< Tilbake til oversikten

Julistarternes veietråd!

Debz sa for siden:

Gratulerer til alle sammen med vektnedgang :) Jeg dessverre står helt stille (vel opp og ned mellom 0.2 - 0.9) og har gjort det i flere uker nå :confused: Er enda i ketose så jeg skjønner ingenting, men jeg blir mer og mer trist over det. Målet var å være under 80 innen slutten av mnd men i dag veide jeg inn på 81.1 enda....jeg vet ikke hva jeg gjøre galt. Kan ikke skjønne at jeg ikke gå ned når jeg er i ketose hele tiden....noen forslag eller tips??

Shakey sa for siden:

Pust Debz :) Jeg sto stille i et par uker, men prøv å kutt ut fløte og pepsimax, og gjør på koteletter, ost, kylling ol et par dager, da begynte vekta å gå ned litt mer igjen :)

tora trollmor sa for siden:

Ble det nok fett i kosten da !!!!!!!!! kutta du ut rømme også eller :confused:

HVordan går det med deg Shakey fortsatt nedgang etter å ha kutta ut fløte eller :)

ltfutt sa for siden:

• 1 kg denne uken :D Wohooo !!

annex sa for siden:

.
Hei alle sammen, jeg har vært litt borte herfra, for jeg har falt av en stund nå.
Har gått opp halvannen til to kilo igjen, men har nå startet opp igjen, og venter spent på rødt utslag på stixen.
Startvekt 78.5, var nede i 73 kg, står nå på 75 kg.

Neste mål er ned 5 kg til jul!

HildeT sa for siden:

Heisann, har ikke vert så aktiv med å skrive innlegg her inne, har lest mye av d dere andre skriver.

Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan d har gått med meg siden jeg begynte på ketolyse 15 juli i år.

Har slitt med overvekt siden jeg var liten, og har prøvd mye løye di siste 10åra for å bli kvitt disse alt for mange kiloene; shakes, hard trening, sult, alt mulig, men d har som regel bare resultert i 10kg ned og 15 kg opp igjen.
Har alltid manglet litt av viljestyrken, som jeg føler jeg har fått nå, nå SKAL jeg klare d;)

Så jeg bestilte boka og disse tablettene og startet på ketolyse, kresen som jeg er var d lite variert kost di første ukene og abstinensene på søtt og andre gode ting, som feks pasta, (har vert pastaelsker) og godt ferskt brød var enorme di første ukene, men kom meg igjennom di 4 første ukene uten sprekk, d var di som var verst. har hatt 2 planlagte sprekker, i september, uten noen store konsekvenser.
nå går d kjempe bra med kostholdet og d blir bare mer og mer en vane.

Har ikke drevet noe stort med trening da jeg har en jobb dr jeg er aktiv heile dagen :rolleyes:

Satte meg ett mål da jeg startet at jeg ønsket å gå ned 15kg frem til jul.

Har til nå gått ned 14kg og vi har bare komt til oktober:eek::D

Så nytt mål må settes men har ikke enda kommet frem til ett realistisk mål.

Hilde

Pruttilutt sa for siden:

-400 gram denne uka. Vært mye opp og ned, ja. Både mentalt og fysisk.
Er 1,5 kg igjen til delmål 3. :)

mallilen sa for siden:

Har dessverre ikke gått noe ned denne uka, men mistenker at det er fordi jeg falt av vannvogna, og var utro med Cola Free i stedet :p

Har også blitt mye smertestillende denne uka, og mistenker dem for å "blåse opp" litt både her og der i målene. Likevel ikke mye, altså, så det gjør liksom ikke så veldig mye ;)

Gubben derimot.. dæven skjæra, HAN har vært FLINK han!!! Gått ned 3,2 kg den siste uka. Mistenker at mye har vært vann, men steike som det synes. Også SÅ glad som han ble :):):) fine gubben min

Nahemah sa for siden:

Er litt usikker om jeg oppdaterte sist uke, men det er veiedag idag ihverfall, ny vekt 98,7:D

ingen nedgang heri huset nei, alt står stille, er utrolig lei vann og fett så nå vet jeg ikke hva jeg skal spise å drikke ;(

ltfutt sa for siden:

Ny søndag, ny veiedag. I dag 104,8 - og jeg har gått ned 13 kg siden 31. juli :D

Pruttilutt sa for siden:

:heia:

Pruttilutt sa for siden:

Ny veiedag, igjen.
96,1 i dag, -400 gram. Det er ikke det laveste (95,7), men det er et greit tall med tanke på min aller første sprekk på lørdag, sådan kontrollert med sjokoladefoundant og vaniljeis. Godt var det heller ikke.

ltfutt sa for siden:

Takk Pruttilutt :)

Jeg har også hatt noen "sprekker" i form av restaurantbesøk, hotellopphold, kakeselskap o.l. men det som er rart er at det virker som om dette har virket positivt på nedgangen. De siste ukene har det vært 1, 1,2 og nå 1,8 kg i minus - ukene før har jeg lagt på 0,4 - 0-6 kg.
Har vært forsiktig med inntak av "høykarbo" mat - men ris og nan-brød på indisk restaurant hører jo med. I tillegg til masse vin... :o

Og orntli oreo-kake er jo bare dødsgodt... så jeg har unnet meg et stykke i de 2 kakeselskapene jeg har vært i :)

raindew sa for siden:

Synes det er ganske stille her, altså!

Hvor har folk gjemt seg? ;)

Jeg har hatt en lang sprekk, men har begynt å spise "ordentlig" igjen, og kom meg heldigvis inn i ketose i går. Hurra! Skal vente en uke med å veie meg, føler at det ikke er noe vits å stresse med vekta akkurat nå

Pruttilutt sa for siden:

Jeg er her, holder ut og "hanging in there". Er sliten av ketolysekuren, føler meg litt nedtrykt, men det kan også være pga. mørketid og økt press på skolen i forkant av eksamen.

Vekten står "stabilt" stille på 96-tallet, noen hundringer opp og ned. Tror kroppen og huet trenger litt tid, nå :)

Men savner liv i gruppa!!

StineH sa for siden:

Jeg kan jo skrive så mye som at jeg i går, på onsdag som var veiedagen min hadde gått OPP 300 gram. Jeg vet GODT hvorfor, da jeg hadde en lang sprekk fra fredag til søndag forrige helg.. slå seg selv i hodet
NÅ derimot har plutselig kroppen min bestemt seg for å kvitte seg med masse vann og forhåpentligvis masse fett og jeg har rast ned over 1,5 kg siden i går.

Så akkurat per nå så ligger jeg på totalt -16,8kg siden 21. Juli.. ^^,

Hadde vært rått om kroppen min går inn i en rask periode igjen og jeg kanskje klarer ett fantastisk mål jeg ikke har tenkt på i det siste engang, men som er å gå ned totalt 20kg før 1. November.. =D

Pruttilutt sa for siden:

Jeg skal være glad om jeg kommer meg ned til 95, som er delmålet. Irriterende å være på 10. dagen på 96. :)

StineH sa for siden:

Det er tyyypisk når du venter på å bikke under ett visst tall som man har gjort kjempeviktig inne i hodet sitt!
Jeg ventet sikkert i 4 uker på å bikke under 130 kg's merket.. såklart gikk det litt treigere fordi jeg ikke var like flink med maten... MEN dog!
Og samboeren ventet i godt over en mnd på å bikke under 100.. Lå og vippet mellom 100,2 og 101,1 osv.. Så når han endelig bikket under 100 så har det gått kjempefort og han er snart nede på 97!!

ned ca 2 kg denne uka. s¨kanskje det begynner å løsne igjenn nå da :)

Pruttilutt sa for siden:

Tipser alle om å se Debatten kl 21:30 på NRK1 som omhandler lavkarbo :) og overvekt, en av deltakerne i debatten er 45-kilo-Jaquesson

Debz sa for siden:

79,7!!!! Woohoo, endelig under 80!

Pruttilutt sa for siden:

I min ellers så dystre hverdag, med skolestress og slankestress, så finner jeg smilet på min munn når jeg leser at du er tilbake blant oss, Debbie!
Gratulerer med å endelig ha nådd det store 7-tallet ;) KJEMPEKLEM !

unaturligslank sa for siden:

Hehe, samme sted som deg:p Hadde en lang sprekk, eller er vel egentlig fortsatt i sprekken (har lasagne i kjøleskapet så sprekken er ikke over før den er spist opp...:rolleyes:).

Jeg vurderer veldig å droppe ketolyse og heller spise "generell" lavkarbo. Med tanke på hva jeg liker å spise kommer jeg da sikkert til å gå litt inn og ut av ketose, men det gir meg i grunn ikke så mange bivirkninger, og jeg tror det blir lettere å holde "dietten" gående om jeg står litt friere til å velge hva jeg vil spise.

Heter programmet "Debatten"? I så fall skal jeg se om jeg finner det på nett-tv. Apropos Jaquessons siste utspill som jeg så i avisen: jeg må si jeg er enig med henne i mye. Min overvekt skyldes nok i hovedsak latskap og dårlige vaner. Muskelsmertene og alt det andre som kompliserer vektnedgangen nå kom senere. Hun uttrykte seg kanskje litt dårlig på noen punkter, men jeg synes media vrir mye til verste mening.

Fy søren Debz!! Gratulerer:) Jeg er supermisunnelig:p
Men jeg kan bare skylde på meg selv, vi lå jo likt for en tid tilbake helt til jeg datt av lasset. Forhåpentligvis tar jeg deg snart igjen. Har ikke veid meg denne uken, men jeg tror jeg er tilbake der jeg startet, ca 85.

StineH sa for siden:

Jay! Lurte på hvor du hadde blitt av "unaturligslank"! Velkommen tilbake! ^^,

Takk takk:):)

Jeg har som sagt hatt en laaaang sprekk. Jeg har vært innom her og lest litt, men ikke skrevet. Har tenkt jeg skulle, men bare utsatt det. Ikke så kult å skrive når man bare har negativt å rapportere:rolleyes:.

Nå er jeg heldigvis klar for å stramme opp på ny. Litt skuffa over meg selv iom at jeg har gått opp det lille jeg gikk ned, men jeg prøver å tenke positivt og er stolt av at jeg ikke har gitt opp.

raindew sa for siden:

unaturligslank! HALLO! :D Der var du jo :D

Når sprekken er ett faktum, er det vel bare å starte igjen? Se forover? Ikke angre på det man har spist? DU var jo min største motivator, så jeg kan ikke ha noe av at du gir deg altså. Hvis generel lavkarbo passer deg bedre, så følg det :) Du vet selv hva som er best for kroppen din

Godt at du gir lyd fra deg ihvertfall :klem:

Debz sa for siden:

Takk så my dere! Jeg er tilbake takk til dere som holder meg gående ;) Og med dette kan jeg oppdatere tikkeren med enda litt til, 79,4 idag! Keep going girls, I'm proud of all of you! Unaturligslank, hang in there, det skal snart gå nedover igjen.. hugs to you all :)

StineH sa for siden:

Jeg er bare kjempekjempekjempekjeeempe!!! Fornøyd i dag! Det er ikke offisiell veiedag, såå jeg tror jeg velger å vente med å dele disse godnyhetene med dere helt til onsdag.. Men jeg kan i allefall si det sånn at kroppen min har fått farta opp!! Det er bare en helt fantastisk følelse, og jeg bare elsker lavkarbo på sånne dager som dette!

ltfutt sa for siden:

Du kan jo ikke si A uten og si B.... gjør jo oss nyskjerrig jo....

raindew sa for siden:

Så BRA, StineH :D

StineH sa for siden:

Jeg sier jo bare A nå, så sier jeg B senere! ^^,
Kanskje jeg får gått ned ENDA mer før den tid... HIhiii!!

Pruttilutt sa for siden:

Kanskje det løsner litt her også? NEd 700 gram fra i går, til det berømmelige 95,5, men har vært der før, på 95,7. Tør ikke stole på det ;)

ltfutt sa for siden:

Jajajaja... søndag og veiedag igjen :) Ned 1,1 kg den siste uka - det har vært noen gode uker disse siste ukene :) 14,1 kg borte siden 31. juli. Yey :D

Pruttilutt sa for siden:

Fytti katta så stolt jeg blir av alle her inne som står på, jobber for målet og får så innmari supre resultater! :D Offesiell veiedag i morgen, er veeeeldig spent, ja... 95,5 i går, 95,0 i dag. Er ingen garanti for at det ikke er 96 i morgen, liksom :P

Takk for det. Jeg setter veldig pris på de hyggelige kommentarene jeg får. Føler meg virkelig velkommen tilbake:).

I helgen har jeg ikke vært flink, men i morgen er det veiedag og rutinene kommer forhåpentligvis på plass igjen. Jeg veide meg her en dag og det var ikke så ille som jeg trodde. Skal bli spennende å se hva vekta viser i morgen tidlig på tom mage.

Debz sa for siden:

God morgen! Håper virkelig at det viser en fin tall for deg ;) Ha en fin dag alle sammen :)

Pruttilutt sa for siden:

Forrige mandag 96,1
Denne mandag: 95,2
Totalt ned 900 gram :)

Endelig løsnet det, igjen!

mallilen sa for siden:

Her har det ikke løsnet noe som helst, altså. Først viser vekta godt under 110, og så plutselig er den oppe på 112? Og to dager senere kan den være nede på 108?

Har gått solid igjennom maten, og ikke klart å finne noe som kan ha gjort det der på helt egenhånd irritert

Nuvel. Får forholde meg til målene i stedet. -4 cm rundt livet denne uka, +1 på resten meg ikke skjønne
Dog er det GODT å endelig få igjen knappene på jaktbuksa uten at de spretter opp igjen så fort jeg bøyer meg. OG jeg har gått inn 6 hakk på beltet siden i vår :D
se lyst på det

Takk for det:) I dag fikk jeg en litt brå start på dagen, så jeg glemte å veie meg. Får registrere vekta i morgen istedet.

StineH sa for siden:

Neei søta!! Hvorfor er du nedfor?... trøstepå

Pruttilutt sa for siden:

:( hjemlengsel, mye trøbbel i "heimen" og føler meg så ussel som er så langt unna alt og alle.
Også har jeg rævkjørt økonomien, det er nok det også som tynger ned :( Da hjelper det ikke å ikke kan spise masse god sukker'ish :/

StineH sa for siden:

Huff.. jeg føler veldig masse med deg! Har selv familie som bor langt vekke, henholdsvis 8 timer med bil og 4 timer med fly..:(
Men du må prøve å tenke positivt lille venn... Det ordner seg som regel til slutt.. og å spise noe sukker'ish gjør ikke ting bedre, hverken for deg eller for de rundt deg...
Vi her inne er her for deg, selv om det er en liten trøst.. Vær sterk, om en liten stund kjennes ting så mye bedre...:love::dulte:

Pruttilutt sa for siden:

Tusen takk for gode ord. <3 Er bipolar, men har vært relativt stabil siden juni-juli, altså i hele forløpet med ketolysen. Tror jeg bare er så sippen nå fordi jeg venter menstruasjon any minute now... Tror du det kan ha noe sammenheng med syklusen? Er så mange år siden jeg har hatt menstruasjon regelmessig, så husker så lite om hvordan det var før :rolleyes:
Takk for gode ord, igjen :) Nå blir det jakten på kjærligheten :) Klem :o

StineH sa for siden:

Det er bare hyggelig søta.. Du er i allefall tøff <3
Det tror jeg er meget mulig ja! Jeg pleier å bli sånn noen dager før.. Blir dritsint og kjempelei meg og vil egentlig bare gråte.. Samtidig får jeg KJEMPEEEEEE lyst på ett eller annet.. og kan spise ett helt kjøleskap og fortsatt ha lyst på NOE...
Du får jakte på kjærligheten du, som den selvplageren jeg er, så ligger jeg her å ser episode på episode med cake boss! Tihihi!
STOOOOR klem!!

Jeg glemte å veie meg i dag også!! Nå har jeg både spist og drukket så det er for sent.
Hodet mitt er rett og slett ikke med. Fokus!!

Du får jakte på kjærligheten du, som den selvplageren jeg er, så ligger jeg her å ser episode på episode med cake boss! Tihihi!
STOOOOR klem!! StineH

Cake boss e et utrolig fint program arti å lag sånne kaker, men det friste faktisk ikke å spise de ;)

StineH sa for siden:

Ny vekt i dag og vekten fortalte meg at jeg veier 126,6 kg som er AKKURAT -18 siden oppstart 21.Julii... =D
Det er også -2,8 kg siden forrige veiedag!
HURRA!!!

Pruttilutt sa for siden:

Fytti raketten du er tøff, Stine!!!

Pruttilutt sa for siden:

kan forøvrig meddele den herlige forsamling, at undertegnede har isolert seg såpass mye på skolen og lever per tiden på to måltider i døgnet (uten å være kriseliknende sulten), og med dette har kroppen gitt fra seg det jeg antar er litt vann, og jeg falt i dag nede til 94,5 kg, noe som tilsvarer MITT TREDJE DELMÅL! :D
Jeg forventer derimot at vekten de nærmeste dager vil gå litt opp igjen, nå som jeg konsentrerer meg mer om måltidene, da jeg forventer mens rett rundt hjørnet... Men! 94,5!!!!!!!!! Det betyr, uoffisielt, at tickeren ville i dag ha vist et totalt vekttap på 12 måneder 30,7 kg! :D

0,8 kg i dag. Endelig er jeg akkurat 100 kg så jeg gleder med til neste uke da skal jeg ha et tosifret tall:):heia::klem:

StineH sa for siden:

Åhhh!!
Jeg er så misunnelig på dere som er sååå nærme å være tosiffret! Gleder meg helt vanvittig til å å slippe å være hundrognoe!
Bare 26 kg igjen faktisk! Det høres MYE mer overkommelig ut enn 45 kg.. ^^

StineH du ha jo å vært flink da:) tenk på alle de kg du ha gått ned, men det blir din tur te å se tosifra tall snart, å da ska vi hjelpe deg å heia på deg fremover. Jeg er glad for at jeg slev kanskje klarer å se tosifra tall neste uke, men dette er noe vi skal klare sammen. :) Stå på StineH. :klem:

ltfutt sa for siden:

Etter en uke med mye stress (lønnsforhandlinger) og mye nøtter, tørkede frukt og rosiner som knask hadde jeg nesten regnet med en stagnasjon. Vekta i dag viste 103,2 - ned 0,5 kg siden forrige søndag. Slett ikke ille. Nå får jeg bruke uka som kommer til å spise riktig, drikke mer vann, og rett og slett finne tilbake til rutinene mine.

mallilen sa for siden:

Woho! 107,8 kg idag :D:D Og det med full bråstopp i fordøyelsen og mye vann i skrotten :p

Pruttilutt sa for siden:

Flinke, flinke damene! :)
Her ante jeg at det ville bli en stopp med tanke på ekstrem søtsug (av dimensjoner!!) og tante rød... Går litt ned og litt opp, men jeg lærer meg å håndtere det. Dessuten skal jeg hjem en tur snart og da blir det litt mer variert mat (ketolysekokken mamma spiser mer grønnsaker enn jeg) og en del stress (kurs med dysfunksjonell familie) vil nok samle en del vann. De neste ukene blir derfor spennende.
Veiedag i morgen, regner med å være på samme sted som i dag; 95.

mallilen sa for siden:

Tadumdidum.. Ikke veiedag idag, men jeg følte meg så lett i dag at jeg bare MÅTTE en tur på vekta. -0.8 siden søndag og meeeget fornøyd. :D

Når er det såpass at jeg titt og ofte tar meg selv i å "beundre" meg selv i speilet. Tenker som så at jeg absolutt har potensiale til å bli en "hottie" i stedefor en "nottie" :p
Og nå er det endelig slik at jeg må bøye meg frem for å kunne se navlen min når jeg sitter, i stedetfor at den er langt foran alt annet på overkroppen.

Å kjenne at det mangler litt både her og der i forhold til før er bare deilig, å kjenne at klærne blir løsere og løsere for hver uke.. alt dette gir jo en enorm opptur i humøret, og verden er i ferd med å bli min tumleplass :lol:

Om dette fortsetter, og jeg klarer å holde meg på matta når vi drar til syden i 2 uker, har jeg et visst håp om å nå 2-sifret vekt innen 1.januar. GUD, så godt det skal bli :):):)

Så her sitter jeg, strutter av energi jeg ikke hadde i går, nynner på noen gode gamle Elvis-sanger og føler for å DANSE!!! :D

ltfutt sa for siden:

Herlig innlegg Mallilen :)

Oser av positivitet, veldig bra, og flott at det går nedover :)

Jeg ødela glidelåsen på vinterjakka mi i mars, og tenkte at det nå er på tide å få fiksa den, så i går fant jeg fram symaskina til fruen og satte igang. Når jobben endelig var gjort, og jeg tok på meg jakka så tenkte jeg bare WTF... har jeg hatt denne på meg?? Den hang og slang, og var alt annet en fin på meg. Snakk om mye bortkasta arbeid, jeg må jo kjøpe ny jakke jo :D

krlstin sa for siden:

Veide meg i går, endeliiiig 70 kg :D 70,1! :D
Har altså gått ned 18,5 kg på 14 uker.. Dette føles fantastisk dere :D

ltfutt sa for siden:

Jajajaja :) - 0,7 kg denne uken :)

mallilen sa for siden:

Så bra, Futten :)

Her sto vekta idag på det samme som forrige uke. Jeg skjønner at jeg BØR begynne å veie meg på onsdag eller torsdager for å få sånne oppturer som jeg hadde denne uka :p

Uansett var dagens måling intet annet enn helt fantastisk for både meg og gubben.
Siden vi begynte på ketogent i juli har jeg gått ned totalt dette i cm:

Overarm: 3 cm
Bryst: 9 cm
midje: 17!!! cm
Hofter:13 cm
og 0 på lår.

Jeg er seriøst dritfornøyd altså!

at jeg ikke har fått ned noe i lår skyldes nok ene og alene at det høyre låret har vært relativt svakt etter en operasjon i ankelen i januar. Det høyre låret har dermed vært mer enn seks cm tynnere enn det venstre i ganske lang tid. Det venstre begynner nå å nærme seg samme omkrets som det høyre, så jeg regner med en gradvis nedgang på dem begge når det stabiliserer seg. Jeg er også strålende fornøyd med at låret ikke krymper - det tyder jo på at muskelmassen er intakt der, i allefall. For i lårene HAR jeg faktisk muskler, selv om det sitter noe fett på innsiden som skal vekk sånn etterhvert.

Idag har jeg vært litt flink og ryddet og styret ute - fikset noen løse takrenner, flyttet på en del skrot og jobbet meg god og svett. Siden jeg føler meg så fantastisk bra om dagen har jeg nå store planer om å bruke en del av det som er igjen av kvelden tl å prøve på litt klær som har ligget og vært for små i altfor lang tid. Bare meg og speilet, med andre ord. Det er lenge siden vi har vært så gode venner som nå ;)

Pruttilutt sa for siden:

Gledelig innlegg her, stolt over alle som er fornøyde med seg selv - og stolt over dem som ikke er like fornøyde - enda. :)

Har vært hjemme i Bodø i fire døgn hvilket betyr: 0 veiing. Mye god lavkarbo mat + en miniatyrsprekk i godterskåla til bruttern.
MEN! Jeg er spent likevel. Stålsetter meg :)

Pruttilutt sa for siden:

94,1. 800 gram ned fra forrige mandag som da var 94,9. :) Gikk jo greit å ikke veie seg også...

Pruttilutt sa for siden:

Endelig er du tilbake! Og svarte ta, nå skal du klare det her! Bruk oss før du sprekker, hør du. Når det går deg i mot, så send en PM om så er! STOLT A DÆ!

ltfutt sa for siden:

Ny søndag, ny veiedag, ny god opplevelse. 101,4 - ned 16,4 siden oppstart 31. juli :) Nå er det snart to-sifret :)

Pruttilutt sa for siden:

Veiedag: Blæ.
Årsak: Besøk.
Videre plan: Hang in, hang out.
Tanke: Er fortsatt under 95 kg, hvilket må sies å være en seier i seg selv.

mallilen sa for siden:

Jeg FATTER IKKE hva som skjer om dagen - ikke gjort noen endringer i maten overhodet, plutselig er det OPP igjen. Ikke bare i kg, men hele ÅTTE cm rundt midjen!?!? Djeeez.

Nå er jeg sur, nå :(

ltfutt sa for siden:

2 uker siden siste veiing. Forrige helg ble det ikke veid, men antar at jeg hadde en liten "opptur" da, etter en heller fuktig dag/kveld i Køben med mye godt øl (og det var både mye og veldig godt) og heftige danske smørrebrød.

I dag viste vekta 100,5 - ikke lenge før jeg ser tosifret nå :) :) Ned 0,9 på de siste 2 ukene, etter en helgesprekk. Hadde et lite veddemål med modern, hun påsto at jeg ikke kom meg under 100 før desember, ser ut som om jeg skal klare det :)

En annen positiv opplevelse; var ute å prøvde litt klær i butikker nå i uka. I fjor kjøpte jeg ny vinterjakke, i str 3xl... nå passet jeg tilsvarende jakke i l/xl :) I sommer brukte jeg jeans i str 40", nå passer 34" :)

Oh yeah!!

mallilen sa for siden:

Go, Futten! >Tenk så godt med 2-sifret. Jeg er nesten misunnelig, slik jeg gleder meg til å komme dit selv :)

På torsdag sto vekta på 104,1. Altså godt ned. Idag sto den på samme som forrige veiing, hvilket skyldtes en GEDIGEN sprekk igår :oops: Det er den aller første uplanlagte sprekken jeg har hatt. Og hva sprakk jeg på? MELK, faktisk :p
Jeg bare MÅTTE ha melk. Og gurgla nedpå en hel liter med iiiskald, deilig fjøsøl. Herregud, så godt det var!!!
For min del er det jo melka jeg liksom har fryktet, i og med at jeg er en skikkelig kalv. Dette var mitt første inntak av melk siden jeg begynte i juli.
Og det BLIR fler, for fy fader som det var verdt det, selv om vekta gikk opp igjen. Følelsen etterpå tror jeg kan sammenlignes med en narkoman som endelig får heroinet sitt, altså..

Pruttilutt sa for siden:

Ned på 93,1 fra stillestående 94-tall siste tre(!!) uker. :)
-18 kg p0å 18 uker, cirka. Det er finfint.

Fjasnissen sa for siden:

Hurra for Pruttilutten min... og alle andre. Stå på! :)

Debz sa for siden:

Gratulerer så mye :)

Vel folkens...etter mange, mange uker uten noe forum kontakt og etter en 4 ukers besøk fra famile i USA er jeg hverken i ketose eller i noe kjempe form i det hele tatt... Jeg er tilbake på fullt på jobb og det tar sit...(sp? - kanskje 2 tt?)

Jeg har ikke gått opp mer enn 300-400 gram i alle den tid så det er noe, men cm har pøst på...alt er trangt! Jeg skal ikke begynne å klage fra dag 1 - det er mer at jeg ville bare hilse igjen og jeg håper å suge litt optimisme til meg fra dere ;)

Hvis noen har noen gode tips ang hvordan jeg kommer i ketose igjen vil jeg gjerne høre det, jeg har glemt absolute alt og jeg finner ingenting å spise enn bacon og egg....eller ost.

Ellers en STORE TAKK til min lille Pruttilutt...det er dine innleggene som kommer til min mailbox som holdte meg oppe...kjempe klem :klem:

Pruttilutt sa for siden:

Dere to, altså ... :rodme:

Debbie, jeg har savnet deg! Masse! I går skrev jeg om deg i dagboka mi, for jeg hadde håpet at du skulle dukke opp igjen. Og jeg vil jo ikke mase... Man lever jo hver sine liv bak disse ketolyseskikkelsene våre, og det er ikke alltid ting er like lett.

Jeg håper, likevel, at du har fått litt motivasjon nå som du kjenner cm kommer tilbake, at du vil ha dem av og at du vil fortsette kampen om bedre liv og helse. Det er jo derfor vi er her, sant? :)

Jeg vet at du klarer komme deg i ketose igjen, og at du finner "guts" til å "jump back on the horse" ;)

Nå vet du i alle fall at jeg er her, og både på epost og privatmail og alt! Vi to, Debbie, vi går hånd i hånd ;)

Fjasnissen sa for siden:

Hmmmm... hvis dere går hånd i hånd, så betyr det jo at det er en hånd ledig på hver side. Kan holde litt jeg også ;)

Kom igjen Debz. Dette klarer du. Les boka igjen om nødvendig. Bacon og egg får bli en begynnelse. Lag litt taco kanskje? Grøt? En flott salat med ost og olje? Ketolysepizza? Og om du er sånn bakefantast, så skryter jo alle av hvor gode disse Oopsie-rolls'ene er. Snart er du back on track.

Pruttilutt sa for siden:

Ja, og en annen ting som er godt er tacopizza! Mine minipizza, feit som bare det! :) Og smørgrøten til Gerd er bare.... ja, den er på lik linje med mormors...!

Nissemann; klart, vi har alltid en hånd ledig ;)

Fjasnissen sa for siden:

holder lanken til Pruttilutten

Mulig jeg må prøve denne grøten som du skryter sånn av :)

Debz sa for siden:

Takk, dere har fått meg til å smile igjen og det er "half the battle"... lol. Alle de tingene dere foreslå er kjempe godt og de er ting jeg lager til middag (unntatt grøt...det klarer jeg ikke dessverre) Jeg spiser stort sett salat på jobb - det er mest noe fort jeg mangler. Ingen tid å lage frokost så jeg spiser pålegg på jobb...men det er jo fett fritt. På kvelden blir jeg sinnssykt kjesken men jeg vet det er en overgang. Uansett, det er jo lissom ingenting å bare gå ut og ta....sukk. Damn utskeielse!! hehe

ltfutt sa for siden:

Nesten en liten nedtur på vekta i går... tendensen holder seg, det går nedover, men jaggu bare såvidt denne gangen. - 0,1 siden forrige søndag...

Pruttilutt sa for siden:

Fin tendens her, faktisk. Etter flatfyll, lapskaus og uendelig mange besøk i godterskåla, så er det nedgang fra 93,1 til 92,2.
I går, dehydrert og bakfull, 91,1. Hihi. Det var et deilig syn, men håper det er under bedre omstendigheter neste gang :)

mallilen sa for siden:

Veiedag igjen idag, og vekta viser 103,5. Dæven, jeg er fornøyd, altså!!
Har hatt en "skeie-ut-uke" og har virkelig kooooost meg med julerelatert snadder. Gløgg, peppernøtter, risgrøt og tilogmed marsipangris! Likevel har vekta gått ned, hvilket jo tyder på at jeg har vært flink sånn ellers.

I morgen går ferden til (forhåpentligvis) solfylte Fuerteventura for 2 uker. Jeg vet det blir langt mer vrient å holde seg unna såkalt "fy-mat" der nede, men det får så bare være. Motivasjonen for å fortsette den gode trenden jeg har klart å opprettholde til nå siden oppstart er virkelig på topp!
Om jeg ikke veier mer enn 2 kg mer tre dager etter at jeg er hjemme igjen skal jeg virkelig ikke klage, altså. Om jeg klarer å holde meg på nåværende vekt er det intet mindre enn fantastisk.

Det blir mye trening i løpet av denne ferien, noe jeg håper kan bidra til å stramme opp litt her og der. Oj, som jeg gleder meg. Selv med flyskrekk!!! :D

ltfutt sa for siden:

3dje uka med relativt stabil vekt nå.... vil jo ned under tresifret, men ser ut som om det lar vente på seg. 100,5 i dag... opp 200g siden forrige søndag.

senorita sa for siden:

dæven som dere har gått ned i vekt.. Så motiverende!! :D

Pruttilutt sa for siden:

Har vært på sjokkiskjøret hele uka, eksamen på tirsdag, så det blir ikke bedre denne uka heller :P Veiedag i morgen sløyfes!

ltfutt sa for siden:

Kjempebra Pruttilutt :) Jobber hardt for å ta deg igjen... ;)

Skal til syden på fredag - lurer på hvordan lavkarbotilbudet er på supermarkedet ved hotellet vi skal bo på. Har ikke tenkt å la meg lede ut i fristelser nei. Heldigvis en leilighet med kjøkken, så jeg kan lage mat selv, og slipper å gå ut å spise hver gang.

StineH sa for siden:

Du è så flink min kjææære Pruttilutt! Heltinnen miiin!!:love:

ltfutt sa for siden:

Woohooooo!!!
danse gledesdans

Etter en herlig uke på Gran Canaria med div. utskeielser som kanariske poteter med mojo-saus, masse deilig mat med chips, ris, herlige sauser osv. tenkte jeg at dette må da gjøre utslag på vekta... og i negativ retning.

Var derfor spent når jeg gikk på vekta i dag, og ble hoppende glad når jeg så den viste 99,5!! Under 100 !! For første gang på minst 14 år tenker jeg :D :D

Pruttilutt sa for siden:

Er på GC nå, og jeg har ikke funnet noe som er tilnærmet lavkarbo, så her går det i kvalme, svimmelhet, hete og sukkerkicks. Tipper jeg ikke skal veie meg før 1. nyttårsdag, altså!

ltfutt sa for siden:

Hvor på øya er du da??

Mye lavkarbo - men du må nok kjøpe og lage selv ;)

Spise ute er vrient om du skal holde deg til lavkarbo ja... Vi var i Puerto Rico en uke, varmt og godt var det, mye gåing opp og ned bakker :)

Pruttilutt sa for siden:

Er i Puerto Rico selv :) Bor oppi fjellskråningen på Rocamar. Har på en måte tatt litt ferie, av mange grunner. Blir på'an igjen på torsdag, kan jeg forsikre om. Ser fram til sukkerabstinenser på julaften, men det får være lærepengen.
Kan skrive litt mer om hvorfor jeg har tatt helt av på karboen når jeg er kommet hjem - har et prosjekt på gang :)

I dag plasker det virkelig ned, så det spilles kort innomhus. Senere blir det britisk spa, og i morgen er det marked. :)

Fluffy79 sa for siden:

Hallo! Har ikke sett denne tråden før jeg. Men så har jeg ikke vært så veldig aktiv heller da.

Jeg startet 26. Juli med en startvekt på hele 114,4 kg...:o
Gikk ned 5,5 kg første uka.
veiedag mandag.
mandag 20.12 sier vekta 80.5 kg :D
Så har til nå gått ned 34 kg. Dette går virkelig unna. Jeg hadde ikke ventet at det skulle gå så fort. Men det går jo ikke like fort lenger selvsagt, men går hvertfall nedover.
Er jo så mange fine oppskrifter her inne, så det er mye godt og kose seg med.
Mitt mål er 70 kg.

For et resultat da ,Gratulere med stor nedgang. Hva spiser å drikker du da:) jeg bare spørr. Men utrrolig flink har du vært da:) Hurra

Fluffy79 sa for siden:

Takk takk! Jobber på en kafe og får mange kommentarer fra folk som nesten ikke kjenner meg igjen lenger. Veldig moro og motiverende da!
Spiser og koser meg med mye godt jeg.
En vanlig dag kan feks se slik ut: frokost: 2 av nannas supergode knekkebrød med smør eller majones noe kjøttpålegg eller ost.Spiser 3 innimellom om jeg er veldig sulten.
Lunsj: salat med kylling, bacon, egg. pesto og rømmedressing..har stort utvalg på jobben så er heldig sånn..
Middag: Noe kylling eller annen kjøtt eller fisk. med brokkoli/blomkålmos eller "jukseris".
På kvelden hender det jeg spiser litt baconsvor, eller et knekkebrød igjen..
Spiser veldig variert synes jeg og går aldri sulten. Trener en del oxo da. Sykler en time foran tv ca 4 ganger i uka og rocker med rockering:D
Trener sirkeltrening et par ganger i uka oxo.
Drikker stort sett vann, men kunne nok drukket mer av det.
Pepsi max eller grans julebrus uten sukker i helga :D

:klem: for godt resultat da, Bøyer meg i støvet for den vektnedgangen du har hatt ja. Stå på videre så er du snart i mål du :):)

Jarrasann sa for siden:

Mein got!

Gratulerer!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.