Debz sa for siden:
6/8/10: vekt 84.4 - ingen forandring fra forrige fredag...sukk
Debz sa for siden:
6/8/10: vekt 84.4 - ingen forandring fra forrige fredag...sukk
unaturligslank sa for siden:
Uff, så kjedelig, føler med deg!
Debz sa for siden:
Tusen takk, det hjelper. Jeg har en dårlig trist dag i dag...:o Men jeg holder ut...
Ja, man må bare fortsette. Så lenge du holder deg til kuren vil du nok se at vekta faller snart, men det er kjempevanskelig! Det psykiske er verre enn det fysiske...
Debz sa for siden:
Det er så sant...jeg har vært overvektig nå for 10 år så litt lenger klarer jeg :rolleyes: men når jeg er så innstilt på kuren og jeg ser at folk går ned som bare det, så er det en liten knekk ja. Men jeg suger til meg alle rådet jeg får så jeg skal bare "hang in there" litt til...
annex sa for siden:
Hei Debz,
.
jeg startet omtrent likt med deg, og vi har gått ned omtrent det samme.
Ned 3.5 kg på en snau måned er egentlig dritbra!
Stå på, tenk på at kroppen tilpasser seg når det står stille. We can make it!
Debz sa for siden:
Takk annex! Ja, det er veldig bra at vi har gått ned de kiloene, jeg er bare en veldig utålmodig type..:rolleyes: Når vekten står stille får jeg litt panikk og tror at jeg kommer ikke til å gå ned mer. Men når jeg øker mat mengden så kan jeg plutselig dropper en kilo...merkelig. Jeg begynner å tro at jeg spiser for lite. Men jeg er jo bare ikke sulten! lol..... for en forandring...:D Ja ja, som du sier (og i en sånn flott språk ;)) we can do it!! :)
Jeg har stått stille hele uken. I går drakk jeg 5 flasker imsdal (3,5L) og i dag hadde jeg gått ned ca 0,8 kg. Ikke gjort noe annet annerledes. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men jeg fortsetter å pøse på med vann likevel!
Debz sa for siden:
Hahaha good for you!! Er det vann som er hemmeligheten da?? Jeg må jobbe hardt å få i meg 2 lt hver dag...:eek:
Maileno sa for siden:
Startdato : 26.7.10
Startvekt : 86,3 kg
uke 1 : 85,3
Uke 2 : 83,6
ltfutt sa for siden:
Får poste veiing i denne tråden også...
Startdato: 310710
Startvekt: 117,8
Uke 1: 113,4 kg
I overkant av hva jeg hadde trodd på ja. Anså 1-2 kg for realistisk. Målsettinga får være 1-2 kg i uka som kommer :)
Debz sa for siden:
Start dato: 12/7-10
Startvekt: 88 kg
9/8 (4 uker): 83.9 (-4.1)
mallilen sa for siden:
woho! ned nesten 2 kg siden tirsdag :D
Av noen grunn ikke ned så mye rundt hofte og midje, men overarm og lår, derimot!!
Overarm:-2
Bryst:-1
Midje:-2
Hofte:-3
Lår:-5!!
Det går da i allefall nedover, selv om jeg nå godt synes minusen kunne vært tosifret i stedet :p
09.08.10: 82,2 (midje: 95cm)
Går vel ikke akkurat unna, men jeg skal vel være fornøyd. Gleder meg sinnsykt til å komme under 80!
Ticker oppdatert! Viktig for motivasjonen. Prøver heller å se på total nedgang enn uke for uke.
"Bare" 17,2 igjen nå:p
Debz sa for siden:
9/8: 83.9
10/8: 83 blankt! woohoo!!
Gratulerer!!!!
annex sa for siden:
Herlig Debz, gratulerer!
:D:D:D
Debz sa for siden:
Takk så mye, jeg gleder meg vilt å komme under 80 også..og 70....og 65...:spent:
Debz sa for siden:
Takk så mye annex! Det er det som er så greit med dette forumet, alle er så glad for det minste framskritt (eller er det fremskritt hehe) for andre! For meg er det utrolig motiverende :D
Ser nå at vi ligger ganske likt vi, og har samme mål:)
Debz sa for siden:
Ja vi gjøre det! Jeg får se når jeg kommer til 65 - min normal vekt er alt fra 53-60 men jeg har alltids vært veldig slank. Kan tenke meg at hvis jeg noen gang kommer ned til 65 skal jeg være i syvende himmel...lol Akkurat nå er jeg glad for hver eneste gram jeg går ned - så lenge det fortsetter nedover..
Gressenka sa for siden:
Da er tickeren oppdatert. 5 kg. til nå:)
Debz sa for siden:
Gratulerer!! Samme som meg :) Dette blir spennende å følge med....;)
raindew sa for siden:
Hurra for alle dere flinkingene :) jeg spiste is i helga... i dag viste vekta 1kg OPP siden fredag! grusomt altså... så nå skal jeg være "streng" med megselv fremover (hehe, ketolyse er jo ikke ille i det hele tatt, jeg elsker det! :D)
Nahemah sa for siden:
Veiedag igjen idag, har gått ned 0,5 kg siden forrige uke. Skulle ønske det var litt mer, men det kommer nok etterhvert.:)
tora trollmor sa for siden:
her har det også vært veiedag, 300g denne uka.
COG3015 sa for siden:
JA!!!! Totalt 6 kilo siden 5. juli... Skal på badeferieom 2 uker, og håper å være under 80 kilo da... Det hadde vært stas!
Dollsine sa for siden:
Det var knallbra!
ltfutt sa for siden:
Søndag, ny veiedag. 111,6, ned 1,8 siden forrige uke, 6,2 totalt på 2 uker :)
mallilen sa for siden:
Ny veiedag idag. Og for en nedtur!!!
Har gått OPP, jeg. Kun 100 gram på vekta, men flerfoldige cm her og der:
Overarm+2
Bryst+3
Midje -1
Hofte+3
Lår+4
:(
Og jeg har ikke hatt en eneste sprekk... Greit at det er uke 3, men likevel, altså.Mistenker mye vann i kroppen, så håper det retter seg i løpet av et par dager. Et væromslag er jo på vei, så jeg får skylde på det enn så lenge.
Litt irriterende, særlig siden gubben har gått på sprekk etter sprekk hele forbanna uka, og likevel har gått ned FIRE kg! Argh!
83,5 kg= opp 1,3
Midjemål er heldigvis det samme som sist 95 cm
Nå skal jeg kjøre på med fett, protein, vann og tilskudd. Og ikke noe "juks"
Veide meg i dag også, og da viste vekta 82,7. Så vannvekta jeg la på meg i helgen forsvinner heldigvis fort!:):)
COG3015 sa for siden:
Shit... Har gått opp i vekt igjen. Har vært syk (halsbetennelse) - holder kroppen på vann hvis man er syk mer enn ellers tro? Har ikke sprukket i matveien...
Har du tatt medisiner som kan gjøre at du holder ekstra på vannet kanskje?
Lillemeg1 sa for siden:
Blæ.. begynner å miste troen jeg nå. Kommer meg ikke lenger ned jeg nå, står jo helt stille.. går faktisk mer opp en ned. Jeg er "bare" 59kg.. men jeg er veldig lav.. så har en del kilo igjen før jeg er slank og fin, og en grei BMI
Pruttilutt sa for siden:
Hei. Det er ikke meningen å pirke på deg, men du har som mål å komme ned i BMI 21? Det er jo bare hakket over "undervektig", tror kanskje ikke kroppen din er ment for det?
Megvel sa for siden:
Hei Sandramor og Lillemeg1!
Det er slik i en ketogen diett at man "må" ned to kilo under der man ønsker å være, for med vannvekt så kommer det på igjen omtrent to. Det er også derfor det er viktig å trappe opp karbo (Se Atkins Vedvarende Stigen) til der man stabiliserer vekta FØR man er på disse "2 kg under" slik at man altså blir der man vil lande. Jeg kjenner også til at det føles bra å sette 10 kg av på tickeren for da har man liksom "lov" til ketolysediett. ;)
Kroppen viser en hvor det er bra å være.
Megvel sa for siden:
Min vektnedgang går nå strålende!
Jeg har nådd 70,7, med et mål på 68 (hvilket betyr at jeg må litt under der for å stabilisere 68). Nå ticker jeg ned 0,2 kg per dag! Konge!
Nahemah sa for siden:
Veiedag idag, gått ned 1,2 kg siden forrige uke:D:D
Lillemeg1 sa for siden:
Målet mitt var i utgangspunktet 55kg.. jeg var for ikke lenge siden nede i 57kg.. og jeg så da at det var mange fler kilo igjen før jeg ikke lenger var lubben. Derfor satte jeg rundt 50kg som et mål, men vil selvfølgelig se det ann etterhvert. Mulig 1kg er mer enn det for meg høres ut som. Men den gang jeg var nede i - 6kg syns det ikke engang på kroppen. Merket bare litte grann at buksene var hakket for store.
tingelinge sa for siden:
så flinke dere er !! :):) jeg skal på biblioteket å låne " bli slang med ketolyse" boka, skal starte i dag. er det vanskelig å forstå ? skal ned 10 kg jeg :)
håper det er greit jeg hiver meg på denne tråden her :)
sarasirene sa for siden:
Jeg veier ikke, men vil gjerne være med da jeg heller velger å måle her og der ;)
har ikke måledag før torsdag neste uke, men klarte ikke holde meg så målte for to dager siden rundt magen, og jaggu hadde den skrumpa med fire nye cm siden forrige uke :D Det vil si 10 cm tilsammen siden jeg starta sånn ca... Er ikke helt sikker da jeg ikke fikk målt før etter fem dager i ketose ;)
veie dag i dag å hva skjer:( opp +1,7 kg:(
trodde jeg hadde vært flink ,men men bedre lykke neste uke, å gratulere til de som har gått ned:)
Hva har du spist denne uken?
Jeg har spist egg og bacon te frokost, gjerne i form av ommelett, noen ganger med fløte og noen ganger som egg og bacon. til lunsj som blir på banehagen har jeg hatt med meg salat, blandet med paprika, litt purre, seterrømme og enten kyllingbiter eller skinkebiter i. til middag har jeg spist,
2 dager hvalbiff m/fløtesaus og blomkål
2 dager kokt kveite med salat og seterrømme
2 dager med stekt ørret med salat og seterrømme.
siste dagen husker jeg ikke.
Har ikke vært sulten til kvelds så da har det bare blitt vann. Drikker ca 2 liter hver dag. ca 3 små kopper kaffe. Har generelt hele uka vært slapp og mye hodepine!!
Så rart...
Kan det være syklusen din som påvirker vekta?
Matinntaket ser jo bra ut. Antar fløtesausen er hjemmelaget og at du ikke har spist så ekstreme salatmengder. Har du dressing på salaten med sukker i?
Hvor lenge har du holdt på? Jeg sto stille nesten en hel uke, så begynte jeg å drikke mer vann og gikk ned. Hodepinen kan vel komme av litt lite vann, prøv å drikk en liter til pr dag. Er du forresten nå på en vekt du har vært stabil på lenge tidligere?
Hvis du fortsetter som nå vil du helt sikkert se resultater neste uke, ikke gi opp!
følte saus var hjemmelaget å så store posjoner med salat mener jeg ikke jeg tar, stopper når jeg blir mett. starta med lavkarbo 21 juni å gikk ned 3 kg til denne uka.
Har nok hatt disse kiloene i ca 13 år. har gått litt opp og ned men ikke mye.
Megvel sa for siden:
Fatt mot og stå på!
Pass på at du får i deg magnesiumen din, minimum!
Og får du i deg nok fett? Er det 50-70% av kaloriinntaket ditt?
hvordan skal æ spise mere fett da - forslag:)
mumfie sa for siden:
Etter litt om og men, er jeg omsider tilbake i ketose! :D Strålende fornøyd med det, har lagt på meg igjen to kg, hvilket forventes også. Men nå er snart den første borte igjen!! Jippi!
Det er kun motivasjon det går på, lysten er så absolutt der!
Du kan jo prøve med litt fet dressing på salaten. Jeg for min del steker alt i meierismør. Bacon spiser du jo daglig allerede.
Spiser du nok i mengde? Hvor store fiskestykker har du spist?
Kanskje du burde regne på maten din, legge det inn på mat på data f. eks. Har ikke testet det selv ennå, men har forstått det sånn at du da får opp prosentandel av fett/protein/karbo. Det er jo ikke noen vits å legge til mer fett hvis du regner på det og det viser seg å være nok. Må ikke skyte i blinde;).
Hvor mange kcal får du i deg pr dag? Iflg Atkins er det ikke nødvendig å telle kalorier, men han anbefaler å ligge innenfor 1500-1800 kcal pr dag om jeg husker riktig. Personlig mener jeg det er for lite, i alle fall foe meg. Men du kan bruke det som en pekepinn og se om du ligger veldig lavt eller veldig høyt.
COG3015 sa for siden:
Jojovekt, altså... Tilbake der jeg var for 1 1/2 uke siden, og ned i vekt med totalt 6 kilo... Noen andre som merker at vekten svinger mye?
Foreløpig har jeg bare hatt svingende vekt i tilfeller når det har vært min egen skyld. Men ellers kan det jo komme av endringer i vann/salt balansen, og syklus.
Ja jeg må nok prøve å regne litt på inntaket. takk takk
ellen1960 sa for siden:
Jeg så denne tråden alt for sent....men henger meg med alikevel:rolleyes:
Jeg startet på dette kostholdet 12-07
Jeg er 50 år og 162 høy, jeg har en drøm om å bli 53 kg innen 01-06-2011
Startvekt 77,5 kg
midjemål: 99 cm
rompe(på det bredeste) 114
Mål idag
vekt:73,9 (-3,6)
midje: 91(-8 cm)
rompe: 110 (-4)
Ser i tråden at jeg kanskje skal måle arm og lår osv også
Debz sa for siden:
Velkommen og lykke til! :D
ltfutt sa for siden:
Ennå et kilo har forsvunnet :) Dette liker jeg :)
Nå er det vel snart på tide å ta opp igjen treningen også - for å se hva det kan gjøre... sommer og latmannsliv er ikke akkurat noe man slanker seg på.
110,6 i dag, ned 7,2 siden 31. juli.
Nahemah sa for siden:
Så bra, er så deilig når det går nedover. Gleder meg til min veiedag på onsdag og, for jeg har smugtittet litt og vet at jeg har gått ned.:p:D
Pruttilutt sa for siden:
Forrige mandag etter fyllekule; 102,2
Dagens mandag: 101,0.
yey! :) :)
Debz sa for siden:
Dagens vekt: 82.6 sukk... dvs opp 100 gr
Elidma sa for siden:
Hei alle sammen.
Jeg "meldte" meg inn 12 juli og startet da. Har ikke fått vært her inne så mye pga ferie etc. Jeg håper det endrer seg nå.
Min startvekt var 76,9.
I dag veide jeg 72,5 :)
Planen er å gå på ketolyse til jeg er rundt 65 kilo og deretter gå over på lavkarbo. Foreløpig så synes jeg at dette går bra.
annex sa for siden:
Hei Debz,
du har jo gått ned ca 0.9 kg pr uke siden du starta, og det er fortsatt dritbra!
Hold humøret oppe selv om vekta beveger seg i rykk og napp, vi heier på deg!
:heia::heia::heia::heia:
I dag er jeg skamfull og vegrer med for å legge ut vekta:o. Nøyer med med å si at det har gått gale veien. Sleit litt med motivasjonen etter sprekk siste helg og har vært litt for slepphendt med kh. Litt for mye lavkarbo-sjokolade og bær bl.a. Men i dag er en ny frisk, og jeg er i gang med Skaldeman. Det innebærer ikke så store endringer for min del, men noen små forandringer som jeg tror kan hjelpe:)
mallilen sa for siden:
Overarm:-1 cm
Bryst:+1,5
Midje:0
Hofte: -1,5
Lår:-0,5
:)
sarasirene sa for siden:
jeg har målt meg igjen i dag... Hadde egentlig ikke tenkt før torsdag, men det ble i dag ;)
bryst: - 1 cm
midje: - 3 cm
overarm: 0 cm
hofter: 0 cm
lår: - 1 cm
legg: - 1 cm
Gressenka sa for siden:
Totalt 5 kg og 24 cm borte vekk på 6 uker. Ikke helt fornøyd. Men jeg trener ikke så jeg kan vel ikke syte:)
Lillemeg1 sa for siden:
ned 400gram, og har tante rød på besøk, så er jo godt mulig hun har litt vann med seg. Så gleder meg til å veie meg når hun har dratt
Ikke undervurder resultatet ditt. Tenk heller 5kg og 24 cm!!!YES:D
Du har holdt deg til dietten, endret mange vaner og ser resultater. Du nærmer deg målet ditt litt etter litt. Det er viktig å se på fremgangen i et litt større perspektiv, og ikke måle graden av fremgang ut fra hva du har gått ned/eller opp i løpet av noen dager, eller en kort uke, avhengig av hvor ofte man veier seg. Spesielt når man står stille er det viktig å tenke slik.
Men du har faktisk gått ned 0,8333333 kg pr uke, og det er kjempebra:D
Selv har jeg så og si ikke gått ned noe disse (snart) 4 ukene siden jeg startet. Pga noen små feil jeg har gjort har jeg gått opp nesten alt det jeg først tok av. MEN! Jeg har lest og lært mye den siste tiden. Og viktigst av alt. Jeg har ikke gitt opp!! Så jeg må faktisk si at jeg er ganske fornøyd med meg selv akkurat nå:heia::heia:
Gressenka sa for siden:
Tusen takk for oppmuntringen!:D Man lærer mye underveis. Ikke minst lærer man balansen, om jeg kan si det slik. Balansen mellom fett, protein og karber. Hvor mye man tåler, og hvor mye mat man må ha.
Egentlig så ser jeg på de ukene her som øvelse, for det er først nå jeg er så trygg på meg selv at jeg ikke trenger å veie maten for å være sikker på at jeg holder meg innenfor.
Jeg har for eksempel lært at jeg bruker lang tid på å komme i ketose(nesten 4 dager) men det skal litt til før jeg detter ut av den. Men slik er min kropp! Man må nesten bare prøve seg frem, og så lenge vekten går nedover og man føler at kuren er til å leve med så er jo alt bare flott:)
Masse lykke til vidre til deg;)
Nahemah sa for siden:
Veiedag idag, startvekt 28 juli var 109,5
Idag veier jeg 103,6.:D
Gressenka sa for siden:
Godt jobba!:heia:
Veiedag i dag. -1,7kg denne uka. gått ned alt jeg selv la på meg sist uke. 3 kg tilsammen siden starten 21 juli
Dollsine sa for siden:
Vi er i litt samme båt ser det ut som; kan det være trønderværet som slår inn:D Jeg står og surrer og roter og går litt opp og litt ned. Totalt har vekta gått ned ca 1,7 kg siden midten av juli. MEN! Jeg har ikke gått opp; tross et stort inntak av fett. Vi får vel holde ut sammen, og så kommer det etterhvert når kroppen skjønner at dette ikke er så farlig:rolleyes:
Ja Dollsine, vi fra Trønderlag kan jo holde sammen ja, Godt at det e flere trøndere her å:) Sammen skal vi klare dette, å dere som er fra resten av landet, stå på. Selv har jeg bestandig hatt vanskelig for å komme meg videre ned fra der hvor jeg er nå. 3 -4 kg opp å ned men aldri mere. er utrolig spent på om jeg klarer å gå ned til ønsket vekt med lavkarbo. mye god mat er det i allefall:)
StineH sa for siden:
En liten oppdatering i fra denne kanten!
Gått ned 10,2 kg siden jeg begynte 22. Juli. Kan ikke si at jeg er misfornøyd med det! Men kjenner jo at jg er litt utålmodig. MEN alt skjer jo ikke over natten..
annex sa for siden:
.
Stå på prinsesse, det går litt i rykk og napp, du imponerer og inspirerer meg veldig, og jeg ser du har glimtet i øyet. Dette klarer du! Tida er din venn, kroppen skal også tilpasse seg. Kortsiktige delmål og langt perspektiv er en strategi som hjelper meg.
.
:blomster::blomster::blomster:
Megvel sa for siden:
Stå på jenter!
I dag klokka jeg inn på 69,1!
Debz sa for siden:
Gratulerer, det er fantasisk! Kan jeg spør hva du har gjort for å oppnå så bra resultat?? Jeg begynte 12/7 og har bare gått ned 5 kg...ingenting skjer for tiden og jeg holder på å gi opp....
Hei Debz:). Hvis du ser på tickeren til StineH ser du at hun har mye høyere BMI enn deg. Du kan ikke regne med like stor/rask nedgang som henne. Det er fysisk umulig.
Siden jeg er i gang svarer jeg enda litt mer på dine vegne deg Stine, håper det er i orden:).
Stine går på Skaldeman, og så vidt jeg har sett på jornalen hennes vært veldig flink til å holde seg til kuren. Den kuren inkluderer ikke noe søtt, og det er virkelig alt søtt, inkludert blåbær, mørk sjokolade og funsaft;). Hun har spist masse slankekjøttkaker, dvs kjøtt og fett, og minimalt med grønt.
På skaldeman 50+ er det ikke lov å spise mer enn 12 kh pr dag (15 på ketolyse) og du må fordele disse utover dagen, max 3 kh pr måltid.
Dette er egentlig veldig logisk, om du samler alle kh til et måltid (som i alle fall jeg gjorde ofte i starten på ketolyse) kan dette føre til blodsukkerstigning og utskillelse av insulin, man går ut av ketose. Det er ikke lov med erstatningsvarer. Skaldeman er altså veldig likt ketolysekuren, men litt strengere. Jeg anbefaler virkelig boka GI-Null! Han er som sagt litt streng, og det har i alle fall jeg veldig godt av:D
Lillemeg1 sa for siden:
Står ikke HELT stille lenger :D ned 200gram:heia:og jeg har appåte mensen. Så det lover jo bra.
Gressenka sa for siden:
Fikk tante rød i dag så det var vel grunnen til at jeg hadde super craving i går og enda verre i dag! PYTON! Var sååååå bær ved å sprekke!:mad:
Mannfolk skal være så jævli glad for at de slipper det hormonhelvette "uka" bringer med seg!:mad:
Sunroad78 sa for siden:
Eg "måtte" berre tjuvtitte på vekta i dag, sjølv om eg eigentleg har veiedag på tysdagar, og eg har gått ned 1,3 kg sidan tysdag og det 3 dagar før offentleg veiedag :D
EG ER SÅ NØGD!!!! Sidan 14. juli har eg no eit totalt vekttap på 12,1 kg :D :D :D
Debz sa for siden:
Tusen takk for en så fin og fullstendig svar :D
ltfutt sa for siden:
I dag viste vekta det samme som for en uke siden. Nesten forventet, etter 3 dager på seminar med lite kontroll på hva som er i maten som serveres, og masse (altfor mye) drikke av ymse slag. Sjekka stix på fredag, og jada, jeg var i ketose, men altså, samme vekt nå som forrige søndag.
Gikk en liten faen i meg da, så nå har jeg oppheva støttemedlemsskapet på den lokale tarzan-fabrikken.
annex sa for siden:
He he he, beste jeg har hørt i dag!!! :lol::lol::lol:
Pruttilutt sa for siden:
Opp 600 gram siste uke.
83,2 kg i dag.
1 kg igjen så er jeg der jeg var før sprekken min for et par helger siden!
Uka nå, så satser på at vekta forsvinner når den er over.
Sunroad78 sa for siden:
Eg er sååååå spent til i morgon. Eg har tjuvtitta litt på vekta så eg veit at eg har gått ned sidan forrige tysdag, men samtidig føler eg at eg har lagt på meg litt i helga etter krem m/blåbær både fredag, laurdag og søndag + ein sandwichis på søndag.
Men for meg er dette ein av dei få sprekkane eg har hatt sida 14. juli, så det var ein kontrollert "sprekk", utan å gå over karboinntaket bortsett frå søndagen då eg SPRAKK for isen hadde nesten 40 karbo aleine :s.
Debz sa for siden:
Du er ikke alene søta, jeg har holdt meg unna forumet fordi jeg er så flau og skammer meg. Jeg har for første gang (har vært i norge 23 år) fått familie på besøk fra USA. Min nevøen har vært her i ei uke og jeg ramlet av lasset. Har ikke spist alt som se andre men en bit her eller der - men det var nok. Var opp over 1 kg fra min minste...har ikke oppdatert tikkeren enda. Begynte å skjerpe meg i går men har ikke komme i ketose enda. Vet dette er ingen hjelp til deg, men vi har en uttrykk på engelsk som lyder "misery loves company"....sender deg en stor klem og vi bare begynner igjen..:hearts:
raindew sa for siden:
Jeg synes og det er vanskelig å holde seg i ketose når noe spesielt skjer --- føler liksom at jeg kommer til å gå glipp av noe hvis jeg ikke "koser" meg med mat. De siste ukene har jeg flyttet tilbake til England (i uka før det "koste" jeg meg med for mye øl og litt fyfy-mat), og så var jeg i bryllup (hvor jeg jo måtte spise litt av alt, +drikke alkohol...). Forhåpentligvis kommer vi til å takle disse spesielle hendelsene bedre når vi har blit litt mer drevne LCHF'ere ;) Det tror ihvertfall jeg!
Stå på, Debz! Du klarer det! :heia:
En kontrollert sprekk er fortsatt en sprekk. Konsekvensene er de samme. Og noen tar kanskje kontrollerte sprekker litt for ofte?
Jeg kjente suget etter noe godt i helgen, da gikk jeg og lagde meg kyllingvinger. Man kan kose seg med lovlig mat og!
Men det er ikke alltid lett, og det krever styrke. Lykke til til oss alle:):)
Og Debz! Ikke gjem deg fra forumet, hit kan du komme for støtte!!
Gjemmer man seg fra forumet litt for lenge tror jeg man lett kan falle fra. Alle sprekker innimellom, så her kan man få forståelse og tips.
Når jeg sprakk tok jeg ikke tickeren opp, synes ikke du trenger det. Bare vær flink, og gled deg til du kan justere den lenger ned:)
annex sa for siden:
Jeg var jo ute av keteose i 5-6 dager for to uker siden, og siden jeg først var ute av keteose, så skeiet jeg ut mer enn nødvendig. Spratt opp 3 kg!
Men de raste av igjen i løpet av en ukes tid. Så en sprekk er ikke krise.
Det er vel sånn at de ekstra karboene binder mer vann i kroppen, men dette går fort bort igjen når man er tilbake på keteose.
Etter denne opplevelsen, så blir jeg bare mere bestemt på å holde meg til kuren, men jeg skjønner at en sprekk er ingen stor krise, man blir satt litt tilbake, men kroppen har god tid, sålenge det over tid går rette veien.
Min sprekk har sittet lenger i på vekta, men hvordan vi tåler det er vel individuelt.
Tror mange gjør som deg og skeier ut ekstra når man først skeier ut, sprekken blir lang, eller en sprekk fører til en ny, og til enda en ny, osv.
Psyken kan også ha varierende toleranse for sprekker. En sprekk kan ta fra en motet, og da faller man fra dietten/gir opp. Jeg merker i alle fall motivasjonsfall etter sprekk.
Også spørs det jo hvor ofte man tillater seg selv kontrollerte sprekker da. Gjør man det for ofte, vil man jo ikke gå ned. Skal man tillate seg selv å sprekke ukentlig, månedlig, en gang i halvåret?
Jeg skal prøve å ikke vike fra reglene før jeg har gått ned minimum 10 kg. Håper jeg klarer det!!
Men jeg er enig i at man ikke skal se på den som en stor krise. Skjer det må man bare stramme opp igjen, og fortsette videre.
Debz sa for siden:
Tusen takk Raindew for dine positive ord, jeg virkelig håper det :o
Debz sa for siden:
Du har sikkert helt rett, det har i hvert fall ikke blitt bedre med å holde meg vekk - lettere å bare la det skli ut. Men det er så flaut når alle er så flink og jeg sank som en stein...men jeg skal prøve igjen ;)
Debz sa for siden:
Håper inderlig at du har rett...er liv redd at jeg ikke kommer inni ketose igjen. Hele magen min er helt oppblåst og jeg ble så nedstemt!
Men vil gjerne takke alle dere for alle de snille ordene, hvis jeg klarer dette det vil være takk til dere på forument for det er dere som holder meg gående... :)
Jeg har IKKE vært flink hele tiden, og det er sikkert mange andre som kan signere på den! Men jeg skjønner følelsen...
Har du blitt med på konkurransetråden? Om å gjøre å holde seg lengst uten sprekk. Kanskje det kan hjelpe på motivasjonen:)
Pruttilutt sa for siden:
Debz - her er du blant venner, og det er lov å falle. Vi står jo her og tar i mot deg. Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen; nå som jeg går gjennom litt problemer med vekt, motivasjon og konsentrasjon så er samholdet blant julistarterne virkelig det som gir meg piffen til å fortsette!
Det er igrunn ganske synd at det er offentlig forum, for mange faktorer for min litt trøblete uke kommer nok av private grunner som nok ikke kan tas opp her i offentligheten :)
raindew sa for siden:
Samholdet her er helt fantastisk :)
Journalområdet er sperret slik at kun medlemmer kan se det, så det er jo litt mer privat enn de andre trådene. Du kan jo begynne å skrible noen tanker ned der :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.