Nå har jeg prøvd klær :p Skal på fest i hele helgen, så det blir sommerdager. Prøvde klær jeg prøvde før en konfirmasjon i mars, det var da jeg bestemte meg for å starte seriøst og fant ketolysekuren.! De passer perfekt!!!:D Må ha belte på bukse jeg så ut som en dårlig stappa pølse i ;) Så jeg har gått inn MYE allerede:)
Ja de har veldig fokus på magen de første gangan, fordi det har vel nå med forbrenninga å gjør. Hvis man får satt i gang prosessen der så vil det også hjelp på førr resten av kroppen.
Det var bare ned 300 gram denne uka. Har nok spist litt lite og drukket litt lite også. Men det er jo iallefall litt ned :).
Så flinke dere er. Artig å se at det går så bra. Gratulerer:)
startet 19. april og nå etter 10 uker er 10,5 kilo borte. Fantastisk. Har gått ned fra 73,5 til 63 kilo. Ned 13 cm i livet og to klesstørrelser. Smetter nå lett inn i mine gamle klær i str 38. Jeg skal ned 2-3 kilo til, så skal jeg begynne å tenke på vedlikehold. Det blir nok en del prøving og feiling;)
Da har jeg spist karbo mat siden St. Hans, drukket maaaaasse øl og spist godt. Vekta i morges var 1,5 kg opp :o Synes ikke det var mye, men de skal da av igjen. Så får vi se da om en ukes tid om jeg går ned mer enn det.....
Fått bøkerne av Skaldemann nå, spis deg ned i vekt og GI null. Interessant! Skjønner nå at jeg spiser alt for lite fett og at salt må unngås. Salt er jo skjult i nesten all krydder og i mye mat!
Så nå starter en ny bolk med fettforbrenning med ny energi. Mer fett og mindre karber. :D
Ja du er ikke alene om karboutskeilsen Mossa. Men nå er det påan igjen med gode matvaner her også. Har ikke turt å vært på vekta ennå, venter med det til jeg merker forskjell.
Jeg skulle jo melde tilbake om den cellsonix. Nå har jeg ikke målt meg sist jeg var, men med det jeg har målt på tre behandlinger var jeg gått inn 4 cm. Er jo noe det da. Har ennå ikke tatt noe på rumpe og lår, satser på at det blir neste uke. Og der er jeg veldig spent på resultatet.
Jøss, 4 cm er ganske mye det da ;) Skal forhøre meg om noen driver med sånt her om kring. Har Googla litt, men finner ingenting. Lårene mine hade hatt godt av det, magen går liksom litt inn av seg selv den, men lårene har cellulitter :o
Greit å skeie ut ei helg i ny og ned om man klarer å hale seg inn igjen. Jeg er så fast bestemt at dette skal jeg klare. Desutten er det faktisk mat jeg kan leve med! Klarer meg fint uten karbene. Like greit å drøye veiinga så man ikke mister motet! Stå på og nyt dine tapte cm :)
Så flinke dere er!!! Jeg står i ro, IGJEN!!! Blir sprø! Ingen utskeielser heller annet enn noen dager med litt ekstra sjokolade (sukkerfri) og baconkrisp... Men det er jo ferie... Har vært kjempeflink me aktivitet osv... Men vekta viste 1 kg mer igår kveld... Har jo alltid veid meg på morningen skal nevnes det da, og JA, skal ha mensen i tillegg. Men det er litt sånn smått "deprimerende" når alle andre går ned så mye mer enn meg... Startet 29 april, og ser jo at mange som startet rett før meg har gått ned både 10 og 12 kg! Håper på en ny god nedtur når mensen kommer, for det skjedde forrige måned! Måtte bare få ut litt steam! Er fast bestemt på å fortsette i ferien, reiser imorgen... Måtte bare kiloene raaaase av meg omsider!!!!
Om jeg veier meg om kvelden er jeg opp 2 kg jeg da og kanskje mer også ;) Veier meg til samme tid ca , før mat og klær.....Mer motiverende.....
Det er sunt å gå ned en kg eller mindre i uka, da følger huden etter, for hurtig vektnedgang kan gi løs hud!
Sukkerfri sjokolade,drops og tyggis inneholder MYE karbo!! nesten 100 %. Det er ikke meningen man skal spise det på denne kuren, det forklarer kanskje sen vektnedgang. Funnet ut at baconsvor inneholder mye salt, som binder vannet. Har kutta det også jeg.
Har hatt utskeilese sammenhengende siden ST. Hans, til og med søndag. Tok stiks test i går kveld, og den var veeeldig rosa :D Så det tar ikke så lang tid før man er i ketose igjen. Men vekta var opp 1, 5 kg, nå har jeg en kg igjen før jeg er der jeg var. Blir spennende å se om jeg går ned hurtigere etter dette!!
Men gud som man eser ut i varmen ;)
Det meste av karbohydratene er som regel sukkeralkoholer som i teorien ikke skal påvirke blodsukkeret eller lagres i kroppen. Men er helt enig i at de bør begrenses, for mange fører de til at man ikke går ned, noen går til og med opp av de. I tillegg kommer alle de uheldige bieffektene av for mye kunstig søtning og andre tilsetningsstoffer.
Joooda, vet jo det at på kvelden veier man mye mer... Hehe... Veide 200 g mindre i morgest, juhuuuu!!!!!!!!!! Veldig fornøyd med det da. Da har jeg tross alt ikke stått helt i ro! Men det går sannelig trått...
Jeg får prøve å trappe ned på sjokoladen, men det er jo ferie:p Da får man lyst på litt ekstra! Og sukkeralkoholene som nevnt av Carisma skal man trekke fra, så det er nesten ingen karber i den mørke sjokoladen fra Cavalier som jeg spiser:-) 0,6 g karber per 4 ruter... Hihi...
Varme sier du, haha... Har ikke det problemet her gitt... Men vi reiser sørover idag, det blir bra det!
Nå merker jeg at ketosen er godt i gang igjen i kroppen etter høykarbodager ...med kvalme, ånde og alle andre gode tegn;)
Så får jeg bare håpe at helga ikke byr på for mye utskeielser... er vanskelig det i denne sommertiden. Mye rundt og farter på besøk hos gamlemor og slikt. Er ikke så lett å måtte si nei når det plasseres et tårn med vafler og lefser framfor en:P
Men men... tar en liten tugge også sniker jeg meg i et hjørne med proteinbrødskiva mi:D
Nå tar jeg helg og drar på Lofotbesøk... så god helg dere!
Jeg hadde gått ned 0,4 denne uka, men spiste grillmat (sommerkotletter) hos et vennepar av oss her for to dager siden - og pooof - vannet satt i kroppen igjen gitt. Gikk opp over 1 kg. Har gått ned igjen til der jeg var forrige uke, men ikke mer. Ja, ja. Får håpe det forsvinner fort + litt ekstra til neste uke :).
Hei.
Gratulerer til dere alle, motiverende å lese at det går rette vegen med dere :)
Jeg har ikke vært innom på en stund, det er jo så fint vær og varmt her på østlandet så kanoturen ble utvidet litt, også har jeg egentlig bare vært hjemom og sovet de andre dagene.....
Men i dag var jeg på vekta og har gått ned 700 gram på en drøy uke, ikke så mye men jeg har nådd målet om 10 kilo til 4. juli. Vi skal i bryllup og jeg hadde tenkt til å ha på meg bunaden, som var meget trang, men været tilsier sommerkjole.... Så da måtte jeg ut å handle litt og det var litt gøy når damen i stormote butikken lurte på om hun hadde liten nok størrelse.....
Gratulerer ;) Deilig når man kan krype inn i litt mindre klær!!! 10 kg er jo kjempe bra det da!! Gleder meg til mine første 10... og deretter kneika på 80 kg. Leser Skaldemanns spis deg ned i vekt. motiverende og lærerikt. Greit med råd fra folk som har spist av seg x-antall kg selv. De vet hva de skriver om! Desutten har han vært grundig i sine opservasjoner og analyser av seg selv gjennom tiden han drev med vektreduskjon / fettforbrenning, så der kan man absolutt snappe opp meget nyttige råd og kunnskap!!
Mine 1,5 kg opp, fra sommerdager er nå borte.... Men har bestemt meg, ( tror jeg) for å ikke gå på vekten for en stund. Vet jeg spiser riktig nå og skal heller glede meg over en større overraskelse om noen uker....Får se, veeeldig fristende å gå på vekten om morgenen ;)
Mye positive resultater. GRATULERER til alle......:)
Jeg har også vurdert å gi vekta sommerferie nå, skal ikke skeie helt ut men det blir alikevel litt økning i kaber i forhold til "normalen"...:rolleyes:
I helga har jeg vært bortreist i bryllup og da ble det "mye" feil mat og jeg sitter her da med mageondt og akutte do-besøk. :eek: Det blir lenge til neste gang jeg spiser høy karbo....:p
Gu så mye du har tatt av!! Jeg jubler over et vekttap på 7,4 kg siden 29 april, viss vekta her jeg er på ferie er riktig... Kjempebra!!! Hva veide du da du startet?
Jeg har ikke sprukket noen ganger, men har gått litt over 15 g karber per dag nå i sommerferien uten at jeg har talt. Tok meg feks en stk nugget idag... Er ikke så "nazi" som til vanlig nå.
syns det var ille når jeg var i bryllup. hadde bare gått på kuren 2 uker. det var hardt:o
men går veldig greit. har vært heldig med at vekttapet ikke har stoppet de 3 gangene jeg har sprukket da:)
ja, jeg må si jeg har fått utrolig mange gode tips her inne. så mye som jeg egentlig ikke har tenkt på. så takk:D
Har hatt noen sprekker nå jeg, er vanskelig i disse sommertider hvor det er så mye fristelser og sosiale eventer. Men så lenge jeg for det meste holder meg til rett mat så kan det vel ikke være så ille det... eller...
Er så bestemt på å vekk de ekstrakiloene at jeg tyr til alle midler nå. Har begynt på Bailine og tar 30-days tabeletter i tillegg til Cellsonix. I går ble jeg målt og veid på Bailine. Til min store overraskelse hadde jeg gått ned nesten 2 kilo og inn 25 cm siden jeg startet der for litt over to uker siden. Ble så glad:D.
Nå er det like før sommerferie og tid for rolige dager med hagearbeid og gode sunne måltider laget uten hverdagsstress. Det blir så bra så.
God sommer alle sammen:)
[/quote]begynt på Bailine og tar 30-days tabeletter i tillegg til Cellsonix. [/quote]
Hvordan går det nå med cellsonix? Gått inn mye eller stagnerer det?
Finner ikke noe sånt i Jessheim området :( Lyst til å prøve det jeg også!!!
hei og hå!
eg begynte på ketolyse ca 20.april sammen med dei som starta tråden her. eg ga opp etter et par veke. no er eg tilbake og skal gjere et nytt forsøk! ser at det er mange her som har hatt store vekttap og eg blir virkelig motivert til å prøve igjen når eg ser kor bra det går med dere! skal ha veiedag på mandager tenke eg... så får eg bare hoppe i det å sjå kordan det går denne gangen:)
syns jeg du skulle gjøre=) det er så gøy, når enn får resultater!:D
men du må virkelig gå inn for det. for det er mange fristelser der ute..
du klarer det hvis du vil!:)
mange fristelser ja! det er det ikkje tvil om! ja en kan ikkje gå på ketolyse sånn halvhjertet for då går det no skeis uansett!
ja gleder meg til å få resultater! eg tenke som så at mat er ikkje alt her i verden. så lenge en får i seg mat til å klare seg gjennom dagen så burde det gå bra. må ikkje for alt i verden være karbo en stappa i seg! men lettere sagt enn gjort så klart:)
Vet ikke om det funker med 30-days...har jo så mye på gang i samme tid, men merket noe endring med det samme jeg begynte på dem. Grunnen til at jeg prøver så mange hjelpemidler er at det har stagnert helt i laaang tid... snakker måned uten nedgang. Men nå viste jo målene på bailine at det ikke bare er vekta man skal se på. :o
Den tråden du la inn har jeg lest, og den anbefaler jeg alle å lese...trengte lese den når jeg var som mest oppgitt:)
begynt på Bailine og tar 30-days tabeletter i tillegg til Cellsonix. [/quote]
Hvordan går det nå med cellsonix? Gått inn mye eller stagnerer det?
Finner ikke noe sånt i Jessheim området :( Lyst til å prøve det jeg også!!![/quote]
Synes det funker bra, har ikke stagnert. Neste mandag blir siste gang jeg skal dit på en stund og da ska jeg få de til å måle. Nå har jeg jo målt meg på bailine, men de tar målene på forskjellig måte så det blir ikke samme resultatet. Er nå spent i alle fall og jeg skal rapportere etterpå. Synd dere ikke har sånt der du bor...kanskje du skulle startet med det selv da...:D
Nei sprekk hver dag er vel ikke særlig bra:o
Men lurer nå litt på om kanskje bør være forsiktig med fettet innen man kommer inn i ketose igjen etter en sprekk.:confused: Var veldig nøye med å ikke komme ut av ketose i begynnelsen men det begynner å bi litt slakk i tøylene her nå...litt for lite nøye nå føler jeg
de første 2 ukene er det visst veldig viktig å være nøye. leste det i boka hvertfall... er vel kanskje det som har reddet meg når jeg har sprukket, at det har gått lang tid mellom hver gang. jeg er veldig konsekvent på meg selv dagen etter, hvis jeg har sprukket...
er fort gjort å sprekke igjen dagen etterpå syns jeg.
men tror også det at noen tåler karbene litt bedere enn andre.. virker hvertfall slik på meg. :)
Nå har jeg hatt en skikkelig sprekk. Den første siden jeg startet. Den var planlagt da :). Vært på ferie og har koset meg skikkelig med fy-ting :D. Potetgull, pizza, vin, sjokolade og bittelitt pommesfrites. Hadde så dårlig samvittighet så fy. Merkelig hvordan man føler seg når man gjør noe "galt":). Gått opp 1.3 kg, men synes faktisk ikke det var så ille på 5 dager. Spiste ikke voldsomt mye av det gale, men noe ble det. Nå er det på ketolysevogna igjen og forhåpentligvis går jeg de ned fort igjen.
Happylady...jeg hadde en utskeielses uke, hvor jeg gikk opp ca 1,5 kg, tro meg, det tar ca en uke med streng ketokost, før du er der du var, så følger ytterligere vekttap ;) Ingen stor ståhei for å leve litt innimellom...Og det må vi jo....Av og til blir det alkohyler og av og til festmat, sånn er livet, det er "bare" til hverdags vi lever karbofritt. Små utskeielser på et måltid eller en dag i ny og ne, tåler vi!!!
Hadde bukse prøve dag igjen, fra den tiden jeg var naturlig slank.( en svunnen tid) Bruker de som mal, siden jeg ikke har målt meg... Nå har jeg virkelig gått inn!!! Forbanner meg selv av og til, fordi jeg ikke tok fram målebåndet, men klær er en ok trøst :cool:
Snart kan jeg hoppe i mine gamle klær.....Strammer selvfølgelig litt, men er på rett vei...For noen mnd. siden gikk de opp til litt over knærne. :D hahahah Nå strammer de litt over magen, som snart er borte??? Helt utrolig! Sånn kan jeg faktisk leve. Ingen oppblåst og ugrei mage, masse energi og slank ;)
Får familiebesøk på onsdag, skal spise min vandlige kost, men lavkarbo øl og vin , det blir det. Sikkert en cognac eller to også.....Blir spennende å se hvor mye jeg går opp på noen dager......
Takk for det :). Høres jo bra ut. Hvis det går bort såpass fort skal jeg være kjempefornøyd. Og hvis man går ennå mer ned etter det - ennå bedre:D.
Høres jo ut som du har klart deg kjempebra. :) Moro å se at det faktisk er mulig å komme inn i klærne sine igjen. Gratulerer. Må være en fantastisk følelse:).
Så bra da:) Er så deilig å kommer over kneika.
Nå har jeg vært på siste time foreløpig med cellsonix. Hadde gått inn 8 cm (hun målte flere ganger for hun trodde det ikke selv:D). Men det er vel flere årsaker enn cellsonixen til at jeg har gått inn de centimetra:rolleyes:. Er nå glad for at det går inn i alle fall:D
Så bra!!!! Gratulerer!!!
Sikkert en kombinasjon, men det hjelper tydeligvis!!!
Var det 8 cm på en plass ( magen) eller 8 cm rundt hele??
Må få prøv dette jeg også:)
Det var bare rundt magen. Til begges ergelse hadde vi glemt å ta mål av lårene, så det fikk vi ikke sett.
Skal ta en ny runde på neste lønning, og da blir det cellulittene på lårene jeg håper blir mindre:p
åpen for å teste det meste:) 8 cm er jo bare utrolig bra! du er flink!
er selv veldig fornøyd om dagene. alle buksene mine passer igjen (etter 1 og et halvt år i alladin bukser), en er til og med for stor:)
gått ned 60 cm til sammen. og enda 600g ned på vekta! dette er gøy!:D
Nå har jeg skeiet ut, litt potetsalat til grillmaten, en pizza, masse lavkarbo øl og cognac, to is..... Men i morrest var jeg det sammme som jeg var før denne planlagte utskeielsen:confused: Skjønner ikke noe jeg.... Og i går måtte jeg lage et nytt hakk i beltet mitt :D Nå er det streng ketokost igjen, ingen planlagte dager på en stund.....
Må ha gått inn rundt 12 cm midt på magen og rundt 6 nederst på magen. Det begynner å hkelpe nå og motivasjonen er på topp!!!!;)
Nå er første uke av ferien gått og den har vært kun utskeielse hele veien. Men nå er det ny frisk og stram line. Hadde ikke så godt av ta sommerdag, ble bare mer og mer av dem og jeg regner med at resultatet av det er vektoppgang...tørr ikke veie meg ennå da, tror det bare blir nedtur.
Får utrolig vondt i magen av magnesiums tabl. jeg spiser. skikelig mageknipe, ikke diaré, men litt løs avføring i mengder! :eek:
Er det noen andre som har slik erfaring?
Kanskje en annen type magnesium tbl. er bedre for magen enn den fra ketolysekuren?
Skal hoppe over kvelden og se i morgen....Vurderer å ta en annen hver dag for å se om det blir bedre!
Har fått noen svette / hetetokter som ikke ligner noe, hatt de en god stund nå :D Tror ikke det er hormonelt altså! :DTror det kommer fra fettforbrenningen....Noen andre?
Any one??? :hylgrine: Jeg svetter som en gris!:confused: har nå kutta ut Magnesium i 3 dager og i morgen dropper jeg sellen og zink for å se om det har noen innvirkning.
Har ikke merket noe til vondt imagen av magnesiumen... Men magnesiumen kan du vel strengt tatt kutte ut. Den er mest for å hindre urolige bein... Men det skal nevnes at magnesium sørger for at kroppen opptar kalcium bedre:)
Svette/hetetoktene er helt normalt å ha! Jeg har også perioder hvor jeg blir vanvittig varm, det tyder på at dette funker og at du er i ketose:-))) Så det er nok iiiingenting å bekymre seg for! Du får bare sørge for å drikke mye vann (noe du sikkert er flink til allerede!);)
Jeg har hatt 14 dager FERIE, spist alt jeg har kommet over (nesten)....
Og det har straffet seg, oppblåst, kvalm, uvel m.m og ikke minst gått opp i vekt. Men i dag er jeg tilbake med nytt mot.
Gøy å se at dere er standhaftige og hvilke resultater dere har oppnådd, bøyer meg i støvet... Jeg må henge meg på å bruke forumet mye fremover skjønner jeg.
Da var ferie del 2 over :eek: Gått opp nesten 3 kg!! Men hva skal man si.....ikke lett å være stanhaftig når man stadig er på farten altså :( Men jeg vet jo hva som hjelper, så nå er det på igjen. Regner med de første 2 går av etter en uke, som tidligere, så får jeg slite med resten....Men nå er det slutt altså, går ikke å ta ett skritt fram og to tilbake i lengden.......
Jeg har også gått opp 2 kg:( nå i ferien. Men men. Da er vi flere som får komme tilbake til "hverdagen" igjen og stå på:). Er også lei et skritt fram og to tilbake - så nå er det nok.....
Endelig begynner også aktiv på dagtid i morgen, så da er det avgårde og prøve å trene litt. DET er lenge siden jeg har gjort/klart dessverre, men nå er det å prøve igjen. Enkel sykling, afrikansk dans og mage/rygg på tapetet:).
Jeg gikk opp 2.6 kg iløpet av 3-4 godværsdager her hjemme pga litt lavkarbokake og frukt (!),det er skummelt med gode naboer!!! Heldigvis er jeg tilbake der jeg skal være nå, og ytterligere 100 g ned... (enda jeg venter mensen! Så det går rette veien!!!)
Fy som jeg sliter med å komme igang igjen... Dette er ikke gøy, starter så fint til frokost også kommer lunsjen og da går det til..:realmad:.. med alt. Det hjelper heller ikke at husbonden ikke har skjønt at dette er noe jeg TROR på.
Har klart meg bra i dag så langt... Er gressenke i dag, så tror kanskje dette er dagen å komme igang igjen.
Du er ikke alene med å slite Sunfrid. Kommer heller ikke ordentlig i gang jeg heller, blir så ekstra vanskelig når det er sommer og man vil kose seg sammen med alle andre i finværet. Tenker at det blir bedre om litt når høsten kommer. Så får det bare være litt sommerferie nå. Må kanskje sette en ny dato for å bestemme seg skikkelig... kanskje det kan funke:P
Jeg kom meg gjennom gårsdagen.... Det ble lite mat men mye væske (det er bare fy mat som frister). Håper dagen i dag skal gli litt bedre...
Det kan nok, som du skriver birk, være at om man setter seg en dato og motiverer seg for den, at det kan hjelpe. Jeg føler litt at det er bare å komme igang 2-3 dager, så er jeg på gli...
Jeg er straks tilbake der jeg var før ferie del 2 :) Mensen i anløp, så jeg regner med at det er veldig positivt reslutat når nok en uke er omme. ;) Da blir det å komme over neste kneik, etter 4 kg. Har noen kg grenser som jeg ikke har kommet over før. Når sant skal sies, så har jeg vel bare prøvd å slanke meg seriøst, med Grete Rhode, kun en gang før, men har innimellom vært bevist på hva jeg spiser og kutta ned på karbohydrater, uten det store resultatet / innsattsen.
På Grete Rhode, gikke jeg ned kun 5 kg og stagnerte der....Og da gav jeg opp!!! Og gikk opp mer enn de 5 kg jeg tok av!!!!! Dette fungerer bedre, selv om jeg ikke kan unne meg mye mat med karbh. så ser jeg reusultater og det gir pågangsmot!
Skal tørke støvet av en tilnærmert ubrukt trimmsykkel jeg har stående og bruke den i tillegg til mine gåturer. Har prolaps i ryggen, så utskeielser i form av bevegelse, begrenser seg til gåing og ting som ikke innebærer bøying, hoppin, løping eller noe som gir smerter... Skal svette 20-30 min forran tv-en som jeg alikevel ser på!! Nå skal fettet få flere bein å gå på! :D
Lykke til med fettforbrenningen til alle!:)
Jeg har nå gått ned 17.2 kg siden 24. april og er strålende fornøyd. Jeg hadde ei uke med total utskeielse nå i ferien min og raste opp nesten 3 kg. Heldigvis gikk de av igjen etter ei uke med streng spising. Jeg merker at jeg sliter med å legge vekk collett-sjokoladen og tar meg noen ruter hver dag. Men men....
Du har vært kjempeflink:). Artig når det virkelig funker.
Jeg har stått stille en stund og faktisk også gått litt opp, men i dag så hadde jeg endelig gått nedover igjen :D. Minus 0,5 kg på noen få dager. Deilig :).
Du verden over 17 kg !!! Grattis ;)
her går det smått, følger kuren min jeg, men har vel kommet på et lite platå eller noe da.....Må begynne å bevege meg litt mer i tillegg tror jeg...Skal i alle fall ikke gi opp! Har tatt kropsbilde av meg fra før jeg startet og en gang pr mnd. Fy flate for en stor forskjell på min få kg! :eek: Så gravid ut på bilde en, nå ser man konturene av midjen og magemuskler :o
Men det er laaangt i fra noe vakkert syn...enda :rolleyes:
Står ved samme vegg i samme stilling i samme truse :D Hver gang. Tar ikke bildet selv altså, får hjelp til den biten.....
Det er jo HELT SINNSYKT bra!! Gratulerer! Var overlykkelig selv imorgest da vekta hadde gått ned med 600 g til, og den har stått i ro i ca 3 uker nå... Hehe... 9,4 kg på meg om jeg ikke husker feil! Så vi er sannelig forskjellige!
All nedgang er positivt... Gratulerer! Selv så står jeg litt på stedet hvil, har kommet godt i gang etter en litt utsvevende ferie, men mangler fortsatt 1 kilo for å nå "før ferien" vekt. Har stått helt stille den siste uka så jeg håper på et brått og plutselig tap.....
Ha en fin dag allesammen :ja:
Takk for oppmuntring da!! Joda, all nedgang er bra! og det går jo tross alt den riktige veien. Gir meg ikke. Men er ikke så veldig nøye med karbene, så det kan jo være forklaringen på at det går litt tregt. Selv om det har gått sakte men sikkert med meg hele veien. Selv med 15 g karber om dagen! Bare jeg til syvende og sist når målet, så er det ikke så nøye hvor mange mnd det tar, bare dagen kommer!!:p
Jippiii. Nå har jeg gått ned 0.9 kg til. Endelig skjer det ting her.:D
Har kanskje noe med at jeg også misforsto sukkerarter og sukkeralkoholer:o. Har også vært dårlig, men har prøvd å spise allikevel. Håper det nå har sluppet taket og jeg går noen kg ned igjen :).
Huffda. Ønsker deg riktig god bedring. Håper du blir fort frisk.
Nei, det er helt klart at det ikke bør misforstås :). Men men. Nå har jeg iallefall lært - om enn på den litt harde måten:D.
Joda da har jeg ikke fått i meg mat på nesten to døgn. Spiste karbomat i går og bøttet innpå med melk - nesquick. Hostet til jeg spøy. 39,6 i feber og bronkitt. Kroppen verker virkelig. sutre. Nettopp begynt på ny jobb i barnehage. Ikke noe kjekk start akkurat. Gleder meg til å bli frisk og til å bli kjent med de nye barna.
Hei alle sammen :)
Hvordan går det med dere, fortsat nedgang i vekt?
jeg har en mini pause fra ketolyse, gått ned 8 kg på det og skal nå prøve en liten periode med litt mer karbo. Spiser f.eks knekkebrød , men ikke potet, pasta og ris....Kutter selvfølgelig på fettet og teller kcal. :o Skal se hvordan det går og om det går rett vei. Om ikke, så er det rett på ketokost igjen!!!
:cool:
Grattis Sunnfrid!!:)
Spist for mye fett du da? Jeg klarte ikke nå opp til det jeg skulle, ser det nå at jeg har spist alt for magert. Kanskje i min neste periode om det ikke funker med egenkomponert lavkarbo kur! Har gått ned noen 100 gram da, så jeg tor dette fungerer for meg også :D
Hei Mossa, lenge siden sist...
Håper du blir å finne her inne selvom du velger en litt annen vri på lavkarbo kosten... :ja: Selv synes jeg det er ganske greit uten brød, poteter, ris osv i hverdagen, men savner nystekte rundstykker til helgefrokosten. Men de gangene jeg har falt for fristelsen får jeg noe så fryktelig vondt i magen....:eek:
Vi får satse på et opplegg som funker og som vi kan leve med. Det er ikke nødvendigvis så viktig hvor mye en går ned, men at man går ned... tenker nå jeg :)
Jeg har fått time 10. sept til en ankeloperasjon og da blir jeg gående med gips i 12 uker. Og da blir det spennende å følge vekta for jeg blir ikke den som løper mest rundt da (ikke at jeg løper så mye nå heller men....). Så hvis du ser en godt overvektig, krykkegående frue i sin beste alder i Jessheim området vet du hvem det er....
Ja jeg blir her inne:) Finner utrolig støtte og motivasjon med dette forumet! Kanskje litt konkuranse? Ikke vet jeg, men jeg skal bli her til alle andre er forsvunnet :D Detter er jo livstil omlegging, ikke bare en kur, sånn i lengden! Slitsomt å telle kcal, men jeg kommer nok inni ca mål på det også etter hvert....
Skal se etter en lett overvektig kvinne i sin beste alder, på krykker jeg ;)
Vi bor jo ikke såååå langt unna hverandre da...Men jeg kan vel ikke be med deg på en tur nå som du skal operere! ;) alvorlig eller?
Håper det går bra med den nye karbokuren din mossa :). Godt at du blir igjen her inne.
Gikk på vekta i dag jeg, og har gått ned 0,8 kg til siden fredag. Superdeilig:D. Dette er moro.
Beklager sent svar...:p mye som skjer om dagen. Neida det er ikke noe alvorlig, jeg ødela/knuste ankelen for 20 år siden :eek: (HJELP! jeg begynner å bli gammel). Så ble den avstivet for 15 år siden pga smerter, men nå har jeg slitt ut neste rad med ledd og har mye smerter ved belastning, så nå blir jeg uten (total avstivning) ankel på venstre bein. Men forhåpentlig også uten smerter.... Det eneste som hjelper er kanskje trebein fra kneet og opp, eller.....:rodme:
Avstive , kneet også? :eek: helt stiv fort du da? Hjelper sikkert med en lettere kropp, selv om det sikkert ikke er årsaken til problemet :) Håper du slipper mer smerter i alle fall...
Grattis ! Fint at du endelig knekte koden for nedgang! du sto jo omtrent stille før ferien, om jeg ikke husker feil!! Tatt igjen meg du :eek:
Min vekt går vel rett vei den også nå etter stabilisering på ny kost. Men du dæv..... så vondt jeg har i magen! LUFT SLOTT der inne :D Går vel over snart....
Slipp det løs Mossa, som en av mine venninner sier det er umulig å holde på det man ikke har i henda.
Og nei kneet skal de ikke røre det holder med ankelen, men med trebein fra kneet og opp blir jeg som knerten...he-he
Ja, endelig:D. Jeg sto stille lenge og var temmelig fortvilet ja. Har gått ned litt til denne uken, så det ble 1 kg denne uka også. Nå har jeg 0,9 kg igjen til jeg har nådd mitt andre delmål:D:D:D.
Kjempefint at det fungerer på lavkarbo også mossa. Da vet jeg jo at det kan man leve fint på etter kuren uten å gå opp. Håper mageproblemene dine går over snart.
Ønsker alle en riktig god helg:).
Jo da, er litt ned nå og så, men jeg synes det går smått jeg. Forventer liksom minimumm 1 kg u uka, men får nøye meg med mine 0,5 :(
Herregud det går da rett veien da, så jeg skal ikke klage :D
Spiser rundt mellom 1300-1600 kcal om dagen og de har jeg "nøye" regnert ut etter Grete Rhode prinsippet. Ligger fra 600 kcal under det som er mitt hvilestoffskifte.
Fant fram trimsykkelen i går og sykklet 1,1mil ( sår i rumpa) + min daglige gå tur, så om dette ikke hjelper nå, så er det noe alvorlig feil!! ( må ha noe å skylde på) ;)
Når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk gått ned godt og vel 13 kg siden jul.....:D ( motiverer meg selv) de første ved å kutte ned på sukker 8,5 på ketolyse og nå da lavkarbo! Sletts ikke så værst!:)
har som langsiktig mål å bli ferdig til jul, så ett år da på totalt 24 kg, et sundt mål det? Det ser ut som det er 2 kg pr mnd, men det er det ikke da, noen uker mer, sånn i starten, jeg gikk ned mye på starten av hver kur, untatt denne siste, resten litt under 1 kg i uka. Så er det en del planlagte sprekker innimellom, hvor jeg absolutt ikke har tenkt på karbo eller fett!!!....me får sjå te jul ;)
Har lest litt om "fett blokkere" Alli, som er reseptfrie nå. Hindrer 1/3 av fettet å bli tatt opp og det kommer ut i avføringen. IKKE NOE FOR DERE PÅ KETOLYSE!!! Spiser man fett, får man fett diaré. Som antabus til en alkoholiker.:) Er det noen som har brukt ALLI og kan dele erfaring før jeg går å kjøper det?
Kom hjem i går etter 3 døgn på Ahus og var på vekta nå, jeg veier 300 gram mindre med gips enn forrige mandag.... :) Ellers er formen litt opp og ned, har vært igjennom en ganske stor operasjon og har en del smerter. Men vondt skal vondt fordrive.
Fikk ikke lavkarbo mat på sykehuset men har ikke hatt den største matlysta så matinntaket har vært så som så. Nå fremover får jeg se hvordan mat stellet blir, det blir husbonden som står for matlaginga en tid fremover.
God bedring Sunnfrid!!
Ikke lett å skulel ned i vekt når man er stol bunden.... ;)
jeg skal i alle fall over på ketolyse igjen. dette egne komp. lavkarbo, går ikke veien for meg :( Alt for lett å skli ut, må nok vente til jeg skal holde vekten, det er godt nok til det!
Så nå er det kostholdsendring igjen....
Godt å ha deg "tilbake", Mossa. Vi får holde ut og ta den nedgangen som er ment for oss. Også tenker jeg at om det ikke går så himla raskt så går det ihvertfall rette veien. :)
Var på vekta i dag og den står stille, men som forholdsvis nyoperert og ganske stille sittende er jeg fornøyd. Har ikke spist helt lavkarbo heller siden det er husbonden som står for matlaginga om dagen. Men formen stiger raskt og jeg regner med å lage noe mat selv denne uka.....
Det er bra sunnfrid. Stå på!!!
greit å kunne få laget sin egen mat da :) Skal se du får piffen igjen....
jeg står også stille nå, men mistenker at jeg spiser for lite selv om jeg spiser ofte og drikker mye vann. Så denne uka skal jeg slenge på et lite måltid....
Har holdt meg på 1100-1600 kcal, det skulle gitt nedgang, tenkte jeg, med små måltider fordelt på absolutt hele dagen. ( herbalife shake)og vandlig middager, men nei!!!!:eek:
Hvilestoffskiftet mitt med trim sier fra 2000-2300 kcal for å holde vekten, så normalt skulle jeg gått ned en del på rundt 1500 kcal om dagen.....
Noen erfaringer?
Er fortsatt på egen komp. Bare som en katalysator, trodde jeg :rolleyes:
Tja, mossa, jeg vet ikke... men min erfaring fra Grethe Roede kurs var at om jeg spiste for lite, satte kroppen igang sin egen sparekampanje og jeg gikk opp i vekt med 950-1000 kalorier pr dag. Mulig du må ganske nærme dagsbehovet....:)
Håper det ordner seg med matinntaket, mossa.
Jeg og foten har det bra etter forholdene, mister ofte følelsen i to tær så mulig gipsen er litt stram. Ellers har jeg mindre smerter nå enn tidligere, om dette skyldes inngrepet eller null belastning vites ikke foreløpig. Men jeg er fornøyd og i dag skal jeg reise ned til Skedsmo på kurs, går på regnskapskurs 4 dager i uka og føler jeg må komme igang, selvom jeg har lest endel hjemme....:)
Det er bra Sunnfrid. Får håpe at det er operasjonen som var vellykket :)
Lykke til på kurs!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.