< Tilbake til oversikten

X antall kilo til påske

#401

aragorn sa for siden:

Hei

Ny veiedag. 300 g ned denne gangen. Ikke all verden, men det er nedgang.
Det som er mer gledelig er at jeg har gått ned 2 cm rundt magen siden forrige måling.
Så ting skjer jo.

Jeg tror kroppen min har slitt litt med alt fettet jeg spiser, for jeg har måttet gå på do flere ganger for dagen siden oppstart. Nå virker det som om det har satt seg litt og jeg følger nå en litt roligere rytme. Det kan jo forklare litt hvorfor jeg går ned rundt magen, men ikke altfor mye i vekt denne uken. Rett og slett litt mer oppsamlet.


#402

married sa for siden:

Nedgang denne uka og. 400 gram ned :)

Start 18.01.16

26.01.16 -1,7 kg
02.02.16 -0,5 kg
09.02.16 -0,4 kg

Tilsammen -2,6 kg :)

Gratulerer til alle som går ned, og stå på videre til dere andre.


#403

Photobscura sa for siden:

Jeg har tydeligvis en spesielt ulogisk og egenrådig kropp om dagen. Vekta tikker sakte men sikkert oppover, tross at jeg ikke har gjort noe spesielt annerledes verken før eller etter denne noe uønskede trenden begynte. Jaja. Det er vel noe stress som herjer i kroppen, da.


#404

Butterfly83 sa for siden:

Ned 400 g fra i går, så veide akkurat det samme som forrige uke. Jeg trodde jeg veide 72.0 forrige tirsdag jeg, men var visst 72.4. Jaja, da er det godkjent for meg :)

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)

Mål: 68.0 kg



#406

alaska sa for siden:

Siden 25. januar som var forrige gang jeg skreiv, har jeg gått ned 3.3 kg. Mulig jeg var litt dehydrert da jeg veide meg siden jeg hadde rangla et par dager tidligere. Men det er i alle fall 7.2 kg til sammen siden start.

Satte meg et mål på 8 kg til påske, ser ut til at jeg når det greit, hurra. :)


#407

Anne sa for siden:

Ned 3 av 5 kg.
Noe skyldes helt klart at jeg har vært dårlig siste 14 dg, så det gjenstår å se om en uke eller to hvordan trenden er.


#408

arctica sa for siden:

Siste oppdatering:

18.01: 90 kg
25.01: 85,9 kg
01.02 : 85,5 kg
11.02: 82,7 kg

Her raser det nedover, men jeg går mye og har begynt med salsa, det gjør åpenbart susen. Skal roe litt ned nå, dvs spise litt mer, så vektnedgangen ikke går for fort og huden ikke henger med. Men er fornøyd med at jeg snart har en mnd med lavkarbo, sprukket noen ganger, men klart å komme meg inn på sporet igjen. :D


#409

HP sa for siden:

Jeg er endelig i skikkelig ketose igjen: 1,9mmol/L (morgen). De siste dagene har vi skrudd av TVen 1-2 timer før og jeg har sovet mer (et par timer igjen til nok), utover det så har jeg ikke forandret så mye.


#410

alaska sa for siden:

Det siste du skriver der tror jeg er superviktig, altså at man kan sprekke men klare å finne sporet igjen ganske kjapt. Tror det er en av de viktigste nøklene til suksess når det gjelder vektnedgang, og du har jo hatt en flott nedgang så langt, gratulerer! :)


#411

Butterfly83 sa for siden:

Så flinke dere er alle sammen :D

Jeg gikk opp 200 g i dag. Litt opp og litt ned :p


#412

MissPivotal sa for siden:

Litt over 6 kg her. Oppstart 1. februar :)


#413

Akkuratpasse sa for siden:

Ned 1kg siden forrige fredag, veldig fornøyd med det!
Var ganske sikker på at jeg hadde gått opp, så jaggu kan kroppen overraske. :)



#415

index sa for siden:

600 gram ned. Totalt 2,3 kg siden nyttår, så det skal nok holde hardt med 5 kg til påske...

Men men, livet fortsetter etter påske også:D


#416

MissPivotal sa for siden:

Heldigvis! :heia:


#417

Mints sa for siden:

Her står det på stedet hvil på fjerde uken nå. Jeg begynner mer og mer å tro at jeg har nådd et av disse berømmelige platåene. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg har nådd BMI normalvektig før dette platået (om det er det det er) slo inn. Jeg har holdt meg i ketose hele tiden, men kjenner nå på en ny utfordring som jeg ikke har hatt i min nye livsstil enda: Å holde motivasjonen selv om vekten ikke går ned. Jeg må minne meg selv på hver eneste dag, og ofte flere ganger om dagen hvorfor jeg skal fortsette å spise lavkarbo. Det går for det meste greit, mens andre ganger får jeg virkelig trent viljestyrken min. Flere som har det på samme måte?


#418

nellie sa for siden:

Ned 500 gram. 4.8 tilsammen og 10.8 igjen.



#420

Butterfly83 sa for siden:

Går ikke i rasende fart nei, opp 300 g.

Spørs i morgen da. Skal på buffet etterpå. Kan jo plukke masse lovlig mat, men har en tendens til å bli mye mer enn jeg spiser til vanlig :o Jaja, det er jo både morsdag og valentine :p


#421

Lilleve sa for siden:

Jeg er med!☺️ Gått på skikkelig ketosekur i snart 3 uker😊 Gått ned 6 kg, men stått stille ett par dager.... Litt demotiverende men bare å lokke øya og fortsette som før😜 Ca 15 kg til skal av😅


#422

Mints sa for siden:

Og jammen så det ikke ut til at jeg klaget litt for tidlig. Idag har det løsnet. Ned 1,3 kg siden lørdag :) Jeg innbiller meg at det er kombinasjonen av tålmodighet, at jeg har lagt til ekstra fett og begynt å trene som har gjort utslaget :)

3,8 kg igjen til påske og 8,8 til jeg er fornøyd :)


#423

Spinnerette sa for siden:

Planlagt utskeielse fredag til lørdag, så unngår vekta i noen dager. :p


#424

Butterfly83 sa for siden:

Velkommen Lilleve :) Flott resultat :)

Og gratulerer til Mints :)

Her gikk jeg som ventet opp 500 g. Ble altfor mye mat, og bakte en sukkerfri sjokoladekake som jeg spist mye av :o


#425

sylwester sa for siden:

700g ned denne uka. Jeg er strålende fornøyd med det med tanke på at jeg har kost meg med squashkake hele uka, drukket kaffelatte på kafe, og spist moussakata der sausen var jevnet med hvetemel.

Til tross for dette hjelper det på moralen å mentalt vite at jeg oppdaterer denne tråden hver mandag. Det inspirerer å være med på dette så jeg er spent på totalen om 6 uker.

Stå på folkens :)


#426

aragorn sa for siden:

Hei

Tirsdag, måledag, 1.1 kg ned. Woot woot.

Aragorn


#427

married sa for siden:

Gratulerer alle som har gått ned.

800 gram ned denne uken. Superfornøyd. 3,4 kg på en måned :)


#428

Kardemomme sa for siden:

super godt jobba alle sammen :D
her ligger jeg jevnt og trutt på mellom 85.7 og 86,4, opp og ned, opp og ned^^


#429

Butterfly83 sa for siden:

Spiste kake i går også jeg så da ble det 200 g til opp :o Tror jeg må ta litt tak i kostholdet igjen altså, for nå går det seint.

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)
16.03: 73.0 (+600 g)

Mål til påske: 68.0 kg


#430

Nillemortil1 sa for siden:

Skeiet ut i to uker nå, men selskaper osv.. Gått opp ca 2 kg. Men er på vei inn i ketose igjen nå :) spent å se hvor raskt de to kiloene forsvinner...


#431

Butterfly83 sa for siden:

Heldigvis ned 600 g så da er jeg hvertfall på 0 fra forrige uke :)


#432

Photobscura sa for siden:

Hurra for alle med frem(ned)gang! :heia:

Og, halleluja! Endelig har min stakkars, stressede kropp klart å karre seg tilbake til laveste notering i denne tråden. Hurra! 69,2, altså. :)


#433

nellie sa for siden:

Ned 400 gram. 5.2 tilsammen, 10.4 igjen.:)


#434

Spinnerette sa for siden:

Nå syns jeg kroppen min oppfører seg merksnodig igjen, spist ketogent siden søndag (planlagt sprekk fre-lør), men fortsatt ikke kommet tilbake i ketose. Pleier bestandig å ramle inn igjen etter et par dager! Er også opp en kilo, så vannet fra helga har heller ikke sluppet. Skjer det ikke noe til i morgen, får jeg heller ta en dag med eggefaste! :_oy: Grøss.


#435

Butterfly83 sa for siden:

Hurra Photo og Nellie :D

Så rart Spinnerette. At det tar så mye lenger tid enn vanlig. Men disse kroppene våre er vel litt sånn innimellom :mad:

Ned 300 g til :)


#436

Anne sa for siden:

Ned 300 gr til. Totalt -3,3 kg


#437

Akkuratpasse sa for siden:

Bare ned 0.2kg denne uken. Ohwell, det er jo ned i alle fall. :)
4kg igjen til påskemålet.


#438

index sa for siden:

300 gram ned denne uke her. Helt OK. 3,2 kg ned siden nyttår. Ikke veldig kjapt, men så lenge det går rett vei er jeg fornøyd. Klarer nok ikke 5 kg til påske, men noe I nærheten I det minste. I mitt hode handler ikke lavkarbo om å være flink og gå ned fort, men om å spise rett og la kroppen tilpasse seg kostholdet. Noen raser ned I vekt, andre står omtrent stille. Selv om de er like "flinke". Jeg er sånn midt på treet en plass.


#439

Photobscura sa for siden:

Tiltredes! Jeg har jo også vært såpass lenge i "gamet" at jeg har et relativt realistisk på de fleste variabler. :)

Men nå skjer det åpenbart noe her! 500 gram ned siden i går, og 68,7! Yay! 1,7 kg igjen av målet, altså!


#440

Butterfly83 sa for siden:

Enig i det. Jeg kan syns folk er like flinke som holder ut selv om ikke vekta raser, som de som raser ned. Cluet med LK er vel det å holde ut i lengden.

Jeg gikk opp 400 g igjen i dag. Men venter tanteuka så håper det er vannsamling pga det.


#441

nellie sa for siden:

Ned 400 til. 5.6 tilsammen. 10.0 igjen.
Lenge er det igjen nå da?


#442

Butterfly83 sa for siden:

Opp 300 g til så håper virkelig det kun er vann ja :p


#443

nellie sa for siden:

Ca en måned igjen.:)


#444

Butterfly83 sa for siden:

Ja, tida går fort! Jeg når nok ikke målet mitt, men håper jo å kommer under 70 hvertfall :)


#445

nellie sa for siden:

500 gram til. 6.1 tilsammen. 9.5 igjen.


#446

Spinnerette sa for siden:

Hjalp å true med det gitt! :lol: Kom inn i ketose samme kveld, og vannet forsvant morgenen etter.

[url="http://forum.lavkarbo.no//no.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#447

Butterfly83 sa for siden:

Så bra Spinnerette :)

Jeg gikk ned 200 g :) Fortsatt ikke noe ned denne uka da men.


#448

sylwester sa for siden:

Bare 200g ned denne uka, men jeg har hatt ok utvikling de tidligere ukene. Jeg er absolutt ikke fornøyd, men det gikk ikke an å true vekta :D


#449

Photobscura sa for siden:

Her står det stille nå, men det er helt greit. Opp mot tyttebæruka er dét det beste man kan håpe på. :)
Men jeg har på den annen siden klart å holde meg unna absolutt alt av sukkerfri sjokolade, barer etc i tre uker, og skal fortsette å holde ut frem til helga. Det er liksom en greie, å ha en "juksedag" hvor jeg tillater meg selv å bake eller kjøpe noe sukkerfritt, syklisk sett er det greit, for på denne tiden er jeg uansett på mitt svakeste i viljestyrka. :)
Det er ikke så verst jobba for egen del! Det er litt tøffe tak om dagen, og da er det lett å drukne sorgene i sjokkis. :p


#450

Spinnerette sa for siden:

Bra jobba, Photo! :heia:

Stille her også, men det var veldig forventa, mtp alt vannet som slapp for noen dager siden. Tror ikke jeg kommer til å nå målet mitt, som er 2,4kg unna, reiser hjem til Norge om et par uker, og da går det bestandig rett vest med kostholdet. :o


#451

Photobscura sa for siden:

Takk, Spinerette! :D Jeg tror jeg selv kommer til å fremskynde måldagen til den 23. mars, for da setter jeg meg i bilen og kjører nordover. Om ikke kostholdet går rett vest når jeg er hos mor og far, så blir det i hvert fall betydelig mer liberalt. Mamma har fått det for seg at det er snilt å alltid ha en bråta peanøttposer i kjøkkenskuffen, og sukkerfri is i fryseren til jeg kommer ... Jeg skal ikke ta fra henne den gleden. :cool: (Les: Jeg er fryktelig glad i is med peanøtter).


#452

scnuppa80 sa for siden:

Står stille for øyeblikket. Men forventer ikke annet, har vært endel syk på nyåret og da blir det så som så med både viljen og maten. Men har kommet meg nå så er back in business ! Men klarer ikke målet mitt til påske, men skal være fornøyd om det går noe nedover. :)


#453

Butterfly83 sa for siden:

Gikk ikke så bra denne uka nei. Opp 100 g fra forrige tirsdag, men 700 g fra uka før der :(

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)
16.02: 73.0 (+600 g)
23:02: 73.1 (+100 g)

Mål til påske: 68.0 kg


#454

barfor sa for siden:

87.4 på vekta i dag


#455

Turid42 sa for siden:

Her har jeg ikke vært veldig aktiv, men det er ikke fordi jeg har gitt opp!

Saken er at jeg har begynt å trene en god del (snitt 4x i uka), og da vet jeg av erfaring at det ikke er så lurt å gå på vekta.

Men gjorde det nå, og med all den treningen har jeg likevel gått ned 2,9 kg siden januar.

Også gått inn noen cm i livet.

Gjenstår 5 kg til påske, men det får vi se på!


#456

Spinnerette sa for siden:

Snakka for tidlig (begynner å se et mønster her), ned 400g! :D


#457

married sa for siden:

Ned 200 gram. Er fornøyd. Har hatt en utfordrene uke.

Ned 3,6 kg siden 18.01.16 :)


#458

nellie sa for siden:

500 gram goodbye! 6.6 tilsammen, 9.0 igjen.


#459

Butterfly83 sa for siden:

Gratulerer nellie :) Går jo i en rasende fart hos deg da :D


#460

nellie sa for siden:

Har dårlig tid:p


#461

elikri sa for siden:

1 cm igjen til påske. Dette går veien :-)


#462

alaska sa for siden:

Haha, liker at du måler tiden til påska på den måten. Gratulerer med god innsats og bra resultat! :)


Har hatt ei drøy uke med snop, snop, alkohol, snop og drittmat. Er i gang igjen i dag, men venter noen dager med å gå på vekta for at kroppen skal få tid til å slippe vannet så jeg faktisk kan se den reelle skaden. :p


#463

Akkuratpasse sa for siden:

Ned 0.5kg denne uken. :)
3.5kg igjen til påskemålet. Tror ikke jeg klarer det, men det er nå så. Går jo nedover i alle fall. :D


#464

elikri sa for siden:

Det er vel fortsatt noen uker til påske. Skal se det går veien dette for deg også.. men som du sier. Det går nå nedover.
Du er flink.


#465

Descision sa for siden:

Håper det er greit at jeg slenger meg med her, selv om det er kort tid igjen til påske! Jeg startet 2. Feb, og har til nå gått ned 3,5 kg. Jeg har tilgang på en annen vekt enn min egen, så jeg vet ikke helt antall kg jeg står på nå. Men har fulgt med på vekten her jeg er, og den hadde stillstand forrige uke. Begynte da å måle meg i tillegg. Er hjemme igjen på onsdag, så blir spennende å se hva som har skjedd siden startvekt!
Målet til påske er ytterligere 2 kg, altså total nedgang på 5,5 kg siden jeg startet.


#466

Akkuratpasse sa for siden:

Takk for gode ord, elikri. :)



#468

Turid42 sa for siden:

Hei, vet ikke om noen har sagt ordentlig velkommen til deg, så jeg gjør det nå:)

Nedgangen din ser veldig bra ut, men synes du er smart som også måler deg. Veldig mange ser seg blinde på vekta, og lar det styre dagshumøret. Men mens vekta kan fluktuere noe voldsomt avhengig av en hel haug med faktorer, er målebåndet mye mer stabilt. Og ofte er det slik at hvis vekta står stille, så går centimeterne inn - go figure! :)


#469

Descision sa for siden:

Hei, og tusen takk!

Da jeg gikk på ketolyse for noen år siden gikk jeg ned veldig fort, så kjenner så klart at det hadde vært gøy om det gikk like fort denne gangen også ;) Jeg synes også det er lurt å måle, så jeg var dum som ikke målte samtidig med startvekt. Sist var det fysioterapeuten min som tok seg av målingen. Jeg stod stille et par uker på vekta, og da tok hun frem målebåndet igjen. Der hadde det jammen forsvunnet 15 (!!) Cm på midjemålet!

Jeg veier meg på søndagene, og da skal det måles også i samme slengen. :D


#470

nellie sa for siden:

Ble 100 gram til ned, så 1.1 kg denne uka. 6.7 tilsammen, 8.9 igjen.


#471

Descision sa for siden:

200 g opp denne uka, men mtp syklus er ikke det verdens undergang. Men har målt, og har gått inn 1 og 2 cm her og der. Har økt brystmål, men husker ikke hvilken bh jeg hadde sist jeg målte..
Det skal sies at jeg har vært svært inaktiv de to siste ukene, det retter nok på seg når jeg kommer hjem til meg selv i løpet av uka, og får rutinen inn igjen. Aktivitetsnivået mitt er veldig variabelt grunnet sykdom, men det skal mye til før at jeg er så her inaktiv i såpass langt periode.


#472

Butterfly83 sa for siden:

Ikke gått spesielt bra denne uka, men hadde da gått ned 200 g siden sist jeg veide meg :p


#473

scnuppa80 sa for siden:

4 uker siden jeg kom hjem fra ferie og hadde da gått opp 3 kg ! Har brukt 3 uker på å "karbe" meg ned da jeg ikke orker bivirkningene av å gå for raskt i ketose. Så nå har jeh levd striks denne uka og vekta går endelig riktig vei. Har igjen 4 kg til påske , noe som ikke vil gå men håper på 1,5 kg :-)


#474

Mints sa for siden:

Jeg nærmer meg. Har gått ned 5,3 kg siden januar og har 2,2 kg igjen før jeg når mitt mål med 60 kg til påske. Har vært i ketose hele tiden bortsett fra en dårlig helg i starten av februar og dagene det tok meg å komme inn i ketose igjen. Krysser fingrene for at dette går veien ;)


#475

sylwester sa for siden:

I dag tidlige var det veiedag igjen og jeg har spist kake hele forrige uke. Det var dobbelt lag med kake faktisk og dermed dobbelt så mye som jeg vanligst spiser så jeg var derfor litt skeptisk da jeg skulle veie meg.

Vekta viste 86,6 som er 500g ned. Jeg er fornøyd med det.
Jeg stjeler litt fra elikri og sier at der er 1,6 kilo igjen til påske :cool:


#476

Spinnerette sa for siden:

Her var det intet nytt å melde i dag. Men jeg hadde sjekk hos helsesøster i dag mtp prevansjon, og da skal de måle og veie og hurramegrundt, og syns det var litt stas at hun roste meg for å ha fått ned vekta såpass siden forrige sjekk. Folka rundt meg roser sjelden for noe some helst, så må innrømme det gjorde dagen min litt lysere :)


#477

Nillemortil1 sa for siden:

Her har det vært mye jobb og mye sykdom, så må innrømme at vektnedgang ikke har vært hoved pri. Har ikke gått på vekta på en stund, men er i ketose. Tror ikke jeg skal veie meg før Om en ukes tid.


#478

scnuppa80 sa for siden:

Hvor mye spiser dere på en dag? Noen som har oversikt mtp kalorier? Iom at jeg legger alt jeg spiser inn i Myfitnesspal-appen for å passe på karboene så får jeg rimelig god oversikt over mitt inntak. Jeg spiser ca 1500 kcal om dagen og mange mener det er lite. Men jeg har problemer med å spise mere, når jeg føler meg mett...


#479

Butterfly83 sa for siden:

Jeg sliter så fælt med kosten nå. Skeier ut med ett eller annet nesten hver eneste dag. Overrasket over at det kun ble 100 g opp denne uka, men likevel er det altfor mye :(

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)
26.01: 74.2 (-500 g)
02.02: 72.4 (-1800 g)
09.02: 72.4 (0)
16.02: 73.0 (+600 g)
23:02: 73.1 (+100 g)
01.03: 73.2 (+100 g)

Mål til påske: 68.0 kg


#480

nellie sa for siden:

1500 er sikkert OK.:) Litt mer hvis du trener hardt eller mye. Men du spiser sikkert når du er sulten og stopper når du er mett, og da trenger du ikke tenke så mye på det.


#481

Spinnerette sa for siden:

Jeg bruker også MFP flittig, ligger oftest mellom 1200 og 1500kcal. Men jeg er sitter hovedsakelig på rumpa mesteparten av dagen, så forbrenner ikke akkurat mengder her i gården. :)


#482

Mints sa for siden:

Jeg havner på alt mellom 900 og 1700 kalorier. Jeg spiser mer de dagene jeg trener for da er jeg mer sulten. Så lenge du spiser deg mett og ikke går rundt og er sulten ville jeg ikke tenkt så mye over antall kalorier du får i deg. Husk at kroppen din også forsyner seg av kroppsfettet i tillegg til det fettet du spiser ;)


#483

sylwester sa for siden:

Jeg vet aldri helt sikkert, men jeg ligger på 1300 for de to hovedmåltidene, men jeg spiser litt kake eller snacks i tillegg på kvelden så jeg ligger vel på 1500kcal jeg og. Jeg bryr meg ikke om det er lite siden jeg er mett og jeg spiser på faste tider.

Alle måltidene mine er enkle å regne ut. Spiser salat med rent kjøtt og olivenolje til lunch så karbene der er fra 5-10 avhengig av tomat/paprika-andelen.

Middagene mine er somregel forhåndslaget så jeg har stålkontroll på innholdet der, men det varierer jo litt fra måltid til måltid. F.eks. er alle middagene mine de siste 2 ukene vært fra slike bortsett fra helgedager.

Hadde jeg brukt en slik app så ville jeg kompensert ved å øke inntak.


#484

scnuppa80 sa for siden:

Ja jeg spiser jo når jeg er sulten og stopper når jeg er mett :) Ser de dagene jeg trener spiser jeg litt mere og de dagene jeg er veldig innaktiv (fridager jeg mest er hjemme) så hender det jeg ikke spiser mer enn 1200kcal. Men da kan jeg jo finne på å sove til kl 12 ;)



#486

Photobscura sa for siden:

:heia:
Jeg sliter med nye vannkilo etter lavkarbokakedag som eskalerte en ... smule. :cool:


#487

Spinnerette sa for siden:

Bahdum-tss!
[url="http://forum.lavkarbo.no//no.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#488

HP sa for siden:

Det har blitt litt sjokolade og fløte hver dag i februar, øvrige måltider har vært ketogene. 30-50g karbohydrat per dag. Jeg har holdt ketosen, men den siste uken har jeg lagt veldig nærmt å være ute (0,5mmol/L). Har ikke hatt tilgang på vekt, så jeg aner ikke hva vekten viser: Buksen sitter løsere, men har jeg følt meg stinn i kroppen de siste 2 ukene.

På den positive siden så kjenner på en nærmest fysiologisk lyst til å begynne med trening. :eek: (Trener ikke utover turer og stående arbeidsbord).

Sjokoladen ble spist opp på mandag og jeg har ingen planer om å kjøpe ny; har skjerpet inn dietten så forhåpentligvis er energinivået og kroppen på lag med meg igjen innen neste uke.


#489

Photobscura sa for siden:

Hehehe!

Jeg har dog ikke rørt søtsaker siden søndag, da. Fortsetter med det til månedsskiftet. :)


#490

scnuppa80 sa for siden:

Det ser ut som jeg har gått ned 1 kg siden forrige veiing ( 1 uke) Er relativt fersk i ketose igjen etter en runde utav.. men stoler ikke helt på badevekta mi, den oppfører seg koko til tider. Kan variere med 5 kilo på flere veiinger etter hverandre. Leste nettopp at digitale badevekter ikke bør stå på varmekabler og det gjør nettopp min ! Så får prøve å flytte den og se hva som skjer :)


#491

Akkuratpasse sa for siden:

"Bare" ned 0.3kg denne gang. Påskemålet når jeg dessverre ikke, men hei, jeg minsker jo i alle fall. :D
Selv om det går veeeeeldig sakte denne gang.. :p


#492

Minni1 sa for siden:

Ned noen få gram til så da er det 3,2 kg til sammen.
Skal jeg nå påskemålet mitt så må jeg ned 1,8 kilo til og det tror jeg ikke går med denne farten. Men jeg fortsetter å prøve og er glad for de grammene jeg går ned hver uke.
Kan hende kroppen overasker ...:D


#493

Butterfly83 sa for siden:

Æsj! Skeia ut hele uka jeg :( Gikk på vekta i dag. 74 blank! Men nå ligger ribbe i slowcookern, og i morgen blir det blomkålspizza så nå skal det gå riktig vei igjen.


#494

nellie sa for siden:

100 gram ned denne uka. Blæææ! 6.8 tilsammen og 8.8 igjen.


#495

Descision sa for siden:

Da jeg kom hjem til meg selv igjen etter knappe tre uker hos foreldrene mine, kontrollveide jeg meg for å sammenligne vekt. Den viste som jeg mistenkte, null nedgang mens jeg var borte (men hadde minsket i cm). Jeg veide meg tidlig onsdag morgen. Jeg har vanligvis veiedag søndag, men hoppet på vekta i dag. Den viste 1,9 kg ned siden torsdag.

Men jeg har ikke spist særlig mye disse dagene, grunnet et tragisk dødsfall i familien. Sjokket og sorgen har gjort at jeg har spist minimalt, jeg er bare kvalm og hatt skikkelig vondt i magen. Hele torsdag, og til dels i går, løp jeg på do i eningen. Så magen har virkelig fått tømt seg. Dermed føler jeg ikke noen "seier" med nedgangen. Jeg har ikke inntatt karbohydrater, og er fremdeles i ketose.

Når vi reiser avgårde i begravelse blir det neppe ketogen kost. Jeg følger nok bare strømmen da, uten ork til å organisere egen kost. Det er ingen som sier at jeg skal stappe i meg det mest usunne som finnes, og jeg skal selvfølgelig minimere inntak av raske karboer. Men ketogent blir det ikke, får starte på scratch igjen uken etter. Men er innmari redd for å ødelegge det jeg har startet på - på en annen side er kostholdet en bagatell i forhold til livskrisen vi gjennomgår nå....


#496

Gerd sa for siden:

3,5 av 5 kilo borte. :)


#497

Butterfly83 sa for siden:

Kondolerer Descision :( Det er vel ikke kostholdet som er i fokus i slike situasjoner nei. Syns du skal ta det litt som det kommer, så kommer du inn igjen i det etterhvert.

Ned 600 g i dag :) Fortsatt mer enn forrige ukes vekt, men hvertfall på vei ned.



#499

Descision sa for siden:

Takk for omtanken <3


#500

Descision sa for siden:

Jeg veide meg jo i går, men tenkte jeg liksom skulle få rette dato i dag da. Den viste 0,5 opp fra i går, men legger ikke det så hardt på meg. Total nedgang uansett.
Måling viser noen cm inn enkelte steder, mens andre steder på kroppen har det ikke skjedd så mye.

Skulle ønske jeg kunne trylle..


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.