< Tilbake til oversikten

Auguststartere 2014

#1

nellie sa for siden:

Noen som er med? Samme hvilken kostholdsfilosofi.


#2

nellie sa for siden:

Jeg er på ferie nå. Har vært innmari flink, om jeg får si det selv. Er på Bornholm. Har hatt med meg lavkarbobrød, spist litt mørk sjokolade, nøtter og en is i ny og ne. Men nå gleder jeg meg til å komme hjem. Finne de faste, gode vanene. Også må jeg vel begynne å trene igjen.. Bare to dager på tur igjen. I dag skal vi ut og spise pizza også mååå jeg få med meg en pinneis med tyrkisk pepper før jeg drar.:)


#3

nellie sa for siden:

Her Elien!:)


#4

elien sa for siden:

Takker :)


#5

elien sa for siden:

Jeg starter på ny igjen 8 august.
Vet ikke hvor mange ganger jeg starter på ny,
men sånn er det bare :rolleyes:

Grunnen til 8 august er da skal yngste jenta fjerne mandlene,
å vi skal starte i sammen. Vi trenger det begge to.

Målet hennes er ned 15 kg,
å jeg kommer ikke til å ha kilo som mål. Men en bukse.
Den buksen som er målet var litt romslig til meg i fjor sommer,
å nå er den stram på minien. Den ser ikke så galen ut på hu,
jeg følte meg mye større enn hvordan jeg ser henne nå.

Så nå er det skrevet ned, og det som er skrevet bør gjelde :rolleyes:

Frem til oppstart 8, så har vi begynt å se på planlegging,
hu å arbeids kollega pleier å kjøpe mye junk i lunsjen.
Det krever litt planlegging, å vi tror vi kommer til å finne ut av det
Har mange kjekke lunsj bokser fra iHerb i forskjellige utgaver alle med kjøle elementer.

Dette kan fort gå godt :p


#6

Brøleapen sa for siden:

Jeg slenger meg med her!
Har startet igjen denne uken, men det er så nære august at det passer perfekt :)

Har en plan om å gå ned ca 20 kg denne gangen. Jeg gikk ned mye, nesten 30 kg for 2,5-1,5 år siden ved hjelp av ketolyse. Da gikk jeg ned fra ca 120 kg til 92, og fant masse inspirasjon på dette forumet. (hadde et annet nick da)
Så ble jeg planlagt gravid, og satt slankingen litt på vent naturlig nok :P

Og nå er verdens fineste knøttebøtt snart 10 mnd, og er ferdig med å amme. Så da er det på tide at jeg kommer igang igjen. Startvekten nå er 100,2, så jeg har litt å gå ned først før jeg er tilbake på minstenotering. Og jeg som hadde lovt meg selv at jeg aldri skulle over 100 igjen :(

Men da er jeg ihvertfall igang igjen, og planen er å spise tilnærmet etter prinsippene på ketolyse. Men jeg fant ut sist at jeg fungerer best på 30-35 g karbohydrater om dagen, og litt mer proteiner enn anbefalt. Så da prøver jeg det, og ser om det fungerer denne gangen også :)

Det er rett og slett veldig godt å være igang igjen, så får jeg se hvor lang tid dette prosjektet tar denne gangen!


#7

Røsslyng sa for siden:

Hopper på lasset jeg også!:)
Jeg har også startet, enklere å starte med en gang enn å vente til 1. aug synes jeg. Jeg har gått ned endel på ketolyse før, men klarte liksom ikke å finne skikkelig motivasjon til å holde ut. Håper dette blir siste gangen jeg starter!:D

Jeg er 25 år, mamma til 2 flotte gutter og samboer med verdens herligste (og mest irriterende) fyr. Nå har vi kjøpt oss et småbruk, og gleder oss til å flytte fra boligfelt og ut i skogen. Ketolyse og starte med trening blir mine mål fremover.

Ellers er planen som så; en belønning til meg selv etter hver 5 kg jeg går ned, dette motiverer skikkelig da jeg mer eller mindre har satt meg selv på vent de siste 4 årene. Naturlig kanskje, når man får barn:rolleyes: Dette blir da klær, hovedsaklig treningstøy, eller nye joggesko.

Gleder meg til å bli kjent med dere!


#8

missK sa for siden:

Hei. Vil gjerne også vær med i gruppa. Begynte forrige torsdag, men har itte fått veid meg ennå så veit itte om je har gått ned no. Håper je kan bli mæ sjøl om je har begynt.


#9

julme sa for siden:

Vil også gjerne være med :-) Jeg startet sist uke egentlig ,men hadde gått litt ned på forhånd:)

Nå skal vi på ferie fra mandag av så litt spent på hvordan det skal gå ,men det blir mye grilling så håper det beste :-)

Jeg har tre barn,men denne uka er de hos faren sin,så da har jeg hatt mulighet til å sette meg inn i ting på egen hånd :-)


#10

Mino sa for siden:

Hei. Jeg blir også med. Skal ned ca ti kilo. Håper også dette er siste gangen for meg.

Følger paleo/primal denne gangen med lavt karboinntak. Ikke helt bestemt meg hvor lavt siden dette jo må bli en livsstil. På annen side vet at ketolyse nok gir resultater... Har vært på og av generell lavkarbo i en årrekke, men har en tendens til å skli fort ut om jeg spiser søtt, som frukt. Nå fører jeg opp alt jeg spise for følge med. Har begynt for nesten to uker siden, så er kvitt eventuelle vannkilo. Trening må jeg begynne med også om enn svært rolig i starten. Målet er ikke først og fremst kiloene, men bedre helse og flat mage slik at jeg aldri mer får spørsmålet om jeg er gravid.


#11

Cyan sa for siden:

Jeg er med :) Begynte jo strengt tatt for lenge siden, men er snart ferdig med 3 ukers ferie hvor jeg ikke har fulgt opplegget. Har hatt en god miks av både gode og dårlige kostholdsdager og er per i dag 0.5 kilo mer enn før ferien. Det er jeg egentlig fornøyd med. På mandag er det tilbake til hverdagen, og da blir det også enklere å følge Eurodiet mer slavisk igjen. Jeg følger fase 3 (3 produkter, 2 lavkarbo måltider) på dager jeg trener og fase 2 (4 produkter, 1 lavkarbo måltid) på treningsfrie dager.


#12

annex sa for siden:

Jeg vil bli med. Har ca 9 kilo igjen, svært mange av de sitter rundt magen.
Her har det vært lite matlagning i de siste månedene, så kostholdet har sklidd ut.
Fått i meg alt for lite grønt og for lite protein.
Første fokus blir skjerpings på sunne måltider, med mer grønt, bær og protein gjennom dagen.
Siden vil jeg legge meg på 20-50 karber, det ser jeg litt an.
Har svært irritabel tarm (hvilket egentlig bare betyr at legen ikke vet hva det er?), så når magen er øm og urolig blir det dårlig med spising.


#13

Brøleapen sa for siden:

Så genialt at det er flere av oss :)
Jeg syns det her gått overraskende greit å komme i gang, og har sluppet unna hodepine og all mulig annen dritt som jeg fikk når jeg startet opp sist.

Er også veldig glad for at jeg er på hytta og ikke har vekt her. Har litt for lett for å veie meg hver dag, og da slipper jeg det. Noen andre som driver på med det også, eller er det bare meg?:cool:


#14

BenteR sa for siden:

Det hjalp utrolig mye for meg å holde meg til FODMAP-reduserte-matvarer i forbindelse med min irritable tarm.
nhi.no/forside/dette-er-fodmap-reduserte-matvarer-41880.html


#15

annex sa for siden:

Takk for tips! Dette skal jeg prøve!
Edit: Funnet masse om det på nettet, og dette skal gå bra sammen med min LCHF. Er også kommet en bok man kan låne på biblioteket om FODMAP, har bestilt den.


#16

Turid42 sa for siden:

Hei, jeg vil også være med! Jeg begynte egentlig i midten av juni på ketolyse, og merket fort at dette var bra for kroppen min. Mer energi, mindre søvn, lettere å konsentrere seg, bedre humør. Men nå er jeg på camping-ferie i telt, og da glipper det litt...litt potetsalat her, en øl der og sånn går det. Men holder meg unna pizza og pasta og is, i det minste! Ser fram til å følge dere:)


#17

Mino sa for siden:

Hmm. Dette var jo en pangstart. Opp en kilo etter is og vin med påfølgende potetgull. Ordentlig kjempesprekk. Håper det er 11 kilo til neste gang. Er så lenge siden jeg har spist potetgull at jeg egentlig ikke liker de første par bitene engang. Is er jeg heller ikke noe fan av, men barna hadde kjøpt en pakke av yndlingsisen min i sommervarmen her i Oslo og tilslutt tok jeg ett par. Det får gå skal jo leve litt i ferien. Verre med potetgullet som var totalt unødvendig. Går på med nytt mot i dag. Har innsett at jeg ikke må strekke meg etter første neven med potetgull eller annet snop, da blir det lett fler. Og i tillegg se meg om etter alternativt snop. Kunne fint tatt oliven isteden eller bare kost meg med drikke som jeg hadde planlagt i forkant.

Og svar til deg over her. Veier meg som regel hver morgen. Burde sikkert latt være siden blir en smule opphengt i tallene. Og tenker at det kanskje bare stresser meg og det er ikke bra, men så er jeg nysgjerrig. Og så lenge det går nedover på sikt så er jeg fornøyd. Tenkt på fast veiedag hver søndag, så holder jeg meg litt i skinnet i helga. Noen som har fast veiedag?



#19

Cyan sa for siden:

I gang igjen med ED fra i dag. Har gått greit. Hadde egentlig tenkt meg på joggetur men det er så varmt og jeg er så trøtt. Men i morgen, da skal jeg :ja:


#20

missK sa for siden:

Hadde gått ned 2,5 kg på ti dager, men etter en et 30 årsdag i hælja og kjempesprekk, ble det opp igjen 0.8. Starter på ny igjen med lavkarbo og ketose imorgen. 79.3 kg viste vekta nå, første mål er 75.
Er også av typen som veier seg hver dag, føler jeg har mer kontroll da.


#21

Stag sa for siden:

Jeg begynte egentlig for to uker siden, men har ennå ikke funnet riktig mengde karbohydrater for å havne i ketose. Mistenker at kunstig søtning er en partystopper for meg. I dag skled ting litt ut, da jeg fant ut at ingenting hadde skjedd med vekten de siste to ukene. Men fra i morgen er jeg i gang igjen, og ved godt mot:) Skal planlegge måltider og veie alt i begynnelsen, så jeg ikke gjør noen feil igjen.
Mine største utfordringer er å olde meg unna pepsi max, sjokolade og vin. Og å komme skikkelig i gang med trening igjen:)


#22

nellie sa for siden:

Jeg er i gang. :) Burde trene mer, men ellers går det greit.
Ligger sånn mellom 20 og 70 gram karbohydrat per dag.

Vektfremgang:
23.07: 97
27.07: 95.7
28.7: 95.0
29.7: 94.5

Nå er nok vannfallet over.:)


#23

Brøleapen sa for siden:

Da hadde jeg min første veiedag på mandag, og fasit etter en uke er ned 1,1 kg.
Syns vel det skulle vært mer, men det er ihvertfall en start.
Men det som er positivt er at jeg hadde kvittet meg med 10 cm til sammen :)
Har 7 punkter jeg måler hver uke, så det er jo hyggelig at det blir borte noen cm :D

Så satser jeg på at varmen gjør står jeg holder på vann, og håper jeg har gått ned masse neste uke!

Syns jeg har kommet greit igang, og har hittil vært streng på å veie, og føre opp alt jeg spiser, og hvor mye aktivitet jeg er i. Så jeg satser på å gjøre det ihvertfall den første mnd, så får jeg vurdere hvor lenge dette er nødvendig.


#24

annex sa for siden:

:heia::_punk::goodluck::klem: Så bra!!


#25

missK sa for siden:

Bra jobba Nellie og Brøleapen.
Fikk ikke begynt igjen med lavkarbo igjen før i dag, fikk plutselig besøk i et par dager, synes det da var vanskelig å begynne, men nå er je klar. Heldigvis ikke gått opp noe mer, så starter på 79.3 kg.


#26

Lissy sa for siden:

Hei
Blir med jeg også!
Etter mye frem og tilbake de sist mnd så føler jeg meg mere motivert enn på lenge :D


#27

mumfie sa for siden:

Je er med! Har mye og ta av, men vet og finne inspirasjon i deres fortellinger :) har tidligere tart av 15kg, men døm er på plass med litt tell etter graviditet! Nå er det nok ;)


#28

Mino sa for siden:

Bra dere over her som rapporterer om vektnedgang! Og dere andre stå på!

Jeg har nå foreløpig valgt å legge meg ganske lavt på karbohydrater, og det har gitt resultat. Endelig. Utganspunktet var 75(76 etter en festhelg), men nå er jeg 73,5 på litt mindre enn en uke. Har tidligere ligget og vaket pluss/minus 78 i flere år, men en oppstramming i kostholdet var tydeligvis det som skulle til. Hele nedgangen har kommet nå etter sommerferien.

Og mannen klager på dårlig ånde, så er nok i ketose. Ligger på mellom 25-30 karbohydrater hver dag. Håper det ikke varer for lenge for omgås jo andre enn han til daglig. Føler ikke for å fortelle alle og enhver at jeg kjører lavkarbo.


#29

mumfie sa for siden:

Så bra Mino! :) er morsomt når det gir resultater! Her er det konfirmasjon tell vårrn som er motivasjon, må jo få på meg bunaden igjen ;)


#30

Brøleapen sa for siden:

Nå har jeg satt et knallhardt press på meg selv, så nå kan jeg ikke sprekke.
Jeg starter i ny jobb i midten av september, og da må jeg plutselig kle meg veldig formelt i forhold til hva jeg har gjort på jobb nå.
Jeg shoppet klær på nett i går, dressjakker og bukser osv. Jeg bruker str 46 i dag, og mangler ca 5 cm i livet for å bruke str 44. Alt er nå bestilt i str 44, og kommer jeg ikke inn i det så kastet jeg bort ca 6000,- kr i går :p

Så noe bedre press klarer jeg ikke å sette på meg selv, så da er det bare å gjennomføre! :D


#31

bigmum sa for siden:

Jeg vil også være med!
Jeg startet opp 30. juli, på 74,4 kg. Trenger ikke å gå ned mer enn 5 kg, men jeg skal i tillegg slutte å røyke, så da gjelder det å holde kosten i sjakk slik at jeg ikke går OPP iallefall :o
Har vært røykfri lenge , men denne sommerferien har sklidd LITT ut:rolleyes:


#32

Brøleapen sa for siden:

Veiedag i dag, og jeg er fornøyd! :D
Ned 2,8 kg på en uke. Tipper på at mye av det er vann, men det blåser jeg i, så lenge det vises på vekta.

Det som nesten er ennå morsommere er at jeg har mistet 7 cm rundt livet siden jeg startet! Det var her mye hadde lagt seg etter graviditet, og jeg kan ikke vente med å få det bort :)

Dette gir meg helt klart motivasjon til å bevege meg ennå mer, og fortsette å spise som jeg har gjort i det siste.


#33

Turid42 sa for siden:

Jeg her ihvertfall ikke gått opp ila ferien, og det må jeg si meg veldig fornøyd med. Ble plutselig både pizza og øl flere ganger. Så jeg forventet en oppgang. Men fra neste uke når ferien er over, håper jeg pila begynner å peke nedover!


#34

missK sa for siden:

Bra jobba folkens.
Har gått ned 2 kg til så vekta viste 77,5 i dag, gått ned 3-3,5 kg på nesten tre uker litt med og uten ketose. Var i ketose før helga, me lagde pizza av lavkarbo bakemix jeg kjøpte på iherb, men den hadde en del mer karbohydrater enn jeg hadde regnet med så gikk ut av ketose. Begynner på ketosefasen igjen i morgen.


#35

kloppsi sa for siden:

Dette blir min 3. Start i år. På grunn av sykdom i hjemmet, så har det blitt mye sykehusmat og jeg har vært så sliten at jeg ikke har orket å være streng med med selv, ig har trøstet meg med mang en sjokolade.
Jeg starter ved skolestart. Nå har vi ferie og koser oss mef is og pommes :-)

Jeg heter Kloppsi, dr såvidt passert 30,, har tre unger og en fantastisk mann som høsten 2013 ble rammet av uhelbredelig kreft. Det har vært noen ufattelig tøffe måneder, og det er det fremdeles.

Det er vanskelig å prioritere seg selv når en har tre små, samt en syk mann. Men nå MÅ jeg! Jeg må styrke helsen min, for alles del. Aldri før har det vært viktigere, men aldri før har det vært hardere...

La oss heie på hverandre.


#36

Turid42 sa for siden:

Hei dere, jeg håper noen kloke hoder kan komme med noen innspill her. Jeg har vært på ketolyse siden midten av juni, uten å,gå noe særlig ned. Jeg mistet all matlyst, og fikk nok i meg altfor lite næring. MEN, så var jeg på ferie i to uker, og da spiste jeg mye mer. Og ikke bare lavkarbo. Ut av ketose. Endel ekte øl, noen pizzaer (dog med tynn bunn, de er best!), og til og med en sjokoladefondant, som smakte herlig...poenget er at jeg kalkulerte med å gå opp noen kilo, men pytt pytt, det er ferie, lissom. Men hva skjer? Jeg har gått pittelittegranne NED!!!??? Dette rimer jo ikke overhode? Hva skjer? Er det så enkelt som at jeg sultet meg i juni, og fikk opp forbrenningen på ferie, selv om det innebar en del karber? Skjønner ingenting, jeg. Er i ketose igjen nå, og vips, så forsvant matlysten igjen. Takknemlig dersom noen har erfaringer å dele!


#37

Turid42 sa for siden:

Jeg heier ihvertfall på deg, som har mye større utfordringer enn de fleste!


#38

Wowo sa for siden:

Jeg heier på deg, Kloppsi! Ikke glem deg selv opp i alle andres behov og vær raus med deg selv, det fortjener du! Gi deg selv noen friminutter! En STOR klem fra meg!:klem:


#39

bærrgen sa for siden:

Jeg har vært lenge fraværende fra lavkarbo nå, men har heldigvis ikke gått opp i vekt siden sist. Men nå har jeg fått diabetes (= kniven på strupen) og MÅ ned i vekt. Har så smått lagt om til lavkarbo, men pga en reise de kommende dagene blir det litt sånn halvveis. Men fra og med mandag 11. august er jeg 100% lavkarbo igjen. Tenker jeg holder meg til generell lavkarbo :)


#40

BenteR sa for siden:

Det er ikke alle som trives med å være i ketose, og ketose er ikke nødvendig for å gå ned i vekt. Spiser du for lite mat, vil kroppen ofte gå i sparemodus og holde knallhardt på kiloene + man føler seg langt fra ok ved å sulte seg.
En annen ting er at varmen som har vært ganske intens dette året kan ha ført til at du har bundet litt vann i kroppen og det er dette som nå har løsnet.
Uansett, det er viktig å finne en måte å spise på som du trivst med og vil fortsette med selv etter at den ønskede vekt er oppnådd.
I starten følgte jeg Hexeberg og lå mellom 50 og 70 karbohydrater pr dag. Med så mye karbohydrater er det mye mer mat å velge i og man slipper å måtte vlege bort f.eks. et frukt av og til. Nå lever jeg på 25 karbohydrater i døgnet og det krever mye mer planlegging og selvdisiplin.


#41

Turid42 sa for siden:

Ja, det er det jeg lurer på, om jeg må gå litt opp på karbene for å opprettholde matlysten. Men saken er at jeg trives så godt i ketose! Kjenner det nesten som en slag "rus", humøret er på topp, og jeg trenger mye mindre søvn (på vanlig kosthold er jeg trøtt om jeg ikke får 9-10 timer). Så på den ene siden har jeg lyst til å holde meg der, men på den andre siden tror jeg det fører til at jeg spiser for lite. What to do? Kanskje Fedon er mer for meg? Men hva skjer med energikicket, har man det på Fedon også?

Takk for svar! :)


#42

Cyan sa for siden:

:klem: og :heia: Det der er så individuelt. Jeg har aldri fått noe energikick av ketogent kosthold, og kardiotrening syns jeg f.eks. er helt grusomt de første 1-2 månedene i ketose inntil kroppen har lært seg å utnytte ketonene som energi i stedet. Da går det greit. På et mer moderert lavkarbisk kosthold klarer jeg å yte mer. Med trening ute av ligningen kjenner jeg ikke store forskjellen på energi ketogent vs ikke-ketogent.

Du må nesten finne ut selv hva som er det beste for deg, prøve deg litt frem. At du gikk ned etter en liten karbosmell kan være helt tilfeldig og ha flere årsaker. Men hvis du opplever et energikick av å spise ketogent er det vel like greit å holde seg der, og spise når du er sulten. Om du over tid mistenker at du kan spise for lite og at kroppen tviholder på det lille den får er det jo bare å ta en kontrollsjekk på det og så evt. justere etterhvert. Nå er det jo også sånn at fett gir mye mer energi per gram enn karbohydrater og proteiner gjør, så i mengder vil man ikke ha behov for så mye som ved et "normalt" kosthold.


#43

Cyan sa for siden:

Jeg har kommet meg skikkelig i gang med Eurodietten igjen etter ferien, og også med løpetreninga. Jeg sliter litt med å justere inntaket ift løpinga. Jeg blir ganske energiløs med dette kostholdet i kombinasjon med treninga. Jeg vet det er noe som vil gå seg til etterhvert som kroppen lærer seg å utnytte ketonene, men erfaringsmessig tar det lang tid, og så lang tid har jeg ikke akkurat nå, så frem mot løpet gjelder det å finne den rette balansen. Men etter løpet et det fritt frem for å kjøre ketogent :)


#44

Turid42 sa for siden:

Lykke til! Jeg vurderte også KK-mila, men har nok ikke vært flink nok med treningen. Kanskje ikke for seint?

En annen ting er at jeg i dag fikk på meg en bukse som rakk meg til knærne på forsommeren. Er så Happy! Så selv om vekta ikke raser nedover, er det tydelig at det skjer ting. Veldig motiverende!!!


#45

Cyan sa for siden:

Gratulerer :heia: Det er så deilig når klær begynner å passe igjen.

KK mila er vel så lavterskel at det ikke vil være noe problem så lenge du har trent litt tenker jeg. Du kan jo velge bare 5 km også, og den er det jo mange som bare går har jeg skjønt. Selv syns jeg hele konseptet med KK mila er forferdelig, eller ikke forferdelig i seg selv, men forferdelig for meg som er så ekstremt lite "damete". Minner meg veldig om en syklubb, og hadde jeg visst hvordan det var og hvor god progresjon jeg skulle få hadde jeg heller valgt Oslo maraton. Men men, KK mila ble valgt fordi det var lavterskel, og fordi de hadde en 5 km. Jeg turde ikke å melde meg på ei hel mil først. Jeg meldte meg på i månedsskiftet mars/april, og hadde da aldri løpt i hele mitt liv, annet enn til bussen hvis jeg gadd :p Jeg er rett og slett ikke skapt for løping. Startet med stusslige 2 minutters jogging og resten gange i slutten av mars, nå løper jeg mer enn 1 time sammenhengende (på flat mark). Ikke verst fremgang for ei på 100 kilo ;) Distansen har jeg selvsagt nå endret til å fullføre hele mila, og målet er å ikke komme sist. Har ellers en drøm om å fullføre minst en halvmaraton før jeg blir 40 år.


#46

Turid42 sa for siden:

Så bra jobbet! Selv er jeg veldig glad i å løpe, men har vært veldig slækk i sommer. Jeg skal jammen se om jeg ikke skal hive meg på jeg også! Takk for inspirasjon!

Vurderte Oslo Maraton i fjor, men føler at den er veldig høyterskel. Mye overspreke testosteron-folk, innbiller jeg meg. Da er det bedre med syklubb, spør du meg!


#47

Pisces89 sa for siden:

Hei dere!
Jeg vil gjerne være med å starte på nytt i august. IGJEN. Dette er mitt n'te forsøk på slanking og det går alltid dårlig.. Denne gangen MÅ det faktisk gå, for jeg skal gifte meg neste sommer, og sånn som jeg ser ut nå, så kommer jeg til å nekte fotografering :P

Startet såvidt på lavkarbo før helgen, for å "forberede" kroppen på å gå i ketose. Har vært på hytta, og dermed har det blitt litt så som så, og det var med viten og vilje altså. Ville bare trappe opp sakte men sikkert. Men fra idag er det ingen kjære mor. Nå har jeg stekt meg en omelett av tre egg, med sopp, sukkererter og asparges. Greide bare spise litt over halve. Men jeg koser meg med en kopp kaffe med H-melk. H-melk er et bevisst valg da jeg tidligere har brukt fløte i kaffen og det har vært en mulig partystopper fordi det er så kaloririkt.
Så får vi se om kroppen lar meg gå i ketose selvom jeg bruker Hmelk i stedet for fløte :)

Startvekt: 97,4 :hylgrine:

Målet er å gå ned 12 kg. Da er jeg der jeg var før jeg ble gravid. Klarer jeg det, skal jeg si meg fornøyd! Selvom jeg til og med da syntes jeg var kvalmt feit :P MEN, ser jeg tilbake på det nå så var det ikke så ille som jeg skulle ha det til. Det er første målet mitt, og målet jeg vil nå innen jeg skal gifte meg!


#48

ludviga sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg slenger meg gjerne på denne tråden!!

Startet før sommeren, og tilhørte da "vi som starter i mai"-gjengen. Så kom sommeren, og fy det er vanskelig å holde seg i kustus da!

I dag kom endelig motivasjonen, og jeg gikk på vekten. Opp 3 kg cirka.

Målet er å gå ned 8 kg innen jul....


#49

Pisces89 sa for siden:

Er her på dag to nå. Spiser egg og bacon til frokost idag. Er heldigvis glad i egg ;)
Men, hva spiser dere andre til frokost? MErker jeg synes det er litt tidskrevende å stå med kjelene på mårran :)


#50

Cyan sa for siden:

Jeg orker ikke bruke mye tid på å lage frokost på morgenen, så jeg koker ofte egg for flere dager og har i kjøleskapet, så tar jeg bare og rasker i meg et par med en stripe majo eller kaviar. Avokado er kjapp mat. Eggerøre er også kjapt, visp sammen to egg sammen med en god spiseskje cf, sleng i kjele og rør. Tar gjerne litt kaldrøkt laks ved siden av. Eller lavkarbobrød. Fryser det ned i skiver, og bare slenger i brødristeren på morran. Eller jeg bare spiser noe pålegg - ost, røkelaks osv sammen med litt majo, agurk og cherrytomater. Hvis jeg tenker litt forover kan det hende jeg mekker en smoothie på kvelden og setter i kjøleskapet over natta. Nå for tiden spiser jeg ED produkter til frokost, typ rundstykke, pannekaker eller shake. Pannekakene tar egentlig litt for lang tid å lage i forhold til hva jeg gidder, men de er så gode at jeg gidder likevel :p

#51

Turid42 sa for siden:

Jeg har aldri vært noen frokostspiser, men drikker en kopp kaffe med 1-2 spiseskjeer Cocosa i. Det setter også fart i systemet!


#52

Turid42 sa for siden:

Sorry, mente TE-skjeer!


#53

missK sa for siden:

I det siste har jeg spist spekemattallerken. Eggerøre, spekeskinke, agurk, og litt rømme ved siden av.

Har dere en fast veiedag? Har ikke satt meg noen, veier meg jo hver dag. Vekta viste 77 i dag, ned 4 kg. Kanskje torsdag ska bli veiedag.


#54

missK sa for siden:

Og til kvelds i går hadde jeg scrambled pancakes, men spiste bare halvparten så til frokost i dag tok jeg å kastet på litt ketsjup, spekeskinke, grønn paprika og ost og hadde i oven, ble ganske godt.


#55

mumfie sa for siden:

Etter en kjempesmell i hælja og magetrøbbel denna uka, føk vekta opp to kg :( så i mårra er det på igjen med ketolyse! Kroppen føles som en dass og det er je lei... er kun je som kan endre det og nå skar det skje!! :)


#56

Hubba Bubba sa for siden:

Jeg blir med her. Starter på nytt 11. August. Først en uke med lavkarbo så over på ketose. Nå er jeg på ferie. Spiser is og snop og brød og pizza og alt jeg ikke skal. Vet ikke hvor mye jeg har gått opp. Men da skal jeg være streng med meg selv i en måned og se hva som skjer.


#57

elien sa for siden:

Nå sitter jeg her og det er 8 i dag. Skulle etter planen ha begynt i dag.
Men vi er på sykehuset til i morgen eller søndag.
Så jeg utsetter det til mandag, for da er vi ihvertfall hjemme.
Og jeg vet ikke helt hvor mange ganger jeg har startet på ny,
men jeg gir ikke opp.

Men jeg kan si litt om meg selv :p

Er ei dame på 46, gift og to relativt voksne jenter på 19 og 22 som bor hjemme.
Jeg er nok så syk med ymse slag, men kan i hovedsak si stor vitamin mangel
pga utført DS i 2004. Tar enorme doser vitaminer :eek:
Tar også en del annen medisin som gjør at det er vanskelig å ta av.

Jeg har ikke som mål å bli "slank", etter jeg veide 160 kg før operasjon.
Så er jeg ikke kravstor. Bare ca 15 kg ned vil jeg.
For det vil gjøre hverdagen litt lettere, og jeg vet jeg fungere bedre då.

Nå er jeg ikke helt sikker på vekten pr i dag, men ca 107 kg eller noe sånt.
Har en bukse som tidligere nevnt som mål.

Minste jenta skal også ned med meg denne gangen, hu bruker i dag den buksen som jeg vil inn i.
Og jeg tror hu vil ned 15-20 kg.

Akkurat nå ligger hu på operasjonsbordet og fjerner mandlene, så det blir nok en del is
på hun fremover :p
Å jeg sitter her nervøs og venter, vet ikke hvor lang tid det tar.

Kommer sterkere tilbake med eksakte tall i løpet av helgen


#58

Pisces89 sa for siden:

Veiing idag viste 95,7 kg! Ned 1,7 kg siden onsdag :D
Vet at det er stort sett vann, men det er jo supert uansett.


#59

Mino sa for siden:

Veiedag i dag. 1 kg opp fra sist uke og er nå 74,5. Ikke helt sikker på hva jeg har gjort feil - men det løsner vel igjen, håper jeg. Vel mangel på søvn er jo en mulighet. Legger meg sent for å få alenetid og minsten våkner ved daggry. Ligger stort sett mellom 25 og 30 karber.

De siste par dagene har jeg vært svimmel om jeg reiser meg. Lest her inne at det kan være vanlig ved overgang til ketose, men dette er så ubehagelig at jeg vurdere å legge meg litt høyere. Blir ikke morsomt å gå på jobb med dette.


#60

kloppsi sa for siden:

Lykke til Hubba Bubba. Jeg har også nettopp kommet hjem fra en snopefyllt ferie. Gleder meg til normal kost igjen. Er i gang idag :-)


#61

kloppsi sa for siden:

Nå er jeg endelig hjemme fra over tre uker i varmen, med mye god og usunn mat. Jeg er glad for å endelig være hjemme og kunne spise ordentlig igjen. Jeg begynner idag, men har veiedag på onsdag, så det er onsdag det starter for alvor.
Jeg hadde eggerøre med masse forskjellige grønnsaker, chili og ost til frokost. :-)
Har ikke bestemt meg helt for hvor streng jeg skal være. Jeg har langsiktige mål til Juni nedte år, samt hadde det vært gøy å være slankere på julebordet :-)


#62

Cyan sa for siden:

Her står det bom fast gitt :o


#63

bærrgen sa for siden:

Jeg har merket de siste dagene at kroppen har samlet vann. Kommer nesten ikke i noen sko :( Av samme grunn var turen på vekten i morges en stor(!) skuffelse :confused: Opp tre kilo siste uken... Og det er ikke pga mat, for jeg har vært flink jente! Skal til legen i morgen, håper han kan si hvorfor jeg samler så mye vann og hva jeg skal gjøre for å kvitte meg med det. Wish me luck :rolleyes:


#64

julme sa for siden:

Lykke til bærrgen :-)

Her er man også hjemme etter to uker ferie .-) Det var ikke så enkelt å leve slik jeg ønsket på ferien. Hadde vi vært alene hadde det vært noe enklere,men spist er spist. Vekta gikk opp den,men er på rett vei igjen nå :-)
Jeg er alt for lite flink å bevege meg for tiden,så der har jeg en seriøs jobb å gjøre,jeg skiftet helsestudio,og det tror jeg var en dårlig ide,men det var for å spare noen kroner,for jeg trente mye tidligere...
Planen for uken er å gjøre klar for skolestart både for ungene,men også meg selv,tre uker igjen på skolebenken før jeg er ferdig utdannet :D så bør jeg ha ett mål om å trene tre ganger denne uken ...

Ha en fin uke alle sammen :-)


#65

missK sa for siden:

Lykke til Bærrgen.

Litt godt ferien er over. Var på tur i helga med noen folk. Klarte faktisk å holde meg i ketose hele helga og holde meg unna snacks og diverse. Var veldig vanskelig å holde seg unna hvitløksbaguett når vi grilla, men klarte det, Tjoho. Tok en øl og litt chips på lørdags kvelden. Aner ikke om vekta har gått opp eller ned, men mannen min syntes jeg såg mye tynnere ut, krysse fingra!

Ha en god uke folkens.


#66

Pisces89 sa for siden:

Jeg har gått ned 3 kilo første uka! Snakk om kickstart :) FÅr vi bare håpe det ikke resulterer i bom stopp de neste ukene :P


#67

Turid42 sa for siden:

Gratulerer! Selv går jeg ikke ned så mye i vekt, men i dag prøvde jeg en kjole jeg kjøpte til jul i fjor. Da fikk jeg den ikke over skuldrene, men nå skled den rett på! Husk å ikke bare se på vekta! :):):)


#68

bærrgen sa for siden:

Førstkommende mandag er det oppstart for fullt for meg. Jeg er sånn skrudd sammen at jeg alltid må starte på en mandag :rolleyes: I dag jobber jeg med å lage meg ukesmenyer med ferdig utregnede karbohydrater. Erfaringen tilsier at alt går så mye bedre når jeg slipper å gruble på hva jeg skal spise ;)


#69

Mino sa for siden:

Til deg, eller kanskje det er fler her, som tenker på ukesmenyer. Her er er adressen til bloggen "Hanne og Karis lavkarbohverdag": lavkarbohverdag.com. De legger ut ny ukesmeny hver fredag. Riktigtig nok ikke utregnet, men ferdig oppskrifter iallefall.


#70

bærrgen sa for siden:

Jeg har en solid samling med lavkarbokokebøker, med mange favorittoppskrifter, så jeg begynner i eget bibliotek :D

Men takk for tipset :)


#71

Brøleapen sa for siden:

Så mange flinkinger det er her da! :)
Her står det plutselig bom stille, men mistenker at det har noe med stress og lite mat å gjøre.
Denne uken er kaos, prøver å avslutte gammel jobb, smugstarte i ny jobb og være hjemme med en 1 åring som ikke begynner i barnehagen før om en uke...
Ønsker meg noen ekstra timer, bare denne uken! :)


#72

nellie sa for siden:

Det går litt og litt nedover.

Vektfremgang:
23.07: 97
27.07: 95.7
28.7: 95.0
29.7: 94.5
30.7: 94.4
05.8: 95.9
06.8: 94.4
07.8: 94.2
09.8: 94.1
13.8: 93.3


#73

missK sa for siden:

Takk for tipset. Har ikke vært inne her før.


#74

missK sa for siden:

14.07: 81 kg
25.07: 78.5
07.08: 77
14.08: 76.1

Går da ned, hadde håpet å nå delmålet på 75, men kanskje neste uke.


#75

Dadda sa for siden:

Plass til flere? Her er jeg og har lyst til å prøve meg igjen:o
Mange år siden jeg gjorde dette sist og kiloen har kommet på igjen. Pluss noen ekstra. Må nå manne meg opp til mål og vekt. Dag1 og vekt kommer imorgen :rolleyes:


#76

Turid42 sa for siden:

Klart det er plass til flere!:)


#77

Dadda sa for siden:

Tusen takk Turid42:stortsmil


#78

Pisces89 sa for siden:

Jeg har spist lavkarbo mange ganger nå. Hopper på og detter av… detter av fordi jeg anser det som lite forenelig med et "vanlig" sosialt liv der det tilbys det ene og det andre.. Det går liksom i begynnelsen når motivasjonen er på topp, også etterhvert så vil man bare smake det som alle sier er så digg.. så er det samme regla :P

For hver gang jeg har startet opp så har vekta gått saktere og saktere nedover. Akkurat som at kroppen ikke responderer like godt. Noe jeg også har hørt er helt normalt ?!

Dette er kaaanskje 7 gang jeg starter opp sånn "skikkelig".
Har motivasjon i bøtter og spann. Dog er det kun 11 dager siden oppstart. Så er jo rimelig ferskt. Men hittil har jeg gått ned svimlende 3,7 kg!!! Jeg er helt overveldet. Trodde ikke det gikk ann! Nå lever jeg i lykkerus, og ser med skrekk frem til at det en dag må si bom stopp :P

Riktignok har jeg 13kg mer nå, enn da jeg gikk på lavkarbo sist (før svangerskapet med lillemor), så det kan ha noe med saken å gjøre.

Jeg startet på 97,4 kg den 07.08, nå idag, 16.08 veide jeg 93,7!!:D:D:D

Måtte denne perioden vare en liten stund til :) Vet med meg selv at det er vanskelig å holde fokus i stillestående perioder :)


#79

Pisces89 sa for siden:

Jobber i barnehage og det er stadig fristelser. Har motstått alt til nå, men igår hadde ei jente bursdag og hun spurte meg om jeg ville smake, klarer jo ikke si nei til de skjønningene. SÅ ble til og med et kakestykke igår altså… Men men :)
Alt for å glede et lite barnehjerte :)

Imorgen er det bursdagsselskap for min bror, og da tenkte jeg å ta med gerds kladdkaka. Håper den blir god :) Så slipper jeg to ulovlige kakestykker på en helg!


#80

hadepasta sa for siden:

Jeg er med! Har lest meg skakk på temaet, men føler ikke jeg blir så veldig mye klokere. Er 170 høy og veier 63 kg. Vil gjerne ned til 60! Sånn ellers er det viktigtste for meg å slutte med sukkeravhengigheten, og at jeg kan slutte å være så oppblåst og føle meg fæl hele tiden.

Tenker ikke noe ketose eller noe slikt, men mer moderat lavkarbo. Hvor mange karbs bør jeg ligge på da? Noen tips? Har lest alle slags nybegynner tips her inne, men kan alltids spe på med mer:)

Har jeg forstått det riktig at en typisk dag kan se slik ut:

frokost: omlett med f.eks bacon/salami/ost eller lavkarbobrød med kremost/smør og pålegg som salami, ost, peanøttsmør, leverpostei osv.

Lunsj: salat med f.eks agurk, fetaost, vanlig ost, kylling/bacon/skinke, blomkål og med olivenolje eller andre dressinger.

middag: Typisk pølsegrateng jeg så en plass. Kylling og kalkun pølser med grønnsaker, krydder og gratinert ost. Eller kylling med salat eller grønnsaker. Ja, dere skjønner tegninga.

mellomåltid: babybel, ost, nøtter, skyr(?), atkinsbarer

Liker ikke fisk, tomat, paprika eller løk. Det jeg kom på i farten som setter en stopper for etegildet.

Er helt grønn, og det står så mye forskjellig alle steder. Er også usikker på hvordan jeg skal få til å telle alle karbohydratene? En slags regel som er lett å følge her?

Og en ting til.. Er invitert i et par barnedåper, en konfirmasjon og ett bryllup i løpet av di neste månedene. Er det helt krise om man "skeier ut' og spiser den middagen man får servert? Eventuelt ta et kakestykke? Skal selvsagt prøve å begrense meg, vil jo ha fremgang:)

Mange spørsmål her, beklager for det. Virker vel helt grønn, men er så skummelt å begynne på noe helt nytt. Er så redd for å gjøre det helt feil :p

Tusen millioner takk til den som eventuelt gidder å svare på det jeg lurer på! :) Mye å lære her! haha


#81

Gabi sa for siden:

Jeg gikk ned 12 kg i fjor med ketogen diett, men greide piskedusken å legge på meg alle sammen igjen. Jeg skulle bare ha en liten pause, men det ble litt tøft i privatlivet, og mye dritt som kom inn i munnen.
Har spist ketogent i en uke nå, men offisielt så starter jeg ikke før i morgen.
Første delmål er -5 kg, under 100. Tar startvekten i morgen, men tipper den er ca. 105. :sukk:


#82

Sukett1 sa for siden:

Hiver meg på her jeg også. Startet 8 august. Gikk ned 2.5 kg første uka. Mest vann men likevel deilig. Stått stille i uke to. Vet hvorfor. VIN... Er så fryktelignglad i å ta et glass eller 3 i godt selskap. 2 slike ble det den uka. Det som er deilig er at søtsuget er over. Jeg føler at jeg har kontroll igjen. Tap av den kontrollen, når jeg ser jeg går opp og opp i vekt men ikke klarer å gjøre noe med det, ikke klarer å stoppe, den er grusom!


#83

Dadda sa for siden:

Hei Hadepasta :) Hadde jeg vært deg og i utgangspunktet ikke har så mange kilo å gå ned og kanskje mest er opptatt av å bli kvitt sukkersuget…ja da tror jeg at jeg ville tenkt "enkelt". Spesielt også fordi du bør unngå å ødelegge forbrenningen din med en strikt diett!
Jeg ville derfor unngått de "verste" karbene helt i 4-5 dager (godteri, sukker, brød, pasta osv). Av egen erfaring pleier det største søtsuget å gå svært raskt ned på den tiden. OG hold deg unna lightbrus og light saft….det holder søtsuget oppe hos de fleste av oss! (Alkohol har ofte også negativ innvirkning).
Etter det ville jeg i en periode bare redusert inntaket av dette og erstattet det med klibrød/knekkebrød og grønnsaker i ulike former - og vips er dine 3kg borte.
Oppblåsthet kan komme av mye, men for meg er det melkeprodukter og hvete/gluten…….du kan jo vurdere å kutte ut det en periode og se?

Dersom du bare skal ned 3 kg, ville jeg ikke gjort dette til en "kur", men bare hatt det i bakhodet når du gjør valgene dine:) Lykke til!


#84

Dadda sa for siden:

Så flott Pisces89:) Gratulerer!
Kjenner meg igjen i så mange av dere. Ned og opp i vekt, en evig berg og dal bane. Denne gangen skal jeg prøve å finne en annen fremgangsmåte….."å gjenta det samme og forvente nytt resultat" er visstnok definisjonen på galskap…og det ønsker jeg jo ikke :D

Dagens sukk
Vekten viste 87,7 idag…..kaller dette dag 1…jaja...det var vektøkning med renter…Målet mitt er 20 kilo ned….67,7 blir det. Det verste er nok magemålet mitt: 111,5cm. Skremmer meg for dette er laaaangt over det det bør være.
Leste en artikkel på at "med en økning av BMI med 5, så øker sjansen for å få underlivskreft med 62%". Hjelp-dette er meg! Uheldige gener på toppen! SÅ NÅ HAR JEG IKKE NOE VALG! Ingen flere unnskyldninger!

Ønsker dere alle en lett lavkarbo dag;)


#85

hadepasta sa for siden:

Tusen takk for svar!

Hmm.. du har et poeng! Høres igrunnen veldig fornuftig ut :-) Men vil jo gjerne ta lavkarbo rett og slett for helsa sin del. Er så mye vanskeligere å skeie ut hvis man vet at en ting er strengt "forbudt", noe det meste av godteri, brus, chips og junk er på lavkarbo. At det skal bli en livsstil rett og slett, slik at jeg har noe å forholde meg til. Hva gjør alle lavkarboslankerne f.eks når de har nådd målene sine?

Kan jo prøve 4 dager uten karbo og sukker for å se hvordan kroppen reagerer. Er sukkersuget og oppblåstheten helt borte er jo valget enkelt! Men hvordan spiser jeg i disse 4 dagene? Typ lavkarbo med mye fett? For da tror jeg det vil bli enkelt :-P Så utrolig mye god mat enn kan spise med god samvittighet :-D Edit: og selfølgelig proteiner!

Igjen, tusen takk for svar :-)


#86

Mino sa for siden:

10.8: 74,5
17.8: 74,1

Endelig nedover igjen. Da er jeg i siget, forhåpentligvis :) Begynte jo før 10., men hoppet opp den datoen så tar det fra da. Og jeg har bestemt meg for bare å veie en gang i uken så får ikke dette med slanking så fokus i hverdagen. Søndag er en fin dag for slikt, siden jeg har en tendens til å kose meg litt vel mye i helga - og da holder jeg meg kansje litt mer i tøylene.


#87

Brøleapen sa for siden:

Veiedag i dag , og ned 700g. Egentlig er det nok ned 1,5 kg, jeg måtte kjøpe ny vekt, og den nye viser mer enn den gamle.
Men pytt, pytt, jeg forholder meg til den nye, og har i bakhodet at jeg egentlig ikke kan sutre over lite nedgang :p

I dag har jeg et lite knøttebøtt som skal ha første dagen i barnehagen. Og det er fryktelig rart. Lille store jenta er på vei til å klare seg litt mer uten mamma. Bare sånn for å spore helt av ;)

Er spent på hvordan dette blir fremover med mat osv, jeg begynner å jobbe igjen, det blir mere stress osv. Må vel bare planlegge måltidene bedre så ordner det seg nok også...


#88

Brøleapen sa for siden:

Og jippi for en ting til, da har jeg gått fra å være feit, til kun overvektig hvis jeg skal se på bmi :D


#89

hadepasta sa for siden:

wow, så gøy! Gratulerer!! Gøy når enn går over den grensa. Har selv gått fra overvektig til normalvektig, så vet hvor motiverende og gøy det er å se at alt "slitet" gir utslag :) Litt ned er bedre enn ingenting! Lykke til med den lille i barnehagen. Det går seg nok til :)


#90

bærrgen sa for siden:

Hipp hurra for deg :heia:


#91

bærrgen sa for siden:

NÅ er jeg i gang! Dette er min startmandag. Jeg ser frem mot en høst med mange kilo ned. Håper og tror jeg vil hente masse styrke her hos dere :)


#92

Dadda sa for siden:

Så flott!!!! Gratulerer:) Det er mitt mål også!


#93

Dadda sa for siden:

Du har allerede gjort en fantastisk jobb ser jeg! Jeg gikk opp mitt igjen….men er nå motivert som aldri før. Flott å ha noen å jobbe sammen med her!


#94

Dadda sa for siden:

Hei igjen :) Å kutte ut godteri, brus, chips og junk er smart uansett…om ikke annet hold det til en dag i uken. Lag en sunn livsstil av akkurat det og som du kan klare i det lange løp;) Og vær i aktivitet. Det er om å gjøre å finne en fin balanse.
De første dagene med ekstra få karber….litt avhengig av hvilken filososfi du tror fungerer for deg...ta en titt i oppskriftene. Eller bare tenk enkelt. Jeg har ikke så fokus på fett, men spiser ett klibrød på morgenen med f.eks. ost/egg/avocado/kjøttpålegg/grønt, en eller annen form salat til lunch og proteiner med salat til middag. Har f.eks. "omelettmuffins" i fryseren dersom jeg har behov for noe mer. Prøver å variere litt så jeg ikke går lei. Det som fungerer for meg er å spise mer av grønnsaker som vokser over bakken enn under.
Viktig bare at du får i deg alle næringsstoffer! Det virker jo som om forbrenningen din er fin siden du ikke har mange kilo du føler skal bort. Mitt råd til deg er å være forsiktig med en strikt diett- ikke ødelegg forbrenningen din slik jeg har gjort ved å gå på harde kurer når jeg strengt tatt bare hadde litt som skulle bort. Fokuser heller på sunne vaner :)


#95

hadepasta sa for siden:

Takk for svar igjen:-) Prøver meg rett og slett litt frem. Dette spiste jeg i dag, kanskje du kan se om det ser greit ut?

Frokost: 2 babybel (ikke mye matlyst 06.30 om morningen).
Lunsj: Isbergsalat med agurk, egg, ost, skinke, kylling, fetaost og litt olivenolje.
Middag: Prøvde meg på "pasta" (den med egg, kremost og fiberhusk) med kjøttsaus. Og om jeg kan få si det selv... NAAAMMM!! Genialt! Har heller aldri laga en kjøttsaus i hele mitt liv som faktisk er spisende. Vil bare ta den med til alle jeg kjenner og be de smake på den, haha :p "Pastaen" var også helt perfekt..Skal definitivt lages igjen!

Ellers prøvde jeg meg på brød fra funksjonell mat. Skal visst være 1 karb per skive (jeg lagde rundstykker, så sikkert litt mer der). Smakte på en, og den var overraskende god! Er dette noe jeg kan spise til frokost/lunsj, i stedet for mitt vanlige brød/rundstykke? Skal hvertfall fryses ned slik at jeg alltid har noe tilgjengelig :-)

Ellers må jeg si at jeg har ikke følt søtsug i hele dag! Gikk fra sulten til mett til sulten til mett osv uten å en gang tenke på sukker i mellomtiden. Ingen tvil om at dette funker på sukkersuget mitt. Og dette er bare dag 1. Gleder meg til å se hvordan det blir videre!

Veide før 85 kg (siste jeg sjekka, mest sannsynling mer), begynte å jobbe i matbutikk så jeg mistet 10 kg(+?). Det selv om jeg stort sett lå i senga og så på serier, spiste chips og makaroni med ost hver dag. Mye aktivitet på jobb hvertfall! Fikk sjokk da jeg gikk på vekten etter 1 år. Ble inspirert og begynte på Dukan. Stoppet på 62 da jeg så at Mai måned ikke kom til å funke på dietten, selv om jeg hadde planlagt å gå ned til 60. Var flere familieselskaper, 2 konserter, firmafest osv. Og så har jeg sommeren og festivaler gjort sitt til at jeg nå ligger på 63. Prøvd meg litt på 5:2, men som sagt.. sukkersug. Vil ha det vekk! Ballongmage er heller ikke noe jeg vil beholde for å si det sånn. Forbrenningen min er nok så som så. Ingen forandringer der, selv om dukan jo er en ekstrem diett. Den har aldri vært spesielt god, men håper at nå som jeg er i mer bevegelse og spiser bedre mat så kanskje den kan øke litt? Krysser fingrene :-)

Så en form for moderat lavkarbo it is. Trives til nå, selv om det bare har gått en dag. Ekstra spennende siden jeg faktisk ikke liker å lage mat i det hele tatt, men nå MÅ jeg jo. Gleder meg til tiden fremover!

Beklager for at jeg sporer helt av tråden her folkens! Dere er utrolig flinke alle sammen :-D


#96

Turid42 sa for siden:

På vekta går det ikke fort, men dro fram målebåndet, og har tydeligvis krympet 10 cm over magen på en uke??? Er det mulig, eller har jeg vært særdeles unøyaktig? Prøvd å måle akkurat over navelen hver gang, men noen millimeter avvik kan jo gi store forskjeller. Men uansett er det mye! Så dra fram målebåndet hvis vekta står stille, folkens! :)


#97

TrillTrall sa for siden:

Magen blir jo mye mindre oppblåst om man ligger unna rasker karbohydrater - og det er deilig! :) Du er kjempeflink! :)


#98

Turid42 sa for siden:

Tusen takk, TrillTrall! Jeg var lenge ganske deppa fordi vekten ikke beveget seg noe særlig. Men leste her inne at det var lurt å måle seg, så jeg begynte med det for en stund siden. Det var tidenes sjakktrekk! Jeg blåser jo egentlig i vekta så lenge jeg krymper!:):):)


#99

TrillTrall sa for siden:

:ja: Kroppen kan "omorganisere" seg selv ganske mye slik at cm'trene forsvinner selv om vekta er den samme. :)


#100

hadepasta sa for siden:

Aldri målt med bånd, men tror nesten jeg blir nødt til å gjøre det nå! Gratulerer :-D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.