*At jeg fikk med meg AHA konserten på lørdag. Den var Råbra!
*At jeg fikk kjørt tur igår m mannen, svigermor og svoger'n
*At jeg fikk servert en deilig middag hos farmor og farfar :)
*At jg er i full gang m fysioterapi
*Alle fine vennene mine <3
*At jg begynner å skjønne mer av mattematikken!
Jeg er takknemlig for at jeg er så heldig at jeg får omringe meg med hester flere dager i uken
Jeg er takknemlig for menneskene på dette forumet som deler sine hemmeligheter, oppskrifter, solskinnshistorier, nedturer, og ikke minst de som deler en skulder når det butter imot for noen. Fin gjeng! :o
I dag er jeg takknemlig for at det var kø på Carl Berner og jeg ikke rakk treninga, for det ble en fantastisk tur i Svartdalen i fakkellys i stedet! :hearts:
Etter noen år med evakuering,flyttet 5 ganger på 2 år,vesla fikk diabetes på en brutal måte ,kan jeg endelig se positive ting i hverdagen ! :D:D:D
Mannen min som støtter meg i alt det sprøe jeg finner på og som har vært ved min side uansett hva som har skjedd. Datteren min som lyser opp hverdagen min med sitt skjønne smil og vesen. Bedriften min som bygger seg opp hver dag og alle de trivelige menneskene som kommer innom ! Glad i meg selv begynner jeg og bli,ser meg i speilet hver dag og sier at dette kan du! Livet er fint nå!;) Lavkarbo.no med mange mennesker som hjelper til og gir råd når det blir litt vanskelig , tusen takk alle sammen !:)
:)For alle fine menneskene her inne
[size=4][/size]
:)For gode kollegaer
[size=4][/size]
:)For gode og interresange brukere
[size=4][/size]
:)For at vekten endelig går nedover
[size=4][/size]
:)For familien min
1 At jeg har fått en så nydlig datter
[size=3][/size]
2 At jeg skiftet jobb,slik at jeg får mer overskud til min datter og mann
[size=3][/size]
3 Stilheten akkurat nå
[size=3][/size]
4 Mammaen min (hadde ikke klart meg uten henne)
[size=3][/size]
5 Lavkarbo.no
Min takknemlighetsliste:
a) At jeg kan spise meg mett hver dag, at jeg har rent vann i springen og at jeg har en bedre forståelse for hva kroppen min trenger.
b) At jeg kan ringe mine foreldre, besteforeldre, søsken og venner når jeg trenger back-up, motivasjon, trygghet og kjærlighet
c) At jeg har vært på den reisen jeg trengte for å bli ajour med tiden og alderen min; erfaringer, beslutninger og resultater - på så mange aspekter av livet.
d) At jeg trives med meg selv på et helt annet nivå enn tidligere. Tryggheten finner jeg i meg selv når jeg absolutt har kniven mot strupen.
e) At jeg har lært å utnytte de rette ressursene rundt meg for å få framgang i livet; skolen, forumet og meg selv.
Jeg er taknemlig for
-at kroppen endelig skjønner sitt eget beste
-at jeg merker minst like mye psykisk som fysisk (selv om det er ganske skremmende også)
-at jeg finner igjen meg selv bit for bit
at jeg har oppdaget yoga
-at kjæresten min har vært med meg i den fasen av livet mitt jeg er i ferd med å legge bak meg. Så vil tiden vise om han blir med over i den neste. :o
Jeg er takknemlig for:
*støtten jeg fikk her inne da jeg hadde en vanskelig uke forrige uke, NÅ er jeg på rett spor igjen:D
*de herlige barne mine <3
*for at mannen min er som han er :love:
*bila mi ;)
*at vi har penger så vi klarer oss bra:rolleyes:
Glad dag :)
Jeg vil bare dele dette om hva lavkarbo har gjort for meg på bare få dager:
Jeg har endel sykdommer,som har ført med seg endel småplager i hverdagen, dette er allerede mye bedre:
utslett på kroppen har minsket :)
leddene mine føles ikke så vonde :D
-ikke så slapp :D
første menstrasjonsdagene slapp jeg å ligge i sengen,jeg gikk til og med en liten tur med hundene!!! (helt utrolig)
:D :D
Nå er jeg tilhenger/"frelst" av tankens kraft og det positive generelt,men dette er flottflott :D
Håper alle får en finfin fredag!
Klem til de som vi ha :p fra "ny" =)
legene endelig klarte finne ut hva som feiler meg og at det finnes en måte å fikse det! :heia:
legene MINE har fått ut fingern og skaffet vikar for meg mens jeg er borte slik at damene som er igjen på jobb ikke sliter livet av seg.
:love: sambo :love: er så gullegod!!
ungene har begynt å ta litt mer ansvar hjemme siden jeg ikke makter så mye lengere. Det var på tide de begynte med det da; de er 13, 15 og 17 år gamle og kan knapt vaske opp!! :eek:
At vi etter først å ha seriøst lett hele familien i :alle klær, vesker,skap etter ventoline til minstejenta og IKKE funnet noenting:eek:faktisk via via folk fikk tak i en sykepleier med astmabarn selv-så vi får en diskus:D.Ord kan ikke beskrive hvor lettet jeg er!!! Vi snakker mandag eller tirsdag før vi får tak i på apoteket:eek:Takk for snille mennesker-de finnes!
[size=4][/size]
At jeg gjorde ferdig bakingen til bursdags selskapet i går, så jeg ikke måtte gjøre det i dag, nok å gjøre før noe slikt likevel.:)
[size=4][/size]
*At det finnes så mange flotte folk her inne!
Jeg er veldig takknemlig for min snille og gode kjæreste som jeg skal bli gammel sammen med. :) Og for to friske og flotte unger, den ene sånn litt mot alle odds, men frisk som en fisk i dag. :)
Drar denne tråden ut av mørket og blåser støvet av den!
Jeg er takknemlig for:
-At jeg tross alt bor i Norge hvor jeg har frihet og muligheter
-Foreldrene mine som elsker meg og stiller opp for meg det de kan
-Vennene mine som jeg har tillit til og kan være ett hundre prosent meg selv med
-Våren! Enn om den har hatt en sped begynnelse, så er det en ny start i emning
-Dette forumet, hvor jeg kan snakka meg i hjel om helse og kropp og what not, og folk relaterer!
jeg er så inderlig takknemlig for
-min friske lille jente på 2 år som , beklager klisjeen, VIRKELIG er min solstråle, hun får meg ut av gravidehormondepresjonen hver gang den blir for heavy.
-at jeg har verdens sterkeste, snilleste, flinkeste kjæreste som gjør alt jeg ber ham om
-gamle hundeskinnet på 14 år som fortsatt holder koken, trøster meg når jeg er deppa
-at vi har et gammelt slitt hus med feil og mangler, men som allikevel er et utrolig godt hjem fyllt med kjærlighet
-verdens beste foreldre som alltid stiller opp så godt de kan, til tross for sviktende helse
-soooola :)
-bare 6 uker igjen til lillemor kommer ut og hilder på oss, gleder meg så utrolig mye!
-bare 6 uker igjen til jeg kan ta meg et glass røøøøødvin, håhå!
For en fantastisk tråd!
Jeg husker jeg så den Oprah-episoden og lagde en egen dagbok hvor jeg hver kveld fra sengen min, skrev ned 5 ting fra akkurat den dagen, eller generellt.
Det er jammen mange år siden! Jeg er så glad for at jeg fant denne tråden. Nå kommer det:
At jeg har truffet mannen i mitt liv og allerede hatt to lykkelige år med han. Må de neste årene gå saaaaaaaaaakte :D
VÅR!
At jeg er så heldig at jeg romslig økonomi.
Jeg er så takknemlig for at jeg har en fantastisk og trygg mann å ligge inntil hver eneste natt.
Mamma, pappa, søster og svoger. De stiller opp og hjelper meg, selv når jeg ikke ber om hjelp. Mamma hører alltid på når jeg klager, og snur det til noe positivt! Fantastiske Mamma!! Og min søster som har gitt meg 3 nydelige tantebarn som jeg elsker over alt på jord!!
At vi lever i et velferdssamfunn hvor det er lov å være syk, uten å bli økonomisk ruinert!
Vann! At vi har vann i springen, tenk så priviligerte vi er! At regnet plasker ned fra himmelen. ( Jeg elsker regnvær! ) Havet, elver, små bekker. Vann er fantastisk, og vi består av ca 75% av det. =)
At jeg klarer å se gleden i de små tingene i livet. Det er så deilig å oppleve lykkerus av noe så enkelt som å finne en stilig duk jeg har råd til, se et lite piggsvin i grøfta når jeg går tur, at kjæresten går å henter noe til meg jeg vil ha, uten at jeg spør, oppdage at jeg har noe gød mat gjemt bakerst i frysa en dag lommeboka tvinger meg til å spise det jeg måtte finne hjemme. Slike ting. =)
I dag gleder jeg meg blant annet over vedovnene våre (4 stk) hadde vi ikke hatt dem tørr jeg ikke tenke på strømregningene. At svigers eier skog som vi med å hjelpe til å hugge og kappe ved, får gratis ved fra! Takk og lov for det!:rolleyes:
-Å ta en kaffe i sola med venninna mi
-Å finne en mørkerød neglelakk som ikke kosta ørtifjorti kroner! Har lett i en evighet etter at Depend tok sin helt perfekte av markedet
er så utrolig takknemlig for at jeg endelig har en lege som intresserer seg for lavkarbo, og ikke mener at lavkalori og høykarbo er veien til frelse!!
og som tar meg seriøst, og faktisk vil hjelpe meg, med oppfølging og generell intressere for hvordan jeg har det :D
-Jeg er takknemlig for å kjenne folk som tar seg bryet med å lage en bitteliten filmfestival på Schous plass med fokus på at det faktisk finnes folk i denne byen, dette landet, her i verden som i kveld ikke kan gå hjem og pakke seg inn i pledd fordi de fryser, sånn som jeg kan ... :o
Jeg er takknemlig for at alle buksene mine som har ligget i skapet i mange år passer, etter bare 6 uker på LCHF........
(Bare det er in med bukser med sleng i :) :) :) )
Jeg er takknemlig for huset mitt, for garasjen, for bilen som står utforbi. Jeg er takknemlig for min familie. Jeg er takknemlig for at jeg nettopp "fant" noen penger som står på en bsu konto som kan brukes til å løse et pengeproblem vi har gående.. Juhu for flinke bsu sparere med elendig hukommelse :heia:
Er takknemlig for at jeg klarte å sove ordentlig i natt, og stå opp til en ok tid i dag. Og at jeg har rester fra middagen i går som jeg kan kose meg med i dag til middag i dag. Er også takknemlig for at skulderen min ikke gjør mer vondt i dag enn i går, men hvis jeg ikke skulle orke å sykle på skolen på grunn av den, så stiller mamma opp og kjører meg om jeg bare spør. <3
Åh for en herlig tråd. Dette var virkelig noe å ta med seg videre!
Idag er jeg takknemlig for;
*Min søster!
*Min mamma!
*At det fortsatt er mildt ute!
*At vekta går pent nedover!
*Lavkarbo.no!
Den signerer jeg! Legger til at jeg er takknemmelig for at hodet mitt er sånn ca midt plassert på skuldrene mine, at jeg kan sove lenge i morgen, at mamma spanderte blomkål på meg så jeg fikk meg en god middag til tross for døsulten lommebok, og at jeg har viljestyrke/fornuft nok til å motstå å spise alt halloween-snopet jeg fikk av mamma.
-kvedsbad i solnedgang
-blåbær, nyplukkede
-fredag og SOMMERFERIE
-oppussingsprosjekt i gangen, som snart er ferdig! Blir digg m litt orden igjen!
-ny kokebok, m Ulrika Davidsson
Fantastisk fin tråd, skal prøve å skrive ofte! Kjenner at det er godt å være takknemlig! Så TAKK;)
*Jeg hadde en aldeles super bursdagsfeiring i går! Fint vær til og med (ja, bortsett fra århundrets haglskur, men det var i alle fall litt spennende! :D)
*Jeg har virkelig funnet alt jeg kunne drømme om i kjæresten min. Fine fine mannen!
*Jeg kom inn på drømmestudiet mitt på UiO!
*I går fikk jeg beskjed om at Nav godkjenner og støtter studiet mitt!
*Jeg føler meg i grunn friskere enn på lenge!
I dag er jeg taknemlig for:
*At "perioden" min endelig er i gang, etter ikke mindre enn 14 dager pms!(stakkars mannen..)
*At mannen holder ut pmsmonsteret meg!
*At jentene mine kommer hjem til oss i morgen, etter en måned hos sin far.
*At jeg slipper å lage middag i morgen, lagde en stor porsjon til i dag.
*At det kun er 2 vakter igjen til tidenes mest etterlengtede sommerferie!!!!!
[size=3][/size]
[size=3][/size]
-For at det snart er høst! Gleder meg såå ille til frisk luft.
-For ny jobb, og nye muligheter.
-For at jeg har fått verdens herligste lille jente! Hun er så omtenksom og vidunderlig på alle måter, at jeg blir helt øm i hjertet.
-For at det snart er tilbake til hverdagen med barnehage, skole og det som er. Følelsen av å komme seg videre er magisk.
-For at man ikke MÅ se på OL!:)
-For at jeg har ca to uker igjen av ferien
-For jeg har verdens nydeligste datter
-For at jeg fant ut at jeg skulle prøve lavkarbo
-Huset mitt
-Og mest av alt familien min.
Sovet igjennom natten med bare en liten hetetokt. Det er forbaska myyye bedre enn å våkne hvert 50 minutt og føle at man nesten besvimer av svette og varme :ja:
Jeg er sprek nok til å løpe holmenkollstafetten i dag.
Det er sol og vakkert i Oslo i dag.
Jeg skal ut å feste med løpelaget i kveld.
Jeg holder vekten min uten problemer.
Jeg har ingen skader selv om jeg har løpt mye på asfalt i det siste.
1: For at eg er tilbake på lavkarbokost etter mange års fravær :p
2: Fordi det virker, og energien min er på veg tilbake :o
3: Fordi eg har ein fantastisk ektemann som støtter meg, alltid! <3
4: Fordi eg har to flotte jenter som er glad i mamman sin akkurat slik hun er :)
5: Fordi eg har dei vennene eg har :)
1 Fint gjenssynsmøte med ei gammel, gammel veninne i går
2 Rødvin og ostekos ilag med ei flott dame, vinen var perfekt til meg,
veldig lenge siden sist..
3 Mamma og kjæresten, de så søte ilag
4 Høljeregn laang morrakaffe og stearinlys
5 Rosafargen,,som dukker opp i all mulige fasonger og situasjoner denne høsten, og Noe i meg bare sier Jah, that's it.
Jeg er så takknemlig for at jeg i løpet av et halvt år har gått fra å være 65 år til 35 år!! Sa legen i dag. :o
Jeg er 46 år altså. :p
Men det har skjedd så vanvittig store forandringer på/med kroppen min de siste månedene at jeg tar meg selv i å stryke over hele kroppen bare for kjenne på endringene. :rolleyes:
Jeg har rett og slett fått livet tilbake!! Gleder meg til alt som kommer!! :love:
Nellies "Min generelle evne til å aldri gi opp. "Tryn 50317 ganger, reis deg 50318" må være mitt motto.:p" ... når trangen til julekos holder på å gå over til fråtsing, som nå i kveld, er det godt å kunne finne feedback her;)
Fikk meg en hel times tur ute, på glattisen, uten stygge fall
Deilig julegløgg med sukkerfri husholdningssaft og en clementin til meg, mens de gamle får konjakk i sin,,,og ost og kjeks.
Er ikke avhengig av de hersens pastillene og tyggis gumling
Er avhengig av epler gulrøtter mandler og soyamelk:o og sild
Hatt den fineste julaften på veldig lenge.
Bare..utrolig koselig å være ilag.
Det beste som har hendt meg i 2013. Den lange fasten, som ikke var planlagt men la seg til rette.
Det kjennes deilig å få lov til å bo i dette koselige lykkelandet vårres! Det er mørkt her oppe, vått og glatt, "men det kunne ha vorre mykje verre enn det herre sei han Sverre"
Og nå skal jeg gå og mate fuglene eller er det andre smådyr som mesker seg med den adventskringla..den enes død andres brød?
Fortsatt GOD JUL til ALLE HERINNE - og TUSEN TAKK til Dokker som holder nettstedet still going:blomster:
For at mine foreldre har holdt ut hverandre i snart 40 år. Har nettopp vært på julefeiring med en skokk mine, dine, andre sine osv i ikke mindre enn tilsammen 4 kull fordelt på to personer... Og Gud hjelpe meg, jeg er takknemlig for at vi har enklere logistikk på min side! :rolleyes:
I julen blir jeg veldig sentimental og takknemlig:
for min familie og gode venner
min flotte samboer og hans koselige familie som har tatt meg inn i varmen
hunden vår, den søte og flotte turkameraten som kom til oss i mai
vårt lille koselige hus
min givende jobb og kollegaer som jeg lærer mye sammen med og får utvikle meg og bruke mine evner.
jeg har brukt mye tid i 2013 til å reflektere over hva som er viktig for MEG og hva som gir meg glede og "påfyll" i hjerte og sjel, og det viser seg at det har veldig lite med materielle goder å gjøre men med mennesker rundt meg. gleden ved å gi noe som andre blir glad for, om det så bare er et smil eller en klem. følelsen av å bety noe for andre, og å få bruke evner og ferdigheter.
jeg vil sende en god og varm juleklem til de som kanskje ikke føler seg så takknemlige i julen og som trenger en god klem, et klapp på skulderen og et "det går bedre.." ;)
ha en fortsatt fin romjul og nyttårsfeiring
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.