Ja, skjønner ikke noe jeg.
Men jeg har vært mer nøye med forholdet fett, prot og karbo. Aner ikke om dette er rett for andre, men det ser ut til å funke for meg. :)
Nå prøver jeg å holde meg på:
Fett: 124g = 76%
Prot: 78g = 21%
Karb: 15g = 3% (ligger ofte på 11-13 karb)
= ca 1488 kcal
Kan hende det er det som må til, ja. Jeg har ikke regnet annet enn karbohydrater, men går ikke ned på langt nær så fort som deg (og vi har jo ganske lik BMI).
Kan jeg spørre hvor høy du er? For hvis vi er ca. samme høyde kan jeg kanskje "låne" formelen din. :uskyldig:
Jeg får ikke til utregninga av protein- og fettinntak....skjønner det bare ikke.
Nå har jeg vært ute på et par turer hvor jeg ikke kunne styre maten fullstendig selv. Da har det blitt mye melkeprodukter og lite grønnsaker, og da stagnerer det. Har ikke før lagt merke til hvor lite grønnsaker folk egentlig spiser, ved middagen er det ikke mer enn jeg kunne spist alene:). Nå har ketosen holdt seg, og det var det viktigste for meg. Tenker jeg tar fordeling av kosten i ca samme som anom , det ser ut til å være lurt. Og så må jeg vel knø meg til å røre litt på meg. Er egentlig fryktelig fornøyd med å ha klart meg igjennom turene mine.
Oj, jeg er bare 164 cm høy. Men du mener at jeg kanskje bør spise 63 g proteiner da, siden det er 63 kg som er den vekten jeg ønsker å ha? Hvor mye fett bør jeg spise da?
Anom: jeg tenkte ikke ta nøyaktig fordeling, orker ikke regne ut det. Lover å ikke skylde på deg. Så det mer som en påminning om å gå tilbake til den opprinnelige kosten. Det var mer prinsippet med mest fett, mindre proteiner og 15-20 karboer. Etter å ha vært på tur så må det ordnes litt opp, bort med kunstig søtning og alt for mye meieriprodukter.
Skjønner..
Jeg har fått ei jeg kjenner til å lage regneark (excel) til meg, hvor jeg har lagt inn matvarer, div innhold, fett, prot, karbo og kcal osv. Så jeg plotter bare inn det jeg spiser, så kommer utregninga automatisk.
Og etter å ha stått stille/litt opp forrige uke, så "ryddet" jeg og vips -700g denne uka:D. Det er mye til meg å være så da vet jeg at det blir lite neste uke, får nyte denne ukas resultat.
:o:oLitt lemfeldig omgang med drikkevarer i helga sendte meg ut av ketose:o ny start i morgen, skal i bursdag i dag. Så da blir det nok ikke ned denne uka, men slik er nå bare det.
Har hatt stillstand i snart 2 uker. Litt ned, litt opp, så gjennomsnitten er på den samme.
Tror jeg har 2-300g ned sånn ca.
Sjekke mer på veiedagen på fredag.
Total stillstand her også. Er i ketose, med egentlig litt for mye utslag på stixen. Klarer ikke drikke nok vann for tida. Har nesten tatt en beslutning om å begynne å spise litt mer Fedonaktig. Går inn en periode med mye selskapelighet, og det er litt enklere å holde kursen da. Og så tror jeg at et lite feilskjær i matveien ikke gir like mye ubehag som å gå inn og ut av ketose. Så nå kutter jeg fett og øker på med snill karbo=lav GI. Kommer til å savne ketosen. Tror jeg oppdaterer her i tråden, "bor" liksom på ketolysesidene.
Jeg har akkurat veid meg, og merkelig nok har jeg plutselig gått ned 700 gram denne uka, og det er mye til å være meg! Jeg har i det siste spist mye lavkarbobrød med masse fett pålegg, kanskje det har hatt en positiv effekt. Men egentlig er det ironisk at jeg kan taste inn en ny nedgang på tickeren nå, for i dag skal jeg ha bursdagsfest og en lenge planlagt sprekk.... :rolleyes:
Tillegg: Måtte inn og legge til at når jeg nå oppdaterte tickeren, så oppdaget jeg at jeg er akkurat over halvveis!! :D
minus 20 kg til jul er nådd:D:D
Skjønner ingenting, men tror jeg har vært flink til å spise en del fett i det siste.
Nå gleder jeg meg til å kjøpe nye klær til julebordet :)
Jeg sliter litt med nok proteiner for tiden. Fikk smake noe proteinpulver, men fytti..
Så nå går det i kjøttpålegg på kveldstid. Orker ikke mer enn de eggene jeg spiser til frokost/lunch.
Noen med tips til noe med mye proteiner, men med lite fett?
Kan anbefale Nutrisport's 90+ med sjokoladesmak. Smaker veldig bra, selv når det blandes i vann, og er blant de billigere på markedet. Innhold per scoop (35g) er:
31,5g proteiner
1g karbohydrat
1g fett
Andre ting med mye proteiner og lite fett er jo typisk magert kjøtt og fisk, reker og cottage cheese.
Nå har jeg lagt om kosten til mer Fedonaktig, synes nesten det er litt vanskeligere å følge. Litt lett å slumse litt med hva jeg spiser, men du verden så godt det var med frukt igjen. Gikk opp en kilo de første dagene, men nå har det gått ned igjen til der jeg var når jeg gikk ut av ketose. Er spent på om jeg klarer å følge dette da. Vil jo gjerne ned i vekt, men er ofte litt for "flink" til å finne "lovlige" unntak.
Hehe, denne kjenner jeg veldig godt igjen...men jeg tror ikke jeg hadde klart meg uten å finne på noen nødløsninger av og til!
Men jeg tenkte på noe.
Da denne tråden ble startet i august, så var det jo mange som var med her. Men jeg lurer på hvor mange som fortsatt henger med? Det er sjelden det kommer oppdateringer fra auguststarterne.
Her går det bra, etter å ha stått stille i to uker etter en to-dagers bursdagsfeiring, er jeg nå i rute igjen. Jeg har funnet ut at jeg går ned fortere hvis jeg ikke spiser noe særlig etter middag. Også har jeg ved en feiltakelse, nesten, funnet ut noe lurt: Her en dag skulle jeg lage meg egg, bacon og urtepølse til (sen) frokost. Jeg bruker jo en del smør, og det jeg gjør er å rive av halve papiret på en halvkilo smør, og så bare legge smørblokka i panna, og ta den opp når jeg har fått ønsket mengde smeltet smør i panna. Men denne dagen glemte jeg å ta den opp, så det ble VELDIG mye smør i panna... en kvart smørblokk, vil jeg påstå. Men jeg lot det stå til, og stekte (eller...kokte) baconet og pølsa i smøret. Så tok jeg det opp, og deretter puttet jeg to egg i panna med en skvett fløte, og rørte det rundt til det var blandet med smøret. Nesten alt smøret ble sugd opp av eggene! Og det smakte veldig godt, men det var jo mektige saker. Men, så kommer cluet: Jeg var passe mett resten av dagen! Og da jeg veide meg to dager etterpå, hadde jeg gått ned 500 gram, etter å ha stått stille i to uker. Nå skjønner jeg virkelig at mye fett er viktig, ikke minst for at man skal holde seg mett.
Jeg henger med.
Litt dårlig med matlyst etter helgas utskeielser, men har iallefall holdt meg til lovlig mat denne uka.
Blir lenge til neste sprekk, OM det blir noen før jeg har gått ned det jeg skal.
Det går tregt her og, men som du sier, jo mer fett, jo mettere blir en.
Var ikke lett å følge dette kostholdet nei. Vekta har stått stille denne uka. Det er litt demotiverende siden jeg skal ha en planlagt sprekk til helga. Skal på tur med min kjære fra lørdag til søndag, bare oss to:love:. Så planen nå er å holde til og med frokost i morgen og gå tilbake etter frokost på søndag. På søndag ettermiddag skal jeg ta for meg boka og lage meg en meny for uka. Så neste uke regner jeg med at jeg går opp, men kommer på rett kjøl igjen i løpet av uka. Og etter det er det jo bare å fortsette. Går tregt, men jeg har iallefall fått av feriekiloene i høst.
Gikk som forventet, opp og ned det samme denne uka. Helt greit etter den skikkelioge utskeielsen i helga. Tror jeg begynner å få til litt av dette med høy og lav GI og hvordan det kombineres.
Så lenge en vet hvorfor en er opp, og er skyld i det sjøl, er det egentlig ikke så nøye. (da en vet en er på tur ned)
Moro da folk begynner å kommentere jeg har minka. :p
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har fulgt ketolysen til punkt og prikke, siden start 4 august. Jeg har vært i ketose siden.
Når jeg satt meg det målet, der jeg skulle gå ned i vekt, så skulle det ikke slurves noe. Det er jo sååå mye deilig mat på denne kuren, når man virkelig har fått dreisen på det.
Jeg koser meg med et glass rødvin i ny og ne....
Jeg har nådd mål 1 for ca14 dager siden..20 kg:D:D:D
"Bare" 10 kg igjen, så kan jeg være fornøyd:rolleyes:
Håper det er mange som har fått store helsegevinster på å gå ned i vekt. Jeg har ikke mer vondt i ankler og knær. Bekkenet er blitt bedre. Jeg har mye mer energi osv....
Håper det er mange fler som henger med av auguststarterne.
Nå er jeg der jeg var før ferien. Men jeg har jo gått over på Lindbergaktig kost så jeg har jo gått opp mine "karbo-vannkilo" og vekta viser nå det samme som før ferien. I mitt hode blir det minus på vekta selv om den viser det samme:) som før ferien. Nå skal jeg på to julebord i helga og tenker å spise det jeg vil. Fortsetter som før etter helga vel vitende om at her blir det opp, men det er julebordene værdt. Kjenner at buksene er løsere nå. Fryktelig blid i dag.
20 kilo, det er virkelig imponerende! Også uten sprekk, da gitt! Og så flott å høre at helsen er bedre. Det gir inspirasjon til andre, som kanskje sliter.
Jeg har akkurat passert tosifret, (-10 kg) og er veldig fornøyd med det. Selv om mange går ned fortere enn meg så har jeg det så fint om dagen, og nyter all den gode maten. :) Og så er jeg av de heldige som kan spise litt sukkerfri sjokolade uten at det påvirker nedgangen, og det blir godt å vite i jula. Har nemlig ikke tenkt å skeie ut så voldsomt!
Begynner å bli deilig nå da en nærmer seg "slutten", og ser at det nytter.
Jeg er strålende fornøyd med meg sjøl. Det nytter jo...går jo ned, ikke savner jeg sjokolade heller (unntatt 1 gang i mnd)
De siste dagene har jeg vært matlei, og sliter litt med å få i meg mat. Er jo ikke sulten..
Jeg tillater meg å poste i denne tråden selv om den står på stedet hvil:
Nå har jeg ikke gått ned på en måned, men det har vel noe med jula å gjøre. Hadde 3 utskeielsesdager spredd utover desember, ikke særlig lurt, men jeg får være fornøyd med at jeg ikke har gått opp noe, bortsett fra vannvekta da. Og den forsvant jo ganske fort igjen.
Men i dag hadde jeg ny nedgang, og kunne endelig oppdatere tickeren min igjen. :)
Jeg ser at andre auguststartere har vært kjempeflinke og gått ned masse! Utrolig bra! Men dem som ikke går ned så mye skal også ha ros, for det er jo når resultatene lar vente på seg at det er virkelig hardt å være på kur.
Jeg SKAL fortsette med ketolyse en stund til før jeg vel går over til mer generell lavkarbo, er ikke helt i mål enda.
Hva gjør dere andre når dere er ferdig slanket? Skal dere følge den andre boka til Torkil, eller følge andre opplegg?
Jeg vet ikke enda hva/hvordan jeg skal gjøre det enda. Nesten skremmende, men må snart begynne å tenke på det.
Jeg tok helt slankepause i jula. Startet for fullt igjen sist mandag. Litt godt å komme i gang igjen. Men merker jeg savner "lettvintmat" som en hadde i jula. Sylte & lefse f.eks..
Jeg "raste" ned de første dagene, og kom i ketose. Men siden veiedagen sist fredag har det stått dønn stille.
Skylde på kulda?:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.