< Tilbake til oversikten

Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

ned10kg:) sa for siden:

Kjempe bra at dere har gått ned!:D Kg er jo kg så det kan dere bare vere fornøyd med! Samboer kom og vekte meg i dag for han hadde veid seg. Hadde blitt 2 sifra siden mandag! hehe. Altså gått ned 2 kg!
Eg tørr ikkje å vege meg... ikkje før... i morgen eller mandag.. veit ikkje når eg skal ha vege dag enda;) I dag har eg spist lavkarbolapper med pålegg til frukost.. mmm!

Moira sa for siden:

Føler meg også helt TOPP!! Magen er flat og fin (har ingen plager med luft o.l lenger) og jeg har det virkelig supert :) Det eneste jeg sliter litt med kjenner jeg, er at jeg veldig ofte blir veldig sulten på kvelden, men da har jeg jo i grunn brukt opp alt av karber - så DER sliter jeg litt - men det går seg nok til etterhvert :)

Idag har jeg spist lapper til frokost, også blir det middag nå. Da blir det biffstrimler med sopp, litt løk, bitte litt mais og bernaise saus på. Lager etter pakken jeg, selv om det er litt mange karber i den:) Jeg trives best på litt over 15 karber, så da bryr jeg meg ikke så veldig om det blir litt over :) Sjekker at jeg er i ketose OFTE, og har ikke vært ute av den i det hele tatt siden jeg startet opp nå - så da er det jo greit :)

Hodepine eller svimmelhet har jeg ikke merket noe til denne gangen heldigvis :) Håper jeg slipper også, for det er så ekkelt :S
Det eneste jeg merker er at jeg må tisse HELE tiden, men det er jo kanskje ikke så rart når jeg drikker mellom 3 og 4 liter vann hver dag :)

Lizza sa for siden:

Jeg har faktisk gått ned 2,2 kg siden mandag og da har jeg gått opp 400 g fra i går. Det må skyldes saltet for det var i hvert fall ikke for mye karb. Heller alt for lite.
Har ikke merket noe særlig i dag, men de første tre dagene hadde jeg press på hodet/ var svimmel. I går var jeg også varmere enn vanlig. Var i ketose tirsdagskvelden. Har bare målt da.

Calvin1009 sa for siden:

Hvor ofte veier folk seg egentlig her ?

Satser på å veie meg en gang pr uke og ha fast veiedag på mandagsmorgen. Sånn som denne gjengen her:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30049

Ut fra hva jeg tror og selv erfarer så varierer vekta mye i forhold til når man veier seg på dagen - og i forhold til hva man har spist og lignende.

Troverdige resultat får man vel når man veier på samme tidspunkt med samme "forarbeid" hver gang.

Eller tar jeg helt feil her ?

streber sa for siden:

tror nok du har helt rett i det ja.Slipper masse unødvendige nedturer om man ikke følger med på hver eneste svingning i vekten:)

kveita sa for siden:

jeg har og gått ned 2 kg siden lørdag, veide meg i går. Det er jo 400 gr pr dag!! - DIGG!!:) :)
spørs om d fprtsetter slikt, men er jo en fantastisk motivasjon. Har og gått 1/2 - 1 time hver dag og er i bra form. Bruker ikke sticks , så vet ikke om jeg er i ketose. Tenkete å se hvordan vektnedgangen fortsetter, og fortsetter den orker jeg ikke stics.. bruker dere andre det??
Ellers er dette ikke vanskelig synes jeg. var sugen på søtt i går. men tok noen bær som jeg varmet i micron, spiste m hakkede mandler og creme freich - godt og mettende! :)
Har en grusom hodepine i dag, så trimmen må jeg stå over, men motivasjonene er på topp!
:) klemz til alle. stå på! ;)

kveita sa for siden:

Enig! :Dmåtte bare veie meg for å se om jeg var på rett vei. Leste ei her som gikk opp i vekt, og da hadde jeg blitt depa! skal og veie meg på mandager tenkte jeg, ellers blir d bare stress. Må bare tåle at en ikke alltid går ned, og ikke gi opp. kroppen må omstille seg, og jeg satser på å leve med lavkarbo ala Fedon når jeg er fornøyd med vekta, så det er ikke noe poeng å hive inn på gærne karbohydrater om en har en dårlig dag.. Er en kunst..:p

Lizza sa for siden:

Jeg veier meg hver dag, men jeg regner med at det er mest nå i starten når jeg er på det ivrigste. Tar ikke så alvorlig hva vekten viser da siden de største variasjonene er vann. Vann ut av kroppen og vann inn.

Moira sa for siden:

Jeg veier meg alltid naken om morran før jeg har spist noe som helst. Er det som jeg tror blir mest rett i allefall;)

Og jeg har veiedag på fredag - men idag ble det litt før hehe=) Så spent om jeg hadde gått ned noe :)

søt uten sukker sa for siden:

sukk..jeg har ikke gått ned noe enda...begynte på mandag..:(bør nok ikke veie meg så ofte...

Kanel_i_kursiv sa for siden:

Jeg veier meg med wii-fiten hver dag, men bryr meg ikke om hva som står der. Har bestemt meg for at jeg legger sammen på fredager og ser hva ukesresultatet blir :-)

Veiedag i morgen tidlig faktisk, da skal jeg legge sammen og se hvordan den første uken har gått :-)

Janevel sa for siden:

Dette er tredje dagen min på ketolyse, og jeg har vært i ketose i to dager allerede :)
Måtte snike meg på vekta idag da... 1,1 ned! Vann sikkert. Men jeg er strålende fornøyd!
Heia oss! :D

Pandora sa for siden:

Har ikke veid meg enda..men prøvde stick for å se om jeg var i ketose idag - men ikke noe utslag! ..og jeg som har vært så flink:mad:

Holder ut, føler meg bra - skal klare dette!

Charlott sa for siden:

Sikreste tiden å måle på er 2 timer etter siste måltid :)

Første uken over, og jeg har gått ned 1.7 kg/1.8 kg,
Må vel si meg fornøyd med det i grunn :-)

karbo-jenta sa for siden:

ny jeg også ja :-) så ny at jeg ikke skjønner hvordan dere får inn denne kurve fra thickerFactory....... How????
ellers har jeg kjøpt boka av den svenske legen Annika Dahlqvist : Guide til LCHF

Erika sa for siden:

Jeg hiver meg også med! Har gått på ketolysekuren to ganger, med veldig bra resultat. Har gått ned 10 kilo siste året med vanlig lavkarbokost, og nå satser jeg på ketolysekuren for siste innspurt (vel, nesten 12 kilo ned er vel ikke helt innspurt) ... Startet mandag, og har snikveid meg, men jeg veier meg på mandag offisielt. Jeg varierer så veldig fra dag til dag, så det å veie seg hver dag for meg kan bli en nedtur. (første snikveiing var i overkant bra, så jeg tør ikke stole på at det er resultatet mandag).

Bindi sa for siden:

Jippi i dag har også jeg gått ned, tilsammen 1,6 kg! Veide meg litt senere på dagen i dag enn hva jeg vanligvis gjør. Men det kan ikke har gjort det store utslaget.
Nå skal jeg på trening :)

1.8 kg har eg gått ned siden mandag:D Korleis endrer ein tickeren? Får ikkje det til:confused:

¤Lene¤ sa for siden:

Etter en bra start på mandag og bursdag på tirsdag med kake :mad: føler jeg at jeg har hanglet meg gjennom uka. Har i tillegg vært syk, og da forsvant lysten på lavkarbomat. Likevel må jeg ha gjort noe riktig, for stixen i går kveld var rosa, og vekten i dag viste 800 gram mindre enn på mandag. Jeg skal jo egentlig ikke veie meg annet enn på mandager, men denne uken ble jo plutselig litt annerledes enn planlagt.

Nå har jeg akkurat spist frokost, noen timer seinere enn vanlig. Laget pannekaker av 2 egg, 2 ss creme fraiche og litt purre. Som pålegg hadde lagde jeg skinkerøre; strimlet skinke, creme fraiche, pepper og litt paprika. Det blei skikkelig godt :) Oppskriften fant jeg i denne bloggen lenabeatrice.net/ Mange gode ord og oppskrifter fra en dame som har vært utrolig flink :D

HURRA!!!!
Etter 5 dager med usikkerhet, og sikker på at jeg gjør noe feil, har jeg nå i kveld sjekket stix`n..Den var mørk rosa!! Jeg er i ketose:D:D:D

Multi sa for siden:

Hei

Jeg vil også gjerne med. Var lit treg i avtrekkeren og kom ikke i gang før i går. Vat av tidliere erfaring at jeg blir litt skapp i starten så det var greit å legge d en til helg. Ikke noe slapp enda - kan det komme av at dette er førsta gang jeg prøver Lavkarbo uten å sulte meg samtidig. Denne gangen satser jeg på å tøre å røre fettet. All ny dokumentasjons har overbevist meg om at kanksje ikke er så usunt som jeg er brystforet med.

kjør på med fett.Det er IKKE farlig;) men kan nok bli litt slapp likevel når kroppen blir helt tømt for sukker. Om et par dager merker du det nok. Men det er jo bare et tegn på at kroppen er på vei over i ketose:p

Kakemor sa for siden:

Jeg er helt ny med ketolysekuren, startet 4. januar i likhet med mange andre her. Godt å vite at vi er mange i samme båt!
Har fått mange ekstra kilo å bære på de siste 6-7 årene, og trenger en total endring som kan bedre helsen og selvtilliten min.
Så langt er jeg positivt overrasket over kuren; har fort merket nedgang i appetitt, og koser meg med maten. Det eneste jeg sliter litt med så langt er den vanndrivende effekten av kuren, håper det gir seg...
Ser allerede nå vektnedgang pga væsketapet, det er motiverende! :)

Kitt sa for siden:

Her er en fin oppskrift på ticker!:)

Kitt sa for siden:

Du klikker på tickeren din, går til Edit/update, legger inn koden din, endrer tallene og klikker Next! Ikke noe mer!!!

Når du neste gang ser et innlegg du har skrevet, skal tickeren ha endret seg. Det syns liksom ikke med en gang!:p

Bindi sa for siden:

Første uka er over for meg, ned 1.7kg og det er jeg fornøyd med ;)

lilja74 sa for siden:

Hei, jeg startet så smått 01.01.2010 og fortsatte for fullt 04.01.2010 og har hatt en nedgang på 3 kilo allerede, dette er jo bare sinnsykt bra konsept :-) Og samtidig ett veldig logisk konsept. Lavkarbo rocks! hehe

Lizza sa for siden:

Jeg har også gått ned tre kilo siden mandag. Veldig motiverende :)

karatekid sa for siden:

Måtte snikveie meg i dag før trening, ned 2,1kg! Startet forrige mandag. :)
Er så fantastisk fornøyd med både nedgangen og hvordan jeg føler meg, opplagt og mye mindre trøtt når jeg står opp - er også blitt kvitt den milde hodepinen jeg hadde de første dagene!
Eneste ulempen er at jeg måtte gå ned i kg på alle øvelser på styrketreningen pga stivhet, men det er VEL verdt det! :D

Multi sa for siden:

Jeg starte ikke før på torsdag. Har vært i elendig form i dag, men ikke noe utslag på sticksen. Hvordan opplevde dere det ?
Er så usikker på om jeg gjør det riktig. Følger ingenting helt slavisk, annet enn kh under 20

Det er heeelt vanlig de første dagene. Karbo abstinenser..Kroppen din driver å tømmer lagrene, og man føler seg ganske slapp og sliten før det snur og man føler seg super bra igjen..Bare hold ut! Et par dager til og du får utslag tenker jeg;)

Bindi sa for siden:

Hvor får dere sticksene fra? Jeg var på alle apotekene i byen i går, ingen hadde.
Meny var helt skrapa for ketolyse-tinge.

100g ned i dag og :)

Katteeier sa for siden:

Ned 2.8 kg denne uka! Hurra!
Har tisset noen veldig disse dagene, og var i ketose på dag 2. Måler med sticks innimellom for å sjekke at jeg gjør ting riktig, og det ser lovende ut.
For første gang i livet trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg spiser ost og bacon....det er merkelig hvordan man er skrudd sammen. Det var HELT surrealistisk at jeg skulle kjøpe kremfløte og seterrømme på butikken...jeg som alltid har handlet det magreste som finnes!
Kroppen kjennes så utrolig mye bedre allerede nå.
Jeg er spent på fortsettelsen, men nå er jeg i hvert fall kjempefornøyd!

Pandora sa for siden:

Dag 7 allererede jo:-) dette virker jo bra...ikke lyst på hverken karbohydrater eller Pepsi-Max mer nå!

Susi sa for siden:

Startet sist mandag, har gått ned 4 kg og er ganske fornøyd:D;)
Sliter med slapphet ennå, vet ikke om jeg gjør noe feil? Har blitt litt syk:mad:så det kan jo være grunnen.

LYKKE TIL VIDERE DERE:p

:klem:

Max sa for siden:

Jeg har ingen vekt jeg da.. Bruker egentlig mammas til å sjekke, dit skal jeg om to uker. Blir nå spennende å se om det går av noe eller ei. Kjennes ut som et par bukser er ørlitt mindre trange, etter nesten 14 dager siden ny start.

Blid sa for siden:

Akkurat samme som meg:):) 2,8 kg. Sikker bare vann, men uansett gøy!Er fryktelig slakk / trøtt i kroppen og har litt vondt i magen, men ellers bra.
Stå på alle sammen. ;)

Er det vanelig å ikke komme seg så mye på do i starten? Har tisset mye, men det er det hele... Hva mener dere andre??

Kitt sa for siden:

Hva spurte du etter på apoteket, da?
De du får kjøpt der heter Keto- Diabur 5000 og skal være å finne på de fleste apotek. Brukes jo av diabetikere egentlig!

Kan også bestilles på ketolyse.no

Husk at sticksen skal brukes om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid for å gi mest mulig riktig resultat!:D

Lizza sa for siden:

De jeg har heter ketostix og er kjøpt på apoteket.

Bollemor sa for siden:

Hei:)
Hadde veiedag fredag jeg.. og vekten viste minsus 4 kg!!!
Syns det var mye.. så tørr ikke å endre tickern min enda:P hehe
MÅ vent til neste fredag for å se om det kan stemme;)

¤Lene¤ sa for siden:

Første uke er gjennomført. Ble litt treg start med bursdagsfeiring og sykdom hvor jeg ikke orket å tenke over hva jeg spiste, men på torsdag var jeg i full gang. Resultat etter uke 1 er minus 1,9 kg, og jeg er veldig fornøyd :D

I dag skal jeg også komme i gang med trening igjen. Det blir nok deilig, selv om det er litt tiltak i begynnelsen. Er såkalt støttemedlem på treningssenteret her, så nå må jeg gjøre noe med det. Satser også på å prøve skiene litt denne uken, nå som temperaturen på østlandet har steget litt :)

Ha en flott dag allesammen :D

Erika sa for siden:

Første offisielle veiedag, og 2 kilo ned første uke! Jeg er veldig fornøyd, selv om vekten på onsdag sa et enda mer smigrende tall :). Her er det bare å fortsette!

kveita sa for siden:

Hei og god formiddag :)
Nå er jeg klar for en ny uke, det går fortsatt bra, er mett og god..:) men sliter med slapphet, tung i kroppen og "treg"... spiser ikke noe tikskudd, må jeg det?? men må jeg bestille ketolyse tabletter elelr kan jeg kjøpe sink, magnesium m.m på apoteket her?? noen som vet??
Jeg har forøvrig gått ned 3,7 kg!! - og er strålende fornøyd!
Ha en fin uke alle sammen, stå på!
. :D

Charlott sa for siden:

Flott at det går bra og at motivsjonen er på plass! :D
Vil anbefale deg å kjøpe tablettene fra Ketolyse.no, der er alt du trenger og det blir billigere enn å kjøpe dem enkeltvis fra helsekost/apotek :)

Mumse sa for siden:

Det har gått veldig bra denne uken, er i ketose og har gått ned ca 2 kg. De siste dagene har det stått stille, og i dag er jeg veldig svimmel. Noen som vet om dette er vanlig. Ellers føles alt veldig bra :o)

Første uke overstått folkens! :D
Eg veier meg fredager. Så blir spennende å se da!:)

gøran1979 sa for siden:

Bestilte ketolyse-boken idag og er motivert til å begynne et "lettere" liv!! Møtte en gammel kollega idag som har gått ned 17 kilo på dei første 100 dagane! Va litt sjokk og sjå kor forandra han var!! Eg er ca 113 kilo og 178cm og har som mål og komme meg ned mot 90,men drømmen er å sjå 80-tallet! Gleder meg til å begynne så snart boka kjem i posten..:-)

Engelen sa for siden:

Første veiedag i dag, og ned 1,6 kg denne uken. Jippi det går rett vei!

Sessaen sa for siden:

1. januar er min starte på ketolyse dag! :) Jeg er spent og grugleder meg litt! Er spent på hvordan kroppen min blir i denne "tilstanden" og om den kommer til å gjøre godt for mitt lave stoffskifte. Ønske mitt er å gå ned 13 kg slik at jeg kommer innenfor normal BMI. Eller det vil si at jeg ønsker å gå ned til min idealvekt. Jeg er en lav jente, på bare 160 cm. Vil gjerne ha tilbake form og figur :)

Ønsker alle lykke til med vektnetrapping og god helse! :D

Monicah sa for siden:

eg blir motivert av å lese denne tråden! dere er jo så flinke alle sammen! eg begynte på mandag og gleder meg veldig til veiedagen å sjå om eg får til dette!

SuperMamma sa for siden:

Da har jeg holdt på i 10 dager og tatt av 3,5 kg. Er så fornøyd! Ikke er det vanskelig heller. Blir flinkere og flinkere til å kombinere dette med samme maten som resten av familien spiser. De andre får litt mer enn meg da gullrøtter i woken og nudler eller ris som jeg står over. Nå har jeg 10 kg igjen, og det er vel de som blir tøffe. Men dette opplegget klarerjeg :-)

Pandora sa for siden:

Dag 9 allerede:-) kjennes fortsatt helt fint..ikke sulten, sover godt...ikke problemer med magen ene eller andre veien..godt humør:D

Mye god, sunn mat. Kjennes som sukkeravhengigheten er borte nå - men vet det er for tidlig å feire helt enda - sies at det skal minst tre uker/21 dager til for å få "et nytt liv" dvs kutte en avhengighet og inarbeide nye vaner.

Skal ned 10 kg, ganske sikker på at noen er borte allerede og kjenner det på klærne - men vi har ikke vekt som funker! .. må kanskje skaffe meg det, eller dra til mamma og veie meg..

Uansett har jeg vedlig tro på 2010 :-) :-) sola skinner og salaten i lunsjen smakte kjempegodt idag (tunfisk, stekt blomkål og Squash, issalat, litt tomat, feta ost..mye olje)

Vanilia sa for siden:

Jeg slenger meg også med her! Jeg har slitt med overvekt i alle år, spesielt ille ble det etter at jeg fikk barn i 2001. Har prøvd "alt" - Grete Roede, diverse suppe- og fastekurer, Nutrilett, Vektvokterne... you name it. Hver gang har jeg gått opp alt sammen + litt til. Så leste jeg en inspirerende artikkel i Bedre Helse om en dame som hadde gått ned 46 kg på 9 mnd med hjelp av lavkarbo/ketolyse og oppfølging av ernæringsekspert Dr. Med. Sofie Hexeberg. Jeg bestilte time hos Sofie Hexeberg over nyttår, hun var kjempebra! Kom med mange innspill og forslag. Jeg ble veid og målt, og tok en masse blodprøver, også fikk jeg med meg boken "Spis deg ned i vekt" av Sven Sture Skaldeman som hjemmelekse. Har lest den fra perm til perm og er kjempeinspirert!

Begynte på lavkarbo (under 20 gram pr dag) torsdag 7. januar.
Jeg er 1,60 høy og 1. januar veide jeg 96 kg. Det er 4 kg mer enn da jeg gikk gravid i 9'ende måned. Føler meg helt forferdelig og ser ut som en tønne. Mitt langsiktige mål er å komme ned i 65 kg, altså ca 30 kg ned.

Ketolysedietten passer meg ypperlig. Har aldri vært spesielt glad i hverken brød eller poteter egentlig, man spiser det vel mest fordi man er "opplært" til det. Nå går det i egg og bacon, tunfisk med fetaost og egg, stekt kjøttdeig med masse ost og løvbiff med gorgonzola. Er i ketose (siden i går) og har gått ned 600 gram siden torsdag.

Blir spennende å følge dette forumet og dere andre som er på denne dietten :-)

tb2003 sa for siden:

Hei!

Jeg er også ny i januar, og har som hovedmål å få kroppen min i bedre form, for å minske helseproblemene mine (har PCOS, sliter endel med betennelser i muskler og ledd, og ønsker å bli gravid igjen). Håper selvsagt også at vekten vil bli betraktelig redusert (-10-15kg).

Jeg har satt meg mest inn i Atkins, men har ikke helt klart å finne forskjellen på Atkins og Ketolyse....(har lest endel på nett, men ikke lest boken til Torkill som mange nevner her).

Jeg begynte søndag, og idag er det tirsdag. Jeg synes det er VANSKELIG, og har søtsug til tusen, men er def. mest mentalt. Har bare lyst på det jeg ikke skal ha. Det vanskeligste for meg er faktisk drikken, veldig vanskelig å bare drikke vann. Brus er greit nok å gi opp, men melk sliter jeg med. Har klart å holde meg sterk (i 2,5 dag-WOW ;-)...men blir lettere når jeg merker positive endringer på kroppen.

Kjøpte ketostix idag, men skjønte ikke helt hvor jeg skal ligge henn for å være i ketose.... Skal stixen kun vise "negativt" for at jeg er i ketose?

Lykke til allesammen :-)

peruvian sa for siden:

Hah, jeg selv gikk ned 2 kg etter bare sofaligging, godteri- og matspising. Hvordan er det mulig?! Jeg klager ikke nei! :D

Lizza sa for siden:

I dag var det første gang at jeg ble satt på prøve. Det var en anledning der det ble servert både iskake, formkake, julekaker og -godter. Det var ikke så veldig stor prøve da for jeg var ikke spesielt fristet av noe av det. Det verste var å være "prippen" og ikke skulle ha noe. Det var heldigvis bare ei som satt ved siden av meg som spurte hvorfor. Ingen andre reagerte.

Jeg tenker i grunnen ikke på de tingene jeg ikke kan spise. Savner det ikke. Og det er etter bare litt over en uke :)

Kitt sa for siden:

Dersom det er fargeforandring på sticksen, er du i ketose!!!
Viser den "negativ" er det negativt!:D Dvs at det er ingen(negativt) ketoner i urinen din!

Mål med sticksen om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid. Da kan du være mest sikker på at resultatet er riktig!:ja:

Altså: alle utslag er utslag! :heia:

Du trenger ikke bare drikke vann, da! Selv om det er det beste/sunneste!
Melk utgår, men kaffe/te, litt lett- brus eller sukkerfri saft etc går også an!

Designeren sa for siden:

Heisann!

Jeg startet på mandag. Jeg må innrømme at jeg har gjort dette før, og at det er veeeeldig lett å falle tilbake til gamle vaner igjen... Grunnen til at jeg startet nå, er at jeg har 10-15 kilo jeg skal bli kvitt. Dette kostholdet er helt ypperlig for meg, da jeg ikke er veldig glad i brød og poteter. :rolleyes:

Det eneste negative med denne dietten er at man går rundt og lukter sprit - hvertfall jeg. Det er prosessen i kroppen som gjør dette og min samboer bemerket det allerede i går (etter 2 dager!!!) :eek:

Jeg har brukt deler av dagen i dag til å sjekke litt oppskrifter o.l. Må si folk her er flinke til å dele med seg av gode råd :)

Så da "snakkes" vi vel her inne?

klart vi snakkes! Godt å kunne støtte og hjelpe hverandre:)

Monicah sa for siden:

Du trenger ikke bare drikke vann, da! Selv om det er det beste/sunneste!
Melk utgår, men kaffe/te, litt lett- brus eller sukkerfri saft etc går også an![/quote]

kan en bare drikke LITT lett-brus? eg drikke sikkert fleire liter for dag...

Kakemor sa for siden:

10 dager på ketolysekuren nå, og jeg er kjempefornøyd :D Har gått ned 3,8 kg til nå, sånn uoffisielt, og begynner å komme forbi den verste tissetrangen (mest plagsomt om natta!). Så det innledende væsketapet er kanskje snart forbi. Føler meg aldri ordentlig sulten, og er overrasket over at jeg kan gå så mange timer uten å spise. På et vanlig kosthold ("før") ville jeg ha følt meg kjempesulten og helt skjelven hvis det gikk for mange timer.

Var ordentlig kvalm dag 2, men det gikk heldigvis over til dag 3. Lett trening på treningssykkel har gått veldig fint til nå, bortsett fra at jeg ikke har trent siden lenge før jul, og blir ganske så øm i rumpa... :o

Pandora sa for siden:

Dag 10 snart over:) Var skikkelig slapp idag..men leste at bringebær hadde lite karber og kjøpte meg det og spiste en håndfull - mmm nydelig godt:p

Var det jeg trengte for å komme meg opp av sofaen og trene ikveld:D

Blid sa for siden:

:cool: Jeg er så stolt i dag! Jeg har vært på kurs med jobben i 2 dager på hyttetur. Og hva gjør man på hyttetur?? joda, man griller pølser, spiser godterier og drikker usunne ting (les øl ol) som ikke akkurat er musikk i ketolyseører... Men det gikk så fint!:):) Med litt planlegging med eget brød og omelett med meg hjemmefra så klarte jeg å unngå alle fristelser.
Tok med baconcrisp som snop og et par lavcarbøl, Er fremdeles i Ketose og er kjempeglad for at det gikk så bra:)
Så ikke få panikk for store sammenkomster med mat, bare planlegg litt på forhånd!
Ser det er mange som har vært kjempeflinke! Supert alle sammen og velkommen til alle dere andre nye her inne:) Stå på!
har veiedag på mandag, men har tenkt å veie meg i morgen tidlig bare for morro. Er kjempespent;)

lynmamma sa for siden:

Jeg startet på mandag 11.01.10 og nå er jeg klar for en endring! Jeg spiste lavkarbo og gikk ned i vekt for ca to år siden, så ble jeg gravid og spiste "normalt" frem til ammingen var unnagjort. Gutten vår ville ikke ha mer like før jul, så da så jeg en gylden mulighet til å starte på ny frisk når det nye året kom. Jeg prøver å holde meg unna karbohydrater fordi jeg reagerer veldig på det. De karbohydratene jeg får i meg er i all hovedsak fra grønnsaker og salat. Gleder meg til mandag, som er veiedag :)

¤Lene¤ sa for siden:

Uff i dag hadde jeg en kjedlig start på dagen. Jeg gikk på vekten, selv om jeg egentlig ikke skal veie meg før på mandag. Den viste +400 gram ift til vekten på mandag :mad: Og jeg som følte at dette gikk så bra. Har vært i ketose litt over en uke. Denne uken har jeg kommet i gang med trening også. 1 time spinning på treningssenteret på mandag og litt over 1 time på ski i går.
Noen andre som har hatt det sånn??

Håper på bedre resultater snart. Jeg skal hvertfall ikke gi opp så lett.

Vanilia sa for siden:

1 uke har gått, og vekten viser -2,8 kg. :heia: Absolutt ingen tegn til ubehag, jeg fråtser i god mat (egg, bacon, omelett, laks, makrell, biff med kryddersmør og stekt kjøttdeig med ost) og rekker ikke bli sulten før neste måltid. Spiser 3 måltid om dagen, frokost, lunch og middag, og drikker MASSE vann. De første dagene var jeg fysen på noe på kvelden, da tok jeg ostesticks med spekeskinke rundt. De siste dagene har jeg imidlertid ikke hatt behov for noe på kvelden. Ketostix'en viser mørk lilla, altså helt ytterst på skalaen. Jeg lurer på hvor lenge man kan ligge på det nivået? Jeg følger Sten Sture Skaldemans metode, som i praksis går ut på å spise naturlig mat, spise når man er sulten og ikke spise når man ikke er sulten, selv om klokken tilsier at det er lunsj. Må si at å gå på vekten i morges ga meg et skikkelig kick, måtte gå på flere ganger for å sjekke om det virkelig var riktig! :ja:

Charlott sa for siden:

Helt normalt at vekta kan svinge! Måler du deg? Slett ikke uvanlig at vekta svinger mens cm måla krymper :)
Greit å huske på at kroppen ikke er en maskin vi kan programmere til å bare gå nedover og at det er flere ting som spiller inn. Feks mens-syklusen, litt mye saltmat so binder vannet, litt mindre ut ved dobesøk osv ;)
På meg går gjerne vekta ned i rykk og napp... ligger stille/går litt opp og plutselig detter jeg ned ett par kg. Kroppen er en finurlig ting ;)

Bollemor sa for siden:

Noen her ute som har veie dag på fredager??:)

Lizza sa for siden:

Jeg har :)

Bollemor sa for siden:

Så bra.. da snakkes vi i morgen:)

Jeg har også, veldig spent. Andre uka mi ferdig i morgen :-)

Designeren sa for siden:

Jeg satser på veiedag på mandag :)
Da er det lettere å være flink i helgen selv om man skal bort f.eks. Hvem vil vel at vekta skal gå oppover? :p

Bollemor sa for siden:

Joda, sant det.
Men jeg tenker slik at viss jeg har vært flink før helga. Så holder det motivasjonen oppe i helga oxo;)
Sånn at jeg ikke går på en sprekk:D

Kitt sa for siden:

Jeg er bare litt forsiktig så jeg ikke får en eller annen på nakken!;)

Neida, men dette har vært så mye diskutert her inne og vi er ikke akkurat enige, for å si det sånn!:rolleyes:

Jeg kan drikke litervis med Cola Zero og likevel gå ned, andre tåler ikke noen form for søtstoff uten at vektnedgangen stopper opp og noen vil rett og slett ikke putte sånn gift i kroppen sin.:eek:
Noen mener også at det opprettholder søtbehovet/-suget om man bruker mye søtningsstoffer!

Så dette er nok noe du rett og slett må finne ut av selv!:p

4me sa for siden:

Jeg er tilbake jeg også.. Med 6 nye ekstra kilo på faktisk. sukk

Bindi sa for siden:

Hallo! I dag viste vekten min +600g :(

Max sa for siden:

Mamma skal ta med vekta si i helga, så da får jeg nok veid meg. Og jeg skal nok kjøpe min egen også, så jeg kanskje får litt oversikt ja..

Men ellers går det bra med mat, bare litt lei av å lage, men det er ikke maten sin skyld, det er hverdagen som bare er litt slik for tiden ;)

Monicah sa for siden:

jammen bra at eg kan drikke cola zero så lenge eg går ned i vekt:) for ellers hadde eg hatt litt problem me å gjennomføre det her! så enn så lenge, så fortsette eg å drikke så mykje eg vil:)

max, eg for min del e heilt avhengig av å ha ei vekt i hus! det gir meg en bekreftelse på at eg gjere ting rett/gale. så d må du få i hus så fort som råd:) men godt du har en mamma som stiller med sin:)

Bindi: det kan like godt snu seg til -600 imorra... en må ikkje være lei seg for oppgang, det går ofte like fort hin veien og:) har du en fast veiedag? korti begynte du?

Bindi sa for siden:

På lørdag er det 14 dager siden jeg begynte.
Jeg veier meg hver dag, vet at det ikke bra. Men liker å ha kontroll..

Pandora sa for siden:

..og jeg har fortsett ikke vekt! Men kjenner meg veldig bra, sticken er rosa - og idag har jeg mye mer energi enn igår:) vasket huset og trent 80 minutter:uskyldig:

Frokost: Omelett med bacon og litt salat
Lunsj: Løvbiff med stekt squash m. muskatnøtt..+ enda litt mer salat
Middag: Stekte kyllingfileter med guacamole

mmmm...har det jo slett ikke vondt:spisesnak

Monicah sa for siden:

bindi: eg og veier meg kvar dag, vanskelig å la være! har hatt nedgang kvar dag utenom 1 då den sto stille. men eg har bare holdt på sia mandag og då... så eg har go tid:) men mandag e tallene som teller. resten av veka når eg vege meg så e d bare for å ha litt kontroll:) lørdag va en smart dag å begynne!

åh...i dag blir det hjemmelaget sjokoladeis til dessert...nam! har ismaskin og mannen har laget en softis variant her som bare er heeelt fantastisk..:Dikke verst å kunne kose seg slik og likevel gå ned i vekt:D

Saine sa for siden:

Hei!

Er ny her jeg gså. Begynte første mand i januar. Har bare hatt en veiing og gikk ned 1.5 kg første uka. Er fornøyd med det. Spent på neste veiing, har spist litt mye mandler denne uka.:o

Maja sa for siden:

Jeg starter også i disse tider. Har levd på generelt lavkarbo en stund, men med noen få "sprekker", der jeg har spist brødskiver med søtt pålegg fy-fy. Jeg har ikke vært i ketose og har nå en glidende overgang til LCHF-kosthold. Kan vel egentlig si at jeg begynte skikkelig fra i går, fordi jeg inntil da har vært veldig forkjølet og natthosten lot seg bare stoppe av store doser fishermans friend.

I går spiste jeg mat med en del mer fett enn jeg pleier og vekten viser 1 kg opp fra i går til i dag. Jeg er jo ikke i ketose enda og det er kanskje derfor det slår så kraftig ut på vekten. Forventer å miste en del vannvekt de neste dagene, ettersom glykogenlagrene tømmes.

I neste uke regner jeg med å være helt restituert etter den harde og langvarige forkjølelsen jeg har hatt. Og da kommer jeg forhåpentligvis i gang med trening igjen.

Jeg skal ned minst 10 kg, helst 15. Min BMI ligger nå på 27-28. Jeg har høsten-09 gått ned 17-18 kg, hovedsaklig på EasyLife. Jeg er strålende fornøyd med det jeg har oppnådd så langt, men håper på å få en BMI innen normalområdet. Jeg vet ikke hvor mye man skal styre etter BMI, for den kan være litt misvisende. Før brukte jeg str 48 i bukser, nå bruker jeg str 40/str M, men er likevel overvektig i følge BMI. Jeg er så glad for at jeg nå kan kjøpe klær i "vanlige" butikker igjen. Men jeg ser jo i speilet at jeg fremdeles er lubben, spesielt på midten, og det håper jeg å få gjort noe med fremover.

Lykker til, alle som har startet opp nå i disse tider!

Maja sa for siden:

Fikk ismaskin til jul, men har ikke prøvd den enda. Har du en oppskrift å dele?

Cambeth sa for siden:

Jepp, jeg er også en januar starter. Begynte mandag 11/1, og det er første gang jeg prøver Ketolysekuren. Dette blir spennende :eek: Skal forsøke å gå ned 12 kg innen 1. juni, så jeg er klar til bikinisesongen, he he :cool:
Jeg er også en sånn joggebuksefan, og har også et mål å gå å kjøpe meg noen nye klær etterhvert. Og noen som ikke er så store kanskje...
Masse lykke til iallefall :goodluck:

Monicah sa for siden:

no har eg utslag på stix og den umåtelig fæle ånden e på plass! då veit eg ihvertfall at eg e på rett vei:)

Maja sa for siden:

Sjekket nettopp urinen min, og stix'en var overraskende nok rosa. Jeg har ikke hatt den obligatoriske hodepinen enda, som jeg alltid pleier å få når jeg har spist minimalt med karbo og kroppen kvitter seg med vannvekten.

Jaja, da er jeg i ketose litt før jeg trodde. Supert!;)

Erika sa for siden:

Bytter veiedag fra mandag til fredag, derfor kommer oppdatering i dag. Gått ned 1,4 kilo uke to, og jeg er helt i ekstase. Bruker normalt sett å stabilisere meg på 0,6 etter første uka. Nå har jeg hivd i meg litt ekstra cocosa, kanskje det er det som har gjort susen? Håper det går bra med dere andre, god ketose-helg!!

Lizza sa for siden:

Jeg har også veiedag fredag og jeg har gått ned 600 g siste uke. 3,6 siden forrige mandag :)

tangoto sa for siden:

Hei dere!

Jeg er også ny her og startet 4. januar med startvekt 85,5. 8 dager etter veide jeg 83,6. Har bestemt meg for å ha veiedag på mandager. I morges kunne jeg ikke dy meg og har gått opp til 84 igjen.

Lurer på hvordan det er med gresk salat? Elsker det og lagde en stoor bolle i går som jeg fordelte på et par måltider og frokost i dag... Kanskje ikke lurt med såmye oliven og tomat? : /

Vet ikke helt om det er generell minimalt men mer enn 15 lavkarbo ogmaks 24 karbo jeg holder på med, eller om jeg er i ketose og kan kalle det ketolyse. Tenkte jeg skulle klare meg uten stiks, men kanskje lurt å kjøpe likevel?
Elsker lavkarbomat og har tidligeree gått ned 12 kg på det kostholdet (spisdegslang med Foseid). Nå skal det bli en livsstil uten ett eneste unntak, og jeg lager maten selv.

Er spent for skal på langhelg til svigers med ungene - og håååper jeg klarer dette før veiing mandag.

Ellers startet jeg med yoga i går kveld og det var så deilig!!

Lykke til alle sammen : )

Pandora sa for siden:

Masse lykke til tangoto :goodluck:

Jeg syns personlig det er veldig motiverede med de stiksene...drøyde litt før jeg kjøpte dem denne gangen (begynte 4. Jan..), men nå måler jeg om kvelden - veldig kjekt å se de er rosa, da vet jeg at jeg spiser rett:spisesnak

..og Yoga er superdeilig! skulle gjerne gjort det hver dag..men må jo skifte på med litt kondis-trening osv..

Cristiano07 sa for siden:

Startet med Ketolyse-kuren for 10 dager siden, og gikk ned 3,7kg første uka.Var strålende fornøyd og er livredd for at vektreduksjonen skal stagnere...Så da bestemte jeg meg for å starte med aktiv trening(sykling) ved siden av. Veide 91,4 kg da jeg startet og har et mål om å komme meg ned på 75 kg. Frokost har som regel vært omelett, egg/bacon eller 2 lavkarbo (1gram pr skive) brødskiver med skinke og majones- det samme til lunsj. Middagen har vært kylling eller biff med ulike varianter av broccoli og blomkål.
Hvordan tolker jeg urinalstixen? Jeg har hørt at så lenge den viser utslag, så er det greit(min er ganske lilla hver dag)?
Har savnet snacks og har funnet Kim`s Baconcrisp(gullpose) med 0 karbohydrater..Er det greit å spise 1 pose i uka?

Kitt sa for siden:

Velkommen og lykke til!:D

Utslag er utslag!:heia:
Helt på det mørkeste kan bety at du drikker for lite!:eek:

Baconsvor er greit som snacks, syns jeg. Sammen med en rømmedipp blir det jo en masse ekstra fett også.
Noen sier pass opp for alt saltet, andre mener det kan bli for mye proteiner.... En pose i uke er helt ok om du tar salt og proteiner med i betraktningen!

Monicah sa for siden:

no har eg nettopp prøvd rømmegrøt, oppskrift fant eg her inne. den va heilt nydelig! kan absolutt anbefales! spise fenalår til:)

Bollemor sa for siden:

Hadde veie dag i morrest, MEN nedtur... opp 1 kg fra forige uke!! :(
Har brukt sticks hver dag.. og da har den vist rosa.
Så skjønner ingenting jeg:(
Må vel bli enda strengere med meg selv da.

Forresten, har gått til innkjøp av vitaminer i dag.
Noen som vet om SPEKTRO multivitaminer er like bra som de på ketolyse.no?

Maissa89 sa for siden:

Jeg startet også 4 januar. Mitt mål er ikke så stort, men det er hvertfall å gå ned 7 kg. Drømmen er 10, men det får vi se etter hvert:)
I morgen skal jeg veie meg, så da får vi se om jeg har blitt noen gram lettere. Da jeg ikke har sååå mye å ta av regner jeg ikke med en ekstrem nedgang, men bare det går nedover er jeg fornøyd! Og i morgen starter jeg trene også:D

-800 gram denne uken. Gjekk ned 1.8 kg forrige veke.
Er eg på riktig veg.. eller virke det som om de er noe eg må kutte ut?
Vet ikkje kva som er normalt å gå ned?

Kitt sa for siden:

Slapp av, du er på rett vei så det holder!!!:heia:

Det finnes ingen fasit for vektnedgang, da!
Det er så mange variabler at det ikke går an å lage noen uke-for-uke-nedgangstabell!
Hvor mye man veier i utgangspunktet, hvor mye man skal ned, hvor gammel man er, hvor mye/ofte man har slanket seg før, hvor mye vann man har båret rundt på, hvor man er i mens- syklus(for kvinner, da:p)........

Det man sier, er at for at både hodet, kroppen og huden skal holde følge, er 0.5 - 1.0kg pr uke et flott vekttap!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.