Hei!
Jeg er helt ny her på forumet og dette er første gang jeg skriver noe her.
Har lest mye både her og andre steder på nettet om ketose og ketolyse, og tenkte at dette kan virkelig være noe å forsøke for den "håpløse" kroppen min. Jeg har nemlig prøvd ALT for å klare å gå ned de siste 10-12 kiloene jeg ønsker å gå ned, men vekta står stille.
Jeg trener ganske mye, og liker det veldig godt. Men pga av en operasjon for en ukes tid siden kan jeg ikke trene så veldig mye nå. Jeg går forholdsvis sakte på elipse maskinen jeg har hjemme i 30-45 min hver dag.
Liker godt å trene styrke, men det må jeg vente ett par uker med før jeg kan begynne med etter operasjonen.
Forrige torsdag 21/1 begynte jeg på ketolysekuren. Kom fort i ketose ( bruker stix) og syns det faktisk går overraskende bra med maten mtp at jeg ikke kan spise de vanlige knekkebrødene mine til frokost og lunsj som jeg nesten alltid gjør ellers.
Har gått ned ca 2 kilo siden jeg begynte og er VELDIG fornøyd med det mtp hvor kort tid jeg har holdt på.
MEN....
Jeg har en vekt hjemme som viser fettprosent/muskel masse/vann innhold i kroppen/ metabolsk alder/hvile metabolisme osv osv... Jeg begynte å sjekke denne for 3 kvelder siden, fordi jeg er veldig redd for å gå ned i vekt, men da miste muskler og ikke fett. Det er jo ikke det vi vil!!!??
Derfor tenkte jeg at jeg skulle "teste ut" denne kuren, ved å bruke vekta i tillegg for å sjekke hvordan det går med fettprosenten, muskelmassen min etc da....
På to dager har jeg GÅTT NED 1,3 % i muskel masse og ØKT fettprosenten min med 1,4 % !! HJELP!!!
Dette er da vel ikke riktig når man er i ketose?!
Noen som har erfaring / vet endel om dette som kan hjelpe meg her?
Hilsen er veldig frustrert nybegynner som er litt redd for å fortsette på denne kuren nå!!
bao79 - Dette var skremmende! :eek: Det står iallefall i Skaldeman's bok at når man er i ketose brenner man FETT - ikke muskler! Jeg håper inderlig det stemmer! Skal på kontroll hos legen min 4. februar, og da veier jeg meg på en slik vekt som viser fettprosent og muskelmasse. Er veldig spent på resultatet!
Hurra, Hurra!!
Deilig å være på ketolyse kur, og det går så bra som jeg har lest og hort om!! :) Var veldig spent, men tenkte det er verdt og prøve - og det virker!!
Jeg har holdt på siden 4 januar, med en kjempesprekk på sist torsdag, men henta meg inn igjen og godt er det. Jeg måler aldri m stics, men følger ellers alle råd. Jeg sku ikke veie meg før mandag men måtte årøve i dag, da jeg følte meg "så tynn".. hehe :d
Og jeg har gått ned 4 kg, enda jeg gikk litt opp med den sprekken + at jeg har pms..! kjempefornøyd....
Kanskje jeg for en gang skyld i livet klarer å gå ned ALT jeg vil, og forhåpentligvis bli der..!!??
Veiedag i dag.. 3 uker siden start.
Første uke -3,7
Andre uke -1,2
Tredje uke-1,0
Totalt 5,9 Startet på 91,4 og er nå på 85,5.Bestemt meg for å kutte ut den daglige veiingen og er fornøyd hvis jeg går ned fra 1/2kg til 1kg i uka.
Var på Harrytur i går.Holdt på bli fortvila da jeg pluselig var skrubbsulten..Hva kunne jeg få tak i?
Ble en halv Cæsarsalat på MC`Donalds, det var kjedelig salat..
Kunne jeg kjøpt et par cheeseburgere og hivd brødet??
Endelig ferdig med pms! (5 dager forsinket..men idag fikk jeg endelig mens) Måtte lage meg Nannahs gode vafler med cc og noen friske bringebær som litt trøst idag, men det er jo lov:)
Tror nok jeg tåler litt karber og fortsatt går ned (ihvertfal oppimot 30/dg), hvis jeg trener bra og holder meg aktiv. Veiedag fredag, så får jeg se om den følelsen er riktig.
Har ellers gitt meg litt med de sticksene for ketosemåling. Står så mye her inne om at det ikke er en nødvendig sammenheng mellom utslag på den og vektnedgang...også ble det litt pes å huske på hele tiden;) Slutt på evig matsug/søthunger er vel beste indikasjon på at dietten funker.
Var du på Nordby?
MAX har faktisk lavkarboburgere hvor du får hamburgeren i salatblad i stede for brød!:D
Men jada, du kunne ha kjøpt cheeseburgere og kastet brødet, eller pølse i papir eller gått i en ferskvaredisk og kjøpt noe kylling eller kjøtt feks.
Alt for å unngå å kaste seg over et eller annet man så absolutt ikke skal ha!
Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. :sint: Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler. :(
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne. :krangle:
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?:)
Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???
Jeg er litt usikker på hva hun er uenig i, om kuren virker eller om hun mener den er feil måte å gå ned på. Jeg vet jo at kuren virker for meg, ved at jeg føler meg bedre og aldri gått så mye ned i vekt på andre kurer. Det kan hun argumentere så mye hun vil i mot. :)
Ellers tror jeg at denne uken ikke vil gi de store resultater (men det kommer seg sikkert), snikveide meg i dag, og jeg har gått opp fra forrige uke. Har ikke gjort så mye annerledes, kan ha blitt for mye nøtter, og må redusere inntaket. Får se i morgen på offisiell veiedag. Det går helt greit å følge kostholdet, har vært ute med jobben (spiste kyllingsalat og scampi), besøk hos venninne som serverte nystekte boller (!!) og jeg knasket litt nøtter, og takket nei til pizza som var bestilt. I motsetning til forrige gang jeg gikk på kuren, så sier jeg nå at jeg går på den. Så får de heller synes det er en rar kur... Mange tror jo ikke på at man kan spise det vi kan og fremdeles gå ned. Sees i morgen til veiing...
Hei hei! Eg starta og i januar - 5. januar. Kjekt å ha fleire å "prate" med som er i samme situasjon.
Eg gjekk ned 4,2 kg. første veka, så trudde eg vel at eg kunne eta litt forskjellig av det som står i oppskrifter her inne, og gjekk litt opp igjen. Men i dag viste vekta -5 kg. Eg er fremdeles på ei vekt som eg har hatt i svært lang tid, og trur liksom ikkje heilt på vektnedgangen før eg går forbi dette. Har variert mellom 116 og 120 i mange år, så når eg bikker under 116, då er det liksom på "ekte". Ein får ein del sånne forestillingar, det sitte i psyken. Men ellers er eg svært fornøgd. Er sjelden irritabel og svolten, det er bra.
Får 2 kg rockering i posten i dag, sånn som er ruglete inni. Er det andre som har erfaring med det? Ellers skal eg begynne å gå tur igjen. Var flink før, men no har eg hatt mange late måneder...
Lykke til alle sammen! Gleder meg til ein slankere versjon av meg sjølv utover våren og sommaren!!
Ja, da... Veiedag i dag, og som fryktet, var vektens tall ikke helt der den skulle. Jeg har gått opp 1 kilo fra forrige fredag... Vel, skal prøve å kutte nøtter, har ellers ikke gjort noen endringer fra de forrige ukene. Det kan være at cocosa-inntaket gjør noe, men her er det bare å brette opp armene og fortsette!
3 uker på diett og ned 5,3 kg. Er kjempefornøyd! Gikk ned veldig mye den første uka, deretter har jeg gått ned ca 100 gram om dagen. Fortsetter det i dette tempoet skal jeg være nede i 75 kg til sommerferien og DET kan jeg leve med :-)
Det er tydeligvis ikke bare jeg som er "nyfrelst" og på ketolysekuren! Rett etter nyttår hadde jeg en lang prat med en kamerat som har holdt på med først lavkarbo- og så ketolysekuren i ganske mange kilo - og tenkte at DETTE kan jeg også klare!
Så de første to ukene i januar brukte jeg til å trappe ned på karbohydratene - og prøve å se om jeg kunne "klare meg" uten brød, ris, pasta og alt det der. Ettersom det gikk så bra, satt jeg skikkelig i gang mandag 18. januar. Det er ikke så veldig lenge siden, men jeg føler at det går veldig greit hittil!
Har funnet en artig App til iPhone som hjelper meg å telle både proteiner, karbohydrater, fett og kcal - slik at jeg sørger for å få i meg ganske riktige mengder av alt. Appen heter "Shape Up!" og er gratis - jeg synes i alle fall det er veldig greit å ha en sånn til å hjelpe meg, så jeg slipper å regne ut alt mulig rart!
Har lagt meg på et nivå hvor jeg spiser rundt 80-90 gram proteiner, 80-90 gram fett og under 15 gram karbohydrater til dagen. Har ikke turt å prøve ketostixen enda, men har dem stående i hylla - sammen med de tre forskjellige pilletypene anbefalt i "Slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen. Neste uke skal jeg nok tørre å prøve stixen, tenker jeg!
Men - jeg har et spørsmål til dere litt mer "garva" ketolyseslankerne. Jeg har lest side (og tråd) opp og ned for å finne ut om det er SKADELIG for kroppen på noe vis å trene hardt / lenge på ketolysekuren.
Jeg var ute på en 2,5 timer lang skitur i dag og brukte ifølge pulsklokka mi rundt 1500 kcal. Jeg spiste 3 egg og 70 gram bacon til frokost - og 15 mandler underveis. Synes turen gikk kjempefint - og føler meg frisk og rask etter turen også.
MEN jeg vil jo ikke at det skal skade meg eller kroppen min på noe vis... Er det noen som vet?
Jeg VET at man ikke skal veie seg hver dag, men gjør det likevel. Og vektnålen viser stort sett alltid 100 gram ned fra dagen før. Men i dag viste den 600 gram ned! Hurra, jeg er så glad! Hadde som delmål å gå ned 6 kg til første kontrolltime hos legen torsdag 4 februar, og da er jeg jo nesten helt i mål allerede!
Jeg måtte på vekta i dag også, bare for å sjekke om vekttapet fra i går var tilfeldig og forbigående, og da hadde jeg gått ned ytterligere 800 gram! :w00t: Hallo? Nesten 1,5 kg på 2 dager! Og jeg har spist akkurat som før og drukket masse vann. Kanskje ikke i går, da drakk jeg mest hvitvin.. hehe.. Totalt har jeg nå gått ned 6,7 kg siden 7. januar. Det er jo helt fantastisk - aldri opplevd noe lignende! Og i dag får jeg nøklene til min nye leilighet etter over 3 måneders venting. :spent: Hurra så glad jeg er :-)
SÅ VANNVITTIG BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror jeg har lest ett sted at man dagen etter en kveld med alkohol som regel har gått ned litt. hmmm....får en til å lure på om man skal ha alkohol hver dag?? haha :p
veit at det ikke er noe å satse på det der altså;)
MEN det er mange som opplever å gå ned litt etter en kveld med alkohol. Det som igjen er litt dumt, er at det man har gått ned kommer på igjen i løpet av dagen. Jeg tror kanskje grunnen til at mange går ned litt, er fordi man går så utrolig mye mer på do en vanlig.
Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som går ned etter en vinkveld, men det er nok et bevis på at vi fungerer ulikt og tåler ting ulikt ;)
Jeg for min del får plussvekt i 2-4 dager etter vin-inntak :o
Jeg gikk faktisk ned FEM kg i sommer, etter en kveld med mye vin og lenge siden sist... Med min vanlige nedgang skjønte jeg at noe var ravende gal, og det viste seg å være ekstremt vesketap. De var tilbake med et par venner inne kvelden kom... :o Men ganske sært å gå ned 5kg og opp igjen nesten 7 på under 24t!
Nå har jeg hatt en ny veiedag etter min andre uke på ketolyse kuren, og du kan si jeg er mildt sagt fornøyd!
Etter å ha gått ned 2kg i jula(?!?!?!) med bare godmat-spising ble jeg veldig optimistisk, og det hadde jeg grunn til! Status så langt på ketolysekuren:
Uke èn - ned 2.5 kg
Uke to - ned 1.9 kg
Da er det bare å ønske alle en riktig god uke, så håper vi på en ny positiv veiedag på søndag neste helg! :D:D
Jeg gikk ned 2 kilo fra fredag til lørdag, opp nesten 3 på søndag, og så stod det tilnærmet stille i to uker... Sånn har det vært begge de to gangene jeg har drukket alkohol etter oppstarten på ketolyse, så nå får det bli leeeenge til neste gang :p
Tenkte å oppdatere litt her jeg også. Skrev jo en tråd her om vektoppgang på 1.2 kg på bare noen få dager hvor jeg lurte på om det kunne være vann pga mensperiode, men hvor jeg var usikker da jeg ikke vet om man får slike perioder når man har P-stav. Vel, det var sannsynligvis vann for vekten begynte å gå ned igjen dagen etter og innen veiedagen min på torsdag nå som var så hadde alt sluppet i tillegg til 800 gram.
Men idag har jeg gått på en liten smell da så nå er sannsynligvis ketosen min røket! :nedfor: Jeg har måttet redusere på fettet på grunn av at jeg hadde diare hver dag, og jeg spiste ikke sååå mye fett altså. Men jeg klarer bare ikke å sitte sånn hver dag. Så idag har jeg følt meg totalt uthungret, og resultatet ble altså at jeg ga etter for suget og spiste en del jeg ikke skulle ha gjort. Håper bare at jeg er på rett kjøl igjen i morgen, og er veldig spent på hvor stor oppgangen blir denne uka på grunn av sprekken min. Det finner jeg dog ut om 4 dager! :eek: :p
Hei ikke lest alle mld her men ser d går litt opp og ned hos andre og. Opp 1,2 her, og d på veiedagen! Ikke gjort noen unntak, men kanskje 1,5 rødvin på jobbsem torsd og ost, baconc. og en del lavkarbo røvin fred er skylden? Veier meg om 1-2 dager jeg.. Hvor viktig er ketol.tabl? Hadde ik. de men 3 andre lign. bokser som glemte igjen hos svigers på Lillehammer.. Stå på videre folkens-jeg gir mg ikke;-)
Vet ikke hvor viktige de tabelettene er .Tar kalium og krom selv, er det mere man burde ta? Noen som har peil på om man kan spise vannkastanjer og bambusskudd?
Finnes jo masse grønnsaker og salat du kan spise :D
Om du scroller ned til salat og grønnsaksdelen her får du masse tips :) forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Nå har jeg lest meg igjennom de siste sidene av tråden, og jeg skal komme med en liten påminnelse.
Jeg tror det er veldig viktig at vi alle sammen blir litt flinkere til å huske på at selv om vekta svinger fra dag til dag, betyr det ikke at du har gått opp (eller ned) den angitte differansen i fettvekt.
det er nesten umulig å gå opp 1-2 kg fett på et døgn.
For å legge på deg 1 kg (fett) må du spise 7000 kalorier mer enn du forbrenner.
For å gå ned 1 kg (fett) må du forbrenne 7000 kalorier mer enn du spiser.
Vann, salt (som binder vann), hvor mye "mat (avføring) du har i magen", hvor lenge det er siden du spiste, om du har fulle karbo-lagre, om du har bygget muskler, alt dette er med og bidrar til vekten din.
Det er også derfor man anbefaler å veie seg en gang i uken, og selv ikke da legge all verdens følelser i hva vekten viser. Du kan stå stille, eller ha gått litt opp, uten at det betyr at du ikke har mistet fettvev på kroppen.
Bruk målebånd, følg reglene til ketolysekuren, og følg med på vekten over tid. Da blir du et mye lykkeligere menneske :-), det er i alle fall min teori!
Jeg veier meg hver dag og vekten hopper og spretter som bare det. Jeg blir glad for lave tall og bryr meg ikke så mye om de andre. Men nå har ikke vekten gått opp ennå, bare uforandret og ned. Og bare ned på veiedagene.
Det gjør godt og se at det er flere som er ferske innen dette "yrket" ;)
Jeg gikk ned 2 kg første uka, og er veldig spent på ny veiing og måling i mårra! :D
hei hei, har gått på ketolyse siden 8.januar, gått ned 7 kilo til nå, det er jo greit. Men forstår ikke hvordan det er med all fett. nå har vektnedgangen minsket, så lurer på om jeg gjør ting riktig.. Kanskje for mye fett? ta en titt den som orker:
Frokost:
halv kyllingfille med neve kinakål, fetaost 2 ss med olje,
Linsj: det samme
middag: en stekt nakkekotlett, en kopp blomkål + brokkoli, 2 ss rømme
kvelds: neve nøtter
alternativ 2:
FROKOST og Lunsj Omlett av 2-3 egg med 5 skiver bacon, purre, litt paprika, ss fløte, 3 skiver ost : fordeles på frokost og lunsj.
Middag: skive kokt fisk, 2 -3 ss smeltet smør, 1 kopp blomkål, broccoli
kvelds- 3 skiver ost med smør på.
Har selvfølgelig andre alternativer, med kokt egg, annet grønnsak osv.. men den er den mest brukte ;)
Drikker: 1-2 kopp pulverkaffe (av og til med 1 tsk kokosa i) ca 2 liter te og 2 liter vann daglig, er i ketose, tar magnesium, krom og fiskeolje,men kjenner ikke vektapet så godt lenger, skal jeg prøve å kutte ned på kkalorier??
Tror nok ikke du får i deg for mye fett, nei, snarere tvert i mot!
Vektnedgangen går som regel raskest til å begynne med. Mye er vann og så kommer fettforbrenningen igang.
Vanlig vekttap er 0,5- 1,0kg pr uke. Du har jo gått ned mye mer enn det, da!
Tenk deg at det har forsvunnet 14 pakker meierismør fra kroppen din! Det er jo kjempebra!:heia:
Prøver å drikker mye, går med ei vannflaske på meg hele tiden. Men som regel blir det 3 x0,7 l med vann om dagen. 4 viss jeg er på trening.
Karbene har jeg ligget under 20 flere ganger, men har lakt merke til at det blir lite utslag på sticksene viss jeg spiser lite generelt. Så da har jeg som regel spist mer.
Hadde endel hodepine før lavkarbo/ketolyse oxo, men ikke på samme vise. Den er så intens nå.
MÅ my smertestillende til, og lyse må av. Så da er det bare å legge seg.
Har t tider så vondt at jeg blir kvalm og svimmel. :(
Er så slitsom å gå med denne hodepinen, og det går utover formen min generelt. Siden jeg ikke får til å trene osv. :eek:
Veiedag i dag. 0,8kg ned. Er litt misfornøyd fordi jeg trener mer og mer(sykling),ohg har ikke hatt noen sprekker. Men har jo sagt til meg selv at jeg skal være fornøyd bare vekta går ned..
Startet på 91,4 kg for 4 uker siden og er på 84,7 nå.
Uke 1 3,7kg
Uke 2 1,2kg
Uke 3 1,0kg
Uke 4 0,8kg Liker ikke helt kurven..
Hodepine med lysskyhet og kvalme høres veldig ut som migrene! Har du snakket med legen din om det?
Vet noen blir kvitt migrene på lavkarbo/ketolyse, men det kan jo hende du spiser mer av matvarer som trigger DIN migrene nå enn du gjorde før!
Ville tatt en prat med legen om dette, var jeg deg!
Er ikke sunt å gå rundt og storspise smertestillende heller. Leveren din kan få skader av sånt!
Ellers er nok væske- inntaket ditt i laveste laget!
Kurven ser helt normal ut, den!:D Gjennomsnittelig vekttap på 1.68kg er kjempebra!
Det går ikke like fort etterhvert. I tillegg bygger du vel muskler når du driver å trener så mye!
Bare stå på, du! Det går helt klart rett vei!:heia:
Takk for det, regnet med at kurven ville flate seg ut.Vet ikke hvor mye muskler jeg får av å sykle,men det er vel mer enn å ikke gjøre det..Kjøpte ketolyse magnesium,sink,kalium og krom i dag..Hvordan får jeg gjort noe med profilen min? Lagt inn vektkurve,bilde osv?
JEG ER SÅ MATLEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
åhh måtte bare få det ut!
Sliter ikke med utvalget. Det er mye god mat jeg kan spise, og trives med både kuren og vektreduksjonen. Men jeg er så utrolig matlei. Så nå dropper jeg det ene måltidet etter det andre, og det er jo ikke bra. Og når jeg først spiser slenger jeg sammen to egg, litt skinke og en kladd brie. Kan jo ikke leve slik... men jeg er absolutt ikke sulten og det irriterer meg litt....
Får ta natta og satse på at fornuften og matlysten kanskje kommer bankende på døren min i morgen..
For å ordne opp i andre ting, må du gå inn på Kontrollpanel opp helt til venstre på den grønne linjen og se på valgene i menyen til venstre.
Husk at avatar er bildet som dukker opp her på siden, mens profilbildet kommer frem i nettopp profilen din!;)
Takk, da skal jeg prøve. Bakte en sjokoladekake nå.Regnet på det og kom opp i 80 karbo på hele kaka. 2dl splenda,4 egg,kaffe,250g smør,150g 86%sjokolade og 100g 70%.Blir spennende.Så en atkins bar i butikken med 2,3karbo.Er det greit å spise?
Til deg som er matlei, det er jeg hele tiden.Denne uken har jeg kjøpt inn mye krydder og currypaste.Er godt med litt sterk og thai inspirert mat.En må nødt til å variere litt.Går jo stort sett i egg,kylling og biff..
Mener jeg leste på Atkins-bar at de 2,3 karbohydratene er i en "porsjon". En bar består av mange "porsjoner" etter hva jeg kunne lese meg til..... Jeg hadde nemlig lyst å prøve en, men droppet det da jeg fant ut hvor mye hele greia inneholdt :) Tar jeg feil?
Jeg begynte også i januar. Startet på GR og mistet totalt motivasjonen når det ikke vistes fortere på vekta etter tre uker med veiing og å være sulten... :p Har såvidt vært innom lavkarbo før, og har snakket med mange som har gått ned mye med ketolyse. Skal ned 15 kg etter to graviditeter de siste årene. Har i jente som ble født i 07 og en gutt i 09. Nå er jeg ferdig å "låne bort" kroppen min, så nå skal mamma i form igjen! ;)
Føler med deg, Pandora, men bra du har positiv innstilling allikevel! Jeg har egentlig ikke gått på noen sprekker, men jeg gikk opp (!) et kilo forrige uke og det var jo ikke så motiverende. I dag er veiedag, og jeg har nå gått ned 0,6 kilo denne uken, altså 0,4 fra det jeg var for to uker siden... Sukk. Ja, ja. Jeg føler meg i alle fall tynnere :), og andre sier det også...
I dag klarte jeg å stå over både marsipankake og gulrotkake. Hadde veldig lyst på, men tenkte over det og hadde ikke lyst til å ødelegge kuren når det går så bra. Følte meg stolt inni meg og sa at en dag skulle nok jeg også spise kake ved sånne anledninger, men ikke nå :)
Jaja, da var det bare å konstatere at denne uka ble det en vektoppgang på ca. 700 gram på grunn av denne utskeielsen jeg hadde da. Var ikke helt heldig med mandagen heller pga babytreff, men iallefall myyeeee bedre enn på søndagen da! Jaja, sånn kan det gå.... Får bare håpe vekta kryper nedover igjen.
Noen må ut på en 7 timers tog- tur for å komme........;)
Og vet du, vi er ikke skumle i det hele tatt!:D
Jeg meldte meg på en treff og feiget ut big time! Klarte å manne meg opp til neste treff og ble så positivt overrasket at du aner ikke! Det er bare flott, herlige, inkluderende mennesker her inne! Lover!:hearts::love::hearts:
Så om du kan få det til ved en anledning, ikke la DET stoppe deg i hvert fall!:)
Hallo!
Ja, godt å se at mange fortsatt er med. Jeg står på, like optimist selv om forrige uke var slitsom. Kurs med overnatting i 3 døgn, og både mentalt og fysisk sliten - da blir jeg svak og stressa og IKKE viljesterk...:mad:
Kjempevanskelig, men får bekreftet at psyken har utrolig mye å si. Kom hjem onsdag kveld, og sov største del av torsdag og tok tidlig kveld på fredag, og spiste både kake og brød.. Men tok meg sammen og startet med friskt mot på lørdag igjen_ formen bedre og da er det så mye lettere!!:confused: ...en utfordring det der....
Så totalt har jeg gått ned 3,5 kg det ble opp 0,5 grunnet dette.. så det er et steg frem og to tilbake, men , men tenker at uansett har jeg gått ned 600 gr hver uke og det er bra!;)
Satser på at denne uken og de neste går bra, ike pms eller noe annet utfordringer, så stå på!! Dette er jo og en livsstil, ser jo at jeg tåler dårlig "feil" karber, får et kick og blir dårlig form, og sinna på meg selv - også har en det gående... Men slikt må en regne med, pån igjen og like motivert!!
Ha en fin uke alle, spennende med veiling t helga igjen!!:D
Hei...er det mulig å slenge seg på her? Jeg begynte også i januar og har da blitt kvitt noen kg. Men blir frustrert når jeg har stått stille på vekten i 2 uker. Igår var jeg så godtesyk, men klarte å holde meg. Idag kjøpte jeg meg rett og slett en pepsi max og en bocca. Tenkte at det kanskje kunne hjelpe på humøret og det gjorde det altså. Jeg er av den typen som som fort får vann i kroppen og igår kom mannen min hjem med spekeskinke. Ups, 1.5 kg opp fra igår. Da får man jo lyst til å gi opp. Denne helgen har jeg bare vært sur og ikke grei å være sammen med...men blir så frustrert. Flere som får litt kort lunte eller:confused: Jaja...bare å stå på vel:o
De 1,4 kg denne uka er nok mest vann/sprekken sist lørdag/ ferdig med mens...men fint likevel:D og idag kjentes buksa ganske romslig etter all skigåing og fornuftig spising i helgen...
74,9 kg nå - 4,9 to go.... Målet er fortsatt 70 (som jeg ikke har vært siden før jeg fikk gutta mine) - 182 høy, så lavere enn det tror jeg kanskje det går for mye ut over puppene..og vil jo helst beholde mest mulig der;)
Tror nok de siste kg sitter godt, men uansett skal jeg ike gi meg!!! Lavkarbo kjennes riktig på alle måter - formen er bedre, treningen går lettere. humøret er jevnt, huden, håret og magen liker seg om dagen..også sover jeg mye bedre om natta:stortsmil
Og takk gud for det! :D Det er den første kuren hvor det faktisk har forsvunnet fra der det bør for min del. Jeg har ikke hofter, alt sikker fra livet og opp.
Her forsvinner det ikke mer enn et par gram!:(
Og legger jeg på meg, kommer det der først!
Fikk en kommentar i helgen, faktisk. Måtte jo klage litt til et par venninner over vektoppgang ved røykeslutt. Den ene ser lenge på meg før hun sier: Og alle kiloene har lagt seg på puppene, ser jeg!:eek:
Hun har så og si ikke pupper og var kjempemisunnelig! Henne om det, lissom!:p
Hei lenmyr!
Jeg sliter med samme problem...lagrer vann. Prøver å drikke mye vann, for det skal jo hjelpe, men ikke flink nok... Var på fjelltur med venner i helgen og 2 kg opp fra fredag til mandag. Trøster meg med at det bare er vann og forsvinner fort....
Min samboer tok meg med ut for å kjøpe jakke i går - det finnes såååå mange kule dunjakker i butikkene nå. Etter 4 butikker fant en som passet fint - men det viste seg å være herremodell - og DET ville jeg ikke ha. Jeg har veldig kvinnelige former og ønsket en som var innsvinget og "jentete". Men bare små størrelser....han foreslo å dra til videre, men jeg var i dårlig humør og ville ikke ha flere klesprøvingsnedturer....Men sta som han er kjørte han dit likevel....og vips - der hang jo jakka mi - Bergans med ÷30%. Satt som støpt (i XL!) Og tror du ikke jeg fant bukse som matchet! Det ble DYRT, men jeg var jo sååå glad når vi kjørte hjem :) Og jeg er kjempemotivert igjen!
Skjønner deg veldig godt, men bare stå på! DETTE KLARER VI!
Jeg og henger med enda..! Men har slitt med motivasjonen denne gangen.. Det gikk så fort sist, mens denne gangen syns jeg det går treeegt.. Men tatt seg LITT opp, så nå er jeg ned 4,4 kg på 5 uker, så det er bra.. :) Og IKKE minst har jeg gått inn 12 cm på kroppen! :D Kjempemotivasjon!
Hadde jo en sprekk da jeg fikk spysjuka, og da var det kun cola som gjaldt.. :p Men kom fort inn igjen i det, så det går nå så meget bedre..!
Argh... Veier meg i dag, skal reise bort i helga. Opp 0,2 fra forrige uke, hva er det som skjer? Har ikke hatt en eneste sprekk, er i ketose, hiver i meg masse fett, har kuttet nøtter. Da er det vel bare å kutte melkeprodukter også... Får prøve det i alle fall. Jeg føler meg uansett i veldig god form, jeg synes å merke at dongeribuksa uten stretch begynner å sitte løsere, så her er det bare å fortsette. Nedenfor er mine (noe deprimerende) resultater så langt
04.01.2010 84,6 kg
11.01.2010 82.6 kg
15.01.2010 81.2 kg
22.01.2010 80.2 kg
29.01.2010 81.2 kg
05.02.2010 80.6 kg
11.02.2010 80.8 kg
Velkommen i klubben :) Mange som får dette problemet etter noen uker og det er visst helt normalt. Vekten min har stått på stedet hvil siden 25.jan men jeg regner med at det før eller senere vil løsne igjen og det gjør det helt sikkert for deg også :heia:
Bra! Det er mye når en ser det på den måten. Gleder meg til morgendagen, først lang skitur, så lage en pizza med ost i bunnen, utvannet tomatpure,pepperoni,karbonadedeig,skinke og løk.Nytt ostelag på toppen og masse oregano.. Hvor lenge har du vrt på kur? Jeg har holdt på i 5 uker og ligger på kun 0,8 til 1 kg i uka nå..synes det går tregt
Blir nokk en slik pizza på meg oxo:)
Gleder meg masse.. bruke opphakka tomater med basilikum og oregano t fyll på pizzan, ellers så blir det vel kjøttdeig i tacokrydder,paprika og løk:)
Naaaaaaaam..
Jeg startet 4.januar.. å har gått ned 5 kg hittil:):)
Men går utrolig tregt her å.. Må vel bare tenke på at huden skal henge med å;)
0,8 i uka er jo bra.. trossalt nesten 2 smørpakker i uka;):D
Klarer å holde meg unna sprekker enda, men er skikkelig matlei og lurer på hvis jeg legger inn en liten sprekk en lørdag(hyttetur), hva burde jeg da sprekke på? Noen som har noen forslag som ikke ødelegger for mye av ketolysen?
Det jeg har lyst på er potetløv,sjokoladekake(ikke de på forumet),pizza og pølser...
Startet 4. januar og gikk ned 3 kilo de første fire dagene. Etterpå gikk det tregt og nå har vekta stått stille i to uker. Jeg har ikke sprukket en eneste gang. Veldig lite motiverende. Tenker mer og mer på å slutte på denne kuren, men vil jo ikke gå opp igjen de få kiloene jeg har klart å gå ned heller.
Hei. Jeg medler meg her. Har begynt 4.januar. Første sprekk i går. Spiste et lite stykke pizza men fikk utslag po stixen i dag:). Det gikk bra. Men skal ikke prøve igjen. Veier meg på mandager.
Dere henger vel med der ute..? alle januarstartere:)
Jeg tror det blir veiing lørdag morgen på meg, har vært ganske flink denne uka og syns jeg kjenne at buksene har blitt enda litt løsere :-) håper det syns på vekta også!!:p
Er for tiden bortreist og har ingen vekt (kanskje like greit) Veide meg sist på lørdag og hadde da etter 3 ukers stillstand på vekta gått opp 500 gr. Har vært like flink med maten her i Portugal som jeg er hjemme og jeg er veldig spent på hva vekta viser når jeg kommer hjem. Det må vel snart begynne å løsne eller hva ???????????????? Buksene er i alle fall blitt løsere :heia:Masse lykke til alle dere andre.
Jeg er her, men har mistet motivasjonen litt etter tre ukers stillstand. Fortsetter å spise som jeg har gjort til jeg får motivasjon til å prøve ut forandringer for vekta går i hvert fall ikke opp.
Veiedag, og ned 0,6 fra forrige uke! Deilig å se nedgang trass jentetur og en sykedag. Nå er jeg tilbake til det jeg var for en måned siden (....). Det i seg selv er jo ikke så veldig oppmuntrende, men ned er ned. Og jeg er nå 4,4 kilo lettere enn 4. januar!
04.01.2010 84,6 kg
11.01.2010 82.6 kg
15.01.2010 81.2 kg
22.01.2010 80.2 kg
29.01.2010 81.2 kg
05.02.2010 80.6 kg
11.02.2010 80.8 kg
19.02.2010 80.2 kg
[color=#000000][/color]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.