Ungene kommer hjem fra påskeferie på søndag. Jeg savner dem!
Jeg kan sitte ved pc-en selv om kona har lagt seg (Vi har pc-en på soverommet)
Jeg har dårlig ånde (!) Jeg har aldri dårlig ånde ellers, men har fått det etter at jeg begynte på ketolyse igjen. Ånden pluss utslag på stix, er jo sikre tegn på at jeg er i ketose (eller at jeg bør begynne å pusse tenna? Neida, de er pusset og passet). Skal kjøpe SB12 i morgen.
Jeg har svømt i dag
Jeg har vært i avisen og slått et slag for homo-saken.
1: Jeg er nesten nesten frisk igjen!
2: God musikk
3: Skjønne menn jeg ligger litt våken om natten og tenker på :)
4: Venner jeg kan snakke med om alt
5: Min søte pus som lå under dynen og sov i natt
For den sorte neglelakken jeg har kjøpt i dag, som jeg kommer til å bruke lang tid på å venne meg til.
Mamman min.
Leggvarmerne mine.
Symaskinen min.
Valfer.
:sove: snart senga her, men må jo innom hit og få hjelp til å avslutte kvelden på en så fin måte :)
5 om dagen - får meg til å tenke på noe annet ;) men her er i alle fall kveldens liste
kjæresten min, selv om han er en utfordring.. Er i grunnen noe av det som gjør at jeg er takknemmelig for ham
felles varmtvannstank med naboene - og dermed kunne jeg stå i dusjen og bli varm i en halv time i kveld
fikk min søsters gamle musikkanlegg som funker supert for meg
påskegodtet mitt - som er nammenam og lavkarbo, og jeg blir forsynt av et par biter
avocado - så gode og så enkelt når jeg er lat, dagens middag sammen med ferdigstekt og oppskjært svinestek
1. Positive mennesker i livet mitt.
2. Den herlige latteren til lillebror før han skulle legge seg i kveld. Han skratt-lo en sånn utrolig perlende herlig latter som bare var til å smile og le sammen med ham av. :love:
3. Livligheten barna bringer inn i livet vårt.
4. Snøen i hagen som har spor etter kjelken vi dro lillebror rundt på i går.
5. Den deilige maten jeg skal spise nå snart.
1: At jeg har et så himla behagelig og gøy liv!
2: At det går an å være lat når man er syk
3: Solen skinner!
4: Noen jeg kanskje liker, liker kanskje meg :flau:
5: At hjemmet mitt er veldig veldig vakkert
:) Blitt en del av kveldsritualet dette, og skulle jeg skrevet det i egen bok kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at det hadde blitt 1-2 kvelder og så hadde jeg glemt det :o
Og dermed over til de 5 takknemmelighetspunktene i kveld:
å gi seg lov til å bare være og puste
at JenJen har så flott avatar - blir i kjempehumør hver gang den titter opp på skjermen (uhelbredelig kattebeundrer jeg)
vanilje - er bare nydelig, både lukt og smak
følelser - krevende, men så kjedelig det hadde vært om man ikke ble forelsket innimellom
at jeg hadde en veldig hyggelig telefonsamtale i dag
Har ikke skrevet her på en stund, men i dag er jeg takknemlig for:
1 Mine herlige foreldre, alt de har gjort for meg, alt de har gitt meg, de verdier de har pakka med i bagasjen min
2 Den varme kroppen jeg kryper inntil hver natt
3 Forumet; En god og rettferdig ledelse, uendelig med kunnskap, superhyggelige medbrukere og all støtte, optimisme og oppmuntring jeg blir møtt med
4 At folk fortsatt kjemper for og tror på menneskerettigheter
5 Mat!
1: at jeg har gått ned de kiloene jeg har, og at jeg har motivasjon og støtte til å gå ned 10 til:)
2: Det er SOL ute!!!
3: Jeg har en jobb å gå til!!
4: Jeg var ganske så opplagt da jeg våkna i dag!
5; jeg har verdens beste kjæreste!:)
1: at påsken er over og jeg kan spise fornuftig igjen uten påskelokkeduene i hodet mitt får meg til å spise noe jeg ikke skal spise...
2: at solen skinner
3: at barna mine er frisk
4: at jeg har en jobb jeg trives i
5: at jeg snart skal ut og gå tur
1 Jeg fikk det nydeligste femtitallsbordet av venninna mi som skal flytte! Hun bærte det hele veien, insisterte til og med, for jeg er så forkjøla at jeg knapt klarte å bære veska mi
2 For at jeg har klart å spise meg mett i hele dag, og for at jeg KAN det!
3 At jeg har en kort uke, og at jobben er fleksibel nok til at jeg kan ta meg fri på mandag og komme meg
4 At jeg ikke skal noe i helga
5 At måneden snart er over, og jeg har fortsatt penger, dette er fortsatt ganske nytt for meg :D
Slenger meg på jeg også, seint men godt. Super tråd, Nellie! :suss:Fikk ikke prikke deg, men tusen takk, dette er et fantastisk flott initiativ!
I dag er jeg takknemlig for:
At jeg har begynt i rosenterapi og at jeg gjør store oppdagelser om meg selv hver gang
En fin topp jeg kjøpte på Indiska i dag
En nydelig glasstekanne og glasskopper jeg også kjøpte på Indiska rett før påske og som jeg gleder meg glugg ihjel over hver gang jeg bruker den (ble litt materielt dette, men det er bare off the top of my head ...)
At faren min har sendt meg noen penger så jeg bl a kan ha råd til disse tre tingene over her :love:
At kjærligheten til livet, meg selv og menneskene rundt meg vokser for hver dag
1: At jeg har alt jeg trenger
2: At søte menn vil ha nummeret mitt og invitere meg ut på kaffe
3: At jeg har ressursene til å lykkes i det jeg vil
4: At jeg er glad i så mange mennesker!
5: At så mange mennesker er glad i meg!
1: Morgenkaffen. Den ordentlige :love:
2: At jeg har alt jeg trenger
3: At jeg er singel
4: At jeg plutselig fikk en frihelg!
5: Verdenen min, akkurat slik den er
Gårsdagens kommer litt forsinket her.. T-bane krøll tok energien fra meg :eek:
TAKKNEMMELIG fordi
jeg kunne legge meg og samle krefter da jeg kom hjem etter en slitsom ettermiddag, ingen ting jeg MÅTTE gjøre
jeg fikk åpnet mobilnummeret mitt etter å ha vært uten i over en uke
[*jeg ]har mange mennesker jeg er glad i, og som jeg vet er glad i meg (selv om jeg ikke alltid forstår hvorfor :o)
jeg fikk testet meg kinesologisk, og tåler sukrin bra!!
all glede og inspirasjon denne tråden gir meg - og jeg tror og håper den gir mange
1: At Amazonjulenissen sendte meg bøker igår, bl.a. "The Low-Carb Gourmet" av Karen Barnaby!!
2: At jeg har energi igjen nå da kaffen er tilbake på menyen
3: At jeg har ting å glede meg til
4: Stillheten i meg og rundt meg
5: At jeg skal treffe en venn idag som jeg er veldig glad i :):)
:) min plan er egentlig å skrive på kvelden slik at jeg tar takknemmeligheten med inn i søvnen. I går var det for lite energi til å slå på pc'n, så tenker det er greit å ta de 5 i dag i stedet:)
Da kan jeg jo ta takknemmeligheten med meg videre i dag:D
Takker for
at jeg er flinkere til å kjenne på kroppen og ta ansvar for hva den forteller, og at jeg kommer til å bli enda flinkere til det
vår og vekst - selv under snøen ligger det klart til å springe ut
fred i sinnet, og at jeg kan velge det selv - trener på å være lenger i den følelsen
tillitt til universet
han jeg er glad i ringte i går, godt å høre stemmen da vi ikke har fått til å treffes på alt for lenge
I dag er jeg takknemlig for:
-at venninna mi har fått kjemperesultater av strålebehandlinga :heia:
-nye venner
-klemmer og gode ord fra mennesker man knapt kjenner
-at jeg er lykkelig
-at jeg har lært meg å sette grenser
1: Meditasjon, som løser opp i så utrolig mye!
2: Morgenkaffe
3: Gode venner jeg treffer etter ikke å ha sett på lenge
4: Gode venner jeg treffer hele tiden
5: At jeg er kjempeglad i jobben min!
At jeg og min elskede ikke er langsinte og kan snakke oss ut av teite konflikter
At jeg muligens har begynt å gå ned i vekt igjen
At verden er et ganske så fantastisk sted, det får jeg stadig bekreftelser på, og det er viktig å se det også oppi alt f**nskap som skjer her på lille Goya Tellus.
- Jobben min :love: Og nå får jeg mer fast jobb:spent:
- Søt gutt fra Brumunddal (selvom han kan være en skikkelig dust)
- Ramlösa :)
- Maaatmatmatmatmatmat. Bacon, egg, brokkoli, NAMNAM. maaaaat:love:
:rodme: føler meg som en avart av linselusa her, trådlusa som ikke er lett å bli kvitt. Liker bli minnet om å fokusere på alt jeg er takknemmelig om :D
dermed blir den første - hjelpen jeg får til å fokusere på alt jeg er takknemmelig for - liker denne tråden!
dagens laksemiddag - namminam
bommet på en avtale i dag, men hun tok det veldig fint, noe jeg er veldig glad for - og vi utsatte til torsdag
At jeg endelig fikk mensen. Humøret har steget med flere meter fra en dag til en annen.
At det finnes oppskrifter på allslags døg mat her på forumet.
At jeg har ordnet med overnatting på sykehuset i morgen kveld siden jeg jobber kveld i morgen og dag på torsdag (Jeg bor langt ut i hutta heiti, og har ikke lyst til å komme hjem klokken 24.00 for så å måtte opp 05.15)
At vi har Au Pair
At jeg hele dagen har klart å ligge unna karbiser:):):).
Akkurat nå er jeg veldig takknemlig for:
-alle hjemme som lurer på hvordan det går :)
-vann med kullsyre
-at jeg trosser angsten og kommer styrket ut av det :)
-mormor som tar vare på pusin
-trådløst internett :D
Jeg har ikke vært utakknemlig i det siste, bare litt lite tid, så jeg tar det igjen nå!
Jeg er takknemlig for:
At jeg har et musikalsk talent, noe som er kilden til mye glede, som for eksempel å spille konsert i morgen :spent:
At jeg endelig føler at jeg har helt kontoll på å spise i stedet for å gå og sulte
At kjæresten min faktisk er utrolig forståelsesfull og forsonende og støttenede når han endelig bare får trøkt factsa inn i det tjukke (dog vakre) hodet sitt, hehe
At jeg har en jobb som ikke suger ut all energien min, med masse kule og flotte kolleger og en mulighet for avanse fra og med august. Håpe håpe! (og ikk e minst en uventet fridag i morgen, fordi jobben har sponsa alle supervisorer med en langhelg i Frankrike, noe som er utrolig velfortjent, de gjør en uvurderlig jobb!!!)
Våren! Åh, hellige moder maria, sola skinte så deilig i dag, enn om den var borte da jobbdagen var over, så ga det håp og varmet sjela inderlig :D
En flott dag, og jeg er takknemlig! Spesielt er jeg så glad for at:
~barna mine er friske og har venner.
~mannen min er min bestevenn.
~jeg kjenner meg klar for å rydde opp i gammelt gruff.
~kroppen min liker kosten den får.
~jeg har planlagt, og handlet inn til, måltidene våre, til og med mandag.
Jeg er litt ambivalent i dag, tror jeg er litt nervøs for konsert i kveld, kanskje? Uansett, jeg er som alltid takknemlig:
1: Etter å ha sett ett innslag på teve for Røde Kors, så er jeg bare så innmari takknemlig for at jeg har tak over hodet, mat i magen, klær på kroppen, i det hele tatt, valgfrihet til å skape mitt eget liv og min egen lykke:heia:
2: Middagsrester fra dagen før, kjøttdeig i tomat og rømme smaker fortreffelig etter en natt i kjøleskapet
3: Kaffe! Kaffe er sinnsykt godt
4: Og dette har jeg merkelig nok aldri nevnt! Leiligheta vår! Den er herlig, nedslitt på en sjarmy måte, men ikke sjaber, romslig, finnes ikke lytt, koselig og atmosfærisk og i høyeste grad et hjem :hearts:
5: Nyvaska hår! Har "avfetta" håret i en liten uka, og nå er det deilig med velduftende, mykt hår igjen. For ikke å snakke om nyfarga :)
1: Kaffe
2: Blå himmel
3: At jeg har penger til å kjøpe meg det jeg trenger
4: At jeg har enda mer penger, så jeg kan kjøpe et par ting bare for kosen :)
5: Fine gutter som ringer når de sier de skal, selv om det skremmer dagslyset ut av Eilan
At hunden min har fått medisiner som endelig virker.
At jeg er så mett at jeg ikke har orket å tenke på frokost en gang.
At jeg har laget fløtegratinert blomkål som jeg kan ha til flere måltider.
At jeg har klart 3 uker på ketolysekuren.
At jeg har fått kost meg med en god kopp kaffe på morgenkvisten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.