< Tilbake til oversikten

X antall kilo til påske

#201

toja sa for siden:

-Ser forresten at jeg må justere "Kostholdsfilosofi" -nå mer generell lavkarbo ;)



#203

Spinnerette sa for siden:

Mer vann var borte i morges, men er (forhåpentligvis) mye mer å ta av. :p
Har spist riktig mat, men alt for mye av den, de siste par dagene, så strammer inn og tar opp tellinga i noen dager fremover for å få litt oversikt og kontroll. :)


#204

Meat Loaf sa for siden:

Jeg er med!

Målet er 80 kg innen uke 20, men skulle gjerne sett under 90 kg innen påske.

Min metode er lavkarbo i området 1000 kcal pr. dag, og kanskje en dag faste annen hver uke.


#205

Smiline sa for siden:

Whohoo. Så fantastisk bra jobba av dere!

Jeg har ikke mistet noe vekt.
Har slitt med å komme meg ut på turer, men Fitbit viser hvor elendig jeg er.
Etter bekkenløsning i graviditeten så er der hardt å trille tung vogn i oppoverbakke. Men er motivert etter en hard tur i dag, så håper jeg klarer å fortsette sånn.

Kan ikke gå i Ketose pga amming og kjenner at det ville vært enklere enn å ikke være for streng med kostholdet nå.


#206

Photobscura sa for siden:

:heia: alle!

400 gram ned, 1,4 kilo totalt. :)


#207

Anne sa for siden:

  1. Uke -1,5 kg av 6 :heia:

#208

Lykkejenta85 sa for siden:

Heisann og godt nyttår alle sammen!!:)
så deilig å begynne det nye året med sunnere livsstil og stadig mindre kilo på kroppen.
jeg er på dag 6 av 100 uten sukker og raske karbo og det føles bedre og bedre. :)
målet mitt er å gå ned 10 kg mellom nyttår og påske. 1.5 kg er allerede borte.. så da er det bare å brette opp ermene og jage bort de siste 8.5 kg.

utrolig gøy å se motivasjonen til så mange her inne, det hjelper meg å holde fokus. dette skal vi klare! ;)


#209

Anne sa for siden:

Lykke til videre, alle sammen😘


#210

barfor sa for siden:

90.1 kg i dag, så da er jeg nok nede på 80 tallet neste gang jeg veier meg :)


#211

Butterfly83 sa for siden:

Alle er jo så flinke her :) Det er bare å stå på :)

Ned 800 gram til i dag. Totalt -2.3 kg på 3 dager :) Men det er jo mye vann da. Deilig uansett, for midjen er kommet tilbake :) Den har vært litt spent ut i jula :o


#212

annex sa for siden:

Målene: Minus 4-5 kilo, jevnlig trening, kutte røyk og å lage ordentlig sunn mat hele tiden, få litt mer muskler

Etter 1. uke:
Setter startvekt 67kg, etter en del vann er borte.
I første uke har jeg vært flink til å lage ordentlig mat, og trent et par ganger. Kjører moderat lavkarbo, blir nok innstramming på karbene etter hvert.

Mitt fokus uke 2: Fortsette med god, sunn mat
Mer trening / fysisk aktivitet (viktig, er helt "pudding")
Røykekutt


#213

nystart16 sa for siden:

Jeg vil også være med. Har gått ned fra 127-82 de siste 3 år. Men har spist vanlig mat og uante mengder godterier siden siste uka i oktober. Det endte med at jeg den 6.1.16 veide 84kg! Har en plan om å føle meg ok i sommerklær når den tid kommer, så et delmål på veien dit er -9kg til påske( jepp det er muligens et litt hårete mål..). Jeg starter altså da denne uken den 6.1.16.


#214

Momse sa for siden:

Heia alle sammen, gøy å følge med :heia:
Her er det minus 2,3 kg vann siden mandag, så jeg er superfornøyd!!!


#215

barbasterk sa for siden:

Her går det skikkelig tregt, 700g ned siste uken 😱😱 Jeg spiser foreløpig aaaaaltfor mye, er så ubegripelig sulten. Ammer, så det er jo greit at det ikke går altfor raskt nedover, og muligens derfor jeg spiser mye også. Må ta tilskudd av magnesium tror jeg.


#216

Butterfly83 sa for siden:

Opp 400 g i dag :confused::mad: Kjente det med en gang jeg stod opp at jeg var litt stinn. Men kan vel ikke akkurat regne med å bare rase ned.


#217

HP sa for siden:

Endelig i ketose: 1,3mmol/L i ettermiddag (0,4 i morges). Uken ble ikke uten mindre utskeielser så det tok lengre tid enn planlagt å bikke 1-tallet. Vi har ikke vekt hjemme så vekt-oppdatering kommer først neste gang vi besøker de med vekten. :)


#218

Yodette sa for siden:

Veier nå 80.1 og gleder meg som en unge til neste gang det går litt ned og jeg får se 7-tallet. Det er litt for lenge siden sist.

Jeg har begynt å drikke et glass kombucha (fermentert te) daglig, så jeg tror jeg får følge litt med på ketosen. Har spist ketogent siden oktober og bruker bare stix, men siden de har fortsatt å gi utslag hos meg, gir de jo den informasjonen jeg er ute etter. Slutter de å gi utslag, kan jeg starte med å tippe at kombuchaen ikke har fermentert vekk alt sukkeret sitt. (Sånt kan man regulere selv ved å la den stå lengre).


#219

chili sa for siden:

Har gått ned 1,2 kg.
Startvekta var 91,2 kg 1. januar. Hadde gått ned nesten to kilo i begynnelsen av uka, men etter noen utskeielser... Sånn er det. :)

Jeg er så glad jeg går ned i det hele tatt, etter å ha prøvd og feila flere ganger i høst, uten å gå ned, eller gått opp en halvkilo til.

Vel. Jeg har mye å ta av: skal ned ca 20 kg, så hvis jeg er heldig og flink med lavkarboen, kan jeg kanskje sette et nytt mål etter hvert :)

Legger meg på 50 - 70 g karber pr dag: mye grønnsaker, og evt 2 - 4 tynne brødskiver, eller litt frukt. Brødskivene er mest fordi jeg ikke alltid er i form til å stå og lage middag, så da heller brødskive med pålegg og salat/tomat f.eks.


#220

Photobscura sa for siden:

I går hadde jeg gått ned en kilo fra dagen før, men ettersom det var Elvis' bursdag på fredag, og jeg feiret den med bravur, lar jeg den noteringen gå i glemmeboka. Fester ellers såpass sjelden, at det får være. Har uansett som et av mine hovedmål å ikke trykke i meg atkinsbarer og annen sukkerfri sjokolade dagen lang, og i hvert fall ha januar helt sjokoladefri. Og det har gått bra så langt.
Jeg droppet dagens veiing. Spiste bacongull og peanøtter til frokost og middag i går, så tipper at vekta uansett lider under det. :p
Veier meg hver dag, men er realistisk og tar ikke enkeltmålinger særlig tungt. :)

Lykke til videre, folkens! Ny uke, nye muligheter!


#221

Butterfly83 sa for siden:

Ned 700 gram fra i går, 300 g fra dagen før der :)


#222

grotingeling sa for siden:

Mandag og veiedag viser -2,4 kg ned så langt
Hadde en 2-dagers heisatur på ville mat-veier rett før helgen, men har greid å hente meg inn og er nå tilbake på sporet.


#223

aragorn sa for siden:

Mandag og veiedag for meg og.
Jeg har ikke veid meg siden 1/1, og er nå klar for første måling.

Hele 3.6 kg ned på 1.5 uke. Det er bra.
Tok 1 cm rundt magen også, så det meste av nedgangen er selvsagt vann.

Likevel en god start synes jeg. Målet om 90 kg til påske står fortsatt ved lag.

Tok det med ro med treningen i forrige uke, men jeg logget likevel godt over 2 mil med løping forrige uke. Kun rolig langkjøring, og ingen intervall og styrketrening. Det får komme litt etterhvert. Selve løpeøktene går veldig bra, men jeg er helt vanvittig utslitt i etterkant.

God start på uken.


#224

Minni1 sa for siden:

Etter alle disse fine lesningene her inne så har jeg forandret målet mitt :D

Måtte ta det tunge steget å gå på vekta og ja det er ille men jeg trodde det var verre. Ble jo en motivasjon bare det :o

Så nå er målet å gå ned 5 kilo innen påske. :)


#225

Photobscura sa for siden:

Jøss, da har vekta begynt å bevege på seg igjen. Hyggelig at kroppen reagerer såpass kjapt igjen etter en fuktig aften. :) Ned 300 gram, 70,7 nå.


#226

Spinnerette sa for siden:

Intet nytt å melde her. Tante rød har ankommet, så har et lite håp om at det fortsatt er noe vann igjen. Hvis ikke, har jeg offisielt klart å legge på meg litt i overkant av tre kilo fett på to uker, DET er ikke greit, kjenner jeg. :(


#227

scnuppa80 sa for siden:

Ned 100 gram.. ikke mye å skryte av men er ikke i målbar ketose og kan da kanskje ikke forvente at kiloene raser av. Er mer i generell lavkarbo for øyeblikket, prøver dette for å få litt mer valgmuligheter iht mat. Går uansett ikke høyere enn 40g karb så vekta rører nok på seg etterhvert om ikke så raskt.


#228

Photobscura sa for siden:

Jeg tror heller ikke det er helt sånn fysisk mulig, altså. ;) Kroppen er jo dødsrar, plutselig bare - nei nå holder jeg på et par liter vann - fordi intern uforståelig somatisk logikk. Det går seg til! :heia:


#229

scnuppa80 sa for siden:

Jeg undres litt når det kommer til ketose. Har lest høyt og lavt om temaet over lengre tid og har god kontroll når jeg selv er i ketose, stort sett. Som jeg leser så kan man godt være i ketose uten at det gir utslag på stix. Ketose er vel mer målbart i blodet, noe som ikke er lettvindt å måle selv ;)
Men, skal man tro "eksperter" så er de fleste i ketose (selv om umålbart i urin) når man ligger mellom 20 og 50 gram karbo pr dag. Selv så har jeg utslag på stixen når jeg ligger på 40 gram, men da kun om jeg har spist ca 25 gram ei ukes tid. Hvis jeg skeier ut, og stixen ikke gir utslag, for så å legge meg på 40gram ei uke får jeg ikke utslag. Men vil tro jeg er i ketose uansett.. ? Rart formulert men håper det er forståelig ;)
Det jeg vil frem til at man kan vel godt være i ketose selv om man ikke får utslag på stixen? Jeg har f.eks aldri fått den aceton ånden mange snakker om eller andre "kjente" tegn, selv om jeg har målt ketose..


#230

Butterfly83 sa for siden:

Ned 400 g til :) Har "offisiell" veiedag i morgen så er spent på hva totalen første uka blir :) Liker ikke å ha fast veiedag på mandager av en eller annen grunn så her er det tirsdag :)


#231

sylwester sa for siden:

Jeg har offisiell veiedag idag og vekta viste 90,5kg idag morges. Dvs. fra 93 så blir det 2,5kg på første uka. Blir nok ikke like mye til neste uke siden det er litt vann, men jeg er positiv :-)


#232

Thuens sa for siden:

Yey 😄 Har gått ned fra 90.3 - 87.7. Altså vektnedgang på 2.6kg. Så satser på at det meste av vann er borte og at kroppen starter å forbrenne fett nå. Har vert i ketose i 3 dager.

Eg sier bare Applaus til alle sammen. Vi er flinke 👏🏼


#233

Festina lente sa for siden:

Så mange motiverte og flinke trådmedlemmer det er her! :)
Jeg sliter med å komme i gang skikkelig med kostholdet, men fikk trent to ganger i forrige uke og skal på trening igjen i morgen. Litt mer motiverende da, for jeg vil jo ikke "ødelegge" trimmen med dårlig kosthold! :p

Snart hjemme og får tilgang til vekt for første gang på over to uker. Gruegleder meg litt til å se resultatet :D


#234

Yodette sa for siden:

DER KOM SJUTALLET FREM!

Er i jevn nedgang, men der forsvant den første hele kiloen, gitt. Veldig veldig fornøyd. Jeg trener styrke ved siden av, for målet er å forandre kroppsmassen til mindre fett og mer muskler, så da vil neppe vekttapet gå riktig så fort som når man lar kroppen miste både muskelmasse og fett .

Heldigvis måler jeg kroppen i tillegg. Fra jeg begynte, har jeg mistet 11 kilo og 39 cm. Det er så kult. I dag fikk jeg på meg neste olabukse i rekka. Den er litt trang å sitte i kjenner jeg, men jeg fikk den på og den ser slett ikke verst ut. Jeg får heve pulten på jobb i dag så jeg står mer enn jeg sitter, hehe.


#235

Photobscura sa for siden:

Woo, Yodette! Bra jobba! :heia:

Ned 300 gram til i dag. :) 70,4 da, altså. To kilo ned totalt siden 4. januar, og ganske så nærme noe som minner om normalvekt.


#236

Minni1 sa for siden:

juhuuu .
Ned 1 kilo siden i går.

Ikke så veldig lurt å veie seg slik dag for dag men måtte bare for å skjekke om det kjer noe, og det gjør det.


#237

scnuppa80 sa for siden:

78 kg blank idag :-D da er jeg tilbake igjen på vekta jeg hadde før jul . Nedgang på 2 kg siden 1 januar :-)


#238

Spinnerette sa for siden:

Håper du har rett! :)

Og mye flinke folk her inne nå! :heia:

[url="http://forum.lavkarbo.no//no.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#239

elikri sa for siden:

Jeg vil gjerne være med for jeg trenger litt konkurranse for å komme skikkelig i gang.. problemet er at jeg har nektet å veie meg for jeg orker ikke det slaget i trynet.. men jeg skal inn i en bukse til påske.. får jeg fortsatt være med? Er sikkert 15 kg unna den


#240

HP sa for siden:

Inn i en bukse er et godt mål. Kan du tallfeste det med størrelse, feks ned 2 størrelser?


#241

elikri sa for siden:

Tror faktisk det er mer. Men la oss si jeg skal nå 90 cm rundt livet til påske. Da er det 10 cm :-)


#242

Butterfly83 sa for siden:

Jeg burde visst hatt fast veiedag i går, for i dag ble det opp 300 g :mad::mad: Ikke vært på do på et par dager så satser på at det er derfor. Har hvertfall vært flink med maten, og også prøvd å drikke nok, Selv om jeg nok har litt å hente på væskeinntaket.

Men 2.7 kg må jeg nesten si meg fornøyd med uansett på en uke, selv om jeg gjerne skulle sett det var mer :)

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)

Mål: 68.0 kg


#243

scnuppa80 sa for siden:

Det er kjekt med veiedager ja. :cool: Veier meg hver dag men kun ukesveiinga som teller, det varierer nesten med 1 kg til meg fra dag til dag innimellom :eek:


#244

Butterfly83 sa for siden:

Ja, kan være stor variasjon fra dag til dag. Men gudskjelov er det umulig å legge på seg så mye fett fra en dag til en annen :)


#245

scnuppa80 sa for siden:

Det er heldigvis sant ;)


#246

silje2nd sa for siden:

Jeg er med!!

Er 10 kg før påske realistisk?

:eek:


#247

Gerd sa for siden:

Veiedag, og 1 kilo ned :heia:
Tot 2,5 ned, 2,5 igjen :D


#248

TrillTrall sa for siden:

Startet så bra, men den halvannen kiloen med vann og tarminnhold som forsvant på et par dager snek seg fort på igjen. Status i dag er 600 g ned fra startvekt. Greit nok, bare det fortsetter denne veien så... :)


#249

scnuppa80 sa for siden:

Åå jeg er så skuffa !!! Veide meg idag og var fornøyd men så flyttet jeg litt på vekta . Nytt resultat. Så flytter den over hele huset her og det viser seg at der den sto på badet var det ujevnt så jeg veier 1 kg mer enn hva vekta viste der :-( så da hadde jeg nok lagt på meg mer i jula enn jeg har trodd .. Møkk nedtur ! Så da er vekta 79 kg ..grr


#250

index sa for siden:

Ned 1,4kg siste uken. Helt OK det:D.


#251

Butterfly83 sa for siden:

Ned 500 g fra i går, 200 gram fra dagen før der :)


#252

silje2nd sa for siden:

Slik skuffelse og noen ganger også optimisme har jeg også opplevd, men for mitt hode er det best at utgangspunktet for veiing r det samme så jeg ikke svartmaler noen timer unødvendig. Vekta står alltid på samme sted, jeg veier alltid samme tid på dagen ( det kan være enorm forskjell på tidlig og sent), og veier med samme antall klær.


#253

Photobscura sa for siden:

Jeg noterer meg at kroppen er i midtsyklus-modus, gjør ellers så godt jeg kan, og kommer forhåpentligvis sterkere tilbake. :cool:


#254

Momse sa for siden:

Heier fremdeles på alle sammen :heia:

Her har jeg gått ned 2.4 kg siden start for 10 dager siden!
Og det inkluderer en del pepperkaker og noe "snacks" ifbm med tante Rød, så jeg er fornøyd ;)
71.1 kg i dag.


#255

barfor sa for siden:

89.7 i dag, men har plutselig blitt så dritt lei at jeg nedjusterer målet til 85kg istedenfor 80kg, og går over til generall lavkarbo i uka og litt mer variert i helga.


#256

Butterfly83 sa for siden:

Ned 500 g til i dag :) Veldig fornøyd med det :)


#257

Yodette sa for siden:

Trente styrke i går og hadde veiedag i dag. Vekta står på stedet hvil akkurat nå. Jeg merker ganske godt på kroppen at den er fastere og mindre og at jeg har mer tonus i musklene, så jeg er ved veldig godt mot tross stillstand på vekta.


#258

Akkuratpasse sa for siden:

Veiedag i dag, og totalt ned 3.9kg siden 04.01.16. :D
Vet jo at mye er vann, men morsomt er det uansett at det går nedover.
Kanskje jeg faktisk klarer målet mitt på 10.1 kg til påske. :cool:


#259

Photobscura sa for siden:

Endelig slipper kroppen opp litt! :) 300 gram ned, nå 70,1, og totalt 2,3 kilo ned siden 4. januar.


#260

Anne sa for siden:

Venter med å veie meg. Var på Pinnekjøttmiddag i går....med tilbehør:cool:


#261

Butterfly83 sa for siden:

Og jeg spiste nok en litt for stor ribbemiddag i går. Var sprekkmett!! Herlighet. Ingen utskeielser da bortsett fra litt surkål, men mengden av det andre var ganske så stor. Og opp 300 gram :p


#262

Festina lente sa for siden:

Nå har jeg endelig fått veid meg og iiiiiiiiiik - resultatet var skuffende :eek:. 105, 3 kg!!!:eek: Opprettholder likevel målet på 99 kg. til påske, så får vi se om det er for hårete eller ikke...

Vet ikke om jeg har gått opp, ned eller stått stille pga. manglende batteri i vekta, men har vært litt flinkere med kostholdet i det siste og fått spinnet og svømt litt så jeg føler med i alle fall litt freshere både i kropp og sinn. Skal på årets første (forsinkede) julebord i kveld, men så er det forhåpentligvis jamt slutt på alle utskeielsene og jeg kommer meg i rutine både med mat og trim.

God helg til dere alle! :)


#263

scnuppa80 sa for siden:

Nei, ser ut som jeg går opp i vekt !! Argh ! Skjønner ikke kroppen for tia. Men skal kjøpe meg ny vekt først som sist, den måler jo 5-6 forskjellige resultat !


#264

Spinnerette sa for siden:

Ned 700g, så du hadde nok helt rett, Photo!:cool:


#265

Photobscura sa for siden:

:heia:!


#266

annex sa for siden:

Vekta mi har svingt litt den siste uka, litt depp når det går opp, selv om det går ned dagen etter, så nå venter jeg med neste veiedag til det har gått en måned. Et par kilo vannvekt er borte, så jeg er i gang.

Kosthold og matlagning går finfint, og min irritable mage er bedre og ikke så stinn.
Jeg har en tendens til å begynne å slurve med maten når magen krangler og matlysta er laber, da blir det ofte lettvindte, usunne løsninger, som ikke gir kroppen nok nødvendige næringsstoffer. Men nå som jeg spiser ordentlige måltider, er kropp og mage bedre, og jeg har ikke sug etter noe, så jeg gleder meg til å fortsette.


#267

Butterfly83 sa for siden:

Lenge siden du har byttet batteri? De kan ofte vise mye forskjellig når batteriet begynner å bli dårlig.


#268

Yodette sa for siden:

Det går nedover her også. Saktere enn de første ti kiloene slapp, men helt tydelig nedover.


#269

nellie sa for siden:

Ned 1.6 kg denne uka. 1.7 forrige uke.
Men startvekta var høyere enn jeg trodde, så 12.3 kg igjen. :)


#270

Butterfly83 sa for siden:

Stillstand i dag. Spiste bra til måltidene, men lagde peanøttkonfekt i går kveld og spiste vel noen for mange :o


#271

Butterfly83 sa for siden:

Huffda.. Opp 600 g. Klarte å dra med meg noe smågodt fra butikken :( Skjønner ikke vitsen for jeg var jo god og mett etter middag. Men alle rester er kastet så har ikke tilgang på mer sukker nå :) Det er bare å fortsette videre!

Men nå etter snart to uker kjenner jeg at jeg må bli flinkere til å sette opp en matplan. For jeg kjenner at jeg begynner å bli matlei igjen. Ikke lyst på noe egentlig, og da er det utrolig lett å ta snarveier om ingenting er planlagt.


#272

scnuppa80 sa for siden:

Haha ja det kan du si ! Veide meg idag og var plutselig 176 kg :p bytta batteri og veide meg etterpå og var plutselig 78,3 kg . Så da er jeg på rett vei :-D


#273

Butterfly83 sa for siden:

Så bra :D


#274

Nillemortil1 sa for siden:

Wow. Kommet meg i ketose alt. Superfornøyd med det etter omgangssyke og spist kjeks og juice.. Bare siden i går. Kommet veldig raskt i ketose denne gangen.. Hmm. :)


#275

grotingeling sa for siden:

Da er den tøffe uke 2 over, og jeg må kunne si meg fornøyd med resultatet; -0.8 kg denne uken og -3.2 kg totalt :heia:


#276

Photobscura sa for siden:

Haha, 100 gram ned, og 70 blank. Nå er jeg rimelig lei av det søttitallet, ass! Men, ned er ned, og totalt 2,4 kilo ned siden 4. januar. :)


#277

Spinnerette sa for siden:

900g ned over helga, nesten så jeg ikke trodde på det da jeg gikk på vekta i morges! Kan umulig være mer overflødig vann igjen nå, så jeg stiller om tickeren, og satser på å nå hovedmålet mitt til påske, som nå er 4,5kg unna. :)


#278

HP sa for siden:

Har ingen vekt å rapportere. Men jeg har vært i uavbrutt ketose siden 9/1. Måler blodsukker og ketoner morgen og kveld, har vært interessant å følge med.


#279

elikri sa for siden:

Da har jeg målt igjen. Ned 2 cm rundt livet denne uken og bare 8 cm igjen til påske :-)


#280

aragorn sa for siden:

Hei

Da er det måledag igjen, tirsdag denne gangen. Glemte helt å veie meg på mandagen. Mye som skjer på morgenen, barn, matpakker etc.

Da flytter man det bare en dag i stedet.
Godt fornøyd med 1.1 kg ned siden forrige mandag.

Synes ting flyter greit nå. Er tilbake i intervalltrening og rolig langkjøring.

Aragorn


#281

Minni1 sa for siden:

500 gr. ned og totalt 1,5 kilo.

Er fornøyd med det :D


#282

Butterfly83 sa for siden:

Jeg er ikke spesielt fornøyd med veiedagen :( 200 g OPP. Har riktignok tanteuka, men vannet pleier å slippe første dagen. Men ikke denne gangen visst :( Hvis det ikke samtidig henger igjen fra smågodtet på lørdag da. Hadde hvertfall håpet på et par hundre gram ned.

Start: 05.01: 77.2
12.01: 74.5 (-2700 g)
19.01: 74.7 (+200 g)

Mål: 68.0 kg


#283

Nillemortil1 sa for siden:

Grattis til dere som har gått ned:) Her har ikke vekta rikka seg på noen uker.. Men nå har jeg også vært litt inn og ut av ketose med jul og omganssjuken. Men nå er jeg i rute igjen, og håper på resultater neste uke:)


#284

alaska sa for siden:

Slenger meg på. Jeg starta med endring av kostholdet mandag 4. januar og har til nå gått ned 3.2 kg. Teller at det er omtrent 9 uker igjen av utfordringa, så håper på 8 kg til ned. Litt hårete, men hvorfor ikke. :)


#285

Photobscura sa for siden:

Ah, yes! Endelig er sekstitallet tilbake! Her føler jeg meg langt mer hjemme, altså. Hundre gram ned - er visst det tempoet det skal gå i ... Men igjen, ned er ned! 69,9 kilo, og 2,5 kilo ned siden 4. januar. :)


#286

index sa for siden:

Ned 400 gram her. Det går så det griner!

Noen hundre gram I uka er helt OK for meg. Jeg har aldri gått fort ned, så jeg er fornøyd så lenge det går nedover.


#287

Gerd sa for siden:

Stillstand i dag :) Tot 2,5 siden nyttår :)



#289

Spinnerette sa for siden:

Ned 600g! Syns kroppen min er ille grei med meg om dagen! :D


#290

scnuppa80 sa for siden:

Ned 500 gram , 77,5 kg :-D veldig fornøyd spesielt fordi jeg har lagt om til generell lavkarbo og ikke ketolyse og går ned allikevel :-)


#291

Butterfly83 sa for siden:

Grattis til alle her :)

Jeg gikk opp 300 gram i dag og. Har satt frem vannflaske, så jeg MÅ bli flinkere til å drikke mer. Innimellom drikker jeg ikke en liter totalt en gang av vann/saft/kaffe.

Gleder meg til å komme ned på 60-tallet igjen jeg og. Akkurat nå ser det litt mørkt ut :p


#292

HP sa for siden:

Første veiing i 2016: -7kg siden nyttårsaften før middag (var ikke i ketose). Målet er innenfor rekkevidde. :)


#293

scnuppa80 sa for siden:

Jøss det var imponerende ! :eek: Grattis !:D


#294

scnuppa80 sa for siden:

Jeg skal reise til Tenerife på søndagen og gleder meg VELDIG til sol og bading. Har bestillt all inclusive så buffet passer utmerket mtp kosten :D Får prøve å holde meg til vin eller drinker uten sukker når det kommer til alkohol istedet for øl ( som jeg vanligvis drikker ) . Vanskelig å finne lavkarbo øl utenfor skandinavia har jeg sett. Kan ikke regne med noe vektnedgang men får heller prøve å holde vekten. Får gå mye tur og svømme hver dag :)


#295

Trois sa for siden:

Er det lov til å hive seg på? Jeg startet for en uke siden og har mye å ta av. Erfaringsmessig går jeg fort ned i begynnelsen så jeg har satt -15 som mål.


#296

Yodette sa for siden:

Tenerife vs 17 minus.... Tenerife vs 17 minus.... Hm. Choices choices. :hest:
God tur, scnuppa.

Jeg tror jeg skal bli litt flinkere til å drikke vann. Og så må jeg kanskje senke mengden karbohydrater litt, for å komme meg videre nedover.


#297

arctica sa for siden:

Henger meg på jeg også, siden det enda er en stund til påske.
Jeg begynte mandag 18.01, og var da 90 kg, og målet er å ta av 6-8 kg til helligdagene er i gang.

Jeg har gått hardt ut med cold turkey, fra sukkerfråtsing til nærmest ketose, antagelig ikke noe klokt (for jeg har hatt noen forferdelige dager med intens hodepine og en generell dårlig form), men den eneste måten som nytter for meg. Langvarig nedtrapping gjør meg sårbar for tilbakefall, mister lett motivasjonen så lenge sukkeravhengigheten er der. Men nå er jeg på dag fire, vannet slipper og jeg håper jeg er over det verste. Spiser nok mat, og sørger for at jeg får i meg grønnsaker, salter og vann, så har troen på dette. Jeg makter ikke spise bacon og store mengder kjøtt, så satser på feit fisk, cocosa og mange gode oljer (samt kosttilskudd...)for å få i meg nok fett. Planen er å bevege meg over på mer moderat lavkarbo når sukkerhungeren er ute av bildet.


#298

elikri sa for siden:

Wow kjempebra resultat :-)


#299

Butterfly83 sa for siden:

Endelig litt ned igjen. 700 gram fra i går :)


#300

1979 sa for siden:

Hei :-)
Mange år siden jeg og har vært innom her. Slenger meg med på denne tråden jeg.
Gikk på ketolysekuren for ca 9 år siden i ca 1,5 år. Gikk ned 30 kilo (en del av det var graviditetskilo) Men nå etter å ha møtt min store kjærlighet så har det sneket seg på 10 kilo. Har bestemt meg for at de skal bort til sommeren.
Starter opp for fullt med streng ketolyse i 8 uker på mandag.
Ser an hvor langt jeg har kommet, evt litt mindre strengt kosthold etter det.
Vi får se 😉
Litt planlegging, innkjøp og baking (lavkarbo) nå i helga. Gleder meg til oppstart.
Blir spennende og se hvordan det går med de som er med, er så mye lettere å ha andre som er litt i samme situasjon rundt seg.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.