< Tilbake til oversikten

Oktoberstarter-tråd?

Mate sa for siden:

Jeg har også prøvd Grete Roede, og det syns jeg var noe slit i grunnen. Veie alt en har i seg, aldri bli ordentlig mett....men, det er jo tydelig at det passer for noen så de får bare holde på. Jeg har funnet dietten for meg i allefall! :)

snartslank? sa for siden:

Idag har jeg ikke drukket pepsi max, eller funlight saft!! bare vann og ett glass farris. litt stolt!
vekta har fått nytt batteri ( skal vel ikke skylde på den for at vekta står stille men.... ) Og lagd meg en stor kopp kakao (av fløte,vann og bakekakao) med to STORE teskjeer cocosa oppi!! smakte helt greit! Og i kjøleskapet står cocosa-sjokolade og stivner!

hadde ett glass med cocosa som jeg ikke visste hvordan jeg skulle orke å få i meg!! Men det smakte ikke vondt å ha det i kakaoen, så det kan jeg fortsette med!

stinemora sa for siden:

Jeg har også lagd kakao idag :)
Hadde en kartong med soyamelk (1 kh per 100gr) i kjøleskapet, og mikset med både fløte og vann. 3 vaniljedråper, litt natreen og en klatt med smør(!) :D Kjempegreier!

åååå.. vaniljedråper glemte jeg!! det er jo kjempegodt oppi!!

stinemora sa for siden:

dammit! ;) prøv igjen imorgen!:)

KimPossible sa for siden:

Blæh, ble mislykka ostechips. tenkte ikke på at krydderet kom til å brennes når jeg hadde det på FØR jeg puttet de i stekeovnen. i tillegg sto de nok litt lenge i ovnen... så de smaker bare surt og brent. :blinke:

Frk. Fryd sa for siden:

Jeg har også laget kakao i dag. Vanlig med H melk, kakao og sukker. Og jeg drakk den ikke. Stolt. Nå har jeg hatt fem dager uten noen form for sprekk. PÅ lørdag skal jeg ha tapasfest her og da blir det en sprekk. Sprakk forrige lørdag også, fest da også. Må bli nok fest snart hehe. Men ukedagene og søndagene går fint og jeg går jevnt og trutt ned. 3 kg nå. 3 uker.

Lillebjørn sa for siden:

Jeg veide meg i dag, hadde gått ned og er storfornøyd :) Men jeg lurer alikevel...? Da jeg startet med ketolysekostholdet kom jeg i ketose etter 1 dag og raste ned 6 kilo på to uker. Så sprakk jeg, spise feil og gikk opp tre igjen.. nå har jeg klart å gå de ned igjen men jeg kommer ikke i ketose igjen??? Jeg spiser det samme og går ned, men stixen gir ikke utslag... hmm... noen som skjønner?

frode73 sa for siden:

Hva spiser du Lillebjørn. Lettere å se hva du gjør galt da. Spiser du nok fett?

jente-23 sa for siden:

er den noen frukt som inneholder masse fett? føler samvittigheten er bedre der enn å gøre masse majones på mat......

Fjasnissen sa for siden:

Du er ikke på ketolysekuren? Lavkarbo høyfett? Hmmm.... ellers ville jeg jo sagt at frukt har for mye karbo.

Hvis du liker avokado, så er jo det en veldig fin kilde til fett, men frukt med mye fett.... det kjenner jeg ikke til.

Kan jo gå gjennom den store matvarelista og se på de forskjellige fruktene som står der.

Edit: www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt

frode73 sa for siden:

Du kan med god samvittighet bruke masse smør og majones, avocado som foreslås her er også utmerket...og kjempegodt med reker og majones oppi :-)

Hold deg unna frukt hvis du skal ned i vekt. Spis litt nøtter, det er også en fin fettkilde. Ett par håndfulle om dagen burde gå bra.

stinemora sa for siden:

Veiedag :)
29/09: 101,2 kg
o8/10: 98,3 kg -2,9 kg
15/10: 96,5 kg - 1,8 kg
22/10: 95,5 kg -1,0 kg

Måledag :)
29/09:
Legg: 42
Lår: 73
Rumpe: 120
Hofta: 123
Midja: 103
Bryst: 110
Hals: 38
Overarm: 40
Underarm: 29

08/10
Legg: 42 -
Lår: 70 -3 cm
Rumpe: 118 -2 cm
Hofta: 119 -4 cm
Midja: 96 -7 cm
Bryst: 107 -3 cm
Hals: 38 -
Overarm: 39 -1 cm
Underarm: 28 -1 cm

15/10
Legg : 42 -
Lår : 70 -
Rumpe: 118 -
Hofta: 119 -
Midja: 95 - 1 cm
Bryst: 107 -
Hals: 36 - 2 cm (!)
Overarm: 38 -1 cm
Underarm: 27,5 -0,5 cm

22/10
Legg: 42 -
Lår: 70 -
Rumpe: 117 -1
Hofta: 118 -1
Midja: 96 -
Bryst: 107 -
Hals: 36 -
Overarm: 38 -
Underarm: 27,5 -
[color=#ff0000][/color]
Neste uke skal vekta stå på 94, det er et MÅL :)

Første veiedag... Og jeg er nesten sjokkert, rart at det er mulig egentlig, å gå ned så mye på så kort tid (men noe av det er jo vann da, selvsagt).
Altså:
Vekt: 15.10.10 - 85,0 kg
22.10.10 - 80,3 kg!! = 4,7 kg ned!

JIPPI!!! :_punk:

Frk. Fryd sa for siden:

Veiedag i dag: 800 gram ned forrige uke, 3.4 kg totalt! Dette går som en lek føler jeg, og jeg er ganske sikker på at jeg skal klare å gjøre dette fremover!

3-4 cm ned rundt både liv og hofter, og det merkes.
En halv kg i uken vil gi meg 4 kg til jul! i tillegg til de 3.4. Hvis jeg slenger litt trening inn i miksen så kanskje vi kan nå 10?

Bmi er 30.1 nå. Mål for neste uke er å komme under 30.

Frk. Fryd sa for siden:

Kan det være noe galt med stixen din Lillebjørn? Det er vanskelig å mene noe egentlig for jeg er ikke så erfaren. Men den burde jo gi utslag. For noen tar det lenger tid å komme i ketose enn andre. For meg tar det ca 18 timer hvis jeg har spist f.eks kake og litt brød.

Fjasnissen sa for siden:

Kan jo faktisk være at Lillebjørn ikke har lukka igjen boksen godt nok, sånn at de har tørka ut.... men da har folk opplevd at de blir "flekkete" først når man bruker dem.

Hvis du spiser riktig og går ned, så ikke tenk så mye på stixene. Jeg har ikke brukt mine siden den andre uka, men kjenner jo at jeg er i ketose.

Frk. Fryd sa for siden:

Ja jeg kjenner det på ånden hehe.

Sivensvans sa for siden:

Tittei...!!
[color=red][/color]
Slenger meg med her jeg også ettersom jeg startet på mandag - med gledelig utslag på stixen onsdag! Noe sååå motiverende'a gitt! Formelig kjenner at det skjer noe i kroppen også.
[color=red][/color]
Jeg angrer nå vilt på at jeg ikke veide meg mandag - for, det hadde vært spennende å sett utgangspunktet. Jeg orka rett og slett ikke, redd for å se tallet antar jeg:o Jeg skal ned ca 10 kg. Det er målet mitt;)
[color=red][/color]
Veier meg når jeg kommer hjem fra jobb i dag, tenker jeg - og tar det derfra!
[color=red][/color]
Heia oss!! :heia: :heia:

Fjasnissen sa for siden:

Ånden er en indikator..... men jeg kjenner at energien i kroppen min er en helt annen (ikke bare at den er fryktelig mye høyere enn før, men litt, men at kroppen bare føles "annerledes" om du vil)

Klistine sa for siden:

Går ånden bort etterhvert? Syns den er så fæææl :p

Lillebjørn sa for siden:

Jeg er ganske sikker på at jeg får i meg fett.. Spiser mye smør og cocosa til hvert måltid. Ellers går det som regel i egg, kokte,stekte, omeletter... salater, noe fisk, avokado og mandler... jeg går jo som sagt ned så noe er rett :) jeg er bare redd for at hvis jeg gjør noe feil at jeg skal begynne å legge på meg pga økt fettinntak? har lest om det flere steder...
og ja, det kan selvfølgelig hende jeg har slurva med stixene, men de var jo lilla for noen få uker siden... hvor lite luft tåler de?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det ensete som har betynding for om du er i ketose eller ikke er inntaket av karbo. Stiksene er veldig ømfinlige og bør ikke oppbevares på badet, for høy luftfuktighet...
Her er et utrag fra nybeynnertråden:

majalille sa for siden:

Det står noen tips i boka til Torkild om hva man kan gjøre hvis man ikke får utslag på stix. :)

Følgende fremgangsmåte kan benyttes hvis det ikke er tydelig utslag på ketolysestixen: (les om ketolysestix først, kanskje de ikke virker på grunn av fukt eller varme?)

Hvert av de følgende tiltak gjennomføres i tre dager før du går videre til neste trinn. 30 minutters moderat morsjon hver dag, og korrekt bruk av ketolysetabletter gjelder for hvert trinn.

• Reduser den daglige mengde karbohydrater til 10 gram per dag.
  • Reduser inntaket av koffein (kaffe, te cola lght, solo pluss mfl.)

Hvis urinstixen nå gir utslag, er årsaken at det har vært for mange gram karbohydrater i den maten du har spist. Legg den øvre grensen for daglig karbohydratmengde litt under den grensen du har hatt tidligere.

Fører tiltak nr. 1 ikke til utslag på ketolysestixen, går du videre til tiltak nr. 2:

• Spis maksimalt 10 gram karbohydrat per dag.
  • Spis mer fett, altså fet ost fremfor magerost etc.
  • Reduser litt på mengden av mat.

I de få tilfellene der tiltak nummer 1 og 2 ikke har ført til utslag på ketolusestixen, gjennomfører du følgende i tre dager:

• Reduser kaloriintaket til 1000 Kcal pr dag.
  • Størstedelen av kaloriene skal komme fra fett.

majalille sa for siden:

Hoppsann, IFA var ikke bra... Våkna i dag med verste magen og har gått opp 0,5 kg. Så idag blir det nye boller. Ikke mer kunstige søtstoffer på en stund! Får heller tygge på papp hvis karbotrollet melder seg igjen. Heldigvis ingen tegn til det enda idag. :uskyldig:

God helg folkens! :)

Mate sa for siden:

Glemte å skrive veiinga for å går, så her kommer det. Første "offisielle" tall i grunnen, selv om jeg veier meg hver dag... :o :

16/10 : 83,5
22/10 : 79,6
Målvekt : 63-64

Går riktig veien i allefall. :)

MonaLita sa for siden:

Ferdig med uke 3, og kan juble for at jeg har gått ned 5 kilo:D

Klistine sa for siden:

Kjempebra MonaLita! :D Gratulerer!

Helene M sa for siden:

Wow! Bra jobba folkens!

Veiedag i morgen! Gruer meg. Uka har vært preget av mye sykdom:(

stinemora sa for siden:

"Smør på flesk? -Ja takk! :D" LOL

Helene M sa for siden:

hihi!

Synes den passet så fint til oss:D

stinemora sa for siden:

Ja, det gjør det absolutt!:D Kan gi noen vittige reaksjoner hos folk som ikke vet man er på kur, hehe. Slik som da jeg var på kafe forleden dag og bad om å få kremfløte istedet for kaffefløte i kaffen. Ho dama så opp og ned på meg og tenkte sikkert i sitt stille sinn at:" det trenger hun vel egentlig ikke..!" Men, det fikk jeg :)

Sulten men matlei start på dagen!! prøvde meg først med hjemmelaget salat med reker,majones,egg og skinke.. Nope ikke godt idag! så stekte jeg bacon... nope ikke godt det heller!

så da endte jeg opp med en stor kopp eggemelk!! Yummi!! Kanskje det er det som skal være frokosten min fremover??

Har liksom en liten formening om at det er lurt å starte dagen med mye fett i første måltidet.. Vet slettes ikke om det er riktig, men innbiller meg i allefall det :)

Lillebjørn sa for siden:

Bra jobba folkens!! Med smør på flesk kommer vi i mål ;)
Jeg har falt heelt for eggemelka jeg og!! Det blir ofte det både til frokost og kvelds :) Jeg er jo sjeldent sulten lissom ;)

jente-23 sa for siden:

eggemelka? :-) takk for tips ang fett, får til alt for lite. holder vekten stabil etter -3kg med kosten som er nå og det er ufattelig deilig, så har funnet formelen på det visstnok..he, he.. men vil ned mer etterhvert..! så nå er det bare å eliminere og legge til andre matvarer den uka her og se om det gjør noe utslag.

Ny uke,- vil si... ny deilig behagelig uke på lavkarbo:) veiedag om 5 dgr:)

Helene M sa for siden:

Enda 1,3 kg ned! :D

Tenk det da! Nesten 5 kg på TO små uker!!! :eek::eek::D:D

Klistine sa for siden:

Så utrolig flink du er Helene!! Jeg har bare gått ned 3,3 på 2 uker, jeg. Men er fornøyd med det egentlig :) Har ikke veid meg siden Onsdag da, så vet ikke om det har skjedd noe siden da.. Hehe. Har ikke vekt før på lørdag, heller... Skummelt!

Helene M sa for siden:

Takk, Klistine:)

Ja, det er også kjempebra! Jeg veier meg bare en gang i uka selv. Tør ikke gå på vekta oftere:p

Lørdagen kommer fortere enn du aner! Og tenk hvis du har gått ned mye i mellomtiden da.. Mye artigere å veie seg og se at vekta minker med mye enn 100 gram her og 200 gram der:D

Sivensvans sa for siden:

Så kult å lese om gode resultater! :heia:
Selv startet jeg mandag for en uke siden, har ikke eksakt tall ettersom jeg ikke veide meg med en gang - men, kan i alle fall minst notere minus 2 kg på denne kroppen!;)

Lindaplinda sa for siden:

Veiedag idag: + 1kg, og +2cm på midjen:( Så ufattelig nedtur:(

majalille sa for siden:

Så kjipt da... :( Hvor langt uti er du? Ikke gi opp! :klem:

Tuuusen takk.. den klemmen gjorde godt:) Jeg har vært i ketose i 3 uker, men regner med at jeg var det 1 uke før det også siden jeg ikke har forandret noe særlig på kostholdet. "Skeiet" litt ut i helga med to kaffe % baileys, men synes det er litt voldsomt å gå opp 1 kg bare pga det.. Jeg vet jo at vekta kan forandre seg iløpet av en dag avhengig av når man vanligvis veier seg, men da er det jo uanz ikke snakk om så mye.

Nei, dette var som sagt en fryktelig nedtur. Har skrevet et nytt innlegg i journalen min om det. :( Skal nok ikke gi opp altså... men det frister litt nå..

Så utrolig FLINKE dere andre er!!:D Stå på videre!!

wahaj sa for siden:

Enig i den! :)

Har selv veiedag i morgen, gleder meg. Da har jeg holdt på i én hel uke :D

wahaj sa for siden:

Start: 93.3 (19.okt-10)
Uke 1: 88.8 (-4.9kg) (26.okt)

Cm tar jeg én gang i mnd tenker jeg, også veier jeg meg én gang i uka den første mnd, så tar jeg det litt sjeldnere.
Men, liker at jeg har gått ned 4.9 kg på 1 uke:) Veldig god motivasjon og start.

Sivensvans sa for siden:

Wow...! :heia: Så flotte resultater a'gitt!!

Sivensvans sa for siden:

Skjønner at dette er kjipt altså - men, du må ikke gi opp! Nå vet ikke jeg hvordan historien din er - men, om du gir opp har du tapt;) :klem:
[color=indigo][/color]
Bortsett fra baileys'en - var det andre ting du gjorde annerledes denne uka?

Fjasnissen sa for siden:

Hei...... kropper takler utskeielser på forskjellige måter. Hvis det er noen trøst, så gikk jeg opp 0,7 kilo etter en helg med utskeielser (ikke så mye karbomessig, men mye drikking av vin), og den vekta forsvant igjen etter bare en dag eller to. Jeg mistenker at kroppen min hadde lagra litt ekstra vann. Det beste er bare å kjøre på som om ingenting var skjedd, så er du snart "back on track". Ikke la små motbakker knekke deg.

Uten motgang, ingen kamp. Uten kamp, ingen fremgang. :)

jente-23 sa for siden:

:heia:LIKER!! :)

Lizzz sa for siden:

Titter innom med en liten oppdatering:)
Lavkarbo ruler:D Jeg føler ikke at jeg går glipp av noenting, og vekten går sakte og sikkert nedover!

Startvekten min var 97,7 kg
Vekt i dag: 91,1 kt :D

Legger ved oppskrift på min frokostshake, som smaker deilig sjokokaffe og som holder meg mett til lunsj:

2-3 egg
2 måleenheter med whey proteinpulver med vaniljesmak
1 dl soyamelk eller kaffe
1 spiseskje kakao
Litt søtemiddel om du ikke synes den er søt nok, selv foretrekker jeg den uten!

Tusen hjertelig takk for de oppmuntrende og informativene svarene til meg!:) Hva skulle jeg gjort uten dere her!?:) Jeg blir ihvertfall mer motivert av å titte innom her!:) Jeg har forts ikke gitt opp eller hatt noen sprekk siden nedturen, men har ikke veid meg siden mandag da.. Ble nemlig en del salt mat både igår og idag. Tenkte jeg skulle sjekke igjen på fredag hvis jeg ikke klarer å vente til mandag:) Nå sitter jeg og kjenner en brennende følelse i kroppen og nyter det:) Stor klem til dere alle... Fortsett å være her og oppmuntre hverandre - av og til kan det være den ekstra piffen som gjør at man ikke gir opp!

Haremamma sa for siden:

Har akkurat startet på min tredje uke med lavkarbo, og vekten rikker seg ikke en millimeter :(. Går konstant i ketose, og har en forferdelig ånde, synes jeg... Keto-stixen har jeg hatt kjemeutslag på de gangene jeg har testet meg, og jeg drikker masse vann.
Trøsten er at kroppen krymper liksom inn likevel. Jeg målte meg ikke da jeg startet, og det var kanskje litt dumt. Det hadde nok hjulpet noe på motivasjonen og sett krympingen svart på hvitt, men jeg får trøste meg med at klærne sitter litt løsere nå enn de gjorde før jeg begynte :o.
Uansett så kommer jeg nok til å fortsette med dette kostholdet fremover. Jeg orker mere. Problemene med magekatarr og sure oppstøt er helt borte. Jeg er også mere opplagt nå enn før. Håper bare inderlig at vekten skal begynne og krype nedover snart ......:rolleyes:

Vekta beveger seg til slutt!! bare vær tålmodig!! (jeg er ikke den rette til å si at man skal være det.. for jeg er vel utålmodigheten selv... )
Selv gikk jeg kun ned den første uka, og så er vi på 3 uker stillestående vekt. Ganske frustrerende, men kroppen stritter vel i mot vil jeg tro! Men jeg gir meg ikke, jeg skal vinne over den teite kroppen denne gangen!!

Sivensvans sa for siden:

:p :heia:

Klistine sa for siden:

Huff, igår sprakk jeg!! :(

Det var med vilje, og jeg angrer egentlig ikke. Sånn bortsettfra utfallet det kan ha på vekta. Men men!

Jeg følte meg helt sinnsykt dårlig. Og jeg har tannverk uten like, så jeg ville ha toast. Det var det ENESTE jeg ville ha!

Så, etter å ha overtalt kjæresten min i 2 timer så lagde han det til meg :p Han ville jo bare være snill ved å si nei, men jeg SKULLE ha!!! hehehe =)

Håper ikke det har så mye å si, da! :) var 2 ganske små brødskiver... hmm

ARGH! jeg har så lyst på sjokolade! Fælt. :( Sjokolade er min store, store svakhet. det går da sikkert bra om jeg spiser 20 karber 1 dag, og ikke 15? bare 2 små biter av cavaliers dark mocca, nå.... jeg vil så veldig... Å, pokker heller, jeg gjør det. Angrer sikkert etterpå. Så da tar jeg en bit. 3 karber det. Humf.

Klistine sa for siden:

Jeg har funnet ut at de gangene jeg vil ha sjokolade og holder på å sprekke så tar jeg et par biter sjokolade/pisker litt krem eller lignende for å få dempet lysten til å sprekke!

Man må jo finne ut om det blir en stopper for vekten, men for meg har det gått helt greit hvertfall.. Har spist sjokolade 2 ganger hittil :)

Klistine sa for siden:

Herregud! Jeg lagde meg blomkålmos nå - for første gang. Og fytti!! DET var digg det!!!!

Og etterpå skal jeg bake lollypop brød! spent!! :D Da kan jeg spise toast uten å sprekke! ;)

wahaj sa for siden:

Jeg har kjøpt sjokoladen Mörk choklad 72% (uten sukker), av Cloetta.
35 g karbs per 100 (25g sukkeralkoholer)

Hadde jeg bare likt mørk sjokolade hadde det vært greit, men veldig kjekt hvis jeg noen gang får suget, kan jeg ta en bit :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Vil bare minne gjengen her om at søtsug kan være et symptom på for lite fett i kostholdet… Så, husk å sjekk matinntaket!

MonaLita sa for siden:

For de som hungrer etter sjokolade: www.guylian.be/en/products/chocolate-bars/no-sugar-added/ jeg finner disse på Ica i alle fall. Den mørke er kjempegod, samt dekker søtbehovet etter en liten mengde;)

Har i dag måtte bytte ring over fra venstre ringfing til høyre (bare pyntering, ikke giftering eller no... :/), samt tatt av et halvt ledd på klokkereima.. Så om det føles trått så ser jeg jo at det minker noen steder :P

MonaLita sa for siden:

By the way - du som sier 3 karber i pittelitt cavalier sjokolade: mener den er omtrent like mange karber i som guylian; 46 g per 100 g. MEN: det er "herav sukkerarter 1 g".... !

Kan vel være at jeg har fått i meg litt lite fett noen dager nå ja, meeen.. tror nok hovedgrunnen til sjokosuget kom av at "tante rød" er på besøk.... men nå har sjokosuget gitt seg, så nå går det bra. :cool:

jølle87 sa for siden:

Hei!
Jeg er også tilbake på ketolyse for å ta av de siste kiloene!
Jeg startet fra mandag av.. Må bare lese meg opp litt igjen og handle inn slik at jeg er helt klar! Gleder meg til å fjerne de nå:)
Det er 3 år siden jeg var ferdig på dietten sist..

Når var du ferdig sist?

jente-23 sa for siden:

3 år siden.. wow.. hvordan synes du det har vært de 3 årene? smalt du opp i kg eller har du holdt den stabil etterpå? var det hardt å leve et liv på lavkarbo etter at du (som jeg antar) hadde gått ned? har du noen tips til oss som vil ned... og forsette å være der etter kuren!:)

illafanten sa for siden:

Hei, kan jeg være med i denne tråden? Jeg startet for bare 3 dager siden, men det er da fremdeles i oktober :p

Helene M sa for siden:

Klart du kan :D

Gratulerer med stort vekttap hittil! :D

Haremamma sa for siden:

Jeg kommer ikke til å gi meg jeg heller. Selv om vekta ikke har endret seg, har jeg fått en helt ny hverdag etter at jeg la om til lavkarbo. Jeg har fått en helt ny energi - orker masse. Spinningtreningene går som en lek. Har ingen intensjoner om å gå over på karbomat igjen, nei :)

Endelig har vekta løsnet bittelitt igjen! etter 3 ukers stillstand, så var den idag 200g ned!! ikke mye men det går riktige veien!! yohoo!!

Jeg gir meg ikke, men håper den ikke har tenkt å ha så lange stoppepauser fremover også!!

Sivensvans sa for siden:

Så bra!! :heia:
[color=darkslateblue][/color]
Og, så kan du vel bytte ut spørsmålstegnet bak nicket ditt med et (eller flere) utropstegn !! :klem:

Lillebjørn sa for siden:

HURRAAAAA:heia:
I dag nådde jeg mitt første delmål, en uke før planlagt:D
Nå har det virkelig løsna og jeg er så glad!! Ønsker alle fredagsveierne en suksessfull veiedag og hele forumet en kjempegod helg!!

Sivensvans sa for siden:

:heia: Sååå herrrrrlig!! Er jo så deilig å høre at dette funker! Funker for meg også;)
God helg til deg også!;)

Jeg veier det samme som forrige uke.. men er egentlig ikke overrasket, jeg har hatt mensen, jeg har spist altfor lite fett, og for mye søtningsmidler...:(
Men, jeg er i alle fall klar over det, så jeg vet hva jeg har å gjøre. :)

Nå blir det en sen frokost... får vel kalle det lunsj da. eggepannekaker stekt i smøøøør. hehe. nom nom

GOD HELG!

-2kg idag siden mandag :-D Ny veiedag blir på fredager heretter.

Startvekt: ca 78kg. Høyde: 1.68.
Startdato: 5 okt. Per dags dato -4,5 kg og -11 cm på midjen:)

Sivensvans sa for siden:

Suverent!! :heia:

Klistine sa for siden:

Sinnsykt bra!!!

Nå skulle jeg ønske jeg målte meg før jeg starta, merker jeg! :p

bjorg sa for siden:

Etter et par ukers stillstans har jeg gått ned et kilo. Nærmer meg første delmål, å komme under 90 kg. Jippi

stinemora sa for siden:

Hadde veiedag på fredag, men helga har vært stappfull, så veide meg idag og den stoppa på 93,2.:)

29/09: 101,2 kg
o8/10: 98,3 kg -2,9 kg
15/10: 96,5 kg - 1,8 kg
22/10: 95,5 kg -1,0 kg
31/10: 93,2 kg -2,3 kg
[color=#ff0000][/color]
Dvs. nedgang oktober ---> 8 kg nøyaktig :)
[color=#ff0000][/color]
Har ikke hatt tid til å måle meg enda, får ta det senere idag eller imorgen.

Gratulerer det er jo kjempebra!!

stinemora sa for siden:

Takk! Veldig fornøyd med denne uka :)

Mammaannmari sa for siden:

WOW! 8 kg er jo helt vannvittig bra.

Way to go:heia::heia:

Jeg har heller ikke målt, skulle ønske jeg gjorde det. Vekta står stille:(
Men jeg vet hva som skal til:p Bare å skjerpe seg.

Klistine sa for siden:

så flinke dere er alle sammen! :)

Jeg har visst gått litt opp jeg :( :( Kjempetrist. Har ikke veid meg på 1,5 uke, så gledet meg veldig, og ble litt skuffet da jeg hadde gått opp nesten 1 kg..

så var jeg på fest inatt og var lei og ville gi opp, så jeg spiste en kebab! MED BrØDET!!! Huff...angrer veldig...

Nå lurer jeg på om jeg skal fortsette med dette, eller vente til etter jul når jeg har tilgang på vekt hver dag. Jeg merker så sinnsykt godt at jeg aldri går ned når jeg ike har vekt i nærheten. Sånn er det alltid, av en eller annen grunn..

lei og vil ha pasta

bjorg sa for siden:

Du må ikke gi opp. Du må tenke på at dette er en livstil. Å ha en utskeielse i ny og ne må man regne med. Kanskje er det en fordel og ikke ha vekt hver dag.

MonaLita sa for siden:

Pffff. Skuff. 300 gram ned denne uken.. Prøver å tenke at jeg kan ikke gå ned like mye hver uke, men med den gode starten må jeg si at det var ingen jubel (spesielt siden jeg var 0,5 kilo lettere på snikveiing i går :/

De første ukene er det mest vann som forsvinner.. så det går ikke i samme tempo dessverre.... Men ned er jo ned!!

DU.. les hva jeg har skrevet tidligere her, så ser du at jeg også gikk på en liten "smell" for en ukes tid siden, for så å få en skikkelig opptur på fredag:) Viktigste er å IKKE GI OPP!!:D
Og som jeg skrev i journalen min: Det er ikke alltid det er vektnedgangen som er det viktigste - det å bevise for seg selv at man ikke gir opp når man møter motgang, er vel så viktig.. ihvertfall for meg.

En kebab m/brød på fylla har nok ikke så mye å si siden du har vært så flink ellers, bare pass på å komme i ketose så fort som mulig igjen:) Fram med målebånd.. har du ikke brukt det før, så begynn nå.. der ser virkelig jeg resultater ihvertfall:) Og ang. veiinga - tenk litt gjennom hva du spiste dagen før.. mye salt? Veide du deg på samme tid som sist? Ifølge wii'en min kan visst vekta vise -/+ 1kg iløpet av en dag.

Jeg sprakk jo forrige helg med to baileys og kaffe, men jeg tror ikke det hadde så mye å si.

Klistine.. ikke gi opp... opp med hodet, fram med brystet;) Husk at du har oss her som støtter deg og som du kan klage så mye som du vil til:D

huff, vært vanvittig sulten idag!! skikkelig rumling i magen!! Spist nok fett, likt som de andre dagene. Men bare ufattelig sulten!!

nesten litt ubehagelig!!

Men nå er det jo snart natta, og en ny dag imorgen!! håper den blir som vanlig igjen!!

dere er kjempeflinke alle sammen "oktober-slankerne":)

Idag var jeg skikkelig lysten på sjokoladekake da vi var i et selskap... og jeg spiste et stykke. :( Var veldig søtt, men godt også.... helt til jeg fikk mageknip og ble kvalm.
Dette var i 7tia i kveld. Målte akkurat om jeg er i ketose, og det er jeg, heldigvis.... men kanskje kake-missen ikke vises enda? Er litt usikker på det. stix'en var på det lyseste. Vet at det ikke er "grader" av ketose, men helt siden jeg begynte for 14 dager siden, har stixen vist utslag på lyslilla/lilla.. selv om jeg har drukket mye vann. så jeg vet ikke jeg... men, utslag = ketose, og nå vet jeg at jeg blir uggen av å spise sånt, så neste gang lar jeg det være (som vil si neste helg, da skal vi i stor-selskap igjen... men det frister ikke med kake lenger, det kan jeg love!!!!)

Jaja. Ny uke, nye muligheter! :)
God Natt

Helene M sa for siden:

Veiedag i dag!

Minus 900 gram:D Jeg er strålende fornøyd, som vanlig:) Bare det at vekta går nedover er så motiverende at jeg nesten hopper i taket :D

• 5,8 kg på tre uker synes jeg er SKIKKELIG bra altså:_punk:

Weeee:-D

StineStine sa for siden:

Hei alle sammen.
Begynte på ketolyse for to uker siden, å har vel gått ned rundt 3-4 kilo.(er ikke helt sikker, vekta mi virker ikke. 19 kroner på ikea) Er storfornøyd med det! Har ikke savnet brød, pasta, ris og poteter noe særlig ennå. Målet er ned ihvertfall 20 kg :) Sitter mye å leser på lavkarbo, og finner det veldig inspirerende å lese hvordan andre lever på lavkarbo kosthold!
Lykke til alle sammen :)

FrustrertFrøken sa for siden:

Nå må jeg bare syte litt her:(
Jeg har vært syk i et par uker, så da har jeg spist masse karbo.. Har heldigvis ikke gått opp til så mye som jeg veide før jeg starta..
Men i dag skulle jeg hvertfall starte igjen! Å dagen begynte ganske bra egentlig. Gutten min på 10 måneder våkna i natt som vanlig, men han gikk med på å sove ved siden av meg heldigvis! Så jeg fikk sovet helt greit.. Men etterhvert som dagen har gått, så har jeg blitt sliten og deppa.. Jeg har NULL matlyst, og har ikke spist siden frokost.. Driver å lager meg brokkoli med ost nå.. Jeg kjenner at jeg er skikkelig demotivert! Samtidig så gidder jeg ikke utsette å begynne påan igjen..

Veide hvertfall 88 i dag når jeg veide meg.. Målet mitt er ca 60 kg..

Helene M sa for siden:

Velkommen StineStine! Og gratulerer så mye med stort vekttap! :D

Huff da, Unnimoor:( MEN, selv om du er demotivert nå, tenk hvor god samvittighet du kommer til å ha hvis du klarer å starte påan igjen i dag! Da går morgendagen lettere, og dagen etter enda lettere... :)

Stå på! :D

Synes dere er kjempeflinke som hiver seg over kuren igjen etter å ha vært ute av ketose!! Vær stolt av dere selv!!

Istad satt jeg og tenkte over matinntaket idag, og det var jaggu ikke stort!! nesten litt rart siden jeg var så himla sulten i hele går! Uten at det medførte fler måltider enn vanlig. Må ærlig innrømme at det er godt å ikke være sulten og fysen hele tiden! Godt å IKKE tenke på mat,snop osv hele dagen lang!!

Supergod følelse!!
Har en liten (oki stor da...) drøm om å komme under 110 kilo innen jul! aller helst 107... men det er litt drøyt med tanke på antall uker igjen til jul!

Så skal vi til syden 19januar, og da hadde det vært så gøy å veid nærmere 100...

Store drømmer i en altfor stor kropp!! Men en kropp som skal bli akkurat passe for meg innen neste sommer!!

jente-23 sa for siden:

vi er suuuuuperflinke:) vekta står bom stille... men nå gjør det ikke noe lenger, for nå er alle klærna blitt for store på overkroppen!:) gud så artig... har bestemt meg for å ikke følge med på vekta mer foressten, ihvertfall ikke så ofte som hver uke lenger siden det ikke har noen betydning på at kroppen min krymper. er så gøy å merke det på klærna uansett:) fettet buuuuurner vekk..... fantastisk! gotta let it BURN!;)

elsker lavkarbo.. mums... <3

usj!! nå er eggemelka blitt for kvalmende for meg!! klarer bare ikke å få i meg hele koppen.... Den som er min reddende frokost!!

får kanskje prøve meg uten cocosa oppi den i morra, og se om det kan hjelpe litt...

Helene M sa for siden:

Må snart prøve ut den jeg også. Gikk det greit de første gangene du drakk det, snartslank?

Klistine sa for siden:

Etter noen tenkerunder med meg selv, skal jeg slutte på ketolyse, også gå for lavkarbo tilpasset kroppen min. Jeg kommer til å spise litt frukt og bittelitt potet/ris til middag innimellom. Ikke hver dag.

Dette er fordi jeg har veldig lyst å begynne å trene hardt. Så jeg skal på sats ikveld på dobbeltime. Aerobic og core. Det blir bra. Så skal jeg ta karbohydratene sakte men sikkert litt oppover. Kommer til å holde meg unna brød og bakevarer for det meste. Men ikke være helt nazi.

Håper og tror vekta kommer til å fortsette i riktig retning nå også, spesielt siden jeg skal begynne å trene på sats :) :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.