< Tilbake til oversikten

Noen som starter i disse dager?

Smakfull sa for siden:

^ Det høres jo sååå perfekt ut. Det tror jeg skal gjøre på fredag. Ta en skikkelig lang økt på treningssenteret og hjem og ta et bad.

I morgen er det veiedag, det gleder jeg meg sååå til :D Har ikke fått veid meg på 2 uker :)

Tok en måling på kroppen i går, har gått ned 3 cm rundt navlen på to uker :) Det er helt utroliiig!

Victory sa for siden:

Da skal jeg handle ost til helgen.. :) Har drømt om de en stund. Hva har du til pålegg? Om du bruker de til knekkebrød da..

Aaah.. SÅ dig med spakveld! Jeg skulle nok tatt en tur i badekaret istad jeg også. Var ute på ski istad, og ble vist litt overivrig og gikk fire runder i sprengkulda. Var nok litt i overkant jeg så ut som en nedfrosset polfarer da jeg kom i bilen og gikk de siste to runder på stivfrosne labber. Ble en halv time i dusjen for og tine. I morgen vurderer jeg inntrim om det er fortsatt like kaldt.

Lykke til med veiings Smakfull! Og gøy med masse mindre cm! Hipp Hipp Hurra, du er flink!

Smakfull sa for siden:

Det ble ned 1.2 kilo! Jeg er sååå fornøyd :D Da er det bare å mekke seg en deilig omelett til frokost ;)

Vettel sa for siden:

Så flott Smakfull! :danse:

Sr jeg spiser mye mindre frukt enn en del av dere, men mer full-fett produkter (heter det det??), altså ikke så mye lightprodukter.
Jeg har gått opp denne uka, men ned i cm.

anette76 sa for siden:

Grattis Smakfull :heia:.
Flott resultat!!

Jeg har veiedag i morgen og er spent på resultatet :-)
Håper det fortsetter å gå nedover.. Bare 5 uker til jeg drar til Florida og målet var minus 10 kg innen det..Håper inderlig jeg skal klare det.

I morgen skal jeg til kontroll på plastisk kirurgisk avd på sykehuset her i telemark. Gleder meg ikke til det kjenner jeg. Hadde ett heftig fall på sykkelen da jeg syklet Birken i 2008 , som resulterte i en brukken hånd og store indre blødninger.. huff og huff..Men det har nå gått bra men pga forsikringene må jeg til kontroll med hånden min. Den sliter jeg litt med i perioder.. Den er stiv og kald , og har mye mindre krefter enn den andre :rolleyes:. Satser på at jeg ikke trenger noen operasjon ihvertfall..

Gleder meg til helg nå altså. Lurer på å få til en spinningtime på lørdag. Var på x-fit i går og la på vekter på de aller fleste øvelsene og det er deilig..Godt å kjenne fremgang:visemuskl.

Ha en solfylt torsdag alle sammen..

anette76 sa for siden:

Som pålegg på osteknekkisene bruker jeg mye avocado..
Litt majones under 2-3 biter avocado, litt salt og pepper :sikle:.
Ellers bruker jeg kjøttpålegg , brie , og tunfisksalat.

Både jeg og mannen har blitt helt hekta ;)

Kos deg.

Vektplatå sa for siden:

Hei hei,

Jeg er en jente på 23 år, jeg har holdt på med lavkalori slanking i over ett år nå (ikke fokus på karbohydrater, men på sukker og fett), i tillegg til å telle kalorier logger jeg all trimmen min, og er veldig opptatt av å trene jevnt og trutt. Jeg har gått ned 9 - 10 kg, men nå har jeg egentlig stått stille i 7 måneder. Det er veldig kjedelig, særlig når man i hvert fall mesterparten av tiden "gjør alt riktig". Jeg vet at vektplatåer kan komme, og at det er helt vanlig, men jeg tror kanskje jeg må lure kroppen min i gang på et annet vis nå. Hver gang jeg har prøvd å endre småting i kaloriene mine har jeg kanskje gått litt ned, men så rett opp igjen. Kroppen trives tydeligvis veldig godt her jeg er nå.

Derfor søkte jeg rundt på nettet, og har nå lest mye om South Beach. Jeg startet South Beach fase 1 i dag, og jeg har bestilt boken for noen dager siden.

Jeg har lyst å gå ned 7 kg, og håper nå at South Beach får meg ut av platået mitt.

:D

Jeg skal lese litt mer hva dere som er aktive her inne har oppnådd allerede! Har allerede snoket litt på en del av deres gode oppskrifter for middager!

-vektplatå!:rolleyes:

Smakfull sa for siden:

Velkommen i South Beach-klubben. Vi er en liten gjeng :D Du har jo vært kjempeflink til nå. Jeg har også gått ned 12 kg fra før, men så ble det skikkelig høykarbokosthold i et halvt år og et par kilo snek seg på.. De har jeg heldigvis blitt kvitt.

Jo, takker folkens! Jeg har som mål å ha gått ned 4 kilo til påske, tror kanskje jeg kan satse på 5 også :) Det blir koselig å reise hjem i en "ny" kropp :)

Alle finner jo noe som passer deres egen kropp. Gruer meg til jeg når et evt vektplatå og må forandre på noe..

Victory sa for siden:

Hurra for Smakfull!! Bra jobba!!! :D
Jeg skal veie i morgen og jeg for første gang skikkelig GRUER meg! Har skikkelig dårlig følelse denne uken..:mad: Men man får vel bare ta det som det kommer, jeg har spist og trent som jeg skal, så kanskje kroppen bare har litt ventetid..Time vill shåvv..

Lykke til med sjekk av hånden. Det hørtes ikke særlig godt ut, håper den blir god som ny igjen..

Og velkommen til deg hit på South Beach! Fin diett dette så dette klarer du bra. Det jeg føler i forhold til de ekstremt høy fett lavkarbo diettene er dette lettere og klare i hverdagen. Hvertfall er det det for meg.

Jeg kom meg ut på en liten skitur i dag, den ble ikke så altfor lang, det var minus 10 grader, ingen gli, jeg måtte tisse og var frossen på labbene...Det er hva man kaller ekte skiglede!
:D

anette76 sa for siden:

Fredag og veiedag :).
Jada det fortsetter å gå nedover.. sakte men sikkert og det er jo det det skal gjøre , selvom jeg må innrømme at jeg kunne ønske det gikk litt fortere ;).... Resultat ned 600 gram!! Det er nå iallefall over en smørpakke..

Spiste for pølser til middag i går. Lavkarbo pølser fra sverige :).
De var ordentlig gode! Serverte de med en salat av tomat,løk,avocado og olivenolje.. Ble bra det ..

I ettermiddag skal vi prøvekjøre ny bil..Spennende..Vi blir aldri enige om hvilken type vi kunne tenke oss.. he he .. Eneste vi er enige om er at det skal være SUV og ha 4x4..

Ellers så er det jo valentine og morsdag på søndag så det spørs om det kanskje blir en liten utskeielse da... Vi får se om mor klarer å stå i mot presset :p.

Ha en fin fredag!

Velkommen hit til oss Vektplatå!! Vi er en fin gjeng og synes det er hyggelig med flere medlemmer..:D

Vektplatå sa for siden:

Hei hei!

Takk for velkomsten alle sammen! :klem:

Jeg har lest gjennom denne lange tråden nå, i alle fall fra ca. desember. Dere har jo vært kjempeflinke!! Veldig gøy å lese, og veldig hyggelig å få lov å henge seg med!!

Smakfull - Gratulerer med flott vekttap med 12 kg ned, håper du når målet ditt nå til påske også! Og at du slipper vektplatå - det er frustrerende og veldig kjipt! Hihi..

Gratulerer til anette76 med ned 600 gram, det er over en smørpakke, og du har jo gått ned masse allerede! :)

Jeg ble litt misunnelig på skituren din Victory, jeg ligger nemlig syk hjemme. Veldig kjedelig, men satser på at jeg snart blir frisk nå (forkjøla, feber, hodepine).

Jeg håper jeg får boken snart, skal lese gjennom middagstråden deres for å finne ut middager for helgen. Så må jeg bare få litt hjelp med å komme meg på butikken (tror jeg skal få en venn til å stikke nedom å gjøre det for meg). Dag 1 gikk veldig greit, og dag 2 er jo godt i gang nå. Jeg er glad og mett!

-Vektplatå (kanskje ikke så mye lenger?) :p

Victory sa for siden:

Hei hei!

Veiingen gikk ikke så altfor galt denne uken, hvis man ser på forrige ukes MANGE utskeielser.. ;) Men altså, jeg gikk jo opp i London, men denne uken har jeg gått ned de kiloene + 300 gram til, så da føler jeg at jeg er tilbake på rett spor igjen. 1.9 ble det denne uken!! Ganske irriterende at det alikevel bringer meg litt "tilbake til start" men istedenfor og tenke slik får man heller være fornøyd med at denne uken har kroppen brukt for og komme seg tilbake i south beach stilen igjen. Får vel rette opp tickeren igjen da :mad: men det er min egen dumhet sin skyld! Haha! Og nå er hvertfall tallet som står der reelt! Deilig!!!

Nå har jeg laget jalapeno osteknekkis, jeg strødde på litt lnfrø på to av de, lurer på hvordan det blir. Meget sulten nå, så det skal finnes ut av temmelig plutselig!

Knallvær her i dag, men det er fortsatt kaldt, så om det ikke milder seg lkitt blir det innetrening i dag også. I går ble det funwalk, noe boksegreier, ballates og bodypump. Et jækla styr med alle disse halvtimes timene!! :confused:

Gratulerer med nedgang Anette! :D :D Dette går jo strålende!! Og det hørtes godt ut med pølser. Var det sånne skikkelig grove? Ofte syns jeg det er det når det er lavkarbo, men syns litt mer finmalte er bedre.

Hvordan bok har du bestilt vektplatå?

Ha en strålende lørdag alle!!!

Vektplatå sa for siden:

Heisann!

Det må jo være greit å komme ned etter en London tur! :) Gratulerer med 1,9 kg eller 300 g ned! Ned er jo ned! Synes det høres morsomst ut å telle det som 1,9 kg ned da, hihi.. Og godt å være tilbake i sporet.

Boken jeg bestilte er den her; www.tanum.no/product.aspx?isbn=0312991193 - det er den engelske, fra 2005. Jeg vet det finnes noen nyere, men den var så billig (59 kr). Hihi.. Finner jo ganske mye av informasjonen på internett også!

Siden jeg er syk så følte jeg at jeg fortjente noe godt til frokost i dag. Så da ble det "pannekaker". 2 egg og 2 store spiseskjeer med cottage cheese og litt natreen, blandet sammen med gaffel, og stekt som én stor pannekake, delt i fire når den ene siden er ferdig stekt, og snudd. Namm. Ikke akkurat "amerikanske frokostlapper", men :D.

-vektplatå!

Victory sa for siden:

Oi det var jo veldig billig da! Lurer på om det er den jeg har på norsk...en rosa en..www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1671255
Men rart de ikke er i samme farge..hmmm..lurer på og kjøpe en til nemlig.
Hehe..ja høres da veldig fantastisk ut og kalle det 1.9 ned! ;) Det var veldig fint og komme en tur til London ja, men det er blir jo litt vanskelig og følge løpet skikkelig da. Lunch feks kunne man ikke velge så da ble det ferdig junk m ris i to dager, og maten man får på restaurant har jo ofte sukker i seg selv om man velger grønnsaker isteden, men herlighet, man skal ikke bli helt gal heller da. Og nå har jeg jo sett at det tar ikke så lang tid og komme seg igang igjen. Det er det jeg ser som den store forskjellen for min del mellom SB og veldig høyfett dietter. Føler skaden blir så mye større når man har så ekstremt mye fett til vanlig...men det er vel forskjellig fra person til person.

Off så kjedelig og være syk da! God bedring håper det går over fort. Da fortjener man pannekaker ja. Jeg laget jo osteknekkis, dæven hvor godt! Jeg skjønner at det er ikke noe jeg kan lage til stadighet. Kunne spist ubegrenset jeg. Hehe.
Nå har jeg jogget en time og resten av dagen skal jeg bare nyte lørdagen!

Vektplatå sa for siden:

Hehe.. Får veldig mye tid til internett da, når jeg bare ligger her på sofaen.. Skal roe litt ned på forum-aktiviteten min når jeg blir frisk igjen! :rolleyes:

MEN må jo svare da, det er ikke den rosa nei, de er ikke helt det samme tror jeg, men jeg tror de er ganske like. Hvis du søker på "south beach diet" på tanum.no kommer det opp veldig mange bøker, og mange finnes både i pocket og innbundet, og pocket bøkene er veldig billige! Men de ligger ikke etter hverandre sånn at du må bla for å finne samme boken i de ulike utgavene. Det står årstall de har kommet ut og sånn da.

Den her ser jo litt spennende ut, kokebok det da, men den kommer ikke ut før om 1 - 2 måneder, helt ny bok; www.tanum.no/product.aspx?isbn=1605293334 :)

Synes det er et veldig godt tegn at det tar så kort tid å hente seg inn igjen etter en god tur til London! Vi må jo kunne gjøre ting litt utenom hverdagsmodus av og til. Flink du er som har vært på joggetur allerede også!

-vektplatå! :D

anette76 sa for siden:

Grattis med nedgang Victory :)
Det er godt å se at det går greit av igjen når vi har en utskeielsesperiode.. he he Vi vet vel begge to at vi får litt utskeielser når vi skal på turene våre ;)

I dag har jeg vært på spinning , og nå lager jeg knekkebrød :)
Spent på hvordan de blir!

Ja ikke sant osteknekkisene er utrolig gode:D.
Jeg kunne spist dem hele tiden...
Greie å dele i litt mindre biter og bruke til dip også, sånn i stedenfor potetløv:D

Mye snadder man kan lage på lavkarbo bare man leter litt. I dag skal jeg lage sjokolade fondant som jeg fant oppskrift på her inne :) Er nok litt for mye fett for south beach men lite karber iallefall. Skal lage bringebæris å ha ved siden av..
Må ha litt Kjærlighetsmeny dagen før valentines day :p

Ha en fin helg!

Vektplatå sa for siden:

Jeg var inne og så på listene her inne på forumet "fase 1" og "fase 2" - og de er jo svært utdatert. Har skjedd en del endringer på dietten siden oppstarten i 2003. Hmm.. Burde egentlig lage ny liste kanskje. :rolleyes: Men hun som har skrevet innleggene ser ikke ut til å være aktiv lenger.

-Vektplatå (får ikke sove!!!)

Smakfull sa for siden:

Hehe. Jeg pleier bare se litt på matvarene jeg.. Men er litt usikker på hvilken fett-kombinasjon som er best? Kanskje jeg skal lese litt om de forskjellige fett-typene i dag :) Tenker bare at det er karbohydrater man skal styre unna, men gir lite tanker til fettet..

Victory sa for siden:

Hehe...ja er vel fare for litt utskeielse når man skal på ferie ja! :) Derfor må jeg virkelig skjerpe meg nå så man er så godt forberedt som mulig! I går ble det endel sukkerfri sjokolade på meg må jeg innrømme...ble litt kvalm så da får jeg håpe det ikke frister så mye i dag. Helgene er verst for meg med så mye tid hjemme.. Denne helga har vært helt ubeskrivelig kjedelig også, og da blir det enda verre.
Nå koker jeg et par egg, skal ha de på oskeknekker ;) Kan helt klart bli en favoritt ja! Tror ikke jeg kan handle de hver gang jeg er på butikken for og si det sånn..hehe... Så får jeg komme meg avgårde på trening så jeg ikke sniker rundt og kikker i skapene hele tiden.

Hvordan ble knekkebrødene? Og ikke minst sjokoladefondanten?

Nå titter solen frem også ser jeg, ha en fin søndag alle sammen! Gratulerer med morsdag til dere mødre og god bedring til de som trenger det! ;)

Victory sa for siden:

Hvis du har mye fin info fra boka de er det jo glimrende om du vil legge ut litt tips! :D

Vektplatå sa for siden:

Hehe.. Jeg har ikke ny info fra boka (har ikke fått den enda, og det er originalboka bare pocket versjonen, så den har jo den GAMLE infoen:(), men jeg har søkt på veldig mange sider på nettet nå, og da ser jeg jo at flere av sidene virker rimelig seriøse og referer til en bok som kalles "Good Fats Good Carbs Guide" - der har vist Agatston laget en liste med matvarer og merket dem med mengde og hvor ofte de kan spise i alle de tre fasene. :)

Jeg har jobbet litt med å samle infoen jeg har funnet, tenkte å poste tråder under hver av de tre forumene her (fase 1, fase 2, fase 3). Er jo ingen informasjon der nå. :confused: Hihi.. Jeg liker informasjon, og nå har jeg jo vært syk så lenge at jeg har lest altfor mye på internett (men perfekt å bli syk når jeg skulle sette meg inn i en ny diett da!?! :rolleyes:)

Ha en fin valentines dag, morsdag og fastelavenssøndag!

-Vektplatå

anette76 sa for siden:

Hei på dere.

God morsdag og Valentines day:)

Joda knekkebrødene ble gode de. Veldig greit å ha litt å variere med synes jeg. Sjokoladefondanten ble fantastisk :) Koselig å ha en romantisk middag med min kjære. Ikke veldig ofte man får tid til det med 2 små nei..

I dag har vi vært på besøksrunde med morsdagsgaver. Koselig. Viktig å sette pris på sine kjære mens man har dem, så nå har begge bestemødrene fått morsdagsgaver.

Snart middag her. Kalkun med blomkålgrateng.

Kjenner at det av og til kommer ett snev av reisefeber til meg , men veldig enig med deg at frem til ferie må det bli fult fokus.

Oppdateringer på "lovlig" mat er alltid bra ;)

Ha en flott fastelavenssøndag uten boller :p

Vektplatå sa for siden:

Sånn. Da tror jeg at jeg har klart å oppdatere nye matlister. Det var vanskelig, men smosje er ikke aktiv lenger - hun har ikke vært pålogget siden mars 09, så da laget jeg bare nye innlegg. Står vist mye nytt i de nye bøkene som har kommet ut etterhvert (særlig i 2007 og 2008), også har jo legen sagt ting og skrevet ting på internett også. Hmm..

Min store skuffelse var at kålrot/kålrabi ikke er lov i det hele tatt. Æsj. Jeg er veldig glad i kålrabi, men jeg får i hvert fall tilbake gulroten i fase 2. Kålrabi kommer jeg nok til å spise igjen i fase 3, selv om det ikke er anbefalt, men men. Den tid den sorg, jeg har aldri merket noe søtsug pga. kålrabi - og det er jo en av hovednegative effektene man skal være oppmerksom på når man spiser den type mat. Ikke har jeg gått opp i vekt av kålrabi heller - det er jeg helt sikker på! Hehe.. :) Den kommer tilbake i fase 3! Da har jeg en "gulrot" til målvekta mi! Hihi..

Sjokoladefondant og kjærlighetsmiddag hørtes kjempekos ut!!!

God natt alle sammen!
-Vektplatå

Victory sa for siden:

NEI STEIKE!!!! Er ikke kålrot lov????? Det står jo alle steder jo... Nå ble jeg lei meg, det er jo det eneste jeg har klart og bruke som mellommåltid. Har jo spist endel av det også jeg... Banne banne banne!! :mad:
Men så flott at du har oppdatert da, har ikke fått kikket enda, men det skal jeg hvertfall nå! Montro om jeg får noen andre sjokk.. ;)

Victory sa for siden:

Og ja..sjokoladefondant aften hørtes da riktig så trivelig ut! ;)

Reisefeberen begynner og melde seg her også innimellom..DET BLIR SÅ DIIIGG! :D

Victory sa for siden:

Smakfull, du sa du spiste masse frukt.. Hvilke typer har du funnet ut funker for deg?

Victory sa for siden:

Vektplatå! Skal si du har jobba!! Flink du har vært! Tusen takk for fine oppdaterte lister og linker. :)

Smakfull sa for siden:

For meg fungerer..

Jordbærlavkalorisyltetøy (enten fra Nora eller Heistad), blåbærlavkalorisyltetøy, pære, appelsin og banan.

Kan spise en av disse (syltetøy ca 2-3 ss). de dagene jeg har trent kan jeg spise to :)

Har ikke opplevd noe negativt i vektnedgangen..

Takk for listene vektplatå :) Men jeg stiller meg litt skeptisk til alle de fett-frie produktene? Jeg blir nok å spise min Cottage Cheese med god samvittighet tror jeg, fordi vi må da få energi i oss i løpet av en dag?

Vektplatå sa for siden:

Hei hei,

Ja, det var litt digg å ha noe "fornuftig" å gjøre. Blir lei av å være syk etter en stund og, også kan jeg ikke gjøre noe for fornuftig for da får jeg hodepine med en gang. Hihi.. :p

Det er jo en del fete produkter som anbefales, 2 ss olje om dagen og gjerne 1 porsjon nøtter og i tillegg gjerne fet fisk. Og 1/2 kopp bønner hver dag. I tillegg til 2 porsjoner med meieriprodukter og en rekke oster med opp mot 20g fett per 100g. :D Jeg har ingen problemer med å få i meg en god del energi på dette kostholdet (sjekket kaloriene en dag for det er jo egentlig det jeg er vant med da). MEN jeg tror også jeg kommer til å fortsette å spise min kjære cottage cheese. Jeg har søkt og søkt for å finne ut om de har skrevet feil (for det har jeg sett flere steder) når de skriver 1 -2 % cottage cheese. Mange ganger skriver han nemlig 1 - 2 g per ounce eller 1-2 g per portion. Og da må man jo gange det opp for å få gram per 100g vare. Det var f.eks. det som hadde skjedd med kalkun/kylling pølser på den andre norske siden. Der stod det max. 6 % fett, men det skulle være max. 6 g per porsjon 60 g pølse, og det blir jo det samme som max. 10% fett! :) Så det må lese litt nøye. Burde egentlig kjøpt denne boken, for det er her man finner de nyeste oppdaterte listene, så vidt jeg forstod; “The South Beach Diet Supercharged".

Vi kan jo slenge på et innlegg under med norske produkter som burde gå greit. F.eks. i fase 2; sjokomelk 0%, yoplait dobbel 0% og mager kesam?

Kålrabien slo ut meg litt og, men det "komiske" er at smosje har skrevet at man skal unngå det hun og, bare at hun skrev det på engelsk; "turnip". Det andre ordet for kålrabi er "rutabaga", og det er vist enda verre på GI skalaen. Hmm.. Men altså, det virker som at i "Good fats Good carbs" (2004) ble det lov med 1/2 kopp turnip per dag som en av de stivelsesrike karbohydratporsjonene. Og at rutabaga var sjelden matvare, men også den i så fall i 1/2 kopp. I boken som kom i 2008 (supercharged) er turnip blitt forbudt igjen, altså først i fase 3, men man kan spise turnip greens (altså bladene, men who cares). Det er i alle fall det jeg klarte å finne ut. Derfor står det veldig mye interessant om dette på ulike forum, så lurt å se dato på innlegg og hvilken bok det refereres til.

-Vektplatå

Vektplatå sa for siden:

Må legge inn en kommentar;

Turnip kan bety BÅDE nepe (white turnip) og kålrot (yellow turnip eller bare turnip)
Swede betyr hovedsaklig kålrot, men står ikke nevnet på noen av listene jeg har sett
Rutabaga er et annet ord for swede og betyr kålrot den og

:)

anette76 sa for siden:

hmmm ja der ble det litt å tenke på ja :)
Men jeg er heldigvis ikke veldig glad i kålrabi jeg da ;)
Men jeg spiser nok litt for mye av litt for fet ost.. ja ja men det går da nedover...
Kanskje spise litt mer knekkebrød og oopsi ruller istedenfor osteknekkis på kveldene..Eller yoghurt med nøtter og litt blåbær..Det er skikkelig snadder:p

I dag måtte jeg gå hjem fra jobb igjen. Er skikkelig kvalm..(ikke morrakvalme håper jeg ;)) Så nå ligger jeg på sofaen og ser på Oprah!! I Love Oprah!!!
Har bodd i Chicago så det blir litt "mimring" for meg.. Drikker pepsi max også..Deilig!

Til middag i dag tror jeg jeg skal bruke litt bønner..Egentlig en undervurdert ingrediens. Det metter jo sykt godt :). Tacogryte kanskje.. hmmm må sove litt på den der.. he he.
Spørs om det blir noe soving , leser en morsom bok om dagen . I heart New York!! morsom jentebok:p Særlig hvis du er glad i New York som meg..

Vektplatå sa for siden:

Oj. Bodd i Chicago! Så kult! Hvor lenge? Jobbet du eller studerte eller noe? :) Jeg har aldri vært i USA, men har veldig lyst å dra. New York er jo også en drømmeby. Men det er litt dyrt med tur til USA, så holder det litt an, jeg er student, blir kanskje litt lettere økonomisk når man er i jobb.

Men det høres ikke noe bra ut å være kvalm. Krysser fingrene for at du straks føler deg bedre.

Jeg tenkte å prøve å lage oopsiruller nå, ser det er maaange som skriver om dem her inne :p. Men først skal jeg kjøre litt plain ørrett sammen med philadelphia light i food processoren - nam!

-Vektplatå!

anette76 sa for siden:

Jeg bodde i chicago i ett år..Mange år siden nå men ble veldig betatt av landet , og har vært der mange ganger siden. Jeg jobbet som au-pair:)
New York er fantastisk så det burde du absolutt gjøre en gang du føler du har økonomi til det.. he he. Er ikke så dyrt å reise dit men det blir fort veldig dyrt..he he MYYYYE god shopping!!!

Jeg drar til Florida med familien nå om 1 mnd og det gleder vi oss veldig til ;) Aldri vært der før så det blir en ny opplevelse for alle 4.

Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart.

Har fått i meg litt middag så får vi se hvordan det føles utover kvelden.

Kos dere med OL sendingene i kveld:p

Victory sa for siden:

Offamei! Kjedelig og være kvalm! :( Må være noe av det verste jeg vet tror jeg.. Håper det går fort over!

Chicago har jeg aldri vært, men jeg var au pair et år i Boston. :D Faaaantaatisk by! Og FOR ET ÅR! Hohohoho! Var masse i New York, helt enig, det er en drømme by. Husker første gang man kom ut på times square, var jo som om man var i en film. Herlig! Var på besøk hos familien igjen for noen år siden, da var lille tassen jeg passet blitt 14 år. :eek: Men han kjente meg igjen da, det var koselig.

Jeg satte skirekord i dag, 17.2 km og fornøyd med det ja! Jeg får en litt sånn "dustedag" igjen nå, så jeg måtte ta noen strafferunder...skal plutslig en tur til Sveits i morgen kveld. Hjem igjen onsdag kveld da, man da blir det litt sånn "følge lunch og middag opplegg" tenker jeg. Får håpe det er noe man kan snike seg unna om det blir for gale.. Tar med meg et par barer tilfelle man trenger litt redning.

Jeg laget forresten gryte med bønner i går. Det er faktisk ekstremt godt. Har brukt tomatbønner jeg da, og skylt vekk sausen. Syns de hvite er best, og har ikke funnet plaine så mange steder.. Ørret miksa med philadelphia hørtes godt ut da, bruker du den kald som pålegg?
Jeg har kjøpt nye knekkebrød ingredienser og skal lage noen nye snart som ikke er så godt stekt.

Ha en fortsatt god mandag! Jeg har sett på Ullared, og jeg leeeeeer! :D

Smakfull sa for siden:

Så spennende med reising da! :)

Jeg er så matlei for tiden.. Har ikke lyst på høykarbomat heller i grunn.. Så noen deilige oopsierollswienerbrød på en blogg i dag. linn-sin-verden.blogspot.com/2010/02/skolebrd.html

Men vet ikke helt hva jeg kan bruke som vaniljekrem, får vel søke litt her inne ;)

I morgen skal jeg prøve kikertcurry, det gleder jeg meg til.. Ellers har jeg ingen forslag på hva jeg vil ha til middag..

Vektplatå sa for siden:

Huff.. :( Dårlig dag i dag!

Jeg hadde leggkramper i natt, og har fortsatt å ha små leggkramper og mye stivhet i leggmusklene i hele dag. UÆÆ!!?? Det liker jeg IKKE! Og det er ikke fordi jeg har trent mye, for jeg har jo vært syk!

Og i tillegg var jeg drit kvalm fram til 12 tida kanskje. OG jeg har ikke gått ned noe i vekt! Veide meg i dag. MUHH!!!

Så... Største nedturen muligens; jeg har sprukket! Etter lunsj, fortsatt kvalm. Da greide jeg ikke mer. Så lei av vektplatået mitt, og når jeg da i tillegg fikk kvalme og leggproblemer. Haha.. Synes plutselig så synd på meg selv. Huff.

Burde jeg begynne på nytt på fase 1 da? Tør ikke engang nevne hva jeg spiste i mitt lille gale-etegilde! Vurderer om jeg trenger en pause fra slanking generelt.. NO! Jeg vil jo i mål. Æsj. Og fortsatt ikke frisk. Litt for mye 'synd på meg selv' følelser nå. Må være streng med meg selv! :mad:

-Vektplatå

Smakfull sa for siden:

Det er lov å sprekke, i begynnelsen er det lettere enn etterhvert ut i "programmet". Hvis du ikke opplever vektnedgang må du kanskje tenke på hva du spiser mye/lite av?

Jeg er ganske forsiktig med nøtter, spiser nesten ingen nøtter fordi det er så lett å overspise (føler jeg).. Av og til tar jeg meg 5 mandler for å knaske på, men synes egentlig ikke det er noe godt.. :P

I de siste ukene har det vært noe sosialt hver lørdag. Og da har det blitt servert potetgull/smågodt hver gang. Nå har jeg trosset meg selv så mange ganger under disse møtene at jeg føler meg immun mot godteri.. Jeg får rett og slett ikke lyst på! Er en herlig følelse :)

anette76 sa for siden:

Ja ja Onsdag og helgen nærmer seg med stormskritt..God følelse synes jeg..

De siste dagene har jeg levd på oopsi ruller til frkost og lunsj. Frister på en måte ikke med salat når man er kvalm :mad:
Men nå begynner kvalmen å slippe taket heldigvis. I dag blir dagen tilbragt hjemme med min datter så nå har vi sett på alt mulig rart på Disney Channel. Utrolig mye dårlig barnetv altså ;)

spent på veiing på fredag for jeg har nemlig sprukket 2 dager på rad!!!!! Hjelp!
Det er noe med å være hjemme og syk..Synes plutselig litt synd på seg selv , også elskert jeg alt av surt godis! Sure føtter , sure smokker osv.. Men ja ja gjort er gjort så det er vel bare å jobbe videre. snart bare 4 uker til bikinien skal på , og det hadde jo vært hyggelig om 10 kg var borte fra kroppen innen den tid. også nye 10 kg før sommeren. DA blir jeg glad.

Tror uansett jeg kommer til å merke god forskjell når jeg tar frem sykkelen. Noen færre kilo å dra over fjellet fra Rena til Lillehammer! Kjenner at jeg gleder meg til Birken i år altså..Må bare prøve meg litt frem på hva jeg skal spise underveis..sportsdrikker er jo fulle av karber , og det er nok barene vi bruker å spise underveis også. Dessuten så deler de jo ut boller og bananer.. hmmm. må testen ut i mnd før Birken tror jeg..

Ha en fin onsdag!

Smakfull sa for siden:

Gikk ned 500 g denne uken :)

Men blir nok å ta en kontrollveiing i morgen, for i natt har ikke magen min vært bra. Jeg våknet med mageknip og stod opp for å spise to grove knekkebrød med blåbær og cottage cheese. Det hjalp, men spiste de jo kun få timer før veiing.. Har også hatt problemer med treg mage, håper det løsner seg i dag, ellers blir jeg bekymret..

Men er bra jeg går ned :)

anette76 sa for siden:

Bra Smakfull!! :heia:

Jeg er skikkelig spent på veiing i morgen. Har ikke fått trent i det hele tatt denne uken :( Men jeg håper iallefall på en liten nedgang.
Jeg har jo gått ned en halv kilo hver uke siden jeg var ferdig i fase 1 og det er jeg veldig fornøyd med :D

Nå skal jeg på politihuset for å fikse pass til min lille prinsesse og til min kjære!! Liker at alt er i orden i god tid før avreise :)

Ha en fin kveld , og kryss fingrene for skiskytterne i dag..

Snakkas!

Victory sa for siden:

Dere er så flinke!!! Føler ikke at jeg er det.. :( Det ble jo i går som jeg fryktet baguetter og dritt til lunch og noe annet tjafs til middag.. Men men sånn kommer det til og være innimellom må jeg innse..

I dag har jeg vært flink igjen. Jeg har tenkt noen ganger at jeg også skal starte på fase 1 igjen, men har ikke kommet skikkelig inn i det pga diverse "forstyrrelser" i hverdagen..Tror ikke man trenger det heller egentlig, hvertfall ikke i hele to uker, noen dager for og komme i sporet igjen kanskje kan være smart men. Så i dag har jeg handlet litt "fase 2 godsaker" som 0% yoghurt, frosne bringebær, masse paprika, creme fraiche light og noen sukkererter. Akkurat sukkererter syns jeg var rart var lov da, noen andre som tenkte det? Så får vi se om denne maten kan redde meg unna helgens fristelser. :) Skal på lønningspils i morgen kanskje, men jeg skal holde meg til rødvin.

Fikk ikke veid meg i dag, så det får bli i morgen. Eller om jeg skal la den gå forbi i stillhet. ;)

God middag i dag da. Brokkoli, blomkål og rødløk i ildfast form tok litt chilliolje på og hvitløksalt og pepper. Også kokte jeg torsk. Så tok jeg litt creme fraiche på og rørte litt. Passet godt sammen!

God bedring dere syklinger, ikke noe moro og være syk... Men for de som er OL interesserte kunne det jo vært verre timing da..hehe..

Woohoo! Gøy med pass! Da nærmer det seg!!

anette76 sa for siden:

Fredag igjen :)
Synes ukene bare flyr av sted jeg, og godt er det når det er noe man gleder seg til der fremme :) Akkurat nå er det ganske kaldt i Florida ser jeg på yr.no men jeg håper da virkelig den deilige varmen kommer innen vi skal reise..

Men nå til sakens harde kjerne...Fredag er jo veiedag!!! Jepp det er det! og jeg har alltid gruet meg til veiedager når jeg har slanket meg tidligere men ikke nå lenger!!! trommevirvel... Ned 6oo gram!! :heia::heia:Hurra sier jeg bare!
Kanskje ikke noe å bli så ekstatisk over men i tillegg er det jo helg ;)
Totalt ned 8,2 kg siden 2/1-10! Veldig fornøyd jeg altså..

Ha en strålende helg dere south beachere (og andre hvis det er noen innom ;))

Vektplatå sa for siden:

Så bra Smakfull og anette76! Dette går jo riktig så fint nedover! :)

Jeg har fått noe mageproblemer også nå jeg, huff og huff, det skal visst ikke være så greit dette her. Hmm.. Jeg merker at fase 1 er fryktelig uvant for meg, og jeg sliter skikkelig med dette. Vurderer om jeg heller burde starte fase 2 litt tidligere - fase 1 er en altfor stor omveltning fra mitt tidligere kosthold - og kroppen protesterer noe voldsomt, og jeg har fortsatt ikke rikket meg på vekten. (For tiden passer jeg nå både på å få i meg nok fiber via grønnsakene som er tillatt + passe menge kalorier + passe mengde fett, og masse vann). Jeg vet ikke helt hvorfor ting er som de er, men dette vektplatået mitt har jo vært seigt lenge, så jeg er ikke så sjokkert.

Det kan være jeg må vurdere en periode med stabilisering av vekt, og heller angripe de siste kiloene litt senere. Avvenne kroppen med slanking for en stund, for den virker så ekstremt tilpasset situasjonen den er i. Hehe..

-Vektplatå!

Tonje85 sa for siden:

Hei

Jeg tenker å begynne med fase 1 på mandag og har tenkt å prøve å dra med meg kjæresten min også. Men selv om jeg har sett matvarelistene sliter jeg litt med å skjønne hvordan vi skal spise. Hva spiser dere f.eks. til frokost? Salat til lunsj og kjøtt og grønnsaker til middag går greit, men jeg synes det er vanskelig med frokosten...

Også lurer jeg på en ting til. Kan man spise skyr som det var snakk om også på fase 1. Gjelder den da som "søtsaker" eller kan man bruke den som et mellommåltid?

anette76 sa for siden:

Hei Tonje 85!

Velkommen til oss :)
Til frokost går det veldig mye i egg i alle varianter..
Egg med litt bacon , omelett med skinke , eggerøre med litt kjøtt ved siden av og litt grønnsaker. I min south beach bok er det en veldig detaljer plan med forslag til hva man bør spise hver dag. Frokost,mellommåltid,lunsj,mellommåltid og middag!

Jeg var veldig usikker på å spise Skyr i fase 1 så det ventet jeg med til fase 2. Selvom det står i boken at man kan spise matvarer med mindre enn 1% fett , og det er det vel i skyr. Jeg spiste heller ricotta ost , eller tyrkisk yoghurt som jeg tilsatte litt søtt og nøtter. Godt det også.

Hvis du får med samboern din så er nok det en fordel. Jeg gjør dette sammen med min mann og for meg har det gjort hele prosessen enklere. Vi spiser jo samme mat , så da er det bare litt ekstra i maten til barna som lages utenom.

Lykke til!

Tonje85 sa for siden:

Tusen takk, dette blir veldig spennende... Har bestilt boka, så det hjelper sikkert litt på oversikten når jeg får den:-).

Bare et lite spørsmål til. Mørk sjokolade er lov på fedon og lignende. Er det lov å spise det på south beach? Uten sukker eventuelt...

Smakfull sa for siden:

^ Jeg pleier å tillate meg 100 kcal av "snop" daglig. Ikke at jeg benytter meg av den kvoten hver dag, men kanskje på fredager og lørdager :)

Velkommen i gjengen!

Jeg har begynt å spise litt fullkornsprodukter, men ser ut som kroppen legger på seg vann med en gang. Men skal prøve i en uke fremover å spise litt fullkornsprodukter så får vi se på veiinga neste uke.

Victory sa for siden:

Anette! Jeg må bare bøye meg i støvet...du er jo helt rå! :D Grattis IGJEN altså! Her var det stille... :mad: Jeg skal begynne og måle!

Vektplatå, jeg ville gitt det litt mer tid jeg..at kroppen reagerer på nytt kosthold er jo bare bra. (På sikt ja, skjønner det er slitsomt nå) men fase 1 er jo ment som en liten "sjokkstart" for de videre fasene, så om du klarer: Hold ut litt til! :)

Velkommen Tonje! Så gøy at vi blir flere her!!
Skyr er ikke lov i fase en, på listen står det at man kan bruke fettfri naturell yoghurt uten tilsatt frukt..men om to små uker er det klart. ;)
Samme med sjokolade etc, ikke i fase 1 men i boka står det tips om forskjellige snaddering som feks jordbær dyppet i mørk sjokolade etc.. Men i fase en må man holde seg unna all type sukker.

Snart helg! Woohooo....da blir det og prøve oopsierullepizza. Det blir nais. Og ellers VÆRE FLINK!! Masse masse nysnø så det bør være glimrende med noen skiturer.
God helg dere! :)

Tonje85 sa for siden:

Ja, jeg er veldig spent på hvordan kroppen vil reagere etter hvert som man tilfører karbohydrater igjen... Blir veldig spennende dette her...

Men jeg liker ideen om de 100 kaloriene... Det hjelper på slankekuren når man har lov til å unne seg bitte litt....

Smakfull sa for siden:

Men de to første ukene er det bare å være ekstra streng :)

Et lite hjertesukk.. Samboeren har "sluttet" på kostholdet. Er jeg som lager middager i huset, så han spiser jo det samme som jeg spiser. Denne helgen kommer faren hans på besøk og da vil kjæresten ut og spise.. Jeg skal lage pizza med grov bunn i dag til middag, så føler jeg skeier nok ut om jeg ikke skal ut og spise i tillegg.

Tonje85 sa for siden:

Et lite spørsmål til bare... Vi har kjøpt proteinpulver i sverige som nesten bare er protein og nesten ikke karbo... Er det lov hvis man blander det med vann?

God helg alle sammen. Gleder meg til å starte opp med dette på mandag...

Vettel sa for siden:

Tror nok det er lov. Men hva er "nesten ikke karbo"...?

Smakfull sa for siden:

Jeg har proteinpulver som jeg bruker av og til. Det inneholder 80 g p, 5 g karbo og 8 g fett.

Men jeg spiser så mye proteinholdig mat fra før (egg, kjøtt og melk) så jeg får i meg mer enn nok av dagsbehovet, derfor bruker jeg disse kun på dager hvor jeg blir å spise vegetarmiddag eller lignende. Man burde ikke spise mer enn 200 g protein om dagen, helst ca 1 g p/kg kroppsvekt. Hvis man trener mye, særlig styrketrening, trenger man kanskje opp til 1,5.

En proteinshake inneholder vel omtrent 30 g protein.

Tonje85 sa for siden:

Mitt inneholder 4 karbo per shake... Bruker det heller ikke ofte, men synes av og til det er greit å ta en før trening når det blir sen middag...

anette76 sa for siden:

Ja ja Da er nok en helg over og jeg har klart meg ganske fint:)
I går var vi hos ett vennepar på middag med vin . Superkoselig.
Maten der gikk veldig greit, spiste bittelitt dessert men det syntes jeg var helt ok :) Litt må man jo unne seg i ny og ne..Men fristelsene med potetløv og godis stod jeg godt imot :) Men rødvinen smakte veldig godt!!

I dag har jeg ryddet litt mer rundt i sommertøy til små og store , så nå er det iallefall plass til masse nytt ;) Kyllinggryte til middag og nå skal jeg lage bringbæris til dessert .

God søndag.

Tonje85 sa for siden:

Ja, i dag skal jeg begynne med fase 1... Har laget meg omelett med spinat og litt fetaost til frokost og salat med kyllingkjøttdeig til lunsj (ble litt skuffa da jeg så at tacokrydder inneholder 30% druesukker, men, men). Tenkte å ta litt cottage cheese til mellommåltid.

Er det noen som har gode tips til mellommåltid? Og til desserter i fase 1?

Også lurer jeg på en ting angående fetaost og lignende. Dette er vel myke oster, skal man da alltid begrense inntaket eller er det greit å spise lettvarianter, si med 10% fett?

Ønsker alle en fin uke... Selv er jeg veldig spendt på hvordan uka blir...

anette76 sa for siden:

Lykke til i Fase 1 Tonej :) Det kommer til å gå helt supert..

Som mellommåltid i fase 1 brukte jeg en del kalkunruller , og selleri fylt med magerost! Syntes de mettet godt og smakte godt.
Desserter i Fase 1 brukte jeg enten ricotta ost eller cottage cheese med litt nøtter og vaniljeessens.

Ang ost og mengder så var jeg veldig streng med meg selv på alt dette i fase 1 og har heller skeiet litt mer ut i fase 2. Fase 1 er jo bare 2 uker uansett og det går rimlig fort synes jeg.

Blir spennende å høre fra deg :)

Victory sa for siden:

Så var det mandag ja..skikkelig mandag! Dette kjennes ut som det blir en lang dag..Startet den med og kjøre til jobb da, jeg som skulle være så flink denne uka. Men men sånn går det når man snoozer altfor lenge. :)
Helga har igrunn gått sånn passe greit, var jo på lønningspils på fredag og den ble jo lang..hehe..men jeg holdt meg til rødvin da hvertfall. Noe jeg kjente på lørdag, hadde glemt hvor ille et skikkelig rødvinshode kan være..så lørdagen ble rolig, men uten altfor mange utskeielser da hvertfall. Så det er jeg fornøyd med. Jeg laget oopsie pizzasnurrer, ble ikke så imponert jeg, men jeg tror det er pga fyllet, så skal gi det en sjanse til. Jeg kjøpte sånn amerikansk pizzaost, og den smaken likte jeg virkelig ikke.

I går kom jeg meg ut på ski, etter min smak ALTFOR KALDT men jeg fikk beveget meg i en time og 20 min da hvertfall. Uten gli som vanlig..jeg gleder meg til sommeren!!!
Også laget jeg denne til middag:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29343&highlight=minstens+chillisuppe
Det var nammis! Hadde ikke ferske chilli så jeg brukte bare chillipulver, og litt estra hvitløksfedd. Dette skal jeg lage igjen hvertfall.. Og rester i dag. :D

Lykke til med fase 1 Tonje. Dette skal gå strålende tenker jeg. Når det gjelder mellommåltider er jeg helt håpløs, det jeg har begynt med nå er og skjære opp litt paprika og ta med meg. Og litt sukkererter.
Dessert laget jeg aldri, men i boka har de noen forskjellige laget av Ricotta ost. Man kan feks blande inn litt vanilje essens eller mandel essens pg hakke oppi litt mandler..kanskje noen har litt mer detaljerte oppskrifer. ;)

Tonje85 sa for siden:

Den chilisuppa har jeg laget flere ganger og den er skikkelig god. Kokte den med to chili oppi i ca en halv time og det ble skikkelig sterkt. Da jeg tok ut chiliene kjørte jeg disse litt med stavmikser, også fikk samboeren de i sin suppe... Det kom noen svettedråper på pannen hans da.... Men den er virkelig å anbefale.

I dag skal jeg lage en slags bolonese med grønnsaker, men har ikke helt funnet ut hvilke grønnsaker jeg skal bruke ennå. Sqush i alle fall...

Victory sa for siden:

Ja den var veldig veldig god! Tenker den kan være god med kyllingbiter også egentlig.. Skal kjøpe ferske chilli og lage en stor gryte!! Mmmmm... Deilig nå i kulda!

Smakfull sa for siden:

Jeg lager lignende som chilisuppen til middag, men i dag har jeg oppi chilibønner.. Blir jo da som sagt.. chili con carne! :) Det er en av mine favorittmiddager, men ingen jeg kjenner liker bønner.. :P

Victory sa for siden:

Ble det bra?? Tenkte tanken istad selv nemlig. :) Dumt spm egentlig...chili con carne er jo fantastisk! Hehe...men denne varianten blir temmelig mye tynnere enn jeg har laget før. Og ganske mye bedre også. Så fint da! :D

Smakfull sa for siden:

Legger ut oppskrift i middagstråden :)
Bønner er supergooooodt. Står og putrer på komfyren nå, straks ferdig :)

anette76 sa for siden:

Onsdag og snart helg!! Jippi!! Kjenner at sene kvelden med OL sendinger tar litt "knekken" på meg så det skal bli godt å få sove ut litt i helgen :).

I dag skal jeg lage Chili con carne til middag :) . Det har alltid vært en av mine favoritter , og i dag som det er så kaldt kan man jo lage den litt ekstra HOT!! he he..

Skal på sykebesøk til ei venninne i kveld. Gleder meg til å se henne men er veldig spent på hvordan det går. Hun ble kreftoperert på torsdag! Grusom sak!

Kjenner at jeg begynner å bli ordentlig lei all denne kulda. Liker vinter og snø jeg altså men må det være så innmari kaldt da.....

Kunne ønske kiloene raste av de neste ukene , så bikinien sitter litt penere på ferie ;)

God onsdag folkens

Victory sa for siden:

Snart helg ja!! Tjjooohooo!!!! Det skal bli så dig! :D
Hehe..er virkelig chilli som er i vinden om dagen ja. Jeg skal lage ny suppe i dag eller i morgen. Har hamstret karbonadedeig og crusha tomater og gleder meg!

Så trist og høre om veninna de..stygge stygge sykdommen!! Håper virkelig alt går bra!

Jeg snikveide meg i dag..hadde skikkelig dårlig følelse og en skikkelig tjukkasdag, så jeg måtte bare sjekke om det var så ille som jeg følte meg...strengt tatt var det jo ikke det. Samme som sist, så siden jeg trodde jeg hadde gått opp er det jo greit..MEN JEG ER LEI AV OG STÅ STILLE NÅ!!!! Vi drar jo snart..så dagene og gjøre det på blir ferre og ferre.. :( Jaja, det var dagens klaging. Opp med motet og kjør videre.

Har faktisk blitt noen sene ol kvelder på meg også, jeg som er selve anti sport på tv. Jeg DIGGA det så sinnsykt da Northug endelig vant, den gutten er bare RÅ! Heia norge!

Bodypump og spinning blir det i dag, jeg protesterer og nekter og trene ute i denne temperaturen. Enig, drittlei nå! Kom sommer! Kom!

Tonje85 sa for siden:

God onsdag alle sammen

Nå er jeg på dag tre og synes det går veldig bra. Gikk på en liten knekkebrødsmell i går, for jeg hadde så utrolig vondt i magen, så det var det eneste jeg klarte å få ned. Men nå får man bare stå på og ikke gi opp.

Dagen startet med eggerøre og røkelaks. Veldig godt og jeg ble skikkelig mett. LAgde også et par ostekjeks i microen, sånn som jeg har sett oppskrift på her inne, men i stedet for å bruke kavliost eller taffel brukte jeg lett gulost fra synnøve finden. Det ble kjempegodt og er jo da med mye mindre fett. Spiste disse med kokt skinke, salat og tomat. Helt nydelig.

I dag blir det kyllingsalat til lunsj og wok til middag. Tenkte også at jeg skulle prøve å lage gele med funsaft og gelantin i dag. Fikk south beach boka i går og der står det at gele er fint å spise til dessert. Ellers må vel eggedosis gå fint hvis man har lyst på noe søtt, med egg, kunsti søtning og kanskje litt kakao... Hva tror dere?

anette76 sa for siden:

Etter å ha lest litt her inne kom jeg på at røykelaks er det veldig lenge siden jeg har hatt til frokost , så det skal jeg kjøpe i dag :) Det er jo innmari godt i omelett da... Merkelig hvor fort ting blir en vane , og da har det oftest blitt bacon eller skinke gitt...

Eggedosis med kunstig søtning burde jo gå greit. Jeg spiste ikke noe sånt i Fase 1 for å venne kroppen av med søtt og det funket godt for meg..Men vi er jo forskjellige så eggedosis må man vel kunne nyte ;) Kanskje jeg skal prøve det til helgen faktisk. Jeg venter min 2 røde uke siden jeg begynte på diett , og første gang gikk veldig fint uten merkbart søtsug men denne gangen virker det verre ;) Går rundt og er veldig sugen på noe "forbudt" søtt!!

Northug var helt rå på stafetten , så jeg har store forhåpninger til i kveld.
Heia Norge!!

Håper også at du slipper å stå stille denne uken Victory! Jeg krysser fingre for nedgang for deg i morgen.. :D
og for nedgang for meg på fredag!! he he

Victory sa for siden:

Heia Norge!!! :) Woohoo!

Jeg spiste heller ikke noe søtstoff i fase en, unntatt sukett i te'en. Det klarer jeg bare ikke og venne meg av altså... Men hvor ille kan det være med en lissom, så den koser jeg meg med. :)

Håper virkelig på litt nedgang denne uka ja, men jeg har mine tvil, så jeg får ikke bli altfor skuffet. Jeg tar veiedag på fredag jeg også, er det det har blitt de siste gangene, så da har jeg en ekstra dag og trene på i morgen..hehehe.. Også leste jeg et sted her at det ble anbefalt og veie seg hver dag for og få kontrollen på evt hva som gjør at man går ned eller ikke. Noen anbefaler jo det helt motsatte, så man må vel bare finne sin egen måte, men jeg har tenkt og veie meg kanskje annen hver dag eller hver 3. nå for og få en liten oversikt. Hvertfall i denne stillestående perioden. Krysser fingre for alle sammen!

I dag tok jeg vaksine! Tjohoo det nærmer seg! ;)

Smakfull sa for siden:

Hey hey godtfolk.. Sprakk nok skikkelig i går med både øl, chilinøtter og nachos.. Men har skjedd noe skikkelig trist i familien så dietten virker ikke like viktig.. Så må reise hjem i en uke og der tror jeg ikke orker å lage egen mat til meg..

Så veiedagen i dag viste 300 g opp fra forrige uke, men det har den vist hele uken (ja, jeg veier meg nok litt for ofte), men jeg har gått ned i cm som er det viktigste :)

Fremover skal jeg prøve meg på mer styrketrening, mistenker at jeg har for lite muskelmasse.

anette76 sa for siden:

Torsdag ! dvs en dag igjen så er det helg!!! Jippi! Skal bli godt å ha noen dager fri nå. Sove litt lenge blir iallefall godt :)

Når det skjer triste ting i familie og nærmiljø er det ikke lett å holde fokus nei , og diett virker ikke som det viktigste lenger. Håper det går bra med deg Smakfull :klem:. En klem til deg!

Jeg var på sykebesøk i går , og det går bedre enn først antatt med min kreftopererte venninne! Hun så overraskende godt ut til å ha vært gjennom det hun har vært! Hun er sterk og positiv!

Tror dessverre ikke på noen nedgang i morgen ..Snikveide meg litt i dag og det så ikke lovende ut ;) Men vi får ta det som kommer ja! Skal jo ha den berømmelige uka også så jeg kjenner at kroppen sparer litt mer på vannet! Får jo bare fortsette og satse på ett større vekttap neste uke ;)

Ha en fin torsdag kjære medslankere!!

Victory sa for siden:

Håper det går bra med deg og familien din.. Fokuser på det som gjelder, en diett er ikke viktig i slike situasjoner..

Godt og høre det går bedre med veninna di da Anette.

Jeg tror ikke på noen nedgang i morgen heller, skal jeg tro på jukseveiingen (og det er jeg vel pent nødt til) skal jeg være glad om jeg står stille til og med! :mad: Nå gjelder det og helle innpå vann i dag, så får vi se.

Har laget lapper i det siste som jeg har spist til frokost av egg, cottage cheese, kruskakli og linfrø. Kanskje jeg skal vente litt med dette, og heller gå tilbake til omelett? Hva tror dere om det? Syns det var veldig deilig med litt variasjon må jeg innrømme. :)

anette76 sa for siden:

Jeg har tro på variasjon Victory!! Jeg har spist oopsiruller til frokost noen dager og syntes det var veldig deilig!! Men i dag var det omelett igjen:)
I frykt for å gå lei synes jeg det er ok med litt av hvert og dessuten inneholder det jo ingredienser som er lov!!

Lappene tenkte jeg å prøve i helgen :) Var de skikkelig gode?
Spiser knekkebrødene også en del jeg da..

Victory sa for siden:

Ja variasjon er viktig! Skal bli bedre på det. :)
Lapper syns jeg er genialt, har ikke noe fast oppskrift jeg bruker jeg da, men modder utfra de jeg finner. Kommer litt ann på hva jeg har. Men stort sett CC, som jeg endelig fikk mosa etter jeg fikk meg stavmikser, er IKKE fan av den konsistensen, så da ble den brått mer anvendelig, kruskakli og linfrø. Jeg syns det er veldig godt. Samme med knekkebrødene..liker og ha noe og putte pålegg på. :) Knekkiser skal jeg bake i helgen igjen.

Smakfull sa for siden:

Takk takk jenter :)
Et problem jeg opplever på kuren at jeg har fått et "salt"behov.. Jeg er veldig glad i potetgull og chilinøtter og smash..

Men på kuren spiser jeg så mye søtt.. Mager kesam med fun light, de cottage cheese lappene (som smaker som eplekake) med yoghurt og syltetøy osv.. Alt jeg finner oppskrifter på bakst og lignende er alt for søtt. Til og med oopsierollsene blir for loffete for meg..

Men i går kjøpte jeg makrell i tomat og og mager salami (kun 9% fett og 0 g karbo) og det var kjempegodt å spise litt salt igjen! Det savner jeg så fryktelig.. Men lurer på om jeg kanskje skal tillate meg litt salte peanøtter og cashewnøtter fordi jeg tror rett og slett jeg spiser og drikker for lite.

anette76 sa for siden:

Jaja Fredag og veiedag :)
Men denne fredagen gikk det som ventet..ingen nedgang!!
Men har mistet 1 cm rundt magen og 2 cm rundt rumpa...juhuuuuuuu :D

Fryktelig trøtt i dag for i går ble det sent ja.. Var ute med de "gamle russebil"jentene i går :syklubb::syklubb:. Veldig koselig. Nå har det jo blitt noen år siden vi var russ da men like hyggelig å treffes er det jo da ...

Denne helgen går nok med til bare å slappe av tror jeg. Kanskje en tur i svømmehallen med de håpefulle og en skitur på søndag :-) Lørdag er det noe arrangement på Elixia så da er det mange timer å velge i..Må få meg ett par sykkeltimer tror jeg..Er bare 6 mnd til Birken nå ;)

Håper ting er bedre hos deg i dag Smakfull. Hvordan har de første dagene vært Tonje?
Vaksiner ja Victory , da nærmer det seg ferie!!! :heia:

God helg :)

Victory sa for siden:

God fredag!

Vekt: Same same but different.. different fordi jeg føler meg annereldes likevel på en måte. Klærne er bedre og sånn, så nå må jeg bare gjøre alvor av og begynne målingen.
Gratulerer med mindre cm til deg!

Mat: Jeg varierer!!! ;) Omelett til frokost. Lunch blir lapper, skal i møte hvor det blir lunch så da er det greiest og ta med seg.
Laget TRIPPEL porsjon chillisuppe i går, så da kan fredagen bare begynne uten matstyr i kveld. Skal på dobel spinning, og det er viktig og ikke komme altfor sent i gang med fredagsfølelsen...hehe...

Trening: Fornøyd denne uken. Core pg Combat i går. Combat var lenge siden, men det skal jeg begynne med igjen. Håper og avslutte skistreiken i helga hvis været blir mildere.

Så gøy med russetreff da. Jeg elsker sånne mimrekvelder hvor man bare kan le seg ihjel av hva man drev med på den tiden..

Smakfull, for saltsuget; kanskje pistasjenøtter istedenfor peanøtter? De anbefales jo i boka, og man kan spise fler av de siden de er små. og DET liker vi vel! Eller sånne ostechips? Jeg laget med salt og dill, husker ikke om jeg hadde litt pepper også, og det minnet jo om det helt fantastisk utrolig gode dill potetgullet man får i sverige.

God helg med flere gull! :heia:

Tonje85 sa for siden:

Hei og god helg alle sammen

Jeg synes faktisk de første dagene har gått ganske bra. Synes det vanskeligste er frokosten. Er vant til å spise havregrøt eller frokostblanding, så synes det kan bli litt mektig med omelett og eggerøre. Men det går kanskje an å lage oopsiruller, de er jo hovedsakelig laget av egg og inneholder vel ingenting som ikke er lov. Eller blir det mye middager basert på kyllingkjøttdeig og ofte middagsrester til lunsj, men det synes jeg er veldig greit.

Lurer litt på dette med de to mellommåltidene. Vi spiser stort sett middag i 5 tiden og da ville det vært naturlig å ta et lite mellommåltid etter det, sånn i 8 tiden. Men i boka står begge mellommåltidene satt opp på formiddagen. Hvordan gjør dere det? Hvor sent spiser dere middag og spiser dere noe etter det?

Tenkte å ta fylte squach til middag i dag, men vet ikke helt hva jeg skal ta resten av helga. Vi får besøk av fetteren min på 16, så da burde man lage noe han synes er godt også...

Ellers har jeg vært småsyk hele uka, så jeg har ikke fått trent, men håper å komme igjen med trening til uka.

Smakfull sa for siden:

Jo, muligens jeg kan spise litt pistasjnøtter. Får bare lete litt rundt etter nøtter :)

I dag fikk jeg trent de siste 60 min, så er ganske stolt :) Men tror kroppen min er veldig på sparebluss, for jeg tror ikke jeg spiser noe særlig mer enn 1200 kcal om dagen, selv når jeg trener. Jeg er ikke så glad i ost og kjøtt.. Egg er jeg også blitt litt lei, så ja! Men har begynt å spise 20 g mandler om kveldene, da får jeg i meg mer energi :)

Men da er det bare å lage cc-lapper som inneholder 500 kcal med god samvittighet til lunsj ;)

Har også kuttet ut frukt denne uken, men det gir verken positiv eller negativt utslag..

Victory sa for siden:

Psssst....ned 300 g siden i går.. men ikke si det til noen for jeg stoler ikke på det holder seg. ;) Dessuten var tickeren min feil, så egentlig var det bare 100...

Jeg er ikke et veldig godt eksempel på når man spiser middag etc..jeg pleier og reise på trening rett etter jobb, så da har jeg med meg mat og spiser på jobb. Ofte laks og brokkoli eller omelett..Men da er jeg jo super sulten igjen når jeg kommer hjem, så da spiser jeg litt til. Kanskje jeg spiser for mye? Maten før trening blir jo på en måte min mellom måltid, men det er jo gjerne litt mer enn hva boken anbefaler. Jeg gir det litt tid til og ser..

Victory sa for siden:

Oi...tenkte ikke det var så mange kalorier i lappene..
Noen som har oversikt på kaloriene i Nannahs knekkebrød?

Har begynt og spise mye paprika, det har lissom blitt min frukt. Burde være ok det? Står jo på lista..

Perunille sa for siden:

Hei alle south beachere:blomster:

Jeg er ny her, og tenkte at det er vel på sin plass å presentere seg..

Jeg er 31 år, gift med mannen i mitt liv, mor til en gutt på 12 og en jente på snart 4.... og overvektig for første gang i mitt liv!!!:hjelp:

Det har blitt et helt forferdelig kosthold på meg og min mann med årene, og nå MÅ vi bare gjøre noe:nei:
Vi sluttet å røyke for 1,5 år siden, + at jeg har gått på medisiner som ikke hjelper på vekten for å si det sånn...

Jeg har alltid lagt rundt 62 kg + -
Men nå er jeg 80!!!:eek:

Fikk sjokk da jeg så 8 tallet, har ALDRI vært i nærheten av å være så stor!!!!

Så her er jeg, har nå lest boken, og en del på forumet her, og er klar som et egg!!
...problemet er bare at jeg er DRITTLEI egg!!!!
What to do???:veitikke:

Vi er nå ferdig med dag 2 i fase 1, og bare tanken på egg til frokost i morgen gjør meg kvalm...har aldri vært en stor fan av egg i utgangspunktet...men hva er alternativet???
Salat blir det jo nok av til lunch og middag...:(

Akk ja, men alt i alt synes jeg det går bedre enn jeg hadde trodd...men jeg savner frukt...og gleder meg villt til jeg kan lage de knekkebrødene som det er oppskrift på her inne-da skal det ikke være noen problem!!

Vel, det var litt av meg så langt...
Lykke til med ny uke:4klover:

Klem:klem:

Tonje85 sa for siden:

Ja, da var det mandag og veiedag, ferdig med første uke av fase 1... Minus 2,2 kilo og er strålende fornøyd!!!

Helga har faktisk gått helt smertefritt, jeg trodde det skulle bli vanskelig å ikke spise noe godt, men vi har laget våre egne varianter av både pizza, taco og hamburger, så jeg kan jo virkelig ikke klage. Lagde også gele av funsaft og det var faktisk veldig godt til dessert...

Så fint å se at vi blir flere her, jeg synes det har vært veldig fint å ha noen å dele erfaringer med, så velkommen Perunille.

Nå går jeg inn i uke to og er veldig spent på om det kommer til å gå like greit denne uken. Jeg har med meg oopsielapper til frokost med litt grønt og ost og skinke på. Jeg synes disse fungerer veldig fint til frokost, de er jo nesten som brød...

Lykke til med en ny uke alle sammen.

anette76 sa for siden:

Mandag og vel overstått helg :)
Helgen har gått fint! Ingen store utskeielser til tross for frk rød sin ankomst! Hadde en fin dag i badeland i går med de søte små og det var veldig deilig. Alltid koselig å gjøre noe sammen hele familien. Lørdag var vi hos ett vennepar på middag , og det var som alltid veldig koselig. Det ble servert taco , og det er jo enkelt å spise med litt moderasjoner for oss på diett også ;) Vi stekte noen ostechips ved siden av og de falt i smak hos alle de andre også ;) Jeg bakte dessuten ostekaken det er oppskrift på her inne og den ble veldig god!!! Anbefales til alle hvis dere skal på noe og trenger kake. Kan jo selvfølgelig ikke spise masse men bedre å spise litt av den enn litt av vanlig kake iallefall.

Velkommen til Perunille! veldig koselig med flere i forumet :) Vi trenger vel alle litt støtte innimellom og det kan du få her :)

Veldig bra vektnedgang Tonje!! :heia: Stå på videre!

Victory : alle kan gå på en pizzasmell , det gjør oss bare menneskelig ;) Da er det bare å brette opp armene igjen , og du er så flink så det går sa bra så. sender en :klem:klem til deg!

Ha en fin uke alle sammen.

Tonje85 sa for siden:

Er lite tips forresten. Vi var på Nordbysenteret i sverige i går og gikk på hamburgerrestauranten MAX. Der har de noe som heter lavkarboburger. Det var burger, ost og grønnsaker, pakket inn i salatblader i stedet for brød. Også fikk mann med en liten, grønn salat ved siden av. Dette var helt topp når man var på harrytur og hadde lyst på noe godt...

Og for dere som har lyst på pizza. Vi lagde pizza på torsdag med oopsie som bunn, vi lagde ikke pizzasnurrer altså, men vanlig pizza og det ble helt topp...

anette76 sa for siden:

Takk for tips Tonje:)
Jeg lager burgere på den måte hjemme men supert at det er mulig å fa sånne alternativer ute også!!!

Oopsiene bruker vi masse hjemme hos oss. De er supergode..
Har pizzasnurrer til lunsj i dag. Gleder meg!

Victory sa for siden:

Hei alle!

Da var det mandag igjen ja..takk for deeet! :confused: Jeg har blitt skikkelig forkjøla i helga blæææh skikkelig slitsomt. Og jeg som hadde planlagt en heftig treningsøkt som straff for helgens pizzastunt. ;) Snakk om og virkelig bryte alle lover og regler..også rett før ferien da. :p Jaja..tenker ikke noe mer over det. Får ta meg en gåtur etterpå hvertfall. Det er bedre for hodet i dag enn treningssenter luft tror jeg. :)

Velkommen Perunille!! Jeg prøvde og tenke ut noen gode frokost tips, kikket i boken også, men det er MYE egg altså. Men så kom det en oppskrift her i dag på lakseoopsie - der er løsningen tenker jeg! :D

Jeg begynner på fase en igjen i dag, med et mulig avbrekk på onsdag, da må jeg nemlig ha med meg noe alternativ lunch, siden vi skal på møte i Oslo hele dagen. Tenker det blir noen lapper med linfrø i. Da kan jeg plukke pålegget fra rundstykkene. Smart!

God start på uken alle sammen!

Victory sa for siden:

Her har jeg kopiert fra denne linken:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31585
Oopsi lakserull og "big bite" Chilli reker

Oopsie lakserull

Inspirert av lakserullene på Ultra som jeg ikke kan spise lenger.

Det du trenger:
Oopsie
Krem ost naturell
Rød paprika
Purre
Laks

Når jeg lager Oopsien så tar jeg hele røra utover i stede for å lage lapper.
For da kan jeg rulle den sammen til slutt.

Smør et lag med krem ost naturell på Oopsien.
Skjær purre og paprika i små biter å dryss over.
Så legger du på noen skiver laks og rull sammen.

Jeg bruker First prise sin naturell ost som bare har 2 karber, det er desverre mindre fett i den også.

Så kan du skjære den i passe biter. :)

"Big Bite" Chillireker

Her tar jeg også å smører Oopsien utover hele å skjærer den i 4 like store biter når den er kald.

Det du trenger:
Oopsie
Isbergsalat
Paprika
Rømme
Reker
Chillikrydder eller annet krydder du liker, jeg har brukt et til fisk og skalldyr fra Black Boy som heter Grill -Cajun Kryddermix.
Her er det jo lurt å lese på boksen så det ikke er mye sukker i.

For å lage "rekesalaten" tar du bare litt rømme som du blander med masse reker og godt med krydder ut i fra hvor strekt du vil ha den.
Den blir best om den får stå over natten i kjøleskapet.
Den kan også bukes rett i salat eller alene som pålegg.
Klem ut så mye vann som mulig av rekene om du bruker reker i lake så den ikke blir for renennede.

Skjær opp isbergsalat og legg på Oopsien.
Så passe store biter med paprika.
Topp det hele med reke mixen, brett og nyt. :D

Tonje85 sa for siden:

Har noen av dere prøvd soyaflokker. Det inneholder så vidt jeg vet mye mindre karbo enn havregryn. Det står ikke nevnt i matvarelistene, men havregryn er vel tillatt i små mengder i fase 2, så da burde vel soyaflokker være et bedre alternativ. Noen som vet?

Vettel sa for siden:

Ser at noen spiser soyaflokker, men jeg har ikke prøvd.
Pleier å bruke kli eller linfrø for magen sin skyld. De fyker gjennom uten å tas opp!

kristinem sa for siden:

Hei!

Håper det er greit at jeg sniker meg inn i tråden deres;) Nå har jeg sittet og lest i den, og dere er så flinke!

Litt om meg: 31, samboer og mamma til to søte små. Vekta har bare gått oppover siden jeg fikk første barn, og det ser ikke ut til å ta slutt heller, så fant ut at det var på tide med noen drastiske tiltak. Begynnte på South Beach på mandag. Målet er 60 kg (før-barn-vekt), men jeg vet ikke helt hvor realistisk det er (og det ser utrolig mye ut på den tickeren!), så jeg er happy med 65 også. Innser at dette kommer til å ta tid, selvom jeg skulle sett at det renner unna på en uke eller to;)

Har ikke kjøpt boka enda, har håpet at jeg skulle finne den i butikken (null tålmodighet til å vente på posten), men innser at jeg kanskje må bestille likevel. Skal gjøre et siste forsøk på å lete etter jobb i dag, så bestiller jeg på nett hvis jeg ikke finner den.

Jeg er på dag 3 i fase 1 nå, og så langt gårr det egentlig ganske greit. Håper det fortsetter sånn!

Tonje85 sa for siden:

Velkommen Kristnem

Jeg er midt i uke 2 nå og synes det har blitt litt tøft. Vektnedgangen har stoppet opp og jeg vet ikke hva det er jeg gjør feil nå. Jeg må jo spise og jeg spiser bare mat på lista og synes ikke jeg spiser mye engang. Tror jeg skal kutte ut nøtter helt, kanskje det hjelper på.

Uansett hvordan det går gleder jeg meg veldig til å kunne spise et eple eller en yoghurt til uka, dette er ting jeg savner veldig.

Skal opp til Sognsvann med jobben i dag. Vi har vinterdag. Da blir det servert pølser, brus og sjokolade. Det blir tøft å stå imot, men jeg skal prøve å spise lunsj (chilisuppe) før vi drar, for å være mett. Da er det litt lettere å stå imot fristelser.

anette76 sa for siden:

Hei på dere alle sammen og god torsdag :)

Velkommen til kristinem :) Skal bli spennende å følge deg videre i dietten.
Stå på videre , og lykke til!

Ikke fortvil Tonje! Du er kjempeflink så dette kommer til å gå veien ;) Tror det er vanlig å ha den følelsen etter noen dager ja. Første uka så renner jo kiloene av mens uke 2 går det litt senere , men av går det altså ;)

Jeg har veiedag i morgen , og er spent på resultatet :) Jeg hadde jo stillestand forige uke så litt ned denne uka hadde vært fint.. Mangler jo 1,8 kg for å nå målet mitt på minus 10 kg før ferie , og det vil jeg veldig gjerne
klare :D.

I går var jeg på x-fit time igjen (2 uker siden sist) og jeg digger den timen altså. Utrolig effektiv!!! og drivende..Du tar deg godt ut men ved å jobbe i intervaller går tiden mye fortere og du gir det lille ekstra altså ;) Å trene styrke på lavkarbo er nesten som å være dopet(eller det vet jeg jo egentlig ikke for det har jeg jo aldri vært...he he) men jeg klarer å gi mye mer..Blir liksom ikke tom på samme måte...Herlig!

Ha en fin torsdag i solskinnet

kristinem sa for siden:

Takk for fin velkomst! Det er så deilig å lese denne tråden, gir virkelig motivasjon! Og det trenger jeg, selvom det går greit nå blir det nok verre til helgen tenker jeg. Sambo pendler og er bare hjemme i helgene, og han kommer nok til å prøve å dytte i meg potetgull og sjokolade når han kommer hjem på fredag.. Han har nemlig fått det for seg at jeg kan spise sundt på ukedagene (når han slipper), også skeie ut i helgene.. Tror ikke det er lurest akkurat.

Ellers har jeg ikke veid meg enda, så jeg vet jo ikke om dette fungerer - men jeg føler meg hvertfall mye bedre allerede, og jeg syns det ser ut som magen er litt mindre:) Mulig det bare er ønsketenkning da. Tenkte jeg skulle veie meg på fredag, forhåpentligvis vil det gi motivasjon til å stå på gjennom helgen! Hvis jeg har gått ned noe da.

En ting jeg har merket er at huden min plutselig har blitt mye bedre? Jeg har periodevis veldig tørr hud med noen småkviser her og der, men etter at jeg begynnte med dette syns jeg huden har blitt kjempefin. Kan være tilfeldig, men det hadde jo vært flott hvis løsningen på noe jeg har slitt med siden tenårene var så enkel som å kutte ned på karbene!

Det går nok fint Tonje - tenk på hvor flink du har vært til nå! Jeg må innrømme at jeg gleder meg til å spise frukt jeg også, fruktfatene på jobben får noen veldig lange blikk i løpet av dagen ja!

Og Anette, jeg blir så imponert over all treningen din! Det er virkelig et område jeg må bli flinkere på - det er liksom så tiltak. Men så kjennes det jo helt topp når man har gjort det da.

Victory sa for siden:

Hei alle!

Og velkommen til deg Kristinem! Så mange vi blir her nå! :)
Her tror jeg det blir nok en stille uke..så fint da! Har vært forkjøla så har blitt så som så med trening + at vi var på møte hele dagen i går. Gikk forsåvidt greit det, men det ble litt frukt og middag ute. Droppet potetene, men det var fiskesuppe til forrett og den er nok laget med fyfy ting tenker jeg. I dag er det på plass på treningen igjen, Core og Combat. Det blir fint. Fortsatt litt tett i pappen, men jeg driter i det.. X-fit timen din høres strålende ut!

Hold ut Tonje, og husk at når mange ikke går ned i vekt har de fortsatt mistet cm. :)
Det er mange som snakker om at de får finere hud på lavkarbo, jeg har (såklart) ikke merket noe til dette...Vdldig positiv i dag kjenner jeg. Jeg lurer på om jeg har for lite fett jeg kanskje, jeg har nemlig veldig tørr om dagen. Særlig hender og negler, de sprekker hele tida! Får ta en runde med boka mi igjen, og komme skikkelig skikkelig tilbake i sporet igjen.

Forresten, var det noen som visste kalori innholdet i knekkebrødene?

Ha en fin sol-torsdag!

Smakfull sa for siden:

Heisann sveisann godtfolK! :)
Ja, snakk om å ha vært på tidenes sprekk!! Her har jeg spist loffrundstykker, kaker (ja, sikkert 2-3 små kakestykker om dagen) og spist alt for lite grønnsaker i en uke! Men veide meg i dag og ser ut til at jeg faktisk har mistet en kilo.. haha.. Men jeg føler meg ikke bra innvendig.

Tror vekta mi hjemme er det noe galt med fordi jeg kom borti noe kalibreringsmodus og da ble det noe kluss. På reisen har jeg veid meg på 3 forskjellige vekter (haha, alle har jo en i huset) og har da veid 1,5 kg mindre enn det jeg gjør hjemme.. Får se på den vekta når jeg reiser hjem...

Jeg fikk 30 knekkebrød og et knekkebrød inneholder omtrent 55 kcal :) 2,17 g p, 4,4 g fett og 0,92 g karbohydrater :)

Det som egentlig bekymrer meg mest er at jeg når jeg spiser karbohydrater (som denne uken) så stapper jeg jo i meg! Dette skjedde i sommer/høst også.. Greit at man skal få lov å spise litt sjokolade og smågodt, men jeg klarer jo rett og slett ikke stoppe... :( Jeg lurer på hvordan jeg skal klare å få hjernen til å koble ut..

anette76 sa for siden:

Da var det endelig helg igjen :)
Synes liksom fredag er ukas høydepunkt ja.. Deilig å kunne se frem mot 2 dager uten altfor mange forpliktelser... ;)

Fredag er veiedag for meg , og etter å ha stått stille forrige uke ble det heldigvis nedgang denne uken...Jippi! ned 1,1kg!!
Totalt ned 9,3 kg.

Ha en fantastisk helg alle sammen og stå på :D

Smakfull sa for siden:

Det er jo et kjempeflott resultat!!! :D Gratulerer!

Victory sa for siden:

Du er RÅ!!!! :D Grattis!!!!!!
Kan ikke du legge inn en typisk dagsmeny for deg? Det hadde vært helt strålende! Her var det jo igjen stille..hehe...men faktisk ned en god del fra i går. (Som var dagen før Osloturen med utemiddag) så jeg ser jo veldig hva jeg tåler og ikke da. Og godt det ikke henger så hardt når man ikke alltid kan unngå.

Jeg har ny regel: Ingen nøtter i ukedagene. Det tror jeg faktisk kan hjelpe meg mye for og komme meg videre nedover igjen.

God fredag alle! :)

kristinem sa for siden:

I dag går det dårlig gitt!
Jeg pleier jo å spise frokost i bilen på vei til jobb (litt kaos morgener her i gården), men i dag glemte jeg å ta den med meg. Er såå sulten nå. Det er rart med det, for før jeg begynte på disse lavkarbo greiene spiste jeg jo aldri frokost. Sitter å sikler på fruktfatet, eller lurer på om jeg skal ned å kjøpe meg en yoghurt. Jeg vet man ikke skal ha det i fase 1, men de har lite fase 1 vennlig mat i kiosken her, og kantina åpner ikke før klokka 11. Aller mest har jeg lyst til å kjøpe en vaffel, men det skal jeg nok greie å holde meg unna. Har egentlig hatt så veldig lyst på fy-mat siden jeg begynnte, men nå som jeg er så sulten kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn en vaffelplate med brunost eller en sjokolade!

Jeg skal prøve å holde ut til det blir lunsj altså. I kveld skal jeg veie meg for første gang siden jeg begynte, håper det gir motivasjon til å holde det gående gjennom helgen.

Aaah - SULTEN!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.