< Tilbake til oversikten

Noen som starter i disse dager?

Victory sa for siden:

Hmmm da tror jeg jammen jeg skal inn og sjekke pulversiden! Veldig kjekt med noe kjapt til frokosten, sånn at man slipper og stå og mekke omeletter hver kveld...Blir endel tid brukt på matlaging når man drar rett på trening etter jobb og må planlegge hele dagen..

Vi burde absolutt ha en middagstråd her inne for oss South Beachere! Det er jo så mange på Ketolyse at de får jo tips i øst og vest, mens vi derimot...daaaaka oss! :p Men fra spøk til alvor, det hjelper og støtte seg på noen altså, virkelig! Jeg har ingen her hjemme som driver med det samme, så det er kjempe motivasjon og lese her inne! :)
Skal lage en tråd med en gang jeg, så skal jeg legge inn min fiske middag der..

Etter trådlaging skal jeg en tur bort til en veninne. Må rømme fra nøttete! Hohoho... Forresten hva tenker du om pastiller og sånn? Jeg tilater nok endel for mye av det også..

Ha en fortsatt fin kveld!! :)

Smakfull sa for siden:

Jeg pleier å kjøpe en pakke med läkerol eller Ifa (i dag stod kjæresten for innhandling av mat og han kjøpte ingenting, men går greit det også)

Og det er kun 40 kcal i hver pakke tror jeg. I allefall i läkerolen. Så da spiser jeg den pakken med veldig god samvittighet! :) Eneste er jo at alle disse pakkene blir ganske dyrt i lengden. Så greit å ta en dag fri som i dag :P

En uheldig bivirkning av kostholdet er at jeg blir egentlig aldri sulten (samme med kjæresten), men vi blir veldig slappe? Er veldig merkelig og håper det går over. Men når jeg trener må jeg sykle, løping blir rett og slett alt for tungt. Jeg håper det blir bedre ute i uke 2, får prøve å spise litt oftere! Merkelig å måtte høre på kroppen og ikke magen når man er sulten. Er jo en ganske stor omvelting fra jula med omtrent 50-100 gram med godis hver dag.

Victory sa for siden:

Hmmm...jeg sitter her og funderer..lurer på om jeg skal kjøre fase 1 litt lenger.. Er ferdig egentlig på mandag som kommer. Anette du er ferdig i morgen du? Jeg tenker litt at siden jeg er så ekstremt godterisjuk til tider at jeg kanskje skal prøve meg litt lenger, men får se. Jeg lurer litt på om det er underbevistheten også, at jeg er så veldig fokusert på alt jeg IKKE får lov til om dagen. Etter de to ukene forrige gang hadde jeg ikke behov for godteri i det heletatt, sikkert fordi jeg "kunne" på en måte. Kan hende det skjer nå også. Men jeg gleder meg til yoghurt da, og kunne lage de knekkebrødene som er her inne.
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=knekkebr%F8d
De får jo meget gode kritikker..

Jaja det var fredagens tanker, har uansett en helg igjen. :)
God fredag alle!

anette76 sa for siden:

Jeg tror det er fredagstanker Victory for jeg har akkurat tenkt det samme.. he he. Jeg har heldigvis ikke sukkersug lenger og det er jeg både forbauset over og glad for :)
Men jeg er veldig i tvil om hvordan det er å begynne litt med karber igjen..Tror jeg skal begynne veldig forsiktig iallefall. Litt yoghurt skal jeg iallefall begynne med. Kanskje litt knekkebrød til lunsj av og til. Men brød og "middagskarber" venter jeg nok til neste uke med ja. Synes også at "polarbrød" som ligger oppskrift på er veldig godt , og det er jo bare egg og philadelphia ost i så det må jo være lite karber..Litt cottage cheese og noen bær på dem er sikkert veldig godt :)

Spent på veiingen i morgen , tror det ligger an til 1,5 kg kanskje..:) Håper på noe sånt..Jeg har jo mange kilo som skal av:rolleyes:

Kommer tilbake med rapport i morgen.

Ha en fin fredag..

I dag savner jeg sushi!!! jeg kunne "drept" for litt skikkelig sushi og litt vin..he he..

Victory sa for siden:

Er nok disse fredagstankene som løper løpsk ja! Hehe... Sushi liker jeg ikke, men derimot mousaka eller thai kylling...Give it to me!!!!!! Nei, nå er det slutt på og tenke på ting man ikke skal ha. :)

Blir nok at jeg også gjør som du sier, begynne med litt yoghurt, og kanskje en mandarin..mmm...det savner jeg, og mulig litt bær. Men andre karber får man vente litt med. Greit og komme litt mer inn i tankegangen tenker jeg, så blir det lettere og vite hva man kan innføre etterhvert.

Spennenden med veiing i morgen da. Jeg krysser fingrene for deg!!
Nå blir det ut og gå en liten tur, så skal jeg prøve og finne Rottenetter på DVD, har nemlig fått ny TV i dag. GØY!

:D

Smakfull sa for siden:

Har enda en uke igjen og går bare bedre og bedre for hver dag :) Speilegg med stekt skinke til frokost, helt utrolig gooooooodt! :)

Tenker ikke så mye over kostholdet lenger. Jeg savner litt vin, så det gleder jeg meg til ;)

Vi spiser kun fullkornsknekkebrød fra wasa og det savner jeg ikke noe særlig :P Men greit å ha et alternativ til egg.

Victory sa for siden:

Stekt skinke ja! Smart! Da kanskje jeg kan bevege meg litt vekk fra omelett-land. :)
Egg er jo en glimrende ting da, så masse man kan lage med det. Eggerøre er jo også superdig!

Smakfull sa for siden:

Ja, egg er veldig godt :)
Men dog, litt spesiell smak så etter et par måneder blir man fort lei :P Så jeg prøver å spise det "minst" mulig. Til Frokost og satser på andre måltider resten av dagen. Forrige gang levde jeg omtrent på egg, det gikk ganske dårlig :P

I den eggeboka jeg lånte var det oppskrift på frittata (usikker på staving), en omelett man halvstekte på plate og resten i ovn. Tror jeg skal prøve det snart, men har ikke tid på morgenkvisten å vente på ovnen :)

anette76 sa for siden:

Da er uke 2 ferdig og resultatet ble minus 1,7 kg! Jippi. Det er ordentlig deilig ja..:heia:
Frokost i dag ble omelett med spekeskinke , og litt grønnsaker. Jeg bruker mye eggerøre og de ferdig eggemuffinsene til frokost i ukedagene for det er så mye raskere. Nå skal jeg straks en tur på skøytebanen med de små. tror jeg skal snøre på meg mine egne skøyter også.. Moro :-)

I kveld blir det kyllingsalat til kvelds. enkelt og greit. Barna ønsket seg pannekaker ( også på en lørdag da) og mannen i huset skal i bursdagsfest:full:

Lurer på om jeg skal snike til meg en tur på Elixia for å løpe litt intervaller.. Kanskje etter lunsj en gang..Hmm det må jeg prøve på.

Håper det er noe bra på tv i kveld. Barna ville gjerne se Grand Prix så det må vi få med oss.

Deilig med nytt tv da Victory. Sånt er alltid stas synes jeg :D:D:stortsmil.

Ha en flott lørdag.

anette76 sa for siden:

Når har du veiedag Smakfull?
Mandag på deg Victory?
Burde vel egentlig ikke være så opptatt av tallene på vekten men heller mål , men jeg synes det er super inspirerende å se tallene på vekten bli mindre:D he he

Victory sa for siden:

Grattis med enda mere ned! Flink du har vært!! :heia:Dette går jo strålende bra! Jeg skal veie meg igjen på mandag, da er mine to første uker over. Jeg er heller ikke sånn kjempe opptatt av vekt, mer at jeg skal trives med klærne mine og føle meg fin og sånn, men det er en enorm motivasjon når man ser tallene går nedover. Jeg har jo aldri hatt vekt før nå, og skjønner at jeg skulle nok skaffet meg det litt før. Men men det er ikke noe og fundere over... Jeg skal bytte veiedagen min til torsdag, helgene er min store fare, så jeg tenker at det er en motivasjon og ta det rett før helga. :) Så neste uke blir det både mandag og torsdag.

Så koselig med tur på skøyter da. Det har jeg lyst og prøve igjen også, lenge siden ja. Men jeg får vel fokusere på mine nyinnkjøpte ski og faktisk bruke de til noe mer enn fyll i bilen. :rolleyes:

Kom du deg på Elixia? Ingen trim på meg i dag. Har vært i byen og spist lunch med veninner nå. :syklubb: Så da ble det en Cæsar salat uten krutonger og dressingen ved siden. Det gikk jo fint!
Middagen får bli rester av seien jeg stekte i en ildfast form med crusha tomat, løk, hvitløk og purre med blomkål ved siden.

Liten tur til en kompis i kveld, og jeg kjenner det hadde vært koselig med litt rødvin, men jeg tar bilen! klappe på skulder

Jeg har foresten kjøpt sånn Ricotta ost nå, og en flaske mandeldråper og en med vanilje. Blir spennende.

anette76 sa for siden:

Koselig med venninne lunsj :syklubb:
Det er jeg altfor sjelden på . Alle har små barn og da blir det ikke mye tid dessverre. Men vi er flinke til å samles en kveld i måneden for å skravle da..

Ble dessverre ikke tid til Elixia i dag , men skøytene ble prøvd :flau: og det endte jo med litt knall og fall men utrolig moro..Det er jo noe av det som er gøy med barn da. Da er det liksom lov å være barn selv :)

I morgen blir det ny skøytetur og en liten tur i skisporet..Sønnen min på 9 år er helt hekta på ski!!

I kveld ble det salat med egg og en godt krydret kyllingfilet. Laget en avocadodressing som ble veldig bra :hungry:

I morgen blir det svinefilet med squash grateng og fylte tomater..:sikle:

Ha en fin lørdagskveld.

Smakfull sa for siden:

Har veiedag på torsdag :) denne torsdagen begynte jeg på 0, så fra nå av skal det noteres ;) I kveld har jeg vært på jobb og i kveld har vi besøk av vennepar :)

enerilos123 sa for siden:

starta for 14 dg. siden og er flink. MEN jeg mister ikke ett hekto av vekta. prøver meg med svar til deg for jeg har ikke funnet helt fram her inne.........

enerilos123 sa for siden:

har starta for 14 dager siden, men må vist starte igjenn. for jeg mister ikke ett gram. ser ikke at jeg spiser feil ............ så blir gjerne med på en start igjenn:p

Victory sa for siden:

Her er det bare og henge seg på!

Jeg har akkurat kommet hjem etter EDRU kveld på vorspill :D Oi som jeg hadde lyst på rødvin, men blir fornøyd når jeg kjører løpet helt ut! Dagen i morgen blir jo så mye bedre også. Her er også planen kanskje og ta en skitur, men får se ann litt været. Snødde endel når vi kjørte hjem nå, og jeg gidder ikke traske rundt inni løypa der i snøføyka, da drar jeg heller på innetrening. Må passe meg så jeg ikke blir stuck forran tv'n...fiiine nye tv'n sin! Veldig gøy med sånne nye ting ja!

Skøyter høres gøy ut!

Nå er det natten her ser jeg.. God natt!:sove::sove:

I morgen blir det noe kjøttdeigting, får prøve og styre unna tacokrydderet. Noen oppskrift på en god gryte? Italiensk montro??

Victory sa for siden:

Men du Enerilos...jeg ser det står Atkins på filosofien din...Da blir det gjerne ikke helt rett og følge matlistene her. South Beach er mer fokusert på fettfattige ting også..skal ikke ha fløte, rømme, fett kjøtt etc som Atkins. Bare ville nevne det. :)

anette76 sa for siden:

I dag har vi vært nok en tur på skøytebanen og da jeg kom hjem var jeg småsulten...Siden jeg så smått har begynt i fase 2 laget jeg ett lite måltid som både smakte godt og mettet veldig godt:-)
Jeg tok 2 ss cottage cheese , blandet oppi ett beger med 0,0% yoghurt vanilje , grov hakket 10 cashew nøtter og 10 mandler.

Kan anbefales! lite karber , riktig fett og god metthetsfølelse...

Smakfull sa for siden:

mmmm, det hørtes godt ut! :)

Hadde til lunsj for noen dager siden: Mager kesam med 3 mandler og fun light og kanel. Vet at man mandler ikke er helt "lov" enda, men snek til meg 3 stk ;)

Ja, gleder meg til å spise litt frukt igjen :) Og jeg skulle gjerne sett om jeg fant noen oppskrifter på noen sauser? Kan jo bruke buljong og soyasaus, men vet ikke om de to i lag blir så godt.

Victory sa for siden:

God mandag! :)
To uker på fase 1 ferdig: -1.3 kg! Woohoo! Je har bestemt meg, jeg kjører på en uke til! Med strengere nøtteregler. Jeg føler at mye av det som er borte er fra magen, og det kjennes aldeles herlig!
I går var vi en hel gjeng borte hos noen venner og spiste vafler. Jeg elsker vafler! Men det var faktisk ikke noe problem og se på de stappa i seg..hehhe..jeg drakk te og knakk noen nøtter. Var veldig koselig da, man skulle vært så mye flinkere til og sosialiere, men som du sa Anette er ikke så lett når dagene bare forsvinner.

Middagsmessig: Har atter igjen ryki på tacogryten. Det var det som fantes i skapene...blir fint med lønn nå.
Ellers kjøpte jeg en sånn Ricotta på lørdag, blandet med mandel essens, litt splenda og noen hakka mandler. Litt usikker hva jeg syns, men kan være fint når man fyser litt. Vanilje essens og bær burde bli fint.
Lunchen og snacksen deres høres også veldig gode ut.

Trening i går: Funwalk, Core og Spinning.

Når det gjelder saus har jeg ikke mye tips og komme med, men man kan vel bruke Philadelphis light som base kanskje? Og utforske litt utfra det..

anette76 sa for siden:

Wow Grattis Victory:heia:
Deilig å merke at kg forsvinner fra magen. Det er der jeg føler jeg har mistet mest også og det er jo blant annet der jeg vil ha vekk mest ;).
Også har jeg ikke så mye bollekinn lenger :lol:...

Jeg kjører en litt "slappere" fase 1 denne uken så ser jeg hvordan det går.
Fortsetter med egg i forskjellige variasjoner til frokost , salat til lunsj, kjøtt med grønnsaker til middag , pluss 2 mellommåltider. Spiser nok litt yoghurt denne uken men ikke mye.

Utfordringen denne uka blir helt klart hytte tur med ett vennepar til helgen..Frokost og lunsj er jo ok men hvordan vi skal gjøre det med middag er noe helt annet.:hjelp:.Får koke litt ris eller pasta utenom til dem kanskje ;). Det blir iallefall litt trim med en del skigåing.

I dag blir det en spinningtime , i morgen intervaller(kanskje byttes de om) og onsdag nok en x-fit time:visemuskl.

Jeg bytter også veiedag fra lørdag til fredag.

Victory sa for siden:

Ja det er kjempe gøy når man både ser resultater på vekten og føler de på seg selv. Nais asså! :D Magen jeg også vil ha vekk mest på, og GJERNE få litt tynnere legger...støveletter kan jo være et helvete noen ganger og finne. Og ansiktet ja...her er det bare og stå på.
Fikk så koselig kommentar på jobben i dag også: "Du har blitt tynnere! Snerten dame!" Da ble jeg så glad!!

Lykke til med hytteturen, det går nok bra. Og hytteturer er så utrolig koselig også da! Dere kan jo ha taco? Det er jo så lettvint, og da er det bare og droppe lefsene. Lett som en plett og perfekt hyttemat. Jeg skal lage middag sammen med en veninne i morgen, og da går det etter mine prinsipper. :cool: Fikk en fantastisk melding fra de istad, datteren hennes lurte på om jeg ikke kunne ta med meg noen nøtter og bli med henne og se film.. så søt da! Hehe..

I stad var jeg ute på ski - fantastisk trening altså! Pulsklokken viste 635 kalorier på under en time. Genialt, da ble jo middagen i dag gratis!! :D

anette76 sa for siden:

Herlig med komplimenter da :D
Det er viktig å føle seg vel underveis også synes jeg.. Jeg har merket at jeg kanskje "pynter" meg litt ekstra , litt penere tøy og litt mer sminke kanskje..Det er super deilig å føle seg litt finere :p

Ja taco er en super ide faktisk. Og hvis jeg vil ha noe tilbehør kan jeg jo bare lage noen av ostechipsene det er oppskrift på her inne..God ide Victory , takk for det...

Skal unne meg litt rødvin også:full::full:

Victory sa for siden:

Hehe..jeg gjør akkurat det samme! Er så gøy når man føler klærne sitter bedre! Jeg har tro på at denne dietten er bra altså! :) Bra i den forstand at jeg klarer og holde den over tid.

En av dagene kan dere jo ha gryte også, da er hvertfall ikke "styggesakene" blandet inn i hele maten.

Rødvin har jeg også super lyst på! Får se til helga, men siden det ikke er "noe spesielt" som skjer er det mulig jeg drøyer den..skal til London på jobb om to uker, så jeg tenker at det kanskje er smart og kjøre en ganske streng linje frem til da. Fare for at man MÅ sprekke der pga hva som serveres...Står på messe hele dagen, så det er ikke like greit og ta med seg passende ting. Får gjøre det beste ut av mulighetene man har bare.

Ser på tv norge nå, om dette kjøpesenteret i sverige. Herregud jeg ler! Så mange harry folk. Fantastisk!! :D

Smakfull sa for siden:

Kjenner jeg er spent på første veiedag på torsdag. Dere raser jo ned i vekt :O Er redd ting går litt tregere med meg. :P Men det gjør ikke noe i grunn, jeg koser meg jo med maten :)

Har planlagt ost og kjeks og vinkveld her om to uker, da skal jeg "skeie" ut. Har funnet oppskrifter på lavkarbokjeks og skal spise frukt og drikke vin. Å, hva jeg gleder meg :D

anette76 sa for siden:

Åhhh Heldige deg Victory , Jeg ELSKER London! Nyte storbypulsen , se på folk og bare oppleve noe annet er fantastisk. Selvom du skal på messe håper jeg du får oppleve litt av London. Var der i Januar i fjor med mannen min , vi har vært der sammen en del ganger før men blir liksom ikke lei ;)
Vi var å så Mamma Mia , spiste god mat , shoppet litt etc..Herlig.
Men jeg skjønner tankegangen din med at da er det vel naturlig at det blir en liten "sprekk". Jeg tror ikke det er så krise så lenge man henter seg inn igjen ganske raskt. Og det gjør jo du :D

Jeg tror vi har funnet ut at det blir en type kyllinggryte på fredag , og taco på lørdag. Da kan jeg kontrollere hva som blir inntaket , men de andre kan også kose seg med god mat;). Tror det blir ett glass rødvin hver kveld men ikke mye mer altså..Barna er med og jeg er ganske strikt på at de ikke skal se sine foreldre beruset , men de skal også kunne se at vi kan kose oss med ett glass vin til maten. Håper å gi dem sunne verdier... he he
Dattern min på 5 elsker vårt nye kosthold da. Hun er super glad i egg og grønnsaker så hun spiser omelett til frokost og vil gjerne ha med det i barnehagen også ;-) Paprika og avocado kan hun sikkert spise til alle måltider.. he he..

Får prøve å få noen deilige skiturer også i helgen så blir det nok bra. Er iallefall helt sikker på at det blir badstue og isbading:lol:.

I dag blir det spinning. Gleder meg til det. Må få inn sykkelformen snart..Nærmer seg Birken..he he

Ha en flott tirsdag.:cool:

Victory sa for siden:

Jeg også elsker London! Man kan reise dit hver helg hele året og likevel se nye ting tror jeg. :) Jeg kommer nok til og reise i helgen så jeg får litt shoppetid etter joggesko og på fantastiske fantastiske Boots! Der kan jeg nok også finne noen barer og sånn som kan redde meg gjennom dager hvor det ikke serveres annet enn kaker og wienerbrød. Helt rått altså, det settes ut brett på brett og det er BARE de verste sukkerbombene. Kan bli en utfordring, men de tar man da på strak arm.

I dag har jeg hatt min første "sprekk". Jeg var så kvam på morgenen i dag, ingen verdens ting fristet, og omeletten jeg hadde med til frokost var helt uaktuelt og få i seg...så hva ble det da, joda en BANAN! Ikke bare frukt, men også en litt ulovlig frukt. Jaja, jeg måtte jo spise et eller annet, og den var liten, så full panikk trenger man vel ikke ha. Er bare irriterende!

Det høres ut som en superkoselig hyttetur dere skal på!

Smakfull - lykke til med veiing. Går nok bra! Og det er uansett bra at man spiser riktig selv om det gå sakte med vekten, kroppen blir jo glad inni seg likevel. :)

Victory sa for siden:

Seriøst?? Birken????
RESPEKT!!!!!

anette76 sa for siden:

He he det er ikke så vanvittig altså..Men ja det er langt, 95 km.
Syklet i fjor også og det var en opplevelse..Ett sølemareritt men utrolig gøy.For en folkefest ;)
Veldig greit å ha ett mål med treningen. Da MÅ man bare holde formen ved like.

Enig med deg..Boots er fantastisk. I Kragerø har de faktisk åpnet ett helt apotek med bare Boots produkter. Jeg ble bare super glad!!! De har alle de gode produktene og til ganske gode priser:p.

En sprekk med en liten banan er vel ikke det aller verste vel... Det drar du fint inn igjen ;)
Når reiser til til Thailand?

Lykke til med veiing på torsdag Smakfull. Du skal nok se at det har rent av noen kg på deg også ;)

Smakfull sa for siden:

Nei, banan må være lov å sprekke med! Sååå mye sukker er det nå ikke i en banan, vi trenger da vel ikke bli helt fanatisk :P

Thailand og England høres herlig ut! Skal til Italia i sommer og jeg vil ha "drømmekroppen". :D

Ja, jeg er fornøyd med alt over 700 gram jeg :) Men har jo veldig gode erfaringer fra tidligere :)

Victory sa for siden:

Hehe..neida, en banan er vel ingen krise! God var den også. ;)
I går var jeg hos en veninne og laget middag, torskefilet på en seng av tomater, kapers, hitløk og oliven..."På en seng av" Fantastisk utrykk! Men det var godt, skal se om jeg finner oppskriften og putte under middagstråden.

Vi har også fått Boots apotek! Jeg DIGGER det!!! Jeg elsker og gå i sånne butikker, utrolig mye man plutselig "trenger" når man er der.

Reiser til Thailand enten i midten av mars eller begynnelsen av april, ser ann litt priser fortsatt. Det skal bli så dig! Når er south beach turen din? Italia høres dig ut, der har jeg aldri vært...

I dag var planen ny skitur, men det snør så mye, så mulig den blir gjort om til Bodypump. Har vel ikke vondt av litt styrke heller, på den fronten har jeg vært dårlig i det siste.

Ny veiedag i morgen! Lykke til til oss! :D

anette76 sa for siden:

Lykke til med veiedag i morgen , jeg venter til fredag:D.
Håper på fortsatt nedgang iallefall .

Den middagen din hørtes god ut . Helt enig i at "på en seng av" er ett fantastisk matuttrykk..Det får liksom maten til å smake ende litt bedre
He he..

Florida turen vår er om nøyaktig 2 mnd i dag!! :heia:Gleder meg sinnsykt!!
20 mars setter vi oss på flyet og 2,5 uke senere kommer vi hjem igjen...
Reiser med 2 kofferter og kommer hjem med 2 hver alle 4 vil jeg tro.. he he
Skal iallefall bli veldig gøy å kunne oppleve masse men også slappe av og nyte livet. Det blir jo en del parker de dagene vi er i Orlando men det er nok gøy for de store barna også , ikke bare de små.

Heldigvis så har mange restauranter i usa blitt flinkere til å ha magre varianter på menyen og mange har faktisk kalori innholdet på menyen..Ikke like kult kanskje men bra for fristelsene he he..Når du ser at sjokolade desserten du har lyst på inneholder 1200kcal så er den liksom ikke like fristende lenger:p.

Thailand blir knall ja ..Vi var på Phi Phi island noen dager da vi var der og det var som å komme til paradis. Nå var vi der føre Tsunamien men det er vel bygd opp det meste igjen nå.. Utrolig plass iallefall:love:.

Italia er sikkert flott. Aldri vært men har veldig lyst! Har ei venninne som er ekte Italia elsker og kan ikke få fullrost det..

Ha en flott onsdag. I dag står x-fit for tur igjen!! JUHUUUU Her blir det :visemuskl:visemuskl:visemuskl:visemuskl..

Smakfull sa for siden:

Veiedag:
I går veide jeg meg og da hadde jeg gått ned 800 g, i dag kun 300? Kunne tatt en "kontrollsjekk" i morgen, men tror heller jeg skal overraske meg selv neste torsdag. Orker ikke gjøre ting mer komplisert enn det de allerede er! :)

Er jo koselig at den går nedover da ;) Jeg må ærlig innrømme å si at jeg er nok fornøyd hvis jeg klarer gå ned 6-7 kg, men 10 er et mye finere tall og jeg trenger nok noen kilo som kan komme krypende tilbake.

Men nå er det Sverigetur!

Victory sa for siden:

Gratulerer med nedgang! :) Kanskje du hadde trent etter du veide deg i går? Leste i en journal her at noen ganger gikk man litt opp etter trening.
Jeg veide meg i dag også, og det var det samme som på mandag.

Hehe..du må nok regne med ENDEL mer bagasje hjem fra USA ja! Vet ikke hvordan forhold du har til hårting, shampoo og sånn, men jeg har helt dilla. Det er jo SÅ mye biligere enn her hjemme, så jeg kommer altid hjem med tonnevis av frisør shampooer og annet stæsj til håret. Jeg har et ganske stort og utemmelig hår, så vanlig shampoo fra butikken kan jeg bare glemme..Favorittbutikken: www.tradesecret.com/

På Fridays vet jeg de har en egen "avdeling" i menyene sine som er merket low carb. Sikkert flere andre som har det også. :)

I dag snør det mindre, kanskje jeg kan driste meg på ski..

anette76 sa for siden:

Gratulere med nedgang Smakfull..Ned er jo ned :-)
Enig med Victory at kroppen blir mer "stinn" rett etter trening så alle Personlig trenere anbefaler å veie seg før trening..

Hårprodukter står helt klart på lista mi , sammen med en del mineral make-up..Det er under halv pris faktisk:D.. Ellers har jeg sko og veske dilla!!! og det har jeg overført til datteren min også ser det ut til.. he he. Sønnen min har også skodilla så jeg tror ikke jeg tar mye feil hvis jeg sier vi kommer hjem med 4 par sko hver alle 4:rolleyes:.

De siste dagene har jeg merket at gifteringen min sitter mye løsere på fingeren og det må jo være ett godt tegn .. Spent på veiing i morgen.

Ha en fin torsdag.

anette76 sa for siden:

Fredag og veiedag :-)
300 gram ned.. ja ja alt er ned så jeg er fornøyd jeg :D.
Totalt 6 kg siden jeg begynte og det føles veldig godt...

Gleder oss til hyttetur i helga med god mat , litt vin og skiturer.

Ha en flott helg alle sammen.

Anette

Victory sa for siden:

Grattis!!! 6 kg er jo bare så utrolig bra da!!! Noen ganger forestiller jeg meg det i ting, og tenk på seks sånne mel eller sukker poser da! Dæven!

Hvordan har du begynt på fase 2? Hva har du innført og sånn? Neste uke får vel jeg starte også, hvis jeg ikke skal holde meg nazi frem til London.. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne bake noen av de knekkebrødene som ser så gode ut og ta med meg. Får se..frokost bør ikke bli noen problem da, da er det vel endel egg og pålegg etc.

I går hadde jeg kokt torst og brokkoli til middag. Torsk er godt syns jeg!
Og jeg var på ski - TO runder i lysløypa. Sliten på slutten ja..og støl i dag... i dag får det bli en rolig spinning, så armene får hvilt seg og jeg får strekt ut litt etterpå. :)

God fredag, og god hyttetur!!!! :D

anette76 sa for siden:

Jeg har begynt veldig forsiktig i fase 2. Har spist litt yoghurt med nøtter som mellommåltid, spiste litt eple en dag , ett knekkebrød osv.
Kommer vel til å fortsette som dette en stund til.:p
Litt fullkornsris kan jeg vel begynne med til uka.
Også spiste jeg all-bran med blåbær til frokost en dag!

Neste uke skal jeg være litt flinkere med fisk igjen. Torsk er knallgodt synes jeg :) Ikke hatt fisk denne uken og det er ikke bra!! Skjerpings!

God helg ja..

Smakfull sa for siden:

6 kilo er jo veldig bra da! :)
En ny helg, og maten går strålende. Endelig litt pepsi max :D

Kos deg på hyttetur.

misslinda sa for siden:

Hei hei ;)

Har vel surfet rundt på lavkarbo forumet i mange måneder på let etter riktig "kur" for meg og har kommet frem til at south beach er veien for meg å gå, så nå er boka bestilt ;) Er på reise i neste uke, så da utsetter jeg starten en uke ;) Prøvde ketplyse en uke, men ble så kvalm av så fet mat at jeg orket det ikke..

Men til noen spørsmål ;)

Kan jeg bruke sukrin, mandelmel og hi maize ?? Vet det er lov på lavkarbo ;)

Kos fra Misslinda ;)

Smakfull sa for siden:

Søtningstoff mener jeg er lov, men det skal være maks 100 kcal om dagen.
Mandelmel er vel "lov" i små mengder, jeg pleier å ha maks 10-15 nøtter om dagen, så må spise med moderasjon.

hi maize vet jeg ikke hva er for noe, men jeg pleier å spise små mengder av det som er "alternative" matvarer. Har spist soyamel og lignende men ikke mer enn 10-15 g om dagen.

Så lenge det ikke er sukker i matvaren og ikke for mye usunt fett og generell lite karbohydrater pleier jeg å godta det. Men der er alle forskjellig.

Men velkommen :)

Helgen min har vært flott. Prøvde å lage "pizza" på fredag, men bunnen var ikke særlig god. I dag skal jeg teste ut squashlasagne :D

Victory sa for siden:

[quote=misslinda;820505]Hei hei ;)

Har vel surfet rundt på lavkarbo forumet i mange måneder på let etter riktig "kur" for meg og har kommet frem til at south beach er veien for meg å gå, så nå er boka bestilt ;) Er på reise i neste uke, så da utsetter jeg starten en uke ;) Prøvde ketplyse en uke, men ble så kvalm av så fet mat at jeg orket det ikke..

Men til noen spørsmål ;)

Kan jeg bruke sukrin, mandelmel og hi maize ?? Vet det er lov på lavkarbo ;)

Hallo på deg! :)

Velkommen til south beach sidene!
Jeg har også prøvd meg på Atkins/Ketolyse, men det funker ikke for meg heller. For det første gikk jeg med denne ekstreme "usunne" følelsen hele tiden av alt fettet, som jeg heller ikke er så veldig glad i. OG dessuten syns jeg den er vanskelig og følge i hverdagen.

Når det gjelder de forskjellige søtningene er det vel ikke så stor forskjell på de? Jeg har splenda her, men har aldri prøvd sukrin. Den er vel litt mer lik sukker i konsistens. Tror da det er greit.. Noen andre som har bedre svar?? :)

Mandelmel har jeg lurt på selv, man kan jo spise mandler men i begrensede mengder pga fettet, så man skal vel ikke bruke for mye av det. Googlet litt og fant denne:
kalynskitchen.blogspot.com/2009/09/recipe-for-cheese-crackers-with-almond.html

og denne:
One of my personal favorites for breakfast are the low carb pancakes. If you have a problem letting the carbs go, these pancakes will fill you up and keep your diet on the right path.
Here’s how you make the Low Carb South Beach pancakes:
· 2 eggs
· 1 cup almond flour (Here’s the secret)
· ¼ cup of water
· 2 tablespoons of oil
· ¼ teaspoon of salt
· 1 T sweetener
Mix them together just like normal pancakes. The one difference you will notice is that they don’t bubble up like most pancakes do. Don’t forget the nonstick pan with light oil.

Jeg ville vel ikke brukt det daglig, men innimellom er det greit og ha når man fyser på noe..

Hi maize aner jeg ikke hva er. :)

Victory sa for siden:

:cool:Så var det søndag igjen...Håper aller har hatt en fin helg! Bra hyttetur Anette?? :)

Denne helgen er jeg ikke så fornøyd med på matfronten egentlig. :( Jeg var på besøk og der hadde de laget ketolyse mat, den var jo full av rømme og fløte, som jeg spiste litt av. Takk for deet..Og litt baconsvor. Men karber var det hvertfall ikke da.
Og i går laget jeg lavkarbovafler...brukte Philadelphia light da, så noen enrom krise er det vel ikke. Bare irriterer meg at jeg ikke kunne vært litt flinkere.. Og JA tror dere ikke jeg spiste en pepperkake og en sjokoladekule også??? Oh maj gååd altså. FYY på lanken!! Jeg måtte bare ha en liten julesmak før jeg kastet de. :o
Jaja, jeg var en lang slitsom tur på ski også da, og klokken viste 830 kalorier eller noe, så den har vel redda meg litt hvertfall. ;)

Ny uke og nye muligheter nå! IKKE noe mer tull!!!! :cool:

anette76 sa for siden:

Velkommen så mye til misslinda :-)
Her er det koselig med flere aktive medlemmer..

Jeg har hatt en flott helg :D. Fått noen km på ski og maten har gått overraskende greit. Fredag ble det taco , spiset en fullkornstortilla og noen ostechips (som jeg laget selv, lite karber) Det ble supert!!!
Lørdag kveld laget vi en stor salat med masse godt og med tzatziki som dressing. I dag da vi kom hjem gikk jeg på en smell og spiste en potetlompe av speltmel!!! fysjameg!! men jeg hadde funnet pølser uten så mye karber , også var jeg så sulten så jeg rakk ikke å lage de lavkarbo rullene som kan brukes som pølsebrød:(...

Ja ja det er vel bare å legge det bak seg og starte mandag med blanke ark:D.

Godt å høre at alle er godt motivert ennå:D , vi må vel regne med at vi kommer i situasjoner som gjør at vi "sprekker" innimellom men så lenge vi strammer inn ganske fort igjen tror jeg vi skal nå våre mål :p.

Ha en fortsatt fin søndag.

Victory sa for siden:

God mandag alle! :)

Høres ut som en fin hyttetur..Syns vi er flinke jeg! Som du sier, man må regne med noen smeller, men det er bare og klatre opp på hesten igjen. Jeg spiste sjokolade i går når jeg var hos søster'n...det medførte at jeg fikk en strafferunde og måtte ut og jogge når jeg kom hjem i går kveld. Var stolt da jeg ikke fant noen unnskyldning men kom meg ut selv om klokka var åtte, og jeg mest hadde lyst og sette meg i sofaen og se Lærkevej. :) Tyder på at vi har kommet inn i et godt spor når vi er så motiverte. Gøy!

Og når man får koselige komplimenter underveis blir man hverfall pusha til og fortsette. Jeg ble stoppa av en på vei inn til jobb istad, og han sa: Du ser så bra ut om dagen!! Slike kommentarer tar jeg til meg for alt det er verdt! Fin start på uken. :D

Frokost i dag: Omelett med lioo ost, løk og tomat
Lunch: Laksefilet med philadelphia og brokkoli
Trening: Funwalk, Core og Spinning

Hvor fant du fullkorntortilla?

anette76 sa for siden:

God solfylt mandag alle sammen :D.

Merkelig det med å reise bort , men man føler liksom at man har mer å gi etter en sånn tur. Vi var ganske tidlig i seng og hadde snille barn som sov til over 9 begge dager ...Me like!!!!! :D.

I dag tenkte jeg å løpe litt intervaller på mølla igjen. Deilig trening synes jeg. Tar ikke så lang tid men gir godt utbytte. Spiste en 35gr mørk sjokolade i går kveld så denne uka må det strammes litt inn.. he he..

Frokost i dag ble eggerøre med kokt skinke og paprika.
Lunsj blir salat med reker :)
Middag blir lavkarbo kyllinggryte (etter oppskrift fra ei venninne)

Fullkorntorillaene ble kjøpt på meny tror jeg. fikk ikke lest på innholdesfortegnelsen men siden jeg bare tok 1 regner jeg med det var ok. Står iallefall at det er ok på Southbeach diettens amerikanske sider..

Hadde en med som niste på skitur også. Puttet 1 skive lett Norvegia og noen skiver kyllingpålegg, masse salat og litt tzatziki inni. var veldig godt. Pakket inn i alluminiumsfolie holdt den seg veldig godt ;-)
En grei variasjon til lunsj synes jeg.

Deilig å se at solen skinner og at Florida turen nærmer deg mer og mer:p.

Smakfull sa for siden:

En ny helg endelig over ;) Nå er jeg kommet i fase 2 og til kvelds blir det nok en appelsin :) Det er jo såå godt.

Har også sneket meg litt på vekten i helgen og virker som kroppen skjønner at fettforbrenningen skal i gang :) Så nå er motivasjonen hvertfall på topp ;)

Ny uke i gang og denne uken blir det fisk spesial for oss :)

Victory sa for siden:

Deilig med litt avslappende helger vekk fra hjemme innimellom. Miniferier har man alltid godt av. Gleder meg MYE til skikkelig ordentlig ferie til Thailand også kan jeg si!

Nå står min middag i ovnen, jeg tømmer fryser for rester så det ble jo såklart tacogryte jeg fant der...:confused: Gratinerer den med brokkolimos og ost oppå. Nå må noe nytt til, så jeg gleder meg til og teste kyllinggryta di. Den ser kjempe god ut.

Funwalk og Core ble det i dag, de hadde flytta spinningen. :( Og nå kjenner jeg at sofa og opptak på Getboks skal bli veldig riktig.. :)

Victory sa for siden:

Høres bra ut!!!! Flinke kroppen som forstår! :D

anette76 sa for siden:

Komplimenter er alltid hyggelig å få ja..Man kan leve lenge på de ;-)

I dag skal jeg løpe intervaller igjen, så 30 min afrodans. he he.. trenger litt variasjon kjenner jeg.:rolleyes:
Skinkegrateng til middag, menjeg putter oppi litt ekstra grønnsaker jeg..

I kveld blir det jo superspennende håndballkamp også. I går var det så spennende at jeg ikke kom meg på trening en gang. Var helt utladet etterpå...:D

Ha en fin tirsdagskveld.:p

Victory sa for siden:

Oioi..afrodans du! :D Det har de begynt med hos oss også, men jeg må holde meg langt unna alle type dansetimer eller timer med masse trinnkombinasjon. Jeg har en elendig koordinasjon, så her må det være enkelt ja. I dag får det bli bodypump og spinning. Har lyst på ski, men jeg må bli flinkere til og ikke glemme bort litt styrketrening også.

Håper ikke sorgen ble for stor i går..Jeg ser ALDRI på sport, det er kansje det kjedeligste jeg vet, men jeg var hos en veninne og der sto håndballkampen på. Må jo si meg enig at det var en tragisk avslutning da.. :confused:

Har funnet ut at jeg må drikke mer vann. Føler jeg har blitt litt dårligere til det, så må komme meg inn i gamle vaner igjen.
I går spiste jeg en Atkins bar siden jeg var på møte og direkte til venninna mi etterpå. Hvordan er det for oss egentlig? Hvis "krisen" er ute er de ok, eller er Fedon sine bedre for oss?

anette76 sa for siden:

Afrodans var veldig gøy :D. Gøy å trene og le samtidig...
Ikke så altfor mange trinnkombinasjoner , iallefall ikke vanskelige. Er heller ikke veldig god på trinnkombinasjoner.. he he. Er nok litt mer "guttete" i valg av trening. Synes styrke med tunge vekter er gøy også selvfølgelig spinning da..

Du får en fin økt i dag da med Body pump og spinning. Flott kombinasjon synes jeg ;). I dag skal jeg på x-fit igjen. Gleder meg:p...

Tror vel både Atkins og fedon barer er ok som ett mellommåltid. Jeg spiste en fedon bar på vei til fjellet om fredagen og den var innmari god:D.
karamell og nøtter!! mmmmm:sikle:

Håndballkampen var så spennende at jeg nesten ikke har negler igjen på den ene hånda .. he he. Ufattelig trist at de tapte!!! Men det er jo ett ørlite håp ennå! Må bare slå Island med 5 mål.. he he.

I går prøvde jeg en sommerkjole som jeg kjøpte på salget tidlig i høst, den kostet 100,- så jeg kjøpte den uten å prøve men da jeg kom hjem var den litt trang..Men ikke nå lenger ;). Hurra!!!! Gjør ikke noe at den sitter enda litt løsere men den passer fint allerede..

Ha en flott onsdag.

Hva skal dere ha til middag?? Tom for forslag i dag... he he

Victory sa for siden:

Åh ja den fedonbaren er fantastisk!!! Mye bedre enn Atkins sine, men de hadde den såklart ikke der jeg var innom.

Woohooo!! Gøy med kjole som passer.. :D det er en helt fantastisk følelse når ting går lett på og man slipper og tvinge igjen knapper og glidlåser og skjule alt som henger over med vide topper/tunika etc. Jeg HATER det!
Veiedag i morgen igjen, lurer på hvordan det går...noen ganger har jeg skikkelig god følelse, mens andre ganger syns jeg ikke jeg er flink i det heletatt. Tror det er "faste tanker" som man må gradvis venne seg av med. For når jeg tenker meg skikkelig om har jeg jo vært flink! Spiser ikke godteri, og følger matlistene..:) Får bare se hva tallene viser, og være tålmodig og ta tiden til hjelp. Ferien vår er en flott motivasjon!

Når det gjelder middag kan jeg ikke hjelpe med så gode tips desverre..her blir det laks igjen med philadlephia med blomkålmos. Jeg driver med prosjekt tømme fryser før jeg handler nytt nå som jeg snart skal ut på tur nesten en uke..Heldigvis at jeg ikke har blitt lei laks. Men skal bli flinkere til og eksperimentere på fiskefronten, det er jo så mange gode typer bare man lærer seg og tilberede på en god måte. :)

anette76 sa for siden:

Enig med deg at ferien vår er en enorm motivasjon:D.
Må bare få kjøpt meg en bikini før jeg reiser... ikke lett men det skal nok gå ;).
Har kjøpt meg ett par sånne helt lette sommerkjoler i tskjorte stoff til å slenge over bikinien. Kjekt å ha , og når de koster 69,- på HM er det veldig bra!!! Men nå er det slutt på shopping .. Må jo shoppes i Florida nå snart!!

Den lakseoppskriften din skal jeg ha til middag i morgen. Gleder meg til det:sikle:.

Tror det blir gresk salat med tzatziki og kylling filet i dag. Har ett par kylling fileter jeg må bruke opp..:p.

Alltid spennende med veiedag! Jeg har troen på at du har gått ned! Vi er jo superflinke om dagen ;)
Jeg skal veies på fredag og er også spent! Håper på en halv kilo ihvertfall!!

Victory sa for siden:

Å så deilig tenke på sommerklær når man vet man snart skal putte på seg lue og boblejakke og tusle hjemover med skuldrene langt oppi øra! :) Nå er vi på rette sida av vinteren - i den delen det smelter! Hurra!

Tatziki er kjempe godt. Lager du selv? Drev med det endel før, men det er lenge siden..

Jeg får komme meg avgårde, ha en fin onsdagskveld. Vi er over halveis og det er snart helg.. Herlig! :D

Smakfull sa for siden:

Har du en god oppskrift på tzatziki? Mine pleier bare å bli veldig sterke, eller så smaker de som naturell yoghurt.

Har også veiedag i morgen og tror resultatet er bra :) Skal prøve laks med philadelphia på (med hvitløk og urter). Gleder meg! :)

Hadde stekt sei i går med blomkålsris og karrisaus, men det ble rett og slett for lite mat. I seien er det jo kun 14 g proteiner, ingen fett eller karbo. I karrisausen syndet jeg med kokosmelk (med 11 prosent fett, men var jo under 1 dl på hver) og blomkålsrisen inneholder jo omtrent ingenting. Så da tok jeg med en proteinbar på kvelden + yoghurter og oopsierolls.. Regnet ut at middagen var på drøyt 300 kcal, det ble rett og slett for lite!

Men i dag er det laks og den inneholder en god del fett, så da satser jeg på at jeg blir mett! :)

Hadde tenkt meg på trening i kveld, men været her er helt forferdelig og jeg må gå til treningssenteret. Tror heller jeg kjører ei økt på to timer i morgen..

anette76 sa for siden:

Ble ikke trening på meg i kveld :(
Mannen var forsinket fra møte så da måtte jeg ta med sønnen på langrennstrening!! ja ja noen ganger må man ofre seg litt for disse søte små da :p Han er nemlig hellig overbevist om at han er den neste Petter Northug og det får han få lov til å tro en stund til ;)
Når sant skal sies så er han faktisk god!! he he

Tzatziki ja.. jeg lager det veldig enkelt ved å rive 1 agurk , 1-2 fedd hvitløk , 1 beger matyoghurt eller tyrkisk yoghurt , litt salt og litt pepper.
Den blir god synes jeg :p

I morgen får jeg satse friskt med dobbeltime jeg også.

Ha en fin kveld.

Victory sa for siden:

God dag!

Da har jeg hatt veiedag..hmmm....litt usikker hva jeg skal si.. det var -300 g, men jeg er litt irritert for jeg jukseveiet tidligere i uken og da var det -700 g!!!!!! :mad: Men men, da har jeg lært at man jukser IKKE! Får vel være glad det går nedover rette veien selv om man kunne ønske det gikk fortere. Gikk og funderte litt på vei til jobben i dag, kanskje jeg spiser for mye laks? Den har jo som du sier endel fett. Jeg skal ta en periode og bytte ut med kanskje torsk. Det blir ikke uken som kommer, da blir det London med bare restaurantmat. Håper det går bra, er jo mye man kan velge mellom..man må ikke ta pasta lissom selv om det frister. ;)

Planen er altså:

• Bytte ut, nei bytte på, laksen
  • Mindre nøtter
  • Mindre pastiller
  • Mer vann
  • Fortsette treningen som jeg gjør
  • Fortsette og gå til jobb
    Trim i går ble bodypump og spinning, middag det vanlige, gleder meg til jeg "får lov" til og handle litt igjen, da blir det kyllinggryte.

Takk for Tzatsiki og Karrysaus oppskrifter!

anette76 sa for siden:

Grattis Victory :)
Ned er ned ja , litt frustrerende når det ikke går så fort som vi kanskje kunne ønske men det går iallefall riktig vei.
Jeg er spent for i morgen jeg også. Må innrømme at jeg har jukset litt jeg også ;).

Tror ikke det skal gjøre noe at du spiser masse laks , det er jo veldig gunstig fett for kroppen da. Men selvfølgelig er det best med variasjon :)
Jeg skal spise laks til middag i dag. Gleder meg til å prøve oppskriften din:p.

Smakfull sa for siden:

Jeg gikk ned 1 kilo fra forrige uke :D Er ganske fornøyd med det resultatet :)

Jeg har begynt å få litt dilla på mandler, knasker fint 3-5 stykker om dagen, men det er jo ikke så veldig mange :)

På lørdag skal jeg ha vorspiel med ost og kjeks, så i kveld skal jeg teste ut litt kjeksbaking, har funnet en god del oppskrifter :)

Victory sa for siden:

Takk for det Anette! :) Får bare ta tiden til hjelp!
Og gratulerer med 1 kg Smakfull!!!

I dag blir det ut på ski, deilig og lufte hodet litt, og temperaturen er rett og slett ganske hyggelig så det blir bra.

Ha en fin kveld - torsdagskvelder syns jeg er dig!

Victory sa for siden:

Og du, gjerne oppskrift på kjekser som blir gode! Skal på ost og kjeks neste helg. Gleder meg!!

anette76 sa for siden:

Jippi!! Fredag og veiedag:D.
Minus 600 gram denne uka og det er jeg strålende fornøyd med .:heia:
Denne helgen skal vi endelig få til den harryturen vi har hatt lyst på en stund..mye kjøtt på den handlelisten ja! og en del lavkarbo som finnes i sverige til en rimligere penge enn her hjemme;).
[color=#ff0000][/color]
Søndag skal jeg ha svigers på middag. Vet ikke helt hva jeg skal lage men noe godt finner jeg nok på :p.
[color=#ff0000][/color]
I kveld skal hele familien kose seg med det store korslaget og hjemmelaget lavkarbo is :stortsmil.
[color=#ff0000][/color]
Ha en flott helg alle flinke south beachere!!

Smakfull sa for siden:

Kjøp fiberhusk! Det er geniale greier. Og inneholder en kcal per 100 g tror jeg ;) Bakte kjeks i går, og de ble knallgode! :D

Kos deg i Sverige :) I dag skal jeg prøve meg på tzatzikien :)

Victory sa for siden:

Gratulerer med 600 g ned! Du er bare så flink! :)

Nå spiser jeg en omelett med tacokrydret karbonadedeig stekt sammen med løk, litt purre, ost og litt tacosaus i seg til lunch. God ble den. :)
I kveld skal jeg lage chili concarne med ny oppskrift fra vennninne. Skal informere om det blir bra.

God tur til Harryland..

Jeg har kjøpt fiberhusk, tenkte jeg skulle lage knekkebrød. Det gleder jeg meg til. Har tatt et par klibrød til frokost de siste to dagene. Men spennende og lage selv da. Har du finni kjeksene her inne? Gjerne legge inn link til de.

God fredag allesammen!! :D

Smakfull sa for siden:

Fant i denne tråden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21164

1 boks CC
2 ts JBKM
4 egg
litt linfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner og sesamfrø (det du vil)
litt salt

Kjøres til en jevn guffe i foodprocessoren. Stå 1/2 time.

Settes med skje på en bakeplate. Trykkes flate med slikkepott dyppet i olivenolje. Stekes ved ca 150 grader til det er lyse brune. Legges på rist. Spises som de er, eller etter et par dager - da er de helt tørre.

De var supergode :D Men måtte endel olivenolje til fordi de var så klissete. Jeg brukte fiberhusk istedenfor johannesbrødkjernemel.

Victory sa for siden:

NAIS! Takk for det!

Så kan man forske litt og strø salt o.l oppå for og få ala salinas og sånne andre med smak på. Dette er jo glimrende! :D

Smakfull sa for siden:

Ja, jeg hadde grovt salt (sånn havsalt) på noen av dem og oregano på noen andre. Å, jeg kommer til å forspise meg på disse i helgen. Så godt med noe som smaker som salte kjeeeeeks.

Fikk forresten ca 50 kjeks på denne oppskriften :)

anette76 sa for siden:

Disse skal jeg også prøve ;)
Hørtes deilig ut..

Enig med deg at det frister med noe salt og sprøtt.:p
Oppbevarer du dem bare i en tett boks da?

Da tror jeg at jeg skal ha ost og kjeks en kveld.. nam nam

Smakfull sa for siden:

Akkurat nå driver jeg og tørker dem, siden jeg lagde dem i går kveld. Men tror jeg skal ha dem i en metallboks i kveld :) Ja, er mye gode oppskrifter bare man søker på en ingrediens på google (ofte havner man her inne :P) . Er mye gode kaker o.l som finnes med cottage cheese :)

Victory sa for siden:

Dette er jo bare helt fantastisk bra! Ost og kjeks er jo så koselig og godt, og nå trenger man jammen meg ikke og sprekke om man skal ha det. Utenom rødvin da, men det er jo også litt lov..hohoho.. :D
Som jeg gleder meg til og prøve dette! Fancy og komme på besøk med hjemmelagede kjekser da..hehe...

anette76 sa for siden:

Ja ja nok en helg over og heldigvis uten de verste utskeielsene:D.

Fredag kveld var jeg sliten , så det var deilig å ha en kveld foran tv med ett glass rødvin..Lørdag ble det harrytur , og det er faktisk ganske slitsomt...he he. Men frysern ble nå fylt godt opp iallefall ;-) Mye godt og mye rask og enkel mat. Det ble iallefall kjøpt mye bacon , kylling ,kalkun og karbonadedeig.
Søndag gikk med til å rydde skapet mitt:o..og det trengtes altså ;).
Er jo greit å ha plass til det nye man kjøper også..Resultatet ble 5 fulle bæreposer med "gammelt" tøy! Ble kjørt bort til frelsesarmeen med en gang..

Jeg er iallefall klar for ny uke. I dag skal jeg løpe intervaller igjen , tirsdag skal jeg ut med ei venninne så da rekker jeg ikke trening , onsdag blir det x-fit igjen , og fredag en spinning time. Tja tror ikke jeg rekker mye mer enn det nei. Fredag blir det jentefest hos meg.:syklubb::syklubb:.
Vin og tapas.

Ha en fin mandag alle sammen.

Smakfull sa for siden:

Huff.. I går jeg gikk jeg på en skikkelig smell :(

Jeg var så fyllesyk, jeg spydde opp all "kjeksen" og osten jeg spiste til frokost i går at jeg orket ikke tanken på mer kjeks.. Men spydde opp alt av mat, så eneste jeg fikk ned var potetgull.. Sukk! Så i går ble det potetgull.. Men er bare å hente seg inn igjen :) I dag er det tilbake til oopsierolls ;)

Har tenkt til å være med på treningsutfordringen for Februar her inne. Tror jeg skal satse på 600 minutter. 2,5 timer i uken. :)

Denne uken kommer nok mensen, så jeg tror den torsdagsveiinga blir helt feil uansett.

Victory sa for siden:

Hallo fra Lodon! :)

Offda fyllesyk er ikke gøy!!! Jeg har vært alkoholfri siden nyttårsaften, skal få lov til og drikke litt rødvin i morgen, men selve utfordringen blir min ost og kjeks kveld til lørdagen...får se hvordan det går! Så lenge du ikke klarte og spise noe annet får du bare tenke at det ikke var så ille i det store og det hele med potetgull. ;)
Gøy med harrytur, kjekt med masse kjøttting i fryseren..føler at det har tatt litt knekken på budsjettet mitt all den karbonadedeigen jeg har kjøpt, men prisen er verdt det!
Fikk handlet litt i går jeg også..MASSE på fantastiske Boots! Blant annet litt diverse Atkins barer, neida man skal vel ikke ha for mye av det, men det er lett og la seg rive med. ;) Og dessuten er det kjekt og ha på en regnværsdag! Kjøpte 3 kjoler på Hennes og Mauritz...har egentlig ikke lov og kjøpe klær før jeg er der jeg vil vektmessig, men de var så fine og når man kan kjøpe to av de i en størrelse mindre enn man pleier og den 3. i TO størrelser mindre er det rett og slett helt greit! Hurra!!!!!

Matmessig har det gått helt ok, og når det gjelder trening har jeg brukt trimrommet hver dagen. klapp på skulder

Ha en fin mandag og uke allesammen!
Smakfull, håper formen er bedre!!!

anette76 sa for siden:

Wow Victory!! Synes helt klart du fortjente å kjøpe de kjolene :heia:..
Vi må jo unne oss litt underveis også..
London høres bare så deilig ut! Kos deg masse masse!!

Nei fyllesjuk høres ikke deilig ut. Håper formen er på topp igjen nå Smakfull:p.

I går lagde jeg en veldig god kyllingform til middag... Synes det kan være litt utfordrende å finne middag som hele familien kan spise , men det finnes utrolig mange gode oppskrifter rundt om på forumet her inne..

I kveld skal jeg på kino og ut å spise med ei venninne. Det blir kos.:syklubb:. Er litt spent på hva jeg skal spise men det går seg vel til kanskje.. Tror vi skal på wok restaurant så da er det vel bare å droppe risen og bestille oystersaus..Den er ofte sukkerfri..

Ha en fin tirsdag:D

Smakfull sa for siden:

Jepp, har en bror som bor hos meg og samboeren i helgene, men han spiser nå det han får servert. Han har i det siste klagd på at han er sulten, så vet ikke helt om jeg skal kjøpe et grovt brød og ha i fryseren han kan ta av? Middag går greit, men resten av dagene syns han er litt tunge :P

Inn i den fjerde uken med dette kostholdet og det går flott, men merker at jeg har pms. Har så forferdelig lyst på søtsaker, så i kveld skal jeg lage meg (www.drlindbergs.no/Bakte+epler+og+p%C3%A6rer+med+enkel+vaniljesaus.9UFRnOZr.ips) bakte epler og pærer med enkel vaniljesaus og kakao til. Håper det blir godt :)

har lyst til å prøve meg på en nøttekake snart, men vet ikke helt hvilken.

anette76 sa for siden:

Nå er jeg straks ferdig med uke 5 av South Beach dietten og jeg synes det går velødig fint :). Har vel kommet inn i en rutine som gjør at dagene går litt mer av seg selv nå om dagen.
I går ble det eggerøre og skinke til frokost, laks med blomkålmos til middag og osteknekkis til kvelds. Enkelt og greit ;).
Var på trening igjen i går, ny x-fit time! Den er helt utrolig effektiv.
De av dere som ikke har prøvd den bør absolutt gjøre det..
I går la jeg på mer vekter på ett par av øvelsene også..Deilig når man merker fremgang:D.

I morgen er det ny veiedag. Spent. Håper jeg fortsatt går ned..

Pms er ikke lett å håndtere , det er jeg enig med deg i Smakfull. Jeg hadde min uke forrige uke og jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå, men må si jeg ble gledelig overrasekt! Det gikk fint!! Jeg spiste litt mørk sjokolade i helgen og det tok knekken på søtsuget. Spiste litt bær til frokost i helgen også..:D. Deilig å få litt frukt og bær!

Ha en flott dag!

Snart helg folkens..

Smakfull sa for siden:

Veiedag i dag, ingen nedgang. Men gikk ned en cm på midje og en på navle så er meget fornøyd :D

Kroppen har nok tatt opp vann til uken som kommer, så håper jeg får veid meg ordentlig neste torsdag.

Merker søtsuget er helt forferdelig på kveldene for tiden, men er bare å holde seg opptatt så går det bra.

anette76 sa for siden:

Endelig fredag:D.
Deilig med helg.. Fredag og veiedag.. Ned 400 gram denne uken:D
Veldig fornøyd med resultatet . Totalt 7 kg!!!
Det er mange smørpakker det :p:p
:heia::heia::heia:

God helg alle sammen.

Smakfull sa for siden:

Gratulerer! Er jo et stråååålende resultat. Skulle ønske min kropp kunne begynne fettforbrenningen snart ;) Men nå spiser og koser meg, så er ingen hastverk.

Var innom lowcarbfriends.com som har et stort SB-underforum. Der ble det snakk om antall karbohydrater og mange av de hadde et inntak på rundt 150-200 g hver dag?

I dag skal jeg spise fullkornsspaghetti så får nok i meg rundt 80-90 karbohydrater i dag, men jeg tror ikke jeg får i meg noe særlig mer enn 60-70 til vanlig (om så mye engang)

Jeg synes et daglig inntak på rundt 150 g er ganske mye? Men er mye bønner/kikerter og lignende av oppskrifter på forumet. Men 150 g kunne jo fint ha vært det gamle kostholdet mitt (Spiste jo bare wasa husman knekkebrød) :P minus sjokolade og slikt selvfølgelig.

anette76 sa for siden:

Herlige søndag :)
Sol fra en skyfri blå himmel , silkeføret i skisporet og fri!!!
Hadde vært deilig å ta en tur på ski men istedenfor skal jeg utfordre skjebnen og dra i bursdagsselskap til min"nevø"...
Er veldig spent på hvordan det skal gå ja...Blir bare mat jeg ikke kan spise så det får bli ett par kopper kaffe , litt frukt og to små biter mørk sjokolade :D. Det blir nok en fin søndag uansett..

Ha en strålende søndag...

Er spent på hvordan det har gått med deg i London Victory;).....

Victory sa for siden:

Hei hei!!

Gratulerer med nedgang i vekt og cm dere! Flinkingene!! :D
Ja, her går det opp og ned..sorgen var jo enorm da jeg kom hjem gikk på vekten fredag og hadde ikke gått ned nei, ikke stått stille heller, men gått opp! OPP! Ikke mindre enn 1.7 kg!!! WHAT??!!?? Jeg som har slitt meg opp hver morgen mellom 6 og 7 og tråla tredemølla ca en time hver eneste dag...blææh! Men i det store og det hele er jeg fornøyd med innsatsen, jeg spiste maten man fikk de dagene man ikke hadde valget, (som lunchen et par av dagene) men når vi var ute bestilte jeg bort ris og ba om grønnsaker etc, hadde desert en dag, og det ble en øl, så det kunne jo vært verre da.. MEN jeg veide meg i dag, og hva har skjedd?? Ned til vekt før avreise og minus 1.8 til!! Wohoooo! Jeg lurer nok meg selv litt nå, jeg var jo en aldri så liten tur på rødvinsfylla i går med ost og kjeks. (Ikke en eneste lavkarbo kjeks, men desto fler av de vanlige. ;) )og bursdag til pappa tidligere på dagen hvor jeg virkelig røyk på brownies smellen, så jeg er nok dehydrert, og det er grunnen til nedgangen. Men jeg setter det i ticker uansett jeg for og motiverer meg til og ikke ryke på det fristende dagen derpå junk kjøret. Mulig den må justeres opp neste veiing, men det tar vi da. Får heller bli noen strafferunder på ski denne uka.
Ha en flott søndag, for et fantastisk vær! Synd det blir bare sofatjeneste her i dag! ;)

Nå varmer jeg tacogryte til brunch...

Victory sa for siden:

Oppdatering:
Det gikk ikke så fint i dag og holde seg unna junkfristelsene.. ;) Jaja, jeg gidder ikke tenke på det i dag jeg. Satser på nytt i morgen med streng fase 1 for og rydde opp litt i systemet etter tur og kose helg.. :o

Nå tusler jeg meg en tur for og hente bilen..

anette76 sa for siden:

Høres ut som du har hatt en fin tur til London :D. og en fin tur på rødvinsfylla i går:lol:.
Jeg var på rødvinsfylla på fredag.. he he
Det var veldig deilig.. Men dagen i går ble desto slappere. Bursdagsfeiringen i dag gikk også greit ble litt mer enn to små biter sjokolade men det går nok bra:p.
Middag i dag ble kalkunbryst med ovnsbakte grønnsaker... mmmm ganske godt i grunn.
Skal snart trekke på meg litt utetøy og gå en tur i frisk luft. Det føler jeg kroppen trenger nå ;).

Ha en fin kveld

Victory sa for siden:

Så flink du var i bursdag da!
Jeg kjenner jeg setter stor pris på at denne dagen snart er ferdig og jeg kan legge meg og lese litt. Det begynte jo så bra med friskt mot, vekt ned og sunn frokost...men jaggu har det utviklet seg i gal retning ja! Herregud jeg har spist godteri for et helt år føler jeg...Og middag, joda det var like greit rester av lasagne jeg fant i fryseren og HVITLØKSBAGUETTE! Bra innsats, poengene strømmer på! ;) Jajajaja..shit happens, og denne helgen har forsåvidt vært med i regnskapet, har gledet meg så utrolig masse så litt løse tøyler får være greit!
Har hvertfall gått meg en liten tur på 40 min da....
I morgen blir det ski igjen!
Omelett er laget klar til frokost.
Laks og salat klart til lunch.
Middag blir enten torsk eller et eller annet med kylling. Har kjøpt sånne løvtynne kyllingfileter..spennende, men jeg glemte at jeg er dritlei kylling! Haha! Da tenker jeg man er tilbake i sporet igjen jeg. Gleder meg!

anette76 sa for siden:

Jeg tror du gjør rett i å starte med blanke ark igjen i dag ja..
En sånn helg kan gjøre underverker på motivasjonen for å fortsette da;).
Noen smeller i ny og ne må vi vel regne med da...he he Vi er jo tross alt bare mennesker;).

Jeg spiste som sagt litt for mye i helgen jeg også , men ikke veldig. Følte vel at jeg fortjente litt ekstra.. he he..God rødvin altså;).

I går gikk jeg en en tur på ca 1 time i kulda , med det resultat at jeg har fått urinveisinfeksjon i dag:mad:...Æsj!!!! Verste jeg vet!!
Satser på at det går raskt over for jeg kunne tenke meg en spinningtime i ettermiddag..

Ha en flott mandag i solskinnet.

Victory sa for siden:

Ja da var det mandag og ny start! :)
Har startet dagen med og gå 18 min til jobb. (Jada, går med stoppeklokke..hehe) og spist omelett med skinke og purre til frokost. Jobber meg nedover i vannflaska og skal snart gå og lage litt te tenker jeg. Godt og være igang igjen, og det er jo et bra tegn at etter en slik helg man ikke bare vil fortsette i samme bane, men at man derimot gleder seg til og sette igang igjen. Man føler seg jo så mye mye bedre. Følelsen av bukser som ikke graver seg inn i magen lenger er FAAANTAASTISK!!!!!

Men man må jo unne seg litt kos innimellom også, og enig med du, det var GODT med rødvin igjen!

Kjpt med urinveisinfeksjon da, der er noe DRITT! Håper det går over fort...drikk masse masse vann! Også har jeg hørt at man skal drikke masse appelsinjuice pga syren. Det er jo ikke akkurat sunt på denne kuren, men om det kan fjerne det fortere er jo det veldig bra da. Men hvertfal helle innpå masse masse vann.

Smakfull sa for siden:

Hehe.. Ja, er lov å gå på en smell av og til. Er bare å komme kjapt tilbake i rutinene igjen :)

På southbeach.no står det at popcorn er lov i fase 2 og også banan, så jeg spiste litt av det i helgen (og mye pepsi max), og det ser ut som vekta liker det, for har gått ned 600 g siden sist og har enda ikke blitt kvitt mensen.. Så jeg koser meg med mye sukkerfri godis og popcorn og brus på lørdagene fremover tror jeg :) Skal prøve å lage fedonmarsipan og lignende i helgene med god samvittighet.

For en ting er at man blir kvitt søtsuget, men jeg tenker HELE tiden på godis. Har ikke lyst på, men driver og sukker over hvor lenge det blir til neste gang, så nå er lørdagene min kosedag.

Men denne uken får vi et lite besøk av svigermor og hun vil spise middag med oss. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre da for verken jeg eller kjæresten har så stort behov for å slanke oss (men jeg har endel magefett), men kjæresten har en bmi på 20-21 nå og bruker egentlig denne kuren for deffing så ja.. Føler at det blir så feil å si at vi "slanker" oss.. Men tror jeg skal spørre om vi kan unngå en middag med raske karbohydrater for det prøver vi å kutte ut.

Victory sa for siden:

Hehe...sant, og jeg er ganske klar over at dette ble nok ikke den siste smellen! ;) Er noe med at man skal leve også da, og litt festligheter innimellom må man ha! Og da er naturlig følgen at dagen etterpå kan bli litt vanskelig..hvertfall for meg..hehe..Man kan jo styre det litt med litt planlegging også da, hadde jeg feks hatt litt mer tacoting i går skulle det gått så mye bedre..

Jeg også tenker utrolig mye på godteri, skulle godt ønske det kunne gi seg, men alikevel er det lissom ikke noe problem lenger og holde seg unna heller. I dag var frukten på jobben et større problem, var noen plommer der som så helt nydelige. Men nå får jeg ta denne uken litt strengt. Jeg laget knekkebrød i dag da..tror dere det var dumt? Siden jeg skal stramme inn litt mener jeg? Det er jo ikke noe skummelt i de da, solsikker, kruskakli, linfrø, sesamfrø og fiberhusk. Jeg bare hadde et veldig behov for litt frkostalternativ. Og om man holder det til det, burde det gå fint. Ønsker meg litt mer fiber også..

Jaja, sånn har dagen vært:
Frokost: Omelett
Lunch: Laks m philadelphia og salat
Mellom: Litt mer omelett
Middag: Laks m phil og brokkoli + smugprøve et knekkebrød. NAM men litt mye stekt.
Trim: 20 min hver vei til jobb.
Ski 1.17 minutter - 3 runder i lysløypa.

Nå trenger jeg et kokt egg så jeg ikke legger meg helt sulten..
Og jeg er fortsatt helt ubrukelig på mellommåltidene!!!

Victory sa for siden:

Når det gjelder middag med svigermor ville jeg absolutt sagt at man kuttet ut raske karbohydrater ja..og du kan jo passe på og ha masse brokkoli etc, da kan man jo lage ris etc til de andre og ikke ta det selv om man har mat det er "naturlig" til...så blir det ikke noe oppstyr. Lykke til hvertfall! :)

anette76 sa for siden:

Tirsdag og veldig kaldt :). I dag tror jeg kanskje jeg var litt ekstra trøtt. Mannen hadde reist tidlig til Oslo i møter men laget omelett som sto klar på ovnen da jeg sto opp :love:. Lurer på om han prøver å få seg plusspoeng.. he he..
Jeg skulle iallefall levere begge barna i dag , så sønnen min var med og leverte søstra i barnehagen, på vei til jobb setter jeg han av på en bussholdeplass ved siden av skolen...iallefall hvis jeg husker det da...noe jeg da ikke gjorde i dag..Jeg hørte plutselig en stemme i baksete som sa ehhh mamma bussholdeplassen..
Ja ja.. sånn kan det gå når man lever i en egen verden :D.

Urinveisinfeksjonen er iallefall på hell , takket være tranebærkapsler!! Hurra! I går ble det intervaller på tredemølla , i dag blir det en spinningtime , og i morgen nok en x-fit time! Tror jeg legger inn en pause på torsdag.

Jeg lurte også på å lage de knekkebrødene Victory. Ble det bra smak på dem? Veldig greit å ha ett alternativ til egg til frokost.. Mellommåltider er ikke jeg veldig god på heller nei. Var i starten men ikke nå lenger. Men får i meg ett mellommåltid kl 14.30-15.00 , og da blir det gjerne en dobbel null med vanilje og litt knuste nøtter:p. Synes de yoghurtene er veldig gode..

Til middag i dag blir det tacograteng fra helgen:). Veldig greit med rester når man er alene med barn. En skal på skitrening og den andre i bursdag , så da blir det middag alene for mor! Setter faktisk veldig pris på stillhet i heimen når man er vant til å ha 2 bråkebøtter ;) rundt seg til enhver tid... neida de bråker ikke så men det er deilig å være helt alene i huset av og til...

Ha en fin tirsdag

Victory sa for siden:

Hehe...noen morgener er man litt svimeslåtten ja. Bra han sa fra da. :) Og så koselig med ferdiglaget omelett. Det gir vel cred ja!
Min frokost ble to knekkebrød med et kokt egg og philadelphia i dag. De ble ganske gode altså, men jeg tipper en time hos meg er mer passende steking, de ble litt vel godt stekt.. Jeg skjærte de i størrelse med klibrødene jeg.
Kaldt i dag ja! Man våkner hvertfall når man går til jobb...Rart hvordan man kommer inn i gode vaner, før var det bare en selvfølge og hoppe inn i bilen og kjøre til jobb, men etter jul har jeg nesten ikke gjort det noen dager. Det hender jeg får lov da, enten om det regner eller er skikkelig slapsete eller om jeg skal rett på trening etterpå. Men det er jo skikkelig forfriskende med en liten luftetur før man starter dagen. :)

I dag skal jeg lage middag sammen med en venninne, og da blir det og prøve kyllinggryten. Den er jeg skikkelig spent på! Gleder meg. :)

anette76 sa for siden:

I kveld da barna var lagt og jeg hadde dusjet etter en deilig spinningtime laget jeg is..:D
Litt mer soft ice konsistens men det var bare fordi jordbærene ble ståenge i bollen til morfar hadde dratt!

Oppskriften er som følger :
En stor neve jordbær ( skulle hatt bringbær da de har færrest karber..men tomt i butikken)
1 ss vanilje kesam
1 beger dobbel null vanilje.

Kjør det sammen med stavmikser i 1 min og voila...
Deilig frosen yoghurt :love:

Det metter godt også..

Victory sa for siden:

OIoi høres ut som noen har hatt en skikkelig kosekveld på hjemmealenedagen. :D Hørtes super godt ut da! is er vel den tingen jeg kan si er absolutt det aller beste jeg vet på godterifronten! Dette skal jeg prøve og lage også. Her kan man jo ekspremintere med litt diverse essenser, mandel, vanilje og sånn..mmmmm....

Jeg var jo på veninnebesøk og laget kyllinggryten din i går, og VELDIG så god som den var. Takk for fantastisk oppskrift! Vi blandet vanlig karry og hot orientalsk karry. Suverent! Skulle jo egentlig hatt light creme fraiche da, men hadde ikke funnet det, så jeg tenkte neinei...Men jeg har sett det, så jeg vet at det finnes, og det er jeg skikkelig glad for kjenner jeg. Det er helt enormt godt i slike gryter, og siden kesam ikke kan brukes er det nydelig at de har laget en sunnere versjon cf.

Lurer på hva jeg skal gjøre med veiedagen min denne uka, tror hvertfall ikke det blir før på fredag, da får jeg hvertfall to lange skiturer før sannheten skal frem.. Jeg var nok fortsatt litt surrete i hodet da jeg fornøyd og blid skrev ned det fantastiske resultatet i helga når jeg sikkert ikke hadde en eneste dråpe vann i kroppen, men derimot masse ost og kjeks og brownines som ventet på og legge igjen sine fettresultater. ;) Så det kan jo bli en hyggelig opplevelse denne uken..heheehe.. Men jeg må jo veie meg da, kan ikke vente to uker og løpe fra problemene heller. Fredag blir det. Det bestemte jeg nå. :cool:

Og nå leste jeg igjen at du hadde ikke alenehjemmedag, men alenehjemmeMIDDAG.. :)

anette76 sa for siden:

Så bra at kyllinggryta falt i smak :D.
Vi har den stadig til middag og jeg elsker den!! Veldig greit å variere litt i graden av karry . Laget den også med en litt hottere Karry en dag , og det ble også veldig godt ja :).
Bruker å lage såpass mye at jeg har til lunsj neste dag og da er det mange missunnelige blikk fra kollegaer ;)... he he

I dag blir det x-fit igjen. Gleder meg! Skal ha med ei venninne å den timen også:). Til middag blir det Falaffel med salat. Håper det blir godt.

Solen skinner og det er bare en fantastisk flott dag:).
Ha en fin dag alle sammen.

Vettel sa for siden:

Er dere veldig bevisst på å være i Fase I i to uker, så i Fase II, og videre??

Jeg ligger vel sånn midt i mellom de to første fasene. Men null brøderstatninger, heller ikke knekkebrød, søtt er forbeholdt helg.
Og egentlig med litt innslag av ketogent kosthold. Men orker ikke så mye fett, så spiser heller mer grønnsaker og mindre fett, jeg da...

anette76 sa for siden:

Jeg er nok som du sier Vettel en plass mellom fase 1 og 2.
Jeg spiser heller ikke brøderstatning , holder meg til oopsirullene og osteknekkis. Skal bake de knekkebrødene det ligger oppskrift på her inne men har ikke funnet sesamfrø ennå.. Må bare komme meg i en ordentlig butikk først :D.

Jeg spiser litt bær , men ikke mye frukt ennå. Yoghurt spiser jeg regelmessig. Jeg orker heller ikke alt fettet i det ketogene kostholdet så jeg spiser masse grønnsaker. Passer på å lage litt dressinger med olje og spiser en del avocado for å få nok riktig fett;).

Velger også magre varianter av smøreoster og melkeprodukter i maten jeg lager. Det funker greit for meg synes jeg :rolleyes:.

Smakfull sa for siden:

Spiser også mellom fase 1 og 2, og det er noe kroppen min liker :)
Spiser myyyye frukt og litt youghurt, og velger magre oster og meieriprodukter :) Liker ooopsierollsene så godt (har begynt å ha frø i dem for å få litt tyggemotstand og har litt problemer med treg mage.....) så jeg savner ikke knekkebrød i det hele tatt :)

Men pleier å ha litt fullkornspasta 1 gang i uken :)

Victory sa for siden:

Jeg er også mellom fase 1 og 2..men litt nærmere fase 1. (Helt til uka og helga som var nå)
Merker jeg fortsatt er redd frukt, og har ikke spist noe kornprodukter, heller ikke brøderstatninger før jeg her om dagen laget Hannahs knekkebrød. De har jeg tatt to av til frokost i klibrød strørrelse. Tenker at det er ok.
Ellers bruker jeg også mye magre smøreoster både på fisk, i omelett osv osv og masse grønsaker. (mest brokkoli og salat også knasker jeg litt kålrot for og prøve og klare noen mellommåltider)
Skal innføre yoghurt kjenner jeg, og evt noe bringebær..

Når dere lager osteknekkisene, lager dere av de ferdigskjærte taffelostene? Har tenkt på det, men jeg har unngått det siden de ikke er light. Men man skal kanskje ikke gå helt av hektene når det gjelder fett heller, det blir jo faktisk ikke så mye av det i løpet av dagen...

anette76 sa for siden:

Ang osteknekkiser så tror jeg ikke du skal være så redd for det fettet. Litt trenger jo kroppen da :)

Jeg bruker enten taffelost ferdig skivet eller så har kavli en ferdig skivet med mange forskjellige smaker også... Den med Jallapenos er super til taco :D.

Jeg har spist osteknekkiser hvertfall 3 ganger pr uke siden jeg ble ferdig med fase 1 , og jeg går fortsatt ned iallefall. Pass bare på å steke dem nok så de blir skikkelig sprø. Taffelosten blir sprøere enn den andre virker det som ;)

Da er det x-fit på med og når jeg er ferdig skal jeg hjem og synke ned i badekaret..Det har jeg gjort etter hver onsdagsøkt og det er så deilig :)
Litt ekstra godt badesalt , hårkur og ansiktsmaske . Ser skikkelig lekker ut kan dere tro :p. Også plugger jeg ipoden i ørene og stenger alt annet ute...
En perfekt avslutning på en treningsøkt:)

Ha en fin onsdagskveld

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.