< Tilbake til oversikten

Julistarternes veietråd!

ltfutt sa for siden:

Du MÅ bare prøve restauranten Balcon Canari nede på shoppingsenteret. Fantastisk mat, kjempegod service, og en aldeles nydelig rødvin, Bermejo Lanzarote. Anbefales på det varmeste. Kyllingen i karrisaus var bare superb!!

Vi bodde helt på toppen - Balcon del Mar, så det var litt trasking for å komme både opp og ned :)

mallilen sa for siden:

JEg håper dere andre som har vært i syden har hatt det like herlig som meg, altså!
Kom hjem i går kveld etter 14 deilige dager.

Jeg hadde nok klart å styre unna det meste av karboskit hadde det ikke vært for at gubben SKULLE ha både det ene og det andre. Så vi har spist både pizza, pommesfrites, kaker, boller (herregud for noen bakerier de har der nede), brød og alt annet slikt. Og såklart potetgull og sjokolade...

Selv om det høres mye ut, så bekrefter kontoen og pengeforbruket at vi har brukt mindre enn halvparten av hva vi brukte på den samme turen i fjor. Og søppelbøttene på rommet talte også sitt klare språk, da de ikke var fulle av sjokoladepapir til enhver tid. Nesten, i allefall, for på SPAR har de et helsikes utvalg av sukkerfri sjokolade, turròn, trøffel og julegodt. Det ble handlet stort siste turen dit, altså, så det er med drøssevis av julegodis hjem!

Stort sett har vi laget maten selv hver dag, og ikke spist så mye ute. Jeg har ikke drukket så mye alkohol, da jeg ble sinnssykt fyllesjuk der i fjor, og har stort sett ligget unna alkohol siden. Men ei flaske Baileys gikk det med i kaffen, og ei lita flaske Honeyrum (gud så godt det er med slik rom!!).

Frokostene har stort sett bestått av egg, grønnsaker og sprøstekt chorizo eller hakket serranoskinke, samt bønner i tomatsaus og en og annen brødskive. Lunsjene har bestått av fingermat i form av chorizopølse, ostebiter, serranoskinke, agurk, melon, paprika og såklart mojosaus og aioli. Og brød.

Potetgull har det gått med en del av, Lay's potetgull med tomat og hvitløk er vel det eneste potetgullet jeg synes er virkelig GODT, og det var derfor vrient nok å la være når gubben åpnet en pose.

Da vi skulle på vekta i går kveld etter å ha kommet hjem, gruet jeg meg helt sykt. Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp minst åtte kg, og STOR ble min glede da den ikke ga meg mer enn +2,3 kg siden før vi dro!
Og jeg vedder på at 3 kg av det er vann!!! :D:D

Nå er det bare å komme inn i normalt gjenge igjen, og etter en tre dagers tid på lavkarbomat igjen, tenker jeg at jeg skal være meget så fornøyd altså :)

Gubben, derimot, som har drukket øl hver dag, og gomlet langt mer sukkerholdig godis enn meg (jeg eter imodium for harde livet når vi skal noe sted, fordi panikkangsten utløser stressdiarre, og da er maltitolen en fin pådriver for normal avføring. Ond sirkel, men pyttsann..), men likevel har vært forsiktig med brød - han har gått opp 9,4 kg!!! :shock:
Og det enda han har trimmet hver eneste bidige dag, mens jeg har ligget strekk ut med ei bok eller med tv siden skulderen slo seg vrang første uka, og neste uka kom en kraftig forkjølelse.

Likevel er han fornøyd, ettersom erfaringen tilsier at minst 5 kg av det er vann... :)

Pruttilutt sa for siden:

Sukk - høres ut som jeg og gubben din har tilnærmet like fristelser. Sitter og venter på at bussen skal komme, kan ikke vente til jeg kommer hjem.
Har spist så mye PISS at det halve hadde (som nevnt tidligere) vært nok, altså. Skjelver i leggene til enhver tid, regner med det er sukkersjokk i musklene (det er nok pga. varmen, men mentalt sett er det greit å skylde på sukkeret, sant?). Vi har hatt en fantastisk ferie med varierende vær og stabil temperatur, mye god drikke og festlige kvelder ute på byen (å herregud, forøvrig koster angrepille 18 Euro og en helsesjekk). Herrgeud, hadde det ikke vært for at jeg er halvfull, overtrøtt og veldig svett, så skulle jeg fortalt dere alle så mye meget rart. Får ta det igjen når jeg er hjemme. Nå jarver de andre pannekaker med jordbær, og alt jeg tenker på er hva jeg skal spise i morgen. Ser for meg en SVÆR omelett med most fetaost, bacon og sjampinjång (jada, jeg har tilgode å lære meg hvordan det skrives). Og fløte. Herregud som jeg savner FLØTE og RØMME og MAJONES! Og joda, alt jeg har tenkt jeg skulle spise i "friuka" har jeg spist, foruten de helsikkes sjokoladebollene som har fristet meg i ukesvis i Tromsø, og ingenting kan sammenliknes med hvordan det engang var. Til og med når jeg har spist så mye at jeg ville trilles ut av enhver restaurant, så kan det ikke sammenliknes med metthetsfølelsen man har når man spiser en god ketolysemiddag. Sorry to say! - men i alle fall er det en gullerot å holde fast ved, se fram til og glede seg til.
Angrer foreløpig ikke på noe jeg har spist (eller gjort), det er i det minste godt å bli kjent med kroppen sin igjen. Karbohydrater er farlige. Jeg har vært som en piraja. Jeg er som en piraja, men nå vil jeg ha Sandra-mat igjen. Rene skjære blogginnlegget dette, men dere er det eneste fora jeg kan lufte tanker og følelser overfor akkurat nå da reisefølget består av en bulimiker som ikke forstår noenting. Da blir det innesperrede tanker og meninger. Nei, nå steker mamma bacon, så da blir det kvelds. Forhåpentligvis er jeg hjemme om snart 14 timer. Lang reise, men akk så gøy det har vært. Og kjære vene, du som enda leser; Puerto Rico er en fantastisk plass med fantastiske mennesker. Buenos nachos. (Noches for de som ikke tar spøken min). :) STINEH: jeg trenger oppmuntring.

mallilen sa for siden:

Kjenner igjen den derre skjelvinga, pruttilutten. For ikke å snakke om den uroen man får i kroppen. Det går klart utover humøret, og jeg er helt klart ikke i normalt gjenge igjen. Skikkelig morrasgretten idag.. :eek:

Og så får man liksom den baksmellen man har levd med så lenge og ikke merket var der før man begynte med skikkelig riktig kost: Hunger. Skikkelig hunger. Og da helst etter noe karbohydratrikt. Igår kveld satt jeg omtrent og freste fordi jeg hadde så sykt lyst på en diger hamburger med mykt brød og enorme mengder dressing. Og det var ca ti minutter etter middag! :o

Gubben gruet seg skikkelig for å ra på jobb idag. Han er pakeringsvakt, og det innebærer ganske mye gåing. I denne kulda (-32!!!) kryper de få karbene man har i seg ut fortere enn man rekker å si "brødskive". Og kroppen og hjernen påstår nesten at man holder på å daue fordi den ikke har fått ei brødskive. Eller sjokolade. Eller noe annet skit.

Jeg merker GODT at søthungeren er tilstede. Sjokoladen (sukkerfri) i skapet frister ikke på grunn av magetrøbbelet som følger, men den anthon berg-marsipanen som ligger i skapet som skal bli julegave får meg nesten til å gå i vranglås. For ikke å snakke om posen med bamsemums. Som forøvrig ble tømt i fellesskap i natt i et anfall av søvngjengeri og karbogalskap. Så den derre optimalveiinga mi blir nok utsatt en dag til. Pokker også!

Pruttilutt sa for siden:

Ulvehunger, vik fra meg! Fra nå av er der stopp. Vekten ropte på meg når jeg kom hjem for en time siden, men jeg ønsker meg ikke så vondt i jula ;)

ltfutt sa for siden:

Vekta viste 99 blank på morran i dag. Blir spennanes å se ka den vise på morran 3. juledag. Ska ikke veie mæ før da... trur æ :)

Pruttilutt sa for siden:

Så kjempebra! Råbra julegave til deg selv, altså ;)
Her var det oppgang på 6 kg på ei snau uke, men er tilbake på scratch. 600 gram ned fra i går, så rette vegen ;)
God jul alle mine søte venner her inne <3

mallilen sa for siden:

God overstått jul, dere :)

Her har det gått i tradisjonell julemat og desserter og godis som vanlig, kanskje bare ikke fullt så mye av dessert og godis som tidligere. Vært på vekta hver dag, og selv om klær har vært på har den vist stadig mindre tall selv om det ikke er så mye for hver gang.

Nå er heldigvis ALT av sukkerholdig godteri og snop spist opp. Det eneste som mangler er potetgullet som fikk bli med hjem fra ferie. Jeg tror jeg donerer bort et par poser, samt sender med gubben resten når han skal avgårde og være sosial i morgen. Onsdag kveld gikk jeg på en helsikes karbocraving-smell og kastet meg over både sjokolade, potetgull, marsipan og kake :oops:
Heldigvis tror jeg skrotten fikk megasjokk, og skjønte ikke hva som skjedde. Eller så lot den som :D

Igår ble det litt pynting av seg sjøl til julaften, og tok på meg ei klokke jeg aldri har fått rundt håndleddet før. WIN!

Er foreløpig ganske så fornøyd med at jeg har gått ned nesten 20 kg i 2010, og at jeg bare har igjen usle 2 kg før jeg "bare" er overvektig. Klarer jeg 15 til i løpet av våren er målet nådd :):)

Pruttilutt sa for siden:

Jenter, uansett om vi faller, hopper eller ramler nedi karboskåla i jula, så må vi reise oss igjen og riste det av oss; både den dårlige samvittigheten og vannkiloene - for det klarer vi! :D

Jeg fikk på meg mormors første diamantring i går, og det var nå den beste julegaven ;)

ltfutt sa for siden:

Opp 600 gram fra julaften til i dag :)

Pruttilutt sa for siden:

6600 gram fra 15.des til i dag. Hurra.

ltfutt sa for siden:

Forsvinner fort igjen Pruttilutt :) Bare man får spist opp all denne julematen ;)

Pruttilutt sa for siden:

Ja, ei på jobb sa til meg at karbo tar til seg like mye vann som salt gjør, og på så kort tid er det umulig ren FETT-vektøkning, men trolig mest vann.
Ketosestart mandag! Nytt år med mange fettkilder til ;)

Har du det ellers fint i romjulen?:o

Carisma sa for siden:

1g karbohydrat binder 2,7g vann, mao nesten 3 ganger sin egen vekt.

Pruttilutt sa for siden:

Ja, så da kan jeg tolke det dithen at nå som jeg atter en gang med iherdig forsøk på ketolyse denne uken og kanskje får det til; så renner det av igjen?

I går var det... tenke 96,6 eller 96,3. Minstenotering 91,0... :/

ltfutt sa for siden:

Da står det 2011 på kalenderen, godt nytt år til alle her inne på forumet :)

En jul med lite lavkarbo - men ikke mer enn ett godt kg oppgang - er nå over, og fra og med i dag er det full kons på ketolyse igjen. Har opplevd det du beskrev fra syden Pruttilutt, og det var ikke kjekt i det hele.
Men fy så godt det var med krumkaker :)

Vekta viste altså 100,2 i dagtidlig - opp 1,2 fra julaften. Ikke så gale... trur æ.

langaard sa for siden:

Krumkaker ja:eek: Men nå er boksen tom:D

mallilen sa for siden:

Halvannen kg igjen, så er jeg "bare" overvektig.. Tamdidumdidaaaa. Og det på SÅ mye god mat :p

ltfutt sa for siden:

Da var resultatet etter julefeiringa borte... pluss litt til. 98,7 i dag tidlig, ned fra 101,2 på søndag :) :D

tora trollmor sa for siden:

Flink du e :)

ltfutt sa for siden:

Søndag og ny "offisiell" veiedag. 98,1 viste den i dag :) Hurra!!

Begynte med bukser med 40" livvidde, de siste jeg kjøpte var 34" - og nå begynner jaggu meg de og å bli litt vide i livet. Hmm... og jeg som handla inn 3 par nye bukser før jeg begynte på kur... snakk om bortkasta penger... :D :D

Tatt sommeren 2010.

I dag 9. januar.

Carisma sa for siden:

Selg de til noen på Grete Roede kurs! :lol:

ltfutt sa for siden:

Hehehe :) kanskje jeg skulle prøve det ja :)

mallilen sa for siden:

Åååh, dummedumme kroppen :(
Har jo vært flink siden jula var over, holdt meg til mine 15 usle g karbo om dagen, og fargen på urinen sier jeg er i ketose. Ånden også, for den del :S

Jeg spiser god mat, men jeg blir for pokker ikke METT??
Går og er sulten så å si konstant, og aller verst er det om kvelden.
Jeg spiser en god porsjon til hvert måltid, og noe grønt blir det alltid med maten.
Ti minutter etter at jeg har spist opp? Sulten igjen :(

ltfutt sa for siden:

Status Quo denne uken... men så lenge det ikke går opp må man vel være fornøyd :)

StineH sa for siden:

Ned 1,9 kg denne uken! :D

Pruttilutt sa for siden:

Du er så tøff! Og flink! Jig beundrir dig! Neste fredag henter jeg vekta!

ltfutt sa for siden:

Ny milepæl!!

-20 kg totalt :D :D

Det er helt sykt... har nesten ikke ord. Herlig er det iallefall !!

Megvel sa for siden:

Dere er aldeles utrolig flinke :D:D
:heia:

ltfutt sa for siden:

"Bare" 0,2 denne uka... Men ned er ned :)

Pruttilutt sa for siden:

Så var tiden kommet, for å starte på ny frisk. Håper det er greit at jeg fortsetter følge denne gruppa.

Jeg veide meg fredag da jeg var i Bodø en svipptur. Ble heldigvis positivt overrasket, selv om det ikke var minstenotering. Vekta viste 92,9 på kvelden etter matinntak og full påkledning.
Dog, helga har gått med på heavy nedpakking av karbo, for å si det slikt. Kjærlighet er ikke lett, skal jeg si dere! Både til menn og sukker. Vet ikke hva som er verst, faktisk!

Uansett. I morgen blir det ny offisiell veiedag, og jeg vil lage en ny ticker for å måle meg ned til minstenoteringen som var 15.12. (herregud) på 91,0 kg. Det burde ikke ta så lang tid. Det handler vel igrunn mest om å takle hverdagens mas og utfordringer. Jeg må finne tilbake til den Pruttilutten som var månedene før jul. Kanskje det er en idé å lese gjennom denne tråden for å se hva jeg selv har skrevet, finne tilbake til den samme "ånden".

Det jeg gleder meg mest til er å få blanke tenner igjen. Etter ett måltid med karbo, så er jo tennene hårete etter 30 minutter! ÆÆÆSJ! ;)

Bloggen har også vært lagt død den siste måneden, i og med at jeg ikke har kunnet bidratt med så mye annet enn negativitet. Og det er for dumt å blogge "drit og dra" hver dag :rolleyes:

Jeg har forøvrig ei KILLER oppskrift på hjemmelaga biff stroganoff. Følg med!

Fjasnissen sa for siden:

Welcome back to the game, babe ;)

Pruttilutt sa for siden:

Takk! ;) Denne gangen blir det bra!

mallilen sa for siden:

Velkommen tilbake, pruttilutten. Stå på!

Her er jeg bare biiiittelitt unna å være under 100 nå. ÅH, som jeg gleder meg :D

Har pakket vekk for store klær, og det ble gjort med ganske blandede følelser. De tre jeansene jeg pakket vekk er de seriøst beste jeans jeg noengnag har hatt. Passe stretch, passe livhøyde og FLARE i beina. Det er jo umulig å finne til vettug pris :p
Nuvel. To av dem har jeg tenkt å gi bort, den siste skal jeg lage meg slaskeshorts av. Tenkte jeg, i allefall :p

Har også kastet et lass med digre truser, og donert bort flere bh'er. Skapet er fremdeles ganske fullt, men jeg har på følelsen at det kommer til å være ganske så tomt til sommeren :eek: Den tid, den sorg. Eller glede :D

Pruttilutt sa for siden:

Jeg har donert bort en rekke klær til en venninne som har gått opp like mye som jeg har gått ned. Det er greit for meg å se at klærne går til et godt formål, for jaggu trenger hu klær. Også blir hu glad for det, for jeg har jo bare fine klær ;)
Målet er å aldri måtte be om å få de tilbake :D

ltfutt sa for siden:

Flott at du starter på igjen Pruttilutt. Har savna deg her i tråden :)

mallilen sa for siden:

Hihi, jeg ble litt overbevist av nett-salg, så endte med å bestille meg litt klær på formiddagen idag. Og måtte hele tiden ta meg i å bestille klær i MINDRE str enn jeg har vært vant til. Må si det er rart å skulle endre tankegangen over til str 42 når man har vært vant til 48 SÅ lenge, altså..

Både hofter, skuldre, pupper, mage, lår og bollemus er blitt såpass mye mindre at jeg likegreit bestilte meg et fullt belønningsantrekk, med undertøy og det hele. Så om noe er i minste laget gjør det ingen verdens ting; det får bare ligge der i skapet til det passer ;) Og, om det skulle være i største laget, skal jeg for første gang noensinne benytte meg av angreretten og returnere :p

ltfutt sa for siden:

Nytt "lavmål" i dag, nå har det blitt 21,5 kg mindre av meg siden 31. juli :) Og det mangler ikke på positive kommentarer :)
Ned 1,2 denne uken :)

mallilen sa for siden:

klappe på futten

FLINK!

Åh, nå er jeg bare en drøy kg unna å kalle meg "tjukk" i stedetfor"feit" :p gledeseg

Fremdeles ikke under tresifret, but who the hell cares, lissom?? Titter jo i speilet og er fælt så fornøyd der (hihi), så dagjør det liksom ikke så mye at vekta ikke følgerhelt med.

Og så unnet jeg meg selv min første utskeielse igår: En bit sjokoladekake. Var på styremøte, nemlig, og kaker er jo standard på sånt. Vurderte leeenge for/imot og kom til at den vesle betan der ikke kan ødelegge FOR mye. Spiste den opp med goooood samvittighet, og hadde snodig nok ikke lyst på mer etter kort tid. Men sukkersjokk fikk jeg, såklart :roll:

Og gikk til angrep på gulosten da jeg kom meg hjem igjen :p Mer fornuftig mat, det ;)

Sunroad78 sa for siden:

November 2010 var min siste oppdatering og då hadde eg gått ned 17 kg sidan juli 2010. Frå november og fram til no har eg hatt det personleg rimeleg tøft, men no er ting på vei tilbake til det normale igjen :) Også kosthaldsmessig :)

Steig på vekta på måndag og den viste 101,7 kg (opp 4,7 kg på 3 mnd). Tjuvtitta i dag og hadde gått ned 600 gram på 3 daga (veit det er vatn som har slept, men for ein boost da :D). Sticks vise også at eg er i ketose, noko som ikkje var planlagt sidan eg ligg på maks 50 gram kh pr dag, i motsetning til ketolyse og 15 gr kh hausten 2010 :).

Måledag blir måndag og gledar meg allreie til å stige på vekta om 5 dagar :)

VELKOMMEN TILBAKE :klem:

mallilen sa for siden:

Jeg har oppdaget at jeg er selvsaboterende :( Kommer nok aldri til å komme ned på 2-sifret, altså. Dessuten hopper jeg opp og ned mellom 1-3 kg fra dag til dag. Mandag veide jeg 5 kg mer enn jeg gjorde på fredag, mens på tirsdag veide jeg 1 kg mindre enn på fredag. Idag veier jeg 2 kg mer enn i går. Er detmulig???? :mad:

(og nei, jeg stresser nok ikke. Menjeg synes det er spennende å gå innom vekta om morran, sånn bare for å se ;))

Sunroad78 sa for siden:

Steig på vekta i dag. Har hatt mensen og er heldigvis ferdig med den for februar. Vekta viste 100,9 kg og det er minus 800 gram sidan forrige gong eg målte meg (inkl. ei mensperiode). Er fornøgd med nedgongen :D Sidan eg no fokuserar på ei livsstilsendring og ikkje ein slankekur, så kjem eg ikkje til å stige på vekta i tide og utide. Eg skal prøve å ikkje fokusere så mykje på den og det kan gå veker mellom kvar gong eg oppdaterar statusen angåande vekta. Eg vil sjølvsagt vere på forumet (trenger motivasjon, tips og råd), men skal eksperimentere meir på kor mykje kh kroppen min taklar før vektoppgang. Foreløpig ligg eg i underkant av 50 gr kh og er i ketose :)

Fjasnissen sa for siden:

Mallilen.... Tror den vekta der ikke er helt pålitelig... og du har uansett ikke gått opp 5 kilo fett fra fredag til mandag. Det er ikke fysisk mulig ;)

mallilen sa for siden:

Får samme resultat på den andre vekta (men den viser 100g mer jevnt over), så den er nok pålitelig. Mistenker at det plutselig hoper seg opp vanvittige mengder vann, som plutselig skal ut, og så hoper det seg opp igjen.
Merker det også på klærne,spesielt BH'n, der puppene enten velter utafor som overmoden bolledeig, eller plutselig har altfor god plass ;)

Vanvittig frustrerende, altså. Lurer på om ikke skrotten har fått slankepanikk og lurer på om jeg seriøst mener den skal krympe ennå mer :p

Prøve være littebitt flinkere på kalori-regne-fronten, for den har jeg vitterlig ikke brydd meg så voldsomt om.

Et eksempel på hva jeg spiser en heltvanlig dag:

Lunsj: 2 oopsier, 5-6 skiver skinke, et lass gulost, eggerøre (ca ett egg), litt paprika og agurk, og inn i mikroen.

Middag: 1 stor kyllingfilet, 2-3 store buketter broccoli, 3-4 cmtykke squashskiver, 4-5 friske sjampinjonger, en GOD skvett fløte eller CF og aioli ved siden av.

Til en evt kvelds blir det stort sett resten av middagen, siden jeg sjelden orker spise opp. Om gubben har gomlet i seg restene mine (den sniken), tar jeg en 3-4 skiver skinke på en tallerken, dekker med gulost, litt krydder og hiver i mikroen før jeg spiser det med aioli og et par skiver agurk.

Hmm. Blir kanskje helt vanvittig med kalorier dette her? lykkelig uvitende

ltfutt sa for siden:

Stillstand...

Nå har jeg opplevd stillstand i et par uker... vekta har ikke rørt seg. Jeg er i ketose, spiser/drikker ikkenoe anderledes eller mer enn før, men har altså stoppet opp litt. Den eneste forskjellen er at jeg har begynt å trene vekter igjen. Har vært å trent 5 ganger i løpet av disse 2 ukene.

Kjedelig, men jeg har vært heldig så langt og unngått slike platå. Jaja, er vel bare til å smøre seg med litt mer tålmodighet og holde ut. Løsner vel etter en stund.

Sunroad78 sa for siden:

Ser ovanfor her at eg ikkje skulle stige så masse på vekta :o Det går dårlig gitt :p Steig på vekta i dag også og er no 100,1 kg, ned 800 gram sidan 24. februar, fattige 200 gram frå tosifra. I løpet av veka/neste veke er eg nok tosifra og det kjennes bra ut :D

Stressar ikkje med vekta, men må liksom stige på den berre for å sjekke om eg har gått ned nokon gram til ;)

Sunroad78 sa for siden:

Hoppa på vekta i dag også gitt :p 99,8 kg og har då gått ned 300 gram sidan tysdag :D Går ikkje inn i cm, men det er sikkert fordi eg ikkje trenar så mykje. Målet er eigentleg å starte med Jillian igjen, men har ikkje klart å finne motivasjonen endå. Eit par kg til ned, så SKAL eg starte :p

mallilen sa for siden:

Herlig, Sunroad! Jeg vil også under 3-sifret.NÅÅÅ!

Igår: 100,1 kg. Idag: 102,3!!!!! grrrrknurrfaensfhelmøkk

freeees

ltfutt sa for siden:

Lenge siden siste update... har slitt med å gå ned en stund, men nå har det løsnet igjen :) 0,5 ned siste uke :)

Pruttilutt sa for siden:

Endelig har jeg fått oppdatert tickeren jeg også, skarve 200 gram ned. Dog, det har vært mye oppgang også. Spiser som en tulling for tiden. Alt bakker imot.

Nytter vel kanskje ikke når man faller for fristelsen grov baguette med kylling og bacon fra Knoll og Tott... :rolleyes:

ltfutt sa for siden:

Ikke alt er like enkelt - av og til føler man at det er motbakker uansett hvor man snur seg. Da må man ta med seg det positive man kan, 200 gram ned på vekta er et skritt i riktig retning det :) Om ikke annet så blir det litt lettere å gå oppover motbakkene.

ltfutt sa for siden:

Nå går det nedover gitt :) - 1 kg siden forrige helg, snart er det mindre enn 10 kg til første mål :D

mallilen sa for siden:

WOHOOOOOOOOO! :wav:

Første gang under 3-sifret idag!!! danse gledesdans

Går sikkert oppigjen, slik som det går opp og ned for tiden, mendahar jeg i det minsteVÆRT DER!!!:D:D:D:D:D:D:D

ltfutt sa for siden:

Hipp hipp!! Gratulerer Mallilen!!

Pruttilutt sa for siden:

I morgen blir det! Altså! Har fått ei oppskrift på lavkarbo brød, står straks i ovnen. Full av ost og solsikkekjerner, så blir spennende.
Aner ikke hva vekta sier, sikkert 92,5. Vært på trening i dag! HOAH!

ltfutt sa for siden:

Det går opp og ned her i verden. Har vært litt slapp med lavkarboen over en tid nå, spist litt for mye av ting jeg ikke burde, og har dermed gått opp et par kilo. Men, i går var en god dag kjente jeg på kroppen. Svettet masse, selv når jeg ikke var i aktivitet, akkurat slik som jeg gjorde i fjor når jeg startet opp... så nå er jeg i gang igjen. Må ned 1 kg til før jeg er der jeg var ved siste update - og jeg satser på at jeg er der snart!

Pruttilutt sa for siden:

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Jeg trener 2-3 ganger i uken med styrke og oppbygging av kjernemuskulatur. Spiser ketolyse enda, men siste uken har jeg gått fra 90,5 forrige mandag til 92,2 denne mandag! Det tar fra meg all motivasjon, altså!

mallilen sa for siden:

Urk. Har hatt en dårlig mnd. gikk opp 4 kg kort etter minstenoteringa på 2-sifret, og etter det ga jeg vel litt F i to uker. Resultatet ble da altså 105,9 kg som ble måling på søndag. Mandag ble det ny frisk, og dagens vekt viser 103,5. FOrnøyd med det, altså :) Bare være flink og fortsette nå :))

Pruttilutt sa for siden:

Hjelpes meg for et liv! Nå har jeg aldri falt inn og ut av både lavkarbo og ketose siden jul - finner ALDRI nok motivasjon og disiplin - og jeg savner absolutt den kontrollen jeg engang hadde. Da tilbudet om sjokoladebiter på skolen bare ble møtt med et fnys og et "jeg har det fint uten". Nå er det heller... "GI MEG MEREEEE". Idioti!!

Var i konfirmasjon i går, spiste ikke så alvorlig mye kake, men litt for mye loff kanskje. Våknet i natt med luftsmerter, kvalme uten sidestykke og sure oppstøt. Eneste botemiddel var å kaste opp. Så i dag har det gått i fløtekaffe og jalapenos-kjeks med salami og majones. Problemet er igrunn nå at jeg har kjøleskapet og kjøkkenskapet fullt av knekkebrød, frokostblanding osv. Sukk. Men nå, når jeg kjenner hvor dårlig magen min er (og tildels hodet også), så er jeg bare nødt. Savner dog aktivitet i gruppa.

Vekt 26. april: 91 kg. Halvt kilo over minstenotering (ikke dårlig etter påske...)
Vekt 09.05: 95 kg. Skjemmes!

Sunroad78 sa for siden:

Pruttilutt: Trena du masse? Hugs at musklar veg meir enn feitt ;)

Her går det også i mykje trening og dermed saaaaaaakte nedgang og faktisk litt oppgang inn i mellom, men eg berre minner meg sjølv på at feittet renn bort og musklar dukkar opp ;)

1. mai:
    Vekt: 100,1 kg -600 gram sidan 26. april

Lenge siden jeg har vært her inne, ikke store nedgangen siden sist, men litt opp og ned. Er på godt tur å har mere kontroll over ketolysen nå.
Ønsker alle lykke til:klem:

Pruttilutt sa for siden:

Hei!

Nei, trener ikke. Siden jul har det som sagt glidd ut. Kan iløpet av en periode på 5-7 dager legge på meg 6-7 kg, sist i juni. Har bedre kontroll over det nå, mer standhaftig enn på flere måneder. ;)
Har ikke vekt da den er kidnappet, men snikveiing hos venninner viser nedgang, så det er bra :)
Håper å være under 90 til jul :)

Godt å se det er noen igjen her inne ;)

Ja vi må sette i gang denne tråden igjen, Utrolig godt å komme igang igjen :) Nå er jeg skikkelig motivert, å jentene mine har bestemt godteriløfte til jul. Så her kjøpes det heller ikke godteri for tiden. De er fast bestemte så dette tror jeg også de klarer å da er det jo ikke noe som frister meg heller. Liker ikke godter,i liker ikke godteri, liker ikke godteri :D

Pruttilutt sa for siden:

Ja, det er fornuftig å innarbeide godteristopp, av mange grunner. ;)
Jeg er med i en ny tråd av året, junigruppa. Det er en fantastisk gjeng, altså! Gleder meg til hver dag å logge inn og skravle om alt vi måtte føle for å skravle om. Over 2600 innlegg nå, og mer blir det ;) Heng deg med der, du er jo en "gammel traver" du også, og vi klarer faktisk holde en viss stram linje alle sammen :)

Synd at så mange har falt fra, vi hadde en fin tone i julistartergruppa 2010 :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.