< Tilbake til oversikten

Takknemlighetsdagbok

nellie sa for siden:

For mange mange mange år siden, så jeg på en Oprah episode, hvor
hun satte i gang en "kampanje"
Her skulle seerne hver eneste kveld skrive opp 5 positive "ting"/hendelser som hadde "skjedd" den dagen, i en takknemlighetsdagbok.
Fantastisk og undervurdert idè.

Hadde vært kjempeflott om noen kunne henge seg på.
Ser for meg at det er utrolig motiverende å bare ha en tråd fylt med positive ting.
Enten de er personlige eller ikke, så er positive hendelser og impulser oppmuntrende.
Man trenger ikke skrive begrunnelser eller noe sånt..
Trenger absolutt ikke være store, svære, blodseriøse, livsviktige, omfattende ting heller! Absolutt ikke.
Det er de små tingene i livet som tells.

Men det være fem punkter!
og man BØR skrive hver dag.
(men av og til er bedre enn aldri)

Alle er velkommen!:D

nellie sa for siden:

vel..
Jeg først (ikke i prioritert rekkefølge)

• Kroppen min. Den er fantastisk, rett og slett. Setter vanvittig stor pris på den. Sterk og finner seg i MYE rart. Heia kroppen!
  • lavkarbo.no. Setter utrolig stor pris på dette forumet. Er sååå mange fantastiske mennesker som hvertfall blir sterkt prissatt av meg!
  • TV Fantastisk oppfinnelse. hva skulle jeg gjort uten?:p I love it!:heia:
  • Treningslyst Veldig fremtredende om dagen:p
  • Mamman min For ei dame!!

Zenia sa for siden:

Koselig, nellie. En god idé! :klem:

1. Vennene mine. Er takknemlig for at jeg har flere virkelige gode venner som jeg stoler på og som er der for meg, som jeg også kan stille opp for :love:
  2. Sykkelen min. Det gjør meg virkelig glad å sykle :stortsmil
  3. At jeg er frisk OG at jeg har en fantastisk fordøyelse. (Jeg vet det er så mange som har problemer med magen ... :klem:)
  4. At jeg er økonomisk selvstendig og kan ta vare på meg selv (herunder at jeg bor for meg selv og har et minimum av materielle ting som man (jeg i alle fall) trenger i hverdagen)
  5. Dette forumet. :love:

Enid sa for siden:

Hui, jeg er med!

1. Gode, fine kjærestemannen min, som bare er verdens beste
2. Leiligheten min, som jeg eier (sammen med Mannen) og elsker
3. Min kule frisørvenninne som klipper tøffe frisyrer på meg, helt gratis
4. At jeg skal møte mamma, lillesøster og pappa i morra, for første gang på 6 mnd
5. Frokostpannekaken. Hva skulle man gjort uten?

nellie sa for siden:

:heia:

Equilibrium sa for siden:

5 Ting jeg er takknemlig for:

1. Min 5 mnd gamle sønn. En nydelig liten krabat med et smil som stråler om kapp med solen.
  2. Hans mor som han har arvet smilet fra.
  3. Hvert øyeblikk jeg kjenner vinden i ansiktet.
  4. Den gode samtale.
  5. Medmenneskelighet.

Selvfølgelig ville vi, hvis vi fortsatte nedover lista, også finne bacon og meierismør! :)

nellie sa for siden:

liker spesielt nummer 1 og 2 der:love:

Og bacon og meierismør. hihi

Eilan sa for siden:

1: Bacon
2: Meierismør
3: At jeg har en fast jobb som jeg elsker
4: At jeg eier leiligheten min
5: At jeg bor i Norge

Takker for en god tråd Nellie!
En av de trådene som får en til å tenke over hvor godt en egentlig har det!
Lyset blir lysere og duften av nystekt bacon enda mer innbydende ;-)

Petronella sa for siden:

1. Mine nydelig,vakre,gode og herlige barn ( De må jo stå først ;))
  2. For at jeg har "gubben min", min beste støttespiller på alle områder
  3. At jeg kom over Ketolysekuren akkurat når jeg gjorde det ( helt riktig tidspunkt for meg)
  4. At det går mot vååååår :D
  5. At jeg fant denne tråden :)

Mosepjusk sa for siden:

Mine 5 ting (i tilfeldig rekkefølge):

1. At Mian min ikke gråt i går da jeg gikk etter å ha levert henne i barnehagen.
  2. At jeg har gått ned 9,2 kilo siden 7. januar takket være ketolyse.
  3. At jeg endelig fikk fiksa de skjemaene jeg skulle ha ordna for lenge siden.
  4. At jeg snart skal til Porsgrunn.
  5. At jeg har gått ned 9,2 kilo siden 7. januar takket være ketolyse.

:)

Ctr sa for siden:

• Såå takknemlig for evangeliet, det har hjulpet meg så mye..
  • Vennene mine!!! Jeg er så heldig som har de vennene jeg har
  • Anneli! veldig takknemlig for henne.. hun er et forbilde på mange måter...
  • Familien min!! Jeg elsker dem alle som en
  • Tingeling Hunden min og U S A !!!!!!

Michelin sa for siden:

Kor koselig, her e mine fine ting,
[size=3][/size]
1; At æ har to flotte, friske livlige jente:)
[size=3][/size]
2; At kjæresten e omtenksom og spør om det e greit at han og jentene spis sjokolade før dem proppe det i sæ (og det e det jo-for det lukte sååå godt!)
[size=3][/size]
3; At vekta går nedover.
[size=3][/size]
4; At æ har bytta arbeidsplass og stortrives.
[size=3][/size]
5; At det snart e påske, ei høytid da det e sosialt akseptert å stappe i sæ masse egg:D
[size=3][/size]
God påske alle sammen!

JenJen sa for siden:

Ting jeg er takknemlig for som jeg noen ganger tar for gitt:

1. Varme(varmekabler i gulvet, varmt vann i dusjen, varm vind, varm dyne, osv.. )
  2. Matbutikker i nærheten av der jeg bor
  3. Alle opplevelser som har gjort meg til den jeg er i dag, både positive og negative
  4. Kattemat (kunne aldri tenkt meg å lage mat til pus selv)
  5. Muligheten for å la en maskin vaske koppene mine (selv om jeg ikke har en sånn vidunderlig ting)

Zincite sa for siden:

Fantasktisk tråd

I dag er jeg takknemmelig for

• at denne tråden ble startet - og hjelper meg til å fokusere på det positive i livet
  • at jeg har hatt tid og overskudd til å planlegge bursdagspresang til kjæresten min
  • at jeg har smaksløker og luktesans som gjør at jeg kan nyte teen jeg kjøpte i går - nydelig rooiboos vintersjokoladete (med kakaobiter, kanel, kardemomme og ingefær :p mmm)
  • at jeg kan legge meg i min egen seng og sove i kveld
  • og denne burde stå fremst - alle menneskene og englene i livet mitt som jeg er glad i og som gir meg så mye både glede og utfordringer og hjelper meg på min vei til å bli et helere menneske

TUSEN TAKK !!!

nellie sa for siden:

:heia: FLOTT at folk skriver!
Flere, flere!

Summer sa for siden:

Jeg er i dag takknemlig for:

• De flotte, skjønne og snille barna mine.
  • At jeg og den omtenksomme, morsomme, sjarmerende, snille og gode mannen min har så gode samtaler!
  • At det er lyst og går mot vår, veiene er tørre og snøen smeltet i hagen.
  • At jeg har oppdaget scrapbooking som jeg koser meg sånn med.
  • At det går fremover med helsen min.Kjempeflott tråd! :)

nellie sa for siden:

vel. en ny dag er forbi. Nesten. og det er på tide å oppsummere dagens positive. Er ikke allverdens impulser jeg har fått i dag, i og med at jeg for det meste har vært inne og sett på tv i nesespray og paracetrus, men positiviteter klarer vi alltid å lete frem.

• pappaen min Vi er ikke hverandres i blod, men i hjerte og alt som tells så er vi hverandres i aller høyeste grad. Jeg er som snytt ut av nesa hans, personlighetsmessig (til mamma sin store fortvilelse av og til:p) og han er den personen i livet mitt som jeg virkelig vet ville kaste alt han har i hendene for å hjelpe meg med både små og store ting. My hero:love:
  • nesespray Trenger vel ikke utbroderes noe særlig. Takk til den som oppfant det
  • musikk Enten den er dårlig, stygg, morsom, bra eller hva den måtte finne på å være, så er det vel få ting som kan kickstarte humøret, sånn som en sang kan?
  • god helse Jeg er pretty much frisk fra forkjølelsen min og nå er bare symptomene igjen. Bra i formen, bra i humøret. Og tåler å hoste litt og litt snørr.
  • dessert Jeg er blitt ekspert på "kveldskos" som jeg velger å kalle det:P (vel det skjer på kvelden og det er KOS) akkurat nå står en deilig bolle med blåbær, jordbær, vaniljekesam og ricotta og venter på meg i kjøleskapet. Jeg gleder meg:D:spent: flere?

Eilan sa for siden:

Kan jeg ta en runde til altså?
1: Takknemlighetstråden!!
2: Søte gutter som stiller tafatte spørsmål som betyr "jeg liker deg"
3: Laks
4: Avocado
5: Å blir frisk når man har vært syk

nellie sa for siden:

ta så mange runder du orker du:p
men ikke alt på en gang da!

Photobscura sa for siden:

Dette er et vakkert tiltak, Nellie, jeg så også den Oprah-episoden :D

Ettersom det er min første post her, så får jeg begynne med det generelle, så får man ta det daglige ettersom dagene kommer:

1: Kjæreste, familie og venner, enorme støttespillere som lar meg være den jeg er og utvikle meg, puste og leve
2: At jeg endelig har en stabil økonomi, jeg er ikke lenger blakk lenge før nesten oppfyll på kontoen
3: At jeg er frisk, at kroppen min er i stand til å si fra når noe går rent galt
4: Alle muligheter jeg har via talentene mine, jeg har blitt tildelt store kunstneriske årer, og det er en stor ting for meg å vite at de er der, og å klare å bruke dem
5: Alle de små tingene, bare noe så enkelt som å kjøpe et trehvitt tv-bord fra Ikea og male det svart, lage solbrillestativ av en stekeovnsrist, og samme dag finne verdens søteste og tøffeste solbriller på Nille for tjue spenn, nytt billig svart servise fra Ikea, vintageveggkalender til halv pris, sollys gjennom vinduet, varm pust i nakken fra kjæresten om natten, overraskelsesbesøk, klemmer, finne småpenger elle andre artige ting i jakkelommer når sesongen skifter, medmenneskelighet mellom fremmede mennesker på gata etc. Kunne holdt på i evighet er :)

Takk igjen for fin tråd, Nellie. Gleder meg til å skrive mer her!

Megvel sa for siden:

Min første liste...

1. den utrolig søte lille jenta jeg har hjemme som for tiden "villikke"
  2. at "den eneste rette" finnes, og at han ville gifte seg med meg...
  3. at medisinen finnes, for ellers hadde ingen i familien levd
  4. at det våres
  5. at den nye jobben min er dritkul

nellie sa for siden:

Sånn! ny dag, med nye muligheter og gleder!
Jeg forventer endel rapportering her;)

Og takk til alle som takker både for tråden og for alt annet:klem:

Charmtassen sa for siden:

Flott tiltak!
Jeg begynner også litt generelt, så her er mitt bidrag for dagen:

1. Familien min - liten, men god!
  2. Venner - fordi de alltid er der for deg.
  3. Kjærligheten - fordi jeg endelig tør å håpe igjen ...
  4. Hobbyer - fordi jeg må ha noe å henge fingrene mine i.
  5. Hundene mine - selvsagt!!!

Summer sa for siden:

I dag er jeg takknemlig for:

1. At jeg har så gode venner som bryr seg om meg! :love:
  2. At lillebror pludret og var i godt humør når han våknet, og at vi hadde en sånn utrolig koselig morgen på badet i en halv time, bare han og jeg og masse kos og stryk og prat og barnelatter og pludring. :hearts:
  3. For mannen min som lager frokost til meg nå.
  4. For solen som skinner og lager vår i hagen og stuen.
  5. For den friske glade gule påskeduken jeg har kjøpt som skal ligge på bordet, men nå ligger i en krøll i sofaen etter at lillebror styrte med den før han skulle i barnehagen.

Eilan sa for siden:

1: Det er sooooool ute!
2: Jeg har spist deilig frokost
3: Verdens største kopp (decaf) kvadruppel espresso med kanel og fløte har navnet mitt på seg
4: Jeg har påskeferie!
5: Jeg har kommet i gang med morgenyogaen igjen

nellie sa for siden:

• Morgenstund med mye gull i munn.. En kopp kaffe.. Sesong 1 av Grey`s Anatomy som jeg "oppdaget" først i går.. En litt smågretten Emilpjusk som surrer rundt.. Enda stille i den lille "byen" min.. Hvordan blir været i dag tro?
  • Ricotta med cocosa Aaaaah, Takk for tipset Eilan! Er jo knallgodt. I love
  • Samarbeid mellom kropp, hode og sjel Kroppen min lystrer virkelig mine ønsker om dagen, og det er jo bare helt fantastisk.
  • lukte og smakssans Etter to-tre dager hvor det meste har smakt nesespray og luktet luft.. så er jeg OVERLYKKELIG over å endelig lukte deilig frokost kaffe og smake søt paprikasmak. Oh lykke.
  • Evnen til å være takknemlig Jeg har så mye å takke for at jeg kunne skrevet ett innlegg her, i timen. Men tenker jeg skal begrense det ned til max to om dagen:pHa en vakker dag, alle:klem:

JenJen sa for siden:

1. Youtube og Google video
  2. Musikk som kickstarter dagen
  3. Hair metal :p
  4. Muligheten for skolegang
  5. The Secret, både filmen og boka

Tuppen sa for siden:

slenger meg på her jeg :p

1: for at jeg har verdens beste type som jeg skal gifte meg med om ett år :love:
2: at jeg har verdens beste mamma og søsken som jeg ikke kan leve uten!!!!!
3: at jeg faktisk har bra helse i motsetning til ett år siden :D takket være lavkarbo!
4: at jeg har tatt meg selv i nakken nå- nytt og bedre liv på vei igjen!
5: for at jeg har folk som bryr seg om meg... får aldri takket dere nok!!

Petronella sa for siden:

Idag er jeg takknemlig fordi:

1. Det er fredag og bare noen timer igjen på jobb :stortsmil
  2. Jeg i helga skal være sammen med familien min og bare ha det koselig. Ingen planer ovrehodet, så vi kan gjøre akkurat det vi vil, det er SÅ deilig :)
  3. Jeg har fått lønning og syns jeg mar mye penger, enn så lenge :_plystre:
  4. Vi hadde en super, morgen der alt gikk som smurt uten stress :hearts:
  5. Alle rundt meg er blide og glade og fredagsklare:D

Nett sa for siden:

Å, den har jeg så lyst til å se - hvor "oppdaget" du den??:spent:

Og så takknemmelig-listen min:

1. Min kjære datter:love: - har vært på samtale på skolen idag og det meste er bra:)
    som mor blir man så utrolig takknemmelig når man hører sånt!!
  2. Formen og kroppen fungerer bedre og bedre for hver dag som går:D.
  3. Har det så trygt og godt med mannen min:hearts:.
  4. Venner og familie er veldig viktig for meg!!
  5. Trives og har det bra på jobb!!

Ctr sa for siden:

• Misjonærene som alltid stiller opp for meg..
  • Mamma som er så snill
  • Pappaen min
  • Ketosen jeg er inne i
  • At vi har rent vann i springen

Summer sa for siden:

Ctr: Er du mormoner?

I kveld er jeg takknemlig for:

1. Bading og gøyt samvær med venner.
  2. Hvor gøy jeg hadde det i vannet med storebror.
  3. For deilig kveldsmat som var klar når vi kom hjem igjen.
  4. Hvor deilig det var for meg å svømme litt, og at det gikk fint mtp bekkenløsningen.
  5. For ryggen til min kjære der han sitter i andre enden av stuen og jobber, og likevel er sammen med meg.

nellie sa for siden:

I dag har jeg SÅ mye å takke for! Vanskelig å få begrensa det ned til 5 punkter, men vi prøver;)

• overraskende penger Dette var i utgangspunktet en TRANG måned økonomisk sett. Jeg sa opp jobben min og etter å ha jobbet 200% så gikk jeg ned i under 100. MEN! fikk sluttoppgjøret fra jobben med feriepenger og alt og fikk utbetalt dobbelt så mye som jeg trodde jeg skulle få:D Betalt alle regninger og mastercardgjeld og går i 0!! FANTASTISK! Må bare takke for det.. Nå kan jeg begynne å se fremover isteden for å ha gamle regninger hengende over meg.
  • planer for fremtiden Masse boblende planer ang skole til høsten. Det ordner seg, det blir gøy, spennende og fantastisk og det er så DIGG.
  • mat med mening påskeskinke og atkinsendulge;) mmmm
  • Bibliotek For et genialt sted! Nostalgi uten like å komme inn på et bibliotek.. Og varme varme minner fra barndommen, da jeg kunne tilbringe mange tiiiiimer på biblioteket. Og hallo. Gratis bøker?? Jatakk.
  • Nytt på nytt Jeg ler meg SKAKK av det.. Hver eneste fredag:p Jon Almås namnamnamFlinke dere er alle som skriver:klem:

Michelin sa for siden:

fredagstakknemlighet....

1; salg-har spart flere tusen kroner idag!:)

2; tv-fri kveld- deilig å hvile ørene.:p

3; å få lese en bunke aviser hjemmefra.:cool:

4; at minsta sovna med en gang ho la hodet på puta.;)

5; at det va mi puta ho sovna på,så no e senga mi go`og varm.:o

Tror ikke jeg rekker å skrive noe her i morgen, men jeg er takknemlig for noe i dag også!

1: At vi ramla over han lydmannen til bandet vårt som har gjort noen demoopptak for oss som er hundre ganger bedre enn de gamle!
2: At jeg ble påmint om at sjokolade er oppskrytt og at maltitol har mindre morsomme effekter på magen
3: At jeg fant en naprapat etter magefølelsen som har fått kroppen min til å føles veldig mye bedre
4: At kjæresten min er så utrolig nydelig, sånn at jeg blir varm i sjela bare av å se på ham
5: At jeg klarte å redde en plante. Har aldri planter så jeg vet ikke hva man gjør, men noen fikk for seg at jeg skulle ha en sånn en, og jeg glemte den i tre måneder, men klarte utrolig nok å redde den, hoi!

Eilan sa for siden:

:ja:

1: At jeg eier leiligheten min (det er brukt før men jeg er jammen takknemlig for det en gang til!)
2: Dr Atkins
3: At det finnes mennesker å være glad i
4: ELLE Interiør
5: Stillhet i heimen

nellie sa for siden:

flinke jenter:heia:

nellie sa for siden:

Hadde egentlig ikke tenkt til å skrive her før i kveld. Men akkurat nå så trenger jeg å minne megselv på de gode tingene:

• å glede seg til jobb Gleeeeder meg til jobb i kveld. Skikkelig "Blessed" som har en så herlig jobb.. Skal bare slække. Lage god mat til guttene mine. Se på underholdningen tv2 og nrk måtte ha å by på(har bare de kanalene der se:p), lese i boka mi.. Kooooooselørdag på jobb.
  • fremtidsplaner mye planlegging, drømming og tenking på gang ang fremtiden, om dagen. Det er digg! I will have it all.
  • Emilpusekatten Den fantastiske lille klumpen.. Jeg er så inderlig glad i han. Ligger og sover inne i "Hulen" sin og er så vakker og skjønn og myk og vidunderlig vakker. Om ei uke har vi vært hverandres i to år:) På tide å skaffe ei lillesøster til han..
  • Blomster Får en sånn varm følelse innimeg når jeg pusler med blomstene jeg har i leiligheten:) De er vakre og levende og fulle av liv.
  • Mat gjenganger:p Goooood frokost i dag. Det var deilig.. Blir goooood lunch også:D jeg GLEDER meg!!Åh.. that felt good..

Er litt takknemlig i dag og jeg.

1: Jeg er takknemlig for at solen skinner her også, vakkert! Endelig betaler det seg å kjøpe tre solbriller på en uke :D
2: Jeg er takknemlig for kaffe, kaffe er hoppende godt!
3: Jeg er takknemlig for den vinen jeg skal drikke i kveld
4: Jeg er takknemlig for at jeg kan tillate meg selv å hilse på ei lekker dame i speilet
5: Jeg er takknemlig for øyebrynsfarge, sånn at jeg faktisk er i stand til å ha et fullendt ansiktsuttrykk :D

Petronella sa for siden:

Idag er jeg utrolig takknemlig fordi:

1. Det har vært en superfin dag idag. Først koselig handletur med gubben så kinotur med unger + ei god venninde. Perfekt lørdag!:)
  2. Mine to vakre nå ligger på hver sin hodepute med fornøyde smil og trøtte men glade øyne:hearts:
  3. Imorgen har vi en hel lat søndag til å hygge oss enda mer på.
    4 Jeg er positiv og nyter livet litt mer nå enn før :love:
  4. Jeg fant cavalier konfekt i butikken, så nå har jeg litt kos på påskeaften også.:D

nellie sa for siden:

Dette har vært en herlig kveld:)

• venneflørting på høyt nivå Jobba sammen med superguttkollegaen min i dag.. Vi har verdens herligste tone og vaktene våre sammen er GULL! I dag har han kilt meg, stukket føttene opp i trynet på meg, gjort ALT han vet at jeg ikke kan fordra. Jeg har ledd så jeg har grint.. Jeg har sparket og jeg har slått. (og spyttet, men det skal vi ikke snakke så høyt om, for det er ikke særlig ladylike:nei:)
  • bestemødre til kollegaer, som gir kompliment Var på butikken sammen med denne kollegaen min, da vi møtte bestemoren og bestefaren hans. Så sa hun til han: "jeg skjønner godt at du liker deg på jobb, når du jobber sammen med så pene jenter" hihi
  • evnen til å GÅ VIDRE Spist masse greier i dag, som jeg kanskje ikke burde spist. Men i morgen er en ny dag og jeg har ingen planer om å la dagens utskeielsr ødelegge for meg! DEILIG følelse:) Jeg vokser..
  • Fredrikstadfolk Lange flate ballær.. What more can I say:o de er så søte så. klappe litt på hodet
  • støle magemuskler enten de kommer av trening eller om de kommer av for mye latter:P

Zincite sa for siden:

Mye å velge mellom :D
Og da begynner jeg med kveldens filosofering over noe av det jeg er takknemmelig for

• for det har vært en vakker dag i dag
  • for at mine foreldre ga meg meg så mye i min barndom
  • for at jeg har funnet ut at lavkarbo er godt for kroppen min
  • for at jeg har klart å rydde opp i noe av mitt rot i dag
  • for at vi fikk satt vakre stemorsplanter på graven til far - så de kan lyse opp på gravlunden i påsken - og han vet at vi tenker på han

:o ble det flere ting på siste punktet? henger sammen :) så går nok bra:)

paprika sa for siden:

Hiver meg på denne, jeg også. Jeg har en kjip kveld, så det kan faktisk være godt å skrive ned fem ting jeg faktisk er veldig takknemlig for (for å få litt perspektiv):

1. Jeg har den beste kona i verden
  2. Jeg har to flotte unger
  3. Jeg jobber innen det fagfeltet jeg ønsker; sykepleie, musikk og manus
  4. Jeg bor i Norge
  5. Jeg har mange venner

paprika sa for siden:

*ler* og sier meg enig:lol:

JenJen sa for siden:

Ting jeg er veldig takknemlig for i dag:

1. Taxisjåfører som kjører meg hjem uansett hvor full jeg måtte være :o
  2. At jeg bor alene
  3. Varmekabler i gulvet på badet som gjør det overlevelig å sovne der
  4. First price boblevann
  5. Pepsi max og cola light :p

På denne vakre søndag er jeg takknemlig for
1: At bassisten sendte oss verdens j*****e bandplaket til den neste spilejobben vår, jeg vet ikke om det var pga hans manglende kunstneriske evner, eller for å få oss til å lage noe bedre, men nå lager vi i alle fall noe bedre, vi med kunstutdannelse, hihi... Bassisten er iallfall meget fornøyd
2: Vakkert vær! Like fint å se på fra innsiden av huset, da jeg vet at løkkaboere er som bier rundt honningkrukka, og det er omtrent umulig å komme seg ut av døren så fullt av folk som det er
3: For the Simpsons, da jeg ikke kom meg ut på byen i går og ble hjemme, så la jeg meg under dyna og kosa meg gløgg i hjel med den nyeste episoden. Klokka halv to hagla sms-ene fra festglade mennesker inn, da var det for sent gitt
4: Ift den forrige; at jeg er i en alder og trygghet at jeg ikke blir fortvilt og føler at jeg gikk glipp av noe selv om jeg ikke gikk ut i går
5: For at jeg hver morgen våkner opp med den deiligste mannen that is

Tuppen sa for siden:

i dag er jeg takknemlig for :

1. at jeg har verdens beste søs!
  2. de fem minuttene jeg får snakke med gubben!!! ( bare tre uker igjen!)
  3. for at det snør- ekte påskevær :D
  4. at jeg har gode venninner :love:
  5. bilen min.... hadde ikke klart meg uten den :lol:

Eilan sa for siden:

1: Miscela d'Oro koffeinfri espresso, som gjør det mulig å drikke fantastisk morgenkaffe selv om man er på induksjon.
2: Morgenkaffe :D
3: At jeg sitter i en super sofa og har det fredelig og stille denne søndagsformiddagen
4: At jeg har masse uleste bøker i bokhyllen
5: Hvite kubbelys

Summer sa for siden:

1. Å så sove to timer ekstra i morges, mens mannen sto opp med ungene.
  2. Kyss i nakken i solen.
  3. Fuglene som kvitrer og lager vårfølelse.
  4. Solen som varmer meg i ansiktet.
  5. Valgmuligheter.

Hyper sa for siden:

1: at jeg har fri i dag
2: at jeg og Erlend hadde den beste morgenstunden sammen!
3: Sola som såvidt blinker igjennom skyene
4: At jeg har verdens beste familie
5: At jeg har tak over hodet og fyr i peisen...

nellie sa for siden:

oioiOI her var det dårlig oppmøte i dag! Skjerpnings!!

• Mamman min Har passet på meg i dag:love:
  • Pappaen min Har vært nydelig i dag
  • (Sminkefrie)Søndager Jeg bare ELSKER søndager. Beste dagen i uka. :love: Gidder ikke sminke meg, tæsser rundt i joggebukse og slækkeklær. Yeah.. Søndag er til for å NYTES. Enten man jobber eller sitter i sofaen i morgenkåpen frem til 18.00
  • De siste timene før en helt ny uke Om noen få timer så er denne uken over og en HELT helt ny uke er på gang!! Tenk det. 7 dager.. 168 timer. 10080 sekunder med solskinn, kjærlighet, håp, drømmer, planlegging, gode venner, familie, god mat, latter, smil, bevegelse. Og denne uken som kommer er det jo påske! som enten betyr: FRI, evt overtidsbetalt jobb! YEAH! Jeg GLEDER meg til denne nye uken! Den blir bra. Kanskje treffer jeg drømmeprinsen? Kanskje lærer jeg noe skikkelig nyttig, nytt noe? Mulighetene er uendelige :D
  • Han her kan bare ikke slå feil:nei:

Eilan sa for siden:

1: At jeg bor 10 minutter fra sentrum. Det var jeg glad for da det begynte å SNØ idag.
2: At jeg idag traff en skjønne mann jeg har tenkt på siden juli
3: Avocado
4: Paul McKenna
5: Lavkarbo.no

Lindabtn sa for siden:

hehe, ja jeg holder på å skrive :D

1: Er veldig takknemmelig for den utrolige snille og TOLMODIGE kjæresten min som støtter meg gjennom tykt og tynt
2: Er veldig takknemmelig for at mamma og pappa ENDELIG fikk seg en ordentlig ferie etter mange års slit me djobb og husbygging
3: Er veldig takknemmelig for at det finnes en så god måte å gå ned i vekt på, bacon, fete oster, smør, majones, you name it.....
4: Er veldig takknemmelig for at jeg har så mange goe blogg-venner som backer meg opp på dårlige dager
5: Er veldig takknemmelig for at jeg har det fint i livet, hus og hjem, mat, drikke, folk rundt med som jeg er glad i og som er glad i meg....

Hmmm.... bra tiltak nellie :suss:

Eilan sa for siden:

Signerer nr 3 her :ja:

Mosepjusk sa for siden:

Søndag 16. mars 2008

1. Kortspillet UNO.
  2. Texas Hold'em.
  3. Trommestikkene mine.
  4. Stigespillet jeg lagde sammen med samboeren min for maaange år siden, det er supermoro!
  5. Spilledagen søndag.

(Vil anbefale folk å lage egne stigespill, det er så gøy, hehe!)

nellie sa for siden:

spill er undervurdert:heia:

FLINKE dere er, dere som har skrevet i dag!
Nå er det en ny uke og denne tråden skal blomstre, kjenner jeg.

ha en fin uke alle sammen:love:

Tuppen sa for siden:

ny dag :D

1# sola skinner!!!!
2#lille søte pusekatten min
3#har verdens beste kjæreste... savner han...
4#at jeg skal snart ut i snøen og knipse :D
5#at det er PÅSKE!!!!

Eilan sa for siden:

1: Det er soooool! Gleder meg til spasertur i finværet!
2: Jeg har råd til å pusse opp hjemme.
3: Den skjønne mannen (igjen, det får stå seg)
4: Vennene mine her inne som backer meg noe utrolig når det butter
5: Kroppen min som fungerer til alt selv om den og jeg ikke er helt enige om hvordan den skal se ut.

Lindabtn sa for siden:

Tror jeg vil forsette en gang til jeg :D

1: For at går gjevnt og trutt ned i vekt :heia:
2: For at sola skinner og jeg er så glad
3: Skal ha pappa-trukket seifillet til middag i dag :sikle:
4: For at det er påskeferie og mange hyggelige turister i byen
5: For at softisen har kommet og jeg skal kjøpe is til helga......

Marilyn sa for siden:

Dette er jeg takknemlig for i dag:

1. At jeg har verdens søteste kjæreste
  2. At det ikke er kaos på jobb for en gangs skyld
  3. At det går an å være like forelska, eller enda mer forelska i typen etter over et år :love:
  4. At Nelliesøtami er så søt som hun er :love:
  5. At jeg har litt mer motivasjon i dag enn det jeg har hatt den siste tiden.. til slanking altså.. :ja:

Petronella sa for siden:

Idag er jeg utrolig takknemlig for:

1. At det kun er 1 dag og noen timer til påskeferie:D
  2. At jeg bare skal kose meg med familien i påska :hearts:
  3. At jeg skal spise masse deilig lavkarbo-påskemat :hungry:
  4. For feel-good musikk på bussen..lalala..tralalalala...;)
  5. For søte,snille,herlige mennesker rundt meg overalt :klem:

I dag er jeg takknemlig for at:
1: Såpass mange løkkaboere har dratt på ferie at det var mulig å få et bord på utekafé i det strålende solværet i dag!
2: At jeg endelig har fått tak i riktig garn sånn at jeg får strikka ferdig hetta på genseren nevøen min skulle hatt til jul
3: At jeg og supermannen min har fri de vanlige dagene i påsken så vi får hengt sammen før vi drar hvert til vårt på påskeferie
4: At jeg endelig har fiksa universalfjernkontrollen sånn at dvd-spilleren vår faktisk kan brukes
5: At verden er et godt sted å leve i, tross alt!

1. Vann ...
  2. Hodepinetabletter ...
  3. At det ikke tar så lang tid før jeg er i ketose (bør forklare 1 og 2!)
  4. Snille og tålmodige hunder.
  5. God mat og kaffe!

nellie sa for siden:

Nok en dag er snart forbi:)

• Den søte sjefen min Han er alltid så blid og hyggelig:)
  • Dyr Vel.. hva skulle man vel gjort uten? Jeg kan ikke se for meg livet uten mine..
  • Mat I dag: Erter og kyllingsalatkjøtt med grillkrydder, pinjekjerner og en klump setersmør. Smaker og lukter akkurat som noe skikkelig bra kinesisk junk. YEAH! Kyllingkjøttet kjøpte jeg i sverige. sånn svær 2 kg pose. Helt genialt godt..
  • Krøller i håret Jeg klippa av meg en halvmeter av håret for noen måneder siden. Så begynte jeg å ta B-vitaminer. Nå er håret begynt å bli langt igjen. Og det er tjukt og fint og når jeg ikke grer det når det er vått så blir det krøller i det når det har tørket:D DET er jeg glad og KJEMPE takknemlig for. Egentlig var det noe av det beste jeg kunne gjøre for håret.. å klippe det. HURRA HÅRET!!
  • Gutter snille, søte, gamle, unge, lave, høye, tynne, tjukke, morsomme, nerdete, norske, danske, arabiske, finske. Jeg liker gutter.. De er gode å ha.. TAKK FOR GUTTER!!

paprika sa for siden:

Dagens fem

1. At jeg har trent - svømming - i dag
  2. At det var skikkelig utslag på stixen i kveld
  3. At vi spiste en helt fantastisk rekegryte til middag. Oppskriften fant jeg her inne
  4. At lavkarbo.no finnes
  5. At jeg snart skal ut i praksis

Eilan sa for siden:

1: At jeg har råd til utrolig god mat
2: At det er soool igjen!
3: Lavkarbokosthold. Det er helbredende på så mange måter.
4: Ikea
5: Serien 24! Gudd å spennende!

1: NRK nett-TV! Det funke ikke å se på før, men nå gikk det finfint! NRK :hearts:
2: At jeg kan sy! Guri malla så mange penger man sparer på det! Elsker å sy :D
3: Kaffe, mmmm! Kaffe
4: Kjendiser på løkka, alltid like morsomt
5: Våren!!!

Summer sa for siden:

1. Deilige pannekakeoppskrifter som gjør godt i kroppen min.
  2. Lubne små barnearmer rundt halsen og kos.
  3. Lange store storebror som også er liten og trenger å krype opp i fanget litt.
  4. For at vi kan sove, for det er så godt.
  5. For at man høster det man sår.

nellie sa for siden:

Jaaa. nok en dag er over!! og dette har jammen vært en fantastisk flott en!!

• Jobben min Sikkert kjedelig å høre om jobben min stadig vekk, men jeg føler meg bare så velsignet som har en jobb som gjør meg så glad, rørt, trygg og lykkelig. Kollegaene mine er fantastiske.. Faktisk bare 1 ugrei person av ca 40. DET er ikke værst. Faktisk helt utrolig flott!!
  • Sola Det var bare så fantastisk å våkne og se sola skinne lykkelig utenfor vinduet mitt. perfekt, herlig, deilig, fantastisk start på dagen!!
  • LOLCATS!! Trenger jeg eeeegentlig å si så mye mer??
  • søte gutter fra Brummundal Nei. ikke Gaute)
  • Frihet Jeg har bare masse frihet på alle områder i livet mitt nå! Jeg jobber når jeg vil, jeg spiser når jeg vil, jeg trener når jeg vil. Alt skjer når jeg VIL! Og det er bare utrolig flott! I love it!

Mitt bidrag for dagen:

1. Kaffe med fløte!
  2. Ingen hodepine.
  3. Godt vann i springen.
  4. De snille hundene mine :hearts:
  5. Påskeblomstene mine.

Zincite sa for siden:

I dag er jeg takknemmelig for at

• moren min er så snill, i dag fikk jeg påskeliljer av henne
  • gårsdagens hodepine har gått sin vei
  • mennesker er glad i meg selv om jeg tenker "dumme" tanker om meg selv
  • jeg har mulighet til å bestemme hvor jeg vil gå herifra i livet mitt
  • jeg lærer å bli glad i meg selv og verden slik vi er

Megvel sa for siden:

1. Positiv allergitest (kumelk :eek:), kanskje jeg blir bedre i astmaen nå??
  2. Plutselig påskeferie, vi må reise en dag tidligere pga det stygge været som er meldt torsdag
  3. At mannen min er tilbake på land, om enn ikke hos meg...
  4. At jeg snaks skal gå å legge meg
  5. Uttrykket "snaks", gullet sier det, "kommer snaks tilbake", straks og snart samtidig altså :love:

Michelin sa for siden:

1; påskeferie
[font=Comic Sans MS][/font]
2; lammerullen som skal i gryta iløpet av dagen
[size=3][/size]
3; at 15åringen min ikkje oppføre sæ som mora (ehmm) da
ho va 15....:rodme:
4; Rottatouille, morsom film:stortsmil
5; fine femarma lysestaken med turkis glasspynt på som æ
fant billig billig!

Summer sa for siden:

God morgen. :)

I dag starter jeg dagen med å være takknemlig for:

1. Livlige unger som spår sommervær på liksomværmedlingen og danser soldansen.
  2. For den søte ungen som sitter og leker titt-tei borte i døråpningen.
  3. For den overivrige 6 åringen som leker "verdens sterkeste" til fare for alt som er like høyt oppe i stuen som de tingene han bærer over hodet.
  4. For påskeferie og masse tid til å kose, leke og bare ha masse tid og rolige dager sammen med ungene.
  5. For påskeoverraskelser som vil glede!

ejgravem sa for siden:

1. Våknet glad og frisk som en fisk.
  2. Gleder meg til å dra på hytta.
  3. Her snør det og vi har skikkelig vinter.
  4. Barn og barnebarn har sn om at de har det bare bra.
  5. Mange fridager med glad familie i fjellet.

Eilan sa for siden:

1: Morgenkaffe. Selv om den er decaf.
2: Stillhet
3: Solen!
4: Røkelaks
5: Livet

JenJen sa for siden:

1. Sola som titter inn vinduet :love:
  2. Høy bråkete musikk( Manowar er perfekt når noen har holdt deg våken mesteparten av natta :p)
  3. Kattepusin som er ute i snøen bare for å få kos når hun kommer inn igjen
  4. Vaskemaskina mi
  5. Internett :D

Mosepjusk sa for siden:

Jeg er takknemlig for...

1. ... at det er påskeferie om 58 minutter.
  2. ... at 3-liter'n med rødvin er pakka ned i sekken min.
  3. og gleder meg til kl. 11:30, for da skal jeg spise 4 skiver Lollypop-brød med majones, salami og agurk, nam nam!
  4. ... at jeg skal møte alle mine kjære i dag (etter noen kjipe timer på buss).
  5. ... at jeg får mye skryt på jobb for at jeg har gått ned i vekt.

nellie sa for siden:

Det er så koooselig og deilig å lese innleggene deres:)
Håper flere slenger seg på..

nellie sa for siden:

blir tidlig i dag!! siden det antakeligvis blir ille tidlig nattan her i gården:p

• intuisjon som sier: nellie.. kjør den gamle veien du. Tro som jeg er imot intuisjonen min så svarer jeg :ja: okei. Og skadefryden (som kanskje ikke er noe hyggelig, men ganske deilig) jeg føler når jeg suser forbi verdens kjipeste og lengste kø.
  • Remagutter avstandscrush i over ett år nå:love:
  • Elektriske lekesaker Har kjøpt blender og smoothiemaskin. Venter på at juicepressemaskinen skal komme fra komplett.no. Lagde smoothie ista.. Den var såååå god. THANK YOU!
  • Jobben min Tidligvakt i dag som gikk ultrafort! 1-2-3 så hadde de 7.5 timene gått.
  • Tv-serier Helt oppslukt av Grey`s anatomy. Får ikke sett så mye men.. Fantastisk flott serie..

Takk for:

1. En tidlig kald morgen i påsken.
  2. Hunder som er raske til å gjøre sitt en tidlig kald morgen i påsken :D
  3. Den varme senga som ventet på oss når vi kom inn igjen.
  4. Kaffe og salat til frokost.
  5. Trådløst internett ;)

Eilan sa for siden:

1: Stor sofa og varmt pledd for ugne morgener
2: At jeg ikke egentlig trenger å gjøre noe idag
3: At det snør ute, så jeg har en god unnskyldning for å være hjemme
4: Ibux
5: Kjøleskap fullt av deilig mat

(høhøh, litt bitter men klarte jammen å finne 5 ting likevel)

1: Kreppsengetøy på pikerommet. Mmmm!
2: En mamma som har kjøpt en kartong røyk til meg i Sverige, selv om hun ikke liker å gjøre det.... :rolleyes:
3: At pappa har funnet en måte å bli såpass smertefri på at han klarer å pusse opp i kjelleren
4: Den vakreste deiligste lille tanteungen som bare ler og ler og ler og ler uansett hvor trøtt han er
5: At det er to meter snø her hjemme, sånn at jeg kan være takknemlig for at det ikke er noe snø i Oslo når jeg kommer hjem etter påske

Summer sa for siden:

I kveld er jeg takknemlig for:

1. Glitrende vakker snø i hagen og store tykke snøfiller som laver ned.
  2. Nyryddet heim.
  3. Nyorganisert scrappeskuffe.
  4. Orden.
  5. Struktur.

Sirius sa for siden:

1. At lillebroen min dro hjem til familien i påskeferien etter å ha isolert seg fra venner/familie i lang tid
  2. At jeg fant det kuleste klesplagget jeg ikke tok meg råd til på halv pris fordi det manglet en knapp
  3. Den nye PVR Get-boksen, så jeg aldri mer trenger å se reklame!
  4. At jeg fikk en random koselig mail fra mamma
  5. At jeg endelig er på vei mot å lære meg å puste som et normalt menneske.

JenJen sa for siden:

1. Dagdrømmer tidlig om morgenen :love:
  2. Musikk
  3. At jeg har en frisk kropp
  4. Cola light
  5. Dyna mi :hearts:

Zincite sa for siden:

I kveld er jeg trøtt, så jeg tenker litt sent. Men uansett mye å være takknemmelig for :)

• jeg har begynt lese en bok som får meg til å tenke

• tåler påskeliljene jeg fikk av min mor - om jeg ikke stikker nesen helt bort i de, og de lyser som en vakker sol i stua mi

• jeg har hatt litt mer energi i dag enn jeg ofte har, deilig!!

• jeg kan kose meg med en halv flaske rødvin som jeg fikk av en som vil meg vel

• for at jeg ser lysere på livet mitt fremover, og selv kan bestemme meg for hvilken vei jeg skal videre

-blanke ark og fargestifter ;)

Eilan sa for siden:

1: nellie, solskinnsjenta!
2: At man blir frisk når man har vært syk
3: At jeg faktisk kan spise meg mett og gå ned i vekt
4: Dr Atkins
5: Kafétur idag!

Tuppen sa for siden:

1- paraceten som kvittet seg med ørebetennelsen :D
2- sola som endelig hadde bestemt seg for å titte frem
3- for at det påske!!!
4- go gutten min som kommer hjem snart
5- at det finnes MOBIL!!!! så jeg kan snakke med gubben min :love:

Anne sa for siden:

1. At jeg føler takknemlighet for så mye om dagen, også de små ting som;
  2. Å ha ro til å sitte å lese om morgenen
  3. Å føle roen til å nyte
  4. Å tenke positivt om fremtiden
  5. Å føle at jeg står på startstreken til noe fint

Takk for fin tråd!:)

nellie sa for siden:

Gårsdagens:

• Morsomme roadrage berter
  • snøøøø
  • smoothies
  • Grey`s Anatomy (som bare blir bedre og bedre)
  • Overraskende hyggelige vakter på jobb

Eilan sa for siden:

:ja: Hvem av legene er du forelska i? Bare si det

nellie sa for siden:

jeg må bare gå HELT imot strømmen og si at jeg foreløbig (etter å ha sett ferdig 1. sesong i dag) er ille forelska i Alex. Han er så "tøff" og "kul" og prøver så hardt han kan liksom. tror han er FRYKTELIG god på bunnen.

Eilan sa for siden:

Alex er en skjønning! Men Burke er min favoritt han :love:

nellie sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg har vært ille betatt av Katherine Heigl, helt siden jeg var liten og så en film som het: My father, the hero.

Eilan sa for siden:

Hun er dødpen.

1. Å kjenne kroppens skrik etter å bli brukt.
  2. Å kjenne at kroppen endelig tåler bruken igjen!
  3. Et godt selskap til å nyte pkt. 4 + 5 i.
  4. En god kaffe.
  5. En god håndlaget sigar til kaffen.

1. Takk for trøtte hunder!
  2. Takk for at jeg fikk god og riktig mat på familiemiddag.
  3. Takk for deilig vann i springen!
  4. Takk for varm og god leilighet.
  5. Takk for dårlig tv-program (for min smak) for da kan jeg surfe litt her :)

Zincite sa for siden:

Smått og stort er like viktig.
I dag har listen min litt av begge deler :) men det lille er også det store;) oj, så filosofisk jeg ble i kveld. Også uten rødvin da :eek:

det som jeg er takknemmelig for i kveld er:

• at jeg kan kose meg alene og finne roen
  • fantasien og skaperevnen min
  • friheten min - på mange plan, som jeg har begynt å kreve
  • tilgivelse - som kan være så vanskelig og så viktig, ikke minst i forhold til å tilgi seg selv
  • naturen med luft, planter, jord, vann - vakker og sterk på en gang - og som gir oss så mye, selv om vi ikke alltid behandler den like godt

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.