Jeg er relativt ny her, og har satt det fore å starte i Januar. Ikke som ett nyttårsforsett, men mere som en generell livsstilsendring. Jeg har nå vært overvektig i tett på 10 år, og begynner å bli lei av å være i dårlig form, ha alt for store klær for å dekke magen, og generelt være feit.. :)
Jeg veier pr 19.12 112 kg og er 178 cm over bakken. Har til nå spist alt for mye sukker og godteri, og ser dessverre at jeg har vært alt for lite flink til å kontrollere meg selv når det kommer til brus og annet snacks.. Så, jeg trenger litt støtte og hjelp fra dere, så lover jeg at jeg skal servere dere en solskinnshistorie når 22 mars kommer, det er min 31 års dag, hvor jeg har lovet meg selv at hvis jeg når 2-sifret på vekta, så skal jeg kjøpe meg nye dongeribukser. Dette har jeg ikke gjort på en god del år, da jeg stortrives i joggebukser og generelle posete klær og arbeidsbukser som henger alt for løst. :)
Mitt mål med dietten/kostholdsendringen, er å komme meg ned ca 30kg. Det blir en lang vei å gå, men jeg er mentalt forberedt på at det blir en hard kamp... Jeg trener aktivt volleyball og endel styrketrening på Elixia her i Trondheim, og ellers jobber jeg i budbilbransjen, der jeg springer endel trapper og holder generelt høy fart når jeg er ute å går. Så aktivitet får jeg nok av, tror jeg. :D
Så, er det noen som er med meg med å starte opp i januar? :)
Det er ikke et spørsmål om hvis, det er et spørsmål om når! Klart du klarer dette.
Jeg har også planlagt start i januar. Jeg føler at det blir for feil for meg å nekte å spise poteter og lompe og lefse i jula og si til familien hvorfor, det blir bare en dårlig stemning av det. :rolleyes:
Jeg skal ikke like mye ned som deg, men jeg har ønske om å ta av meg 15 kg. Etter romjula skal jeg bestille startkitet på nettsiden til ketolyse. Gleder meg masse til et lettere og bedre liv!
Begynner i Januar jeg og,men kanskje jeg må vente til jeg får den startpakken fra Ketolyse.no først,skal iallefall bestille den :) Skal ned 10 kg,så klarer det seg,å mitt mål er å klare det til sommerferien setter inn.....Da skal iallefall noen kg være borte,liker ikke meg selv slik jeg er nå....Lykke til dette klarer du,bare motivasjonen er der så går det meste ;)
Jeg skal også begynne i januar! Har kjøpt startpakken og er klar etter å ha lest boka og snakket med andre som holder på med denne dietten. Tror den kan passe for meg da jeg ikke tror jeg kunne levd på bare pulver og bars...
Skal ned ihvertfall 20kg og satser som deg på å komme ned i tosifret tall på vekta før jeg er fornøyd. Har vært med på vektklubben før, men har mistet motivasjonen totalt på det..
Skal bli pappa i April, og da trenger jeg all den energi jeg kan få:D, og færrest mulig kilo å trekke på.
Lykke til alle sammen. Håperf vi blir mange som kan støtte hverandre litt med forskjellige erfaringer underveis! :)
Jeg har holdt på en stund, men tok meg en pause nå i desember. Har en plan om å begynne igjen nå på nyåret. Gleder meg faktisk :) Skal bli godt å komme tilbake til normal rytme :)
Godt å ha noen å dele opp og nedturer med. Jeg trenger den motivasjonen jeg kan få :)
Jeg slenger meg og med for fullt i januar :) Desember ble bare utskeielser.. :( Nå er alle bursdager, julaftener og romjulsbesøk snart over og man trenger ikke spise spise spise.. Jeg klarte ikke holde meg unna fristelsene, derfor er jeg glad for en ny start! Lykke til alle :)
Her har det også blitt mye utskeielser de siste par ukene, og jeg bestemte meg for å hoppe av da det ble for vanskelig for meg å gjennomføre. Men som sitert her slenger jeg meg med også fra januar av! :)
Hei.
Dette er mitt " første" forsøk på Ketolyse, etter en høst med mental forberedelse. Er i gang med trening, og er fornøyd med deg. Jeg vil i utgangspunktet ned 30 kg, men har delmål på 15 innen April.
Dette burde gå!
Jeg er med på 4. januarstart, burde man hatt en fast veiedag?
Noen veier seg hver dag og bruker gjennomsnittet.
Andre velger en dag i uken som "avlesningsdag" selv om de veier seg hver dag!
Noen klarer å holde seg unna vekta hele uken og stiger bare opp på den en bestemt dag i uken!
Du må nesten finne ut hva som passer best for deg. Noen kan bli så opphengt i vekta at de ret og slett blir deppa om det er litt opp en dag og da kan det jo være lurt å veie seg litt sjeldnere.
Veiing hver dag kan gi en pekepinn om hva slags mat som feks får deg til å samle vann.
Vil også anbefale nystartere å finne frem målebåndet. Måling en gang i måneden feks kan være en hyggelig overraskelse om vekta ikke alltid er like snill!;)
Jeg og begynner i Januar, og gleder meg. Har lest boka, likte den så godt at jeg leste den to ganger. Hehe :)
Jeg skal ned 40 kg, så en god del som skal av her og.
Men dette klarer vi folkens ;):p:p:p
Jeg starter opp igjen i morgen etter et langt opphold. Jeg har ferie en uke til og tenkte at det er greit å ikke være på jobb når alt vannet skal ut av kroppen. Det var et stort problem for meg første gang jeg startet for to år siden. Jeg måtte tisse noe helt sinnsykt mye. Men jeg er veldig motivert på å starte igjen.
Her og er det oppstart 4.januar! :D
Jeg gleder meg! Gikk på det en periode før jeg blei gravid, med godt resultat.. Så jeg gleder meg virkelig til å starte opp igjen!
Var ikke så aktiv på dette forumet sist, men ser for meg å bruke det mye mer denne gangen.. :D
Artig at vi er en del som skal starte opp i det nye året da.. :)
Tilbake igjen, kan man si. Gikk ned 27 kg på 7 mnd da jeg startet for litt over to år siden. Holdt vekta relativt stabil på noen kg i pluss fra det minste, men et meget crappy 2009 snudde visst den trenden.
Men, nytt år, nye muligheter :D
Og jeg skal ikke engang være snill jente for at det skal ordne seg, har jeg skjønt. Me like that :D
HEI, JEG BEGYNNER OGSÅ 4.JANUAR, OG JEG GLEDER MEG:-)
Jeg har prøvd loenge å slanket meg, men vekta rikker seg ikke. Jeg har i høst kommet frem til at kroppen min ikke er veldig glad i karbohydrater. etter å har googlet liee, lest forum, lest boka til Torkil og vurdert litt til og fra kom jeg frem til at jeg vil prøve ketolyse. ser det er veldig maneg gode resultat:-)
Jeg har 14 kg til BMI'en er normal, ønsker å gå ned 16 kg, men drømmer om 20. Målet er altså iallefall 14 kg. Så får vi se underveis. Det er jo 7 år siden sist jeg var rundt 70-tallet så jeg får se hvordan jeg blir og hvordan jeg trives. Leste i boka at det var lurt å ta et par kg ekstra, fordi det etter endt kur vil komme tilbake 2-3 kg, og det var helt normalt!
Skriver her svart på kvitt at eg blir me!:p
Fortsatt 10 kg igjen etter fødselen i februar.
Nå skal de vekk!! Gleder meg til å komme i gamle klær igjen:)
Jeg starter også når 2010 starter! Jeg har ikke helt bestemt meg hvilken diett jeg skal starte på, eller hva som passer meg best, men jeg starter i alle fall med lavkarbo.
Det virker som ketolyse passer meg godt, men jeg skal lese boka godt før jeg setter i gang.
1.januar skal jeg faste et par dager og rense systemet før jeg setter i gang med lavkarbo-livsstilen. Det blir spennende! :)
Enda ett "nyfødt" medlem her, som starter i begynnelsen av Januar :-)
Er nesten litt nervøs jeg.
Jeg har hatt veldig gode resultater av lavkalori og trening tidligere, og er av skolen som regner dette som den eneste "riktige" måten å gå ned i vekt på.
Frem til nå i alle fall.
Pang og plutselig skar kroppen seg, opp mange kilo, og ned en del i muskler.
Legen vil ha meg på lavkarbo, og ketolyse virket som det beste alternativet.
Så nå er startpakke i bestilling, pastabaking lagt på hyllen (som er litt synd siden jeg fikk ny pastamaskin til jul sukk) og jeg prøver å ikke rynke på nesen av alt fettet jeg skal spise.
Jammen godt det er slikt et positivt og aktivt forum å være med i!
32 kg på lang sikt, men har god tid, og håper på å komme tilbake til "sunt og variert med rikelig trening" når hormoner, insulin og vekten er under kontroll.
Det blir Ketolyse på meg :heia:
Jeg må bare bli ferdig med nyttårsfeiringa først.
Jeg har brukt desemberen til å finne ut hva lavkarbo går ut på og startet med Skaldemanns bok, Spis deg slank. Har også lest en del i Dr. Annika Dahlquists LCHF bok. De siste to dagene har jeg brukt på Ketolyseboka til Torkil Andersen. Jeg anbefaler deg å lese denne hvis du er nysgjerrig på Ketolyse/Lavkarbo. Dette er en lettlest og lettforklart bok med menyforslag og oppskrifter, som forklarer hvorfor dette kostholdet er så bra og hvordan det virker.
Hei!
Hiver meg med her! :D
Skal ned mellom 40 og 50 kg på sikt.. Er spent på hva vekta viser om ett år!
Gleder meg veldig til formen blir bedre og energien kommer tilbake!
Kanskje jeg bare skal bestille Torkilds bok med en gang løpogkjøp
Eg og begynne i mårå... Og glede meg te det... Eg ska ned i str. 38- 40.. Og det er en lang vei å gå... Men glede meg te å komma oppi de klæra eg måtte ønska- altfor lenge siå det... sukk....
Heisann.
Jeg har også tenkt å starte i januar,men trenger litt tid til å lese litt om Ketolysekuren i og med at jeg vet så lite. satser på å starte 4. Januar jeg også:)
Jeg henger meg på - 4 januar tror jeg er en god dag:-) må bare prøve å komme tilbake i normal døgnrytme og kutte gradvis ned på konfekt/karbokjøret nå disse siste dagene før jobb mandag 4de...
Litt trening skal jeg prøve å få til også, imorgen og søndag - når jeg tar bort all karbo vet jeg av erfaring at jeg får noen dager i starten hvor kroppen ikke orker trening, nemlig...derfor greit med noen skiturer nå som oppkjøring;-)
Lykke til alle sammen!! Nå gjelder det bare å få opp motivasjonen til max før mandag:p
Hei:)
Godt nyttår til alle sammen her ute!!
Jeg har vært her før, men ga meg ganske fort:(
SÅ nytt forsøk i år:o
Tenker jeg skal ned 25-30 kg, men Målet er å komme seg i størrlsen S og 34-36, er fra før Xl og 42/44.
Jeg starter Mandag 04.01.10,
så da ønsker jeg alle lykke til!
Da er det bare ett par dager igjen til oppstart, folkens. Siste sjans i dag (for oss vanlige dødelige) til å skaffe oss alt av mat og ting og tang vi trenger for å starte på mandagen. Selv har jeg nok av kjøtt og fisk i kjøleskap og fryser til å vare ut neste uke, lett.. Det jeg har funnet litt manko på, er fettholdige produkter. Majones/rømme/fløte er jo alle gode alternativer, og ost ettersom jeg har klart å lest meg fram til. Men store mengder av ovenstående blir litt kvalmt i lengden for min del. :) Så det gjenstår litt å se hva jeg klarer å rote fram. Bacon og egg blir min første frokost i morgen, og jeg regner med å faktisk hive det jeg har av karboprodukter i søpla, for å markere min egen stahet ovenfor meg selv.. hehe :) Jeg skal klare dette.. jeg MÅ....
Jeg både gleder meg og gruer meg! Jeg vet at dette blir et tøft kosthold, men jeg skal klare det! Det gjelder å finne noe jeg liker godt å spise og hive innpå med det! Jeg er ikke så glad i egg nemlig, så det blir spennende.
Tror nesten det verste blir å kutte all lett-brus (Pepsi-max!!) i starten...har lest så mye her inne om hvor viktig det er for å komme ordentlig igang å holde seg unna søtstoffer og all "uren" mat i starten.
Mao mest mulig rene proteiner og fett. Kommer til å slite ektremt med søtsavnet/pepsi max.. men skal klare det!!! Regner med det bare er en overgang på en ukes tid før kroppen tilvenner seg og aksepterer nye vaner - Håper det!
Jeg er også en januar-starter, jeg startet igår! :) (Tror det var en bedre løsning for meg...på mandag er det tilbake på jobb etter en lengre periode fri og da er det greit å være ferdig med det meste av karb-suget...)
Har gjort dette før (- 12 kg...blev så flott og fin atte! :D), så jeg vet at det virker, men et komplisert svangerskap, en god del latskap og masse søtt har gjort at jeg nå skal ned 16 kg! :rolleyes:
Har ordnet meg en MUP og gleder meg til å bli kjent med dere herinne!
Hei,
Ser at endel av januar starterne har vært i startgropa en stund nå men legger likevel onn en link til en tråd jeg har lagd med nyttig informasjon til nybegynnere på lavkarbo. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Jeg starter igjen på onsdag. Har vært i dette gamet før, og hadde også en tjuvstart i Desember hvor jeg gikk ned over 20 kg og 25 cm på 3 uker, så at man ikke går ned like mye i vekt i begynnelsen når man er 3.de eller 4.de gangs på ketolyse er jeg ihvertfall helt uenig i. Jeg har jo aldri gått ned så mye noen gang, men målet mitt er ikke å gå ned masse i vekt. Målet mitt er å holde vekta når jeg er ferdig...
Jeg melder meg også på her :) Begynner 4. Januar, og jeg gleder meg!!
Har prøvd ketolyse før, men måtte slutt på grunn av amming, men jeg vet i allefall hva som venter meg :D Skal ned 10-15 kilo, og det helst før sommeren!
Fryseren er full av kylling og fisk, og kjøleskapet fullt av egg, bacon, fløte og masse annet godt :)
Dette blir bra!!
Denne gangen skal jeg også holde meg HELT unna pepsi max og brøderstatninger i allefall en uke, og helst to. Sist drakk jeg mengder med pepsi max - men merket det var partystopper for min del ja..
4 januar har eg ventet lenge på!!
I dag har eg lest boken om igjen. Har ikkje BMI over 30... men 28, men prøver likevel! Eg er usikker på vekta så er usikker angående BMI. Skal veie meg på mandag.. Kjøpt badevekt, kjøkkkenvekt og eggkokar i dag:D
Dongeribukser kan eg bare glemme.. men kanskje ikkje til sommeren?? Motivasjonen er på topp iallefall! Og samboer blir me! Han skal ned fleire kg enn meg. Altså 20-25 kg. Eg har som første mål 10 kg. Det blir no nok med det tenker eg.. Får bare se kva vekta forteller meg på mandag! Mulig det blir 15 kg om eg har lagt på meg i jula:p Jo større mål jo meir motivert!
I dag handla vi masse som vi aldri pleie å handle. Og vi kjøpte IKKJE brød og karbo innhold matvarer.. deilig å få det i hus!
Egg, bacon, sukker erstatning, creme fraiche, cottage cheese, ost, div smøroster, osv osv. Lykke til alle sammen!
(skal lage lavkarbo ostekaker i porsjonsformer i morgen):)
Jeg begynte så smått i går, skal ned 10-15 kg som alle andre hadde det vært deilig om de var av til sommeren.
Har også gått på Ketolyse før, men måtte slutte pga. ekstreme kramper i leggene.Håper det går bedre denne gangen!
Vært til og fra siste året, gikk ned 8 kg i fjor. Trenger nye 8 kg nå. Gleder meg til følgende:
Klær som sitter bedre
Ansikt som smiler når jeg ser meg i speilet (det gjør det ikke nå)
Mer energi'
Mindre pms
Mer sexlyst
Bedre søvn
MER LYKKE...
Alt dette gjør et sundt kosthold med lite karbo for meg...
Slenger meg inn på denne tråden jeg også.
Er også en av de mange som starter opp 4. januar med ketolysekuren.
Synest faktisk det er bittelitt skummelt. Mange tanker melder seg, tenk om det faktisk funker, tenk om det er bare tull, tenk om jeg ikke får det til og faller i tilbake i gamle fristelser. Men, jeg prøver..:4klover:
Det funker det kan jeg love dere.
Vær sta som et h......
Et masse fett og drikk masse vann, er ihvertfall det som funker for meg.
Første 3-4 ukene er utfordrende, men klarer dere å være knallharde mot dere sjølv dei ukene så er det meste gjort, jeg føler nå at jeg har full kontroll på kostholdet mitt.
I jula har jeg vært litt mer slapp iforhold til å være i ketose (ca 14dager) pga mye famileselskap og kosa meg med vin, men har ikke lagt på meg. Føler jeg har veldig god kontroll på det jeg gjør i matveien, og tåler litt uskeielser uten at vekta flyr opp, men er viktig å komme inn en god matkultur fra dag 1 og holde ut dei første 3-4 ukene, klarer dere så ,blir 2010 et kanonflott år for dere.:)
Jeg starter på ny frisk i morgen. Begynte bra i begynnelsen av desember, men på julaften sklei alt helt ut. Og med juleselskaper, nyttårsfest og to bursdagsfeiringer, så kom jeg aldri tilbake til den gode rutinen jeg var inne i :(
Gleder meg til å komme i gang igjen! Det er så deilig når vekten går nedover, og man etterhvert ser forskjell på kroppen :)
Målet er å komme ned til ca. 60 kg, og veien er over 20 kg lang, så det er bare å henge i stroppen!
Hei, jeg kaster meg også på. Startet 2 jan og ser frem til å nå målet mitt på 65 kilo i år. Satser på Ketolyse, men kommer til å savne frukt. Lykke til!
Forresten kan noen fortelle meg hvordan man får lagt inn Ticker Factory på profilen? Har laget den, men er ikke så flink med data at jeg har fått den over på profil.
Jeg slenger meg med her. Startet 1. januar og har som mål 15 kg.
Lurer på hvor lenge jeg må holde på for å nå det?
Det er vekten jeg hadde før jeg ble gravid første gangen Sommer 05, så kiloene har sittet der en stund... Skal bli så godt om noen av de forsvinner igjen!
Hei!
Akkurat kommet fra ferie og skal inn i normalt gjenge igjen fra i morra.
Er dette rette tråden å henge seg på for hjelp, støtte og vektnedgang framover eller er det bare ketolyse som gjelder her? :D:D:D
Jeg er også ny her, og starter på Ketolysekuren i morgen. Så ja - jeg er med!
Jeg skal ned omtrent 50 kilo på sikt, og vet at det kommer til å ta tid. Dette er verd et forsøk siden jeg vet at et kosthold uten karbohydrater er bra for meg. Har gått ned en del kilo på egenhånd bare ved å kutte karbo i kosten.
Skal gjøre mitt beste for å holde deg med selskap her! :)
Hei hopp!
Jeg hiver meg med på bølgen jeg også.
Har et sterkt ønske om å komme med på to-sifret vekt. Det er 15 kilo dit, og det SKAL jeg klare!
Har et par venner som har godt på lavkarbo nå i et halvt års tid, og det er utrolig å se hvordan det har gått med de. Så jeg har bestemt meg for å prøve dette selv.
Har ikke fått så mye tid til å lese her inne enda, men ser ut til at jeg kan støtte meg på dere alle sammen i tiden som kommer.
Lykke til, alle dere andre som starter sammen med meg!
hei alle januar startere!!
jeg har lest på dette forumet i årevis, og er imponert!! Men har altid hatt en følelse av at dette ikke er noe for meg..?? Men når jeg leser om de gode resultatene, har jeg bestemt meg - jeg prøver!:p
Jeg har hodlt på i går løradag og i dag søndag, og er kjempemotivert. og veldig spent, er lissom for godt til å være sant.:o
Men er ganske mye med 15 gram karbo når de er i form av stort sett grønnsaker, spennende! Måler dere karbo i fisk, kjøtt, rømme og smør og??
Gleder meg til resten , og ønsker alle lykke til!!!
Og takk for et fantastisk forum, hadde aldri kunne tenkt ut alle matforslag selv uten karbo , kjempebra!!
Jeg er forøvrig 82,5 kg, 167 høy, 45 år, kvinne..:rolleyes: - og skal ned 15..
Da er jeg innveid, og ser at målet på 60 kg er 21,1 kg unna. Her er det bare å jobbe på :D
Startet (fri:))dagen min med egg og bacon frokost, og det var ikke dumt :) Regner med at dette stort sett blir frokosten min framover, pluss litt salat ved siden av.
Er dere flinke til å regne ut karboinnholdet i hvert måltid, eller tar dere sånn ca??
Jeg tar sånn ca i allefall :) Også regner jeg IKKE karber i egg, for det er såpass lite uansett (under 1 pr 100gram - og dette bare hviten...) Men alt annet måler jeg karber ja.
Jeg startet også dagen med 2 egg og bacon, men jeg vet jeg kommer til å bli utrolig lei av egg etterhvert... Men skal være flinkere å variere denne gangen. Har masse kylling filet i fryseren, og det går jo for tå ta opp å steke - så har man jo frokost (og salat da selvfølgelig)
:)
Tror nok det er lurt å ta med karboene i egg også, jeg kan glatt spise 2-6 egg pr dag og da blir det litt karber av det når man skal holde seg rundt 15 :)
Etter at et par venninner har hatt så gode resultater med kuren fikk jeg også lyst til å prøve. Kjøpte boka og begynte å lese litt her før jul, men fant ut at det var best å vente med oppstarten til etter jul. Så i dag er min første dag, og jeg skal ned 15 kilo ca.
spennende dette, er mange som er med!:)
jeg har gått ned 600 gr far lørdag morra til i dag mandags morra - synes d er bra jeg. Og formen er fin... mye energi egentlig ;) ;)
Har spist ein stor porsjon omelett til frukost og lunsj.
Ein lavkarbo fiskegrateng med brokkoli står i ovnen:D
Går overraskene fint! Sist gjekk eg på southbeach dietten og da ga eg meg etter 2 dager.. vart så svimmel og trøtt.. I dag har eg ikkje følt meg sulten eller noe! men prøver å spise kvar tredje time.
Veide 75.5 i morges, målet er 65! Så er bare å stå på!:)
Er lett å glemme seg.. skal til å ta noe som ligg i skape som pepperkaker o.l. hehe! men kjem heldigvis fort på at eg er på kur:p
Begynte i morres jeg også, og det har gått utrolig greit! Ingen problemer i det hele tatt.
Ble egg og bacon til frokost, salat med ostebiter og skinke toppet med majones dressing (majones, olje, pepper og litt sitron) også lagde jeg meg kylling marinert i kikkoman og litt sweet chili (så jo etterpå at det var endel kh i sweet chilien da men..) stekt på panne med brokkoli og blomkål+fløte. Ble SYKT godt - så skal ha restene av dette til frokost i morgen :)
Er i ketose allerede, så tror ikke den sweet chilien gjorde så mye skade egentlig :)
Er VELDIG løs i magen nå, så det renses godt opp i allefall hehe=)
Ja - og jeg var 78 kilo i morres - men så har jeg mens også da, og da øker man vel med et par kilo?! Jaja - tar det med på fredagens veiing i såfall :)
eg hive meg med.. startet jan09 og tok av 30 kilo til jul, med pause fra juni-sept...syns dette bare er topp!! ikkje sulten!! har spist masse i jula så 5 kilo pluss;( men d va jysla godt..
Gøy å se at vi er så mange, som starter nå! Håper vi alle klarer å holde oss i gang :-)
Jeg begynt på fredag, nå er jeg ør og svimmel, har vondt i leggene, merkelig smak i munnen, så alt er i rute her tror jeg :P
Brukte stix i kveld, og den ga godt utslag.
Er det noen som har funnet (i boka) noen guide for hvor mye fett vi skal spise?
Fekk rosa utslag på teststrimmelen i kveld. Har drukket mye vatn så får tru eg gjer noe rett:) Begynnte i dag tidlig. Det blir spennende! Første gang på ketolyse kur!
Dersom du spiser ca 18g karber, kan du spise 214g (80%) fett!
Det kan nesten ikke bli nok, faktisk! Tommelfingerreglen sier: Når du tror du har fått nok fett, ta litt til!:D
18g karber=3%
214g fett=80%
100g protein= 17%
Måles i energiprosent, dvs kalorier.
1 g karber=1g proteiner= 4 kcal
1g fett= 9 kcal
Jeg regner med at jeg trenger ca 100g proteiner fordi jeg veier litt under 90kg og er bare litt aktiv, noe som gir drøyt 1g protein pr kg. Veier du mer, eller er veldig aktiv, kan mengden proteiner økes!
Tusen takk :-)! Oversiktlig og greit.
Jeg holder meg på 14-17 gram karbohydrater (er helt i begynnelsen enda)
Så regner ut utifra 15 gram tenker jeg :-) enklest sånn.
Har sett så mange andre steder på forummet at karbohydrater skal være 5% av energiinntaket? skal det bare være 3?
Jeg fikk et tips i går om å øke fettinntaket ved å blande kokosfett (Cocosa) i te. Det smaker fortreffelig og merkes nesten ikke at det er fett :-) veldig bra!
Innkjøp av cocosa skal bli!
I dag har eg spist lite. 2 egg med 4 bacon og reke coctail. Skal snart begynne med middag. Den reke coctailen var KJEMPE god! Det var oppskrift på den i boka. :)
I dag er eg tung i hodet, bi smak i munn og hals og faktisk litt kvalm.. Håper dette går over! Svetten renner spesielt når eg går tur. Faktisk så har eg INGEN søstsug! Trur de var noen av tablettene som demper de? Er uvanlig meg å ikkje ha lyst på alt eg finner her i huse:p
Masse lykke til alle!
hei!
jeg er svært lite sulten, og er jeg det - er det ikke vanskelig å vente en time til jeg er ferdig på jobb :) haddde aldri gått før, haqdde spist halve middagen før den var ferdig...:o
Jeg laget ziggy lapper i går, men de smakte mye omelett, litt for mye.. kanskje jeg må ha på mere pålegg?? ble ganske fort sulten etter lunch, spiste en med majones, ost og skinke.. i morra skal jeg lage meg kylling salat med rømme dressing å ta med :D
og OBS!! OBS!! jeg skulle lage, og ble fornøys da jeg hadde revet ferdikjøpt ost i skapt - men i den var d 6 gr karber pr 100 gr!!!:(:( Jeg ble forskrekka, godt jeg leste på den først... de har vel tilsatt et eller annet..
jeg synes dette går smertefritt, litt "tung" i kroppen men ellers bra form. ikke merka noen ting.. blir nervøs for at dette ikke funker da ??:confused:
men skal nu veie meg på mandag igjen, det blir spennende. så har jeg gått ned er det jo rett.
Og jeg bakte store, luftige. lekre brød i går og spiste ikke en smule!! det er den verste fristelsen synes jeg, alt av brødmat og gjær bakst... men skyndtet meg å spise cc med rømme, druer og nøtter - nydelig!! da ble jeg veldig mett og brødet var ikke så fristende mer..
Artig å høre hvordan det går med dere andre..:D
ha en strålende tirsdags kveld, dette klarer vi!!:D
nei, vet at i druer er d mye karber, men lå lavt på karbi inntaket så tok meg noen druer som jeg skar opp i små biter..:)
syns det er vanskelig å komme opp i 15 gr karber?? eller er jeg helt ut på jordet?? Det blir jo ofte lite grønt til frokost, noen skiver grønnsaker, feks 100 gram salat til lunch og 1007200 gr til middag - og i kjøtt , fisk og melkeprodukter er det jo lite så hva gjør man??ligger ofte under 10 etter middag, og da mp en finne på noe lurt til kvelds?? merker jeg spiser mindre enn normalt og, er nok pga fettet - deilig mat :) laget feks sopp stung i går til middag, 4 stor champ og fløte - ikke mange karber,,,??:(
akkurat det synes jeg er vanskelig. men skal nu vie meg på manda sp får vi se.. har ikke stics, venter med det :)
Vil vel tro at det er en del sukker i druer og at det er grunnen til å styre unna... hva med litt frosne bær? Det er knallgodt, lovlig i begrensede mengder og sunt :D
Jeg begynte i går og har gått ned 1,8 kg på ett døgn! Vet at det bare er vann da men likevel.
Jeg gjør i hvert fall dette helt feil fordi jeg må lage maten jeg skal spise. Lagde omelett til frokost/lunsj, og etter det har jeg ikke spist. Kom hjem for ikke så lenge siden så har ikke kommet i gang med middagen ennå. I går spiste jeg et par fenalårskiver til lunsj og kylling og blomkål til middag. Det var alt. Er redd for å spise for mye karboer og for lite, for mye fett og for lite. Må lære meg hva jeg skal spise og planlegge sånn at jeg får laget maten når jeg har tid slik at jeg har til alle måltidene. Så har jeg kjøpt meg digital kjøkkenvekt for å kontrollere mengdene.
Da er dag 2 (to) snart over og det har gått overaskende greit. Merker litt til hodepine nå men får vel leve med det.
Dagens mat så slik ut.
Proteinshaken om morgen (vet jeg heller kan spise men har aldri vært noe til frokostspiser og prioriterer heller en halvtime ekstra med puta). Med fiberhusk i shaken holder den til lunsj på jobben.
Stor salat med ost og skinke på jobben.
Middag i dag ble litt ost og ferdig grillet kylling med bittelitt grønt til.
Kveld: Når søtsuget jager meg som nå tar jeg gjerne ett glass vann med fiberhusk i noe som fyller godt opp. Også ble det litt ost i tillegg.
Hva har dere andre fått i dere en dag som dette ?
I morgen tenkte jeg å kjøre samme løpet men å prøve en kyllingrett jeg fant på forumet her som heter Nannahs Hellmann-kylling sammen med jukseris
gammel "bruker" her inne. Gikk på ketolysekuren for ett år siden, og syntes det gikk greit. Etter en laaaaaang stopp på 8-9 måneder er jeg tilbake igjen og lurer på omjeg skal hoppe i det og ta en ny runde.....fortsatt mange kilo for mye som jeg vil bli kvitt....
Dag 2 nærmer seg slutten....CSI Miami og sofaen nå;)
Frokost: Omelett med bacon
Lunsj: Salat med egg og reker på jobben...og olje
Middag: Grillstekte kyllingfileter med pinjekjerner, squash - med olje, sitronpepper og lime...yummie:p
..også har jeg fått trent både yoga og spinning, spørs bare om jeg kommer i ketose snart og energien er brukt opp til i morgen (kjennes fortsatt helt greit!)
Lykke til videre til alle andre - veldig kjekt å vite at vi er flere :)
Er forsåvidt januar-starter, selv om jeg har tatt av nærmere 30 kilo før (det er vel feil å si at de har kommet tilbake, for det er vel noen nye kilo som skal tas av nå). Har god erfaring fra lav-karbo fra før av, og er optimist.
For meg er det ideelt å starte nå. Deilig å snu ryggen til julegodt og kakebokser. Etter å ha forspist seg i jula hvor det føles som at man velter seg fra bord til bord er det deilig å starte med noe helt annet. Ny frisk!:D
Godt å ha et par Babybel oster i veska nå...bare må ha noe foran Pc'n på denne tiden - og lenge til jeg skal ut i kald bil og kjøre hjem til middag:eek:
Jeg er en januarstarter, startet opp med trening og ketolysekosthold i går.
Fikk også en hyggelig overraskelse da jeg oppdaget at jeg på en eller annen måte hadde gått ned nesten 4kg i jula :)
120kg atm, og har tenkt meg ned til 100 i første omgang, uten noe spesifikt mål for når det skal skje - men det hadde ikke gjort noe om noe av det hadde forsvunnet til sommeren :)
Lykke til til alle andre!
Slenger meg på her jeg også. Startet mandag 4.januar. Har gått på ketolyse tidligere med gode resultat, men nå har jeg skeiet ut for lenge. Så derfor er jeg altså i gang igjen. Håper å ta av 10 kg, og at jeg kommer lett i ketose. Prøvde en 2 år gammel stick i går som ble svakt rosa, men har bestilt både nye sticks og tabletter. Pågangsmotet er hvertfall på topp. Og denne gangen skal jeg trene ved siden av, det gjorde jeg ikke sist. Så nå er det like før jobben er slutt og jeg skal rett på spinning :)
Da var jeg igang etter 2 dager med varetelling og håpløst rare spisevaner!
Har spist både omelett og fin kjøttmiddag med gode grønnsaker. Mett og god:)
Tror dette skal gå bra jeg!
Fint å lese om alle dere andre her inne også som har begynt med stort pågangsmot på nyåret:)
Lykke til og ikke gi dere!!
Ett lite spørsmål... Når dere snakker om at Pepsi Max for noen resulterer i mindre nedgang i vekt....gjelder problemet bare Pepsi Max, eller gjelder det all sukkerfri brus??:confused:
det jeg har lest meg til her inne - og også erfart selv tidligere, er at alle typer søtstoff bør unngås for ikke å rote til ketosen/stoppe vektnedgang. Spesielt viktig i starten for å omstille kroppen at man spiser mest mulig "rent"...dvs ikke masse kunstig (les: søtstoff) og mat erstatninger som Atkins-bars osv.
Dvs at Pepsi-max kommentarene nok gjelder annen lett brus også (ihvertfall i starten..sukk:(
Hei, jeg startet 2 januar. Skal ned 16 kilo til sommeren. Skal i bryllup i sommer hvor jeg planlegger å bruke en kjole som jeg kjøpte for 5 år siden, men aldri brukt, fordi den er for liten. Gjorde et forsøk på Ketolyse i sommer, men er nok mer motivert nå. :rolleyes: Lykke til, dette skal vi greie.
Jeg har min 5. dag i dag, og i dag har jeg hatt skikkelig hodepine ^^
Var litt uheldig med middagen også så ble litt lite av alt, men har fyllt på med egg, ost og litt salat i kveld så går nok så greit atte ^^
Jeg lager noe til frokost som moren min kalte "eggehakk" (og vi ungene "eggegakk") da jeg var liten. Du koker to egg til de er litt under hardkokt (smilende heter det visst) og moser dem med gaffel, sammen med litt smør og/eller majones og urter. Jeg blander det gjerne sammen med litt bacon eller pepperonibiter. Jeg lager all lunch og frokost ferdig kvelden i forveien og har i kjøleskapet, blir litt roligere morgener for meg da.
Varmer gjerne litt på eggehakken så den blir lun, synes det er best om morgenen :-)
Rågod Lasange med nesten 0 karber! måtte bare prøve den i kveld..supergod, og litt igjen til lunsj imorgen (selv om mann og barn var like begeistret, måtte stoppe dem;-)
Det kan ta opptil 4 uker før fettforbrenninga er igang for fullt, vekta vil variere fra dag til dag litt pga sykluser og ikke minst hva man har spist/ikke spist samt saltmengder etc :)
Tror du må smøre deg med tålmodighet og nyte alt det gode du faktisk kan spise og la kroppen få tid til å omstille seg, stress er vektstopper nr 1! :eek:
Heier deg frem videre vi vet du :D
Hei folkens.
Er dette en grei frokost?:
6 skiver bacon stekt i ekte smør (ganske små skiver), omelett av 3 egg, 2 ostechips, og alt dette toppet med hjemmelaget dressing (blanding: en hel majonestube og to greie skviser av sukkerfri ketchup + oregano og piri piri-krydder etter smak - brukte ikke hele greia selvfølgelig :)).
Når jeg legger inn alt jeg spiser på mat på data sliter jeg litt med å oppnå nok høy fettprosent i løpet av dagen, men dette virket som et "bedre" måltid.
Noe jeg burde droppe?
Snikveide idag :O Jeg har gått ned 2 kilo siden mandag!! Vet jo at endel av dette er vann da, men HALLO?? 2 kilo på litt over 3 dager!! SPRØTT!! Om det fortsetter sånn - da blir jeg overlykkelig, men det er vel heller tvilsomt hehe=)
Det er vel en del vann som mange påpeker, men det er fortsatt en fantastisk motivasjon for å fortsette å jobbe hardt - jeg har selv gått ned 1,2kg siden mandag, med denne dietten + trening - og er så FANTASTISK fornøyd med hvordan jeg føler meg..
Sover godt om natta, og føler meg opplagt om dagen - eneste ulempen er den milde hodepinen jeg har fått (som vistnok er vanlig?) og litt stivhet/legg-lårkramper..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.