vil vite det :P
Jolly sa for siden:
Jepp, har greid det helt store å gå opp i vekt, på lavkarbo???:confused: Kjører samme opplegg som de 4 første ukene, og jeg er nå inne i 7uke av min omlegging. To siste har jeg gått opp??
Sist mandag var jeg opp en halv kilo, og nå er jeg opp enda en halv kilo. Hva gjør jeg galt? De første 4ukene spiste jeg "vanlig" middag. Dvs jeg spiste det sammen som familien, men trappet drastisk ned på ris og pasta, kuttet helt ut potet og spiste salat og grønnsaker. Nå har jeg gjort det samme. Til frokost, lunsj og kvelds, spiser jeg det samme som de første ukene. Når det gjelder trening, så ligger jeg omtrent på det samme. Med bare litt variasjon fra uke til uke. Har ikke fått gått på ski siste uka, for jeg har senebetennelse i ei arm, men ble en fjelltur istede.
Så, hvorfor skal jeg da gå opp når jeg kjører på samme oppskrift? Spiste mer "normalt" i helga, men det taklet kroppen bra de første uken, så hvorfor skal den ikke gjøre det nå også? Nei, ble skikkelig skuffa da jeg entret vekta i morges og så at jeg faktisk igjen var gått opp. Nå er jeg igjen bare 1 kg unna det Hel...... 70 tallet :mad: og jeg som skulle ned 5 kg til vinterferien, det går jo rett i dass da, siden det nå er uke 7 og vinterferie i uke 9. For å greie dette må jeg da trolig over i ketose, og det kan bli litt tøft kjenner jeg.
Hiva iallefall innpå med oljer til frokost i dag, i håp om at problemet ligger i for lite fett i kosten. Cottage Cheese er jo ikke akkurat så fetende.
jente-23 sa for siden:
er superstopp her hos meg. men, spiser sunt og godt så synes egentlig det er bra nok for nå.. kan ikke forvente nedgang hele tiden, men tenke over flere mnd. så til feks juni så ønsker jeg å ha gått ned 2 kg til, det hadde vært deilig!
small wishes... to reach the big wishes!!!! :)
ikke gi opp folkens. følg lavkarbo- livsstil, hvis ikke... for nå er det for sent;) hvis ikke.... så går man opp de kg man har gått ned og ++++!
kremt.. glemte visst å veie meg igår igjen jeg... sukk. Jaja.. tar det som en god ting jeg da - trives så godt med kostholdet at jeg glemmer at jeg også slanker meg;) Lagde lavkarbobrød her om dagen jeg synes var godt, så det går mye i det om dagen.. mmm
Goooood helg, godtfolk!!:D
Jolly sa for siden:
Jeg har vært uten data i snart 2 uker, kommer meg bare innom sånn i ny og ne på jobb, eller som nå, når jeg kjøpte meg inn med datteren i huset. Som er den eneste som pr. i dag har en oppegående maskin.
Har sklidd helt ut siden onsdag, men jeg tar det ikke så jævlig tungt. Vi har hatt så mange bursdager hos andre, og det har vært omtrent rett etter jobb, og langt utover kveld. Så, det å planlegge inn egen mat og slik, har vært umulig. Så, jeg har vært veldig flink å inntatt lite fett og lite karber frem til kl. 15-16, slik at jeg har hatt litt å gått på, derfra og utover. Selvsagt har jeg gått over det jeg skal, hohoi, mye over å. Men, likevel. Jeg er det bevisst, å da er det liksom greit. Jeg har som jeg har sagt tidligere, bestemt meg for at dette er å legge om kostholdet, og ikke slanke KUR!! Og da må jeg takle at jeg enkelte dager spiser "normal" mat. Har inntatt lite fett, fordi jeg har visst at jeg kom til å gå langt over på karber, og da må en være forsiktig med ekstra fett. Da blir det dobbelt opp ja, og da går det garantert over styr.
I kveld blir det hjemmelaget lasagne, på ekte vis. Ungene ønsket seg skikkelig lasagne i kveld, og jeg gikk med på det da. Men, det blir ekstra mye fyll og høyere mellom lasagneplatene, hehe. Og mye salat som tilbehør. Til kveldskos så sa hele familien seg enig i at vi ikke skulle ha snop i kveld, men heller stort fruktfat. Nå er det mange karber i det å, men likevel tør jeg påstå at det er sunnere enn en stor pose sjokolade og slik lørdagssnop.
Fikk vite her at jeg får middagsgjester i morgen, det hadde jeg ikke planlagt inn, så får se hva jeg kommer over. Har noe kjøtt i frysn, så får jeg finne noe godt tilbehør i tillegg til salat, så går det vel greit det også.
Vekta har jeg skydd siste uka, og ikke skal jeg på heller. Så lenge jeg er ute av "systemet" så forventer jeg ikke nedgang, og da trenger jeg heller ikke å gå opp på den vekta. Da er det så superkjedelig å få økning, og det trenger jeg slettes ikke å bli klar over. Heller bedre å komme inn i systemet igjen først, for så å gå oppå og finne ut at jeg har nå iallefall ikke beveget meg så mye opp, kanskje jeg har stått i ro også :-)) Ha ei superduper helg videre folkens.
Ikke vært så mye liv å røre innpå her, så nå må dere få opp skrivekløa igjen friends :-)
Refrag sa for siden:
Gått litt i motbakke for tiden. Har vært syk, forskjølet og da får jeg etekick.
Selv om jeg holdt meg til lovlige ting så gikk vekten opp.
Men nå er jeg tilbake der jeg var, nemlig 97,5 kg.
Så nå er det på ann igjen, neste mål er 95 kg. Belønningen min, en flaske god vin, er allerede drukket opp, så jeg må kjøpe meg en ny en :D
Av andre ting så har jeg fått meg en eggekoker, sparer mye tid med den.
Etter å ha lest tråden om høyt karbohydrat innhold i pulverkaffe har jeg kjøpt meg en Nescafe Dolce Gusto expressomaskin. Litt luksus må man ha når man ligger unna andre ting. Kjører selvsagt kun på rein kaffe, ikke noe cappuchino og lignende.
Selv om jeg har lavkarbobrød i fryseren, så har jeg ikke spist brød på flere uker, og overraskende nok så savner jeg det ikke. Jeg var nemlig et brødmenneske. Savner heller ikke poteter, pasta og ris heller.
Har vært øl-menneske, så da jeg begynte med ketolysekuren var det slutt med øl og jeg måtte over på noe annet, valget ble rødvin. For å ikke falle tilbake til øldrikkingen igjen, har jeg prøvd å lage en ny livsstil med vin. Kjøpt meg et lite vinskap hvor jeg har flasker liggende, kommer det besøk er det gjerne fram med en flaske vin. Kjøper forskjellige viner hver gang for å prøve nye smaker. Har til og med vært inne på tanken om jeg skal gå på et vinkurs :)
Nå har jeg vært i ketolyse/lavkarbo i 4 måneder og kan faktisk ikke tenke meg å gå tilbake til et høykarbohydrat kosthold. Føler meg bedre og "cleanere" på lavkarbo.
Så når jeg har nådd hovedmålet mitt som er under 90 kg skal jeg fortsette med "vedlikehold" på lavkarbo.
Jolly sa for siden:
Så flink du er Refrag:D
Det er ikke jeg for tia. Er fullstendig ute å kjøre, og nå går jeg mot vinterferie og langhelg på hytta. Sammen med flere andre familier, VET at det kommer til å skjære seg fullstendig, så jeg har egentlig kapitulert. Jeg får heller bare ta litt"ferie" denne uka, så får jeg begynne på ny giv igjen over neste helg. Når andre skal stå for innkjøp, og noen andre igjen for matlaging og noen for aktiviteter, vel, da er vel mye overlatt til andre og lite en får styrt sjøl. Jeg har lagt meg knekkebrød som skal være med opp på hytta, så blir det en 4-pack me pepsi max, 70% sjokolade og noen poser med paranøtter. Så, får jeg prøve så godt jeg kan å styre unna litt karber iallefall, så det ikke går fullstendig over styr. Slik som i dag, da ble det jo totalsprekk de luxe. Bytur med venninner, er som å be om bråk. Og jeg må ærlig innrømme at det ble til at jeg ga faen i hele greia. Ble en dritt dag, greit med det liksom. Det er jo slettes ikke greit, hallo??? Men, holdningen har blitt der etter kjenner jeg. Så, nå tar jeg ferie fra hele lavkarbo greiene, til jeg er hjemme fra hytta, så blir det nytt fokus da.
Var på vekta i dag, den var stand by, så da har jeg ikke gått opp tidligere iallefall, spørs i dag nå da. Men, får unna spinningtimen min i morgen, så blir det litt bedre. God helg:rolleyes:
Refrag sa for siden:
Takk for det, Jolly!
Jeg er enig med deg, ta deg fri fra ketolysen og ha en fin ferie.
Så kan du starte opp igjen etter vinterferien.
Ingen grunn til dårlig samvittighet.
Men en erfaring rikere.
Da jeg var på sydentur sprakk jeg den siste uken. Gjort er gjort så jeg koste meg i stedet for å ha dårlig samvittighet.
Da jeg kom hjem så startet jeg opp med ketolysen igjen.
Og jeg fant ut at jeg hadde det bedre på lavkarbo enn på høykarbo mat.
Jolly sa for siden:
Ja, er det ikke det dette er kanskje? En kamp? En kamp mot hva, og for hva? tror det helt klart er mest kvinner som kjemper kampen, den evinnelige kampen mot for mange kilo. Noen kan gå gjennom svangerskap på svangerskap, og være like slanke og elegante noen uker etterpå, jeg har dem på vennelista. Noen kan også spise det de vil hele tia, snop i helgene, på kafè midt i uka, opptil flere ganger, hurtigmat til middag eller middag ute, trene?? Joda, dem er kanskje på pilates eller yoga, men noe pes trening for å brenne ekstra karber, nei, blir jo så svett jo...Disse har jeg også på vennelista mi, og de er like slanke i dag som for 15år siden. Hallo??? Hvorfor skal det være så urettferdig, så skjevt fordelt liksom??
Jeg har vært på hyttetur noen dager, det ble spist helt "vanlig" kost, slik kostholdsnorge mener vi skal spise iflg eksperter, og i tillegg ble det selvsagt godis også, og potetgull. Er man på hytta så er man på hytta, har man ferie, så har man ferie. Og greit nok det. Men, 3 dager på slik kost, betydde 2 kg opp:eek: I dag, gikk jeg ikke på vekta for å si det slik.
Da er det bare en ting å gjøre da, begynne kampen IGJEN!! Egentlig så er jeg dritt lei hele greia, men vet at jeg ikke kan gi f..., da går det rett til h......,og da blir det fort mer enn 2 kg å ta opp kampen mot. Jeg er igjen oppe på den jævla 70 streken og lurer virkelig på hva jeg skal gjøre for å komme under 65, så var målet her tidligere i år. Hva skjedde???
Kjøpte Allers forrige uke, lavkarbomat. Der var det noen "nye" retter som skal prøves ut til middag fremover, men nå i ferien blir det bare sånn halvhjertet det kjenner jeg. Dager hjemme, betyr dager med unormale måltid, så hovedfokus får bli fra neste uke av. Tenkte jeg skulle greie dette på lavkarbo, men spørs om jeg likevel blir nødt til å tenke ketolyse altså, for å få et spark bak.
Noen som vet om plass hvor jeg kan få kjøpt proteinpulver som er tilpasset ketolyse? Blir mat lei, så jeg må ha noen enkelt å bytte ut noen måltid med i ny og ne.
jente-23 sa for siden:
har ikke gått noe ned i vekt, men klærne jeg plutselig passet for litt siden har plutselig blitt slække de også!! Haha, lykke :) Driter i kg, kroppen min ønsker visst å holde på vekta, men krympe gjør den med et brak! Det er jo det som teller (",) Spiser atkins barer så mye jeg bare ønsker også, mmm atkins advantage er supergod. (merk: spiser nesten ingen andre karbohydrater bortsett fra grønnsaker så er nok derfor den ikke stopper meg fra å krympe)
Å LYKKE! :)
Glemte å oppdatere her fra forrige fredag - ned 1 kg til :) Nede i 67kg nå og er veldig fornøyd :)
Refrag sa for siden:
Det går treigt, men heldigvis den rette veien.
Minus 400g på 2 uker.
Har definert mitt endelige mål: 89 kg
Da har jeg en normalvekt i følge BMI kalkulatoren. :D
Startvekt: 120 kg, Vekt nå: 97,1 kg, Er 8,1 kg fra mål
Merker at jeg er utålmodig, har lyst til å komme i mål før sommerferien.
Men har ikke tenkt å ta en pause i sommerferien hvis jeg ikke er i mål.
Her gjelder det å stå på til jeg er i mål, uansett hvor lang tid det vil ta.
Siden det har gått treigt i det siste, har jeg begynt å se på måten jeg gjør det på for å se om det er noe som kan gjøres bedre.
Bl.a. har jeg en tendens til overspising så jeg prøver nå å kjenne etter om jeg er sulten eller om det bare er et "sug" etter mat.
Vurderer også en pause fra vindrikkingen til jeg er i mål.
Liker å gå turer, så her burde jeg nok kommet meg ut oftere.
Refrag sa for siden:
Det gikk bedre denne uken, minus 0.5 kg.
Fått laget meg en sånn tickergreie.
Satser på å være i mål til 1 juli, hvis det ikke går så bare forlenger jeg tiden :D
Har vært mer bevisst og kjent mer etter om jeg er sulten før jeg spiser og det er ut som det har hjulpet. La oss håpe den gode trenden fortsetter.
Jolly sa for siden:
Hei Refrag. Du er flink du, som greier å sette deg slike mål og jobbe jevnt og trutt mot målene dine :-)
Det gjør ikke jeg for tia :( Jeg sliter med å holde vekta, 2 kg opp og så må jeg jobbe meg ned igjen. Det blir på en måte to steg frem og et tilbake ser jeg. Hver gang jeg får litt medvind og ser at vekta igjen beveger seg ned, jo da er det helg, og da greier jeg ikke å holde meg på den linja jeg skal. Så, når helga er over, må jeg igjen begynne å jobbe meg nedover. Nå er jeg i tillegg sykemeldt og går hjemme og snoker i skuffer og skap hele dagen. Vel, jeg er fortsatt litt flink frem til lunsj, kanskje frem til middag også, men....hva hjelper det når jeg ikke greier å fullføre løpet.
Nå har jeg gått inn en avtale med meg selv, nå har jeg igjen 2 uker av min sykemelding, og målet er å være tilbake der jeg var for litt over 1 år siden, den dagen jeg skal på jobb. Det er ikke så mange kilo, men gud fader hvor godt dem henger seg fast. Nå var jeg 69 på vekta i går, om to dager er jeg sikkert 70,5 igjen, noe som betyr at jeg skal ned 4 kg på to uker. HAHA, jo jo. Mål må man jo ha, og det er lov å prøve seg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.