< Tilbake til oversikten

Julistarternes veietråd!

Megvel sa for siden:

Og bloggene kan bare de du inviterer se!

Nahemah sa for siden:

Veiedag igjen idag. 102.9 kg:)

tora trollmor sa for siden:

Hurra i dag ble jeg glad :) gått ned 1,9 kg å har nå et rundt tall på vekta:) totalt 4,9kg siden 21 juli

StineH sa for siden:

Jaay! Ser at jeg er skikkelig treig på å følge med på denne tråden! Godt du kunne svare for meg "unaturligslank" kunne ikke sagt det bedre selv!

Nå er jeg nede i totalt - 11,8 kg og jeg nærmer meg med STORMSKRITT målet mitt om -5 kg før 1. Oktober. Er faktisk bare noen 100g unna.. knis!

Flinke dere er alle sammen her! =D

annex sa for siden:

Støttes! -:D:D:D-

raindew sa for siden:

Etter litt ned og opp, så har jeg i dag gått ned hele 3kg totalt :)

Pruttilutt sa for siden:

I dag: HURRA!

100.5! Og mensen igjen, etter to stakkarlige "fri"uker etter et raid på 5 uker. Hurra. Men bursdag!

ltfutt sa for siden:

Ny søndag, ny veiedag, og stor glede, rundt tall i dag. Ned 0,6 fra forrige uke :D

Oh happy days :)

Pruttilutt sa for siden:

mandag 30.08: Opp 600 gram fra forrige uke; vekt 101,7.
mandag 06.09: Ned 1100 gram fra forrige uke; vekt 101,6.

:) <3

mallilen sa for siden:

Idag: Ned usle 2,5 cm, og ned 1,4 kg siden tirsdag :shock:

Kanskje ikke så rart når jeg er helt på trynet sjuk...

Debz sa for siden:

God morgen dere!

Veiedag i dag - har klart å dumpe den kilo jeg hadde lagt på meg mens jeg hadde besøk hjemmefra, så idag: 82.8 (ned 1.2) Bare .2 mer enn min laveste men jeg har vært på ketolyskuren.

Har frytelig lyst å være under 80 innen slutten av mnd - noen som tror jeg klarer det?

Pruttilutt sa for siden:

Jeg tror du klarer det!! <3

Pruttilutt sa for siden:

Jeg tror du klarer det!! <3

Debz sa for siden:

awww thank you sweets! Jeg skal virkelig prøve...;)

unaturligslank sa for siden:

Det er absolutt mulig, masse lykke til!:):)
Jeg har også 80 som første delmål, så vi kan backe hverandre!
Veiedag i dag, og var på 82 kg, så endelig forbi det jeg gikk opp etter forrige sprekk for leeeenge siden:D
Det er deilig så se runde tall, men husk: hvert gram ned er et skritt i riktig retning uansett:):):)

Debz sa for siden:

så sant så sant! I dag var jeg 82,8 så jeg har enda .2 til jeg er ned til min laveste siden kur start - but I'm determined! ;)

Pruttilutt sa for siden:

!!!!!!!!!!!!!!!!! Morgenvekt 07.09.: 99,5! Jeg seriøst griner av glede!!!

Sunroad78 sa for siden:

Gratulerer så mykje Sandramor :) Eg har 3,1 usle kilo igjen før eg ser 99 tallet ;) Du inspirerte meg til å virkelig gjere ein innsats no framover :) Tusen takk :D

Pruttilutt sa for siden:

Tusen takk for kjempekoselig tilbakemelding :) Du må bare holde ut, stresse mindre og LEV mer - så skal du se du når 99-tallet på no-time! Jeg har ikke vært under 100 kg på 9 år, så dette er en stor dag.
Det er godt å lese at jeg er til inspirasjon for andre, håper det fortsetter slik ;) Lykke til selv, og trenger du råd/hjelp, så ikke nøl med å søke til forumet! Uten enkelte her inne (ingen nevnt, ingen glemt), så hadde jeg ikke klart mål nr. 2! Neste mål har jeg faktisk ikke, kanskje 95? Artig :D

Debz sa for siden:

5/9 = 84 kg
6/9 = 82.9
7/9 = 82.4
8/9 = 81.9 !!!

Hva skjer??!! Jeg er så glad!! (tummy's still puffy though...)

mallilen sa for siden:

Woho, Debz! All slik nedgang er jo bare superfenomenalt bra, da! Flinke du :D

Oi, så gøy! Har du spist noe spesielt/anderledes de siste dagene?:)

mallilen sa for siden:

Og jeg MÅTTE jo en tur på vekta jeg også, da.. Ned 2 kg siden mandag :eek:

NÅ skal tickeren oppdateres, jah!!

Å, herregud, så heldig du er! Gla på dine vegne:):)
Her går det litt trått gitt. Lurer på om jeg spiser litt for mye...
Noen sier spis mer, andre sier spis mindre. Må vel bare teste begge deler og se hva som funker:rolleyes:

mallilen sa for siden:

Tænkju! Her ville det gått i seiersdans om ikke hodepinen var så på trynet (forbanna bihulebetennelse)!

SNART under 110, og forhåpentligvis aldrialdrialdri mer over :D:D

Debz sa for siden:

Fantastisk, kjempe gøy!! :D Gratulerer!!:)

Debz sa for siden:

egentlig ikke, jeg har begynte å spise en halv pakke bacon og 1 egg hver morgen. Jeg var helt sikkert jeg ødela alt i går fordi jeg spiste en reke salat på dampens baker i går - med 1000 island dressing. Spiste også en atkins bar på kvelden. Men det går bra for det - så langt :) Men jeg er helt puffy og oppblåst rundt midjen enda. Jeg skal pøse på med vann i dag og se hvis det hjelper ;)

Pruttilutt sa for siden:

Debz: I'm not gonna tell you "I told you so", men... ;)

Debz sa for siden:

jaja tøysekopp...:D

Nahemah sa for siden:

102,3 idag, ned 0.6

opp 0,9 kg denne uka. har nok fått i meg for lite vann

StineH sa for siden:

Jeg har nå gått ned totalt 14,1 kg siden 21. Juli!

Teheheee... Gleden er ikke såå stor, da jeg bare går å venter på å få komme under 130-tallet og slippe å være OVER 120 kg igjen, noensinne...
400 g til nå, så er jeg der!

Debz sa for siden:

Fantastisk, gratulerer!!!:_punk:

Pruttilutt sa for siden:

Fytti rakkern så stolt jeg blir av deg!! :D

Debz sa for siden:

God morning folkens! I dag er veiedag for meg og (jeg veier meg hver dag men det er egentlig hemmelig...;) ) totalt for denne uken er ned 3 kilo!! woohoo!!!! 1 kg mer og jeg har nådd min første delmål.
Ha en strålende dag alle sammen!

Gressenka sa for siden:

hei hei:)
Det blir dårlig med oppdatering fremover. Er i full jobb igjen:p Men totalt 6 kg ned på ca 7 uker. Hadde meg ne kjempe sprekk da sambo kom hjem fra sjøen. Varte i flere dager. Heldigvis ikke opp noen kg. Er nå på sporet igjen:)

Shakey sa for siden:

Hei:D
Får vel ta å slenge meg inn her jeg også, begynte i slutten av juli, da veide jeg 86,4 har hittil gått ned til rundt 79,5..
Men skal jaggu mer ned altså :p
Er ikke mer enn 1,69 høy så håper å gå ned til hvertfall 65:)
Hittil har centimeterne minsket på rumpe, lår, mage og rundt leggene.
Har ikke målt nøyaktig, men det har minket minst 3 cm på leggene, takk og lov:p :))

sarasirene sa for siden:

Jeg smiler bredt i kveld :D

Har nemlig målt meg i dag. Og på to uker har følgende endringer skjedd:
Minus 7 cm rundt livet
Minus 4 cm over brystet
Minus 3 cm rundt hoftene
Minus 1 cm rundt armen
Legg og lår var samme som sist

Så GO HELJ fra meg :)

Debz sa for siden:

Det er noen fantastisk resultater, gratulerer så mye!!
God helg til deg også :)

Pruttilutt sa for siden:

Hei! Nå har jeg kjedet meg litt, så jeg har gått gjennom ALLE postene her i tråden vår og lagt sammen alles hittil vekttap.
Hold dere fast. Julistarterne har SPIST vekk 157,6 kg!! Jeg er så stolt! Jeg kunne skrevet dikt til hver og en av dere, for jeg er så innmari glad for alles innsats og den kollektive motivasjonen vi har her inne i tråden vår.
Tenk det, alle venner, vi har slanket vekk 157,6 kg!

(Det er enkeltposter med folk som har presentert seg, men ikke oppdatert, disse er ikke tatt med)

GOD HELG!!

sarasirene sa for siden:

Det er virkelig ikke dårlig altså :) Hurra for dere ALLE sammen

Debz sa for siden:

hehe du er bare så skjønn...;)
Vi er jo utrolig flinke alle sammen!! Gratulerer juli folk! :D

Godt å høre da. Gratulere til alle å for et påfunn å legge sammen alle oss :) Dette ble en pådriver til å fortsette ja:p

krlstin sa for siden:

Hei :)

Er første gang jeg skriver inn her. Testing testing ;)

Jeg startet 12 juli, og har gått ned 10,7 kg til nå :D
Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med det!
Målet er 70 kg før jul. Ergo-7,9 kg til, så er jeg der! Så får vi se om jeg velger 65 som neste delmål. Planen er at jeg skal føle meg vel, gjør jeg det på 70 er målet nådd :)

Debz sa for siden:

Gratulerer så mye! Har du noen tips? Jeg begynte samme dag som deg og vi begynte med samme vekt...men jeg har ikke gått ned så mye. Gjøre du noe spesielt?:confused:

Gratulere, ja jeg å vil jerne ha tips:) har ikke gått ned mere en 4 kg siden jeg starta 21 juli.

krlstin sa for siden:

Hei dere to :)

Tips, hmm.. Vet ikke hvordan tips dere vil ha? Mattips?

Jeg følger lchf-ergo mye fett, grønnsaker og mye vann :)
Har skeiet ut til bursdager ol, men det er snakk om kun få ganger. Jeg blir så dårlig av sukker ol for tiden, så det er skjeldent at det skjer. Ellers baker jeg lavkarbo brød, knekkebrød og lapper som jeg har funnet oppskrifter på her inne. Bruker masse godt pålegg på. Egg og bacon er og en favoritt til frokost. Vil også anbefale å lese Annika Dahlquist sin lchf bok. Den får dere kjøpt på cdon.com. Lerte mye i den. Til middag går det i kylling, kjøtt, fet fisk ol. Av og til pølser og fiskeboller. Jeg eelsker fiskeboller i hvitsas med masse karry og bacon til ;)

Trening er ikke blitt prioritert hos meg, men jeg skal begynne med det nå framover (Thailand i januar ;))

Men 4 og 7 kg er og kjempebra!! Stå på videre, for dette skal vi klare! :D

Debz sa for siden:

Det faktisk hører veldig likt det jeg gjøre, men jeg følger ketolysekuren. Har boken og alle vit/mineraler. Hadde en 2 uker periode som jeg var inn og ut av ketose så jeg tapte litt der men stresser ikke av den grunn. Men med ketolysekuren må jeg holde meg til 15 karbs pr dag og du spiser nok noen fler...? Uansett, takk for din info and lykke til videre!

krlstin sa for siden:

Jeg spiser ingen vitaminer, bortsett fra tran tab de dagene jeg husker det. Av og til B vitamin og. Vet ikke hvor mange karber jeg spiser, men holder meg til under 5g per 100g :) Så ja, noen dager er det nok over 15..
Lykke til videre til deg også! :)

Takk for det, jeg følger lavkarbo dietten, å har nok fått i meg litt for lite van de siste ukene. men skal nok komme sterkere tilbake, gratulere å lykke til vider alle sammen :)

Debz sa for siden:

Jeg ser at du har BMI av 26... er ikke det nokså nomalt? Du sier du vil ned til 18 - det er jo fryktelig tynn...men kanskje du er ei bitelite ei??;)

HVordan så du det, ukjent for meg. jeg er 167 høy å veier 104kg så det kan ikke stemme. har ikke målt BMI her inne jeg:confused:

Megvel sa for siden:

Jeg tror tickeren din er litt på tur da, TT? Den påstår at du har en BMI rundt 26 og at du vil ned til BMI på 18, noe som tilsier beinrangeltilstander.

:D Da blir jeg nok fin ska du se:) tror æ må legge ut bilde da ja:)
Har ikke tenkt på at BMI står oppført der heller jeg da. skriver jo ikke noe om det når jeg ordner stiksen - tror det skrives sån:confused:

Er det den boka som bare er på svensk du mener, det var flere bøker der:)

krlstin sa for siden:

Den er genial :) Jeg lærte iallefall en god del av den! :)

Pruttilutt sa for siden:

Oppdatere-ticker-dag i morgen, er veldig spent! Så fremst ingen fæle overraskelser til i morgen, så er vekttapet siden forrige mandag ganske bra :D

Debz sa for siden:

Har du forandret navne ditt søta??

mallilen sa for siden:

Da er vi to ;) Men er litt redd vekta ikke viser det jeg har lyst til, siden Tante Rød kom på uanmeldt besøk igår knurr
Ser ut til å ikke være mulig å holde henne borte, selv når jeg hopper over juksepillene på pillebrettet.

Jeg kan virkelig ikke fordra slike irriterende oppmerksomhetssyke gamle tanter, altså!! :p

Pruttilutt sa for siden:

Debz: Ja, det forrige ble litt for obvious :P

Jeg har stort sett hatt mensen gjennom hele ketolysetiden min, bortsett fra to uker (og da gikk jeg ikke ned noen ting :P). Tirsdag blir starten på 7. uken med menstruasjon for min del, vet ikke noe om kroppen holder ekstra på vannet da eller ikke, men det er jo tenkelig pga hovenhet.

Morgendagen BLIR spennende :D

Debz sa for siden:

Syns du ikke det kan være en ide å snakke med legen din? 7 ukers mens kan ikke vært sunt sweets...:confused:

Pruttilutt sa for siden:

Har hatt to uker "pause". Jeg tror egentlig kroppen har litt godt av det (men skal ikke ha mens i 5 uker i strekk flere ganger). Har tidligere stått konstant på P-sprøyte og har/hatt PCO, så det kuren gjør er å sette hormonene på plass og få kroppen til å reagere naturlig på syklus. Foreløpig har jeg ikke planer om å oppsøke legehjelp for det, men skulle det vise seg å være over 2 uker denne gangen, så har jeg fått et råd av Torkil som jeg tror jeg vil prøve.
:)

søta <3

mallilen sa for siden:

Oi.. 7 uker høres ikke noe særlig bra ut!

Jeg fikk en toukers periode der jeg hadde småblødninger av og på hele tiden, men etter å ha sjekket litt frem og tilbake fikk jeg høre at det var helt normalt og slo meg til ro med det. Men tror nok jeg hadde fått litt noia med så lenge som deg, altså..

Pruttilutt sa for siden:

Ja, ser den. Har ikke hatt mens på 3 år, så jeg vil egentlig bare la kroppen få gjøre som den vil denne gang, men ser jeg at det ikke noen ende vil ta, så må jeg jo gjøre noe med det. :rolleyes:

ltfutt sa for siden:

Var på vekta i går, den viste -0,8 kg siden forrige søndag :)

Pruttilutt sa for siden:

mandag 30.08: Opp 600 gram fra forrige uke; vekt 101,7.
mandag 06.09: Ned 1100 gram fra forrige uke; vekt 100,6.
mandag 13.09: Ned 2200 gram fra forrige uke; vekt 98,4.
:) <3

Ned over 2 kg på ei uke! Wow!

krlstin sa for siden:

Kjempebra! Gratulerer :D:D:D

Hadde sprekk i helgen, så vekten min hadde ikke overraskende gått opp i dag.
Ny frisk, nye muligheter fom i dag!!

Debz sa for siden:

Hang in there hon! Du har i hvert fall en unnskylding for å ikke gå ned...jeg gjøre alt riktig, er i ketose men går opp! Har vært sinnssykt nøye med maten, aldri mer enn 15 karbs, 3 liter vann men oppblåsthet i magen, økt i cm og økning i vekt...kjedelig :rolleyes:

Debz sa for siden:

ok nå blir jeg skikkelig frustrert....er ikke i ketose!
Dagens info:
Kcal - 1239
Fett - 85.36
Karb - 10
Protein - 107.38
3 liter vann + de vanlig ketolyse tablettene
Jeg skjønner ingenting

Synes det var lite kalorier. Og kanskje litt mye protein?
Hva har du spist i dag, de siste dagene?

Debz sa for siden:

Det var min første dag tilbake på jobb (har vært sykemeldt i 6 uker) så det ble litt merkelig frokost men men

frokost - 1 pakke bacon
lunch - isberg salat, litt ost, 100 gr reker, 2 cherry tomater, 1 ss med italensk dressing / 1 grillet kylling bryst
middag - 1 kylling bryst (var ikke sulten) -halv dl med krem som jeg pisket og spiste med 40 gr blåbær (dette spiste jeg fordi jeg hadde for lite fett og karbs i dag)

i går:
frokost - 1 kokt egg, 70 gr bacon
lunch - 1 skive jarlsberg ost (var ikke sulten)
middag - storfe ytrefilet, blomkål 90 gr, blomkål 80 gr,
snack - krem og blåbær

info for i går:
kal - 920
fett - 66,7
karb - 13,69
protein - 66,8

mallilen sa for siden:

muff
Vekta hadde ikke rikket seg siden onsdag igår. Litt ned på cm, men skylder på tante rød. Føler meg oppblåst og puffy. Litt sånn varm marshmallow, trur eg :p

Nuvel. Være flink fortsatt, og så får vi håpe på noe bedre på mandag igjen :)

Her er det opp 2,1kg denne uka, mye vann i kroppen:(

Nahemah sa for siden:

veier 101,7 nå. Ned 0,6.

Shakey sa for siden:

har gått ned totalt ca 9 kilo fra jeg begynte :D glad :D

Gratulere til alle som har gått ned :) Ha ei fin helg:)

ltfutt sa for siden:

Søndag og ny veiedag. Ned 0,5 denne uken også :) Herlig :D :D

krlstin sa for siden:

Har gått ned 3,1 kg siste uka :D

Har gått tur og fått trent, så det må være det som gjør susen :)

Pruttilutt sa for siden:

Turbulent uke med menstruasjon (2. uken nå), oppgang og minimal nedgang, men dog 600 gram ned til syvende og sist.

Veiedag igjen! Heldigvis et lite skritt i riktig retning denne mandagen :-)

23.07.10: 85 (BMI 31= fedme)
26.07.10: 83,7
02.08.10: 82,8
09.08.10: 82,2
16.08.10: 83,5
17.08.10: 82,7
23.08.10: 84,1
25.08.10: 83 (BMI 30= grense fedme)
30.08.10: 83,2
06.09.10: 82
13.09.10: 84,3
15.09.10: 83,3
20.09.10: 81,7

Gressenka sa for siden:

Nå er det 4 dager til vi drar og jeg har 1 mål og det er:

HOLDE VEKTA GJENNOM HELE FERIEN!!

Jeg SKAL klare det! Har nå gått ned 7 kg til sammen og de skal IKKE på igjen!

mallilen sa for siden:

Tvitvi, Gressenka, og kose deg på ferie :)

Her er jeg nå offisielt GODT under 110 kg, nå skal det jobbes for å komme ned på 90-tallet. Jeg eter og eter og eter, og eter litt til. Gud, hvor jeg elsker dette lavkarbolivet! Biff på søndag og mandag, pizza igår, hamburger idag.. aaah

Eneste utfordringen jeg ser foran meg nå er at jeg har sagt ja til å komme i barnedåp på søndag. Kaffe&kake-delen. Blir sikkert litt rart å ikke kaste seg over alle de gode kakene, og har slått meg til ro med at det ikke er verdens undergang å ta seg en liten kakebit eller to dersom det føles "rett". Jeg vil ikke engang kalle det en sprekk da, altså :p
Bare passe på å ikke dukke opp til kaffeslaberaset i sulten tilstand, altså spise passemasse like før jeg reiser, så vil jeg faktisk tro at fristelsene ikke blir så store likavæl (sånn med dansketur i friskt minne og sånn..) :p

Gratulere til alle som har gått ned:) Dere er flinke, her var det veiedag i dag å vekta sto bom fast:( ingen nedgang men fortsatt mye vann i kroppen:) Æ vil ut av alt dette VANNET ;) Hva skal jeg Gjøre!!!!!!!!!!!!!!!

Nahemah sa for siden:

Veiedag idag, ned 1,3 kg fra forrige uke, ny vekt 100,4.

Pruttilutt sa for siden:

Jeg bakte bounty-kake her om dagen, perfekt posjonspakninger i muffinsformer som er lette å ta med både til kos og til lunch :P rundt 2 karb per muffinsform, så er ikke så ille. + at den sjokoladekremen er himmelsk....... Du kan jo prøve deg fram med å ev. ta med deg noe i veska? Er det verdt sukkerbombene når du har arbeidet så hardt for å nå dit du er kommet? :)

Nahemah sa for siden:

Oi, kan du gi meg oppskrift? Hørtes spennende ut:)

Megvel sa for siden:

Jeg er endelig tilbake til min 69! Det har vært en tullete mnd der jeg var bortreist i begynnelsen. Nå er det bedre igjen!

Pruttilutt sa for siden:

Finner oppskrift på bloggen min, link i signatur :)

ltfutt sa for siden:

På vekta i dag... ned 1 kilo siden søndag :) weeee :)

mallilen sa for siden:

Funderte litt på å lage rullekake og dytte i egen boks, men får se det litt an, tror jeg. Det som jo holder meg fra å gå amok blant fristelsene er at jeg vet jeg får problemer i flere dager etterpå med magen, og at det neppe er så godt likevel (klok av skade).

I tillegg til at jeg vet søtsuget kommer tilbake. Jeg synes ikke jeg har jobbet hardt for å gå ned i det hele tatt, spiser jo bare kanongod mat hele dagen lang, jo :D

Jeg VET jeg klarer å avstå fra fristelsene om jeg virkelig går inn for det - men den derre gulrotkaka mor til dåpsbarnet lager er jo i helsike til å DØ for :eek:

ltfutt sa for siden:

Søndag, "offisiell" veiedag, 107,6 kg, ned 1,2 siden forrige søndag :)

Pruttilutt sa for siden:

Ned 900 gram fra forrige mandag :) Ny vekt 96,9 i dag (var 96,7 i går, da ;) )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.