< Tilbake til oversikten

Start august

Anom sa for siden:

WoW! Bra jobba!

amiga sa for siden:

Gratulerer med vektnedgang!
Jeg skal veie meg på mandag, men kjenner nesten fra dag til dag at jeg går ned. Det er merkelig men utrolig godt :).

Etter to uker i ketose føler jeg meg ganske bra. Har bra med overskudd de fleste dagene, og det er enkelt å holde seg til det jeg skal spise. Det eneste er at kaffe(som jeg er helt avhengig av!!) smaker forferdelig! Noen andre som har opplevd det?

God helg til dere alle!

Alyssa sa for siden:

Jeg har sett at det er mange som erfarer det samme som deg med kaffe, med meg var det helt omvendt, kaffe smakte plutselig nydelig :D

viktoria sa for siden:

Jeg føler det fortsatt går ganske bra på den 6. dagen.
Hodepinen har vært mye mindre framtredende denne gangen, og nå er den nesten over.
Men tror jeg får i meg litt for lite fett, mest grønnsaker, for jeg føler meg litt slapp og ute av form. Eneste bittelille sprekken var en lillefinger str av sukkerfri sjokolade i går kveld. Ellers er det ikke noe jeg savner. Men fikk meg en morsom opplevelse i går. Jeg gikk i butikken og tittet i hyllene, og da gikk det veldig opp for meg at det er ganske så mye i en butikk jeg ikke burde spise. Myye karbohydrater der gitt.

Slår veldig kraftig ut på stixen, så ingen tvil om at jeg er i ketose.
Meeen.. den vekten. Jeg er en vekto-holikk. Så gikk på vekten i dag tidlig, og den viste -2 kg. Men vet av erfaring at når jeg går på vekten når jeg faktisk SKAL (om halvannen uke) vil det ikke være store forskjellen fra i dag. Så må psyke meg opp til og ikke bli skuffet, for dette er jo tross alt livstilsendring for meg denne gangen.

Må legge til at huden er såå mye bedre og har hatt et par netter, hvor jeg har sovet så godt som jeg aldri har gjort før:D

amiga sa for siden:

Nesten litt som svangerskap dette... :o

Jeg har vært skikkelig sulten i dag. Spiste en altfor mager lunsj, og endte med å spise bacongull før middag. Jeg vet egentlig bedre, men brukte ikke vettet. Det er virkelig viktig å spise riktig og nok for å ha det bra. Jeg tenker med gru på at jeg hadde det sånn hver ettermiddag og kveld da jeg brukte vektklubbs program. Men nå skal det sies at jeg sannsynligvis spiste for lite...

Frikken sa for siden:

Starta ca 1 aug. jeg også, men er litt famlende på lavkarbo ettersom jeg aldri har prøvd dette før. Veit ikke om målet mitt er å være i ketolyse men å kjøre en litt blanda linje. Må prøve meg frem litt og se hva som funker, veide meg først i går, så må se hva dette gjør med meg frem til neste uke. Trenger nok lit tips og råd her underveis. Har før erfaring med Grete Roede.

Frikken sa for siden:

Så bra, stå på:-)

andrea123 sa for siden:

Uff, har hatt datatrøbbel i to dager..grusomt!!! Jeg hadde veiedag på torsdag og har gått ned 2 klilo første uka, bare 8 igjen...jippiiiiiiiii:p
Godt å vite at det funker...da gjør jeg det riktig liksom. Jeg prøvde denne kuren en gang tidligere, men da holdt jeg ut bare 5 dager. Da var jeg dritlei egg og bacon. Nå har jeg spist det bare to dager av 7, og er mye flinkere å variere. DET ER VIKTIG.
Nå har jeg laget ostekake med sukkerfrie kjeks i bunnen(20 karber i hele bunnen)....men kaka er jo diger...nam nam:);)

Rin sa for siden:

Åh, jeg gikk på en smell... svimte av mens jeg prøvde å lage en omelett :o Jeg bor alene og greier, så etter litt vurdering frem og tilbake ble det til at jeg fisket frem telefonen og bestilte pizza, haha. Skal revurdere situasjonen og se om jeg er friskere i morgen, det går seg vel til :cool:

andrea123 sa for siden:

jeg holdt på å svime av når jeg gikk tur i går kveld, måtte sette meg ned og greier.....veldig ubehagelig, men det gikk over. Det er jo ikke noe særlig å være alene da kan jeg tenke meg. Håper det gikk bra, og at du NØT pizzaen:D

Frikken sa for siden:

Jeg prøver meg også fram også får jeg dra inn liv reima ytterligere hvis det ikke funker. Vi står på og prøver :-)

Hvordan legger du engentlig ut et sånt søtt vekt diagram på profilen din, har prøvd men det funka ikke.

Abbe sa for siden:

Jeg må bare få sagt det...

Jeg ble spurt om jeg har KRYMPET i sommer :4klover::stortsmil Er ikke så mye på vekta, men noe synes kanskje ?

sykavsukker sa for siden:

Er det vanlig å besvime? LIVREDD for det og har den følelsen ja..også smerter i brystet som ikke er angst, opplevd det?

Carisma sa for siden:

NEI! Det er IKKE vanlig å besvime :nei:
Spiser dere nok? Husk å få i nok fett, det er VELDIG viktig! Og spis når dere er sultne, ikke spar dere til dere holder på å knekke sammen av sult.
Det kan ta litt tid å få igang de rette sultsignalene, særlig om man har fosøkt mange forskjellige kurer, så spis heller litt for ofte i starten. Så går det seg til etter et par-tre uker.

Og vitaminene må dere ta, samt å drikke vann. Og kanskje farris, som tilføyer salter. :ja:

Den følelsen i brystet, er det litt sånn hjertebank-aktig? Det kan hende det hjelper med magnesium.

sykavsukker sa for siden:

Takk for svar. Godt å høre at det ikke er vanlig :)
Jeg tillot meg å spise litt valnøtter for jeg ble verre og verre og jeg følte hjertet ville stoppe. Nå er jeg helt fin :) Drikker aloe vera så trenger ikke noe anett, den inneholder alt ;)

Skippy sa for siden:

Da har jeg endelig dristet meg opp på vekta etter 5 ukers ferie, opp 4 kg ca. Er ikke blid, men det er bare å fortsette. Sitter her med hetetokter etter en fet frokost, ferdig med første dagers sult så nå er jeg i gjenge igjen. Men, jeg er faktisk slankere enn jeg var i fjor på dette tidspunktet og kanskje er jeg slankere til neste år etter ferien, om jeg holder et fornuftig kosthold da.

amiga sa for siden:

Huff. Så et skikkelig fælt bilde av megselv på facebook i dag! Men denne gangen tenkte jeg ikke "nå må jeg gjøre noe", for jeg er i gang. Heldigvis! Etter to uker i ketose er jeg optimistisk. Jeg har lært at jeg må passe på å spise ofte og nok-spesielt fett som jeg har styrt unna maaaange år. Det tar tid å snu vanene.

God helg!

Zelena sa for siden:

En liten status-rapport fra meg her:
Jeg begynte nå på mandag, og syns at denne uka har gått bra. Jeg har hatt litt hodepine (og trøtt på kveldene, men det kan hende kommer av at jeg begynte å jobbe igjen nå på mandag etter ferien, blir litt sliten de første dagene da), men ellers i fin form.

Når det gjelder vekta så har jeg ikke kalrt å holde meg unna den.... har veid meg HVER dag :eek: Må nok skjerpe meg der ja....
Men på 5 dager da, så har jeg gått ned 3,1 kg :) DET er jeg fornøyd med!!! Merker det allerede på buksene - en herlig følelse.

Jeg har bestillt vitaminer på nett, men ikke fått de enda. Håper formen holder seg til jeg får de!

Jeg har ikke telt hvor mange karber jeg spiser om dagen - men spiser riktig mat til hvert måltid. Ser over her at du bør ha 12-15 karboer om dagen. Så mitt mål videre er å ikke veie meg hver dag og telle hvor mange karbohydrater jeg spiser om dagen.
Er ganske sikke på at jeg er i ketose, har denne metallsmaken i munnen..... Og tror vel ikke jeg hadde gått ned så mye hvis jeg ikke var i ketose, eller??

Ha ei fin helg alle sammen, og lykke til videre :)

Rin sa for siden:

Jeg skriver under på at dette er viktig. ;)

Mitt problem (som jeg forsåvidt også har erfart en gang tidligere, men håpte var forbigående) med ketose er at sultfølelsen ikke bare forsvinner, men bare lukten av mat gjør meg, uh, kvalm. Så jeg 'glemmer' fort å spise litt for lenge, og så skjer sånt som i går. Det ble bare to stykker av den pizzaen, men jeg nøt også en jordbærsmoothie til frokost - kjenner at kroppen fortsatt er litt ute og kjøre og jeg ble vel egentlig litt redd. Tror jeg må eksperimentere med litt mer karber og eventuelt gradvis trappe ned til et punkt hvor jeg kan håndtere ketosen litt bedre, kanskje. :o

Meatscience sa for siden:

Uff, skikkelig ekkelt å besvime altså. :( Jeg har heldigvis unngått det (har besvimt for noen år siden så vet hvordan det er) men har vært mye svimmel. Det gikk derimot over etter den første uka. Iflg boka er det veldig vanlig å føle seg svimmel i begynnelsen av kuren, men det er ikke vanlig å besvime.

gamlasnyeliv sa for siden:

Da har jeg også laget meg en slik ticker. Har faktisk gått litt ned siden jeg startet også :D

Tictac sa for siden:

Jeg har startet i august jeg også med å lese meg opp! Liker å være godt forberedt! Skal innom Meny senere i dag og se hva de har der. Har skrevet ned endel tips til mat jeg kan kjøpe inn.
Har mann (som ikke skjønner denne type kosthold) og to barn som følger han, så jeg er litt ensom akkurat i dette. I tillegg er jeg ikke noe særlig til kokk, så jeg har litt å jobbe med!
Må lage opp litt frokoster/lunsjer jeg bare kan plukke med meg i farta, er ikke alltid jeg rekker spise frokost hjemme.
Kan jeg bruke sånne frossenblandinger med grønnsaker eller må jeg kjøpe i løs vare forresten?

Har nettopp prøvd ostechips, og det smakte ok, men ser ikke akkurat for meg at det blir en vane å spise :cool:

Lykke til alle dere andre! Jeg begynner for alvor om en uke eller to, og da skal jeg oppdatere tickeren også (har lagt på meg 1 kilo siden jeg lagde den, kjøpte et brett med colabokser på harryhandel, og de vil jeg gjerne drikke opp plystre)

Silver sa for siden:

Jeg fikk endelig utslag på stixen igjen! :D Har vært nøytral siden torsdag da jeg (fy fy) stappet i meg kake jeg bare ikke klarte å motstå. Hadde da kun gått på kuren i 4 dager, og vet at den sprekken IKKE var bra! Men denne uken har det vært ny kake på pauserommet hver dag (stadig noen som slutter) og den ene kaken gikk det ikke an å unngå. MEN.. jeg er glad jeg fikk den sprekken. Så dårlig som jeg var resten av dagen vil jeg ikke bli igjen, og jeg fikk jo erfare at det tok tid før jeg kom inn i ketose igjen. Men nå er det lilla, og I'm back in business! :)

Juliane sa for siden:

Hei!
Jeg vil også endre livsstilen min, men bør jeg ha ketolyseboken for å komme i gang? Trenger virkelig å komme meg ned i vekt... lei denne magen nå...:(Noen som kan gi noen gode råd?

Jeg vet at mange er uenig med meg, men jeg vil si at du ikke trenger boka for å komme i gang. Jeg hadde vært på kuren nesten en uke før jeg fikk boka, og kom i ketose dagen etter jeg startet. Det jeg hadde gjort var å lese litt på forumet om hva folk spiser, og oppskrifter. I tillegg studerte jeg tabellen med alskens matvarer. Denne lista tok jeg utgangspunkt i, og lagde meg en egen liste over matvarer som inneholder lite eller ingen karber. Så holdt jeg meg til disse den første uka, og unngikk konsekvent matvarer som ikke hadde noen innholdsdeklarasjon (hva heter det igjen?? Fikk jernteppe her).

Boka bekreftet liksom de tingene jeg allerede hadde fått med meg, selv om jeg fortsatt stusser over oppskriftene som er der. De inneholder ikke mye fett.

Silver sa for siden:

Begynte også uten boken. Leste meg bare til det rundt på forumet her, veldig greit! det er klart det er greit å ha boken også, men det går fint an å starte uten mener jeg, så lenge du har lest til deg en del informasjon her og sett ut litt offskrifter.. :)

Mayaya sa for siden:

Tror boka er å låne på biblioteket.

amiga sa for siden:

Ei helg uten vin og godter, men med masse mosjon. Når ble det så enkelt?

Baconstar sa for siden:

Heisann. :)

Jeg meldte meg inn i går så har ikke fått kommet skikkelig i gang riktig enda. Men har begynt så smått nå.

Anom sa for siden:

Uhh.. Formatert pc i helga osv. Besøk har jeg hatt også. Små barn + godtepose. S Har ikke hatt noen sprekk, heller for lite mat (ikke suten), så her har vekta stått i ro et par dager. Ikke drukket nok heller, så her fikk jeg erfare at mat er viktig. ;)

Abbe sa for siden:

Jeg har vondt i magen :( Fikk besøk av foreldrene mine, med pizza... Kan ikke akkurat si nei syns jeg, så spiste et par stykker og nå sitter jeg her da... Magen styrer og klager verre enn på lenge :(

Er det forresten flere enn meg som opplever mye rumling i magen? Blir nesten flaut :o Spiser meg god og mett på lavkarbokost men magen bråker som et uvær likevel...

Balma sa for siden:

Hei!
Eg starta 12. august. Bruker Atkins teorien som utgongspunkt. Er inne i 14 dagars introduksjonsdiett.
Det går overraskande bra. Eg var enormt slapp og hadde skikkelig hodepine i 3 dagar, nå går det mykje bedre, utan at eg nett kan sei at eg er full av energi :o)
Eg har trua på at dette skal gå veeeldig bra. Lykke til du òg!

amiga sa for siden:

Velokommen til alle nye!
Jeg har vært i ketose i 14 dager, og skal veie meg i morgen. Er spent på reultatet etter at vannet er ute av kroppen. Har gått bort tilsvarende et kilo i kcal, og er fornøyd med det. Er i bedre form enn på lenge. Har maaaange kilo igjen. Noen dager føles det uoverkommelig, andre dager er jeg full av optimisme. Felles for dagene e at jeg sjelder er sulten :)

Mayaya sa for siden:

Er så lei egg til frokost for tiden så jeg fant en oppskrift på et lavkarbobrød i går uten noe bakemix eller soyamel av noe slag. Fant oppskriften her på forumet og det smakte faktiskt veldig godt. Spiste det til frokost og lunsj med majones, masse ost og hamburgerrygg. Brødet har kun 2,96 karber pr 100g (så pr skive på ca 50g er det 1,48 karber):p Er så glad for at jeg har funnet dette brødet og at det er spiselig, det ser også ut som brød. Har stjålet bildet fra hovedtråden, men dere som er lei egg og savner litt brød om morgenene burde se på denne tråden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

Mange bra oppskrifter på brød virker det som:D

amiga sa for siden:

Ser veeeldig godt ut. Skal prøve den oppskrifta!
Ned 1, 7 denn uka :)

jinny sa for siden:

Yeah!

2.7 kg ned første uken :D Har vært så flink til å holde meg i ketose, samt har trent 3 ganger denne uken!
Fornøyd nå ja! Merker godt de nesten 3 kg!!

Mayaya sa for siden:

Den oppskrifta til det brødet på bildet står på side 13 på den linken

Anom sa for siden:

Jeg har forandret på antall innlegg på sidene. Ser du hvilket innleggsnummer det har? Står noen nummer oppe til høyre på hvert innlegg.

Tusta85 sa for siden:

Her går det også fint. Sakte men rolig nedover! :D
spiste en del salt og drakk zero i går, så det har ført til mye vann kroppen. Veier i mogen igjen. Igår var det totalt -2 siden jeg startet 3aug!
Jeg er fornøyd! :D

Ser jo at folk raser ned i et voldsomt tempo. Jeg har jo fra før gått ned ca. 30 kilo, for så å få på etpar kilo, og så stå i ro i 2 år på tross av at jeg har prøvd å få de av igjen. Nå etter jeg startet på lavkarbo har de faktisk gått av, så jeg har gått ned 2,2 kilo siden jeg begynte i starten av august :p
Ikke et voldsomt tempo altså- men ned er i allefall ned :shifty:

Mayaya sa for siden:

Innleggsnr 304

ireile79 sa for siden:

Jeg også har mye rumling i magen, skulle nesten tro det bodde noen der inne som hadde en hei dundranes fest er inne :D

Jeg er ned 2,2 kg denne uka og er sååååååå fornøyd siden jeg har hatt ferie og kosa meg med "lovlig" godis og cola zero!! Og ikke minst kaffe!!
Deilig å være på diett!!!!!! :heia:

Emmie sa for siden:

Heisann! :) Slenger meg med her jeg - oppstart for meg var 3 august og har til nå gått ned 2,8 kg !

Går rolig nedover og er mett og fornøyd hele tiden - og har aldri hatt det så bra med et "nedivekt-prosjekt" tidligere! :D

Jeg har jo endel kilo å ta av - så har ikke satt meg noe fast på riktig hvor mye (kan ta av mye mer enn tickeren tilsier !:rolleyes:) eller for hvor lenge jeg skal holde på !
Jeg trives iallefall så godt med dette, at jeg meget godt kan spise dette kostholdet for resten av livet !

Jeg har ikke vært så ivrig på trimmedelen , men har planer om å ta meg selv i nakken litt der fremover!

ireile79 sa for siden:

Velkommen til oss august-startere!!!
Og lykke til!

Emmie sa for siden:

mmmmm - ja !!! Det er jammen ikke verst når man kan få lov å kose seg med masse godsaker i både matveien og til dessert , OG i tillegg går ned i vekt !!:D
Igår lagde vi jordbæriskrem av pisket fløte med frossne jordbær + added bittelitt søtstoff i ! Det ble den deiligste jordbæris jeg noensinne har smakt !!:p

mollyMus sa for siden:

Jeg er ny her:) Ketolysekuren!

Har øvet meg litt på å spise mindre karbo nå i helga og imorgen slåt jeg til for fullt... men har ikke fått kjøpt diverse bakepulver etc som jeg trenger. Mååå jeg ha det?

Har aldri prøvd noen kur før. Veier 63 kilo og vil ned til 55.

ireile79 sa for siden:

Hvis du skal bake, så lønner det seg å ha bakemix. Og jeg vil anbefale deg å kjøpe tablettene som er også. De har hjulpet meg mot søthunger og jeg har heller ikke vært plaget av kramper i leggene.

Anitra sa for siden:

Hola! I'm back :)

Har hatt pause siden jul, men nå er det nok promping og luft i magen ;)

andrea123 sa for siden:

Jeg lurer på en ting. Jeg og min mann har gått på ketolysekuren i snart 2 uker. Jeg raser ned i vekt, men ikke han. Vi spiser samme maten, men han spiser sine 3 faste måltid, mens jeg snoker og småspiser mer. Kan det være at han spiser for lite?:confused:
Vi har utslag på sticksen begge to....

Novisa sa for siden:

:mad: Ikke gått ned noe særlig siste uka (200g). Gikk jo ned veldig mye første uka (2,3 kg) så til sammen er det ikke så verst.

Sambo, derimot raser videre nedover. Totalt 7 kg ned på to uker. Men han hadde jo mer å ta av (BMI 28 mot min 24,9).

Tusta85 sa for siden:

Det er helt vanlig å gå ned mye første uka for at det så stabiliserer seg og så blir mindre. FØrste uka mister man en del slagstoffer, vann osv.

MEnn går også ned fortere enn kvinner. Forstå det den som kan. :rolleyes:
Alt dette står veldig godt forklart i boka til Torkil! :D

monkadonka sa for siden:

Gratulerer så mye ;P Gått ned det på 1 uke? ;O)

Supramundane sa for siden:

Jeg sitter og trommer med fingrene og venter på å komme inn i ketose igjen... Hvor lang tid pleier det å ta? 1-2 dager?

Carisma sa for siden:

Alt fra 1 dag til en uke.

Anom sa for siden:

Nå har jeg vært "borte" siden jeg startet kuren.
Skal hjem i dag. "Gruer meg", for min egen badevekt viser mer enn den jeg har brukt til nå.

Jadda, vektnedgangen er jo den samme, men kjipt at vekta viser 05,kg mer hjemme. :rolleyes:

Jeg har ikke fått veid meg denne uka siden jeg er på ferie. De har en badevekt her jeg bor, men det er en sånn gammel analog en som viser helt forskjellig vekt ettersom hvor på vekta man står. Så det har jeg gitt opp. Jeg har klart å holde meg i ketose hele uka jeg har vært her, og det er jeg fornøyd med. Jeg synes det er litt vanskelig å spise ute, det blir mest salater da. Nå merker jeg virkelig hvor kjekt det ville vært om spisesteder kunne liste opp næringsinnhold i rettene de serverer!

Men supermarkedene her i UK er topp, de er flinke til å liste opp slikt på produktene sine. Og jeg var i en stor Boots-forretning, de hadde sitt eget merke med sukkerfrie karameller, både med og uten sjokoladetrekk. De var utrooolig gode! Kommer nok til å kjøpe med meg en haug hjem, for jeg har ikke sett disse hos Boots i Norge. Men det blir bare som lørdagsgodt nå og da, kan ikke drive og spise sånt hele tiden. Utvalget i Atkins-barer er også mye bedre her. Ellers har jeg vært på leting etter et merke som heter Russell Stover, men det har jeg ikke funnet her.

Novisa sa for siden:

Ja, jeg var forberedt på at det skulle gå fortere ned enn meg. Kuren er jo mest for hans skyld også, faktisk. Han er blitt litt overvektig de siste årene, mens jeg tross alt bare vil se finere ut i jeans.

Jeg havnet litt på galeien i helga, og regner med at det er grunnen til at jeg ikke har gått ned så mye. Drakk til og med øl. :rolleyes:

anelobe sa for siden:

Dette går greit. Følger ikke noen spesielt diett med holder meg unna brød,pasta og poteter og søtstoff. Var igår ute på en 7 mils tur på sykkel var litt redd for at jeg ikke skulle klare å følge de andre da jeg ikke spiser så masse karbohydrater men det gikk utrolig bra .Så det ser ut som det ikke går ut over treningen.
Tvi , tvi alt er bare velstand om bare været hadde vært litt bedre......:o

Elinengelen sa for siden:

I natt drømte jeg at jeg spiste kake.....et stoooort stykke....:eek:

Anom sa for siden:

Så deilig! :fnis:

Mayaya sa for siden:

Åååååå, kake namnam...

Anom sa for siden:

Jeg var på apoteket i dag. Se hva jeg kom hjem med. :nam:

(klikk på bildet, så kommer det opp i større format)

Anom sa for siden:

De hadde ikke igjen gummibjørner, det er noe jeg har kjøpt tidligere på et annet apotek.
Men dama bak disken skulle bestille til meg, 3 poser.:p

Carisma sa for siden:

bare et tips til dere nybegynnere, prøv å begrens inntaket av kunstig søtt så mye som mulig i starten. Hvis ikke opprettholder dere søtsuget, og det kan bremse vektnjedgangen. Husk at en livsstilsendring også er en rensing av kroppen, la den starte på ny fresh uten alle disse kunstige tingene :ja:

Anom sa for siden:

Ehh, jeg ha suketter (natreen) i kaffen, hvis ikke orker jeg den ikke. Brukte melk i før, men nå blander jeg ut fløte/vann.

Men nå drikker jeg snart ikke kaffe lenger. Er vel på 2-3 krus pr. dag.

Emmie sa for siden:

æsj og bæsj asså !! Fra igår til idag(krem ja , jeg vet .....skal ikke veie seg så ofte !:o) har jeg gått opp 600 gr på vekten !!:mad:

Tror nok kombinasjonen : stress, for mye baconchips,samt litt for mye sukkerfri sjokolade og vanlig tacokrydder ble litt for mye enn hva jeg skulle hatt kanskje ?

Har prøvd å drikke nok vann idag for å evt skylle vekk saltet fra baconchipset - ble litt for mye avd et igår tror jeg !:rolleyes:
Så får jeg håpe på at vannet forsvinner fort igjen !

Thilda sa for siden:

Har gått ned en kg siden forrige uke :D

Elinengelen sa for siden:

nå har jeg brukt 3 uker på å ¨gå ned en lusen kilo, så kommer mensen og legger på en halvkilo. fortsetter det i denne farten, kan jeg likegjerne gi meg....grrrrr

Elinengelen :klem:
Jeg går heller ikke ned så mye at det gjør noe, enda jeg kjøpte stix og fant ut at jeg faktisk er i ketose....
Krysser alt jeg har for at kiloene begynner å slippe snart både på deg og meg

Huff, jeg har vært hos veileder i dag, og det var ikke så veldig gøy. Fikk ikke så veldig mye skryt, heller ting å rette på. Men jeg ble forvirret. Hun mente jeg burde ha 65% fett, 10% karb og 25% protein, og 1400 kcal. Hmh... Da ble dette plutselig litt vanskelig. Veldig mye regning og frem og tilbake føler jeg. sukk

Silver sa for siden:

Torkil skrev her et eller annet sted:

20 gram karbohydrat gir 80 kalorier. 125 gram protein gir 500 kalorier.
Når man skal opp på kanskje 1480 kalorier pr dag (avhengig av vekt og fysisk aktivitet) må man altså ha 100 gram fett i maten, det er ikke så lite.
Da kommer:
80/1480 = 5 % av energien fra karbohydrat
500/1480 = 34 % av energien fra protein
900/1480 = 61 % av energien fra fett

Der står det ganske greit hvor mye du skal ha av hver. Det eneste er at det ser ut som du skal ha flere karber og mindre protein, men..

Skippy sa for siden:

I følge vekta hadde jeg i går gått ned 600g sist uke, og i dag sier vekta jeg har gått opp 800g siden i går. Merkelig:confused:, men tror ned er rett. Mistenker at for stort proteininntak holdt på å få meg til å skli ut av ketose i går, spiser ekstra fett i dag så retter det seg. Gleder meg til klærne føles løsere igjen, de buksene jeg kjøpte før ferien går bare på under harde trusler:rolleyes:.

Thilda sa for siden:

Har gått ned 800 gr denne uka :)
Gøy å se når det går nedover.

Silver sa for siden:

Jeg har gått litt opp, jeg..
Men har hørt at det ofte skjer i forbindelse med mens, noen som kjenner til dette? Vil jeg gå ned igjen når jeg er ferdig med mensen for denne gang? håpe :)

Tusta85 sa for siden:

Det er helt normalt med litt oppgang eller stillstand når man har mensen. Da holder kroppen på vannet.

hilsenhosomikkehargåttneddenneukapgamensen

Anom sa for siden:

-4 kg i dag.

Kjipt at mensen skal tulle sånn med vekten deres da! Men forsvinner den vannvekten når perioden er ferdig da eller?

Silver sa for siden:

Håper da virkelig det! ;) Blir spennende å se om noen dager.. :P

lille74 sa for siden:

hos meg forsvant den 3 dagen av mensen

Anom sa for siden:

Nå har jeg stått dønn stille på vekta i 3 dager.

Emmie sa for siden:

Hadde veiedag idag , men har stått iro siden forrige gang !

Jaja - får bare smøre meg m litt tålmodighet og forsette på nok en ny uke ! :)fingers crossed

viktoria sa for siden:

Jeg sprakk i dag.. skikkelig.
Først 2 toast med loff, så et stykke sukkerkake og så en hel sjokoade fra sukkerfritt:(

Er ganske skuffet over meg selv. Tror årsaken var at jeg rett og slett ikke hadde noe lavkarbo mat. Vi alle har influensaen og får ikke gå ut, så får ikke handlet.

Anom sa for siden:

Auda, viktoria. God bedring.

Anom sa for siden:

krysser her og. Jeg bryr meg ikke så veldig, for jeg er iallefall i ketose. :)

Emmie sa for siden:

Ja , det tror nok at jeg også er - med den stålånden :eek:! (uten at jeg har målt m noen sticks fordet...)

Har også minket endel i cm også - mest over magen og hoftene visstnok ! ( 7 cm ! :D)

Emmie sa for siden:

Uffda så trasig - men er jo en dag imorgen også ! Du kan ikke få noen venner /familie til å handle inn litt til dere da ?
Ellers vet jeg det er vanlig i enkelte butikker at de kjører ut varer ?(om det er en mulighet for dere ?)

Massevis av godbedring iallefall !

Uff, kjedelig når vekten ikke rikker seg.. men så lenge man er i ketose så kan det jo bare ta noen dager og så går det seg til? Krysser fingrene for dere :) De dagene jeg har stoppet opp har jeg variert litt med litt mer eller litt mindre karbohydrater, da løsner det for meg.

Anom sa for siden:

Ja gurimalla, den stålånden kan ta drepen på det meste.

Unntatt mygg! klask

Ps, fant igjen 3 bukser i kveld som jeg fikk på meg. :D

Novisa sa for siden:

Jeg går heller ikke ned. Denne uka hadde jeg til og med gått opp. :(

Jeg har fulgt opplegget og fått utslag på stixene. Så hva er galt?:confused:

Sambo hadde heller ikke gått ned så mye siste uka, men han går nedover.

Skippy sa for siden:

Jeg vet fra tidligere at jeg ikke går helt jevnt ned, noen uker til og med opp litt. Varierer visst etter mens og hva en har spist av saltholdig mat og slikt.

Ja, husk at selv om vekten går opp og ned, så er det ikke sikkert det er fettnivået i kroppen som går opp og ned. Hvis man har spist mye salt mat så bindes jo væske i kroppen!

ireile79 sa for siden:

Ja, det kan jeg skrive under på.... spiste litt mye salt i helgen... og veide meg på mandag 116.7, mens til morran idag var jeg nede i 115.1, etter å ha bøttet nedpå 3,5 liter vann igår.... Er på min første 1,5 liters flaske nå og tisser som en gal :D

Anitra sa for siden:

Jeg er mett! Og har igrunn vært det siden kl 1730 ca :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.