< Tilbake til oversikten

THEs dagbok

THE sa for siden:

Hei på alle dere!

Har fulgt mye med på dette forumet, og hatt stor glede av det, men ikke vært så aktiv. Har tro på dagbok for å motvirke gradvis juksing og utskridelser. Da står det liksom svart på hvitt hvor det gikk galt.

Har som mange en lang og broket slankehistorie, fra fiberpiller som 14-åring, Nutrilett som 16-åring, og så opp og ned i vekt de neste årene, la på meg 22 kilo første graviditet, og 18 kilo neste. Tok av mye av svangerskapskiloene, men endte opp med noen kilo for mye hver gang. Gikk på x-antall Grethe Roede kurs, men gikk bare ned 5 kg., og følte meg ikke trodd av kursleder når jeg sa jeg spiste 1400 kcal. dagen. Men jeg førte opp alt jeg spiste, det var bare kroppen som ikke digget denne kuren. Jeg trente også mye denne tiden, og fikk antakelig kroppen i sparemodus på Grethe Roede. Uansett var det stor innsats med lite utbytte og veldig dårlig for psyken :( .

Jeg har begynt på Eurodiett igjen etter halvannet års pause grunnet graviditet. Ble fulgt opp ved Lindbergklinikken, det var veldig ok. Fulgte kuren (nesten) til punkt å prikke. Gikk ned saktere enn de fleste på denne radikale kuren, men jevnt og trutt. Gikk ned 10-12 kilo på ca. 4 mnd., men måtte slutte da jeg ble gravid.

La på meg 15 kg. i svangerskapet, men gikk bare ned 5 :eek: , og har også klart å legge på meg under amming. Herlig. Så nå er vekten all time high igjen, og jeg vil ned, ned, ned. I første omgang ned til før-svangerskapsvekt på 75 kilo, og neste fase ned til 70, for da får jeg normal BMI, og i siste omgang til 65, som er mitt estetiske mål.

Tenker rundt to-tre uker på induksjon, ev. litt lenger, og så fase to til jeg har gått ned 10 kg. Så tar jeg det derfra, til fase tre en periode, og avhengig av hvor lei jeg er, gradvis til fase fire, eller tilbake til to.

Har kuttet gradvis ned på karbo i tre dager, begynte for fullt fredag.

Dag 1. Fem produkter, blomkål, broccoli, salat. Ett egg i omeletten. Det gikk fint, litt sulten, men ellers bra. Drikker peppermyntete og grønn te, har tatt noen små kaffe latter og et par suketter. Skal prøve å kutte ut suketter, men er redd jeg må ha litt kaffe med melk for å holde ut denne kuren. Tar en evaluering ved veiing neste fredag.

Dag 2. Startet med dårlig-planleggings-sjokk; trodde jeg hadde plenty desserter, men kun to, og resten supper og omeletter. Så til bestillingen tikker inn på mitt lokale postkontor, er det harde bud, men det kan være like greit å "tvinges" bort fra søtsmaken.

Så kom det en middagsinvitasjon hos noen vi ikke kjenner så godt, grillparty, og jeg tenkte det går fint. Det gjorde mer eller mindre det også, men var jo ikke helt induksjon... :rolleyes: Spiste ca. 4 macadamianøtter, 10 hasselnøtter, 4 cashew, ca. 30 g. ost (var skrubbers og ble invitert til fire og fikk maten åtte) spiste masse salat med symbolske dråper vinaigrette for ikke å fornærme vertskapet, og deilig ørret. Så mer fase to-tre, med andre ord, men godt innenfor lav-karbo. Tidligere den dagen var det blomkål og salat på menyen, som nok skal varieres litt mer. To kaffe latte med skummet melk. 4 produkter og ca. 100-150 g ørret.

Tror sulten begynner å slippe nå, har såvidt hatt utslag på ketostix, men må kutte litt ned på melk, fikk en litt stor kaffe latte, og da ble jeg litt uggen, tror det skyldes blodsukkeret.

Så langt, ok, litt uheldig med middagsinvitasjon på dag 2., men livet skjer jo hele tiden, og jeg kan ikke bli hjemme til jeg er slank :p

THE sa for siden:

Idag to omeletter med ett egg i hver, en suppe, en pudding, en halv potetmos som var helt pjuk og ble kastet, blomkål, salat, litt tomat. Ca. 2 dl. sk. melk, 10 macadamia (jeg vet, ikke på noen liste på en god stund ennå), et par-tre ss. olivenolje (må kjøpe anti-slip stekepanne).

Grei dag, litt sulten fortsatt, men har ikke vært så flink med grønnsaker idag. Bittelitt hodepine. Gleder meg til å motta postpakke med litt mer utvalg i "mat"..

Ble veldig inspirert av bildene til Mentos (?) etter 2,5 uke med ketolyse, helt utrolig! Jeg håper det kan synes på meg også etter to uker, det gjør det hele litt mer motiverende.

Ellers jobbet i hagen og lekt med barna, det har vært utrolig varmt og nærmest sommervær, noen fordeler har vi jo av global oppvarming ;)

kristih sa for siden:

Hei hei., Velkommen med journal. Det hjelper en å få oversikt ja:-)

Du vil sikkert merke at magen ikke er så oppblåst ihvertfalll. Det er jo et enormt pluss.

Grethe B sa for siden:

Hei på deg....
[size=4][/size]
Ønsker deg velkommen og gratulerer med journal!!
Lykke til fremover!!

Trixie sa for siden:

Hei og velkommen. :)
Så bra du at du er godt igang! Dette går den rette veien. :)
Trine :)

Titti sa for siden:

Lykke til THE :D

Ser at potetmosen smakte pjuk, da ser jeg virkelig frem til middagen i morgen :lol:

THE sa for siden:

Takk for oppmuntringer, har troen på at dette skal funke! :)

(og jeg må si den potetmosen var ikke til å få ned.. men alle liker vi forskjellige ting..)

Hedda:) sa for siden:

Lykke til, THE! Denne dagboken skal jeg følge med i. :)

Tenkte å smake på potetmosen i morgen jeg også, gleder meg ikke. ;)

Titti sa for siden:

Kuult, skal vi ha samme middag! :D

THE sa for siden:

Frokost: omelett med ett egg, lunsj to fennikel, en multipower jorbærshake, smakte ok i vente på pakken med produkter, 5 macadamia, en omelett med ett egg og en tomat.

Føler meg ikke lenger sulten, det er jo ok. Litt svimmel.

Titti sa for siden:

Så flott at du ikke er sulten lenger og gratulerer med vel overstått første helg (gruer meg litt til den) :D

Jeg er jo på dag 1 i dag og er litt småsvimmel jeg også, litt treg i hodet liksom, gjør alt saktere enn jeg pleier.

THE sa for siden:

Igår: En shake til, salat, spinat til middag.

Frokost idag: Multipower shake

En kaffe latte med skummet etter frokost. Tror det funker bedre ift blodsukker og toleranse for karbser i melken.

Lunsj: Fennikelrester og en omelett med et egg

Mellom: Bringebærshake og litt macadamianøtter. To skinkeskiver og en liten tomat.

Middag: Masse asparges, og en suppe, stor salat med isberg, paprika (bittelitt), hjertesalat og ruccola.

Ringte Eurodiett, må inn til en ny blodanalyse siden det er en hel graviditet og ammeperiode imellom.. Men greit nok. Så har fått bestilt opp nytt lager, og fått "lov" av legen til å følge fase 1. til jeg kommer til henne. Har fått time 3. mai. Hun anbefalte meg å ta litt kalium og magnesium til hun får prøvesvarene.

Så venter fremdeles på varene, da i og med at de ikke var sendt :p
Men har da noe annet proteinpulver jeg kan ta, bare omeletter og supper hadde vært litt trist. Gleder meg til puddinger og barer!

I mellomtiden skal jeg skjerpe meg på de nøttene, de var til nødsfall, ikke til å mumse. Har nok også spist litt mer olje enn anbefalt også, synes det er vanskelig å bare ha en ss til rådighet for steking og salatdressing. Noen som har en ide om hvordan det var med dressing?

Til middag blir det en suppe, asparges, og muligens noe salat.

Titti sa for siden:

Husker ikke helt THE, men tror det er 1-2 ss med olje som dressing per dag.

Flott at du fikk bestille produktene da. Mulig Hedda har noen jordbærdesserter du kan kjøpe også ;)

Bringebærshake? Det er vel ikke et ED-produkt, det?

Jeg har jordbær- og karmalldesserter + en god del supper til salgs. :)

THE sa for siden:

Nei, bringebær var proteinshake.
Jeg var interessert i å prøve proteindrikk med splenda. den her heter iso-gold og ble anbefalt her inne. Veldig bra for metthetsfølelse og god smak - kan feks ikke sammenlignes med ED jordbær så takk for tilbudet men er godt forsynt nå, tror jeg :)

THE sa for siden:

Hei idag veldig sulten igjen. Kan skyldes 1time20 min rask tur i oppoverbakke halve tiden.

Tre shakes, en omelett og ett egg, salat, asparges, 10 mandler og 15 hasselnøtter (uff da). Må spise noe mer, men har ikke lyst på noe. Kanksje harve i meg en suppe før kino.

Spiste suppe, og skeiet ut med en Atkins bar og en cola light.

Titti sa for siden:

Det har jo kommet noe nytt på Apoteket også, Allevo, eller noe sånt. Det kan jo være noen produkter du kan bruke der også, frem til du får varene dine.

På Lindbergklinikken sa de at hvis jeg trente hardt fysisk en dag så måtte jeg spise litt ekstra. F.eks en frukt.

THE sa for siden:

Hei det var interessant å høre. Merker nemlig at musklene ikke jobbet helt med. Dro på slalomferie i alpene i fjor vinter med verdens mest sporty mennesker, på skia fra 8 til 16 hver dag, og etter første dag da det brant i låra etter en tur, skjønte jeg at jeg måtte spe på med noe karbo som var lett tilgjengelig for kroppen, så spiste musli om morgenen. Har fungert med styrketrening på ketose før, men når det er høyeksplosivt muskelbruk trenger man kanskje karber? Skal lese litt om dette.

Idag: En shake 0 karbs! (venter på pakken fra Eruodiett, håper den kommer idag)

En kaffe latte med ca. 2 dl. skummet melk

Lunsj: omelett med løk, squash, paprika.

Mellom: En shake og en kaffe latte som satt dårlig.

Middag: salat, en bar, ti-femten gelefrukter fra de Bron (FYYY - ble i tillegg velidg uggen i magen)

Til kvelds en bar til og en skje peanottsmor og ca. ti mandler. Veldig sulten, sikkert turen.

Litt gretten i dag morges merket jeg. Lei men dette er min siste sjanse :cool:

Titti sa for siden:

Stå på :D Det hjelper sikkert når du får litt mer varer og velge i :ja:

Legen min frarådet i alle fall styrketrening, så det holder jeg meg unna akkurat nå.

Men jeg sykler masse nå da, det går bra. :)

Ha en kjempefin dag, THE, lykke til. :klem:

THE sa for siden:

takk for back-up. Tror jeg dropper hardtrening før jeg føler for det. Tar meg en tur med vognen nå. Og sjekker posten!

Euroslankerinnen sa for siden:

Heisann!
Her har jeg visst ikke fått somlet meg inn ennå. Så den ikke da den lå under åpne dagbøker!
Ønsker deg masse lykke til!!! Håper snart maten kommer:)

THE sa for siden:

:w00t: HURRA jeg har mistet 2,5 kg!!

Ikke noe jeg klager over... Da er det bare aa holde koken.

Men skal spise paa vietnamesisk restaurant idag, og sikkert ta et glass vin, da blir det nok en liten set-back.

(Klarte ikke legge inn desimaler derfor viser vekten litt mer men det er jo ikke noe problem).

Oj, så bra!! Gratulerer! :D

Titti sa for siden:

Hurra, så bra! Gratulerer! :spent: Kjempbra jobba! :D

Kos deg på restaurant i kveld :klem:

Titti sa for siden:

Husker du hvor mye du gikk ned første uka sist gang?

Oh så flott da!!!! Det er jo helt konge! Er JO så sinnsykt deilig når man får belønning for strevet vårt:D :D :D Kos deg med middagen i dag:)

THE sa for siden:

To shakes, en omelett med ett egg, masse fennikel, ti mandler. 1.30t. tur.

Nei, husker ikke hvor mye jeg gikk ned sist, bare at det jevnt over var litt over halvkiloen i uka.

Nå har vi til og med fått plassert bort barna, da er det skikkelig belønning!!! Ut, ut, ut, nå er det lenge siden! Og ikke minst sove ut, da :D

Titti sa for siden:

Så deilig med barnefri da! Kos dere :D

THE sa for siden:

Å for en fest å så moro å den stakkars stakkars kroppen min.

Spiste tapas, 5 scampi, tre tunfiskspidd og litt feta tomatsalat. Ganske så lavkarbo. En bar.

En flaske vin, og plutselig tok jeg av med en drink da kvelden var på hell, 8 sigaretter, (røyker bare på fest og tok litt av på sigg også igår) alltid knallgod ide å legge seg på oppadgående, så kvalm som jeg var i dag morges har jeg ikke vært siden tidlig i graviditeten.

Sto opp, lagde en shake, la meg igjen, fikk ikke sove, forbannelsen ved å ha barn er at man våkner tidlig uansett.. La oss 3 og våknet 9. Gjorde et nytt forsøk halv elleve, stekte pannekaka, holdt på å brekke meg, kastet pannekaka, spiste en halv pudding sakte sakte, tok en dusj, hentet ungene, satte dem foran TV da mannen min om mulig er i enda verre tilstand enn meg, fått i meg en stor bolle fennikel, to barer, og en kaffe latte. Og spiste 4 bringebær i dag morges for å se om det døyvet kvalmen.

Så nå er formen mye bedre. Og jeg ser at jeg har spist 4 produkter.

Nå er det skjerpings og en tur ut med ungene når minsten våkner.

Men til dere andre - fylla på lavkarbo er ikke å anbefale. (Ikke det at jeg ikke visste dette, men lærer jo ikke av mine feil:rolleyes: )

Broccoli/spinatsuppe, en skje peanøttsmør, en dl. fløte (!) en sjokopudding

Titti sa for siden:

Hehe, god bedring, enda godt festen var vellykka :D

THE sa for siden:

En shake, en pannekake, to kaffe latte, merker at de påvirker blodsukkeret. To barer, helvetes migreneanfall, en liten kyllingbit ca. 50g. ti sukkererter, aubergine og ca. 150g tomat. Var invitert til søndagsmiddag men måtte dra pga migrene. En pudding til kvelds. 3 bringebær. Bittelitt ost, ca.25 g.

Fikk ned pannekaken idag med litt smør og splenda på. Har ellers som motivasjon å kutte ned på kunstig sukker i uken som kommer, og heller ha det som "kos". Det jeg bruker er tyggis (daglig) og av og til Lackerol og cola light. Tror det bidrar til å opprettholde søtsug i mitt tilfelle. Har vært "coca coliker" (light) tidligere, og det har tatt emaljen min.

Ellers synes jeg det går bra, ser veldig forskjell på magen allerede, de siste årene (sikkert sammenheng med høyt blodsukker) har fettet lagt seg på magen, før har det blitt jevnt fordelt ved vektøkning. Målte i går, og har tatt av 10 cm. fordelt over hele kroppen. Synes det er flott at man kan måle forskjell allerede!!!!

Gratulerer med 10 cm, er det jo kjempe kjempe flott:D

Titti sa for siden:

Wow! 10 cm er masse da! :heia:

THE sa for siden:

Ferskendessert, kaffe latte (blir fremdeles litt uggen), en suppe, en isberg kjedelig salat, 10 macadaminøtter. En koffeinfrikaffe med litt melk, den ble jeg ikke dårlig av, så det er kanskje kaffen mer enn melken. To bars, en shake. Noen pastiller og noen tyggiser. Migrene-hangover. Ca. ti bønner og litt bønnespirer. 4 gelepastiller fra de Bron. Enda noen nøtter, uff ikke så motivert i dag. En pudding til kvelds regner jeg med, seks produkter idag.

THE sa for siden:

Sliter litt med motivasjonen, er i spisehumør. Er drittvær ute.

Ferskendessert, to kaffe med litt melk, en bar, salat med to små tomater, en pannekake med ett egg, litt smør, ca. 5 macadamianøtter. En shake, litt fennikel, noen nøtter. Suppe, en bar. Masse Lackerol. Blir nok 6 produkter i dag og, men bedre enn a sprekke helt. Ungen har hylt i hele dag.

Nei, dette går ikke, ut å gå!

Ja det er jo normalt at vi sliter litt med motivasjonen ja.... vi får prøve å huske på det vi har oppnådd og hvorfor vi gjør det.. Og du har jo fantastiske resultater. Det funker jo som bare det....
Sender deg en oppmuntringklem:D

Titti sa for siden:

En oppmuntringsklem herfra også :klem:

Dette fikser vi, ut å gå og prøv å tenke på noe annet! :D

THE sa for siden:

Takk så mye. Har gått en time nå, det hjelper alltid på humøret. Og så er det sunt i tillegg!

Nei, jeg skal holde ut, men har tenkt å komme meg til fase 3 før juli, slik at jeg har en "gulrot" til sommerferien. Vi får se. Skal til legen neste torsdag.

Må bare holde målet i syne, og tror jeg skal glemme ambisjonene om å kutte ut kunstig sukker.. :p Noe må man putte i munnen...

Titti sa for siden:

Ja, ikke vær for streng på pastiller og ligthbrus nå, det er hjelper meg veldig :ja: Blir litt rar i magen,men men :lol:

Nå tok jeg en kaffe med sukett, skummet melk og kanel på toppen, drikker den med sånn stålsugerør, blir jo neste som en latte det :D

Jeg satser også på å komme i fase 3 i juli når jeg har ferie. Denne gangen ser jeg faktisk ikke mørkt på å gå på diett om sommeren. Tidligere har jeg alltid slanket meg før sommeren og så gått opp masse i sommerferien, tror jeg trenger litt stramme tøyler.

Jeg skal også en uke til syden i midten av juni, litt usikker på hvordan jeg gjør det da. Mulig jeg koser meg litt og så tar en uke i fase 1 når jeg er tilbake fra ferie for å renske opp. Skal høre med legen min.

Lykke til videre, THE, jeg sliter med motivasjonen selv om dagen. Er så lei nå at jeg spyr!

THE sa for siden:

Det er jammen bra vi har hverandre!

Det er godt aa skrive dagbok her, holder meg litt igjen, og er veldig inspirerende.

En god kveld til dere alle!

Titti sa for siden:

Håper det føles litt bedre i kveld og at morgendagen blir topp :klem:

THE sa for siden:

I dag er det en ny dag, nye muligheter, en jobbannonse som skal sees næremere på.:)

Litt sulten i dag og igår, men kjenner kroppen "brenner" også, så det er vel et godt tegn for en som har slitt med å være litt kald.

Ferskendessert, omelett med 1/4 løk og to små tomater. To små kaffe latte, en koffeinfri, en med, i dag reagerte jeg merkelig nok ikke. Ellers tatt blodprøver i dag.

En liten kaffe koffeinfri til, fennikel, en bar, en pudding til i kveld, litt mandler (ca. 8-10), en kvart banan da jeg holdt på å få migrene. Lurer på hvor mange karber det var i den? (20 per 100g, antakelig i underkant av 10).

Litt rar i dag. Jobbet veldig intenst med en søknad, kanskje derfor. Suppe med litt pak choi til middag. LItt sulten i dag, men motivert og fin.

Håper du får en god dag:)
Synes du er kjempe flink:D Dette skal vi klare:cool:

Titti sa for siden:

Nå har jeg laget en skravletråd og en bytte/selge-tråd for oss ED-slankere. Ligger under Eurodietten :D

THE sa for siden:

Sovet dårlig. Mannen min er syk og det var som å ligge ved siden av Langbein, smatting og grynting hele natten. Trodde jeg skulle klikke. Var i tillegg utrolig sulten i natt!

Spist en bar, en ferskendessert, to kaffe med koffein, en liten skje peanøttsmør. Vafler, det var jammen godt! Ett egg i røren. Blomkålris med ingefær, koriander, karri, sitron, persille og grillkrydder, superhot men veldig godt. En kaffe til (koffeinfri). En shake (0 karber), en bar. Blir en pudding i kveld, så 6 produkter i dag. En drøy times tur. Veldig sulten. 6 cashews.

Titti sa for siden:

Du får be gubben legge seg på sofaen i natt :D
Slitsom å ikke få sove og i tillegg være sulten!

Du får kjøre på med masse gr.saker, det hjelper på.
Jeg steker meg opp masse sopp og squash og løk og sånt når jeg sulten, masse grillkrydder over og så har jeg noen ganger salat ved siden av. Og så tar jeg f.eks en pudding til dessert. :)

THE sa for siden:

Ja, grønnsaker er jo ja-mat, men har liksom ikke tiltak akkkurat nå. Stekte opp veldig nam blomkålris som jeg hadde tenkt å spare halvparten av, men den falt visst i smak hos sjuklingen.. Så han spiste alt!

Nå tror jeg det blir te og så senga tidlig i dag.

Titti sa for siden:

Ja, jeg skrøyt på meg gr.saker jeg ikke har i hus engang :lol:

Typisk at mannfolkene liker maten og spiser opp alt, kjenner til den der ja ;)

Har du veiedag i morgen? Eller hvordan var det igjen.

THE sa for siden:

Superspennende imorgen, da..

Titti sa for siden:

Lykke til! :D

THE sa for siden:

Ja, gått ned 600g., ikke verst, men vil jo helst ikke gå ned så mye mindre enn dette i uken i fase 1.

Ferskenfrokost, kaffe latte med the real kicking coffee.. En bar, pannekake med ett egg, en shake, en halv bar til, ett jordbær (måtte bare..) Så blir det artisjokk til middag, tror det er på fase 3 listen, i allefall tror jeg det er begrenset. Og en pudding til fredagskos.

Artisjokk med litt for mye vinaigrette/hjemmelaget mayo, ca. 3 ss. Og altfor mye av artisjokken og, ca. 6 karber per 100g., men hvordan telle... En liten ostebit. 6 produkter i dag igjen. Er generelt litt sulten. Må finne noen favorittretter med grønnsaker.

Titti sa for siden:

Gratulerer med nedgangen, THE! :heia:

Skjønner hva du mener, jeg prøver å si til meg selv at jeg bare skal være glad at det går nedover, men man føler jo tross alt at man ofrer en del i fase 1 da.

Ha en fin dag :klem:

Ani sa for siden:

Hei THE. Har leita lenge etter deg så godt jeg nå endelig fant deg. :) Har du målt cm igjen? du ble jo kvitt masse cm sist.:D Ser du tar litt nøtter og sånn... følger du et et litt annet opplegg, eller har du fått beskjed om å spise det. Nysgjerrig:)

THE sa for siden:

Hei jeg synes det er mye å ofre, ja, men vet jo at jeg i motsetning til andre mennesker ikke går ned noe særlig med mindre jeg gjør noe radikalt, så jeg skal som deg, Titti, glede meg så lenge jeg går ned noe.

Tok jo 4 mnd. sist å gå ned 10-12 kilo, så det hadde jo vært underlig om det gikk raskere nå, men vi er jo alle litt optimister, i allefall jeg. :p

Så snittet kommer nok til å ligge på 6-700 gram, håper jeg.

Hei Ani, jeg er ikke så flink som sist, men ærlig :o og skriver ned det jeg spiser. Skal jo selvfølgelig ikke spise noe som ikke er på listen egentlig. Det er det som er faren med å gå på en kur man har tatt tidligere, man begynner med ting man egentlig ikke har lov til før laaangt ut i løpet. Jeg er motivert, men ikke like mye som sist, og har dessuten hatt migrene og antydninger til det i det siste, og det gjør at jeg kvier meg for å bli altfor sulten, det trigger anfall. Nøkkelen med ED-kuren er planlegging, iom at det tar litt lenger tid å lage mat, må man ha gjort i stand litt før man blir sulten, og alltid ha med en bar...

Så uten nøtter og andre småting hadde jeg kanskje gått ned 3-4 kg denne uken :D....

THE sa for siden:

Hei ser forresten av BMI`en min at jeg ikke er feit lenger! JUHUU! Bare tjukkebolla!!

Ani sa for siden:

Det viktigste er jo at det funker for deg:D så er det jo flott at du er ærlig og skriver ned det du spiser så du ikke lurer deg selv:) Gratulere med BMI... den er jo litt diskutert den da.. for den tar jo ikke hensyn til muskelmasse eller slikt.. en bodybuilder ville jo i forhold til høyden kommet i katerogien bæl fæit og snart døden nær katerogien:D :D Tror det viktigste at man selv er fornøyd og ikke følger disse målingene.. min Bmi har alltid vært "overvektig" selv når jeg har følt meg slank......(forresten ikke så ofte:) ) Lykke til videre THE

Gratulerer med nedgangen, det går riktig vei!! :)

THE sa for siden:

Hei helt enig at BMI er tull, og det er jo viktigere å være i form enn å være slank. Når jeg er i øvre sjikt av "normal" BMI, ser jeg veldig tynn ut. For meg er det aller viktigste å ha kondisjon, og orke, og helst litt muskler også, mye løft med tre unger.

Men det er 8 år siden jeg var innen normal BMI, så de dager er kanskje talt? :)

Ani sa for siden:

Ja så gammal som du er så er det vel ikke håp.. he he he:D :D :D (jeg er 3 år eldre enn deg).
Selvfølgelig klarer du det!! Du klarer det du vil klare.:lol:

Du er flink!:D Og så bra at bmi er kommet innenfor nye grense!!! Jeg gleder meg til min er under 30...sånn 29,9999 hadde vært noe:D
Håper du får en fin helg:)

THE sa for siden:

Takk, takk.

Ble litt motløs av å lese at fase 3 varer i 3 måneder. Men på den annen side er fase 3 ganske nærme et Lindberg-kosthold. Tror det økes gradvis til to skiver brød/tilsvarende, en frukt, en melkeprotein-porsjon og en neve nøtter (der har jo jeg tjuvstartet litt, da.. :rodme: ).

Det jeg da kommer til å savne, er vel ost, så det er mulig jeg må justere litt der. Kan utmerket leve med bare en karbe-ting om dagen, det vil da bli frokosten, og en frukt, nei forresten, minimum en frukt, men vil gjerne kunne spise litt mer fett enn det de anbefaler. F.eks blomkålgrateng, chikori- og skinkegrateng, litt creme fraiche her og der. Må bare teste ut litt etterhvert, tenker jeg. Det aller viktigste er å klare og fortsette med et lav-karbo kosthold livet ut, så da får det bli som det blir. Er livredd for at jeg skal sprekke helt og spise meg opp igjen. Derfor er jeg litt "slepphendt" på antall produkter, litt nøtter osv. Jeg har god erfaring i Nutrilett og andre radikale type grapefruktkurer, og det går alltid galt. Jeg er flink, altfor fanatisk flink, faktisk, til jeg blir lei, så lei, og så går det skikkelig dårlig. Så lenge jeg ikke lurer meg selv, tror jeg dette kan fungere. Må bare være ærlig her på denne dagboken, skrive opp alt, selv om jeg må rødme der jeg jeg sitter når jeg har spist noe ulovlig.

Ellers: Minus 3 cm. denne uken, 13 tilsammen på to uker. Måler hals, overarm, bryst, under bryst, mage, hofte, rumpe og omkrets lår. Det er magen som forsvinner i stort tempo, men det er også litt å ta av der.. Er fremdeles 17 cm. bredere om livet enn før graviditetene...

Idag: Fersken, to kaffe med melk, en bar, en omelett med ett egg. Vært å svømt med ungene. Blomkål, en pannekake med ett egg, en kaffe, salat, broccoli, litt kjøttdeig med peanøttsaus, en Atkins bar, tre ruter 70% sjokolade.

Det å skulle leve lavkarbo resten av livet har jeg ingen problemer med, det er jeg så vant til fra før. Føler ikke jeg ofrer noe da, MYE verre nå med mat som smaker jævlig og ikke skikkelig mat, bare pulver og dritt. Huffameg, jeg gleder meg vilt til jeg skal fortsette mitt vanlige liv.

Ani sa for siden:

Ha en strålende søndag. Du er kjempe flink!! stå på videre.
:klem:

Det er så viktig å gjøre dette på vår egen måte. Synes det høres ut som du gjør dette på en veldig god måte for deg. Du vet hva dine fallgruver er, og unngår de ved å ikke blir drittlei ved å stå på for så å sprekke!
Det var ei dritt dårlig setning der ja... (og jeg som er norsklærer ha ha) Håper du skjønner hva jeg mente! Stå på:D Du er kjempe flink:D :D
og ha en fin fin søndag:cool:

Titti sa for siden:

Jeg skjønte hva du mente, Euro og kunne ikke sagt det bedre selv ;)

Stå på, THE, synes du er flink jeg! :D

THE sa for siden:

Takk for kommentarer!

Det er jo i tillegg ulike psykologiske årsaker til at det er vanskelig å bryte tidigere spisemønstre. Jobber med å fjerne noe av symbolfunksjonen mat har for meg. Noen spurte meg om å kjenne etter hva man egentlig føler når man "gafler" innpå noe ulovlig, eks om man spiser raskere enn vanlig, og det gjorde jo jeg. I tillegg er det mye mat og følelser, selvfølgelig. Har begynt å jobbe meg bort fra det å spise meg altfor mett (litt vanskelig å bli altfor mett i denne kuren, da :p ) og det har egentlig gått greit. Noe av det jeg må jobbe mer med, er det å ikke kunne ha noe liggende, at en sjokolade må spises opp, aldri kunne bare ta en rad, eller bare ta tre ting av en smågodtpose, alt må inn til kvalmen tar deg.. Og det at "nå er alt dritt, da kan jeg like gjerne straffe meg selv med å bli enda feitere og styggere og kjipere ved å spise all denne usunne maten, ingenting hjelper uansett, osv." Og belønning, og tusen andre grunner til å overspise eller spise feil. Det er ikke lett, men jeg prøver å finne ut hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Det er også derfor Atkins ikke funker for meg, det blir for mye "syk" mat-tankegang, kjør på med vispa krem, men fy til en tomat, fikset ikke det, fikk karbo-fobi og tilegnet med bare mange dårlige vaner det har tatt lang tid å bli kvitt etter at jeg sluttet. (Dessuten gikk jeg ikke ned noe særlig). En annen lur person sa en gang at det er ikke grovbrød med makrell i tomat som gjør deg fet, og det er jo selvsagt ikke litt (sunne!) karboer i et balansert kosthold som har skylda, men alt det andre. Ikke et kakestykke, men den 5 browniesen..

Idag: Ferskenfrokost, to kaffe latte med ekte kaffe, en omelett med ett egg, salat med tomat, pannekake med ett egg. Litt av en proteinbar. Mer av en proteinbar, en bar, en shake, en pudding, littegrann ost, tre kvarters kardio-trening på elixia og 17 minutter solarium der jeg glemte skru av ansiktssolen...

Ani sa for siden:

Hei THE.

Sliter med mye av det samme som deg, og er helt enig at det er utrolig viktig at hodet klarer å følge med.. like viktig å jobbe med det "emosjonelle" som det er å endre matvarene. Følger ikke hodet med så er man jo fort tilbake til det samme mønsteret.

Tror det er et eller annet spesielt jenter driver med... vi fortjener liksom den sjokoladen vi.. det er deg vel unnt sier vi til oss selv.. så spiser vi da fordi vi faktisk fortjener det.. og en liten stund etter kommer samvittigheten snikende og vi blir sittende og kjefte på oss selv... så er runddansen i gang.

Ikke enkelt detta her.... du får si ifra hvis du finner løsningen.. he he:D :D . Lykke til videre iallefall :klem: :klem:

THE sa for siden:

Jeg snakket med en ernæringscoach på Lindbergs om dette, og hun sa man skulle nyte det ulovlige man spiste, man skulle unne seg en is når det var sommer, men at man ikke trengte å ta den største, og ikke spise en hver dag. Hun fokuserte på at man skal kvitte seg med skyldfølelsen, at man skal spise fordi man er sulten og iblant fordi man har lyst på noe, og at man da skulle unne seg det uten vonde følelser.

Så kanskje det handler om å si at "nå tar jeg den isen fordi jeg har lyst på den, rett og slett, og jeg kommer til å nyte hver eneste bit." Og så heller prøve å sette seg ned å identifisere hvilken følelse det er som er på besøk når man har lyst til å hive i seg en plate melkesjokolade, før man spiser den, slik at det i allefall er på det rene hva som faktisk fikk deg til å sprekke. Og, forhåpentligvis, når man er blitt erfaren nok, vil denne identifiseringen av emosjoner føre til en tilfredstillelse i seg selv som gjør at man kanskje ikke føler behovet for å døyve følelsen med mat.... Litt sånn slutt-å-røyk-taktikk.

Titti sa for siden:

Ja, en kan nok sammenligne dette litt med å slutte å røyke. Bare at det er enda vanskeligere med å slanke seg, for en må jo ha mat. Røyk kutter man jo ut (selv om jeg har full forståelse for at det også er vanskelig).

Det er viktig å få fokuset over på annet enn mat og prøve å finne andre måter og belønne eller trøste seg på :ja:

Jeg har lært masse om dette på Emmy-kurs og har virkelig jobbet med meg selv der, jeg har kommet langt, men det er utrolig rart hvor fort man går tilbake til gamle synder hvis man først får smaken.

Jeg husker jeg var på GR-kurs og hadde gått ned og jeg var så glad at jeg hadde lyst å gå hjem og feire med å spise mat og kose meg. :lol:

Tror det er viktig å spørre seg selv hvorfor man vil putte noe inn i munnen, er det fordi man er sulten eller fordi man har lyst på noe, kjeder seg, lei seg...osv.

Og spiser man et kakestykke så er det helt greit, kos deg med det, men det behøver ikke bety at man skal spise masse usunt resten av dagen, uka osv, fordi alt allerede er ødelagt (sånn tenkte jeg hvertfall før).

Ha en fin kveld, THE. Denne gangen skal vi lykkes og bli der! :klem:

Ani sa for siden:

Hva er Emmy kurs??

Titti sa for siden:

Det er kostholdskurs, men går også like mye på dette med tankens kraft og postiv tenkning. Se her. www.emmy.no

THE sa for siden:

Spennende, det skal jeg sjekke ut. Det fysiske ved slankingen er jo egentlig bare en liten del, den viktigste veien til suksess går gjennom hodet.

I dag: Ferskendessert til frokost, to kaffe latte, reagerer ikke lenger. En pannekake-vaffel uten egg, fysj, det var ikke så godt. En skje peanøttsmør. En skje til. Salat med litt tomat, en bar, fennikel, broccoli, littegrann kokt laks, to puddinger. To ruter sjokolade, litt ost, er så sulten.

Magen blir mindre og mindre, det er gøy å se. Nå går den faktisk innenfor puppa når jeg trekker den inn...;)

Alyssa sa for siden:

Så flink du er! :heia: :heia:

Titti sa for siden:

Grattis med mindre mage enn pupper! :spent:

Har du prøvd med kanel i vaffelen? Det hjelper på smaken :ja:

THE sa for siden:

Takk! Jeg blir stadig mindre selv om olabuksene fra i fjor ikke lar seg lukke fremdeles...

Idag: Tre kaffe, en fersken, en sjokoladerute 70%, en pudding, en omelett med ett egg, salat.

Skal ut på restaurant, så kommer til å spise et proteinmåltid...

Titti sa for siden:

Håper du hadde det kos på restaurant i dag :)

THE sa for siden:

Jo takk, et tidlig restaurantbesøk. Spiste kyllingsalat, og så ingen skumle karber noe sted... Vi får se på vekten på fredag om noen av dem gjemte seg ekstra godt... Men det skal ansett bli deilig å komme til fase to for godt!

Titti sa for siden:

Når skal du over i fase to? Kyllingsalat, drømme drømme.

Ani sa for siden:

Håper du får en fin dag i dag.:D :D

Du spurte et eller annet sted om det var bare du som brukte vann i produktene.. og det gjør jeg også. Jeg bruker heller litt melk i kaffen jeg. Funker helt greit med vann... synes det blir for søtt med melk. :)

THE sa for siden:

Jeg vet ikke, skal til legen imorgen. Føler egentlig at det går greit nå. Uansett har er det max. en uke til i fase 1, i overimorgen er det 3 uker siden jeg begynte.

Og når det gjelder melk - drikker såpass mye kaffe at jeg tror det er bedre å ta produktene med vann, har egentlig vendt meg til det.

THE sa for siden:

Idag: En ferskendessert, to kaffe, to ruter 70% sjokolade, en Atkinsbar, salat og en tomat. Har sluppet opp for barer. Barer kom med posten, så en bar og en pudding til kvelds. Blomkål til middag. Energien forsvinner litt rundt middagstider, men ellers går det greit.

THE sa for siden:

Hei siden jeg skal til legen idag har jeg veid meg og har gått ned 1.2kg siden sist fredag, eller 1.8 på to, 4.2 siden begynnelsen! HURRA!

Ani sa for siden:

Så flott, det er jo kjempe bra, gratulere så mye. Venter spent på referat fra lege:D . Ha en fortsatt fin dag. Klem

THE sa for siden:

Takk!

I tillegg har jeg gått inn 19 cm. tilsammen. 6 bare rundt midjen! Magefettet skvetter veggimellom!

Titti sa for siden:

hurra, så bra! Gratulerer! :D

THE sa for siden:

Ja, nå er jeg veldig glad. Har vært så lei av meg selv, spisevanene og kroppen min.

Vært hos legen, hadde gode verdier jevnt over, nok magnesium, så det trenger jeg ikke ta, men litt lave jernlagre. Bør ta litt jern. Insulinverdiene var gått ned siden forrige runde, lå på 400 mot 5 eller 600 sist, husker ikke, bare at over 700 er insulinresistent og at en normal, ung person ligger på 2-300. Litt høy TSH? Noe med skjoldbruskkjertelen som skulle gå seg til når jeg gikk ned.

For mye fett selvsagt, men scoret høyt på muskler også, :D takk Elixia og oppoverbakkene i Maridalen...

Hun synes jeg burde ta en uke til i fase 1 siden det gikk så bra, og så 30-60 dager i fase to, alt ettersom. Skal til henne igjen 28 juni, greit å ha litt oppfølging.

Ellers sa hun det var greit å spise litt ekstra protein, egg, og hvis det er krise.

Hun synes mål om "normal" BMI var godt nok, altså 70kg.

Idag: 1.5 t tur, ferskendessert, omelett med ett egg, Atkinsbar, to kaffe, en shake.

Titti sa for siden:

Hørtes bra ut, THE! Da holder du ut en uke til i fase 1 sammen med meg da :)

70 kilo blir sikkert flott på deg! :D

Jeg er spent på min insulinressistent også.

Ani sa for siden:

Så flott da:D Gøy når blodverdier er på vei ned.:D Lykke til videre og drømm søtt:D Så sprek du har vært i dag da... 1,5 time er jo kjempelenge.

Gratulerer! Så flott:)

Det er jo kjempe bra. 19 cm!!! :heia:

Vært hos legen, hadde gode verdier jevnt over, nok magnesium, så det trenger jeg ikke ta, men litt lave jernlagre. Bør ta litt jern. Insulinverdiene var gått ned siden forrige runde, lå på 400 mot 5 eller 600 sist, husker ikke, bare at over 700 er insulinresistent og at en normal, ung person ligger på 2-300. Litt høy TSH? Noe med skjoldbruskkjertelen som skulle gå seg til når jeg gikk ned.

For mye fett selvsagt, men scoret høyt på muskler også, :D takk Elixia og oppoverbakkene i Maridalen...

Hun synes jeg burde ta en uke til i fase 1 siden det gikk så bra, og så 30-60 dager i fase to, alt ettersom. Skal til henne igjen 28 juni, greit å ha litt oppfølging.

Ellers sa hun det var greit å spise litt ekstra protein, egg, og hvis det er krise.

Hun synes mål om "normal" BMI var godt nok, altså 70kg.

Idag: 1.5 t tur, ferskendessert, omelett med ett egg, Atkinsbar, to kaffe, en shake.[/quote]

Dette høres jo kjempe bra ut:) og så bra at du scorer høyt på muskelmasse! Da er det jo lettere å gå ned videre i vekt for deg. Så flink du er å trene:D
Ja dette går riktig vei:heia: :heia: :heia:
Lykke til videre:klem:

THE sa for siden:

Takk for feed-back!:)

Uff gårsdagen endte ikke godt rent diettmessig... Var ute med noen gode venner og endte litt på fylla..5-6 glass hvitvin.. Formen er ikke god:( . Men har i det minste ikke spist noe ulovlig.

Idag: En bar, en fersken, en pudding blir satt i kjøleskapet nå, asparges til lunsj hadde jeg tenkt.

Motivasjonen er høy fremdeles.

Håper du hadde det kjempe kjekt:D
Jeg skal i bryllup i juni og da skal jeg og drikke et vinglass eller to...
Har hørt at vi ikke tåler så mye nå, så for håpe det ikke går rett til hode med en gang...he he
Du var jo kjempe flink som ikke spiste noe "ulovlig mat" da...det er jo fort gjort å slekke på kravene når man blir litt brisen....

Du er nok snart på topp igjen:)
:klem:

THE sa for siden:

Hei igår ble vi invitert til naboen på et glass vin, så et glass rødvin, litt ost og to oliven.

Idag: To bars, pannekake + egg, omelett + egg, salat, pudding, fennikel, 4 ruter sjokolade.

Ikke sulten. Men utrolig trett etter 0615 vekking av terroristene mine.

Titti sa for siden:

Ha en fin lørdagskveld, THE. :klem: Når har du veiedag igjen?

Titti sa for siden:

Håper du har en flott søndag, THE. Her blåser det noe sinnsykt i dag. Deilig å være inne da ja! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.