< Tilbake til oversikten

Hva har du spist til kveldsmat i dag?

mofe sa for siden:

Tenkte å lage en sånn tråd også jeg.. inspirert av middags og frokost-trådene :) (en sånnen her tråd finnes ikke fra før, sant?)

Som på de andre trådene - fint om man kun skriver ikke hva man har spist, og ikke skravler masse ;)

--

Nå spiser jeg:
halvt beger cc med 1 ss kanel og 1 ss psylliumfrø og 2 ss fløte

Aline sa for siden:

min kveldsmat var cc, kesam vanilje, kanel , søtstoff, peanøttsmør og walnøtter

mmmmm :love:

Mila sa for siden:

en eurodiettkake....:rolleyes:

luringen sa for siden:

spiste sen middag- laks med digg til...se middagstråd. Litt baconcrisp til dessert...

Fedonisten sa for siden:

1/2 pakke bacon skåret i små biter
6 stilker frisk asparges skåret i små biter
[font=Verdana][/font]
stekt i smør
[font=Verdana][/font]
2 egg - stekt som eggerøre
[font=Verdana][/font]
bæng-kræsj-oppi-ei-skål-og-så-litt-peanøtter-oppi
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana][/font]
NAMMMM! :ja:

Huldr sa for siden:

Det måtte en mofedille til... :p

Smoothie med tre egg, bringebær, olivenolje og stevia. Nyyyydelig! :)

friflex sa for siden:

Flott tråd Mofe!

Jeg tar en proteinshake med en god dæsj Udos i hver kveld før jeg går til sengs, og et par Pikasol-kapsler i tillegg:)

elian sa for siden:

I går ble det 6 kyllingvinger, 1 kiwi og ca. 3 ts. Creme Cherie ost.....:)

mofe sa for siden:

Spaghetti med kjøttsaus................... :o :o :o:o

Gamla sa for siden:

Alt for mye, - men det var så godt!:o Litt ekstra "trim" skulle vel hjelpe? Jeg har spist 2 eggepannekaker med Danablu blåskimmelost. Den osten har en farlig god smak,- mersmak! Tror ikke jeg skal kjøpe den på en stund!

magdalena sa for siden:

Øh... en båtis og pizza stykke.Jeg lover å skjerpe meg!Seriøst!!!:o Flau på mine vegner..

Aline sa for siden:

hehe.... :o litt mørk sjokolade, litt diabetes-sjokolade og et glass rødvin :D :D

Anne sa for siden:

Svinefileet i fløtesaus blandet med restene av en grønnsaksblanding fra forrige dagen, og blomkål.

mofe sa for siden:

igår ble det indisk.. :o

Musti sa for siden:

Frokostpannekake (uten søtstoff i) :o
like god til kveldsmat også den :)

LilNoor sa for siden:

Noen biter tørket pinnekjøtt, litt brie ost, og maaaaaasse lett cola. :rolleyes:

mofe sa for siden:

blir ikke det litt for mye kalorier sånn til kvelds? Tenker bare litt høyt jeg, iogmed at man "med fordel kan spise mye mere til frokost-måltidet enn andre måltider" i forhold til forbrenning og sånt..

Altså, man forbrenner jo ikke noe særlig om natten.. (eller bare kverulerer jeg nå?) :o

Musti sa for siden:

Du har helt rett moffe ....
Er bare det at jeg har fulgt Ketolysekuren nå en stund ... og der skal vist ikke sånne ting spille noen rolle :o

Men ... over påske er det rett over på Atkins igjen!
og da blir det nok ingen frokostpannekake til kveldsmat nei :(
[color=#006400][/color]
Psssttt ... så du syltetøyet jeg hadde funnet i Sverige?
Nammis til pannekaka mi .. :)

Gamla sa for siden:

Vaffelkake (ketolyseoppskriften) med gul ost og skinke. Nydelig!!:)

Leena sa for siden:

Det blei eurodiet- kyllingsuppe i kveld :p

[color=#ff00ff][/color]
Men, må bare spøre...kva er cc, som noen har spist? :confused:

magdalena sa for siden:

CC er vel cottage cheese,hvis jeg ikke er helt på bærtur?Min kvelds er ikke sunn. en nordlandspils,her jeg sitter og sutrer over min trassige påske.Jeg suger til meg inspirasjon fra dere!

Leena sa for siden:

Ja, selvfølgelig er det det magdalena! Tusen takk! :p

[color=#ff00ff][/color]
Men, men...korfor har du det ikke så bra? :(
Eg er på jobb, men skal tenke på deg!
[color=#ff00ff][/color]
En stor :klem: fra meg!

magdalena sa for siden:

Lang story,Leena,og jeg tror ikke denne tråden er rette plass for å ta det opp på.:o Har skrevet litt i journalen min.Snart er jeg på riktig spor igjen når det gjelder mat,og jeg gleder meg!

mofe sa for siden:

Hjemmelaget pizza - vaffel med brunost til dessert :o

MHM sa for siden:

Og du spør tidligere i tråden om ikke frokostpannekaka er for mye til kvelds....? :p ;) Men så har du jo "Tja..." som kostholdsfilosofi, så jeg kan vel ikke plukke på deg.... :D

mofe sa for siden:

:cool:

Type trøstespise-mat i dag. Stygt mønster dette her, som jo absolutt burde ha blitt ordnet opp i.

Jeg blir jo ikke akkurat mere SEXY av denne kveldsmaten.. sånn apropos ingenting, egentlig :p

Alfie sa for siden:

Må med skam bekjenne at vi spiser middag så seint at det ikke blir tid til kveldsmat. Så en kaffekopp med en fløteskvett i er avslutningen for meg.

Karin sa for siden:

Kveldsmat og kveldsmat... hos oss er det middag.

Vi har alltid hatt sen middag, helt siden sønnen min (nå 27) var barnehagebarn. Da var det sånn at vi jobbet på en annen kant av byen, så vi hentet ham sent, og så skulle vi handle, og så hadde vi en lang kjøretur hjem fordi vi bodde på en tredje kant av byen - så når vi kom hjem, var vi slitne, så vi tok en tekopp og en brødskive, og så ventet vi litt før vi begynte på middagen. Barnet så på barne-tv, og først etter det - sånn ca 7 - spiste vi middag. Ja, det ble sent, men det gav oss tid! Dermed kunne middagen bli litt mer enn bare det mest lettvinte. Så middag ble kveldsmat hos oss - eller egentlig ble det mønster fra England, der dette er det som faktisk er det normale! Og sånn har det vært helt siden da i denne familien.

Og i dag har jeg lagd påskekyllingen - en stor gourmetkylling penslet med smør og krydder og sitronsaft, og stekt i leirgryte. Salat til. Og bare salat! Hverken datteren eller mannen var interessert i noe ris eller poteter! De bare valgte det rett bort - "Næh.." var svaret deres. De innser mer og mer at de ikke trenger sånt.

Så det er min kveldsmat: Middag. I dag altså påskekylling. I går pinnekjøtt. Det funker fint uten mandelpoteter, men selvsagt med kålrotstappe. Og en bitteliten akevitt! I morgen blir det en gryte av restene av lammesteken fra sist søndag, som ligger i fryseren.

Nille sa for siden:

Har det på samme måte som Karin vi, - det har bare blitt sånn. Det begynte med voksne som arbeidet til 16-17, sønn som trente fotball kl. 1800 og ikke kunne spise rett før trening etc etc etc. Dermed ble det middag etter trening i 19.30 tida. Siden er det blitt en vane.... Kanskje litt tidligere nå da... Vi følger den "kontinentale" stilen ja, så kveldsmat - nei, det spiser vi ikke !
:D

Marianne sa for siden:

Vi også!

Vi har sen middag og det er jeg kjempefornøyd med. Flere småbarnsforeldre kunne få en bedre hverdag ved å ha det, synes jeg.
marianne

Karin sa for siden:

Åh, så godt at det er flere som har det sånn! Er enig i at flere småbarnsforeldre kunne fått en bedre hverdag med et sånt mønster. Det var tross alt det som gjorde at vi havnet der. Og det er ingen tvil om at vi fikk en bedre hverdag da. Mye bedre.

Nå for tiden er det sånn at datteren går hjem til kjæresten etter skolen, og så mistenker jeg at de spiser middag der. Så kommer de hjem hit senere, og så spiser de middag her... Men datteren er så bekymret for at hun spiser for lite (hun syns hun er for tynn), så det er greit for meg om de spiser to middager. De får i hvert fall ikke så mye usunn mat her...

mofe sa for siden:

Frokostpannekake (med havkrekli istedetfor havregryn), med rørte jordbær og rømme!

Er det noen moderatorer som kan klistre denne på lik linje med de andre hva-har-du-spist-trådene?

Marianne sa for siden:

Done! Lurt!
[font=Verdana][/font]
120 g cottage cheese med litt vaniljeessens, kakao og kaffepulver. Søtstoff.
[font=Verdana][/font]
Mmm...deilig sjokolademousse nesten det!
[font=Verdana][/font]
Med litt vaniljekesam på. Og 7 g peanøtter :D

Thula sa for siden:

Deilige store reker fra Ica! Trengte ikke noe til en gang, bare momset dem i meg..! Nam!!

mofe sa for siden:

Nei, under oppskrifter/kveldsmat - som de andre :)

Spinny sa for siden:

I kveld har jeg spist en salig blanding bestående av:

reker
majones
squash
agurk
rapidsalat
rømme
avacado
port salut

Mmm... og jeg ble mett :D

til snacks foran tv´n godter jeg meg med grønne oliven..

mofe sa for siden:

hva er port salut? :)

Helene sa for siden:

smoothie med bær, fløte og yugurt.. var tom for egg :(

Marianne sa for siden:

Just testing :D

Nille sa for siden:

Ikkeno' !

Matilde sa for siden:

to stk deilige nøtte-oste muffins! det ble hele 23 sykker ut av røra (små vel og merke..) så det er bare 1 karb i hver. så ble to av de i kveld! skulle ikke, men så så fristende ut atte!;)

Anne sa for siden:

En ost:)

Spinny sa for siden:

er en kjempegod, vellagret ost
;)

mofe sa for siden:

Frokostpannekake! :rolleyes:

chablis sa for siden:

• En tynn skive av pizza -Quichen jeg laget til middag
  • flere jordbær naturell (klarer ikke la vær..)(men prøver å innlemme dem i måltider)
  • 50 gram fersk spinat
  • 1/2 bar Lindberg (Lørdagsgodisen!)
  • 5-6 hasselnøtter
  • Sitronte, vann og pepsi max lemon
    Ble passe mett, fikk til en trimtur etterpå og.

Karin sa for siden:

For meg er det nok en gang middagen... og i dag var det taco. Det vil si, de andre spiste skjellene - jeg spiste bare fyllet og grønnsakene og alt det der...

dingpot sa for siden:

I går kveld hadde jeg nachos, og det var nydelig! Jeg laga mine egne lavkarbo nacho-chips, mens de andre hadde vanlige. Chipsene var overstrødd med tacokrydret kjøttdeig og toppet med ost. Servert med marinerte hvitløksbåter, salsa og rømme. Snadder! :D

Karin sa for siden:

Kvelds og kvelds, fru Blom... Grillparty i mange, mange timer... Spiste hele tiden, mer eller mindre vel... Og jordbær og moreller etterpå...

Kveldmat må vel kanskje bli... rødvin??

luringen sa for siden:

eh...en skål peanøtter og en kop te...jadda.

mofe sa for siden:

En kopp med blåbær! :)

(lite - men jeg har spist uanstendige mengder med smågodt før i kveld, så...)

frkbortevekk sa for siden:

Hjemmelaget peanøttsmør (med skje) :eek:
Veldig sunt? Nei. Veldig godt? Ja. :sikle:

Fjonken sa for siden:

Ei strime sukkerfri sjokkis a la 0,6 karber netto pr dose.
1 lite glass Pepsi Max.

Er tross alt lørdag og jeg har trimma bort masse kcal i dag.

Hege_ sa for siden:

Kveldsmat? Spiser ikke det for jeg spiser middag så pass sent at da funker det ikke med kveldsmat. Pleier å ta noen cashewnøtter og rosiner da.

Karin sa for siden:

Sen middag i dag, som vanlig i helgene. Så jeg spiste boeuf bourguignon.

Som er veldig godt. Husker ikke om jeg har lagt oppskrift inn på forumet - skal sjekke det nå.

Fjonken sa for siden:

En porsjon Iset-fromasj.. Diggbart? Ja!!

tess81 sa for siden:

hei ny her og ikke fått me mæ hva cc er??

Fjonken sa for siden:

CC = Cottage Cheese;)

tess81 sa for siden:

selvsagt..dumme meg...:)

tess81 sa for siden:

i går spiste e bacongull.....namnam

Fjonken sa for siden:

Sans epleyoghurt med solsikkefrø og valnøtter.. Digg! Pluss et halvt eple da..

Anne sa for siden:

To osteskiver og to små never med peanøtter...:o

Gamla sa for siden:

Gul ost, skinke, en liten sprut majones og 4 ertepeser. :rolleyes:

stinasol sa for siden:

resten av middagen:kjøttkaker med agurk og dip+ dansk greddost

Carisma sa for siden:

Litt heistad aprikoskompott med lettmelk.

Anne sa for siden:

1 iskule...:o

tess81 sa for siden:

mmmmmmm krabbe me litt kinakålog majones, hadde ikke sitron :(
men super godt for d om :sikle:

Hyper sa for siden:

Lavkarbo-pizza:)

firth sa for siden:

"Speketallerken" med eggerøre, rømme, og tomat-salsa. Svært godt.

Siljevanilje sa for siden:

mhm, jeg og.

Hyper sa for siden:

Og den ble så GOOOD!!!

Har masse igjen og...i frysa og kjøleskapet!!!Tihi

snuppa72 sa for siden:

I dag spiste jeg noe kjempegodt til kvelds :D

Noen salatblader(rapid),litt gul paprika,cottage cheese,
presset sitron,litt pepper,en halv tomat + noen skiver
dansk salami namme:D

Carisma sa for siden:

dobbel cafelatte av koffeinfri kaffe og lettmelk....

snuppa72 sa for siden:

Jeg har spist tunfisksalat jeg :D namme

Nille sa for siden:

Middag kl. 2000 i går må vel sies å være kveldsmat ? OK, det ble 1 grillet entrecote, 2 biter grillet kylling, - begge deler med en annselig mengde grillsaus + en svær ladning kjempegod salat med oljedressing + 2 svære glass rødvin og en mugge vann (Arrangement på Kringler Gård ) på Nannestad

Anbefales !!

Alyssa sa for siden:

Grøt :eek: :eek:
Ja, det smakte faktisk det - hadde jeg hatt kanel og søtstoff i kunne jeg trodd det var smørgrøt jeg satt og spiste.. Akkurat lik konsistens, og godt med bare smørøye og syns jeg. Jeg hadde tenkt å lage en slags frokostpannekake, brukte ting jeg hadde i hus, litt av ditten og litt av datten, men ikkenoe mel eller annen karbokilde.
Når jeg mixa røra så det slett ikke lovende ut, var sikker på det ville bli total fiasko. Men heiv det i panna, lot det steke en stund, fikk det over på en tallerken, og tok sjansen på å smake... Og vips så var det tomt :eek: He, he, fikk jeg meg en overraskelse i dag ihvertfall, hadde aldri trudd man kunne lage grøt uten mel. Og det uten å prøve engang :p

Aline sa for siden:

Legg ut oppskriften, da :D

tess81 sa for siden:

ja jeg vil også ha oppskrift:D

Alyssa sa for siden:

Ja, det er bare det at jeg ikke brukte noe mål på noe av det, tok bare en dæsj av det ene og en slump av det andre.. Men jeg skal prøve å få komponert en oppskrift :)

Hege_ sa for siden:

Du er nok nødt for det nå, for vi er fler som også vil prøve :D

lilletrine sa for siden:

Spiste eggerøre med dill og purre, ørret og salat.

Bobbo sa for siden:

Salat med:
-Tomater
-Agurk
-Gulost
-Hamburgerrygg

Det hele blandet jeg inn med litt guacamole.

Resten av salaten blir frokost/lunch og der har jeg hivd oppi:

• Tunfisk
  • 1ts eddik
    Og rørd inn litt guacamole til.

Carisma sa for siden:

2 teskjeer heistad jordbærsyltetøy med 0,5dl fløte... :o

Euphita sa for siden:

Honningmelon og jalapeno ost

Smula sa for siden:

....melon.....?? :confused:

svømme sa for siden:

2 knekkebrød med lavt karbo innhold og pepperost pluss 1 gulrot. Helt ny i dette gamet men slanket meg i maaaange år;)

noli sa for siden:

1 hardkokt egg.

luringen sa for siden:

1 lunsjkake, 1 avocado, 2 fierrik med ost og agurk og smør, sukkererter og gulerot.

Kattemor sa for siden:

Er nybegynner med første kveldsmåltidet i havn.... litt peanøtter rett og slett og stooooort glass isvann. En kopp te med søtningsmiddel. That's it :)

Er det greit med peanøtter forresten???

Distrea sa for siden:

Igrunnen ikke ;) Det kan nytes som snack en gang i blandt, men ikke i det daglige kostholdet. Til det er det for mye karber i dem.

karbene skal helst komme fra grønnsaker som vokser over jorda.

Det er viktig å lese boka og sette seg godt inn i filosofien så du ikke går på en "blemme"

Kattemor sa for siden:

oki, takk for svar.. :) Joda, skal følge opp jeg bare den hersens boka kommer imorgen... utålmodig :)

Kattemor sa for siden:

Kan jeg spise rømmegrøt?? Det er yummi! :D

swimzy sa for siden:

Her blir det 2 gulrøtter, og litt blomkål, som jeg kan dyppe i litt CF blandet med hvitløk....håper det er bra....jeg er heelt fersk på ketosediett..

nattfrue sa for siden:

Hvis du skal være i ketose, må du nok styre unna gulrøtter. Rotgrønnsaker er generelt ikke bra, siden de har for mange karbohydrater. Hovedinntaket av grønnsaker bør komme fra de som vokser over jorden :)

swimzy sa for siden:

takk for svar!!

Igår så ble kveldsmaten 1 gulrot(100gr) og 100 gramm blomkål....siden jeg hadde i meg litt karbo igår, så spiste jeg 1 gulrot for å få det opp litt....tror gårsdagen ble på rundt 14,45 karbo

dingpot sa for siden:

I dag ble middagen så sen at den heter kvelds:

Stor salat av:
spinat og romanosalat (ca 100g tilsammen)
50g paprika (snackspaprika)
50g agurk
4 cherrytomater
salatkrydder
rømmedressing
toppet med 2 store stekte champignon i skiver, med gastromatkrydder
+
en liten lammekotelett marinert i hvitløk, olje og rosmarin.
og masse isvann

VIRKELIG velsmakende :cool:

Adaware sa for siden:

Jeg spiste en DIGER kylling kebab og tømte innpå to bokser med battery som en siste krampetrekning!!
Men det er det slutt på nå i to måneder fremover :)

Magga Dutti sa for siden:

ett kokt egg fylt med en blanding av eggeplommen, majones og kokt skinke i småbiter og en kransekakepinne.

vilya sa for siden:

Skulle ha havregrøt med cottage cheese i og blåbærsylte på. Har ikke litermål nå så grøten ble litt tynn, men jeg hadde oppi litt Lindberg müsli. Ble nydelig :)

Adaware sa for siden:

Proteinshake og en neve nøtter :)

dingpot sa for siden:

En LK-brødskive delt i fire med ulike oster: Brie, Roquefort, Creme Cherie og Comte. samt noen cherrytomater og en Farris. NAM

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.