< Tilbake til oversikten

X antall kilo til påske

#301

Akkuratpasse sa for siden:

Bare ned 300 gram siden sist veiedag, men var veldig forberedt på dette. Stoppet opp på uke 3 forrige gang jeg gikk over til lavkarbo også, før det løsnet igjen i ukene etter det. Håper det er slik nå også. :p
Er uansett fornøyd med ned 4,2 kg så langt. :)

Gratulerer med vektnedgang til alle dere andre, synes alle er kjempeflinke!:_punk:


#302

Mints sa for siden:

Så flinke alle sammen er! :D

Her gikk det litt trått for seg i starten, med først en rød uke og deretter et MEGET svakt øyeblikk hvor jeg spiste TRE(!) pizzastykker. Men nå er jeg endelig "back on track" og kan rapportere at vekten er 65,5 kg - altså 2 kilo ned fra 4. januar og 5,5 kg igjen til påske :)


#303

Anne sa for siden:

Opp 1 kg. Bare 0,5 ned totalt av 5.
Håpet lever. Jeg vil og jeg skal..😖


#304

sylwester sa for siden:

Jeg har holdt meg unna forumet siden jeg har hatt litt dårlig samvittighet etter julebord, men jeg kan rapportere at jeg veier 90 blank, som er en halv kilo ned siden 11. januar og 3 kilo siden 4. januar.

Da gleder jeg med til jeg er under 90 :)


#305

Festina lente sa for siden:

Minus 500 gram siden forrige veiing og dermed nede på 104,8. :heia:

Strålende fornøyd med det (og litt overrasket:blinke:), men det gir motivasjon til å bli enda flinkere neste uke.

God helg alle sammen!


#306

Butterfly83 sa for siden:

Velkommen til nye her :D

Ned 400 g i dag :) Nå er vel vannet snart borte igjen, så bare å fortsette :)


#307

Nillemortil1 sa for siden:

Så flinke alle er og velkommen til alle nye. Var i klesbutikk i dag (har ikke vært der på et par år tror jeg i frykt for at Ingenting passer..). Kjøpte meg ny skjorte. I forhold til klærne hjemme har jeg gått ned 2 størrelser i klærne siden 28 november :-D


#308

married sa for siden:

Henger meg på jeg også.
Jeg startet 18.01.16. Er 92.6 kg og vil prøve meg på 5 kg til påske.


#309

Minni1 sa for siden:

Velkommen til alle nye. Gøy at vi er blitt så mange:)

:heia:

I kveld hadde jeg noen skumle tanker om å bare drite i alt å spise hva jeg ville men jammen snudde det når jeg leste hvor flink du har vært. Kjempegøy å kunne kjøpe seg klær i mindre størrelser enn en forventer.


#310

Nillemortil1 sa for siden:

Å, så koselig å høre :-D
Er ikke alltid så lett å holde på motivasjonen. Hatt noen sprekk selv, men går tilbake igjen i ketose så fort som mulig.. Hehe :-) skal gifte meg til sommeren og har ca 2 størrelser til før jeg er der. Håper jeg greier det :-D


#311

Nillemortil1 sa for siden:

:heia: jaa


#312

Nillemortil1 sa for siden:

:d :d



#314

Butterfly83 sa for siden:

Opp 200 g. Spiste litt mye middag i går. Og 2 tynne speltbrødskiver i stedet for hamburgerbrød. Men speltbrød er jo ikke akkurat lavkarbo.


#315

Photobscura sa for siden:

Så flinke dere er, alle sammen! Det løsna i et lite napp igjen, og jeg noterer 700 gram til ned. Hvilket faktisk betyr 3,2 kilo ned siden 4. januar, og vekta er per nå 69,2 kilo. :D


#316

Nillemortil1 sa for siden:

Yoho. Veier nå 75,7. Det er 1,3 kg siden forrige helg og siden 4 januar. Gått tregt i starten siden jeg har vært inne og ute av ketose. Veldig fornøyd. Veide 82 eller 83 når jeg meldte meg inn her i slutten av november. Det går nedover :-D


#317

Butterfly83 sa for siden:

Opp 300 g i dag. Dette går smått.. Men spiste søtpotet som tilbehør til middagen i går så kan vel takke meg selv. Har også spist litt mer de siste dagene enn jeg pleier. Men likevel føler jeg meg bedre nå på 74.4 enn om jeg hadde veid 72 etter en utskeielse med sjokkis f.eks. Så føler at jeg syns det er mer og mer viktig hva slags karbokilder jeg spiser enn akkurat hva vekta viser :) Men vil jo helst ned litt for det da :p


#318

Licota sa for siden:

Dere er så flinke altså!

Jeg hiver meg med, har 5 kg som skal av... Hjelp!



#320

alaska sa for siden:

Gått ned 700 g siste uka. Til sammen 3.9 kg siden start altså. Er egentlig fornøyd med det, med tanke på at jeg er veldig lite aktiv om dagen, tilbringer det meste av tiden i senga.



#322

sylwester sa for siden:

I dag veide jeg 89 blank. Totalt 4 kilo på 3 uker :D (inkludert vannvekt)
Dette går noe raskere enn jeg trodde, men jeg vil ikke justere målene før om noen uker tenker jeg.


#323

elikri sa for siden:

95,5 cm i dag. Det er 4,5 cm inn siden oppstart og 5,5 cm igjen til påske.


#324

Festina lente sa for siden:

400 gram ned til 104,4 :)

Det meste er nok vann, men det er motiverende likevel. Begynner å få den slappheten i alle musklene som jeg fikk første gangen jeg var i ketose, og selv om jeg syns det er veldig ubehagelig vet jeg at det er et godt tegn (og at det heldigvis går over:D)


#325

elikri sa for siden:

Kjempebra festina :-)


#326

aragorn sa for siden:

Hei

Dagens måling viser 1.5 kg ned siden forrige tirsdag.
Det betyr at jeg allerede har mistet 6.2 kg siden 1. januar.

For en motivasjons-boost.

Aragorn


#327

Nillemortil1 sa for siden:

Wow :heia:


#328

aragorn sa for siden:

Takk. Synes å huske at jeg hadde slike rykk forrige runde og, men at det da ble litt roligere uken etter.
Likevel så er det jo kjempegøy.


#329

Minni1 sa for siden:

1 kilo ned siden forrige tirsdag.

Det blir 2,5 kilo ned på tre uker og jeg er super fornøyd :)


#330

married sa for siden:

Min første veiedag etter start 18.01.16

Ned 1,7 kg :)


#331

Butterfly83 sa for siden:

Stillstand fra i går, men 500 gram ned fra forrige tirsdag :)

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)

Mål: 68.0 kg


#332

grotingeling sa for siden:

Glemte veiedagen i går, så tok en veiing i dag.
Opp 2 kg, men heldigvis snakker vi vannansamling pga tante-rød.
Dermed forbigås denne veiingen i stillet, ny sjanse om en uke :)


#333

elikri sa for siden:

Wow flott jobba jenter...
Tanterød kilo teller ikke grotingeling. :-)


#334

Photobscura sa for siden:

Tante-rød-kilo her også. :cool: Moving on!


#335

Licota sa for siden:

Ned 1,3 kg siden søndag! Hovedsak vann, men likevel veldig motiverende. :)


#336

elikri sa for siden:

Godt jobba. :-) veldig gøy når det er sånne resultater


#337

married sa for siden:

Gratulerer til alle som har hatt vektnedgang :)


#338

Festina lente sa for siden:

Tusen takk, Elikri :)



#340

elikri sa for siden:

Så flott butterfly


#341

Spinnerette sa for siden:

Opp nesten en kilo, har ikke spist noe jeg ikke skal, ikke har jeg spist for mye, og er ikke nær tanteuka heller, så gudene vet hvorfor kroppen samler vann. Rare kroppen.


#342

Photobscura sa for siden:

Kroppen er rar, indeed. Mine to vannkilo er på vei av. Nesten en av to, nå. I morgen er det stressutløsning med hyttetur med min kjære. Slapper alltid så sinnssykt godt av på den hytta! Strikketøy, bøker og radio. Har jeg vann i kroppen da, pleier det å slippe når jeg er på hytta, faktisk. Særlig gøy når det er utedo der. :p


#343

Lykkejenta85 sa for siden:

kjekt å se så mange som står på her inne :)
mange fine nedganger også!!

jeg begynte på 104 kg etter nyttår og målet er ned 10 kg til påske.
veier nå 102, så da har jeg 8 kg igjen.
skal sjekke om jeg er i ketose i kveld. har redusert på karboene i 2 uker nå og de siste dagene har jeg gått inn for å holde meg under 30 kh per dag.

stå på videre alle sammen!! heia heia :D


#344

HP sa for siden:

30g karbohydrat per dag kan være for mye til å komme i ketose, når jeg allerede er i ketose kan jeg på enkeltdager/-måltid spise 60-80g uten å gå ut. Hvor grensen er og hvor mange dager det tar å komme inn i ketose er individuelt.


#345

Butterfly83 sa for siden:

Kroppen er uberegnelig når det gjelder vannsamling ja. Ikke lett å kontrollere det alltid. Føles litt håpløst å plutselig gå opp et par kg når man gjør alt rett, selv om man vet at det bare er vann :mad:

Her var det stillstand i dag.


#346

Akkuratpasse sa for siden:

Her står vekta helt stille denne gang.
Spiste to skiver proteinbrød i helga som var, og i dagene etter det var vekta helt tullete. :rolleyes: Skal holde meg unna det, altså.

Er veldig fornøyd med stillestand, da jeg hadde en planlagt middagssprekk på onsdag. Var heldigvis ikke noe problem med lavkarbo neste dag. Har faktisk null søtsug. Utrolig deilig! :D


#347

Gladimat sa for siden:

Dette vil jeg også være med på! :) Veier 78 kilo, startet på Ketolysekuren i går. Jeg bruker å gå veldig raskt ned i vekt når jeg kutter ut alle unødvendige karbohydrater - så jeg er veeeeldig optimistisk: 6 kilo ned til påske! :D


#348

Butterfly83 sa for siden:

200 g ned i dag :) Glad for hvert gram :)


#349

Mints sa for siden:

Nå er jeg litt frustrert her kjenner jeg. Er i ketose, men vekten har stått stille i en uke nå. Siden jeg har holdt på siden mai og gått ned over 30 kilo begynner jeg å lure på om jeg endelig har nådd et av disse berømmelige platåene. Er det noen som har tips for hvordan man "booster" vektnedgangen og får gang på tingene igjen?


#350

HP sa for siden:

Måler du ketosen? Måler du mer enn vekt? cm kan reduseres uten at vekten beveger seg.

Tips: Periodisk faste? Bare vann, te, kaffe (,sukkerfri brus fungerer kanskje) 14-16 timer mellom kvelds og lunsj / middag og frokost.


#351

TrillTrall sa for siden:

En uke er alt for kort tid til å kunne kalle det et platå har jeg lært her inne. :) Det hender kroppen trenger en liten pause i vektnedgangen for å ta seg igjen før den fortsetter igjen. Så fortsett som du har gjort og om vekta ikke rikker seg i løpet av de neste 2-3 ukene kan du begynne å se litt mer på hva du kan gjøre. Lykke til. :)



#353

Licota sa for siden:

Ned ytterligere noen gram, så totalt ned 2.5 kg første uka. Har ligget utstlått med sykdom de siste tre dagene, så det har nok hjulpet det også. 3 kg igjen!


#354

TrillTrall sa for siden:

Saaaaakte ned her, men noen gram har da forsvunnet. :) Men jeg vil gjerne bli kvitt 2,5 kg til før påske.



#356

Nillemortil1 sa for siden:

Veide 74,9 i dag. Så det går nedover


#357

Mints sa for siden:

Jeg måler hver kveld før jeg legger meg. Men måler kun vekt og ikke cm. Det burde jeg kanskje begynne med.

Lurer på om jeg skal gi faste et forsøk.


#358

Mints sa for siden:

Jeg får prøve å holde motet oppe ;)


#359

Spinnerette sa for siden:

Vannet som plutselig kom har blitt borte, og tok med seg 400g i tillegg. :D


#360

Minni1 sa for siden:

Juhuuuuuu
:heia:


#361

Festina lente sa for siden:

:liste::liste: Jeg gikk på en smell med rødvin i helgen, så jeg bare lister meg forsiktig og stille forbi vekta noen dager til.... :o

Tror jeg er nesten tilbake til start nå, men venter litt med å skrive inn noe tall til jeg ser det stabiliserer seg. Steik at det går an å være så dum da! Nå har jeg endelig kommet i drivet - og så saboterer jeg meg selv slik! Er det mulig?? :mad:Ja, ja, drukket er drukket - må ta det litt roligere neste gang.


#362

Butterfly83 sa for siden:

Hurra for alle :D

Jeg gikk ned 400 g i dag, men gikk jo opp 300 i går. Fast veiedag i morgen så spent da :)


#363

Mints sa for siden:

Det er vel ikke særlig med karbohydrater i rødvin..?


#364

Festina lente sa for siden:

Nei, Mints, det er nok ikke så mye karber i rødvin, og vanligvis drikker jeg vin når jeg går på lavkarbo.

"Smellen" bestod i at jeg ble forferdelig full forferdelig fort - og så ble jeg forferdelig dårlig og kastet opp alt jeg hadde innabords både med og uten karbohydrater:o. Jeg har jo lest om den "ketosefylla" som er så skummel - og nå vet jeg akkurat hva folk snakker om...:eek: Heldigvis skjedde alt innenfor hjemmets fire vegger og kun med min bror til stede, så ingen stor skade skjedd annet enn på stoltheten :o Men kroppen var helt i ulage etter den runden, så to dager etterpå hadde jeg plutselig gått opp nesten to kg! :eek:

Følger at kroppen begynner å komme i vater igjen nå mtp væskebalanse, så da blir det nok en mer reell måling en av dagene tenker jeg :D


#365

Kardemomme sa for siden:

IDAG endelig har jeg fått kjøpt meg en vekt, og jaggu var det ikke SÅ ille som jeg Trodde. Jeg hadde overbevist meg selv om at jeg har lagt på meg masse siden sist jeg veide meg, mye fordi jeg akkurat nå føler meg veeeldig tjukk, og usunn.

Uansett, jeg har gått rundt å tenkt at jeg veier mellom 93 og 95 KG. Sjokket var da stort nå når jeg veide meg, med tøy på, at jeg veier 86.6KG !
Utrolig hva hodet har å si, for jeg var overbevist om at jeg garaanteeert over 93KG.

Så nå er jeg mere fornøyd enn jeg har vært på lenge, og vil gjerne melde meg på hos dere superflinke damer (og herrer:)) med et mål på å nå

80KG til påske. (24mars for meg)

Det er et riktig hårete mål for meg, men håper at med god innsats og stå på vilje så kommer det til å gå! :D


#366

Nillemortil1 sa for siden:

Åh herremin. Er såååååå godtesjuk i dag :-(:-( bah. Må holde meg i gang så jeg tenker på noe annet. Hater når det skjer. Prøvd kaffe latte for å døyve det , men hjalp Ingenting.. hehe. Jaja. Men sånn er det hver måned etter tante rød .. hihi... kjempe flinke dere som har gått ned! Og til nye ; velkommen og lykke til :-D


#367

sylwester sa for siden:

Idag veide jeg 88,8. Dvs. lusne 200 gram ned siden forrige mandag. 4,2kg ned totalt da så man kan ikke klage :-)


#368

Minni1 sa for siden:

Opp 900 gr i dag jeg.

Jeg håper og håper at syklusen er med å spille meg et puss. :rolleyes:


#369

aragorn sa for siden:

Hei

Tirsdag og ny måledag. Etter forrige ukes rykk på vekten så forventet jeg det litt roligere denne gangen.
Ned 600 gram denne gangen og jeg er fornøyd med det.

Ned 6.8 kg til nå på 1 måned er jeg super-fornøyd med.


#370

Minni1 sa for siden:

Fantastisk bra :heia:


#371

elikri sa for siden:

Så fantastisk bra argorn :-) all grunn til å være superfornøyd


#372

Spinnerette sa for siden:

Ned 400g til! Glemte visst litt bort at kroppen min er skikkelig fan av rykk-og-napp-metoden i ketose. :D

:heia: alle!


#373

married sa for siden:

Veiedag i dag. Ned 500 gram. Superfornøyd :)

Start 18.01.16

26.01.16 -1,7 kg
02.02.16 -0,5 kg

Tilsammen -2,2 kg :)


#374

barfor sa for siden:

Etter å ha mer eller mindre stått stille på rundt 89.5 et par uker så hoppa vekta ned til 88.4 i dag.


#375

grotingeling sa for siden:

Ingen veiing på meg de neste ukene siden vekta ble pakket ned i fbm oppussing i heimen.
Men litt vann henger uansett igjen fra forrige uke, så noe opp er jeg nok.
Jobber imidlertid videre, og satser på å ha neste veiing om 2 uker.


#376

Butterfly83 sa for siden:

Ned 600 g fra i går, det betyr -1.8 kg siste uka :D Veldig glad for at jeg fikk tatt et lite byks denne uka, for nå syns jeg at jeg hadde holdt meg lenge på 74-tallet.

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)

Mål: 68.0 kg


#377

Festina lente sa for siden:

Det var min også første gangen, Spinnerette - håper det er det som gjelder denne uken også for det ser litt bedrøvelig ut med nedgang:)


#378

scnuppa80 sa for siden:

Tilbake fra en ukes deilig ferie på Tenerife :-D skal bli godt å komme tilbake til gode vaner igjen , som skjærte seg en smule på turen. Tilgang på alt for mye mat , også feil mat og ett stødig inntak av alkohol resulterte i pluss 2 kg. Men ingen krise , av tidligere erfaring så vil jeg I løpet av ett par uker , forhåpentligvis, bli kvitt det lille ekstra :-)


#379

Butterfly83 sa for siden:

Det er neimen ikke lett å holde seg helt borte fra karbo på ferie nei Scnuppa80. Det er for mye godsaker å velge i! Men de 2 kiloene dine er nok mest vann ja :)


#380

Gladimat sa for siden:

Ned 3 kilo på en uke, men så er det jo bare en uke siden jeg startet med mat uten karbohydrater - og da fyker jo vekten raskt ned i starten :D Blir nok roligere framover, men motiverende å fortsette når man ser resultater så raskt. Spesielt når man spiser så MYE og GOD mat :D Syns vi alle er så flinke! :):):)


#381

elikri sa for siden:

Da viste målbåndet at det er 3 cm igjen til påske. :-)

Flinke dere er alle sammen :-)


#382

Photobscura sa for siden:

:heia: alle! Her er det stillstand.


#383

Butterfly83 sa for siden:

Virkelig gode resultater her inne :D

Ned 400 gram i dag :) Men i kveld skal jeg i bursdagsfeiring. Først på restaurant, så det er godt mulig det blir litt italiensk pizza på meg. Men ikke dessert. Så får jeg se om jeg tar et kakestykke når vi kommer tilbake , men skal prøve å la være. Regner med jeg går opp 1-1.5 kg til i morgen. Fyller seg vel opp med vann og slagg.


#384

Butterfly83 sa for siden:

Som forventet, opp 1300 g. Håper det ikke tar mer enn et par dager for å komme ned da :)


#385

index sa for siden:

Opp 6-700 gram forrige uke, og ned 400 denne. Det er bevegelse, men ikke en jevnt nedadgående kurve. Men likevel ned ca 1,6 de siste fire ukene ca. Men sånn har det vært før også, så jeg er vant til det. Jeg har aldri gått ned fort, så jeg er fornøyd med en nedadgående trend.


#386

Akkuratpasse sa for siden:

Da har det løsnet litt igjen hos meg, og ned 0.7kg denne uka. 4.9kg totalt, 5.2kg igjen til påskemålet mitt. Tror det kan holde hardt å nå det. :rolleyes::p


#387

Minni1 sa for siden:

Du har det som meg du. Er en tolmodighetsprøve men dette skal vi klare :)


#388

arctica sa for siden:

Glemt å skrive her inne, men holder fortsatt koken :)

18.01: 90 kg
25.01: 85,9 kg
01.02 : 85,5 kg

Sprukket etpar ganger, men hanket meg inn igjen. Mistet mye vekt første uken, var en hel del vann som slapp. Går lange turer hver dag, og i følge vekten har prosenten med muskler økt, håper det stemmer, for da er jeg helt der jeg vil være. :D


#389

MissPivotal sa for siden:

Hei, alle sammen! Tilbake igjen etter altfor lang tid. Igjen. Meeeen har snart fem dager på lavkarbo under beltet, og begynner å føle meg stabil igjen. Cravings er borte takk og pris. Ned litt over fire kg, mest vann selvsagt, men føles godt. Lykke til, alle sammen! :)



#391

scnuppa80 sa for siden:

1,2 kg ned siden mandag og tilbakekomst fra ferie. 300gram igjen til "scratch", dvs før ferien. :)


#392

kamp sa for siden:

Går helt motsatt vei for meg.. Begynte på nye medisiner og det kombinert med lite aktivtet pga sykdom så har jeg lagt på meg 4 kg på en mnd :(


#393

Butterfly83 sa for siden:

Jeg raser visst ikke akkurat ned igjen. Ned 100 g i dag. Men har straks eggløsning tror jeg, og har ikke vært på do på tre dager :mad:


#394

HP sa for siden:

Ny veiing. -1,5kg siden 20/1. 8,5kg siden nyttårsaften. Måler ikke cm, men har flyttet beltet inn 1 hull siden 20/1. Har også gått ned 2 tommer i buksene.

Det har vært 3 uker med mange utskeielser, mange fristelser i hus pga 3 bursdagsselskap; har lagt helt på grensen av ketose mange av dagene.

Holder jeg samme tempo som siden sist veiing så rekker jeg akkurat de siste 4kg til påske.


#395

nellie sa for siden:

Går ikke akkurat så det griner dette, men går ihvertfall ned. 0.5 kg til og 11.8 igjen.



#397

nellie sa for siden:

Og en halv kilo til fra i går til i dag. 11.3 igjen.:) Gått ned 4.3


#398

Spinnerette sa for siden:

Ned 500g! :D
Var egentlig bombesikker på at det skulle gå opp, med tanteuke og spising av ei hel plate 90% sjokkis over helga.. :o

:heia: alle!


#399

sylwester sa for siden:

Idag viste vekta 88 blank. Ned 800g siden mandag og 5kg siden 4. januar.


#400

Butterfly83 sa for siden:

Gratulerer til alle her :D Dere er så flinke :D

Jeg gikk ned 200 fra i går. Men jeg har den faste veiedagen i morgen, så jeg må egentlig gå ned mer enn 800 gram til i morgen for å gå ned denne uka!! Det går nok ikke.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.