Grillsesongen er herlig :)
Gleder meg til vi kan spise middag ute i solen etter jobb..
Herlig :)
Men før den tid må hagen fikses litt i , og plantes.
Har heldigvis aldri vært veldig glad i potetsalat jeg da , bruker grønnsalat med oliven og feta ost , kanskje bakte grønnsaker på grillen og noen gode sauser å duppe i. Herlig.
Griller mye sjømat også! Det er hele familien glad i heldigvis..
I går ble det en liten sykkeltur , og det håper jeg å få til i dag også.
Skal bli blondere i kveld ;) Jeg er veldig mørk vanligvis men lysner veldig i sommersol så i år tenkte jeg å hjelpe den prossessen litt på vei ;)
Farlig å kjenne at kroppen blir lettere og ønske om å fornye både garderobe og utseende blir sterkere ;) Det blir mye shopping om dagen på meg!!
Prøvde meg på noe nytt igår....skulle jo lage superburgerene mine..men de er det brødsmuler i...så da byttet eg eg m litt kli og fiberhusk. Fiberhusk var kanskje ikke det beste valget...hehe..kraften som som kom ut av burgerene(bruner de i panna og steker ferdig i ovnen) ble veldig slimete. MEN smaken var god og guttene spiste til de trilla...hadde kjøpt miniburgerbrød og ungene syns jo det var stas;) Sambo og eg hadde deilig salat, tzatziki og ratatouille til NAM.
Burgerene er sånn...hvis noen vil prøve;
en pk. av hver kjøttdeig el karb.deig og svinekjøttdeig.
etpar ss dijonsennep, litt koriander pulver, salt, spisskummin, salt (evnt litt av santa maria sin Charmoula) ,en håndfull revet parmesan, 1 løk, hvitløk,2 egg...og litt kli/ fiberhusk el til passe konsistens .
Har shoppet litt idag eg og Anette...selv om eg ikke burde ennå.... Men var 30% på alt på CUBUS. Kjøpte en fin marineblå bukse som var hakket for liten (et mål for de neste ukene;)), en denimkjole/tunika, en topp og en singlet.
Godt å høre at det ikke bare er meg som shopper ;)
I går lagde jeg kjøttboller med bacon og parmasan :sikle::sikle:
Veldig fornøyd med resultatet! Ungene elsker dem også!
Var klar for sykkeltur i går men etter 2 km begynte det å snø og det ble iskaldt! Fyttikatta det var en kald opplevelse ja, så det ble ikke mange km på oss nei....Men sykkelen hadde akkurat kommet tilbake til meg etter en service og litt bytting av deler så det var greit å prøve den ;) God som gull!!
I morgen er det veiedag igjen ...veldig spent!!
I dag blir det forhåpentligvis IKEA tur på meg..Jippi! Jeg elsker IKEA!!!
God torsdag! :)
Snart helg igjen. Hurra for det, men nå blir det full skjerpings og ikke ukontrollerte utskeielser. Har gått superbra denne uken her da, men nå tok jeg et eple. Jaja... Denne uken har det stort sett gått i laks og eggerøre evt lavkarbobriks m kokt egg til frokost, salat med reker til lunch (KONGE salatbar etter vi flyttet med jobben) og chilligryte eller tacogryte til middag. Frøken variasjon slår til igjen..:rolleyes:
Hamburgerne hørtes kjempe gode ut. Takk for oppskrift, de skal prøves når man har fått seg grill.
I går fikk jeg hjelp av pappa til og gjøre klar veranda, den er høytrykk spylet og fin, må bare tørke seg og få på olje så er det klart for nye møbler og grill. Jeg gleder meg!! :D Om noen har tips til både grill og møbler er det bare og legge inn link altså.. ;)
Min sykkel har også vært på vårservice, og skal hente den i dag. Da tenker jeg at jeg tar en kombitrim, jogger bort og plukker den opp og sykler hjem. Burde gå bra bare man tar på seg varmedress og annen polstring..hehe..
I morgen blir det spennende, skal på Oslotur med middag hos en venninne der, så aner ikke hva man får. Blir koselig med tur da!
Kan ta turen innom Gina Tricot og bytte en kjole som var for stor også. HO Ho HO!!!
Da er eg på plass i havet....mange fristelser men klarer å unngå karbene;)
Siden eg er kokk,blir det jo litt smaking. Men har bestemt meg for å
holde meg lagt unna kaker og desserter.Kanskje eg unner meg noe
bær kesam på lørdag;) Blir endel nøtteknask nå, men bør vel
kanskje passe litt på der og....
deilig å føle seg vel og ikke stappmett som eg ofte pleide være.....før
i mitt gamle liv;) 2,5 uke uten sukker nå!!
Fredag og endelig helg!
Ukens beste dag er her og solen skinner men fy flate det er kaldt!!!! Og jeg har blitt enda mer forkjøla men pytt pytt DET ER HELG!!!!!!
Ikeatur ble det og der var det mye fint :) Heldigvis hadde vi lånt varebilen fra jobb ;) Så vi fikk plass til myyyye.
Jeg har bestilt ny sofa og den kommer en gang neste uke (ikke Ikea), og da må jeg ha litt nytt på vegger osv..Gøy å få en ny look i stua synes jeg.Skal male salongbordet hvitt også men det må jeg vente litt med..
Skal pusse opp "barnerommet" til sønnen min også. Han ønsker seg mer "ungdomsrom" og det er egentlig helt forståelig siden han har blitt 9 år og ikke helt liker alle de barnslige tingene lenger... he he
Veiedag i dag..Minus 500 gram og jeg er tilbake på vekt fra før ferien. Til og med ned litt..Herlig! Så nå er det bare å jobbe på videre...
God helg alle sammen:) Endelig ferdig med en travel 12 timers arbeidsdag og en tur på tredemølla.Nå en kjapp dusj også nytt på nytt og noen kosenøtter:) Klarer meg fortsatt fint uten karb... Føler meg kvikk og glad.... Og ingen lufti magen:
Halllooooo :)
Er det noen her , eller har alle blitt våryre og gått sin vei ;)??
Jeg holder koken , om enn i en litt redusert tilstand. Forkjøla så det holder om dagen , men har ett godt håp om å bli kvitt en rennende nese og sår hals snart...Det klør i armer og ben etter å sykle i dette fine været..
Jeg er her også...men litt reduserte mengder her også, er også blitt sinnsykt forkjøla og har igrunn fått nok av pc når jeg kommer fra jobben, og her er et lite helvete om dagen (i form av MYE og gjøre) Så det blir litt mindre enn det var...
Men jeg må skjerpe meg, har behov for litt motivasjon kjenner jeg, kommer lissom ikke skikkelig i gang føler jeg.. Matmessig er jeg ganske flink, men skjer ikke en dritt på vekta! :( Nå har det vært så som så med trening en periode da, så håper det løsner igjen når jeg kommer meg skikkelig i gang der igjen. Jeg HATER og være fornuftig og vente til jeg er bedre.. ;)
Jaja, jeg får ta litt frokost da, i dag: 2 kokte egg, litt laks, brokkoli og paprika.
Lunch er pakket: Laks, brokkoli og noen cherrytomater.
Middag: THAI! Skal lage middag med en venninne, så da var det på tide og mimre litt over gode tider igjen.
Ha en fin dag, og GOD BEDRING!!! Sykle, sykle, sykle snart! :D
Eg er her;) spiser lavkarbo som bare det.... foruten en Haug m blåbær på lørdag;) ikke alverden trimming, 3xmølle siste uka, mølle igjen ikveld. Jobber 12-14 timer nå, så ikke mest energi etter det. Føles ikke som om vekta går b ned, men er spent på å få veid meg neste torsdag. Og gleder meg til å komme på land igjen, vil sykle i frisk luft og trene på Spenst:)
Godt vi er flere som trosser litt motgang og kjører på! :)
Saaavner og trene, funderer og prøve meg i dag, men er vel smart og drøye litt til og heller satse på litt god innsats i helga.
Hadde lyst og veie meg i dag, men nå skal jeg ikke gjøre det før fredag.
Jeg spiser forresten endel av disse lavkarbobriksene:
5 egg
2,5 dl solsikkefrø
2,5 dl sesamfrø
2,5 dl knuste linfrø
2,5 dl hakkede valnøtter
1 ts salt
Bland alle ingrediensene og hell røren i en smurt langpanne.
Stek den midt i ovnen ved 190 grader i 10-11 minutter.
Noen som har erfart at ting som dette stopper nedgangen eller gjør det saktere? Blir stort sett til frokost da, er så veldig greit og bare hive et kokt egg på. Snadder godt er det også! :)
Jeg hadde tenkt å snikveie meg i dag , men så var batteriene tomme!! he he
Kanskje like greit så får jeg holde ut til fredag ;)
I dag er formen litt bedre heldigvis , så i dag skal jeg ut å klatre!!
Sønnen min skal ha bursdagsselskap i klatreparken og da må vel mor prøve seg litt også ;)
Håper du hadde det gøy i klatreveggen Anette:) Takk for briks oppdkriften victory:) skal lage de imorgen den dag!!! Har noen kollegaer som lever lavkarbo og de blir sikkert glade de og. Idag sprakk eg skikkelig. Lesset innpå m kokosmakroner !! , fruktkompott og vaniljepudding!! Middagen ble et lite lsksestykke og grønnsaker... også avsluttet eg dagen m 40 min på mølla, gå intervall flatt/ bratt stigning.
Klatreløypa var vanvittigmoro!! En hinderløype liksom langt oppi trærne med fullt klatreutstyr. Må slenge seg ut fra høye platformer og "kjøre" nedover vaieren! Absolutt fantastisk kult og veldig god trening! Støl på merkelige steder ;)
Fredag og veiedag , og den viste minus hele 200 gram!! he he.. jada..
Kan vel ikke si annet enn at ned er ned ;)
Jeg ser lys i tunellen, veide meg i dag, og jeg er hvertfall tilbake til vekt før ferie, påske og utskeielseskaoset som har holdt på en stund. Det betyr faktisk nesten tre kg denne uken det..Vann og karbohydrater, men de har hengt på lenge altså! Håper det kan løsne litt mer nå da, jeg har jo ligget på denne vekten nesten hele veien jeg.
En annen glede: Jeg har på meg i dag et skjørt jeg ikke har fått på meg før. :D Et skjørt jeg har GLEDET meg til og ha på, hvitt og utrolig sommerkoselig. Jippi!
Glede tre: Jeg fikk hagemøbler i går, det ble så koselig! I dag skal jeg dra og kjøpe et bord til, et lite rundt et som jeg kan ha i Champagnekroken min. ;) Det blir koselig da, to stoler med fotskammel og champagnebordet. Der kan jeg kose meg ser jeg for meg!
Ja de briksene er SUPERGODE! Satser på at de ikke gjør så mye skade for målene mine. ;)
Hvordan er det med dere denne fredagen da? ha en strålende dag hvertfall!!! Og jeg skal justere ticker igjen!
God tirsdag alle sammen!
Håper alle har hatt en fin helg! Hos meg var det ganske rolig.. Trim messig gikk det veldig fint, to lange sykkelturer. På lørdag syklet jeg 3.2 mil!! Det var min første langtur. Kansje ikke så lang for dere andre, men min kariere som "ute sykler" har ikke vart så lenge. Her er det bare og kjøre på med nye utfordringer! :D
I går var det ut og jogge, første gang siden nesten ukes pause fra trening..men faktisk gikk det ikke så ille, kanskje jeg har kommet meg dit at jeg faktisk ikke hater jogging så mye lenger! Haha, det hadde jo vært flott!
I dag er det full storm her, så i vill protest har mine planer om ny lang sykkeltur blitt erstattet med inntrim. :mad:
Matmessig....tja, helt ok unntatt lørdag som ble litt ulovelig, men men, opp på hesten og kjøre på. Akkurat hatt eggerøre og laks til frokost.
I dag er jeg så utrolig trøtt at jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen :)
Jeg skal ha rød uke denne uken og da pleier det å bli sånn.. Jeg fikk syklet litt i helgen og jobbet masse i hagen så kroppen ble brukt skikkelig.
Jeg elsker våren jeg altså :)
Mat går ganske greit om dagen bortsett fra at jeg gikk berserk i M&Ms skåla til barna i går!! he he Ja ja gjort er gjort og spist er spist.
Så vi starter med friskt mot igjen i dag ;) Kyllinggryte til lunsj i dag ( rester fra middag i går).
Har begynt å lage litt grove oopsier til kvelds og lunsj innimellom og det er deilig synes jeg..Liker muligheten for litt variasjon.
I dag blir det litt intervaller før jeg skal på info møte i den lokale seilforeningen før årets sesong starter for fullt der også ;)
Etter en måneds pause er jeg kommet tilbake! Hehe. Men begynner å bli drittlei av å gå ned i vekt (ugh..) for så å gå opp igjen etterpå.. Men trives på kostholdet så det skal jo ikke være så vanskelig :) Og fra jul til nå har jeg klart å gå ned 2 kg og det er bedre enn 2 kg opp!
Problemet mitt er nok potetgull og sjokolade.. jeg klarer meg 2 måneder uten, men sååå sier kroppen nei, dette klarer jeg ikke leve uten! Og all den matlagingen lavkarbo behøver.. Noen ganger er det lettere å bare kjøpe ferdigpizza..
Så nå skal jeg ta det litt roligere. Har begynt på Jillian 30 day shred og kjøleskapet er på ny fyllt med egg :) Men jeg må nok innrømme at lørdagene tar jeg meg fri og så får vi se hvor sakte dette går nedover.. ;)
Lenge siden jeg hadde skrivd noe her også.. Håper det går bra med folket! Jeg kommer lissom ikke helt inn i det igjen jeg heller nå, føler jeg gjør det riktig med maten, men ned går jeg ikke, ikke i det heletatt. Har blitt litt så som så med trening i det siste også..sitter på jobb nå, men tenkte jeg skulle komme meg ut en tur etterpå. Håper motivasjonen fortsatt er til stede når jeg kommer meg hjem!
Var på hyttetur i helga, og det gikk faktisk veldig bra uten store utskeielser, utenom vin da, men i slike tilfeller regner jeg godteri som utskeielser ;) Og det klarte jeg meg nesten helt unna!
Er noe med helgene for tida, de er vanskeligere og holde strenger enn de var. Jeg må lese boka igjen jeg tror jeg, og få litt motivasjon igjen.
Lykke til videre med og overvinne kampem mot potetgullet! :D Dette skal vi klare!!
Hmm rart at flere av oss sliter nå , etter ganske lang tid på dietten.
Det samme gjelder meg også! Jeg synes jeg spiser det samme som før men går ikke ned mange grammene hver uke..
Kanskje det ligger litt i at jeg ikke er så flink til å trene som jeg burde være..Jeg sykler jo litt da men det har vært så innmari kaldt noen uker nå..
Trøsten min er iallefall at jeg ikke går opp heller :) Jeg holder meg stort sett på de samme tallene. Håper å gå ned noen kg til før ferie i juli da men vi får se da..Jeg gir ikke opp ennå iallefall :-)
Det å sykle i bratte oppoverbakker er iallefall veldig mye greiere enn det har vært..Så noen kg har tydeligvis forsvunnet siden forrige sesong.
Ha en fin langhelg alle sammen! Jeg skal på harrytur igjen i morgen. Må fylle opp fryseren med masse godt å slenge på grillen:)
For meg er det største problemet matlagingen.. Middagene går veldig greit og der spiser jeg lavkarbo nå også, men all den der brødbakingen og skal lage salater og middager til frokost/kvelds.. Jeg blir sprø :P Og jeg har fått skikkelig avsmak på alle de frøene som blir brukt i "brød" og slikt her inne, lukten av stekt frø gjør meg skikkelig kvalm..... hahaha.
Prøvde det foccacio-brødet nå, men ble en feil i oppskriften (typisk) så måtte hive oppi masse kli og det ble så grovt :P Skal gi det et forsøk til middagen i allefall :)
God himmelsprett!!! :)
Og takk for at jeg er på jobb.... :confused: Men men, trøsten er at det er regnvær og at så lenge man er på jobb er det ikke helg, og heller ikke lov til og la seg friste til diverse ulovligheter!
Vi får holde ut og støtte hverandre, kanskje det er sånn at man innimellom bør kjøre et skikkelig hard core opplegg for og kickstarte seg igjen? Har tenkt på det, men jeg har skikkelig problemer med og holde et super strengt fase 1 opplegg nå kjenner jeg, er så mye koselige helger nå i vår og sommertiden at jeg blir jo vinfristet hver helg..hehe..men en gylden midelvei burde være greit da. Får ikke gi opp hvertfall.
En annen ting jeg har tenkt er at da jeg startet gikk jeg også utrolig mye på ski, tror det hjelp mya altså, imponert over hvor effektiv trening det var. Får finne frem stavene mine igjen når det begynner og bli tørrere i skogen.
Fornøyd med innsatsen i dag tidlig da, er jo ingen kantine her i dag, så da må man forberede seg, så før jeg dro på jobb stekte jeg laks og blomkål i ovnen, kokte egg, og laget klibrød frokost + en liten kornblanding til min yoghurt. Så da er jeg klar for en lang dag på jobb. Sånne dager på jobb erjo typisk bestille overtidsmat type pizza o.l så da gjelder det og være forberedt!
I dag skal jeg lage foccachia brødet også, håper jeg blir fornøyd, ser for meg at det kan være glimrende nå som rekesesongen virkelig setter igang. Har også tenkt tanken at jeg bør kutte ned litt på knekkebrød erstatningene...noen tanker om det???
Jeg prøvde brødet i går, men det var ikke godt.. Men det tror jeg er min egen feil for jeg presterte å ha 2,5 dl væske istedenfor 0,5 dl.. SÅ da pøste jeg på med kli og det ble brødet ble alt for grovt :P
Jeg drar til hytta for å gjøre den klar for sommeren. Skal bli deilig det altså;) Har prøvd å planlegge maten på forhånd så jeg ikke går på en smell. Den kommer først på mandag ( men da er det lov med littegran)
Jeg hadde veiedag i dag. Minus 100 gram!! Utrolig irriterende å gå ned så lite hver uke!! Men jeg gir ikke opp!! Jeg vil ned 3-5 kg innen ferien.
DET SKAL JEG KLARE!!!!!!!!!!!!!
Håper dere får en flott 17 mai feiring alle sammen.
17 mai vel overstått og noen utskeielser ble det jo da.. men vi får stramme inn igjen den uken her så går det nok greit ja :)
Her hos meg skinner solen om dagen fra en skyfri blå himmel. 20 grader i luften og ett deilig sommervær. Gleder meg til sommeren kjenner jeg nå..
Var ute på sykkeltur i går kveld kl 19.30 og da var det fortsatt deilig og varmt.. Herlig..
Straks lunsj og i dag er det middagsrester fra i går. Kyllinggryte.
Middag i dag blir kjøttboller med parmasan og bacon. Super godt ;)
17 mai ja...ble igrunn en god del utskeielser det, egentlg hele helga. Innviet rekesessongen og planen var at jeg skulle ta med foccacia brødet, men pga sene kvelder på jobb rakk jeg ikke det, så da blåste jeg i det og spiste loff. Første rekekveld skal vel være ordentlig?? ;)
Helt fantastisk at det er blitt så mye varmere. Deilig og trene ute uten full oppakning. Jeg sparket igang "bakkesesongen" i går, er noen helt sinnsyke bakker oppover i skogen her, er et helvete og komme opp, men deilig etterpå. Ca en halvtime gåing rett oppover, og en times jogging nedover/bortover hjem igjen. Da er det håp for sommerkroppen igjen...håper jeg...
Åssen går det med spisingen deres? Litt lei jeg, har havnet på laksekjøret - så tar gjerne i mot tips om dere har noe gøy.
Ha en fin torsdag!!
Ja da var det fredag igjen da :)
Her hos meg ser det ut til at vi går en strålende helg i møte ...
Solen skinner fra skyfri himmel og temperaturen er fantastisk.
Helgen skal i stor grad benyttes til å male på huset , og få orden i hagen.
Veiedag i dag er det også og venkten viste ned 500gr.
Relativt fornøyd med det men ønsket selvfølgelig mer da det har gått fryktelig smått de siste ukene...
Hipp Hurra for nye oppskrifter! Tusen takk :)
Jeg som lissom skulle variere meg litt fra laks fremover, så da kjøpte jeg like greit Ørret! Haha! Snakk om fantasi.
Ble litt Thaimat her om dagen da, det var lenge siden, og meeeeget godt!
I går var det flott sommervær her - 24 mai og snø! Snø som la seg på bakken til og med. Er det mulig!! Tempraturen sank plutselig til 1.5 grader. Helt nydelig...Men resten av langhelgen var fin og solete. :)
Er på dag 3 og famler ennå fram i forhold til mat. Pga oppstart i helga har jeg manglet en del ingredienser til forskjellig, så i dag har jeg storhandlet. Skal lagt Oopsi-ruller når jeg kommer hjem.
Syns det går veldig greitt, men gleder meg til fase 2. Steig på vekta i dagtildlig og den viste fakstisk -1,3 kg!!!!!
Men jeg flyr på do heile tida så det er nok mest vann.
Syns jeg finner veldig mange gode oppskrifter til lavkarbo, og ikke så mange til dette. Tenkte kanskje det gikk an å kutte ned på fettinnhold og bruke det samme.
jau, er det jeg også gjør :) Kutter som regel ut CF i matrettene og tilsetter 1 boks tomatpure og 1-2 løk. og serverer yoghurt naturell til eller tyrkisk yoghurt! Tyrkisk yoghurt synes jeg var veldig godt, smaker som rømme :)
Prøvde meg på nannahs lavkarbovafler i kveld, men prøvde å ha stevia oppi røren og ble igjen slik rar metallsmak.. Ble liksom ikke søtt, mest bittert. Og brukt billigosten fra First Price, tror den smaker bedre med philadelphia. Men de var i allefall mektig.
Ja nå nærmer det seg ferie og sommer gitt :)
Herlig. Deilig temperatur hos oss om dagen så her blir det tråkket noen runder i skogen på min gode venn sykkelen om dagen :)
Har absolutt ikke vært flink de siste ukene. Men nå må jeg skjerpe meg noen uker altså..Drømmer jo om minus 15 kg til sommeren og da er det noen kg igjen..Mannen min som begynte samtidig som meg bare raser nedover...Han har gått ned 16 kg!!!! Jeg er grønn av misunnelse ;)
Hvordan går det med folket? Jeg har vært i Canada en uke på jobb. :) Kan vel ikke si det ble heeelt south beach vennlig, men jeg gjorde en innsats og prøvde så godt jeg kunne. Ble tilogmed tre joggeturer, så jeg kunne absolutt vært mindre fornøyd.
Til fredag blir det en uke til Paris, da tror jeg det blir verre med trening, for her er det mye lenger dager på jobb. Ganske irriterende med så mange "avbrekk" i kuren nå før sommeren, jeg skulle også nemlig veldig gjerne klare og gå ned en god del til før ferien...Får se hvordan det går, i dag er det hvertfall ingen bønn: Ut og sykle eller jogge. Gleder meg..?..næææh..men må man så må man! :)
Hos meg går alt litt tregt om dagen. Altfor mye karber og sukker har det blitt de siste ukene. Bursdag til snuppa mi , skoleavslutninger osv.
Men må ta siste skjerpingsrunde nå altså..Må ha av noen kg før ferie.
Skal i bryllup i August og da hadde det vært hyggelig å være noen kg lettere enn i dag! Men er veldig glad for de kg jeg har mistet altså :)
Solen skinner og da blir man jo glad og optimist!!
I går fikk jeg algt inn en deilig sykkeltur , ikke så lang men med naturlige intervaller så jeg fikk da brent litt krutt ;)
Maten gikk også greit i går. Falt for fristelsen og spiste litt nøtter og 2 små biter med mørk sjokolade , men jeg tror ikke det ble så ille alt i alt.
Ny sommeravslutning i dag med grilling etc og ny sykkeltur i kveld.
Bonjour! :)
Hjemme fra Paris, en uke helt uten snev av South Beach.. takk for det! ;)
Nå MÅ jeg begynne kjøret igjen altså! Ligger noen fiskekaker i ovnen nå, ikke helt optimalt, men bedre hvertfall.
I morgen håper jeg det blir fint vær så jeg kan komme meg ut og lufte sykkelen min, den står ute i gangen og tripper nå. Blir deilig og bevege seg litt igjen... løse opp litt i en kropp som har stått i en uke. Blir temmelig stiv og sliten i kroppen.
Det er virkelig ikke lett og holde seg i tøylene når man må ha restaurant mat hver dag altså...mange fristelser og ryke på. Men men friskt mot og full innsats så har vi litt tid til sommeren virkelig setter inn!
Heia heia, og lykke til!!!!
Godt å "se" deg igjen Victory ;)
Nei å holde seg i tøylene på restaurant er ikke lett det er jeg enig i..Heldigvis så er gubben på samme diett som meg og det gjør det jo litt enklere iallefall ;)
Har vært på hytta i helga og da er det heller ikke like lett å holde seg i skinnet , men tror det har gått sånn noenlunde greit.
Hadde en fin tur på sykkelen i går kveld også. 4 fine mil i strålende sol.
:) Kjenner at man lever da! Denne uken skal jeg også være streng med meg selv. Har absolutt noen kg til som bør av før ferien , og det er 3 uker igjen før jeg skal i ferie :) Da venter noen deilige dager i København , så 2 enda bedre uker på hytta ;)
Det er godt og være tilbake igjen også! Nå satser jeg hardt på en ny fase 1. Den blir litt med modereringer siden jeg skal på overnattingsmøte med jobben igjen i morgen så det blir vel gjerne litt vin. ;) Men på matfronten skal jeg hvertfall prøve det beste jeg kan!
Startet i dag med eggerøre. Lunch blir salat fra kantina.
Sykkelen min fikk ikke luftet seg i helga, så det får bli en lang tur i dag. (Etter noen timer i sola først, jeg ser at i dag blir det litt avspasering, jeg TRENGER og kjenne litt sommer) Gikk to turer på ca 45 min i går da, så litt bevegelse ble det.
Ikke lenge til ferie her heller nå, det skal bli såååå fantastisk!!!!!!!! :D
Hur e leget??
Fantastisk med sommer må jeg bare si..
Fase 1 gikk ikke akkurat sånn strålende nå, innser at jordbær er en nødvendighet så da blir det streng fase 2 på en slags måte. Er ikke så god til og følge disse fasene helt jeg, har aldri kommet helt i fase 3 feks.. Hva med dere? Tenker dere over det eller spiser dere stort sett hva dere føler passer dere?
Fantastisk sommervær om dagen :)
Jeg er sååå glad i norsk sommer jeg. Elsker virkelig å reise på ferie til utlandet også men det er noe spesielt med norsk sommer når den er fin da.
Kjenne lukten av saltvann , høre måkeskrik og bare nyte livet...Herlig.
Jeg synes selv jeg stort sett er flink i matveien , men kunne nok vært flinkere enkelte dager. Spiser nok i overkant mye nøtter...
I dag har mannen bursdag så da blir det middag ute.
Skal ut å spise tapas i kveld. Kanskje ett glass rødvin også ;)
En liten sykkeltur først da :)
Bare noen få dager igjen før jeg skal ha en uke ferie..Skal bli utrolig godt :)
Drar til København på fredag og blir til tirsdag. Deilig med litt opplevelser og storbyferie før det blir 2 rolige uker på hytta med bare sol,sjø og kos.
Synes alltid det er en utfordring å dra på hytta jeg da , for da skal man liksom kose seg litt ekstra og det er lett for å putte inn litt mye av det man ikke burde putte inn.. ;) Men jeg får kjøpe litt nøtter , mørk sjokolade , litt bær osv for å unngå de verste overtrampene.
En god frokost hindrer litt iallefall :)
I dag blir det en liten sykkeltur. Ca 3 mil håper jeg. i morgen er planen intervaller , for så å avslutte med 5 mil på torsdag. Da blir det sykkelfri nesten 1 uke i Danmark så det er greit å få inn litt ekstra før friperiode.
Birken nærmer seg med stormskritt , og den største utfordringen er å finne noe som gir nok energipåfyll underveis og som ikke er karbobombe..
Forslag mottas med takk ;)
Aah...høres fantastisk ut med København, jeg elsker den byen!!
Hyttetur er jeg enig blir vanskelig...får prøve og handle inn litt sundt snacks da ja. Men helt enkelt bli det vel ikke. Jeg skal på hyttetur til Kragerø om to uker faktisk, så da regner jeg med du passer på at været holder seg fint??? ;)
Nå skal jeg hvert øyeblikk ryke på årets største smell tror jeg, fire dager med Jazzfestival her i byen. Ooh som jeg gleder meg! Men er vel fare for at det blir litt for mye øl og festivalmat når man henger nede i gata hele dagen..meeen det er en gang i året, og årets høydepunkt så det tenker jeg ikke på. Jeg er ingen jazzelsker, men det er stemningen som er så utrolig bra, og masse kjentfolk man bare ser denne gangen i året omtrent. Tror det blir Røyksopp konsert på torsdag da, det blir bra!
Håper alle har en strålende sommerdag!
Hmm....noe energi ting til Birken...vet ikke helt jeg, finnes jo endel barer og shaker på div trenningssenter som ikke er så ille. Kan jo kikke på de. Jeg er seriøst imponert over at du skal sykle den. Har lyst jeg og en vakker dag..
Trim i dag blir joggings bort på treninga, en time Core og jogge hjem igjen.
Er det noen her etter ferien???
Jeg har begynt på nytt med fase 1, (med lov til vin i helgene...) hehe.... Sommerferien satte helt tydelige spor kan jeg si! Men men, får håpe man klarer og komme seg inn i en fin julebord kjole om noen månder likevel. ;)
Da er Birken over og jeg er like hel :). Jippi!!!
Det var sykt kaldt over fjellet , og vanvittig kaldt! 3 ord kan beskrive årets utgave av Birken : Vått , gjørmete og kald!! Men innmari gøy!!
I helgen har det blitt masse karber ja.. Måtte spise litt mer karber de siste ukene for ikke å gå tom over fjellet og det funket veldig fint! Men fra i dag er det nedtrapping...
Eggerøre med skinke til frokost , salat til lunsj , og til middag vet jeg ikke helt ennå..Må friske opp hukomelsen inne på middagstråden her inne..
Gratulerer med vel overstått Birken! Enormt bra jobba altså! :D
Her har det også vært mye karber i helga, og desto mindre trim.. hehe.. så i dag er det vel ingen bønn. På'n igjen med strenge regler.
Middag tror jeg får bli en kjøttdeigform med gratinert blomkålmos på. Fikk dilla på det forrige uke.
Også lurer jeg på om jeg skal lage et lass omelett muffinser så jeg har froost og bare plukke med meg..
Jeg slenger meg på her :) Jeg skal ned 25 kg, og ønsker å kunne gå ned minst 1 kg i uken. Etter utallige mislykkende ketolyse-forsøk de siste 3 årene, begynte jeg igjen i sommer. Jeg er nå på min 6 uke i lavkarbo igjen, og har "kun" gått ned rundt 5 kg, så jeg tviler på at jeg er i ketose (der ble det gjerne 7 kg på kun 2 uker i ketose tidligere, men etter det stagnerte alt hver gang). Jeg klarer rett og slett ikke å spise så lite som 10-15 g kh (for å komme i ketose) lenger, og er også ekstremt lei av fett, så jeg tenkte jeg skulle utforske om et vanlig kaloriunderskudd + karboreduksjon fungerer bedre om jeg følger noe SB-aktig. Hovedsakelig er det snakk om at jeg vil tillate meg selv sukkerfri yoghurt, mer grønnsaker og pittelitt frukt, muligens også litt bønner (har fått en uhyre karboskrekk nå, men det gjelder også fettet), samtidig som jeg da vil spise mye magrere når det gjelder kjøtt, bruk av rømme/fløte o.l.
Det har blitt snakket veldig lite om SB innpå dette forumet, så jeg håper folk vil oppdatere når de opplever god vektnedgang, matplaner, osv, jeg er sikkert ikke alene om å ville gi opp noen ganger, så det er utvilsomt en inspirerende å lese :)
Hipp Hurra for flere her! :) Velkommen!!!
Håper også vi kan komme skikkelig i gang her igjen og oppdatere og tipse om mat underveis. Fantastisk motiverende og lese om folk som får gode resultater. Anette var jo helt rå i "forige omgang". :cool:
Jeg skal så smått prøve meg på et prosjekt jeg nå som består av og spise litt mere fett. Mistenker at jeg har nok også vært litt sparsommelig både på karbo og fett og at man derfor har havnet litt i sparebluss... skal sjekke litt og fortelle hvordan det går.
Starter nå med og lage moussaka med saus av fløte og philadelphia... oioioi... time will show!
:)
Off... veldig usikker på dette prosjektet kjenner jeg... syns det er kvalmende! Må finne andre kilder, osteknekkis feks fra de kavli... evt bare bite tennene sammen og kjøre South beach fult ut selv om det tar tid... er nok det som er best for meg altså.. VAAANSKELIG!!! Kan man ikke bare nå målet man har satt seg NÅ! :eek:
Jeg har hatt skinkegratneg til middag i dag , litt ost og nøtter til mellommåltid.
Ingen trim i dag siden bena fortsatt er slitne etter helgens trim;)
Har laget en skinkesalat i dag som jeg skal ha til middag i morgen.
Fant oppskriften på bloggen til Lena Beatrice. Jeg tenkte litt som deg Victory at jeg skal ha litt mer fett enn "forrige runde".
Jeg har heldigvis holdt det meste av vekttapet av men jeg trenger fortsatt å få av mer..
So here we go again.
Egg til frokost , middagsrester til lunsj og skinkesalat til middag.
Kveld ble en liten blåbærsmoothie.. ikke helt etter planen men sønnen i huset hadde vært på blåbættur og da måtte vi jo lage noe godt av dem ;)
Har vært på spinning også..
Relativt fornøyd med dagen så langt ja. Nå er det straks tv og avslapping på sofaen.
Ha en fin kveld og kos dere med "gullrekka" i kveld..
Her har dagen også godt greit tror jeg, kokt egg, laks og paprika til frokost, salat og sei til lunch, litt mer laks og egg før sykkeltur og litt moussaka rester nå. Hmm.... kanskje litt mye?
Hvordan har du tenkt og gå frem for og øke fettet? Tror jeg i første omgang skal fortsette omtrent som før, men kanskje gå over til vanlig ost istedenfor light og sånn. Blir spennende og se om det gir resultater, da er det bare og holde seg i skinnet og ikke sprekke hvertfall!
Ha en fin kveld, nå tusler jeg bort til en venninne. :)
Jeg har gått over til de fetere meieriproduktene og har litt god olivenolje i dressingene.
Men så mye mer kommer jeg nok ikke til å gjøre.
Passe litt på kaloriinntaket må jeg nok..
Og selvfølgelig på karbene da..
Hipp hurra så var det fredag! :)
Jeg ser frem til en rooolig helg, helt uten alkohol, riktig mat og trening så jeg kommer meg inn i sporet igjen skikkelig. Skal fortsette litt på dette mer fett prosjektet en periode til, men jeg merker at jeg tror kanskje gode gamle south beach fungerer bedre. jeg er så tålmodig til og finne ut også vettu.. hehe.. :)
Frokost på jobb nå, jeg har laget Benedictes lavkarbo rundstykker og de er utrolig kjekke og ta med seg. Middag er uklart enda, men jeg føler det må bli noe skikkelig spicy!
Endelig fredag ja :)
Denne helgen skal bare nytes i fred og ro. Mannen og jeg skal på kino i dag , men først er det taco med barna.
Tror det er meldt pent vær hele helgen så litt ute aktiviteter vil jeg tro det blir :)
Må vel kanskje vaske huset mitt litt også ser det ut til.. Ingen alkohol her heller og bare mat som passer til dietten ;) Blir fint det.
Så var det mandag igjen! Hvor blir det av helgene lissom...kunne gjerne gått litt tregere. Sånn matmessig har det ikke gått sånn halvgæærnt i helgen, kjøttdeigform med blomkålmos til middag alle dagene ble det vist. Og jeg har bakt et nytt brød: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31007
Og den ble knallgodt. jeg tok halvannen oppskrift i en form, men med min form kunne jeg godt tatt dobbeloppskrift i en form.
Har nok blitt litt for mye godteri denne helga, selvom alt var labkarbo og sukkerfritt er det jo ikke bra, så jeg får prøve og skjerpe meg med det i helgene fremover. Jeg bakte snickerskake som jeg fant her, og når den var iskald var den faktisk veldig god... den kan jeg ikke lage for ofte. ;) Men et godt alternativ til jul faktisk, for jeg skjærte den i små konfektbiter og puttet i fryseren, og det var DIG! Fint og ha noe "lovlig" liggende..
Bra med trim også, joggings, sykle og gåtur - jeg er fornøyd.
Håper dere andre har hatt en fin helg!
Spist noe dig dere vil tipse om????
Mandag og blanke ark :)
Denne helgen har ikke gått noe fint matmessig for meg altså..
Tror jeg bare må sette en strek over den og prøve å glemme ;)
I dag er jeg i gang med blanke ark ja. Spinning intervall rett etter jobb også kommer jeg hjem til ferdig middag.. Deilig.
Kylling gryte hos meg i dag.
På lørdag var vi på en fantastisk deilig fjelltur og i går ble det en sykkeltur med de søte små :) Deilig å kjenne at man har tid til barna i helgene. Ukendagene flyr jo bare unna med lekser , skole og aktiviteter.
I tillegg har jeg startet noen små oppussingsprosjekter på kveldstid så dagen flyr..
Så dig med fjelltur da. :)
I dag blir det en tusletur på meg bare tror jeg, har blitt forkjøla igjen så jeg sitter her med et sprengt hode.. :( Frister ikke med noen treningssenter, men litt luft kan vel ikke skade.
Nå har jeg akkurat spist et mellommåltid.. kokt egg og skinkeskiver. Ikke min favoritt syns jeg, så jeg skal heller forske litt på disse skinke og ost rullene, kanskje med litt salat inni.
Nå har jeg snart drivd med mer fett prosjektet i en uke, og jeg merker ikke noen resultater jeg. Tror jeg går over til vanlig south beach etterhvert, føler jeg har mer kontroll da på en måte. Tilfelle man skulle sprekke er ikke fallhøyden sånn enormt stor. Krysser fingrene for litt hyggeligere tall på fredag, er jo enda noen dager til!
Veiedag i morgen :) Spent på det ja..
Håper "feriekiloene" er helt borte snart så man kan få ett realt vekttap igjen. I dag hadde jeg tenkt å trene Zumba men det ser ut til at det blir å stable ved isteden.Typisk at den kommer når mannen er bortreist...Ja ja det blir jo iallefall god trening for kropp og sjel..
Tror jeg får sette sønnen min i gang også ;) Han trenger kontantkort til mobil så han er nok villig.. he he
Middag får bli noe enkelt tror jeg.
Hadde kyllinggryte rester til lunsj i dag. Ost og nøtter til mellommåltid kl 14.
Synes det går greit med maten om dagen. Har kun fått trent en gang denne uka , men blir litt i dag da , en økt i morgen også er det hyttetur i helgen og da blir det trening. Det er 100 trappetrinn fra veien og opp til hytta...Så blir det en tur i stampen og ett glass rødvin på kvelden vil jeg tro..
God fredag! :) Endelig kom helgen, det blir deilig!
Driver med lunchen min nå rester av tacokjøttdeig og brokkolimos med salat, snadder vettu! :)
Blir hyttetur på meg i helga også, så da er det bare og holde seg i tøylene, men det blir deilig da. Da blir det noen gåturer vertfall. Har kjøpt meg en Fedon bok jeg nå, skal forske litt på hva han sier. Er vel ganske likt som South Beach, så det blir for og få noen forklaringer på ting og tang, og lære meg bedre og sette sammen måltidene. Blir spennende.
Ja ja da er denne uka godt i gang da :)
I går gikk veldig greit matmessig og jeg trente en herlig spinn intervall økt.
Intervall er den type trening jeg liker best :) Den gir raske resultater og får økten til å bare fly av sted.
I kveld skal jeg ha ett party hjemme hos meg. Har ei venninne som selger barnetøy så det kommer til å fly penger i lufta da ja. Forrige gang var vi 14 jenter som til sammen handlet for nesten 30.000,- he he.
Vi elsker å handle til våre søte små ;)
Jeg serverer grønnsaker med dip i kveld så slipper jeg å falle for noen fristelser ;)
Jeg drar til Palma neste helg og når jeg er tilbake fra den turen skal jeg begynne på ren south beach igjen.
2 uker på streng fase 1. Få litt fart på dette vekttapet igjen nå.
Så var vi halveis til helg - jeg blir salig.... Og solen skinner!
Her har også uken gått temmelig greit med hensyn til mat, helgen var ikke så verst heller, unntatt at jeg røyk på to taco lefser akkurat på tampen, søndag kveld faktisk. Flott når man har vært flink resten. Jaja... Ikke noe godteri heller, utenom sukkerfritt og det får jeg lov til i helgen. ;)
Hvordan gikk det i går, er du konkurs nå?? Heheh.. Gøy med sånne party da. I går var jeg fornøyd med egen innsats også, nesten 1,5 time løping i skogen. Ekstremt sliten etterpå, men det er så deilig! I det jeg satte meg i bilen kom det verste pøseregnet! I dag blir det litt diverse, er åpen dag på ene treningssenteret her, så skal ned og teste litt forskjellig og se om jeg bytter over dit.
I dag våknet jeg til blå himmel og strålende sol :)
Deilig og klar høstluft men merkes godt at det blir kaldere ja;)
Joda party gikk fint det. Ikke konkurs ennå men det ble da litt ja.
Vi har 7 jenter ( litt frafall i siste liten) og handlet for 15.000,- så vertinnen var godt fornøyd og ikke minst hun som holdt partyet.. he he
Jeg laget dip og kuttet opp grønnsaker, hadde litt potetløv til de som spiser sånt og litt sjokolade. Jeg spiste litt grønnsaker og røyk på en liten smell med 3 ruter sjokolade ja..
Ble ikke noe trening på meg men ryddet og vasket huset før gjestene kom så litt bevegelse ble det iallefall ;)
I dag vet jeg ikke helt hva det blir av trening men i morgen blir det Zumba...gleder meg..
En løpetur i skogen hørtes utrolig deilig ut.Kanskje jeg skal prøve det i kveld ;)
Jammen meg marker man det er kaldere ja! Våknet i dag til en rar og irriterende lyd... viste seg at det var folk som skrapet is av bilene!!! Hjeeeelp vinteren kommer!!! :eek: Sjokk hvert år jo!
Syns du var flink på kvelden deres jeg, mørk sjokolade er jo ikke det verste og det er litt jobb og komme inn i det skikkelig igjen.. I går laget jeg en ny dose chilligryte. Puttet oppi en boks brune bønner og en med kikerter. Har blitt skikkelig glad i kikerter merker jeg. Alt med "erter" i navnet sitt har vært negativt for meg tidligere, men jammen så hjelper det og prøve! ;)
Trening i går ble jeg fornøyd med: halvtime høypuls, halvtime sirkel og en time spinning. I dag er det fin sol og blå himmel igjen så da slipper jeg ikke unna jogging.. booooring.. eneste som er positivt med jogging er at man ganske fort merker at man orker mer.
Sitter og varmer meg på min nye favoritt yogi-te nå, ble plutselig noe voldsomt kald!
Ha en strålende dag, i morgen er det fredag. har du fortsatt fredag som veiedag? Kjenner jeg er litt spent på morgendagen...
Joda jeg har fredag som veiedag ennå ja , og er spent på morgendagen. Mangler jo litt for å være der jeg var før ferien..Burde kanskje oppdatere tickeren min men.... Tror den får stå på stedet hvil til jeg når den vekten igjen ;)
I dag er det spinn intervall igjen på meg. Deilig måte å trene på synes jeg. Kjenner at det er på høy tid å komme i gang med styrketreningen igjen også ja. Får starte opp igjen etter Palma. Gidder ikke å traske gatelangs i Palma og være støl.. he he
Fredag og solen skinner :)
Veiedag i dag og det helt store resultatet ble det ikke ;) Men jeg føler at jeg er på rett kjøl iallefall..
Denne helgen skal nok inneholde masse kos med mann og barn. Men kun ett barn! Har sendt vekk den minste for helgen , hun skal kose seg med mormor og morfar. Vi skal kose oss med taco i kveld , ett glass rødvin og x-factor. Sønnen i huset er 9 år og digger x-factor. Lørdag skal jeg på mamma kveld og det blir servert indisk mat. Vet ikke helt hva det innebærer men noe kan jeg sikkert spise. Prøve å få en treningstur på formiddagen så går det nok greit ;)
Good morgen! :) Hipp Hurra for fredag!
Veiedagen her hadde heller ingen voldsom jubel over seg, 300 g ned, men får vel tenke at ned er ned, og som du sier at man er på vei inn på rett kurs.
Høres ut som en koselig helg, her blir det en helt rolig slappe av helg, uten alkohol, men med trening. (Er planen her jeg sitter nå vertfall) Indisk høres dig ut, jeg har hatt indisk to ganger i det siste og det har gått bra det altså, første gangen skal jeg innrømme vi hadde litt villris til, men forrige gang var det bare blomkål, brokkoli og kålrot stekt i form i ovnen. Så lenge de har tenkt på grønnsaker ville jeg ikke tenkt så nøye på sausen og sånn, er vel begrensa hva skade den kan gjøre. Kos deg! Funderer på scampi i dag jeg, i masse chilli og hvitløk..mmmmmmmmmm..... :)
Helgen har gått passe greit tror jeg. Ble litt ris og nan brød på jentekveld lørdag og kinesisk mat på søndag ( uten ris) :)
Ikke ble det mye trim da men jeg gikk til og fra fest iallefall ;)
Også jobbet vi i hagen på lørdag så litt ble det jo.
I dag er det spinn intervall på programmet , og det skal bli godt. Få svette ut litt ja. Må prøve å få til 3 trimøkter før fredag formiddag.
Palma i helgen :D Deilig! Gleder meg til litt varme igjen. Blir nok en del gåing skulle man tro , men ikke den helt store trimmen. Men vi er jo på kjærstetur ;)
Aaah...tenk at du skal til Palma!! SÅ utrolig deilig!! :D
Helgen gikk ikke så verst for min del heller, tok litt av på godterifronten på lørdag, både lovlige og ulovlige faktisk.. :o Men tror jeg tok det igjen med trening, ble masse gping og jogging i helga. Hodet mitt er fornøyd, men ikke kneet! Jeg har et kne som ikke er helt vennlig, mangler hele menisken og korsbånd, så nå klager det litt.. Får roe ned litt og se om det blor bedre.
Hørtes godt ut med indisk, tror jeg må ha det igjen snart.. Her ble det kjøttdeigform som vanlig ;) og scampi på søndag. Yummy!
Knallvær i dag, så da blir det en fjelltur, bare gå ikke jogge!
Ha en strålende dag!
I dag går turen til Palma og jeg håper vi får ett nydelig solskinn og behagelig temperatur. I dag er det 5 år siden vi giftet oss..
Utrolig så fort som tiden går..
Reiserapport skal bli :)
Palma var en fantastisk by! Kan på det sterkeste anbefales til en storby weekend. Vi hadde strålende vær , så en dag ble det deilig strandliv mens de andre dagene ble det en lett blanding. Litt avslapping ved bassenget , lange lunsjer med deilig vin , litt sightseeing og nydelige middag med enda mer vin ;)
En perfekt kjærste tur!! En kveld spiste vi middag på den skjønneste restauranten jeg noen gang har sett. Den lå på en klippe med utsikt utover havet og Cala Major området utenfor Palma. Utrolig god mat og veldig romantisk. Bygningen var fra 1800 tallet og jeg forelsket meg helt! Anbefales på det sterkeste. Den heter Il Paradiso og var virkelig ett paradis..
Så nå er jeg klar for full skjerpings med karber og trim :)
Ååh så deilig det høres ut! :) Skjønner at det er noe man bør vurdere en gang ja. Har bestilt tur til Dublin i oktober vi, ikke akkurat sammenlignbar temperatur, men gøy blir det! :)
Hvordan reiser man foresten til Palma? Går det direkte?
Helgen var fin, med hyttetur og kos. Flink i MATveien, men ikke på vin og godterifronten.. Jeg driver jo og sjonglerer meg mellom Fedon og South beach, men nå tror jeg jammen meg jeg må inn på en ganske treng fase 1 i en periode. Forberedte meg i går med og lage en stor ovnsbakt omelett i paiform som skal være frokosten denne uken. Skal på hotell til helgen, med sikkert masse utfordringer på fristende mat, så får være superflink denne uka. Skal på spa også - DET blir fantastisk!!!
Tror jeg må lese meg litt bakover her jeg, man var jo så flink en periode..
Jeg begynner på streng fase 1 fra mandag av jeg også.
Begynner så smått de dagene som er igjen av denne uken , og for fullt fra mandag.
Er alene med barna denne uken så det blir dårlig med trening men noe bør jeg vel få inn ;)
Middag i dag blir blomkålsuppe med bacon..Gleder meg..
Palma kan man fly til med Ryanair fra Rygge. 3t og 15 min tok det!
Kjapt , effektivt og billig. Vi betalte ca 1200,- for fly og 3500,- for 3 netter på ett 4 stjerners hotell ikke altfor langt fra sentrum. Ca 15-20 min å gå til katedralen , men ca 5-6 min til der liv og røre startet ;)
I oktober blir det 2 helger på farten for meg. Bremen med jobb 22-24 oktober og jentetur til London 29-31 oktober. Gleder meg til begge deler men London blir nok mest spennende ;)
Dublin har jeg aldri vært men søsteren min har bodd der og elsker byen.
Hørtes lurt ut med stor omelett. Hva hadde du i den da?
Tror jeg også skal gjøre noe sånt neste uke. Får alltid dårlig tid om morgenen...
Nå er jeg endelig nesten ferdig pakket til en helg på Geilo - blir koselig! :) Trøtt nå kjenner jeg, skjønner ikke at det er mulig og bruke så lang tid hver eneste gang..
Stor omelett var glimrende, jeg laget den av 10 egg jeg tror jeg, oppi der hadde jeg en boks cottage cheese, mixet vekk klumpene, purre, litt tomater, en boks bogskinke. (Verdens ekleste skinke, ble minnet på hvorfor jeg aldri har det!) litt lettfløte, masse forskjellig krydder, og dett var vel dett. Stekte den i paiform..
Ha en strålende helg! Til mandag er vi i gang for fullt! ;) Det blir strålende!! I K K E at jeg gleder meg til mandag, nå skal helgen nyyytes så absolutt mye jeg kan! :)
Jaja Da var mandagen her igjen da :) Synes jo helgene går uforskammet fort altså..Men denne helgen har vi bare slappet av og vært sammen med de søte små :) Deilig å kjenne at man har god tid og slipper å stresse.
Matmessig har det gått sånn passe i helgen.Fredag spiste jeg sushi og det bare måtte jeg ha!! Fryktelig lenge siden sist! Synes det er super godt en gang i blant. Lørdag hadde sønnen i huset overnattingsbesøk og da ble det tacofest! Helt ok. Ikke så mye godis på lørdag men litt over "budsjett" på søndag.. ja ja.
Starter med friskt mot i dag ;)
I dag blir det 2 timer spinning , en intervall og en "vanlig".
Skal bli deilig å bruke kroppen litt igjen..
Tirsdag... og helt enig helgene går aaaaaltfor fort! Kan ikke være lenge til neste nå vel???? :)
Jeg hadde også en kjempe fin helg, med masse koselige folk, masse god mat og drikke og en kg opp.. hehe... men satser på at det er mye vann og at en flink uke kan rette opp litt av skaden.
Ble ingen trim i går, ikke i dag heller, og heller ikke i morgen!!! :eek: Knallstart på flinkheten da... da får man vertfall være matstreng!
onsdag og jeg ligger rett ut på sofaen. Inger trim de neste ukene på meg..
Jeg fjernet blindtarmen i går så nå har jeg 3 små kikkehull og 5 sting i magen.
Gikk veldig greit men magen er utrolig sår..
Får prøve å være flink men akkurat nå eier jeg ikke matlyst...
Nei offda.... god bedring!!!! Høres ikke noe godt ut, men da blir det vertfall bedre fremover.. :) Slapp av og passe på deg selv!
Erfaringsmessig syns jeg alltid det er lettest og enten spise eggerøre eller suppe når jeg mister matlyst.. blomkålsuppe? Den er jo mild og snill i smaken..
Her har det heller ikke vært noen trening de siste dagene, får prøve meg i morgen, da får det bli en strafferunde tror jeg. Maten har ikke vært så veldig ille, problemet er at jeg har jo ryki på noen druer hver bidige dag! Skjerpings! I dag var det litt chilli con carne rester, en lapp og et par kjeks til middag.. litt mye kanskje, men det var så godt!
Ja nå er jeg så smått på bena igjen :) Første dag på jobb i morgen.
Men å spise lavkarbo mens man er sykemeldt fungerer dårlig...Sikkert gått opp 2 kg for alle som kommer innom har jo med seg noe godt av ett eller annet slag.. he he. Boller og kaker , sjokolade og annet snadder.. men middagene har blitt lavkarbo da.. he he
De største fysiske antrengelsene har det heller ikke blitt , men stingene skal fjernes på søndag så etter det blir det vel litt lett trening igjen kanskje..
Da er stingene fjernet og jeg føler meg stadig bedre ;-)
De store fysiske utskeielsene må vente 1-2 uker til men nå begynner iallefall "besøkskiloene" å gå av ..he he
Synes selv jeg har vært flink med mat de siste dagene.
Hjemmelaget burger i går , og i dag blir det hjemmelaget blomkålsuppe med sprøstekt bacon.. Det er snadder det...
I kveld må jeg tilbake på jobb, utrolig hvor fort ting hoper seg opp når man er borte 1 uke... Må få unna litt og det er så mye lettere når det ikke er så mange andre her. Må prøve å gå en lang tur i kveld også. Høstlufta er deilig men kald om dagen..
Så bra og høre det går bedre med deg! :)
Har vært litt fraværende en stund, har vært på tur til Dublin. For en bra by! Utrolig gøy! Kan jeg anbefale.. men en slanketur er det jo ikke da. ;) Gikk opp 1.3 kg jeg, men håper på at det er mye vann, fredagen får vise!
Har vært ganske flink etter jeg kom hjem da, omelett til frokost, laget i lasagneform så den står klar hver morgen, salater til lunch og i dag blir det torsk til middag. Med litt brokkoli og hva annet jeg kan finne. :)
Hadde tenkt meg på et skikkelig treningskjør også, men har skaffet meg en flott forkjølelse så jeg tror jeg skal ta det rolig og se om jeg heller kan ta igjen litt til helga. Ser på været at nå har sesongen for og flytte inn på treningssenter begynt også, kjenner jeg må lete frem litt motivasjon for akkurat det..
I dag er en sliten mandag for min del altså..
Jentetur til London i helgen og bena mine er såre og slitne kjenner jeg ;)
Men en super tur og garderoben har blitt fylt opp med noen godbiter..
Nå er det 4 uker siden blindtarmen ble fjernet så nå kan jeg begynne å trene litt igjen , ikke bare ut å gå tur... he he
Skal bli deilig å svette litt skikkelig igjen... På tide å trene litt styrke også igjen kjennes det ut til..
Maten går stort sett greit. Litt utskeielser ble det i helgen men ikke mer enn jeg kan leve med , vi gikk jo tross alt en del mil opp og ned Oxford og Regent Street på lørdag!!!
Satser på en flott uke og er spent på resultater på vekten på fredag!
På onsdag skal jeg fikse sveisen litt også og det skal bli veldig deilig..Klippe litt og farge litt! Føler seg så utrolig mye bedre når håret er bra!
Åh så fantastisk med London! Jeg elsker London... Oxford/Regent street vandring er den beste trimmen! :D
Lykke til med trening etter operasjonen, deilig og være igang igjen tenker jeg. Hatt en lang treningsfri periode selv, og begynner og bli dritlei! Vært forkjøla i over en uke, og nå tyder ikke på at den har tenkt og stikke med det første akkurat. :( Vært hjemme fra jobb i dag også, det var lenge siden sist! Jeg er jo aldri syk, og jeg er skikkelig dårlig på å være det også.. blir verdens stusseligste! Nesten som en mann!!! Haha! Nå ønsker jeg meg bare at hostegiften kan begynne og virke!!! Hosting blir jeg seriøst gal av!
Der var dagens syting utført!
Spiste litt istad da, lapper kom jeg endelig på at kunne friste. Da hadde først jeg kastet mandelgrøt som jeg laget, det var I K KE godt, og en omelett jeg varmet. Matlyst mangler jeg igrunn skjelden... Ser ikke for meg en god veiedag denne uken akkurat! Men time will shåvv!
God bedring Victory :)
Håper formen stadig blir bedre..
Her går det smått nedover om dagen men det går da iallefall riktig vei.
Denne helgen er mannen på guttetur til Tyskland så jeg skal kose meg hjemme med mine søte små i kveld , og i morgen er det gourmet kveld med venninnegjengen.
Får satse på at maten går greit. Dropper risen og potetene tenker jeg..
Ikke kommet igang med treningen ennå men savner det masse så det er bare å ta seg sammen..
Å hei og hå - da var det bare timer til veiing igjen da... Hmmmm.. har vel ingen overhengende GOD følelse! Men denne uken har jeg hvertfall kommet skikkelig igang med trening da, så har jo vært snill med kroppen på den måten. :) Formen er endelig bedre!! Deilig!
Hvordan er det med deg da? Kommet igang? Koooom igjen... ;)
Og hvordan gikk gourmet kvelden? Hørtes jo dig ut da..
Lykke til i morgen du og!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.