Føler meg bra igjen, nå, er ikke sikker på hva det var. Glemte forøvrig å sette opp minst 10 jordbær igår... Det er jommen bra vi har dette forumet til å minne oss om vår fortrengning..
Idag: Shake, bar, to kaffe, salat med kylling, paprika, div. En ts. kakekrem. Ca. halvannen rute sjokolade. Broccolisuppe, en pudding, to skiver skinke, vispet krem.
Hun var fornøyd med resultatet, så jeg skal fortsette som jeg stevner frem, holde vekten i ferien, og ev. ta fase 1-2 etter ferien igjen. Litt bær/frukt og youghurt i ferien, ok å gå ut av ketose, men skulle være forsiktig med andre karber da kroppen ikke tåler noe særlig nå og man kan bli litt dårlig.
Har litt høye T3 eller T4 verdier, noe med Thyroid, så skal ta nye blodprøver og også C-peptid, som jeg tror har med blodsukker å gjøre?
Har mistet litt muskler, men ikke mer enn forventet, og har fremdeles godt med muskler. Lite indre fett, men, ikke overraskende :stortsmil , litt høy BMI (27.8) og fettprosent... Planlegger å gå ned drøyt ti kilo til.
Idag: Trent 45 minutter relativt hard kondis.
To shakes, en bar, ti mandler, to ruter sjokolade, 5 hasselnøtter.
Ja nå har jeg fått opp troen på at jeg skal komme i mål en gang! Jeg må bare ikke miste den, for da kan det gå galt..
Resten av dagen idag: salat med litt bacon, en halv pudding med litt kremfløte, 4 scampi, litt guacomole, aioli, og tomat/korianderhakk, en kjøttbolle og en bit spare-rip. 3 glass vin. En håndfull mandler. To-tre ruter sjokolade til, uups.
Idag: Faen, fyllesyk av tre glass vin. Er det mulig!
Ferskenfrokost, to kaffe latte, en halv pudding, en bar, 10 mandler, to ruter sjokolade, kylling med squash og broccoli til lunsj, karrimajones, ca 2 drøye ss.
Middag: Aubergine og tomat, to biter kylling. I alt idag kanskje 150g. Pudding i kjøleskapet...
45 min. tur. Så utrolig deilig å gå! merker at kroppen er skapt for gange. Til høsten har jeg allerede rekruttert en tur-buddy, så kanskje mandagskveldene er gode til å bytte sofa med skog?
Hei hei. Fyllesyken gikk seg til utover dagen, men merket godt at jeg hadde drukket litt.
Ferskendessert pleier jeg riste med vann og et par isbiter så den blir skikkelig kald, la stå litt, og så spiser jeg den med skje for å late som det er masse mat jeg spiser... ;)
Ellers er jeg i spent feriemodus, reiser imorgen og blir borte i 10 dager.
Igår: spiste en god del cashewnøtter men de er litt høye i karber så skal la det bli..
Idag: Sjokofrokost, 5 mandler, salat med ca. 50-70g. skinke, 4 cherrytomater, en halv pudding, tre kaffe latte. En rute sjokolade.
Til middag blir det blomkålgrateng, asparges, kalkun.
En rute til sjokolade, en liten bit hjemmelaget is, (ca. 2 ss.) en halv bar. Har en pudding i kjøleskapet, men ikke så sulten.
Skal se om jeg prøver meg på aprikos-desserten en av dagene, takk for tips! (synes du den er bedre enn f.eks jordbær eller karamell-desserten? For de spyr jeg av :lol:).
Karamelldesserten har jeg ikke prøvd, men den er desidert i en annen liga enn jordbær. (Den har ikke mye med jordbær å gjøre..:eek: )
Håper du liker den, hvis den er helt hat, så prøv den med mer vann. Den er i allefall ikke "sterk" i smaken, så den glir nok ned. Du får fortelle hvordan det har gått :p
Da var jeg tilbake fra ferie, 1.8 kilo tyngre, og det var nesten mindre enn fryktet, for jeg har ikke vært snill pike :cool: . Drukket endel vin og 3-4 lav-karbo øl, spist mye sjokolade selv om det stort sett har vært 70%, og har i det hele tatt kost meg. Men ikke spist noe brød eller slikt.
Har vært - hva kan vi kalle det - moderat fysisk aktiv, gått noen laange turer, men tatt det med mye med ro også. Men det beste av alt, er at jeg ikke har fått den kjipe følelsen av ustabilt blodsukker, har spist min egen frokost hver dag, og ikke fått noe sug etter noe som helst før sent på dagen, så har spist litt av det som har passet seg av middagsrester og en yoghurt i ny og ne. MnaMnaMMMM. Til og med spist litt deilig frukt. Har spist om lag 2-3 produkter daglig.
Går nå sakte tilbake til fase to, får se om vi kommer til fase 1 igjen. Håper å få nye produkter før jeg drar på seilferie, ellers blir det mye sjokopudding. Og så har jeg fått ny jobb! Hurra! :) Begynner 20 august, alt gikk fint med den gamle jobben.
Idag: Sjokofrokost, en shake, 5 skiver salami, en kotelett, litt blomkål, 3 cherry, en kiwi, en plomme, 3 jordbær. To kaffe, en halv bar. Altfor mye gjenblevet sjokolade av den sorten som ikke var 70%. Og så har jeg en pudding på lur i kjølekapet.
Synes du har vært flink jeg, du har jo kost deg med lovelig ting. 1,8 er ikke så ille, de går du fort ned igjen. Viktig å komme i gang med en gang og ikke la pausen vare for lenge, det som er skummelt :ja:
Ja, nå var det redusert til 1.3 kilo. Jeg får ikke bestilt mer ED produkter før vi drar videre, så det blir nok fase to/tre fremover. Men skal spise så fornuftig som mulig når det ikke er festivitas!
Ja, jeg tror nok egentlig at kroppen lurer meg litt, men vi får se. Synes det har blitt så utrolig bra å slippe denne ubehagelige svingningen i blodsukkeret, at det nesten er verdt hele kuren. Ble skikkelig dårlig og amper om jeg ikke finn mat til faste tider før, nesten panikk om jeg måtte vente på maten, og nå kan jeg faktisk kose meg mens jeg venter på maten!
Gratulerer med ny jobb!! Så bra da!
Jeg har og spist litt 70 % sjokolade (m/appelsinsmak...nam nam..) Legen så det var veldig bra jeg ikke hadde spist vanlig og jeg kunne spise litt av og til....
God sommmer!!!
Klem
Halvannen kilo opp. Ikke så ille, men lagt til de andre, så er det jo litt:p
Jeg har vært gaanske flink, spist lite, mye grønt, endel kjøtt, og et par ganger har jeg virkelig spist sjokolade, i overkant av 100-150 gram ved et par anledninger, i tillegg til noen lakriskarameller, og to-tre (fire, når jeg tenker meg om), is i sommer. Har holdt meg ganske bra, til å ha vært omgitt av mat og god mat og kaker. Spiste også kake ved et par anledninger, og litt lav-karbo øl. Og generelt spist endel mørk sjokolade.
Det som har vært skikkelig dårlig de siste tre ukene, er trening. Man fyker jo bra omkring med tre unger, men det har ikke blitt noen egentrening. Har satt meg som mål å gå eller sykle til jobben minst tre ganger i uken. Tror ikke det blir noe overskudd til trening etter jobben den første måneden. Jeg håper å kunne gå ned 10 kilo til jul.. He he ambisiøs må man være. Det er 19 uker, så det er en halv kilo i uken. Burde være overkommelig?! Håper jeg...
SÅ idag kjører jeg på med fase to igjen, orker ikke fase 1, merker jeg, håper jeg kommer i ketose lett med fase to.
Har spist: En laktolight kaffe, to vanlige kaffe, 6 macadamia, en sjokofrokost.
Salat med litt pinjekjerner, ca. 50 g skinke, 1dl. cottage cheese med splenda og kanel (det er faren med en diett, man jukser, dette er ikke fase to...) Kalkun til middag, agurk, blomkål, en rute sjokolade, en pudding med laktolight, skal teste ut. Kanskje en bar også om jeg blir sulten..
Å, hei, Hyper, oj, så hyggelig at du følger med! :) Jeg skal skjerpe meg med dagbokskriving fremover.
I helgen har jeg vært sulten, og spist ikke altfor verst, men ikke helt perfekt. Spist tilsammen en plate 70% bringebær sjokolade, og smakte litt på mannens sjokoladeovertrukne cashewnøtter, men 4-5 stykker gjorde meg særs oppblåst.. Ikke bra for hverken magen eller dietten. Litt vispet krem, og litt creme fraiche står også på syndelisten. Ellers har vi passet en hund i helgen, og gått mye på tur. Er ikke i ketose ennå, men kommer veldig sent igang. Tror også melken er i overkant, drikker stort sett opp til 3 capucchino dagen (eller "chappochino", som bestemoren i AbFab kaller det). Så idag har jeg bare tatt en, og skal bruke laktolight resten av dagen. Begynner å jobbe om en uke, og vil være godt innkjørt i lav-karb ED fase 2 til da. Kommer til å kjøre mellomting mellom 2 og 3, altså fase 2, men ofte to kjøttmåltider daglig.
Idag: 1 kaffe med melk, en ferskendessert, 4 valnøtter.
Lunsj: pannekake med ett egg.
1 dl. cottage cheese med 1 ss creme fraiche, litt ferskendessert pulver.
Salat, bolognaisesaus, litt parmesan, dressing.
1 liten kaffe dekaf
en bar
en pudding
3 ruter sjokolade
Synes det er litt vanskelig å komme helt inn i det igjen, er litt fysen, og husker sist det tok litt tid. Bør nok kjøre "cold turkey" men vet ikke om jeg orker. Skal prøve ta en dag med kun fire produkter og rene grønnsaker denne uken.
Jeg har typiske ketosekjennetegne idag, en følelse av nesten å få migrene, "rar" i kroppen og hodet, litt rart syn, og våknet faktisk kjempesulten, men mer sånn, wow, nå er forbrenningen igang følelse. Er varm, hvis dere skjønner hva jeg mener.
Idag: En liten kaffe latte, en liten lakto-light kaffe (funker overraskende bra), en sjokofrokost, en bar, 5-6 valnøtter.
Nøttene er min store, store bøyg nå, merker jeg, det er så lett å spise når man er litt småsulten. Hvis jeg skal kutte dem må jeg spise langt mer produkter, men kan hende det er det som skal til. Prøver det resten av dagen.. Har nå under en uke til jeg begynner i jobb, må være i ketose til da. SKal på jentetur til helgen, har vært planlagt i bortimot et halvt år, så jeg kommer nok til å drikke og herje, men vet at menyen blir reker fredag og grillmat lørdag, så det ordner seg nok, hvitvin er jo lav på karber. Må bare ha med litt "fyse-mat", kanskje bacon-gull? Eller salte nøtter. Og noen ekstra barer.
Ellers: 5 skiver kalkunskinke, endivie, 1 ss majo, litt salat, 1 dl. cc med restene av ferskendesserten fra igår, tre ruter mørk sjokolade (i nøden langt hjemmefra, dårlig planlegging! Man må ALLTID ha med noe!) Nok en laktolight kaffe dekaf.
Til middag blir det fiskegrateng, fisk, purre, løk, litt cremefraiche, egg og ost som gratinering.
Har vært sulten idag, som sagt, så jeg tror det blir en pudding til dessert, så det blir 1 enhet "for mye".
Føler at jeg er på rett spor, selv om jeg ikke er noe eksempel til etterfølgelse. Har vasket og skrubbet hus, og syklet en tur, og føler meg fin.
Sjokofrokost, kaffe latte
2 kaffe laktolight
3 skiver skinke, 4 halve valnøtter, ca. 30g. ost, en cherrytomat
ca. 10 artisjokkblader og alioli, litt fiskegrateng med purre
Halv ferskendessert
Halvannen rute sjokkis
Bar
Sjokopudding med vispet fløte og litt hakkete mandler
Takk for back-up. Jeg må nok stramme inn, men mentalt sliter jeg litt. Helgen med jentetur kommer til å være vannansamler om ikke fettansamler de-luxe, i tillegg til to dager på hotell med den nye jobben i neste uke. Men i dag morges var jeg plutselig ustabil i blodsukkeret igjen, det var ikke en behagelig følelse. Var ute av huset, men hadde heldigvis med meg litt mandler. Er litt sulten, men ikke ubehagelig.
Idag: En kaffe latte, en kaffel laktolight, en sjokofrokost, en bar av annet merke 1 karb. Ca. 10 mandler.
Omelett av to egg og en hvitte, to skiver bacon, spinat, løk. En halv bar, en shake, bittelitt kylling, og broccoli.
En rute sjokolade.
Blir vel en pudding til dessert.
Gått halvannen times tur i kupert terreng, deilig! Gir fantastisk mye energi!
Jentetur var bra, fantastisk vær i går, så vi lå på svabergene og slarvet hele dagen, litt kleine med brusen ved vår side. De andre harva nedpå smågodt og sjokolade, jeg klarte meg relativt fint, spiste en hel mørk sjokkis, 100 g. i løpet av helgen, og igår knakk jeg på melkesjokoladeberget også. Spiste sikkert 8 ruter, det er vel nesten en halv, altså nesten 100g. = 50 eller mer karber. Men men. Merket at vannet satte seg i hendene med en gang. Ellers drakk jeg tre halvlitere Lite tuborg, dvs fem ganger tre karber, og ellers hvitvin. Alt i alt greit nok, føler jeg, selv om det ble melkesjokolade som ikke var planlagt. Sånn er det av og til.
Har følt meg veldig bra, ikke sulten, ikke altfor klein (vi la oss klokken seks....), men det er jo også deilig å komme hjem når man har tre nydelige små som sier de har savnet meg!!! Imorgen er det ny jobb, det blir spennende, drakk derfor minimalt i går, en halvliter og ett glass vin.
Sniker meg til å skrive en kjapp melding fra jobben!
Skal si det var sjokk å begynne i full jobb! Kommer nok ikke til å kunne skrive så mye eller være så mye her inne. :(
Men tror virkelig jeg har havnet på rett sted. Veldig spennende arbeidsoppgaver.
Tilbake til før helg vekt, og klart meg fint. Sykler til og med til jobben idag, men det er bare nedover, så det er på vei hjem det blir en kneik, he he.
Jeg mener at det er en velsignelse å kunne være i jobb, etter tildels å ha vært sykemeldt under svangerskap. Jeg misunner ingen som er trygdet, eller hjemmefruer, faktisk. Det passer rett og slett ikke for meg. Men hvis du spør om ideell arbeidstid, så ville jeg svart 6-7timer og fri hver fredag... :p
Og Hedda, jeg jobber med ulike problemstillinger ift rus, og har gått fra en veldig praktisk jobb til en skrivebordsjobb. Det er veldig bra for meg, og mer i tråd med utdannelsen min, hovedfag i et samfunnsvitenskapelig fag.
Er helt utslitt etter jobbuke!! Det er veldig gøy, og jeg tror jeg passer veldig godt til jobben, men er jo ikke vant til å være så konsentrert lenge om gangen. Og det er uvant å være lenge borte fra barna, men sånn er det jo engang. Har heldigvis bare 7,5 timers arbeidsdag.
Sykler til jobben, så får meg 35-40 min. sykkeltur hver dag, og det er jo ikke dårlig når hele veien hjem er oppover.
Og det er heldigvis bra kantine med salatbar og muligheter for å kjøpe laks og eggerøre, skinke, ost, etc. Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke spiser brød da. På den forrige jobben lurte alle på hvorfor jeg bare spiste salat... Er ikke sulten, er altfor busy til å rekke det.
Har klart meg sånn nogenlunde matmessig, men får ikke tid til å føre inn alt hver dag. Vekten har jeg ikke sjekket, men har vært fullstendig full av vann noen av dagene. Vet ikke helt hvorfor.
Idag har jeg spist: To bars, en halv pudding, en ferskendessert, to skiver skinke og en babybel, to kjøttkaker, salat, et par tre asparges, og nå er jeg jommen sulten igjen. En pudding blir det i allefall, og litt gele fra Confecta, den er mye bedre enn Heistads. Og en rute 70%, og ca. tre eller fire kaffer med melk..
Det er for lite grønt, men har vært for sliten til å gjøre noen anstrengelser i matveien.
Hei her går det lenge mellom hver gang jeg får logget meg på!! Når jeg blir mer innkjørt i jobben tør jeg vel ta en liten surf i ny og ne...
Matmessig har ikke vært flink denne helgen, spist endel sjokolade, 26o gram. for å være nøyaktig, og litt is. Og har idag forspist meg på bolognaisesaus med parmesan, og det er lenge siden, veldig ubehagelig. Det verste er at jeg tenkte før porsjon nr. to "nå blir jeg sikkert overmett". Lenge siden sist jeg gjorde dette, må huske på at man må vente minst ti minutter med å forsyne seg for annen gang hvis man tror man kan bli overmett.. Resten av tiden har jeg vært flinkis. Spist litt yoghurt og bittelitt frukt også i helgen.
Fredag hadde jeg gått ned 300 gram, ikke allverden, men så lenge det går nedover, er jeg fornøyd. Tror kanskje det er litt mye melk for meg i all den kaffen jeg drikker, skal kutte ned på den og se om det raskar på vektnedgang. Og selvfølgelig bare ha slike helger en gang i blant. Har også vært skikkelig potte tett av forkjølelse denne uken, vært utrolig sliten, må legge meg ti hver kveld. Begynner å føle meg bedre, men er tett fortsatt.
Torsdag skal jeg til Sofie H., og får da svar på blodprøver vedr. thyroid, blodprosent etc. Får håper alt er enda bedre.. Bortsett fra vekten da, har ikke klart å komme helt 100% igang etter ferien, føler at jeg er på 80-90%. Altså ikke helt på trynet, men med forbedringspotensial. Nå er det to uker siden jeg begynte i ny jobb, så jeg håper jeg snart er mer på plass i meg selv..
Koselig at du oppdaterer litt her inne, lurte på hvordan det gikk med deg :klem:
Ser vi "sliter" litt med de samme tingene, ny jobb, ikke tid/tør surfe, vanskelig å komme 100 % i gang etter ferien også, men dette fikser vi!, fra og med nu!!! :D
Det er jo stor overgang for deg med ny jobb og greier så ting vil nok gå seg til etterhvert. Så lenge vekta peker riktig vei er det supert... gratulere med minus 300!!!
Er pottetett fremdeles, og idag hadde jeg virkelig lyst til å gyve løs på all den sjokoladen som av en eller annen grunn ligger her etter guttetur på seilbåten forrige helg (Det er hermed bekreftet - det er bare jenter som går amok på sjokkis og smågodt på tur, beviset har vi i huset...).
Skal til legen imorgen, det var nok det eneste som gjorde at jeg klarte å holde meg. Tok en ED-bar i stedet.
Ellers føler jeg at vekten er sakte på vei ned igjen, matmessig er jeg ganske flink, er på fase to omtrent, med litt i overkant av nøtter og ost som vanlig. Har kuttet ned på de beryktede kaffe lattene mine, tar en til frokost og blander med Laktolight resten av dagen (blir ikke mange kaffe da, gitt :rolleyes: ). Så får vi se om det er veien å gå.
Så konklusjonen er at jeg spiser ganske greit, men at motivasjonen er litt i bånn akkurat nå, fokuset ligger på ny jobb og ikke meg selv.
Flott at du har klart å ta deg inn igjen, THE. Håper du blir litt mer motivert når du får vært hos legen. Viktig å ta hensyn til seg selv også vet du :klem:
Hei hjemme fra jobb idag, nå har det satt seg i bihulene. Må på jobb i morgen.
Idag: Kaffe latte, to kaffe lakto, sjokofrokost,
en yoplait yoghurt, brownies, en bar, en pudding, litt kalkun og tunfisk, tomatsuppe.
Tre sukkerfrie Mio, kan vi spise dem, mon tro? En boks cola light.
Legen sa at TSH hadde gått tilbake til normal, lave jernlagre, men ellers alt fint. mente jeg skulle ta 4-6 uker fase to, så fase tre, så tilbake igjen til fase to, at det var mest effektivt. Og så mente hun at jeg spiser muligens for mye nøtter, og det har hun jo rett i..
Så ikke noe nytt under solen, bra at tallene er fine, skal spise jern og kutte ut nøtter, får se hvordan det funker. Melken kunne også ha vært en brems, har jo allerede kuttet ned på den, får se hvordan det slår ut.
Hei:D
Så flink du er som er tilbake til vekta før ferien!
Ja nå er jeg og i gang igjen... skal til legen og veie meg i morgen...
Gleder meg til jeg ser 70 tallet ja:)
Kos deg på jentetur:)
Hei hei, skal si det tar på å jobbe! Er helt utslitt når kvelden kommer. Idag bommet jeg på spisingen og spiste litt lite, og da sluknet jeg helt før jeg skulle sykle hjem, og måtte kjøpe en nød-Atkins-bar, og fikk utrolig vondt i magen. De er ikke helt gode, de der.
Så idag: Ferskendessert, kaffe latte, halv bar
Salat med litt kylling, litt reker. Ca. 50-80g.
En Atkinsbar
Ti-femten mandler (fy)
Litt kjøttdeig og kål. To appelsinbåter.
En rute sjokolade, ca. 40g. ost.
En pudding som venter på meg og Greys...
Tror det hjelper å ikke drikke så mye kaffe. Men må være flinkere til å spise mer regelmessig, kan ikke ta sjansen på slike "downs".
og... resten av dagen...middag:kål og kjøttdeig, en fiskekake, salat, ca. 20g. mørk sjokolade, vispet krem, fy fy! Men var så søtsugen! En pudding.
En tur på en drøy time i bratt terreng, går med en venninne og vi skal gjøre det hver uke. Spiste litt mye igår, må kutte på alle disse ekstratingene og fokusere på en ren fase to. Dog lettere sagt enn gjort.
Idag: En kaffe latte og en ferskendessert. Nå er det snart lunsj og det rumler i magen.. :)
Så flink du er!
og så flott at du orker å sykle så masse!
det er ikke jeg flink med nå...må skjerpe meg-jeg har jo ei tredemølle som står og venter på meg... godt den er tålmodig:o
Håper du får en fin dag
Stor klem
Hei det går fint med meg. Holder fortsatt på, vekten er stabil, men går ikke noe ned, så jeg må endre på noe.
Sykler frem og tilbake til jobb, og går turer, men det har ikke blitt tid til annen trening.
En vanlig dag ser slik ut:
Ferskendessert og en kaffe latte (holder meg til en dagen stort sett)
Kaffe laktolight
Lunsj med salat og skinke/kylling, litt dressing i moderate mengder
Bar, av og til litt nøtter, men lite i det siste
Middag med grønnsaker og en proteinkilde
Ofte litt svart sjokolade og litt ost eller skinke om jeg er sulten, men ikke mye
En pudding
Null frukt, godis, andre rampete effekter, bortsett fra mørk sjokolade. Lurer på om jeg skal hoppe til fase tre resten av måneden og se om det hjelper, for så å gå tilbake til fase 2.
Men uansett, har masse energi, og om jeg ikke raser ned, så stabiliserer jeg vekten.
Ser ut som vi står nokså standby begge to nå, mulig fordi vi tillater oss litt for mye nøtter/ost og slikt....jeg må nok stramme inn der skal jeg gå ned mer....
Er noen som sier at de har god effekt av å være noen uker i fase 3 for så å gå tilbake til fase 2.... har forsøkt selv, men er litt vanskelig å gå tilbake til fase 2 og være helt konsekvent... har nok spist mer enn et kjøttmåltid de fleste av dagene. Det enkleste og kanskje mest effektfulle for deg hadde nok vært å kutte ut sjokoladen og nøttene resten av måneden for å se om du har effekt av det ;) bare et lite tips....
Er litt vanskelig å gå tilbake til fase 1 og 2 når en har vært innom og snust på fase 3 ja :ja: Men enig med deg, Ani, mye hjelper bare en kutter ut nøttene og sjokoladen og spiser rent kjøtt.
Hei nå er jeg innom en liten tur, er syk idag, men ikke verre enn at jeg at det er litt deilig å være hjemme... :)
Har levd litt fase tre + de siste ukene, og jammen har det satt stor fart på forbrenningen, gått ned noen hundre gram, men blitt så sulten at jeg har begynt å spise mer, så det er en farlig vei å gå.. Spiser litt yoghurt og frukt, det er godt, men merker det på blodsukker og hunger, og tror jeg er mer amper også - noen andre som har merket dette?
Skal stramme inn til fase 1 (?) om en liten stund, har en plan om å lure kroppen til å slappe av nå, og så kjøre knallhardt.. Får nå se på hvor knallhardt jeg klarer, men alfa og omega for en ny fase 1 må jo være planlegging, legge opp hvert eneste måltid gjennom hele dagen, masse grønnsaker, og oppkuttete grønnsaker med på jobb til å knaske på.
Er i allefall veldig glad for at jeg ikke raser opp selv om jeg har begynt å spise litt "normalt" igjen.
Ja jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier. Jo flere produkter jeg kutter ut, og mere kjøtt måltider jeg innfører jo mer sulten blir jeg. Og skikkelig fysen.. inn og ut i skapene hele kvelden, føler meg rastløs og derfor også amper. Nå har jeg vært i fase 1 i noen dager, og nå er jeg i fase 2, så nå har jeg det mye bedre... kroppen helt rolig, ikke sulten eller fysen ikke amper.. tenker med skrekk på hva som skjer når jeg skal beg å avslutte dette.... jeg oker ikke denne hungeren etter noe mat.. da får jeg heller vær i ketose for det meste av livet:rolleyes:
Heisann:)
Lest litt i journalen din her i dag...har funnet ut vi har hovedfag innen for samme fakultet, er jo et stort område da ja...hehe...jeg har innenfor organisasjon og ledelse..
Så godt at du trives bra i jobben din, og klart det hjelper godt med sykkenturen til og fra jobb! Kjempe flott at blodprøver var bedre nå...
Ønsker deg en fin dag på jobb! I dag har jeg fri og koser meg hjemme...blir vel en tur på tredemølla etter hvert:D
Jeg har ikke tatt helt pause, men ikke vært aktiv her inne på en stund. Har holdt vekten fint helt fram til jul, men da gikk jeg jammen halvannen kilo opp på kaker og sjokoladespising. Farlig når man først begynner. Nå er jeg igang igjen, har som mål å gå ned 10 kilo til sommeren!
Jeg har en hel garderobe å passe inn i, så det er en stor motivasjon.
Trening er det ikke tid til, men går en time og ti minutter hver dag frem og tilbake til jobb. Det har jeg gjort siden sykkelen måtte settes i garasjen.
Gøy å se flere kjente her inne, som har holdt koken mens jeg har vært borte! Skriver mer senere.
Jeg prøver igjen.. Har ikke klart å gå skikkelig igang igjen, og vet ikke om jeg klarer det nå heller. Har det ganske tøft på hjemmefronten i tillegg til mye sykdom (ikke alvorlig, da) i familien. Men - ser at noe må gjøres, så jeg begynner med å skrive opp det jeg spiser til jeg ser om motivasjonen til mer drastiske justeringer av kostholdet kommer dalende. En slags lavkarbo, middels fett, tror jeg at jeg skal prøve meg på.
Går eller sykler fremdeles til jobb, (3,5 km. hver vei) og vil begynne med en til to styrke/Aerobic timer i uken i tillegg, klarer vel knapt tre armhevinger etter at jeg "la opp" Ellixiatreningen i høst da jeg begynte i full jobb igjen. (For de som ikke kjenner meg, har gått på ED, ned 8kg. og nå litt opp etter pause).
Mat idag:
Frokost: 3 kaffe latte, Yoplait 0,1% + 1,5 dl. yoghurt naturell+10 mandler
Lunsj: 3 cherrytomater, ca. 50g. krepsehaler, ca. to ss majones, ED-bar.
Dette blir bra! klapper meg selv på skulderen for at jeg er (litt) igang igjen
Resten av dagen:
Middag: Kyllingbuljongsuppe, en kaffe latte til, 8 mandler, yoplait med 1,5 dl. kesam 1% fett, 4 ruter sjokolade 70%
Til kvelds blir det en ED-pudding.
Og så ble det en shake og to grønne epler denne dagen også..
Lurer på om det blir best med en Lindberg tilnærming, bare lav på karber, altså uten havregryn eller linser, men kanskje en frukt av og til?
Hei Titti, hyggelig at du var innom, jeg jobber meg opp til en motivasjon, det ser ut til at det kan ta litt tid..
Fase 7 er når du prøver å spise lavkarbo og ender opp med en dl. fløte som kveldskos, og en sjokolade når du er i dårlig humør, men fremdeler så lavkarbo at du ikke går opp, du bare akkumulerer enorme mengder dårlig samvittighet over tid :D
Jeg håper jeg får den store ånden over meg snart til en ny runde i ketose/induksjon, vet jo egentlig at det bare er de to-tre første dagene som er kjipe.. Til helgen er det for mye festivitas, men kanskje mandag vil være en god start igjen? Hva sier damen? :dulte:Skal vi bygge oss opp mot en ny runde? Nå gå jeg over til deg og gir deg litt motivasjon der..
Å ja, er det fase 7 jeg er på, lurte litt på hva jeg skulle kalle denne fasen jeg er inne i nå. :lol:
Mandag er en bra dag, jeg er allerede i gang med psyken. :D
Men hvilken fase satser du på? Jeg begynner å gå tom for produkter...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.