< Tilbake til oversikten

X antall kilo til påske

#501

Turid42 sa for siden:

Det går veldig sakte med kiloene, men heldigvis måler jeg, og det er litt mer oppmuntrende. Gått inn 3 cm i midjen og 2,5 på låret siden nyttår.

Hvorfor,er det ofte sånn at når det står stille på vekta, krymper man i cm og omvendt. Noen som vet?


#502

Descision sa for siden:

Hvis du har økt aktiviteten din, så er det vel sånn at musklene blir sterkere mens fettet skrumper inn. Og siden muskler veier mer enn fett, så står vekten stille. Dette var i alle fall en forklaring jeg fikk da jeg gikk på ketolyse for 5 år siden.


#503

Descision sa for siden:

Takk for omtanken <3


#504

Butterfly83 sa for siden:

Ned 500 g i dag, så 1.1 kg på to dager heldigvis :)


#505

Minni1 sa for siden:

Kondolerer Descision .

Det er ikke lett å holde ketogent kosthold når en er i sorg. Det er så mange tanker i hodet og man blir litt ør. Ivertfall blir jeg litt slik.
Håper det går bra med deg :klem:


#506

Descision sa for siden:

Takk for omtanken <3


#507

Photobscura sa for siden:

Så trist å høre, Descision! :(

Har vært på hyttetur i helga. Skulle ikke bli for stor skade, enn om det gikk et par flasker prosecco. Får se i morgen!


#508

Akkuratpasse sa for siden:

Så trist, Descision. :_oppgitt:

SunLight: Så kjedelig da! Det er skikkelig kjipt når alt står stille.
Håper du ikke gir opp for det, men kjemper videre. :)


#509

Photobscura sa for siden:

Her var det altså absolutt stillstand.


#510

Spinnerette sa for siden:

Opp 500g, men gjett hvilken uke det er...:rolleyes:


#511

elikri sa for siden:

Her er der fortsatt 1 cm til påske... Nå begynner det å haste litt..



#513

Descision sa for siden:

Takk for omtanken, alle sammen <3
Første sjokket har gitt seg, jeg skjelver ikke så fælt lengre og i går kjente jeg følelsen av sult. Sorgprosessen er på vei inn i en ny fase. Fælt er det, uansett.


#514

nellie sa for siden:

Oooog.. 100 gram til. 6.9 tilsammen og 8.7 igjen.:D

"Påske" er det Palmesøndag?


#515

Photobscura sa for siden:

Jeg tok utgangspunkt i påskeaften, men det er vel litt forskjellige måter å se det på. Ser jo nå selv at påsken for min del egentlig begynner skjærtorsdag, for da drar jeg besøk til familien.


#516

nellie sa for siden:

Sier påskeaften da.:)


#517

Butterfly83 sa for siden:

Stillstand i dag, så da ble det ned 600 g fra forrige tirsdag. Veldig fornøyd med det ettersom jeg skeia ut første halvdelen av uka, og var oppe i 74 på fredag. Men var mye vann tydeligvis.

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)
16.02: 73.0 (+600 g)
23:02: 73.1 (+100 g)
01.03: 73.2 (+100 g)
08.03: 72.6 (-600 g)

Mål til påske: 68.0 kg


#518

married sa for siden:

Ned 800 gram :)

4,4 kg siden oppstart 18.01.16


#519

nellie sa for siden:

600 gram ned. 7.5 tilsammen, 8.1 igjen.:)


#520

Gerd sa for siden:

4 av 5 kilo borte :heia:



#522

alaska sa for siden:

Jeg har vært litt opp og ned mentalt den siste tiden, så har ikke helt klart å holde meg motivert. Men jeg har holdt meg greit til kostholdet, og resultatet er at jeg har nådd påskemålet mitt, hurra!

Siden 10. februar som var siste måling før snopuka mi har jeg gått ned 1.4 kg til, og tilsammen har det blitt 8.6 kg ned siden nyttår. :D


#523

Gerd sa for siden:

Gratulerer Alaska :heia: Godt jobba!!


#524

scnuppa80 sa for siden:

Her går det o' så sakte nedover.. 300 gram siden forrige uke. Tok en dag med ekstra karber i går, det pleier å hjelpe for meg for en liten kickstart igjen. Satser på bedre resultat neste uke ! :)


#525

Spinnerette sa for siden:

Ingen endring her, og blir nok ikke noe lavere vekt til påske.. Reiser hjem til Norge i noen dager nå, så da kan jeg bare se langt etter ketosen. :rolleyes: Syns uansett kroppen min tviholder på spekket nå, tipper det blir å eliminere noen mulige partystoppere neste uke, og se hva som skjer da.


#526

Butterfly83 sa for siden:

Gratulerer alaska :D Så deilig!

Her har formen vært dårlig, lite matlyst og diare, så her er det 1.4 kg ned fra tirsdag. Går nok opp mye av det når jeg begynner å spise igjen men fører det opp på tickeren for det :)


#527

chili sa for siden:

Har gått ned 5 kg. Har også slutta å drikke pepsi max, det hjelper tydeligvis for meg :)


#528

Akkuratpasse sa for siden:

Ned 2,2 kg siden forrige fredag. :D
MEN det er på grunn av eggfasten da, så det er jo bare vann stortsett.
Ga en liten motivasjonsboost uansett, etter at det har gått veldig tregt de siste ukene. :)

Gratulerer til alaska for å ha nådd påskemålet! :heia:


#529

nellie sa for siden:

Måtte ta off. veiedag i dag, siden jeg jobber netter i helgen. Gått ned 300 gram til, 7.8 tilsammen, 7.8 igjen.

Og endeliiiiiiig under tresifret igjen.


#530

Minni1 sa for siden:

:heia:

Så flinke dere er.

Her er det stillstand. Motivasjonen er på bånn men jeg holder ut :D


#531

scnuppa80 sa for siden:

Det hjalp med en oppkarbingsdag, ned ytterligere 300 gram, dvs 600 gram siste uka. :)



#533

Photobscura sa for siden:

Vekta bare pakker seg på her, uten at jeg skjønner helt hva som skjer ... På den annen side, jeg har nettopp fått praksisplass (på et aldeles fantastisk sted, hurra!!!) etter å ha sitti på rumpa og søkt jobber og gnisset tenner i over et halvt år. Selv om dette er en meget velkommen ting for meg, så innebærer det tydeligvis akkurat nok spenning med påfølgende adrenalin, og rundtomkringspringing for en dårlig brukt kropp, til at den bare suger til seg vann som en uttørka svamp, og fingrene føles som stappa pølser. :o Satser på at det går seg til, da! Bare det at jeg får beveget meg en del i løpet av dagen er i seg selv positivt. Kjenner at min snart-middelaldrende kropp har begynte å visne bra mye.


#534

scnuppa80 sa for siden:

Hjelpe meg snakk om cravings !! Pakka i meg en halv pose bacongull, det ble i salteste laget. Så i desperasjon bakte jeg 4 stk boller ( lavkarbo Spiste bare 1, men sambo spiste resten . Stinn mage ! Men da har jeg inntatt helgas "kos" og vel så det ;-) Noen ganger blir jeg nesten desperat fysen :D


#535

TrillTrall sa for siden:

Etter å ha ligget på samme vekt +/- 200 g omtrent, siden jul så har kroppen de siste 5 dagene plutselig sluppet 1,1 kg! :) Koselige kroppen. :)


#536

HP sa for siden:

Vekten er uendret de siste 5 ukene. :-/

Kroppen har forandret seg mye, buksene som er en størrelse mindre er nå like løse som størrelsen større var. Trenger nytt hull på beltet. Magemålet er mindre, -5 cm de siste 3 ukene.

Har hentet frem vekten hjemme og kalibrert med den jeg har brukt siden starten så jeg skal få eksperimentert litt slik at jeg kommer meg av dette platået.


#537

Photobscura sa for siden:

Bra jobba, HP! :heia:

Her er det bare sorgen med vekta. Jeg håper forsåvidt at jeg klarer å få ned stresset i kroppen, men jeg tar for sikkerhets skyld en moderat eggefaste, variert med røkelaks og tunfisk.


#538

Descision sa for siden:

Jeg har utsatt veiing og måling til søndag, siden jeg har inntatt karber noen dager. Forventer dog ikke nedgang verken i gram eller centimeter, grunnet mentalt stress rundt dødsfall.

Er tilbake på ketogen kost nå, og kommer tilbake med oppdatering på søndag.

Og dere er himla flinke her inne!!


#539

Mints sa for siden:

Jeg har fremdeles 1,8 kilo igjen til påskemålet mitt. Hadde egentlig tenkt at påsken begynner på lørdag for da har jeg ferie. Men jeg kan godt bruke påskeaften som mål i stedet for. Tror ikke de 1,8 forsvinner innen da heller. Selv om jeg ropte høyt hurra for at jeg var kommet over platået mitt for et par uker siden, stemte det nok ikke helt :P

Jeg er i konstant ketose da, og jeg har begynt å måle med målebånd og det forsvinner cm jevnt og trutt. Har begynt å trene så jeg bytter vel ut noe fett med muskler.

På lørdag starter min ultimate utfordring. Jeg skal på over en ukes hyttetur med familien. Det kommer til å være karbohydrater i alle slags former og vinkler (vi snakker godtesyk familie). Men jeg har tenkt å være standhaftig. Jeg skal bunkre opp med 70% og cola zero og der har jeg tenkt å holde meg :P

Det er faktisk også en ganske stor motivasjon at jeg har kjøpt meg måler til å måle ketoner i blodet og stripsene man bruker er steindyre, så da føles det liksom som å kaste penger ut av vinduet dersom jeg ikke spiser ketogent. Haha, whatever keeps you motivated :P


#540

Butterfly83 sa for siden:

Er det mulig.. Startet etter forrige tirsdags veiing med omgangssyke så raste ned , men nå har alt kommet på igjen pluss enda mer!! Avsluttet igår med masse pizza fra peppes :(

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)
16.02: 73.0 (+600 g)
23:02: 73.1 (+100 g)
01.03: 73.2 (+100 g)
08.03: 72.6 (-600 g)
15.03: 73.9 (+1300 g)

Mål til påske: 68.0 kg


#541

Spinnerette sa for siden:

Tilbake til lavkarbo i går, opp to kilo over helga, men er vel bare vann. :o Planlegger å spise 40-50g karbo om dagen fram til fredag for å unngå ketose. Har sekstimers-session hos tatovør på torsdag, og har ikke lyst til å sitte med keto-influensa da, altså. :p



#543

Gerd sa for siden:

4,5 av 5 kilo bortevekk :heia:


#544

Butterfly83 sa for siden:

Ned 400 g i dag og :) Det er jo gram jeg har gått ned hundre ganger før, men de må fortsatt av igjen da så tar med meg det :)


#545

Akkuratpasse sa for siden:

Hurra, ned 0.5kg til. :)
Da er jeg på -9.6kg, og mangler bare 0.5kg før jeg har nådd påskemålet. :)


#546

scnuppa80 sa for siden:

Ned 200 gram. Påskemålet skjærer seg skikkelig , har enda igjen 3,6 kg etter målet. For sette nytt mål i 17 mai tråden og håpe det går bedre fremover.


#547

Anne sa for siden:

Det blir ikke -5 kg til påske som tenkt og ønsket, men nå er det -3,5 kg

Må skylde på nesten 7 ukers sykdom. Influensa, hals-/øre-og bihulebetennlse, så maten har blitt så som så og jeg har knasket sukkertøy for å dempe hoste. Og trøstespist diverse.

Ikke fått trimmet noe de siste 14 dg.

Etter påske skal jeg fortsette😘

God påske til dere😘
🐣



#549

sylwester sa for siden:

Jeg hadde glemt helt å poste på flere uker, men kan fortelle at jeg for snart 2 uker siden hadde gått ned 200g og at jeg i helga var i Stockholm og at jeg sprakk da forutsetningen min for å holde meg på dietten forvant med manglende micro i leiligheten vi leide.

Jeg er dog optimistisk og har holdt meg på matta helt siden jeg kom hjem og vil rapportere igjen på mandag.

Når er det offisiellt påske igjen? Dvs. når er løpet kjørt? Er det 26?

Jeg likte horisonten på 10-11 uker. Vet noen har poppet opp en 17.mai-utfordring som er noe kort for oss som skal starte etter påske. Noen ideer?


#550

chili sa for siden:

Påska begynner vel ikke før skjærtorsdag :)

Eller så er jo påskeaften på lørdag i neste uke, det kan være en ok dag å veie seg på. Midt i påska og uka er nesten ferdig, liksom.


#551

nellie sa for siden:

Påskeaften. :)


#552

Photobscura sa for siden:

Jeg tenkte også på påskeaften da jeg startet denne tråden. Men det er vel litt individuelt når man anser påsken som startet. På jobb var det flere som tok påskeferie i går, liksom.

Jeg for min del gir opp målet mitt. Det er ikke mulig. Kroppen samarbeider ikke i det hele tatt, og er i konstant fysisk stressmodus, tross for at jeg ellers er på en bra plass i livet. Men det skjer veldig mye på en gang, mange nye ting å forholde seg til med ny jobb, og det er tydeligvis det som skal til for at kroppen nekter å prioritere vekttap, og/eller samle vann som om det står om livet. :o Jeg var nede i 68,7 i løpet av denne utfordringa, men nå ligger vekta og vaker rett over søttitallet. Helt begredelig for min del, om jeg i det minste kommer ned på sekstitallet i løpet av de få dagene som gjenstår før jeg reiser nordover på ferie, skal jeg vel si meg fornøyd.

Tenkte også å melde meg på den 17. mai-tråden, enn om tiden er en smule knapp, og da blir vel målet deretter. Er tydeligvis ikke denne våren jeg skal ned til 65 kilo igjen. :rolleyes:


#553

married sa for siden:

God påske til alle sammen :klem:

Har veid meg i dag, da jeg reiser bort i morgen.
Målet var 5 kg til påske, og jeg klarte det.

Ned 5,6 kg siden 18.01.16 :_plystre:

Lykke til dere og..


#554

scnuppa80 sa for siden:

God påske til alle ! :D

Iom at jeg ikke klarte utfordringen til påske så flytter jeg meg til 17 mai tråden :) Nye muligheter !


#555

HP sa for siden:

Jeg har klart å få bevegelse på vekten igjen. -10,2kg siden nyttår, påsken starter Skjærtorsdag. Familiebesøk i dag så det spørs om jeg kommer nærmere målet … :cool:


#556

Descision sa for siden:

Da har jeg vært på vekta, og den viste hele 100 gram mindre enn sist hehe. Så jeg har gått ned nøyaktig 5,5 kg siden jeg startet, og nådde påskemålet på 2 kg.

At vekten ikke har beveget seg særlig de to siste ukene var jeg fullt beredt på. For det første, da jeg veide meg sist hadde jeg knapt klart å spise på flere dager, og magen hadde tømt seg totalt. Etter det har jeg spist karbohydrater (brød, rundstykker, nudler og til og med smågodt), og var tilbake i ketose sent tirsdag kveld eller i løpet av onsdag denne uka som gikk (husker ikke helt når sticksen slo ut). I tillegg til masse stress.

Har målt meg også, og målebåndet viser mindre tall enn siden sist.

Alt i alt, godt fornøyd, og jeg har nådd målet mitt.
Da er det å se videre mot 17. mai!


#557

Photobscura sa for siden:

Jeg tror jeg avslutter min personlige utfordring her, blir bare stressa av det nå rett før ferien. Om ikke annet har jeg fått til 2,2 kilo som det ser ut i dag. Er jo noe det også!


#558

sylwester sa for siden:

Mandag er veiedag og jeg veier 85,7 som er 7,3kg på 11 uker. Jeg trodde jeg skulle klare målet innen idag, men det er altså fremdeles 700g til påske..


#559

HP sa for siden:

Vekten går fortsatt riktig vei, et par dager igjen til påske. :cool:


#560

Anne sa for siden:

Godt jobba, HP😘
God påske😊


#561

Butterfly83 sa for siden:

Egentlig veiedag i dag, men siden påske for meg starter på torsdag venter jeg de to dagene :) Ikke at jeg tror det blir så mye å rope hurra for etter en helg med junk!


#562

nellie sa for siden:

Jeg holder ut til påskaften! Går ikke ned noe, da men. :o


#563

nellie sa for siden:

Endeliiiiiiig litt ned igjen. 8.2 tilsammen, 7.4 igjen. Lurer ikke på om jeg rekker det.:p


#564

Anne sa for siden:

-500 gr og det ble totalt -4 kg😜
Skulle vært -5, men fornøyd. Litt mindre å gå ned til 17. mai😎
God påske.


#565

nellie sa for siden:

0.4 til ned. 8.6 tilsammen og 7 igjen.:D


#566

Butterfly83 sa for siden:

Er det virkelig mulig å ødelegge så mye for seg selv?? Opp 1 kg denne uken, så opp 2.3 kg på to uker. Håper ganske mye av det er vann og slagg da etter mye dårlig mat og billig godis :( Gleder meg til påsken er overstått nå.

Litt usikker på om jeg skal være med i 17.mai tråden. Virker ikke som disse veietrådene gjør det noe bedre egentlig. Men jeg kan jo ikke la være heller.

Da ble det kun 2.3 kg ned i denne tråden da :(

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)
16.02: 73.0 (+600 g)
23:02: 73.1 (+100 g)
01.03: 73.2 (+100 g)
08.03: 72.6 (-600 g)
15.03: 73.9 (+1300 g)
24.03: 74.9 (+1000 g )

Mål til påske: 68.0 kg


#567

chili sa for siden:

Jeg blir med på den :) Til første uka i juni, for eksempel?


#568

HP sa for siden:

I morges var jeg 900g fra påskemålet. Føler jeg har en del vann i kroppen, så kanskje 1. påskedag? :eek:


#569

sylwester sa for siden:

Jeg trekker meg herved fra tråden 700g fra målet. Kudos til alle som har vært aktive her på tråden. Mange har vært skikkelige flinke her inne.

Jeg regner med å bli med på 17.mai-tråden fra tirsdag etter en helg med lam, cognac og marsipan. Vi sees muligens der?

God Påske!


#570

nellie sa for siden:

0.2 til ned, så da ble det 8.8 ned da. Ganske fornøyd, kom jo seint i gang.:) Flytter over i 17. Mai-tråden. :D


#571

HP sa for siden:

Da setter jeg strek for målingene i denne omgang, 800g fra påskemålet. -11,8kg siden nyttår. :eek:

Kommer til å spise mest riktig resten av påsken og i vinterferien, men stresser ikke med å måle.


#572

Mints sa for siden:

Jeg kom hjem fra påskeferie i går og gikk på vekten igjen i dag morges. Den viste jammen 59,8 kilo. Og siden påskemålet mitt var 60 kilo og siden det er andre påskedag idag og teknisk sett fremdeles påske, tror jeg jammen jeg skal gi meg selv en klapp på skulderen og si at jeg klarte påskemålet mitt :D


#573

HP sa for siden:

Veide meg når vi kom hjem fra vinterferie og påskemålet er nådd. Godt fornøyd. :D


#574

Misty sa for siden:

Bumper en gammel tråd, men det er ikke så mye liv her nå som det en gang var ser jeg.

Målet mitt fra nyttår til påske er -15 kilo.

2.januar veide jeg 104,6 kilo , så mye har jeg aldri veid :mad:
Vet at dette funker, så da var det bare å begynne å planlegge.
I dag veier jeg 96,2 kilo. Minus 8,4 kilo. Det er jeg fornøyd med.

:)



Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.