< Tilbake til oversikten

THEs dagbok

THE sa for siden:

1.4 kilo ned?!!:eek: Det var uventet. Men sjekket 4 ganger, så om jeg ikke har en spøkefull vekt, må det jo stemme.:D

Ani sa for siden:

Klart det stemmer THE. Gratulere så masse kjempe bra. :D :D Ha en fortsatt fin fredag.

Titti sa for siden:

Å herregud, så bra, THE! Nå tenker jeg du ble motivert!
Kjempebra jobba! :D

Ha en fin pinsehelg :klem:

Euroslankerinnen sa for siden:

Gratulerer!!!! Det var jo flott!!!!
Håper du får en god pinsehelg!
:klem:

THE sa for siden:

Ja det har vært motiverende, selv om jeg ikke hadde forventet det:)

Idag: Pannekake, en shake, en bar, tre skiver skinke og to ost, halv boks macadamia, tre og en halv rute sjokkis, litt kalkunfilet mellom 50 0g 100 gram, blomkål, agurk, pudding til kvelds. Og tok litt vispet fløte med puddingen.

Ani sa for siden:

Ha en super lørdag THE :D
Klem

THE sa for siden:

Takk!

Idag: Shake, pannekake, Atkinsbar, to kaffe. Fire fem skiver skinke, bittelitt ost. Ca. halv plate mørk sjokolade, Heistad gele, litt kremfløte, masse asparges med litt smeltet smør og raspet ost. Mett nå.. Men har en pudding i bakhånd om jeg blir sulten igjen. Har egentlig overhodet ikke vært sulten idag.

Tur i skogen 45 min.

Titti sa for siden:

Ha en fin lørdagskveld, THE! :D

Hedda:) sa for siden:

Gratulerer med nedgangen!! :D

THE sa for siden:

Dataen har ligget nede siden igår, men nå er jeg på igjen :)

Igår: Spiste vel også noen bacon-crisps..

Idag: Shake, ti mandler, ED suppe og brokkoli, salat med tunfisk, to ruter sjokolade.

Så har jeg spist meg ganske mett på thai-restaurant, så utrolig godt, bestilte 4-5 retter som alle spiste av. Så det er absolutt mulig å spise godt på lav-karbo. Holdt meg bare unna retten som var litt søtlig, der tenkte jeg det var karber.

Ellers har jeg vært og svømt med barna idag, det var eneste løsning i det triste 7+ været i Oslo idag.

Titti sa for siden:

Høres ut som en fin fridag, THE! Dere er flinke til å kose dere :ja:

THE sa for siden:

Når man har hatt dem inne en hel formiddag er det viktig for min mentale helse at vi finner på noe.. ellers ender jeg opp som klin gal mor...:P

THE sa for siden:

Idag: Shake, tre kaffe, mandler, salat med chèvre, to barer, to puddinger, litt kylling. 4 cherrytomater, 4 ruter sjokolade.

Endelig fått ny forsyning med ED-produkter, bommet litt på bestilling. Vært litt sulten idag, eller, ikke sulten, fysen er vel rett ord, tror jeg skal lage meg en kanne te for kvelden.

Titti sa for siden:

Kos deg med te i kveld, du er flink! :D

Jeg må bestille nye varer jeg også, kan hende jeg går en tøff helg i møte, plutselig er det tomt;)

Ha en fin kveld, THE! :klem:

Ani sa for siden:

Hva er chevre??

Du er så flink som skriver alt du spiser... jeg er litt lat der men så er det jo kun ed produkter jeg spiser uansett da..+ litt kjøtt.

THE sa for siden:

Chèvre er hvit geitost, ikke søt. Den innh. faktisk bittelitt karber, men jeg var buden bort til lunsj og måtte si nei til både loff og mango og boller og kaker og gudene vet, så jeg måtte i allefall spise det som var lav-karbo. Man føler seg litt sær av og til...

Igår: spiste litt ost på kvelden, 30g.

Idag: Sjokofrokost, 2 ruter sjokkis. To kaffe latte.

Synes det går greit fortsatt, men er glad jeg har "tillatt" meg sjokkisen og litt ost og nøtter, det gjør at jeg ikke føler meg helt fratatt alt av gleder. Må skjerpe meg litt på grønnsakene igjen.

Til helgen blir det litt fest igjen, og da skal jeg være superforsiktig med alkoholen, orker ikke bli dårlig. Vi skal dessuten ha svigers boende hos oss fra fredag til mandag.

[quote=THE;283865]Chèvre er hvit geitost, ikke søt. Den innh. faktisk bittelitt karber, men jeg var buden bort til lunsj og måtte si nei til både loff og mango og boller og kaker og gudene vet, så jeg måtte i allefall spise det som var lav-karbo. Man føler seg litt sær av og til...

Ja jeg og føler meg litt sær av og til....men prøver ikke bry meg om det. Det er vekttap som er min første prioritet nå:o)
Jeg spiser og mer enn 150 g kjøtt om jeg har lyst på... har spist både laks og karbonadedeig til samme måltid.... tror ikke antall gram her spiller så stor rolle...

Håper du får en fin fin dag:D
Klem

THE sa for siden:

Litt ost, en salat med 3 skiver skinke og en håndfull røkte mandler (nam nam nam!!!) en shake, litt mer sjokkis, ca. halvannen rute etter trening, trente kondisjon ca. 45 min + uttøying. Ifølge maskinen forbrant jeg 450 kcal. Fanta Free 2.5 karber. En kaffe til.

Såå deilig å trene igjen, tatt med lille snelle til barnepassen etter et langt opphold, nå synes hun det var topp å være der, bare litt sutring rett før jeg kom. Merker hun trenger mer stimuli nå som er blitt "stor". Krabbing er rett rundt hjørnet, foreløpig går det baklengs...

THE sa for siden:

Og så en bar, og aspargessuppe og spinat med litt ricotta til middag, en pudding og vispet krem, og så har jeg spist altfor mange røkte mandler, llivsfarlig, de kan jeg aldri kjøpe igjen.

Ani sa for siden:

Skjønner godt hva du mener, akkurat sånn er jeg også nå det gjelder nøtter, veldig vankelig for å begrense meg.

Søv søtt THE

MorStine sa for siden:

Innom for å poste en "Ha-en-flott-da" melding til deg!

Stå på!!!

Ani sa for siden:

Hvor gammel er lille snella di da? Kjekt når hun kan være med når du trener.

Titti sa for siden:

Farlig med nøtter ja :lol:

Ha en fin nøttefri dag :klem:

THE sa for siden:

Drittdag idag. Faktisk superenormt til drittdag det var idag.

Bl.a har mannen min mistet jobben, de legger ned avdelingen hans, og jeg har jo heller ingen ny, det lover fint, masse utgifter og barnetrygd inn?!!!:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Bare litt sånn faen faen faen faen faen helvetes drittdag, godt å får det ut, sånn, ferdig med det. Det ordner seg nok. Og det er ingen som er syke eller noe alvorlig, vi klarer oss.

Idag: Ferskendessert, shake, to kaffe, to barer, halv plate 70% som ren trøst, innrømmer glatt. Salat med 3 kalkunskiver, litt ost og endel dressing til lunsj. Littegran bolognaise-saus, spinat til middag. En halv pudding og mye vispet krem, 6 gelefrukter uten sukker.

Titti sa for siden:

En stor klem til deg :klem:

Så utrolig trist at han mister jobben sin, håper virkelig han finner en ny og bedre snart slik at dere slipper å gå lenge uten inntekt!

Bare dritt her i dag også, hvis det er noe trøst ;)

THE sa for siden:

Takk. Det er virkelig en bølgedal på mange områder nå. Men i motbakke går det oppover, over skyene skinner alltid sola, osv osv osv

Nei, vi legger denne dagen bak oss, og så er det blanke fargestifter igjen (kan noen skyte denne overoptimisten som har tatt over tastaturet mitt fort fortlkfdjlkøfgnkøgflk)

Titti sa for siden:

Hehe, det er bra innstilling, THE! Likar i morgo! :klem:

Ani sa for siden:

Det var jo kjempe triste nyheter da. Stakkars deg og mannen din. Ikke greit når hele livssituasjonen settes på hodet ufrivillig. Håper det ordner seg snart!!

THE sa for siden:

Idag er det veiedag, og jeg har gått ned ca. 400g. Vekten min viser alt fra 78.8 til 80.4, men etter ca.8 veiinger sier jeg at det er oftest på 80... Kan hende jeg bør kjøpe ny vekt.

Titti sa for siden:

Ha en fin fredag, THE. Håper ting føles litt bedre i dag :klem:
Ofte kan jo en slik forrandring føre til noe bedre på sikt. Selv om jeg ikke er religiøs så føler jeg alltid at det er en mening med ting. Alt ordner seg, faktisk, vi har vel aldri opplevd at det ikke gjorde det. For da hadde vi vel ikke vært her ;)

Sender deg en oppmuntringklem!
og grattis med vekttap! Burde nok vurdere å bytte vekten ut om den skal variere sånn...
God helg, vennen!

Ani sa for siden:

grattis med vekttap.. og JA kjøp en ny vekt promte....

Titti sa for siden:

Grattis med vektap :D

THE sa for siden:

Takk takk alle sammen. Det skal alltids gå seg til. Får spenne inn livremmen litt, og det er jo lett slik kiloene renner av, he he. 7 kilo på 6 uker, jeg er superfornøyd med det, i allefall..

Idag: 2 shakes, en bar, 3 skiver skinke, noen mandler og macadamia, kanskje 10-15 tilsammen, ost.

Til middag blir det asparges med skinke.

Titti sa for siden:

Ja, syv kilo er jo kjempebra :D

THE sa for siden:

Og en saus av smør og egg, og kylling istdfor skinke. Dessert var en halv pudding, og 3 lakrisgodter og 2 ruter sjokkis. Regnet ut at det ble 7 karber i lakrisen, og at den egentlig ikke var så mye bedre enn IFA uten sukker, så den kan erstattes. Sjokoladen er det verre med...;)

Jeg jobber fremdeles ut fra teorien om å venne meg til å spise litt av også gode ting, uten å gå berserk, men tror jeg skal holde meg unna slike lakriser eller f.eks seigmenn. (Tre seigmenn, liksom, ha, det skulle tatt seg ut.)

Ellers klarte jeg å gå ut av bilen i dag å skjelle ut en dame som tok parkeringsplassen jeg sto å ventet på, litt sjokka over meg selv. Av en eller annen grunn sa jeg "Svin!" til henne. Hvor kom det fra, liksom?

Titti sa for siden:

:lol: Stakkars svin. Du får skylde på ED. Det gjør jeg :D

THE sa for siden:

Ja, uff, men kommer sikkert til å støte på henne igjen, det var på nær-senteret. Får be om unnskyldning.

THE sa for siden:

Igår: En shake, lunsj asparges og litt skinke. Bar, en halv pudding.
Middag: litt kylling, salat og ca. to is kuler til dessert. Ikke helt kosher. Noen ruter sjokolade, og masse sushi. Endel glass champagne. bar til nattmat.

Idag: 3 eggehvitter og tre skiver bacon, tre skiver ost. En halv pudding. 4 lakrisser.

THE sa for siden:

Solbrent etter en deilig dag på fjorden. Plutselig er sommeren her.

En shake, en ferskendessert, to bars, en Fanta Free, en skumbanan, 4 ruter sjokolade, masse grønnsaker fra thai take-away, litt kylling og biff.

Hatt svigers på besøk og konstant har noen mumset noe rundt meg. Så jeg sier, tross alt, ikke altfor ille denne helgen. Kunne vært verre.

Titti sa for siden:

Ja, er det ikke deilig med sommer og sol :D Har du vært på vekta denne uka?

Ani sa for siden:

Det er vel ikke du som skal si unndskyld til hun dama som rappa din prakeringsplass :D .. hu skulle sagt unndskyld til deg.

Ha en strålende mandag.

THE sa for siden:

Jeg gikk ned ca. 400g. veide meg fredag.

Dama tok min parkeringsplass, men jeg tror hun angret, for å si det slik.. Kunne nøyd meg med å tute og hytte med neven, trengte kanskje ikke gå ut av bilen å fortelle hvor frekk jeg synes hun var, og avslutte med å kalle henne et svin...

Idag:
Shake, en kaffe, alle andre croissanter og rundstykker til avskjedsfrokost for svigers..

Titti sa for siden:

Ja, stemmer det, jeg går litt i surr i dere her! :)

THE sa for siden:

...nok en shake, en bar, så var klokken tre uten at jeg hadde fått spist noe skikkelig mat, og derfra gikk det dårlig... Må planlegge matinntaket bedre, dette ble helt skjevt.

Ca. 200g. spinat med en skive bacon, tre skiver skinke, 3-4ss creme fraiche, hvitløk og 4 ruter sjokolade.

Så middag med en stor biff, masse grønn salat og litt salat med mozarella (vi var budne på grillmiddag), ost, ca. 50 gram, et stykke kake med nøttebunn og krem, ca. 8-10 jordbær. Underkant av et halvt glass rødvin.

Ingen dårlig samvittighet, men er i overkant mett.

Ani sa for siden:

Ja viktig å planlegge. Litt uvant å ikke være sulten, glemmer helt å spise. Har begynt å følge mere med på klokken så jeg er sikker på å få i meg alle 4 måltider i løpet av dagen. Har alt for ofte bare blitt 3 og det er litt lite.

Ha en super varm og strålende solskinnsdag. Klem

Titti sa for siden:

Jeg fikk beskjed om at det var dumt å spise for få produkter, da gikk kroppen i sparepluss og vekta sto stille.

Ani sa for siden:

Hm.. kanskje det er derfor det går litt tregt i det siste da.. skjepings må til.

THE sa for siden:

Ja her er ikke det problemet, spiser nok produkter, men det skorter på grønnsakene når dagene er travle.

Men idag back on track:
Frokost: Shake, pannekake med et egg.

Lunsj: Salat med litt pinjekjerner, 3 skiver kalkun, 3 cherry-tomater, 4 macadamia, en rute sjokolade og to kaffe så langt. Halv pudding.

Trent nesten 1 time, 45min. kondis=450kcal sier maskinen min. Svetter fortsatt.

Middag blir aubergine med kjøttdeig og tomatsaus, sikkert pudding til kvelds

Halv pudding til kvelds, + to jordbær, litt kremfløte.

Ani sa for siden:

Flink jente som trener da. Stå på videre THE

THE sa for siden:

Takk. Det er jo et langt prosjekt dette her, men oppturer og nedturer... :)

Igår to ruter sjokkis til, og 5-6 macadamias til.

Idag: Ferskendessert, to kaffe, salat med ca. 30g. ost, 3 skiver kalkun, 1 ss. pinjekjerner, en stor tomat.

En bar.

Ellers er det en slapp dag i solen med et ekstra barn hjemme. 4-åringen (snart 4, da) vil ikke i barnhagen om dagen, tar til tårene for ingenting, så i dag får han være hjemme og jeg går inn for at han skal kjede seg mest mulig... Tror kanskje han synes det er vanskelig at besteforeldrene har dratt igjen, men det er vanskelig å vite med disse små. Greit å tilby ham å være hjemme når det er slik, ofte sier han at han ikke vil, så sier jeg at han gjerne må være hjemme, og da ombestemmer han seg og vil likevel...

Titti sa for siden:

Kanskje det er noe med alderen? Husker jeg leste at barn hadde en sånn angst for å skilles fra foreldrene-periode rundt to-års-alderen. Kanskje den kommer igjen i fire-års-alderen. Akkurat det samme her om dagen hvertfall. Og det virker som han er oppriktig lei seg og vil at vi skal være sammen med han hele tiden.

THE sa for siden:

Jeg synes det er vanskelig å skille mellom hva som er et ønske om å se hvor mye av omgivelsene han kan styre (jmf at han gir seg og gjerne vil i barnehagen når jeg sier han kan være hjemme) og ev. mistrivsel i barnehagen.

Han storkoser seg i allefall hjemme...

Fortsatt på mat idag: En shake 0 karbs, en kaffe til, noen pistasjenøtter. Og så kom mannen min hjem med jordbær... Spiste 7-8 stykker. Så jeg sjekket karbo.innh. Jordbær er i overkant av 6 netto, men bringebær er bare 3!!!! Og en rute sjokolade er 3,5! Så nå skal jeg forsøke litt bringebær i dagene som kommer, og se hvordan det funker. Er så lei av at alle spiser digg frukt rundt meg hele tiden!

Middag: Kjøttdeig, tomat, mozarella, salat, sukkererter (bare noen få). et par jordbær til. En halv Heistad gele.

Har en pudding i kjøleskapet, får se om det blir plass i magen etter alt jeg har spist...;)

Titti sa for siden:

Ja, det er ikke lett det der. Her tror jeg faktisk Erik helst vil være hjemme med meg, han koser seg og kjeder seg sjelden. Men han synes jo det er topp i bhg også når han først er der, men hvis han kan velge så vil han helst bli hjemme med oss.

THE sa for siden:

Idag gikk guttungen i bhg uten problemer, og fortalte at det hadde vært fint da han kom hjem.. Rart med det..

Mat: Ferskenfrokost, tre kaffe, en pannekake med et egg og litt smør, en bar. Halvannen rute sjokolade. En halv pudding. Litt salat, litt tomatsuppe.

Til kvelds blir det vaniljepudding, og kanskje litt krem eller til og med bringebær :rulleøyne?

Var det ikke mer? Føler jeg har spist mye i dag, men det var det kanskje ikke.

Mannen min skal seile Færdern, så det blir 3 barn på meg en stund fremover. Uoverskuelig lenge, i og med at det er meldt noe sånt som 2 m/s eller noe :p men varmt og deilig får jo gutta det.

THE sa for siden:

Jo også en halv Heistad gele..

Ani sa for siden:

Har dere seilbåt? Fattern har en havseiler så han har vært med på færderseilasen noen ganger... aldri blitt til at jeg ble med. Skal "hjem" til vestfold i ferien så da blir det nok noen turer med seilbåten tenker jeg. Ungene synes det er stas. Jeg for min del synes det er litt kjedelig, spesilet når det nesten er vindstille... da sitter man jo bare der:)

Ha en fin varm dag i morgen da. Natta klem fra meg

THE sa for siden:

Ja vindestille blir det garantert denne gangen. Men de får vel sitte å fortelle røverhistorier og koser seg garantert.

Veid med - og har gått opp!! Men har ikke vært på do på en stund, så jeg krysser fingrene og beholder tickeren litt til :( Har spisrt greit de siste dagene, men forrige helg var det flere utskeielser da svigers var på besøk. Nuvel. Det er ikke målgang i denne seilasen på en stund :D

Titti sa for siden:

Håper det bare var vann og at vekta er snill igjen i morgen! :ja:

THE sa for siden:

Idag var jeg "gått ned" igjen, til minus 300. Men vekten min er schizofren, så tar en sjekk imorgen også. Dessuten tror jeg denne varmen (32 i Oslo akkurat nå) gjør at kroppen binder litt vann.

Igår: Helt grei dag, litt mye sjokolade, 4 ruter, og litt kremfløte, ellers både grønt, nok produkter og 2 timers tur.

Idag: En pudding, to egg og litt bacon, en bar, litt gele, litt vaniljesaus :O auda, tre skiver skinke, to skiver ost. Så skal spise litt mer når, men har vært på en øy i fjorden og ikke kommet hjem før nå.

Ani sa for siden:

Så bra at vekta viste minus i dag da. Tror nok vi lider litt i denne varmen ja, vansklig nok å få i seg all drikke ved normal tmp, men nå som det er så varm må vi jo drikke enda mer og vanskelig å få i seg det vi skal synes jeg.

Jeg sliter og med dette vannet. Og synes det er super stress å gå tur i dette været... har jo tredemølle, men synes det er mye koseligere å gå tur i naturen på denne tiden av året. Og det er faktisk uholdelig varmt inne og....

Må jo bare si jeg synes du er kjempe flink:) Godt på vei mot målet ditt:D
Og jeg er enig i det du sier om at varmen kan påvirke vekten...

ønsker deg en fin fin lørdagskveld:)

KLEM

THE sa for siden:

Takk takk.

Igår ble det litt mye sjokolade og tre glass hvitvin.

Idag har jeg spist sjoko-frokost og ca. 5 valnøtter, en 0 karb shake og spist 4 skiver skinke og bittelitt ost, og agurk og 2 kaffe latte. Ikke sulten.

Middag: Salat, yoghurt agurk suppe, kyllingfielt med parmaskinke. 3 jordbær. Tenker jeg tar en bar til kos.

Har søren meg litt kuppelhue etter 3 glass vin?! Det var litt urettferdig.

Må vel innrømme at jeg var rimelig på bærtur etter 4 glass rødvin på fredag.. he he Vi er jo billige i drift da:)
Håper du får en fin uke:D
Klem

THE sa for siden:

Ja det er jo greit å være billig i drift når man klarer å dosere, og det følte jeg at jeg gjorde igår, men formen tok seg heldigvis opp etterhvert. Vært en kjempefin dag med barn, naboer og soling.

GOD MORGEN:D
Innom for å ønske deg en fantastisk flott dag:stuart:

Titti sa for siden:

Kos deg i dag, THE! Snakkes om en ukes tid :klem:

THE sa for siden:

Igår: Sjokofrokost, shake, kalkunsalat til lunsj, bar, halv pudding, ca. 3 kjøttkaker laget på karbonadedeig. Blomkål, et par cherrytomater, 3-4 sukkererter. Litt mandler, to ruter sjokolade. Føler meg oppblåst/vannete. Tre kvarters tur, halvtimes sykkeltur i solen. Halv Heistad gele.

Idag: Vekten min er schizo, viser +-to kilo. Så da får jeg forholde meg til buksene :)

En halv pudding, to kaffe

Ani sa for siden:

Synes du skal kjøpe ny vekt jeg, var det ikke den som tulla seg for en stund siden også??

Hvordan går det m mann og jobbsøking, har han funnet seg noe nytt? Er han med godt mot?? Ja det var din mann det gjaldt, eller blander jeg kortene nå??

Ha en flott dag da flinka:D

THE sa for siden:

Ja, kan kjøpe ny vekt, eller bruke klær som målestokk. Trenger også å frigjøre meg fra vekt, så ser an litt. Og er blakk.

Min mann er blirr arbeidsledig, ja, og det har ikke dukket opp noe ennå, men han søker aktivt. Jeg skal på et intervju om to uker, på en spennende jobb, grugleder meg til det.

Det er ikke lett dette her, men samtidig ikke helt krise enda.

THE sa for siden:

En pannekake med et egg, en halv bar, en kjøttkake, salat, litt tomat og mozarella (under en hel stor tomat), en kaffe til, en pudding. Noen få mandler.

Den andre halvdelen av baren og en halv pudding med litt kremfløte, bitteligg ost, og et par skinkeskiver, 5-6 mandler.

Ani sa for siden:

Blir spennende med jobbinterju da, håper virkelig det går veien for deg, det fortjener du:D flinke jenta...

Hadde han det kjekt på færder seilas?? Han avblåste vel? Måtte le da jeg hørte de hadde brukt 10 timer bare til drøbakk... herregud noe så kjedelig:D Glad det ikke var meg. Ha en super dag, håper det er varmt hos deg. Klem

THE sa for siden:

He he Færdern endte ved Filtvedt etter 17 timer, og resulterte i et lett solstikk..

Vekten står litt stille her, tror jeg har tillatt meg litt for mye i den siste tiden. Nå skal jeg på fest lørdag, så får prøve å leve litt mer according to diet frem til det. Spiser mye mer enn jeg gjorde før også, ser det ut som når jeg leser journalene. Utrolig lurt å skrive alt ned, ellers ville jeg vel ha skyldt på et platå, men nå tror jeg jammen jeg kan skylde på meg selv! :) Det som er vanskelig, er at alt hjemme er litt nedtur og preget av usikkerhet for fremtiden, dårlig stemning og kjefting. Jeg sover utrolig dårlig og er bekymret for hvordan det skal gå fremover.

Idag: Halv pudding, en bar, ca. 8 mandler. To kaffe.

Ani sa for siden:

Forstår det godt THE. Når man bekymrer seg så er det lett for at det gjenspeiler seg i måten man lever/spiser på. Forstår at du er bekymret, ikke lett når livet blir snudd opp ned uten at man har bedt om det.... føles så utrolig urettferdig, og man føler at man har mistet litt kontroll over livet. Ikke vær for streng med deg selv i denne tiden, vær glad i deg selv, men ikke trøst deg med mat.. det er så fryktelig lett å gjøre. Ikke sikkert du gjør det heller selv om du spiser litt mer enn før. Synes du skal skrive mer om dine bekymringer her eller i en dagbok hjemme, det er så godt å få ting ut av kroppen og ned på papiret. Får liksom en annen disstanse til ting da. Sender deg masse gode varme tanker og masse positiv energi. Håper du merker det.:D

THE sa for siden:

Takk for omtanken, den varmer :)

Har akkurat vært og trent, det varmer også, svett nå.

Det går faktisk opp og ned, og man må lære seg å komme gjennom nedturene også. Og når jeg får denne perioden på avstand vil den sikkert ha lært meg noe.

Igår var det rimelig greit, salat med tunfisk, to puddinger, en Atkinsbar, en suppe med broccoli og mer broccoli senere.

Idag: To shaker, en bar, en pannekake med et egg. Og da trent.

Salat, litt nøtter, en bar til og en halv pudding. Merker når jeg har trent... :)

En pølse, et par håndfuller mandler/valnøtter.

Ani sa for siden:

Så flink du er!!

THE sa for siden:

Hurra! En halv kilo ned! (Eller mer, den vekten var ikke helt stabil..) Så nå er jeg på 70-tallet igjen! Og da er det lys i tunnelen!

Men drømte i natt om ferien vi skal på i sommer, og drømte om at jeg spiste sjokolade... Har ikke hatt slike drømmer før, men tror det var en frykt-drøm, redsel for å sprekke og legge på meg igjen. Faren er nettop i forbindelse med denne ferien, tror jeg holder meg fint her hjemme, men ferie er ferie, og da skal det liksom være god mat. Må jobbe frem en strategi. Vil jo ikke legge på meg 3 kilo på en uke.. Det er sjokoladen og til en viss grad kaker som er faren. Og øl.. (men den koster det ikke så mye å unnvære).

Jeg må få spise noe, skal snakke med legen om det, hva jeg kan tillate meg, og hva trening kan hjelpe til med.

Ani sa for siden:

Hurra så bra, gratulere så masse!!!!

Ani sa for siden:

Hvordan går det med denna frøkna da???

Gratulerer med vekttapet og med å se 70 tallet i gjen! KJEMPE FLOTT:)
Stor klem

THE sa for siden:

Hei det har vært en aldeles travel helg. Har vært på fest og drukket hvitvin og GT, og spist mye mat, men alt har vært lavkarbo bortsett fra noen små biter melkesjokolade. Det var utrolig søtt. (Den beste sjokoladen jeg har prøvd heter Madagascar fra Lindt, og er på 70%, den er egentlig bedre enn melkesjokolade!!!) Er veldig matlei akkurat nå, men kommer meg nok igjen.

Idag:
Shake, bar, fennikel og ca. 100g kylling, 1 ss majo, endel cashewnøtter, asparges med litt ost og skinke, halv pudding, ca. 70g. ost. To kaffe.

THE sa for siden:

To shakes, to kaffe, to bars, en pudding, en liten bit proteinsjokolade, 5 jordbær, stor salat med to tørkete tomater, 3 skiver skinke, litt ost, litt vispet krem, litt kjøttdeig, bønner og bønnespirer. Macadamianøtter ca. ti stykker. En fanta free

Titti sa for siden:

Grattis med en halv kilo ned! :D

Jeg gikk opp 2,8 kilo på i ferieuka mi, enda jeg stort sett har spist lavkarbo, men jeg håper det er mest vann og at det går fort ned igjen. Det viktigste er å komme fort i gang med ED igjen, hvis man har tatt en pause :ja:

THE sa for siden:

Oj 2.8 kg.:eek: , ta en måling til om et par dager å fortell om det var vann..

Ja, det gjelder å holde tungen rett i munnen. Skal på ferie med venner i begynnelsen av juli, og vet det blir masse god mat...:o Skal til Sofie Hexeberg neste torsdag, så da skal jeg spørre om hvordan jeg skal gjøre det.

Tror du det er lurt å spise litt fase 3 (he he jeg mener mer en jeg gjør allerede...) fremover mot ferien, eller holde fase 2, litt lavkarbo og litt annet :rolleyes: i ferien, så tilbake til fase 2?

Idag: Trent aerobic 45 min. pluss tøying, god kondisjonstime med hopp! :D
En shake, en ferskendessert, 6 macadamia, 1,5 dl. cottage cheese, to skiver skinke, salat, 4 cherrytomater, litt fennikel. En halv bar med altfor mange karber, men tenkte det var greit etter trening. (Ca. 15).

Uff, spiste litt mer av denne. Ellers litt kjøttdeig med bønner, litt creme fraiche, halv pudding, en bar.

Titti sa for siden:

Ja, jeg skal holde deg oppdatert og veie meg hver dag frem til mandag, for å se hvor mye som er vann og slipper fort. Må endre tickeren min hvis jeg ikke har gått ned alt til mandag (veiedag).
Jeg går generelt veldig fort opp uten å skeie ut mye og har ofte brukt lang tid på å gå ned igjen, veldig urettferdig, men håper jeg går litt fortere ned denne gangen.

Jeg har tenkt å spise fase 1 i ukedagene og fase 2 i helgene nå etter sydenturen og så går jeg gradvis over på fase 3 i juli når jeg har ferie igjen. Håper jeg klarer å holde vekta på den måten, evt gå litt ned, og så skal jeg gå på fase 1 og 2 til høsten igjen, helt til jeg nærmer meg målet. Det var det jeg ble enige med Sofie om sist hvertfall.

God morgen!
I dag skal jeg til Oslo og Tusenfryd:) Måtte innom og ønske deg en fantanstisk flott helg!
Klem

Ani sa for siden:

Ha en strålende dag THE:D

THE sa for siden:

Takk i like måte, jenter! Idag er det veiedag, og kan vel ikke si at det ser ut som det er noe borte, her er det strek, men det kan hende en halv kurv norske jordbær har noe med saken å gjøre :o

Var på landtur i går med venninner, og skeiet ut. Men så lenge det er jordbær, som smaker så godt, og er så sunt, tenker jeg at nå er det sommer, og da vil jeg ha det litt kos. Det var kaker og boller alle veier, men det var jordbærene som faktisk fristet mest! Høsten er lang og da kan jeg kjøre beinhardt igjen. Så har vel egentlig som mål å holde vekten under 80 fremover, og skjerpe inn igjen i august, spise lav-karbomat, og noen få produkter, f.eks frokost og barer. Så får det bli ren bonus om jeg klarer å gå ned noe i juli.

Igår: En ferskendessert, en kaffe, en halv pudding, ca. 1 dl cottage cheese, 6-10 macadamia, ca. 10 mandler, en bar, 3-eggs omelett med 4 skiver, ost, 2 skiver bacon, 3 cherry-tomater, litt tomatsuppe og ost, en pudding, 2 ruter 70% skokolade, og altså, en halv kurv jordbær eller i allefall bortimot..

Idag: Sjokofrokost med litt melk, to kaffe, 4 mandler. Støl fremdeles etter i forigårs!!!

Titti sa for siden:

Det synes jeg høres ut som en god ide, THE! :ja:
Så lenge man holder seg til sunne karber så synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet nei! Sofie foreslo jo sist at jeg skulle gå over til fase 3 i sommer og heller gå tilbake til fase 1 og 2 til høsten for å ta de siste kiloene.

Norske jordbær er himmelsk, jeg spiste fire stk på onsdag :sikle:

THE sa for siden:

Hva mer? Salat, halv pudding, en hel Heistad gele, indisk kyllingrett med tomat, ost, bittelitt bacongull, to ruter sjokolade. Noe sånt. En shake eller to.

Idag:
Sjokofrokost, shake, en bar, litt kyllingrester, 3 ruter sjokolade, litt cottage cheese, under 1 dl. Ca. 10 mandler. To kaffe latte. Broccolisuppe, litt tomat, litt ost ca. 60 g. En pudding i kjøleskapet, en confecta gele. Planlegger litt krem til den puddingen. Har vært skikkelig uggen og sliten idag. Kanskje fordi jeg har sovet lite den siste uken. Rett før jeg fikk migrene.

Titti sa for siden:

Håper du føler deg bedre i morgen! Slitsomt å føle seg sånn uggen :klem:

THE sa for siden:

Idag: Ferskendessert, to shakes, to bars. En håndfull nøtter, mandler og pekan/ brasil nøtt (hva heter de på norsk?) Et par skiver salami. En kaffe.

Masse salat, litt omelett med squash, laksepostei. Kremfløte.

Følt meg utrolig dårlig idag, svimmel, uvel, måtte gå fra et selskap. Har spist nok, trodde først jeg ikke hadde spist nok, så kjørte på, men det hjalp ikke så skjønner ikke helt hvorfor jeg føler meg så utrolig dårlig. Føler meg nesten matforgiftet. Har vært litt lite søvn i den siste uken, men at jeg skal bli så dårlig av det? Har sovet nok i natt.

Titti sa for siden:

Uff, så ekkelt, THE, håper formen tar seg opp til uka! Hvis ikke bør du kanskje ta en liten tur til legen. :klem:

Ani sa for siden:

STAKKARS DEG DA!!! Håper du føler deg bedre snart.. god bedrings klem fra meg

THE sa for siden:

Hei jeg føler at kroppen har vært skikkelig i ubalanse, som om jeg skulle vært gravid el. Hormonspiral skulle være temmelig sikker.. Litt bedre i dag, men det er litt kjipt for jeg skal på jobbintervju imorgen og da må jeg jo være i ship shape.

Har forøvrig gått ned litt mer!

Idag: En ferskendessert, to kaffe, en Atkinsbar, en fiskekake, en bar. Tunfisksalat.

THE sa for siden:

To kjøttkaker, ca.8 macadamia, 6 cashews, kinakål. En pudding.

Fremdeles sulten... Men føler meg langt bedre!

Titti sa for siden:

Oj, så spennende!! Lykke til på jobbintervju, håper formen er helt tipp topp da! :D

Ani sa for siden:

Så spennende med jobb interju ha riktig lykke til, jeg krysser armer og ben for deg!!!

THE sa for siden:

Takk, takk, føler det gikk ganske bra. Får ikke svar før om opptil en måned, da.

Idag: Ferskendessert, pannekake, salat med tunfisk, ca. 10 macadamia. Halvannen rute sjokolade. Sjokopudding, en liten neve pistasjnøtter og cashews. Tomatsalat med mozarella til middag. pluss en bar.

Blir spennede det.. litt lenge å vente da..
Har akkurat spist salat med laks her... jeg har skikkelig dilla på laks.. he he... masse omega 3 fettsyrer og sikkert bra for leddgikten min..
Ønsker deg en god dag, vennen:)
Stor klem

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.