Hei :) Da er det på`an igjen etter en del måneder og kg tilbake... :o Noen andre som starter i dag? Litt kjekt å ha "følge" :)
Tabben sist gang tror jeg var at jeg ikke hadde noe plan etter kuren, og det skal jeg ha denne gang!
Skal ned 15 kg (helst til juli....)
Gruer meg til de to-tre første ukene da jeg var veldig preget av å skifte kosthold sist gang. Slapp, svak, trett osv. Men jeg vet jo at dette er forbigående plager og at jeg etterpå vil bugne av energi og livslyst/glede :D Jeg ble helt hyper sist og kunne vaske huset tre ganger på rad om så hadde vært nødvendig, pluss et jevnt og godt humør, ikke mens-smerter eller premenstruell i det hele tatt +++ sukk
Jeg er med.
Jeg vil også ned 15 kg .. helst innen juli!
Skal faktisk av sted for å kjøpe boken nå... jeg får nok ikke begynt i dag. MEN I MORGEN BRAKER DET LØS!
Og jeg trenger også litt motivasjonshjelp!
Heia:)
Jeg starter også i dag på ketolyse og skal ned 15 kg til 20 juni, om det lar seg gjøre!:P Skal prøve alt jeg kan og motivasjonen er på topp. Mulig 15 kg er litt for mye å forlange, men det er jo greit å ha et mål.
Gleder meg til å komme skikkelig igang og å få masse energi.
Så flott at noen andre også starter i dag! Fint å kunne ha en følgesvenn å dele råd og motivasjon med:) Hehe..
Bare et lite spørsmål: trener du mens du går på ketolysekuren?
Jeg starter pånytt idag ja :) Skal helst ned 15 kg til, men har satt meg som mål å nå 10 kg til juli :) begynner somsagt idag, men boken kommer nok senere for den er akkurat bestilt. håper jeg får det til
Weehee! Så gøy at vi er flere :D Dette skal vi klare!!! Og litt artig at vi alle ligger på ca. likt antall kg og til samme tid... hehe ;)
Soutbeachfølger: Jeg trener ikke foreløpig. Men har nettopp begynt på Bailine som jo er en slags treningsform bare med elektroder. Jeg gikk på samme behandling for flere år siden og gikk ned mange cm på de vanskelige plassene (mage, lovehandles, innside/utside av lår). Og så skal jeg begynne på Pilates i tillegg.
Jeg begynte som sagt i dag og dagen har vært grei. Litt sulten, men skal hive innpå litt nøtter nå snart og drikke en del vann (der har jeg en utfordring!). I morgen skal jeg kjøpe MTC-olje og stix :cool:
Mannen min begynner også i morgen. Sist gang hadde vi litt problemer etter ca. 10 uker (da vi hadde gått ned 12 kg) fordi vi spiste den samme maten om og om igjen. Vi gikk rett og slett litt matlei. Denne gang skal vi prøve ut litt flere oppskrifter her på forumet og prøve å variere litt mer. Håper det hjelper slik at vi ikke går like lei denne gang!
SKAL IKKE GÅ LEI!!!! Har to yndlingsbukser (blant annet) som ikke akkurat er noe nice syn nå. Jeg må tvinge meg oppi dem og ser bare ut som ei dårlig stappa pølse. SÅ NÅ ER DET SLUTT!!!! :rolleyes:
hei hei!
eg har nettopp begynt på ketolyse, og synes det er veldig mye å sette seg inn i! har som mål å gå ned 15 kg til juli. vet ikke om dette er realistisk, men er verdt et forsøk:) kjekt å se at her er flere "med meg". det trenger jeg! jeg begynte på onsdag og har gått ned 1,5 kg. typen min har på samme tid gått ned 4,5 kg. jeg rekner med det kommer av at jeg har problemer med å få i meg nok fett! hadde aldri trodd det skulle bli et problem:)
viss dere har noen godt tip/råd å komme meg som kan hjelpe meg nå i startfasen så hadde jeg satt stor pris på det!
jeg slenger meg med her. begynner også i morgen:) har stekt opp biffstrimler og gr.saker nå som jeg skal ha med som niste til i morgen på jobb:) 15 kg til sommeren hadde vært drømmen, men kanskje for mye å håpe på?? el ikke? skal ned ihvertfall 15 kg totalt, men drømmen hadde vært å gått ned 25 kg, da veier jeg 60 som skal passe min høyde på 1.66.
sliter stort med motivasjonen....dvs jeg er veldig motivert til å komme inn i gamle gode klærne mine og ikke minst bunaden til 17 mai, men heller lite motivert til å spise ketolysematen som jeg har spist meg lei på.... men det er verdt det og kuren er supereffektiv, så denne gangen me jeg bare gjøre det riktig når målet er nådd!...
Jeg startet i dag m å bake brød som smakte helt forferdelig :confused: men d såg veldig fint ut :p. Tror jeg trenger litt back-up her sammen m dere, vil gjerne ta av 15 kg til juli oxo :Dså d er vel bare å hive seg i gang. Denne MTC - oljen....kan denne taes når jeg har problemer med å spise bare fett? Å ta den istedenfor? Lykke til alle sammen, dette går fint ;).
Hvilket brød var du du bakte som smakte så fælt?
Dette brødet er utrolig godt og saftig, prøv det, det har hjulpet meg veldig når jeg ikke vet hva jeg skal spise eller har tid til og lage mat.
8 egg
1 boks creme fraiche eller kesam
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
120 g kruskakli 6 dl
100 g sesamfrø 1,5 dl
90 g solsikkekjerner 1,5 dl
6 ss olje
Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og olje,
tilsett det tørre. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha deigen i en bakepapirkledd brødform å la brødet steke på 180 g i 55 min.. Nederste rille..
Oppbevares i kjøleskap eller skjæres i skiver og fryses (ha mellomleggspapir mellom hver skive, da er de lettere å få fra hverandre).
Dette brødet er utrolig saftig og holder i kjøleskapet i over en uke:D
[size=3][/size]
Lykke til:p[/LEFT]
Startet også den 20. april og skal gå ned til 75 kg hadde jeg håpet. Bestilte ferdige retter fra spisdegslank.no men de leverer ikke her jeg bor, så da ble det et egenkreert opplegg. Også bestilte jeg noen varer fra postordremenyen deres.
Hvis jeg sørger for ingrediensene i måltider har en karbohydratmengde på under 4 g pr. 100 g, og at et måltid ikke overstiger 20 g må det vel bli bra?
Det jeg lurer mest på er mengden i hvert måltid, er det "lov" å spise seg mett?
Så flott at det er flere som begynner nå:D. Minus 15 kilo er også målet mitt. Etter et mislykket forsøk på å slutte å røyke...:o har jeg lagt på meg 10 kilo ( og var noe overvektig fra før). Skal prøve igjen til høsten - men vil gjerne ned i vekt først. Har en teori om at hvis jeg er godt igang med nytt kosthold, vil jeg ikke legge på meg så mye neste gang (eller enda bedre - ikke legge på meg i det hele tatt).
Har ikke helt bestemt meg for hvilket lavkarbo kosthold jeg skal velge. Har prøvd meg frem litt på egen hånd, men det er ikke så lett. Har prøvd utallige slankekurer tidligere, men var sulten hele tida:(.
Har lest om de forskjellige lavkarbo kostholdene, men er fortsatt usikker - og litt forvirret:confused:. Er det noen som vet om det finnes kurs (helst nettbasert) - evt bøker jeg kan velge?
Jeg har prøvd nå lignende som dette med ketolysekur (ikke det at jeg vet alt om hva det innebærer, annet enn produkter med omentrent o g karbo) for noen år siden etter en fødsel. Det var da veldig inspirert av Fedon. Jeg gikk da ned over 15 kg og de kom ikke tilbake, så jeg har troen på denne typen diett. Så lenge man holder seg unna karbohydrater så går man jo ned virker det som. Så ellers at spisdegslank.no annonserte om kurs og bøker.
Jeg er i alle fall spent på om det blir resultater denne gangen også, er jo masse god mat man kan spise så da skulle det jo ikke være så ille å gjennomføre:)
Kan jeg spørre om dette brødet minner om vanlig (dvs. karbo ;)) brød? Jeg brekker meg av soyasmak, men ser at dette ikke inneholder noe slikt håper Og er det store korn i brødet? (kremt....)
Konsistensen er som et helt vanlig brød. Jeg syns det smaker som et veldig grovt brød egentlig, vanskelig å forklare smaken. Syns ihvertfall at det smaker godt og er veldig saftig:p. Du bør prøve det om du er usikker, kan jo hende du liker det. Ikke smak på skiven uten pålegg. Ha på godt med smør og masse godt pålegg, gräddost for eksempel er veldig godt på dette brødet.
Det er jo som du ser av oppskriften endel frø, bla solsikkefrø, og de er jo ganske store. Personlig liker jeg at det er litt tyggemotstand, men om du sliter med frøene kan du jo prøve å male de, det går sikkert an vil jeg tro.
Lykke til, håper det faller i smak. Å ha muligheten til a spise litt brød innimellom forenkler kuren betraktelig syns jeg. Du slipper å planlegge/lage alle måltidene, du kan bare ta med en skive som i gamledager:D.
Gi gjerne en tilbakemelding om hva du syns dersom du lager brødet, og om det gikk greit og male opp føene (dersom du gjør det). Alltids kjekt for andre og vite:p
idag har eg prøvd frokost pannekaker (fann oppskrift her inne en plass).smakte nyyydeli! men det var 6 g karbo i heile røra, men eg blei mett før eg greidde å spise opp alt. den e mykje protein og fett i, så rekner med det er en god start på dagen. om dere har problem med å finne oppskriften kan eg legge den ut her:) bare å sei ifra:)
hadde og hjemmelaget tacokrydder på kjøttdeig igår, og d va heilt fantastisk godt! kjør på med salat og ost, så savna du ikkje lefser/pita/skjell o.l.
her er mykje å velge i, må bare prøve seg fram:)
Lurer på om det kan være den pannekaka jeg lagde forrige gang... men den ble totalt mislykka :rolleyes:
Vil gjerne se hvilken du har lagd.
Jeg har nettopp spist tomatsuppen (ziggys?) og du hjelpe så godt!! Den ble rimelig sterk for jeg mista litt mye chillikrydder oppi ups så da jeg spiste rant både tårer og snue. Men jeg liker sterk mat så det gjør ikke noe :D
3 egg
1 dl cottage cheese
2 ss rapsolje
1 ss store havregryn
1 ts kanel
10 dråper vaniljeessens
1-2 ss splenda
litt salt
mix alt sammen og stek på begge sider.
den satt seg lett fast i panna så pass på å ha godt me smør på panna!
eg hadde ikkje vaniljeessens så tok 5 dråper med mandelessens istedenfor, og d smakte nyydeli! 2 ss me splenda va litt i meste laget for meg, men det er nå opp til hver enkelt..
Hei og takk foroppskrift:) Jeg bakte ett med dette makemelet fra Ketolyse....gjerne d som varlitt usmak:( Prøvde d m speilegg og ost i dag tidlig og da var d ik så værst:) Men din oppskrift er den neste:))
hei bene75!
eg har enda ikkje fått bakemix i posten, men der er på vei! litt spent på ka eg kan lage med det og om der er en bismak.. men det er nå bare til å prøve seg fram når d kommer:) håper du liker denne oppskriften bedre då! eg har no vært å kjøpt vaniljeessens så det ska eg prøve imorra:)
Hei!!
Jeg skal prøve meg for første gang på ketolyse kuren, etter min søsters store suksess med det.
Jeg har akkurat gått ned ca 8 kg på Grete Roede, men har nå stått bom stille en stund, og jeg slik som alle andre vil gjerne bli bikiniklar i år:rolleyes:
Så jeg gir denne et forsøk.
Jeg vil også ned minimum 15 kg til sommeren, alt etter det er bare en kjempe bonus;) Men det er lov å håpe! Foreløpig en evig opptimist!
Jeg fikk utslag på stixen nå i kveld -da er jeg skikkelig i gang juhu!! :D
Mistenkte det litt tidligere i kveld for da begynte jeg plutselig å svette som en gris... og nå har jeg i tillegg fått hodeverk.... men gjør det noe når man svir fett??! Neheida :cool:
flott sense!!! høres bra ut!
eg har enda ikkje fått stix. bestilte på fredag så rekner med å få om få dager, og er kjempespent på å sjå om eg e i ketose!
Jeg har hatt ett opphold siden november 08.
Da hadde jeg gått på kuren i 3 mnd, og gått ned 11 kilo.
Siden den tid har jeg gått opp 2 kg.
Jeg nådde ikke målet mitt sist, mye pga at jeg ikke orket stelle istand mat lenger, og spiste meg lei av det som var..
Men nå hiver jeg meg på igjen!
Satser på 15 kilo innen slutten av Juni! Tror det blir en del trening på meg også! :)
Starter imorgen!
Bakte proteinbrødet i går, var kjempegodt og saftig med god tyggemotstand. Bra at det finnes brødmat man kan spise.
Var på apoteket å kjøpte keto-stix som jeg prøvde i går kveld, tror det lå veldig på grensen til rosa, klarte ikke å avgjøre om det var rosa. Men jeg hadde acetonånde i går, det må jo være et godt tegn:rolleyes:
Monicah: Du er nok garantert i ketose etter såpass mange dager -venter spent ;)
JuneM: Så kjekt at det kommer flere til! Vi er mange her som skal gå ned ca. 15 kg til sommeren og det SKAL vi klare!! Jeg gikk også på ketolyse sommeren 08, men gikk dessverre lei. Tok av 10 kg på 12 uker og alle er dessverre kommet på igjen..... :o :rolleyes: Men jeg hadde den gang ikke noe plan etter kuren, som viste seg å være en stor tabbe. Har tro på at denne gang skal jeg ikke i den fella igjen.
Birk: Jeg hadde også svak rosa i går, eller der det sto "spor", men det var absolutt ikke helt beige farge som står på negativ. Og sist gang jeg gikk på kuren så mener jeg at man den gang sa at det ikke betyr noe hvor sterk eller svak fargen er, ketose er ketose. Det kommer litt an på hvor flink man er til å drikke og litt sån. Er man flink blir jo urinen mye mer utvannet.
Kunne ikke dy meg og måtte derfor veie meg idag.... :o
Ned 1,2 kg på to dager! Vet jo at det er væske, men likevel... det motiverer jo ihvertfall litt. Sist gang gikk jeg ned 3,5 kg første uken, og så en uke ganske lite, men så var det jevnt og trutt utover det igjen.
Sense: Jeg hadde ikke stort til plan etter kuren jeg heller, men jeg hadde ikke like lyst på godteri etterpå. Og jeg tror magesekken hadde forminsket seg litt, for jeg spiste mye mindre enn før også.. Så det har vært lett å holde vekta :)
Men jeg lurer på noen ting ang ketolysekuren:
-Spiser dere minst 4 egg om dagen? Har hørt at man skal det?
-Bruker dere mye krydder? Og hva kan man evt. IKKE bruke?
-Burde man vente noen uker før man spiser ketobrødet?
-Hva av alkohol burde jeg holde meg til? Sist gang gikk det i hvitvin og sånn LITEøl.. Men jeg er russ, så tar gjerne imot noen forslag!
hei hei:)
eg er i ketose!!! fikk stix i posten idag og har vært kjempespent så no har eg nettopp vært å sjekka, og d e rosa! jammen betryggende å få bevis på d. eg kjenner jo ikkje noen plass på kroppen at eg er i ketose, så det var godt at dei stixa endeli kom:)
sense: sjøl om d e væske, så er det en god motivasjon også!
I dag kjøpte jeg ketolyse produkter. Bakemiks og soyaprotein. Har også bestilt boka. I tillegg har jeg kjøpt noen Atkins barer. Er det noen som vet om det er greit å spise på ketolyse kuren?
Det er gøy at så mange starter på samme tid. Da kan vi "backe" hverandre opp:). Nå vil jeg prøve vaffeloppskriften på bakemiksboksen. Spent på hvordan de blir:).
Jeg har ikke hørt den "regelen" om 4 egg.... hmmm... kanskje noen andre kan svare på dette? :confused:
Jeg bruker en del krydder fordi jeg elsker krydder! Har ikke hørt at det er noen krydder en ikke skal spise. Men rent salt kan jo binde litt væske i kroppen, så det er kanskje ikke så lurt å spise veldig saltholdt mat sån rett før veiedag. Men som sagt det er jo kun væske, ikke noe farlig ;) Jeg elsker ostechipsene med diverse krydder på! Nesten fast kveldskos her... hehe
Det med brødet lurer jeg også på....
Ang. alkohol så går det fint å drikke sprit bare man blander med sukkerfri brus e.l. Trodde også rødvin går greit, men tørr(?) jeg har ikke så mye greie på vin, men har hørt noe om at den må være tørr, uten at jeg vet hva det betyr. Men når man drikker alkohol så setter man ketosen litt på "hold" en stund, for kroppen vil hele tiden foretrekke å forbrenne det som er enklest for den -og både alkohol og raske karbohydrater kommer inn under dette. Så kroppen vil altså forbrenne alkohol helt til alkoholen er utav kropppen før den tar fatt på fettet igjen. Sån sett kan man risikere litt treig vektnedgang hvis man drikker ofte og mye alkohol.
Arrester meg gjerne om jeg opplyser feil nå alså... ;)
Det finnes ei knall god (og jeg mener KNALL god) vaffeloppskrift her inne også :) En gang da vi laget både ketolysevafler og vanlige til et selskap vi hadde, så var det ketolysevaflene som forsvant ;)
Prøver å begynne igjen i dag..:S
Ikke sikker på om jeg skal begynne forsiktig eller rett på, lever ganske lavkarbo til vanlig, så jeg veit ikke.. Vinglepetter som sagt:p
jeg har hørt at man skal kjøre ren ketolyse i begynnelsen, dvs kun kjøtt fett og gr.saker....også går det an å prøve seg frem med brød, sukkererstatning, atkins barer osv etterhvert. alle reagerer vel ulikt, men jeg har opplevd at vekta mi stagnerer helt når jeg bruker atkinsbarer. men jeg går da ihvertfall ikke opp, så de er grei å ha i veska hvis jeg skal bort og ikke vet om det er mat tilgjengelig. samme med brød, men har uansett ikke funnet noe jeg liker ennå, så får heller klare meg uten.
så bra at det er så mange her med ca samme målsetning da. da kan vi stå litt sammen til sommeren også, når selve kuren er over. problemet mitt hver gang har vært etter kuren, har spist nok karbo for 3 mnd på en uke jo. tror ikke magesekken min har noen begrensninger i det hele tatt,,,,sukk....
hadde vært fint om dere kanskje la inn litt hva dere spiste og sånn, er jo kjempefint med ideer??
i dag spiste jeg kylligfilet med brokkoliblanding og masse smør til frokost/lunsj og maula koteletter til middag. hadde ikke noe lavkarbomat tilgjengelig på kvelden for da var jeg på besøk, så de er det jeg har spist i dag. også masse vann da:)
Prøvde i stedet en oppskrift jeg fant her. Det var mye smør i den (100g) og selv om jeg er glad i smør, så ble det for mye. Regnet ut at jeg hadde fått for lite fett i dag og tenkte at vafler med smør var løsningen, men det var det ikke.
Strever med å få i meg nok fett. Hadde ikke trodd at det ville bli et problem:), men det er det. Noen gode tips:spisesnak? Er faktisk ikke helt sikker på hvor mye fett en skal ha. Noen som vet?
eg og sliter med å få i meg nok fett. eg har begynt å lage omlett/eggerøre o.l. med fløte i. alt som er av vann og melk bytter eg ut med fløte. så har eg i kanel i omtrent alt eg laga med egg for å ikkje gå lei eggesmaken. så spiser eg 50 g med nøtter for dag, då får eg i meg 30 g fett og bare 5 karber. og idag skal eg lage fløtestuing med sopp og stekt bacon i, det er nyydeli å ha vedsiden av grønnsakene:)
håper andre har gode tips:=)
eg finner forresten ikke johannesbrødkjernemel noen plass! har en butikk her eg bur som kan ta inn, men det skulle vist en del til. ikkje så lett å få tak i hørtes det ut som. veit dere om en nettside eg kan skaffe det fra?
Hei hei!
Jeg startet nå den 21.april, i håp om å bli kvitt de siste 15 kg;)
Jeg har siden januar gått ned 8 kg på grete roede kurs, men har den siste tiden stått helt stille, og utålmodig som jeg er, har jeg nå gått over til ketolyse etter å sett min søsters store suksess med den kuren!
Så får en bare krysse fingrene og håpe at bikini sesongen blir bra. Dette skal jeg klare:D Motivasjonen er på topp!!!!
lykke til alle sammen :):) J
jeg begynte får 7 dager siden, har tatt av meg 1,8 kilo :) Ikke så mye, men guuud det er stor motivasjon til å forsette :)
Her inne er det mange supre oppskrifter å alt, å det hjelper. Er første gang jeg har godt på en kur, som jeg liker! Eller kan jo ikke kalle det kur, det er jo en livstilsendring! Ketolyse er bare topp!
Hei:).
Så flott å se at det fantes et sted med masse mennesker som startet samme dag som meg på samme kuren:). Håper jeg kan få ta del her inne. Startet også på mandag den 20. Skal ned 10-15 kg. Vet ikke helt hva jeg kan forvente meg, men håper å klare det til juli.
Enig:D. Det er så deilig å kunne slanke seg uten å være sulten og "sugen" på noe søtt hele tiden. Skal veie meg i morra, så jeg er virkelig spent på resultatet. Har så vanskelig for å tro at jeg har gått ned noe, siden jeg kan spise meg god og mett. Brukte ketostix i går og jeg er i ketose:)
PS. Glemte å si gratulerer:). 1,8 kg er mye synes jeg. Hvis du fortsetter sånn, har du tatt av 9 kg innen utgangen av mai. Håper jeg har like godt resultat:).
Lurer litt på om det er noen som har fått vondt i nyrene??? Håper dette er midlertidig og går over pga. det er mye som skal renses. NOen som kjenner til dette?
Jeg starta også den 20. og allerede den samme kvelden var jeg i ketose. Jeg turte ikke gå på vekta før den 23, og har dermed bestemt meg for å bruke onsdagene som veiedag. Gleder meg til onsdagen som kommer, og til å se om jeg har gått ned noe:D
Dette er andre gang jeg går på kuren, og hadde stor suksess sist. Så jeg har boka, og følger kuren til punkt og prikke:D
Da er det ut å finne joh.mel. De vaflene må prøves, nå er det jo helg også:D
Klarer ikke å dy meg med vekta og sjekker hver dag, er kanskje dumt siden det varierer litt opp og ned. Det har vært nesten 1 kg hver dag siden jeg startet for fire dager siden, men det er vel mest bare vann og nå i dag har det stabilisert seg ser det ut for.
Noen som har erfaring med å bestille fra spisdegslank.no? Bestilte for en uke siden og er vel litt utålmodig med å få pakken.
Hvordan ordner man det så den diet-tickern er med på meldingen alltid?
Ellers synes jeg vi er blitt en bra gjeng som står på sammen, er veldig motiverende med så mange frender:p
Skulle vel si hva vi spiser så her er litt av menyen:
Spiste baconsvor som mellommåltid i går, var omentrent o karb.
middag i går besto av grillet kylling, cottage chese og bladsalat (var så mett lenge etterpå så det ble ikke kveldsmat).
Til frokost ble det to proteinskiver med smør, reker, sitron og fiskekrydder... saftig og smakfult:)
1 liter vann (evt. bytt ut noe av vannet med fløte)
4 terninger kyllinbuljong
2 ss paprika pulver
2 ss karry pulver
a suppen trekke i 10 min.
4 kyllinfileter
1 boks creme fraishe
Kok opp vann og krydder, ha i grønnsakene. Kok opp. Ha i kylling og CF. Kok opp. La suppen trekke i 10 min.
Jeg hadde fløte oppi i tillegg til vannet, men da ble den ganske tyn (men likevel god!) Neste gang tror jeg at jeg bytter ut noe av vannet med fløte.
De som kan spise litt mer karbs kan ha i litt mais også.
Suppen var like god oppvarmet dagen etter at den ble laget også :)
Da slenger jeg meg på her. Skal ned 20 til sammen jeg da, men har del mål på 10 i første omgang. Greit å ha noen å "gå sammen med" dele erfaringer, og kg nedgang. :-)
sense!
kjempebra med -1.9 kg allerede! den suppa di trur eg eg må smake på... men idag har eg hatt pizza. laga pizzabunnen me oppskrift fra bakemixen.. smakte litt egg, men gikk bra:)
mossa: hei og velkommen:) korti du begynner og har du gått på ketolyse før?
Takk og takk, :)
keto er en helt ny oppdagelse for meg. venter på boka, men har skjønt prinsippet og startet den 22.04. Gått ned en kg jeg. Måtte test veie meg i dag :D det funker så langt, men 15 karbo er svæææær lite! Men dette skal jeg klare nå. Bakte de nøtte mufinsene, modifiserte de litt, det duger som brød for meg! Og jeg kan helt klart leve på kjøtt, fisk og grønsaker!!! tror jeg........:o Er i alle fall mett av denne maten til motsettning fra tidligere da jeg har dytta innpå salater og satt emd en dump tomehtsfølelse i magen! Dette blir spennende!!!
eg og er veldig spent! har ikkje gått på noen kur før. .fikk boka idag og har lest mykje. men har allerede lest det meste her på forumet føler eg. der sto ikkje noe nytt føler eg. men føler meg betrygget over å ha lest den! absolutt! allerede 1 kg er bra:)
15 karbo er veldig veldig lite! eg er veldig kresen når det kommer til grønnsaker og salat så er litt ensidig mat her i huset føler eg.
Som tidligere nevnt i denne tråden starta jeg jo på ketolyse den 20 april, men veide meg ikke før onsdagen. Jeg har egentlig vært bestemt på å ikke veie meg utenom onsdagene, men idag måååtte jeg bare:utenutryk
Vekta viste ihvertfall 1 kilo mindre, og det var MED klær:D
Hei alle sammen,
jeg slenger meg på her jeg og. Det er litt ensomt å "luske i gangene" uten å taste så mye. Jeg har aldri vært borti ketolyse før jeg hørte at søstra til en kollega hadde gått ned 48 kg. Så nysgjerrigheten ble veldig stor. Sjekket litt rundt her på forumet og fant ut at jeg måtte til Hillevåg for å kjøpe bok mm. I dag startet jeg! Jeg har bakt brød og spist godt. Kjenner litt hodepine. Håper det går over. Har drukket 3 liter vann og da...
Jeg har 40 kg som jeg ønsker dit peppern gror. Disse kg kom på etter å ha vært gravid mange år etterhverandre. Fikk barn i 04, 05, 06 og 07.
Boken har jeg lest men er jo litt usikker på om jeg gjør ting riktig da :-) Jeg er virkelig imponert over vekttapene deres på så kort tid.
Hei og velkommen til dere nye! Så gøy at vi blir flere! Dette er i grunnen en vidunderkur... ihvertfall for meg. Luksus å kunne spise seg god og mett og av og til vel så det med kjempe god samvittighet. Og alle de tilleggsgevinstene, med økt energi, slutt på magevondt, hodeverk, allergier og u name it. Ja der er få karboer, men til gjengjeld så er det en veldig smakfull type mat vi kan spise med gode ingredienser. Fløte og ekte smør og diverse slik mat er jo med på å fremheve smaken som bare det :D
Og selvfølgelig det effektive vekttapet de fleste opplever å få!! :)
Gleder meg til å se ansiktet på folk når jeg sitter å glefser innpå med den fete gode maten og sitter der syltynn... hihi :D
jeg er 27 år fra molde:) nå begynner vi å bli en stor gjeng på denne tråden, og det er kjempebra! det er mye enklere å stå løpet ut når vi er så mange:)
Hei
Jeg kommer fra Sandnes og ønsker å hive meg på denne "karusellen" sammen med dere. Jeg begynnte på denne kuren i februar og tok av 7 kilo :stortsmilfrem til den 1 april Da reiste jeg 14 dager på ferie til USA og kom på "matkjøret". Jobber nå med å hente meg inn igjen.
Hei!
Jeg kjenner ikke til hvordan Atkins barene fungerer, men jeg har kjøpt en annen type bar som er sinnsyk god og som finnes i mange smaker. Merket heter Cavalier, og finnes i ren melkesjokolade, og melkesjokolade med noe som smaker som nougat inni, mørk sjokolade med mokka osv... Og de er bare helt råååååå gode. En bar er 42gr, og inneholder mellom 3 og 5 karb, kommer ann på hvilken smak en velger. Jeg kjøpte de på "Life" helsekost butikken. Anbefales på det sterkeste;)
Hvis du trykker på noen andre sin ticker (f.eks. min) så kommer du til en slik "tickery factory", og der velger du "create your own ticker".
Veldig enkelt:) Hvis du ikke får det til så bare spør en gang til så kan jeg gå litt mer i detalj!!
Åååååå!!! de er svingode!!! For de som er fra Stavanger/Sandnes området så selger de dette merket på Dropsen også -gjett om jeg skal ut å handle der i morgen :p
Begynner i morgen - og hvor mange ganger jeg har sagt akkurat det orker jeg ikke tenke på.
Det vanskeligste i starten er frokosten. Jeg er sulten som en ulv når jeg står opp, og sånn har det alltid vært. Og med to barn som skal ha ordentlig frokost med grovbrødskiver, melk og det som hører til så er det så fort at jeg spiser det samme og så tenker jeg "jaja, nå har jeg spist for mange karbohydrater allerede, så jeg får begynne i morgen heller" og så skjer akkurat det samme dagen etter.
Jeg håper at jeg vil finne nok motivasjon her inne til å komme igang. Nå er det vår og varmt ute, og jeg går rundt og gjemmer meg i fleecejakke og regnjakke. Det må det bli slutt på.
Jeg og sliter med akkurat den... Men jeg har erfart at hvis jeg har noe klart i kjøleskapet f.eks en suppe, middagsrester fra i går e.l som er veldig raskt å bare varme opp, så er sjansen mye mindre for at jeg går på disse blemmene.
Dette klarer du!! Heng frem et klesplagg du vil inn i, et bilde av deg selv der du var fornøyd med kroppen evt. et bilde av en person du syns er fin, tenk på sommer og sol... kanskje en lekker sommerkjole, bikini... disse tingene motiverer ihvertfall meg. I tillegg til å skynde meg inn her og "henge" når jeg møter fristelser som for det meste skjer på morgen og kveld... ;)
Jeg finner også motivasjon i å belønne meg selv ved visse tidspunkt. F.eks hver 5 kg, hver 10 kg osv. Da unner jeg meg en liten shoppingtur, noe nytt til huset, litt massasje el annen behandling.
Frokost gjennomfört - egg og bacon. Og jeg har spist noen mandler.
Nä skal vi straks forlate huset og dersom jeg ikke tar med meg penger sä er jo problemet löst - da kan jeg ikke kjöpe verken is eller godterier. Lurt, sant?
Hei alle:)
Jeg fant ut at brødet mitt duger godt under egg og bacon:)skal prøve å bake d andre når dette er tomt:) Ellers var jeg gått ned 1 kg på tre dager og d er vel supert:)og i ketose er jeg:))))) i dag skal jeg utpå litt alkohol så d blir ingen veing før neste lørdag, men d går bra:)) Ha en bjuuuudi helg alle sammen og håper vi greier dette:)))
Her var frokosten også egg og bacon. Skal starte på lunsjen nå. Kyllingsalat :-)
Jeg har vært ute og handlet nå. Gutta fikk masse godteri mens jeg selv hadde ikke lyst på! Det skjer jo aldri! Pengeboka har det nok best hjemme egentlig. Spent på fortsettelsen
Jeg fikk veldig vondt i nyrene for to dager siden, og det sitter ennå. Så jeg var kjemperedd for at jeg ikke kunne fortsette. Men var hos legen i går og fikk beskjed om at jeg skulle bare fortsette. Håper det gir slipp snart. For dette VIL jeg fortsette på. Det funker dette her :).
Jeg gikk på vekta i går og den viste 2,3 kg mindre. :D:D:D. Er sååååååå kjempeglad. Trallallallalaaaaaaaaaaa :)
Tusen takk :D. Jeg begynte på mandag så det er jo helt klart mye vann som har gått ut, men ned er ned :).
Legen sa at det kunne være tungt for nyrene med kostholdsendring så total som min. Fra lite fett til masse fett osv.. Men han trodde ikke det var skadelig. Tok endel blodprøver for å sjekke masse og for å være sikker. Men som sagt. Jeg fikk fortsette så jeg håper dette går bra :).
nå har jeg ihvertfall testa ut og funnet ut at jeg er en av de som bør holde seg laaangt unna pepsi max... drakk ett stort glass til middagen i dag og ble bitt av ett akutt søtsug!!! måtte hive i meg litt sukkerfri sjokolade for å klare å holde meg unna den kalde kvikk lunsjen til sambo som ligger i kjøleskapet!... så nå har jeg faktisk hatt meg på en alrdi så liten joggetur for å komme unna snopet, og nå er søtsuget allerede vekk, puh.... men tror jeg skal holde meg til vann heretter ja... hvordan går det med dere andre? nå har vi snart kommet oss igjennom den første uken, hehe.... jeg skal vente så lenge jeg klarer med å veie meg den her gangen, blir så fort skuffa når jeg ikke ser resultat, også har jeg så lett for å gi opp at jeg tør ikke.... skal veie meg i juli jeg, og se om målet er nådd, hehe.... synes allerede jobbuksa virker mindre trang, men kan godt være psykisk, hehe
kordan det går.. jo, eg har nettopp komt heim fra bursdagsselskap og der var yndlingskaka mi! deili gulrotkake... mmm:) men eg greidde å motstå:) ska i selskap igjen imorgen så då blir eg utsatt for nok en fristelse for der skal være heimelaga fyrstekake og verdens beste sjokoladekake! og eg må sitte pent å sjå på dei andre som koser seg.. tøff helg må eg sei.. men eg har klart meg fint så langt:)
hadde ostekarbis til middag idag, og det var faktisk veldig godt sammen med grønnsaker:) til å anbefale, bare å søke på "gerd`s ostekarbis":) håper det går bra med alle andre og, eg føler ihvertfall at helga er verst!
Gratla med flotte resultater dere som har gått ned! Torkil har selv sagt at kg er kg uansett om det er vann eller ei, så det er ikke "bare" ;) (sitat fra forrige gang jeg gikk på kuren)
Og tenk snart er vi ferdige med første uka. Jeg syns alltid den første og til dels andre uka er vanskligst siden det ikke har gått så veldig lang tid... etterhvert så "gidder" man liksom ikke sprekke fordi man har holdt på så lenge, så det blir liksom en slags ekstra motivasjon... hehe :)
Nå skal jeg snart goffle deilie ostelasagne... mmm... litt sen middag i dag ja.
Ha en god kveld!
Ps... Monicah... du er superflink som klarer å stå i mot så mange fristelser!! Stå på! Forrige gang jeg gikk på kuren pleide jeg å ta med meg noe ketolysevennlig digg når jeg skulle i selskaper og slikt. F.eks noen vafler eller noe annet godt. Det funker veldig bra for meg.
eg syns det er greit å sitte å tenke at eg "slipper" å spise disse kakene.. tenke på kor mykje det kan ødelegge for kuren min... det er på en måte ikkje verdt det:) men eg skal ikkje nekte for at eg har grådig lyst å smake:)
Sitter her med drit dårlig samvittighet etter all den fete maten jeg har tyllet i meg. fløtesaus og smør på brødet ( lav karbo) Kan noen forsikre meg om at dette virkelig er riktig:confused: Har spist bare 15,6 karbo i dag da. Synes det går greit å telle og holde seg unna de, meeeeen alt det fettet jeg må venne meg til å spise:eek:
Venter på pakka mi med sticks,tyvstarta kuren før boka kommer, so om jeg er i gang med fettforbrenninga vat jeg ikke enda.:o
Var så dum å gå på vekta etter en fet middag, for å se om det hadde trilla av noe :w00t: Noop, tvert i mot!!!
hehe:) et godt tips er å alltid vege seg om morgenen før du har spist frokost, og aldri vege seg om kvelden! du blir fort demotivert av å se tallene som dukker opp når dagen er over! eg kan ikkje garantere deg at det her virka, men vi ska no prøve oss fram alle sammen og håpe på at dei som har gjort det her før oss kan hjelpe oss på vei om vi står fast! men en forutsetning er så klart at en er i ketose.. ellers vil ikkje alt det fettet gagne deg:) men om du holder deg til "spillereglene" så er du nok det no om du startet for noen dager siden...
Ja, så man kommer i ketose etter bare få dager altså?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.