Gressenka sa for siden:
Her kan gjengen som startet opp i juli legge inn oversikt over vekt og mål:)
Lag et innlegg og rediger innholdet etterhvert som ukene går.
Lykke til!;)
Gressenka sa for siden:
Her kan gjengen som startet opp i juli legge inn oversikt over vekt og mål:)
Lag et innlegg og rediger innholdet etterhvert som ukene går.
Lykke til!;)
Gressenka sa for siden:
Mitt mål er 70 kg.
BMI 20.07 - 30
13.07 - 91 kg
20.07 - 87,9 kg -3,1
27.07 - 88,9 kg +1
03.08 - 87,5 kg -1,4
10.08 - 86,7 kg -0,8
24.08 - 86 kg - 0,7
10.09 - 85 kg - 1
Totalt -6 kg.
Mine mål:
(alt er målt på det tykkeste punktet)
03.08 - 10.08
Hals - 34cm - 34cm - 34cm
Arm - 35cm - 34cm - 34cm
Over bryst - 98cm - 98cm - 98cm
Bryst - 110cm - 108cm - 108cm
Øvre mage - 96cm - 92cm - 89cm
Midt mage - 105cm - 102cm - 100cm
Nedste mage - 109cm - 107cm - 105cm
Rumpe - 115cm - 115cm - 115cm
Lår - 70cm - 67cm - 67cm
Legg - 39cm - 38cm - 38cm
Ankel - 24cm - 23cm - 23cm
Totalt 24cm borte vekk! :D
Lillemeg1 sa for siden:
Jeg startet i grunnen for noen måneder siden.. men har vært litt av å på.. startet på 63kg... gikk ned til 57.. men oppigjen til 59. Starter på nytt fra i dag av:p
20.07.10
59kg.
mage 93cm
midje 76cm
overarm 30cm
lår 56cm
hofte 97cm
27.07 har tanten på besøk og har spist pizza og smågodt
59,9kg :mad: + 0,9kg
mage 94cm + 1cm
midje 76cm
overarm 30cm
lår 56cm
hofte 97cm
03.08
58,2 -1,7
10.08
59 +0,8
17.08
59 0
24.08 (tanten på besøk)
58,6 -0,4
27.08
58.2 -0,4
14.09 (etter 2 uker på ferie med nanbrød, strawberri daquires, is, frukt og ellers alt hva som passet meg)
Fremdeles 58,2 :D
Sunroad78 sa for siden:
14.07.10 - 115 kg
02.11.10
Vekt: 98,5 kg -900 gram
Mage: 105 cm -2 cm
Bryst: 107 cm -3 cm
Hals: 38 cm
Overarm: 37 cm -2 cm
Lår: 67 cm -1 cm
Rompe: 109 cm -1 cm
Totalt
Vekt: -16,5 kg
Mage: -16 cm
Bryst: -17 cm
Hals: -3 cm
Overarm: -7 cm
Lår: -10 cm
Rompe: -11 cm
TOTALT: -64 cm
Er veldig fornøgd med vekas resultat :D
Kinemoren sa for siden:
Oppstart 10.07.10 - 62kg
Uke 1 17.07.10 - 60kg (-2kg)
Målene på kroppen tror jeg at jeg skriver opp når jeg begynner å se forskjell ;)
Målet mitt er i første omgang 55kg. Da ligger BMI´en på 22.
COG3015 sa for siden:
Vel, da legg jeg inn mine tall også:-) Starter med Ketolysedietten madnag 12. juli - før dette har jeg mer eller mindre famlet i mørket, og forsøkt både det ene og det andre. Vekten har stått stille fra mai til juli, men nå skal det skje...
Uke 5 96,4 kilo
Uke 29 88 kilo
Uke 30 85,5 kilo
Målet er 70 kilo innen uke 50:-)
annex sa for siden:
annex' veietråd, veiedag fredag (det blir veiing nesten hver dag, er for nysgjerrig...:cool:)
Høyde: 163 cm Startvekt: 78,5 kg Mål: 60-63 kg
Første måned: 9/7: 78,5 16/7: 77,4 23/7: 75,5 31/7: 76 kg (har hatt litt utskeielser med festing:full:) 6/8: 75,2 kg (- 3.3 kg)
Andre måned: 14/8: 74 kg 20/8: 77 kg (har vært ute av ketose, har hatt operasjon denne uka) 27/8: 73.9 kg 3/9: 73.2 (-2 kg)
Tredje måned: 10/9: xxxx 17/9: xxx 24/9: xxx 1/10: xxx
Personlig utfordring:
22.juli: Kutte røyken!
Debz sa for siden:
Started med ketolysekuren 12/7 - første gang.
12/7 : 87,5 kg :o
19/7 : 85 kg (-2.5)
-2.5 var egentlig nåd på den 15/7 men vekten har stått stille siden...
Målet er 65 kg....
Sesti sa for siden:
Jeg liker denne tråden! Det er så fint å se nedgang i tall :D
Jeg måler litt mer enn resten av dere ser det ut til, men jeg legger med hele lista mi likevel :)
Start 12.07.10: 110,4 kg
22.07.10: 107,6
26.07: 107,2
Målinger hver mandag
(startverdier - forrige uke - ny verdi)
Hals: 42 - 41 - 41,3
Overarm: 44 - 42 - 40,5
Nedre arm: 32,7 - 30 - 30
Håndledd: 18,4 - 17,5 - 17,7
Bryst: 118 - 114 - 115
Midje: 106,5 - 104 - 102
Øvre mage: 108 - 105,5 - 107
Nedre mage: 138 - 134 - 134,5
Rumpe: 128 - 123,5 - 123,7
Lår: 81 - 79 - 77,5
Legg: 47,5 - 48 - 47
Forrige uke var en veeeldig bra uke, til jeg tok litt av med salte reker og fløte (ikke samtidig...) og plutselig spratt vekta opp til 108.. Men datt ned igjen til veiedagen, og er veldig fornøyd med nedgang :D
Så håper vi at centimeterne minker til neste uke :)
Bella2 sa for siden:
Hallo folkens, hiver meg med her.
Fikk målt BMI her om dagen og hadde en BMI på 28.
Er 163 høty
veier 60 kg
Ønsker å gå ned 5 kg.
Har hatt et tungt og innaktivt år, håper på bedring...
TrillTrall sa for siden:
Om du har oppgitt riktig vekt og høyde så har du en bmi på 22,6, laaaaangt fra 28 med andre ord. Da måtte du enten veid 75 kg eller vært 146 cm høy om en av delene du oppga var riktig.
Bella2 sa for siden:
Ble målt med ei vekt som tydligvis måler BMIen.
Utregnet etter høyde og vekt er jeg enig.
Har uansett absolutt godt av å gå ned noen kilo og å røre meg mer:)
rik sa for siden:
He heee, må være noe fundamentalt feil her! Les litt mer inne i forumet for å lære utregning av BMI. :)
raindew sa for siden:
raindew's veietråd :D
10/7 : 77.8kg
18/7 : 77.2kg (ikke sååå mye, men den første uka spiste jeg ikke strikt ketolyse)
25/7 : 76.9kg (hva skjeeer a?)
11/8 : 73.5kg
denne perioden her har jeg hatt noenn sprekker, gått litt opp og ned +++ :S
03/9 : 74,6kg
Mål 25/7:
Midje: 78cm
Hofte: 109cm
Lår: 65cm
Arm: 33cm
jeg er 168cm høy og håper på å gå ned til 65kg! første delmål er 70kg :)
Minusnoenkg sa for siden:
Startet den 12. juli. Gikk ned et par kg de første dagene, men etter det har det stått stille gitt.. Skal ikke ned så mye, og har ikke veldig mange kg for mye. Vil ha ned fettprosenten og heller øke muskelmassen.
12.07.: 67,5 kg
20.07.: 65,9 kg. -1,6kg
Elisabeth1985 sa for siden:
Begynte den 21. juli, og startvekten er 93,5kg på 180 cm. Veiedag er onsdag.
21.07 93,5kg
28.07 90,3kg -12cm fordelt på 7 steder
Bomber sa for siden:
Er 34, 175 og veide 98 kg 12 Juli.
Veiing i dag viser 92.2. Ketose funker fint. (med en planlagt vektoppgang i ferien om 3 uker). Så blir det lavkarbo for vinteren.
unaturligslank sa for siden:
Startdato: 23.07.10
Startvekt: 85 kg
Midje: 100 cm
Mål: 65 kg
Veiedag: mandag
23.07.10: 85
26.07.10: 83,7
02.08.10: 82,8
Debz sa for siden:
Dette går dårlig...begynte 12/7, gikk ned 2.5 kg innen 15/7 men veide meg i dag - ingen forandring....INGEN!:mad:
Maileno sa for siden:
Startdato : 26.7.10
Startvekt : 86,3 kg
Delmål : 78 kg
Veiedag : Mandag
COG3015 sa for siden:
I dag starter uke 3 på Ketolysedietten, og mandag er veiedag. Har gått ned 1 kilo til, så dette går riktig vei.
Uke 5 96,4 kilo
Uke 29 88 kilo
Uke 30 85,5 kilo
Uke 31 84,5 kilo
Målet er 70 kilo innen uke 50:-)
Daurama sa for siden:
Jeg begynte vel egentlig i februar med kick-off diett fra [url]www.spisdegslank.no[/url] men beveger meg over på hjemmemekketmat nå i juli. En smule skeptisk. Uansett:
Start i februar : 123,3 kg
Juli: 102 kg
Veiedag: søndag
Er 173 høy og hovedmål er 70 kg.
Debz sa for siden:
Hei! Jeg begynte 12/7 - ikke helt sikker heller. Gikk ned 2.5 kg innen den 15/7. Kjempe glad da men vekten har stått stille siden. Stakkars snille folk her har hørt på min endeløs sutring og har gitt meg bare masse oppmunting og råd. I og med at maten er ganske ok, (jeg føler ikke som jeg lider noe) har jeg bestemt meg å holde ut og prøve å bli litt mer positivt. Ei vennine på jobb holder på med dette og hun har gått ned 28 kg siden december! Dette kan vi klare, bare prøve å være tålmodig ( noe som jeg ikke er :o)...si fra når du trenger oppmuntring - de er utrolig snille og hjelpsome her. :) Lykke til!
raindew sa for siden:
Så flinke dere alle er! Jeg har spist lavkarbo/ketolyse i litt over to uker, og har "bare" gått ned 700g... Håper og tror at kroppen min bare trenger litt tid til å omstille seg til fettforbrenning. Jeg har nok å ta av! MEN, jeg føler meg mye bedre etter at jeg kuttet ut karbohydrater og sukker, så jeg har ingen grunn til å sprekke og fortsette med mitt gamle liv ;)
dagern sa for siden:
Kaster meg med :) Startet i dag! Langt igjen...
Oppdatert:
oops.... er i ketose men vekta har jammen gått rett opp... må nok sjekke kostholdet litt ja ;(
9.august. går rette veien, vekta går litt opp og ned, men feirer tapet fremfor å bekymre meg for at den av og til viser økning. har stort sett mistet alt sug etter sukkerholdige varer og karbohydrater :)
Debz sa for siden:
Gratulerer med en ny begynnelse! Som jeg sa i et annet innlegg jeg gikk ned ganske bra de første dagene, men det har stått stille siden...(1.5 uke). Men etter masse god råd og oppmuntring har jeg skjønt at det tar tid for kroppen og omstille seg som du sier. Bare prøve å ikke deppe for mye, det gjorde jeg og det hjelper ingenting. Jeg regner med at snart skal alt fettet skal bare begynne å smelte vekk...:D Lykke til!
Pruttilutt sa for siden:
Debz: Er det ikke godt å være i gang? :) Har du ketostix, forresten?
Det har jeg,og jeg måler cirka annenhver dag for å sikre meg at gårdagen ikke gikk galt (kontrollfreak, ja). Jeg veier meg også, og jeg blir så frustrert når jeg ser på morgenvekta at det "bare" har gått ÷200-300 gram, men det er jo ikke det som teller, eller hva? Det er jo totalen! Vi må backe hverandre opp her :) 2,5 kg står det på tickeren din - vel, det er jo 2,5 kg minus det du opprinnelig hadde ;)
Har du satt deg delmål? Finner du matoppskrifter som du liker? :)
Klem fra meg :)
Debz sa for siden:
Joda, det er jo det! Men vennen, du er ikke noe kontrollfreak - jeg måler opp til flere ganger daglig! (til tross for at jeg vet at det er ingen vits...:o) Men hver gang jeg kan bekrefte at jeg er enda i ketose er jeg kjempe happy! hehe Hvis du går ned hele tiden, uansett om det er "bare" et par 100 gram, du er veldig heldig! Jeg gikk ned de 2.5 kg innen de første 3 dager etter jeg begynte men det har stått stille siden - men etter mye sutring og klaging (stakkars forum folk...) har jeg bestemt meg å bare prøve å være tålmodig and stå på. Jeg må stole på noen så hvorfor ikke de her? Men jeg har ikke sett etter noen oppskrifter, jeg lager bare min egen versjon av maten jeg spiste før. For eksempel, jeg lagde beef strogonoff i går til min man og han sins far - så jeg bare tok noe av kjøttet med litt kraft og blanet et skvett fløte og et stort ss creme fraish (sp?) og masse kryder og la det koke ned til den var litt tykk. Stekte noen sjampignon i smør og hev de oppi. Utrolig godt var det! Spiste det med noen rosenkål og var så mett og fornøyd :) Det er kjempe koselig å "treffe" deg, lykke til! Klem tilbake :)
Pruttilutt sa for siden:
Hørtes jo helt utrulig godt ut! I dag har jeg stekt kjøttkaker med ost, grønn paprika, tacokrydder og gressløk - helt utrolig godt! Deler en kjøttkake på langs og legger det på en ostekjeks - deilig lunch :)
Vi får rope på hverandre hvis vi get stucked og uten motivasjon - selv om jeg tror vi begge kommer til å gå seirende ut av dette ;)
raindew sa for siden:
jeg blir alltid like fornøyd når jeg ser at jeg fremdeles er i ketose ;) det er så fint å kunne se at det faktisk funker, gir meg motivasjon til tusen!
Pruttilutt sa for siden:
Debz sa for siden:
Det er bra raindew, jeg holder med deg :D
Pruttilutt sa for siden:
Det merkes at det går tregere etter 1. uke. Nå kan jeg ikke lengre forvente de store tallene lengre, men må finne meg i og sette pris på hvert hunde gram som renner av. Jeg drømte i natt at jeg la på meg to kilo, og det var en grusom drøm, noe jeg kan tenke meg du er enig i!
Er 105,1 i dag. To hundre gram mindre enn i går. Og fire hundre gram mindre enn søndag. Så da kan jeg kanskje regne med å nå 104-tallet i morgen eller torsdag?
Jeg skulle så indelig ønske jeg ikke veide meg hver dag....
Debz sa for siden:
Vennen, du er ikke alene ;) Jeg veier meg hver dag også,opp til flere ganger daglig... Og ka du huske jeg klaget fordi det har gått 18 dager og vekten har stått bom stille? Ingen cm heller...men i dag var jeg 1 kg letter! woohoo!! Jeg har begynt å skjønne at kroppen trenger litt tid til å omstille seg. Og jeg vet jeg gjøre ikke feil fordi jeg har registrert meg inn på diett.no og jeg skrive hver eneste ting jeg spiser. Jeg hadde de store planer å bruke tredemølle i 30 min hver dag (jeg har hjemme fordi jeg har litt problemer med muskler og ledd så jeg tør ikke ta lange turer alene) ANYWAY... men jeg har ikke brukt den i den tiden vekten sto stille..rart huh? hehe Jeg brukte den i går mens jeg så ferdig en film og plutselig var det 50 min! Jeg går ikke fort, bare 4.8 km i timen - men det tydeligvis gjorde susen :D Stå på søta, det kommer etterhvert..
Pruttilutt sa for siden:
Åååååå, så glad jeg ble nå! Gratulerer med enda ett kilo! :D
I dag er jeg hjemme fra jobb pga. den herlige ankelen min som har bestemt seg for å være vrien, kom meg såvidt på toalettet i morges. Da går gjerne tankene ekstra negative siden vekta er så kjedelig om dagen... Men jeg får ikke lov å klage - om 200 gram er jeg på 104 og det er maaaange år siden jeg har vært der! Når jeg det, så kan jeg feire! Og når jeg når 101 kg - da har jeg gått ned 10! Wow!
I fjor sommer var jeg 124 kg, så kroppen min har vært gjennom slagmarken.
Så glad for at du er her på forumet Debz. You are my sunshine... :suss:
Debz sa for siden:
Å takk sweetcheeks! :) Du er kjempe flink, og må være glad hver gang de går nedover enten det en 1 kg eller 100 gram. Det går nedover! Jeg vet det er så kjedelig å ha en skade eller sykdom som gjøre det vanskelig for oss, men vi skal stå på og klare dette sammen...
Men i tilfelle du legge merke til mange gramatikk feil eller bare litt spesiellt ordlegging det er fordi jeg er amerikansk - ikke dum! :D Ha en fortsatt god dag søta. Klem
Pruttilutt sa for siden:
Du skriver ganske godt norsk :) Har litt amerikanske gener jeg og, pappa er halvt amerikansk :) nå blir det ostekjeks, eggerøre og skinke, må vel ha en klatt rømme :) vi snakkes senere, ha en nydelig dag du også :)
Bke sa for siden:
Artig at det er så mange som har startet i juli! Jeg startet med ketolyse 5. juli, gikk ned 2 kg første uka og siden har det stått stille. 8 kg igjen. Har hele tiden vært i ketose, har blitt noen glass vin disse ukene og det kan kanskje forklare stagnasjonen. Jeg har ulcerøs colitt og magen fungerer kjempefint med lavkarbo:), så om vektnedgagen ikke er optimal så nyter jeg å ha en mage som fungerer normalt.
Debz sa for siden:
Kjeks vennen?? Er det lov?
Debz sa for siden:
Hei BKE! Høres nok so likt meg da. Jeg gikk også ned 2.5 kg innen de første 3 dager også bom stop i 12 dager. Men i dag var jeg 1 kg letter :) Jeg også har opplevd at oppblåsheten i magen og smerter har tatt slutt. Er så inderlig glad...lykke til videre :)
TrillTrall sa for siden:
Ikke vanlige kjeks, men ostekjeks = osteskiver som stekes i microen (eller stekeovnen?), de blir visstnok sprø og brukes som en slags kjeks. :)
Debz sa for siden:
oi, det må jeg prøve! Takk for tipse:D
Jadasåneidaså sa for siden:
Jeg får vel bli med her jeg da.:D Jeg begynte forrige søndag, det vil si 18. juli tror jeg. (Orker ikke sjekke kalenderen nuh!:p)
Da var jeg altså:
Høyde: 166,5
Startvekt: 86,5 kg
Mål: Rundt 60 kg
Søndag 18. juli
86,5 kg
Søndag 25. juli
83,3 (og fremdeles like høy...:p)
Debz sa for siden:
Haha...like høy! morsomt :D
Velkommen og lykke til!
Jadasåneidaså sa for siden:
Ha ha, ja ikke sant Debz!:p Og takk for deet!
Tusen takk for lykkeønskninger.
Føler meg faktisk kjempe bra. Samboeren min kunne til og med gumle en hel 200grams sjokoladeplate uten at jeg tenkte tanken på å ta den og løpe avgårde på søndag. "Stolt"!
Er jo en tidligere sjokoholiker, så det var stort for meg...:D
Pruttilutt sa for siden:
ta en titt på bloggen min; [url]www.hobbysandra.wordpress.com[/url] - står om ostekjeksen der :) veldig godt med egg og kjøttpålegg på ;)
Tomsverden sa for siden:
Hei,
Jeg startet å kutte ned på karbs for noen uker siden. Og begynte på ketolyse idag. Startvekten var er på 98kg og skal ned 20kg til 78.
:rolleyes:
trude.lutt sa for siden:
Slenger meg med jeg! Begynte 3.juli og har gått ned 4 kg. Målet mitt til 1.aug var å komme under 100 kg. Og i dag 99.8 kg! Hurra! Nå er det bare 20 igjen......
Daurama sa for siden:
Gratulerer så mye med første delmål :D :D :heia:
Keep up the good work :stortsmil
Bonsai sa for siden:
Jeg begynte på torsdag forrige uke, men er fra tidligere er jeg vant med å ha veiedag på fredager, og det har jeg lyst til å fortsette med. Likevel måtte jeg jo opp på vekta i dag (hjemme hos mine foreldre, og ikke vekten jeg vanligvis bruker).
Resultatet er ned 2,8 kilo første uke. Etter hva jeg har erfart før, så har vekten her jeg er nå vært "slemmere" enn vekten jeg har hjemme, så det blir spennende å veie seg på riktig vekt i morgen.
Uansett: 2,8 kilo på en uke! Jeg er overveldet (selv om det sikkert er mye vann... men det tenker vi ikke på. Det her er jo kjempemotiverende).
I tillegg: kroppen føles bedre! Jeg kjenner kroppen min bedre allerede nå, og jeg kjenner allerede signaler om hva kroppen liker og ikke liker, hvor jeg tidligere ikke har kjent noe som helst (høy som jeg var på karbohydrater). Ikke er jeg oppblåst, og da jeg var på tur med en venninne i går, og vi var langt unna butikker og jeg ble sulten så fikk jeg meg en ny overaskelse. Og bare på EN uke!
Tidligere, når jeg ble sulten, så ble hele kroppen sulten. Jeg ble humørsyk, kvalm og mistet all energi og orket ingenting lenger. I går var likevel humøret oppe, og hadde masse energi. Eneste som gjorde at jeg kjente sulten var at magen begynte å bråke og gjøre vondt. At ingen har fortalt meg dette her tidligere...
raindew sa for siden:
2,8kg på en uke???:D flinking! det går saaakte med meg, men så har jeg skeiet ut litt med drikking i helgene og da...
jeg er også kjempeoverrasket over de positive effektene lavkarbo har. føler meg så pigg og fornøyd og og og! :cool:
Tomsverden sa for siden:
Fredager er mine veiedager, for da kan jeg ta helg med noe mer (bær og kesam f.eks..)
Idag er det fredag og vekten var på 96,4kg altså 1,6 ned fra tirsdag:D
Pruttilutt sa for siden:
Vekta har gått opp fra torsdag 104,6 til i dag fredag 105,1.
Jeg er fullstendig klar over hva det kommer av; lite fett de siste dagene, lite vann siste uken samt inaktivitet grunnet ankelen. Det måtte komme én gang. Jeg tar det ikke så tungt i dag, prøver i alle fall. Knaller til med baconsvor til frokost og eggesalat til lunch. Får feite på noe godt til middag, da.
Vært våken og stresset i hele natt grunnet et forferdelig tordenvær i Nordland (Bodø, for å være nøyaktig), og lite søvn påvirker vannbalansen, right? There's always an excuse ;)
I dag er det jo fredag- da tillater jeg med en liten tab x-tra :)
Debz sa for siden:
jaja, jeg måtte kjøpe ei ny vekt og den veide 1.5 mer enn den andre - det var skuffende..men men jeg begynner bare på nytt. Har også valgt fredag som veiedag istedenfor mandager
start vekt - 12/7: 88 kg
veiedag fre - 30/7: 84,8 kg (-3.2)
Debz sa for siden:
Stakkars, det høres ikke ut som du har det så godt for tiden..hang in there sweets det går bedre etter hvert. Høres ut som du vet akkurat hva du skal gjøre, så prøve å droppe stresset, det hjelper i hvert fall ikke! Trust me, det er ingen som vet det bedre enn meg :eek: Prøv å ha en god dag og kos deg over helgen. God bedring!! :klem:
lurveknotten sa for siden:
18 dager inn i kuren og 3.4 kilo mindre enn jeg startet. Og hele 11 cm mindre rundt det tjukkeste partiet på magen. Det er jeg kjempefornøyd med!! :D
Er det flere her som drikker brus? Jeg er totalt avhengig av pepsi max. Har kuttet veldig ned, men det blir 1 eller 2 halvlitere pr dag. Vekta går jo ned, men får dårlig samvittighet likevel, for det kunne jo hende at jeg gikk ned mer om jeg ikke drakk brus i det hele tatt... Erfaringer med dette anyone?
Pruttilutt sa for siden:
Hatt total utskeielse på lakris i dag (hele fire stykk lakris-biter i en sånn ny pose, 10 kh på fem stykker) i tillegg til salat. Dog, vekta økte 500 gram og har stått stabil på 105,1 siste to døgn. Det er også greit. Må stabiliseres. Har jo rast ned 6,5 kg på to uker, kan jo ikke forvente annet. :)
Debz sa for siden:
Gratulerer med de 6,5 kg søta, det er jo fantastisk! Håper du ikke stresser over dine ene "kose" dagen, begynner på nytt i morgen! :blomster:
Pruttilutt sa for siden:
Trengte absolutt en slik dag med null stress og det å kunne unne meg en ekstra salt lakris-bit på bilturen. Falt ikke ut av ketose og har også gått enda litt mer ned i vekt. 100 gram til og tallet blir totalt 7 kg på tre uker.
Antar at jeg blir straffet på et tidspunkt i og med at jeg har gått ned en del i startfasen, og blir vel å stå lenge på platå, men bare det skjer når jeg er under 100 kg!! håpe
Hvordan går det med dere andre? :o
Debz sa for siden:
Start vekt uke 28: 88 kg
uke 31: 84.4 kg
minus 3.6
Maileno sa for siden:
Startdato : 26.7.10
Startvekt : 86,3 kg
uke 31 : 85,3
mallilen sa for siden:
Jeg drikker brus så å si hver dag.
Jeg bruker Cola Free fra FirstPrice (billigbillig), den har 0,1 kbh pr 100g.
Stort sett går det halvannen liter på meg og gubben, og denne hjelper til å dempe søtsuget. Har gått på ketolyse i en uke, og resultatet har IKKE latt vente på seg.
Husk at noe av meningen med en lavkarbokur er at du faktisk SKAL kose deg litt, og om Pepsi Max hjelper deg til å holde deg på matta i fht utskeielser på karbohydrater, er dette ikkenoe å ha dårlig samvittighet for at all!
Pruttilutt sa for siden:
Fullstendig enig! Men for livsstilsendringens del kan det for senere anledninger være greit å begrense tillatelsene til slike produkter. Muttern for eksempel datt ut av ketose pga. Pepsi Max - for det er visstnok meget indidivuelt om kroppen takler det i en slik kur. For meg går det helt fint med slike ting, men begrenser meg til helgen, for å gjøre litt ekstra stas på det hele ;)
Ja, derfor jeg er bekymret (falle ut av ketose). Har lest alt med koffein og kunstig søtning kan ha en dårlig effekt i verste fall. Men som Mallilen sier demper det suget etter noe godt, så jeg skal prøve å unne meg litt, men fortsatt trappe ned. Har også lest at kvinner som drikker mye pepsi max o.l. er i større risiko for osteoporose, og sikkert mye annet kjipt og.
I går var jeg i Sverige og kjøpte masse lavkarbogodt! Kjekt å ha i skapet i tilfelle jeg måååå ha noe.
privi sa for siden:
Mine tall :D
Startet lavkarbo 27.07.2010
Veidag tirsdag
27.07.2010 127 kg
03.08.2010 124,6 kg -2,4
10.08.2010 121,2 kg -3,4
17.08.2010 121,1 kg -0,1
24.08.2010 120,7 kg -0,4
totalt - 6,3 kg
mallilen sa for siden:
Lyst til å utdype? Skal til EU i efta eller i morgen, så er det noe godis jeg KAN ta med heimatt vil jeg høre om det! :p
Sitter her og verker etter noe godt, faktisk så ille at jeg nettopp var og tømte ut resten av sjokomelkpulveret i do :eek:
Bare for å være på den sikre siden....
Pruttilutt sa for siden:
Jeg hadde kjøpt med ei eske med IFA i morges, men kjente at jeg holdt på å gå amok!
Fikk kollegaen min til å gjemme skuffnøkkelen min, så nå sitter jeg her å tripper!
mallilen sa for siden:
Åh, og jeg VET det ligger Läkerol Giants her en eller annen plass :(
annex sa for siden:
Fribol-drops fra apoteket hjelper meg når jeg er skikkelig skjesken.
Holder ofte med bare et par stykker for å komme over kicket.
Finnes i mange forskjellige smaker, og er jo "lov" for oss (helst i mindre mengder).
Eller så visper jeg litt krem med litt flytende natreen, og knuser 50g frosne bringebær som jeg har oppi. Det er godt, og da kommer jeg over søtsug-kicket.
Bedre å gjøre noe med det, enn å slite med søthunger, for meg.
annex sa for siden:
Jeg er skeptisk....
har lest om for mange som melder at de blir vanvittig gærne i magen av svensk sukkerfritt godis....
.:eek::eek::eek:
boca sa for siden:
Jeg startet Mandag 26 Juli,har da veiedag mandag.
Har faktisk gått ned 3,4 kg! :)
Har stått stille de tre siste dagene, men har kost meg med litt brus og lavkarbo sjokolademousse i helgen, så tror det var det! Må nok være litt flinkere framover, hehe. Men er veldig fornøyd, har stått i mot mange fristelser :)
1/8: (1 uke): -3,4
8/8 (2 uker): -4,6 kg (-1,2)
15/8 (3 uker): -5,2 kg (-0,6). Over halvveis til første delmål. Det går lettere for hver dag, prøver masse nye ting, og koser meg. Ser forandringer daglig omtrent, noe som er bra (Ellers hadde jeg blitt litt umotivert ;) ) hehe. Er fornøyd med en halv kilo eller mer hver uke.
VicFriKen76 sa for siden:
Har gått ned 3 kg på en uke:D Fornøyd med det ja
Benzo sa for siden:
Kjøpte du smågodt i løsvekt? Vær obs på enorme magesmerter med påfølgende diaré. De fleste jeg kjenner som har spist dette har reagert på det, men det trenger jo ikke gjelde alle.
Debz sa for siden:
Jeg faktisk pisker fløte med noen dråper wild berries funlight, smaker kjempe godt og ha det over noen få blåbær....det er en kjempe dessert for meg! :)
Nå skrev jeg en kjempelang melding også forsvant alt, kjpt!
Var i en stor godtebutikk på norbysenteret, og på maximat.
Kjøpte sukkerfrie Werthers karameller, peberbolcher og blandede bolcher (drops i plastesker), dietorelle, cavalier sjokolade uten tilsatt sukker, marabou premium 70% (som jeg tror jeg primært skal bruke til kake/desserter) og Lindt creation 70% sjokolade (1 chocolate mousse og 1 cherry/chili)
På maxi hadde de også store poser fleskesvær (luftigere og uten den bløte fettranden som den norske har), søtningsmiddel og soyamel.
Dårlig utvalg på helsekostbutikkene der for oss på ketolyse, så ketolysebakemix m.m. skal bestilles på nett.
Mørk sjokolade må spises i små porsjoner (les på pakken og regn ut mengde), selv om den er sunnere må man begrense seg. Drops o.l. med kunstig søtning kan man få vondt i magen av, og for noen er det partystopper.
Mitt råd er å spise i små mengder og nyte det. Det handler ikke om å finne noe man kan sluke i store mengder, men noe man kan kose seg med en sjelden gang, og med god samvittighet, når fristelsen blir for stor.
(Eller når kjæresten ligger å gofler i seg og du nesten sprekker:rolleyes:)
mallilen sa for siden:
Jeg mistenker at det virkelig kan være verdt det for min del, altså... Uansett har jeg ikke hatt noe problem med noen former for sukkerfritt godis tidligere, men vet jo ikke om det er det samme?
Ah, hør hør. Musikk i mine ører :p Jeg får stikke innom gottebiten på eurocash og håpe at jeg klarer å ligge unna Festkarameller og sure pærer :eek:
Hvis jeg kan, kan du og!!:D
Fant forresten dette i en tråd under lavkarbo generelt, tråden het pass deg for søtningsmiddel eller noe sånt. Anbefaler folk å lese både tråden og pakningen på eventuelt deilig lavkarbogodt som frister før det fortæres:)
"Her er en GI liste jeg fant av søtstoffer - sjekk alltid varedeklarasjonen og sørg for at den ikke inneholder noen av følgende stoffer.
Mannitol og Erythritol (Sukrin) er selvsagt lov ettersom GI er 0 :)
Kan også legge til at aspertam, acesulfam K og sukralose er lovlige i en lavkarbodiett.
Tør ikke tenke på hvordan det skulle gått uten Cola Zero, da hadde jeg ikke vært å snakke til :DColajunkie:D
COG3015 sa for siden:
Vekten står stille... :-( Såååå kjipt. Det er en jungel av råd og tips her inne, og noen er også litt motstridene, så akkurat nå kjenner jeg meg litt motløs...
Uff, det er ikke noen god følelse. Helt enig med deg, det er mye motstridende her inne, men slik er det, folk har ulike meninger. Det er veldig mye å lese og sette seg inn i, men får du lest en del kan du gjøre deg opp din egen mening og finne det som passer deg. Angående vektplatået ditt lurer jeg:
Hva har du spist?
Har du mosjonert?
Har du juksa?
Hvor lenge har vekten stått stille?
Det stopper opp av og til, men klarer man å holde ut starter vekta etterhvert å krype nedover igjen :-) Lykke til!
Lillemeg1 sa for siden:
Min har også stått stille noen uker.. men endelig :D ned 1,7kg siden sist uke
Dollsine sa for siden:
Hei! Jeg blir så nysgjerrig på alle de artige symbolene som viser vektnedgang. Kan du tipse meg hvordan de lages??
Lillemeg1 sa for siden:
Trykk på den jeg har så kommer du inn på en side der du kan lage din egen. Når du har fylt inn det som skal fylles inn, kopierer du den ene koden som kommer opp, går inn i kontrollpanelet her på forumet, og limer inn koden i signaturen din.
COG3015 sa for siden:
Spiser nok ikke nok fett - sliter ikke med frokost/middag, men lunsj på jobben. 40 stykker som sitter og stirrer på "hun som spiser så fet mat"... Liker ikke å være på utstilling sånn.. Har kjøpt brød fra Spisdegslank.no, og har på ost/kjøttpålegg u/karbo og med fett, men tror ikke brødet er bra allikevel.
Har ikke juksa - veldig fornøyd med det. Trener ganske mye, så det kan jo være at svaret, men tror nok ikke at jeg får i meg nok væske. Vekten har stått stille i nesten 2 uker.
Skjønner at forskjellige ting virker på forskjellige mennesker, men grunnprinsippene må jo være de samme?
Ang weight ticker, det er en link med gode forklaringer, google weight ticker lavkarbo så får du nok opp tråden.
Til COG3015: Hva med å ta med middagsrester på jobb, eller omelett/salat. I slikt kan man "lure" inn mye fett i form av kjøtt, ost, olje, hjemmelaget dressing m.m.
Skaff deg også en imsdalflaske e.l. som du fyller opp til hvert måltid og bærer med deg hvor enn du går. Hvis du har trent mye kan det være at du har lagt på deg i muskler ja, ta jevnlig mål av kroppen i tillegg, kanskje du ser forandringer på cm. Ville kutta ut brødet, vet ikke hvor mye kh det er i det brødet du spiser, men sammen med grønnsaker og andre produkter med spor av kh kan det hende du tipper over grensa. Hvor mange kh prøver du å ligge på? Jeg prøver selv å holde meg under 20.
Og til lillemeg1: Gratulerer med 1,7 kg ned, det er jo kjempebra!
Lillemeg1 sa for siden:
Takk :D Trengte litt nedgang nå for ikke å miste motivasjonen
StineH sa for siden:
Heei! Jeg startet i Juli, dog enn litt sent, men er jo ikke på ketolysekuren som dere andre er her! Jeg holder for tiden på med skaldemanskost, og savner egentlig veldig en tråd som dette der!
Greit om jeg henger meg på dere? Veiedag imorgen, spent!!
Klart det er greit! Velkommen, og lykke til med veiing i morgen:)
StineH sa for siden:
Tusen takk! Det blir utroolig spennende! =D
COG3015 sa for siden:
[quote=unaturligslank;910207]
(...) Hvor mange kh prøver du å ligge på? Jeg prøver selv å holde meg under 20.
Ja, målet er å ligge under 20 her også - takk for tips. Er nok fortsatt litt forundret over tanken på at fett forbrenner fett, og redd for å spise for mye/galt. Man blir jo litt rar i hodet når man har gått og telt kalorier i 1 år, for å så ikke telle de lenger. Har skikkelig skrekken for å legge på meg igjen, og dermed så tar det vel litt tid og snu tankene. Startet på 96,4 kilo og er nå nede i 84 kilo - 4 av de på Ketolyse på 4 uker, og de første 8 kiloene ved å telle kalorier i 9 mnd. Ser jo klart at mer har skjedd nå enn tidligere, men er redd mye av de 4 kiloene kun er vann, og dermed ingen reell slanking når det gjelder fett...
tora trollmor sa for siden:
Henger meg med her jeg å:)
starta 21 juli.
28/7 -2kg
4/8 -200g
lite nedgang denne uka:)
Nahemah sa for siden:
Jeg startet 28 juli for en uke siden og veide meg idag, har gått ned 3,5 kg.
mallilen sa for siden:
Høh. Dummeteite vekta...
Gubben har ikke veid seg før igår, og jeg tenkte at det var greit å få samme dato på oss. Så jeg opp på vekta etter han, og ble så hoppende glad at jeg holdt på å dø litt på meg der jeg sto : -8 kg siden søndag?? Å herlighet, så glad jeg ble!
Men gubben mente at det var vanskelig å se i så dårlig lys, og at vi burde flytte vekta nærmere en lyskilde. Han på igjen, og fikk samme resultat som da han veide seg før meg.
Jeg ble jo såklart overlykkelig av dette, og gikk gladelig på vekta...
Og der kom de -8 PÅ igjen! aaaargh DET var uten tvil skuffelse, altså :(
[quote=COG3015;910559]
(...) Hvor mange kh prøver du å ligge på? Jeg prøver selv å holde meg under 20.]
Ja, målet er å ligge under 20 her også - takk for tips. Er nok fortsatt litt forundret over tanken på at fett forbrenner fett, og redd for å spise for mye/galt. Man blir jo litt rar i hodet når man har gått og telt kalorier i 1 år, for å så ikke telle de lenger. Har skikkelig skrekken for å legge på meg igjen, og dermed så tar det vel litt tid og snu tankene. Startet på 96,4 kilo og er nå nede i 84 kilo - 4 av de på Ketolyse på 4 uker, og de første 8 kiloene ved å telle kalorier i 9 mnd. Ser jo klart at mer har skjedd nå enn tidligere, men er redd mye av de 4 kiloene kun er vann, og dermed ingen reell slanking når det gjelder fett...
Skjønner godt hva du mener COG3015. Det er mange tankeprossesser i hodet man må gjøre om på, men når man ser at det fungerer hjelper jo det. Har også tenkt "er det bare vann?", men har lest om flere som går ned MANGE kg, så det er det ikke.
Men du har jo fått en veldig godt start da, og man kan ikke regne med samme vektnedgang gjennom hele prosessen. Om det stopper opp eller går tregere er det viktig å ikke gi opp. Den som gir opp når aldri målene sine...Man må godta at det kan ta litt tid, selv om man gjerne vil ha vekk alt på en gang. :rolleyes:
Leste om hun sykepleieren som gikk ned 25 kg på 5 mnd i helgen, utrolig motiverende. Men det krevde styrke! Til og med i jula holdt hun dietten sin (med unntak av EN potet og noe annet på julaften) Veldig imponerende og motiverende lesning! Selv om hun fulgte en annen lavkarbokur (med mer kh enn oss). Bare holdt ut og følg kuren så godt du kan, så skal du se det er fett som renner av! :)
Stakkars deg mallilen! Den oppturen, og så den nedturen, uff:p. Mitt vektproblem er at jeg ikke klarer å la være å veie meg daglig (eeeeh, flere ganger daglig...). Jeg har som regel gått ned et par hg hver dag, men i dag var det opp 3, æsj. Hvorfor kan ikke bare alle kg gå vekk på magisk vis nå, også kan min oppgave være å holde de vekk :p. Skylder på manglende do-besøk, må spise noen linfrø så kanskje jeg går ned igjen!
cuuurlygirl sa for siden:
Startdato mandag 26.juli.
Vekt: 89,7 kg
Første veiedag, mandag 2.august.
Vekt : 86,7
Ned 3 kg. :)
Andre veiedag, mandag 9.august.
Vekt: 84,9
Ned 1,8 kg. :)
Tredje veiedag, mandag 16.august.
Vekt: 84,3
Ned 600 gram :)
Fjerde veiedag, mandag 23.august.
Vekt : 83,5
Ned 800 gram :)
Lillemeg1 sa for siden:
Grattis.. det er jo dritbra :)
Dollsine sa for siden:
Tusen takk! Fikk ordna det nå :)
Bonsai sa for siden:
Hurra, hurra! :D
Jeg har gått ned 1.2 kilo på uke nr 2. Totalt 4.0 kilo på to uker. Jeg har aldri opplevd noe lignende. Dette er kjempemotiverende.
Utfordringen nå er å holde vekten (og gjerne gå mer ned!) på min treukers spontantur til Tyrkia som starter på mandag.
Jeg har "bare" gått ned 2 kg på to uker, skulle gjerne sett at det gikk litt fortere for jeg skal ned så mye (20 kg tot). Har holdt meg greit til kuren, føler meg faktisk bedre på lavkarbo, men jeg skal prøve å bli enda flinkere med hva jeg spiser. Det eneste jeg sliter med er pepsi max. Noen sier det er lov, andre ikke, jeg er usikker. Men den redder meg fra andre fristelser da. Prøver å kutte drastisk ned i det minste. Jeg har vært flink til å sykle i det siste, men kjenner det i ryggen/hoftene så nå har jeg en liten treningspause. Jeg lurer veldig på hva andre spiser? Hva med at man skriver opp det man spiser en typisk dag, så kan man sammenligne? Og kanskje bli litt inspirerert!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.