Dette er en felles tråd for alle som går på EuroDiett.
her kan alle som vil føre inn dagsmenyer, trim, vekt, vektnedgang etc. Kanskje fortelle litt om hvordan dagene går.
Blir som en felles journal på en måte. :D
Meningen med tråden er å ha en felles arena, hvor vi kan gi litt ris og ros, følge hvarandre opp, motivere og lære. setter indi sin motivasjonsbank her. Bruk den flittig :)
Jeg har et forslag om at vi bruker denne tråden til mat-føring og rumpesparking/ oppmuntring, og babler i babletråden?
I allefall syns jeg tråden blir litt mer oversiktlig da...
Enig. Jeg kommer til å legge inn dagene mine med farge så synes de godt :) sånn som jeg gjorde det i journalen min, hvis noen husker tilbake til glanstiden min :o
Flott Distrea
Lurt med fargeting.
Jeg vil ha sånn mat-føring og rumpesparking/ oppmuntring :D fordi jeg er en blå person som gjerne vil bli mer oransj... sykt
Eg e med!!
Før noen andre tar den, min farge er lilla! Passe hippi og happy:)
Har en topp dag. Mat: 1 edpannekake, 1 jordbærdessert (i hurtigmikser m isbiter og dobbelt så mye vann, spisendes da...), nå koser jeg meg med stor porsjon blomkål, og i kveld skal vi ut, hit: www.gourmet-consulting.no/, for en gang skyld er det jeg som følger gubben på representasjon... Ble sulten nå;)
Har problemer med å få i meg mer enn to edmåltider jeg... Trening: 10 min tredemølle, Spinningtime, fem apparater (rygg, mage, innside lår, leg press og puldown) og 30 min på spinningsykkel til slutt! Feeling goooood.... Og gjør INNSKUDD i motivasjonsbanken i dag, sparer til verre dager:)
Enig i at babling må i babletråden, selv om dette ble litt babbel allikevel:)
Da er min farge TURKIS :p
[b][/b]
[b][/b] Har spist i dag:
[b][/b] * Kakao * Kyllingsuppe * Hjemmelaget omelett med egg, noen biter pølse, purre og ost * Noen skiver ost * Brownie * Sjokoladebar ( eeelsker den)
[b][/b] Og minst 2 liter drikke (vann, funlight)
setter meg opp noen mål for ED-dagen min jeg :) Dagens mål er: 5 ED-produkter i dag, 2 liter vann og alle tilskuddene jeg skal ta (som det hender ca hver dag at jeg hopper over :p ) Maten kommer jeg til å legge inn i kveld, og vil gjerne ha en del spark i rompa dersom jeg ikke holder meg til målene mine...[/SIZE]
Har ikke spist noe ennå, men det skyldes at jeg har lært av mine barn hvordan man snur døgnet på hodet.
[font=Trebuchet MS][/font] Jeg skal spise:
[font=Trebuchet MS][/font]
1 kotelett og 1 tomat
1 pannekake m/1 ts sukkerfri tacosaus namm..
1 Brownie
1 Paella[font=Trebuchet MS][/font] Men her kan det nok skje forandringer..
Indis jubeldag
Vært hos edlegen og fått bare skrøyd, ned fire kg siste seks uker, og nå 81,7. Og jeg har tenkt skjerpingsskjerpings, men skal i fase tre! Ketosefri altså! Blir spennende.
Gikk sporenstreks å kjøpte lunsj etter legebesøk, og skeia ut med salat med mais, peanøtter, couscous og fire krutonger, og den gode persillepestoen.
Ellers har jeg spist et eple, en eplekanelbar og to egg. Nå skal jeg på spinning, og så ut og spise i kveld og.
Etter gårsdagen har både jeg og gubben litt problemer med tanken på alkohol... calvados er farlig:p. Men kjenner jeg meg rett blir det kanskje et glass vin...
Klemmer til alle:)
* Kakao * Pannekake ( lagt i vaffeljern, med ett egg, vaniljedråper og pittelitt bakepulver) * Brownie * Wok med kyllingfilet, broccoli, blomkål, paprika og litt purre * Sjokoladebar
- Sjokoladefrokostblanding m/soyamelk - kyllingsuppe m/karri + 1 stor agurkbit - sjokolade bar - omelett m/brokkoli, agurk og gul paprika - sjokoladepudding (skal ha etterpå - håper den er god :sikle:)
[b][/b]
Si gjerne ifra hvis dere ser noe muffins i min dagsplan - jeg får dårlig samvittighet bare jeg spiser noe som heter noe med sjokolade :D
dagens mat:) (ganske ok-flink,men ikke helt 100% fase1...
frokost: Sjokobar
middag: litt kjøttdeig (ca 100 gr) og masse salat
mellom: sjokopudding
kvelds: capuchino
Takk Distrea:) Nå har jeg nettopp kommet hjem, spist godt, kamskjell, kalvekjøtt og creme brulee, og en bitteliten potet og litt brød. Har god samvittighet og tenker at dette var ok, for en gangs skyld. Og jammen ble det litt vin i kveld og;)
Dagens mål :) Jeg er bedd på middag hjemme til mamma og pappa i dag, og planen min om fase1 går litt skeis føler jeg... men jeg er på fase2, og har gått ned 900 gram siste døgnet, så jeg håper jeg snart er nede på tickeren min da :p
uansett målene er:
4 ED-måltid
være flink å ta "pillene" mine
drikke 1,5 liter vann
En edcapuccino
seks små kyllingvinger
to capucino, m lettmelk
halvliter colalight
salat til lunsj
eple (er så kjekt med frukt!!!)
kyllingfilet, litt sopp og blomkål til middag
en atkinsbar
Er mett! Syns det er mye mat på fase tre... Men det går seg nok til. Ambisjoner om mye trening og OPP i muskelmasse til neste supervektveiing...
Trening:
15 min oppvarmen på spinningsykkel, seks apparater, kjekt å prøve styrketrening igjen!
jeg 'bytta' et ED-måltid med en brødløs sandwich, siden jeg var litt karbohydratbetenkt... vet ikke hvor lurt det var, men jeg skal høre med lege om et par dager.
- ED sjokolade frokostblanding - ED Suppe + salat, agurk og tomater - ED sjokobar - ED omelett m/sjampignong - ED jordbær dessert
[b][/b]
har MEGAvondt i hodet i dag, håper det forsvinner....og har vært sulten...:(
maten gikk litt til he*#¤% i går... Jeg fikk mensen og greide ikke si nei til en bit grandiosa :eek: (når man førs skal sprekke så hadde jeg kunne valgt noe annet enn grandis da men... Trenger litt rumpesparking her!!!
Dagens mål er som de tø forrige dagene: vann, piller og 4-5 ED-måltid :) krysser fingre for meg selv..
Fyyyyy Jeefern!.... Dette er ikke veien til trekant bikinien!.... åsså grandis da!... fysj.....men syns du var pitte litt flink for at du stoppet ved ett lite stykke:o
Har ikke fått begynt på dagens meny ennå. Sliter med konsekvensene av Cavalierbarene som overfalt meg tidligere i dag. 3 stk. Er jeg ikke flink? :o:eek:
Men så ble det en halv grillkylling og litt salat til middag. og et deilig glass rødvin [font=Trebuchet MS][/font]
:o og midt på natta ble det resten av middagen fra i går, nei forgårs.. ED-fase2-Brokkolistappe med kjøttsaus
(smakte forresten minst like godt nå)
Indi langer ut skikkelig med høyrefoten her! Fy til begge to! :mad::mad::mad:
Håper dere har innskudd i motivasjonsbanken, så der er noe å ta av! Vet ikke helt om det går an å søke motivasjonslån... Må ringe og sjekke...
Men når en nå først skal skeie ut, grandiss og sjokolade??? Finn på noe bedre til neste gang!
;)
Min dag:
Kyllingvinger og kyllingbryst til frokost
Stekt blomkål
Edcapuccino
En kyllingfajitas på restaurant
Ikveld blir det litt omelett og et eple.
20 min på crosstrainer, 45 min spinning, fem apparater m tung belastning, 4x10 rep.
- ED sjokolade frokostblanding m/soyamelk - ED pannekake à la Dilly (litt salat, agurk og paprika, men uten tacosaus) - ED praline bar (den var bedre en sjokoladebaren...:D) - ED omelett m/sjampignong, agurk og litt rød paprika - ED cappucino eller sjokolade (litt senere i kveld)
[b][/b]
Mye mindre vondt i hodet i dag og ikke fullt så sulten, men håper det blir enda litt bedre i morgen.
takk! skal klare det... jeg tror at om jeg greier ei uke eller to i fase1 så kan jeg gå ned litt... har et mål om å ha en behagelig bunad 17 mai i år :D
Jeg er jo også glad i vin... og det ene glasset som er lov ble gjerne litt stort! Har tenkt mye på det, størrelsen på vinglassene mine... Har et som tar ei halv flaske, det er passe syns jeg;)
Men etter det jeg har klart å finne ut av, er eneste konsekvens av vindrikking at det hele går litt seinere. Jeg var aldri ute av ketose pga vin. Men det er nok viktig å ikke drikke vin med for mye sukker!
:)
Hehe, nå har jeg jo dessverre ikke så god oversikt over sukkerinnholdet i vinen de serverer på tilfeldige utesteder - men jeg var i alle fall flink, synes jeg, som ikke bare gikk for ølet. ;) Student er man jo...
Noen????? æææ... :) hvis den ikke var veldig søt, men sånn vanlig mat/kosehvitvin så gikk det sikkert greit. Tror det er veldig lite karber i sånn vin.
Når det gjelder karber i vin, så har nok dette vært diskutert her inne før, men det finner jeg ikke nå. Jeg sjekka på vinmonopolets vareutvalg og se på
Dette er jo en helt vanlig drikkehvitvin, lett og grei. Den har 4,2 g sukker pr liter. Det blir jo ikke mye. 1 gram sukker er 1 gram karbohydrat. og så 4,2 pr. liter... da blir det bare ca 0,7 pr glass, hvis de er vanlige små på 1 1/2 dl. sånn ca.
Kan hende at jeg er på bærtur, hva tror dere om dette?
I dag er det ED-torsdag Jeg har begynt så vidt med en *sjokoladedrikk, og planlegger å ha en *paella snart.
ja, nå har jeg kommet så langt:
Frokosten ble sjokoladedrikk, så ble det paella og så ble det ei tortillapannekake med salat og jalapeno og så ble det en hekto kjøttdeig med litt salat og krydder [font=Trebuchet MS][/font] og et glass rødvin:)
Hittil alt vel :) en cappuchino og en muslibar... holder på å lage brokkoligrateng nå da, og har litt ost på den for å få litt mer smak... er ikke snakk om så mye
Flink Jeef. :) Jeg merker at jeg er ganske liberal med ekstra protein-holdige ting, skjønt jeg prøver å velge lavfett så lenge det er eurodiett... noen terninger fetaost på pannekaka, for eksempel, var kjempegodt!
Hittil i dag:
ED karamell/vanilje bar
ED cappucino
ED pannekake (tabascosaus og litt feta)
1 liter vann
En halv liter vann til og litt tunfisksalat i løpet av kvelden. :)
Takker og re-klemmer go'indien... nei da, ingen sovevibber trengs, men om en god uke så må noen hjelpe meg å snu døgnet på hodet igjen. Pusler og leser til eksamen som er neste fredag, stønn.......... :eek:
oj oj - jeg klarer ikke holde følge meg dere skravledamer :p men
det ser ut til at det er en god dag for de fleste av oss, og det er BRA :D
Min dag:
ED frokostblanding ED praline bar (me like :D) ED kyllingsuppe m/karri ED sjampignong omelett ED sjokoladedrikk
[b][/b]
Dag 4 og hodepinen er borte :w00t: - jeg er et nytt menneske :D
[b][/b]
[INDENT]Null vondt i holdet her, men isteden veldig vondt i magen. Håper da inderlig jeg tåler barene, som er SÅÅÅÅ enkle å ha med når man skal noe.
[/INDENT][size=3][/size]
litt av en sjoko frokost.
praline bar (me like toooooo)
kyllingsuppe som saus til blomkål
sjokoladepudding
[size=3][/size]
[font=Fixedsys][/font]
jeg slier også mye med magen, men tror ikke det har noe med barene å gjøre.
i allefall skal jeg rapportere dagens mat :p
frokost: capuchino
lunsj: muslibar
middag. brokkoligrateng
mellom: brokkoli og agurk
kvelds: musli (jeg har kjøpt fase3-musli for jeg greier ikke å spise sjokolademuslien, og siden legen har sagt fase3 så er det vel ok...
burde kanskje stå " på hver side av den gratenggreia... bruker bare blomkål med litt ost og melk som jeg steker i ovnen... hadde sikkert vært mer grateng om jeg hadde brukt fløte men...
Gårsdagens indi (ikke spark for hardt da)!:
Edpannekake
Salat på jobb, m persillepesto, ei skjei mais og couscous
Salat m svinekjøtt, bare litt...
Edcapuccino
Eple
Og så var jeg hos ei venninne å spiste bosnisk, greie pitaer og fiskesuppe, men DESSERT som kunne foret et lite afrikansk land, epler og nøtter og sukker... Spiste mer sukker i går enn jeg har gjort på fem måneder tilsammen! Og en snei med kake og... (men syns ikke det var sååå godt da).
Vil holde meg unna sukker, det er bare ikke verdt det. Og det er vanskelig å holde roen når det er så mye som er lov å spise.
Trening:
Sett 1 og 20 min crosstrainer. Økte litt på vekten på noen av apparatene, blir kjekt å se hvor mye jeg klarer nå når jeg er så systematisk!
-.-- hehe, nei da! etter 5 mnd, så syns jeg du fortjente en liten utenfor dag.
Jeg kjenner selv at når jeg får mer karber, særlig av den for meg ulovlige arten,(frukt, sukker, mel) så er det MYE vanskeligere å holde seg på den smale sti.
dagens mål:
pilelr, vann og ED-matog alle som så beskrivelsen min av brokkoligratengen så at det var en skrivefeil der... jeg bruker brokkoli og ikke blomkål selvfølgelig..
ED sjokofrokost ED suppe + bolle salat, agurk, paprika ED praline bar
[b][/b] tror middag blir ED omelett og til kvelds enten sjokodrikk eller en dessert (men IKKE jordbærdessert-ugge-bugge-yæki)
[b][/b]
Synes dere spiser så lite jeg - er dere leie av ED posene eller er dere ikke særlig sultne??
Jeg husker at jeg ikke var veldig sulten på fase en... og tenkte egentlig helt "feil", at jeg skulle spise meg mett på grønnsaker og så kom posene i tillegg, på et vis... og sånn er det jo ennå, jeg rister en suppe eller noe, står og heller den i meg ved kjøkkenvasken, og så setter jeg meg ved bordet etterpå og spiser "skikkelig" mat... Blomkål og sånn:rolleyes:
Akkurat ja - jeg har vært skikkelig lat :( og spist for lite grønnsaker.. jeg har f.eks bare kokt brokkoli en gang - ellers så blir det litt salat, et par skiver paprika og agurk...
Jeg har gjort motsatt av deg Dilly - jeg har satt meg ned med posematen og bare hatt pittelitt grønnsaker til - synes de blir så kjedelige uten skikkelig saus, ost eller no :o
Skjerpings...
Forresten - har dere smakt creme brulé'n? Var den god og hvordan ble den best?
Hei Ruska, nei jeg har ikke smakt den der creme brulé'n. Tok vel litt skrekken av jordbær og ferskendessertene. Har karamelldessert også, men æsj. Men det hadde vært interessant å høre noe om den..:)
Tror nok den funker som smoothie og, men jeg gjør akkurat som på pakken... :)
Og det er jo de enkle tingene som går fortest hos meg og! Barer og pannekaker...
så var min dag over... nå er jheg sånn litt full, men prøver allikevel
[font=Arial Black][/font]
1 brownie... nam
panneklake som vaffel... herregud så godt
skinkeomelett, måtte ta ut skina som var uspiselig, stekte raspet blomlål og fin skåret sopp og hadde på... godt
kveldsmat var vanilje bar... greit nok
:full:
Glemte å si at den seff ikke smaker som creme brulee! Men det ante dere vel helt uten at jeg sa det første gangen ja...
Ellers er jeg så stolt av dere alle, flinke jenter! Litt vin og sånn er bare bra, og viktig å tenke over hva som er motivasjonsfaktorene... på en sånn lat lørdagsmorgen...
ED kakao ED sjampingnong omelett m/salat, sjampignonger og agurk ED praline bar ED potet-suppe (:( æsj) ED sjokoladepudding (ikke spist ennå)
[b][/b]
Vond i magen min i ettermiddag...
Så er det lørdag, og slett ingen flink dill...har vært på "hytta" og skuffa snø. Ikke orka å lese i dag, men det må jeg.
frokost var sjokoladefroksot
så en pølse i glutenfritt brød. Tenk at de har glutenfri meny i et gatekjøkken i Kristiansand! Så fint. (altså, jeg aner ikke om jeg er allergisk for gluten, men jeg blir i alle fall dårlig av noe med vanlig mel i nå for tiden) og en biff m/blomkålmos og brokkoli
Min dag
to steikte egg
to kyllingvinger
EDkakao
En appelsin
Svinefilet, ratatouille, blomkål og en spiseskje ris
EDbrownie (snart)
Sykkeltur 20 km, spinningtime 45 min og fem apparater:)
Fin dag!
Veldig greit å være med på denne tråden og skrive ned hva jeg spiser, blir litt mer bevisst på hva jeg putter i meg og at dere andre faktisk leser det, og kan sparke litt innimellom:)
middag med 2 Lidl-tysk-bratwurster og brokkoli. De pølsene veier 65 gram pr stk og inneholder 1 karbo pr 100 gram.Ja, hadde på litt Idun pølsesennep altså, og litt smør på brokkolien....
Sjokoladpudding Asparges-suppe Skinkeomelett m/salal, agurk og paprika Capuccino (etterpå)
[b][/b]
Stod opp litt senere i dag siden det er søndag og det blir derfor 1 ED-produkt mindre :)
capucino
omelett med ett egg, masse pittesmått brokkoli som jeg stekte i litt smør under lokk, hadde i litt purre til slutt, velgig digg!
brownie
silt sjokofrokost :rolleyes:
Dagens mat:
To egg
Salat på jobb
Thaisuppe m litt kylling
EDbrownie
Litt svinekjøttpålegg og ei lita skive... (hmmm... ferskt brød...)
En Atkinsbar
Trening (klart å vase vekk treningsprogrammet:( men det må jo ligge en plass!!)
60 min spinning, 10 min step og to apparater. Ga alt på spinning idag og kunne holdt på for ever... endorfin er undervurdert! ;)
Flinke jenter :)
[font=Trebuchet MS][/font] Jeg ikke flink, begynte med sjokoladepudding til frokost og vaniljepudding til lunsj. Men så var det slutt på morroa denne dagen..
Dagens mat og ingen trening:
To egg og litt kjøttdeig
salat på jobb
EDbrownie
EDpannekake
1 kyllingbryst
2 pizzabiter (jeg trodde jeg savna hjemmelagd pizza, men kan godt klare meg uten ja...)
Nå stikker jeg til spania:)
Oppføre dere fint mens jeg er borte da!!
Ja, denne dagen henger vel på greip ennå. Skal vi se, det var sjokoladefrokost, og så en cappuchino, det var den siste heldigvis:eek:. Og så har jeg spist middag med kyllinglår og salat. Senere ble det pannekaketortilla med salat. Skal ha en ED-ting til.
ED capuccion ED spinat-suppe m/salat, tomater og agurk (kjedelig salat :() ED eple-bar ED pannekake m/ekstra egg ED sjokopudding
[b][/b]
Tenkte jeg kanskje klarte meg med 4 produkter i dag, men neida...
ED cappuccino m/vann ED osteomelett m/tomater, paprika og salat ED sjokobar ED grønnsakssuppe m/chili - ble greit nok ED sjokodrikk
[b][/b]
Hvor er alle sammen i dag da??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.