Fikk svar i et annet forum. Skriver ned hva svaret ble - i tilfelle flere lurer:
Fibrex får du ikke kjøpt i Norge men i Sverige. Du får derimot noe som heter sukkerroefiber på helsekosten. Det er det samme bare en del grovere. Duger likevel :).
Billig er det også, ca 20 kr for 250 gram :)
Greit å ha et alternativ for de som ikke kan reise til sverige og handle.
Men det har vært langhelg..............
Jeg har ikke turt å gå på vekta denne uka, men legger inn rapport når motet kommer :p
Jeg har vært ute på tur og for ikke å være sær, ble jeg med på pizza restaurant. Klarte å unngå pizza den første gangen da dette var rundt lunsj-tider (spiste salat). Men det ble pizza den andre gangen da dette var rundt middags-tider, det var Italiensk pizza og jeg lot skorpene ligge :o
Sliter litt med å få husbonden til å akseptere denne kosten: "Joda; det hjelper sikkert, så lenge du holder på." :eek: Noen som kjenner seg igjen???
Men jeg skal vise`n, jeg........:rolleyes:
Er vell her i smug.. :D;) jeg har vell små slitt litt i det siste, tankene er i feil vei... har veldig lyst til og sprekke... har klart meg nogenlunde bra, har vell vært i overkant av karbo inntaket to dager. Det er litt vanskelig i helgene da kjæresten kommer på besøk, da pleide vi og kose oss med deilig mat(les karbo:p) og nå spiser jeg min mat og han får det samme men med karbo. Håper dette blir bedre (tankene)
Var foresten hos legen i dag, tok blodprøver pga denne kur, han var i allefall veldig stolt av meg, det er jo koselig.
Ikke gi opp om dere sprekker!!! Jeg kommer sikkert til å sprekke eller ha pause jeg også, men man kan fortsette som før til neste måltid! Herregud.....det er ikke hver dag og til hvert måltid vi mesker oss i kraber!!;)
Er så kjedelig når man går opp eller står stille. Skjer ikke så mye hos meg for tiden, men kroppen trenger vel kanskje litt tid til å hente seg igjen. Vet ikke jeg. Men det må vel skje noe etterhvert. Ser folk går ned kilo etter kilo. Ikke her:(. Men man er vel forskjellig. Spiser det jeg skal tror jeg så jeg har ikke dårlig samvittighet heller. Men da får man lyst til å gi opp og spise "normalt" igjen. Godt man har forumet her som man kan "syte" til:). Og juble igjen når det skjer noe:). For da holder man ut en stund til:).
Ingen har vondt av å ikke spise karbo et par dager, fortsett med ditt kosthold og server han det samme. Det finnes masse vis av retter som er perfekte for romantiske middager, eller picknik i parken. Sjekk Gerds profil, fotoalbumet med oppskriftene burde gi insirasjon :ja:
Jeg veit av erfaring hvor utrlog lett det er å sprekke når man skal legge alt til rette for andre. Dette handler faktisk litt om å sette seg selv i forsetet og ta kontroll også. :rolleyes: Så kanskje andre må innrette seg litt, ikke bare vi etter dem?
Tusen takk for det:). Jeg spiser kanskje for lite karbohydrater?
Blir at jeg spiser eggehakk med litt bacon, eller ketolysebrød (ca 4 karb) til frokost. En stund siden jeg spiste "brødet", men skal bake igjen. Funnet et sted hvor de har ketolyse bakemix som jeg skal handle i dag. Skal prøve å bake det brødet som står bakpå der.
Salat til lunsj med aioli som jeg lager selv. Og til middag blir det kjøtt, fisk eller kylling med noe grønnsaker til.
Noen dager blir det krem med enten bittelitt bakekakao eller fromasj. Det er vel det jeg "skeier" ut med.
I helgene spiser jeg baconcrisp med rømme som jeg dipper i.
Noe annet jeg bør gjøre kanskje?
Ellers:
Carisma: Takk for linken. Hvis det som står over ikke er så galt så må jeg bare prøve å stresse ned. Jeg forstår at jeg stresser for mye tydeligvis :). Jeg skal kanskje stå stille noen uker før det igjen skjer noe. Må tydeligvis bare ta tiden til hjelp.
Tror jeg utsetter veiingen min til i morgen, blei litt for mye karbo i går :eek: Forhåpentlig sitter de ikke på som gram i morgen :rolleyes: ( du snakker om å lure seg selv);)
Jeg var på vekta i dag og hadde gått ned 0,4 av de 0,6 jeg gikk opp forrige uke. Snakk om å holde på det som er :(. Ja, ja. Får bare bruke tiden til hjelp så ramler vel kiloene av etterhvert :)
Jeg henger med enda jeg også, men det blir til at jeg leser mer enn jeg skriver i tråden:p
Jeg har siden den 20. april gått ned 7,3 kg (regner med det er noe mer siden jeg veide meg nå i kveld, i stedet for på morgenen som jeg pleier), men cm. er jeg ikke så flink til å følge med på:confused:
Faktisk så betyr ikke nedgangen så mye, det er ikke bare det som holder motivasjonen oppe. Grunnen til at jeg fortsetter på dette kostholdet er like mye fordi jeg trivs så godt med det, som det er pga kiloene som skal av.
Humøret er jo sååå mye bedre, energinivået mye høyere og maten er god:D
Da ble det utrolige 0 kg ned på meg denn uka :mad: Tror jeg har spist for lite fett!!!
Vurderer å gå over på lav karbo og lav kacl diet en mnd tid....
Noen med erfaringer med å gå å over på nye diet fra ketolyse kur??
Må vel presantere karbo litt etter litt i maten og sikkert redusere fett mengden.....:o
Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra med deg etterhvert, jeg har sittet å lest GI-NULL av Skaldeman og han oppfordrer alle til å prøve ommlegging av kosthold i hvertfall 3 mnd før en tar en evaluering.....
Forstår din frustrasjon. Nå går jeg opp og ned over en kg som en jojo, men ikke mer nedover. Stått sånn i snart 4 uker. Synes det er merkelig at jeg ikke går mer nedover. Vet at man skal slappe av og ta tiden til hjelp, men dette er ikke første gang det skjer når jeg prøver å ta av noen kg. Og 4 uker er lenge synes jeg. Blir temmelig frustrert. Ikke noen cm er borte nå heller.
Vi får prøve en stund til mossa -kanskje det skjer noe senere.
Tenkte jeg skulle prøve elimineringsmetoden. Lurer på om kroppen min rett og slett ikke vil ha for saltholdig mat. Skal prøve å kutte ut bacon, baconsvor som jeg spiser i helga og farris et par uker og se om det hjelper. Spiste også ferdigkrydret grillribbe i helga. Bare et par biter, men kanskje det er nok?
Tusen takk for støtte. ;) Skal holde ut 3 mnd. om det er det de anbefaler. Har jo gått ned ca 1 kg per uke til nå da, skal prøve å spise mer denne uka å se om det er det som er problemet.
Har jobba hardt de siste dagene, driver å maler hus, og det er stooooort!!!
behøver kanskje litt mer da!
Til Happylady, skjønner veeeldig godt at du er frustrert nå etter 4 uker sand by!! Høres da ut som om du vet hva du driver med og spiser riktig også....Det kan ikke være stoffskiftet da?:confused:
Sist jeg sjekket det viste det ikke noe galt. Merkelige greier dette her, men får bare bite sammen tennene og stå på :).
Kjempeglad for all støtte.
Tusen takk.
Jeg lurer på hvordan det er med dere andre ang ketose....
Er dere i ketose hele tiden??? Mine stix har om jeg er heldig, veldig lite utslag. Har prøvd på morgenurin bare for å se om det er utslag da og det var det men ikke fult ut da heller.
Men jeg går jo ned i vekt så kanskje jeg ikke skal bry meg så mye om det??? :rolleyes: Jeg spiser forøvrig minimalt med karbohydrater, ca 10-12 om dagen...
Jeg har vært i ketose siden dag 2 av kuren - på lilla. Har stått stille i snart 4 uker nå, men er fortsatt i ketose. Både morgen og kveld. Merkelig dette.
Så lenge du går ned i vekt så tror jeg ikke du skal tenke så mye på det. Det hadde iallefall ikke jeg gjort :)
Kanskje det er svaret på hvorfor du står stille? drikker du for lite vann? De sier om det gir utslag på lilla så kan det bety at man drikker for lite vann....for lite veske= liten vekt nedgang.
Det har løsna for meg nå. Tyv veide meg i dag. en kg ned! Jess:) Skal se om det stabiliserer seg til veiedagen fredag....
Ja, jeg er vel kanskje ikke så flink til å drikke - og derfor lagres vel også saltet fort. Har nå skjerpet meg og skal drikke mer. Må bare ta meg selv i nakken og drikke selvom jeg ikke er tørst. Blir sikkert en vane etterhvert.
:) Takk, pøs på med vann en uke, for å se om det hjelper. minimum 2 l i tillegg til kaffe og alt det andre.
jeg driker rikelig med vann, mer enn 2l i tillegg til alt annet. Men jeg har en syk vekt, som liksom regner ut fett % muske masse og vann. Den påstår jeg drikker for lite vann? Tror den er litt på jordet pga vekta mi. Tror ikke jeg kunne drukket mye mer uten å ødelagt nyrene faktisk!!! Opp en til to gange rom natta og drikker jevnt og trutt gjennom hele dagen og kvelden.
Men jeg veier meg stort sett om morgenen , kan være det da....ligger ikke å drikker om natta :D
Noen med lignende vekt?
Da var det veie dag igjen. Ned 500 gram:D. Det var de 200 som jeg ikke har gått ned fra oppgangen + 300 ekstra. Nå kom jeg under første delmål - jippppiiiiiii. Gikk også inn ca 8 cm rundt.
Tror jaggu det var vanndrikkingen min og kanskje også salt - skal prøve litt til framover på div. og se. Men dette funket iallefall nå. Er så glad så glad. Det er ikke mye nedover, men ned er ned og for meg er det helt herlig :D etter 4 uker med oppgang og stillstand.
Grattis Happylady!!! Nå går det veien skal du se, kanskje det går fort også:p
Jeg har gått ned nesten en kg Stått stile jeg også. Noen 100 gram er bedre enn ingenting :)
Stå på damer
Tusen takk mossa :D. Storfornøyd for at det endelig har skjedd noe. Håper det går veien en stund igjen nå. Hadde vært godt.
Gratulerer til deg også. 1 kg er jo knallbra:). Godt vi ikke ga opp :p. Og tusen takk for hjelp og oppmuntring:).
God fredag alle sammen! Nå har jeg passert 10 kg og er under 100!! Føles utrolig godt. Har hatt et par tre utskeielser og det skal bli lenge til neste gang. Har stresset litt i det siste med alle barna.... Og i går pustet jeg lettet ut og nøt en melkesjokolade fra Freia. Kremt, jeg spiste vel 150 g alene:o. Denne slukte jeg i 19:00 tiden og testet med stix ved midnatt. Stixen ga utslag i lilla?? Måtte sjekke i dag tidlig også, og den var lilla som den også var nå i kveld. Måtte få mannen til å sjekke seg også, og hans ga ingen utslag. Dette synes jeg var veldig rart. Var helt overbevist om at jeg skulle falle ut av ketose etter den fråtsingen. Forstår ikke dette jeg?! Uansett vil jeg ikke eksperimentere med denne type "mat". Jeg merker at mitt søtbehov stiger når jeg ser andre også bare må ha erstatninger på godterier.
Sist uke gikk jeg ikke ned noe som helst. Jeg spiste is (pisket fløte, hadde i eggeplommer og frosne bringebær og moste alt sammen) nesten hver kveld og drakk for lite vann. Jeg tror det var det som forhindret nedgang. Så nå er det full skjerpings :-)
OH YES.......... Første mål er nådd :):):) under 100...
Det eneste er at det ikke bare skyldes egen innsatts, har fått lungebetennelse med påfølgende medisinering som gjør at matlysten ikke er der.... Lurer derfor på om en kilo eller to vil komme tilbake etter hvert.....
Ned 1 kg siden sist uke:D:D
Det funka jammen meg å kutte litt ned på kaloriene ja:D Og jeg har faktisk drukket ganske mye av både pepsi max og funlight:DJeg som trodde at det fikk vekta til å stangere hos meg:p
Hei! Jeg slenger meg på her jeg. Startet litt etter dere, 28 april:)
Her går det litt trått, hadde gått ned ca 4,5 kg sist jeg veide meg. Men det er over en uke siden. Tanken er å vente med veiing til "tante rød" som for andre gang etter jeg startet på ketolyse er forsinket, noe som ALDRI har skjedd før, har kommet!
Synes dere har vært flinke, og blir imponert av de som har klart å gått ned over 10 kg på ca 6 uker!! Har ikke gått så radig med meg gitt. Hva spiser dere iløpet av en dag mon tro? Greit å kunne sammenligne litt. Har startet en tråd på spørsmål og svar hvor jeg lurer litt på menyforslag etc, svar gjerne der om noen ønsker å bidra. Håper kansje dette kan hjelpe meg til å få fart i prosessen:p
Grattis til alle med nedgangen :) 10 kg er jo mega da, men alle gram teller på veien mot et lettere liv.....
Synes det er veeeeldig greit med dette forumet altså. Det motiverer og man kan få råd og støtte!!!;)
Synes det går veldig greit jeg og magen min kjempe trives også. Sikkert mye pga at jeg ikke spiser noe gjær!
Savner ikke ferskt brød en gang, men det tror jeg mest kommer av at jeg har bestemt meg for å gå ned disse kg-ene nå og ikke tillater meg å spise det :D
Jeg er fæl med å veie meg om kvelden jeg, selv om jeg vet jeg veier mer da enn om morgenen... Naturlig nok :)
Derfor veide jeg meg i morges for å få et mer korrekt tall, og vekta viste 105.0!!! Jeg har altså gått ned 2,3 kilo den siste uka. Med tanke på at jeg har vært i ketose såpass lenge hadde jeg ikke trodd at tapet kunne være så stort :)
Det er jo knallbra sassy:D. Gratulerer.
Selv driver jeg med elimineringsmetoden nå. Har i ca 4 uker gått opp og ned som en jojo. Fjernet fløte og cc, men ingenting skjedde. Byttet søtningsstoff + fikk høre at salt var ille for noen og tenkte at jeg skulle ta bort produkter som bacon, baconcrisp og veldig saltholdige krydder. Har gått på vekta for å sjekke + notert ned hva jeg har spist - og i dag hadde jeg gått ned noe igjen:D. Da ser det ut som salt er partystopper for meg. Får holde på en stund til og se, men håper jeg nå har funnet "synderen" :)
Det er så fint å høre at alle gjør fremskritt, enten det er vektnedgang eller andre ting som har forbedret seg.
Jeg har heller ikke noe savn etter brød eller poteter, men det hender lukta av nykokt Jasminris frister veldig, men jeg har klart meg og er stolt av det.....:p
Jeg sover nok ikke så godt som jeg burde. Kanskje det er en grunn også - det har jeg faktisk ikke tenkt på. Takk carisma :). Jeg har fibromyalgi og søvnen blir dårligere da dessverre. Så den kan kanskje være en grunn til at jeg går sakte ned med stillstand også. Kroppen har kanskje nok med smertene til tider og har ikke ressurs til å ta vekttapet også. Men - nå er det sommer - og det er den beste tiden - så det ordner seg nok etterhvert :).
ENDELI!!! Vekta har gått nedover! 300 g mindre idag enn igår... Haha... Og jeg har stått BOM stille lenge! Vet at jeg ikke skal veie meg daglig, og gjør det heller ikke... Med unntak av idag, og bra var jo det:D Hadde en slik "følelse"... Nå er jeg sannelig igang igjen, er sååå glad!
Gratulerer med nedgangen :)
Kan du ikke skrive på din dialekt da, det er jo bare kult med litt variasjon ;)
Ps du har muligheten til å korrigere innlegget ditt oppe til høyre i innlegget.....
Gratulerer alle sammen! Kjempe bra! :)
Da jeg hadde veie dag på mandag... 0 ned fra forige uke.
Dagen etter på -1 kg og onsdag -0,5 kg og i dag + 1 kg!!!!!
Kjedelig altså... :o
Og magen min er så snål.. mandag var den stor, utstikkende og tirsdag var den nesten flat... merkelig! :eek:
Gratulerer med alle nedgang ;)
Jeg har stagnert. Og når jeg tenker over hva jeg har spist, er det kanskje ikke så rart, jeg spiser jo ikke fet mat! Jeg er i ketose, men har ikke den feteste maten, kutter ut karber bare liksom......Må begynne å skrive ned hava jeg spiser for en periode igen. Men...jeg går inn da, så noe hjelper det. :o
Uff, men jeg har to venner som har gått ned 19 og 15 kg på ketolyse som nå er i vedlikeholdsfasen, hos dem svinga vekta mellom 1 og 2 kg hele veien viss det er en trøst!
Men du har gått ned over 9 kg siden april, og det er jo HELT fantastisk!!! Jeg har knapt nådd 5 kg :o Har vært på et platå, men virker som jeg er igang igjen nå!;)
Jeg har også hatt en stillestående periode som varte i ca 3 uker, overlykkelig her om dagen da jeg ENDELIG hadde gått ned 300 g!! Hihi... Man må bare ikke gi opp! Lykke til!
Kjempebra :). Det er godt når man endelig begynner å se at det går nedover igjen. Selvom det kanskje ikke er mer enn noen få gram. Ned er ned, og da går det rette veien:). 600 gram er jo knallbra - og på så få dager. Gratulerer..........
Tror flere av oss har vært på et platå, men nå er vi alle igang igjen:D. Jihaaaaa:D
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Forsto det sånn at når man kom til et platå ( stagnasjon) så skulle man unne seg "sommer dager", hvor man spiser karber, frukt etc. Noen unnet seg uker?, noen dager.... Da går man opp, som regel kun vann, ca 2 kg, men påfølgende uke med keto kost, kan man gå ned det dobbelte, 4 kg.....
Skal kjøpe boka hans også. Går tom for ideer og spiser på langt nær mye fett!!! Ikke lett dette ;)
Unnet meg en sommer dag i går kveld og litt i dag. Spist en halv stor dolly pizza, is (3 kuler). I dag pølser og lomper.....
Veide meg i morrest og var gått ned 400 gram !!!! Tenk det!!! Sommerdager hjelper :D
Noen som har lest boken hans og kan nevne noen forskjeller fra ketolyse kuren?? lillemaane.no/forfatter/anbefalinger_skaldeman.html
Hm... Interessant dette her da... Men det ser ut som at det ikke blir behov for no` "sommerdag" på meg siden vekta har begynt å bevege seg igjen, så her er det bare å holde fingrene krysset:p
Kanskje det er derfor jeg gikk ned forrige helg, da jeg trodde jeg stoppet opp alt?? :confused: Var på fest der vi fikk mat servert på tallerkenen, og jeg tenkte at jeg kunne unne meg litt og skeie ut en dag siden jeg ikke hadde gjort det tidligere. Spiste både potet, pasta, og mye dessert. Drakk til og med likør og vin. Var sikker på at jeg var ute av ketose også. Det merkelige var at jeg var fremdeles i ketose, og dagen etter hadde jeg gått ned en halv kilo!!!:confused:
Bare et kjapt tips fra meg til deg......... Skal du kjøpe boka/bøkene så gå inn på capris.no, der har de hatt tilbud på bøkene hans.
Jeg betalte 299,- for "GI-null" på ark på Jessheim og på capris.no kostet den 79,-............ Men jeg kjøpte "Spis deg ned i vekt" på capris.no denne også på tilbud til 79,-.
Begge bøkene er fine: "spis deg ned i vekt" er en grundig bok i hans matfilosfi, mens "gi-null" er en blanding av kokebok og kortversjon av filosfien....
Joda, vekta i dag er slett ikke verst opp 100 g fra forrige uke. Hadde ventet en kilo eller så opp siden jeg gikk ned mye forrige uke som jeg trodde var litt galt i og med sykdom osv...:)
Jeg går fortsatt på penicillin og formen er igrunn ikke noe særlig enda. Men jeg skal prøve å spise litt mer fettrik kost denne uka og så satser jeg på litt nedgang til neste veiing. :p
Ja, jeg tror det kan ha noe for seg, å legge inn karbo dager, når man stagnerer. Får se til helgen om det har noe for seg. Er ikke flink til dette med fett. Prøver, men det blir nok så magert uten karber, tror jeg. Skal kjøpe bøker av han Skaldeman også, for inspirasjon.... www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605215
Jeg kjører vel et sånt tilpasset skaldeman opplegg for meg selv, synes nesten det er lettere å holde seg unna alle karbohydrater enn bare litt. Litt for meg blir fort litt til og litt til...:)
Jeg ligger vel på 10-12 karb per dag, men sliter litt med nok fett så jeg smører smør på alt som det kan smøres smør på.:p
Frokosten i dag ble peperonipølse med smør og kremost, slettes ikke verst......
28.april:p Hihi, har stått stille i ca 3 uker, som nevnt tidligere, men endelig ser det ut til å ha "løsna"! Ser frem til neste veiing, og krysser fingrene;)
Nei i utgangspunktet er det vel ikke store forskjellen, og jeg hadde stor "glede" av å lese bøkene. Men det er jo alltid slik at når du får satt deg inn i ens teori så er det jo så logisk, det har for meg vært logisk at skal du ned i vekt så skal du spise mindre enn du forbrenner, men så kommer det en ny teori om at det er ikke slik ting fungerer og så er det plutselig denne teorien som er logisk... :D Skjønn det den som vil, men jeg har jo erfart nå at det faktisk er mulig å leve etter "Skaldemans" teori og gå ned i vekt. :p Jeg har ikke merket noe til at formen har blitt bedre, men jeg har fått en litt gjenstridig lungebetennelse så det er godt mulig at formkurven stiger nå snart. :)
Men det du spurte etter :rodme:
Jeg har ikke helt kontroll på ketolyse-kosten da jeg ser for meg at jeg fort kan skli litt ut der (prøvde denne kosten for ca 2 år siden, men var ikke helt motivert). Mens Skaldeman er ganske striks på karbene han har delt inn i tre grupper etter overvekt 50+, 25+ og 10+ og på alle er det selvfølgelig mulig å variere stort i kosten. Hver gruppene går på mengder karber i måltidene og på totalen pr dag, jeg prøver å holde meg på max 12 karber eller 5% om dagen, den strengeste. Og det går faktisk greit: spiser egg/bacon, omeletter, griller kjøtt osv.... spiser kun litt salat eller grønnsaker til middagen. For meg er den største forskjellen at Skaldeman ikke er helt anti vanlig salt, jeg synes alt annet salt smaker tja... rett og slett vondt :eek:
Ellers har jeg den siste uka slitt litt med fett andelen og smører derfor tykt på med smør på alt (begynte med det i går).
En annen ting som passer meg utmerket på Skaldeman er at jeg spiser når jeg er sulten og ikke ellers, eller det vil si jeg spiser når jeg blir "fysen" det er skjelden jeg føler sult. Det blir for meg 2-3 måltider pr dag, men som det står i bøkene spis når du er sulten enten det er 2 ganger eller 8 ganger om dagen, dette vil regulere seg selv etter hvert.
Håper du fikk svar på noe Mossa..... Hvis ikke så spør igjen:ja:
Jo bevares, svaret var bra!!! Takk
Synd at du har bli syk, håper det gir seg snart. Lungebetennelse er ikke bare bare!
Forstår det sånn da at jeg f.eks skal velge 10+ og skal da spise max en viss %andel karber.... Du har valg den strengeset, det er vel 25+ det da, som har 5%?
Enig med deg, ekte havsalt kan liksom ikke erstattes med noe som smaker papp. ;)
Sliter også med fettet, men håper jeg får litt mer info når jeg bestiller to av bøkerne til Skaldemanden. Aner ikke lengere hvilken mat jeg skal lage!
:o Blir heller ikke skikkelig sulten lengere, slik jeg ble med "høy" karbo mat. Da fikk jeg pluttselige sultanfall, der jeg ble svimmel og skjelven!!! det gikk over når jeg spiset noe med sukker i. Skulle tro jeg hadde sukkersyke eller noe, men det har jeg altså ikke. Teste det.
Og litt dritt prat :D Avføringen er bedre og ferre på denne type kost. Siter litt med magen, har gjort det hele livet, men uten brød og andre tunge kraber, er jeg rett og slett nesten problem fri.:rolleyes: Har litt hard mage, men hva er vel det...
Gleder meg til bøkerne kommer og nye ideer til mat :hungry:
Jeg har valgt å legge meg på 50+, vil komme meg ned over 30 kg, gjerne 40. Men har tenkt til å bruke den tiden det tar. Det er veldig greit å komme seg over på et kosthold som en skal leve med og ikke avslutte så fort en har nådd sine kilo....:p
JIPPI!!!!!!!!!! -6 kg idag!!! Nå har vekta virkelig fått fart på seg i riktig retning, jeg som sto på stedet hvil i 3(!) uker!!! Så ikke her er det bare å aldri gi opp! Har vært på kur i nøyaktig 7 uker.;)
Sant nok, men du er tøff da!!! All ære.... Må unne meg litt med karbo, ellers klarer jeg det ikke!:rodme:
Ned 400 g siden karbo helga mi!! Det er bra:p
Skal begynne å peise på med mer fett jeg også.....;)
Tror kamskje noen har falt i fra på dette forumet og noen er bare innom av og til....
IKKE forsvinn!! Jeg trenger dere ;)
Jeg har ikke falt i fra - bare skeia helt ut. Jeg har vært på sommerfest i helga og bøtta innpå med alt jeg ikke skal spise. Spent på resultatet av sukkersommerfesten! Håper selvfølgelig at jeg ikke har gått opp denne uka.
Jeg peiser også på med fett også og har de siste 14 dagene spist mindre fløte og rømme. VANN VANN VANN - må huske på 3 liter om dagen.
Nå er det sikkert en mnd siden jeg var her inne sist. Har slitt veldig med vektnedgangen og har kanskje mistet litt håpet om at jeg skal komme noe mer ned i vekt i det hele tatt. Snart 1 1/2 mnd på høvelig samme vekta. Kan virke som kroppen trives best med denne vekta. Men har i alle fall ikke gått opp igjen og det merkes på buksa og på magen at det har gått inn. Har holdt meg til lavkarbo hele veien, bare en helg med utskeielse og da gikk jeg opp litt men det forsvant fort igjen (sikkert bare vann).
Nå har jeg kjøpt flere bøker om slanking og lavkarbooppskrifter for inspirasjon. I tillegg skal jeg prøve noe nytt som heter cellsonix, var på prøvetime i går og de fjernet 1,5 cm fra magen. Det ble beskrevet som fettfjerning med ultralyd i stedet for operasjon:P
Må se litt på det med skaldemann og sommerdager, kanskje det kan hjelpe litt på for min del også. Går greit å spise lavkarbomat, savner bare sjokoladen av og til.
Er motiverende å titte innom her igjen da, dere er jo kjempeflinke og lykkes bra med å gå ned... selv noen hekto er jo nedgang det å:rolleyes:
Ikke gi opp Birk! Du er i gang!;) Gi deg selv en sommer helg, å se om det hjelper på forbrenningen!
googler cellsonix,Interessant :D Men leser her om to typer, en som heter ultra Vet du forskjellen?
Denne gangen skal jeg ikke gi opp nei:o Var på helsekosten å kjøpte en svær burk kokkosfett i dag. Også blir det sommer i helga ja. Skal tro samboern ble gla for at jeg sa at vi kan lage oss en pizza sammen:D
Hvor har du lest om to typer cellsonix? Har bare fått med meg en type. Men det jeg har forstått av denne er at det er forskjellige linser som brukes. Noen når 2 cm inn i vevet og noen når mindre. De som er mindre skal hjelpe på strekkmerker, arr og rynker. Og så var det visst en egen greie som hun cellsonix-damen ventet inn som skulle være for ansiktet.
Kan sitere litt fra brosjyren: "Utstyret består av en computer og behandlingshode som under behandling avgir peakpoint ultralydbølger til vevet. Cellsonix anvender høy intensitets impulser med lange intervaller. Biolgisk aktivitet settes i gang av behandlingen."
Blir nok å bruke mine tusenlapper på behandlingen, men jeg håper det er verdt det. Både på cellulittene og fettet.:rolleyes:
Virker denne begynner jeg å få troen på at det kanskje snart finnes opp et heidundranes bra remedie for permanent hårfjerning også... da er jo lykken fulkommen:D
Laget meg en fet kvelds nå nettopp, og den var ikke så verst:)
2 egg (kan jo fjerne eggehviten, så blir man kvitt det mest av karboene)
1 ss eller mer om det trengs med kokkosfett (den fra helsekosten)
en dæsj fløte
passelig mengde slankesukker
og det beste... en neve frosne bringebær
Da var det veiedag igjen. Denne gangen var det ned 0,6 kg:). Deilig at igjen vekta er på vei nedover selvom det ikke er masse av gangen. Men er fornøyd jeg:).
cellsonix ultra er sikkert bare et finer ord for cellsonix ;) lest litt om det og det virker om alle har det samme apparatet! Men det høres forlokkende ut! La meg få høre da, hvis du har tenkt å ta noen timer.... Spennenede. Dette har jeg lyst å prøve!
Gratulerer til alle med gram og kg nedgang, veier meg litt i hytt og pine jeg, for å holde motivasjonen oppe. Skriver inn etter hvert :)
Venter spent på bøkene av Skaldemann, gleder meg til mat tips...
Jess, da har jeg passert 6 kg ned!!! :D Hærlig.......
I kveld blir det sommerkveld, bokstavelig talt, med grillmat og hvitvin! Tror jammen jeg skal unne meg litt potetsalat også.
Sitter og tenker litt tilbake i tid og har funnet ut at fra jul til nå har jeg gått ned 10 kg, de første 4 forsvant naturlig da jeg begynte å tenke på hva jeg spiste, sukker....:o Og de neste 6 her på keto kost...
Noen andre som har dratt nytte av "sommerdager"?
Ønsker dere alle en fortryllende st. hans kveld/ natt :full:
Gratulerer! Dette er jo kjempebra!!! Ha en strålende St.Hans feiring ikveld du og! Her i Tromsø skinner sola, og det er NYDELIG sommervær, endelig! Måtte det vare;)
Gratulerer det er så gøy når det går nedover.......
Jeg var på vekta nå i dag jeg også med god nedgang (1 kg), nå er målet på 10 kg til den 4. juli oppnåelig. JIPPI !!!!!
Kos derre i kveld, det skal jeg selvom husbonden er borte på jobb denne uka. Her i Oslo området er det spådd fint og varmt hele uka så i morgen tar jeg med meg unga på en to-dagers kanotur. Gleder meg....
Ikke planlagt "sommerdager" men det har blitt litt i overkant av karber ved et par anledninger, og da har jeg drøyd veiing et par dager. Og totalt har jeg ikke gått opp da, men jeg vet egentlig ikke om det har skjedd noe som ikke hadde skjedd uansett. Jeg har ikke hatt stopp i vektnedgang i 4 uker så jeg har ikke hatt behov for å prøve "sommerdag"......
:klem:Lykke til og del erfaringen med oss, vil du?
Så flott å høre at det går så bra med dere :). Gratulerer.
Jeg har nå også endelig klart å komme meg litt videre nedover. Er på -6 kg jeg også totalt. Det hjelper, det hjelper - med snileskritt - men så lenge det går nedover er jeg superfornøyd.
Blir uten nett noen dager, så jeg passer på å ønske alle en fortsatt topp uke.:)
Ja nå venter jeg bare i spenning på om det skal gå nedover. Er jo bare tirsdag i dag og jeg hadde sommer på lørdag og søndag, og så var jeg på cellsonix i går... så nå er det bare å vente å se.
[quote=mossa;737725]Hvordan var det etter siste celslonix? Var dette 2. gang? Hvor mye gikk du inn...:D Dette må prøves, skjønner jeg..[/quote
Første gangen var en prøvetime, og bare på magen. Men det ble 1 1/2 cm da og 1 cm denne gangen. Gleda mæ bærre tell de begynn på rumpa og låran:rolleyes:
Føl mæ nu ellers litt oppsvulma etter helga, men håpa nu det ska forsvinn med mer til... og da får æ se meir kor det funka.
Ok, takk :) Så da tar de ikke alt på en gang da nei, mener mage, rumpe lår...Blir ca en time på hver del da om man tar 5 ganger?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.