< Tilbake til oversikten

Noen som starter i disse dager?

anette76 sa for siden:

Skjønner at det er vanskelig når sulten gnager i kroppen Kristinem..Jeg merker iallefall at jeg blir sulten til de samme tidspunktene hver eneste dag nå ;)
Jeg har lagt meg til en vane å ha en liten boks med mandler i veska , og gjerne noen ostebiter, bruker helst Babybell osten ( de små røde).
Hvis jeg blir sulten så har jeg ett godt alternativ for hånden ;) og det metter faktisk overraskende godt!

En typisk dagsmeny for meg er :

Frokost : Egg i en eller annen variant med grønnsaker. ( eggerøre med laks ved siden av , omelett med skinke eller bacon)

kl 10 spiser jeg noen biter med stangselleri med magerost på.

Lunsj kl 12 spiser jeg salat med mye godt i ;) Gjerne skinke, reker eller så steker jeg noen kyllingbiter , oliven , fetaost , paprika,agurk og sukkererter. Evnt. pizzasnurrer eller middagsrester.

kl 15 spiser jeg litt igjen..en 0,0 yoghurt med litt nøtter..

Middag spiser jeg fisk , kylling , kjøttdeig etc i en eller annen variant med grønnsaker oppi..Har blitt veldig glad i å lage en alt i en form og ha i ovnen.

Kvelds blir det 2 oopsier eller osteknekkiser med pålegg , gjerne tunfisksalat , kjøttpålegg , brie eller avocado.

Så som dere ser så spiser jeg ofte ;)
Ikke hver eneste dag jeg spiser kl 10 lenger, for jeg er så mett etter frokost:) Men kl 15 spiser jeg hvertfall litt. Da er det mye lettere å motstå fristelser i butikken når jeg skal handle.

Ellers trener jeg 3-4 dager pr uke. De dagene jeg trener hard styrke passer jeg på å få i meg alle måltidene :) Og hvertfall litt nøtter! Veldig riktig fett for kroppen tror jeg.. Jeg trener hard styrke 1 dag pr uke , litt lettere styrke den andre gangen og 2 spinningtimer i uka. Her skal man komme i form til Birken ja .

Håper det ga deg litt svar Victory :) Hva dette tilsvarer i kalorier vet jeg ikke men det er ikke så altfor mye tror jeg. Og ikke mange karbene heller.

Smakfull sa for siden:

Kjøp deg en yoghurt og selger de ikke noen usaltede nøtter? Er jo ganske populært for tiden :)

Vil anbefale å ha en pose med nøtter med deg i vesken så kan man nødspise det :)

Victory sa for siden:

Tusen takk for fin oversikt Anette! :) Vi spiser igrunn ganske likt ser jeg, og ligger omtrent likt med treningen også. Jeg trener nesten hver dag, så lurer på om jeg nå skal ta den strenge kompisen min på alvor og faktisk legge inn treningsfrie dager.. Klarer nok mer effektiv trening da. Men jeg har virkelig evnen til og bli "hysterisk" sitter med verdens dårligste samvittighet de dagene jeg ikke kommer meg på trening og sånn...mange snakker jo her om "slankestress" kanskje jeg er der. Må prøve og koble ut hjernen litt så løsner det seg..

Og smakfull, takk for utregning av knekkebrødene!! Jeg har det forresten på samme måte som deg, om jeg ryker på de forbudte smellene har jeg kjempe problemer med og stoppe!

Hvordan gikk det med deg Kristinem? Jeg ser at kantina er åpen nå, så da er det vel løsninger i nær fremtid hvertfall! ;)

kristinem sa for siden:

Ja nå har jeg spist! Jeg måtte jukse litt da, det var så lite mettende i salatbaren i dag (bortsett fra pasta da, men det kan jeg jo ikke spise), ingen bønner eller noen ting. Det eneste som ikke var "bare salat" var tunfisk, og det er noe av det verste jeg vet. Det sunne alternativet i dag var kylling, så da har jeg spist det selvom det var kyllinglår som jeg vet er forbudt, hvertfall på fase 1 (har ikke satt meg så godt inn i fase 2 enda). Men jeg lot skinnet ligge igjen (sukk..), så det er da noe. Klarte å motstå fristelsen til både yoghurt, frukt og ikke minst vaffel;) De har bare god morgen youghurt, og det er vel ikke helt heldig.

Nøtter ja! Jeg har jo spist litt nøtter som snacks, men de forsiktig opptelte nøttene ligger nok hjemme sammen med frokosten.. Men når du sier det tror jeg de har det i kiosken.

Jeg er så imponert over dere som trener så mye! Jeg har slitt meg gjennom et par runder på treningssykkelen, men det er så utrolig kjedelig (og ikke minst kaldt på det rommet den står). Men har fått tak i noen treningsvideoer, så jeg skal prøve det i stedet.

Ha en fin fredag alle sammen! Merkelig hvordan humøret stiger når man får i seg litt mat:)

Victory sa for siden:

NEDGANG!!!!! 400 gram siden i går!!! :D Herregud så fantastisk og se et nytt tall på den #¤"%0¤*¨' vekta!!!! Da tror jeg faktisk nøtteforbudet mitt hjelper. Jeg tok nemlig en appelsin i går, så da er det kanskje ikke så ille.. Glad er jeg uansett. Nå har jeg en uke innspurt igjen før avreise til Thailand, så håper inderlig jeg kan dra en skikkelig Northug nå før målstreken. ;)

Så flink du var i går Krisinem! Du skal ikke bekymre deg for kyllinglåret, du spiste jo ikke skinnet, og det er nok nettop pga det de anbefaler og ikke spise det. Du sto imot de verste fristelsene, all respekt til deg!

God lørdag til alle, fint vær i dag, så da får man vel leke litt ute.
Tror jammen jeg skal oppdatere ticker også, nå er det JAGGU lenge siden!!
Wooohoooooooooooooooo!!!

Perunille sa for siden:

Hei alle sammen:D

Er veldig glad jeg fant dette forumet, for det er kjempemotiverende å lese om hvor flinke dere er!!
Og ikke minst å ha noen å spørre når man lurer på noe:confused:
Veldig gøy at vi er en liten gjeng her,
og Kristinem- vi ligger jo nesten likt vi, så det blir spennende å følge deg nedover i kilo... Dette skal vi klare!!!

Tusen takk for mange gode mattips, det har hjulpet meg gjennom denne første uken:cool:

Ja i dag er jeg altså på dag 8, fase 1, og synes egentlig det går strålende.
Var på vekten i dag tidlig, og den viste - 2,2 kg!!!!!!!!!!!!!:D
Superførnøyd med det!!!!
Vet at første uken er vel den uken man går mest ned, men jammen er det motiverende å se at det funker så bra!!!:D

Ønsker dere alle en fantastisk lørdag -forhåpentligvis uten fristelser;)
Klem fra Perunille:)

anette76 sa for siden:

Gratulere med gode resultater til Victory og perunille :-)
Strålende resultat!! Dette går veien jenter !!

Ja nå er det siste innspurt for oss Victory;) Når reiser du?
Jeg drar om nøyaktig 2 uker og kjenner det begynner å komme litt reisefeber ja:) I dag falt jeg for fristelsen og kjøpte en knalltøff piratbukse! Fant en til jeg veldig gjerne vil ha..... Men fornuften tok overhånd så den henger fortsatt i butikken... Håper den ikke blir hengende der lenge men snart finner veien til kofferten min;) Jeg har nemlig bursdag ett par dager før vi drar på ferie..

I dag har jeg niesen min på overnatting, så da ble det taco til middag . I lavkarbo variant til de voksne så klart . Nå skal kvelden nytes med litt Pepsi Max og litt mørk sjokolade.. Livet på lavkarbo er fint synes jeg.

Ha en fortsatt fin lørdag:)

Victory sa for siden:

Og mer ned i dag!! 300 til! Hva skjer'a?? Men nå må jeg slutte og veie meg SÅ ofte! :) Kanskje kroppen endelig har begynt og samarbeide, og jeg har vært veldig fokusert på MASSE vann! Og enda jeg spiste vanlig sjokolade i går..hmm... Jaja, jeg tar det med et STORT SMIL! :D
Flott dag i går, gikk til byen i sola med en vennine, spiste lunch, cæsar salat utnen krutonger, og gikk hjem til henne igjen og laget middag, laks med philadelphia, brokkoli, paprika og sukkererter og så på film. Koselig lørdag!

Gratulerer med nedgang til deg også pernuille! Moro moro.

Jeg drar om nøyaktig en uke i dag..guriland som tiden plutselig har flydd. Jeg prøvde en piratbukse i går som ikke passet før, og harr'u sett, den passa nå. Fantastisk. Gøy med nye klær, særlig sommerklær, gleder meg til og gå gjennom skapet og kjøpe MASSE nytt. Til sommeren trenger man forhåpentilgvis det. :)

Nå får jeg lage noen lapper til frokost..

Cinderella sa for siden:

Hei dere, så gøy at det er flere her inne på South beach nå.
Jeg starter i morgen. Dette blir spennende.

Lurer på en ting. Noen som har erfaring med å spise Cottage cheese til frokost...... Er ikke så glad i stekt egg/ omelett osv til frokost så jeg ser for meg at det kan bli litt vel mye kokt egg...

Naturell yoghurt er ikke lov er det vel?
Hva med kesam med vaniljesmak?

Noen andre som starter opp med Fase 1 nå forresten?
Gøy å ha noen å "ta følge med".

:)

Smakfull sa for siden:

Jeg spiser mye yoghurt naturell :)

Jeg er nok typen som spiser mye mindre fett enn folk her inne og spiser mer karbohydrater og proteiner. Spiser lavkarbo, men spiser nok fint opptil 50-100 g karbohydrater om dagen. :) Slik at når jeg reiser hjem en uke og spiser høykarbo i en uke samler ikke kroppen min mye vann og jeg gikk faktisk ned 0,5-1 kg den uken også.

Nå er vekten min her helt skrullete, og den viser jo mye mer enn vektene jeg testet ut hos familien. Så nå blir det vel bare målebånd.

Har også trøbbel med brøderstatningene her inne på forumet. Jeg tror det er fordi de inneholder høye mengder fiber, jeg blir helt hard i magen ut av det. Tror det blir grove knekkebrød fremover og omeletter, rene egg er det beste å få i seg.

Victory sa for siden:

Hei Cinderella! :) Velkommen og lykke til!

Jeg har ingen erfaring med cottage cheese, liker det ikke...men jeg lager det i lapper da. Med stavmixer får jeg ut klumpene, blander inn egg, kruskakli og linfrø.. Men sånn spise det med kanel og splenda feks som noen gjør, gjør jeg ikke.
Naturell yoghurt kan du spise, så lenge den er fett fattig! Det ligger oppdaterte matlister for alle fasene på forsiden av South Beach forumet. Masse godt man kan spise på fase 1 også!

Cinderella sa for siden:

Hei og takk for svar.
Hva mener du med fettfattig da?
Ost kan man jo spise opp til 30% fett så da kan vel neppe yoghurt våre så mye? Vanlig naturell er vel 4% tror jeg.
Men det finnes kanskje lettere typer?

Og så et spørsmål til Skyr, kan man spise det?
Nå skla jeg lese de oppdaterte listene assa, det er jo litt lite utfyllende i den boken synes jeg.

Ha en fin kveld alle sammen

Victory sa for siden:

"Fettfattig" kommer nok av de amerikanske listene tenker jeg, for som du sier er jo naturell yoghurtene her i landet lave på fett generelt. Men når jeg tenker meg om syns jeg at jeg husker jeg fant som var merket med mindre fett..??.. mulig jeg husker feil altså, man får sjekke i hyllene.
Skyr kan du bruke i fase 2, i fase 1 får man ikke spise yoghurt som er tilsatt frukt. (desverre) Men hold ut! To uker går fort! :)

Og ps jeg leste på listen at det er 20% ost man kan bruke..

Tonje85 sa for siden:

Hei og god mandag alle sammen.

Veiedag, ned 800 gram fra forrige uke og 3 kilo totalt i fase 1. Er veldig fornøyd med det, for mitt første mål var faktsik 5 kilo før vi reiser til Paris i mai. Det burde jo gå bra nå...

Begynner i dag så smått å gå over til fase 2. Skal unne meg en appelsin i dag og det gleder meg meg til. Tror det blir den eneste forandringen, bortsett fra at i går bakte jeg proteinbrød som jeg har med til frokost. Dette brødet er veldig godt og mettende, så jeg legger ut oppskriften her. Hver brødskive inneholder 2 karber og a. 7,5 gram frø. Det vil si at man kan spise 4 skiver før man når begrensningen med 30 gram frø om dagen.

[LEFT]
Dobler du oppskriften og lager 2 brød samtidig bruker du hele
Boksen med Kesam eller Creme-fraise.

1 Brød (2 Brød)

4 egg piskes i mixeren ( 8 egg)
½ boks Kesam eller Creme-fraise (1 boks)
3 ss olje ( 6 ss )

Tilsett de tørre ingrediensene

1,5 ss bakepulver ( 3 ss )
4 ss linfrø ( 8 ss )
60 gr Kruskakli ( 120 g)
50 g Sesamfrø ( 100 g)
45 g Solsikkefrø ( 90 g)

Deigen skal være "kladdete". Brødet stekes ved 180 Gr i ca 55 min
på nederste rille. Kle formene med bakepapir.

Oppbevares i kjøleskap.

Ellers var vi på middag hos svigers i går. Svigermor hadde laget kalvestek og vi fikk blomkålpuré og brokoli ved siden av. Jeg tok med desserten, gele og vaniljesaus, south beach stile... [/LEFT]

Cinderella sa for siden:

Hei, takk skal du ha dette ser kjempe godt ut ( selv om det er en stund til jeg kan spise det da)
Tar vare på oppskriften

anette76 sa for siden:

Jeg lurer på om dere kan komme med deres tanker ang en ting for meg.
Jeg skal jo som noen av dere sikkert har fått med dere ( snakker ikke om annet om dagen har jeg følelsen av ;))på ferie veldig snart.

Hva bør man spise på flyet??
Man får jo flymat..Hjelp!!!!

Men har funnet ut at det går an å bestille spesiell mat.
Du kan velge mellom vegetar , low calorie , low salt , glutenfri , kosher , osv..
Veldig i tvil om jeg gidder å bruke ekstra energi på å velge noen av disse siden de egentlig ikke passer dietten min alikevel..Eller hva tror dere??
Kan jo spise det jeg får men la ris/pasta/poteter ligge igjen , og heller pakke med litt nøtter og mørk sjokolade.

Hvordan skal du gjøre det Victory? Din flytur er vel også ganske lang? Vår er 14 timer totalt.

Strålende sol i dag og da blir man jo i godt humør uansett hva som skjer :)
Klar for skinkegrateng til middag og intervaller etterpå..

Ha en flott kveld.

Vettel sa for siden:

Da hadde jeg gått for low calorie eller glutenfritt! Og håpet på salat, hehe!

Victory sa for siden:

Jeg tenker at på flyet...da har jeg fri! Jeg kommer til og spise det jeg får og kose meg første dag på ferien! Evt droppe desserten da. Men jeg kommer nok til og gjøre som du sier, ta med meg litt nøtter og noen barer, så det blir lettere og styre unna snacksen som blir servert.
Jeg skal ikke kjøre på med frie tøyler i ferien, men bestille grønnsaker istedenfor ris, ha med knekkebrød til frokost o.l, men akkurat flyturen lar jeg være som den er. :)
Jeg skal også ha med meg Phase 2 karboblokker tabletter. Hva de hjelper vet jeg ikke, men det er for min egen skyld siden jeg føler meg bedre da..

Nå har jeg vært på ski..jeg kan jammen mange stygge ord. Glatt glatt glatt! :mad: Tror sessongen for ski som trening er avsluttet for min del, nå blir det for og komme seg ut i sola fremover! :)

anette76 sa for siden:

Høres lurt ut :)
Jeg har heller ikke tenkt å ha helt frie tøyler mens jeg er på ferie , det tror jeg hadde gått riktig galt ;) he he
Heldigvis for meg så spiser jo mannen min også lavkarbo og da blir det nok lettere å ta seg sammen..Håper jeg iallefall :)
Vi har jo en del overnattinger i hus eller leilighet også , så noe mat kommer vi nok til å lage selv. Særlig frokost , så da blir det vel egg i mange b\varianetr da ;)

Men jeg tror nok jeg kommer til å få litt problemer med å motstå alle kakefristelsene der borte , for de er det mange av og de er veldig gode også :sikle::sikle:
Frosen yoghurt må jo være ett bedre alternativ vil jeg tro.
Men det er ferie så litt skal jeg unne meg.:D

I dag er det spinning på planen , men usikker på hva det blir til middag i dag...
Ha en fin tirsdag alle sammen :)

gulrotklara sa for siden:

Jeg startet opp for 2 dager siden, og det går supert. Gleder meg til veiedag på mandag.
Er usikker på om dagen min er "bra nok". Hva syns dere? Er det for mye mat?

Frokost: Eggerøre av 2 egg, 1/3 beger cottage cheese + 1 tomat
Lunsj: Salat, 1 kyllingbryst, fetaost, linser, oliven, agurk, stanselleri
Mellom: Nøtterasjonen+ 1/3 beger cottage cheese+ 3 skiver kokt skinke+ litt linser
Middag: Pannekake av egg, spenda og cottage cheese / Kjøttsaus og squash tagliatelle
Kvelds: 1/2 avokado og 1 egg

Drikker: Vann, 2 store kopper grønn te, 1- 2 kopper kaffe, kanskje litt cola zero.

Ellers så har jeg trenet før frokost begge dager jogging og spinning. Skal egentlig trene på kvelden også (styrke+kondis) men har skjært seg disse dagene pga møter.

Har mål om 5 kg innen utgangen av mars. Det skal nok kanskje bli tøft, men man satser vel friskt, ikke sant? :):):)

anette76 sa for siden:

Synes matinntaket ditt ser bra ut jeg Gulrotklara :)

Det viktigste er at du føler at du har nok energi synes jeg, og at du spiser mest mulig ren mat.

I dag har jeg laget Nannahs gode vafler og de var virkelig gode altså ;)
Serverte de med creme fraich og nyrørte jordbær.
Hadde nok litt mindre søtning enn anbefalt så de ble perfekt kveldsmat.
Barna digget dem iallefall , og kommer garantert til å lage dem igjen.

Vært på en deilig spinningtime i dag også , og i dag hadde jeg virkelig litt ekstra å gi! Det er deilig det ;)

I dag skal jeg se på sirkus Sand på zebra kl 22. Synes Aune Sand er hysterisk morsom med alle sine fantastiske formuleringer.. he he

Tonje85 sa for siden:

Hei alle sammen

Påsken nærmer seg og vi skal på hytta hele påsken. Gleder meg skikkelig, men tenker at det kan bli litt tøft med maten siden vi skal ha med oss et vennepar. Tenkte jeg skulle prøve å bake noe vi kunne ta med som ikke er veldig fy fy og spise. Har søkt etter oppskrifter på muffins. Noen som vet om vi kan spise kokkosmel? Ser de fleste oppskriftene som ligger ute er bakt med dette? Eventuelt har dere oppskrift på noe annet det går an å bake?

Victory sa for siden:

Hei Gulrotklara!

Syns også maten din ser bra ut, og støtter Anette i og spise mest mulig ren mat.

Jeg har prøvd nanna vaflene som lapper, har ikke vaffelhjern, og enig! Gode! Tror jeg må kjøpe meg et hjern, for de blir nok bedre når de får den knasende overflaten fra vaffelhjern.
Jeg laget lavkarbo briks som jeg fant oppskrift på her, de ble gode, som en litt mykere variant av knekkebrødene. Tenker jeg skal ta med meg noen av de sammen med knekkis på ferie, så tar jeg også med en mager tubeost. Greit og ha hvertfall frokosten sikra, så får jeg redde meg så godt jeg kan på restaurant maten resten av dagen. ;)

Herregud jeg kan ikke tro at jeg drar på søndag allerede!! Jeg har jo IKKE godt ned så mye som jeg hadde håpet, det virker som jeg har grodd fast på denne vekten. Men jeg prøvde noen sommerklær jeg ikke har kasta fordi de en eller annen gang sikkert vil passe...hehe..som med så mange klær. Og de passet! Så da skjer det hvertfall noe likevel. Så er det jo bare og kjøre på igjen når jeg kommer hjem. Er jo lenge igjen til sommeren. Men etter påske er det vel på sin plass med streng fase 1 igjen. :cool:

Victory sa for siden:

Nannahs knekkebrød og lavkarbo briks. :D GODE!
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=nannahs+kjempe+gode+knekkebr%F8d

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31745&highlight=lavkarbo+briks

Men så så jeg plutselig at du sikkert tenkte på kaker. :) Usikker på kokosmel, men mandelmel kan man bruke..

Victory sa for siden:

Lyst og legge ut eksempel på dagsmeny? :)

anette76 sa for siden:

Ja nå nærmer det seg avreise med stormskritt victory :) Blir du borte i 2 uker? 9 dager igjen før avreise på oss da , men det nærmer seg det også..
Spent på veiedag på fredag og håper jeg nærmer meg de 10 kg jeg hadde som mål å kvitte meg med før ferien;)

Usikker på hva man kan bake ja. Jeg har laget pizzasnurrene , vafflene, knekkebrødene og ostekaken. Alle oppskriftene finnes her inne og resultatet ble veldig bra. Til helgen skal jeg lage en fromasjekake som jeg håper blir bra..Skal gi tilbakemelding jeg ;) Helgen går nemlig med til bursdagsfeiring , og jeg vil jo ikke begynne å skeie ut før jeg drar på ferie.. he he.

I dag er det igjen klart for x-fit time! Gleder meg. Merker faktisk gode resultater på muskulaturen nå . Mer synlige muskler i armene ;) og grevinne henget har blitt mindre!! Jippi!!!!

Jeg nyter å se at snøen smelter og våren nærmer seg. Liker vinteren men det er jo godt å se litt lysere på tilværelsen også da;) Gleder meg til å ta fram Diamanten min (les sykkelen)..:heia::heia:

Cinderella sa for siden:

Hei, da startet vi likt og har ca samme mål... prøver meg også på 5 kilo i løpet av mars. Det skal vel godt gjøre men det er jo bare å holde ut.
Spiser veldig likt som deg også :)

Men i morgen skal jeg ha jentekveld hjemme (lite klønete midt i de to første ukene men) Lurer på hva jeg skal lage. Spesielt dessert sliter jeg med, men får vel bare lage noe og la være å spise selv ha ha

Noen gode forslag til meny ?

Tonje85 sa for siden:

Lasagne med kyllingkjøttdeig, cc og obergine er veldig godt. Gele, eventuelt med hjemmelaget vaniljesaus er jo en sikker vinner når du er i fase en. Ellers har jeg prøvd å lage en tiramisudessert av ricotta og eggedosis. Det ble veldig godt...

Cinderella sa for siden:

Takk for kjempebra tips
Skal jammen prøve lasange. Fant oppsriften din på en annen side her.

Sukkerfri gele var jo lurt. Hmmm kanskje jeg skal prøve meg på vaniljesaus også... Må finne en oppskrift.
Har du oppskriften på den teramisu desserten prøver jeg gjerne den ... Hørtes jo veldig godt ut da

Håper bare ikke de andre blir skuffet.
Får vel sette frem litt snacks så de kan få litt sukker i tillegg:)

Tonje85 sa for siden:

Den lasagnen er kjempegod. Den er nesten bedre enn vanlig, og jeg er kjempeglad i pasta...

Gele lager du enkelt med funsaft og gelantin. Legg 7 gelantinplater i kaldt vann i 5 minutter. Klem ut vannet og legg i en bolle i vannbad. gelantingen smelter fort. Tilsett sterk saft (jeg pleier å blande dobbelt så sterkt som oppgitt på flasken). Dette blir kjempegodt.

Vaniljesaus lagde jeg ved å ta 3 dl melk, 3 eggeplommer, søtning og vaniljeessens. Dette kokte jeg opp mens jeg pisket. Den ble ikke så veldig tykk, men smakte vaniljesaus.

Tiramisudessert lagde jeg ved å piske eggedosis av 3 eggeplommer og søtning. Jeg rørte forsiktig inn en boks ricotta. Smakte så til med kaffe. Tror det blir best hvis man bruker instant coffee espresso pulver. Så pisket jeg eggevitene stive og tilsatte dette i ostkremen. La et lag i en bolle, strødde over kakao, nytt lag, kakao osv. Denne ble også veldig god når jeg frøs den ned. skikkelig iskrem....

Victory sa for siden:

Ja jeg skal være borte i 2 uker! da skal man klare og komme inn i skikkelig avkoblingsmodus ja... :) Henta sekken i går, så da er det bare og finne fram ting og begynne og pakke.
Prøvde forresten bikini i går, jeg har fått KNØTTSMÅ pupper!! :eek: Jeg har alltid hata de pga de har vært for store, har operert de mindre til og med...men nå er det stusselige greier må jeg si. Skikkelig lekkert.. :confused: Men men det er vel prisen man må betale det da.

Denne lasagnen dere snakker om, det er den med squash? Hvordan tror dere den er for en som ikke liker squash? Mest pga konsistensen. Blir de kanskje såpass tynne at man ikke merker det så mye? Kjenner lasagne hadde vært godt egentlig.

anette76 sa for siden:

Jentekvelden blir garantert vellykket selv med mindre sukker Cinderella :)
Kanskje de til og med setter pris på mindre sukker ;)
De jeg har servert sukkerfrie alternativ synes vel gjerne at "våre" alternativer er vel så gode..

Vaniljesausen har jeg ikke prøvd men det skal jeg garantert gjøre en dag ;)

Jeg må si jeg synes det å spise lavkarbo går overraskende greit. I går fant jeg pølser på Rimi med 1g karb pr 100gr , og det må jo sies å være bra da:) Det gjennstår selvfølgelig å se om de er gode da.. he he

Lykke til med pakkingen Victory ;) Har så smått begynt jeg også , skal jo tross alt pakke for 3 jeg da..Mannen klarer det forhåpentligvis selv ;) Bikini ja.. Huff og huff. Jeg har kjøpt meg 2 nye jeg da..men på en så stor kropp som min blir de uansett ikke fine , men iallefall bedre enn for snart 10 kg siden. Jeg ønsker meg mindre pupper jeg også. Har en E-F cup nå og de blir dessverre ikke mindre ved slanking. Så når jeg er ferdig slanket håper jeg å ta en brystreduksjon.

I dag er det så flott vær at jeg er mest fristet til å ta ut sykkelen en tur.. hmmm det hadde vært deilig , men jeg er redd det er litt glatt innimellom så mulig jeg tar en spinningtime i stedenfor. Var jo på x-fit i går og der fikk musklene gjennomgå så det får bli noe lett i dag :)
Veiedag i morgen og da er det godt å få svette ut litt i dag..

Ha en fin torsdag.

Tonje85 sa for siden:

Den lagagnen jeg bruker å lage kommer fra kokeboken til Fedon og den lages med obergine. Skjærer den i tynne skiver og lar den ligge med salt på i ca en halv time for å trekke ut de bitre stoffene. Lager kjøttsaus av tomatpuré og grovhakkede tomater og masse krydder. Legger så lagvis tomatsaus, obergine og cc. og gratinerer i ovnen i ca. 20 minutter. nam nam...

De pølsene du fant Anette, hvilket merke var det og hvor mye fett var det i dem? Jeg har lest i boka at det skal være mindre enn 6 gram fett, men det er umulig å finne...

anette76 sa for siden:

Pølsene ja.. Gode var de altså. Grov type med hvitløk og urter. Som lagt 1g kh pr 1oogr , men litt for mye fett i henhold til boka..men men.. 12% fett stod det. Jeg spiser nok litt mindre karber og til tider litt mer fett enn South Beach dietten anbefaler så dette overlever jeg nok.

Jeg er superfornøyd med hvordan kroppen min fungerer på lavkarbo altså ;)
I dag står spinning på programmet ;)

anette76 sa for siden:

Endelig fredag :) Utrolig deilig når helgen kommer etter en passe hektisk uke! Fredag er veiedag for meg og denne morgen holdt jeg nesten på å gå i bakken av glede ;) Minus 1,6 kg denne uken!!! Utrolig lykkelig!!!
Da har jeg nådd målet mitt om ned 10 kg før jeg drar på ferie :heia::heia:

Håper det har gått bra med dere andre som har vært på vekta i dag også.

Lykke til med resten av pakkingen Victory. Jeg ønsker deg en fantastisk god tur til Thailand :) Kos deg masse masse masse!!

God helg alle dere skjønne mennesker

Jada en veldig lykkelig Anette i dag altså ;)

Huff, ja det skal jeg og. Skal til ei venninne på lørdag og lurer rett og slett på å ta med meg litt mat. MEN er redd jeg kommer til å synde ed litt vin. Ille dumt å gjølre det nå i den første uka, men jeg liksom gledet meg litt til denne dagen. Tror dere jeg kan rett og slett unngå alle karber denne dagen slik at ett par. tre glass vin ikke ødelegger alt.

Jeg har snikveid med idag og vekten viser ned ca - 2 kg. :):):)

Så utrolig flink du er. Skikkelig inspirerende. :) God ferie da. :)

Smakfull sa for siden:

halla folkens :) Etter at jeg begynte å spise fullkornsknekkebrød så raaaaaaaaaser vekten nedover. SÅ nå har jeg siden jeg begynte med dette opplegget (i januar) gått ned 5,5 kg :) Tilsammen nå har jeg gått ned 17,5 kg!

Jeg føler meg så mye lettere og er en befrielse å gå opp og ned i trapper, det å trene og ikke minst å kle seg! :D Nesten alle toppene og genserene mine er for store, så nå må jeg ut og shoppe tror jeg ;)

Tror løsningen på min lille knute var at jeg spiste alt for lite :) Ser at anette og victory er flinke til å få i seg litt fett, men jeg kuttet ut karbohydrat + fett, så da ble det for lite energi for kroppen. Jeg føler meg mest tilfreds ved å spise noen fullkornsknekkebrød om dagen, men hiver ikke innpå med halvgrove brødskiver :) Ris og pasta spiser jeg heller ikke.

Jeg begynner faktisk å nærme meg en vekt jeg kan være komfortabel med. Men denne gangen skal jeg ikke begynne å spise all slags sjokolade og godis som tidligere. ;) Så blir å fortsette med kostholdet til jeg finner en fin balanse.

Victory sa for siden:

Hipp Hurra for fredag, ferie og dere lykkelige kjempe flinke mennesker!! :)
Blir så imponert altså!!
Jeg var stille igjen, men var hos masssjedamen min som målte meg, og jeg har gått ned i cm da hvertfall! Så hun sa jeg ikke skulle bekymre meg over vekten, det ble ofte sånn når man trente mye. Meeeen det er jo nå engang sånn at den er en motivator da. Og hun sa også det jeg vet så godt: IKKE stress!!
Når du sier fullkornknekkebrød Smakfull, tenker du da på Hannah sine her inne, eller har du kjøpt? Jeg begynner og lure på om jeg også har lagt meg på litt lite av både karb og fett iforhold til mengde trening nemlig. Har vært veldig redd for knekkebrødene og spist veldig lite av det. Kanskje jeg skal forske på og spise det mer. Magen min liker korn. Hvor mange måltider spiser du det til? Jeg så for meg til frokost og kanskje en gang til jeg nå..

Ha en fantastisk ferie når du setter igang du også Anette!!! :D Kos deg supermasse! Og dere andre, GOD HELG!

Vettel sa for siden:

Smakfull: Så bra du fant ut hva du trengte, lurt å lytte til kroppen i blandt. :) Og ikke minst gratulerer med så mange kilo ned, imponert jeg!

anette76 sa for siden:

Ja ja da er nok en helg over og mandagen over oss igjen :)
Hos meg er det sol fra skyfri himmel og da blir man jo glad uansett!! Det at det er ferie på lørdag gjør jo uka selvfølgelig enda bedre!! Også har både jeg og pappan min bursdag denne uken ;)

Denne helgen har vi bare kost oss alle 4. Hadde en liten forskuddsfeiring av bursdag med svigers på lørdag siden de reiste på ferie i går. Laget moussaka , gresk salat og tzatziki.Deilig! Til dessert laget vi fromasje kake! Ble godt , og absolutt ikke noe savn av karber ;)

I dag skal jeg ha time med Personlig trener igjen. Blir spennende å se om det er noe fremgang fra sist:)

Ha en flott mandag alle

God mandag til alle. Her er det også skyfri himmel i dag, og jeg har faktisk FRI!!! Deilig.
Nå blir frokosten fortært: 1/2 avokado og 1/2 beger cottage cheese. Jeg gadd ikke å lage noe annet idag.
På lørdag hadde jeg en skikkelig utskeingsdag og laget Bruchetta etter oppskriften her inne. Den var super god.Til og med alle mine venninner som var skeptiske, syns den var super. :)
Jeg syndet nok litt i forhold til kuren på lørdag, for spiste litt grønnsaker og dipp, ble en del rødvin (har lett for å blidet på dissse jentekveldene gett) og så spiste jeg litt smågodt. Tok ca 5 biter og angret bitter. Neste dag jogget og gikk jeg om hverandre langtur i ca 2 timer, så håper det veide opp litt.
Vekta idag viste -2,1 kg ned på en uke. Er fornøyd med det, men syns selv at det var dårrlig planlegging fra min side med denne jentekvelden. Jeg hadde sikkert gått ned kanskje til -3 kg på den første uka hvis jeg hadde fullt programmet slavisk, men gjort, er gjort og spist, er spist. ;)
Er fornøyd alt i alt.
Nå skal jeg kjøre mellomsnupp på snart 5 i barnehagen og så bærer det avgårde på SATS for meg. Det skal bli deilig.
Ha en super dag og en god lavkarbo uke alle sammen.:D

*Ingrid* sa for siden:

Hei alle sammen! Har fulgt med på denne tråden en stund, lest boka, blitt kjempeinspirert og I DAG er første dag i fase 1...:):):) Kjempegøy å høre fra dere som klarer å gå ned i vekt, skriv gjerne mer om det, og vær stolte av dere selv!
Plan: Ned 10 kg før sommerferien (som begynner i slutten av juni). Burde vel gå an det? Håper å kunne bruke forumet til gjensidig støtte, oppmuntring, og kanskje noen oppklaringer:o
For eksempel: Jeg forstår det slik at det har skjedd noen endringer ifht boka fra 2006 når det gjelder hva som "er lov" i fase 1. Hvilke? Er for eksempel sånn dobbel 0%-yoghurt lov nå?

Og ellers... strålende fornøyd med å være så lite sulten, selv uten min sedvanlige porsjon med frokostblanding i morges! Hvis jeg hadde klart å bli kvitt min plagsomme karbo-/sukkerhunger i løpet av de neste par ukene, skulle jeg blitt så utrolig glad:)

Hilsen Ingrid
(som heldigvis er veldig glad i egg, bønner, linser og cottage cheese!)

Tonje85 sa for siden:

Hei alle sammen

Da var det tirsdag og jeg sitter på jobb og spiser frokost. Proteinbrød med magerost og paprika og lett salami. Dette brødet er bare kjempegodt og magen fungerer så mye bedre når jeg spiser litt før til frokost. I dag har jeg med pizzasnurrer til lunsj, gleder meg allerede, nam, nam...

Velkommen Ingrid. Håper det går bra med deg de førte ukene. Jeg merket i alle fall at søtsuget ble veldig redusert, bare i løpet av et par dager. Yoghurt dobbel 0 er lov, men ikke før i fase 2. I fase 1 skal man ikke spise noe som inneholder frukt. Men hvis du har lyst på noe søtt er både smaksatt ricotta og eggedosis godt. En blanding av disse blir nesten som tiramisu, og det syntes jeg var godt til fredagskosen.

Her viste vekta ned enda noen hundre gram i går, og det er deilig. Jeg føler meg mye fastere i fisken allerede, og nå skal jeg begynne å jobbe, så også kondisen får seg et løft. Tok min første joggetur ute i går og det var faktisk kjempedeilig. Kondisen var ikke så dårlig som jeg hadde fryktet. Skal prøve å ta en ny runde i dag tror jeg...

Et lite tips til deilig fredagskos sånn på slutten, selv om det er lenge til freda'n ennå... Jeg lager is av bringebær, et egg, yoghurt dobbel 0 og søtstoff. Kjører dette med stavmixer... Utrolig friskt og godt... Men jeg lurer på en liten ting folkens. Hvilken type søtstoff bruker dere hvis dere skal spise noe søtt. Jeg synes nesten alt smaker utrolig falskt jeg... Kjøpte sukrin på helsekosten og det smakte i alle fall æsj. Da er faktisk natreen bedre... Men noen som har erfaring med splenda?

anette76 sa for siden:

Enig med deg Tonje , bringbærog yoghurt i en runde i stavmikseren er fantastisk godt :) Laget en fromasj av heistad gele (sukkerfri) i helgen og det ble også veldig godt.

Lykke til og velkommen til deg Ingrid :) Dette kommer til å gå veien!
Jeg hadde veldig stort sug etter sjokolade og søtt tidligere , men kan med hånden på hjerte si at det ikke frister særlig lenger :) Det hender jeg spiser litt mørk sjokolade i helgene , men ikke mye! Når fase 1 er ferdig bør du prøve "isen" som tonje skrev om i innlegget over. Den er supergod og tilfredstiller iallefall mitt søtbehov.

Ang søtning så bruker jeg Splenda! synes det er veldig søtt så jeg bruker nok mindre av det , men det er ikke så altfor kunstig i smaken iallefall ;)

I dag blir det ingen trening på meg , pappan min har bursdag så det blir nok heller en utskeielse ja...he he Får prøve å holde meg til minst mulig...

Men i morgen blir det x-fit igjen mens torsdag og fredag blir det spinning. Lørdag avreise til Florida så da blir det 2,5 uke uten veldig mye trening men masse gåing og litt svømming kanskje ;)

Ha en fin dag

Lailus sa for siden:

Hei. Jeg startet på mandag og er altså på min 3. dag. Har vært litt svimmel og slapp dag 2 og 3, men det skal visst gå over. Mitt problem er at jeg allerede er litt lei kylling etter å ha spist ylling til lunsj og middag i 3 dager.
Hvordan går det med deg/dere?

*Ingrid* sa for siden:

Hei Lailus! 3. dag her også... Akkurat nå kjennes to uker veeeeldig lenge ut, men det er forhåpentligvis verdt det:) Jeg er litt småsvimmel i dag, men ellers har jeg ikke merket så mye til kostholdsomleggingen. Stort søtsug enda, håper det snart går over. Med en rosinbolleluktende Seven Eleven i første etasje der jeg jobber, krever det mye viljestyrke flere ganger daglig!
Til lunch spiser jeg salat fra salatbaren her, passer på å plukke bare de "riktige" tingene. Det er kjempegodt og jeg blir ordentlig mett, men har forferdelig lyst på noe søtt etterpå. Mandag lagde jeg kyllinggryte med linser og bønner og masse grønnsaker til middag, i går kjøttdeig og grønnsaker i form (masse krydder). I dag blir det lett-pølse og grønnsaker. Jeg synes nesten frokosten er vanskeligst, jeg, uten brød eller korn i noen variant... Men jeg SKAL klare dette. Har kjempelyst til å snikveie meg på fredag, selv om det egentlig er mandag som er veiedag;)

Lailus sa for siden:

Hei Ingrid.
Takk for svar. Det høres ut som du varierer litt mer i måltidene ja. Hvor finner du oppskrifter? Har boken, men synes ikke det er mange nok der som vekker matlysten... Jeg er ikke noen kjøkkenløve, så det blir mye det samme. Skal i dag lage blomkålsmos for første gang.
Synes også 2 uker virker leeenge og ville helst vært over i fase 2 allerede, men eg har bestemt meg for å holde ut.
Spiser middag ca. kl. 17. Spiser du noe etter middag? Er det lov? Synes ikke alltid jeg finner svar i boken...
Gøy at vi er på samme dag og kan støtte hverandre når det blir tungt:)
-L-

Lailus sa for siden:

Og forresten, Ingrid. Jeg snikveide meg allerede dag 2 fordi jeg måtte bare;). 400 gr ned på en dag var nok til at motivasjonen kom for fullt, men skal ikke veie meg igjen før mandag, som er min veiedag også.

Tonje85 sa for siden:

Huff og huff, i dag frister det å sprekke. Jobbet overtid i går og var bare så vidt hjemom og sov før jeg er tilbake på jobb. Er så sinnsykt trøtt og da synes jeg alltid skikkelig synd på meg selv og har lyst på noe godt å spise. Lukten av nystekte boller gjennom Østbanen var skikkelig ille i dag, men jeg klarte å holde meg til å kjøpe CC og syltetøy uten sukker på Rimi... Det var dagens lille hjertesukk:-)

Så, et lite middagstips. Jeg lagde kjøttboller på søndag og samboeren min mener det er det beste han noen gang har spist. Må lage dem igjen i dag siden vi går besøk. Jeg tok karbonadedeig, et egg, salt, pepper, oregano, basilikum, bacon og fetaost. De er også kjempegode med chorizopølse i. Jeg brukte sånn fetaost i olje, der var det både oliven og hvitløk i boksen som jeg også skjærte opp og hadde oppi. Stekte som kjøttboller og serverte med blomkålpuré og tomatsaus. Nam nam.

Også har jeg bakt kake siden vi skal ha besøk i dag. Black sunday som jeg fant her inne på forumet. Den inneholder litt mye smør, men veldig lite karbo siden jeg brukte mørk sjokolade 72% uten sukker. Herregud for en god kake. Vi var nødt til å prøvesmake littegran... Tror jeg må bake en sånn til vi skal på fjellet i påsken, det er tross alt mer lovlig enn annet godteri...

anette76 sa for siden:

De kjøttbollene hørtes kanongode ut Tonje :)
Skal garantert prøve dem en dag.

Til dere som er i Fase 1 kan jeg trøste dere med at de første dagene alltid er verst. Etter det går det litt av seg selv egentlig ;) Etterhvert får du litt mer kontroll på hva som er lov og ikke , og kanskje hva kroppen din er mest fornøyd med. Jeg har fulgt denne dietten siden 2 januar , og synes det går veldig greit. Jeg spiser nok fortsatt mindre karber enn man får lov til men kroppen min trives veldig godt med det så da er det vel bare å fortsette :) Lykke til og stå på!!

Veiedag i morgen og jeg er som vanlig spent. Gikk ned ganske mye forrige uke så denne uken blir vel ganske rolig!

Ha en fin torsdag :)

*Ingrid* sa for siden:

Dag 4...! Har motstått fristelser til nå, både mht mat og veiing (men det blir nok en liten prøveveiing i morgen:)) Var veldig slapp i går, kan ha sammenheng med at jeg også var og gav blod. Passer på å drikke MYE vann for tiden. Litt bekymret for at magen skal "stoppe helt opp" med dette kostholdet, andre som har erfart det?
Sykler til og fra jobb hver dag (flinke Ingrid!!)
Tonje, de kjøttbollene så kjempegode ut. Blir vel kanskje det til middag i dag, samt prøve blomkål-mos.
Lailus, hvordan går det med deg? Morsomt at vi er i gang samtidig. Hva er dine mål mht vektnedgang? Jeg er glad i å lage mat, og finner stort sett på oppskriftene selv.
Lurer på å prøve å lage oopsie-rolls, ser at flere skryter av dem?
Ha en super dag!:p

Idag har jeg en dåååårlig dag. Var å trene i tilsammen 120 minutter igår og i mellom slaga ( 3 forskjellige timer på Sats etter hverandre) kjente jeg at jeg ble uvel. Magen var stor som en bongotromme, om ikke større. Da jeg kom hjem forsøkte jeg meg på litt middag, men orket lite. Svaret kom 1 time seinere med høylytt tilbeding av den hvite porseleensguden. :(
Jeg har holdt på i hele natt, men nå tror jeg at jeg er stabil. Har så ille lyst på cola og potetgull. :eek: Ikke noe annet. Blir heller ingen trening på meg idag, og det gjør meg ikke i bedre humør.
Dette var dagens sutrete utblåsning i fra meg, og så håper jeg at jeg stiller med et litt annet humør i morgen.
Bestemora mi har forresten bursdag imorgen, og jeg lurte på å lage kake eller noe lignende. Noen gode tips til meg? :)

Lailus sa for siden:

Hei jenter. Jeg blir oppmuntret av å lese at det er flere i samme situasjon. Det er godt, det:)
Trengte noen positive innlegg nå, da jeg nok føler meg som Gulrotklara i dag. Så utrolig slapp, ingen matlyst, holdt på å kaste opp av den utrolig ekle grønnsaksjuicen og synes at diett er kjipt...derfor måtte eg "sjekkveie" meg og då kom motivasjonen litt tilbake. 2 kg på så langt denne uken. Har ikke fått gått på spinning heller for jeg har vært slapp og svimmel og det blir jeg også i dårlig humør av.
Ingrid: Jeg skal ned 6-7 kg, det høres ikke mye ut, men de har sittet lenge og sittet godt. Har også tenkt på dette at magen har "stoppet opp", det er flere dager siden jeg sist var skikkelig på do. Håper det stabiliserer seg. Har sett flere skrive om oopsie rolls, men ikke funnet ut hva det er. Nå er det tid for lunsj og jeg holder meg unna lærerrommet der det alltid er en del godsaker... Prøvde forresten blomkålmos i går og det var ganske godt, så det kan jeg trygt anbefale:)
Tone: Håper du har fått litt energi og at kroppen fungerer bedre.
Anette: Takk for oppmuntring - det hjalp:)
Ha en fin dag og lykke til med dagens måltid.
-L-

anette76 sa for siden:

Uffda. Så trist at flere av dere sliter om dagen. Ikke moro...:(

Tips til kake er Gerds ostekake. Lag gele av funsaft istedenfor gele.
Søk i forumet så finner du oppskriften.

Oopsiene ligger det øgså mange oppskrifter på. Veldig mange muligheter med disse altså. Jeg lager pizza snurrer , rullekaker , og bruker dem som brødskiver. De er supre og kan brukes i fase 1. Jeg putter alltid litt fiberhusk oppi. (fås kjøpt i helsekost og noen dagligvarebutikker) Da blir "blingsene" litt fastere også holder jeg magen i sjakk!

Jeg har ikke hatt problemer med magen jeg altså men spis litt fiberrike grønnsaker så hjelper det nok ;) Squash får iallefall min mage i gang!

Takk for kaketipset, anette76 :)

*Ingrid* sa for siden:

Dag 5 i fase 1, og jeg har veid meg... Syns jeg har vært SÅ flink, fulgt opplegget helt slavisk, ikke kunstig søtning en gang, og så har jeg bare gått ned 500 g :mad::mad::mad: Hvis jeg skal få til det som boka sier "Ned seks kilo på to uker!" må jeg vel forberede meg på å hugge av en kroppsdel eller noe sånt i løpet av neste uke, tror jeg!:p
Andre som har opplevd det samme? Syns liksom at jeg bare hører at folk raser ned i vekt den første uka, men ikke denne jenta, nei!

anette76 sa for siden:

Fredag og siste veiedag før ferie :) Vekten viste ned 300 gram , og det er jeg faktisk veldig godt fornøyd med. Jeg hadde bursdag i går så det ble litt kake og på tirsdag hadde pappa bursdag så da ble det også kake.. he he.
Hadde bestemt meg på forhånd for at disse to dagene var det lov å spise litt..

Er spent på hvordan maten går i ferien , kommer nok til å spise litt ulovlig ting men jeg trives veldig godt uten karber og i USA er de flinke til å ha lavkarbo alternativer på menyene:)

Lykke til videre for dere som er i full gang. Blir spennende å høre hvordan det har gått med dere mens jeg er borte. Snakkes etter påske!!

Tonje85 sa for siden:

God helg folkens.

Jeg er så utrolig matlei om dagen. Har virkelig ikke lyst på noen ting og ingen mat frister. Hva skal dere ha til middag i helga? Kanskje det er noe som inspirerer og frister der...

*Ingrid* sa for siden:

Til deg som er matlei: jeg lagde de kjøttbollene som Tonje skrev om litt lenger opp her, i går. Supergode! Lagde en litt spicy variant, og det slo an hos hele familien:D Blomkålmos, dampede sukkererter og broccoli ved siden av. NAM!

*Ingrid* sa for siden:

Oooops! Nå ser jeg at det er jo du som er matlei, Tonje:o Da skal jeg vel kanskje ikke anbefale din egen mat.... Jeg er veldig glad i laks, jeg, og synes at ovnsbakte varianter med litt kremost og hakkede mandler på, feks, er kjempegodt.

Hmmm, matlei ja. Hva med å lage en deilig hjemmelaget burger? Eller lasagne?
Vi skal ha taco idag, og jeg skal lage pannekakeoppskriften her inne og bruke dem som tortillas. :) Det gleder jeg meg til.
Nå leter jeg etter pizzasnurrer som jeg har tenkt å lage i morgen. :)
Og så må jeg finne igjen den oppskriften på tiramisu som man kunne fryse til is. Det ER jo lørdag i morgen.
Idag har jeg vært på sats og trent en heftig spinningtime, og lagt på ca 85-95 % igjennom hele timen. Litt sliten og svett etter på. hehe :)
Nå har jeg spist grillet kylling (kun bryst uten skinn) og en halv avokado + litt paprika og sukkererter. Det var veldig enkelt og greit idag. :)
Ha en flott dag alle sammen!!

Lailus sa for siden:

Hei igjen.
Jeg tenker også å prøve disse kjøttbollene. Gler meg til noe annet enn kylling. Hadde tenkt å ha skinkegrateng fra KK i dag, men så skulle det være 4 dl skummet melk og da må eg vel vente til fase 2:(
Misunner dere som får trent, jeg sliter fremdeles med energinivået. Fant noen gode oppskrifter på en amerikansk side så om litt skal jeg ha crepe til lunsj før det blir skinkesalat til middag. Middag er som regel i 17 -17.30 tiden og jeg spiser ingenting etter det, men er veldig sulten på kvelden. Spiser noen av dere noe til kvelds? Noen gode tips til for - og ettermiddagssnack? Jeg har spist kalkunrulade (fra boken) i 5 dager og det er ikke så spennende lenger. Selleristang, som er det andre alternativet i boken, liker jeg ikke...Dette er nok ikke den beste tiden å være kresen på.
Og ja, jeg er matlei jeg også. Sulten, men uten lyst til å gå igang å finne på noe nytt.
Skal posten linken senere når jeg er tilbake på min egen pc hvor linken ligger. Har den ikke i hodet. Skal også prøve de berømte oopsiene i dag, gleder meg til noe som ikke er grønt;)
-Laila-

Lailus sa for siden:

Og til Anette: God tur og gratulerer med overstått dag:)

Åh, jeg finner ikke oppskriften på Tiramisu igjen som man om ønskelig kan fryse til is. Jeg så den ett eller annet sted her igår, men nå finner jeg den selvsagt ikke. Noen som vet hvor? :confused:

Lailus sa for siden:

Hei.

Gikk på en skikkelig smell i dag morges. Som jeg har sagt tidligere, så opplever jeg at jeg har utrolig lite energi , skjelver og har hvilepuls på over 100 om morgenen og i perioder utover dagen. I dag fikk jeg vel det som nærmest må kalle en føling. Kunne ikke stå på bena, skalv ukontrollert og holdt på å svime av. De jeg hadde rundt meg tvang meg til å spise en skive med syltetøy og det er det beste jeg har smakt på lenge:). Tilogmed et glass melk ble det. Litt skuffet (vet ikke helt av hva), men prøver SB utover dagen og så får jeg se hvordan det går. Noen andre som har opplevd lignende? Er energinivået deres stabilt?

Tonje85 sa for siden:

Den oppskriften er veldig enkel. En boks med rikotta smakes til med søtning og instant coffee pulver. Pisk eggedosis av eggeplommer og stivpisk eggehviter. Bland først ost og eggeplommer, så blandes eggehvitene inn. Veldig godt, men jeg brukte feil søtning, så skal prøve med splenda neste gang i stedet. Dryss kakao på toppen før servering...

Åh, snille deg. Tusen takk. Du har reddet dagen min. :D

God søndag alle sammen.
Jeg hadde en kjempesprell igår og spiste lett sjokoladeis fra diplom. Ikke tilsatt sukker og ca 5 g fett, men det er fortsatt 16 karber i den. Spiste egentlig litt mye også :flau:
Jeg trente godt igår da og skal straks på sats for å spinne litt nå også. Håper inderlig ikke det går feil vei på vekta i morgen. Jeg har snikveid meg litt denna uka, og jeg tror ikke jeg har gått så mye mer ned. Kanskje 0, 5 kg og det er litt demotiverende. Hadde håpet på ca 2 kg nå også slik at jeg hadde gått ut av fase 1 med - 4 kg. Det hadde vært en ok start. Men vi får se i morgen. Ingen sorger på forskudd.
Jeg lurer kanskje på om jeg spiser for mye ost? Jeg spiser ganske mye av den blå jarlsbergen daglig + cottage cheese og gjerne litt fetaost.
Bør kanskje roe dette ned for å gå mer ned? Er så ille glad i ost, og det er liksom godisen min.
Kremt, og så er jeg vel litt for glad i cola zero. Drikker minst 0,5 l daglig og er ikke flink til å drikke vann. På trening er det eneste stedet hvor jeg drikker mye vann, og da drikker jeg ca. 1-1,5 l. innen jeg er hjemme, men så roper zeroen på meg resten av dagen.:eek:

anette76: Den tiramisuen var ikke noe særlig å fryse som jeg hadde lest påforumet her ett eller annet sted. Hvis jeg skal lage den en gang til, blir det nok heller kun noen timer i kjøleskapet før den fortæres.

Laget forresten lasagnen, eller moussaka som det vel mer blir, igår, og den var kjempe ålreit. Gjorde nok oppskriften til min egen med litt parmasan/mozarella, fersk sopp og urter, men det ble godt mottatt av alle. Laget halv med litt lasagneplater også, for barna mine er ikke så begeistret for aubergine. Absolutt grei altså, men min hjemmelagede med rødvin, bacon og chilli som "hemmelige ingredienser" er nok myyye bedre. ;) (ikke akkurat en snill variant karbomessig for å si det sånn. )
Ha en flotters dag!!

Kun 200 g ned på meg forrige uke, og det var ikke akkurat oppløftende. Bør jeg fortsette med fase 1 lenger tro?

Victory sa for siden:

Hei hei allesammen! :)

Da var jeg tilbake fra ferie, to uker i deilige deilige Thailand! For et faantastisk land! Vakkert, varmt og nydelig mat. Har spist diverse curry hver eneste dag både til lunch og middag uten og bli lei. :) Har blitt endel ris på meg må jeg innrømme da, men ikke så mye at det har enorme skader. Litt har jeg gått opp, men med bein på størrelse med tømmerstokker tror jeg at jeg skal vente til de er i normal størrelse igjen før jeg sjekker det reelle oppgangen. Guriland det var det sykeste jeg har opplevd altså. Har hovnet opp før, men ikke i denne graden kan jeg si! Beina mine var harde som stein helt opp til låra, og jeg fikk de verste sokkemerkene av flysokker som i utgangspunktet er løse og slaskete...heheheh..men men hjelper nå, har fått noen vanndrivende tabletter, så de begyner vel og tømme seg.

Kaldt var det og komme hjem syns jeg, men koselig og komme hjem til påskeferie da hvertfalll! Ser skummelt ut, men jeg lever i håpet om at det blir litt sol likevel.

Var kommet mange nye her mens jeg var på ferie da, VELKOMMEN ALLE, og lykke til! Fin diett dette her!! Jeg gleder meg til og komme i gang igjen skikkelig etter ferien nå, og har startet med omelett til frokost, og det blir det til lunch også. I morgen blir det curry igjen, har kjøpt med meg mange curry paster, og de er uten sukker allesammen! Hurra! Et lite stykke Thailand hjemme hos meg selv. ;)

Ønsker alle sammen en strålende påske!!!

Victory sa for siden:

Man kan godt fortsette fase 1 litt lenger, jeg kjørte fase 1 lignende i ca en mnd jeg, men litt mindre strengt etterhvert..tok en yoghurt etc..
Og kanskje du skal prøve og drikke litt mere vann en periode også. Jevnt utover dagen, mye av det du drikker på treningen svetter du jo ut samtidig.
Lykke til hvertfall!! :)

Velkommen hjem fra smilets land, Victory. :)
Vann i kroppen er virkelig ikke mye godt, og det hørtes ille ut. Godt du har fått deg vanndrivende tabletter.
Jeg har helt mistet gnisten, jeg, og spise ikke south beach. Jeg spise vanlig lavkarbo hvis du ser bort i fra all sjokoladen jeg har dyttet i meg de siste dagene. Ja, jeg har påskeferie og vi har vært på harrytur. Kjempelurt. :eek:
Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre om dagen. Skal jeg fortsette med south beach etter påska, eller prøve noe annet? Jeg gikk kun ned 2,2 kg på 14 dager og fulgte dietten slavisk. Jeg hadde også utrolig lite krefter enkelte dager på trening, og det er frustrende. De sist dagene har laget meg en liten posjon med havregrøt m/ cottage cheese og syltetøy/kanel, og jeg har fått tilbake trøkket på trening. Men jeg er ikke i ketose lenger slik jeg var når jeg fulgte kuren. Vekta har verken gått opp eller ned.
Jeg har også virkelig blitt glad i Skyr, men det er vel også kanskje ikke det lureste. Blir gjerne en slik om dagen.
Huff, jeg bare syter og klager og er lite fokusert!! Er det noen som kan sende meg en skyllebøtte med "skjerp deg! vibber"?

Victory sa for siden:

Tusen takk for det!! Jeg er skikkelig Thailand-homesick.. :)

Off, kjipt at du har mistet litt motet da...Men jeg kan fortelle deg at jeg også er ganske ute av kurs om dagen, ferie og rett hjem til påske har ikke vært helt south beach vennlig...Her har det blitt marsipan, spagetti hjemme hos mamma og pappa, alkohol...you name it, men jeg tenker nå at jeg tar det helt rolig, det er påske og fri, og jeg tar opp tråden etter ferien. Jeg håper ikke du gir deg helt enda. Jeg er også av de som ikke har gått ned mye, bare ca 4.5 siden jeg startet 2 januar eller noe sånnt. Men når jeg så på bildene fra ferien nå, så kunne jeg virkelig se stor forskjell på meg selv. Det var en motivasjon til og fortsette. Jeg har trent mye, så det er vel der det ligger.
Kan det være du har spist for lite? Evt altfor lite fett eller karbohydrater? Jeg mistenker nemlig at en av mine feil var nettopp dette, men så dro jeg på ferie og fikk ikke testet det ut noe særlig. Inntaket må jo være i samsvar med hva man forbrenner så man ikke stopper opp... Jeg tror også du er smart om du holder ut litt til før du prøver noe annet, her har jeg nemlig også "god erfaring" Jeg har blitt utålmodig og hoppet fra diett til diett om igjen og om igjen, dette er første gang jeg har vært "trofast" mot en retning så lenge, selv om jeg ikke akkurat har hatt de største resultatene. Men jeg tror kroppen min er glad for det uansett.

Men du, skal vi lage en plan? Over påske starter vi på'n igjen sammen? Tar et skikkelig tak, og følger boka skikkelig. Kan legge inn her hva man spiser hver dag, evt lage en egen tråd for det, så kan man få litt tips og støtte hverandre i tunge tidene. Tirsdag er første dag - er du med???? JAAAA! :)

Ønsker dere alle en flott påske videre!!

JAAAA, Victory! Jeg er med.:):):)

Jeg skjønner deg veldig godt at du savner Thailand. Det er noe i ordtaket "borte bra- hjemme best" , men det er veldig deilig å være borte også altså. :p
I fjor leide vi hus på Sardinia, og vi lever fortsatt på det. I år skal vi hit: www.finn.no/finn/realestate/leisure/rent/object?finnkode=20868112
Og neste år håper jeg at vi skal til Thailand, og da har vi funnet et sted vi har forelsket oss litt i: www.finn.no/finn/realestate/leisure/rent/object?finnkode=20903613&sid==

Victory sa for siden:

Aaaah så DIG med ferie!!! :) Så kjempe fint ut alle stedene!

Da satser vi fullt i morgen da, hardkjør med strenge regler! Jeg trenger det virkelig, hadde kjempe problemer med og finne klær på påskeaften, alle kjolene spriket i knappene.. :eek: Så da blir det fase 1 i morgen, hverfall frem til helga, da blir det busdagsfeiring, med rødvin skal man nok få lov til. Eller champis. :D
Har vært på ski i dag, det ble en kort tur kan man si, ganske vått og når man kom forbi en myr tråkka man gjennom og ned i vannet. Da er det vel bare og ønske våren og sykkelen velkommen isteden. Er så utrolig klar for ta enda mer snø skal smelte nå..

Gleder meg til og komme skikkelig igang med trening og ordenlig mat igjen, men er IKKE klar for og begynne på jobb igjen. Ikke klar i det heletatt...Off, det blir hardt kjenner jeg...
Nyt siste påskedagen for i år alle sammen!

Victory sa for siden:

OK! Dag 1 på ny vårstart er igang! Jeg gleder meg! Er ikke glad for hvordan klærne mine ser ut på meg lenger, og den mengden av godteri jeg har spist i påsken er virkelig strengt tatt IKKE nødvendig! :confused: Men men, legger det bak meg og kjører på med fase 1! (Og kolibriegg ER godt engang i året..)

Frokost: Lavkarbobriks med philadelphia light, skinke og paprika. Ikke helt fase 1 pga kornene, men sånn ble det.

Lunch: Laks og salat av paprika i diverse farger, agurk og rødløk

Middag: Skal bli chilisuppe

Drikke: Masse vann + Pukka detox te. (Har også tatt et par Aquamin Total, for og prøve og få litt fart på vannet som jeg håper det er endel av i meg. Misforstå meg rett, håper i den forstand at det ikke bare er fett jeg bærer litt ekstra av nå) ;)

Trim: Usikker, vet ikke om jeg orker treningsenter i dag, så da blir det jogging. Stikker jeg av gårde på innetrim blir det spinning og Core.
Har ikke sovet et eneste minutt i natt, så jeg tror trim i friluft er det som er mest riktig i dag..

Flere som satser hardt etter påske???? Evt ferie, Anette?? ;) Hvordan har det gått med deg på turen? Blir spennende og høre om!
Heia alle sammen!!

Jeg våknet brått kl 06.45, 45 min for seint, så jeg misset spinningen min idag tidlig. Usikkert om jeg får trent pga skole nå, unger som skal hentes og middag som skal lages + svømming og dans til mine to eldste. Kanskje i kveld?
Ellers så har jeg spist/skal spise slik:
Frokost: eggerøre av 2 egg + grønn te + tran+sanasol
Lunsj: salat med kikerter, bønner, oliven og skalldyr + pesto dressing
Mellom: samme salaten, bare liten porsjon - kaffe
Middag: Stekt laks med salat og rømmedressing
Kvelds: Avokado

Har ellers drukket vann og farris. + tatt renselseskur tablettene mine.
Da er vi igang Victory! :):):)

Victory sa for siden:

Yess! Da er vi i gang! Go Go Go!! :D

Hvordan rensetabletter tar du?

gladhverdag sa for siden:

Hei. jeg startet fase 1 igår...går greit men kjenner etter masse sukker i påska at sukkerhubgeren er på topp!!! Har sååå lyst på noe!
Har aldri prøvd lavkarbo før, holdt meg til Vektklubb og Grete Roedestil når eg har gått ned tidligere. Går veldig saaaakte da, så håper nå på bittelitt raskere nedgang. Skal ned 8-10 kg. Har vært litt jojo noen år...opp til 88 ( ett år etter fødsel, var 96!! Sjokk! når eg var høygravid!) på det meste og ned til 70 på det minste...nå 75. har lyst å finne igjen trivselsvekten fra 20 år tilbake på ca 67kg;)
Idag har eg spist;
liten boks makrell i tomat, 2 ss CC og te
Stor salat med 100 gram kylling, 2 ssCC litt tomat, agurk og olje
to skiver med ost( ca 30 gram)
Kyllingfilet m masse grønnsaker og litt CF
kanskje CC til kvelds??

Victory sa for siden:

Hei Gladhverdag!
Velkommen og lykke til! :D Kan melde om at sukkersuget er godt tilstede her også, får bare bite tenna sammen, ta en kopp te, og vente på bedre tider! Hehehe..

Ingen trim på meg i dag, var ikke hjemme fra jobb før klokka sju, så da slapp jeg. Laget chillisuppe, så ble knallgod, mekket omelett til frokosten i morgen, og i ovnen står morgendagens lunch-laks. :) Apropo, den bør jeg nok ta ut snart.

Desperate housewives nå, men tror jeg faktisk må ta det opp og hoppe i seng rett og slett. God natt alle!

anette76 sa for siden:

Hei og hopp!
Da var jeg også tilbake etter ferie :)
Har hatt noen fantastiske uker i Florida. Kom hjem i går kveld etter ganske mange timer på reisefot så kroppen er litt trøtt og slapp i dag... he he
Men jeg har begynt på igjen i dag jeg også så jeg følger etter..
Motivert for å komme i gang igjen og får o få av Floridakiloene!
Har ikke veid meg i dag tidlig altså siden jeg kom sent i går og spiste masse karber( fy fy) men hva gjør man når det er det man får servert på flyet da??!! Litt lang flytur også så jeg spiste jeg altså , men merket godt at magen var oppblåst kan du si..I dag kom mensen også så ja litt full av vann er jeg nok .

Godt å høre at Thailand var vellykket Victory! Det er ett fantastisk land å feriere i synes jeg også ;) Håper vannet er på vei ut av kroppen din igjen.
Jeg begynner på streng fase 1 i dag men det blir litt vin til helgen. Fest både fredag og lørdag(som har vært planlagt lenge). Festen på lørdag er hos oss så den er helt under kontroll matmessig , og jeg regner med at fredag også går veldig greit ;)

Ha en fin dag alle sammen!

anette76 sa for siden:

Ja da er jeg i gang med ny runde..eller en strammere linje om du vil.
Første dagen gikk greit og jeg kjenner allerede at kroppen fungerer litt bedre :) Bortsett fra at jeg var sykt trøtt i går kveld! Sovnet på sofaen igjen ;) Tror hele familien har litt vanskelig for å stå opp om morgenen ennå men det hjelper seg nok snart.

Laks med blomkål og brokkoli grateng til middag i går. Skikkelig deilig:)

I dag blir det kyllingform. Barna skal på fotballtrening og turn så i dag må det være raskt og enkelt!

Ha en fin torsdag.

Victory sa for siden:

Hei hei!

Velkommen hjem! Bra og høre dere har hatt en fin ferie! :) Jeg vil bare tilbake hele tiden jeg..kan leve en stund på dette!
Jeg er også igang med en strammere linje nå, føles veldig greit! Laksekjøret er i gang..hehe...
Blir litt spent på og veie meg i morgen, håper disse dagene har hatt litt og si hvertfall. Utgangspunktet var jo ikke så hyggelig.
Jeg skal også lage mat til lørdag, fortsatt litt usikker hva jeg skal lage, hadde tenkt på litt diverse småretter, men så tenkte jeg plutselig at jeg kan jo lage chillisuppe! Sette frem litt lett creme fraiche, raspet ost og tortilla chips til de som vil ha det. Tror jeg kan bli bra. Koke litt ris også til de som må ha det.
Hva planelgger du?

anette76 sa for siden:

Chilisuppe hørtes deilig ut da :)
Festen vi skal ha på lørdag er den tradisjonelle "treg-onsdag" festen vi har vært år men siden vi var bortreist i påsken utsatte vi den. Dette er en fest vi da pleier å ha onsdag før skjærtorsdag og det serveres pølser i alle varianter med masse godt tilbehør. Har kjøpt lavkarbo pølser i ulike smaksvarianter , pølsebrød og lomper ( oopsier til de på lavkarbo), hjemmelaget rekesalat , løk , tomat og avocadosalat etc.

Enkel og grei mat , serveres på papp og servietter! En uhøytidelig fest med hele vennegjengen :) Vi blir over 20 stk og da må maten være enkel for vi har ikke så stort hus ;)

Jeg har ikke veid meg i det hele tatt etter at jeg kom fra ferie og er litt usikker på om jeg kanskje skal vente til neste fredag. Er jo ikke mange dagene siden jeg kom og føler vel at kroppen fortsatt holder litt vann... Har du veid deg etter at du kom hjem Victory?
Buksene kjennes litt strammere ut rundt magen men jeg håper ikke det er mye ekstra altså..

Jeg ønsker meg også tilbake på ferie. Grusomt å komme tilbake til litt snø og fortsatt kaldt vær..Æsj. Jeg vil heller ha sommer og sol!
Håper det blir en strålende sommer :)
Vi er på jakt etter en liten båt av type skjærgårdsjeep , så krysser fingre for sol , sol og atter sol :)

Smakfull sa for siden:

heisann folkens :)
Er det bare meg som går voldsomt fort opp når man tar noen ukers pause fra denne kuren? Mistenker at jeg har gått ned veldig lite fett, mest vann..

Men jeg har gått ned 2 kg siden jul og det er jo ikke så aller verst, men ikke i nærheten av de 4-5 kiloene jeg hadde før påskeferien :P

I dag blir det tomatsuppe til middag, 45 min med løping er gjennomført og jeg skal prøve å bake lavkarbobrød senere :)

anette76 sa for siden:

Ja ja da var det fredag og veiedag igjen...og jeg var veldig i tvil om jeg skulle veie meg etter 2,5 ukes ferie med litt utskeielser ;)
Men nysgjerrigheten tok overhånd , og jeg gikk på vekta. Ble positivt overrasket over at jeg ikke hadde gått opp mer enn 800 gram!
Mannen hadde faktisk gått ned en halv kilo! Hurra!
Jeg er iallefall veldig fornøyd siden jeg har gått over grensa av karber hver dag og spist litt sukker så og si hver dag. Får håpe jeg går nes neste uke så jeg er skikkelig tilbake ;)

Noen andre som har veid seg??

God fredag!

Hei. 5. dagen på fase en...frokosten er fortært og en god kopp nespresso kaffe. Søtsuget blir mindre og mindre...stjal en ss av guttenes cheerios igår;) thats it av søtt!
Men...veier dere andre maten? regner dere ut gram karbo eller ser dere på prosentene av energiinntaket karbo/fett/protein? Har boken, men følger nok ikke alt slavisk...bruker feks litt lettyoghurt. (dobbel0) og har spist et kyllinglår og to kyllingpølser på grillfest forrige dagen;) MEN har gått ned nesten 3 kg siden mandag... er nok vann, men motiverende da. Har som mål o komme ned 8-10 kg totalt:)

anette76 sa for siden:

Ja nå synes jeg at jeg er god gang :)
I går laget jeg bacon/parmasan kjøttboller , og i dag laget jeg fiskekaker.. og de ble veldig gode begge to ;)

Årets første skikkelige sykkeltur er også gjennomført. Ca 2 mil i passe kupert terreng. Deilig å la bena jobbe litt. Spent på hvordan det kjenne ut i morgen..he he.

Hvordan går det med alle dere andre ??

Anna Lovinda sa for siden:

Hei. Ja jeg startet med SB dietten i går! HELT fersk. Tar imot gode råd med takk.........

det suser avgårde...selv om eg hrm hrm...spiste litt frukt igår...en liten drueklase(var det beste valget på et kaffebesøk;)) vekten rusler seg nedover...selv m inntak av vin i helgen( følger visst ikke dietten slavisk..) cm forsvinner, luft i magen borte og formen fin;) Skal på trening ikveld( har ikke vært siden eg startet SBD) Nå skal eg snart lage meg litt eggerøre m røkelaks til frokost:)

anette76 sa for siden:

Helt enig med deg gladhverdag at det er utrolig deilig å slippe luft i magen og den oppblåste følelsen når man har spist :)

Første trening på lavkarbo kan være litt anderledes men ikke bli skremt , det blir bedre bare kroppen er vandt til det ;) Jeg elsker å trene styrke trening på lavkarbo , det føles nesten som å være dopet ( tror jeg da siden jeg ikke har vært dopet... he he)

Lykke til og velkommen til Anna Lovinda.

Victory sa for siden:

Hei hei!

Her har ting gått litt på "halv tolv" etter ferie, påske, bursdag, tur til Sveits igjen osv osv... Men jeg er motivert, og satser på nytt!
I dag har ikke vært en bra dag matmessig, men jeg får fortsette bedre utover dagen. Kom ikke hjem før 2 i natt, så det ble ikke så mye tid til og lage både frokost og lunch og ta med seg, så da spiste jeg vist rekebaguette i møtet. Jaja..

Sykkelsesongen er i gang her også, har foreløbig bare blitt sykle til jobb, men det får utvides så det blir litt mer skikkelig trening av det. Gleder meg!

Blir nok sittende igjen på jobb i dag og ta igjen litt ting, også er det styremøte i borettslaget etterpå, så trimmen er det mulig går ut i dag ser jeg. :( Får ta det igjen i morgen.

Laget foresten ENORME mengder chilisuppe på lørdag, av 7 kjøttdeiger! Så jeg har rester en stund kan man si, men folk syns det var godt, så det var jo gøy da.
Hvordan gikk pølsefesten Anette?? :D

anette76 sa for siden:

Pølsefesten gikk strålende :)
Vi grillet pølser i alle varianter, den hjemmelagde rekesalaten ble en suksess. Alt i alt en veldig vellykket fest :)
Vellykket din også skjønner jeg ?

I dag er min lille sønn 9 år! Hurra for Herman!!!
Så i dag har han bestemt at middagen skal inntas på Peppes..Jada...Ikke helt mors valg men hva hjør man ikke for å tilfredstille de små ;)
Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal spise ennå.. må se hvor sulten jeg er..
I helgen blir det familiebursdag med ostekake og div andre godsaker , Håper jeg klarer å motstå de fristelsene.

God torsdag.

ned10kg:) sa for siden:

Gått 1 uke på SB.
I dag hadde eg offisiel veiedag. Typisk mensen kom også!:mad:
Men fornøyd likevel eg! Har gått frå 71.3- 68.1
Altså 3.1 kg. Er 1.66 høg så er innen normal BMI nå! :) Men fortsetter 1 uke til :) Skal til syden da! Så er greit å ha kg på underskudd etter all gode maten der;) Lykke til alle sammen!!:)

Hei og god helg:)
En ting er veeeeldig merkbart etter "karbostopp"...er jo nesten ikke sulten lenger..før var eg suuuulten støtt. Nå må eg minne meg selv på å spise. Spiser tre gode måltider hver dag, pluss 1-2 mellommåltider. Reker og blåskjell ikveld...og ja...ett glass hvitvin, tørr! skal offshore på onsdag(om skyen letter) og da blir det to uker avholds..både alkohol og karbo(verre ute på riggen med masse god mat hele dagen;))men SKAL klare det!

anette76 sa for siden:

Ja da var helgen overstått og også siste bursdagsselskapet i familien på nesten 2 mnd. Eneste som gjennstår nå er barnebudsdag for sønnen min men den skal arrangeres i en klatrepark i nærheten så da blir det vel neppe de store matutfordringene ;-)

Helgen har gått passe greit. Ble 2 pølsebrød og litt kaker på lørdag, men det går nok bra!Vi får ta fullskjerpings denne uken. Har planer om å få til en del sykkelturer og kanskje en styrkeøkt også.. Matmessig skal det veldig greit..

Ha en fin uke!

Victory sa for siden:

Hallo!

Mandag, mandag, mandag........trøtt i dag ja!
Ny start..igjen. ;) Helgen var så som så, hverfall gårsdagen. Men har vært på en sykkeltur, en joggetur og en gåtur, så ikke helt håpløs da...men stjerne i boka? Overhode ikke.
Har innviet grillsesongen da, og en trøst er jo at grilling er jo perfekt. Det gjelder bare og overholde potetsalat forbudet så kan man jo nesten velge i alt mulig. Lenge lever sommeren!
Ha en fin mandag alle! :)

hmmm...tenker alternativ potetsalat..kanskje lage en god salat av squash?? Har ikke innviet grillsesongen helt ennå. Har jo grillet endel pølser, kylling og karbiser når vi er på scootertur..men ikke "sommersesongen" Er jo masse spennende i kjølediskene rundt nå..men ser ut som om det blir brukt endel sukker i de ferdigmarinerte kjøttstykkene...må finlese innhold litt;)
Idag skal eg lage hamburgere til middag...gutta får brød..eg ekstra salat og ratatouille til:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.