< Tilbake til oversikten

Hva har du spist til kveldsmat i dag?

Hapzen sa for siden:

I dag spiste jeg egg og bacon til kvelds. Det var herlig

klarasophie sa for siden:

Hei!

Jeg laget også vafler nå i sted, til lunsj, nydelig. Men lurer på, står at det er 3 porsjoner, men jeg fikk bare 4 vaffelplater jeg, og det blir vel 2 porsjoner? må vel legge ost og skinke mellom to vaffelplater vel??

maipet86 sa for siden:

hei. hvordan lager du egg pannekaker? har sinnsykt lyst på pannekaker til kvelds men har det er ikke soyaprotein og få kjøpt hær jeg bor;/

Yonah sa for siden:

I dag har vi eggerøre med fløte og olje i, spekeskinke, elgpølse og peperoni og agurk som grønt. Kjempegodt!

trillian78 sa for siden:

Black Sunday med krem og bringebær :love: :rodme: Hohoho, det er det beste jeg har smakt på lenge! Skal prøve å ikke gjøre det til en vane å spise det til kvelds.

Åt litt for mye av den og tror jeg... Litt kvalm nå....

Jente 1980 sa for siden:

Hvilken rødvin har du å anbefale med lavt sukkerinnhold?;)

Jente 1980 sa for siden:

Jeg har spist en omelett med to egg, 28 g fløte, sopp, paprika, purre, pepperoni, fetaost, og hvitost på toppen! Var skikkelig snadder:D Men ligger nå her og har lyst på noe mer... Uff... Må være den harde spinningtimen jeg var på ikveld sin feil!;)

Didda sa for siden:

1 halv pakke bacon - samt cherry tomater og asparges stekt i bacon fettet + noen oste biter - Nam nam det var kjempe godt

Didda sa for siden:

Er litt nysgjerrig ser du skal bytte til en anne diett - hvilken liker du best

Jente 1980 sa for siden:

Hvem er det du stiller spørsmålet til?:)

grlo sa for siden:

Er det ingen som spiser hjembakt lavkarbobrød? Er ny, og lurer på om man ikke skal spise brød til kvelds siden ingen gjør det her? Slev har jeg spist 2 nydelige hjembake brødskiver med ost, skinke og paprika på:)

Skautrollet sa for siden:

Jo, en sjelden gang tar jeg en skive lollypopbrød og bruker ostehøvelen på meierismøret ;)
Men det er max en gang i mnd, er jo så mye annet godt at jeg ikke savner brød.

Carisma sa for siden:

Enig med skutrollet, det finnes så mye annet godt! :D Nå har jeg aldri vært særlig glad i brød heller... Dessuten handler lavkarbo for meg mest om å legge av meg de vanene jeg "alltid" har hatt og erstatte med ting kroppen min er mer fornøyd med.

StineK sa for siden:

I går var det så varmt at det ble to runder med 15-sekunders iskrem. :sikle:

Og i morges var vekten gått ned. Det er virkelig slik man skal leve! :D

Jente 1980 sa for siden:

Sein middag idag, og vi har kost oss med ovnsbakt kyllingfilet fyllt med fersk mozarella, og surret inn i spekeskinke,hjemlagd hvitløksdressing og blomkål, men til de som ikke er på lavkarbo fikk ovnsbakte poteter med timain, salt og pepper!

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jeg spiste kinamat med ingefær saus , ekstra sterk :)

den innehold omtrent bare sopp, kylling, og div annet, men spiste bare soppen , ikke risen :)

er det egentlig ok ? :D

lisabenedikte sa for siden:

Jeg har spist cottage cheese med 2 ss vaniljekesam, kanel, sukkrin, og føte. Nam!!! Rene skjære desserten! :)

Tonemi sa for siden:

I dag har jeg spist frokostpannekake, med hjemmelaget bringebærsyltetøy , kirsebærost og noen skiver med spekeskinke.....

Jabba sa for siden:

Er det bare meg som får en litt sånn ekkel, dårlig samvittighet følelse når en spiser kveldsmat? Forstår egentlig ikke helt hvorfor denne følelsen kommer krypende - irriterende egentlig. For jeg som er på ketolyse skal jo spise når jeg er sulten! Og det er jeg jo på kvelden.....

Men spiser gjør jeg jo uansett - med eller uten dårlig samvittighet, og da blir det gjerne:

• 1 neve eller to med hasselnøtter / mandler
  • 1 tallerken med godt pålegg (roastbiff, sylte, skinke, salami osv + pluss ost og agurk / paprika)
  • Egg i forskjellige former, gjerne med bacon
  • Bacongull (utrolig hvor deilig mett en blir av bacongull!):D
  • En eller annen form for lavkarbobrød m pålegg
    Skyller det ned med masse deilig iskaldt vann!

Viclin sa for siden:

I dag ble det pizza. :D

Jente 1980 sa for siden:

Uff... Skjemmes... Bacon krisp og cavalier mørk sukkerfri sjokolade!!!! (venter mensen, trenger jeg å si mer?)

persika 86 sa for siden:

har spist kjyllingvinger me seter rømme til dipp :) kjøpt en 2 kjilos pakke på rema 1000, så tinte noen heiv dem på ett brett me bakepapir krydra dæm å heiv dæm i åvnen... nam :D lørdags kos egentli :P 0,02karbo pr 100gram eller no sont :)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

cottagecheese meg MASSE nøtter" mest paranøtter,da :)

Jente 1980 sa for siden:

hm... 8 ruter cloetta sjokolade, og muligens litt bacon krisp etterhvert;-) Idag er det lørdag i heimen

Cozygirl sa for siden:

Jeg er ny her (eller jeg har vært medlem en stund nå, men har på en måte glemt at jeg var bruker her osv..) Jeg rakk aldri å sette meg inn i denne siden.. Men ketolysekuren.. Hva er det for no? Og Atkins? Hva er forskjellen?

Jeg er temmelig engasjert i å gå ned i vekt nå, har endelig klart å begynne å spise regelmessig, svømmer på mandager (og fredager om jeg kan) og tar tran og vitaminer for å holde meg frisk. Men vet ikke hva jeg skal spise for å få i meg "rett" mat for å gå ned??

Noen gode råd, kanskje? :)

Estrella sa for siden:

Magen min er litt merkelig idag (vet ikke helt hvorfor.. ), så foreløpig blir det en kopp te (grønn te uten søtningsmiddel:p), så får jeg se etterhvert. Hvis jeg føler meg litt bedre i magen om en halvtime-time spiser jeg kanskje noe:)

Gus sa for siden:

Eggeblåbær omelett :sikle: med kanel og olje

Supera sa for siden:

Rester fra middagen. Taco med osteskjell.

moochie sa for siden:

Rester etter middag- ovnsbakt fisk med sopp, paprika, purre, CF og ost :)

Jabba sa for siden:

Kveldsmaten i går ble et stykke av Gerd`s ostekake......det holdt hele kvelden......ble ikke sulten igjen....

StegforSteg sa for siden:

1 yoghurt 0.1 fra yoplait og 5 mandler

moochie sa for siden:

Fajita kylling biter og salat med rømme

signealwaystrying sa for siden:

Jeg vet ikke helt hvor dt passer å skrive el spørre om dette , men jeg prøver meg hær og håper på noen svar som gjør meg klokere ;)
Jeg skal ned 10 kg pga av en bukplastikk operasjon etter å ha født 3 stk barn somhar strukket ut mage huden min ;)
Jeg har holdt på med lavkarbo , Gi kur , ketolyse nå i snart 10 dager , jeg har lest masse og surfer på nett masse , men alikevel , jeg blir IKKE klok på hva dt er jeg kan og ikke kan spise ....Er veldig redd for at jeg ikke skal klare å gå ned innen fristen :(
Så er dt noen som kan gi men de STORE nei ene og ja ene , så setter jeg STOOOOOR pris på dette :))

Nessimelle sa for siden:

Kveldsmaten min i går var:
En boks mager kesam m/litt rød fantasaft
150g blåbær
Nam! Beste kveldsmaten!

justme sa for siden:

hei, hei..
ny her å ny på hele lavkarbogreia..
treng tips tel kveldsmat:)
å kor bra e d å spise oliven?? har non chillimarinerte oliven som æ digge :)

timich sa for siden:

Har spist to store stykker røkelaks som jeg smurte rikelig med Phildalphia på og la inni litt paprika før jeg rullet dem sammen. Godt og enkelt:)

Drømmeren sa for siden:

Ser noen har spist lavkarbo pizza og 15 sekunders is:confused:
Noen som kan gi meg oppskriftene på dette?

Borghild sa for siden:

2 kokte egg med reker, majones, tomat og agurk og litt dill. :)

Momse sa for siden:

1 grillet svinekotelett og salat ;)

Iselinmh sa for siden:

Cottage Cheese :)

Megvel sa for siden:

Et søtningmiddel, naturlig, uten kalorier

Jeg har spist reker, jordbær og baconcrisp :D
Fin blanding.

Clockwork sa for siden:

Igår ble det scampi med salsa og baconsvor.

annex sa for siden:

.
En hundregrams Jalapeños-pølse (ca 4 KH), sukkerfri ketchup og 1/2 tomat, og et par ostekjeks til "dessert"

Anarko sa for siden:

Rester fra middagen (kyllinglår, salat og hjemmelaga tomatsaus)... men det fyllte bare en halv skål så lagde meg en bringebærsmoothie av litt frosne bringebær, sprite zero, matyoghurt og fløte. Pluss litt natreen. Nomnom :D

engasjert sa for siden:

Bringebær med vanilje-kesam mmmm kjempegodt ;)

-marie- sa for siden:

kotelettrester og skaldemans coleslaw :D og en tuborg lite...

Silje2011 sa for siden:

Idag har jeg spist Advokado + ananas til kvelds :-)

aslaug sa for siden:

100g hvitost!

Krøllerellerei sa for siden:

Kyllinglår, blomkål og ris, hihi, nei, det var ikke meg som spiste risen.

blåbær sa for siden:

Hvilket merke er den jalapeño-pølsa? Høres spennende ut :)

Silje2011 sa for siden:

idag skal jeg spise litt laks, brokoli, advokado og ananas :-)
Middagen er sent ute siden jeg jobba til 16.00, tok buss en time og så trente 50 minutter osv :-)

Anne sa for siden:

Honningrista nøtter :o

annex sa for siden:

Det er kyllingpølser fra Den stolte Hane, kjøpte pakke med tre pølser a 100 gram hver på Rimi, og med 4 karber i hver pølse.

I dag prøvde jeg å lage hjemmelaget sjokolade-is med kakao i, ikke helt vellykket, men alikevel godt. Det var første forsøket med iskremmaskin.

Blir nok litt eggerøre med en fløteskvett i og noen stekte grønnsaker til nattmat...

Anarko sa for siden:

Peppermakrell og egg i går.
I kveld; uvisst. Kanskje middagsrester, i såfall er det; svinekjøttdeig med fløtetomatsaus.

annex sa for siden:

Varmet opp fårikålen fra middag.

Ziltoidia sa for siden:

Kom hjem fra universitetet i 6-7-tiden og var småsulten... og vi hadde bare ett egg. Skrekkscenario. Jeg har ingen tilstrekkelig oppskrift til bare ett egg, og jeg kan jo ikke lage oppskrifter. Så jeg gjorde det... jeg improviserte:

1-2 ss smeltet meierismør
1 egg
1/8 (sikkert mindre) ts NuStevia
1/2 ts JBK
10 dråper vaniljeessens
1-2 ss CF
0,25-0,5 dl matfløte

Alt dette er ca-mål. Jeg bare helte oppi. Etter å ha mikset og latt det stått litt, stekte jeg det i mer meierismør. 1 lapp = 1 ss. Det ble rundt 10 stk - og de var utsøkte med masse philadelphia, ridderost eller sukrin på. Små, raske å lage og flotte til kvelds om/når man ikke skal spise store måltidet uansett.

Anarko sa for siden:

Nå som jeg jobber blir ofte middagen kvelds også. Jeg spiser middag rundt om 18, og legger meg tidlig så har ofte ikke rukket å bli sulten igjen da. Men i dag; pølser (som jeg syns smakte merkelig) i en sjysaus (2,5 karber pr dl) som jeg mikset litt med så den ble mer viltsaus, attåt hadde jeg brokkoli og litt kålrabistappe. Det blir i tillegg lunsj i morgen :) Men jeg har da kastet ut pølsene til fordel for et par koteletter som jeg strimler og steker.

Klompen84 sa for siden:

50 gram ristede og saltede gresskarkjerner, mmm nydelig, smaker nesten som pistasjnøtter :)

lisabenedikte sa for siden:

Jeg har spist kokt kjøtt med 1/2 liter vann, litt Seltin, og masse helpepper. :)

TrillTrall sa for siden:

Yoghurt naturell med to ts sukkerfritt bringebærsyltetøy, en dæsj havregryn, linfrø, sesamfrø og kruskakli. Nammenam, men det metter ikke lenge.

Treningsfrik sa for siden:

i går til kvelds drakk jeg en kakao av 100 g smør, to egg og kokt vann, pluss kakao selvsagt. Den drakk jeg rundt kl.18 og etter det ble det ikke mer mat.

Anarko sa for siden:

I går kveld lagde jeg meg en salat: 1 tomat, litt over en halv gul paprika, mye jarlsbergost som jeg skar i terninger, 2/3 picnicskinke og over en halv isbergsalat. Blandet godt sammen og slengte på noe dressing. Very good :)

tatra73 sa for siden:

Jeg begynner å lure litt på om jeg spiser for lite jeg:confused:. Er vel som andre
GR slankere redd for å spise for man tenker hele tiden på "for mye kalorier".
Jeg har vært så flink og holdt meg unna karbohydrater en lang stund men syntes jeg har fått lite igjen for det i kg. Jeg har til kvelds spist f.eks. en
liten bit med brie ost og noen få valnøtter. Skjønner at det kanskje er litt lite. :rolleyes: Har bare ikke vendt meg til tanken å spise "fete og protein rike" ting til kvelds.

Carisma sa for siden:

Jeg spiser aldri kveldsmat. Hvis du ikke er sulten trenger du ikke spise mer.

Anarko sa for siden:

I går var middag kvelds siden middagen ble litt sen :)

smukkas sa for siden:

Tunfiskrøre:

1 boks tunfisk
1 sjalottløk
1/2 vårløk
1/2 avocado
6-7 hakkede grønne oliven
1 hakket tomat
2 ss hakkede soltørkede tomater
2 ss rømme
Sitronsaft, salt og pepper

På 3 rugsprø. Ikke så lavkarbo at det gjør noe, tror jeg - men jeg er nybegynner og setter ikke skikkelig i gang med disse greiene før i morgen - men det var veldig godt!

Idarull sa for siden:

salami og ost stekt i ovnen! mmmm

annex sa for siden:

.
"Kanapéer":
Små biter av Nannahs knekkebrød, som jeg lasset generøst med smør, gode oster, egg- og rekesalat og skinke på, og et skivet kokt egg. En kopp te til, og omegaene.
Dette var digg for sultne meg.

Supera sa for siden:

Svineindrefilét med karri-fløtesaus

Idarull sa for siden:

En neve peanøtter og Ingi's Supergode boller.

Supera sa for siden:

Det blir snart entrecôte med karri-CF-saus og stekt blomkål og purre.

Anarko sa for siden:

Jeg har det med å slutte å spise etter middagen.. Men middag/kvelds ble altså "kebab" med ostewraps :)

keefee sa for siden:

40 g ost og 1 glass soyadrikk.

StineK sa for siden:

En liten lavkarbobrødskive med et godt lag smør, salami og eggerøre. Og et glass vann. Og en kopp kaffe.

bettylue sa for siden:

Mange gode tips! Er ny og begynte mitt opplegg på hotellopphold(5dager siden) hvor jeg boltret meg i deilig mat morgen, middag og kveld! 3 kg forsvant på en langweekend!:heia: Nå, vel hjemme igjen må jeg lage maten sjøl, og handle alskens ting jeg ikke har:hungry: Får greie meg med paranøtter, ost med majones til kvelds idag. Ostekjeks er jo kanllgodt! Bruker jalopenoost i skiver som steker i 2-3 min PÅ bakepapir i mikroen. Ungene har fått smaken på det og så osten rekker ikke bli kald i kjøleskapet her om dagene!:spisesnak

annex sa for siden:

Krem med knuste, frosne bringebær, namnam

lady jaja sa for siden:

Surra lammesteik m blomkål, brokkoli, sopp og fløtesaus. Gerd si ostekake til dessert; nam, nam.

Fofa sa for siden:

en kopp karamellkaffe med en skvett fløte og cocosa :) Niiice!!

Anarko sa for siden:

Karbonade med ost, egg og sukkerfri ketchup.

Idarull sa for siden:

Omelett med ost og skinke.

annex sa for siden:

En stor kopp kakao (av vann og litt fløte, kakao, flyende natreen)
Toppet med vispet krem
Syndig godt...

Anarko sa for siden:

Egg, bacon, agurk og skinkeost

mimo sa for siden:

Perfekt til kveldsmat eller dessert:
Frosne jordbær med en cream fresh blandet sammen i blender, blir som en sunn is! Veldig godt!!

Kiro sa for siden:

Er blitt litt for glad i Atkins Advantage barene, så det ble nok en sånn en. (i dag også)

LIBBA sa for siden:

Det ble blåbær med cc og krem;)

Idarull sa for siden:

Mikro-knekkebrød med gulost og masse smør!

Anarko sa for siden:

Cottagecheese med litt sukkerfritt bringebærsyltetøy.

LIBBA sa for siden:

I kveld ble det to kyllinglår med blomkålmos:sikle:
Er fortsatt ikke lei blomkålmos:)

Skautrollet sa for siden:

Hjemmelaget gele av fun light med cc som "krem".
Det var deilig:)

Anarko sa for siden:

Kvelds og middag i 1. Kom ikke hjem fra jobb før 21.30. Kylling, stekt sopp surret i fløte, stekt asparges og ovnsbakt tomat. Nomnom!

Sheidis sa for siden:

1 Kiwi, 1 eple, og jorbær med litt kesam vanilje til! kjempegodt! :)

LIBBA sa for siden:

I kveld ble det to kyllinglår med gresk salat.:)

Fofa sa for siden:

Avocado og spansk skinke:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.