Ja, jeg ser at utslaget varierer med væskeinntak og jeg bøtter jo innpå om kveldene. Jeg mente ikke at matmengden har direkte sammenheng med utslaget på stixene, men at det er mengden mat som er grunnen til min manglende vektnedgang.
Skal veie meg i morgen tidlig så får vi se... Jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Vil så gjerne gå ned i vekt og ønsker så veldig at ketolyse skal fungere for meg.
Jeg har også fredag som veiedag. Har gått ned 2 kilo siden forrige mandag og totalt 17 cm (4 cm rundt magen:D). Jeg er kjempefornøyd. Det går ikke så fort som for andre her, men kan vel ikke forvente det, når en er over 40 år:stortsmil.
I dag har jeg hatt masse energi, for første gang siden jeg begynte på kuren.
Skal på besøk til venner i kveld og gleder meg til det. Det blir nok en sprekk, men har kjøpt lavkarbo øl og rødvin med lite sukkerinnhold. Det skal bli artig å se hvor mye jeg tåler:full::D
Heldigvis er det ei uke til neste veiedag.
Ønsker alle sammen ei god helg:stortsmil.
Veiedag, og vekten viste minut en kilo. Hmmm, egentlig er det jo en rimelig vektnedgang, samtidig som jeg er ørlittegranne skuffet fordi de fleste starter ketolysekuren med en nedgang på to eller flere kilo.
Men, ned er ned og det er vel bare å stå på videre.
Nå er det egg til frokost i allefall.
eg vil bare viderebringe et veldig godt tips eg fikk med Imse igår... eggemelk! for alle dere som sliter med å få i dere nok fett, dere må prøve eggemelk! der er 35-50 g fett som du drikke, og du kjenner ikkje smaken engang!
Lurer på om jeg gjør noe feil jeg. Eller om kroppen min rett og slett har stoppet opp pga mye jojo slanking når jeg var yngre. Har fibromyalgi og vet at den kan innvirke på slanking, men dette er fullt stopp. Kjærsten raser nedover, og jeg står stand by.
Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. Drikker 1 1/2 liter til 2 1/2 liter veske.
Er det noen produkter som man bør holde seg unna som kan være en stopper???? Noen forslag???
kor lenge har dere holdt på? typen min har gått ned 7-8 kg på bare 3 uker mens eg har gått ned 3,4 kg. eg stressa litt med den tanken et par dager, men etter mensen var over for denne mnd begynte det å gå nedover igjen... eg kutta ned på cola zero og er begynt å drikke en eggemelk kvar dag. det var det som skulle til for å hjelpe meg nedover igjen. (hadde då stått stille på vekta i 1 veke, så var jo ikkje så lenge da). men eg merker at eg veldig lett henger meg opp i typen min sitt vekttap og føler det burde gå like fort for meg.. men nå er det no sånn at det er forskjell på jenter og gutter... ta å stress ned og gjør små endringer så vil det nok løsne med deg og:) eg vurderte meg fram til for lite fett, fikk tips om eggemelk, og der drikker en omtrent fett uten å kjenne fettsmaken:) supert:)
Da var helgen med konfirmasjon over og jeg tør ikke veie meg :eek: Har vært så flink så, lavkarbo øl og rødvin, men noen utskeielser har det vært!!!
Sparer meg for skuffelsen og veier meg fredag :rolleyes:
Elin : gratulerer med vektnedgang på 1kg! Det er kjempebra!! Kroppen bør ikke gå ned mer enn 1kg i uken, slik at hodet kan bli med i prosessen.. Faren for å legge fort på seg igjen etter dietten blir også større hvis vekttapet går så altfor fort :) Jeg kjenner meg igjen i følelsen når man veier seg.. man vil jo helst gå mest mulig ned.. Men vi må bare tenke "så lenge det går nedover"
Idag kom min irriterende "tante rød" på besøk, så jeg føler meg skikkelig oppblåst her jeg sitter.. Håper tanta har reist innen fredag, slik at jeg forhåpentligvis kan oppleve et vekttap når jeg skal veie meg :)
Helgen gikk greit for min del.. hadde en halv liter lavkarbo øl, litt jordbær dyppet i vanlijekesam og heistad gele .. Ellers målte jeg mage, armer, lår og rumpe igårmorges.. Har lest her inne at det er motiverende å se at man slanker seg i cm i tilfelle vekten stagnerer en uke eller to:)
Ha en fin mandag - og en herlig ketolyseuke folkens:)
Monicah - jeg har bare stått stille i snart 1 1/2 uke, men det kan jo ennå skje noe før fredag håper jeg. Jeg har vel kanskje litt for høye forventninger i forhold til hva kjærsten kan gå ned, og hva jeg gjør. Eggemelk? Heter det det? Hva smaker det?
Bruker litt fløte, men ikke mye. Noe tilsetningsstoffer i steden for sukker, men det er også veldig lite.
Får bare smøre meg med tålmodighet. Det går nok nedover etterhvert:). Fikk ut litt frustrasjon. Tusen takk:)
eg viste jo at menn hadde lettere for å gå ned enn jenter, men er ikkje like kjekt å høre på typen hver dag om hvor mye han går ned..men en venner seg til det:) bare tenk på deg sjøl og din egen nedgang, sammenligning er aldri bra har eg funnet ut! eggemelk ja. det er fett, vann og smaker som du tilsetter. eg bruker bakekakao, vaniljeessens og så har du opp i kaffe(sterk kaffe). søk på eggemelk her på forumet så finner du det:) det smaker ganske likt det du kan få på kaffebarer! må prøves!
hei og velkommen! klart du kan være med her, vi stenger no ingen ute i ensomheten:) eg hadde samme "problem" som deg, sto stille på vekta i 1,5 veker. i begynnelsen når en har høye forventinger kan dette virke lenge, men igrunnen så er det ikkje det. men det som hjalp meg var eggemelka som du nevnte.. begynte å drikke det for 3 dager siden og har gått ned ca 1 kg på dei dagane:) eg veier ikkje maten min, drikke cola zero kvar dag og mosjonerer ekstremt lite.. men vekta går sakte men sikkert nedover alikevel. eg får i meg grønnsaker/salat kvar dag, men ikkje så mykje som eg burde kanskje (er kresen som bare fy).
Grønnsaker spiser jeg mye av, finnes ikke kresen i det hele tatt, har utslag på stixsene hver kveld, så det skal ikke være noe problem, trener 3-4 dager i uken og går ellers tur ca hver dag med barnevogn. tar nok eggemelk i kveld ja, så får vi se om det går nedover, tror jeg skal prøve å gå litt ned på kalori mengden, tror den er høy:p
Da her jeg fått testet ut eggemelk! Jeg synes det var kjæmpe godt og en fin måte å få i seg fett på.:) Den eneste bakdelen var at magen ikke er vant med så mye fett på en gang, så jeg ble litt urven i magen:o.
Men regner med det blir bedre. :p
eg teller hverken kalorier, fett, karbo eller protein.. eg spiser det som er lite eller ingen karbo i (total slutt på sukker, hvetemel, gjær, osv) spiser igrunnen bare kjøtt, egg, bacon, salat og grønnsaker og ost.. i grove trekk. imorgen har eg holdt på i 3 uker og gått ned 4 kg. har ikkje vegd en einaste ting eg har putta i munnen og det har gått heilt fint:)
jeg teller heller ikke kalorier. er det noen som har en versjon av eggemelken som ikke inneholder kaffe?? jeg klarer ikke smaken av kaffe, og kun smør og egg høres vel egentli lite fristende ut....??
Hei,
Prøvde med vanilje essens i dag, prøver å holde meg unna søtningsmidler men måtte ha oppi en liten dash, til tross for at jeg brukte usalta smør.
Ser at noen bruker 1 liten ts kakao og ½ ts splenda - prøver den i morra.
En annen variant er vaniljedråper og kanel
men hvis man lager eggemleken med vanilje og søtning, og setter den i kjøleskapet en stund, går det da an å bruke den som vaniljesaus til heistad geleen??
Hvis dere søker på eggemelk så får dere masse info og oppskrifter på det. Jeg lurte nemlig på det samme:) så jeg søkte her inne. Jeg har ikke fått prøvd dette ennå, men det virker jo som en kjempebra måte og få i seg fett på. Så det var flere som brukte den som base til masse - både sauser, drikke, osv.. Dette gleder jeg meg til å prøve.:)
I dag er jeg veldig stolt av meg selv! :) Jeg har vært i bursdag og der var maaaange gode kaker, bla. min favoritt peanøtt kake. Men jeg spiste ikke noe kake eller is!! :D Utolig, men sant. Er så fornøyd.
Selv så er jeg ferdig med min andre uke og synes ting begynner å gå litt greiere. :) Har klart meg bra så langt, men nå begynner liksom ting å bli litt vane, og sklir litt av seg selv.
Det er kanskje nå jeg må passe litt ekstra på så ikke noe sniker seg inn...:rolleyes:
Håper det går bra med alle dere andre også.........:goodluck:
Imorgen har jeg veiedag, og er redd at vekta står på stedet hvil... tante rød har besøkt meg denne uka, men skal høre til å være reist igjen innen lørdag iallefall... Ellers har jeg hatt travle dager, så hver morgen har jeg spist fem skiver dansk salami.. SKIKKELIG salt.. og idag hadde vi "komle" hjemme hos mine foreldre, og det eneste jeg kunne spise var pølse og pinnekjøtt.. salt salt salt ;) Jeg er nødt å bli flinkere å spise mindre salt..
Hva spiser dere til frokost når dere er skikkelig på farten??
Hei alle sammen! Ny her inne, men begynte på kuren 21 april. Trenger noen og dele erfaringer med. Hadde en ned tur periode etter 2,5 uke der jeg var dritt lei egg, bacon og fett!!! Lurte nesten på og slutte for jeg var så innmari kvalm av og spise så jeg begynte og skippe måltider. Men fikk tips om siden her og fant meg oppskrifter på frokost. Nå er jeg ved godt mot igjenn, deilige lapper og frokost muffins! Nam..
Mitt mål et 10 kg i gangen men rundt 35 -40 kg tilsammen.
Fødte en datter for 1 årsiden og blir bare større og større med vanlig kosthold. =(
Eggemelk med kaffe i er DIGG til frokost:D likte den ikke uten,men med kaffe er det jo snadder, jeg var ikke sulten før 5 timer etter jeg hadde drukket den, nam nam nam, gleder meg til i morgen
Ja nå er det snart 3 uker siden dietten startet, fire kilo til nå. Glad for det:) Går kanskje ikke så fort lenger og føler noen dager at det kanskje ikke kommer til å gå ned, at jeg kanskje må sulte for å gå ned. Men det er vel fordi jeg er for utålmodig og forventer så mye mer enn hva som er realistisk.
Hvordan vet man forresten om man får for lite fett, tror nå jeg får nok fett fra smør på proteinbrødet, ost, bacon, rømme (bruker rømme som saus) og slike ting? Men jeg blir lett utmattet i musklene når jeg arbeider hardt...kanskje det er fordi jeg får for lite fett?
:p Skjønner ikke hva jeg bærer meg for. Jeg statet jo ikke før 23.04, 16 dager siden, og har gått ned 2,7 kg :D Men selfølgelig, jeg vil ikke stå stille av den grunn. Går uten unntak, minimumm en 1/2 time per dag, sikkert bittelitte muskel vekt også.:rolleyes: Men fett mengden bør jeg nok øke, spiser ikke for mye akkurat, ligger vel baki hodet en plass at fett ikke er bra :)
Nå skal målebåndet fram.
Leste en plass at man får litt vann i kroppen i begynnelsen når man begynner å trene, men dette går visst over når kroppen blir vant med det. Har mange ganger startet påan igjen med trening om blitt umotivert på grunn av at jeg går opp i vekt, da er det greit å minne seg på at det bare er en stund.
Jipppppppiiiiiiiiiiiiiiii:D. I dag var det måle- og veiedag. Gått ned 1,5 kg denne uka og tatt inn 7 cm spredt rundt. Dette var helt topp :). Er så glad så glad. :D:D.
Selv gikk jeg ned 100gram .. hehe.. så det blir en total på 2,4kg på to uker, som igrunn er bra! Men.. 100gram på en uke? Jaja.. jeg hadde en megasprekk på tirsdag - og har ikke beveget meg fra pcen grunnet masteroppgaveskriving.. så hva kunne jeg egentlig forvente?
Er så utålmodig så utålmodig... :o) Håper på litt mere bevegelse neste uke, og litt mer fett i maten så får vi se hvordan det går.. Ellers skal jeg måle meg på søndag - så blir spennende å se om jeg har mistet noen cm rundt på kroppen :)
Tingeling2009 - ned 2,4 kg på 2 uker med en megasprekk syns jeg er veldig bra! :)
Jeg gikk ned 1,8 kg denne uken og er såååå fornøyd med det!!! :D Denne uken har jeg spist/drukket mere fett enn tidligere så jeg håper det er noe av grunnen til at jeg har gått så mye ned! Skal fortsette med det!! :)
Tusen takk :).
Gratulerer du også s@nne - det er jo knallbra.:)
100 gram Tingeling er nedover. Ikke mist motet. Ned er ned. Jeg gikk ned 500 gram uke 2 - men fikk igjen denne uka. Så neste uke er det din tur:).
Synes vi er flinke jeg:D.
Stiv pisk hvitene
Bland cc ,plommer,s&p med stavmixer
Bland de to
20 min 180 C
Jeg smurte hele røra utover plata, delte den i 6 og fikk da sandwich!
4 karb på hele røra, en bit 0,66 karb
eller dere kan legge klatter og få porsjons stk
Pølse og oste muffins.
115 gr kalkunpølse(2,5stk)
0,5 gr paprika
0,4 løk
4-5 champinjonger
5 store egg
50 gr revet ost
Fres pølse og gr.saker, avkjøl
pisk sammen eggene og bland
fordeles på 6 muffinsformer
dryss på ost
Takk til Egg & Bacon for oppskriftene, ideene blir få når man skal unngå kaber! Dette skal jeg prøve i dag!!!:hungry: Prøvde eggemelk med litt kakao og en annen variant med kaffe :hjelp:Det var IKKE noe for meg!
Takk til alle som forsøker å holde sitt eget og andres mot oppe. Lag ånd og litt konkuranse hjelper!!!:D
Har ikke målt meg og angres sykt, for jeg merker jo på klær at jeg har gått inn, selv om speilet sier noe annet. Et "hakk" på beltet er ca 2 cm og den kan jeg dra lengere opp nå. ;) Nå skal jeg holde ut, målet er å gå ned myyyye mnd 1, for motivasjonen sin del.
Har ikke noen spessielle savn etter søtt, men kunne tenkt meg pasta og ris til middag av og til, men det får vente noen mnd ;)
Sitter og drikker eggemelk kaffe nå, synes det er litt kvalmt:eek:, men men... funker det så...:D
Har veie dag på mandag, har tyv titta litt på vekta :)..
Har målt meg, ser jeg har minsket litt men jeg ser det ikke selv heller ,har bare fått komentarer på at annsiktet er blitt mindre...
Håper det kan synes litt...
Jeg gidd ikke veie meg i dag, spiset HAUGER av spekemat i dag og samler vann som en kamel:o så vi venter en uke til tenker jeg, gifteringen som alltid sitter meget løst får jeg ikke avsur så jaja..
Tror faktisk jeg må øke den fett mengden min litt jeg også,blir ganske lite av det gitt:(
Hvis man skal på jentefest - hva drikker man da? For ikke å gå ut av ketose. Eller ødelegge hele slankingen? Det beste er jo selvfølgelig å ikke ta noe, men lurer litt på dette:).
Er ikke noe ølmenneske. Får lete litt rundt og se om det er noen anbefalinger når man først skal skeie litt ut:). Er ikke noe ølmenneske, så kanskje en drink med lightbrus er tingen.
Noen som vet om det er noe i whiskey? Tenkte på irish coffee- det er jo krem og kaffe :).
Eller rom???
Jeg var på fest forrige helg og da drakk jeg sprit (40%) blandet med wild berries saft (fun light) og jeg datt ikke ut av ketose. :p Problemet mitt var dagen derpå. Jeg hadde så lyst på junk food.. Spesielt pommes frites. :eek: Men jeg klarte heldigvis å holde meg unna det. :o
i dag har jeg spist 10,5 kabohydrater og stiksen min er lys rosa, mindre enn 5 på boksen :confused: Kan det være for lite fett? Noen som har erfaringer å dele??
ideer på hvordan jeg kan få i meg mer fett mottas med stoor takk. (Egge melk er IKKE noe for meg!)
Hei alle sammen! Fikk et tips av ei veninne, jeg lastet ned ""Mat på Data" -søkte på det og fant det lett. Der kan man skrive inn matretten din, og programet regner ut alt for deg! :) Kjempe smart!
Hei!
Har kikket litt på dette med eggemelk, og tenkte jeg skulle prøve det. Er det noen som har prøvd det med kakaopulver??? Og er det best å drikke det varmt eller kaldt?
Har akkurat avsluttet bursdagsfeiring for minstemann i huset (ble 9 år på torsdag), har spist og kost meg, men holdt meg "unna" mat med karbohydrater.... Spiste en ferdig karbonade (fy) og salat, også hadde jeg laget "sjokoladeboller" med mørk (80%) sjokolade, som jeg spiste et par av med god samvittighet. Mmmm godt var det.....:p
Det ble nok i overkant med karbohydrater i dag, men ikke så ille alikevel :)
Prøvd eggemelk med både en ts ferdigkakao og en kopp kaffe :wacko: Ingen av delene falt meg i smak! Men du kan jo prøve det å se om det er noe for deg. Flere her inne som synes det er godt. Jeg var kvalm resten av dagen..... Desverre. Hadde jo vært greit å kunne drikke fettet :rolleyes:
Hadde veie dag i dag, gått en mnd, gått ned 6,5 kg på 4 uker. Hadde en sprekk forrige helg, gikk da opp en kg , men den forsvant da jeg skjerpåt meg!. Ser cm på målebåndet har minsket litt, men magen var faktisk 7 cm større! ????? Hmm...
Prøver nå et grovbrød jeg fant her inne, står i ovnen nå, spent!
jeg har vært så flink å holdt meg unna alt godt på hyttetur i helgen....vært omringet av sjokolade, brus potetgull og is osv.... men når jeg kommer hjem og skal lage ferskt rundstk, da sprekker jeg!.... var riktignok bare ett halvt rundstk, men den satte igang karbosuget og da klarte jeg ikke å motstå sjokoladen som lå på pauserommet i dag heller... men, men, var bare en minimal sprekk da, så slipper vel forhåpentligvis unna med litt hodepine i morgen.....
Jeg begynner å bli litt fortvilet... Jeg begynte på ketolyse kuren for 3 uker siden. De første dagene gikk jeg ned 2,7, men etter det står det bom still:confused: Er det flere som har det sånn eller raser alle ned i vekt?
Jeg sto stille forrige uke, gikk ikke ned noe særlig..
Men, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte spise nok mat, og nok fett. Vet ikke hvordan det passer inn hos deg?
jeg går også alltid ned mye i begynnelsen, også stopper det litt opp... men jeg spiser mye god mat og går da ihvertfall ikke opp:) jeg pleier å stoppe opp ved bruk av enkelte melkeprodukter og søtningstoffer, men pleier av og til å unne meg det alikevel, i visshet om at jeg spiser godt og går ned så snart jeg holder meg unna mine "stoppere" men etter de første ukene går det uansett aldri sånn kjempefort, kanskje en kg i uka maks, men det er jeg da også godt fornøyd med:)
Jeg har tenkt litt på det med meieriprodukter og søtningstoffer jeg også. Lurer på hva dere som kutter ut rømme og fløte spiser for å få i dere nok fett? Jeg tar det meste av fettet derfra iallefall(rømme/fløtesauser og hjemmelagde rømmedressinger) + spiser endel bacon da :)
Jeg har det akkuralikens... gått ned 2,7 siden 23.04 men de to siste ukene har jeg stått stille. Teller karber og stiksen er lilla, men vekta står stille. tror jeg spiser for lite fett. Prøver meg med en uke med fløtesuser, fløte på Heistad gele som har 0 karbo, mye bacon etc...Har snik veid meg hver dag :o Men vekta går ikke ned på meg heller. :mad:
Jeg svetter og har hetetokter, som jeg virkelig håper kommer fra denne kuren,:D så kanskje vi som står stille er i en en fettforbrenningsprosses og pluttselig går ned?
Leste her for en stund siden at man kunen få kjøpt en olje man kunne drikke for å få nok fett, men jeg ser den ikke på ketolyse.no. Noen som vet noe om den oljen???
Du blir syk av for lite fett hvis du går på kosthold med lite karbohydrater. Dette merker du som slapphet og hodepine og økt apetitt. Går det lenge nok får du diaré og blir sengeliggende. Du vil heller ikke gå ned noe særlig hvis du er i dette moduset, kroppen får ikke i seg det den trenger og reagerer med å sette ned metabolismen.
Får du hodepine og blir slapp (utover de par første dagene, da er det normalt) spiser du for lite fett. Øk på med fett.
Og til dere som stopper etter den første uken: Den første tiden tømmes glykogenlagrene i kroppen. Glykogen lagres i kroppen med 1 del glykogen og 2 deler vann, dermed forsvinner et par kilo som kommer tilbake igjen så fort man legger om kosten igjen. Hvis vekten stopper opp etter det kan det være bittesmå justeringer som må til i kosten for å forbrenne optimalt.
Denne uka hadde jeg bare gått ned 200 gram. Det var lite det. Bare 1 cm også. Men man får kanskje litt stillstand til tider. Vet jeg har drukket litt lite vann og ant fått i meg litt for lite fett - så nå skal jeg prøve eggemelk. Og selvfølgelig være flinkere med vannet.
Da har jeg holdt på i 3 uker og gått ned 7,2 kg til tross for 3 store kakestykker og eliaspotetgull i konfirmasjonen sist helg. Jeg er veldig fornøyd. Håper på å komme under 100 om 14 dager :-)
Jeg har også endelig gått ned litt:) Riktignok bare 400g, men er kjempefornøyd med at vekten beveger seg nedover igjen!! Hjelper visst å klage seg litt her inne;) (..eller eventuellt gå litt lange turer som jeg også har gjordt...)
Gratulerer til deg også April, for vektnedgangen :) Det er gøy å se at det virker det vi gjør! Har vært liv redd for at vekta skulle gå opp jeg da, med alt det fettet og fløten jeg har inntatt :eek: Men nei da, buksene er slakkere og vekten kryper saaaakte ned. ;)
Om å gjøre å ikke ha for store forhåpninger, tror jeg....
bestemt meg for å trene mer nå, så nå skal stepp maskina mi fram! Muskler øker hvilestoffskiftet og øker dermed forbrenninga. Hadde ikke gjort noe det!!!!:)
Jeg har hatt en tøff uke bak meg med sammenhengende bursdager siden forrige helg, klart meg tålig bra gjennom alle.:o Men spiste en liten loff skive i et av selskapene bare for ikke å få sure kommentarer, det var ikke noe tilbehør (salat/grønt) å fylle tallerken med.:( Ble til at jeg klemte i meg minimalt med mat og gikk sulten i mange timer, det passet seg liksom ikke å gå på do og snik spise et eller annet heller...:veitikke:
I går 17. mai tok jeg "helt av" spiste 1 rundstykke m. brunost til frokost, grilling til middag (den gikk fint) og kake og is og pringels.....
Vektoppgang 300 gram, men nå er det rolig frem til 4. juli, da skal jeg i bryllup. Så da kjører jeg på.....:p
Vel overstått :).
Jeg var flink 17 mai i år heldigvis. Klarte å holde meg unna is, pølser, godis osv. osv. Mange fristelser. Var såååå stolt. Men - jeg gikk på vekta i dag og har gått opp 1.5 kg. Forstår ingenting. Grillet i to dager. Spiste grillbein, tzatziki og salat. Kan det være krydderet?? Eller kan man gå opp av evt. farris? Fatter ingenting jeg:confused:.
Fortsetter i dag som vanlig - må jo bare få de vekk og fortsette. Men lurer litt her. Noen som aner??? For da skal jeg ikke gjøre det igjen:).
Kan det være at du spiser for mye salat? Blir noen karber med tomater og annet i en salat!
Jeg teller fortsatt karbohydrater og veier maten... Stoler ikke helt på meg selv enda, men begynner å komme inn i det. 15 karboh. er ikke mye og det er fort gjort å få for mange....:o
23 har jeg holdt på en mnd....Blir spennende framover!!! en kg i uka...da er jeg i mål om litt over 3 mnd! Kunne gått litt fortere, men......
Nei jeg tror ikke det blir for mye egentlig. Jeg bruker svært lite tomat og løk pga karb. Men ble kanskje for lite fett?? Og krydder som binder vannet kanskje. Blir spennende å gå på vekta på fredag nå. Håper det har rettet seg opp igjen.
1 kg pr uke er jo kjempebra. Skulle vært storfornøyd hvis jeg klarte det:). Vi får holde koken - så klarer vi det til slutt:D
Jeg har også problemer med for lite fett. Sniker olje inn i mine nøtte brød og fett pålegg til disse, samt mye saus, rømme etc... Går da ned så det må jo hjelpe!
Det er naturlig å stagnere av og til, har også gjort det, pluttselig løsner det. Fortvilende men, sånn er det!
Jeg spiser en del krydder jeg da, vandlig taco uten skjell,vandlig dipp til rømme.....Også hviløk og løk....
Dette klarer vi!!!!Hva er noen mnd mot alle de årene det har tatt å få disse kg-ene på????:D
Hjelper å være her på forumet da, selv om det har blitt litt stille...Noen som har falt fra?:confused:
sleit skikkelig for 2 uker siden, men fra forrige mandag til denne gikk jeg ned 2,5kg. Spiste jevnlig og passet på å få i meg nok fett. Tror det er viktig å ikke gå sulten.
Noen andre som har noe løs mage?
Så flott resultat cath82! :) For meg er det vedlig viktig å få i meg mye fett, får jeg for lite har jeg liten eller ingen vektnedgang. Og jeg er oftere sulten..
Ser at jeg ikke er alene med å slite med vektnedgang. Nå har vekta vippet på det samme i to uker. Begynner å bli usikker på om hva jeg gjør galt. Men kanskje det er for lite fett som er problemet, skulle tro jeg fikk nok fett men jeg kjenner meg jo ganske slapp og tung i kroppen når jeg prøver å gjøre et vettugt arbeid i hagen. Spiser jo masse fett i alle måltider føler jeg, fra avokado, steking, rømme, fløte, smør på skiva, oster, paranøtter. Er det et mål for hvor mye fett man trenger. Fikk lånt meg Atkinsboka for å sette meg bedre inn i det her, men den er søkk vekk..så nå sitter jeg rådløs:D.
Var på vekta i dag også. Klarte ikke å la vær. Nå er jeg nede på det samme som jeg var forrige uke. Skal igjen i morgen. Det jeg la på meg i helga er borte, men ikke et gram mer. Blir frustrert her. To uker på samme vekt......
Ny veiedag og nesten under 100. Gått ned 9,7 på 4 uker og er veldig stolt over det. Jeg forventer ikke at det går så fort de neste 4 ukene. Endelig noe som funker.
37 cm er og borte på mine 4 måleplasser :-) GOd helg til dere alle
Jeg hadde jaggu klart å gå opp 0,6 :(.
I går drakk jeg litt farris. Det er det eneste jeg har tatt som jeg ikke pleier i uka. Lurer på om jeg kan reagere på den jeg??? Siden jeg også går opp i helgene - og det er da jeg også drikker litt farris. Da koser jeg meg også bittelitt med gammeldags baconsvor - men det står at det er 2% salt og 0,5 gram i 100 gram. I den posen er det 45 gram.
Dette er IKKE moro....
Vet at man skal ta det med ro, men det er ikke så enkelt. Kanskje det er mitt problem - at jeg tenker for mye på det - og når jeg står stille eller går opp så får jeg panikk. Det er jo stress som ikke er bra. Hmmmmm...
Har du prøvd å spise mer eller oftere?
vet ikke om du gjør det, men prøv en uke med å notere og regne ut hva du spiser av kraber. Jeg gjør det og jeg går ned! Tar stikk prøver innimellom da, for å se om jeg er i ketose. Har du stiks?
Jeg går aldri sulten, spiser hver 3. time ca, og fordeler karbene mine over hele dagen, fordelt på lavkarbo brød ( nøtte brød) og grønnsaker, fløte, rømme.....
Spiser fett i form av bacon, smør på brødet ( meierismør) mye olje i maten, fløtesauser, fete sauser... Spiser også normat krydder feks. rømme dresssing, tacokrydder, hvitløk etc, uten at det ser ut til å stagnere meg noe særlig.
Dette klarer du, bare du finner nøkkelen for deg!
Måler du deg? Man går inn, selv om man nødvendigvis ikke går ned! Jeg har ikke målt meg, men har gått in 2 hakk på beltet mitt tilsvarende 3,8 cm.
Ikke for å vikrke belærende, men prøver bare å hjelpe med gode råd :)
Tusen takk for svaret :). Glad for alle tips jeg får jeg. Det er jo mye derfor vi er her inne. Hjelpe til og komme med frustrasjoner :D.
Ja, jeg har stiks, har vært i ketose siden dag 2. Spiser også flere måltider jevnt utover. Har begynt med eggemelk, fordi jeg tror jeg får i meg for lite fett. Får bare prøve å ta tiden til hjelp, så håper jeg det løsner etterhvert.
Jeg begynte å måle meg i uke 2 ca. Har gått ned ca 12 cm rundt fordelt, så jeg skal absolutt ikke klage. Er nok bare jeg som må roe ned på tålmodigheten min og ikke tro at alle går ned flere kg i uka:). Selvom jeg skulle ønske det jeg også:).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.