Føler med folk som sliter med motivasjonen.Håper ikke jeg kommer til det punktet hvor jeg opplever stagnasjon. Guttungen hadde 1årsdag i dag, lagde bløtkake til gjesten og tok selv kun kaffe..
Har kjøpt meg bok i dag, GI-Null av Skaldermann.Nyttig informasjon om helse-Norge,karbohydrater og oppskrifter for ulike vektklasser.Det er motiverende å lese, føler at denne kuren(uten karbo) er veien å gå.Løp og kjøp..
Har savnet ketchup til noe mat. Kjøpte i dag Iduns ketchup uten sukker. Den hadde 7 karbo pr 100g..Må vel gå ann å ta et par striper på speilegga vel??? Innspill?
Og så flinke der som har gått ned 4-6 kilo er : DD
Skikkelig tantebesøk her i gården, småfysen, sur, trøtt og slapp mor..
Våknet i snøføyka uten kaffe imorges. Men, og mannen turte vel ikke annet.., det er jo krise om jeg ikke får kaffe om morgenen, kom med nystekte vafler med bacon på sengen, lagde kyllingfilet med blomkål og spennende carry/chili/knuste bacongull-saus til. Og, ikke nok med det, mannen stekte mer vafler nå og serverte med creme fraiche og lerum syltetøy. Så har det ikke så verst likevel : )
Bestemte meg for ikke å veie meg i det hele tatt nå i disse hufsete besøkstider, så lurer på om jeg har spist alt for mye vafler, ca 7 plater totalt, kanskje.. så veeeldig spent på mandag veiedag!
Da hjelper det litt å tenke på at jeg har trent 2 timer yoga, en time spinning og gått 12,5 km på voksenskitur i en eller hektisk arbeidsuke : ) Lurer litt på å lage treningsticker, men det tar vel en del tid..? Ser flere av dere har begynt med det.. hm..
Forresten fryktelig tungt å gå på voksenskitur "uten stopp" når jeg er vant til å gå med en på 2 og en på 4 med maange stopp.. Flere som har opplevd at muskelkraften ikke strekker helt til under streng ketolysekur? Eller er jeg bare i elendig ski med mange bakker-form??
Karissima: så i en annen tråd at du spiser Foseids brød. Det har vi og gjort i perioder, er jo gode og alt, men siden jeg startet nå i januar har jeg ikke spist brød i det hele tatt. Tror vektnedgangen blir noe saktere med de brødene, men vet ikke altså. Jeg raser jo ikke akkurat ned jeg heller ; ) Me
n, det er sikkert bra for magen for å si det slik ; ) Ikke gi opp, ok?
Og til dere alle, husk som noen kloke hoder sier her, at små oppganger ikke er fettoppgang, men kun vann og annet.
Og dere, tenk at det fortsatt bare er februar!! : DD
Karissima: så i en annen tråd at du spiser Foseids brød. Det har vi og gjort i perioder, er jo gode og alt, men siden jeg startet nå i januar har jeg ikke spist brød i det hele tatt. Tror vektnedgangen blir noe saktere med de brødene, men vet ikke altså. Jeg raser jo ikke akkurat ned jeg heller ; ) Me
n, det er sikkert bra for magen for å si det slik ; ) Ikke gi opp, ok?
Spiser ganske lite brød. Har nå begynt å lure på om jeg spiser for mye ost. Det har gått mye i nannas knekkebrød og pizzusnurrer :) Kanskje ost er partystopper for meg. Skal ta en uke nå uten disse to og se om det gir resultat. Begynner å bli ganske motløs nå må jeg si.:(
Har had mangel på motivasjon denne uken.. har ikke kommet meg i ketose siden jeg skeiet ut sist søndag med noen biter smash!
Har had mensen denne uken, så kanskje det har noen betydning å???
giiiiii meg motivasjonen tilbake si jeg bare;) hehe..
Har veie/måledag i morgen..GRUVER meg:(
3 dager siden forrige innlegg her! Hva skjer! er folk fortsatt her? Trenger dere!
Veiedag i dag ned 1,1kg, totalt 9,6 på 7 uker. Strålende fornøyd! Har bestemt meg for å kose meg litt på -10, men får vel heller fortsette med min daglige neve med St Michaels peanøtter..
hei christiano07!
du er ikke alene! jeg har nettopp hatt tidenes uke! jeg spiste kake to dager på rad og en hel pose med st michaels penøtter i helgen. alikevel gikk jeg ned 0,5 kg til veiedag som var mandag! har sniktitta på vekta og har fortsatt nedover:) så her er alt bare velstand:) ja... bortsett fra at jeg er blitt forkjølet da...
Bare litt opptatt av å føre opp hvor flink jeg er på treningstråden hele tiden ("Februartreningsutfordringen") Masse muligheter til skigåing nå med all snøen og litt vinterferiedager - sol var det ute idag også:stortsmil Superbra!
Vekta kjennes som den går rette veien - har stort sett gjort det til nå. Veiedag lørdag, så er noen dager til jeg får sett hvordan denne uka har gått (inkl tidenes sprekk sist lørdag kveld:eek: men tror det har gått greit!)
Wow så flinke dere er! He he gir meg ikke jeg heller (selv om tempoet er ca halvparten av deres;-);-)-lurer på om trikset er de nøttene??) Bare tilværelsen som er litt hektisk.. Har jo begynt å trene mer enn yoga, med bla spinning og ski, i hektisk pendlerhverdagmed 2 og 4 åringene mine. Puh! SÅ sprek, håper det hjelper på vekta snart da..;-) Tør ikke skeie ut en gang jeg..;-) bokser meg frem..
Vel, veiedag på lørdag, og jeg har jo ikke akkurat rast ned den siste måneden. Men nå er jeg under 80 og det er jo glimrende! Tar alle små seiere med meg, og så er jeg jo litt spent på neste uke, da... Her går det jo opp og ned i verden :). Jeg har nå holdt på i 8 uker, jeg har deltatt på flere seminarer, og vært i ketolyse hele tiden. Noe vin har det blitt, men desserter og pausebaguetter og frukt har fått stått i fred. Føler meg bra, og får masse komplimenter selv om vekttapet for min del ikke har vært overveldende. Her er det bare å holde ut!
[color=#000000][/color]
God ketolyse!
[color=#000000][/color]
04.01.2010 84,6 kg
11.01.2010 82.6 kg
15.01.2010 81.2 kg
22.01.2010 80.2 kg
29.01.2010 81.2 kg
05.02.2010 80.6 kg
11.02.2010 80.8 kg
19.02.2010 80.2 kg
27.02.2010 79.6
Spennende oppskrifter Kitt :):) Nå i kveld lagde jeg eggemelk for første gang. Litt sent utemed den:p Uten kaffe da det er kvelden og jeg er kaffevar mht nattesøvnen. Helt grei smak egentlig.
Kanskje det er denne som kan få det til å løsne for meg?? Har nemlig gått litt opp igjen denne uken, og i og med at nedgangen ikke er superrask er marginene små.. Noen som kan si noe om erfaringene eller evt. sammenhenger med lav nedgang og eggemelk??
Jeg er her fortsatt:) men som deg syns jeg det har blitt lite aktivitet på denne tråden etterhvert... og har derfor skiftet litt over til andre (som ned 5-kg til påske osv:D)
Er uikke sååå langt unna målet mitt nå, har begynt å introdusrere litt mer karbo gradvis, og har det helt strålende i (nesten)vårsola:)
Lykke til videre til dere som fortsatt er innom Januar-tråden!!!
jeg er her! men hvor er alle andre?
denne uken tok jeg meg en kosekveld og to. kjæresten skulle på fest så da prioriterte jeg sjokolade og potetgull. det fine er at jeg ikke gikk opp i vekt! men det skal bli en stund til neste gang uansett:) ned 0,3 kg denne uken. er fornøyd med det siden jeg totalt har gått ned 8 kg:)
Jeg brukte Kviteseidsmør - det eneste jeg hadde. Må få tak i usaltet - da blir det sikkert noe heelt annet! Lagde dobbel porsjon første gangen - for sikkerhets skyld - og det ble jammen i meste laget:eek::eek:;) Her er det bare å prøve seg frem - er ingen utpreget husmor..:p
[quote=Pandora;844440]Jeg er her fortsatt:) men som deg syns jeg det har blitt lite aktivitet på denne tråden etterhvert... og har derfor skiftet litt over til andre (som ned 5-kg til påske osv:D)
Er uikke sååå langt unna målet mitt nå, har begynt å introdusrere litt mer karbo gradvis, og har det helt strålende i (nesten)vårsola:)
quote]
Så godt å se at du er fornøyd og har landet det hele ganske så bra:D Grattis!!:D:D
Monicah - hva er du laget av da???:p Du raser bokstavelig ned samtidig som det virker som du skeier ut både titt og ofte. :confused: Utrolig bra da!!:D:D
jo det skal jeg si deg... i`m made of steel:)
nei, altså. på tirsdag som var så gikk jeg opp fra veiedagen mandagen fra 75,6 til 76. har lagt på 76 hele uken, helt fram til i dag. så ble veldig overrasket når jeg gikk på vekten idag ja!
men det jeg tror er avgjørende for vektnedgangen min er at jeg ikke stresser med maten i det hele tatt! har til dags dato ikke veid noe av maten, har ikke telt karbohydrater eller noe! jeg vet hva jeg ikke kan spise og ligger unna disse tingen etter best mulig evne!
jeg begynte på ketolyse 11 januar. siden den gang har jeg spist kake 1 gang, hatt en middag med ris (uhell) og spist sjokolade og potetgull nå i helgen.
Jeg kjøper usaltet på Rema, så det er ikke vanskelig å få tak i heldigvis!
Har kjøpt for å prøve meg på eggemelk, men har liksom ikke helt turt enda!:p
Takk for tipset Kitt:-) Må bare fortelle at jeg er på 80 i dag! 80,8 kg. Dette med vann og trening er det noe i, og nok fett altså. Tror ikke jeg stresser såå mye med maten, men ikke skeiet ut altså. Hilsen fra toget:-)
Med start 4.januar er jeg fortsatt her, og har tenkt å fortsette med det!
Dette kostholdet passer meg veldig bra, bortsett fra at jeg strever litt med treg mage..men det har jeg forresten alltid hatt.
:p
Blir nok værende her jeg også. Når jeg nå har sett hvilke gevinster jeg har fått av dette kostholdet er det utenkelig for meg å ikke fortsette med det :)
Er her fortsatt jeg og.Startet på 91,4 og er nede i 81,4. Håper å se 70 tallet neste veiing. Gleder meg stort til å ta fram sykkelen nå og ta noen langturer. Er veldig spent og redd for hvordan vekta vil være , når jeg har nådd måltallet mitt, og starter en hverdag med gradvis mer karbo..
Så flotte resultater dere har!Gratulerer! Har per i dag gått ned 4 kg siden 4. jan. Siste ukene har det svinget veldig, vært nede i alt fra -5 kg til -2 kg. Har en vannfull og dynamisk kropp som holder godt på kiloene. Lykke til folkens:-)
hvordan det går... hm. tryna noe kraftig ned i snopeskålen igår og kom meg ikke opp på flere timer! i løpet av de timene fikk jeg i meg sjokolade,potetgull, øl og bayleys... men jeg vil nå si at det var verdt det:) jeg føler meg ihvertfall veldig bra idag med et nytt pågangsmot og mye motivasjon til å fortsette:)
vektmessig så er jeg nærme -10 kg... men etter sprekken min og påsken som står for tur så er det mulig det kan bli en stund til jeg kan skrike ut gledesropet om at jeg har gått ned 10 kg:) men jeg har jammen god tid:) og så lenge jeg ikke stresser med dette så går alt rette veien:)
Hei.
Jeg er helt fersk i gamet, og hiver meg gjerne på denne karusellen. Er kjempelei av å veie for mye etter svangerskap og gotteri-spising. Har endret en god del fra før, men har problemer med å gå ned pga lavt stoffskifte i tillegg.
Alle gode råd mottas med takk :)
Jeg har vel gått ned 8,5 kg, så det spørs om jeg klarer 10 kg til etter påske. Men, det går jo saktere jo lenger ned man kommer, så man får bare se det positive i det ;)
Hei hei, jeg er her siden 8. januar. da begynte jeg med 97,7 . er per i dag på 86,5 Går veldig greit, har begynt å gå ned etter noen uker vektsstop (måtte kutte ut brøderstatninger). Det jeg savner mest- å spise så mye grønnsaker som jeg ønsker ( har lyst også på epler, kiwi og apelsiner :P ) Vekten er bare en pluss, det som gleder meg mest er at jeg ikke har hatt migrene på mer enn 1 måned og jeg har fått tilbake mensen !! (har pcos, hadde ingen cykluss uten p-piller)
Stille på forumet nå.Og det går stille med meg og.Har hatt en påske med små utskjeielser.Litt smågodt, et par grilla wienerpølser og peanøtter. Er ikke lett å la være. Hvordan går det med resten? er det flere igjen?
Er ikke noe flink til å komme innom denne tråden. Har jo ikke så mye å fortelle heller for det skjer ikke så mye med vekta. Noen få gram i uka
men så lenge jeg ikke går opp skal jeg ikke klage så mye :)
Lenge siden jeg har vært her inne nå, men jeg holder fortsatt koken. Med unntak av noen dagers utskeielse i form av store mengder Irish Coffee i vinterferien har jeg vært i ketose hele veien. Har gått ned 12 kg siden 7. januar og er veldig happy med det. Syns det går kjempefint, har aldri slanket meg så mye og så "lett" før"
Jeg har kun 0,5 kg igjen til mål!!! Fortsetter på dieten til 1.juli, da har jeg holdt på i 6 mnd, og så får vi se hva bonusvekttapet blir frem til det!
Hei, jeg er jente som blir 43 29/3 og jeg startet med Easylife mandag 31/1. Selv om jeg benytter annen måte å endre livet mitt på, håper jeg å kunne hjelpe/få hjelp på veien til et nytt liv i ketose-tilstand.
Ønsker alle lykke til, jeg skal ned 25 kg og er 164 høy. Jeg har 4 barn som skal følges opp (les kjøres og hentes alle verdens steder) og ellers har jeg sittet godt ned i godstolen foran tv.
Jeg er på 3. dag uten mat og det går veldig bra så langt. Trener på Spenst 2 ganger i uka hittil.
FEBRUAR-STARTER! det er meg det... oj oj oj det er mye å sette seg inn i og en mann som ikke forstår noe av dette!(kanskje fordi han skal slutte å røyke når jeg har nådd målet mitt)! Jeg veier 102 kg(men trur jeg må invistere i ny badevekt) begynte på 103...målet mitt er å gå ned i 85 kg i første omgang, jeg har ikke noe problem med å være aktiv når jeg først kommer meg ut! men jeg eeeelsker sjokolade!!!! men jeg er begynt, og det er noe bare det!!!!
Bare hyggelig!:)
Selv med 3års fartstid hender det jeg roter fælt for å finne ut av ting her noen ganger!:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.