< Tilbake til oversikten

Start august

gamlasnyeliv sa for siden:

Veiedag for meg, og jeg har gått opp :eek:
Har vært i ketose hele tida (har sjekket)- men jeg lurer på om jeg ikke tåler å spise baconcrisp ? Mulig at saltet binder for mye vann ??
Er i allefall litt lei meg, for jeg vet ikke ellers hva jeg skal gjøre.
Jeg sykler 2 mil på ergometersykkel hver eneste dag, så jeg trener i allefall litt...................
Dagens resultat ble altså OPP 1 kg :(

Viclin sa for siden:

Det kan være muskler. :) Måler du deg også? Da har du sikkert gått ned i cm.

hm- håper du har rett. :klem:
Nå har jeg akkurat spist frokost. To tynne skiver med lavkarbobrød. Godt med smør på, pluss røkelaks på den ene og leverpostei på den andre. Hadde litt paprika på.
Er dette veldig feil ? Drakk vann til....

Skippy sa for siden:

Feil er det bare om du har brøderstatninger som en partystopper. Jeg kan spise litt brøderstatninger, 2 skiver med noen dagers mellomrom, men ikke mere. Synes det er litt dumt siden det krever mer oppfinnsomhet til matpakken, men slik er det bare. Kanskje mest plaget av at alle spiser opp middagsrestene jeg skal ha til lunsj neste dag. Her i huset misunner de meg maten:D.

Jeg vet ikke- spiser ikke brød så ofte- lager meg heller sånne pannekaker, men det er kanskje like "ille" ?
Klarer ikke egg og bacon så tidlig på dagen....

viktoria sa for siden:

Takk:)

viktoria sa for siden:

Takk:)
Desverre var det ingen som ville komme til oss, men jeg våget meg ut på butikken i går. Barna måtte jo ha mat.

Jeg er ny motivert igjen:)

Skippy sa for siden:

Jeg skjønner ikke helt bekymringen, går du ikke ned du da? Det ser jo sånn ut på tickeren din. Dette med partystoppere er individuelt så der må en prøve seg frem. Ellers trenger en ikke ha dårlig samvittighet for noe en spiser så lenge en går ned sånn totalt sett.

Anitra sa for siden:

Jeg har oppdaget at for mye lavkarbobrød er stopper for meg. Så jeg kan ha maks 2 skiver pr dag! Og de er lettest fro meg å ta på morgenen.

Hei :) Jeg gikk ned 2,2 kilo første uken, og nå har jeg lagt på meg en av de igjen, skjønner du :nedfor:

Viktor4u sa for siden:

Heisann,

Hadde veiedag på mandag, ned 200 gram.. skikkelig nedtur, da dette er uke 2 og skulle gå ned mye.... Nope, har fått det for meg at jeg spiser for magert, heretter blir det mer fettt. Har hatt utslag på stix hele tiden...

MVH

Skippy sa for siden:

Ned 200g denne uka, og det er jeg fornøyd med. Mensen er noe herk som skaper krøll i vektnedgangen. Men ned er ned.
Til gamlasnyeliv: kan du legge ut menyen din på siden her så kan du få litt råd kanskje? Er jo skikkelig surt om du ikke skal få noe utbytte på vekta av kostomlegginga.

Hei :) skal prøve

Så langt:

frokost: to frokostpannekaker med litt Heistad blåbærsyltetøy på, pluss en skive røkelaks.

lunsj :skal ta med en frokostpannekake med smør og hvitost på jobb.

middag :lakseskiver stekt i ovn, smørstekt wocblanding med litt creme fraice og rømme oppi for å få saus. Jeg plukket ut det meste av vannkastanjene og gulrøttene på min posjon pga for mange karber...

kvelds : rester av laks med smeltet smør, pittelitt broccoli og babymais.
pluss en kopp kaffe med fløte.

Har drukket masse vann, og nå koser jeg meg med litt pepsi max.

Hvordan synes dere dette ser ut ?

Skippy sa for siden:

Forresten, jeg veier meg hver dag og så gjelder ukas laveste som vekt. Gjør det for å venne meg til å veie meg(litt redd vekta:o) men også fordi vekta mi svinger mye i løpet av uka.

Zelena sa for siden:

Har veiedag på mandager, men har ikke vært her inne siden...
Har nå gått ned 5,4 kg på to uker, og er skikkelig spent nå til mandag.... Klarer nemig ikke å ungå å veie meg hver dag.... og resten av uka hr vekta stått stille!!!!
har hatt noen dager nå hvor jeg har vært kikkelig lei og ikke noe som frister i maten :( Men har bitt tenna sammen og ikke spist noe jeg ikke kan! Bruker stix og har vært i ketose hele tiden!
Men lurer på om jeg spiser litt lite....

Frokost: en neve hasselnøtter eller 1 egge- og baconmuffins
Lunsj: 1 egge- og baconmuffins ev. middagsrester
Middag: Som regel rent kjøtt og salat (salat, tomat og agurk), dressing. eller taco (uten lefse/shell så klart) eller ostelasagne.

Kan noen ganger være veldig sulten før neste måltid, så tenker selv at dette er for lite....

Skippy sa for siden:

Du gamla jeg synes menyen din så fornuftig ut. Det kan allikevel være et par feller der, men nå har jeg ikke regnet nøye på det altså. En ting er at du spiser relativt mye protein, den kan omdannes til glukose, prøv å spise mindre protein og mer fett i kostholdet. Neste er at i frokostpannekakene er det ofte CC og det og annen ferskost kan virke hemmende. Men jeg finner ikke egentlig ingen feil som jeg ser. Har du prøvd å følge menyen som står i ketolyseboka? Vet det er mange som bruker den som utgangspunkt når det "låser" seg.

Skippy sa for siden:

Zelena, det er som du sier ikke noe rart at du er sulten før måltidene. Ingen grunn til selvplaging, det er hverken sunt eller morro.

Skippy- tusen takk for svar :klem:

Juhu :heia:

Jeg har gått ned den kiloen igjen :D

Lurer på om det var i forbindelse med eggløsning jeg gikk opp ??? Kan det ha noen sammenheng ???

lillesille sa for siden:

Følger med litt her også. :)

Helt ny på ketolysekuren, har holdt på siden torsdag, dvs jeg er på den 4.dagen nå. Har holdt meg fint i ketose de siste tre dagene og merker det forsåvidt godt i hodepine og svimmelhet. Satser på at det bedrer seg snart.

Er veldig spent på dette,for det er så veldig uvant! Bruker denne anledningen til også å venne meg av med sukker og få kontroll på mitt veldig svingende blodsukker. Store forventninger altså :D

Jeg skal ned ti kilo, femten hvis kroppen vil. Er ikke voldsomt overvektig, med en BMI på 27, men føler det uvekvemt og vil altså ned en del.

Er spennede å følge med på dere andre, og ikke minst, veldig lærerikt!

ireile79 sa for siden:

Til Gamlasnyeliv: Ser på menyen din og den ser bra ut.... men en liten ting jeg umiddelbart reagerte på var bruk av kunstig støtningsmiddel som f. pepsi max og heistad syltetøy.... Vet at mange har dette som "partystopper" og iflg ketolyseboka bør man holde seg unna koffein, kunstig søtning og alkohol de første 14 dagene, men noen fortsetter å reagere på kunstig søtstoff..... et lite tips bare :D

Takk for tipset :klem:
Skal sjekke ut dette om jeg ikke fortsetter å gå ned :)

Anom sa for siden:

Har stått fast noen dager.
Men fikk fart igjen i går. -300g.
Og, gikk på vekta i dag også. -400g til.. artig

Så nå må jeg finne ut hva jeg har spist/ikke spist. Håper å få luka ut en partystopper. :)

Novisa sa for siden:

Her er det full stillstand, både hos meg og sambo. Ingen av oss har gått ned noe (jeg har til og med gått opp) på to uker, og det til tross for at vi har vært i ketose hele tida.

Begynner å tvile på om dette er noe for oss. Jeg har jo skjønt at man skal ta tida til hjelp, men vi synes Ketolyse er et utrolig krevende opplegg, og er vel ikke helt motivert for å holde på i månedsvis.

Supramundane sa for siden:

Jeg opplevde også at det stoppet litt opp, men da spiste jeg mindre lavkarbobrød, og så rykket jeg videre igjen. Er nok lurt å kanskje skrive ned hva man spiser i starten, så ser man sammenhengene bedre. :)

Skippy sa for siden:

God ide, herved er kjøkkenvekta på benken igjen. I går klarte jeg nemlig å gå ut av ketose, og med hva? Ikke sjokkis eller annen morro, men grønnsaker og makrell i tomat. Det er nesten litt for snusfornuftig til at det skulle være lov. Neste gang jeg skal skli ut av ketose skal det minst være en halv marsipankake involvert, nemlig. På rett vei igjen i dag kjenner jeg, kommer nok fort "inn igjen".

Vi skal ha konfirmasjon neste helg, så da frykter jeg for at jeg sklir ut av ketose, men har store planer om å stramme rett inn igjen dagen etter, og jeg har ikke tenkt å pøse på med alt, altså, men det kan hende jeg må smake en liten kakebit ;)

Meatscience sa for siden:

Mmmmmm.....kake

Ble mye snakk om kaker her, altså! :p

Jeg hadde veiedag i dag, har ikke beveget meg en tøddel på en god stund. (Den eneste utskeielsen jeg har hatt er noen biter med pommes frites for en uke siden) Men jeg har ikke tenkt å gi meg, altså! Håper det blir litt forandring denne uka, nå når jeg er tilbake i jobb og hverdag igjen.

En ting jeg har merket på denne kuren er at maten smaker veldig mye, og jeg har sluttet å bruke salt på ting (f.eks. egg og kjøtt) som jeg alltid saltet før. Salat, paprika, agurk og løk er kjempegodt! Men jeg er litt lei av brokkoli og blomkål. Hvor ofte spiser dere det? Det blir med 3-4 ganger i uka her, men jeg føler at det ikke er nok, har liksom fått inntrykk av at disse 2 grønnsakene er alfa og omega på ketolysekuren.

Hos meg går det litt i perioder- spiser det masse en periode, og så må jeg ha litt pause :D

Lurer på om jeg ikke må lage en lavkarbokake til konfirmasjonen...-ikke verdt å falle ut av ketose, og måtte slite kjempemasse for å komme tilbake til vekta jeg hadde før utskeielsen. Om noen har en VELDIG god oppskrift, så blir jeg kjempeglad :p

Jeg har forresten spist vafler i kveld- og du milde så godt det var. Brukte denne oppskrifta:

4 egg
1 dl seterrømme
1 dl fløte
2 ss jkbm
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme
2 ss splenda
50 gr smør

I tillegg hadde jeg i 15 dr vaniljeessens.

Spiste to vafler, og det skulle bli ca. ti vafler av røra. Noen som vet hvor mange karber hele denne røra inneholder ?

Anom sa for siden:

Hva er "jkbm"?

Johannesbrødkjernemel

Anom sa for siden:

OK, takk. :)

Zelena sa for siden:

Her står vekta stille gitt......:(
og jeg begynner å bli utroig lei egg!!!! Så nå sliter jeg egentlig litt, ikke noe mat om frister, blir kvalm bare jeg tenker på eggeretter. Og syns det er fryktelig demotiverende å være så flink og få så lite igjen for det! Var i konfirmasjon i går, der serverte de koldtbord og jeg spsite bare kjøtt og eggerøre. Sto over både dessert og kaker, og ingen betaling for dette i dag da jeg gikk på vekta :(

Lurer litt på om jeg skal gå over til fedon, for da kan man ihvertfall spise litt brød....

Uff, mye jamring her nå, noen andre som har hatt det slik som jeg har det nå og har noen tips om hvordan jeg skal komme meg ut av dette "uføret"????

Carisma sa for siden:

Jeg kan gå i 2-3 uker uten å spise egg.... :rolleyes: Det er en veldig misoppfatning at man MÅ spise egg når man går på lavkarbo. Jeg spiste faktisk mer egg da jeg fulgte fedon sitt opplegg enn nå på ketolyse.

Lag en plan for uka, med varierte menyer, så ser du at du fint kan holde egge-inntaket på et minimum om du er lei.

Viclin sa for siden:

Jeg spiser heller ikke mye egg for tiden. Men jeg spiser en del ostechips av Kavli skivet skinkeost, som jeg spiser som knekkebrød med masse pålegg på.

Jeg brukte denne oppskriften, og mener å huske at det sto i en tråd at det var sånn ca. halvannen karb pr. vaffel. Lagde disse i helga, hadde en skvett røre igjen som jeg stekte opp nå. To vafler til kvelds. :) Jeg synes det smaker litt egg, men så prøvde jeg å ta sukrin og kanel på (en bruker foreslo dette i den tråden) og da smakte det godt. Noe kjent, liksom. Men jeg kom ikke på hva det smakte før nå - nemlig arme riddere! :D Så da gikk det greit. Men nå skal det sies at vaflene mine ble veldig slappe i fisken, og de sank sammen med en gang jeg tok dem ut av jernet. Jeg vet at andre har fått luftige, sprø vafler av denne oppskriften.

Ang. det med egg:

Jeg hadde det også sånn et par uker inn i kuren, at jeg var MØKK LEI av egg. Men så tok jeg en pause fra eggene - og nå smaker egg og bacon til frokost kjempegodt! Putter også et kokt egg oppi salaten jeg spiser til lunsj. Ellers er det digg å blande opphakket, hardkokt egg sammen med majones og litt skinke.

Jeg vet ikke om det er sånn for de fleste, at en del av maten blir nesten motbydelig en stund. Men for meg var det i hvert fall bare en ukes tid jeg hadde det sånn.

Ja, men det var om man brukte 3 dl fløte/rømme, og i denne er det bare to...

Mine vafler ble ikke så sprø, men litt. Utrolig gode. Har hørt at om man sper med litt vann kan de bli sprøere, men jeg har ikke prøvd....

Anom sa for siden:

Jeg gleder meg til frokost hver dag. Stekt egg + bacon. Har ikke gått lei det enda.
Tror det har med at det er så god saltsmak. Savner noe salt kjenner jeg.

Jeg bruker Gildes Skogsbacon.

Jeg må få kjøpt bacon snart...-har ikke spist egg og bacon enda, jeg....

arnakristin sa for siden:

[color=#000000][/color]
Hvorfor ikke lage ei kake du kan spise med god samvittighet du finner flere varianter men denne ostekaka er en klassiker her på forumet, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963&highlight=ostekake

tuusen takk :spent: Akkurat noe slik jeg var ute etter. Skal definitivt lage den, og da kan jeg jo ta meg et kakestykke med litt bedre samvittighet :D

Tusta85 sa for siden:

Når man sprekker er det utrolig hvor vanskelig det kan være å komme tilbake i den gode trenden. :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Syns du? Jeg syns det er superlett, for jeg vil ha færrest mulig dager så uggen som jeg blir av sprekkene... :o Bare gleder meg til å komme i gjenge igjen jeg.

Anom sa for siden:

1 september i dag.
Og etter en mnd. men ketolyse gikk jeg ned 5,7 kg.

Anom sa for siden:

Heistad Gele. :sikle:

Passe porsjon. s
Klikk på, om du vil se større bilde.

ireile79 sa for siden:

En mnd på ketolyse med resultat:

6,9 kg er veldig godt fornøyd. Står litt stille nå så full skjerpings på kunstig søtstoff og kaffe....:)

Gratulerer så masse til alle dere med fantastiske resultater :_punk:

Jeg går ikke på langt nær ned så mye, men jeg er overlykkelig for at vekta i det hele tatt går LITT ned, for jeg har slitt med stillstand i to år nå før jeg startet på lavkarbo.

anom sånn Heistad-gele så skikkelig godt ut, men jeg finner ikke den geleen på noen butikker i nærheten her...

Anom sa for siden:

Jeg fant den på Coop Mega (Meny)
Den er snadder.

Anom sa for siden:

Regna på den nå.
1 muffinform med gele er ca 50g.
Da inneholder den 0,75g protein. Det er alt. :)

1,5g protein pr. 100g ferdig gele.

Får lete neste gang jeg er på Meny jeg, da :p

Novisa sa for siden:

Menyen hos oss har Heistad. Jeg synes ikke den er kjempegod, men den tar av for det verste søtsuget. ;)

Den blir forresten ordentlig god hvis man blander den med pisket krem før den stivner. En slags fromasj der aspartamsmaken er litt dempet.

Skippy sa for siden:

Vekta viser ned 500g denne uka:), det er litt mye til meg å være så neste uke blir nok ikke like bra. Men dette var koselig. Ser forresten at vekta svinger med 1 kg opp og ned over uka(må spise mindre spekemat). Veier stort sett hver dag og setter ukas laveste som gjeldende. Det gir meg best oversikt for meg.

Jeg har også begynt å veie meg oftere nå, etter å ha stått stille en god stund. Hver gang det er en liten nedgang, så fører jeg det inn i tickeren, og oppgang bryr jeg meg ikke om for det er bare midlertidig. Jeg har funnet ut at det fungerer best, for da jeg veide meg en gang i uka var det som om alt står og faller på den ene ukeveiingen. Nå har jeg endelig sett litt nedgang (og dèt selv om jeg akkurat har fått mensen! :eek:), så da var det å føre det rett inn i tickeren. Selv om det bare var 100 gram...men det føltes godt etter å ha stått stille i nesten 4 uker!

ireile79 sa for siden:

Jeg står dønn stille nå, men har en sterk mistanke om at det kommer av for lite vann inntak!! Skjerpings på meg :D

Viktor4u sa for siden:

Har vannmengden noe å si på nedturen ?? Trodde det var fett som var viktig jeg, og lite karbs da

Jeg står drønn stille, men jeg drikker nok litt mye kaffe, og får ikke nok fett (Tror jeg)

MVH

arnakristin sa for siden:

Vann er like viktig som fett og en av de vanligste nybegynner feilene er for lite fett og for lite vann.
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104&highlight=hvorfor+vann
Vann?, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27718&highlight=fett+vann

Jeg sliter også litt med vannmengden, klarer å tvinge i meg litt over 2 liter om dagen. Den store ulempen er at jeg nå alltid våkner og må tisse om natta (selv om jeg går på do rett før jeg legger meg), og mange ganger får jeg ikke sove igjen etterpå. Har vært mye trøtt på jobb pga dette. Dette fører til at jeg må drikke mer kaffe for å holde meg våken, jeg som egentlig bare drikker maks 1 kopp om dagen.

Vi har hatt konfirmasjon i helgen, men jeg er fortsatt i ketose
:_punk: :boxing:

Jeg synes jeg var flink. Spiste helt lavkarbo på middagen.Jeg hadde bakt ostekaka til Gerd, og spiste et stykke av den til kaffen, pluss at jeg smakte på et knøttlite stykke av yndlingskaka mi som dessverre ikke var lavkarbo.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle være i ketose etter denne helga, men er fryktelig glad for å være det, selv om vekta er litt høyere enn på fredag. Ha fått mensen, så det kan jo også være den som spiller litt inn.

Anom sa for siden:

Hva med å prøve å få i deg mest mulig tidlig på dagen?

Bra jobba! :)

Zelena sa for siden:

Gratulerer til gamlasnyeliv! Det er bra jobba må jeg si, er skikkelig imponert!

Her går vekta nedover, litt i rykk og napp. Kan stå stille en uke for så plutselig å gå ned en kg på en dag! Men er jo fornøyd med resultatet - ned 6,6kg siden 10. august!

Men jeg syns det er litt vanskelig egentlig, det krever mye planlegging av hva jeg skal spise. Og som nevnt over har jeg gått skikelig lei av egg.... Bortsett fra kokt og stekt, det går fortsatt greit. Nå i det siste har jeg spist mye vafler med rømme og syltetøy på - det er skikkelig godt! Må søke litt mer rundt på oppskrifter for å finne flere retter jeg kan spise.

Har nok ikke vært like flink til å drikke vann hver dag heller, der må jeg skjerpe meg....

Lykke til videre ale sammen!

Anom sa for siden:

Jeg er bare forvirra nå.

Fra sønd 30.8 - tirsdag 8.9
Alt dette er innen samme kiloen. M.a.o, her står det stille.
x,7
x,8
x,3
x,4
x,5
x,5
x,9
x,4
x,3
x,7 (i dag)

Carisma sa for siden:

Det er er helt normalt. Jeg kan svinge opp og ned innen 2kg i løpet av uka, men ender opp på det samme eller noen hundre gram + eller - på den ofisielle veiedagen... :rolleyes:

Anom sa for siden:

Joa, har forstått det. Men litt surt er det jo.:(

Ja, du sier noe der. Det hadde nok hjulpet, men av en eller annen grunn så frister det ikke med vann tidlig på dagen, det er liksom ikke før etter kl 12 at jeg får lyst på det.

Anom sa for siden:

Jeg har ei 0,7L imsdalsflaske som jeg fyller med vann hver kveld, og setter i kjøleskapet.
Den drikker jeg opp før/under, rett etter frokost.
Får jeg ikke i meg den kjenner jeg det på kroppen ganske fort. Mer "futt" med vann det første jeg gjør etter jeg står opp. :)

ireile79 sa for siden:

Jeg har lagt 4 sånne imsdal flasker i kjøleskapet og det funker fint.
Fyller de opp og legger de inn igjen i når de er tomme og bytter kontinuerlig!
Deilig med iskaldt vann hele tiden. På jobb er vi så heldige at vi har vann fra Elden,

Skippy sa for siden:

Har vært fri for magnesium noen dager. Så i natt kl 04.33 stod jeg på badet og tråkket som en gal. Krampe i begge legga, har ikke engang hatt det som gravid. Vært og handlet magnesium i dag og har tatt en pille, men jeg kjenner at det drar i legga så her skal det tas en til. Aldri mer uten magnesium så lenge jeg er i ketose. Noen som vet om vi må ta det fordi kosten mangler det, eller fordi det forbrukes hurtigere når en går på fettforbrenning?

Skippy sa for siden:

Surke, surke, ingen bevegelse på vekta denne uka.

Anom sa for siden:

2/9 og 7/9 er var jeg det samme som i dag. Så her går det både opp og ned..

ireile79 sa for siden:

Jeg er også på stedet hvil.... Vært det i to uker nå :(

Anom sa for siden:

Det har løsnet litt her nå. 1,1 kg siden torsdag. men totalt siste uka er "bare" 300 gram.
Så det har gått opp og ned.

Jeg går også skikkelig opp og ned. Mulig det er straff for konfirmasjonshelgen, selv om jeg holdt meg i ketose ??
Er mer eller mindre på stedet hvil i allefall.....

Anom sa for siden:

Spent på i morra jeg.
Har pussa og mala i mange timer. Sånt legges på trimkontoen ;)

Skippy sa for siden:

Jeg vet at en litt lemfeldig omgang med melkeprodukter virker som stopper for meg. Synes sånn under karbogrensen også. Ikke alltid jeg følger det som er best for meg, og da går det sakte.
Gikk det bra da, Anom?

Anom sa for siden:

Nææ, på stedet hvil. det vil si, vekta vippa bittelitt ned 100g, men stoppa på det samme som sist.
kanskje i morra, hehe..

Uff, jeg har fått dilla på bringebær med fløte og Splenda...det er jo bare sååå godt! Jeg trodde ikke det ville smake spesielt godt, dumme meg måtte prøve likevel og nå er jeg nesten avhengig. :( Har spist det til dessert de fire siste dagene, nå er jeg spent på å se om det gjør at ting stopper opp.

ireile79 sa for siden:

Oj, det hørtes ille godt ut!!

liste seg skamfull inn i tråden

Nå har jeg en tilståelse å komme med. I dag spiste jeg sjokolade. Og ikke bare en, men to. En Hobby og et Gullbrød. Dagen begynte greit, jeg skulle jobbe sent skift på jobben men da jeg kom dit begynte jeg å føle meg svimmel. Dette ble bare verre utover kvelden, og etter hvert måtte jeg bare sette meg ned i en halvtimes tid. Da var jeg skikkelig kvalm. Jeg orket ikke tanken på mat, men jeg hadde spist to måltider tidligere på dagen. Det eneste jeg kunne tenke meg var sjokolade, så jeg tenkte at noe måtte jeg jo gjøre for jeg kunne ikke dra hjem heller. Så da ble det Gullbrød.

Faktisk så gikk kvalmen over, og jeg kviknet til sånn at jeg kunne fullføre arbeidsdagen. På hjemveien tok jeg altså en Hobby.

Så her sitter jeg da, skamfull og skuffet over at jeg spiste sjokolade i min 7. uke på kuren. Men det er min første ordentlige sprekk. Jeg var redd for at jeg skulle få vondt i magen, men det har jeg sluppet. Og jeg er ikke så svimmel lenger, så sukkeret hadde jo på en måte en positiv effekt. Men jeg håper ikke jeg er svimmel i morgen også, for jeg vil jo fortsette på kuren. Æsj altså!

:(

Anom sa for siden:

For lite drikke?

:klem:
Gjort er gjort og spist er spist !!!
Du har jo vært kjempeflink i 7 uker, så dette går nok bra. Litt sprekker innimellom må man kunne unne seg, så lenge man kommer tilbake i godt gjenge igjen etterpå :)

ireile79 sa for siden:

For å trøste deg så havnet jeg på Burger King igår og spiste en dobbel whopper bacon cheese med fullkornsbrød (eller 1/2 brødet) og jeg ble sååååå utrolig skuffet:eek:

For det smakte ikke godt i det hele tatt og jeg som hadde så store forhåpninger om den burger'n.... Så heretter kommer jeg ikke til å være misunnelig på de som trykker nedpå sånn dritt :D

Anom: nei jeg hadde ikke drukket lite, og jeg prøvde jo å få i meg litt ekstra da svimmelheten satte inn. Så det må ha vært noe annet som forårsaket det. I dag er jeg foreløpig helt fin, så jeg aner ikke hva som gikk av meg. :(

Gamlasnyeliv: Takk for oppmuntrende ord. :) Ja i dag er jeg tilbake til vanlig ketolysemat, gårsdagen er definitivt tilbakelagt. Det rare er at jeg hadde en ny "low" på vekta i dag morges, jeg trodde at kroppen ville reagere med å gå litt opp pga den uvante kosten den fikk i går. Jaja, inn i tickeren skal det uansett. :)

ireile79: Det var jo på en måte hell i uhell da, at maten ikke smakte godt. For da er det jo lettere å motstå en sånn fristelse en annen gang! ;) Da jeg var på ferie smakte jeg på noen få biter med pommes frites, og det smakte heller ikke særlig godt. Så da gikk det jo greit med det, hehe.

ireile79 sa for siden:

Deilig når man får bekreftelse på at usunn mat smaker usj.... :lol:

Ja, jeg kan ikke skjønne at jeg ikke har fattet det før! Det tok meg nesten 34 år å skjønne! :D

ireile79 sa for siden:

Ja, det tok meg 30 år... :lol:

Anom sa for siden:

Jeg smakte bittelitt på potetsalat da jeg var i Oslo forrige uke. Det var ikke vondt.

ireile79 sa for siden:

He he he.... nei, det kan jeg tenke meg smakte godt :)
Er nok litt annerledes med rein gatekjøkken søppel tror jeg.... :lol:

Skippy sa for siden:

Denne uka er det ned 200g, greit det:). Men jeg har mens igjen og da blir jeg :realmad:HORMONELL:realmad:, stakkars sambo. Han er nå grei og sier at jeg ikke er så ille, men jeg føler meg sånn for jeg er ikke vant fra før av at hormonene raser avgårde med meg. Litt bekymret fordi jeg skal på tur i helga og er litt prisgitt andres kokekunster. Tar med mat og ser om jeg klarer å styre unna skumle ting.

ireile79 sa for siden:

Hormonell?? Minner meg om et innslag på manshow ang det der... eneste som var morsomt med den serien. Jeg tenkte: "er det sånn menn ser på oss kvinner da??" he he he.

Anom sa for siden:

Ugg, mens her og. Sikkert derfor jeg måtte lage med Heistad gele i går og hive innpå.
Det var kommet en ny, med jordbærsmak. Ikke dum den. ;)

Åh Anom, du er halvveis du jo! Gratulerer med det. :)

Hos meg går det ikke særlig fort, men det går jo nedover sakte men sikkert. Jeg har funnet at det at junk ikke smaker godt er en sannhet med modifikasjoner. Altså, pommes frites og hamburger i brød smaker ikke godt. Men den siste uka har jeg kjøpt meg kebab (uten pita og pommes frites, men med alt annet som blir servert med) hele TRE ganger, og var spent på hva slags utslag det ville ha på vekta. I tillegg spiser jeg de tidligere nevnte bringebær med fløte nesten hver dag. I dag veide jeg meg, og jeg har gått ned 400g på seks dager! (Det er MYE til meg å være.) Kebabsjappa får nok flere besøk av meg, ja. Kanskje ikke spesielt sunt, men veldig godt når man blir lei av den "vanlige" ketolysematen.

Anom sa for siden:

Ja, halvegs. - 200g nå igjen s
Skal nok ned noe mer enn det jeg har på ticketen, men det får komme etterhvert. Jeg satte 78 kg (-15 kg) som mål, iallefall nå i første omgang.

Uff, jeg har vært gjennom så mange prøvelser i dag. :( Jeg var på varemesse med jobben, og der fikk vi lunsj. Baguetter og smørbrød. Jeg kunne jo ikke tillate meg noe av dette, men heldigvis kom noen med et brett med wraps med spekeskinke og salat i. Jeg spiste innholdet, men la igjen mesteparten av wrap'en. Det var temmelig flaut!

På slutten av dagen fikk vi utdelt en ryggsekk, og kunne fylle denne med gratis vareprøver. Omtrent halvparten prøvene var godteri, og det var nærmest ubegrenset tilgang på Twix, Bounty, Snickers, Stratos, Troika og Gullbrød. (MMmm.....marsipan..finnes ikke noe bedre) Jeg var i siste gruppe, og de som ga ut prøvene ville kvitte seg med resten for de andre gruppene hadde visst vært beskjedne. Dette ville jo vært rene himmelen for meg før, masse gratis sjokkis, men nå var det nesten helvete. Men jeg tok ei pakke Läkerol og spiste et par pastiller. Det ble jo en del sjokolade nedi sekken, så noe fikk samboeren min (som ga opp ketolysekuren etter 3 dager) og resten ba jeg ham gjemme, og gi til meg på bursdagen min. Om en måned.

Veldig, veldig fint med noen som kan gjemme godteri for meg! Men nå skal jeg jammen ta meg en "betta" med hvit, sukkerfri sjokolade! For det er jo lov, sånn av og til. :o:o

Anom sa for siden:

Oj, skumle saker sånne greier.
Kan jo ta en "hvit en" innimellom, og si en er allergisk eller noe. ;)

Anom sa for siden:

Jeg skeia ut i går. Gullrekka på NRK, og det ble to AAaa LITE på kvelden. Likevel ned 300g.
Skal bli spennende å se om det merkes i morra, eller til mandagen.

Jeg gikk jo også ned den gangen jeg skeia ut med sjokolade, så det virker nesten som om en liten uskeielse en sjelden gang er helt greit. ;)

Du raser jo nesten ned om dagen! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.