sånn føler jeg det også, men bare hvis jeg spiser ett helt måltig med kjøtt og grønt, hvis jeg bare spiser litt kjøtt går det mye lettere... rare greier :rolleyes:
Ja, det er no hærk det der. Kjenner jeg sliter litt med det, enten så er jeg sulten ellers så blir jeg fysen og bare MÅ ha et eller annet :(
Så tror jeg også at når jeg spiser bacongull eller sukkerfri sjokolade, så trigger det suget etter noe annet en vanlig mat i flere dager etterpå... :mad:
I går kveld ble det visst både bacongull og en plate sukkerfri sjokolade (og selvsagt rett på do etterpå....)
Nå MÅ jeg bare se til å slutte med bacongull og tull og så må jeg heller spise litt ektra mat eller ekstra ED produkt hvis jeg blir sulten. Det er tross alt bedre :o
Min dag:
Sjokofrokost Spinatsuppe Praline-bar Sjokopudding et eller annet senere
1 creme brulee shake (utrolig hva man venner seg til :lol:)
2 stekte egg og litt skinke
Kyllingwok med ca fem cashewnøtter, salat ved siden av
1 Atkins sjokolade crips
Brownies
Kort inne med dagens:
Kakao
cappucino
kakao
sjokobar
Trening, 20 min på crosstrainer, 60 min spinningtime
Har ikke spist noe annet i dag, det er ikke sunt for meg! Lei av 79-tallet allerede og vil ting skal gå fort...
Sjokofrokost ED-omelett m/salat og rød paprika Praline bar 1,5 stk karbonader m/brokkolig og blomkål Cappuccino
Spiste forresten 2 stk sånne halve påskeegg med sjokoladetrekk og strø på søndag kveld - de hadde gjemt seg laaaang inne i skapet...:o Kastet restene av bacongull og mørk sukkerfri sjokolade som jeghadde i skapet - jeg kan ikke ha noe snt i huset dessverre.
Skrev vel ikke opp gårsdagens, men tror den ble ganske lik dagens:
1 Ingis bolle med skinke og agurk
1 salat med skinke, egg og bittelitt ost
1 ED-bar
Omelett
Dagens
Kakao
Atkisn sjokobar (a bit much!!!)
Pannekake
Biff i dag, med ratatouille (chili, hvitløk, løk, vårløk, paprika, squash, tomater, sukkererter, en dæsj sitron, og parmesan), og vin... Chianti-dille for tiden!
Godt med en dags variasjon i pulvergreiene, tror det er det som kan gjøre det levelig i ti kilo til. Men tirsdag har jeg holdt på i tre uker! Jamen går tiden fort!
Og Distrea, vekten hos meg viser 1,4 opp fra i går! Forstår ikke at det går an jeg... om jeg veier all maten jeg spiste i går, så er det jo ikke så mye en gang! Det er jo ikke reell vektoppgang og fett og sånn, men irriterende... Tror jeg må sjekke medisinene jeg går på og jeg, for å se om det er noe der som gjør at jeg samler vann...
Og det er jo bare idiotisk å begynne å tenke på dette, men jeg blir liksom bare en smule frustrert...
Men søndagsværet er flott da... ut og gå!
:klem: frustrasjonsklem. Medisiner kan binde vann ja :ja:
Her regner det!.. men jeg er flink og rydder veranda, så den er klar til finværet kommer igjen.
fælt så slapp jeg var blitt med å skrive inn maten min da...
Fredagen
Sjokofrokost Spinatsuppe + agurk, paprika og 3 skiver skinke Praline bar 150 g kjøttdeig m/sopp og salat Sjokodrikk m/vann (æsj...ikke godt, men hadde ikke mer soyamelk) 1 gl rødvin, 1 plate sukkerfri sjokolade
Sjokofrokost Sjokopudding-shake 2 egg, 3 skiver bacon, blomkål og sopp brownie (etterpå) og sikkert et glass rødvin
Kjøpte meg en 3-liter rødvinsdunk på fredag, så nå blir det vel et lite glass her og der :D
og kan definitivt ikke ha sukkerfri sjokolade eller bacongull...da må det i min munn :o kanskje en idé å slutte å kjøpe det...
Ble faseto-mat på meg idag og, kjøpte kyllingvinger i stort i går, og måtte jo smake når jeg stekte opp alt i dag da. Men greit nok. Ingen seriøs utskeielse:)
Oppsummert:
sjokofrokost
eplekanelbar
capuccino
noen kyllingvinger og gratinert blomkål
uff da Indi - du i dårlig form. Her kommer en god bedringsklem fra meg :klem:Håper du får en bedre dag i morgen!
Dette har jeg spist i dag:
Sjokofrokost Sjokopudding-shake Choco-bar 7 kyllingvinger (veide 6 stk og det var 178 g MED alle beina, så da tok jeg siste stakkarn som lå på stekebrettet også :D) + stekt aubergin og salat Brownie eller cappuccino etterpå
1t 15 min trening i dag (Distrea: les 1 ts og 15 ml :lol: ho ho)
Magen min romler noe så grasat i dag... mon tro om den ikke likte helt de Chlorella-tablettene jeg har begynt å ta...:rolleyes:
Hi hi, det er trening hos fysioterapeut - på treningsrommet der. Pålagt trening, så jeg slipper ikke unna :p hadde nok vært betraktelig mindre trenings hvis jeg ikke gikk der.
allo allo? ingen her? nei nei, da får jeg vel legge inn min ED-dag i ensomheten da :o
Sjokofrokost Agurk, sopp, brokolli og 3 skiver skinke etter 1,5 time ble det spinatsuppe Chocko-bar Ed omelett m/auberginer, blomkål og 4 skiver hamburgerrygg Cappuccino eller sjokopudding-shake etterpå
Er oppblåst og rar i magen i dag - føler som om jeg har lagt på meg 4 kg rundt livet :mad: ikke skal jeg ha mensen heller....fanken...
:D tittei... her er jeg! men har ikke lsyt... vanskelig dag i dag. Det har ramlet inn litt ymse lavkarbo greier som ikke er ED i dag.
så her må jeg jo bekjenne mine synder :o
Eple&rosin bar
cappucino
vaffel
[size=3][/size]
6 skiver gulost 15 paranøtter og to never bacon gull :o
To never bacongull......hvordan klarer du å stoppe opp etter det? Jeg spiser halve posen av gangen jeg :o
Synes du er flink jeg - dette er jo slettes ikke ille :)
Åjaaa.... har hatt fin kveld, drukket masse masse vin... (en kjekk premier cru, og en ny rød argentinsk malbec (kanskje alle malbec er argentinske, jeg vet ikke)) og det ble blåskjell og ørret... veldig god mat. Og jeg syns jeg er flink så klarer å si fra at jeg ikke spiser poteter... så kan jeg få en salat i stedet? :)
Dagens
79,2
kakao
sjokofrokost
blomkål og sopp
blåskjell, fjellørret, salat og egentlig litt for mye vin (but I don't f****** care)
En bit av en sjokobar...
jeg er sikker på at den ødelegger for meg også - må bare skjerpe meg....
Jeg lurte meg opp på vekta i dag :o - den viste ned 500 g siden torsdag...vet jeg ikke burde klage, men nå synes jeg det går treigt altså
Så i dag blir det fase 1 - for så kommer helga og ut på tur - da blir det nok fase 10 eller noe sånt :lol:
Var på koooooselig lunsjbesøk hos min søster idag, og hun stilte med lunsj, så min dag på flytende føde døde egentlig før tanken var ferdigtenkt! Sikkert like bra. Er så lett å tenke at jeg bør være flinkere og ordentligere når ikke vekten går den veien jeg vil...
Men nå skal jeg droppe medisiner med rare bivirkninger og se om ikke det hjelper!
Dagens:
kakao
Reker, halv avokado, noen asparges, et kokt egg, to cherrytomater
Blomkålcurry, (sto ingenting om sukker på posen så jeg tok sjansen)
Sjokobar seinere
Ingen som skjerper seg og rapporterer her?? Huff da... :)
Matmessig en stooor katastrofedag for meg i dag, men legger det ikke på meg. Eller, det kan jo være at det er akkurat det jeg gjør! Men litt spesielt i mitt hjørne av verden, så jeg får heller komme sterkere tilbake. Og når en er våken mitt på natten smaker det godt med kyllingvinger, og så har jeg spist ute to ganger i dag, både lunsj og middag.
Så sånn ser det ut:
Fem kyllingvinger
Edpannekake
Gonbao-kylling, uten ris seff, men spiste litt vannkastanje og minimais
Edcappucino
Lam indrefilet m to-tre helt unødvendige potetbiter og to tre like unødvendige nachos, en halv quesadilla til forrett
Og så hadde mini kjøpt yoghurtrosiner... så det ble sørenmeg litt sukker på meg og.
1 glass vin
Hei Mindor:) Her er det jo bare å hive seg med!
0,3 unna tresifra, det er knallbra:)
Har skeiet borti fase tre omtrent i dag, men tror nok jeg holder på ketosen for det om. Og om ikke, det gjør ikke så mye akkurat nå. Mandag er det skjerpings, og tilbake på fase en.
Dagens:
v 79,5 (litt ned igjen)
capuccino
Brownie
Knekkebrød med roastbiff
Kyllinglår
Biff m ratatouille
Lykke til Mindor, det går bra! Håper du har tenkt ut to-siffer-på-vekten-feiring! :)
Dagens
79,7
kakao
kyllinglår
sjokokrispbar
litt salat og avocado
og snart middag, kylling m masse godt krydder, litt sukkererter og avocado (har fått dilla på å lage krydderblandinger, og frossen kylling er digg!)
Tror jeg skal fikse fase en fra i morgen.
God søndagskveld til alle:)
For første gang siden jeg starta på ED i midten av jannuar spiste jeg noe som jeg ikke har lov til.
Det ble noen "ostechips" ca 10 stykk i dag og det var veldig godt :) så får vi se hvor lenge jeg får li for å ha skjeia ut. og hvor lang tid det tar før jeg tar av igjenn.
Hender jo kroppen finner på ting helt av seg selv som er helt tullete og absolutt ikke logisk! 99 kommer snart:)
Dagens fra meg:)
79,8 (regner med det snart løsner når jeg har kutta ut tullpillene!)
capuccino
brownie
blomkål og knallgod pastasaus m kjøttdeig
capuccino
sjokokrispbar litt seinere
Trening! 60 min spinning, 15 min crosstrainer, litt rygg og beinapparater
Syns du er kjempeflink Ruska:) Ingen fløtegratinerte poteter, ingen marsipankake, ingen grillede marshmallows:)
Gjennomgående, for oss alle inne her, syns jeg vi er flinke til å skeie ut på rette ting! Det betyr vel at vi har lært litt:)
Indi: du har helt rett og jeg tror også at fordi jeg føler meg så mye bedre på lavkarbo, så begynner jeg å skjønne at det ikke er verdt det å spise helt feil ting. Og samtidig prøve å fjerne dette fokuset på mat, dvs hva jeg IKKE får lov til å spise, men heller fokusere på det jeg faktisk KAN spise. Det går ikke alltid like lett, men det er veldig deilig å føle at man har kontroll over hva man spiser - det er en ny følelse for meg.
Hei
Ble invitert inn her av Distrea - takk!
Jeg føler jeg er litt på siden ED-bruker. For jeg begynte rett på fase 3, og legen introduserte vel aldri noen eurodiettprodukter heller. men jeg fikk kjøpe noen produkter av ei venninne og prøvd noen av produktene. De har jeg spist, ca en om dagen. Likte i grunnen en sjokoladedrikk, mens fikk aldri helt dreisen på de andre produktene. Pannekakene lignet mistenkelig på eggerøre, potetmos var fysjameg!!!! mens suppene var i grunnen ok ispedd krydder og brokkoli eller noe annet. men det sa faktisk HELT stopp da jeg spiste denne creme brulee. Etter denne giardia (nei, det er ikke en lavkarbodiett, men en ekkel parasitt), har jeg fått irritert tarm, og magen kan ese seg opp til høygravid. Det skjedde med creme brulee, og neste gang jeg skulle forsøke meg på et produkt bare vrengte magen seg helt.
Men jeg klarer meg fint uten produktene. Sikkert siden jeg er i fase 3b. Egentlig er jeg i 3c, men så klarer jeg ikke helt å ta steget ut...:( Eller en ekstra frukt om dagen er jo nyyydelig. Men fetaost og sånt... Har jo vært herlig med såpass mye vektnedgang som 4 kg fett på 5 uker.
men jeg lurer på en ting. Er rødvin på + eller - siden på denne dietten?
Har forresten begynt med metformin, noen som satte fart på sakene. har jo holdt på med dette siden august, og begynte å legge på meg igjen etter jul da jeg introduserte knekkebrød og havregrøt. Da la jeg på meg 5 kg på noen uker.
Det som er en av mine utfordringer er å drikke nok (derfor sper jeg på med rødvin he-he). kan vi drikke lettbrus og lettsaft? Tok meg ett sukkerfritt drops her om dagen, og sjekket varedeklerasjonen etterpå: 98% karbohydrater..... Skål og natta:full:
Dagens fra meg:
v 80,2(!)
kakao
salat m litt kylling (hvitløksuke på sting:))
eple-kanelbar
stekt blomkål
brownie.
Nå må ting snart vise på vekten, ellers må jeg ta en pause tror jeg! Lite kjekt å helle inn på dyre pulverposer som jeg ikke liker noe særlig når det ikke virker! Men det gjør det nok snart:)
forstår deg sååå godt indi! Nå når det står helt stille hos meg også... kjenner jeg at jeg sliter ekstra.
For det er tross alt såååå streng kur vi er på at jeg kunne ønske det betalte seg mer for meg også :o
Selv om jeg er kjempe fornøyd med at det har gått litt nedover da :D
men altså.... 7 kilo på 11 uker... og lever så strengt.. :rolleyes:
Håper det løsner skikkelig igjen!! ... for oss alle, det fortjener vi så sinnsykt :D
Eple&kanel bar
-150 gr grillskive fra varmedisken... var SÅÅÅÅ sulten :p
Uff da, Indi og Distrea - det er kanskje et sånt platå dere har havnet på
?! Kanskje dere skulle prøve med litt lavkarbo-mat en dag eller to og se om det har noe for seg? Jeg bare tenker på min egen erfaring fra helgen...kanskje det kicker igjen nedgangen.
Jeg forstår veldig godt den følelsen av at det burde gå nedover når man følger et sånt strengt opplegg og i tillegg betaler masse penger for det.
Jeg skal til kostholdsveileder hos Lindbergs til uka, da skal jg spørre henne litt om dette.
Hun fortalte meg at etter 2-3 måneder kan det hende for noen at kroppen stopper opp, men at de da har "triks" for å lure den og sette igang vektnedgangen igjen. Interessant - skal fortelle dere mer om det når jeg har vært der.
Takk Ruska, deilig med oppmuntring:)
Jeg har jo tro på at det virker dette her da, men kjenner at jeg er litt lei. Har jo vast meg bort i medisin og, som jo ikke var særlig bra, mye mer ekle bivirkninger enn virkning, og tror jo og at det kan være en grunn til at det har stoppet litt. Men nå er det ei uke siden jeg kuttet dem ut, og regner med at det snart bør være ut av systemet.
Tenker at når jeg reiser på søndag kveld (håper været holder!) så blir det ketogen lavkarb på meg, som fase 3a uten frukt, og bare en eller to pulverting. Da får jeg litt variasjon. Og kanskje det løsner. Og bra å reise fra vekten uansett!
Dagens:
79,4 (ned 0,8 fra i går)
Capuccino
to speilegg og litt skinke
Laks og ratatouille, og litt blomkål (hva skulle jeg gjort uten:))
sjokobar seinere
Deilig med så bra vær, det får humøret på topp uansett:)
på'n igjen... kan dere sparke meg litt i rompa om jeg ikke fører mat?
frokost: capuchino
lunsj: karamellbar
middag: omelett
kvelds: capuchino
mellom (ble så sulten) asparges(syns faktisk de er gode )
(sånn ser min dag ut)
Frokost (sjokofrokost)
Lunsj (2 kokte egg og en salat) eller en pose omelett
Mellom måltid ( en bar)
Middag (150 g kjøtt og grønnsaker fra liste 1&2)
kvelds (sjokofrokost skal vel egentlig ikke ha 2 søte produkter men er veldig lei kveldsmaten)
Ser du bruker bar som et måltid men, den er jo et "mellom" måltid kansje derfor du ikke tar av så mye fordi at du ikke får i deg nok mat ?
Hvis jeg slurver med maten hopper over eller finner på noe annet så går vekta opp eller står helt stille. Og det tar gjerne 4-5 dager før det skjer noe igjenn.
Dette er ikke ment som krittik av opplegget ditt for jeg syns alle som går på ED er veldig flinke og jeg vil at alle skal ta av mest mulig derfor kommer jeg med mine erfaringer så langt.
Min dag i dag:
Kakao
to egg
atkinsbar (var på kafe og glemte å ta med edbar)
Seinere i dag blir det blåskjell, biff og ratatouille
og vin... (pro secco til blåskjellene og en knalloransje barolo til biffen
Mindor, det går veldig bra å ta av på flere enn to søte produkter, jeg har jo fått aldeles fnatt, eller hva det nå er, av supper og sånn, klarer det ikke. Men passer på at jeg ikke får i meg for mye vanlig melk, så det blir gjerne vann i capuccino/kakao, og soyamelk i pannekaker og brownies, den har mindre kbh. :)
Syns det ser spennende ut å spise egg slik du gjør, og hiver meg på det jeg også. Du var kanskje en av dem, du og, som trodde at edomelett skulle smake egg??? :) Jeg er VELDIG gla i egg, og var såååå skuffa. Så omelettene ble videresendt:)
Jeg tror også det er veldig viktig å få i seg alle måltidene, og ikke slurve.
Ifølge min ED lege var det ikke optimalt å spise sjokofrokost som kveldsmat, og hun så helst at jeg spiste noe annet til kvelds.
Jeg likte omelettene ganske godt,men vi bestilte opp 4 dager før legen sa at vi kunne bytte ED omeletten med vanlige egg hvis vi ville derfor har vi en hel haug med dem :)
Dagens:
frokost: capuchino
lunsj: pralinebar
middag: litt kyllingkjøtt og salat
kvelds: capuchino
Jeg har aldri fått beskjed om at bar er mellommåltid, så da spiser jeg det som et måltid enn så lenge. Jeg har ikke behov for mere mat enn dette, og barene er ganske greie å ha med som lunsj på skolen :) må tilføre at jeg er litt mellom fase 1 og 2 også da...
Skrev du dette før eller etter vinen?
Lite Eplse cider :hearts:
Tok med meg kaffe ut på benken i solskinnet - har ikke hage - og der satt det endel nabodamer.
Og gjett om jeg fikk postive kommentarer for kroppen min :dulte:
Å så bra Distrea:)
Dagens fra meg:
brownie
to egg
pizza...
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.