< Tilbake til oversikten

Start august

Elinengelen sa for siden:

Jeg startet 1 aug, og syns det hadde vært fint å sett hvem andre som starter ca samtidig med meg.

Novisa sa for siden:

Sambo og jeg er med! (Men bare jeg er på forumet).

supert. når starta dere?

ccgirl1982 sa for siden:

Jeg starter og nå i august og kommer til å ha veiedag på mandager:) Har god erfaring med ketolysedietten:) Før ferien gikk jeg ned 10 kg og ska nå ta fatt på di 5 siste:)

Mayaya sa for siden:

Starter også nå i august. Men må nok vente til 10. august siden jeg fortsatt er på ferie.

Abbe sa for siden:

Jeg prøver meg litt frem, helt ny her... Har spist mindre brød og potet enn "normalen" i løpet av helga og enda mindre i dag, så er spent på hva som skjer med vekta... I dag morges var jeg faktisk 1kg under det som har vært minste normalvekt (har variert +/- 2kg fra en fast vekt), er spent på om det holder seg :)

Novisa sa for siden:

Her er det først og fremst sambo som skal ned, jeg er i utgangspunktet med på ketolyse i solidaritet med han som ikke greier å gå ned bare ved å spise litt mindre og trene mer.

Han skal ha av 15 kg som har sneket seg på de siste to årene.

Jeg er litt usikker på hva som er et fornuftig mål for min del. Vekta mi har svingt mellom 60 og 70 kg de siste årene. Ligger nå på 66 kg. Lurer egentlig bare på å følge han på kuren (ellers greier han det nok ikke) og se hva som skjer.

Viktor4u sa for siden:

Jeg er med fra August ( Ketolysekuren), kjøpte boka i går, må leses, legger opp til start på mandag den 10 August. Har ambisjoner om å trene oxo.

Meatscience sa for siden:

Bra med en sånn tråd! Jeg har ventet på det, turde ikke å starte en selv. :p

Jeg startet på kuren i går, mandag 3. august. Jeg er 164 cm høy, veier 78 kilo og skal prøve å komme meg ned på 63. (Trives best når vekta ligger rundt 62-67 kg. (Jeg er kvinne, 34 år)

Jeg har ikke fått boka enda, selv om det er en uke siden den ble bestilt. Men har kjøpt vitaminene, bakemix, soyaprotein og ketostix. Har ikke begynt å bruke dette enda, siden jeg ikke har boka.

Hvor mye håper dere andre auguststartere å gå ned?

Rin sa for siden:

Planlegger å begynne i morgen/overimorgen, må bare få handlet inn og evt snekret en ukeplan først. ;)

buddharub sa for siden:

Hei, jeg begynner også nå i august. Har vært karb-fri før, og gikk da ned ca 10 kg på 3 uker, men grunnet eksamensrushet før sommerferien, og de evinnelige grillkveldene med pils i selve ferien har de tapte kiloene sneket seg sakte men sikkert på igjen. Har siden lørdag komt meg fra 113 til 109, men håpet er å greie 100 til slutten av august, selv om dette kanskje ikke er helt realistisk :D

Fantorangen sa for siden:

Jeg hiver meg også med her.

Jeg har tidligere fulgt ketolysekuren, med gode resultater.
Etter en sommer med massiv utskeielse har jeg nå bestemt meg for å fortsette.
Jeg er 1.60 høy, og veide i dag tidlig 81 kg.

Målet mitt er 65kg, og en gravidmage:-) Jeg og samberen har prøvd i to år på å bli gravide, og jeg håper at en endring av livsstilen og vektnedgang kan hjelpe på.

Lykke til til alle dere adre!

Feelgood sa for siden:

Er i gang igjen etter ferien. Hadde gode resultater fra januar til mai, så har vekta stått ganske stille fram til ferien. Registrerte i dag 1 kg i +, men er egentlig kjempefornøyd med meg selv. :D Planen fram til jul er å kvitte meg med 5-6 kg.

Deilig å komme tilbake til skikkelig mat, uten søtsug og insulinnivå som leker jo-jo!

Lykke til alle sammen, dette klarer vi sammen:)

amiga sa for siden:

Heisann!
Jeg startet 2. august etter ei uke med litt karboavvenning.... Kjempefint at denne tråden er startet! Savnet det fra Vektklubb hvor jeg har vært medlem i 2 år.... Nå er jeg optimistisk. 2 dag med utslag på sticks, og hodepina er borte:)

Lykke til allesammen!

JEG ER ALTSÅ PÅ KETOLYSE IKKE LINDBERG...

Tusta85 sa for siden:

Startet sånn ca i går. :D

Novisa sa for siden:

Hm. Null utslag på stixen i dag, selv om jeg har holdt meg under 15 karber. Utslag i går, som var første gjennomførte dag på kuren. Hva skjer?

amiga sa for siden:

Har du drukket veldig mye? Det kan visst ha noe å si.

Novisa sa for siden:

Har ikke det, nei. Prøver igjen om noen timer, kanskje det var for raskt etter mat...

amiga sa for siden:

Lykke til!

Jeg (som altså er på min 2. dag) fikk utslag da jeg testet i stad, det var jo flott for meg som aldri har prøvd dette før. Da må jeg jo gjøre ting riktig, eller hva? Fikk sånn midt på skalaen-utslag, mellom 10 og 50 iflg. boksen, og jeg har drukket en god del vann i dag.

Men jeg har veldig vondt i hodet og er skikkelig slapp, kjennes nesten ut som om jeg har feber. Prøvde å gå en tur på 45 minutter for å klarne hodet, men det hjalp ikke. Hvor lenge må man regne med at dette varer? Håper jeg føler meg bedre i morgen...

Og så glemte jeg å ønske alle lykke til da jeg postet i tråden tidligere! Så da sier jeg det herved: Lykke til, og stå på!! :)

Jeg sliter med litt hodepine også, har ikke fått fullt utslag på stix enda.

Hodepinen gir seg som regel etter noen dager. Sist gang var jeg plaget i de tre-fire første dagene med hodepine.
Denne gangen avtok den etter bare to dager:)

martina sa for siden:

Jeg er også forholdsvis ny i gamet, har holdt på en uke. Det er første gang jeg VIRKELIG forsøker et basisk kosthold. Denne uken har vært ganske rigid, men jeg har et håp om at fibromyalgien etterhvert skal bli bedre, og noen kilo ned skader heller ikke.:)

skravla sa for siden:

jeg er helt ny her!
skal starte i morgen, så prøver å lese for harde livet!:)

bamsemums sa for siden:

Jeg har også startet på igjen na 1. aug. Gikk lett ned en del kilo i vinter, som har sneket seg på igjen nå i sommer..... Men nå er motivasjonen på topp så da er det bare og vente på at vektnåla går nedover igjen:-)

Novisa sa for siden:

Fikk utslag på forsøk nr 2. :D

Veldig lyst da, men utslag er utslag.

Jeg venter og venter på boka, men har vitaminene, og har lyst til å spørre dere: Når skal man ta vitaminene? Ved måltider, om morgen/ kveld, og hva med den man skal ta to av (iflg. boksen), skal de to tas samtidig?

pjusket sa for siden:

Får jeg henge meg på her jeg også? Jeg startet for en uke siden, og skal holde på i gamet lenge. Har 40kg som skal av, og har på en uke mistet 4,8 av dem - så 35,2kg igjen før målet er nådd. Har veiedager på mandag! :)

klart det. jeg skal og skrelle av masse. fint å ha følge av noen på veien.:D

pjusket sa for siden:

Takk i like måte! Det skal bli veldig spennende å følge med på både deg og de andre, og det er så deilig å ha noen støttespillere med seg når man setter i gang! :)

Hvor mye har folk tenkt seg ned? Og veier de fleste seg på mandager her inne? :)

Novisa sa for siden:

Vi har kjøpt tre forskjellige, og de skal utrolig nok tas til forskjellig tid alle tre. Den ene pilla morgen og kveld, den andre til lunsj og den tredje bare om kvelden. :rolleyes:

Tok en sniktitt på vekta da jeg sto opp i stad: 65,5, altså ned 800 g siden i går. Skal jo ikke legge noen vekt på det, altså, men fryktelig oppmuntrende da. :spent:

anelobe sa for siden:

Jeg hopper også på her. Begynte på mandag , må prøve meg frem litt. Har kuttet ut brød, pasta og poteter. Trener en god del sykkel så tør ikke ta vekk alle karbohydrater. Eller er det dumt av meg ???
Kanskje jeg bare skal få i meg karbo når jeg virkelig skal trene ?

Målet mitt er 6 kilo, men klarer jeg mer er det et stort +

skravla sa for siden:

jeg skal ned 10 kg! starta i dag så har veiedag på torsdag.

men ett lite spørsmål, hvilke piller er det dere tar og hva er de godt for? har ikke hørt noe om det jeg.... vet generellt sett lite om kuren, men har prøvd å lese meg til en del inne her.
min mor har boka, men har lånt den bort til en venninde. jeg skal få låne den når hun får den tilbake, men vil jo starte i dag forde!:)

amiga sa for siden:

Har gått tur i to timer og føler meg hverken sulten eller sugen eller slapp. Det er nesten for godt til å være sant. Vanligvis er jeg klar til å tømme kjøleskapet etter en sånn tur :)

amiga sa for siden:

La inn maten jeg har spist i dag på vektklubb, og fikk et lite sjokk. Det var bare litt over 400 kcal. Jeg har i tillegg forbrukt 1100 på å gå, men føler meg hverken sulten, slapp eller sugen. Det er et mirakel! Jeg trodde jeg hadde spist mye mer!

pjusket sa for siden:

Har du lest boka til Torkil? Her skriver han en del om ketolyse og fysisk aktivitet. Jeg tror ikke det er så lurt å trene alt for hardt på så lite karber som du sier, men jeg kan love deg at du om en ukes tid kommer til å ha ekstremt mye mer energi av å ha gått på kuren, så da kan det hende du føler deg bedre og ikke trenger mer enn de karbene du får i deg nå. :)

pjusket sa for siden:

"Ketolysetabletter: inneholder viktige mineraler og vitaminer, som skal sikre fettforbrenningen og dempe søtsuget. Dette er grundig forklart i boken. Tablettene inneholder også mineraler man vil mangle på grunn av dietten. Kromtablettene med kalsium tas morgen og kveld og selges i pakker med 100 (7 uker), selen med sink tas til lunsj og selges i pakker med 50 (7 uker)."

Hentet ut et lite utsnitt fra nettsiden jeg. Om du vil lese mer om kuren kan du gå inn på [url]www.ketolyse.no[/url] - her får du også kjøpt alle produktene du trenger for en vellykket kur! Håper du ble noe klokere! :)

skravla sa for siden:

takk! skal sjekke den nettsiden:)

Oj, til forskjellige tider ja. :rolleyes: Det skal visst ikke være så enkelt. Jeg får bare vente til boka kommer da, og lese mer om det.

Jeg tok også en snikveiing i dag, og datt nesten av vekta: Etter to dager på kuren veier jeg 2,4 kg mindre. Men det er sikkert bare vann, for jeg har flydd på do hele tida, hehe. Men som du sier, det er jo veldig oppmuntrende!

Edit: Jeg er dum, jeg har bare lest BAK på boksen, så ikke før nå at det sto på forsiden når tablettene skal tas!

skravla sa for siden:

[/B][/COLOR]

he he det er ikke så lett å få med seg alt bestandig:D

skravla sa for siden:

mente selvfølgelig onsdager:)

buddharub sa for siden:

Jeg skal ned på 90-80. Har i grunn aldri vært tynn, så er usikker på hva som er matchvekten min, men husker å ha vært ganske fornøyd i 15års alderen med 93kg, så da må vell 90ish være bra nå :P

Jeg skal ned til 65kg. Jeg planlegger å bruke et helt år på det. Orker ikke flere "mirakelkurer" som lover deg en slank kropp over natta.

Jeg har veiedag på torsdager. (selv om jeg må ha en sniktitt på vekta innimellom ellers i uka...):)

majanne8 sa for siden:

Jeg slenger meg på her! Begynte på mandag, startvekt på 67,9 nå og håper på å komme ned på 56. Gikk en lang tur tidligere i dag og ble kjempedårlig etterpå, håper dette bare er i startfasen. :rolleyes: Har enda ikke fått pakken jeg bestilte for veldig lenge siden, så tror jeg skal sende en mail og etterlyse den..

Veiedag mandager :)

Lykke til alle sammen!! :klem:

Det er sant! :o Jeg får skylde på hodepinen, jeg har ikke vært "helt med" de to siste dagene. Men nå begynner den heldigvis å slippe taket, føler meg ikke så rar i kroppen lenger heller. Håper ikke jeg har gått ut av ketose da, håper det bare betyr at kroppen min har vent seg til det. (Skal ta en stix bare jeg får samlet opp noen dråper som kan presses ut, hehe)

Hvis jeg har lært noe så langt så er det at det ville vært lurt å starte kuren rett før man har fri fra jobb et par dager, i mitt tilfelle ville det vært bedre å starte på en fredag når jeg har fri i helgen. Det var hardt å være på jobb i dag, nemlig.

Hvordan går det med dere andre, vondt i hodet og rar i kroppen eller? Spist noe god mat? Jeg testet Blomkål og bacongrateng (fant oppskrift her på forumet, men vet hvordan man lager link) spiste den til biff. Det var supergodt! :)

pjusket sa for siden:

Det er lurt! Ingenting er så dumt som å rase ned i vekt for så å gå opp det dobbelte når man slutter. Kan si jeg kjenner igjen den situasjonen godt. ;)

Hehe, jeg er akkurat lik deg. Må innom og se på vekta. Før var det hver dag, men nå har jeg klart å kutte ned til 2-3 dager i uka. Ikke to dager etterhverandre er min regel - da blir jeg nemmelig mye mer fornøyd enn om jeg har stått stille en dag eller to. ;)

amiga sa for siden:

Jeg blir så mett, og det varer så lenge. Føler at jeg spiser altfor mye. Noen andre som har det sånn?

Det var ingen dum ide... Skal forsøke å innføre en sånn regel selv:)
Regner med at jeg kommer til perioder hvor veka står bom stille, og da kan man sikkert bli litt demotivert.

Hadde forresten veiedag i dag. Endelig under 80:-)
Veide 79,7kg Gleder meg bare masse til fortsettelsen!!!!:D

Tusta85 sa for siden:

NÅ har jeg fått bestilt meg ketolysetablettene. Så kanskje jeg får litt mer energi.

Atalanta sa for siden:

Jeg også startet nå mandag 3. august, men dette er 2. gang jeg prøver Ketolysekuren, og har også prøvd Atkins noen måneder for endel år siden. Klarte å nå matchvekt (ca 62 kg) med Atkins, men da jeg har stillesittende jobb snek kiloene seg på..

Tok en kroppsanalyse og fikk vite at kroppen min bestod av over 50% fett, jeg hadde nådd 80 kg, så da bar det i gang med Ketolysekuren, og jeg tok av 12 kg på ca 5 måneder før jeg ble gravid og alle gode forsett røk.

Etter noen år, et svangerskap, chips, godteri, en litt for stillesittende jobb og minimalt med trening har 6 av disse kiloene sneket seg på igjen, så nå må noe gjøres igjen :) Ser at jeg sliter med en permanent kostomlegging.. Men har i vertfall begynt å trene litt, og det skal jeg fortsette med også etter at jeg har nådd matcvekt igjen!!

Målet er 60 kg, startet på ca 74. Er ca 1,70 høy :)

gamlasnyeliv sa for siden:

Hei :) Jeg startet også nå i august. Har fra før gått ned ca. 30 kilo med reductil og grete roede-liknende diett, men enda bør jeg ned 20 til. Etter å ha stått mer eller mindre i ro i to år uansett hva jeg gjør, tenkte jeg at det kunne testes å kutte karber...
er usikker på om jeg bør kute ut Reductilen, eller om jeg bare kan fortsette også på den? Noen som vet ?

skravla sa for siden:

[/B]

nesten samme som meg du da! jeg starta i går og målet mitt er også 60 kg. i går veide jeg 70,3 og jeg er 1.68 høy!

ireile79 sa for siden:

Jeg slenger meg også med her....
Begynte mandag 3. agust og skal ha veiedag på mandager jeg også. Kanskje vi skal starte en veietråd eller bare skrive det inn her hver mandag?
Jeg fikk utslag på stix'n første kvelden :eek: OG jeg hadde da drukket ca 3-3,5 liter med vann i løpet av dagen :)
Så vann er nok ganske avgjørende for en som ikke egentlig drikker så veldig mye...
Eneste jeg har slitt med disse dagene er kvalme etter måltider, spesielt om morgenen. Ingen symptomer som svimmelhet eller hodepine... deilig!
Men dobesøkene er jo hyppige da, men godt å få det ut!!
Jeg har også sluttet med koffein og kunstig søtningsmidler, ihvertfall de første 14 dagene.
Jeg er forøvrig 30 år og skal ned 36 kg som er fordelt stort sett på magen :( til en 187 cm høy kropp....

irjan sa for siden:

Hei. Jeg er ny her - og vi (mannen min og jeg) startet i går 'på ordentlig'. Jeg merket at jeg var litt sint i går og i dag! Er det noen andre her som har vært frustrerte over å innse at en må legge om matvaner og sånt?

ireile79 sa for siden:

Har gått helt fint for meg egentlig... litt mer styr med matlagingen ol. MYYYYE tid på kjøkkenet om ettermiddagen/kvelden.... Sambo mener jeg kommer til å bli superkokk etterhvert... he he he

majanne8 sa for siden:

Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også :) så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!

Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam:rolleyes:

Forige gang jeg gikk på ketolyse var jeg kjempefrustrert over å ikke kunne spise alle de gode "vanlige" matvarene. Det var helt grusomt, og jeg ble vel til tider litt småsur...:)
Men da var jeg ikke "åpen" om slankingen. Det var bare jeg om samboeren som viste om det.

Denne gangen har jeg ikke lagt skjul på noen ting. Jeg prater masse om kuren både på jobb, og hjemme. Jeg merker at folk rundt meg også blir motivert. Hehe... Når jeg begynte å prate om Ketolyse på jobben kom det fram at to andre også går på samme diett... Det er jo supermotiverende:D Nå kan vi prate, dele erfaringer og ikke minst oppskrifter med hverandre. Det er dødsbra!!!!

skravla sa for siden:

hvor finner jeg oppskriften på det?

alvepiken sa for siden:

Start 4.august, men er ikke kommet helt over på ketolyse kost enda. Har en del problemer iforhold til mat (har diagnosen atypisk bulimia nevrosa og den har virkelig blomstret det siste halvåret, hatt SF siden jeg var 14) så jeg må ta det litt gradvis for å kunne lykkes. Men jeg prøver så hardt jeg kan, og håper å komme over på ketolyse om ikke så alt for mange ukene:D

Tusen takk for disse tipsene! Jeg skal nemlig i bursdag på søndag, og har ikke planer om å sprekke etter bare en uke på kuren. Jeg tenker at jeg skal spise før jeg drar, og så ta med noe jeg kan spise når jeg kommer dit. Disse oppskriftene skal sjekkes ut!

Ellers har jeg testet Cavalier-sjokolade i dag, den var veldig god (og veldig dyr)!

&quot;minsten&quot; sa for siden:

Hei, jeg startet 4 august :) Har stor tro på dette. Har psyket meg opp i hele ferien.
Trenger tips til frokost, begynner allerede å bli lei egg og bacon...:eek:

Spiste nettopp scampi til kvelds jammi:)

Min startvekt var egentlig 105 kg, men har på forunderligvis gått ned 5 kg i sommerferien:rolleyes: Så min startvekt 4 august var 100 kg. Håper å gå ned 20 kg til jul... Har jeg da for store forhåptninger, monn tro ?? :confused:

Gleder meg til å få resultater :D:D:D

Hehe, så fint å gå ned i vekt i ferien, da gitt! :D

Jeg har også funnet ut at egg og bacon ikke er snadder etter et par dager...

Nå har jeg akkurat laget meg rømmegrøt til kvelds (med 2 karber pr. 100 gram), det burde funke til frokost også! Ble utrooolig mett av 200 gram grøt med smørklatt.

Viclin sa for siden:

Gerds ostekake er utrolig god! Jeg lagde den i går med Oopsiebunn, det ble veldig godt. Søtet ikke bunnen, bare vanlig Oopsierøre. Det ble som ostekake på sukkerbrødbunn.

amiga sa for siden:

Hei allesammen!
Hvor mye trimmer dere? Jeg har pulsklokke, og har som mål å forbruke gjennomsnittelig 600 kcal for dagen, det tilsvarer rundt 70 min gåing i middels tempo. Det var tungt i begynnelsen, men energinivået har steget. Har vært 4 dager i ketose, og kan fortsatt nesten ikke tro at dette skal føre til vekttap...
Ha en fin dag!

Tusta85 sa for siden:

Amiga: Jeg prøver å sykle 3-4 mil i uka. Men det er sannelig ikke så lett... :lol:

Skal lage brødet til Karin i dag tenkte jeg! :) Se om det holder til min standard. Ellers går det veldig bra med mat o.l her, er fryktelig motivert!
Men jeg er spent på hvordan helgen blir egentlig. Kjenner lysten på litt rødvin er tilstede...

&quot;minsten&quot; sa for siden:

RØMMEGRØT er såååå godt!!! Hadde ikke tenkt på det...nam:)
Da skal jeg sjekke litt oppskrifter, eller går det å kjøpe ferdig? Eller inneholder den for mye karbo?

amiga sa for siden:

Noen som vet hvordan man oppdaterer trickeren?

irjan sa for siden:

Vi er med (mannen min og jeg). Er på 4 dagen nå, og ved relativt godt mot.
Mye å lære enda....:confused:

Syns allerede at jeg hadde mindre melkesyre i låra da jeg sykla til jobben. Tilfeldig?

ireile79 sa for siden:

Du bare klikker på den når den er svart og så kommer du inn der hvor du må oppgi passord. Så kan du legge inn mye mål på siden.

ireile79 sa for siden:

Skulle være nye.... går litt fort her... he he he.

Rin sa for siden:

Hei! Jeg starter 'egentlig' til mandag, bevæpnet med ukeplan, men satser på uoffisiell start i dag (dvs spise noenlunde riktig men dårligere organisert, hah). Har lest boka noen ganger og har veldig stor tro på både ketolysekuren og lavkarbo som livsstil generelt - gjenstår bare å se om jeg får det til... :cool:

majanne8 sa for siden:

Oppskrifter til Karins brød fant jeg inne på Oppskrifter-> Bakst. :rolleyes:

Hørtes ut som en god ide med oopsiebunn, det må prøves ut :)

Hadde en stor smell i natt, da jeg plutselig fikk besøk av noen venninner og det startet med et lite glass vin, men endte opp på byen med masse alkohol og en calzone og cola på vei hjem! Håper virkelig ikke det setter meg tilbake flere dager:confused:

majanne8 sa for siden:

Foresten, hvordan ordner jeg sånn at den vektnedgang-ticker-greia kommer opp?:rolleyes:

majanne8 sa for siden:

Tror jeg har klart det :rolleyes:

Novisa sa for siden:

Jeg sliter med et ekstremt søtsug her jeg sitter. Har spist Heistad-bringebærgele med krem, og litt krem søtet med canderel etterpå. Like sugen er jeg. Gi meg styrke!

alvepiken sa for siden:

Mensen + bulimi-"abstinenser", dritt :mad: Jeg vil ha sjokolade, boller, kjeks ALT:(

Er det 12 karbo man skal ligge på på ketolyse? Må prøve å sjekke om biblioteket har boka en dag:p

Viclin sa for siden:

15-20 karbo.

alvepiken sa for siden:

Hm.. Tror ikke jeg er sååå langt unna egenltig, tror jeg skal ta å regne ut i morgen eller noe... Nå vil jeg bare spise alt:o

majanne8 sa for siden:

Prøv å lag Gerds ostekake og de sjokolade delice sakene jeg pratet om tidligere! Deilig når jeg får søtsug! Dessuten er bacongull kjempegodt:rolleyes: bare 2,5 karb pr 100 gr. Og 100 gr bacongull er veldig mye :)

alvepiken sa for siden:

Jeg takler ikke smaken av bacongull:p MEn ostekake skal så prøves :D Spister jukse riskrem nå, den er utrolig god:)

Du var utrolig pen på avarten din foresten:)

Jeg tror den ferdigkjøpte inneholder for mye karbo. Jeg brukte en oppskrift jeg fant her på forumet. :) (Skjønner ikke hvordan jeg lager link dessverre, men du finner den hvis du søker etter rømmegrøt.) Den inneholder sånn Johannesbrødkjernmel (eller noe i den duren) og det fikk jeg kjøpt på helsekosten. Det er dette som gjør at grøten stivner. Funket bra, smakte godt, men var fryktelig mettende. De andre ingrediensene er "vanlige" ting, sånn som seterrømme og fløte.

Jeg hadde også fryktelig lyst på noe godt i dag. Jeg har ikke hatt matlyst, men søthungeren har vært der. Jeg fant sukkerfri sjokolade på Rema 1000, (med litt karber, men skal spare den til i morgen) og sukkerfri Mentos som ikke har karber i det hele tatt. Så satser på Mentos'en i kveld. :)

Ellers var jeg dum og drakk Tab X-tra i dag, den har jo ikke karber men det er aspartam i den og det er vel ingen fordel? Håper ikke jeg har gått ut av ketose nå pga den dumme brusen...

Forresten til dere som liker Bacongull: Det er ikke alle typer baconcrisp som har karber, de som er i gjennomsiktige poser har 0 karber så da slipper man å regne noe karbs der. Men Bacongullet til Maarud smaker jo godt da.

amiga sa for siden:

Har fortsatt mye å legge inn....:D

majanne8 sa for siden:

Tusen takk:klem:

Skulle ønske jeg orket å gå på kjøkkenet og lage ostekaka til Gerd! har så lyst på den nå:D

Tror ikke det er noe problem å drikke sukkerfri brus? eller, solo og fanta skal man vel holde seg unna da. Jeg drikker masse pepsi max og tab X-tra. Håper ikke jeg gjør feil i det!!:eek:

alvepiken sa for siden:

Vet det kan gjøre at man stagnerer pga den kunstige søktningen, men tror det kommer veldig ann på fra person til person. Merker man at man stagnerer så er det jo heller bare å kutte søtstoff for en periode, for å se om det var det:)

amiga sa for siden:

Huff, nå har jeg begynt å veie meg for ofte igjen. Tror jeg må legge vekta et sted hvor det er passelig vanskelig å få tak i den....

gamlasnyeliv sa for siden:

Er det noen som gidder å linke til Rømmegrøt og til den kaka fra Gerd ? Finner det ikke :o

Jeg vet ikke hvordan man lager ordentlig link, men adressen til rømmegrøten jeg lagde er:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21925

Nå har jeg begynt å stinke! :( Det lukter sånn whitespirit-aktig av meg, og jeg har hørt at dette med rar lukt kommer av kuren. Men hvorfor lukter det white spirit??? Også jeg som hadde så lyst til å ligge litt lenge i dag, men jeg orket ikke min egen lukt, måtte bare gå og dusje. Ikke gøy å lukte alkohol når man er avholdsmenneske... :rolleyes:

majanne8 sa for siden:

Glemte å skrive at jeg spiser rømmegrøten hennes nå, og den er kjempegod :D Anbefales :rolleyes: Bortsett fra 2 ting da, jeg glemte å ha i salt, og det er veldig vanskelig å få JBK til å ikke klumpe seg!!:( men Nydelig, særlig med litt sukrin, kanel og en smørdasj på;)

Mikitussa sa for siden:

Jeg er helt ny her og skal begynne mandag 10.august. Da har jeg ei uke fri før jeg begynner på jobb igjen etter fødselspermisjon (utvidet sådann), så jeg satser på at jeg har tid til å sette meg inn i hva jeg kan spise og ikke på den uka (sånn ca hvertfall).

Synes det er uvant å tenke på alle karbohydrater som finnes rundt meg, for jeg har aldri prøvd en sånn kur før. Har selvfølgelig slanket meg før (eller hvertfall prøvd), men alltid med lavkalori og ingen raske karbohydrater. Nå er det imidlertid på tide. Har blitt skikkelig feit de siste årene etter at ungene kom, og mye av fettet sitter rundt magen, så da er det ifølge ekspertene absolutt verdt et forsøk å leve lavkarbo en god stund :-)

Lykke til alle sammen!!!

majanne8 sa for siden:

Så bra at du prøver på nytt igjen! :) Jeg har funnet ut at det å sitte å lese litt rundt om kring her inne er veldig nyttig, da man både kan finne gode oppskrifter og ideer, men samtidig se at det er andre som kan feks slite med det man selv kanskje sliter med, og på den måten blir det litt enklere å takle eventuelle problemer..

Denne gangen skal det gå bra :D

Lykke til! :rolleyes: :klem:

alvepiken sa for siden:

Dette forumet er gull verdt:D
[color=magenta][/color]
Gikk på vekta i dag tidlig, 104.7, og jeg var 107.4 på tirsdag!:D

Det er jo kjempebra!!!
Det er dette som gjør denne dietten, eller rettere sagt livsstilen, så bra:)

majanne8 sa for siden:

Flink du er!! :D Gratulerer! :)

synes vekta mi står stille... er vel pga alle mine små sprekker med alkohol innimellom!:mad:

Et lite tips til dere som savner noe å kose dere med.

Jeg var så snål på noe godis når jeg sto opp i dag. Begynte å lete gjennom oppskriftene helt til jeg fant noe som hørtes spennende ut. Eggemelk...
Det høres egentlig ikke noe godt ut, men det så ut som at alle som hadde laget denne fantastiske eggemelken skrøt den opp i skyene.

Her er linken forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548

Den var veldig god, og burde absolutt prøves. Sitter å koser meg med et glass "kaffelatte" akkurat nå, jeg.

sunroad sa for siden:

Jeg begynner på ketolyse kuren neste mandag.
Gikk jo på Eurodiett hele våren og gikk vel ned ca 12 kg har spist stort sett Lindbergs nå i sommer og selvfølgelig med en del utskeielser jeg har vært på ferie, tror ikke jeg har lagt noe særlig på meg. Som sagt begynner neste uke med ketolyse, skal bli deilig å gå ned de siste 6 kg.....:)

Rin sa for siden:

Velkommen til deg også, sykavsukker :)

PepsiMaxi sa for siden:

Hei:) Jeg starta 26 juli men begynte ikke skikkelig før noen dager senere:)
Har gått på ketolyse før men ble gravid etter bare 14 dager(hadde prøvd i 3 år) på ketolyse og sluttet av den grunn.
Men nå er vi i full gang igjen:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.