Alt for mye, - men det var så godt!:o Litt ekstra "trim" skulle vel hjelpe?
Jeg har spist 2 eggepannekaker med Danablu blåskimmelost. Den osten har en farlig god smak,- mersmak! Tror ikke jeg skal kjøpe den på en stund!
blir ikke det litt for mye kalorier sånn til kvelds? Tenker bare litt høyt jeg, iogmed at man "med fordel kan spise mye mere til frokost-måltidet enn andre måltider" i forhold til forbrenning og sånt..
Altså, man forbrenner jo ikke noe særlig om natten.. (eller bare kverulerer jeg nå?) :o
Du har helt rett moffe .... Er bare det at jeg har fulgt Ketolysekuren nå en stund ... og der skal vist ikke sånne ting spille noen rolle :o
Men ... over påske er det rett over på Atkins igjen! og da blir det nok ingen frokostpannekake til kveldsmat nei :( [color=#006400][/color] Psssttt ... så du syltetøyet jeg hadde funnet i Sverige? Nammis til pannekaka mi .. :)
CC er vel cottage cheese,hvis jeg ikke er helt på bærtur?Min kvelds er ikke sunn. en nordlandspils,her jeg sitter og sutrer over min trassige påske.Jeg suger til meg inspirasjon fra dere!
Ja, selvfølgelig er det det magdalena! Tusen takk! :p
[color=#ff00ff][/color]
Men, men...korfor har du det ikke så bra? :(
Eg er på jobb, men skal tenke på deg!
[color=#ff00ff][/color]
En stor :klem: fra meg!
Lang story,Leena,og jeg tror ikke denne tråden er rette plass for å ta det opp på.:o Har skrevet litt i journalen min.Snart er jeg på riktig spor igjen når det gjelder mat,og jeg gleder meg!
Og du spør tidligere i tråden om ikke frokostpannekaka er for mye til kvelds....? :p ;) Men så har du jo "Tja..." som kostholdsfilosofi, så jeg kan vel ikke plukke på deg.... :D
Vi har alltid hatt sen middag, helt siden sønnen min (nå 27) var barnehagebarn. Da var det sånn at vi jobbet på en annen kant av byen, så vi hentet ham sent, og så skulle vi handle, og så hadde vi en lang kjøretur hjem fordi vi bodde på en tredje kant av byen - så når vi kom hjem, var vi slitne, så vi tok en tekopp og en brødskive, og så ventet vi litt før vi begynte på middagen. Barnet så på barne-tv, og først etter det - sånn ca 7 - spiste vi middag. Ja, det ble sent, men det gav oss tid! Dermed kunne middagen bli litt mer enn bare det mest lettvinte. Så middag ble kveldsmat hos oss - eller egentlig ble det mønster fra England, der dette er det som faktisk er det normale! Og sånn har det vært helt siden da i denne familien.
Og i dag har jeg lagd påskekyllingen - en stor gourmetkylling penslet med smør og krydder og sitronsaft, og stekt i leirgryte. Salat til. Og bare salat! Hverken datteren eller mannen var interessert i noe ris eller poteter! De bare valgte det rett bort - "Næh.." var svaret deres. De innser mer og mer at de ikke trenger sånt.
Så det er min kveldsmat: Middag. I dag altså påskekylling. I går pinnekjøtt. Det funker fint uten mandelpoteter, men selvsagt med kålrotstappe. Og en bitteliten akevitt! I morgen blir det en gryte av restene av lammesteken fra sist søndag, som ligger i fryseren.
Har det på samme måte som Karin vi, - det har bare blitt sånn. Det begynte med voksne som arbeidet til 16-17, sønn som trente fotball kl. 1800 og ikke kunne spise rett før trening etc etc etc. Dermed ble det middag etter trening i 19.30 tida. Siden er det blitt en vane.... Kanskje litt tidligere nå da... Vi følger den "kontinentale" stilen ja, så kveldsmat - nei, det spiser vi ikke !
:D
Åh, så godt at det er flere som har det sånn! Er enig i at flere småbarnsforeldre kunne fått en bedre hverdag med et sånt mønster. Det var tross alt det som gjorde at vi havnet der. Og det er ingen tvil om at vi fikk en bedre hverdag da. Mye bedre.
Nå for tiden er det sånn at datteren går hjem til kjæresten etter skolen, og så mistenker jeg at de spiser middag der. Så kommer de hjem hit senere, og så spiser de middag her... Men datteren er så bekymret for at hun spiser for lite (hun syns hun er for tynn), så det er greit for meg om de spiser to middager. De får i hvert fall ikke så mye usunn mat her...
Done! Lurt!
[font=Verdana][/font]
120 g cottage cheese med litt vaniljeessens, kakao og kaffepulver. Søtstoff.
[font=Verdana][/font]
Mmm...deilig sjokolademousse nesten det!
[font=Verdana][/font]
Med litt vaniljekesam på. Og 7 g peanøtter :D
to stk deilige nøtte-oste muffins! det ble hele 23 sykker ut av røra (små vel og merke..) så det er bare 1 karb i hver. så ble to av de i kveld! skulle ikke, men så så fristende ut atte!;)
For meg er det nok en gang middagen... og i dag var det taco. Det vil si, de andre spiste skjellene - jeg spiste bare fyllet og grønnsakene og alt det der...
I går kveld hadde jeg nachos, og det var nydelig! Jeg laga mine egne lavkarbo nacho-chips, mens de andre hadde vanlige. Chipsene var overstrødd med tacokrydret kjøttdeig og toppet med ost. Servert med marinerte hvitløksbåter, salsa og rømme. Snadder! :D
Middag kl. 2000 i går må vel sies å være kveldsmat ? OK, det ble 1 grillet entrecote, 2 biter grillet kylling, - begge deler med en annselig mengde grillsaus + en svær ladning kjempegod salat med oljedressing + 2 svære glass rødvin og en mugge vann (Arrangement på Kringler Gård ) på Nannestad
Grøt :eek: :eek:
Ja, det smakte faktisk det - hadde jeg hatt kanel og søtstoff i kunne jeg trodd det var smørgrøt jeg satt og spiste.. Akkurat lik konsistens, og godt med bare smørøye og syns jeg. Jeg hadde tenkt å lage en slags frokostpannekake, brukte ting jeg hadde i hus, litt av ditten og litt av datten, men ikkenoe mel eller annen karbokilde.
Når jeg mixa røra så det slett ikke lovende ut, var sikker på det ville bli total fiasko. Men heiv det i panna, lot det steke en stund, fikk det over på en tallerken, og tok sjansen på å smake... Og vips så var det tomt :eek: He, he, fikk jeg meg en overraskelse i dag ihvertfall, hadde aldri trudd man kunne lage grøt uten mel. Og det uten å prøve engang :p
Ja, det er bare det at jeg ikke brukte noe mål på noe av det, tok bare en dæsj av det ene og en slump av det andre.. Men jeg skal prøve å få komponert en oppskrift :)
Hvis du skal være i ketose, må du nok styre unna gulrøtter. Rotgrønnsaker er generelt ikke bra, siden de har for mange karbohydrater. Hovedinntaket av grønnsaker bør komme fra de som vokser over jorden :)
Igår så ble kveldsmaten 1 gulrot(100gr) og 100 gramm blomkål....siden jeg hadde i meg litt karbo igår, så spiste jeg 1 gulrot for å få det opp litt....tror gårsdagen ble på rundt 14,45 karbo
Stor salat av:
spinat og romanosalat (ca 100g tilsammen)
50g paprika (snackspaprika)
50g agurk
4 cherrytomater
salatkrydder
rømmedressing
toppet med 2 store stekte champignon i skiver, med gastromatkrydder
+
en liten lammekotelett marinert i hvitløk, olje og rosmarin.
og masse isvann
Jeg spiste en DIGER kylling kebab og tømte innpå to bokser med battery som en siste krampetrekning!!
Men det er det slutt på nå i to måneder fremover :)
Skulle ha havregrøt med cottage cheese i og blåbærsylte på. Har ikke litermål nå så grøten ble litt tynn, men jeg hadde oppi litt Lindberg müsli. Ble nydelig :)
En LK-brødskive delt i fire med ulike oster: Brie, Roquefort, Creme Cherie og Comte. samt noen cherrytomater og en Farris. NAM
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.