< Tilbake til oversikten

Noen som starter i disse dager?

mossa sa for siden:

Er det noen som starter med SB kuren i disse dager og vil dele erfaringer her?

Lavapia sa for siden:

Heisann. Jeg er på dag to i fase 1 på SB.
Har aldrig gått på noen slik kur før,så dette blir spennende.

mossa sa for siden:

Så bra!!:)
Da kan vi gå veien sammen da. Jeg venter på boka mi jeg da, regner med at jeg har den på torsdag. Har pause nå fra alt av slanking, men det ligger i bakhodet ;)
Nok så tøff den ketolyse kuren også, så jeg tror ikke jeg får broblemer med fase 1, tror jeg, aner ikke helt hva det går ut på enda, men....

Hva synes du så langt da etter få dager på fase 1?

Det jeg har savnet på forumet her er hva folk har klart å gå ned på SB og hvor fort, det er jo litt interessant for en nybegynner da, et lite puff ;)
Har du en plan for veie dager?
jeg veide meg alt for ofte på keto, men måtte forsikre meg om at det gikk veien :D
Har nok hoppet opp et par kg nå etter en uke på karbomat, men pytt sann, jeg vet de kommer av igjen etter fase 1...

Amereta sa for siden:

Hei! Jeg har hvert i fase en i litt over en uke nå. Hadde en del hodepine og svimmelhet de første dagene men begynner å bli bedre nå. Men nå innrømme at jeg drømmer litt om mat og sjokolade. Men det har gått bra så langt

Margrethe sa for siden:

Jeg ender vel på SB, men ikke sånn helt rigid. Jeg har vært i ketose nå i seks-syv uker, så fase 1 anser jeg som unnagjort selv om jeg ikke har gått ned noe. Jeg har planer om å plukke en del fra matlistene, smamen med det jeg spiser nå. Jeg savner mer grønnsaker, bønner, youghurt og også noe frukt - så jeg får se om det blir etterhvert. Jeg må liksom få spist opp fullfettmaten min først... :D Og så er det litt avhengig av hva PT'en min sier jeg må putte i meg også, hun skal gå gjennom matdagboken min på mandag.

Jeg kommer til å telle kalorier, men ikke veie meg. Motsatt av mange andre kanskje, men det funker bedre for mitt hode.

Angående hvor fort så brukte venninnen min ca 5 måneder på ca 15 kilo. Da trente hun en gang om dagen også, så det ble dannet mye muskler... Husk at man skal leve også, så noen mirakelkur er det ikke. Men man spiser seg mett på mat som gjør at man får energiunderskudd.

Lavapia sa for siden:

Hei Mossa. Jeg synes det går relativt greit,men kjenner at jeg har dårlig med ideer når d gjelder hva jeg kan lage meg av mat,så det blir litt vel mye salat...... Begynner å bli litt lei. Jeg har ingen tanker om å drive å veie meg hver dag,det ser jeg ingen hensikt i. Men jeg tenker at onsdag kveld er grei veiedag. Jeg får ikke trent så mye som ønsket,men men. Jeg lurer å på om jeg kan spise 0% yoplait youghurt????? Den synes jeg har vært grei mellom middag å kveldsmat.

Margrethe sa for siden:

Les boken, der står det veldig greit hvilke søtstoff som er tillatt og hvilke melkeprodukter som er OK når.

South Beach supercharged er mer oppdatert enn den første utgaven og har litt flere ting på matlistene.

Lavapia sa for siden:

ok. Er det bare å søke på nett på den boka eller?

wbzn sa for siden:

Hei. Første gang jeg skriver her:) Jeg startet opp på mandag igjen. skal ta av 10 kg. Håper di er av til jul:) Tok ketostix i dag og var alerede på 50. er fornøyd me d:) er i gang:)

Margrethe sa for siden:

Pst! Dette er South Beach underforumet, her er vi ikke i ketose. Du hører hjemme hos Atkins eller Ketolysekuren.

mossa sa for siden:

Så koselig at det er så mange her inne!!! :)
det er greit å stå sammen med de små dumme spørsmålene, tips og ikke minst litt opp backing;)
Jeg googla boka og kjøpte den jeg har på Capris: www.capris.no/
Slets ikke dyr, med mange oppskrifter og en måltidslan for både fase 1 og 2. greit å se hva man evt kan og ikke kan spise sånn på trykk. Mye kylling der, det er ikke jeg glad i men man får jo små tips i alle fall.
Nå har jeg hatt en mega karbo uke, med sjokolader og dritt :o Men fra mandag er det streng SB kur. Boka er lest og prinsippet forstått, så nå er det 14 dager med utrenskning for tur. vel mye grønt for en som kommer fra ketolyse, men det går vel greit. ser fra måltidsplanen at det er minimalt med pasta, brød og ris, i fase 2, men litt, av og til, er bedre enn ingenting!:)
Hadde brøderstattning i ketolyse kuren, nøttebrød med pålegg. I denne kuren finnes det vel ingen lett variant av brød erstatning???
Noen som vet hvor høy GI Ingers rugbrød har?

Går jeg ned 15 kg på 5 mnd. så skal jeg juble. Da er jeg i mål :rolleyes: Sukk skal gjøre en solid innsats med trim 3 ganger i uka også, samt at jeg går tur med hunden min hver da, det burde hjelpe på, synes jeg :)

Lavapia sa for siden:

Tusen takk,der e boka bestilt.
Glede meg til æ får den,kjekt med litt innspill å oppskrifte. Men kiloan dett no av,godt e d:-)))
Håpe d går bra me dåkker alle sammen.

Margrethe sa for siden:

Nøttebrød blir nok for kaloririkt her, men vanlig grovbrød kan spises på fase 2 - inntil tre servings om dagen. Når/dersom jeg skal spise brød blir det nok rugbrød med mest mulig fiber og trege karbohydrater.

eple77 sa for siden:

Hei

Jeg er ny på dette forumet. Har SB boken som jeg har fulgt tidligere og som det nå er dags for å følge igjen. Har tenkt til å starte imorgen. Jeg har vel egentlig bare 3-4 kg som skal ned. Men de sitter tilgjengjeld eksremt godt. I og med at jeg "bare" skal ned 3 -4 kg ville dere kjørt fase 1 eller gått rett på fase 2? Litt usikker jeg....

Kjempe motiverende om vi kunne vært en liten gjeng som motiverte hverandre!!

:)

mossa sa for siden:

Velkommen eple 77:)
Tror det lønner seg å ta fase 1 først også, selv om fase to virker som en fin måte å ta av på i seg selv, så virker det som fase en gir en ekstra utrensking av sukker og stabiliserer insulin. Kanskje du går ned ned dine 3-4 kg allerede der??

jeg har gått op 3 kg på en karbo uke jeg har hatt ( pause):rolleyes: Får håpe det er mest vann og at de raser av etter disse 14 dagene og drar med seg noen flere:D

eple77 sa for siden:

Mine ekstar kilo har også kommet raskt på fordi jeg har fråtset i karbo!!! Må være super konsekvent med tanke på å holde seg unna karbo. Måtte snik veie meg idag tidlig og 1 kg ned siden igår!!! Det er jo helt rått da.
Men jeg følte meg veldig slapp og ukonsentrert igår. SYnes å huske at det var vanlig de første dagene før man får mer energi? Noen som vet?

Margrethe sa for siden:

Jeg gikk på ketolyse først, brukte det som fase 1 (eller fant ut jeg ville skifte over og da var jeg allerede karboavvent), men da var jeg noe slapp og ukonsentrert, ja.

Jeg sliter litt med den karboopptrappingen, det går litt trått. Er jo blitt så vant til at jeg ikke skal spise karbo - og det blir fort enten eller her. På skolen er det kun loffaktig brød, ris, pasta og poteter å få tak i, så da blir det fort salat uten karbo. Jeg spiser en del tortillas, men der har lavkarbotortillasene mine færre kalorier, mindre karbo og mer protein enn fullkorntortillas, så da blir det det også... Jeg får vurdere frukt da og youghurt. Men jeg tenkte liksom at jeg skulle vente litt med det...

Brød er ikke noe jeg savner, så da holder jeg meg like godt unna :D

eple77 sa for siden:

Jeg sliter litt med den karboopptrappingen, det går litt trått. Er jo blitt så vant til at jeg ikke skal spise karbo - og det blir fort enten eller her. På skolen er det kun loffaktig brød, ris, pasta og poteter å få tak i, så da blir det fort salat uten karbo. Jeg spiser en del tortillas, men der har lavkarbotortillasene mine færre kalorier, mindre karbo og mer protein enn fullkorntortillas, så da blir det det også... Jeg får vurdere frukt da og youghurt. Men jeg tenkte liksom at jeg skulle vente litt med det...

Brød har ikke jeg spist på mange år - og savner det ikke.
Når du sier enten eller, er du sånn at når du spiser noe karbo, f.eks kaker og boller så blir det fort for mye? Jeg er ihvertfall sånn - mister helt kontrollen hvis jeg får i meg raske karbo. Men ved å kutte ut, har jeg ingen behov for sånn mat i det hele tatt.
Yoghurt er bra da! Jeg kommer til å spise det når jeg skal trappe opp. Hvor mye har du gått ned?

Margrethe sa for siden:

Jeg mente vel enten eller som i at det enten blir ingen karbohydrater eller så blir det noen veldig få. Litt utydelig,ja :D Jeg har spist en halv sjokoladekjeks av raske karbohydrater siden starten på september - den gikk helt fint, hadde bestemt meg for at en var lov. Ellers har jeg ikke tatt i verken ris, pasta, poteter, melprodukter eller sukker.

Jeg er veldig redd for å få cravings, så derfor er jeg redd for å trappe opp. Frukt sitter langt inne og spise, men samtidig kunne jeg trengt det for å få i meg nok grønt. (2 cups pr måltid). Og - nå når jeg kutter i fett (i forhold til katolyse) så må jeg spise karbo for å få i meg næring - de siste to dagene har jeg knapt passert 1000 kcal.

I går til lunch spiste jeg kjøttsuppe med byggryn. Ingen cravings, men mye overskudd på trening, så jeg kjenner jo at kroppen trenger karbo også. Frokost i dag ble fettfri cottage cheese med kanel og en youghurt av typen ingen fett og tilsatt sukker. Er spent på hvordan kroppen reagerer på melkesukkeret utover dagen.

Kiddo sa for siden:

Heisann!
Jeg tenker og begynne på South Beach! Merker jeg gleder meg.. :))) Vet ikke hvorfor men jeg har aldri tenkt på denne dietten, og når jeg nå plutselig fikk et tips om den virker det jo helt topp. Jeg har ikke noe bok enda, så blir vel litt generelt i første periode med og følge matvarene som er lov etc...
Blir spennende dette, også lurer jeg på en liten ting...hvordan stiller man seg til crusha tomater? Man kan jo spise karbonadedeig, bønner etc..så jeg tenkte at da kunne vel en slags chiligryte være noe? Eller??
Lykke til alle.

Margrethe sa for siden:

Knuste tomater er lov, men uten tilsatt sukker. Les på innholdet!

www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm og www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm burde gi de fleste svarene. Men jeg anbefaler virkelig å kjøpe boken. Der er masse menyer og oppskrifter, gode tips og ideer.

Gobolla sa for siden:

Hei på dere
Jeg er nå ferdig med første uke av fase en. Jeg har prøvd ketolye og optimal ernæring før, men det er for mye fett for meg. Jeg mister matlysten, og blir kvalm. Derfor prøver jeg ut South Beach, det er "nesten" sånn jeg spiser til daglig, bare ta bort poteter, brød, ris og pasta og sukker da selvfølgelig. + litt annet :)

Første uken har gått strålende, jeg har tilogmed spist den nye yoghurten Skyr som er uten tilsatt sukker 0% fett og laget på lettmelk, veldig god.
Vektnedgang: -2 kg, buksene sitter litt løsere, og klokken slenger litt rundt håndleddet. Inspirerende.

Ønsker alle sammen lykke til

eple77 sa for siden:

Og da er min første uke med SB over. - 2 kg på meg også, og veldig fornøyd med det. Ble litt rødvin i helgen selv om det ikke er lov de første ukene SB.... Men, men det var kanskje ikke så farlig siden det gikk bra tross alt. Da er det bare å kjøre på en uke til

Sandra35 sa for siden:

Begynte du med fase 1??

Kiddo sa for siden:

Tusen takk for god hjelp!!! Håpen boken er i hus innen et par dager, men innen den tid lurte jeg på en liten ting til, mulig det står her, men er spekeskinke ok, eller blir det for fett?

Margrethe sa for siden:

Vet ikke om det står, men vil tro det er for fett. For kjøtt er det vel generelt max 5% fett.

Gobolla sa for siden:

Hei

Jeg skrev ut en liste over tillatte matvarer i fase 1 fra nettet, husker ikke helt hvor, men tror det var på south.beach.no. Der står det at man kan spise spekeskinke, men skjær bort fettet. Men i boken står ikke spekeskinke nevnt med et ord.

I matvaretabellen står det at spekeskinke inneholder: 48 g vann, 225 kcal, 30,7 g protein, 11,4 g fett og 0 karbohydrater. Dette pr 100 g. Det er kanskje litt for mye fett, men jeg vet ikke.

Spekeskinken er jo veldig salt, så kroppen holder kanskje på vannet, og da stagnerer vekten litt ?

Jeg skal innrømme at jeg nok ikke følger fase 1 helt slavisk, spiser en hel avokado hvis jeg spiser avokado, og har har spist wienerpølse til en middag. Går fortsatt ned i vekt, men jeg tror at jeg egentlig spiser litt for lite, men er ikke så veldig sulten for tiden. :)

Kiddo sa for siden:

Takk for svar Gobolla!

Da er det vel gjerne best og holde seg unna da..hverfall stort sett. ;) Det er jo så utrolig godt med eggerøre!

Har du lyst og legge ut litt av hva du har spist disse ukene? Jeg føler meg litt enspora, og kunne trengt litt tips.. Håper så inderlig boka kommer i dag. Kanskje man finner noen hyggelige oppskrifter til helga.

Ha en fin fredag alle sammen!

Gobolla sa for siden:

Spiser og spier fru Blom :)

Matlysten er ikke helt på topp, så det blir ikke så veldig mye.

Frokost: 1 kopp kaffe med lettmelk. (har aldri vært noe glad i frokost)
Lunsj: F.eks 1 avokado, salat, kokt skinke og med olivenolje over.
Middag: kjøtt eller fisk med grønnsaker eller salat. Her har jeg "syndet" flere ganger. Jeg har spist wienerpølse (2 stk), men uten lompe, massevis av salat til. I går spiste jeg litt fiskegrateng med makaroni fy og fy :o.
Kvelds: F.eks Skyr yoghurt, noen nøtter.

Jeg har også spist kjøttsaus med kjøpe spagettisaus, spagetti spiste jeg ikke, men hadde masse salat under kjøttsausen. Her bruker jeg karbonade.

Nå nærmer jeg meg slutten på uke 2 av fase 1, og har gått ned 2,5 kg.

Føler meg i veldig fin form, ikke sliten, ikke sulten. Går tur med hunden 3 ganger om dagen, 2 av dem i raskt tempo. Jeg prøvde ketolyse tidligere, men det var ikke noe for meg. Det var altfor mye fett, og jeg følte meg veldig sliten når jeg gikk tur.

South Beach passer tydeligvis meg veldig godt, for jeg kan spise nesten hva jeg vil. Holder meg selvfølgelig unna brød, poteter, ris, pasta, sukker, mel osv.
Jeg er ikke noen kjøkkenskriver som kokkelerer og finner på mange gode oppskrifter, så det går stort sett i det samme.
Kyllingfilet, karbonade, egg, laks, røkt kolje. Grønnsaker og salat av alle slag.
Og da passer det veldig bra at jeg ikke er noe særlig sulten, for da går jeg ikke på en smell. Titter litt i kjøleskapet, neivel her er det ikke noe godt, så da lukker jeg bare døra igjen og tar meg et glass med fun light saft.

Og sånn går da no dagan:)

Margrethe sa for siden:

Gratulerer med flott resultat! J

eg skippet jo fase 1, men liker meg godt i fase 2. Idag har jeg skeiet ut da, pappas fetter med kone hadde invitert ut på en fantastisk restaurant i San Francisco med musical etterpå. Jeg spiste en pai til forrett, men på fine restauranter er slike heldigvis veldig små. Til hovedretten bestilte jeg ratatouille istedet for poteter og dessert delte vi - så da spiste jeg 3-4 skeier der også. Men hadde jeg gått for suppe til forrett hadde jeg faktisk vært i tråd med boka. Det er kjekt å tenke på - og viser hvor lett man kan implementere South Beach i hverdagen.

Gobolla sa for siden:

Ja, det er akkurat det, veldig lett å implementere i hverdagslivet. Samtidig som hele familien kan spise det samme.

Hodet mitt er nok veldig styrt på lavkalori, så jeg har store problemer med å spise seterrømme, steke i meierismør og ha fløte i kaffen. Det blir også litt feil for meg å kjøpe seterrømme til meg og lettrømme til resten av familien, for seterrømme vil ikke mann og barn ha. Mann og barn spiser sunt etter statens ernæringsråd, grovt brød, lettmelk, frukt. Og det å "omvende" dem til LCHF blir vanskelig. Dessuten så er ingen av dem i nærheten av å være overvektig.

Egentlig er det litt rart at jeg har noen kg for mye, for jeg spiser ikke så mye av den vanlige maten, men det er nok noe med karbohydratene som setter seg veldig fast på min kropp. Har også alltid hatt mye tull med magen; vondt, oppblåst, hard og løs om hverandre, og i disse to ukene har jeg ikke hatt none tull i det hele tatt.

Jeg kommer nok til å fortsette i fase 1 en uke til, sånn at jeg er helt sikker på at jeg ikke faller tilbake til gamle vaner.

Therese sa for siden:

Heisann!:rolleyes:

Etter anbefalinger av andre her inne, samt et ønske om å kombinere lavkarbo og lavkalori, har jeg kobla meg på denne tråden!:D

Det blir veldig spennende og jeg leser og leser... Må vel kjøpe boka også! Jeg har en personlig coach som støtter meg på e-post og telefon... Det setter jeg stoooor pris på og kommer til å bruke henne masse!;)

Jeg har begynt på Easy Life, men ble fysisk og psykisk syk av pulveret... Dessuten er jeg så innmari prinsipielt imot pulver at det kan ikke sies med ord!:mad:

Etter en coachingtime der jeg fokuserte på at dette skulle være min prosess med mitt program har jeg kutta pulver mer eller mindre og skal fokusere på lavkarbo/lavkalorimat og trening. Har kjøpt meg pulsklokke så jeg skal sørge for at forbruket er større enn inntaket... :)

Ønsker dere alle lykke til og håper vi kan følge hverandre inn i en lettere hverdag!! :D

Kiddo sa for siden:

Hei!
Så gøy med flere her da, nå får vi pushe hverandre. Jeg er klar for uke to med fase en nå, og nå må jeg variere meg litt kjenner jeg. Kylling er tingen nå tror jeg.

Men jeg lurte på en ting, jeg får sikkert svar på det når jeg får boka, men jeg leste et eller annet sted at man ikke skulle kombinere ost og skinke? Stemmer dette? I omeletter etc er det jo veldig lett og ryke på begge to samtidig..

Margrethe sa for siden:

Det har ikke jeg sett. Hvorfor skulle man ikke kunne gjøre det? Både ost og skinke er jo tillatte matvarer, eller magre oster da.

Kiddo sa for siden:

Jeg vet ikke...syns også det høres veldig rart ut! Mulig jeg har lest feil, håper det! Skal lete litt og se om jeg finner det igjen. Men da later jeg hvertfall som det ikke stemmer til det motsatte er skikkelig bevist. :D

Margrethe sa for siden:

Jeg tror det er feil. Samtidig sparer du jo litt kalorier om du klarer å holde deg til kun skinke da.

Kiddo sa for siden:

Ja det er helt sant, man får spare der man kan. Neste uken får jeg være enda flinkere til og bruke renere mat, denne uken har det nok blitt litt for mye gryteting. Det burde jo ikke være så ille da, men jeg har fått det litt for meg at man bør begrense bruken av tomater på boks...
Laks er jo en fet fisk da, men er det ok likevel? I begrensede mengder og kanskje bedre med torsk?

Margrethe sa for siden:

Vet ikke helt, les matlistene. Tror all fisk er OK. Det er viktigere å se på de tingene som skal unngås og unngå dem - alt det andre kan spises. Man skal jo ikke bli fanatisk heller.

Jeg tenker egentlig ikke så mye på sparing av kalorier. Men jeg lager som regel eggerøre og ikke omelett. Grunnen til at jeg kuttet ost var fordi jeg innså at jeg faktisk ikke smakte stor forskjell med eller uten osten. Og kalorier jeg ikke gleder meg over, kan unngås.

Tomat på boks er OK så lenge de ikke er tilsatt sukker. Tomater er naturlig søte, men det lov på SB.

Kiddo sa for siden:

Matlisten ligger på kjøkkenbenken, jeg har holdt meg til den, men det er jammen meg lett og bli litt hysterisk i starten kjenner jeg. Blir fint og lese seg litt og få litt helhetlig oversikt over hele greia!
Tusen takk for all hjelp fra deg altså, kjekt og ha noen som kan det. :)

Vanedannende er dette også ser jeg..tiden flyr! Nå er det leggetid, god natt alle!

Margrethe sa for siden:

Jeg kan det egentlig ikke, jeg har bare skumlest boken og lest matlistene :D

For meg rimer South Beach mye med sunn fornuft. Eller, iallefall sånn som jeg praktiserer South Beach - så da blir det kanskje vel så mye min variant jeg svarer om.

Kiddo sa for siden:

Jaja.. en variant som funker er uansett fin og følge!
:cool:

Margrethe sa for siden:

Prinsippene er jo der :)

Idag var frokosten min en fettogsukkerfri yoghurt (ikke noe frokostmenneske), til lunch skal jeg ha eggerøre med grønnsaker og rester av kjøtt og til middag kylling med blomkålris og rataouille. Snacks er selleri og et eple. Fin SB dag uten å tenke over det, altså :D

Kiddo sa for siden:

At man kan spise yoghurt syns jeg er helt glimmers!:)
Min frokost var den vanlige omeletten...jeg er jo ikke lei egentlig, så det går jo bra, men frokost er gjerne det vanskeligste og variere for meg.
Til lunch salat med laks, og til middag kylling filet og brokkoli. Enkelt og greit.
Nå ble jeg akutt godterisyk, IKKE bra! Så jeg gnafser litt kålrot. Det er jeg også glad for står på ja listen, har savnet gulerot før, men kålrot er jo nesten det samme. :D

Margrethe sa for siden:

Man kan spise fett og sukkerfri youghurt. Yoplait dobbel 0% har jo kommet i mange herlige smaker naa - bedre utvalg i slike hjemme enn her. Her er alt fettfritt... og med tonn av sukker.

Jeg er ogsaa godterisyk naa. Eller ikke egentlig, jeg er torst og vil ha kaffe, men hjernen min er jo innstilt paa at alt som ikke er sulten, betyr sukkerlyst. Ganske morsomt naar man klarer aa bryte det ned til hva som egentlig er signalet som sendes.

Kiddo sa for siden:

Ja det husker jeg fra jeg selv bodde i USA, alt mulig var fett fritt og så så flott ut, men kikket man nærmere var det en sukkerbombe. Yoplaitene er jo faktisk kjempe gode. Klarer ikke finne fettfri naturell yoghurt da, det irriterer meg. Gresk e tyrkisk bedre enn vanlig da?

Veldig lett og tro det er godteri man vil ha ja, eller at man trenger og stappe noe i munnen. Jeg kjenner hvor hjelpsomt det er og ha en fast ting jeg skal følge nå, før når jeg svevde mellom kanskje litt fedon den uken noe annet denn uken var det sååå mye lettere og tenke at det skader sikkert ikke med bare litt sjokolade. Men nå SKAL jeg klare disse to ukene før jeg begynner med noe utenom fase 1 matlisten.

Sånn for fremtiden forresten, når det gjelder sjokolade, vet du hva som er minst ille for oss, de sukkerfrie med kunstig søtning eller en 85% mørk?

Margrethe sa for siden:

Jeg vet ikke, men jeg velger 85%. Sjokolade er jo uansett noe man kun skal ha en gang svaert sjeldent.

Elinengelen sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse i 3,5 mnd. og går over til South Beach. Trenger en innledningsfasen når en har gått så lenge på lavkarbo?

Margrethe sa for siden:

Jeg skippet den, siden jeg var av sukkerabstinenser for lengst da.

Vettel sa for siden:

Gikk denne runde ikke på innledningsfasen i det hele tatt. Men har spist normalt sunt hele høsten. Har funket fin-fint det!

inger79 sa for siden:

Hei
Lurer på om jeg kan henge meg på her?
Jeg gikk på south beach for noen år tilbake, da jeg bare hadde 5 - 6 kilo å ta av...
Gikk veldig fint, med masse trening ved siden av.

Så flyttet vi, og ny jobb etc. Så gikk opp alt og vel så det igjen. Har ikke vært flink og mangler motivasjon når jeg ikke ser resultater med en gang. Men VET at dette funker, og er mye greier enn for eks. Grethe Roede som jeg også har prøvd.

Mitt mål nå er ned 20 kilo. Skal være forlover neste sommer, så det hadde vært fint å ikke være blubba liksom :)

Inger

mossa sa for siden:

Alle er velkommen her Inger ;)

Lurer litt på hvor mye dere har klart å gå ned jeg ?
Selv har jeg stått stille :o SB er fin til å holde vekten for meg men, det er alt for lett å skli ut! det er ikke langt til frotsing i krbohydrater fra SB, for min del...
jeg trenger vist mye strengere regler og 0 karboh. om jeg skal klare det, men nå vet jeg hva som skal til for å holde vekten, nemmelig SB!;) (Lavkarbo/lavfett)
Bestemt meg for å prøve på mine siste 10 kg å ketolyse igjen fra i dag. nå er det snart jul med ribbe og medister, så det burde gå greit :D
Klarte min første 10 på 4 mnd med ketolyse før det sa stopp, så jeg håper på 10 på rappen nå også.
Ser innom av og til før jeg er er tilbake på SB over nyårert og håper dere alle er her, om dere ikke har nårr mach vekta før da :rolleyes:

I´ll be back ;)

anette76 sa for siden:

Jeg har startet fase 1 i dag. Er spent på dette ja :)
Har lest boka nøye så jeg føler meg godt forberedt.
Noen flere som starter i disse dager??

Ha en fin helg.

Indiekid sa for siden:

Ja, jeg skal starte om litt når jeg kommer hjem fra juleferie. Er kjempemotivert til å sette igang. :) Synes jeg har prøvd alt annet..

mossa sa for siden:

Hei og velkommen.
Jeg starter på igjen etter en fråtsende juleferie :D

anette76 sa for siden:

:D åh så bra at vi er flere i samme båt ..
Jeg er på dag 3 i fase 1 , og det går veldig greit.
Følger ikke måltidsforslaget fra boka til punkt og prikke men velger fra listen over ja-mat iallefall.
I går laget jeg kylling med pistasie nøtter..Anbefales på det sterkeste!!!

Men jeg har ett spørsmål.. Det står at man skal drikke urtete. Er grønn te ok? Jeg er avhengig av grønnte!! Men den har jo ett snev av mandaring eller tranebær i seg og frukt skal man jo ikke ha i denne perioden..Noen som vet?:rolleyes:

Ha en fin dag!

Anette

Victory sa for siden:

Hei og godt nyttår til alle!

Her vil jeg også bli med. :) Jeg starter på fase 1 i dag, kombinerer med en rensekur for og virkelig komme igang med det nye året. Håper 2010 blir vårt suksessår!
Så fint om man kan følge hverandre her da, og komme med oppmuntringer og tips til mat. Jeg tok fase 1 litt før jul, og husker følelsen av og ikke være fristet av godteri..den gleder jeg meg til og få igjen. Har ikke vært sånn voldsomt i jula, har vært mer utskeielser av typen MASSE hjemmelagede rundstykker og sånn...så det skal uansett bli deilig og få igang kroppen igjen. Denne gangen skal jeg være flinkere til og holde meg mer unna sukkerfrie pastiller også, ble litt mye av det forrige gang.

Uten at jeg er noen ekspert tror jeg grønn te er helt ok - ikke bare ok, men veldig bra og drikke. Vær så snill og korriger meg om jeg tar feil. Jeg drikker ganske masse urtete.

Ha en fin første mandag i 2010!
-Victory.

Indiekid sa for siden:

Ja, håper det er tillatt med grønn te m/ smakstilsetning. Den jeg drikker har noe fersken eller bringebær i seg. Også søter jeg med to suketter. Håper veldig at det er ok, for jeg har klart å gjøre meg litt avhengig av den..også er den jo vanndrivende, så så veldig ille kan den vel ikke være.. :p

anette76 sa for siden:

Jeg blir så glad når det viser seg at vi er flere i samme båt :)

Håper det er ok å fortsette å drikke grønn te da. Synes det er deilig med noe varmt i dise kalde dagene.Tørr ikke drikke kakao el da jeg er redd jeg faller på sukkervogna igjen ;)

I dag har jeg hatt fylte squash til middag. veldig godt. Også har jeg laget grønnsaksquichene det er oppskrift på i boka. tenkte de var kjekke å ha i fryseren til en dag med dårlig tid..he he og som småbarnsmor blir det noen av de :)

Kos dere i kveld. Det skal jeg. Jula har blitt hivd ut, iallefall de restene som var igjen og det er deilig å få den lyse rolige stua tilbake. I kveld skal jeg se cougar town på TVNorge. Den er morsom synes jeg.

Victory sa for siden:

Veldig fint at man er flere i samme båt ja - motiverende og følge med!
Her ble det laks med blomkål og brokkoli til middag, hakket grønnsakene sammen med litt mager kesam og salt og pepper, ble veldig godt!
Har også laget en kembo omelett som burde holde en stund... alt godteri er ryddet ut av skapet, og jula flyttet også ut istad. Nytter da ikke med et sukkerfritt liv i julehuset! ;)

Forresten en ting jeg ikke er så god på er mellommåltidene, noen tips???

anette76 sa for siden:

Det hørtes godt ut med laks og blomkål/brokkoli mos. Det må jeg prøve en dag:D
Har så smått begynt å trene igjen etter jul og en heftig forkjølelse også. Herlig. Er veldig spent på veiing da , men har bestemt meg for ikke å smugveie meg. Må vente til lørdag.

Mellommåltider ja..De er ikke lette synes jeg. Jeg har laget de rulladene det står anbefalt i boka. De er gode. Ett salatblad , litt koriander majones,en skive kalkunpålegg , litt paprika og litt vårløk. Ruller denne sammen til en sigerlignende sak. 2 stk er ett mellommåltid.
Jeg har også spist selleribiter med magerost. Enkelt og greit når du bruker den magerosten på tube. Smaker godt synes jeg :)
Men må nok finne andre varianter også. Vil jo nødig gå lei..

Ha en fin dag.

Anette

Victory sa for siden:

Aah..salat/skinkerullene høres jo godt ut, det får jeg prøve meg på. I dag har jeg med litt kålrot..
I dag skal jeg hjem før jeg drar på trening, pleier og reise rett etter jobb, og da må det litt planleging til..må jo spise noe først ellers orker jeg ikke noenting. Blir vel litt laks igjen da.. :)
Må variere meg litt blir mye laks og kjøttdeig/karbonadedeig ting, plutselig blitt så lei kylling.
Dag to går greit da, men i går gjorde jeg den fine tingen og ta på en ansiktsmaske av sjokolade...hehe...smart når man driver og avenner seg. ;)

anette76 sa for siden:

Fantastisk med ansiktsmaske av sjokolade når man er på avvenning ja...Ha ha..Lo godt da jeg leste det :D

Synes det er vanskelig med disse kjappe måltidene som skal fylle magen litt. Er liksom veldig enkelt å hive inn ei brødskive...Og som du sier så er det viktig å få inn litt mat før trening.

Lurer på om det er ok å spise den nye Skyr. Den metter iallefall veldig godt. Uten sukker og karber og med masse proteiner.

:D

Victory sa for siden:

Haha! Heldigvis den bare lukta sjokolade, ellers hadde jeg vel gnafsa i meg hele leira! :D

Skyr youghurten er lov når man kommer i fase 2...Ble aldri helt enig med meg selv om jeg likte den jeg, men som du sier metter den hvertfall veldig.
I kveld må jeg ta frem boken og pusse opp litt på gamle kunnskaper, greit og komme skikkelig inn i hva som er ja maten igjen.

Nå ser jeg virkelig frem til og komme meg hjem herfra, første uke på jobb er ikke bare bare.. Unngå sofaen da, og komme meg ut på trening, spinning som står på planen i dag, så blir det hjem til spikermatten etterpå. Det hørtes veldig skummelt ut, men det er virkelig skikkelig dig. Tror nok det er noe jeg kan bli hekta på!

Victory sa for siden:

Sorry jeg skrev litt feil!!!! Man kan vist spise sukkerfri yougurt, men bare naturell

Melkeprodukter
* Skummet melk, lettmelk (ikke mer enn 1% fett)

• Mager sojamelk, naturell (ikke mer enn 4% fett)
  • Kjernemelk, 1% fett
  • Mager naturell yoghurt (ikke mer enn 250 ml pr dag)
    (Unngå: Helmelk, hel soyamelk, yoghurt med normalt fettinnhold, yoghurtis, fløte, fløteis)

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2528

Fase to kan man spise frukt youghurt
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2529

:)

anette76 sa for siden:

Enda en dag ferdig og jeg synes fortsatt det ikke er noe problem å følge dietten. Har ikke noe sug etter søtt , iallefall ikke ennå. I går hadde en kollega med seg gulrotkake med glasur på jobb , og den er vanligvis ufattelig god, men jeg spiste ikke. Det fristet ikke engang :)

Men jeg har fortsatt å drikke grønn-te , og håper det er ok. Er spent på veiing på lørdag. Resultat etter 1 uke tror jeg er positivt. Jeg skal på ferie i midten av mars til ... ja helt rikitg South Beach Florida.. he he. ikke bare dit men skal innom der også ja..Har hørt at de har en del south beach tillatte matvarer i butikkene der borte så det skal bli spennende å se hvilke. Tror det er en populær diett der borte :)

I går ble det salat med biffstrimler til middag.mmm veldig deilig. Brukte yoghurt naturell til dressing med litt urter og hvitløk. Ble helt herlig. Spiser noen nøtter i salatene også men ikke over den tillatte grensen tror jeg.

Jepp krysser fingrene for at dette går veien jeg altså.. :D

Ha en flott dag i kulda dere south beachere ..

Victory sa for siden:

God dag! Håper den blir bedre enn blæææh dagen i går! Hadde en skikkelig drittdag i går, skikkelig slack og relativt godterisjuk.. :mad: Fikk også bekreftet at jeg kan IKKE reise hjem etter jobb for og reise ut igjen på trening senere, hvertfall ikke når det er er så kaldt som nå. Kapitulerte rett og slett på sofaen, og det endte med at jeg "slapp" trening og heller fikk lov og legge med i badekaret.. Jaja, det var vel fortjent da. ;)

Matmessig gikk det bra da, det ble rester etter laks til middag + litt eggerøre siden det ikke var så mye igjen. Også noen nøtter og litt salat på kvelden.
Frokosten var omelett, lunchen salat med laks..

Nye muligheter i dag på 3. dagen! Treningssekken sitter ved siden av meg, så i dag blir det bodypump og spinning.
Omelett spist til frokost, og nå drikker jeg te (Kapha stumulerende te, rensekuren og vann om hverandre.

-23 var det i dag...fint det! :rolleyes:

anette76 sa for siden:

Du er flink til å trene Victory! Jeg bøyer meg i støvet :)
Jeg har absolutt ikke kommet godt nok i gang med treningen min men jeg håper det kommer seg etterhvert nå. Skal på power time i morgen kveld. I dag er mannen borte og da har jeg ikke barnevakt så da blir det inne og fyre tenker jeg..
I dag har jeg spist eggerøre og bacon til frokost , salat med reker til lunsj, fylte squash blir det til middag ( da det er en halv igjen). Mellommåltid har vært de vanlige salatrullene , og selleri med magerost!

Har snoket litt rundt i forumene her inne og har funnet mange gode oppskrifter..Mange som skal prøves. Er litt redd for å gå lei... Må passe på å variere nok..

anette76 sa for siden:

Klarte ikke å holde meg i dag så jeg smugveide meg i ettermiddag..
Hvis det stemmer tror jeg at jeg blir gledelig overrasket på lørdag. Men det er resultatet på lørdag jeg går etter..

Victory sa for siden:

God morgen i kulda!

Hehe..flink til og trene ja, jeg prøver på det, og vanligvs er jeg flink, men nå er det vist nesteh unntakstilstand her. Måtte ha startkabler for og komme meg hjem i går, så istedenfor og trene ble det ut på kjøretur for og lade bilen..:mad: Det er lov og si man er LITT lei denne kulda nå. Bilen har nå fått hvilepause til det blir mildere vær, så da får heller jeg fryse litt og gå til jobb, og det gjorde jeg i dag i MINUS 25 GRADER! Jeg nekter og tro at det er sunt! ;) Men når sant skal sies er det bare i ansiktet man fryser da, når man er flink og kle på seg skikkelig. Men jeg gleder meg nå usansett til varmere tider.
Og du, så deilig med tur til South Beach da!!! Jeg var der for 12 år siden (!!!!!) og det kan du bare glede deg til. Vi får motivere hverandre mot bikinisesongen som kommer litt tidligere i år, jeg skal nemlig til Thailand i den samme perioden. Woohoo!

Spennende med positiv vekt da! Krysser fingrene. Jeg har ikke så store forhåpninger egentlig, har prøvd tilsvarende noen ganger, så kroppen min er vel vant til det og trenger litt mer tilvenning..Da gjelder det bare og ikke gi opp.. :)

ha en fin torsdag - snart helg!!!

anette76 sa for siden:

Hallo i kulda ja..
Minus 25 grader høres innmari kaldt ut. Det var minus 15 hos meg og jeg syntes det var ille nok...
Thailand er jo bare fantastisk da. Var der for noen år siden og jeg kunne godt tenke meg en tur tilbake dit :) Faktisk 10 år siden jeg var der. Vanvittig hvor fort tiden går da!! Vi gleder oss veldig til Florida tur ja. Har vært en del i Usa tidligere men ikke i Florida. Jeg gleder meg vel kanskje mest til kjøreturen ut til Key West! Vi må motivere oss sammen ja til en tidlig bikinisesong! Skal bli godt med litt varme på kroppen.Det frister iallefall ekstra når man ser frostrøyken ute... he he

Ha en fin torsdag.
Jeg skal prøve meg på en power time i dag..Juhu!!

Victory sa for siden:

-25 er ganske mye for kaldt ja, kan godt gi seg nå!!!

Jeg var i Florida for et par år siden, i Ft Lauderdale og Key West..helt fantastisk! :) Key West var kjempe koselig, men som du sier det er nok veien ned der som er den fineste, så om dere har muligheten bruk lang tid. Vi kjørte rett ned og gikk glipp av mange fine badeplasser. (Er ikke noe særlig strender på selve Key West, men en koselig by)
Mamma og pappa hadde brukt mest tid på stedene på veien, og de hadde finni mange flotte perler....har lyst NÅ!
Ja, gleder meg til Thailand, eneste jeg har vært der er et par dager i Bangkok på vei til Australia, og det teller ikke. Er paradis-Thailand jeg gleder meg til nå. Lurer på hvordan det blir med maten der da, jeg virkelig elsker Thai mat, men må innrømme at risen også er en veldig god ingrediens i den sammenhengen. :) Time will show! Varme skal uansett bli fantastisk deilig. :)

anette76 sa for siden:

Veldig mange gode tips på de amerikanske sidene synes jeg :)
Kreative oppskrifter også.
Jeg er også veldig glad i å lese folks historier jeg da. Der kan man plukke opp mange gode tips :)

Ønsker Victory og dere andre som er innom er god helg :)

anette76 sa for siden:

Da er første uke på south beach ferdig... Resultetet ble ned 4 kg!!!! gjett om jeg er lykkelig :)
Nå har jeg hatt omelett med skinke og grønnsaker til frokost , og nå står 30 min core trening for tur før jeg avslutter med 30 min intervaller på tredemølla.

Ha en fin dag folkens..:D

Victory sa for siden:

:heia:SÅ BRA!!! Gratulerer til deg! :) Det er jo super bra! HURRA!

Jeg må komme meg ut på noe trening i dag også, bare litt usikker hva enda, tror ikke det er noen timer jeg rekker, får se om jeg må kle på meg alle lagene mine og gå runden min fort.
Core går jeg på også, jeg digger det. Er det på sånn bevegelig brett?

Nå får jeg mekke meg en omelett til frokost, litt sen start her i dag, men det er litt deilig også da.

God tur til treningen og ha en fin lørdag. Tenker det gode humøret holder seg. :D

anette76 sa for siden:

Søndag og sola skinner.. ikke så kaldt i dag heller. Heldigvis :) Begynner å bli litt lei av denne sprengkulda , men leste i VG i dag at den var snart over. Hurra:heia: Da er det mulig å ta en skitur i ny og ne igjen.

Var på core time i går og det hadde tydeligvis muskulaturen godt av. Rimlig støl i dag ja:flau:..

I går sto biff med ovnsbakte grønnsaker på menyen , og i dag er det laks med blomkål og brokkoli mos..

Håper det blir en fin søndag. Ha en fin dag alle sammen.

Victory sa for siden:

En fin søndag og endelig har jeg kommet meg på trening! Det var deilig! :) Hehe..utrolig festlig når det har blitt sånn at man kikker på gradestokken og sier; Aah..deilig, ikke mer enn 17 minus! :D
Noen venner dro av gårde på ski, men jeg valgte innetrening..og var FLINK! 30 min funwalk, en time core og 45 min spinning! Håper VG har rett i spådommen sin sånn at bilen vil være med ut og frakte meg neste uke.

Deilig og være støl også da, så merker man at man har gjort noe.

Etterpå blir det middag hos mamma og pappa, og jeg har tatt forhåndsregler og sjekket om de har blomkål. Svinestek og blomkål burde bli bra det.

Ha en fortsatt fin søndag!

Victory sa for siden:

Veiedag etter første uken: - 2.5 kilo! Jippi!!!! :D Nå ble jeg glad altså!!

Og bilen ser ut til og være i bedre humør også, så treningsbag er pakket, så da blir det Core og Funwalk etter jobb. M O T I V E R T

Fin mandag til alle!

Smakfull sa for siden:

Heisann! Jeg og kjæresten begynner på andre runde (hadde en runde på 2 måneder etter påske i fjor) med South Beach.

Forrige gang hadde jeg ikke lavkarbo.no og i dag har jeg allerede lagd ooopsieroller (kjempegode). Har også vært på trening (30 min sykling og 20 min roing).

Heldigvis er jeg lettere nå enn forrige gang så nå har jeg kanskje håp om at denne sommeren kommer jeg til å være råflott :)

anette76 sa for siden:

Så bra Victory!!:heia:
Supert resultat! Det gjør liksom alt "slitet" vedrt det spør du meg :D

Vi står på videre så blir vi så flotte når vi skal trave strendene , du i Thailand og jeg i Florida! Tenk på alt det lekre vi kan shoppe da;)

Deilig at temperaturen er mer levlig nå ja. Ble en liten skitur på meg i dag da. Deilig.

I dag har jeg endelig fått tak i Ricotta osten. Ganske allright som kveldsmat synes jeg. Mettet godt. hadde litt vanilje essens oppi og litt revet sitronskall med noen knuste mandler på toppen! Føler faktisk ikke mye søtsug lenger og det er deilig. Jeg ELSKER jo sjokolade.

Victory sa for siden:

Ja jeg ble SÅ glad! Utrolig gøy! :D Hohoho...ja vi får bare stå på, strandlivet lokker, og så mye bedre turene våre blir om man føler seg vel! We can do it we can do it... :)

Jeg har vært på trening, fikk strafferunde siden det ble lite forrige uke, så da ble det 30 min funwalk, 30 min core, 30 min (av en hel time) energy, og avslutte med 30 min funwalk igjen. Fornøyd med det. Så ble det den faste tacogryten til middag igjen, har fått helt dilla jeg!

Ooh...sånn ost vil jeg også finne! Burde vel ha den på Ica tenker jeg. Har også bestilt en ny bok: South Beach Diet Supercharged. Blir spennende og få.

Jeg kan ikke akkurat si jeg har mistet helt søtsuget jeg da, håper det skjer snart...i går var ILLE! jeg var altså så fysen, så det blir nok litt mye pastiller er jeg redd. Må prøve og roe meg litt.. Nå ser jeg 4 stjerners middag, kanskje man kan plukke opp noen tips. :)

Victory sa for siden:

Hei og velkommen! :)

Til sommeren kommer vi til og være så fiiiiiine!!! :D

Smakfull sa for siden:

Takk takk !
Ja, er det jeg også håper på! :)

Så er det noen som forslag til noe pålegg til lapper? Tipper jeg fort blir lei av kokt skinke.. Kjøpte reker i dag så i morgen blir det "rekesmørbrød"

Victory sa for siden:

Hmmmm....pålegg er jeg ikke så god til og variere på. Har stortsett brukt leverpostei, ost og skinke, men leverposteien må jeg nok drøye en stund er jeg redd. :(
Men hva med fisk? Varmrøkt makrell syns jeg er fantastisk! Eller laks? Jeg liker ikke gravet og røkelaks av de "rå" typene, men gjør du det kan du jo ta det med eggerøre feks.
Kokt egg med mager tubeost..
Eller andre kjøttpålegg som kylling og kalun. :)
Jeg er så glad i spekeskinke, men ser det er litt tvil om det er lov eller ikke..

anette76 sa for siden:

Hvor har du bestilt boken fra da? Engelsk utgave eller finnes den på norsk nå? Jeg får mailer av den amerikanske siden hver dag med mattips. Veldig allright altså. Utrolig mye produkter i South Beach dietten til salgs i usa. Dressinger , fullkorntortillaser i alle mulig varianter og mange forskjellige "barer" til måltidserstattning. Synd vi ikke får kjøpt dem i norge...

Pålegg er vanskelig å variere synes jeg men jeg bruker mye kyllingpålegg i flere varianter , magre smøroster , egg i alle varianter og fiskepålegg.

Tacogryta di Victory høres bra ut. Er det den som ligger ute med oppskrift?

Velkommen Smakfull. Alltid hyggelig med flere her inne:D

I kveld skal jeg skrive inn dattern min på skolen og det føles faktisk litt vemodig. Mors lille jente har også blitt stor:). Hun gleder seg veldig. Så i dag blir det kun intervaller på tredemølla. I morgen skal jeg prøve Elixias nye storsatsing X-fit! Det skal vist være knalltøft!!! Gleder meg:D

Ha en fin tirsdag alle sammen.

Victory sa for siden:

Mamma bestilte den til meg på Ebay så den er på engelsk. (Ebay er foresten et sted jeg skjønner jeg bør holde meg LANGT unna - Det kan man virkelig bli hekta på! Hehe.. ) Håper det blir bra, ofte syns jeg de forskjellige oversettingene er litt teite. Jeg får også daglige mailer fra den amerikanske siden, genialt da! Du har ikke sett noen sider som selger disse south beach produktene på nettet da? Jeg har lett litt, men ikke funnet noe..

Tacogryten er den som ligger ute her ja, så forsker jeg litt på den litt innimellom. Litt mer vann noen ganger gang, legger til litt krydder noen ganger etc. (I går tok jeg oppi spiscumin og masse piri piri) Hot hot! :D
Den funker også med et sånn bomkålmos lag oppå seg.

Lykke til med skoleinnskriving da, tiden flyr!! :)

anette76 sa for siden:

Man kan bestille fra amazon.com. Men jeg vet ikke om de leverer til Norge altså men jeg tror det. Mange av produktene er 6 stk i pakka og det er jo litt mye da. 6 flasker dressing osv. Men de har utrolig mye godt der.
Sjekk sidene til amazon.com og se på Grocery.. Der finner du mye godt.:D

Håper jeg finner litt å putte i kofferten min hjem fra Florida men ønsker meg noen av produktene før den tid også. Kanskje det er litt å få tak i i Harryland? Jeg burde kanskje ta en tur snart.

Tacogryten skal prøves. Hot mat er deilig i kulda da ;)

Smakfull sa for siden:

Jeg har den engelske, men synes ikke den var noe særlig bra!
Kanskje titte litt mer i den og se om jeg blir inspirert. Lånte tre bøker på biblioteket i går, en om egg, en om kylling og en om grønnsaker. Der var det mye godt jeg skal teste ut :)

I dag blir det wok med svinekjøtt, sopp og brokkoli og blomkål :)

Victory sa for siden:

Da skal jeg inn på amazon og kikke! Har kjøpt et par filmer derfra for mange år siden, så da leverte de hvertfall..Eller så er det jo denne danske siden da www.dialife.dk/ med litt forskjellig, kanskje det går ann og ønske seg at de tar inn ting. :)

Hehe..her ble det tacogryte IGJEN! Gratinerte den i dag da, og kokte blomkål så jeg ikke skal glemme bort grønnsakene.
I morgen må jeg planlegge litt, skal på møte i Oslo hele dagen...der blir det garantert bestilt lunch fra bakeren, men det er kjøleskap der da, så strengt tatt trenger jeg jo ikke planlegge mer enn en vanlig dag på jobb her. Det verste blir vel fristelsen tenker jeg. ;)

Ei her anbefalte Fedon sin bok Barn i balanse uansett om man hadde barn eller ikke, Fedon og South Beach er jo ganske likt, og denne forklarte hvorfor det og det var sunt på en veldig forståelig måte. Kanskje man rett og slett burde skaffe seg et bibliotek kort igjen.

Nå er det snart ut på Core! :visemuskl

Victory sa for siden:

Disse pastaene er faktisk veldig gode! Lønner seg vel og holde seg unna, men etter en stund når man er lei ting og tang kan den være kjekk og ha. :) Om man bestiller her kan man forresten sende de en beskjed om og merke pakken som gave om det koster mer enn 200. Så slipper man toll.
www.dialife.dk/product.asp?product=293

anette76 sa for siden:

Takk for tips Victory. Der var det virkelig mye godt.. Kunne tenke meg lavkarbo tortillas og pita brød, og den pastaen ja. Kjekt å ha de dagene man er litt lei av de faste rettene. I går lagde jeg kylling gryte med løk (står i boka og i forumet her inne) Den ble veldig god :-)
Super enkel og rask å lage også..

I går ble det 1 time yoga og 40 min intervaller på tredemølla etterpå:)
Fornøyd med innsatsen. I dag er det styrketrening på programmet. Gleder meg til ny time :visemuskl:visemuskl:visemuskl

Laks med blomkål til middag tror jeg det blir.

I dag skinner solen og det er kun 6 minus ute..Deilig deilig.

Innskrivingen på skolen gikk veldig bra. Det blir en veldig liten klasse.9stk.
7 gutter og 2 jenter. Tror lille snupp kommer til å finne seg greit til rette.

Ha en fin dag i solskinnet alle south beachere..

Smakfull sa for siden:

I dag ble det "burgere" av karbonadedeig salt og pepper.. Og ved siden av salat :)

Jeg har litt problemer med å forstå hva som er lov og ikke lov.. For i boken står det at usøtet sennep og ekte majones er lov..? Pleier å tenke litt kalorier jeg i tillegg så drikker ikke majones akkurat :P

Middag er definitivt mitt favorittmåltid :) Fant forresten noen bars fra eBay
cgi.ebay.ie/1-18-ct-SOUTH-BEACH-LIVING-Chocolate-Variety-Pack_W0QQitemZ300353525061QQcmdZViewItemQQptZUK_Health_Beauty_Vitamins_Supplements?hash=item45ee771545

Tror jeg skal bestille en pakke når jeg er kommet et stykke i fase 2. Hadde vært greit å ha i veska ute på tur :) Og når man ikke orker lage omelett. De var jo ikke såå dyre heller. 14,50 per stykk :)

I neste uke skal jeg til Sverige en liten tur. Men er kanskje bare karbonadedeig og kylling som er lurt å kjøpe for oss?

anette76 sa for siden:

Mye bra å kjøpe for oss i sverige tror jeg. Hadde tenkt meg en tur neste uke jeg da:-)
Jeg skal kjøpe kylling, karbonadedeig , biff , svinekjøtt.
også vet jeg de har sukkerfri buljong etc til en veldig billig penge der borte..

I dag har jeg vært på x-fit på Elixia. Utrolig bra time:D men veldig hard..
Så nå blir jeg nok innmari støl men det er jo bare ett tegn på at man har muskler :visemuskl eller hva??

Nå skal jeg slappe av foran tv..

Victory sa for siden:

God torsdag! :)

Jeg vil igrunn si jeg er fornøyd med dagen i Oslo i går, jeg klarte meg finfint med min egen salat med laks mens de andre satt og spiste rundstykker..(som jeg må få si er UTROLIG gode!) boller ble servert på morgenen. Nei Takk. Og Wienerbrød etter lunch. Også nei takk. :D Det er ikke at jeg er så veldig glad i verken boller eller Wienerbrød, men dere vet denne "når man ikke kan". Da tror man vist plutselig man liker det. Det jeg ikke er fornøyd med er inntaket av vann, drakk nesten ikke noe, og det merker jeg i dag. Får bare fylle opp.

Heldige dere som skal til Sverige da. Det har jeg lyst til også..kanskje de har noen sånne utenlandske avdelinger som de har på Ultra og sånn? Hadde vært kjekt da. Men ellers er det jo masse kjøttting man kan ta med seg. Husk dere trenger masse kjøttdeig når dere begynner med Tacogryte. ;) Apropo det, i går tok jeg de siste restene så i dag har jeg tatt opp sei. Får lete litt etter noen gode fiskeoppskrifter, om dere ikke har noen tips? Litt matforandring blir vel greit det tenker jeg..hehe..

Oioi, her ser det ut som mamma må handle litt mer for meg på Ebay ja! Takker for tips!!! Når det gjelder hva som er lov og ikke skal man jo også tenke på fettinnholdet, så enig at det er rart at majones er lov siden man skal bruke fettfri yoghurt og kesam etc.. Kankje det står noe på de amerikanske sidene det er link til lenger bak i denne tråden. Hvilken bok har du forresten? Jeg har denne. www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1671255
Og har bestilt denne: www.amazon.co.uk/South-Beach-Diet-Supercharged-Faster/dp/1905744277

Ingen trening i går, så i dag blir det Funwalk og Core. Saver Elixia jeg...brukte det da jeg bodde på Lillehammer. Fantatsisk bra!

Smakfull sa for siden:

www.amazon.co.uk/South-Beach-Diet-Doctors-Lasting/dp/0755311299/ref=sr_1_8?ie=UTF8&s=books&qid=1263457645&sr=1-8

Er denne jeg har :)
Ja, synes også det er merkelig! Men pleier å tenke litt kalorier jeg da.. hehe. :) Selv om vi kanskje egentlig ikke skal det. Men vekten går nå nedover, begynner i dag med "startvekt", så blir det veiedag hver torsdag. Og det ser bra ut så langt :D

Har også bestilt proteinpulver i forskjellige smaker, kommer vel i posten i dag. Det er så greit å ta en om morgenen når man har dårlig tid og jeg holder meg fint mett i 4-5 timer hvis jeg ikke får anledning til å spise noe ! Fant også mange oppskrifter på nett som inneholder proteinpulver og yoghurt og frukt så gleder meg til å lage i fase 2.

Ja, får også slike merkelige cravings for tiden. jeg klarer forresten ikke se den coop reklamen der de serverer slike sjokoladekjeks. Får så lyst på, selv om det må være over et år siden jeg spiste noe lignende sist!

Vant jo også en pose twist i går.. haha, hva skal jeg med den? Får servere til folk som er på besøk :P

Victory sa for siden:

Ser ut som jeg har oversettelsen av den du har jeg da..
Jeg tenker også kalorier, litt for mye kanskje, for det er noe med at man trenger jo fett for og forbrenne også. Men på den andre siden det tar jeg vel gjerne igjen i nøtter. Jeg er ikke god på og begrense meg på nøtter..der var jeg bedre forrige gang. Da holdt jeg meg til pistasjenøtter og rett mengde, men nå har jeg ryki på paranøtt smellen. :mad: De er jo så gode...men de er jo så store også, så fort at man har hivd på en GOD DEL kalorier ja! Skjerpings!

Hvor har du bestilt proteinpulver? Det kan man jo bake ting av også.. :)

anette76 sa for siden:

Det at man kan spise ekte majones har vel noe å gjøre med at det er riktig fett i den. Det hjertevennlige valget ;) For fettet i ost og melkeprodukter er jo ikke bra for hjertet vårt i lengden...

Jeg spiser også litt nøtter ja. Vanskelig å holde seg til rett mengde det er jeg enig i..

Nå er det bare få dager igjen av fase 1 hos meg og må innrømme at jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Skal jeg begynne å spise så mye karber det står i boka er jeg litt redd jeg spiser litt mye... men vi får bare prøve.:rolleyes:

Gleder meg til å kunne ta litt frukt i ny og ne iallefall. Jeg elsker BÆR!!!!!
og særlig å lage smoothies..En frokost smoothie så jeg oppskrift på i boka og det blir deilig det:blomster::blomster:

Ha en flott torsdag.

Smakfull sa for siden:

Gleder meg også til fase 2. Savner banan og peanøttsmør!!!
Har vært og sett på oppskrifter på detsoteliv.no og funnet mange kaker uten hvetemel og lite fett, men med sukker (som jeg kan bytte ut med søtningsstoff.) Jeg kjenner det hjelper på å bare kikke, selv om jeg ikke kommer til å lage noe særlig av dem.. Men blir gal av å tenke på alt jeg ikke får lov å spise!! Så hjelper på :)

Bestiller fra gymgrossisten.com. Finnes mange forskjellige, men har bestilt whey 80. Koster 149 kr for et kilo og hver shake bruker man vel 30-40 gram (+ 3-4 dl skummet melk)

Næringsinnhold pr 100g: Protein:80 g Karbohydrater:6 g Fett: 5 g.

Har faktisk bestilt banan, bringebær og sjokolade. Jordbær har vi fra før ;)
Har funnet en god del oppskrifter med de kan jo dele underveis etterhvert som jeg får testet dem ut :)

Nøtter er jeg faktisk ikke noe glad i så det spiser jeg ikke. Drikker mye te og sukkerfri IFA. :P

Kanskje vi skulle lagd en egen middagstråd her inne? Inspirere hverandre litt mer.

Her blir det svinefilet med sopp, løk, paprika og tomatpure (med mye cayennepepper) og yoghurt naturell til :) Naaaam!

Min fase 2 tror jeg blir noe slikt som dette:
eggelapper (fant kremost med lite fett fra first price) med pålegg til frokost og lunsj (kanskje yoghurt ved siden av også?), mest mulige kjøtt og grønnsaksmiddager og knekkebrød med banan og peanøttsmør til kvelds.

Litt kjipt at det er så lite oppskrifter på forumet her til oss på SB, alt inneholder fløte og masse smør. På amerikanske nettsider finner jeg bare egg-oppskrifter.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.